GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Toch wel beter zoeken, maar dan op je pc: C:\Windows\web\Windows DreamScenewontcachme schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 00:05:
[...]
Dat gaat over dreamscene zelf. Ik heb het over een update daarvan. Dus niet zoek es beter dan.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Had hem al net gevonden aan de hand van wat net voor jou werd getypt.Zondagskindje schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 00:08:
[...]
Toch wel beter zoeken, maar dan op je pc: C:\Windows\web\Windows DreamScene
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ik zag het. Jouw edit is tegelijkertijd met mijn post.wontcachme schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 00:18:
[...]
Had hem al net gevonden aan de hand van wat net voor jou werd getypt.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Verwijderd
+ Ziet er erg netjes uit
+ Opstarten van programma's gaan meteen zonder eerst te wachten en denken heb ik het nou wel goed aangeklikt en dat je opeens 5 windows verkenners openklappen
+ Leuke nieuwe functies zoals Aero etc..
+ Het automatisch herstel als iets fout gaat..urgg handig!
+/- Helaas geen dreamscene voor premium
+/- Irritante driedubbele vraag als ik iets daadwerkelijk wil uitvoeren
+/- Hoe bedoel je Vista vreet veel geheugen...tijd voor moederborden die 8gig ondersteunen
Als laatste is het niet echt een + of een -, Vista is als het ware net uitgebracht, veel dingen zijn nog in verbetering. Drivers voor hardware, SP1 voor Vista die de meeste kinderziektes eruit haalt etc...etc...
Al met al Vista is een nieuwe ervaring voor mij t.o.z van XP die ik al jaren heb draaien. Ik vind het mooi en met de tijd komen er steeds betere drivers uit voor de hardware, het is gewoon even geduld hebben!
Ik heb zelf ook een Audigy 2 ZS maar sinds de nieuwe driver draait het geluid goed op mijn 5.1 logitech systeem.
Geluid ken iets beter gefixt worden ben ik mee eens maar dat komt gerust wel. Het is ook niet zo gelijk dat je geluid hoort alsof het geluid aan de binnenkant van een ijzeren vuilnisbak uitkomt.
Er is mee te leven
cheers
Ohh voordat ik het vergeet:
Die 3d flip is erg mooi en handig maar de verotte sneltoets werkt niet op me logitech G15 toetsenbord. En dat terwijl je via rechtermuisknop en dan in de eigenschappen van de 3d flip icoon wel een sneltoets erin kan zetten...maar werken oh maar.
Ik hoef niet met mijn muis te scrollen, maar zou makkelijker zijn door 1 toets op me toetsenbord de 3d flip activeert.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2007 08:50 ]
En wat dacht je van 2 toetsen ? Winkey+tabVerwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 08:44:
<knip>
Ik hoef niet met mijn muis te scrollen, maar zou makkelijker zijn door 1 toets op me toetsenbord de 3d flip activeert.

Verwijderd
Really?SideShow schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 09:28:
[...]
En wat dacht je van 2 toetsen ? Winkey+tab

Dat is default zo in vista, moet je zelfs niks voor instellenVerwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 09:55:
[...]
Really?mhzz nog niet geprobeerd...als ik thuis ben probeer ik het meteen thanks
Verwijderd
Cool, lol wist ik niet eens. En ik maar prutsen met de sneltoetsenSideShow schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 10:01:
[...]
Dat is default zo in vista, moet je zelfs niks voor instellen

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 08:44:
+ Opstarten van programma's gaan meteen zonder eerst te wachten en denken heb ik het nou wel goed aangeklikt en dat je opeens 5 windows verkenners openklappen![]()
[...]
- Hoe bedoel je Vista vreet veel geheugen...tijd voor moederborden die 8gig ondersteunen

Mag jij raden wat superfetch is
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
Weet niet wanneer dreamscene gaat vervelen: het is een extraatje welke niet iedereen altijd zal aan hebben staanVerwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 08:44:
+/- Helaas geen dreamscene voor premium![]()
![]()
+/- Irritante driedubbele vraag als ik iets daadwerkelijk wil uitvoeren
+/- Hoe bedoel je Vista vreet veel geheugen...tijd voor moederborden die 8gig ondersteunen
UAC kan je uitschakelen
Geheugen is al meerdere keren behandeld: het valt wel mee...
Verwijderd
Van mijn 3GB wordt na het opstarten maar 20-25% gebruikt. Dus zo'n 600MB. Dus inderdaad heel erg acceptabel.Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 10:27:
[...]
Verwijderd
Ik denk dat er veel verschil is tussen gewone gebruikers en zware applicatie houders. Vista is een geheugen vreter.Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 10:27:
[...]
Weet niet wanneer dreamscene gaat vervelen: het is een extraatje welke niet iedereen altijd zal aan hebben staan
UAC kan je uitschakelen
Ja dat UAC moet ik nog steeds uitschakelen maar vervelend voor iemand die hier nooit op tweakers.net zit.
En over dat superfetch, ja het is wel aan ene kant makkelijk omdat hij het geheugen gebruikt voor veel gebruikte programma's in 1 keer uit het geheugen te kunnen laden.
Maar voor iemand die 1gig heeft wordt het zwaar zweten, not so funny voor gewone gebruikers.
Als het goed is wordt dat ook meer na een tijdjeVerwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 10:51:
[...]
Van mijn 3GB wordt na het opstarten maar 20-25% gebruikt. Dus zo'n 600MB. Dus inderdaad heel erg acceptabel.
Overigens heb ik 1gb, en ik heb er geen problemen mee gehad. Maarja, het zwaarste spel wat ik speel is Oblivion, dus dat valt wel mee. Ik weet niet hoe het met Crysis ofzo zou zijn.
[ Voor 24% gewijzigd door anandus op 14-03-2007 10:55 ]
Verwijderd
geen idee, maar mijn buurman baalde als een etter toen hij Vista ging gebruiken en de mooie instellingen van Vista wilde gebruiken zoals Aero etc.. lol 1gb en dat ding begin zwaar te zweten. geheugen gebruik zat op bijna 85% en zijn programma 3D studio nog iets, programma zuigt maar hij vind het prachtig werken.anandus schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 10:54:
[...]
Als het goed is wordt dat ook meer na een tijdje
Overigens heb ik 1gb, en ik heb er geen problemen mee gehad. Maarja, het zwaarste spel wat ik speel is Oblivion, dus dat valt wel mee. Ik weet niet hoe het met Crysis ofzo zou zijn.
Kost hem weer een gig, arme wao man
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2007 11:02 ]
Dat het geheugen 85% gebruikt zegt niets, bij mij zit het ook (spiekt) op 79%.Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 11:01:
[...]
geen idee, maar mijn buurman baalde als een etter toen hij Vista ging gebruiken en de mooie instellingen van Vista wilde gebruiken zoals Aero etc.. lol 1gb en dat ding begin zwaar te zweten. geheugen gebruik zat op bijna 85%
Kost hem weer een gig, arme wao man
Maar was z'n computer langzamer dan? Nee, dat dacht ik ook niet
Of werkte Aero niet? Dat heeft niets met het geheugen te maken.
[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 14-03-2007 11:03 ]
Verwijderd
Zijn pc is beduidelijk traag zodra hij leuk zijn programma gaat draaien en zijn geheugen gebruik naar boven schiet. Aero werkt wel maar vind het zonder om het uit te zetten, ik bedoel is toch iets nieuws.anandus schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 11:02:
[...]
Dat het geheugen 85% gebruikt zegt niets, bij mij zit het ook (spiekt) op 79%.
Maar was z'n computer langzamer dan? Nee, dat dacht ik ook niet
Of werkte Aero niet? Dat heeft niets met het geheugen te maken.
Ja vergeet niet, de man is 68 ene ik kan hem wel alles zeggen maar begrijpt hij toch geen snars van
Zijn pc functioneert wel langzamer, vooral als hij een extra programma opent naast zijn 3dstudio hij klaagte dat dit nooit was in WinXP.
Maar goed, hij koopt een extra gig erbij
(het is een erg koppige man, zodra ik hem iets wil uitleggen begint hij al te zeuren)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2007 11:18 ]
Vista viel me op het eerste gezicht niet tegen, het was sneller dan ik had gedacht en dat nieuwe startmenu werkt prima en het ziet er idd gelikt uit. Zelf heb ik niets met die getgets maar dat is uit te schakelen. Voor mij is Vista echter nog niet volwassen genoeg, daarom maar weer terug gegaan naar windows xp.
Eigenlijk vind heb ik met Vista precies het zeflde gevoel als met veel linux distro's. Het werkt redelijk/goed als je je tot textverwerken en internetten beperkt, maar als je er langer mee werkt kom je programma's tegen die niet werken, programma's die je eigenlijk niet wil of kan missen in het dagelijks gebruik van je pc.
Nu moet ik daar wel bij zeggen dat veel van mijn problemen te danken waren aan de geweldige drivers van Nvidia.
Verder aangezien ik hiet thuis een windows 2003 netwerk heb wat gebruik maakt van roaming profiles vind ik het niet handig dat MS het user systeem heeft omgegooid zonder dit backwards compatible te houden waardoor het er op neer komt dat je een halve dag bezig bent met mappen koppelen om dit wel werkend te krijgen.
als laatste negative punt vind ik bij het opstarten, aangezien vista dan je geheugen vol schrijft, en hoe dan ook ik heb het gevoel dat op dat moment mijn pc trager is omdat mijn schijven dan vollop aan het schrijven zijn.
Aangezien ik een OS zie als een platform wat mijn programma's moet aansturen en Vista dit momenteel nog niet kan en ik XP wel vind ik Vista helaas nog geen alternatief voor XP, en ik ga niet schakelen tussen twee OSen zeker niet als je de profielen zo lasig kan koppelen.
[ Voor 7% gewijzigd door reb65 op 14-03-2007 11:22 ]
Verwijderd
op mijn g15 werkt het perfectVerwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 08:44:
Die 3d flip is erg mooi en handig maar de verotte sneltoets werkt niet op me logitech G15 toetsenbord. En dat terwijl je via rechtermuisknop en dan in de eigenschappen van de 3d flip icoon wel een sneltoets erin kan zetten...maar werken oh maar.

heb je die lock wel op unlock staan (dat je windows toest gedisabled wordt)
Verwijderd
Ja die staat op Unlock, snap er niks van, ik neem bijvoorbeeld toets "p" als sneltoets en dan staat er ctrl+alt+p ik denk...ok eens testen.Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 15:48:
[...]
op mijn g15 werkt het perfect![]()
heb je die lock wel op unlock staan (dat je windows toest gedisabled wordt)
Ik druk het in en gebeurt niks. Ik probeer als ik thuis ben nog wat.
Ik ben van Windows Vista Ultimate 64 afgestapt, en heb nu weer een cleane install van Ultimate 32 gedaan.
Waarom?
Ik had 64 geinstalleerd, in de hoop dat hij op mijn laptops de volle 4gb kon aanspreken:
Ik heb 2 laptops:
HP en Toshiba. 1 15.4 breedbeeld, en 1 Tablet PC.
Beide deze specs:
Core 2 Duo T7600
4gb intern
7200rpm schijf
X1600 256 mb (dedicated)
etc.
Helaas gaven beide laptops met 64-bit hetzelfde resultaat: 3.34GB 3.45 GB RAM. Het blijkt dat het moederbord van beide laptops, niet hoger dan 4gb aankan. Daardoor gaat hij memory reserveren voor andere onderdelen van de laptop, zoals grafische kaart, slots etc. Dit wordt afgetrokken van de 4gb, ergo 3.45 over.
Aangezien hij die 4gb toch niet aan kan spreken, heeft 64-bit ook geen zin, en heb ik weer 32 geinstalleerd. Overigens heb ik 0,0 problemen gehad op 64-bit, maar als het geen toegevoegde waarde bied, heeft het ook niet veel zin, aangezien je iets langer moet wachten op de nieuwste drivers.
De Performance Rating van beide laptops (allebei een 5.1), zijn exact identiek aan de 64-bit versie. Ook spellen draaien absoluut niet sneller op 32-bit. Wat dat betreft is 64-bit gewoon een safe bet, mits je er drivers zijn voor je Hardware, en je het niet erg vind af en toe iets langer te moeten wachten op een driver.
Verwijderd
Nu wil ik met andere credentials inloggen op netwerk mappen, maar dat onthoudt Vista niet.. met als gevolg dat na elke reboot netwerk verbindingen niet meer hersteld kunnen worden. Ik heb hier eerder iets over gelezen, maar kan niet meer achterhalen hoe dat te veranderen..
Is de vraag in de openings post .
En die is lang
Maar ik lees nergens iets over de overstap van 32 bits naar 64 bits .
ik moet dat vast gemist hebben ergens.
Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
Je kan kiezen of je 32 of 64 bits wil, en wat er nieuws is.. Tja, lees de openingspost, zou ik zeggen?mmxmmx schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 17:45:
Wat is er nieuw in Windows Vista?
Is de vraag in de openings post .
En die is langdank daarvoor
Maar ik lees nergens iets over de overstap van 32 bits naar 64 bits .
ik moet dat vast gemist hebben ergens.
Hier (winsupersite) staat ook nog het een en ander
[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 14-03-2007 17:49 ]
Precies hetzelfde probleem dat ik ook heb. Na elke reboot krijg ik de melding dat de netwerklocaties niet konden worden hersteld...Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 16:36:
Vista wil standaard met de ingelogde gebruiker en gebruiksnaam inloggen op bijvoorbeeld netwerk shares. (network mapping). Het heeft mij tijden gekost om ueberhaupt te ontdekken dat network mapping via de rechtermuis knop van de deze computer gaat...
Nu wil ik met andere credentials inloggen op netwerk mappen, maar dat onthoudt Vista niet.. met als gevolg dat na elke reboot netwerk verbindingen niet meer hersteld kunnen worden. Ik heb hier eerder iets over gelezen, maar kan niet meer achterhalen hoe dat te veranderen..
Even zoeken op google en je vindt wat meer info hierover.TranceSetter schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 18:06:
[...]
Precies hetzelfde probleem dat ik ook heb. Na elke reboot krijg ik de melding dat de netwerklocaties niet konden worden hersteld...
Het lijkt iets met security zaken te maken te hebben.
SideShow schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 13:25:
Ga naar een map, eigenschappen, customize, kies voor "All items". daarna kiezen om dit op alle submappen ook te te passen. Vervolgens kies je voor de Detail look, en dit pas je toe op alle mappen in je opties.
Herhaling gaf geen foutmelding, maar als ik nu op een willekeurige drive klik krijg ik nog niet de 'details' weergave. Doe ik iets fout? Ik heb op All Items geklikt, vinkje gezet bij de vraag over de subfolders, toen naar de folder opties gegaan en daar op Apply to Folders gedaan.explorer.exe - Application Error
The instruction at 0x7751f28f referenced memory at 0xffffffff. The memory could not be read.
Click on OK to terminate the program
[ Voor 29% gewijzigd door TripleM op 14-03-2007 22:39 ]
Lees eerst eens bijvoorbeeld: Windows Clients - Vista FAQ dat door voor je dit soort uitspraken doet en onderbouw dit soort uitspraken dan wat meerVerwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 10:52:
Ik denk dat er veel verschil is tussen gewone gebruikers en zware applicatie houders. Vista is een geheugen vreter.
Roepen dat Vista veel geheugen vreet is erg populair, maar ik zie het maar weinig onderbouwd worden
Verwijderd
Wat valt er te onderbouwen? Als het al populair gezegd wordt dan is dit naar mij weten al bekendelevator schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 22:48:
[...]
Lees eerst eens bijvoorbeeld: Windows Clients - Vista FAQ dat door voor je dit soort uitspraken doet en onderbouw dit soort uitspraken dan wat meer
Roepen dat Vista veel geheugen vreet is erg populair, maar ik zie het maar weinig onderbouwd worden
Ik heb de FAQ van onder tot boven gelezen, lol ben op me werk en verveel me stierlijk dus heb aardig wat gelezen.
Maar goed volgende keer zal ik mezelf duidelijker articuleren ik ben namelijk net wakker

Vista gebruikt niet veel geheugen. Echter reserveert ze meer geheugen dan XP, maar zodra het nodig is voor een app dan wordt het gelijk vrij gemaakt en wordt de app sneller geopend en verwerkt. Het gaat er dus veel efficiënter mee om.Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 08:32:
[...]
Wat valt er te onderbouwen? Als het al populair gezegd wordt dan is dit naar mij weten al bekend
Ik heb de FAQ van onder tot boven gelezen, lol ben op me werk en verveel me stierlijk dus heb aardig wat gelezen.
Maar goed volgende keer zal ik mezelf duidelijker articuleren ik ben namelijk net wakker![]()
Als ik mijn pc heb opgestart, dan draait mijn pentium 4 mobile processor op 1600 MHz als ie aan de stroom hangt, en hij wisselt tussen 600 en 1600 op batterij. Waarom hij de speedstep niet gebruikt als ie op stroom hangt is mij onduidelijk, in het 'powerscheme' staat duidelijk dat hij in beide situaties speedstep mag gebruiken.
Maar goed, dat vind ik nog niet zo erg. Wat wel vervelend is, is dat na een hibernate de speedstep niet meer werkt als ik op de accu werk, hij blijft gewoon op de max werken. Als ik dan echter de stroomkabel even erin plug en direct weer eruit haal, dan snapt hij het wel weer en switcht vrolijk terug naar 600 MHz. Ben benieuwd of anderen hier ook last van hebben.
Hhhmz, was even vergeten dat we op het werk een inspiron 9300 met vista hebben. Die heeft het probleem niet
[ Voor 7% gewijzigd door sewer op 15-03-2007 09:50 ]
Verwijderd
Daar heb je wel weer gelijk in. Ik moet ook beter gaan lezen...ondanks ik hier in slaap valDaannO schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 08:53:
[...]
Vista gebruikt niet veel geheugen. Echter reserveert ze meer geheugen dan XP, maar zodra het nodig is voor een app dan wordt het gelijk vrij gemaakt en wordt de app sneller geopend en verwerkt. Het gaat er dus veel efficiënter mee om.

Dit probleem heb ik ook gehad. Ik heb elk bestand dat om permissie vroeg volledige rechten gegeven (rechtermuis, tabblad rechten...ofzo). Daardoor heeft ie het volleldige recht om te op te starten en krijg je die melding niet. Het exacte tabblad en de instelling weet ik niet zo uit mn hoofd...heb Vista ook niet bij de hand. Maar in die hoek moet je ff zoekenXTREEMRaGE schreef op maandag 12 maart 2007 @ 23:00:
@TripleM
Ja heel veel organisaties hebben hn drivers nog niet op orde.
Ik heb zelf ook de Audigy 2 zs platinum pro. Maar ja, omdat er geen goede drivers nog uit zijn, kan ik het nog niet echt gebruiken.
Ik heb ook een probleem met programma's die automatisch opstarten. Nou probleem is een groot woord, maar door de uac is het irritant. Ik heb wampserver geinstalleerd. Deze moet gelijk opstarten als windows opstarten, maar doordat uac aan is, krijg ik telkens de vraag of ik het zeker weet als ik hem wil opstarten. Kan ik niet ergens in windows defender, de wampserver in een 'vertrouwde programma' lijst zetten? If so, hoe?? ;p
Tnx!
Wel een aardige gadget vind ik zelf.
Echter als ik nu een videobestand afspeel dan slaat het beeld ineens op 1 kleur en pc loopt vast.
Hebben meer mensen hier last van?
Ligt het soms aan de nvidia videodriver (101.41 beta) ?
Voorlopig maar weer dreamscene uitgezet, best jammer.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

mensen vroegen hoe ze de zwarte windows weg konden krijgen als je een applicatie maximaliseerd.
hier de oplossing..
http://www.winmatrix.com/...5f6d&showtopic=12108&st=0
hierdoor maak je de titelbalk doorzichtig ipv zwart, bij maximalisatie.
De Core2Duo en 4 gig geheugen moet toch ergens voor gebruikt worden... anders staat het toch alleen maar uit zijn neus te vreten.maxjuh schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 23:57:Het kost volgens mij alleen maar resources en functioneel is het al helemaal niet. Waarom??
Niet alles hoeft functioneel te zijn, zeker gezien het feit dat alles vandaag de dag zo snel is dat een paar MB's extra aan geheugen en een paar Mhz'en aan processor power geen moer meer uit maken.
maxjuh schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 23:57:
Lees laatste post veel over dreamscene maar vraag me echt af waarom je dat zou willen draaien. Het kost volgens mij alleen maar resources en functioneel is het al helemaal niet. Waarom??
- Het ziet er leuk uit
- Is weer is wat anders
- Zet zichzelf uit als je fullscreen gaat werken, dus je hebt er geen last van
Verwijderd
iemand nieuws hierover?
Verwijderd
Vista 32B. OEM
KB929399: Update voor Windows Media Format 11 SDK voor Windows Vista
KB932246: Update voor Windows Vista
Enige wat mij een beetje tegenvalt zijn hier en daar ontbreken van drivers maar daarvoor kan ik microsoft niet schuld van geven.
Ook kwa snelheid heb ik niet te klagen, op mijn vaio laptop (cpu: T2300, 1gb ram) draait alles soepeltjes. Was even bang dat 1gb ram te weinig zou zijn maar daar merk ik zeer weinig van.
Enige wat ik nu nog wil testen is readyboost maar heb nu even niks voor handen aan sticks en sd kaartjes om daar mee te testen.
Waarschijnlijk overbodig maar je hebt wel de Ultimate versie van Vista? Bij andere versies heb je nl geen recht op Dreamscene.Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 10:40:
ik las ergens dat dreamscene al in het nederlands verkrijgbaar is, hij staat nog niet in mijn updates.
iemand nieuws hierover?
Verwijderd
heb de ultimate ja..stormfly schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 16:11:
[...]
Waarschijnlijk overbodig maar je hebt wel de Ultimate versie van Vista? Bij andere versies heb je nl geen recht op Dreamscene.
Wat me wel erg opvalt is dat de netwerkperfomance, bedraad via Belkin router, naar mijn Mac mini, die als DivX/MP3/etc.-speler dienst doet aan mn LCD-tv, dramatisch is verbeterd. Voorheen, van Mac naar XP supervlug, andersom supertraag, nu beiden supervlug.
Wel heeft de indexingfunctie me in den beginne erg geirriteerd, maar nu, na het inlezen, niks aan het handje. De look en feel, mooi, smooth, maar niet een "Wow", die ik overigens wel had bij mijn eerste Mac die met OSX geleverd werd. Vind de 3D-weergave van vensters, mooi, maar niet bijster nuttig, een beetje alt-tabber heeft daar geen klap aan. Kortom, ik ben tevreden, maar voor een in-depth-report, gebruik ik mn Mac teveel.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
win+tabdavidsmit schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 01:09:
Ook weet ik nog niet hoe ik dat mooie 3D scrollen door de vensters kan doen
Met Autohotkey http://www.autohotkey.com/
With it, you can:
Automate almost anything by sending keystrokes and mouse clicks. You can write a mouse or keyboard macro by hand or use the macro recorder.
Create hotkeys for keyboard, joystick, and mouse. Virtually any key, button, or combination can become a hotkey.
Expand abbreviations as you type them. For example, typing "btw" can automatically produce "by the way".
Create custom data-entry forms, user interfaces, and menu bars. See GUI for details.
Remap keys and buttons on your keyboard, joystick, and mouse.
Respond to signals from hand-held remote controls via the WinLIRC client script.
Convert any script into an EXE file that can be run on computers that don't have AutoHotkey installed
Rbutton & LButton::send, {lwin down}{lctrl down}{tab}{lwin up}{lctrl up}
$RButton::MouseClick, right
Bovenstaande kopieren in het .ahk bestand
Nu kan je in Vista met de volgende muis combo : rechtermuisknop ingedrukt houden en dan linkermuisknop klikken flip3d'en (alt+tab). Scrollen doe je met het wieltje.
aangezien veel mensen hier nod32 aanraden heb ik nu die, en hij is ok. alleen hoe zet je uit dat die minstens 1x per dag meldt dat virusdatabase has been update?
Probeer eens NOD32 System tools > NOD32 System Setup > tabblad general > enable silent mode. Dat zou voldoende moeten zijn.Sjah schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 16:28:
[beetje offtopic]
aangezien veel mensen hier nod32 aanraden heb ik nu die, en hij is ok. alleen hoe zet je uit dat die minstens 1x per dag meldt dat virusdatabase has been update?
Dit is wel een heel erge basic vraag die je gewoon in de help van het programma kan vinden, niet?.Sjah schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 16:28:
[beetje offtopic]
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Help -> Zoeken -> update notificationsSjah schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 17:10:
In die help staat het niet hoor. Ik vind het probleem met dit nod32 gewoon dat het aantal opties nogal overweldigend is, dus daarom vraag ik het.
Staat er wel degelijk in.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
hmm waarschijnlijk heb ik het fout gedaan, want ik krijg het niet voor elkaar ;/iBenshi schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 10:21:
[...]
Dit probleem heb ik ook gehad. Ik heb elk bestand dat om permissie vroeg volledige rechten gegeven (rechtermuis, tabblad rechten...ofzo). Daardoor heeft ie het volleldige recht om te op te starten en krijg je die melding niet. Het exacte tabblad en de instelling weet ik niet zo uit mn hoofd...heb Vista ook niet bij de hand. Maar in die hoek moet je ff zoeken
Is er geen 'vertrouwde lijst' ofzo waar ik m'n proggie aan kan toevoegen, zodat ie hem altijd door laat
GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm
Nee.XTREEMRaGE schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 20:51:
[...]
hmm waarschijnlijk heb ik het fout gedaan, want ik krijg het niet voor elkaar ;/
Is er geen 'vertrouwde lijst' ofzo waar ik m'n proggie aan kan toevoegen, zodat ie hem altijd door laat?
Helaas niet.
En moet nog even uitvinden hoe ik die iritante meldingen uit kan zetten. ( Security meldingen als je een programma start en zo ).
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Verwijderd
KB929399: Update voor Windows Media Format 11 SDK voor Windows Vista
KB932246: Update voor Windows Vista
nog niet geïnstalleerd zijn. (fout bij installatie)
Best wel irritant, vooral omdat het om een belangrijke update gaat.
Zal dit naar verloop van tijd toch opgelost worden?
Bij mij staat het altijd uit ... het maakt me systeem instabiel (ligt ook aan mijn 8800 drivers). Durf het niet te laten lopen tijdens een spel.
btw die sidebar...als ik die vast zet (heb 24"dell) dan zi ik op een gegeven moment de "veranderingen" (bv. de feeds) door mijn spel komen.
Ik heb ook een leuke computer..
Dreamscene schakelt zichzelf uit zodra je in full-screen mode gaat. Dus als je een spel start worden er geen onnodige resources verbruikt...Tranzy schreef op zondag 18 maart 2007 @ 22:20:
[...]
Bij mij staat het altijd uit ... het maakt me systeem instabiel (ligt ook aan mijn 8800 drivers). Durf het niet te laten lopen tijdens een spel.
btw die sidebar...als ik die vast zet (heb 24"dell) dan zi ik op een gegeven moment de "veranderingen" (bv. de feeds) door mijn spel komen.
Dit probleem heb ik ook met mijn vrijwel nieuwe pc (Antec Sonata II). Eindelijk had ik een goed werkende slaapstand onder XP: druk op de standbytoets op het toetsenbord, de hele pc valt stil met alleen een knipperend ledje; druk op AAN/UIT om de pc weer uit de slaapstand te halen. Na de gratis upgrade naar Vista Business werkt dit niet meer.Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:24:
- Krijg het systeem niet in stand-by (wordt volgens mij veroorzaakt door de remote controler) Telkens gaat ie in stand-by, en springt er vervolgens weer net zo leuk uit (met meestal opstarten en dan hervatten ipv gelijk hervatten).
Er zijn twee mogelijkheden: het beeldscherm valt uit maar de ventilatie niet en het schijflampje blijft constant branden. De enige manier om hieruit te komen is hardhandig uitzetten. Na de herstart meldt Windows dat de pc niet goed is afgesloten. Soms gaat het net zoals bij karl-e, de pc valt even stil maar maakt meteen een doorstart. (Misschien had ik toen sluimerstand ipv slaapstand ingesteld, weet het niet meer precies.)
Nu heb ik de standbyknop maar omgeprogrammeerd naar Uitschakelen. Gelukkig kon dit met mijn Logitech toetsenbord, in Vista zelf bestaat die optie raar genoeg niet.
Ik heb nu ff Windows Vista bij de hand. Wat ik heb gedaan is het volgende:XTREEMRaGE schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 20:51:
[...]
hmm waarschijnlijk heb ik het fout gedaan, want ik krijg het niet voor elkaar ;/
Is er geen 'vertrouwde lijst' ofzo waar ik m'n proggie aan kan toevoegen, zodat ie hem altijd door laat?
Stel bij elk bestand (.exe) waar Vista toestemming om vraagt in dat je systeem "full control" heeft over dat bestand. Dat kan je instellen als je op het bestand klikt met je rechtermuis -> Eigenschappen -> Tabblad "Security" (of Beveiliging). Klik op SYSTEM, dan op de knop Edit en geef SYSTEM (en dat heb ik ook bij de Administrator en Users gedaan) Full Control. Zo zou het moeten werken.
Een SafeList gaat Microsoft niet maken omdat virusschrijvers etc dan heel gemakkelijk zichzelf op die lijst kunnen zetten of zich voorkunnen doen als een vertrouwd programma.
Verwijderd
Maar ik vind Vista tot nu toe geen vooruitgang tov XP. Vooral omdat ik veel ellende met hard- en software heb.
[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 17:39 ]
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 19:41:
Uhm, waar zijn mijn posts gebleven?
*poef*elevator schreef op maandag 19 maart 2007 @ 16:52:
Ik dacht bijna dat er hier weer allemaal technische vragen stonden
Its maaaagic
Probeer de hint in de topicwarning op je in te laten werken zou ik zeggen?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Das handig... dat wist ik niet ... maar schakel het toch nog even uit ivm brakke nvidia drivers... ik heb het probleem "Display driver stopped working" erg vaak als het aan staat. Zal even wachten zijn op betere nvidia drivers.iBenshi schreef op maandag 19 maart 2007 @ 12:38:
[...]
Dreamscene schakelt zichzelf uit zodra je in full-screen mode gaat. Dus als je een spel start worden er geen onnodige resources verbruikt...
Met dreamscene gelden toch nog wel je powersaving settings ?
Ik heb ook een leuke computer..
Verwijderd
alt-92 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 20:15:
*poef*
Its maaaagic
Probeer de hint in de topicwarning op je in te laten werken zou ik zeggen?
Posts verwijderen vind ik persoonlijk geen stijl. Zet ze dan minstens in een nieuwe thread oid!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 23:15 ]
Iemand anders hier hetzelfde probleem gehad?
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
Bij de Explorer (verkenner) als je een File (bestand) highlight dan is de balk te licht van kleur.

Ook via google kom ik niets tegen; lijkt me vreemd dat niemand daar geen last van heeft
Thanks!
Ik zie de highlights toch wel erg duidelijk op mijn monitor. Zelf heb ik daar iig geen last van.damsoft schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:24:
Ik werk nu al een maand of 2 met Vista maar 1 onderdeel krijg ik maar niet goed voor mekaar.
Bij de Explorer (verkenner) als je een File (bestand) highlight dan is de balk te licht van kleur.Is dat te wijzigen? Ik heb gezocht op tweakers en verschillende vorige delen van dit topic doorzocht maar kan het niet vinden.
Ook via google kom ik niets tegen; lijkt me vreemd dat niemand daar geen last van heeft
Thanks!
Bedoel je dat bij elke boot, met mybook, 2 min. duurt?party42 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 23:28:
zo, eindelijk klaar met de installatie. Hij ging nogal 'es mis hier, en achteraf blijkt het door m'n mybook te komen. Zonder MyBook eraan kost de boot ongeveer 20 seconden, met MyBook meer dan 2 minuten. Maarja, hier staan wel al m'n docjes enzo op (gewoon een backup station).
Iemand anders hier hetzelfde probleem gehad?
Wat vreemd, mijn pc, met my book, doet er ongeveer 30 sec over.
Ik heb wel een ander irritant probleem: zodra ik mijn bureauachtergrond wil veranderen, krijg ik de foutmelding: ,,Windows-hostproces (Rundll32 werkt niet meer)" ondanks dat ik Nero Light heb geinstalleerd.

[ Voor 2% gewijzigd door Zondagskindje op 20-03-2007 12:21 . Reden: aanvullig Nero Light ]
Je boft danTranceSetter schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:38:
[...]
Ik zie de highlights toch wel erg duidelijk op mijn monitor. Zelf heb ik daar iig geen last van.
Iemand anders een idee?
volgens mij moet je dan nero lights versie 7.7.5.1? *IIG 7.7+ Hebben...Zondagskindje schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 12:13:
[...]
Bedoel je dat bij elke boot, met mybook, 2 min. duurt?
Ik heb wel een ander irritant probleem: zodra ik mijn bureauachtergrond wil veranderen, krijg ik de foutmelding: ,,Windows-hostproces (Rundll32 werkt niet meer)" ondanks dat ik Nero Light heb geinstalleerd.
[afbeelding]
ja, echt elke boot. Ik heb die 250gig versie. Ik weet ook niet waarom... Je hebt gewoon gebruik gemaakt van de plug & play drivers neem ik aan?Zondagskindje schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 12:13:
[...]
[afbeelding]
Het is een Samsung 930bf. Dat is wel een goede monitor, maar of hij uitblinkt in kleurweergave... Ik denk het niet. De highlights zie ik goed, en als je de bestanden selecteert al helemaal.damsoft schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:16:
[...]
Je boft danIk heb een laptop van Dell met een true-life scherm (volgens Dell: die garant staat voor rijke, levendige kleuren met scherpe, heldere tekst en een contrastverhouding die maar liefst 10% hoger is dan bij een vergelijkbaar scherm met een niet-schitterende coating) maar ik kan het nauwelijks onderscheiden
![]()
Iemand anders een idee?
Bedankt voor de tip. Ik heb 7.5.7.0 oid. Ik ga opzoek naar een latere versie.Dutch2007 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:22:
[...]
volgens mij moet je dan nero lights versie 7.7.5.1? *IIG 7.7+ Hebben...
Ik heb de 500GB versie (geformateerd en geconverteerd naar NTFS) met gebruik van plug&play drivers, ja.party42 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:33:
[...]
ja, echt elke boot. Ik heb die 250gig versie. Ik weet ook niet waarom... Je hebt gewoon gebruik gemaakt van de plug & play drivers neem ik aan?
Dus ik moet 'm opnieuw installen?Sjah schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 18:39:
7.5.7 heb ik ook en is ook goed. Gewoon de light versie en bij install vooral de codecs uitvinken.
Bedankt, het irritante probleem is nu inderdaad weg.Sjah schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 18:47:
Ja en eigenlijk alleen Burning ROM aangevinkt laten staan.
Verwijderd
Ik draai nu al een tijdje Vista x64 maar heb 0,0 problemen met video's of dvd's afspelenVerwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 11:58:
Iemand hier al goede Codecs gevonden die video afspelen vloeiend laat gaan en niet schokkend speelt?
Ik heb VLC geprobeerd en die stottert maar als ik DVD afspeel met WinDVD heb ik nergens last van maar dat is een demo versie.
*kuch* niet gezien dat er meerdere pagina's waren
alle begin is moeilijk!! (toch??
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 20:07 ]
Verwijderd
De mooiste achtergrond die ik heb gevonden, de Vista stratbutton, met een soort Corona:Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 20:27:
kennen jullie sites waar er hele, bloedmooie achtergronden of screensavers zijn die passen bij het vista look. Ik ben al een beetje verkeken op de achtergronden die Microsoft heeft geleverd. Of zijn er ook speciale (shell) themes of geluiden voor vista????????
http://windowsultimate.co...te_downloads/default.aspx
Staat wel Windows Ultimate op, dus kan je patsen met je Home Basic versie
[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 20-03-2007 20:34 ]
Direct na de upgrade ging mijn asus mobo kaduuk.(zal aan geheugen liggen denk ik, eerder dan aan vista)
Nu heb ik 2 schijven, 1 sata1 en een sata2. Daarop dus XP (oude install heel veel meuk, vies register e.d.) en Vista hp 64 bit. (laatste drivers en bios!)
Mijn mobo is een cheap*ss asrock 939nf6g-vsta, onder vista zijn mijn schijven trager dan onder XP !Geluid op de vista schijf is erbarmelijk, zelfs het opstart riedeltje stottert. Een losse MP3 ging weer wel. Video: clipjes haperen en schokken onder vista, prima onder XP, geluiden ook in games en online 100% onder XP, en bende onder vista.
De vista zoekfunctie en het instellen er van haalt het niet bij de losse copernicus.
Mijn HP 4400c scanner en microsoft precision steering wheel pro kon ik niet met vista gebruiken, kleine moeite voor MS daar een 64 bit drivertje voor te maken toch !
Steevast als ik in de agenda van vista wat zette, dan bij de volgende start storte de agenda in, weg je alarm... Faxmodem, zit er nog faxsoftware in Vista? ik kon het niet vinden, laat staan mijn fax geschiedenis uit XP daarop krijgen.
Windows Mail opstarten? duurt langer dan outlook express. Hij leest eerst je contacten in, flikker die weg en het is wel vlot, maar ja niet handig he....
Opstarten? een ouwe compaq presario 7000T met 128 mb en w98 is vlotter (En dan had ik met vista veel delayed met winpatrol gezet!)
Kortom, ik zit weer op mijn oude sata1 schijf met XP home, wel de swap op de sata2 disk
Gelukkig had ik de vista nog niet geregistreerd! (OEM boxed versie 64 bit NL)
Zoeken doe ik op deze XP bak met copernicus, IE7 en mediaplayer zijn als in vista, desktop 3d flip kan met 3th party maar hoeft van mij niet per se, idem met zijbalken of 'docking software'.
[ Voor 15% gewijzigd door notsonewbie op 20-03-2007 23:26 ]
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)
Het tweede waar ik me aan stoor maar me overigens nog niet erg in verdiept heb, is het verplaatsen van grote bestanden. Als ik bijvoorbeeld een avi file gedownload heb en probeer deze van de torrent map te verplaatsen naar een andere map op dezelfde partitie, dan duurt dit waanzinnig lang. Geen idee waarom maar het lijkt me gewoon onnodig.
Verder heb ik vaak dat er een verwijzing naar een bestand op mijn bureaublad blijft staan terwijl ik deze verwijderd heb. Opnieuw verwijderen geeft een foutmelding dat het bestand niet meer bestaat. Na het opnieuw aanloggen is het bestand weg.
Dit zijn allemaal dingetjes waar ik me aan stoor bij het gebruik van Vista. Ik zal uiteindelijk wel volledig overgaan op Vista, maar zie dit nog niet gebeuren in de komende maanden.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Los van je problemen:
Waarom in vredesnaam Vista 64-bit draaien met 1-2 GB??
Als je performance wil inleveren, is dat alvast een goede stap
Vista 64-bit is pas nuttig vanaf 4gb. 4gb + wordt niet door 32-bit ondersteund, en de 64-bit versie draait vanaf dat moment pas optimaal.
64-bit @ 1-2gb RAM is nutteloos en vertragend.
Vista herkent de WD ook opzich prima, misschien dat het iets te maken heeft met m'n USB controller. Ik ga wel 'es zoeken naar nieuwe BIOS drivers voor m'n asus P5VD2.Zondagskindje schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 18:30:Ik heb de 500GB versie (geformateerd en geconverteerd naar NTFS) met gebruik van plug&play drivers, ja.
Hier wil ik wel eens wat bewijs van zien. Alleen omdat de 64-bit editie meer geheugen ondersteunt, wil dat niet zeggen dat het ook nodig is hoor. 1Gb is misschien ietsje mager, maar datzelfde geldt voor de 32-bit editie. Dat Vista x64 trager is dan de 32-bit editie is volgens mij onzin. Hooguit kan het zo zijn dat bepaalde software trager is, omdat het nog niet is geoptimaliseerd voor Vista. Ik draai al een paar weken Vista Home Premium 64-bit op 2Gb geheugen en een e6600 Proc, en het loopt als een trein. 4Gb is op dit moment zelfs nog overkill voor een normaal thuisgebruikers-systeem. Dus doe niet zo paniekerig over werkgeheugen a.u.b. Tenzij je een bron hebt, die dit bewijst. Dan kunnen we verder discussieren.PWM schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 23:33:
[...]
Los van je problemen:
Waarom in vredesnaam Vista 64-bit draaien met 1-2 GB??
Als je performance wil inleveren, is dat alvast een goede stap
Vista 64-bit is pas nuttig vanaf 4gb. 4gb + wordt niet door 32-bit ondersteund, en de 64-bit versie draait vanaf dat moment pas optimaal.
64-bit @ 1-2gb RAM is nutteloos en vertragend.
geert1 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 10:23:
[...]
Hier wil ik wel eens wat bewijs van zien. Alleen omdat de 64-bit editie meer geheugen ondersteunt, wil dat niet zeggen dat het ook nodig is hoor. 1Gb is misschien ietsje mager, maar datzelfde geldt voor de 32-bit editie. Dat Vista x64 trager is dan de 32-bit editie is volgens mij onzin. Hooguit kan het zo zijn dat bepaalde software trager is, omdat het nog niet is geoptimaliseerd voor Vista. Ik draai al een paar weken Vista Home Premium 64-bit op 2Gb geheugen en een e6600 Proc, en het loopt als een trein. 4Gb is op dit moment zelfs nog overkill voor een normaal thuisgebruikers-systeem. Dus doe niet zo paniekerig over werkgeheugen a.u.b. Tenzij je een bron hebt, die dit bewijst. Dan kunnen we verder discussieren.
Verwijderd
Ik draai trouwens 32 bit vanwege het feit dat niet alle drivers van mijn hardware onder de 64bit versie kunnen draaien. Dus dat kan ook een reden zijn om geen 64 bit te draaien.
Edit:
Je kunt beter dit lezen:
http://en.wikipedia.org/wiki/64-bit
en deze:
http://en.wikipedia.org/wiki/AMD64
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2007 11:06 ]
Verwijderd
Tja wat is bloedmooi,wat de 1Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 20:27:
kennen jullie sites waar er hele, bloedmooie achtergronden of screensavers zijn die passen bij het vista look. Ik ben al een beetje verkeken op de achtergronden die Microsoft heeft geleverd. Of zijn er ook speciale (shell) themes of geluiden voor vista????????

Een goede source voor desktop achtergrond plaatjes haal ik hier weg:
http://interfacelift.com/...?w=0&sort=date&id=&page=1
in alle soorten en maten etc.
of hier:
http://www.digitalblasphemy.com/dbhome.shtml
De URL's zijn niet speciaal voor Vista maar wel het vermelden waard imho
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Seconded! Ik heb zowel de 32-bit als de 64-bit versie van Vista Home Premium een maand lang op mijn systeem (2 GB RAM) uitgeprobeerd en heb geen verschil in performance opgemerkt.geert1 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 10:23:
[...]
Hier wil ik wel eens wat bewijs van zien. Alleen omdat de 64-bit editie meer geheugen ondersteunt, wil dat niet zeggen dat het ook nodig is hoor. 1Gb is misschien ietsje mager, maar datzelfde geldt voor de 32-bit editie. Dat Vista x64 trager is dan de 32-bit editie is volgens mij onzin. Hooguit kan het zo zijn dat bepaalde software trager is, omdat het nog niet is geoptimaliseerd voor Vista. Ik draai al een paar weken Vista Home Premium 64-bit op 2Gb geheugen en een e6600 Proc, en het loopt als een trein. 4Gb is op dit moment zelfs nog overkill voor een normaal thuisgebruikers-systeem. Dus doe niet zo paniekerig over werkgeheugen a.u.b. Tenzij je een bron hebt, die dit bewijst. Dan kunnen we verder discussieren.
>>>insert witty remark here<<<
Welke update gaat het dan om?Metalfreak schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 10:54:
Ligt het aan mij of is de tekst op het beeldscherm na de laatste Windows Update ineens veel duidelijker en helderder te lezen? Net de laptop met Vista Ultimate opnieuw opgestart en het lijkt allemaal veel prettiger te lezen te zijn...
Eerlijk gezegd geen flauw idee, die was 3 dagen geleden automatisch binnengekomen, maar had nog niet opnieuw opgestart, dat dus net gedaan, maar het lijkt duidelijker... Kan ook aan mij liggen hoor
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Heb precies hetzelfde! Komt omdat hij toch die USB-drive(s) moet gaan inladen als station. Zonder MyBook (ik heb de 250GB-versie) kost het inderdaad 20 seconden, met blijft 'ie even hangen (zwart scherm) 40-50 seconden. Ik weet inmiddels wat het is. Het maakt me niets uit, aangezien Vista altijd nog sneller opstart dan XP!Zondagskindje schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 12:13:
[...]
[afbeelding]
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Dit topic is gesloten.
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.
Let even op:
- Lees de Vista FAQ
- Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.
- Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 12) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag