Maar het betekent toch dat er minder geheugen is voor andere aplicaties?Pinata schreef op maandag 26 maart 2007 @ 20:37:
[...]
Je wilt het juist trager hebben?
Als ik jouw was, zou ik superfetch gewoon aanlaten staan. Dan wordt het vrije geheugen tenminste nuttig besteed.
Wanneer blijkt dat er geheugen nodig is voor programma's geeft Vista het automagisch vrij.Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 21:23:
[...]
Maar het betekent toch dat er minder geheugen is voor andere aplicaties?
Is het trouwens al bekend waarneer die Vista Media Center 'kits' uitkomen? Met een vernieuwde remote enzo.
Verwijderd
Dan snap ik niet waarom het een geheugenvreter zou zijnPinata schreef op maandag 26 maart 2007 @ 21:36:
[...]
Wanneer blijkt dat er geheugen nodig is voor programma's geeft Vista het automagisch vrij.

Dat is het ook nietVerwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 21:45:
[...]
Dan snap ik niet waarom het een geheugenvreter zou zijn
En zodra jij een App op start die veel geheugen nodig heeft, zoals een game, maakt Vista in 0,001 seconde de cache leeg, en kan jij het gewoon gebruiken.Windows SuperFetch
Windows Vista uses a new version of SuperFetch that causes frequently-accessed applications to start up more quickly than is possible on Windows XP. SuperFetch works behind the scenes, examining how you use your PC over time. Then, it prioritizes the caching of applications in RAM based on your usage patterns. SuperFetch also ensures that your applications are given higher priority than background tasks, so the system is always responsive, even if you're stepped away for a while and have just returned.
SuperFetch answers the infamous "lunch" problem which afflicts Windows XP and previous Windows versions. In those systems, a user would walk away from the PC for lunch or some other duration, leaving the operating system to its own devices. Depending on the version of Windows we're talking about, the most-recently used applications would exit the system cache and the OS might begin working on various background tasks. But when the user returned from lunch and started using their applications again, the PC would be sluggish for a while, as if tired from the long time off. In Vista, this doesn't happen anymore. In fact, Vista is smart enough to understand that you may run certain applications at certain times of day. In such cases, it will pre-cache those applications, supplying even better performance.
It's not possible to configure Windows SuperFetch in any way, to my knowledge. It just sits in the background ensuring that your system is always running optimally.
Voorbeeld:
Hier is mijn systeem, een tijdje draaiend met 3.54gb intern (eigenlijk 4gb, maarja, stom moederbord in mijn laptop):

Zoals je ziet, weinig MB vrij. Hij heeft een groot deel in gebruik, wat ook klopt, en veel gecached.
Ik start nu een proces op, wat ik 1024 Mb toewijs, en dan:

Start mijn proces gewoon op
Niet panisch doen over vrij geheugen, geheugen is er om gebruikt te worden. Hoe meer Windows (of elk OS) kan cachen, hoe sneller het wordt. Is er en hoop gecached, en wil ik toch geheugen gebruiken? Niet aan denken, niet naar kijken, gewoon het programma starten wat ik wil, en op de achtergrond zorgt Windows voor voldoende geheugen.
Wat wil je nog meer
Het process wat ik starte was op een externe USB schijf. Dat betekend dus, dat Windows mijn lokale schijf tot zijn beschiking had. En ziedaar, hij heeft mijn Pagefile gevuld met wat er in mijn cache stond. Stop ik het proces wat mijn geheugen nodig heeft, heeft Windows alles gewoon bij de hand, en kan het tijdens idle weer teruglezen.
Het lijkt wel of er over nagedacht is
[ Voor 109% gewijzigd door PWM op 26-03-2007 22:21 ]
Zijn er al goede reg. cleaners voor Vista 64( regsupreme ondersteunt alleen de 32 bits versie)? En is het ook nodig in vista? Maw, vervuild dit OS ook zo snel?iBenshi schreef op maandag 26 maart 2007 @ 14:03:
Ja en daarbij komt nog dat een registercleaner Windows niet merkbaar sneller maakt. Mja, ik wilde het toch ff uitproberen. Die gewone cleaner vond ik trouwens ook irritant. Hij haalde mn shortcuts weg, links in het Explorerscherm. Ik vond het iig geen goed programma....
Ik ben wel het eea tegen gekomen aan proggies, maar heb geen ervaringen met die exemplaren.
[ Voor 8% gewijzigd door edward2 op 26-03-2007 22:48 ]
Niet op voorraad.
Het register is volgens mij precies hetzelfde opgebouwd als in Windows XP. Maar zoals ik al zei, het register zorgt er niet voor dat je pc langzamer loopt. Een regcleaner heeft in feite dus ook geen zin. Het kan er alleen maar voor zorgen dat je Windows vernaggeld word...
Ik kwam dit gister ook tegen. Nog niet uit kunnen proberen helaas maar ziet er goed uit. Loopt verder soepel enzo?PWM schreef op maandag 26 maart 2007 @ 18:18:
[afbeelding]
Berryltype desktop voor WindowsErg leuk om mee te spelen.
Ik heb op de zaak 1 zakelijke desktop open, en 1tje met wat prive dingen. Die kubus draait heerlijk in het rond
Leuke is: Programma is nog geen 2mb, en het vreet 0,00 resources bij me.
Klik
'Kun je de beveiligings waarschuwingen nu helemaal uitzetten of niet, heb security center disabled maar blijft met meldingen komen dat security center niet draait
ik demonstreer het graag met een spelletje UT2004, met resource monitor op tweede scherm.
Heb 1GB geheugen, idle gebruikt hij 92% hiervan.
Ik start UT2004 op en laad een map in. Geheugenverbruik blijft doodleuk op 92% hangen
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Is dat je ervaring of absolute wetenschap?iBenshi schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 09:41:
Het register is volgens mij precies hetzelfde opgebouwd als in Windows XP. Maar zoals ik al zei, het register zorgt er niet voor dat je pc langzamer loopt. Een regcleaner heeft in feite dus ook geen zin. Het kan er alleen maar voor zorgen dat je Windows vernaggeld word...
Ik kan me voorstellen dat bij zo'n nieuw OS als Vista, er nog niet genoeg gelegenheid is geweest om het OS goed te vervuilen, waardoor te snelheidswinst te verwaarlozen is. Maar ik weet wel toen ik voor de eerste keer een regclean proggie gebruikte, op een een installatie van ruim een jaar, ik toch wel een snelheidswinst had.
Loze sleutels moeten toch altijd gelezen worden?
Any way, ik heb nu Crapcleaner maar eens geinst.
Niet op voorraad.
Eventjes security center aanzetten en dan eventjes bij meldingen van het security center weergeven op uit zetten (staat links geloof ik). Daarna kun je eventueel nog de service disablen en dan is ie echt doodBurnHard schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 10:46:
'Kun je de beveiligings waarschuwingen nu helemaal uitzetten of niet, heb security center disabled maar blijft met meldingen komen dat security center niet draait
Heb jij je pagefile door windows laten managen ? of heb je die op een andere disk staan ? Onder XP zette ik heb altijd op een andere fysieke schijf ...maar met vista en 4gb weet ik nog niet zeker.PWM schreef op maandag 26 maart 2007 @ 22:08:
[...]
Dat is het ook niet
[...]
En zodra jij een App op start die veel geheugen nodig heeft, zoals een game, maakt Vista in 0,001 seconde de cache leeg, en kan jij het gewoon gebruiken.
Voorbeeld:
schitterend verhaal.....
edit:vond nog een mooi verhaaltje
[ Voor 7% gewijzigd door Tranzy op 27-03-2007 11:30 ]
Ik heb ook een leuke computer..
In dit topic is er pas nog over gesproken. Daarin vond ik ook deze link. Dat wist ik ook niet. Ik dacht ook altijd dat een vervuild register Windows langzamer maakte. Maar blijkt dus niet zo te zijn...tenminste...niet echt merkbaar.edward2 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 11:13:
[...]
Is dat je ervaring of absolute wetenschap?
Ik kan me voorstellen dat bij zo'n nieuw OS als Vista, er nog niet genoeg gelegenheid is geweest om het OS goed te vervuilen, waardoor te snelheidswinst te verwaarlozen is. Maar ik weet wel toen ik voor de eerste keer een regclean proggie gebruikte, op een een installatie van ruim een jaar, ik toch wel een snelheidswinst had.
Loze sleutels moeten toch altijd gelezen worden?
Any way, ik heb nu Crapcleaner maar eens geinst.
Registry Cleaners
Myth - "Registry Cleaners improve performance."
Reality - "A few hundred kilobytes of unused keys and values causes no noticeable performance impact on system operation. Even if the registry was massively bloated there would be little impact on the performance of anything other than exhaustive searches." - Source
Notes - "Registry Cleaners can fix problems associated with traces of applications left behind due to incomplete uninstalls. So it seems that Registry junk is a Windows fact of life and that Registry cleaners will continue to have a place in the anal-sysadmin's tool chest, at least until we're all running .NET applications that store their per-user settings in XML files - and then of course we'll need XML cleaners."
[ Voor 8% gewijzigd door iBenshi op 27-03-2007 11:39 ]
Opmerkelijk, ik had ook anders verwacht. Toch worden er normaliter bij mij naar een paar maanden soms wel 100 of meer lege keys gevonden. Ik zal zelf ook wel eens een testje doen door de boel eens een paar maanden te laten "aankoeken"iBenshi schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 11:37:
[...]
In dit topic is er pas nog over gesproken. Daarin vond ik ook deze link. Dat wist ik ook niet. Ik dacht ook altijd dat een vervuild register Windows langzamer maakte. Maar blijkt dus niet zo te zijn...tenminste...niet echt merkbaar.
[...]
Niet op voorraad.
Verwijderd
Heb net internet van HetNet besteld, dus ze belden over het eea.
Nu was mijn moeder voor de telefoon en vroeg de vrouw of we Vista hadden of in de toekomst wouden gaan gebruiken.
Wat is hier het verband met Vista?
Overigens, een maat van me heeft ook Vista en internet van HetNet (Snel surfen en bellen, geloof ik)
Nu was mijn moeder voor de telefoon en vroeg de vrouw of we Vista hadden of in de toekomst wouden gaan gebruiken.
Overigens, een maat van me heeft ook Vista en internet van HetNet (Snel surfen en bellen, geloof ik)
Ik heb even een vraag of 2. Zit er in windows home premium genoeg netwerk functinaliteit in? Want ik kreeg zoiets mee dat home premium eigen heel erg beperkt is in de netwerk functinaliteit
Wat heeft de ultimate meer op het netwerk gebied? De rest is voor mij eigenlijk overbodig wat ultimate te bieden heeft.
Klopt het dat er bij de OEM versie dus maar 1 cd krijgt en bij de retail de 32-bits en de 64-bits in 1 pakket?
Zou hier graag antwoord op willen hebben zodat alles wat duidelijker voor me word.
Wat heeft de ultimate meer op het netwerk gebied? De rest is voor mij eigenlijk overbodig wat ultimate te bieden heeft.
Klopt de laatste zin wat er gezegd word, want hier wist ik dus niks van af.een OEM valt ook best mee in prijs.. een retail zou ik iig nooit kopen. zelf heb ik 2 machines op vista en 3 op xp draaien. En volgende de laatste regels is iedereen die een aanpassing doet aan zijn pc een systembuilder en mag daarom legaal een OEM versie aanschaffen bij elke winkel... dus gewoon doen
Klopt het dat er bij de OEM versie dus maar 1 cd krijgt en bij de retail de 32-bits en de 64-bits in 1 pakket?
Zou hier graag antwoord op willen hebben zodat alles wat duidelijker voor me word.
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.
Ja...er zullen vast wel lege keys zijn...die niet meer gebruikt worden. Maar die maken het systeem dus niet langzamer. Als je je systeem sneller wil maken moet je meer gaan kijken welke processen en services er gestart zijn en welke je niet gebruikt...daar boek je je winst mee...edward2 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 14:06:
[...]
Opmerkelijk, ik had ook anders verwacht. Toch worden er normaliter bij mij naar een paar maanden soms wel 100 of meer lege keys gevonden. Ik zal zelf ook wel eens een testje doen door de boel eens een paar maanden te laten "aankoeken"
Dat vragen ze denk ik omdat er nog geen Vista drivers zijn voor de USB modem (die Thompson ofzo) die ze leveren. Die wordt op het moment nog niet ondersteund...Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 14:11:
Heb net internet van HetNet besteld, dus ze belden over het eea.
Welke netwerk functionaliteiten bedoel je? Wat Home Premium niet heeft (volgens mij) is het inloggen op domeinen en het beschikbaar maken van de pc via Remote Desktop. Die laatste zin over OEM versies klopt volgens mij wel. Als je een hardware verandering aan je systeem maakt (bijv. nieuwe CPU of mobo, mag je een OEM licentie aanschaffen. Verder weet ik niet of alleen de retail versie 32-bit en 64-bit Vista bevat. Lijkt mij niet dat daar een verschil in zit...Robin4 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 14:19:
Ik heb even een vraag of 2. Zit er in windows home premium genoeg netwerk functinaliteit in? Want ik kreeg zoiets mee dat home premium eigen heel erg beperkt is in de netwerk functinaliteit
[...]
Klopt de laatste zin wat er gezegd word, want hier wist ik dus niks van af.
Dit is mischien een off-topicvraag,maar is er al iets gedaan aan de performance van Vista ?
Toen ik Vista op m'n pc had staan was alles traag,dus ik hoopte dat MS al wat updates had uitgebracht voor een betere performance
Ik heb trouwens 1.5gig RAM,een Intel Celeron geclockt op 2.36Ghz en een Ati RADEON X1600 PRO
Toen ik Vista op m'n pc had staan was alles traag,dus ik hoopte dat MS al wat updates had uitgebracht voor een betere performance
Ik heb trouwens 1.5gig RAM,een Intel Celeron geclockt op 2.36Ghz en een Ati RADEON X1600 PRO
Volgens mij moet je kiezen welke versie je wilt. Ofwel 64bits ofwel 32 bits. Ze zitten niet op 1 DVD. Retail of OEM, maakt niet uit. Wel wordt elke DVD geleverd met alle versies. Dus van home basic tot en met ultimate. Echter, als je een laptop oid koopt met daarop Vista voorgeinstalleerd schijnt alleen deze versie op de recovery disc te staan. Een collega had een Toshiba a8 met Vista home premium, maar kon deze niet updaten naar ultimate omdat de OEM versie via een recovery disk geleverd werd met daarop alleen de door toshiba aangepaste Vista versie.
Weet niet of dit altijd zo is.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Verwijderd
Ligt het aan Vista? Vista werkt bij mij vlot en snel. De performance van bepaalde drivers (chipset, grafische kaart, audio) valt af en toe nog wel tegen.Doritos schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 14:47:
Dit is mischien een off-topicvraag,maar is er al iets gedaan aan de performance van Vista ?
Voor de liefhebber, en echte nerd, kan je gewoon je Registry openen in de Explorer. Ook Indexing werkt gewoon op de registry:

Je moet wel wat kunnen programmeren
http://www.codeplex.com/RegNamespace

[ Voor 41% gewijzigd door PWM op 27-03-2007 15:05 ]
Dat ligt eraan wanneer jij Vista op je pc had staan. Als je de beta had (Beta2 ofzo) dan is het nu zeker wel een stuk sneller. Maar als ik zelf naar mn eigen installatie kijk is het net zo snel als Windows XP. Mja, dat hangt ook groterdeels af van het feit of er goede drivers zijn voor je systeem...Doritos schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 14:47:
CTRL-A, Shift-Delete...hoppa!PWM schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 15:02:
Voor de liefhebber, en echte nerd, kan je gewoon je Registry openen in de Explorer. Ook Indexing werkt gewoon op de registry:
[afbeelding]
[afbeelding]
Daar kan je wel eens gelijk in hebben. Op de Vista DVD staan alle versies (Home, Business, Ultimate) op 1 DVD maar het verschil tussen 32-bit en 64-bit is hele andere koek. Dat zal, neem ik aan, op een andere DVD staan...DarkSide schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 14:48:
Volgens mij moet je kiezen welke versie je wilt. Ofwel 64bits ofwel 32 bits. Ze zitten niet op 1 DVD. Retail of OEM, maakt niet uit. Wel wordt elke DVD geleverd met alle versies. Dus van home basic tot en met ultimate. Echter, als je een laptop oid koopt met daarop Vista voorgeinstalleerd schijnt alleen deze versie op de recovery disc te staan. Een collega had een Toshiba a8 met Vista home premium, maar kon deze niet updaten naar ultimate omdat de OEM versie via een recovery disk geleverd werd met daarop alleen de door toshiba aangepaste Vista versie.
Verwijderd
Hoe kan het dan dat een maat van me wel gewoon dat internetabbonement heeft?iBenshi schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 14:35:
[...]
Dat vragen ze denk ik omdat er nog geen Vista drivers zijn voor de USB modem (die Thompson ofzo) die ze leveren. Die wordt op het moment nog niet ondersteund...
LeukPWM schreef op maandag 26 maart 2007 @ 18:18:
[afbeelding]
Berryltype desktop voor WindowsErg leuk om mee te spelen.
Ik heb op de zaak 1 zakelijke desktop open, en 1tje met wat prive dingen. Die kubus draait heerlijk in het rond
Leuke is: Programma is nog geen 2mb, en het vreet 0,00 resources bij me.
Klik
Nog niet uitgebreid ofzo en performance kan een stukje beter, maar dit gaat vast goedkomen in de volgende releases.
vista werkt redelyk maar bepaalde software heeft toch problemen 0.a. nero 7.0 of hogeris niet aande praat te krygenin zoverre geef aan dat hy fikt maar de dvd ias achteraf leeg download manager dap werkt niet voor 100 procent en geen nortonin nederlands
Ja,dat ben ik idd vergeten te meldeniBenshi schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 15:07:
[...]
Dat ligt eraan wanneer jij Vista op je pc had staan. Als je de beta had (Beta2 ofzo) dan is het nu zeker wel een stuk sneller. Maar als ik zelf naar mn eigen installatie kijk is het net zo snel als Windows XP. Mja, dat hangt ook groterdeels af van het feit of er goede drivers zijn voor je systeem...

Ik had Vista een weekje na de release,de home premium-editie trouwens
Verwijderd
Ik heb Vista Home Premium afgelopen zondag gekregen OEM bij die nieuwe aldi PC, de MD8822...
en nou gebeurde er t volgende:
Ik wou ff met wat UT2004 en CS: Source testen wat ie kon (niet egt DE spellen om het te testen maar goed
dat terzijde) en zodra ik online in een server zat... kreeg ik om de zoveel tijd dat ie heeeeeel kort ff hing, en dan weer verder ging, en dan was ik zeg maar ergens anders dan op mijn beeld.. net als bij gewone lag... bij allebei de spellen
mijn vraag is nu;
-ligt dit aan mijn router? ik heb een Sitecom met 54mbps meen ik, en de andere deelnemende pc stond uit... (ik gebruik mijn wireless kaartje)....
-ligt dit aan vista? de computer is ontzettend vaak aan het rekenen, ik hoor gewoon die schijven ratelen enzo.... misschien heb ik te weinig geheugen?
mijn systeem:
CPU: Core 2 Duo 2x 2.13 GHz
Grafische kaart: Nvidia 7650GS 265 MB
Geheugen: 1 GB DDR2 533-Mhz
ik gebruik die dure kabel van @home, dus ik betwijfel of het echt lag is.. dat had ik iig op me vorige pc nooit, maar goed toen hing ie ook nog niet aant netwerk...
any ideas? ik zit hier erg mee in de maag
EDIT: ik heb nu UT2004 zowel offline als online gedaan en het warpen gebeurt alleen online... dus ik denk dat ik me geen zorgen meer hoef te maken om vista...
TENZIJ: vista een conflict geeft met netwerk of MP gaming fzow? enige ervaringen daarmee?
en nou gebeurde er t volgende:
Ik wou ff met wat UT2004 en CS: Source testen wat ie kon (niet egt DE spellen om het te testen maar goed
mijn vraag is nu;
-ligt dit aan mijn router? ik heb een Sitecom met 54mbps meen ik, en de andere deelnemende pc stond uit... (ik gebruik mijn wireless kaartje)....
-ligt dit aan vista? de computer is ontzettend vaak aan het rekenen, ik hoor gewoon die schijven ratelen enzo.... misschien heb ik te weinig geheugen?
mijn systeem:
CPU: Core 2 Duo 2x 2.13 GHz
Grafische kaart: Nvidia 7650GS 265 MB
Geheugen: 1 GB DDR2 533-Mhz
ik gebruik die dure kabel van @home, dus ik betwijfel of het echt lag is.. dat had ik iig op me vorige pc nooit, maar goed toen hing ie ook nog niet aant netwerk...
any ideas? ik zit hier erg mee in de maag
EDIT: ik heb nu UT2004 zowel offline als online gedaan en het warpen gebeurt alleen online... dus ik denk dat ik me geen zorgen meer hoef te maken om vista...
TENZIJ: vista een conflict geeft met netwerk of MP gaming fzow? enige ervaringen daarmee?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2007 00:27 . Reden: Geheugen vergeten te vermelden 8)7 ]
Dat weet ik niet. Heeft ie ook Vista? Waar het om gaat is dat HetNet nog geen ondersteuning geeft op Vista ivm met die USB modems. Als je je internet direct via een router oid hebt is er natuurlijk geen probleem.Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:32:
[...]
Hoe kan het dan dat een maat van me wel gewoon dat internetabbonement heeft?
[ Voor 36% gewijzigd door iBenshi op 27-03-2007 21:52 ]
heb nero 7.5.7.1? gewoon in het nederlands werkend gehad op vista, inmiddels is Nero 7.7.x.x uit, en dat met die lege dvd's heb je toevallig een NEC brander? had ik dus ook, heb ik me de firmware moeten updaten om dat op te lossen...jxil schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 17:15:
vista werkt redelyk maar bepaalde software heeft toch problemen 0.a. nero 7.0 of hogeris niet aande praat te krygenin zoverre geef aan dat hy fikt maar de dvd ias achteraf leeg download manager dap werkt niet voor 100 procent en geen nortonin nederlands
en nero 7.5+ om gewoon previews te kunnen hebben van video's zonder crashende explorer.
nee een benq brander ga vanavond het nog een keer proberen heb de laatste versie 7.8.in het engels gaf tydens de installatie aan dat het compabiliteits problemen zou op leveren met deze windows versie (vreemd)
hmmmm lol
dat trucje van 30 dagen 3 x opnieuw doen werkt helemaal niet bij mij...
ik opende het sysprep, vinkte Generalize aan, drukte op OK, daarna moest ik rebooten...kreeg ik een of andere error, kwam helemaal Windows niet meer in, Press OK to reboot the system and reinstall
dat schiet dus ook lekker op. gelukkig had ik niet veel meer op Vista staan, anders was ik flink wat Data verloren
Is het een bug? ligt het aan mijn 64 bit versie? of wat is het...het kan nooit aan m'n PC liggen, die werkt gewoon prima
ik opende het sysprep, vinkte Generalize aan, drukte op OK, daarna moest ik rebooten...kreeg ik een of andere error, kwam helemaal Windows niet meer in, Press OK to reboot the system and reinstall

Is het een bug? ligt het aan mijn 64 bit versie? of wat is het...het kan nooit aan m'n PC liggen, die werkt gewoon prima
Wat is dan nog het voordeel van de Retail versie, als je ook een OEM kan kopen als je je hardware mag veranderen. Staat er ook bij hoe vaak je je hardware mag veranderen?iBenshi schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 14:39:
[...]
Welke netwerk functionaliteiten bedoel je? Wat Home Premium niet heeft (volgens mij) is het inloggen op domeinen en het beschikbaar maken van de pc via Remote Desktop. Die laatste zin over OEM versies klopt volgens mij wel. Als je een hardware verandering aan je systeem maakt (bijv. nieuwe CPU of mobo, mag je een OEM licentie aanschaffen. Verder weet ik niet of alleen de retail versie 32-bit en 64-bit Vista bevat. Lijkt mij niet dat daar een verschil in zit...
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.
Ik heb vista business, en het werkt hier geweldig!Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 19:53:
En het gamen ben ik ook dik tevreden mee, ik heb nog een ati 9700pro 128mb en met een lekkere adsl lijn. En het speelt lekker offline als online.
Alleen kan ik nie alle details omhoog gooien met ut2k4 en css, maar dat ligt aan de vidkaart.
Maar heb je nog naar je drivers gekeken? Dat het daar aan kan liggen ofzo?
GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm
Dag 14, ik heb nu een haat -/- liefde verhouding met vista home premium 64...
ASrock en geluid is huilen met de pet op, ondanks snelle replyes van asrock in NL (althans in het NLs) komt het er op neer, dat ik moet doen wat ik al deed: Vista installeren en dan gelijk drivers voor de ALC888 chip.... In apparaat beheer heb ik nu een 3 tal drivers gehad, de meest recente, 2 van Nvidia en 1 van realtek zelf. Wat opvalt is dat de 2e entry onder systeem apparaten bij alle 3 updates nooit veranderde, dat blijft de windows driver van medio juni 2006....
Vandaag dan, ik heb vista HP op een 30 gig dedicated partitie, swaps en temps staan op disk 2 in mijn kast.
Overnight is ie ineens te klein, er is nog eens 15 gig mysteriues gevuld, zitten er bavianen in ? ?
Opschonen vanuit vista met rehcts klik op c leverde een miezerige 230 MB op....
Kortom waar is die 15 gig ineens aan besteed?
ASrock en geluid is huilen met de pet op, ondanks snelle replyes van asrock in NL (althans in het NLs) komt het er op neer, dat ik moet doen wat ik al deed: Vista installeren en dan gelijk drivers voor de ALC888 chip.... In apparaat beheer heb ik nu een 3 tal drivers gehad, de meest recente, 2 van Nvidia en 1 van realtek zelf. Wat opvalt is dat de 2e entry onder systeem apparaten bij alle 3 updates nooit veranderde, dat blijft de windows driver van medio juni 2006....
Vandaag dan, ik heb vista HP op een 30 gig dedicated partitie, swaps en temps staan op disk 2 in mijn kast.
Overnight is ie ineens te klein, er is nog eens 15 gig mysteriues gevuld, zitten er bavianen in ? ?
Opschonen vanuit vista met rehcts klik op c leverde een miezerige 230 MB op....
Kortom waar is die 15 gig ineens aan besteed?
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)
even mezelf herhalend, wie herkent dit probleem? van dat trucje met 30 dagen resetten? bij mij werkte het niet....Thrills33ka schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 10:07:
hmmmm lol
ik opende het sysprep, vinkte Generalize aan, drukte op OK, daarna moest ik rebooten...kreeg ik een of andere error, kwam helemaal Windows niet meer in, Press OK to reboot the system and reinstalldat schiet dus ook lekker op. gelukkig had ik niet veel meer op Vista staan, anders was ik flink wat Data verloren
weet iemand hoe je onder vista je harde schyf kan partitioneren met fdisk ben ik niet bekend em partition magix 8.0 werkt niet onder vista overigens de media player gaat met muziek dvd,s niet automatisch verderna intro onder xp wel
In computerbeheer of systeembeheer kan dat onder vista.jxil schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 12:20:
weet iemand hoe je onder vista je harde schyf kan partitioneren met fdisk ben ik niet bekend em partition magix 8.0 werkt niet onder vista overigens de media player gaat met muziek dvd,s niet automatisch verderna intro onder xp wel
Althans als de disk an sich wel geformateerd is.
Je kunt shrinken van een partitie doen, of vrije ruimte opdelen in virtuele stations met eigen letter.
Aan allen die mijn reactie een paar voor deze lazen:
Het was systeem herstel, WAAROm deze meer dan 14 gig besloot te gerbuiekn snap ik niet, ook is 15% (hetgeen max. wordt gepakt van een disk groter dan 4 gig aldus vista help) van 30 gig geen >14 gig, geen idee, maar na opruiming van alle herstelpunten behalve de laatste, is die 14,9 gig weer terug....
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)
met nero 7,5 geprobeerd dvd te copieeren geeft aan dat hy gefikt is echter er staat niks op met dvd shrink een dvd fikken werkt prima brander benq 16 x pc dual core 3,2en 300 gb sta 2 disk en 7,8 werkte ook niet
Verwijderd
Ik zal ze voor de zekerheid eens nalopen, maar persoonlijk denk ik nu echt dat het aan mijn router ligt....XTREEMRaGE schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 11:51:
[...]
Ik heb vista business, en het werkt hier geweldig!
En het gamen ben ik ook dik tevreden mee, ik heb nog een ati 9700pro 128mb en met een lekkere adsl lijn. En het speelt lekker offline als online.
Alleen kan ik nie alle details omhoog gooien met ut2k4 en css, maar dat ligt aan de vidkaart.
Maar heb je nog naar je drivers gekeken? Dat het daar aan kan liggen ofzo?
EDIT: heb nu getest met kabel ipv wireless en dan verspringt/lagged ie niet... daarmee ligt het dus vast niet aan vista en ga ik wel in het netwerk forum rondvragen ^^
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2007 15:38 ]
Ik heb echt moeite om je posts te lezen. Nergens punten en komma's (behalve in decimale getallen). Het is allemaal 1 zinjxil schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 12:45:
met nero 7,5 geprobeerd dvd te copieeren geeft aan dat hy gefikt is echter er staat niks op met dvd shrink een dvd fikken werkt prima brander benq 16 x pc dual core 3,2en 300 gb sta 2 disk en 7,8 werkte ook niet
Heeft iemand de Roaming profiles aan aan de praat gekregen?
Ik heb hier een Win2k3 netwerk met XP machines. Nu komen Vista machines bij te hangen.
Als ik wil inloggen, krijg ik de melding dat het account niet geladen kan worden.
Ik krijg die melding als ik inlog met een NIEUW account, waar geen XP settings op staan.
In dit topic kwam ik een bericht tegen dat dit wel werkend te krijgen is door dingne handmatig te veranderen?
Maar welke dingen zijn er dan veranderd?
Wie o wie kan me helpen?
Ik heb hier een Win2k3 netwerk met XP machines. Nu komen Vista machines bij te hangen.
Als ik wil inloggen, krijg ik de melding dat het account niet geladen kan worden.
Ik krijg die melding als ik inlog met een NIEUW account, waar geen XP settings op staan.
In dit topic kwam ik een bericht tegen dat dit wel werkend te krijgen is door dingne handmatig te veranderen?
Maar welke dingen zijn er dan veranderd?
Wie o wie kan me helpen?
Iemand bekend of er een gadget is om je Windows Agenda afspraken weer te geven in de sidebar?
Verwijderd
http://gallery.live.com/l...755-8d0a-0ba2cbbf38e6&l=1wrcveen schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 14:49:
Iemand bekend of er een gadget is om je Windows Agenda afspraken weer te geven in de sidebar?
Da's Outlook, niet Windows Calendar... en als ik de vraag zo lees, bedoelt ie het laatste.
Verwijderd
Bedoel je die, die je erbij krijgt? (Het gaat om een SpeedTouch)iBenshi schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 20:34:
[...]
Dat weet ik niet. Heeft ie ook Vista? Waar het om gaat is dat HetNet nog geen ondersteuning geeft op Vista ivm met die USB modems. Als je je internet direct via een router oid hebt is er natuurlijk geen probleem.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2007 17:37 ]
kloptDizzyWeb schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 15:53:
[...]
Da's Outlook, niet Windows Calendar... en als ik de vraag zo lees, bedoelt ie het laatste.
Ik quote mezelf nog even:
Heeft niemand hier een antwoord op? Ik vind de 'oude' XP MCE afstandsbediening niet zo mooi namelijk.GekkeCoen schreef op maandag 26 maart 2007 @ 21:42:
Is het trouwens al bekend waarneer die Vista Media Center 'kits' uitkomen? Met een vernieuwde remote enzo.
http://www.wincustomize.com ?Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:33:
Kan iemand nog 1x de site doorgeven voor de achtergrondfilmpjes voor dreamscene?
Verwijderd
Zowel de Experiabox van siemens als van speedtouch, die je bij internetplusbellen krijgt, sluit je aan via een netwerkkabel op je netwerkkaart.Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:27:
[...]
Bedoel je die, die je erbij krijgt? (Het gaat om een SpeedTouch)
Niet via USB ofzo.
Wat de mevrouw aan de telefoon misschien bedoeld heeft is dat ze je niet kunnen ondersteunen, als je problemen hebt onder vista, met het instellen van de netwerkinstellingen.
Verwijderd
Ah oke dus het moet gewoon willen.Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 18:52:
[...]
Zowel de Experiabox van siemens als van speedtouch, die je bij internetplusbellen krijgt, sluit je aan via een netwerkkabel op je netwerkkaart.
Niet via USB ofzo.
Wat de mevrouw aan de telefoon misschien bedoeld heeft is dat ze je niet kunnen ondersteunen, als je problemen hebt onder vista, met het instellen van de netwerkinstellingen.
Verwijderd
Per ongeluk nog niet geheel gedownload zipje met een quicktime mov geopend:
Vista business BSOD
Ik heb nu al 2x last gehad van het feit dat delphi zijn claim editor files te saven bij compile/build niet waarmaakt omdat vista onderuit ging en daarvoor in 3 jaar win XP nog nooit.
Mijn algemene indruk is dat de wow factor van vista in het niets valt bij het gebrek aan stabiliteit tov xp. Ik hoop dat die droom van een stabiel OS dat niet door 1 van de draaiende applicaties kan worden om zeep gebracht nog in mijn leven waarheid wordt.
Vista business BSOD
Ik heb nu al 2x last gehad van het feit dat delphi zijn claim editor files te saven bij compile/build niet waarmaakt omdat vista onderuit ging en daarvoor in 3 jaar win XP nog nooit.
Mijn algemene indruk is dat de wow factor van vista in het niets valt bij het gebrek aan stabiliteit tov xp. Ik hoop dat die droom van een stabiel OS dat niet door 1 van de draaiende applicaties kan worden om zeep gebracht nog in mijn leven waarheid wordt.
Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8
Verwijderd
De enige keren dat Vista bij mij bsod's gaf, had het te maken met hardware fouten. Weet je zeker dat dit bij jouw ook niet het geval is (al dan niet door (slechte) drivers die lamme dingen met de hardware uitspoken)?HanslH schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:48:
Per ongeluk nog niet geheel gedownload zipje met een quicktime mov geopend:
Vista business BSOD
Alles in vista werkt, ik vraag me wel af waarom windows na een incorrecte afluiting mijn dreamscene weghaald? Maar behalve het geruis bij windows media center voor de rest...TOPPIE:P!!
Zeker weten dat er geen hardware probleem is vaak erg moeilijk. Mij ervaring met hardwareproblemen is iha onvoorspelbaarheid. Ik zal het probleem proberen te herhalen als ik weer achter mijn vista machine zit. De drivers zou ik graag bij mijn droom betrekken (OS svp niet kaput door drivers).Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 22:24:
[...]
De enige keren dat Vista bij mij bsod's gaf, had het te maken met hardware fouten. Weet je zeker dat dit bij jouw ook niet het geval is (al dan niet door (slechte) drivers die lamme dingen met de hardware uitspoken)?
Het valt mij op dat problemen optreden als ik dingen doe die niet helemaal mainstream zijn (zoals hier : openen file in onvolledig gedownloade zip). Een typisch kenmerk van gebrek aan uittesten
(Enkele van mijn vorige problemen staan ook ergen tussen de mega-vista topics. [Discussie] Het grote Vista Ervaringen topic [Deel 12])
Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8
toch niet geheel onaardig dat vista is geactiveerd nadat ik een klein programmaatje heb gedraaid
Maargoed, dit alles was ter voorkoming van de 30 dagen eindiging die na vandaag inging. Ik ben voornemens de studenten versie via surfspot te bestellen, maar dit is de Business versie, en ik heb nu de Ultimate versie draaien (volledig geactiveerd dat wel, maar niet legaal). Mijn vraagje is eigenlijk kan ik windows vista downgraden na de business versie of moet ik heel vista opnieuw installeren wanneer ik mijn studentenversie op de deurmat ontvang?
indien dat het geval is, wacht ik wel tot ik genoodzaakt ben een herinstal te doen, heb nu alles eindelijks een beetje zoals ik het wil qua vista, netwerkgebruikers en instellingen.
Maargoed, dit alles was ter voorkoming van de 30 dagen eindiging die na vandaag inging. Ik ben voornemens de studenten versie via surfspot te bestellen, maar dit is de Business versie, en ik heb nu de Ultimate versie draaien (volledig geactiveerd dat wel, maar niet legaal). Mijn vraagje is eigenlijk kan ik windows vista downgraden na de business versie of moet ik heel vista opnieuw installeren wanneer ik mijn studentenversie op de deurmat ontvang?
indien dat het geval is, wacht ik wel tot ik genoodzaakt ben een herinstal te doen, heb nu alles eindelijks een beetje zoals ik het wil qua vista, netwerkgebruikers en instellingen.
Mijn ervaringen met Vista zijn eigenlijk zeer goed. Het ziet er zeer strak uit, het loopt vloeiend, werkt sneller als XP, maar hier en daar wel wat Bugs. Soms blijft het MSN icoon hangen rechtsonder in mijn beeld, en wilde mijn pc niet in de 'sleep' stand. Maar goed, dat zijn maar kleine probleempjes.
Tomorrow is not today!
Bla bla bla....jxil schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 12:45:
Graag ff duidelijker typen in het vervolg, het leest zo voor geen meter.
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Verwijderd
Windows Easy Transfer -> opslaanSpacey23 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 17:38:
Mijn ervaringen met Vista zijn eigenlijk zeer goed. Het ziet er zeer strak uit, het loopt vloeiend, werkt sneller als XP, maar hier en daar wel wat Bugs. Soms blijft het MSN icoon hangen rechtsonder in mijn beeld, en wilde mijn pc niet in de 'sleep' stand. Maar goed, dat zijn maar kleine probleempjes.
Business installeren
Windows Easy Transfer -> importeren
Verwijderd
Ik heb last van een vervelend probleempje:
Iedereen keer wanneer ik Vista (Ultimate) start, reset hij vanzelf de resolutie naar 640 x 480. Erg irritant, want al je desktopicons zijn dan weer lekker door elkaar en je kunt steeds die resolutie verhogen.
Videokaart: Asus 7600GT
Driver: Nvidea 100.65_winvista_32bit_international
Het gaat om een legale versie van Vista, dus daar kan het niet aan liggen.
Weet iemand waar ik een oplossing kan vinden?
Iedereen keer wanneer ik Vista (Ultimate) start, reset hij vanzelf de resolutie naar 640 x 480. Erg irritant, want al je desktopicons zijn dan weer lekker door elkaar en je kunt steeds die resolutie verhogen.
Videokaart: Asus 7600GT
Driver: Nvidea 100.65_winvista_32bit_international
Het gaat om een legale versie van Vista, dus daar kan het niet aan liggen.
Weet iemand waar ik een oplossing kan vinden?
Verwijderd
Hallo,
Heeft iemand een suggestie hoe ik een een rapport/log kan maken tijdens de opstartprocedure? Mijn laptop loopt namelijk om de haverklap vast (bevriest). Dit gebeurt 1 op de 2 keer en meestal als je net ingelogd bent in windows en hij dus diverse services wil gaan starten.
In eerste instantie dacht ik dat het wellicht mijn virusscanner zou kunnen zijn. Deze heb ik dan ook gedeinstalleerd. Maar ook hierna heb ik nog steeds vastlopers. Ik heb mijn vinger er nog niet op kunnen leggen waar het nou precies aan ligt.
Als ik in de betrouwbaarsheidsmodule van vista kijk, zie alleen staan dat de pc onverwacht is afgesloten.
Heeft iemand een suggestie hoe ik een een rapport/log kan maken tijdens de opstartprocedure? Mijn laptop loopt namelijk om de haverklap vast (bevriest). Dit gebeurt 1 op de 2 keer en meestal als je net ingelogd bent in windows en hij dus diverse services wil gaan starten.
In eerste instantie dacht ik dat het wellicht mijn virusscanner zou kunnen zijn. Deze heb ik dan ook gedeinstalleerd. Maar ook hierna heb ik nog steeds vastlopers. Ik heb mijn vinger er nog niet op kunnen leggen waar het nou precies aan ligt.
Als ik in de betrouwbaarsheidsmodule van vista kijk, zie alleen staan dat de pc onverwacht is afgesloten.
Zow, heb vista ook geïnstalleerd. Ziet er leuk uit.. Ik word alleen gek van dat hardeschijf geratel. Heb indexing al uitgezet, maar hij doet het nog steeds 
Ik heb nog liever dat mn systeem iets trager is dan dat ik de hele tijd dat geratel om de oren heb!
Ik heb nog liever dat mn systeem iets trager is dan dat ik de hele tijd dat geratel om de oren heb!
512 mb, of 1 gigje geheugen?DJH schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 12:27:
Zow, heb vista ook geïnstalleerd. Ziet er leuk uit.. Ik word alleen gek van dat hardeschijf geratel. Heb indexing al uitgezet, maar hij doet het nog steeds
Swap file op aparte partitie/disk of 'naast' vista?
Downgraden kan niet, enkel upgraden.koentjuh schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 13:15:
toch niet geheel onaardig dat vista is geactiveerd nadat ik een klein programmaatje heb gedraaid![]()
Nou mijn werkgever was in een gulle bui en heeft alle werknemers een Vista Ultimate gegeven, dit met de reden dat we wat ervaring op moeten doen.
Ondanks een hoop 'slecht' nieuws en ontevreden mensen moet ik toch zeggen dat ik onder de indruk ben het werkte allemaal lekker ondanks het vinden van de correcte drivers (die na het installeren in windows update een nieuwe versie kregen, waarom dan niet gelijk?)
Geen problemen met onboard geluid chip, ALC850.
Geen problemen met Ati X1900XT met 7.2 of 7.3 CCC werkt ook gewoon.
De Sil3114 controller had wat meer voeten in de aarde, voordat ik de juist werkende driver gevonden had, na het installeren van de juiste driver kwam windows update met een nieuwere versie, waarom niet gelijk met de installatie?
Mijn oude applicaties, Flashfxp en mIRC werkten ook gelijk goed, deze deden niets behalve mijn geheugen volpompen toen ik de beta probeerde.
Het enige wat ik echt irritant vindt is dat ik niet gelijk een dvdtje kon kijken 'out of the box' moest eerst WinDVD installeren en nog kon WMP11 geen dvd afspelen moet dus echt met WinDVD (misschien doe ik wat fout?). Iemand een idee welke mpeg2 codec te gebruiken zodat ik gewoon alles met WMP11 kan afspelen (Divx/Matroska werken wel goed)
Het ziet er allemaal leuk uit met Aero wel leuke effecten enzo maar 'meerwaarde'?
Het werkt alleemaal lekker vlot ondanks dat ik een al wat ouder systeem heb (zou toch graag een X2 4200-4600 S939 willen kopen nog)
- Cpu score 4.2 (AMD64 3700+ @ 2.2)
Voorderest werken mijn spellen goed Spellforce2 lijkt zelfs beter te draaien, C&C3 en Warfront Turning Point draaien ook goed. Binnenkort Freelancer en Stalker nog proberen.
Wat minpuntjes :
- Geen extended taskbar standaard vanuit Vista met dualscreen (gebruik nu Ultramon 2.7.1)
- Geen Mpeg2 codec voor afspelen DVD's.
- Toch nog wat gedoe met drivers die je zelf eerst moet zoeken en daarna windows update met een nieuwere versie komt.
- Best pittig geheugen gebruik standaard +/- 1gb in use. (superfetch?) Zet een spel aan en je zit aan de 1.6-1.8gb.
- UAC, verschrikkelijk irritant via MSconfig uitgezet want had geen zin om 4 keer te klikken om iets uit te voeren/starten.
- DEP, stond standaard op 'Turn on DEP for all programs and services except those I select' waardoor ik dus bij elke app een melding kreeg dat deze afgesloten was.
- Een hoop reboots bij installatie van drivers/progs vergeleken met Windows 2003.
- Bereikbaarheid van bepaalde functies die normaal 'gegroeppeerd' werden (display properties)
- Grijze balk boven/onder bij WMP11? (niet zwart zoals normaal)
- Hardeschijf activiteit.
- Even wennen
Pluspunten :
- Media center.
- Looks
- Windows Mail, geweldig makkelijk en werkt lekker (junk email rox!)
- Gadgets, zien er leuk uit RSS reader is leuk
- Stabiliteit, w2k3 was al goed, maar als er iets crashte meestal onduidelijk, vista geeft netjes aan wat er eventueel mis zou kunnen zijn.
- Synccenter, PDA werdt gelijk gevonden en heb meer opties dan met Activesync.
(komt later nog wel wat bij)
Ondanks een hoop 'slecht' nieuws en ontevreden mensen moet ik toch zeggen dat ik onder de indruk ben het werkte allemaal lekker ondanks het vinden van de correcte drivers (die na het installeren in windows update een nieuwe versie kregen, waarom dan niet gelijk?)
Geen problemen met onboard geluid chip, ALC850.
Geen problemen met Ati X1900XT met 7.2 of 7.3 CCC werkt ook gewoon.
De Sil3114 controller had wat meer voeten in de aarde, voordat ik de juist werkende driver gevonden had, na het installeren van de juiste driver kwam windows update met een nieuwere versie, waarom niet gelijk met de installatie?
Mijn oude applicaties, Flashfxp en mIRC werkten ook gelijk goed, deze deden niets behalve mijn geheugen volpompen toen ik de beta probeerde.
Het enige wat ik echt irritant vindt is dat ik niet gelijk een dvdtje kon kijken 'out of the box' moest eerst WinDVD installeren en nog kon WMP11 geen dvd afspelen moet dus echt met WinDVD (misschien doe ik wat fout?). Iemand een idee welke mpeg2 codec te gebruiken zodat ik gewoon alles met WMP11 kan afspelen (Divx/Matroska werken wel goed)
Het ziet er allemaal leuk uit met Aero wel leuke effecten enzo maar 'meerwaarde'?
Het werkt alleemaal lekker vlot ondanks dat ik een al wat ouder systeem heb (zou toch graag een X2 4200-4600 S939 willen kopen nog)
- Cpu score 4.2 (AMD64 3700+ @ 2.2)
Voorderest werken mijn spellen goed Spellforce2 lijkt zelfs beter te draaien, C&C3 en Warfront Turning Point draaien ook goed. Binnenkort Freelancer en Stalker nog proberen.
Wat minpuntjes :
- Geen extended taskbar standaard vanuit Vista met dualscreen (gebruik nu Ultramon 2.7.1)
- Geen Mpeg2 codec voor afspelen DVD's.
- Toch nog wat gedoe met drivers die je zelf eerst moet zoeken en daarna windows update met een nieuwere versie komt.
- Best pittig geheugen gebruik standaard +/- 1gb in use. (superfetch?) Zet een spel aan en je zit aan de 1.6-1.8gb.
- UAC, verschrikkelijk irritant via MSconfig uitgezet want had geen zin om 4 keer te klikken om iets uit te voeren/starten.
- DEP, stond standaard op 'Turn on DEP for all programs and services except those I select' waardoor ik dus bij elke app een melding kreeg dat deze afgesloten was.
- Een hoop reboots bij installatie van drivers/progs vergeleken met Windows 2003.
- Bereikbaarheid van bepaalde functies die normaal 'gegroeppeerd' werden (display properties)
- Grijze balk boven/onder bij WMP11? (niet zwart zoals normaal)
- Hardeschijf activiteit.
- Even wennen
Pluspunten :
- Media center.
- Looks
- Windows Mail, geweldig makkelijk en werkt lekker (junk email rox!)
- Gadgets, zien er leuk uit RSS reader is leuk
- Stabiliteit, w2k3 was al goed, maar als er iets crashte meestal onduidelijk, vista geeft netjes aan wat er eventueel mis zou kunnen zijn.
- Synccenter, PDA werdt gelijk gevonden en heb meer opties dan met Activesync.
(komt later nog wel wat bij)
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
mag ik een beta key nu gebruiken om Ultimate te draaien?
ik draai nu Business, maar zou toch liever Ultimate draaien voor Media Center.
de key werkt gewoon tijdens de installatie (activatie nog niet geprobeerd)
maar ik weet niet of deze key blijft werken of er van de zomer uitgeknald wordt, zodat ik weer een herinstall naar Business moet gaan doen..
iemand een idee?
maar ik weet niet of deze key blijft werken of er van de zomer uitgeknald wordt, zodat ik weer een herinstall naar Business moet gaan doen..
iemand een idee?
Uitaard kan je een beta key niet voor de final gebruiken. Lijkt me niet meer dan logisch.dude88 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 16:07:
mag ik een beta key nu gebruiken om Ultimate te draaien?
iemand een idee?
tijdens de installatie wordt de key geaccepteerdDizzyWeb schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 16:08:
[...]
Uitaard kan je een beta key niet voor de final gebruiken. Lijkt me niet meer dan logisch.
en ik dacht dat ik wel eens gelezen had dat de key zo gebruikt konden worden, ik weet alleen niet meer of dat definitief was of tijdelijk.
Tijdelijk uiteraard. Zelfs als hij wil activeren, dan zal die key evengoed aan maximale levensduur hebben.dude88 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 16:20:
[...]
tijdens de installatie wordt de key geaccepteerd
en ik dacht dat ik wel eens gelezen had dat de key zo gebruikt konden worden, ik weet alleen niet meer of dat definitief was of tijdelijk.
Zit wel in de Home Premium en de Ultimate hoor!
Verwijderd
Beste Vistagebruikers.
Ik heb sinds kort een niet legale, maar wel een goede versie ( volgens mij ) van Vista Ultimate geinstalleerd. Alles draait bij mij helemaal top en tog zit ik met een heel raar probleem.
Ik heb namelijk vista en XP op mijn pc. Ik heb ze allebei op een apart HD geinstalleerd en heb nu een dualboot.
Nu is het probleem dat Vista, niet altijd opstart als ik voor Vista kies in de duelboot scherm. Het laadvenster laad wel maar daarna heb ik gewoon een zwart scherm. Pas na een paar dagen doet Vista het weer en dan herhaald het probleem zich weer. Heeft iemand misschien een oplossing voor?
Ookal zet ik de installatie dvd van vista erin, gebeurt er niks. Zelden start deze wel op en kan ik kieze voor opstartherstel waaardoor vista het wel weer doet, maar na een paar dagen vista draaien herhaalt hetzelfde probleem zich weer wat heel vervelend is. Zo kan ik vista niet optimaal gebruiken om te bselissen of ik het ga kopen of niet
Mijn pc specs:
Microstar P 3.06
265 DDRDAM Samsung
1024 DDRAM Kingston
G-Force FX 5700
Vista Versie 6.0 build 6000
En tot slot, is het normaal dat vista met 550 MB werkgeheugen draait ??
Ik heb sinds kort een niet legale, maar wel een goede versie ( volgens mij ) van Vista Ultimate geinstalleerd. Alles draait bij mij helemaal top en tog zit ik met een heel raar probleem.
Ik heb namelijk vista en XP op mijn pc. Ik heb ze allebei op een apart HD geinstalleerd en heb nu een dualboot.
Nu is het probleem dat Vista, niet altijd opstart als ik voor Vista kies in de duelboot scherm. Het laadvenster laad wel maar daarna heb ik gewoon een zwart scherm. Pas na een paar dagen doet Vista het weer en dan herhaald het probleem zich weer. Heeft iemand misschien een oplossing voor?
Ookal zet ik de installatie dvd van vista erin, gebeurt er niks. Zelden start deze wel op en kan ik kieze voor opstartherstel waaardoor vista het wel weer doet, maar na een paar dagen vista draaien herhaalt hetzelfde probleem zich weer wat heel vervelend is. Zo kan ik vista niet optimaal gebruiken om te bselissen of ik het ga kopen of niet
Mijn pc specs:
Microstar P 3.06
265 DDRDAM Samsung
1024 DDRAM Kingston
G-Force FX 5700
Vista Versie 6.0 build 6000
En tot slot, is het normaal dat vista met 550 MB werkgeheugen draait ??
Verwijderd
ben niet te spreken over het maken van een netwerk verbinding
krijg geen machtigingen om om mijn mappen in vista te openen via mijn xpmce systeem
krijg geen machtigingen om om mijn mappen in vista te openen via mijn xpmce systeem
heb je in het netwerkcentrum "met wachtwoord beveiligd delen" al uit gezet?Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 22:29:
ben niet te spreken over het maken van een netwerk verbinding
Verwijderd
ja ben er al uit na een paar volle avonden vechten met vistadude88 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 12:08:
[...]
heb je in het netwerkcentrum "met wachtwoord beveiligd delen" al uit gezet?
Ik heb vandaag vista geinstalleerd en kreeg meteen een vaag probleem. Ik kon eerst gewoon het internet op via een PPPoE verbinding en kon ik normaal internetten en updates binnenhalen.
Daarna de normale weg bewandeld en alle drivers geinstalleerd waarna de problemen begonnen. Ik kon nog steeds via de DHCP een IP krijgen en ook inloggen via PPPoE was geen probleem. Echter kon ik toen de meeste websites niet meer bereiken. Na heel veel geprobeer kwam dat dus door de nieuwste nForce netwerkkaart driver. Een 'rollback' was voldoende om alles weer normaal te laten werken. Onder WindowsXP kon dat bijvoorbeeld door een verkeerde MTU komen, maar onder Vista kan ik dat niet veranderen volgens mij. Hebben meer mensen hier last van gehad? Wel gek dat de officiele Vista drivers van nVidia dit soort problemen geeft.
Daarna de normale weg bewandeld en alle drivers geinstalleerd waarna de problemen begonnen. Ik kon nog steeds via de DHCP een IP krijgen en ook inloggen via PPPoE was geen probleem. Echter kon ik toen de meeste websites niet meer bereiken. Na heel veel geprobeer kwam dat dus door de nieuwste nForce netwerkkaart driver. Een 'rollback' was voldoende om alles weer normaal te laten werken. Onder WindowsXP kon dat bijvoorbeeld door een verkeerde MTU komen, maar onder Vista kan ik dat niet veranderen volgens mij. Hebben meer mensen hier last van gehad? Wel gek dat de officiele Vista drivers van nVidia dit soort problemen geeft.
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Heb je bij het sharen ook iedereen toegevoegd??Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 20:10:
[...]
ja ben er al uit na een paar volle avonden vechten met vista
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Ik heb het even gehad met Vista. Nu krijg ik ong 30 seconden nadat ik ben ingelogd met PPPoE een "TTCP/IP CP reported error 31: A device attached to the system is not functioning"
Daarna doet mijn internet het dus niet meer. Opnieuw inbellen lukt ook niet. Na de tentamens maar weer eens gaan kijken naar Vista.
Daarna doet mijn internet het dus niet meer. Opnieuw inbellen lukt ook niet. Na de tentamens maar weer eens gaan kijken naar Vista.
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Ik heb mijn Vista upgrade via de omweg geinstalleerd
Dwz eerst Vista kaal installeren zonder code en deze daarna met code upgraden
Dit is op zich gelukt maar.....
Bij het opstarten krijg ik de melding "bootmgr ontbreekt" en het systeem start niet door
Als ik de DVD erin laat zitten kom ik wel in Windows
De bootmgr staat op D en ik kan het niet moven naar C
Ik heb al wat lopen zoeken maar de oplossing niet gevonden
Hebben meer mensen dit gehad??
Bij het opstarten krijg ik de melding "bootmgr ontbreekt" en het systeem start niet door
ja ook gehad, gewoon vista dvd erin dan ervan booten en dan windows herstellen, als het de eerste keer niet lukt moet je dat nog een keer doen, dan staat de bootmgr wel gewoon weer op de C:mirelia schreef op zondag 01 april 2007 @ 10:58:
Ik heb mijn Vista upgrade via de omweg geinstalleerd
Zijn er mensen die ervaring hebben met zowel dual- als singlecore icm vista? Vista zou veel beter omspringen met dualcore CPU's lees ik vaak. Zit hier zelf met een SC AMD 3500+ op een s939 voetje met nog AGP mobo en 1.5GB DDR1 maar weet niet wat ik zal doen. Is het wijsheid om alleen een 'goedkoop' DC X2 processor te regelen (4200+) aangezien PC toch voornamelijk alleen maar btje surfen is of toch ivm vista door te sparen voor heel nieuw systeem? Ga ik met zelfde systeem alleen dualcore veel verschil merken? Merk nu soms nml dat t toch wel te langzaam is soms
Ik heb het al een keer of 20 gedaan maar hij start dan opnieuw op maar nog steeds op Dtjtristan schreef op zondag 01 april 2007 @ 11:08:
[...]
ja ook gehad, gewoon vista dvd erin dan ervan booten en dan windows herstellen, als het de eerste keer niet lukt moet je dat nog een keer doen, dan staat de bootmgr wel gewoon weer op de C:
Herstel opstartoptie bedoel je toch he?
ja die bedoel ik, maar gek, want bij mij deed die dat wel gewoon gewoon, hij zegt dat er iets mis is met je opstartblabla dan druk je op herstellen en toen werkte het gewoon weer.
ok idd vreemd.....ik heb mijn D wel losgekoppeld want anders vond hij niks vreemds
Verwijderd
Is er al bekend wanneer SP1 uitkomt? Dan zou ik eindelijk mijn Sitecom Wireless 113 aan de praat moeten krijgen volgens de techsupport van Sitecom..
Nog even een jaartje wachten dusVerwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 12:48:
Is er al bekend wanneer SP1 uitkomt? Dan zou ik eindelijk mijn Sitecom Wireless 113 aan de praat moeten krijgen volgens de techsupport van Sitecom..

Verwijderd
Een tijdje nu een legale x64 ultimate draaien, en alles werkt eigenlijk perfect.
Er is alleen een klein ding waar ik me gigantisch aan stoor: codecs.
matrovska werkt perfect, kan ik verwijderen, installeren, en nog werkt het perfect.
Zelfde verhaal met x263.
Dan het probleem, xvid.
Bestanden worden wel afgespeeld, maar het beeld blijft zwart, codec kan ik installeren, deinstalleren wat ik wil. maar krijg het niet aan de gang.
Al wat codec cleaners geprobeerd maar velen zijn niet vista compatible, al wat verschillende builds geprobeerd maar niets.
Zelfs als ik alle codec packs incl. die van matrovska deinstalleer dan blijft ie dit probleem geven, hij gaat dan ook niet zeuren dat ie een codec mist?
Alles heeft goed gewerkt totdat ik de matrovska ccp pack installeerde, zit ik nu dus vast aan een reinstall of is dit nog te verhelpen?
Via got/google vind ik niet zo heel erg veel, en codecs zijn altijd al een bron van ergenis, vind dus vooral veel over xp.
Er is alleen een klein ding waar ik me gigantisch aan stoor: codecs.
matrovska werkt perfect, kan ik verwijderen, installeren, en nog werkt het perfect.
Zelfde verhaal met x263.
Dan het probleem, xvid.
Bestanden worden wel afgespeeld, maar het beeld blijft zwart, codec kan ik installeren, deinstalleren wat ik wil. maar krijg het niet aan de gang.
Al wat codec cleaners geprobeerd maar velen zijn niet vista compatible, al wat verschillende builds geprobeerd maar niets.
Zelfs als ik alle codec packs incl. die van matrovska deinstalleer dan blijft ie dit probleem geven, hij gaat dan ook niet zeuren dat ie een codec mist?
Alles heeft goed gewerkt totdat ik de matrovska ccp pack installeerde, zit ik nu dus vast aan een reinstall of is dit nog te verhelpen?
Via got/google vind ik niet zo heel erg veel, en codecs zijn altijd al een bron van ergenis, vind dus vooral veel over xp.
ik gebruik hier gewoon ace mega codec pack 6.03 (professional)
werkt perfect
(op vista x64)
werkt perfect
Verwijderd
Die had ik al geprobeerd.
Zodra die geinstalleerd is werkt geen een mkv bestand meer, moet ik perse weer de ccp vista pack herinstallen.
En zo gaat het ook vaak met andere packs...
Zodra die geinstalleerd is werkt geen een mkv bestand meer, moet ik perse weer de ccp vista pack herinstallen.
En zo gaat het ook vaak met andere packs...
Welke player gebruik jij? Bij VideoLan had ik geluid en geen beeld en bij MediaPlayer wel beeld maar geen geluid. Dit probleem was weg nadat ik versie 1.8.5 i.p.v. 1.8.6a van VideoLAN had geinstalleerd.Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 13:57:
Dan het probleem, xvid.
Wat ik ook al voor elkaar heb gekregen is een verkeerde wijzing in de bestandstypen. VideoLAN speelde alleen het geluid van een Xvid af en Windows Mediaplayer het beeld

Ein kleiner Punkt in einer grossen Welt
Verwijderd
Zowel in VLC, WMP, MediaPortal.DerKleinePunkt schreef op zondag 01 april 2007 @ 15:17:
[...]
Welke player gebruik jij? Bij VideoLan had ik geluid en geen beeld en bij MediaPlayer wel beeld maar geen geluid. Dit probleem was weg nadat ik versie 1.8.5 i.p.v. 1.8.6a van VideoLAN had geinstalleerd.
Wat ik ook al voor elkaar heb gekregen is een verkeerde wijzing in de bestandstypen. VideoLAN speelde alleen het geluid van een Xvid af en Windows Mediaplayer het beeld
Ik heb met gspot het volgende probleem ontdekt:
DSH XVID DivX Decoder Filter {78766964-0000-0010-8000-00AA00389B71} 0x00800000 ** File Missing:
welke versie ik ook van de xvid codec install, 1.1, 1.2, stable, unstable, welke codec pack ik ok installeer, ik krijg deze melding niet weg.
Wat fixers geprobeerd en ze zien of geen probleem, of heel xvid niet.
Is het trouwens normaal dat h264-filmpjes langzamer zijn in Vista?
Dit is bij mij namelijk het geval heb ik zojuist ontdekt. Ik had een officiele h264-trailer van UT3 en die wou ik weer es zien, maar het beeld haperde licht en het geluid schokte helemaal en liep niet in de maat met de video.
Dus ik ff weer terugschakelen naar XP (heb dualboot) en diezelfde trailer opnieuw opgestart. In XP is er echter niks aan de hand?
Ik heb hetzelfde programma en videokaartdriver gebruikt in beide OS-en, te weten:
- Mediaplayer classic die bij de K-Lite Mega Codec Pack 1.62 zit met exact dezelfde instellingen
- Catalyst 7.3
(AthlonXP 2600+, 2gb pc2700 mem, Radeon 9700Pro non-oc)
Ligt dit nou aan Vista of aan de nog steeds slechte Cat. 7.3 driver voor Vista? (daar games onder Vista bij mij ook een stuk slechter/langzamer draaien dan onder XP)
Dit is bij mij namelijk het geval heb ik zojuist ontdekt. Ik had een officiele h264-trailer van UT3 en die wou ik weer es zien, maar het beeld haperde licht en het geluid schokte helemaal en liep niet in de maat met de video.
Dus ik ff weer terugschakelen naar XP (heb dualboot) en diezelfde trailer opnieuw opgestart. In XP is er echter niks aan de hand?
Ik heb hetzelfde programma en videokaartdriver gebruikt in beide OS-en, te weten:
- Mediaplayer classic die bij de K-Lite Mega Codec Pack 1.62 zit met exact dezelfde instellingen
- Catalyst 7.3
(AthlonXP 2600+, 2gb pc2700 mem, Radeon 9700Pro non-oc)
Ligt dit nou aan Vista of aan de nog steeds slechte Cat. 7.3 driver voor Vista? (daar games onder Vista bij mij ook een stuk slechter/langzamer draaien dan onder XP)
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Dit topic is gesloten.
Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.
Let even op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.
Let even op:
- Lees de Vista FAQ
- Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.
- Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 12) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag