![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
[ Voor 90% gewijzigd door JeroenTheStig op 08-03-2007 21:45 ]
Nope, alles doet het goed hier...DaannO schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 21:57:
Hebben nog meer mensen last van hun gadgets? Sommige starten niet op soms, de andere keer starten ze op een compleet andere volgorde op en soms half. En het zijn allemaal populaire gadgets? Iemand nog meer dit fenomeen?
Dat heb ik niet, het enige wat ik heb is dat de gadget soms langzaam reageren als ik het van de sidebar haal:xDaannO schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 21:57:
Hebben nog meer mensen last van hun gadgets? Sommige starten niet op soms, de andere keer starten ze op een compleet andere volgorde op en soms half. En het zijn allemaal populaire gadgets? Iemand nog meer dit fenomeen?
GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
assass schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 00:54:
en mn systray iconen gaan niet weg als ik een programma verlaten heb, tot ik erover een hoover
Bijde problemen zijn absoluut niet nieuuw te noemen of aan vista te laten liggen. Sinds jaar en dag heb ik bijde al met windows.assass schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 00:39:
hebben trouwens meer mensen dat als je langdurig backspace of pijltje terug in tikt in een typvenster dat je dan net zo vaak als niet aan dat verzoek voldaan kon worden piepjes hoort?
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Verwijderd
Ohh, en ik maar zoeken waar me vraag gebleven was.elevator schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 09:57:
En ik ben meteen maar weer techvragen gaan opschonen
Je bedoelt neem ik aan de manier waarop het programma-menu word getoond? Klik op de start-knop met je rechtermuis -> eigenschappen en daar kan je het instellen. Mja is het niet gewoon sneller en slimmer om de zoekfunctie te starten. Gewoon op start klikken (of je Windows toets) en de naam van het programma intypen dat je nodig hebt. Veel sneller, eenvoudiger en overzichtelijker.MrDrako schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 12:21:
Weet iemand of het windows xp classic thema in vista beschikbaar is? via een custom thema oid..
Ik vind het nieuwe start menu HEEL erg vervelend, ik heb in XP iets van 1,5 pagina aan software,
en ik heb geen zin om zo'n klein lijstje door te moeten scrollen opzoek naar mijn software.
Ik wil in 1 oogopslag de lijst kunnen zien zoals XP. Maar het moet niet zoals 2000 zijn, das weer te ver terug.
En dan ook het bureaublad, die icoontjes staan VEELS te ver uit elkaar. Als je ze kleiner maakt en uitlijnen op raster aan laat (wat wel zo handig is met recht onder elkaar zetten) pleurt vista die icoontjes 2 cm onder elkaar neer, ipv vlak onder elkaar zoals bij XP.
Ik heb 25 games die ik graag afwissel dus daar wil ik ook de icoontjes voor op het bureaublad.
Tel daarbij de programma icoontjes en de deze computer/documenten/netwerk/prullenbak bij op en mijn scherm staat stampvol...
Vista is verder goed te doen maar die User interface is om van te JANKEN! met name op een niet breedbeeld scherm dat onlangs is aangekocht voor 280 euro![]()
Dus kort samengevat, is er een winxp thema? Het mag zelfs het teletubbie thema zijn, zolang ik maar van bovenstaande ergernissen af ben
Je kan toch gewoon classic menu aanzetten?MrDrako schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 12:21:
Weet iemand of het windows xp classic thema in vista beschikbaar is? via een custom thema oid..
Ik vind het nieuwe start menu HEEL erg vervelend, ik heb in XP iets van 1,5 pagina aan software,
en ik heb geen zin om zo'n klein lijstje door te moeten scrollen opzoek naar mijn software.
Ik wil in 1 oogopslag de lijst kunnen zien zoals XP. Maar het moet niet zoals 2000 zijn, das weer te ver terug.
Dan gebruik je de usermap games voor je games?Ik heb 25 games die ik graag afwissel dus daar wil ik ook de icoontjes voor op het bureaublad.
Tel daarbij de programma icoontjes en de deze computer/documenten/netwerk/prullenbak bij op en mijn scherm staat stampvol...
Lekker onderbouwd ookVista is verder goed te doen maar die User interface is om van te JANKEN!
Je kan toch gewoon classic aanzetten? Of Aero uitzetten?Dus kort samengevat, is er een winxp thema? Het mag zelfs het teletubbie thema zijn, zolang ik maar van bovenstaande ergernissen af ben
[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 09-03-2007 13:26 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Vroeger organiseerde ik mijn startmenu in verschillende categorieen. Nu doe ik de moeite niet eens meer voor. Startmenu is echt een hele grote verbetering ten op zichte van XP.anandus schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 13:23:
[...]
Je kan toch gewoon classic menu aanzetten?
Al moet ik zeggen dat scrollen door het startmenu zoooo 2001 is
Startmenu werkt zo: winkey, en dan toets je de eerste drie letters van het desbetreffende programma en je ramt op enter
Juist met 1½ pagina aan programma's zou je dat moeten appreciëren lijkt mij?
Verwijderd
Het niet-opstarten probleem heb ik niet, maar wel dat de gadgets in een andere volgorde opstarten. Ik kan dus vaak de sidebar (en de gadgets op het bureaublad) weer opnieuw sorteren. Dat is best wel irritant en ik hoop dat er een fix voor komt, hopelijk via een optie die het "locken" van de positie toelaat.DaannO schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 21:57:
Nickname does not reflect reality
[ Voor 7% gewijzigd door JeroenTheStig op 09-03-2007 19:05 ]
Vind dit zelf erg handig omdat ik dan niet naar beneden hoef te scrollen om de map of de file te openenBrad Pitt schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 17:03:
Eén ding waar ik echt helemaal para van word is de auto-update van explorer vensters. Wat ik onder XP heel vaak deed:
> rars binnenhalen, eerste rar met rechts slepen in venster, extract here kiezen
Dan komt dus dat nieuwe mappie gewoon onderaan de files te staan, makkelijk te dubbelklikken, klaar. Onder Vista echter wordt meteen na het uitpakken van de rars de lijst weer gerangschikt zodat de nieuwe map alfabetisch tussen de oude staat en ik even moet zoeken. Okay, dat scheelt misschien een seconde, maar ik vond de oude manier fijner.
Heel verhaal voor slechts één vraag: weet iemand de reg-key of andere methode om dit fenoneem uit te zetten, kan het echt niet vinden gewoon.
Heb wel is een aantal keer een film opnieuw geencodeert om het op een dvd5 te laten passen en dit duurde ook erg lang dus het zal wel normaal wezen.Boktor schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 19:04:
Zojuist eens even aan de slag gegaan met wat opnames die ik destijds in XP Mediacenter heb gemaakt. Die wilde ik altijd nog op DVD branden, maar kon geen geschikte programmatuur vinden hiervoor.
In Vista hebben we Windows Movie Maker en Windows DVD Maker, dus ben ik daar maar mee aan de slag gegaan. Movie Maker is voor mij meer dan voldoende, het enige wat ik graag wil is reclame er tussenuit knippen en vervolgens naar DVD branden.
Nu is hij bezig met branden, maar het encoderen duurt enorm lang. Ik heb weinig tot geen ervaring met videobewerking, maar is het normaal dat het encoderen van 1 uur en 50 minuten na 1 uur nog maar op 44% staat? Als het zo door gaat, dan verwacht ik dat ik een vers DVD'tje heb na ruim 2 en een half uur wachten..
Hij heeft het toch binnen 2 uur afgekregen, maar het resultaat is bedroevend slechtmaxjuh schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 20:00:
[...]
Heb wel is een aantal keer een film opnieuw geencodeert om het op een dvd5 te laten passen en dit duurde ook erg lang dus het zal wel normaal wezen.
Dat moet makkelijk kunnen. Als je maar gebruik maakt van een goede encoder en goede settings.Boktor schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 20:08:
[...]
Hij heeft het toch binnen 2 uur afgekregen, maar het resultaat is bedroevend slecht1 uur en 50 minuten moet toch zonder al te veel kwaliteitverslies op een DVD passen?
Het lijkt in Windows Movie Maker al niet goed te gaan. De originele opname (een formule 1 race, dus veel snelle beelden) is gewoon vloeiend, maar als ik het project in Movie Maker preview, dan loopt het niet vloeiend, de achtergrond komt ten opzichte van de auto's schokkend voorbij. Ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen, maar het ziet er heel naar uit.maxjuh schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 20:16:
[...]
Dat moet makkelijk kunnen. Als je maar gebruik maakt van een goede encoder en goede settings.
[ Voor 8% gewijzigd door JeroenTheStig op 09-03-2007 20:37 ]
Ik heb ook een leuke computer..
Lijkt toch op een bugje, dat probleem met formatteren had ik gisteren namelijk ook (zie post 2 van dit draadje)Tranzy schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 21:03:
Had gisteren voor het eerst met DVD Maker wat geprobeerd te maken .,.,.. alleen een beetje jammer dat ie het op twee DVD's wil gooien. Dat is natuurlijk niet echt de bedoeling. Het importeren van video's van mijn Sony cameraatje gaat net zo simpel als een foto importeren.. das een groot plus punt.
Had pas mijn Vista opnieuw geinstalleerd en kwam tot een eigenaardig probleempje... ik mocht mijn Vista partitie niet formateren voor ik de nieuwe install erover heen wilde zetten. En als ik toch de partitie selecteer en next klik wil de installtie een mao Vista-OLD aanmaken. Dit willen we uiteraard niet ....(na reboot was dit probleem opgelost)
Dan moet je deskscape animated wallpapers installeren (Als dat zo heet).bopitje schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 23:59:
Heb vandaag ff de engelse versie van Windows Ultimate er bij gegooid. Maar wat is dat Dream scene vet zeg, ziet er echt gelikt uit.
Nu ben ik zelf verder gaan kijken dan de standaard meegeleverde filmpjes. Nu zag ik dat er ook bestanden zijn die *.dream heten. Alleen deze kan ik niet bij dream scene openen.
Is dat normaal ? , zo ja weet iemand hoe ik deze bestanden toch kan open.
Heb zelf al aardig gezocht op google maar kon daar over niks vinden. Via het progamma heb je alleen de mogelijkheid om filmpjes af te spelen. En niet het bestand .dreams.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ik denk het wel ja...Boktor schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 10:31:
Dream scene? Deskscape animated wallpapers? Sorry, maar mis ik iets?
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 14% gewijzigd door Palomar op 10-03-2007 11:48 ]
Verwijderd
XP en 98 waren natuurlijk ook een grotere stap voorwaarts op hun voorgangers wat stabiliteit en mogelijkheden betreft dan XP -> Vista.Sjah schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 11:48:
Ja ik, ben niet over naar Vista, alles onder Xp doet het zo perfect, dat punt heeft Vista in combinatie met mijn applicaties en hardware nog even niet bereikt. Verbaast me zelf ook, want bij Xp en 98 was ik binnen paar dagen over. Nu niet.
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2007 11:56 . Reden: Smilie toegevoegd :) ]
Meer omdat ik m'n 2003 AD beheer vanaf m'n workstation en Exchange2003 ESM niet onder Vista kan installeren.Palomar schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 11:39:
Meer mensen die dit na uitvoerig gebruik ondervonden hebben en daardoor weer terug gaan naar XP?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
klopt, dus toen was ik bereid meer water bij de wijn te doen. Nu blijkbaar niet, das nieuw, heeft Ms toch wat goeds gedaan met Xp. Of ja, ik zit zo vastgeroest aan Xp na dik 5 jaar, dat kan ook.Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 11:56:
[...]
XP en 98 waren natuurlijk ook een grotere stap voorwaarts op hun voorgangers wat stabiliteit en mogelijkheden betreft dan XP -> Vista.
[ Voor 19% gewijzigd door Carel op 10-03-2007 17:16 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Tofu op 10-03-2007 20:54 ]
Ik heb 2GB ram en een Athlon Dualcore en bij mij haperen films (vnl. divx/xvid) soms ook hoor. Niet contant, maar af en toe wil er wel eens een hapering optreden. Heb al verschillende codec packs geprobeerd (Vista Codec pack zou speciaal voor vista goed moeten werken) en ook 2 players met ingebouwde codecs (vlc en gomplayer). Volgens mij zit er gewoon iets op de achtergrond dat af en toe het systeem helemaal belast. Geen idee wat het precies is, maar onder XP had ik dat iig niet.Carel schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 16:56:
Ik heb hier een PC staan, AMD 2600+, 768MB DDR1, Vista Home Premium staat er kaal op. Echter kan er geen dvd fatsoenlijk worden afgespreeld, zowle VLC player als media player haperen als de gekte. Zowel met de onboard GPU als een Radeon 9000 AGP geven dit probleem. Ok, het geen geen geniale kaarten, Aero staat (automatisch) natuurlijk uit
Ik ben toch bang dat ik moet concluderen dat 786MB te weinig is, het loopt constant te swappen.
Mjah deze pc had structurele haperingen waardoor de films gewoon niet te bekijken waren. De processor liep altijd bij elke dvd en elk programma op 100%. Inmiddels heb ik een oplossinge gevonden; een Geforce MX400 is blijkbaar wel ineens goed tov de S3 onboard en een radeon 9000. Alle drie de kaarten krijgen iig het cijfer 1Palomar schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 22:54:
[...]
Ik heb 2GB ram en een Athlon Dualcore en bij mij haperen films (vnl. divx/xvid) soms ook hoor. Niet contant, maar af en toe wil er wel eens een hapering optreden. Heb al verschillende codec packs geprobeerd (Vista Codec pack zou speciaal voor vista goed moeten werken) en ook 2 players met ingebouwde codecs (vlc en gomplayer). Volgens mij zit er gewoon iets op de achtergrond dat af en toe het systeem helemaal belast. Geen idee wat het precies is, maar onder XP had ik dat iig niet.
Dit is ook een van de punten die ik in mn vorige post (stuk hierboven) nog een minpunt vind aan Vista en waardoor ik weer misschien terug ga naar XP...
[ Voor 18% gewijzigd door justifire op 11-03-2007 10:57 ]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
NOD32 is erg goed, en draait prima onder Vista (ook onder 64-bits). Draai hem zelf ook. Voor firewall gebruik ik die van Vista zelf. Verder draait Windows Defender uiteraard.welke antivirus en firewall raden jullie op dit moment aan voor Vista?
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Thanxwildhagen schreef op zondag 11 maart 2007 @ 11:05:
[...]
NOD32 is erg goed, en draait prima onder Vista (ook onder 64-bits). Draai hem zelf ook. Voor firewall gebruik ik die van Vista zelf. Verder draait Windows Defender uiteraard.
En dat ratelen komt door de indexing service. Na een poosje houd dat vanzelf op, de initiele indexing kan inderdaad eventjes duren, maar je hebt er wel flink voordeel van (een search gaat veel en veel sneller).
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
CCCPVerwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 11:58:
Iemand hier al goede Codecs gevonden die video afspelen vloeiend laat gaan en niet schokkend speelt?
Ik heb VLC geprobeerd en die stottert maar als ik DVD afspeel met WinDVD heb ik nergens last van maar dat is een demo versie.
Qua firewall gebruik ik gewoon de Windows firewall, daar is weinig mis mee. En qua antivirus kan je AVG of Avast gebruiken (de laatste is ook 64-bit).justifire schreef op zondag 11 maart 2007 @ 10:55:
Draai nu dan ook eindelijk Vista.
Nu installeerde ik op XP altijd meteen Avira Antivir en Zone Alarm, 2 super freeware progies.
Helaas is daar nog geen support voor voor Vista, welke antivirus en firewall raden jullie op dit moment aan voor Vista?
Dat ratelen is voorbij na een aantal uur/dagen.Ze mogen trouwens wel eens een paar oordoppen meeleveren met Vista, wat staan die schijven te ratelen zeg !!
Het komt door het Indexen, na een aantal dagen is hij daar mij klaar. Dan stopt de harddisk met reutelen. Beetje nutteloos om daar HD-silencers voor te kopen, lijkt mij.Sjah schreef op zondag 11 maart 2007 @ 14:56:
Of je koopt stillere schijven....met HD-silencers.
Pinata schreef op zondag 11 maart 2007 @ 12:57:
[...]
CCCP
Een zeer cleane codec pack, met echt alleen het noodzakelijke en optimaal op elkaar ingesteld. Zorg er voor dat je alle oude codec packs verwijdert. Tijdens de installatie kun je kiezen uit MPC of Zoomplayer (of beide). Ik gebruik alleen MPC, omdat het DVDs ondersteunt en ZP moet je dokken voor ZP Pro.
Ik hou niet van animeThe CCCP (Combined Community Codec Pack) is a DirectShow filter pack specifically built for playing anime
[ Voor 12% gewijzigd door JeroenTheStig op 11-03-2007 17:40 ]
[ Voor 31% gewijzigd door ToniBraxton op 11-03-2007 18:50 ]
"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"
Wat voor netwerkproblemen had jij in XP dan?ToniBraxton schreef op zondag 11 maart 2007 @ 17:59:
Vaag is dat...al mijn netwerk problemen zijn juist opgelost door Vista, zonder ook maar iets apart te installeren. Mijn netgear usb stick (wg111v2) kon gemakkelijk heel windows xp op zijn knieën krijgen. Met vista geen problemen.
Verwijderd
Bluescreens zijn te wijten aan driver problemen en niet aan Vista. Beetje jammer....maar ik wens je succes met je apple. Laat je ons ook weten of je "good old" microsoft internet keyboard het doet op je appleVerwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 23:38:
Nou ik had zonet mijn usb keyboard draadloos leeg, dus ik trek een good old microsoft (!) internet keyboard uit de rommel en sluit deze aan (eerst pc uit gedaan)
En nee hoor, Vista herkent em niet en kan online geen drivers downloaden
ge-ni-aal
Aangezien ik nu bij elk filmpje bluescreens krijg en regelmatig willekeurige fuckups ben ik al weer helemaaal over Vista heen
*spaart voor een apple*
Verwijderd
Lees je eigen reply nog eens, je keyboard is een kleine 10 jaar oud. Kan me zo voorstellen dat microsoft tijdens het ontwikkelen van Vista toch andere prioriteiten had dan het ontwikkelen van drivers voor een 10 jaar oude keyboard.Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 00:07:
Dus jij vind het volstrekt normaal dat een keybord uit je eigen fabriek niet werkt op je fijne OS..
die dingen worden sinds windows 98 ofzo? al direct gedetecteerd.
Achja, ik was nog best positief over vista hoor.. maar na een tijdje begon het nogal af te takelen zeg maar.
Ik heb gewoon de nieuwste Divx, Xvid en AC3 codec geinstalleerd. Werkt perfect. Daarnaast heb ik GOM player draaien. Die werkt perfect onder Vista en heeft z'n codecs ingebakken net als VLC. Alleen heb ik GOM player nog niet nodig gehad.Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 11:58:
Iemand hier al goede Codecs gevonden die video afspelen vloeiend laat gaan en niet schokkend speelt?
Ik heb VLC geprobeerd en die stottert maar als ik DVD afspeel met WinDVD heb ik nergens last van maar dat is een demo versie.
[ Voor 37% gewijzigd door iBenshi op 12-03-2007 09:51 ]
Dat is ook een voordeel van Vista. Het OS probeert op de achtergrond zelf problemen op te lossen zonder dat je er zelf wat voor hoeft te doen. Pas een stukje daarover op Channel9 gezien...goed uitgedacht!ToniBraxton schreef op zondag 11 maart 2007 @ 17:59:
Vaag is dat...al mijn netwerk problemen zijn juist opgelost door Vista, zonder ook maar iets apart te installeren. Mijn netgear usb stick (wg111v2) kon gemakkelijk heel windows xp op zijn knieën krijgen. Met vista geen problemen.
XP kon niet overweg met het configuratie programma van netgear maar het had wel de driver nodig die alleen samen met dat programma geinstalleerd kon worden. De drivers van Xp werkten soms maar meestal niet.
Verwijderd
Ik heb nu verschillende codecs geprobeerd maar goed het werkt nog niet helemaal lekker.iBenshi schreef op maandag 12 maart 2007 @ 09:47:
[...]
Ik heb gewoon de nieuwste Divx, Xvid en AC3 codec geinstalleerd. Werkt perfect. Daarnaast heb ik GOM player draaien. Die werkt perfect onder Vista en heeft z'n codecs ingebakken net als VLC. Alleen heb ik GOM player nog niet nodig gehad.
[ Voor 22% gewijzigd door mrsar op 12-03-2007 10:44 ]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Bij mij was het de gadget bar die vast liep, kweet alleen nog niet of het aan een widget ligt,wrcveen schreef op zondag 11 maart 2007 @ 22:49:
[...]
Bij mij gewoon oa. tijdens surfen, beeld staat helemaal stil, duurt precies 30 seconden en gaat dan weer vrolijk verder. Géén blauwe schermen.
Probeer die GOM player eens...ben benieuwd of hij dan wel soepel loopt. Anders zou ik denken dat je gfx-driver niet helemaal lekker loopt.Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 10:10:
[...]
Ik heb nu verschillende codecs geprobeerd maar goed het werkt nog niet helemaal lekker.
Zelf heb ik ook HD-Dump codecs geinstalleerd wat ik tegen kwam op een website waar nu dus 1080p films vloeiend lopen![]()
Gisteren nog Tombraider op 1080p zitten kijken...Urrgggggg mooi
Ik ken dat. Ik zit op mn werk nog met Windows 2000 te werkenmrsar schreef op maandag 12 maart 2007 @ 10:42:
ik heb nog een probleem, iedere dag op me werk moet ik weer met xp werken en door o.a. start menu's werken,ik mis de winkey-search onder xp
![]()
anyway,heb het nu een 1.5 maand draaien (ultimate) en ga echt niet meer terug naar xp
Verwijderd
Ik probeer het zodra ik thuis beniBenshi schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:12:
[...]
Probeer die GOM player eens...ben benieuwd of hij dan wel soepel loopt. Anders zou ik denken dat je gfx-driver niet helemaal lekker loopt.
Dit heb ik ook, maar ben er bij mij achter dat het aan de AtiTray Tool ligt. Deze beta versie wordt bij het opstarten van de pc geblokeerd en dan moet ik handmatig toestemming geven om op te starten. Gaat de pc dan in slaapstand wil deze niet meer normaal opstarten en moet ik de resetknop gebruiken. Dan start ie wel gewoon de snel herstel functie op met alle programma's actief.THE_BASE schreef op zondag 11 maart 2007 @ 22:33:
[...]
Wat ik heb is dat het systeem vaak niet terug komt uit de Standby- of Slaapstand. Erg vervelend. Moet je de PC echt uitdrukken en opnieuw opstarten...
Xbox Live Knalle Arie
En lukt het alweer met je projectje? Wil hem graag beta-testenk0ewl schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 00:15:
Mhh, de gadget loopt nu ietsje vertraging op door een wild idee van mij. Ga namelijk de hele media library beschikbaar maken in de gadget. En wel met dezelfde layout als in de media speler.
Loop op dit moment dus nog tegen een probleempje aan, namelijk dit
Als iemand een idee heeft waar het aan ligt, plz tell me
Je kan een andere kleur kiezen, zoals frost, bijvoorbeeld?ProGo schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:33:
[...]
Iemand die dit weet? Erger mij zelf ook aan de donkere rand bij maximaliseren.
Ik denk dat je hier ff moet kijken. Ik vind het zelf alleen helemaal niks. Moet gewoon zwart zijn. Als ik iets wil maximaliseren moet ik echt niks op de achtergrond zien.ProGo schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:33:
[...]
Iemand die dit weet? Erger mij zelf ook aan de donkere rand bij maximaliseren.
Verwijderd
Misschien had je in al die tijd dat je XP gebruikte iets beter moeten rondkijken voor een programma dat iets soortgelijks doet, hmm? Zie bijvoorbeeld Launchy, geinspireerd (naar ik aanneem) door Katapult @ KDE. Het programma indexeert je Start Menu & andere mappen naar keuze. Je start het programma op met een toetsencombinatie (standaard Alt + Space). Dan begin je met typen van de naam van het programma of wat je ook wilt opstarten en Launchy zal het icoontje van het best matchende programma laten verschijnen; druk op enter en het start op. Het is echt een ge-ni-aal programma, werkt zelfs sneller dan die functie in Vista aangezien je daar het start menu moet openen, het zoekveld moet selecteren en dan pas kan typenmrsar schreef op maandag 12 maart 2007 @ 10:42:
ik heb nog een probleem, iedere dag op me werk moet ik weer met xp werken en door o.a. start menu's werken,ik mis de winkey-search onder xp
![]()
anyway,heb het nu een 1.5 maand draaien (ultimate) en ga echt niet meer terug naar xp
Precies...een druk op de knop, typen en gaan met de banaan. Dat is toch wel ff sneller dan CTRL-Space of whatever. Vind de zoekfunctie ook beter en toegankelijker dan in OSX.Brad Pitt schreef op maandag 12 maart 2007 @ 13:56:
Dat is natuurlijk niet waar aangezien een druk op de Windows toets automatisch het zoekveld aktief maakt... Dus Windows toets rammen, drie lettertjes, Enter. Sneller kan bijna niet.
Holy shit man! Waarom heb ik dit niet jaaaaren eerder geweten!
Verwijderd
Volgens mij staat alles nu in C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start MenuBanjy schreef op maandag 12 maart 2007 @ 21:26:
[...]
Weet iemand hoe het Vista menu nou werkt en wat de gedachte achter het beheren van meerdere programma's is etc. en of dit wezenlijk verschilt van XP? Want vond dit wel vreemd...
Bedankt voor de snelle reactie:Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 21:34:
[...]
Volgens mij staat alles nu in C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu
Ik denk dat het feit dat het programma in 2006 het levenslicht zag meehelptBrad Pitt schreef op maandag 12 maart 2007 @ 15:16:
[...]
Holy shit man! Waarom heb ik dit niet jaaaaren eerder geweten!
GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm
[ Voor 30% gewijzigd door ikweetniks op 13-03-2007 13:03 ]
Dat ga ik vanavond eens proberen, dankje!djmantri schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 10:54:
Met problemen met audigi 2, al OpenAL geinstalleerd?
Hier
schijnt wel te helpen
Ga naar een map, eigenschappen, customize, kies voor "All items". daarna kiezen om dit op alle submappen ook te te passen. Vervolgens kies je voor de Detail look, en dit pas je toe op alle mappen in je opties.TripleM schreef op maandag 12 maart 2007 @ 22:33:
<knip>
Wat ik trouwens ook rete-irritant vind (en waar ik echt hoop dat er een oplossing voor bestaat die ik nog niet weet), is de manier waarop Explorer mappen toont. Ik wil voor ALLE mappen de 'details' weergave zien, met bestandsnaam, grootte, bestandstype en last modified date. Ik heb nog geen manier gevonden om dat ineens op ALLE mappen toe te passen. Ja, wel op alle mappen van hetzelfde type, zegt Vista dan, maar dan blader ik ineens op m'n E-schijf en dan vindt Vista dat dat een foto-map is, met bijbehorende (afwijkende, en dus ongewenste) weergave.
<knip>
Verwijderd
Windows DreamScene-inhoudspakket Installatiedatum: 13-3-2007 23:02 Installatiestatus: Geslaagd Type update: Optioneel Deze Windows Ultimate Extra bevat 'looping' HD-video die u met Windows DreamScene kunt gebruiken. Wanneer u dit item hebt geïnstalleerd, moet u de computer mogelijk opnieuw opstarten. Meer informatie: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=80990 Meer informatie: http://support.microsoft.com/ |
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Bij de eerste link kom je op de speciale site waar alleen uitgelegd staat wat dreamscene is en de onderste voor de standaard hulp site van microsoft waar niks erover staat.BillSpaarbank schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:37:
Wat gebeurt er als je op de link bij meer informatie klikt of hier op GOT rondneust?
[ Voor 8% gewijzigd door wontcachme op 13-03-2007 23:48 ]
Goed dat je het even meldt, bedanktwontcachme schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:35:
Heb net mijn ultimate geupdate en nou is er een update geinstalleerd genaamd: Windows DreamScene-inhoudspakket
Weet iemand wat deze update inhoud en wat ik er mee kan? De beschrijving van de update snapte ik niet helemaal.
Windows DreamScene-inhoudspakket
Installatiedatum: 13-3-2007 23:02
Installatiestatus: Geslaagd
Type update: Optioneel
Deze Windows Ultimate Extra bevat 'looping' HD-video die u met Windows DreamScene kunt gebruiken. Wanneer u dit item hebt geïnstalleerd, moet u de computer mogelijk opnieuw opstarten.
Meer informatie:
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=80990
Meer informatie:
http://support.microsoft.com/
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq