Het zou handig zijn als ik zou weten aan welke hardware het ligt (een bestandsnaam in de BSOD oid). Nu ben ik volledig in het duister aan het tasten, zoals bij 90% van de zware foutmeldingen. Mijn systeem heeft helemaal geen exotische hardware (zie sig), het is nagenoeg hetzelfde als dat in de BBG en hier op GoT is het heel populair. Ik heb van alle drivers de recentste versie gedownload vanop de site van de fabrikant. Het is een 64-bits-versie, dus niet-getekende drivers kunnen niet geïnstalleerd worden. Voor zo ver ik weet zijn de grootste problemen met de Forceware-drivers, maar ik heb vastlopers en BSOD's bij de stomste kleine handelingen op mijn desktop en op schijnbaar willekeurige momenten.
Ik denk ooit gelezen te hebben dat Vista niet kan vastlopen door slecht functionerende drivers omdat ze in user-mode draaien, is mijn probleem dan werkelijk een driver-probleem? Vista zou trouwens nooit herstart moeten worden bij de installatie van drivers of programma's, of is dat plan uiteindelijk niet gerealiseerd in de uiteindelijke versie? En zoals ik reeds zei: Orthos, memtest, 3DMark06,... lopen perfect dus mijn systeem lijkt stabiel. Ik ben van plan om alles te herinstalleren, maar dan gewoon in SATA ipv RAID0 om alles zo standaard mogelijk te houden, misschien zijn er nog sporen van vorige Forceware-drivers, ook al zouden die verwijderd moeten zijn door de 158.18.
Edit: Hier toch wat meer informatie gevonden:
Problemen oplossen met 'Stop 0x00000077' of 'KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR'
Ik vermoed dat er toch iets fout is met de ICH7R-controller:
http://www.forumdeluxx.de...t=281160&referrerid=39044
Ik zie eveneens die error maar hij start wel gewoon op, nieuwe kabels heb ik al geprobeerd.
[
Voor 9% gewijzigd door
Verwijderd op 21-04-2007 17:59
]