Is het wel een WMP-videobestand?Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 11:47:
Nadat ikzelf al problemen heb met Vista, heeft de pc bij mij vriendin thuis ook problemen.
Streams zoals de goudenkooi (tja, vrouwen he) worden niet meer getoont. Als ik met de rechter muis knop op de fout gegevens klik, staat er dat de windows media player het niet kan af spelen.
Alle default instellingen geprobeert terug te zetten. Maar het lijkt er toch op dat Mediaplayer 11 eraf en erop gezet moeten worden. Maarja dat gaat ook niet meer zoals je dat bij XP kon doen.
Erg irritant dit allemaal!
Verwijderd
ik heb een klein probleempje.
ik gebruik firefox en die heeft in xp altijd WMP bestanden af kunnen spelen.
echter sinds ik vista gebruik doet hij dit niet en wil ook niet de plugin instaleren o.i.d.
dit probleem doet zich voor op zowel mijn laptop (business) als mijn pc (ultimate)
nog een probleempje op mijn pc:
afbeeldingen laat hij niet meer zien als miniaturen, ik heb elke grootte geprobeert.
ik hoop dat iemand oplossingen heeft.
echter sinds ik vista gebruik doet hij dit niet en wil ook niet de plugin instaleren o.i.d.
dit probleem doet zich voor op zowel mijn laptop (business) als mijn pc (ultimate)
afbeeldingen laat hij niet meer zien als miniaturen, ik heb elke grootte geprobeert.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2007 13:44 ]
Verwijderd
Hij moet gewoon afgespeeld kunnen worden. Overal doet hij het, behalve op die pc. Ik heb zelf het idee dat de extensie (alsnog) wordt toegekent aan een ander programma, maar zeker weten doe ik dit niet.
Verwijderd
Wat zijn eigenlijk de voordelen van Vista (als je geen dx10 gaat gebruiken), ik hoor zowat alleen maar negatieve dingen.
Ligt eraan wie je het vraagt. Ikzelf zie geen nut totdat ik Dx10 moet hebben. Anderen zien wel degelijk een dik voordeel in prefetching en dat soort dingen. Bottomline: je moet zelf bepalen of je over wil.
Verwijderd
Als je in Vista met de aanbevolen instellingen werkt is het een veiliger besturingssysteem dan XP. Natuurlijk hangt er ook veel af van de gebruiker zelf. Ik persoonlijk maak geen gebruik van de nieuwe functies (Bitlocker, automatisch backup, ouderlijk toezicht,...), maar Windows Defender is wel handig meegenomen. Verder is het ook zo dat het amper in prijs zal dalen, dus je kan het niet te vroeg hebben. Als je niet alles werkend krijgt of je systeem draait het niet vlot, dan kan je voorlopig terug op XP overschakelen en wachten op betere drivers of een nieuw systeem (je kan 30 dagen Vista proberen zonder te activeren).
Verwijderd
Beste Vistagebruikers,
Vista draait op mijn 3 jaar oude pc voor mij echt perfect..!!
Toch zit ik met 1 heeeeleeee vervelende probleem; Vista start 1 op de 4 keren NIET OP..!!
Tijdens het aanmaken van mij pc, krijg ik wel het laadscherm te zien maar daarna blijft het scherm zwart
Mijn pc:
Vista Ultimate
Pentium4 3.06 Ghz
265 MB DDRAM Samung
1024 MB DDRAM Kingston
G-Force FX5700
160 GB Maxtor
320 GB Seagate
Heeft iemand de zelfde probleem of heeft iemand een oplossing hiervoor ??
Ik hoor t graag...
Toch zit ik met 1 heeeeleeee vervelende probleem; Vista start 1 op de 4 keren NIET OP..!!
Tijdens het aanmaken van mij pc, krijg ik wel het laadscherm te zien maar daarna blijft het scherm zwart
Mijn pc:
Vista Ultimate
Pentium4 3.06 Ghz
265 MB DDRAM Samung
1024 MB DDRAM Kingston
G-Force FX5700
160 GB Maxtor
320 GB Seagate
Ik hoor t graag...
Verwijderd
Hallo allemaal,
ik heb op mijn vista machine een ftp-servertje draaien, hierop wil ik jacheck hebben draaien. Dit is slechts 1 dll bestand en 1 ini bestand.
Normaal gesproken (winxp) is dit gewoon deze 2 bestandjes plaatsen in de ftp folder. Dit is bij mij: c:\program files\serv-u\
Op de een of andere manier voert hij het dll bestand toch niet uit. Vista blokkeerd dit dus.
Wat ik heb gedaan.
Handmatig de rechten op het dll gezet naar volledig beheer op mijn user account.
Erg veel doorgelezen.
Heeft iemand een idee hoe ik deze dll wel kan laten uitvoeren vanuit program files ???
mvg,
Robin
ik heb op mijn vista machine een ftp-servertje draaien, hierop wil ik jacheck hebben draaien. Dit is slechts 1 dll bestand en 1 ini bestand.
Normaal gesproken (winxp) is dit gewoon deze 2 bestandjes plaatsen in de ftp folder. Dit is bij mij: c:\program files\serv-u\
Op de een of andere manier voert hij het dll bestand toch niet uit. Vista blokkeerd dit dus.
Wat ik heb gedaan.
Handmatig de rechten op het dll gezet naar volledig beheer op mijn user account.
Erg veel doorgelezen.
Heeft iemand een idee hoe ik deze dll wel kan laten uitvoeren vanuit program files ???
mvg,
Robin
Nee, Windows Media Video 9.
Hij speelt hier trouwens ''in-site'' af en niet apart in WMP11.
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Eergisteren over gegaan op Vista Ultimate. Nadat mijn nieuwe 7600GT niet samen door één deur kon met XP
. Het werkt prima alleen doordat het niet de nieuwste hardware is veel problemen met drivers. Zo heb ik een nieuwe wireless wificard moeten kopen. Op de driver problemen na ben ik erg tevreden ermee. Ik had verwacht dat het niet erg soepel zou draaien met 1GB maar het valt me erg mee. De grootste bottleneck in me systeem is de processor (Sempron 3000+). Maar na een overklock haalt deze ook nog 4.1 punten wat ik redelijk acceptabel vind 
Ik blijf mooi bij Vista het is wel erg wennen en moet soms nog behoorlijk zoeken naar dingen maar als je het eenmaal weet is het erg simpel. Wel hoop ik dat er snel drivers uit gaan komen voor mijn chipset en voor me Soundblaster live! OEM
.

Ik blijf mooi bij Vista het is wel erg wennen en moet soms nog behoorlijk zoeken naar dingen maar als je het eenmaal weet is het erg simpel. Wel hoop ik dat er snel drivers uit gaan komen voor mijn chipset en voor me Soundblaster live! OEM
Verwijderd
Nog een belangrijk verschil:
XP 32 bit:

Vista 64 bit:

-SuperPI is wel ongeveer even snel (17/18 sec voor 1M)
-Het tweede is RAID0 ipv gewoon SATA.
(Systeemspecificaties: Zie signature)
XP 32 bit:

Vista 64 bit:

-SuperPI is wel ongeveer even snel (17/18 sec voor 1M)
-Het tweede is RAID0 ipv gewoon SATA.
(Systeemspecificaties: Zie signature)
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2007 23:45 ]
Natuurlijk hoor je alleen negatieve dingen. Wat had je verwacht?Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 16:51:
Wat zijn eigenlijk de voordelen van Vista (als je geen dx10 gaat gebruiken), ik hoor zowat alleen maar negatieve dingen.
Mensen die ontevreden zijn laten vaken van zich horen dan mensen die tevreden zijn. Ontevreden mensen willen hun mening kwijt. Tevreden mensen die zijn blij met hun product en zijn daar vrolijk mee bezig en die hoor je niet zo snel.
Als je intresse heb kan ik je wel een document sturen die ik heb gemaakt voor school waarin staat wat de grootste veranderingen zijn tegen over Windows XP. Stuur dan even een PM met je e-mail adres.
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
Verwijderd
Met Wiki kom je ook al een eind (met positieve én negatieve eigenschappen over Vista).
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2007 08:59 ]
Verwijderd
probleem opgelost.Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 13:39:
ik heb een klein probleempje.
http://daniel.expdev.net/...work-in-firefox-on-vista/
Verwijderd
En weet iemand al wanneer dreamscene uitkomt voor de NLSE vista,
want ik heb geen zin om hem te upgraden naar een Engelse versie.
Verwijderd
Wat is de moeite om even de English pack binnen te halen?Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 09:54:
En weet iemand al wanneer dreamscene uitkomt voor de NLSE vista,
Heb vista ook draaien, de tweede installatie draait nu sinds 14/03, de eerste een paar weken daaarvoor. Ben erg tevreden. (Werk pc). De meeste applicaties werken goed wanneer je administrator priviledges geeft -- dit is tijdelijk nodig omdat ze bijvoorbeeld instellingen wegschrijven in de Program Files, in plaats van de Application Data waar het hoort. Tijdelijk probleem dus.
Je weet van te voren dat alle applicaties en drivers nog niet klaar zijn voor Vista, echter geen driver problemen gehad, wel met sommige applicaties zoals Acrobat (niet de reader) die de Vista installatie vernaggeld door incompatible pdf printers.
Je weet van te voren dat alle applicaties en drivers nog niet klaar zijn voor Vista, echter geen driver problemen gehad, wel met sommige applicaties zoals Acrobat (niet de reader) die de Vista installatie vernaggeld door incompatible pdf printers.
- Je hebt nu "previous versions" van bestanden, je kan dus terug in tijd gaan om een oude versie van de documenten terug te halen, automatische backup dus. Ideal voor op kantoor.
- Performance is erg goed, en werkt beter dan in XP zeker met veel programmas open, je kan ze nu open laten staan zonder dat je prestaties negatief beinvloed worden.
- Start menu is een stuk productiever maar ik merk dat collega's naar de Run box zoeken, die heb je echter niet meer nodig, je kan zelfs netwerklocaties uitvoeren met de zoek functie.
- Vista houdt zichzelf veel meer in de gaten dan XP en laat de gebruiker weten wanneer het systeem niet optimaal werk. De logs die worden bijgehouden zijn veeeeeeel gedetailleerder dan XP, minder 'blackbox' dus.
- Vista voert automatisch onderhoud uit, scheelt werk.
- De interface is 'responsiever' dan xp onder zware load, onder XP heb je nog wel eens dat je niets kan doen omdat de interface tijdelijk vast zit, in vista kan je dan gewoon ondertussen even iets anders doen en terug komen wanneer het venster klaar is met de intensieve process.
- Windows Explorer werkt een stuk makkelijker met de favoriete folders die je zelf kan toevoegen aan de zijkant, zo kan je snel naar belangrijke locaties. Je kan ook direct zoeken binnen een folder en zo binnen een oogopslag zien of een bestand zich ergens onder deze folder bevind.
- Je wordt op de hoogte gehouden van oplossingen voor je problemen en kan je zien of ze onderzocht worden etc, op termijn gaat dit een erg goed zijn voor de stabiliteit en dergelijke denk ik.
- Heel veel kleine handigheidjes zoals bij het hernoemen wordt standaarde de extensie niet geselecteerd, geen overbodige 'confirm' opties bij het afsluiten, betere mogelijkheden om het aantal schijfoperaties in de gaten te houden etc.
Human Bobby
Je hoeft alleen maar het engelse pack te installeren en niet te gebruiken.Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 10:50:
Dat mijn hele Vista dan in het Engels is?
Tesla Model Y RWD (2024)
Verwijderd
dus als je de engelse pack instaleert, zet hem op engels, download dreamscene, zet hem weer in nederlands, kan je gewoon dreamscene gebruiken?
Nee je hoeft alleen maar de engelse language pack te installeren. Taal kan gewoon op NL blijven staan.Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 12:10:
dus als je de engelse pack instaleert, zet hem op engels, download dreamscene, zet hem weer in nederlands, kan je gewoon dreamscene gebruiken?
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Hier ook soms een zwart scherm ... maar dan tik ik gewoon mn paswoord in, druk op enter, en dan kom ik op mn desktop terecht. blijkbaar een bug bij het aansturen van je videokaart tijdens het aanlogscherm.Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:15:
Beste Vistagebruikers,
Tijdens het aanmaken van mij pc, krijg ik wel het laadscherm te zien maar daarna blijft het scherm zwart![]()
Mijn pc:
Vista Ultimate
Pentium4 3.06 Ghz
265 MB DDRAM Samung
1024 MB DDRAM Kingston
G-Force FX5700
160 GB Maxtor
320 GB Seagate
Ik hoor t graag...
Verwijderd
dat had ik op mijn laptop ook!
toen logde ik in via veilige modus en deed een herstelpunt.
Verwijderd
Ik maak geen gebruik van een paswoord en als ik t zwarte scherm krijg ga ik alle knoppen langs van mn toetsenbordSideShow schreef op woensdag 11 april 2007 @ 13:12:
[...]
Hier ook soms een zwart scherm ... maar dan tik ik gewoon mn paswoord in, druk op enter, en dan kom ik op mn desktop terecht. blijkbaar een bug bij het aansturen van je videokaart tijdens het aanlogscherm.

kzal wel een wachtwoord aanmaken ALS vista vandaag opstart en hopen dat ik t zelfde probleem als jouw hebt.
Verwijderd
helaas in veilig modus t zelfde probleemVerwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:51:
dat had ik op mijn laptop ook!
Je kan ook met je muis proberen blindelings te klikken Standaard staat je muispijltje centraal op je scherm. Proberen maar
Verwijderd
Ik word helemaal gek van Vista op het moment.
Testlaptopje gepakt, Vista erop gefietst en draaien.
Opzich werken mijn GPO's zonder problemen. Alleen al mijn loginscripts (KiX) werken niet meer en daar ben ik nu al 3 dagen mee bezig! Word er gek van. Nergens ook maar iets van info te vinden op het moment.
*zucht* Ik ga weer verder zoeken
Testlaptopje gepakt, Vista erop gefietst en draaien.
Opzich werken mijn GPO's zonder problemen. Alleen al mijn loginscripts (KiX) werken niet meer en daar ben ik nu al 3 dagen mee bezig! Word er gek van. Nergens ook maar iets van info te vinden op het moment.
*zucht* Ik ga weer verder zoeken
Ik heb even een vraag over energiebeheer als dat mag:
3 dingen daarin snap ik niet precies wat ze doen namelijk;
Draadloos netwerk
Link state power management
en
Energie beheer voor processor
Weet iemand wat het precies doet?
Draadloos netwerk
en
Voor mensen die last hebben van langzaam verplaatsen/kopiëren van bestanden is dit een interessant artikel met een link naar de fix en een alternatief.
http://vistarewired.com/2...ansfers-on-windows-vista/
http://vistarewired.com/2...ansfers-on-windows-vista/
Verwijderd
Sinds gisteren heb ik Vista Ultimate erop staan. Ik vind de standaard theme echt verschrikkelijk irritant en druk. Heb nu de classic skin.
Zijn er nog ergens normale skins te downloaden, iets in de richting van Mac. Dus rustig, maar wel stijlvol?
Zijn er nog ergens normale skins te downloaden, iets in de richting van Mac. Dus rustig, maar wel stijlvol?
Verwijderd
http://vistastyles.org/Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 17:29:
Sinds gisteren heb ik Vista Ultimate erop staan. Ik vind de standaard theme echt verschrikkelijk irritant en druk. Heb nu de classic skin.
leef je uit
Dat is een site over Vista-themes voor XP.
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Heeft iemand hier misschien een idee hoe ik mms:// weer aan de praat krijg in mediaplayer? Op een of andere manier werkt dit sinds een week of twee niet meer. Erg vervelend want ik kan nu bijna geen enkele radio stream luisteren. Ik heb al wat rondgezocht en het enige waar op op uitkwam is dat de support voor dit protocol door MS is laten vallen. Het gekke is dat er volgens mij niet iets veranderd is aan media player tussen toen die het wel deed en dat hij het niet deed. De enige updat die ook maar iets met mediaplayer te maken heeft was deze: FIX: Subscription services cannot extract metering data when the services try to synchronize metering data on a client computer that is running the Windows Media Format 11 SDK maar dat gaat heel ergens anders over.
Heeft iemand misschien een idee om het weer werkend te krijgen (behalve dan VLC gebruiken)?
Als ze echt gewoon mms:// gedropt hebben zonder zelfs maar een mededeling te doen is dat wel erg triest 90% van de streams op internet is nog steeds mms://
Heeft iemand misschien een idee om het weer werkend te krijgen (behalve dan VLC gebruiken)?
Als ze echt gewoon mms:// gedropt hebben zonder zelfs maar een mededeling te doen is dat wel erg triest 90% van de streams op internet is nog steeds mms://
[ Voor 8% gewijzigd door switchboy op 11-04-2007 20:49 ]
My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83
Heb vandaag geprobeerd solidworks 2006 te installeren op mijn vista laptop, maar krijg als ik het programma probeer op te starten het bericht dat het programma niet werkt en ik later wel bericht zou krijgen als het wel werkt. Ik heb al geprobeerd om het als administrator uit te voeren, als admin te installeren, andere snelkoppeling etc. Kmoet er wel bij zeggen dat het een gedownloade versie is. Weet iemand wat ik fout zou kunnen doen?
Ik draai momenteel XPx64 en heb voor de meeste hardware wel drivers gevonden, maar het blijft behelpen tov XPx32. Nu moeten er veelal sowieso nieuwe drivers zijn vanwege Vista. Wat ik me nu afvraag is of de x64 driversupport voor Vista nu beter geregeld is. Dus is deze even goed of minder als die voor 32 bits Vista?
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Verwijderd
Om je een idee te geven: Het systeem en de randapparatuur in mijn sig heb ik allemaal aan de praat gekregen in Vista64, behalve mijn webcam werkt niet en de GPS van mijn ouders installeren ging niet helemaal zoals het hoorde.Deddiekoel schreef op woensdag 11 april 2007 @ 21:42:
Ik draai momenteel XPx64 en heb voor de meeste hardware wel drivers gevonden, maar het blijft behelpen tov XPx32. Nu moeten er veelal sowieso nieuwe drivers zijn vanwege Vista. Wat ik me nu afvraag is of de x64 driversupport voor Vista nu beter geregeld is. Dus is deze even goed of minder als die voor 32 bits Vista?
Je moet solidworks draaien onder compability mode, en nee het maakt niets uit dat het een gedownloade versie is. De mijne (een studentenversie) is ook gewoon gedownload van de solidworks website.ajampaniki schreef op woensdag 11 april 2007 @ 20:53:
Heb vandaag geprobeerd solidworks 2006 te installeren op mijn vista laptop, maar krijg als ik het programma probeer op te starten het bericht dat het programma niet werkt en ik later wel bericht zou krijgen als het wel werkt. Ik heb al geprobeerd om het als administrator uit te voeren, als admin te installeren, andere snelkoppeling etc. Kmoet er wel bij zeggen dat het een gedownloade versie is. Weet iemand wat ik fout zou kunnen doen?
Maar als er drivers uitkomen zijn dit dan altijd voor zowel 32 als 64 bits of komt er meer voor 32-bits uit?Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 22:53:
[...]
Om je een idee te geven: Het systeem en de randapparatuur in mijn sig heb ik allemaal aan de praat gekregen in Vista64, behalve mijn webcam werkt niet en de GPS van mijn ouders installeren ging niet helemaal zoals het hoorde.
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Verwijderd
Op de sites die ik bezocht heb vond ik ofwel niets voor Vista ofwel 32- en 64-bit voor Vista, maar soms werken ook XP64-drivers (of ze zijn althans zo benoemd).Deddiekoel schreef op donderdag 12 april 2007 @ 11:24:
[...]
Maar als er drivers uitkomen zijn dit dan altijd voor zowel 32 als 64 bits of komt er meer voor 32-bits uit?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 12:13 ]
Ik heb momenteel 2 problemen met mijn Vista x64 installatie.
Ten eerste hangt zich de G15 64-bit driver van Vista steeds op (lees: LCDMedia.exe has stopped working). Het toetsenbord werkt verder maar ik krijg steeds deze melding.
Dan ten tweede en het meest irritante is dat ik mijn Audigy 4 niet aan de praat krijg. Ik installeer de drivers die ik download van de creative site, voor Vista x64, driver werkt ook, maar ik krijg geen geluid. De uitgang gaat steeds via SPDIF-out, wat ik niet helemaal begrijp gezien ik de Z2300 erop heb aangesloten en dit een gewone standaard analoge aansluiting is. Het is me eindelijk gelukt, ik zat steeds bij het verkeerde te kijken, en SPDIF had hij standaard gekozen. Nu heb ik het dan aan de praat gekregen door gewoon "Luidsprekers" te selecteren en te activeren.
Edit:
nog 2 dingen:
Winamp werkt niet door het missende bestand PX.dll. Zelfs na toevoegen van dit bestand doet Winamp het niet.-> Probleem opgelost, kwam door de Ripping feature in Winamp, na deze te hebben gedisabled werkt Winamp, maar ja nog steeds geen geluid
Live Messenger krijgt geen verbinding en is oneindig lang aan het verbinden...
Edit 2: Nu dus alleen nog de Live Messenger
en het toetsenbord.
Ten eerste hangt zich de G15 64-bit driver van Vista steeds op (lees: LCDMedia.exe has stopped working). Het toetsenbord werkt verder maar ik krijg steeds deze melding.
Dan ten tweede en het meest irritante is dat ik mijn Audigy 4 niet aan de praat krijg. Ik installeer de drivers die ik download van de creative site, voor Vista x64, driver werkt ook, maar ik krijg geen geluid. De uitgang gaat steeds via SPDIF-out, wat ik niet helemaal begrijp gezien ik de Z2300 erop heb aangesloten en dit een gewone standaard analoge aansluiting is. Het is me eindelijk gelukt, ik zat steeds bij het verkeerde te kijken, en SPDIF had hij standaard gekozen. Nu heb ik het dan aan de praat gekregen door gewoon "Luidsprekers" te selecteren en te activeren.
Edit:
nog 2 dingen:
Winamp werkt niet door het missende bestand PX.dll. Zelfs na toevoegen van dit bestand doet Winamp het niet.-> Probleem opgelost, kwam door de Ripping feature in Winamp, na deze te hebben gedisabled werkt Winamp, maar ja nog steeds geen geluid
Edit 2: Nu dus alleen nog de Live Messenger
[ Voor 33% gewijzigd door Fab1Man op 12-04-2007 14:18 ]
Op mijn beide laptops werkte Vista X64 goed, en alle devices werden herkend.Deddiekoel schreef op woensdag 11 april 2007 @ 21:42:
Verwijderd
Heeft hier iemand al problemen gehad met het afspelen van mp3's? Het probleem is dat mijn legaal gekochte liedjes niet spelen onder Vista.
Telkens ik een liedje start gaat WMP11 naar relicensing.od2.com om mijn licentie van het betreffende liedje te gaan controleren. Met Winamp net hetzelfde en VLC player speelt ze af maar hier heb ik dan wel geen geluid...
De liedjes zijn aangekocht via iTunes.
Het zou toch fijn zijn mocht dit werken want ik heb er hier zo een 300-tal staan waar ik nu voorlopig niks mee ben.
Telkens ik een liedje start gaat WMP11 naar relicensing.od2.com om mijn licentie van het betreffende liedje te gaan controleren. Met Winamp net hetzelfde en VLC player speelt ze af maar hier heb ik dan wel geen geluid...

Het zou toch fijn zijn mocht dit werken want ik heb er hier zo een 300-tal staan waar ik nu voorlopig niks mee ben.
is het niet zo dat je met DRM eerst je licence moet exporeren oid?Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:24:
Heeft hier iemand al problemen gehad met het afspelen van mp3's? Het probleem is dat mijn legaal gekochte liedjes niet spelen onder Vista.![]()
Telkens ik een liedje start gaat WMP11 naar relicensing.od2.com om mijn licentie van het betreffende liedje te gaan controleren. Met Winamp net hetzelfde en VLC player speelt ze af maar hier heb ik dan wel geen geluid...![]()
en sjah al geprobeerd met itunes als dat al in vista werkt?
vraag over extern bureaublad :
[
kon nix terug vinden in vista FAQ
google is ook nix
]
ik kan geen verbinden maken van xp naar vista Home Premium (MCE) via extern bureaublad.
ik kan maar 2 dingen bedenken...
ligt aan mij.....
of
Home Premium heeft geen extern bureaublad functie. maar dan vind ik het vreemd. ik kan in vista wel extern bureaublad open.
[
google is ook nix
]
ik kan geen verbinden maken van xp naar vista Home Premium (MCE) via extern bureaublad.
ligt aan mij.....
of
Home Premium heeft geen extern bureaublad functie. maar dan vind ik het vreemd. ik kan in vista wel extern bureaublad open.

Verwijderd
Vista Home Premium kan wel fungeren als client, maar niet als server.icegodd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 19:05:
vraag over extern bureaublad :
[
google is ook nix
]
ligt aan mij.....![]()
of
Even een vraagje: Het enige wat me van vista kan boeien is directx10. Maar volgens mij ga ik daar niks aan hebben op bijvoorbeeld mijn laptop: daar zit namelijk een directx9 compatible kaartje in. Kan het dan toch zin hebben als ik directx10 zou hebben?
Verwijderd
DX10 zou naar verluid efficiënter renderen dan DX9, maar gamen op een laptop lijkt me sowieso niet top, maar dat is persoonlijk.savale schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 09:51:
Even een vraagje: Het enige wat me van vista kan boeien is directx10. Maar volgens mij ga ik daar niks aan hebben op bijvoorbeeld mijn laptop: daar zit namelijk een directx9 compatible kaartje in. Kan het dan toch zin hebben als ik directx10 zou hebben?
Verwijderd
Ik heb een klein probleempje:
Als ik naar mijn afbeeldingen ga, krijg ik geen miniaturen te zien, ik heb al elke stand van iconen geprobeert maar het wil niet lukken.
kan iemand mij helpen?
Als ik naar mijn afbeeldingen ga, krijg ik geen miniaturen te zien, ik heb al elke stand van iconen geprobeert maar het wil niet lukken.
kan iemand mij helpen?
Tenzij je het server gedeelte zelf weer enabled natuurlijkVerwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 19:47:
[...]
Vista Home Premium kan wel fungeren als client, maar niet als server.
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Cool and quiet werkt niet bij iederen onder Vista home premium
De proccesor draait of continue op volle snelheid, of op bijv. _alleen maar_ 1000 mhz
Het is verstopt, als je echter bij de accu kijkt in configuratie, oftewel energie beheer, daar kan je het instellen. Uiteraard moet in het bios dan wel al c en c aan staan, anders zie je de opties in energie beheer niet.
Ook mijn cool and quiet werkte in vista home premium niet, althans als ik dat instelde ging mijn amd 3700+ alleen maar op 1 ghz niet meer en niet minder, ongeacht wat ik open had staan en liet runnen.
Dat komt omdat deze standaard op max 50% staat ingesteld.
Maar goed in de energie settings zijn nu veel meer opties dan in XP en 2 er van zijn de max en min voor de processor!
Ik heb nu minimaal 5% snelheid (in de praktijk 1000 mhz, lager wil ie niet) en maximaal 100 procent (ipv de standaard ezette 50 door MS) en dan gaat de processor WEL naar de volle 2200 mhz.
In engelse fora's wacht men op AMD C en C drivers enzo maar dat hoeft onder Vista (hp 64 bit NL) dus niet.
Sinds ik die settings zo heb staan werkt het weer top, tussen 1000 en 2200 mhz !
De proccesor draait of continue op volle snelheid, of op bijv. _alleen maar_ 1000 mhz
Het is verstopt, als je echter bij de accu kijkt in configuratie, oftewel energie beheer, daar kan je het instellen. Uiteraard moet in het bios dan wel al c en c aan staan, anders zie je de opties in energie beheer niet.
Ook mijn cool and quiet werkte in vista home premium niet, althans als ik dat instelde ging mijn amd 3700+ alleen maar op 1 ghz niet meer en niet minder, ongeacht wat ik open had staan en liet runnen.
Dat komt omdat deze standaard op max 50% staat ingesteld.
Maar goed in de energie settings zijn nu veel meer opties dan in XP en 2 er van zijn de max en min voor de processor!
Ik heb nu minimaal 5% snelheid (in de praktijk 1000 mhz, lager wil ie niet) en maximaal 100 procent (ipv de standaard ezette 50 door MS) en dan gaat de processor WEL naar de volle 2200 mhz.
In engelse fora's wacht men op AMD C en C drivers enzo maar dat hoeft onder Vista (hp 64 bit NL) dus niet.
Sinds ik die settings zo heb staan werkt het weer top, tussen 1000 en 2200 mhz !
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)
thx ik ga meteen ff proberen.DeOS schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 10:59:
[...]
Tenzij je het server gedeelte zelf weer enabled natuurlijk*klik*.
Heb sinds ik Windows Mobile Device Center geinstalleerd heb een heel eigenaardig probleem. Elke keer dat WMDC met mijn PDA synct, start wmplayer.exe, onzichtbaar. Probleem is alleen, deze blijft draaien en als ik dan een mp3 of avi of wat dan ook start, gaat die vrolijk onzichtbaar spelen. Wel geluid, geen beeld of controls of wat dan ook. Enige oplossing is dan Crl+Shift+Esc en wmplayer.exe killen.
Iemand dat al tegengekomen?
Bah! Heb het maar gelijk weer afgeflikkerd. Hij draait supersmooth maar heel veel spellen willen het nog steeds laten afweten. Drivers zijn niet optimaal. Nee, ik wacht wel lekker tot Vista lekker gepatched is zoals met XP destijds.
Verwijderd
Ja dat ken ik ook. Windows media player wegklikken en je muziek gaat gewoon door..DizzyWeb schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 19:33:
Heb sinds ik Windows Mobile Device Center geinstalleerd heb een heel eigenaardig probleem. Elke keer dat WMDC met mijn PDA synct, start wmplayer.exe, onzichtbaar. Probleem is alleen, deze blijft draaien en als ik dan een mp3 of avi of wat dan ook start, gaat die vrolijk onzichtbaar spelen. Wel geluid, geen beeld of controls of wat dan ook. Enige oplossing is dan Crl+Shift+Esc en wmplayer.exe killen.
Inderdaad, ook dat. Bijzonder hinderlijk. Is ook geen enkele manier (zover ik heb kunnen vinden) om wmplayer.exe niet te laten starten met WMDC.Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 22:27:
[...]
Ja dat ken ik ook. Windows media player wegklikken en je muziek gaat gewoon door..
Sinds vorige week Windows Vista Home Premium NL draaien en bevalt erg goed! Qua stabiliteit en compatibiliteit helemaal NUL problemen ervaren, alleen nog even wachten tot de Vista versie van mijn firewall-programma (Comodo) beschikbaar is.
Enige issue die ik ervaar met Vista is dat de accesstijd van de HD nogal hoog lijkt te zijn en dat het kopieren en/of verplaatsen van bestanden langzamer lijkt te gaan, maar daar ga ik nog achteraan.
Enige issue die ik ervaar met Vista is dat de accesstijd van de HD nogal hoog lijkt te zijn en dat het kopieren en/of verplaatsen van bestanden langzamer lijkt te gaan, maar daar ga ik nog achteraan.
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
ik vroeg me af, hebben ze Vista nou definitief gekraakt?
ik had ff zo'n Vista Activator gedownload, om te kijken of het werkte, en ja het werkte
nouja ik ga Vista toch nog wel een x aanschaffen hoor, als ie wat in prijs gedaald is en ik wat meer te besteden heb....en ik gebruik Vista nu toch niet als main OS dusja wou t alleen ff testen
ik had ff zo'n Vista Activator gedownload, om te kijken of het werkte, en ja het werkte
nouja ik ga Vista toch nog wel een x aanschaffen hoor, als ie wat in prijs gedaald is en ik wat meer te besteden heb....en ik gebruik Vista nu toch niet als main OS dusja wou t alleen ff testen
Als je beeld wilt hebben moet je Media Player opstarten zoals je normaal doet. Je window verschijnt vervolgens zoals je hem normaal verwacht. Niet handig, maar als je dan toch al een filmpje wilt draaien op mp3 wilt afspelen maakt dat niet uit.DizzyWeb schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 19:33:
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Nouja, behalve dat ik uit gewoonte gewoon op de avi's of mp3's dubbelklik (duhkiddyl schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 10:30:
[...]
Als je beeld wilt hebben moet je Media Player opstarten zoals je normaal doet. Je window verschijnt vervolgens zoals je hem normaal verwacht. Niet handig, maar als je dan toch al een filmpje wilt draaien op mp3 wilt afspelen maakt dat niet uit.
Iemand enig idee? Zie ook hier.Fab1Man schreef op donderdag 12 april 2007 @ 12:40:
Ik heb momenteel 2 problemen met mijn Vista x64 installatie.
Edit:
nog 2 dingen:
Edit 2: Nu dus alleen nog de Live Messengeren het toetsenbord.
Het is erg intressant om dit topic te lezen. Zeer veel tips 'n tricks.
Met name de "Enhanced Recycle Bin Menu" en de "Take Ownership Context Menu Item" zijn super!
Met name de "Enhanced Recycle Bin Menu" en de "Take Ownership Context Menu Item" zijn super!
Installer downloaden en installeren, je krijgt in Vista alleen nog een UAC prompt, uiteraard.Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 12:34:
Gaat installeren van nVidia drivers hetzelfde bij Vista als XP?
Hoe anders?
Da's wel zo verstandig ja.
In mijn geval had ik de default Vista drivers staan voordat ik deze installeerde, dat gaat probleemloos.
Maar dat gold in XP ook al.
In mijn geval had ik de default Vista drivers staan voordat ik deze installeerde, dat gaat probleemloos.
Maar dat gold in XP ook al.
niemand??NEOeo schreef op woensdag 11 april 2007 @ 17:11:
Ik heb even een vraag over energiebeheer als dat mag:
Draadloos netwerk
en
Nog een topic gevonden over een vergelijking van Vista met een Commodore 64 (is wel al een week oud):
http://www.techworld.nl/a...ger-dan-commodore-64.html
http://www.techworld.nl/a...ger-dan-commodore-64.html
Energie voor je processor is of hij naar standby gaat als je niet de volledige capaciteit nodig hebt. Scheelt energie, mits het ondersteund wordt.
Draadloos netwerk of hij continu zend of dat hij mag stoppen met zenden als hij niet wordt gebruikt.
Kortom alles om energie te besparen.
Verwijderd
Er is veel te lezen over Vista en games. En de informatie verouderd. In de FAQ hier staat dat je beter XP kan kiezen voor games, aangezien er nog geen fatsoenlijke videokaartdrivers etc zijn, maar die info is van januari 2007.
In mei/ juni komt er een volledig nieuwe PC hier in huis. Allemaal nieuwe hardware, dus in principe zal de 64-bits Vista geen problemen mogen geven.
De aanbevelingen over het kiezen tussen 32 of 64 bits Vista als je veel gamed zijn nogal uiteenlopend.
Ik vind het zonde om gloednieuwe hardware te gaan kopen, maar toch "slechts" 32 bits Vista te gebruiken, maar ik ben huiverig dat gamen op 64-bits Vista problemen geeft, zeker met wat oudere games.
Er zijn hier vast mensen met ervaring, wat zijn jullie aanbevelingen?
In mei/ juni komt er een volledig nieuwe PC hier in huis. Allemaal nieuwe hardware, dus in principe zal de 64-bits Vista geen problemen mogen geven.
De aanbevelingen over het kiezen tussen 32 of 64 bits Vista als je veel gamed zijn nogal uiteenlopend.
Ik vind het zonde om gloednieuwe hardware te gaan kopen, maar toch "slechts" 32 bits Vista te gebruiken, maar ik ben huiverig dat gamen op 64-bits Vista problemen geeft, zeker met wat oudere games.
[Vista] Kiezen tussen 32- en 64-bits editieVerwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 11:58:
Ik ben zelf voor 32bit gegaan. Voorlopig toch echt minder gezeur, er is toch nog zo goed als niks 64 bit en tegen de tijd dat het wel belangrijker wordt komt er mogelijk gewoon een nieuwe OEM versie, maar aangezien ik verwacht dat de komende 2 a 3 jaar 64-bit nog niet 'normaal' is denk ik dat het tegen die tijd wel weer een keer een nieuwe computer wordt.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
ik weet niet in hoevere het legaal is, maar een Vista 64 bit licentie kan ook gebruikt worden om 32 bit versie te installeren.Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 11:58:
Er is veel te lezen over Vista en games. En de informatie verouderd. In de FAQ hier staat dat je beter XP kan kiezen voor games, aangezien er nog geen fatsoenlijke videokaartdrivers etc zijn, maar die info is van januari 2007.
dan moet je alleen even aan 32 bit media zien te komen.
ik weet niet of het illegaal is, maar anders hadden ze denk wel andere licentiesleutels voor 32 en 64 bit gebruikt.
dus als je 64 koopt en het valt tegen dan kan je altijd nog naar 32 terug, als je aan een DVD kan komen
Ik heb laatst een klant Vista Ultimate NL Upgrade geleverd, in de doos zaten de 32 en 64 bit dvd's. Dus legaal
ben nu een weekje met vista bezig en ik heb niet door hoe ik alles nu lekker voor elkaar krijg. Ik ben bezig om MCE aan de praat te krijgen icm mijn xbox. Radiostreams toevoegen geen idee hoe het moet. Je hebt iets van CML files ofzo maar is officieel deprecated. Ik kan dus nergens de config files vinden voor MCE
Ik heb de retailversie van Ultimate en idd daar zitten gewoon 2 dvd´s bij en 1 licentiesleutel.
Dus als je een Home Premium 32bits versie hebt en je wilt de 64bits versie dan kun je de dvd gewoon downloaden natuurlijk
Dus als je een Home Premium 32bits versie hebt en je wilt de 64bits versie dan kun je de dvd gewoon downloaden natuurlijk
Ik heb op mijn multimediapc (2,6ghz celeron) een simpele passief gekoelde Nvidia 6200 TC 256mb (waarvan een groot deel shared is). Kost 35 euro. En daarmee speel ik alles perfect af: divx, dvd's en zelfs HD materiaal (probleemloos!). Aero werkt er ook op (dreamscene is wel teveel van het goede).Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 13:25:
Ik draai momenteel Vista met een Ati Radeon X300 SE. Deze krijgt in de Vista Experience index een 2,1 wat meteen het laagste cijfer is in mijn systeem. DVD afspelen in Media player gaat ook niet ... Vista geeft een melding dat mijn videokaart dat niet aan kan.
Met welke videokaart draait Vista 'lekker'? Ik speel geen games.
Overige specificaties:
AMD Opteron 165 (dual core 1.8 Ghz)
1 GB intern
500 GB in raid 0
Zelfs games kan ik er op spelen (moet wel wat details verminderen enzo).
I'm just taking care of business
Verwijderd
Ik sta nu mooi te kijken en stomverbaast ook nog.
Ik heb mijn nieuwe moederbord binnen en alles werkt zalig mag ik wel zeggen. Alle klachten zijn weg.
Echter wilde ik XP naast Vista hebben en ik weet precies hoe dat moet, maar XP liep vast tijdens het registreren van gegevens. Vreemd, mijn geheugen is pas getest en er was niets gevonden. Ook Vista heeft nergens last van en installeerde volkomen vlekkeloos. Ook na de poging met XP had Vista er geen moeite mee zich nogmaals te bewijzen.
PS: Het was een Nlite editie, dus daar kan de fout ook zitten, maar ik heb S-ata nodig en heb geen diskettestation. Is die nu nog niet dood?
Niet dat het een straf is want ik ben geloof ik al overgestapt naar Vista, maar het is vreemd. Ik heb zelf Vista gekocht en ik moet zeggen dat ik er weiniog problemen mee heb. De hardwarelijst is met een driver compleet te krijgen en alles wordt ondersteund. Gamen gaat ook goed al heb ik een leenkaart. Ook het comprimeren van gegevens gaat sneller als in XP. Het installeren van een Image van Alcohol 120% gaat met 50 MB/s. Dat haalde mijn oude moederbord met XP echt nooit.
Gevaarlijk:
->Je raakt verslaafd aan de goede zoekfunctie en je went aan de Breadcrump search
->Je raakt verslaafd aan Aero. Niets pats, gewoon allemaal vloeiend en mooie dingen
->Je raakt verlaafd aan de nieuwe manier van werken
Als ik nu achter een XP machine zit heb ik zoiets van, "wat kaal en sober", dat we daar jaren zonder te klagen mee geleefd hebben. Dat we Windows 98 ooit goed vonden
Ik neem mijn woorden deels terug als het gaat om mijn belachelijke geheugenwensen. Onder XP was dat zeker het geval, maar Vista gebruikt het geheugen toch stukke beter en gaat veel minder agressief outpagen als je aan het gamen bent want ik zit nu tijdelijk op 1024 MB en ik kan eigenlijk prima gamen. Er komt straks wel 2x1GB bij, maar dat is voor mij nog steeds voldoende.
Vista verlaafd
Ik heb mijn nieuwe moederbord binnen en alles werkt zalig mag ik wel zeggen. Alle klachten zijn weg.
Echter wilde ik XP naast Vista hebben en ik weet precies hoe dat moet, maar XP liep vast tijdens het registreren van gegevens. Vreemd, mijn geheugen is pas getest en er was niets gevonden. Ook Vista heeft nergens last van en installeerde volkomen vlekkeloos. Ook na de poging met XP had Vista er geen moeite mee zich nogmaals te bewijzen.
PS: Het was een Nlite editie, dus daar kan de fout ook zitten, maar ik heb S-ata nodig en heb geen diskettestation. Is die nu nog niet dood?
Niet dat het een straf is want ik ben geloof ik al overgestapt naar Vista, maar het is vreemd. Ik heb zelf Vista gekocht en ik moet zeggen dat ik er weiniog problemen mee heb. De hardwarelijst is met een driver compleet te krijgen en alles wordt ondersteund. Gamen gaat ook goed al heb ik een leenkaart. Ook het comprimeren van gegevens gaat sneller als in XP. Het installeren van een Image van Alcohol 120% gaat met 50 MB/s. Dat haalde mijn oude moederbord met XP echt nooit.
Gevaarlijk:
->Je raakt verslaafd aan de goede zoekfunctie en je went aan de Breadcrump search
->Je raakt verslaafd aan Aero. Niets pats, gewoon allemaal vloeiend en mooie dingen
->Je raakt verlaafd aan de nieuwe manier van werken
Als ik nu achter een XP machine zit heb ik zoiets van, "wat kaal en sober", dat we daar jaren zonder te klagen mee geleefd hebben. Dat we Windows 98 ooit goed vonden

Ik neem mijn woorden deels terug als het gaat om mijn belachelijke geheugenwensen. Onder XP was dat zeker het geval, maar Vista gebruikt het geheugen toch stukke beter en gaat veel minder agressief outpagen als je aan het gamen bent want ik zit nu tijdelijk op 1024 MB en ik kan eigenlijk prima gamen. Er komt straks wel 2x1GB bij, maar dat is voor mij nog steeds voldoende.
Vista verlaafd

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 16:20 ]
Iemand die weet of een XFX Revo RAID kaartje wel gewoon werkt onder Vista 64? Krijg m'n Nforce3 controller niet aan de praat.
Verwijderd
Ook niet via Windows Update via een handmatige controle? Anders heb je een probleem en ik wil je graag helpen, maar open even een nieuwe topique. Die waarschuwing blijft er toch echt staanDj-sannieboy schreef op maandag 16 april 2007 @ 18:55:
Iemand die weet of een XFX Revo RAID kaartje wel gewoon werkt onder Vista 64? Krijg m'n Nforce3 controller niet aan de praat.
Nog een ding dat ik wil melden.
Advanced disk improvement (onder polities in apparaatbeheer bij de devices) gaat niet samen met HDtune. HDtune vind geen devices en gaat 5 seconden later keihard op zijn gat.
Pas op als je de harddisks op haar vlugst wil hebben. Direct acces utilities gaan dan niet meer werken en de schijven zijn exclusief gelocked. Ook O&O doet geen off-line defrag meer. Het is dus een compromis sluiten. Dat je het maar weet.
Sinds het installeren van Windows Vista (32bit) krijg ik zéér regelmatig de melding dat de ontvanger van de afstandsbediening van media center niet meer werkt. (origineel microsoft spul)
Soms helpt het eruit/erin doen van de usb stekker, maar soms ook niet. Erg irritant.
Zijn er misschien meer mensen met dit probleem ?
Soms helpt het eruit/erin doen van de usb stekker, maar soms ook niet. Erg irritant.
Ik weet dat je geen technise vragen mag stellen, maarja misschien dat er iemand 'ervaring' heeft met deze controller icm vista 64. volgens xfx heb je namelijk geen drivers nodig. Kan Vista niet eens installeren met m'n Nforce 3 raid controller. Der zijn geen Vista drivers en met andere drivers (Nforce4) krijg ik tijdens de installatie een BSOD.Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 19:18:
[...]
Ook niet via Windows Update via een handmatige controle? Anders heb je een probleem en ik wil je graag helpen, maar open even een nieuwe topique. Die waarschuwing blijft er toch echt staan![]()
O&O doet geen off-line defrag meer. Het is dus een compromis sluiten. Dat je het maar weet.

De XFX controller heeft geen drivers nodig. Enkel is het programma waarmee je binnen een windows omgeving alles kan monitoren en in kan stellen niet Vista compatibel. Als je daar mee kan leven dan kan je gerust die controller gebruiken.
Echter zijn er ook alternatieven met een SI chipset, waar je dan wel een driver voor nodig hebt.
Echter zijn er ook alternatieven met een SI chipset, waar je dan wel een driver voor nodig hebt.
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Niet specifiek dat probleem maar wel problemen met andere USB apparaten zoals een logitech muisje, een toetsenbord en een western digital mybook. Laatstgenoemde verzorgt een 3 keer langere opstarttijd van Vista als hij aanstaat. Muis en toetsenbord "doen" het soms niet... Ik vermoed dat het met het moederbord te maken heeft met ondeugdelijke drivers (asus p5mx moederbord).daanNL schreef op maandag 16 april 2007 @ 20:00:
Sinds het installeren van Windows Vista (32bit) krijg ik zéér regelmatig de melding dat de ontvanger van de afstandsbediening van media center niet meer werkt. (origineel microsoft spul)
[ Voor 6% gewijzigd door party42 op 17-04-2007 08:45 ]
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
Kan het niet zo zijn dat Vista om een bepaalde reden die USB HD probeert te scannen o.i.d. Dat hij daarom er zo lang over doet? Misschien komt dit omdat de index service aanstaat of een andere service die je HD scant.party42 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 08:45:
[...]
Niet specifiek dat probleem maar wel problemen met andere USB apparaten zoals een logitech muisje, een toetsenbord en een western digital mybook. Laatstgenoemde verzorgt een 3 keer langere opstarttijd van Vista als hij aanstaat. Muis en toetsenbord "doen" het soms niet... Ik vermoed dat het met het moederbord te maken heeft met ondeugdelijke drivers (asus p5mx moederbord).
Dat zou zeker kunnen, ik heb inderdaad wel mijn "my documents" en "pictures" op deze schijf staan. Misschien dat hij daarom zo lang bezig is... Goeie tip, ik zal het 'es proberen te verplaatsen...! Misschien dat de indexering dan ook verdwijnt...Remy!!!! schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 09:16:
[...]
Kan het niet zo zijn dat Vista om een bepaalde reden die USB HD probeert te scannen o.i.d. Dat hij daarom er zo lang over doet? Misschien komt dit omdat de index service aanstaat of een andere service die je HD scant.
ps. Ik bedenk me trouwens nu dat de installatie van vista ook een paar keer mis ging totdat ik die schijf maar 'es uitgeschakeld heb... En toen stonden die documenten er nog niet op...
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
Dan kan het ook mogelijk zijn dat die schijf "bad sectors" heeft. Ik zou voor de zekerheid die schijf eens scannen met een tooltje van Western Digital.party42 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 09:20:
[...]
Dat zou zeker kunnen, ik heb inderdaad wel mijn "my documents" en "pictures" op deze schijf staan. Misschien dat hij daarom zo lang bezig is... Goeie tip, ik zal het 'es proberen te verplaatsen...! Misschien dat de indexering dan ook verdwijnt...
ps. Ik bedenk me trouwens nu dat de installatie van vista ook een paar keer mis ging totdat ik die schijf maar 'es uitgeschakeld heb... En toen stonden die documenten er nog niet op...
En bij de indexing service kan je ook aangeven welke mappen er geindexeerd moeten worden, misschien heeft het wel nut om enkel de mappen uit te zetten die op de externe schijf staan.
En ik hoop deze week mijn nieuwe laptop binnen te krijgen. Kan ik eindelijk Vista eens fatsoenlijk draaien
Ik heb de mogelijkheid om hier via school een Upgrade versie te krijgen van Vista Business. Deze kost dan 16,50. Maar wat moet ik mij precies voorstellen hierbij?
Ik heb nu op dit moment een niet zo legaal versietje van Vista Ultimate en wil toch eigenlijk wel een legale versie. Echter wil ik dan wel graag een 64 bits editie ervan installeren en deze upgrade versie is 32 bits. Ik heb momenteel een "gedownloade" versie van Vista met alle versies erop, zowel x86 als x64. Dit is echter een versie die bij het booten even een geimplementeerd plaatje laat zien van Winbeta.
Graag wilde ik weten of jullie het mij aanraden om deze versie met deze dvd te installeren. Misschien heeft iemand wel een gewone retail versie liggen waar ik deze key dan kan invoeren (kopietje natuurlijk). Help?
Ik heb nu op dit moment een niet zo legaal versietje van Vista Ultimate en wil toch eigenlijk wel een legale versie. Echter wil ik dan wel graag een 64 bits editie ervan installeren en deze upgrade versie is 32 bits. Ik heb momenteel een "gedownloade" versie van Vista met alle versies erop, zowel x86 als x64. Dit is echter een versie die bij het booten even een geimplementeerd plaatje laat zien van Winbeta.
Graag wilde ik weten of jullie het mij aanraden om deze versie met deze dvd te installeren. Misschien heeft iemand wel een gewone retail versie liggen waar ik deze key dan kan invoeren (kopietje natuurlijk). Help?
Als je die upgrade versie van Business wil installeren, zal je eerst eens moeten uitzoeken wat je dan kan upgraden. Je kan bijvoorbeeld niet van Ultimate naar Business.Fab1Man schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 09:54:
Ik heb de mogelijkheid om hier via school een Upgrade versie te krijgen van Vista Business. Deze kost dan 16,50. Maar wat moet ik mij precies voorstellen hierbij?
Zojuist heb ik van VistaSP1.net de zogenaamde Windows Vista Service Pack 1 Hotfix Preview (forumregistratie nodig) gedownload en deze geïnstalleerd. Dit pakket is een verzameling patches waarvan men weet of verwacht dat ze in service pack 1 terug te vinden zullen zijn.
De patches zijn over het algemeen niet op Windows Update terug te vinden, dus als je in Vista problemen ondervind, zou je ze eens kunnen proberen. Ikzelf heb er in ieder geval mijn slaapstandproblemen mee verholpen (PC wilde niet meer uitloggen/afsluiten wanneer deze eenmaal in de slaapstand was geweest).
Iedere patch moet afzonderlijk worden geïnstalleerd, maar als je alle patches in dezelfde map stopt, kun je ze m.b.v. het volgende batchbestandje allemaal tegelijk installeren. Je kunt UAC hierbij het beste even tijdelijk uitschakelen, tenzij je het natuurlijk niet erg vindt om bij iedere patch één keer op 'OK' te klikken. Na de installatie zal je PC automatisch herstarten.
De patches zijn over het algemeen niet op Windows Update terug te vinden, dus als je in Vista problemen ondervind, zou je ze eens kunnen proberen. Ikzelf heb er in ieder geval mijn slaapstandproblemen mee verholpen (PC wilde niet meer uitloggen/afsluiten wanneer deze eenmaal in de slaapstand was geweest).
Iedere patch moet afzonderlijk worden geïnstalleerd, maar als je alle patches in dezelfde map stopt, kun je ze m.b.v. het volgende batchbestandje allemaal tegelijk installeren. Je kunt UAC hierbij het beste even tijdelijk uitschakelen, tenzij je het natuurlijk niet erg vindt om bij iedere patch één keer op 'OK' te klikken. Na de installatie zal je PC automatisch herstarten.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| @Echo Off Title Install Windows Vista Update pack Start /Wait Windows-KB890830-V1.27.exe /quiet /norestart Echo Starting install for Vindows Vista x86 Echo Please, wait Echo. For %%F In (*.msu) Do Call :Update %%F Shutdown.exe -r -t 15 Exit :Update Echo Installing %1... Start /Wait %1 /quiet /norestart GoTo :EOF |
>>>insert witty remark here<<<
Bij mij werken 2 usbpoorten op de achterkant van mijn mobo niet (hij kan geen drivers vinden)
Na meerdere installs hetzelfde probleem......heel vreemd
Na meerdere installs hetzelfde probleem......heel vreemd
Verwijderd
Ik las een paar threads eerder iets over Cd en Dvd brand software en de bulk van Nero's etc software. Welnu, ik heb zelf http://infrarecorder.sourceforge.net/
2.5 mb, een downloadable zip bestand, geen (ingewikkelde) installaties, een verademing!!
2.5 mb, een downloadable zip bestand, geen (ingewikkelde) installaties, een verademing!!
Nieuwe drivers zijn uit.
32bit:
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1614
64bit:
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1615
32bit:
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1614
64bit:
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1615
Great, maar het checkerboard probleem zit gewoon nog in die nieuwe beta's. Nog niks aan gedaan.
Hm, tot nogtoe bied een pci usbkaartje uitkomst bij mijparty42 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 08:45:
[...]
Niet specifiek dat probleem maar wel problemen met andere USB apparaten zoals een logitech muisje, een toetsenbord en een western digital mybook. Laatstgenoemde verzorgt een 3 keer langere opstarttijd van Vista als hij aanstaat. Muis en toetsenbord "doen" het soms niet... Ik vermoed dat het met het moederbord te maken heeft met ondeugdelijke drivers (asus p5mx moederbord).
Verwijderd
Doet hetzelfde als Nero?Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 12:21:
Ik las een paar threads eerder iets over Cd en Dvd brand software en de bulk van Nero's etc software. Welnu, ik heb zelf http://infrarecorder.sourceforge.net/
Installeren en gaan ook in Vista?
hij state toch dat je em NIET hoeft te installeren?Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 22:28:
[...]
Doet hetzelfde als Nero?
Installeren en gaan ook in Vista?
Verwijderd
Voor brandsoftware zou ik de slysoft software gebruiken. Deze werkt op Vista in ieder geval gewoon wel.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2007 09:58 ]
Zo vreemd, net weer de nieuwste drivers van Nvidia geinstalleerd ( die speciaal waren voor mijn Geforce 7 serie kaart ) en met de laatste 2 drivers kan ik mijn beelscherm niet meer op 1600x1200 zetten ... alleen 1280x1224. Dit gebeurde alleen bij de laatste 2 drivers: 100.65 en 158.18. Die daarvoor zitten niet, kan ik echt bijna elke resolutie wel kiezen, behalve bij deze. Max is 1280x1024 en 75 Hertz terwijl normaal op 85 staat.
Weet iemand hoe dit komt en hoe ik wel hogere resolutie kan selecteren, want wil toch wel eens nieuwere drivers, die wel hoger dan 1280 kunnen.
Ik gebruik nu maar de hele tijd de drivers 97.46 en die werken wel goed, maarja nieuwere drivers betekend meestal wel betere performance.
Weet iemand hoe dit komt en hoe ik wel hogere resolutie kan selecteren, want wil toch wel eens nieuwere drivers, die wel hoger dan 1280 kunnen.
Ik gebruik nu maar de hele tijd de drivers 97.46 en die werken wel goed, maarja nieuwere drivers betekend meestal wel betere performance.
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Kan ik een Engelstalige XP upgraden naar Vista NL? Word deze dan ook Engels? Ik heb een Nederlandse Vista (geen upgrade), maar ik had ergens begrepen dat je ook ergens de taal kon veranderen, klopt dit? Word dat automatisch Engels? Ik wil Vista nml ook in het Engels.
[ Voor 7% gewijzigd door eX0duS op 18-04-2007 13:00 ]
Wat ik er van begrepen heb kan je dan uberhaupt niet upgraden, moeten gelijke taalversies zijn.eX0duS schreef op woensdag 18 april 2007 @ 12:59:
Kan ik een Engelstalige XP upgraden naar Vista NL? Word deze dan ook Engels? Ik heb een Nederlandse Vista (geen upgrade), maar ik had ergens begrepen dat je ook ergens de taal kon veranderen, klopt dit? Word dat automatisch Engels? Ik wil Vista nml ook in het Engels.
Maar daar kan ik naast zitten....
Dit topic is gesloten.
Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.
Let even op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.
Let even op:
- Lees de Vista FAQ
- Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.
- Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 12) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag