[Discussie] Het grote Vista Ervaringen topic [Deel 13]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 23.228 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou al met al heb ik eindelijk PowerDVD Ultra Deluxe die ook HD-DVD afspeelt.
Ik heb gisteren uiteindelijk 4 HD-DVD's gedownload van elke 54GB groot 8)7

Alleen 1 ding, het verreist ontzettend veel CPU kracht om het goed af te spelen en geen enkele achtergrond programma's draaiende, jeetje wel heel wat anders dan gewoon DVD.

Heb nu alleen nog het probleem dat het geluid Kraakt...erg annoying moet ik zeggen al gebeurt het niet altijd maar af en toe, blijft irritant.
Zou dus betekenen dat of ik de foute Codecs gebruik, terwijl ik onderhand tig codecs erin heb + de codecs die PowerDVD zelf al heeft.
Heb ook de HDdump codecs erin zitten maar om een lus te maken vanaf mijn pc via DVI richting de TV vind ik niet de moeite waard omdat het nog steeds kraakt en af en toe stottert.

Iemand anders hier last mee gehad? ik heb zoals je mijn specs ziet onderhand een voldoende snelle pc. Snap er weinig van. Vreet het nou zo ontzettend veel power? HDD snelheid? Al moet ik zeggen dat Windows Vista file transfer zo traag is als ik weet niet wat. 39MB/sec |:(

Heb de nieuwste drivers erin zitten. Bleh dik 3 uur bezig geweest om het vloeiend te krijgen maar niks.
Iemand hier die misschien de perfecte codecs heeft waar het lekker mee afspeelt zonder al te veel moeite?
p.s. de CPU trekt hij dik naar 90% (als ik kijk naar de gadget tool)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

BillSpaarbank schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 23:30:
Het tweede waar ik me aan stoor maar me overigens nog niet erg in verdiept heb, is het verplaatsen van grote bestanden. Als ik bijvoorbeeld een avi file gedownload heb en probeer deze van de torrent map te verplaatsen naar een andere map op dezelfde partitie, dan duurt dit waanzinnig lang.
Dat viel mij ook al op. Tevens was mijn sata2 hdd bijna even traag als mijn sata1 schijf, terwijl die onder xp home wel bijna 20% meer data verstouwd.
Verder heb ik vaak dat er een verwijzing naar een bestand op mijn bureaublad blijft staan terwijl ik deze verwijderd heb. Opnieuw verwijderen geeft een foutmelding dat het bestand niet meer bestaat. Na het opnieuw aanloggen is het bestand weg.
Ja, ook dat had ik ook. Aanvankelijk dacht ik dus dat verwijderen niet gelukt was, tot ik een keer moest her-starten ivm weer nieuwe drivers voor de realtek 888 audio chip.
Dit zijn allemaal dingetjes waar ik me aan stoor bij het gebruik van Vista. Ik zal uiteindelijk wel volledig overgaan op Vista, maar zie dit nog niet gebeuren in de komende maanden.
Ik vind op dit moment XP home het minst erge MS OS dat er is ! :)
Al mijn hardware werkt, start vlotjes op (Deels door delayed starten via winpatrol), schijven klinken zelfs sneller 8) en de boel (mail bijv.) reageert vlotter.

Vista, ik voel mij net een beta tester die nog poen moest toe betalen ook !

En ja, dat het wat beter draait op een duo core van 400 euro met 4 gb geheugen... mag het? O-)

De desktop is wat gelikter met dat aero en 3d flip, maar de rest (audio en disks speed) was huilen en janken geblazen (op mijn systeem dan)

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

geert1 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 10:23:
[...]

Hier wil ik wel eens wat bewijs van zien. Alleen omdat de 64-bit editie meer geheugen ondersteunt, wil dat niet zeggen dat het ook nodig is hoor. 1Gb is misschien ietsje mager, maar datzelfde geldt voor de 32-bit editie. Dat Vista x64 trager is dan de 32-bit editie is volgens mij onzin. Hooguit kan het zo zijn dat bepaalde software trager is, omdat het nog niet is geoptimaliseerd voor Vista. Ik draai al een paar weken Vista Home Premium 64-bit op 2Gb geheugen en een e6600 Proc, en het loopt als een trein. 4Gb is op dit moment zelfs nog overkill voor een normaal thuisgebruikers-systeem. Dus doe niet zo paniekerig over werkgeheugen a.u.b. Tenzij je een bron hebt, die dit bewijst. Dan kunnen we verder discussieren.
Ik heb hier een hele mail wisseling over gehad, met een persoon waarvan ik je kan verzekeren dat hij het prima weet :)

Ik zal hem nu mailen, vragen of ik het hier mag posten.

Klein stukje er uit, en dan, wordt vervolgd:
First of all, if you got less than 4 GB RAM in your PC, 64-bit will do you no good in terms of application or OS performance, quite to the contrary, your PC will definitely run slower (larger binaries, less performance-optimized drivers, 32-bit emulation layer, etc.).
En nee, hier heb je nog niks aan ;) Ik ga er achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

notsonewbie schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 14:11:
[...]

VistaInfo - Windows Vista kan veel goedkoperVista OEM versie wordt en is gekoppeld aan een moederbord. Is de moederbord onheroepelijk kapot of versleten, dan is de OEM licentie ook niks waard meer. ...
www.vistainfo.nl/vista_ni...vista_kan_veel_goedkoper/ - 43k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

Gevonden met google en de woorden
licentie vista moederbord

Heb je een enkele (minder dan 100 a 120 euro?) OEM dvd, of een'retail' pakket dat veel duurder was? Die laatste kan je volgens mij wel wel porteren naar nieuw systeem.

Maar dan nog, hoe vaak gaat een mobo kaduuk...(laatste tijd wel erg vaak!) en voor de prijs van retail heb je onderhand 3 OEMs.
Voordat we hele gekke verhalen krijgen :)

Vista OEM is gekoppeld aan het moederbord. Nieuw moederbord is nieuwe licentie aanschaffen.

Echter, dit geldt natuurlijk niet in het geval van een defect moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05
Even een aangepaste crosspost van mezelf uit het [Vista] USB Sticks en ReadyBoost info topic:

Om te controleren of je hardeschijf wel de juiste instellingen heeft voor snelheid:

1. ga naar "computer" via je start menu en klik met rechtermuisknop op icon van je HD
2. kies eigenschappen en ga naar tab hardware
3. selecteer je HD en klik op eigenschappen
4. ga naar het tabblad algemeen en klik op instellingen wijzigen
5. ga naar het tabblad beleidsregels en kies Optimaliseren voor prestaties en geavanceerde schrijfprestaties (let op stroomuitval).
6. klik op ok

Bovenstaande zal de snelheid zeker ten goede komen. Daarnaast is het ook interessant om je sata-controller drivers en chipset drivers te controleren en eventueel te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

PWM schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 14:52:
[...]

Voordat we hele gekke verhalen krijgen :)

Vista OEM is gekoppeld aan het moederbord. Nieuw moederbord is nieuwe licentie aanschaffen.

Echter, dit geldt natuurlijk niet in het geval van een defect moederbord.
Puur juridisch gezien hoeven ze niets doen als ik het zo lees. Ja ze gevenb de tip dat je beter retail kan kopen :-) denk ik.
Anderzijds, proberen kan altijd... en dat ene belletje kan er ook nog wel bij.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus-The-Virus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-10-2024
motormuus schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 17:12:
Omdat ik een hoop vastlopers krijg (ik denk dankzij directx10) met oudere spellen, wou ik graag weer terug naar directx9 en kijken als het dan beter gaat.
Ik heb lopen googlen, en er zijn wel wat programma's die diretx verwijderen, maar die gaat tm 9C :'(

Heeft iemand hier directx10 er al veilig af kunnen krijgen?
terug gaan naar XP dus.... volgens mij draait DX9c niet eens in vista

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als er in de topic waarschuwing staat dat je geen vragen mag stellen, doe dat aub ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen weet wel dat je in mappen kunt browsen en door op de backspace toets te drukken 1 map lager gaat. Nu is het zo dat als ik op de backspace toets druk ik 1 map terug ga(dus het zelfde als de back knop). Hoe kan ik instellen dat de backspace toets weer normaal werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koolmees39
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-01-2023
De meningen zijn nogal verdeeld in mijn omgeving of het nu onverstandig is om User Account Control uit te schakelen. Ik ervaar het nogal als hinderlijk om steeds maar weer toestemming te geven voor voor mij niet gevaarlijke acties. Wat vinden jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 07:24

Raphaelo

boeiend!!

koolmees39 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 19:36:
De meningen zijn nogal verdeeld in mijn omgeving of het nu onverstandig is om User Account Control uit te schakelen. Ik ervaar het nogal als hinderlijk om steeds maar weer toestemming te geven voor voor mij niet gevaarlijke acties. Wat vinden jullie hiervan?
Ik had het eerst uit staan... maar na mijn 2e installatie van windows vista (nieuw moederbord) heb ik het gewoon aangelaten. Als je eenmaal alles geinstalleerd hebt en alles zo afgesteld hebt zoals jij dat wilt dan heb je niet heel erg last meer van, vind ik tenminste.

originele signatures zijn top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb UAC uitstaan. Ik vind het een vervelende feature, en het bied mij geen gevoel van meer veiligheid.
Daarnaast vind ik het vooral een uiterst vervelende feature als je ontwikkelomgevingen gebruiktt, (visual studio, eclipse enz).

Als ik geen visual studio e.d. zou gebruiken zou ik UAC waarschijnlijk gewoon aan hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Onder XP had je toch ook geen user account control? Als je daarmee vaak last had van malware en andere troep dan moet je het vooral aan laten staan, maar als je gewoon voorzichtig bent en hier nooit last van hebt gehad dan kun je het onder Vista ook wel uitzetten. Al is het natuurlijk wel handig als extra beveiliging als je eens iets over het hoofd ziet.

Ik denk dat je over een jaartje ofzo ook weinig last meer hebt van UAC, omdat de meeste software dan wel Vista-compatible is en je alleen tijdens de installatie eenmalig hoeft te bevestigen (veel huidige software is erg slordig geschreven en maakt veel te vaak gebruik van systeembestanden/locaties terwijl dat helemaal niet nodig is).

[ Voor 11% gewijzigd door Palomar op 21-03-2007 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
Miki schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:07:
Even een aangepaste crosspost van mezelf uit het [Vista] USB Sticks en ReadyBoost info topic:

Om te controleren of je hardeschijf wel de juiste instellingen heeft voor snelheid:

1. ga naar "computer" via je start menu en klik met rechtermuisknop op icon van je HD
5. ga naar het tabblad beleidsregels en kies Optimaliseren voor prestaties en geavanceerde schrijfprestaties (let op stroomuitval).
6. klik op ok

Bovenstaande zal de snelheid zeker ten goede komen. Daarnaast is het ook interessant om je sata-controller drivers en chipset drivers te controleren en eventueel te updaten.
Ik zie nergens de opthie instellingen wijzigen staan bij stap 4. Gaat dus helaas niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death Dealer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik heb zwaar m'n twijfels over de ingebouwde firewall.
Heeft er iemand een idee welke firewall ik zou kunnen gebruiken.
Voor XP gebruik ik outpost. Ik ben er zeer tevreden over.
Maar helaas heeft outpost nog geen versie voor vista.

DFI Lanparty UT NF4 ultra-d - athlon64 3700+ San Diego - 2 x 512mb twinmos speedpremium DDR443 PC3500 - Sapphire Radeon X800GTO² @ X850XT - Tagan U-01 480W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
maxjuh schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 23:02:
[...]

Ik zie nergens de opthie instellingen wijzigen staan bij stap 4. Gaat dus helaas niet door.
Weet je zeker dat je alles netjes gevolgd hebt. Voor de duidelijkheid heb ik er maar wat screenshots gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.ramonplanells/vistahd_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.ramonplanells/vistahd_2.jpg

offtopic:
excusses voor de gare paint skills :D

[ Voor 11% gewijzigd door Miki op 22-03-2007 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Death Dealer schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 23:20:
Ik heb zwaar m'n twijfels over de ingebouwde firewall.
Heeft er iemand een idee welke firewall ik zou kunnen gebruiken.
De firewall in Vista is verbeterd....... en er zullen nog wel meer patches komen ook! :-)

Nu zocht ik ipv het Vista vergiet tevergeefs naar mijn ideale firewall, Sygate, maar die is opgekocht door concurent norman of mcafee of zo 1-tje.

Nu heb ik gevonden JETICO, werkt ook op mijn Vista home premium 64 bit
En dus: knipperende pijlen die vertellen dat er (inter-)netwerk actie is, in of uit.
Hij leert en je kan dus per applicatie vertellen of ie altijd, nooit of moet vragen voor connectie, en dat kan bij deze ook nog worden uitgesplitst naar wel uit en niet in- of andersom.
Kortom het is sygate maar dan nog verder uitgekient en van een ander merk.

www.jetico.com
http://www.jetico.com/jpfirewall.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 22:11
Iemand hier goede ervaringen met een programma dat het schijf gebruik per map op een schijf kan laten zien dat ook Vista compatible is? Mijn C: schijf heeft in een kleine week meer als 15GB in gebruik genomen als voorheen en ik heb de afgelopen week geen rare dingen geinstalleerd of iets op de C: opgeslagen. Wil wel graag zien waar al die GB's heen zijn gegaan. Ik had hier een programmatje voor maar deze werkt helaas niet onder Vista :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Ik denk pagefile en herstelpunten. Je zou even kunnen kijken bij schijfopruiming.

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 21:28
Razer schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 01:18:
Iemand hier goede ervaringen met een programma dat het schijf gebruik per map op een schijf kan laten zien dat ook Vista compatible is? Mijn C: schijf heeft in een kleine week meer als 15GB in gebruik genomen als voorheen en ik heb de afgelopen week geen rare dingen geinstalleerd of iets op de C: opgeslagen. Wil wel graag zien waar al die GB's heen zijn gegaan. Ik had hier een programmatje voor maar deze werkt helaas niet onder Vista :(
Jdiskreport 1.3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 00:54:
[...]

Weet je zeker dat je alles netjes gevolgd hebt. Voor de duidelijkheid heb ik er maar wat screenshots gemaakt.

[afbeelding]

[afbeelding]

offtopic:
De eerste keer dat ik serieus in dit topic wil gaan posten, help jij mij direct van mij nr. 1 ergernis af.. De enorme gare/slome disk access die er toch wel zeker voor zorgde dat mijn Acer 1694 WLMi behoorlijk traag was in het opstarten. Probleem verholpen !

Verder vind ik Vista een heerlijk OS, mooi vormgegeven, een wat consistentere interface dan Windows XP, en ook al zijn de systeemeisen redelijk bulky, het is toch enigszins door technologishce vooruitgang te verantwoorden. Microsoft is sowieso kwa het sneller maken van OS'sen van generatie tot generatie nooit echt een held geweest, vond zelf dat dit verschil alleen heel duidelijk was tussen W2K en XP.. Opstarttijd voor Vista is nu toch nog wel een minuutje langer dan bij XP, maar eenmaal opgestart is het werken ermee een genot. Bij mijn notebook werdt alles out-of-the box gedetecteerd en hoefte ik mij 0,0 te wijdden aan drivers. Dit verschilt merkbaar per computer, vooral non-OEM (zelf in elkaar geknutselde) zut wil het nog wel eens vaak af laten weten, maar dat is ook geen verrassing als je gaat tellen hoeveel peripherals je dan eigenlijk wel niet hebt, schrik je toch wel een beetje van.

Enig probleempje van belang wat nog overblijft is de ergernis aan sidebar; ik vind het een reuzehandig iets, met de gadgets/widgets erbij heb ik gelijk in een oogopslag alle wenselijke informatie voor mijn ogen. Tegelijkertijd heb ik het idee dat het programma toch wel redelijk beperkt is; download je iets naar je desktop (ik heb de sidebar links staan, vind ik zelf fijner), komt het desbetreffende bestand dus ACHTER bepaalde gadgets te staan; beetje gedoe dus, ding sluiten bestand aan de kant slepen en dan sidebar weer openen 8)7 .. Had verwacht, wat dat betreft, dat Microsoft de interface van vista wat "kneedbaarder" had gemaakt... Dat je bijvoorbeeld die hele sidebar volgens je eigen wensen zou kunnen schalen.. Het zelfde met de taakbalk; voor mij hoeft dat ding niets meer dan een klein subtiel balkje te zijn, waar je bijvoorbeeld ook zijkanten weg zou kunnen schalen naar binnen (zoals Linux bijvoorbeeld ook schaalbare interfaces aanbiedt, en zoals bijvoorbeeld het apple dock, ook al heb ik er een hekel aan, ook schaalbaar is). TweakVI ook gelijk uitgeprobeerd, zitten niet echt verdere interface veranderingen in verwerkt die mij aanstaan.. Ook een programma om de sidebar te customizen, maar dit gaat helaas niet verder dan er themes op toepassen. Misschien hebben jullie nog wat ideeën om die interface dus wat schaalbaarder te maken, als het maar geen stardock zut is mag het allemaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met Vista icm Call of Duty 2?

Bij een maat van me duurt het wel een minuut voordat het spel is opgestart, in die tijd heeft hij gewoon een zwart scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

offtopic:
Het al zo'n idee dat het die opthie was. Maar ik heb die knop change settings daar niet staan maar kan natuurlijk wel naar policies. Dan vraag ik me wel af of dat zo handig is met een laptop en daarbij dus stroomuitval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
  • Laatst online: 02-09 18:22
Razer schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 01:18:
Iemand hier goede ervaringen met een programma dat het schijf gebruik per map op een schijf kan laten zien dat ook Vista compatible is?
TreeSize Personal 4 _/-\o_

[ Voor 82% gewijzigd door RAMeijer op 22-03-2007 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 09:14:

Bij een maat van me duurt het wel een minuut voordat het spel is opgestart, in die tijd heeft hij gewoon een zwart scherm..
Ja, dit is een bekend probleem. Ik heb hier ook last van en soms wil hij zelfs helemaal niet opstarten... Ik heb er nog niks over kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
maxjuh schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 09:39:
[...]

Het al zo'n idee dat het die opthie was. Maar ik heb die knop change settings daar niet staan maar kan natuurlijk wel naar policies. Dan vraag ik me wel af of dat zo handig is met een laptop en daarbij dus stroomuitval.
Ik denk dat je juist voordeel hebt als je een laptop gebruiker bent. De kans dat je plotselinge stroomuitval hebt als laptopgebruiker is zo goed als nul immers je hebt een batterij. Voor desktop pc's die alleen maar aan netstroom zitten kan het wat gevaarlijker zijn als je plotseling stroomuitval hebt. Echter zodra je stroomuitval hebt is het zo ie zo maar de vraag of je alle data die je aan het bewerken was nog hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:08
[...]

Ah dit was de Truc! Maar enig idee wat deze extra opties nou precies doen? Heb het nu ingeschakeld maar merk (uiteraard) nog niet zoveel. Heb zelfs nog niet gereboot. ;) Heb jij al wel enig idee wat dit nou aan concrete snelheidswinst betekent?

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Banjy schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 10:43:
[...]

Ah dit was de Truc! Maar enig idee wat deze extra opties nou precies doen? Heb het nu ingeschakeld maar merk (uiteraard) nog niet zoveel. Heb zelfs nog niet gereboot. ;) Heb jij al wel enig idee wat dit nou aan concrete snelheidswinst betekent?
Het zal per persoon afhangen wat de concrete snelheidswinst zal zijn. Bij mij maakte het in iedergeval wat uit. Ik geloof bij mensen met een snelle schijf dat het niet al te veel zal uit maken. Als je het echt wilt weten dan moet je het progje "hdtune" installeren en testen met en zonder mijn genoemde wijzigingen.

HDtune kun je hier vinden: http://www.hdtune.com/

Daarnaast moet je van Vista (na de installatie) de eerste 5 dagen weinig verwachten, Vista is namelijk je schijf aan het indexeren. Superfetch is namelijk bezig om je meest gebruikte programma's te achterhalen en te cachen. Na een week zul je merken dat je geliefde programma's supersnel opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Miki schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 10:56:
[...]

Het zal per persoon afhangen wat de concrete snelheidswinst zal zijn. Bij mij maakte het in iedergeval wat uit. Ik geloof bij mensen met een snelle schijf dat het niet al te veel zal uit maken. Als je het echt wilt weten dan moet je het progje "hdtune" installeren en testen met en zonder mijn genoemde wijzigingen.

HDtune kun je hier vinden: http://www.hdtune.com/

Daarnaast moet je van Vista (na de installatie) de eerste 5 dagen weinig verwachten, Vista is namelijk je schijf aan het indexeren. Superfetch is namelijk bezig om je meest gebruikte programma's te achterhalen en te cachen. Na een week zul je merken dat je geliefde programma's supersnel opstarten.
Ik ben bekend met HDtune en de verschillende in eerste instantie vertragende handelingen van Vista. Maar ik vraag mij af of HDtune daadwerkelijk het verschil meet. Ach we gaan het binnenkort gewoon eens proberen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-09 12:28
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 09:14:

Ik heb er verder geen last van. Draait hier gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:39

ZeroCode

Woopie

Zondagskindje schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 12:13:
[...]

Bedoel je dat bij elke boot, met mybook, 2 min. duurt?
Wat vreemd, mijn pc, met my book, doet er ongeveer 30 sec over.

Ik heb wel een ander irritant probleem: zodra ik mijn bureauachtergrond wil veranderen, krijg ik de foutmelding: ,,Windows-hostproces (Rundll32 werkt niet meer)" ondanks dat ik Nero Light heb geinstalleerd.
[afbeelding]
Zou je die background kunnen sharen? Ziet er erg relax uit namelijk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Laatst online: 13-09 22:11
ZeroCode schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 12:04:
[...]

Dat is dreamscene als ik het goed heb, of had je dat al gezien? :)

Iemand die toevallig weet of het mogelijk is om de Complete PC -Backup automatisch wekelijks op vrijdag nacht geautomatiseerd laten uitvoeren? Ik moet dan namelijk altijd werken maar laat de PC aanstaan, het zou handig zijn als hij dan Backups wegschrijft. Het is wel mogelijk om vaste backup tijden op te geven voor bestanden en mappen maar niet voor de complete PC. Iemand die weet of dit mogelijk is en hoe dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
Miki schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 10:38:
[...]

Ik denk dat je juist voordeel hebt als je een laptop gebruiker bent. De kans dat je plotselinge stroomuitval hebt als laptopgebruiker is zo goed als nul immers je hebt een batterij. Voor desktop pc's die alleen maar aan netstroom zitten kan het wat gevaarlijker zijn als je plotseling stroomuitval hebt. Echter zodra je stroomuitval hebt is het zo ie zo maar de vraag of je alle data die je aan het bewerken was nog hebt.
Natuurlijk zo had ik er nog niet naar gekeken :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

[quote]Razer schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 12:07:
[...]

acronis trueimage kan dat meen ik wel, al dan niet via taakbeheer ivm de dag en tijdstip.
Die comprimeert ook wel wat, maar als je zeg 50 gig wil backuppen heb je dus wel een flinke 2e (externe) disk nodig.

Oh ja en vista zelf kan er al heel wat beter mee omgaan standaard, met backups en schaduwkopien:
http://www.microsoft.com/...everyone/backup.mspx#more

[ Voor 23% gewijzigd door notsonewbie op 22-03-2007 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Toch maar eens gekeken of ik met wat benchmarks snelheidswinst kon bemerken als gevolg van de extra optimalisaties.

Ik heb mijn beide Samsung SP2504C harde schijven getest met HD Tune en een test van Sisoft Sandra.

Zonder optimalisaties:
HD Tune HDD1
HD Tune HDD2

Sisoft Sandra Read Performance (Drive index - Random Acces Time)

HDD1 = 66mb/s - 15ms
HDD2 = 67mb/s - 15ms

Met extra optimalisaties:
HD Tune HDD1
HD Tune HDD2

Sisoft Sandra Read Performance (Drive index - Random Acces Time)

HDD1 = 64mb/s - 14ms
HDD2 = 67mb/s - 14ms

Interpretatie

Ik zie momenteel geen overduidelijk verband tussen de data met optimalisaties en zonder. Sisoft Sandra geeft 1ms snelheids winst aan in het voordeel van de extra optimalisaties, maar ik heb hier mijn twijfels over. Aangezien Sisoft met hele milliseconden werkt en niet met decimalen (HD Tune wel).

HD Tune laat in principe wel zien dat de Acces times met 0,1ms verbeterd (op HDD1, HDD2 is gelijk) en dat de gemiddelde Transfer Rate ook heel licht stijgt, al is het minimaal. HDD2 Lijkt helemaal niet gebaat bij de extra optimalisaties, al zijn de verschillen hier ook echt minimaal.

Ook nog gekeken of de hardeschijf score van Windows Experience verbeterde, maar deze bleef hetzelfde.

Ik vind dat de extra optimalisaties geen snelheidswinst laten zien, daarvoor vind ik de verschillen te klein. Aangezien deze verschillen mogelijk ook door andere variabelen kunnen optreden.

Voorlopig laat ik de optimalisaties nog wel aan staan, misschien moet je deze optie ook even de tijd geven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

heeft er iemand een alternatief voor de picture screensaver van vista? Die van XP was veel beter :(

Om een bizarre reden kan ik geen transitie-effect kiezen en op mijn dualscreen verschijnt iedere foto altijd in het midden (ieder scherm een helft) ipv een random locatie.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Laatst online: 08-09 11:55
THE_BASE schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 13:29:
[...]

Heb precies hetzelfde! Komt omdat hij toch die USB-drive(s) moet gaan inladen als station. Zonder MyBook (ik heb de 250GB-versie) kost het inderdaad 20 seconden, met blijft 'ie even hangen (zwart scherm) 40-50 seconden. Ik weet inmiddels wat het is. Het maakt me niets uit, aangezien Vista altijd nog sneller opstart dan XP!
je weet wat het is, maar heb je er ook een oplossing voor? Of werkte deze oplossing hier ook voor:
Miki schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:07:

6. klik op ok

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08 13:37
Banjy schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 13:17:
Toch maar eens gekeken of ik met wat benchmarks snelheidswinst kon bemerken als gevolg van de extra optimalisaties.

Ik zie momenteel geen overduidelijk verband tussen de data met optimalisaties en zonder. Sisoft Sandra geeft 1ms snelheids winst aan in het voordeel van de extra optimalisaties, maar ik heb hier mijn twijfels over. Aangezien Sisoft met hele milliseconden werkt en niet met decimalen (HD Tune wel).

HD Tune laat in principe wel zien dat de Acces times met 0,1ms verbeterd (op HDD1, HDD2 is gelijk) en dat de gemiddelde Transfer Rate ook heel licht stijgt, al is het minimaal. HDD2 Lijkt helemaal niet gebaat bij de extra optimalisaties, al zijn de verschillen hier ook echt minimaal.
Ik vind het ook niet vreemd dat je geen verschil ziet. HD Tune meet dingen als doorvoersnelheden en access times en spreekt hiervoor de schijf aan zonder specifieke bestanden op te vragen. Caching zorgt daarom voor geen enkele verbetering in deze benchmarks. Sisoft Sandra benchmarkt volgens mij op dezelfde manier, dus ook hier zul je geen verschillen zien.

Beter is om met een stopwatch te meten hoe snel bepaalde programma's opstarten (of hoe snel Vista zelf boot). Ook een virusscan kan wellicht een goede benchmark zijn (zolang de cpu niet de snelheidsbeperkende factor is).

Edit: Ik verander mijn verhaal nog even, want ik zie dat dat het niet om "schijfcache", maar om "schRijfcache" gaat. Dat zorgt alleen voor een verbetering in de schrijfsnelheid, niet de leessnelheid. Benchmarks die alleen lezen, laten daarmee dus geen prestatiewinst zien.

[ Voor 31% gewijzigd door TommyCP op 22-03-2007 15:30 ]

>>>insert witty remark here<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nippletwister schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 10:13:
[...]
Ja, dit is een bekend probleem. Ik heb hier ook last van en soms wil hij zelfs helemaal niet opstarten... Ik heb er nog niks over kunnen vinden.
Ja inderdaad apart probleem, nog even zijn specs en mijn specs op een rijtje.

Maat:
HP Pavilion nogwat
X2 4600+
2GB
7500LE
Vista
Opstarttijd Call of Duty 2: 60/90 sec.

Mijn eigen pc:
Celeron D 2.66MHz
768MB
6600GT
XP Home Edition
Opstarttijd Call of Duty 2: 3/5 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
iBenshi schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:57:
[...]

Ik heb nu ff Windows Vista bij de hand. Wat ik heb gedaan is het volgende:

Stel bij elk bestand (.exe) waar Vista toestemming om vraagt in dat je systeem "full control" heeft over dat bestand. Dat kan je instellen als je op het bestand klikt met je rechtermuis -> Eigenschappen -> Tabblad "Security" (of Beveiliging). Klik op SYSTEM, dan op de knop Edit en geef SYSTEM (en dat heb ik ook bij de Administrator en Users gedaan) Full Control. Zo zou het moeten werken.

Een SafeList gaat Microsoft niet maken omdat virusschrijvers etc dan heel gemakkelijk zichzelf op die lijst kunnen zetten of zich voorkunnen doen als een vertrouwd programma.
Ik heb volgens mij ook een soortgelijk probleem. Ik wil een programmaatje bij het opstarten automatisch laten draaien. Progje heet Powerstrip en zou de klokfrequenties van mijn overklokte X800 pro moeten downclocken. Op dit moment moet ik het telkens handmatig doen en vervolgens nog eens goedkeuring geven, als ik het vergeet krijg ik tijdens het gamen vaak artifacts te zien of mijn systeem loopt vast. Tamelijk irritant dus.

Als ik bij blocked startup programs kijk zie ik het volgende scherm:Afbeeldingslocatie: http://www.maartendev.net/screens/blocked.jpg

Zoals jullie zien is Powerstrip not yet classified, hoe kan ik ervoor zorgen dat deze ook permitted wordt :?

Heb me echt suf gezocht maar kan het echt nergens vinden. Ook de manier die iBenshi beschrijf biedt geen uitkomst voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
TommyCP schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 15:18:
[...]

Ik vind het ook niet vreemd dat je geen verschil ziet. HD Tune meet dingen als doorvoersnelheden en access times en spreekt hiervoor de schijf aan zonder specifieke bestanden op te vragen. Caching zorgt daarom voor geen enkele verbetering in deze benchmarks. Sisoft Sandra benchmarkt volgens mij op dezelfde manier, dus ook hier zul je geen verschillen zien.

Beter is om met een stopwatch te meten hoe snel bepaalde programma's opstarten (of hoe snel Vista zelf boot). Ook een virusscan kan wellicht een goede benchmark zijn (zolang de cpu niet de snelheidsbeperkende factor is).

Edit: Ik verander mijn verhaal nog even, want ik zie dat dat het niet om "schijfcache", maar om "schRijfcache" gaat. Dat zorgt alleen voor een verbetering in de schrijfsnelheid, niet de leessnelheid. Benchmarks die alleen lezen, laten daarmee dus geen prestatiewinst zien.
Hmm goede opmerking, ik heb die R in schRijfcache ook gemist. Komt er van als je zelf niet test B)
Ben benieuwd wie wel een goede benchmark heeft om deze optie te testen. Nogmaals kan het wel per persoon per hardware verschillen. Voor mensen met een snelle schijf zal het gevoelsmatig weinig uit maken vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08 13:37
Miki schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 16:22:
[...]

Hmm goede opmerking, ik heb die R in schRijfcache ook gemist. Komt er van als je zelf niet test B)
Ben benieuwd wie wel een goede benchmark heeft om deze optie te testen. Nogmaals kan het wel per persoon per hardware verschillen. Voor mensen met een snelle schijf zal het gevoelsmatig weinig uit maken vermoed ik.
Ik weet niet precies wat er gecached wordt, maar ik kan me voorstellen dat snelheidswinst te merken moet zijn als er een aantal verschillende lees- en schrijf-handelingen tegelijk worden uitgevoerd. Misschien dat dit tegenstrijdig klinkt met wat ik eerder zei ("leessnelheid wordt niet door schrijfcaching beïnvloed"), maar for all I know kan het best zo zijn dat de caching ervoor zorgt dat leeshandelingen sneller verlopen doordat ze minder worden opgehouden door gelijktijdige schrijfhandelingen (een soort van command queuing?).

Mijn idee voor een benchmark is het uitpakken van een groot RAR-bestand terwijl je ondertussen met een ander compressieprogramma een groot aantal bestanden inpakt (waarbij compressie uit staat). Eerst testen hoe lang de afzonderlijke operaties duren, dan kijken hoe snel ze verlopen wanneer je ze tegelijk start. En dan de verschillen bekijken tussen schrijfcache aan en uit.

Maar misschien denk ik te ingewikkeld en is het opstarten van en inloggen in Vista wel een goede benchmark. Hierbij wordt immers genoeg geschreven (logs, page file, etc.). Swedish_Sausage schreef eerder al dat booten bij hem direct een stuk sneller ging met de schrijfcache aan.

[ Voor 6% gewijzigd door TommyCP op 22-03-2007 17:03 ]

>>>insert witty remark here<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
Hier mijn benchmark van hdtune. Heb een 5400rpm 100gb seagate notebook hd.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~benno2/hdbench.jpg

De snelheidswinst is miniem maar wel aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
maxjuh schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 18:20:
Hier mijn benchmark van hdtune. Heb een 5400rpm 100gb seagate notebook hd.

De snelheidswinst is miniem maar wel aanwezig.
Ik moet trouwens nog even toevoegen dat ik alleen met de optie: Enable Advanced Performance heb gestoeid. Write Caching was dus gewoon aan...ik ging er al van uit dat deze goed voor de snelheid was. Daarnaast klinkt het erg logisch dat HD Tune het niet goed zal kunnen testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
Banjy schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 18:56:
[...]

Ik moet trouwens nog even toevoegen dat ik alleen met de optie: Enable Advanced Performance heb gestoeid. Write Caching was dus gewoon aan...ik ging er al van uit dat deze goed voor de snelheid was. Daarnaast klinkt het erg logisch dat HD Tune het niet goed zal kunnen testen. :)
Bij mij stonden ook alle twee de opties aan. Mss een goed idee om de tijd op te nemen hoe lang het duurt om een flink beschadigde film te repareren. Al heb ik daar het idee dat het meer afhankelijk is van je cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iBenshi schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 11:46:
[...]

Ik heb er verder geen last van. Draait hier gewoon goed.
Oke wat zijn je specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 16:19
Heeft iemand de Eclipse SDK goed aan de praat gekregen onder Vista x64? Het start hier wel op, maar de menu's e.d. werken niet goed.

[ Voor 11% gewijzigd door Mitt3nz op 22-03-2007 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Laatst online: 14-09 13:07

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Nippletwister schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 16:09:
[...]

Ik heb volgens mij ook een soortgelijk probleem. Ik wil een programmaatje bij het opstarten automatisch laten draaien. Progje heet Powerstrip en zou de klokfrequenties van mijn overklokte X800 pro moeten downclocken. Op dit moment moet ik het telkens handmatig doen en vervolgens nog eens goedkeuring geven, als ik het vergeet krijg ik tijdens het gamen vaak artifacts te zien of mijn systeem loopt vast. Tamelijk irritant dus.

Als ik bij blocked startup programs kijk zie ik het volgende scherm:[afbeelding]

Zoals jullie zien is Powerstrip not yet classified, hoe kan ik ervoor zorgen dat deze ook permitted wordt :?

Heb me echt suf gezocht maar kan het echt nergens vinden. Ook de manier die iBenshi beschrijf biedt geen uitkomst voor mij.
Dat heb ik ook en de manier van iBenschi werkt ook niet bij mij :'( . Maar er werd ergens in dit topic gezegd dat je het helaas niet in een 'vertrouwde lijst' kan zetten ofzo iets

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:01

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

ZeroCode schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 12:04:
[...]

Als je Ultimate hebt, kan je 'm zelf downloaden.
Het is, zoals al werd aangegeven, een Dreamscene achtergrond. :)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
I.v.m. hardware (moederbord) verandering heb ik een nieuwe vista install. Tot nu toe loopt alles veel beter dan mijn vorige install. Daar gebruikte ik Kasperky, nu Avast. Mogelijk was Kaspersky de vertragende factor, ik had vaak last van een traag systeem vooral bij het opstarten wat vaak niet altijd goed ging. Dus mocht iemand met Kasperksy deze problemen ook hebben, probeer eens zonder.
Wat ik wel merk is dat de Vista slaaptstand goed werkt op mijn nieuwe mobo (Asrock 4COREDUAL-VSTA, Vista ready oid). Echt gaaf, je klikt het aan, systeem is in 2 sec uit en je powerled knippert. Vervolgens klik je op de muis en in 2 sec heb je het login scherm weer voor je. Goede verbetering dus! (Wel jammer dat je je netwerkverbinding handmatig moet herstellen 8)7 )

[ Voor 10% gewijzigd door AlexanderOnline op 22-03-2007 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
AlexanderOnline schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 21:45:
I.v.m. hardware (moederbord) verandering heb ik een nieuwe vista install. Tot nu toe loopt alles veel beter dan mijn vorige install. Daar gebruikte ik Kasperky, nu Avast. Mogelijk was Kaspersky de vertragende factor, ik had vaak last van een traag systeem vooral bij het opstarten wat vaak niet altijd goed ging. Dus mocht iemand met Kasperksy deze problemen ook hebben, probeer eens zonder.
Wat ik wel merk is dat de Vista slaaptstand goed werkt op mijn nieuwe mobo (Asrock 4COREDUAL-VSTA, Vista ready oid). Echt gaaf, je klikt het aan, systeem is in 2 sec uit en je powerled knippert. Vervolgens klik je op de muis en in 2 sec heb je het login scherm weer voor je. Goede verbetering dus! (Wel jammer dat je je netwerkverbinding handmatig moet herstellen 8)7 )
Gebruik hier ook kaspersky en ondervind er geen problemen mee. Dat de computer wat traag is kan komen omdat kaspersky alle opstartobjecten scant als de computer wordt gestart.

Gebruikte je wel de nieuwste versie van kaspersky?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mischien is het al langs geweest hoor maar is dreamscene nu ook al verkrijgbaar voor de nederlandse ultimate versie? zo ja: waar kan je die dan downloaden?
ik lees her en der dat sommige nederlandse ultimate gebruikers al dreamscene hebben maar ik zie hem niet bij extra's staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
XTREEMRaGE schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 21:43:
[...]

Dat heb ik ook en de manier van iBenschi werkt ook niet bij mij :'( . Maar er werd ergens in dit topic gezegd dat je het helaas niet in een 'vertrouwde lijst' kan zetten ofzo iets
Dat is dan zwaar irritant :(
Kan je niet via een bepaald register dit progje allowen om toch te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
Nippletwister schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 11:29:
[...]

ik heb hetzelfde met de soundmax geluids drivers... dat soundmax panel wil constant opstarten maar goed, ik krijg dan steeds zo'n bevestigingsscherm.

Aangezien hij "not yet classified" is kan ik 'em niet toelaten (maar ook niet blokkeren).

edit:
excuus als dit al gevraagd is maar hoe krijg ik nu wat "vaak gebruikte programma's" in mijn start menu. Vooralsnog staan daar alleen maar Outlook en FireFox in... Voor de andere programma's moet ik altijd naar "alle programma's".

Ik heb die privacy opties van het startmenu gewoon aangevinkt...

[ Voor 24% gewijzigd door party42 op 23-03-2007 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
Laptop
Intel Centrino 1.86 GHz processor
2 GB RAM
ATI Mobility Radeon X700
Windows Vista Business

Draait gewoon goed hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Een bepaald register? Windows heeft maar 1 register.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
[...]

Voor zover ik weet maakt dat niks uit. Hoe je het programma ook wilt starten, hij zal altijd checken of Vista hem mag opstarten.
party42 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 12:41:
[...]
ik heb hetzelfde met de soundmax geluids drivers... dat soundmax panel wil constant opstarten maar goed, ik krijg dan steeds zo'n bevestigingsscherm.

Aangezien hij "not yet classified" is kan ik 'em niet toelaten (maar ook niet blokkeren).
Ik heb die privacy opties van het startmenu gewoon aangevinkt...
Dat had ik ook precies zo. Heb je mijn manier (het geven van alle rechten op het bestand aan alle groepen en usernames) al geprobeerd?
[...]
excuus als dit al gevraagd is maar hoe krijg ik nu wat "vaak gebruikte programma's" in mijn start menu. Vooralsnog staan daar alleen maar Outlook en FireFox in... Voor de andere programma's moet ik altijd naar "alle programma's".
Daar komen ze vanzelf in als je ze regelmatig gebruikt. Maar ipv te zoeken door "Alle programma's" is het toch veel gemakkelijker je Zoekveld te gebruiken. Je typt de eerste paar letters in en het programma verschijnt in je startmenu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
iBenshi schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 15:27:
[...]

Voor zover ik weet maakt dat niks uit. Hoe je het programma ook wilt starten, hij zal altijd checken of Vista hem mag opstarten.

[...]

Dat had ik ook precies zo. Heb je mijn manier (het geven van alle rechten op het bestand aan alle groepen en usernames) al geprobeerd?

[...]

Daar komen ze vanzelf in als je ze regelmatig gebruikt. Maar ipv te zoeken door "Alle programma's" is het toch veel gemakkelijker je Zoekveld te gebruiken. Je typt de eerste paar letters in en het programma verschijnt in je startmenu ;)
Is er ook een mogelijkheid om dit startmenu nog aan te passen. Een klein voorbeeld is bijvoorbeeld dat als ik op corel zoek, dan er dan een lijst komt met:

- CorelDraw
- Corel Photo Paint
- CorelDraw deinstalleren
etc...

Nu wil ik dat deinstalleren er niet in hebben staan en bepaalde documentatie ook niet. Daarvoor gebruik ik wel het configuratiescherm of de help van het programma.

Echter, de vorige keer dat ik het startmenu in de mappen zelf aan ging passen ging het helemaal fout, en klopte er niets meer van. Iets wat bij windows xp vlekkeloos werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-07 21:16

redyak

Try and Fail

quote:
[...]

Er zijn Voor asus in iedergeval Soundmax driver die werken onder Vista maar alleen Stereo instellingen geven. Als je daarna de nieuwste realtek drivers installeert heb je prima 5.1 geluid voor een 6CH input op de versterker. Alleen je kan niet in het tablad van Soundmax zien hoe je moet aansluiten.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
redyak schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 16:56:
Er zijn Voor asus in iedergeval Soundmax driver die werken onder Vista maar alleen Stereo instellingen geven. Als je daarna de nieuwste realtek drivers installeert heb je prima 5.1 geluid voor een 6CH input op de versterker. Alleen je kan niet in het tablad van Soundmax zien hoe je moet aansluiten.
ik heb ook alleen maar stereo eraan hangen dus dat gaat prima. Ik zou alleen die soundmax "meuk" willen disablen (dat control panel zegmaar). Waarom zou ik trouwens de realtek drivers willen? Ik heb een asus P5VD2-MX moederbord, deze heeft toch geen realtek chipset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

party42 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 19:07:
ik heb ook alleen maar stereo eraan hangen dus dat gaat prima. Ik zou alleen die soundmax "meuk" willen disablen (dat control panel zegmaar).
Dit ga je vast niet geloven, maar er zit een te gekke retegoeie util tegenwoordig in Vista.
msconfig heet-ie.
;)
Waarom zou ik trouwens de realtek drivers willen? Ik heb een asus P5VD2-MX moederbord, deze heeft toch geen realtek chipset?
Daar zou een Realtek ALC660 codec voor gebruikt worden? Die hebben ze bij Realtek zelf wel (Asus site is hier weer eens onbereikbaar).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 17:10
iBenshi schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 15:27:
[...]

[...]

Dit heb ik ook geprobeerd, maar nog steeds wil Ati Tray Tool niet opstarten en moet ik bij geblokeerde programma's toestemming geven. Dit probleem heb ik ook met MSDE SQL wanneer ik deze op de XP SP2 modus zet. Er staat nu ook zo'n schildje van Windows bij de .exe file. Als ik SQL in de gewone modus laat starten wil het wel een gebeuren dat de server niet goed opstart vandaar dat ik kies voor XP. Ik vind het zwaar frustrerend dat ik deze programma's niet zonder tussenkomst kan laten opstarten, maar goed ik ga UAC niet uitzetten hiervoor...

Xbox Live Knalle Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Marvie schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 23:36:
[...]

Dit heb ik ook geprobeerd, maar nog steeds wil Ati Tray Tool niet opstarten en moet ik bij geblokeerde programma's toestemming geven. Dit probleem heb ik ook met MSDE SQL wanneer ik deze op de XP SP2 modus zet. Er staat nu ook zo'n schildje van Windows bij de .exe file. Als ik SQL in de gewone modus laat starten wil het wel een gebeuren dat de server niet goed opstart vandaar dat ik kies voor XP. Ik vind het zwaar frustrerend dat ik deze programma's niet zonder tussenkomst kan laten opstarten, maar goed ik ga UAC niet uitzetten hiervoor...
ut schijnt dat als je system full acces geeft dat defender iig niet ovder re required admin rights :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben hier nu een week of 3 wat Vista aan het testen, en dit op 3 verschillende systemen, en wat me opvalt tot hiertoe. Ik kan onder Vista op geen enkel systeem een mp3 laten spelen zonder dat er hier of daar een tikje of foutje inzit.

Op dezelfde hardware onder XP geen enkel probleem.

Het probleem doet zich zowel voor met Winamp als met Media Player 11.

Zijn er nog mensen die dat ondervinden ? Aangezien ik het ervaar op 3 volledig verschillende configuraties durf ik bijna met zekerheid te zeggen dat het niet aan de hardware ligt. 3 systemen die exact hetzelfde probleem geven... het zou al moeten lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Laatst online: 14-09 14:35

GVR

Na een crash door een oude alcohol-versie heb ik Vista weer opnieuw geinstalleerd. Loop nog tegen enkele dingen aan:

Audiodrivers. Mijn moederbord (asus P4PE-X/TE) heeft Realtek Ac97 audio, maar met de laatste drivers via meuktracker (de realteksite ligt dr af) werkt het wel, alleen komt het geluid uit de mic-aansluiting ipv de speakers-aansluiting)

Netwerk. Heb nu al enkele keren gehad dat als ik wat kopieer naar een andere pc (win 2k3 server), dat heel het netwerk eruit knalt. Niet alleen op de vista client, maar het lijkt erop alsof de complete Livebox vastloopt (moet de stroom eraf halen om hem weer te laten werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dames en heren, zojuist heb ik weer diverse technische vragen verwijderd. Graag wil ik iedereen nogmaals wijzen op de waarschuwing die boven het veld waarin je je bericht typt staat.

Dit topic is bedoeld om ervaringen uit te wisselen, NIET om vragen te dumpen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2024

megamuch

Tring Tring!

Heb vista nu een maand draaien en heb vorige week de ultimate full versie gekocht.

Ik draai op p4 2.8 ghz
1gb ddr 400
1 sata 200 gb schijf.
Radeon 9200 (dus geen aero)

UAC begint te wennen
Neuwe start menu blijft wennen.
Search is lekker snel
Irritant is het feit dat je telnet apart moet installeren
Rechten verkrijgen in een dosbox is een crime
Explorer.exe wil nog wel eens vastlopen. (Is in de afgelopen maand een stuk of 5 keer gebeurt)
De nieuwe adresbalk vind ik niet echt een succes. Ik zie toch liever het hele pad ipv "Megamuch > downloads > apps"

Qua hardware ondersteuning heb ik nog geen problemen gehad. Alle bluetooth usb sticks, Camera´s of andere externe hardware werkte zonder problemen.

Foto´s overhalen vanaf m´n Canon camera naar hdd via de wizard werkt snel en overzichtelijk.

Overall ben ik wel tevreden, maarja, na 6 jaar XP is het toch flink wennen af en toe.

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

AlexanderOnline schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 21:45:
Zelfde moederbord hier, Sleep en Hibernate werken hier voor geen meter. Het werkt, maar na een tijdje start ie gewoon weer op. Hij blijft hooguit een paar uur op sleep of hibernate staan, hij gaat vanzelf weer aan. Heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 13:28:
heeft er iemand een alternatief voor de picture screensaver van vista? Die van XP was veel beter :(

Om een bizarre reden kan ik geen transitie-effect kiezen en op mijn dualscreen verschijnt iedere foto altijd in het midden (ieder scherm een helft) ipv een random locatie.
De Picasa screensaver doet het goed bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een werkend, gratis CD/DVD brandprogramma voor Vista.

Nero 7 (ook micro en lite krijg ik niet aan de praat door een rechtenprobleem (ook met regedit krijg ik het niet voor elkaar). Ik vind het ook te groot geworden en wil daarom toch overstappen. Het ingebouwde brandprogramma van Vista heb ik bekeken maar dat wil ik ook liever niet gebruiken.

Dus, is er al een gratis alternatief? Ik heb gezocht op Google en in dit topic en op de meuktracker, maar een Vista-compatibel burnprogramma ben ik helaas nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 01:25:

Nero 7 (ook micro en lite krijg ik niet aan de praat door een rechtenprobleem (ook met regedit krijg ik het niet voor elkaar). Ik vind het ook te groot geworden en wil daarom toch overstappen. Het ingebouwde brandprogramma van Vista heb ik bekeken maar dat wil ik ook liever niet gebruiken.

Dus, is er al een gratis alternatief? Ik heb gezocht op Google en in dit topic en op de meuktracker, maar een Vista-compatibel burnprogramma ben ik helaas nog niet tegengekomen.
Ik wil niet vervelend doen maar: "Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn."

en een paar post terug heeft een mod daar iedereen ook expliciet weer van op de hoogte gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Heb een tijdje Vista Home Premuim gedraait, en mijn ervaringen zijn wat betreft het systeem zelf wel positief.

Het is in ieder geval op een recent systeem gewoon soepel, de UAC is *irritant* maar wel goed voor de gebruikers die altijd beweren niks te hebben gedaan en toch spyware hebben.

De Aero interface is gewoon leuk, flip 3D is ook wel een mooie toevoeging, maar in mijn beleving minder nuttig dan ik zelf had bedacht. Met *gewoon* alt-tab ben je sneller heb ik het idee.

Op dit moment ben ik teruggestapt naar Windows XP Pro omdat er toch nog te veel problemen zijn met verschillende applicaties en drivers.

Zodra het Vista een servicepack heeft gehad en alle fabrikanten hun drivers op orde hebben zal ik zeker de overstap maken, maar nu nog even niet.

Tot zo ver mijn ervaringen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maxjuh schreef op maandag 26 maart 2007 @ 09:57:
[...]

Ik wil niet vervelend doen maar: "Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn."

en een paar post terug heeft een mod daar iedereen ook expliciet weer van op de hoogte gebracht.
Bedankt voor je input en het beantwoorden van mijn vraag - NOT.

Mijn ervaring met Vista is dus slecht, omdat ik er geen goed (simpel) freeware brandprogramma voor kan vinden.

En uit de 2e zin Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten van de mod, lees ik uit tips dat er misschien best wel iemand een tip zou kunnen geven voor een burnprogrammaatje dat Vista compatible is. Lijkt me een aardige tip voor iedereen met Vista trouwens, en het staat ook niet in de startpost. Maar goed, jij wist het dus blijkbaar ook niet...

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2007 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 01:25:
One(s) van Prassi:

Niet gratis maar wel een Vista compatible programma.
Het programma is klein, uitgebreid en werkt zonder zich diep in Windows te nestelen.

Ik gebruik het al een 3/4 jaar in XP en nu in Vista.
Er ontbreekt wel een officiele site, idem voor ondersteuning...

http://shop.tx-software.c....cfm?type=7&code_lg=lg_us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katala
  • Laatst online: 26-06 12:46
Mijn ervaringen met Vista zijn mixed. Even de voor en nadelen op een rijtje:

Voordelen:
- Ziet er gelikt uit
- Het voelt sneller in windows dan in XP
- Div. zaken zoals IE7/ Win defender zijn build in.\
- Startmenu

Nadelen:
- World of Warcraft verliest té veel frames per sedond (het is ongeveer gehalveerd vergeleken met XP)
- Start traag op.
- Vervelende meldingen die je om de haverklap krijgt als je iets wilt doen.
- Het is ff wennen, diverse mogelijkheden zitten ergens anders verstopt.

Ik ben niet erg diep gaan graven in Vista. Maar voorlopig ga ik in elk geval nog geen Vista aanschaffen en blijf ik lekker bij XP. Als World of Warcraft fan moet t spelletje natuurlijk wel goed kunnen draaien :P Van de zomer maar is proberen als ik m'n videokaart heb geupgrade naar een GF 8600. (8800 is me net te duur)
Ik heb overigens geen driver problemen ondervonden, maar onderdelen zoals mp3 speler of webcam heb ik niet geprobeerd.

Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 11:39:
[...]

One(s) van Prassi:

Niet gratis maar wel een Vista compatible programma.
Het programma is klein, uitgebreid en werkt zonder zich diep in Windows te nestelen.

Ik gebruik het al een 3/4 jaar in XP en nu in Vista.
Er ontbreekt wel een officiele site, idem voor ondersteuning...

http://shop.tx-software.c....cfm?type=7&code_lg=lg_us
Dank je, ik heb het inmiddels geinstalleerd evenals de upgrade en het ziet er goed uit!

En meteen een nieuwe vraag (als ik die in dit topic mag stellen):
wat is jullie ervaring met Yamicsoft Vista Manager?

Hiermee kun je makkelijk Vista tweaken en optimizen. Omdat ik al wat overbodige programma's had geinstalleerd en gedeinstalleerd (zoals Nero 7 Lite) in mijn Vista Home Premium, vond ik het mooi om de boel wat up te cleanen. Zie hier wat info over het sharewareprogramma: http://www.techzine.nl/do.../Vista-Manager-1.0.7.html
Ik vond het overall toch wat ingewikkeld allemaal, maar de cleaner werkte hier i.i.g. goed.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2007 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Met mijn Vista Ultimate heb ik wat vreemds (viel me gisteren pas op). De DVD drive reageert niet meer op het "laadje open/laadje sluiten" knopje zodra Vista aan het starten is. Daarna, dus als Vista eenmaal draait...werkt ie nog steeds niet! 8)7

Tijdens het bootproces werkt ie dus nog wel.

Toen ik nog met XP draaide werkte het ding ook. Apparaat is dus wel in orde want ik zit pas een week of 2 op Vista.

De search op GoT gaf wel een hit van iemand die aangaf dat Vista de DVD opeens niet meer herkende (het schijfje), maar da's anders dan dit.

Ook al mist de driver van de DVD speler wel of niet...het knopje zou toch altijd moeten reageren, los van een OS, nietwaar?

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
  • Laatst online: 02-09 18:22
Niet altijd: Linux b.v. lockt een CD/DVD als die gemount is, en dan doet dat knopje dus niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 12:40:
[...]

Dank je, ik heb het inmiddels geinstalleerd evenals de upgrade en het ziet er goed uit!

En meteen een nieuwe vraag (als ik die in dit topic mag stellen):
wat is jullie ervaring met Yamicsoft Vista Manager?

Hiermee kun je makkelijk Vista tweaken en optimizen. Omdat ik al wat overbodige programma's had geinstalleerd en gedeinstalleerd (zoals Nero 7 Lite) in mijn Vista Home Premium, vond ik het mooi om de boel wat up te cleanen. Zie hier wat info over het sharewareprogramma: http://www.techzine.nl/do.../Vista-Manager-1.0.7.html
Ik vond het overall toch wat ingewikkeld allemaal, maar de cleaner werkte hier i.i.g. goed.
Die cleaner (iig de regcleaner) is echt ruk! Had hem ook maar hij haalde een hoop belangrijke dingen weg. Daardoor gaf Explorer een fout (had WS-FTP geinstalleerd en daar had ie daarna een conflict mee) en IE7 deed het niet meer. Had daarvoor gelukkig een backup van het register gemaakt... Heb het programma er iig weer afgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iBenshi schreef op maandag 26 maart 2007 @ 13:45:
[...]

Die cleaner (iig de regcleaner) is echt ruk! Had hem ook maar hij haalde een hoop belangrijke dingen weg. Daardoor gaf Explorer een fout (had WS-FTP geinstalleerd en daar had ie daarna een conflict mee) en IE7 deed het niet meer. Had daarvoor gelukkig een backup van het register gemaakt... Heb het programma er iig weer afgehaald.
O, okee. Ik had al het idee dat ik dan aan dingen zou zitten die je maar beter ongemoeid kan laten en Vista dit zelf kan laten oplossen. Ben zelf inmiddels naar een system restore gegaan van 2 dagen terug, ik had nog niet echt veel geinstalleerd maar alles lijkt nu weer clean te zijn hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
Ja en daarbij komt nog dat een registercleaner Windows niet merkbaar sneller maakt. Mja, ik wilde het toch ff uitproberen. Die gewone cleaner vond ik trouwens ook irritant. Hij haalde mn shortcuts weg, links in het Explorerscherm. Ik vond het iig geen goed programma....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 20:22
Mijn ervaringen met Vista zijn enigszins gemixt, maar vooral toch wel positief. Ik denk dat het sowieso belangrijk is dat er onderscheid gemaakt wordt tussen Microsoft (en dus Vista) en andere fabrikanten. De meeste negatieve dingen die ik met Vista meemaak zijn te wijten aan andere fabrikanten die lui zijn of gewoon nog niet op het niveau van XP.

Als besturingssysteem vind ik Vista erg prettig werken. Ik vind Aero met de zwarte kleur lekker rustig en het voelt heel erg vloeiend aan. In mijn beleving loopt alles een stuk soepeler dan in XP. Standaard worden de meeste apparaten herkend. Van een paar moest ik drivers installeren. UAC is het eerste wat ik uitgezet heb, ik werd echt knettergek van die zooi. Als geavanceerde computergebruiker denk ik ook niet dat ik het echt nodig zal hebben (nooit gehad, dus waarom nu wel), maar op zich is het wel goed dat het er is.

In de meeste gevallen is het wennen. De 'breadcrumb' ipv een pad vind ik echt een geweldige vernieuwing. Even wennen dus, maar daarna werkt het erg intuitief en relaxed. Plus je kan gewoon met 1 druk op de knop het pad gewoon tevoorschijn toveren.

IE7, Media Player 11 en Windows Defender kunnen we al van XP en zijn gewoon OK, niks op aan te merken.

De 'games explorer' werkt nog niet vlekkeloos. lang niet alle spellen worden herkend. Ik vind het erg jammer dat je behalve zelf een snelkoppeling maken niks anders kan doen, zoals bijvoorbeeld het invullen van gegevens over een bepaald spel.

In het begin werd ik wel knettergek van het geratel van de HD in Vista, maar dat is een stuk minder geworden. Ik heb begrepen dat dit komt doordat er vanalles geindexeerd wordt en dat zal dus vooral in het begin veel tijd kosten. Ik merk overigens niet dat dit invloed heeft op de performance. Zoeken gaat inderdaad wel een stuk sneller dan in XP!

Qua games heb ik hier en daar nog wat kleine dingen. De performance is nog niet altijd op het niveau van XP, maar dat kan je Vista niet kwalijk nemen. Dankzij een nieuw drivermodel moeten de drivers van NVIDIA en ATI opnieuw geschreven worden. En ja, die zijn helaas nog niet zo geoptimaliseerd als na 6 jaar XP. Maar met de gedachte dat het alleen maar beter kan worden, maak ik me er eigenlijk niet zo druk om. De meeste spellen draaien gewoon prima, mits dus iets langzamer. Met FEAR heb ik wat problemen, maar waar dat vandaan komt snap ik niet aangezien FEAR JUIST in Vista beter zou moeten draaien dan onder XP.

Het enige probleem met hardware dat ik heb, is dat mijn webcam niet door Vista ondersteund wordt, maar ik denk dat ik daar Logitech beter even kwaad voor kan aankijken. Ook de Soundblaster X-Fi drivers zijn nog erg slecht, wat ik dus ook erg slecht vind, aangezien Creative dit al lang op orde had kunnen hebben.

Al met al ben ik zeer tevreden over Vista. Ik heb weinig problemen op wat drivers na, maar die zorgen niet echt voor een onstabiel systeem. En omdat ik weet dat het alleen maar beter kan worden denk ik dat het er allemaal zonnig uitziet.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coorz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

En lang leve de roaming profiles! Niet te geloven dat ze geen lering uit het verleden hebben getrokken en er weer een bende van hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

RAMeijer schreef op maandag 26 maart 2007 @ 13:14:
Niet altijd: Linux b.v. lockt een CD/DVD als die gemount is, en dan doet dat knopje dus niets :)
Doet Daemontools dat dan soms (ook)? Die heb ik wel installed op Vista.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
coorz schreef op maandag 26 maart 2007 @ 14:34:
En lang leve de roaming profiles! Niet te geloven dat ze geen lering uit het verleden hebben getrokken en er weer een bende van hebben gemaakt.
Verklaar jezelf dan ff nader...hebben wij er ook wat aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt wel alsof iedereen negatief is over UAC.
Op XP werkte ik altijd met administrator rechten maar met Vista heb ik eindelijk eens de stap genomen door mijzelf standaard(limited) rechten te geven.
UAC kun je heel eenvoudig instellen voor mappen en programma's. Betrouwbare programma's geef je eventueel hogere rechten als ze dit nodig hebben.

De eerste paar keer dat je dit gebruikt komt UAC wel vaak naar voren maar ik krijg nu alleen nog meldingen als ik iets nieuws doe.

Al met al kun je zelfs met standaard rechten eindelijk goed uit de voeten terwijl je in XP helemaal niks meer kon.
Ik vind het rechten systeem dus enorm vooruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 15:21:
UAC kun je heel eenvoudig instellen voor mappen en programma's. Betrouwbare programma's geef je eventueel hogere rechten als ze dit nodig hebben.
Hoe doe je dat dan? programma's hogere rechten geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
r0el schreef op maandag 26 maart 2007 @ 15:24:
[...]

Hoe doe je dat dan? programma's hogere rechten geven?
Volgens mij rechtsklikken en dan iets van 'uitvoeren als administrator'.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Afbeeldingslocatie: http://chsalmon.club.fr/images/screen3d.jpg

Berryltype desktop voor Windows :) Erg leuk om mee te spelen.

Ik heb op de zaak 1 zakelijke desktop open, en 1tje met wat prive dingen. Die kubus draait heerlijk in het rond _/-\o_

Leuke is: Programma is nog geen 2mb, en het vreet 0,00 resources bij me.

Klik

[ Voor 23% gewijzigd door PWM op 26-03-2007 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je hetgeen dat geheugen apart houdt, zodat programma's de volgende keren sneller opstarten, ook uitschakelen?
Ik weet zo 1, 2, 3 niet hoe het even heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 19:00:
Kan je hetgeen dat geheugen apart houdt, zodat programma's de volgende keren sneller opstarten, ook uitschakelen?
Ik weet zo 1, 2, 3 niet hoe het even heet.
Superfetch, staat bij de services.

Waarom zou je het doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 13:56
PWM schreef op maandag 26 maart 2007 @ 18:18:
[afbeelding]

Ik heb op de zaak 1 zakelijke desktop open, en 1tje met wat prive dingen. Die kubus draait heerlijk in het rond _/-\o_

Bedankt man! Zeer handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
PWM schreef op maandag 26 maart 2007 @ 18:18:
[afbeelding]

waar kun je die dan dowloaden voor windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Palomar schreef op maandag 26 maart 2007 @ 19:16:
[...]

waar kun je die dan dowloaden voor windows?
Linkje is wel handig inderdaad :+

http://chsalmon.club.fr/index.php?en/Yod-m-3d-about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
PWM schreef op maandag 26 maart 2007 @ 19:04:
[...]

Waarom zou je het doen?
Ik zie superfetch erbij mij niet tussen staan? Moet je het ergens aan zetten eerst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:41
start>uitvoeren>services.msc

superfetch

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje met mijn vista media center,
Ik heb een pvr-150 met de nieuwste drivers en zodra ik media center ingesteld heb kan ik gewoon tv kijken maar als de pc dan uit is geweest moet ik media center weer opnieuw instellen en detecteerd de computer mijn tv kaart opnieuw.
Hoe kan dit, ik heb dezelfde drivers als de andere pvr-150 / vista gebruikers en bij hun hebben ze nergens last van :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op maandag 26 maart 2007 @ 19:04:
[...]

Waarom zou je het doen?
Zodat je misschien meer geheugen hebt voor andere applicaties. En ik ben toch niet van die supersnelle laadtijden gewend.

Als je dat uitzet is Vista ong. net zo snel als XP?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2007 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Weer een leuke ervaring. Het zijn van die kleine dingetjes, maar ik vind het geweldig :)

Als ik een foto rename, dan druk ik uiteraard op F2. Bij XP is dan meteen de hele bestandsnaam geselecteerd. Dus als je gaat tiepen ben je meteen je completefilename en extentie kwijt. (Ik laat altijd de extentie weergeven). Als je in Vista op F2 drukt, dan is alleen de bestandsnaam geselecteerd, maar de .extentie niet :) Erg handig. Ik hoef dus niet meer op te letten of ik niet per ongeluk extentie overschrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 20:23:
[...]
Zodat je misschien meer geheugen hebt voor andere applicaties. En ik ben toch niet van die supersnelle laadtijden gewend.

Als je dat uitzet is Vista ong. net zo snel als XP?
Je wilt het juist trager hebben? :s
Als ik jouw was, zou ik superfetch gewoon aanlaten staan. Dan wordt het vrije geheugen tenminste nuttig besteed. :)
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Lees de Vista FAQ

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 12) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.