[Discussie] Het grote Vista Ervaringen topic [Deel 13]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 23.224 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eqidna
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 12:57

eqidna

Improvement in Progress

eX0duS schreef op woensdag 18 april 2007 @ 12:59:Ik heb een Nederlandse Vista (geen upgrade), maar ik had ergens begrepen dat je ook ergens de taal kon veranderen, klopt dit?
Je kan blijkbaar enkel je interface taal wijzigen indien je Business of Ultimate hebt. Dit met MUI packs.

Ik heb een vergelijkbare vraag: Ik zit nu met een NL Vista Home Premium (OEM bij mijn nieuwe laptop) maar zou graag een EN versie hebben omdat dat voor mij nu eenmaal wat leuker werkt.
Mag je een EN versie installeren met een NL OEM key? Ik heb deze vraag al aan MS gesteld, maar die weigeren hier dus op te antwoorden aangezien het over OEM gaat, wat imho vrij belachelijk is.

MUI gebruiken gaat niet, aangezien het Home Premium is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopata
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11-2020
[/quote]Mag je een EN versie installeren met een NL OEM key?
[quote]

Dat gaat niet werken. dat is tegen de regels van Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:29

Fab1Man

Live life to the fullest

Thardus schreef op woensdag 18 april 2007 @ 13:41:
[...]
Je kan blijkbaar enkel je interface taal wijzigen indien je Business of Ultimate hebt. Dit met MUI packs.

Ik heb een vergelijkbare vraag: Ik zit nu met een NL Vista Home Premium (OEM bij mijn nieuwe laptop) maar zou graag een EN versie hebben omdat dat voor mij nu eenmaal wat leuker werkt.
Mag je een EN versie installeren met een NL OEM key? Ik heb deze vraag al aan MS gesteld, maar die weigeren hier dus op te antwoorden aangezien het over OEM gaat, wat imho vrij belachelijk is.

MUI gebruiken gaat niet, aangezien het Home Premium is.
Business heeft geen MUI packs. Het is enkel Ultimate en Enterprise ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Voor de studenten onder ons:
Windows Vista Business is sinds vandaag verkrijgbaar op www.surfspot.nl ! :P

[ Voor 7% gewijzigd door GoTyce op 19-04-2007 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:15

MartNL

Ik heb helaas ook de vista prem. Maar het is de verkeerde taal nl NL.
Dat schiet voor mij niet echt op.

Kan ik nu upgraden naar ultimate? En daarna de taal veranderen naar engels.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartNL schreef op donderdag 19 april 2007 @ 13:01:
Ik heb helaas ook de vista prem. Maar het is de verkeerde taal nl NL.
Dat schiet voor mij niet echt op.

Kan ik nu upgraden naar ultimate? En daarna de taal veranderen naar engels.?
je kan upgrade anywhere ofzo doen en dan upgraden naar ultimate en hierna een english language pack downloaden bij updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eqidna

eqidna

Improvement in Progress

Dat kost je wel een mooie 200 euro. Een klein beetje veel geld voor alleen maar een andere interface vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na tis niet alleen de interface dat verschil.
maar wel veel geld ja.
http://www.websonic.nl/pc...schillentussenversies.php

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2007 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:41
Thardus schreef op donderdag 19 april 2007 @ 13:39:
Dat kost je wel een mooie 200 euro. Een klein beetje veel geld voor alleen maar een andere interface vind ik.
ga jij je eerst maar eens goed verdiepen in hoe de vista kernel is opgebouwd, daarna mag je je verder komen miepen over 'alleen de interface is gewijzigd'

kom nou zeg, vista is meer als alleen de gui :X

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Bij een bijna volle hardeschijf krijg je een rode balk te zien bij My Computer. Best grappig eigenlijk. Grens zit zo te zien op 10% van de resterende capaciteit. In mijn geval staat er XP op C: (dualboot)

Afbeeldingslocatie: http://img359.imageshack.us/img359/9558/vollehddfb0.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door sl1200 op 19-04-2007 20:45 ]

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Laatst online: 09:41
klopt elke windows versie deed dat al, alleen logden die in de eventlog (srv meldingen) jammer dat niemand daar in keek :P

vandaar dat het nu grafisch is

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:44

cruncher

wanna crunch someone?

Thrills33ka schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 02:45:
ik vroeg me af, hebben ze Vista nou definitief gekraakt?
ik had ff zo'n Vista Activator gedownload, om te kijken of het werkte, en ja het werkte :|
nouja ik ga Vista toch nog wel een x aanschaffen hoor, als ie wat in prijs gedaald is en ik wat meer te besteden heb....en ik gebruik Vista nu toch niet als main OS dusja wou t alleen ff testen
Ik denk niet dat hier het antwoord is te vinden......................

can you read my mind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik heb net een nieuwe laptop met vista home premium.

Ik heb op mijn Desktop heb ik XP met daarop de sygate Firewall.
Hier ben ik zeer over te spreken zeker aangezien de standaard firewall van XP echt te wensen over laat.

Dus ik dacht de sygate firewall ook op vista te installeren maar ik kreeg netjes een melding dat deze firewall niet met vista kan werken. Balen maar ok, welke firewall zijn er dan wel te krijgen voor vista. Ik heb al wel via google en GOT gezocht maar kwam eigenlijk maar bar weinig tegen. Norton wil ik niet, ik ben er gewoon tegen en vindt het erg slechte software.

Ik zoek eigenlijk gewoon een simpele Firewall die alleen dat doet wat hij moet doen.
Wat hebben jullie aan Firewall erop zitten (behalve de standaard windows firewall/of router)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rechtermuisknop op de setup van die firewall, compactibiliteit aanzetten en op xp sp2 zetten.
wedden dat ie het dan wel doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 10:59:
[..]

Ik zoek eigenlijk gewoon een simpele Firewall die alleen dat doet wat hij moet doen.
Wat hebben jullie aan Firewall erop zitten (behalve de standaard windows firewall/of router)
Eh..gewoon de Windows Firewall die voldoet gewoon hoor (die in Vista kan zowel inkomend als uitgaand verkeer blokkeren :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn startmenu heb ik bij een aantal programma's het probleem dat als ik deze in een map sleep, om ze zo per categorie samen te voegen, deze terug blijven komen waar ze oorsprongkelijk stonden na het rebooten. Daarna staan ze op twee locaties in het startmenu. Ook als ik ze verwijder komen ze ook gewoon weer terug wanneer ik windows opnieuw start.
Een van deze programma's is powerdvd.
Zou ik dit in het register moeten gaan opzoeken en het daar verwijderen?
Heeft iemand anders dit al eens ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 11:45:
rechtermuisknop op de setup van die firewall, compactibiliteit aanzetten en op xp sp2 zetten.
wedden dat ie het dan wel doet?
Nee ik heb het geprobeerd maar helaas.
[b][message=27888667,noline]TheVMaster schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 11:52[b]Eh..gewoon de Windows Firewall die voldoet gewoon hoor (die in Vista kan zowel inkomend als uitgaand verkeer blokkeren :))
Dit is onzin, ik heb nu dezelfde software op mijn laptop staan maar pas iets van 10% van de meldingen gehad die ik via Sygate krijg. Die Vista firewall ziet en doet niet anders aan dan die van XP.

Zal dan maar eens naar zonealarm kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 13:22:
[...]

Nee ik heb het geprobeerd maar helaas.

[...]

Dit is onzin, ik heb nu dezelfde software op mijn laptop staan maar pas iets van 10% van de meldingen gehad die ik via Sygate krijg. Die Vista firewall ziet en doet niet anders aan dan die van XP.

Zal dan maar eens naar zonealarm kijken
en toch is de firewall wel degelijk geavanceerder. De geavanceerde instellingen zitten helaas wel een beetje diep weg, maar als je je verdiept hebt in Vista dan had je geweten hoe of wat :p

Start --> Uitvoeren -> %SystemRoot%\system32\WF.msc (of even in het zoekscherm Firewall intypen :+)...

Zie de screenshot die hier zo onder staat :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/88f7b4d01b1cc1ae81cdb2fed721ab4f/thumb.png

En nu niet meer zeggen dat er geen geavanceerde Firewall in Vista zit :+
(Je had natuurlijk ook gewoon kunnen vragen waar je dat dan zou kunnen vinden.... :z zonder mijn antwoord gelijk in twijfel te trekken....maar goed volgende keer beter)

[ Voor 50% gewijzigd door TheVMaster op 20-04-2007 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eqidna

eqidna

Improvement in Progress

Powershell schreef op donderdag 19 april 2007 @ 18:19:
[...]

ga jij je eerst maar eens goed verdiepen in hoe de vista kernel is opgebouwd, daarna mag je je verder komen miepen over 'alleen de interface is gewijzigd'

kom nou zeg, vista is meer als alleen de gui :X
Zo bedoelde ik het niet. Ik bedoelde alleen maar dat als je een EN interface wou ipv een NL interface, 200 euro veel geld is. (upgrade Home Premium -> Ultimate.) Ik denk dat je mijn post wat verkeerd begrepen hebt.
Ik weet zelf wel dat Vista meer is dan alleen de GUI.

[ Voor 8% gewijzigd door eqidna op 20-04-2007 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TheVmaster

Ik trek nog steeds je conclusies in twijfel. De firewall stopt weliswaar meer met die uitgebreide instellingen maar ik moet die eerst zelf instellen. Natuurlijk wil ik juist dat een progje niet op een slinkse manier waarvan ik het niet weet gegevens verstuurt.

Nee dit is weer achter de feiten aanlopen en voor mij geen optie. Ik werk nu al weer een hele tijd met een andere firewall dan die van windows en heb gemerkt dat windows erg veel doorlaat naar bedrijven die op een of andere witte lijst staan en of windows zelf natuurlijk.

Juist dit wantrouwen in de hoe windows altijd is omgegaan met dit punt maakt mij dat ik de windows firewall niet zal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier loopt het echt de spuigaten uit met Vista. Ik heb een splinternieuw high-end systeem met de recentste drivers en ik heb de voorbije weken meer vastlopers, spontane reboots en BSOD's gehad dan de voorbije vijf jaar met XP. De zogenaamde 'betrouwbaarheidsindex' in systeembeheer heeft een historisch dieptepunt bereikt van 3.85 punten. Ik heb niet enkel vastlopers in zware games, maar ook totaal onverwacht terwijl ik wat surf en een liedje aan het beluisteren ben, met hun eigen browser en media player by the way! Heel leuk als je net aan het downloaden of aan het meezingen bent met een liedje. Mijn reset-knop heb ik al een tachtigtal keer gebruikt. Ik heb al 75 probleemrapporten verzonden waarvan er voorlopig amper opgelost worden. De moed zakt me in de schoenen, computeren zou een hobby moeten zijn maar ik heb er momenteel echt een afkeer van gekregen. 3500 € voor een nieuwe pc, besturingssysteem en games en het enige wat ik terug krijg zijn frustraties. Het enige wat ik nog leuk vind aan Vista is de weersvoorspelling in de sidebar, maar zo'n gadget kan je waarschijnlijk ook apart downloaden voor Windows 95. Ik ga snel op 'verstuur bericht' klikken vooraleer ik terug crash. Nee, er kan net geen smiley vanaf...

PS: Met de 50 PC's die ik op mijn werk beheer heb ik minder problemen dan met deze (dankzij Vista).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2007 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Same here. Ik wacht dan ook eerst tot de bugs er allemaal uit zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 20:16:
Hier loopt het echt de spuigaten uit met Vista...
....
PS: Met de 50 PC's die ik op mijn werk beheer heb ik minder problemen dan met deze (dankzij Vista).
Mag ik ook vragen of je zelf al het probleem hebt proberen op te lossen? Je geeft aan dat het een nieuw systeem is, kan het niet daaraan liggen? Heb je ooit xp op die pc gedraait en zo ja, deed die het dan beter?

Ik wil niet direct je conclusie in twijfel trekken, maar ik heb zelf nooit zo'n last van Vista gehad als jij nu beschrijft. Vista loopt hier prima en stabieler dan XP. Dat hoor ik ook van meer mensen.

Als ik je zo hoor, doet het mij sterk denken aan hardware (of eventueel driver) problemen. Dat kan je moeilijk direct aan Vista verwijten. Ik raad je aan om een linux live-cd een paar uur te draaien of linux of xp te installeren en te kijken of je de klachten houdt. Desnoods ook een memtest of zo. Als je de klachten wel houdt en memtest geeft niks raars, dan zou ik de drivers van Vista even nalopen en je errorlogs checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 23:03:
[...]

Mag ik ook vragen of je zelf al het probleem hebt proberen op te lossen? Je geeft aan dat het een nieuw systeem is, kan het niet daaraan liggen? Heb je ooit xp op die pc gedraait en zo ja, deed die het dan beter?
In het begin was XP geïnstalleerd op deze PC en toen had ik nooit problemen. Het was een dual-boot XP-Vista en ik had Vista enkele dagen getest en bijna alles draaide goed. Ironisch gezien zijn de problemen pas begonnen nadat ik definitief overstapte op Vista en het geactiveed had. Verder heb ik nagenoeg alles geprobeerd: Zowel Orthos, memtest, 3DMark06 als SiSoft Sandra burn-in draaien goed. In 'betrouwbaarheids- en prestatiecontrole' staan enkel fouten mbt software installeren, toepassingsfouten, windows-fouten en verschillende fouten, alles behalve hardware-fouten.

Afbeeldingslocatie: http://img441.imageshack.us/img441/7852/sysxb1.png

Bij 'verschillende fouten' staat 'computer ongewenst afgesloten' maar dat was omdat ik geen geduld had om een minuut te wachten als niets reageert, als task-manager niet opent of als de cursor zelfs niet meer beweegt.

Het is misschien een combinatie van Vista, drivers en applicaties maar dat zou me als eindgebruiker die betaald heeft niets mogen uitmaken, de 'Vista-experience' is alvast slecht voor mij.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2007 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 08:33:
[...]
Het is misschien een combinatie van Vista, drivers en applicaties maar dat zou me als eindgebruiker die betaald heeft niets mogen uitmaken, de 'Vista-experience' is alvast slecht voor mij.
Eens :)

Ik vind het toch raar, ik zit nu nog op een 9,17 bij de reliability monitor. (*Afkloppen) Dat komt alleen omdat ik een plugin in IE had geinstalled en deze niet had herstart, waardoor hij vastliep of zo.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2007 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:48
waar vind ik die systeemstabiliteit-monitor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 11:47:
waar vind ik die systeemstabiliteit-monitor? :)
-Configuratiescherm
-Systeembeheer
-(on)Betrouwbaarheids- en prestatiecontrole :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 08:33:

Bij 'verschillende fouten' staat 'computer ongewenst afgesloten' maar dat was omdat ik geen geduld had om een minuut te wachten als niets reageert, als task-manager niet opent of als de cursor zelfs niet meer beweegt.
Botweg de powercable eruit trekken zal geen enkel OS echt fijn vinden natuurlijk :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alt-92 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 12:23:
[...]

Botweg de powercable eruit trekken zal geen enkel OS echt fijn vinden natuurlijk :)
Botweg het besturingssysteem laten hangen zal geen enkele gebruiker fijn vinden natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mja, kip en ei probleem wordt het dan :P

Bevorderlijk voor de stabiliteit is het in ieder geval niet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alt-92 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 13:42:
Mja, kip en ei probleem wordt het dan :P

Bevorderlijk voor de stabiliteit is het in ieder geval niet.
I know, meestal gaat het als volgt:
-Achtergrondmuziek stopt met afspelen
-Programma hangt (IE, MSN,...)
-Cursor blijft hangen
-BSOD of spontane reboot

Deze vier stappen duren nogal lang, vandaar dat ik bij de tweede stap soms reset.

PS: Vandaag gaat het al een hele dag goed.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2007 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn laagste is 2.8 :P
Maar komt alleen door software wat niet zo lekker samen wil met vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal één dezer dagen op 0 terecht komen. Nu blijft hij zelfs hangen op een BSOD:

Afbeeldingslocatie: http://img124.imageshack.us/img124/5459/img0026wu3.jpg

Heb ik alsnog de resetknop moeten gebruiken.

Kan je een geactiveerde versie opnieuw installeren en activeren?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2007 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:48
Bij Xp was het bij mij altijd zo: bsod lag altijd aan een hardwarefout/defect. Lijkt mij dat die bij Vista niet anders is ALS de drivers volwassen zijn geworden. Ik weet niet of we al zover zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou handig zijn als ik zou weten aan welke hardware het ligt (een bestandsnaam in de BSOD oid). Nu ben ik volledig in het duister aan het tasten, zoals bij 90% van de zware foutmeldingen. Mijn systeem heeft helemaal geen exotische hardware (zie sig), het is nagenoeg hetzelfde als dat in de BBG en hier op GoT is het heel populair. Ik heb van alle drivers de recentste versie gedownload vanop de site van de fabrikant. Het is een 64-bits-versie, dus niet-getekende drivers kunnen niet geïnstalleerd worden. Voor zo ver ik weet zijn de grootste problemen met de Forceware-drivers, maar ik heb vastlopers en BSOD's bij de stomste kleine handelingen op mijn desktop en op schijnbaar willekeurige momenten.

Ik denk ooit gelezen te hebben dat Vista niet kan vastlopen door slecht functionerende drivers omdat ze in user-mode draaien, is mijn probleem dan werkelijk een driver-probleem? Vista zou trouwens nooit herstart moeten worden bij de installatie van drivers of programma's, of is dat plan uiteindelijk niet gerealiseerd in de uiteindelijke versie? En zoals ik reeds zei: Orthos, memtest, 3DMark06,... lopen perfect dus mijn systeem lijkt stabiel. Ik ben van plan om alles te herinstalleren, maar dan gewoon in SATA ipv RAID0 om alles zo standaard mogelijk te houden, misschien zijn er nog sporen van vorige Forceware-drivers, ook al zouden die verwijderd moeten zijn door de 158.18.

Edit: Hier toch wat meer informatie gevonden:
Problemen oplossen met 'Stop 0x00000077' of 'KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR'

Ik vermoed dat er toch iets fout is met de ICH7R-controller:
http://www.forumdeluxx.de...t=281160&referrerid=39044
Ik zie eveneens die error maar hij start wel gewoon op, nieuwe kabels heb ik al geprobeerd.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2007 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 17:00:
Ja, op dezelfde hardware is dat geen probleem (zolang je het niet elke week moet doen tenminste).
Je kan waarschijnlijk wel een keer tegen een limiet aanlopen dat je een keer telefonisch moet activeren..

Maar die STOP_ERROR.. die moet je toch al aardig op een spoor kunnen brengen toch?

Zoek daar maar eens op. Doe het dan wel even in een nieuw topic ;)

[ Voor 24% gewijzigd door alt-92 op 21-04-2007 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 17:00:
Ik zal één dezer dagen op 0 terecht komen. Nu blijft hij zelfs hangen op een BSOD:

[afbeelding]

Heb ik alsnog de resetknop moeten gebruiken.

Ik had precies het zelfde probleem. Het hangt samen met: [VISTA] Catalyst 7.2 start Control Center niet

Vanaf 7.4 is dit verholpen. Even Vista in safe mode opstarten en daarna normaal en nieuwste drivers installeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 19:38:
[...]

Ik had precies het zelfde probleem. Het hangt samen met: [VISTA] Catalyst 7.2 start Control Center niet

Vanaf 7.4 is dit verholpen. Even Vista in safe mode opstarten en daarna normaal en nieuwste drivers installeren. :)
Detail: Ik heb een GF8800GTX ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 19:55:
[...]
Detail: Ik heb een GF8800GTX ;)
Was ik al bang voor. Brakke drivers van ati activeerde die mem-dump. Dan weet ik het ook niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 17:51:
Edit: Hier toch wat meer informatie gevonden:
Problemen oplossen met 'Stop 0x00000077' of 'KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR'

Ik vermoed dat er toch iets fout is met de ICH7R-controller:
http://www.forumdeluxx.de...t=281160&referrerid=39044
Ik zie eveneens die error maar hij start wel gewoon op, nieuwe kabels heb ik al geprobeerd.
Ik zie dat je zelf ook gezocht hebt :) Was ook al voor je op zoek geweest ;) Die stopcode doet me erg denken aan een fout in je hardeschijven of de controller. Het komt erop neer dat hij problemen heeft met het uitlezen van de pagefile begreep ik, iets dat vast niet bevorderend is voor je betrouwbaarheidsindex ;) T lijkt me een driver probleem van je controller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Weet niet of het al naar voren is gekomen in dit topic. Maar ik heb net nog een handige functie van vista ondekt. Als ik foto's maak met mijn camera op de auto stand dan is de filenaan dsc_xxxx.ext
Als ik foto's maak op handmatige instelling is de filenaam _dscxxxx.ext.
Omdat mijn vrouw vaak op auto stand schiet en ik op handmatig moet ik veel foto's renamen om ze op chronologishe volgorde te zetten. In vista kan ik alle foto's selecteren die dsc_xxxx.ext heten en er dan 1 renamen naar _dscxxxx.ext en dan renamed hij alles zo. Dit scheelt echt veel tijd of het gebruik van 3rd party tools. Geweldig.
Net als Vista de extentie laat staan als je iets renamed. Maar dat wist ik al.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkSide schreef op zondag 22 april 2007 @ 11:48:
Weet niet of het al naar voren is gekomen in dit topic. Maar ik heb net nog een handige functie van vista ondekt. Als ik foto's maak met mijn camera op de auto stand dan is de filenaan dsc_xxxx.ext
Als ik foto's maak op handmatige instelling is de filenaam _dscxxxx.ext.
Omdat mijn vrouw vaak op auto stand schiet en ik op handmatig moet ik veel foto's renamen om ze op chronologishe volgorde te zetten. In vista kan ik alle foto's selecteren die dsc_xxxx.ext heten en er dan 1 renamen naar _dscxxxx.ext en dan renamed hij alles zo. Dit scheelt echt veel tijd of het gebruik van 3rd party tools. Geweldig.
Net als Vista de extentie laat staan als je iets renamed. Maar dat wist ik al.
Dat was in XP ook al, ik gebruik het al jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Ik heb zo van de 1 op de andere dag het gegeven dat de rechtermuisklik -> Eigenschappen-knop niet meer werkt. Vista reageert er niet meer op.

Iemand een idee hoe ik dit weer kan herstellen? Is er trouwens ook een commando om het register te herstellen?

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

heb nu een paar weken vista draaien. Alles lijkt goed te werken. Vind vooral het 'zoeken in startmenu' heel erg makkelijk. Het 3d tab ding ziet er mooi uit maar heb ik eigenlijk nooit gebruikt. De Vista sidebar is ook erg makkelijk, elke dag een nieuwe fokke en sukke :P .
Vind alleen dat je met systeemherstel maar een paar dagen terug kan erg slecht, met xp kon ik een maand terug.
En af en toe begint de pc te ratelen alsof je quickpar en winrar tegelijk aan hebt staan, wat ie aan het doen is weet ik ook niet.....

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Heb vanmiddag Vista geïnstalleerd. Draait lekker, alleen staat in de taakbalk een icoontje met "Safely Remove Hardware". Als ik erop klik geeft hij m'n harde schijven weer (2x Seagate SATA2). Het lijkt me beter dat ik die maar niet 'unplug' ;) Enig idee waarom Vista dit weergeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Flipm0de schreef op zondag 22 april 2007 @ 16:53:
heb nu een paar weken vista draaien. Alles lijkt goed te werken. Vind vooral het 'zoeken in startmenu' heel erg makkelijk. Het 3d tab ding ziet er mooi uit maar heb ik eigenlijk nooit gebruikt. De Vista sidebar is ook erg makkelijk, elke dag een nieuwe fokke en sukke :P .
Vind alleen dat je met systeemherstel maar een paar dagen terug kan erg slecht, met xp kon ik een maand terug.
En af en toe begint de pc te ratelen alsof je quickpar en winrar tegelijk aan hebt staan, wat ie aan het doen is weet ik ook niet.....
Meestal indexeert ie dan nog je harde schijf om het zoeken te versnellen. Na een bepaalde tijd zal 'ie dat niet meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
  • Laatst online: 02-09 23:13
Serenity schreef op zondag 22 april 2007 @ 17:26:
Heb vanmiddag Vista geïnstalleerd. Draait lekker, alleen staat in de taakbalk een icoontje met "Safely Remove Hardware". Als ik erop klik geeft hij m'n harde schijven weer (2x Seagate SATA2). Het lijkt me beter dat ik die maar niet 'unplug' ;) Enig idee waarom Vista dit weergeeft?
Als ik het goed heb is sata 2 hot pluggable en klopt het dus dat ze hier staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

doctormetal schreef op zondag 22 april 2007 @ 17:54:
[...]

Als ik het goed heb is sata 2 hot pluggable en klopt het dus dat ze hier staan.
Bij mij staan mijn HDD's er echter niet hoor :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai nu ook een paar weken Vista en ben er redelijk over te spreken.
Echter irriteer ik me mateloos aan de start knop. Omdat alle programma's en laatst geladen programma's nu in dit kleine schermpje zit scroll ik me nu een ongeluk.

Is er een manier of instelling om dit weer meer te laten werken als XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Kan je gewoon instellen hoor.
rechter muis knop in drukken op start knop dan eigenschappen dan menu start en dan aanpassen en daar kan je aangeven de grote van menu start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Of alles gewoon netjes indelen in submapjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

Serenity schreef op zondag 22 april 2007 @ 20:40:
Of alles gewoon netjes indelen in submapjes ;)
of gewoon in het zoekvenstertje de naam van het progg intikken. Ik ben echt fan van deze optie !!

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eqidna

eqidna

Improvement in Progress

Flipm0de schreef op zondag 22 april 2007 @ 21:45:[...]of gewoon in het zoekvenstertje de naam van het progg intikken. Ik ben echt fan van deze optie !!
Inderdaad! Dit moet een van de beste toevoegingen zijn van Vista qua kleine features.
Win-toets "calc" <ENTER> en je hebt meteen je rekenmachine. Uiteindelijk een enorme tijdswinst eens je de gewoonte hebt aangenomen. Voordeel is ook dat hij in mijn NL versie zowel de engelstalige als nederlandstalige benamingen lijkt aan te nemen.

Er zijn hoogstwaarschijnlijk nog gelijkaardige toevoegingen die ik moet ontdekken, maar ik alvast zeer te spreken over Vista tov XP. Het is algemeen genomen toch wel een hele verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 22:36:
[...]

Ik zie dat je zelf ook gezocht hebt :) Was ook al voor je op zoek geweest ;) Die stopcode doet me erg denken aan een fout in je hardeschijven of de controller. Het komt erop neer dat hij problemen heeft met het uitlezen van de pagefile begreep ik, iets dat vast niet bevorderend is voor je betrouwbaarheidsindex ;) T lijkt me een driver probleem van je controller :)
Volgens mij heb ik dit ook op mn laptop (5102 WLMI )
Maar ik kreeg het idee dat het aan mijn HD ligt. Ik krijg bij het opstarten namelijk af en toe: Failure Fixed Disk 0
Maar soms pakt ie hem wel.
Kan het dan inderdaad zo zijn dat het de controller is?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
deze zal vast wel voorbij gekomen zijn maar ik post hem alsnog voor de zekerheid.

Autologin on Vista

1. Go to the Start Menu, type netplwiz in the search box, and press Enter
  2. If you have UAC active (which you should), you'll need to give permission for the program to start.
  3. The User Accounts window will open. Notice the option Users must enter a name and password to use this computer, uncheck the box and click OK.

Afbeeldingslocatie: http://itsvista.com/wp-images/posts/06_12/useraccount1.jpg
  4. You will be prompted for the login name and password of the user that you want automatically logged in. Enter the information for a user account that already exists and click OK.

Afbeeldingslocatie: http://itsvista.com/wp-images/posts/06_12/useraccount2.jpg

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen ik heb me nou toch weer iets bizars in Vista.

Bij het downloaden met grabit verschijnen de mappen niet meer in de download folder. De bestanden worden wel gedownload, maar die lijken nergens heen te gaan.
De reden zoals het lijkt, is dat de toegang tot de doelmap wordt geweigerd. Er zit ineens een beveiligings instelling op.

Als ik bijvoorbeeld zelf een map wil aanmaken in de program files map of hieronder, komt er een melding met:

"toegang tot de doelmap geweigerd

U dient de bewerking te bevestigen.
Program Files
aanmaak datum: blabla

doorgaan/overslaan/annuleren"

Bij doorgaan komt er dus een nieuwe map.
Dit geld dus voor alles onder de program files en is pas sinds gister. Als ik mijzelf toe voeg aan de map beveiliging, dan kan ik zonder problemen een map aanmaken. Maar programma's werken blijkbaar onder een andere naam, en die mogen dit ineens niet meer.
Ik vind dit echt te bizar!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
Dat is UAC... Standaard kan je niet schrijven in program files, en programam's dus ook niet.... Best stel je je grabit in dat die naar een andere map download (ook temp en andere cache dingen uit grabit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 16:47:
Bij het downloaden met grabit verschijnen de mappen niet meer in de download folder. De bestanden worden wel gedownload, maar die lijken nergens heen te gaan.
Die zitten in je virtual store :)

C:\Users\*User*\Appdata\Local\Virtualstore\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 13:47:
[...]
I know, meestal gaat het als volgt:
-Achtergrondmuziek stopt met afspelen
-Programma hangt (IE, MSN,...)
-Cursor blijft hangen
-BSOD of spontane reboot

Deze vier stappen duren nogal lang, vandaar dat ik bij de tweede stap soms reset.

PS: Vandaag gaat het al een hele dag goed.
Ik had hetzelfde probleem, toen Vista nog op mijn pc stond, nu staat alleen XP er op en nu gaat alles nog goed, op mijn dvd brander na ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 20:50:
[...]

Die zitten in je virtual store :)

C:\Users\*User*\Appdata\Local\Virtualstore\
Raar, dit is dus nieuw..?
Waarom en wanneer wordt dit ingesteld want het ene moment kon ik nog wel gewoon me downloads in de orginele map vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 08:46:
[...]

Raar, dit is dus nieuw..?
Waarom en wanneer wordt dit ingesteld want het ene moment kon ik nog wel gewoon me downloads in de orginele map vinden.
Waarschijnlijk toen je GrabIT nog als Administrator starte :) Als 'gewone' user heb je geen schrijfrechten op Program Files...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb gisteren Vista Business via Surfspot.nl besteld (scheelt toch in de prijs). Alleen werd daar niet aangegeven of het om de 32-bits of 64-bits versie ging. Iemand hier ervaring met de versie van surfspot? Aangezien ik XPx64 draai zou ik graag in 64-bits doorgaan en ik heb begrepen dat een DVD alle versies bevat!

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 10:16:
[...]

Waarschijnlijk toen je GrabIT nog als Administrator starte :) Als 'gewone' user heb je geen schrijfrechten op Program Files...
Ik werk maar met 1 gebruiker. Deze is automatisch administrator.. maar blijkbaar is dat niet genoeg. Want hij moet extra toe worden gevoegd om toestemming te ontwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSteven
  • Laatst online: 17-09-2024
Aan 1man (uit deel 12). Ik ben ook op zoek naar die drivers. Helaas is de site niet bereikbaar. Kunt u mij die drivers op een andere manier bezorgen? Het gaat over de HP 5370c.

Met dank,
Steven

[ Voor 7% gewijzigd door GSteven op 24-04-2007 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:00
Tranzy schreef op maandag 23 april 2007 @ 12:48:
deze zal vast wel voorbij gekomen zijn maar ik post hem alsnog voor de zekerheid.

Autologin on Vista

Het oude vertrouwde "control userpasswords2" ipv "netplwiz" werkt ook gewoon trouwens.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Heeft er iemand al een goeie H.264 decoder gevonden voor Vista?

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

ik gebruik gewoon de CCCP Codec pack samen met MPlayer classic en ik kan al mijn HD content in H.264 gewoon afspelen.

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer komt er Nederlandstalige spraakherkenning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 10:58:
[...]

Ik werk maar met 1 gebruiker. Deze is automatisch administrator.. maar blijkbaar is dat niet genoeg. Want hij moet extra toe worden gevoegd om toestemming te ontwijken.
met UAC aan, is ook de admin geen admin totdat je toegang geeft om een bepaald programma als admin+rechten te laten draaien...

en vista via slim.nl (17 euro maar voor mederwerkers bij mij :)), is Business, upgrade, NL of UK, 32BIST only, ultimate komt later dit jaar, zelfde voor 64bits programma's (maar werkt een 32bits key niet ook op 64bits edition???)

[ Voor 21% gewijzigd door Dutch2007 op 24-04-2007 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 15:46:
Mijn laagste is 2.8 :P
Maar komt alleen door software wat niet zo lekker samen wil met vista.
Afbeeldingslocatie: http://www.imagehost.ro/pict//24151602462df502b475d.JPG
:P

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Boss

+1 Overgewaardeerd

Was het maximum niet 5 per onderdeel?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We waren bezig over de betrouwbaarheidsindex, niet over de performance-index. Het maximum is trouwens 5.9, men heeft beslist om een score van 5 toe te kennen aan high-end systemen ten tijde van de release van Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
heb je ff de xml aangepast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch2007 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 13:59:
[...]

met UAC aan, is ook de admin geen admin totdat je toegang geeft om een bepaald programma als admin+rechten te laten draaien...

en vista via slim.nl (17 euro maar voor mederwerkers bij mij :)), is Business, upgrade, NL of UK, 32BIST only, ultimate komt later dit jaar, zelfde voor 64bits programma's (maar werkt een 32bits key niet ook op 64bits edition???)
Lekker handig voor de thuisgebruiker. Die kan dus never nooit begrijpen waarom hun programma het niet doet. Of ze moeten slim genoeg zijn om de download folder te verplaatsen naar de root o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:34
Ik heb een vraag m.b.t. de energie-voorkeuzen die je in windows vista (home premium) kunt aangeven.
Zo heb je o.a. een energie zuinige stand en een stand voor maximale performance. Nu vraag ik mij af wat dit nu in de praktijk voor merkbare effecten heeft.
Op mijn cost-controll energie meter kan ik tussen de twee genoemde standen een duidelijk verschil van 5 a 10 watt meten als de pc idle is.
Wat performance betreft merk ik tijdens spellen (o.a. BF2) echter geen enkel verschil.

Mensen die hier misschien meer achtergronden over weten te vertellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 14:51:
[...]

Lekker handig voor de thuisgebruiker. Die kan dus never nooit begrijpen waarom hun programma het niet doet. Of ze moeten slim genoeg zijn om de download folder te verplaatsen naar de root o.i.d.
Of je wacht tot GrabIT 'Vista Compatible' is. Newsleecher had dit probleem ook, maar da's in de laatste beta-releases aangepakt en werkt nu zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Dxta schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 11:17:
Heeft er iemand al een goeie H.264 decoder gevonden voor Vista?
CoreAVC is veruit de beste x264 codec imo, ook voor Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
  • Laatst online: 04-09 12:28
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 13:53:
Wanneer komt er Nederlandstalige spraakherkenning?
Die komt niet...niet van Microsoft in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iBenshi schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 16:07:
[...]

Die komt niet...niet van Microsoft in ieder geval.
Zou er een 3rd party plug-in geïnstalleerd kunnen worden of zijn we aangewezen op een totaal gescheiden product? Zou wel handig zijn in de strijd tegen RSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Blue Gene overgestapt op Vista ofzo?

Anders zou ik zeggen: Fotosoep :9

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

DyStiC schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 15:47:
[...]

CoreAVC is veruit de beste x264 codec imo, ook voor Vista.
Maar 1.3 is nog niet uit en 1.2 en 1.1 supporten geen Vista :)

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grooviee17
  • Laatst online: 06-09 23:21
player werkt anders ook heel goed voor video's onder Vista. Nog geen enkel probeem gehad daarmee, ook voor x264-bestanden. Zorg er trouwens wel voor dat je de codecs ook installeert.

http://www.mplayerhq.hu/design7/dload.html kan je mplayer downloaden. De Binary codecs staan iets lager op de pagina. http://mpf.dzm.hu/download.php voor mensen die er een mooie frontend bij willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

djmantri schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 17:22:
[...]

Blue Gene overgestapt op Vista ofzo?

Anders zou ik zeggen: Fotosoep :9
Geen photoshop.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 14:50:
[...]

offtopic:
heb je ff de xml aangepast :P
ssst

[ Voor 26% gewijzigd door Phyxion op 24-04-2007 20:04 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Dxta schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 18:31:
[...]

Maar 1.3 is nog niet uit en 1.2 en 1.1 supporten geen Vista :)
Werkt anders prima hier, 1.2 heb ik nu draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zullen we het slowchat gedeelte nu weer even laten voor wat het is dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Heeft iemand dreamscene op 2 beeldschermen draaien? Ik heb 2 beeldschermen en als ik dreamscene wil gebruiken geeft hij een foutmelding dat de resolutie te groot is. alsof hij de 2 beeldschermen als 1 groot scherm wil gebruiken? terwijl zij toch echt apart draaien.
Ik kan het ook niet instellen dat hij alleen op mijn primaire scherm draait.
Ik heb een radeon 9700pro. Misschien dat deze het niet trekt?
Als ik mijn secundaire scherm uitzet. Werkt dreamscene overigens perfect.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
DarkSide schreef op woensdag 25 april 2007 @ 09:16:
Heeft iemand dreamscene op 2 beeldschermen draaien? Ik heb 2 beeldschermen en als ik dreamscene wil gebruiken geeft hij een foutmelding dat de resolutie te groot is. alsof hij de 2 beeldschermen als 1 groot scherm wil gebruiken? terwijl zij toch echt apart draaien.
Ik kan het ook niet instellen dat hij alleen op mijn primaire scherm draait.
Ik heb een radeon 9700pro. Misschien dat deze het niet trekt?
Als ik mijn secundaire scherm uitzet. Werkt dreamscene overigens perfect.
Ik heb hem op 2 draaien met een daarvan op 144*900 en de andere op 1080i. Ze werken bij allebei prima bij mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 19:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

wat ik me eigenlijk afvraag is er een toekomst voor 64bit specifieke software (voor met name vista)?

64bit processors bestaan al een paar jaar. XP 64bit is er al een tijd, ik denk dat met de komst van viste redelijk veel nieuw verkochte systemen draaien op de 64 ipc 32bit versie van Vista... maar het heeft nog weinig voordelen.

kheb zelf ook niet echt gemerkt dat de 64bits IE beter werkt oid.... andere software zoals bv games hebben er geen voordeel bij... bij sommige games moet zelfs de 32bit compabiliteits modus aangezet worden.

hoe zien jullie de toekomst van Vista 64bit? zal het nog voordelen gaan opleveren voor de gewoen thuis gebruikers?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Chaoss schreef op woensdag 25 april 2007 @ 10:05:
wat ik me eigenlijk afvraag is er een toekomst voor 64bit specifieke software (voor met name vista)?

64bit processors bestaan al een paar jaar. XP 64bit is er al een tijd, ik denk dat met de komst van viste redelijk veel nieuw verkochte systemen draaien op de 64 ipc 32bit versie van Vista... maar het heeft nog weinig voordelen.

kheb zelf ook niet echt gemerkt dat de 64bits IE beter werkt oid.... andere software zoals bv games hebben er geen voordeel bij... bij sommige games moet zelfs de 32bit compabiliteits modus aangezet worden.

hoe zien jullie de toekomst van Vista 64bit? zal het nog voordelen gaan opleveren voor de gewoen thuis gebruikers?
Is een beetje vraag en aanbod verhaal denk ik. Ik bedoel hoeveel 64bits versies van Xp zullen er daadwerkelijk gebruitk worden? t.o.v de 32bits versie maar bar weinig. En dus eigenlijk niet interessant voor software ontwikkelaars om echte 64 bits apps te ontwikkelen.
Misschien dat het met Vista beter gaat. Maar ook hier is nog een 32bits versie beschikbaar.
64 bits levert voordeel op voor zware programma's denk ik die in 1x meer code kunnen wegschrijven. Als de app goed geschreven is zou het voordelen moeten bieden t.o.v 32 bits. Denk dat niet niet geld voor iets als IE trouwens.
Denk dat het nog wel even duurt voordat het echt gemeengoed is, en alles op 64 bits draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Het voordeel van 64 bits Vista is dat je meer geheugen kunt gebruiken. Ik draait nu 2 Gb intern maar als ik daar 2 Gb bij wil prikken (en dat wil ik) dan moet ik toch over op Vistax64...

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 16:49

timovd

Voorsprong door techniek

2 ^32 is toch 4GB. Of is er nog ergens een beperking?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 19:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

euh jah volgens mij ligt de beperking van 32bits bij 4GB... dus pas als je MEER dan 4GB wilt heb je 64 bits nodig.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Als ik het goed heb was meer dan 3GB een probleem bij XP. Windows 2003 Enterprise had dit probleem al niet meer, maar was dus ook 32 bits, waardoor er max. 4GB geadresseerd kan worden. In Vista is dit ook bij de 32 bits versie, bij de 64 bits versie kun je geloof ik zelf 128GB+ gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:27
Ik zit met een probleem:

Ik heb een Nvidia kaart, dus ik download de forceware drivers van Nvidia. Alleen het vreemde is dat ik met de oude drivers wel 1600x1200x85HZ kan kiezen, maar latere drivers niet meer. Dan is de maximale resolutie ''maar'' 1280x1024x75HZ. Dit is een beetje irritant, want Vista is gigantisch groot op 1280x1024.

96.86 --> 1600x1200x85HZ --> maximale resolutie die ik kan selecteren is: 1768x992
97.46 --> 1280x1024x75HZ maximaal
100.65 --> 1280x1024x75HZ maximaal
158.18 --> 1280x1024x75HZ maximaal

Weet iemand hoe ik dan toch een hogere resolutie kan selecteren met nieuwere drivers, want nu kan ik dus niet echt mijn drivers updaten.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op woensdag 25 april 2007 @ 14:38:
euh jah volgens mij ligt de beperking van 32bits bij 4GB... dus pas als je MEER dan 4GB wilt heb je 64 bits nodig.
Mjah, ik geloof dat het dat bij 3 GB ook zo is. Het geheugen wordt namelijk door het systeem ook nog weggesnoept. Had laatst een leuk tabel gezien waaruit bleek dat je van zowel 3 GB als 4 GB intern geheugen maar 2,84 GB overhield netto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
TheVMaster schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 15:42:
[...]

Of je wacht tot GrabIT 'Vista Compatible' is. Newsleecher had dit probleem ook, maar da's in de laatste beta-releases aangepakt en werkt nu zonder problemen.
vrij eenvoudig te verhelpen door bij de eigenschappen aan te geven dat het met admin rights gedraaid moet worden..., en evt forceren naar vista basic mode, merk dat grabit iig op mij pc soms zwaar traag is met decoden van de bestanden met aero aan, als ik dat programma dan forceer naar vista basic, (draait alles ff in basic, en weer aero na sluiting van grabit) houd ie het goed bij

is een amd64 3000+ @ 2.1ghz, 4x 12MB corsair ram, asus a8v deluxe mobo, dus cpu moet het aan kunnen met 8 draadjes van tweaknews/tweakdsl @20mbit/2000KB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Dutch2007 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 16:36:
[...]

vrij eenvoudig te verhelpen door bij de eigenschappen aan te geven dat het met admin rights gedraaid moet worden..., en evt forceren naar vista basic mode, merk dat grabit iig op mij pc soms zwaar traag is met decoden van de bestanden met aero aan, als ik dat programma dan forceer naar vista basic, (draait alles ff in basic, en weer aero na sluiting van grabit) houd ie het goed bij

is een amd64 3000+ @ 2.1ghz, 4x 12MB corsair ram, asus a8v deluxe mobo, dus cpu moet het aan kunnen met 8 draadjes van tweaknews/tweakdsl @20mbit/2000KB/sec
Tuurlijk kan het ok en zo draaide ik NewsLeecher bij de vorige beta's ook omdat hij toch nog fouten gaf. Maar het liefst voorkom je dat natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

^^^...of je gebruikt altbinz als altenatief. Werkt perfect onder Vista64 en gratis, sneller dan Grabit, Newsleecher >:)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Laatst online: 17:34
Voor de mensen die graag hun decoder willen veranderen in Vista Media Center, ik heb HIER de Vista Media Center Decoder Utility gevonden, en bij mij werkt het een stuk soepeler nu ik gebruik maak van NVIDIA Purevideo Decoder inplaats van de standaard Vista decoder. Misschien was dit al bekend, wilde het alleen even delen.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Laatst online: 15:34
Barfman schreef op woensdag 25 april 2007 @ 20:46:
Voor de mensen die graag hun decoder willen veranderen in Vista Media Center, ik heb HIER de Vista Media Center Decoder Utility gevonden, en bij mij werkt het een stuk soepeler nu ik gebruik maak van NVIDIA Purevideo Decoder inplaats van de standaard Vista decoder. Misschien was dit al bekend, wilde het alleen even delen.
Interessant, wat loopt er precies beter ? Gebruik hier de standaard Vista decoder en ben opzich dik tevreden. Al is er echter meer te behalen probeer ik het natuurlijk graag :)
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Lees de Vista FAQ

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 12) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.