Ik denk dat dat kaart/systeem afhankelijk is, je kan het gewoon testen.daanNL schreef op woensdag 25 april 2007 @ 20:48:
[...]
Interessant, wat loopt er precies beter ? Gebruik hier de standaard Vista decoder en ben opzich dik tevreden. Al is er echter meer te behalen probeer ik het natuurlijk graag
Goede tweak om 50% sneller te surfen. Bij mij werkt het echt super en gaat zeker 2 maal zo snel. Op de een of andere manier is mijn schijf ook een stuk rustiger geworden.
't probleem is wel dat je het Phishingfilter uit moet zettenBarfman schreef op donderdag 26 april 2007 @ 09:37:
Goede tweak om 50% sneller te surfen. Bij mij werkt het echt super en gaat zeker 2 maal zo snel. Op de een of andere manier is mijn schijf ook een stuk rustiger geworden.
Verwijderd
Kan je niet gewoon ramdisk gebruiken en de visfilter aanlaten?TheVMaster schreef op donderdag 26 april 2007 @ 10:00:
[...]
't probleem is wel dat je het Phishingfilter uit moet zettenOf dat nu voor de gemiddelde gebruiker een goed idee is
ach..voor ons Tweakers moet dat kunnen.
Maar niet echt een Vista tweak opzich. Het is opzich al lange tijd bekend dat het wegschrijven van je temp internetbestanden naar je RAM (in de vorm van een virutele schijf) sneller werkt.Barfman schreef op donderdag 26 april 2007 @ 09:37:
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Verwijderd
ik heb sinds vanmiddag een probleempje
..
elke keer als de computer opnieuw opstart en hij is klaar met laden komt er de melding "Windows verkenner werkt niet meer" en dan start verkenner opnieuw op en is alles weer goed.
Weet iemand waardoor dit veroorzaakt wordt?
Wat ik zelf al geprobeerd heb:
Terug gaan naar vorige herstelpunt.
PS. Heb niks nieuws geinstalleerd
elke keer als de computer opnieuw opstart en hij is klaar met laden komt er de melding "Windows verkenner werkt niet meer" en dan start verkenner opnieuw op en is alles weer goed.
Weet iemand waardoor dit veroorzaakt wordt?
Wat ik zelf al geprobeerd heb:
Terug gaan naar vorige herstelpunt.
PS. Heb niks nieuws geinstalleerd
Wie heeft er nog meer last van de folder $recycle.bin die zichtbaar worden in mappen en drives welke zijn gemapt als networkdrive of welke via verplaatsen van locatie naar een netwerkdrive (Favorieten/ Documenten/Download e.d..
Ik krijg het maar niet weg op de drives kan ik er wel mee leven maar als ik op favorieten klik zie ik tussen al mijn links ineens $recycle.bin als map staan met daarin een desktop.ini
En heeft iemand er een oplossing voor?
Ik krijg het maar niet weg op de drives kan ik er wel mee leven maar als ik op favorieten klik zie ik tussen al mijn links ineens $recycle.bin als map staan met daarin een desktop.ini
En heeft iemand er een oplossing voor?
Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.
Klein kickjeTimocos schreef op woensdag 25 april 2007 @ 15:14:
Ik zit met een probleem:
Ik heb een Nvidia kaart, dus ik download de forceware drivers van Nvidia. Alleen het vreemde is dat ik met de oude drivers wel 1600x1200x85HZ kan kiezen, maar latere drivers niet meer. Dan is de maximale resolutie ''maar'' 1280x1024x75HZ. Dit is een beetje irritant, want Vista is gigantisch groot op 1280x1024.
96.86 --> 1600x1200x85HZ --> maximale resolutie die ik kan selecteren is: 1768x992
97.46 --> 1280x1024x75HZ maximaal
100.65 --> 1280x1024x75HZ maximaal
158.18 --> 1280x1024x75HZ maximaal
Weet iemand hoe ik dan toch een hogere resolutie kan selecteren met nieuwere drivers, want nu kan ik dus niet echt mijn drivers updaten.
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Heb je ook de gebruikelijke tweaksoftware al nagekeken (Powerstrip bijvoorbeeld) ?
Staar je niet blind op één topic maar kijk ook in Videoplanken & Beeldkanonnen of je daar wat nuttigs kan vinden
Staar je niet blind op één topic maar kijk ook in Videoplanken & Beeldkanonnen of je daar wat nuttigs kan vinden
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
Ik heb een nieuwe laptop Acer Aspire 5100 serie.. met Vista Premium, alles werkt ok! en ben er ook zeer tevreden mee. Alleen mijn all in one printer van HP schijnt niet echt te werken met vista. Als ik wil printen.. dan reageert ie niet.. mijn laptop(vista) herkent de printer wel. maar printen wil niet.. als ik mijn printer aansluit op mijn oude laptop (winxp) dan werkt ie wel gewoon. Moet ik een aparte driver/software downloaden om mijn printer te laten werken met vista?
EDIT: deze Oplossing heb ik geprobeerd, maar schijnt niet te helpen
Welke printer heb je?Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 11:14:
Ik heb een nieuwe laptop Acer Aspire 5100 serie.. met Vista Premium, alles werkt ok! en ben er ook zeer tevreden mee. Alleen mijn all in one printer van HP schijnt niet echt te werken met vista. Als ik wil printen.. dan reageert ie niet.. mijn laptop(vista) herkent de printer wel. maar printen wil niet.. als ik mijn printer aansluit op mijn oude laptop (winxp) dan werkt ie wel gewoon. Moet ik een aparte driver/software downloaden om mijn printer te laten werken met vista?
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Verwijderd
hoe doe je dat dan?? ik heb al lopen zoeken maar kon het nergens vinden?DeOS schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 10:59:
[...]
Tenzij je het server gedeelte zelf weer enabled natuurlijk*klik*.
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 12:11:
[...]
hoe doe je dat dan?? ik heb al lopen zoeken maar kon het nergens vinden?
Uitpakken en dubbelklikken op premium.bat in jouw geval. Klaar
[ Voor 11% gewijzigd door Pinobigbird op 27-04-2007 12:24 ]
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Staat gewoon in stap 1 hoor, beetje beter zoeken. Het is inderdaad de link die Pinobigbird geeft.Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 12:11:
[...]
hoe doe je dat dan?? ik heb al lopen zoeken maar kon het nergens vinden?
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd hoe het zit met de ondersteuning van Windows Vista voor de nForce 3 Ultra chipset. Destijds heb ik een beta van Windows Vista geprobeerd maar die draaide niet geheel vlekkeloos.
Ook nu zie ik dat nVidia nog geen final drivers heeft gereleased. Maar het zou goed kunnen dat de nForce 3 natuurlijk "out-of-the-box" door Vista wordt ondersteund.
Graag jullie ervaringen
Ook nu zie ik dat nVidia nog geen final drivers heeft gereleased. Maar het zou goed kunnen dat de nForce 3 natuurlijk "out-of-the-box" door Vista wordt ondersteund.
Graag jullie ervaringen
Heb je deze sofwtare versie van de hp site al geprobeerd?
http://h10025.www1.hp.com...nl&product=374568&lang=nl
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ik heb net mijn Surfspot Vista Business binnen gekregen, maar heb nog geen indicatie of het wel of niet 64-bits is. Mijn DVD is 2,4 Gb groot, komt dat overeen met wat jullie hebben?
En kan ik tijdens de installatie kiezen welke Vista versie ik wil?
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Je kan idd tijdens de installatie kiezen welke installatie je wilt hebben. Dan heb je gelijk je antwoord.Deddiekoel schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 21:00:
Ik heb net mijn Surfspot Vista Business binnen gekregen, maar heb nog geen indicatie of het wel of niet 64-bits is. Mijn DVD is 2,4 Gb groot, komt dat overeen met wat jullie hebben?
Verwijderd
Waarom open je hier geen topic voor?Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 09:27:
Heb begin deze week Windows Vista Business Upgrade aangeschaft, met als doel mijn Windows XP Professional een flinke upgrade te geven. Na het invoeren van de DVD en succesvol de Upgrade Advisor te hebben doorstaan, krijg ik een foutmelding als ik op 'Nu installeren' heb gedrukt. Deze foutmelding krijg ik nog voordat ik zelfs bij een menu ben aangekomen en luidt als volgt:
Er is een interne fout opgetreden bij het initialiseren van COM.
Bij deze foutmelding krijg ik alleen de kans om op 'OK' te drukken.
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Ik heb zelf alles al geprobeerd en een zoeksessie op internet levert niet veel informatie op.
Alvast bedankt.
kijk even of er een update te downloaden is van de webiste, eventueel voor XP. Bij mn PSC2110 kon ik de ge-update versie voor XP gewoon op vista installeren, en het werkt perfect( 32bit én 64bit)
Mijn officiele Vista kapt er ineens mee, en zeurt over een hw upgrade dat dat mijn copy niet genuine is, terwijl dit wel het geval is. Aero is uitgeschakelt en van de ms site kan ik ook niets downloaden.
Ik heb de officiele key opnieuw ingevoerd maar dit helpt niet.
met het telefoon nummer 0800-0233487 kom ik ok niet verder. Weet iemand waar ik terecht komt of wat ik moet doen?
met het telefoon nummer 0800-0233487 kom ik ok niet verder. Weet iemand waar ik terecht komt of wat ik moet doen?
Check eens een de de inf files van de setup, daar staat namelijk een file met resoluties er in, gewoon zelf even toevoegen.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Waarom kom je met dat telefoonnummer niet verder? Je krijgt een automatisch systeem aan de lijn, en daarna krijg je een medewerker die je helpt.The Source schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 18:40:
Mijn officiele Vista kapt er ineens mee, en zeurt over een hw upgrade dat dat mijn copy niet genuine is, terwijl dit wel het geval is. Aero is uitgeschakelt en van de ms site kan ik ook niets downloaden.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.
Voor Vista activering moet ik dan bij dat automatische systeem een code ingeven per 6 cijfers, echter dit kan ik niet op mijn Vista verpakking terug vinden. Of is dit het getal dat in het roze vak op het etiket aan de buitenkant van de doos staat?mastair schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 19:27:
[...]
Waarom kom je met dat telefoonnummer niet verder? Je krijgt een automatisch systeem aan de lijn, en daarna krijg je een medewerker die je helpt.
edit; net ms medewerker aan de lijn gehad, ik kan a.s. dinsdag bellen en dan wordt ik verder geholpen
[ Voor 9% gewijzigd door The Source op 28-04-2007 20:21 ]
Verwijderd
Ik heb vista sinds een weekje, en het is nog steeds een beetje wennen, maar eigenlijk voelt het ook weer vanouds, en d'r zitten een paar handige dingetjes in waar ik al erg dankbaar gebruik van maak (de sidebar, hoe heb ik daar ooit zonder gekunt?
Heb nu bijv ebay op me desktop, gewoon supermakkelijk).
Alleen het browsen door de mappen vind ik nog wat onhandig, gewoon kwestie van wennen.
Alleen het browsen door de mappen vind ik nog wat onhandig, gewoon kwestie van wennen.
Ik heb Vista gisteren ook geinstalleerd. De surfspot versie heeft me nergens een vraag gesteld over welke versie ik wilde installeren
. Nu heb ik dus Business 32-bits draaien. Op zich alles behalve een ramp natuurlijk maar ik wel een keer naar 64-bits als ik 2 Gb intern erbij ga prikken. Kon nu alleen nergens vinden hoe ik dat dan voor elkaar kan boksen...
Da's ook niet gek, die staat niet op de doos, die staat op je scherm als je de instructies voor activatie volgt. Zodra je opgeeft telefonisch te willen activeren, krijg je die code op het scherm (weet ik helaas uit ervaring...The Source schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 19:45:
[...]
Voor Vista activering moet ik dan bij dat automatische systeem een code ingeven per 6 cijfers, echter dit kan ik niet op mijn Vista verpakking terug vinden. Of is dit het getal dat in het roze vak op het etiket aan de buitenkant van de doos staat?
edit; net ms medewerker aan de lijn gehad, ik kan a.s. dinsdag bellen en dan wordt ik verder geholpen
Wat is daar anders aan dan?Verwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 10:29:
Verwijderd
Breadcrump browsing is toch wel heel anders als de structuur onder XP. Onder Vista staan wederom je documenten map centraal, maar deze is uitgebreid met een downloadmap en meer.
TIP: Krijg je een UAC melding en klik je per ongeluk op Yes in plaats van No in sommige gevallen dan is er een truukje dat weinig mensen kennen. Dat kon al vanaf Windows 95:
Zodra je op 'Yes' klikt laat je de muisknop niet los en sleep je als het ware het antwoord weg. De klik word dan geannuleerd en je kunt alsnog het goede antwoord aanklikken. Dit is vooral handig voor haastige mensen zoals ik.
myn ervaring met vista is vry redelykhet werkt prima met spellen. moh draait goeden cod2 ook .
echter dap 8.5 (downloadmanager) stopt na 5 dagen en geeft aan datereen probleemis. en hd tune 2.6 start een keer op en daarna niet meer en ik merk dat de harde schyf vry regel matig opde achtergrond wekt ondanks , dat ik automatische defragmentatie uit gezet heb
echter dap 8.5 (downloadmanager) stopt na 5 dagen en geeft aan datereen probleemis. en hd tune 2.6 start een keer op en daarna niet meer en ik merk dat de harde schyf vry regel matig opde achtergrond wekt ondanks , dat ik automatische defragmentatie uit gezet heb
Breadcrumbs ja, maar da's dan ook het enige wat anders is, eigenlijk.Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 12:48:
[...]
Breadcrump browsing is toch wel heel anders als de structuur onder XP. Onder Vista staan wederom je documenten map centraal, maar deze is uitgebreid met een downloadmap en meer.
TIP: Krijg je een UAC melding en klik je per ongeluk op Yes in plaats van No in sommige gevallen dan is er een truukje dat weinig mensen kennen. Dat kon al vanaf Windows 95:
Zodra je op 'Yes' klikt laat je de muisknop niet los en sleep je als het ware het antwoord weg. De klik word dan geannuleerd en je kunt alsnog het goede antwoord aanklikken. Dit is vooral handig voor haastige mensen zoals ik.
Enne, de meeste haastige mensen hebben die muisknop toch al losgelaten voor ze er erg in hebben
Edit:
jxil, no offence hoor, maar veel onleesbaarder dan dit zie ik het zelden...
[ Voor 4% gewijzigd door DizzyWeb op 30-04-2007 12:59 ]
Jongens, ik vraag me nu af of ik goed gelezen heb, maar ik kan nergens iets vinden over het probleem:
Probleem ervaring volgt
- Sata Raid0 UDMA=>PIO
Einde probleem
Oftewel:
Ervaring
Ik heb een RAID 0 hier draaien met 4x250gb Hitachi schijven en ontdekte dat vista ging haperen bij het minste geringste.
A8N32 SLI Deluxe
x2 4800+ @ 2750 en 1`mb per cpu
2048mb GEIL DDR 500
4x 250gb @ raid 0, 7200rpm per schijf
3x 80GB 7200rpm
Lijkt me niet langzaam zou ik zeggen...
Datadoorvoer van de RAID 0 was in vista een miezerige 60mb/s terwijl ik onder XP ruim 170mb/s scoor.
Blijkt nou dat de drivers van NVIDIA of Vista totaal niet goed werken, die staan nog steeds op PIO Modus...
Het lijkt me niet goed dat je schijven op Pio modus gaan werken iig... Ik kan der ook helemaal nix aan veranderen.
Nu ben ik onder XP weer gaan werken, want ik kon niet meer tegen de blauwe schermen, maar ik heb nog nergens een oplossing hiervoor gevonden...
Einde Ervaring
Vraag
Opeens vond ik een Bios update die schijnt alles op te lossen, dus ik ben van 1303 naar 1405 gegaan, maar ben nu huiverig om mijn (notabene) gekochte Vista Ultimate te installeren...
Is dit nu werkelijk een oplossing?
Einde Vraag
Probleem ervaring volgt
- Sata Raid0 UDMA=>PIO
Einde probleem
Oftewel:
Ervaring
Ik heb een RAID 0 hier draaien met 4x250gb Hitachi schijven en ontdekte dat vista ging haperen bij het minste geringste.
A8N32 SLI Deluxe
x2 4800+ @ 2750 en 1`mb per cpu
2048mb GEIL DDR 500
4x 250gb @ raid 0, 7200rpm per schijf
3x 80GB 7200rpm
Lijkt me niet langzaam zou ik zeggen...
Datadoorvoer van de RAID 0 was in vista een miezerige 60mb/s terwijl ik onder XP ruim 170mb/s scoor.
Blijkt nou dat de drivers van NVIDIA of Vista totaal niet goed werken, die staan nog steeds op PIO Modus...
Het lijkt me niet goed dat je schijven op Pio modus gaan werken iig... Ik kan der ook helemaal nix aan veranderen.
Nu ben ik onder XP weer gaan werken, want ik kon niet meer tegen de blauwe schermen, maar ik heb nog nergens een oplossing hiervoor gevonden...
Einde Ervaring
Vraag
Opeens vond ik een Bios update die schijnt alles op te lossen, dus ik ben van 1303 naar 1405 gegaan, maar ben nu huiverig om mijn (notabene) gekochte Vista Ultimate te installeren...
Is dit nu werkelijk een oplossing?
Einde Vraag
edit:
Plotseling iemand ook gevonden die hetzelfde probleem heeft met de 15.00 drivers van Nvidia.
Persoon heet "Phorze"
Link
Plotseling iemand ook gevonden die hetzelfde probleem heeft met de 15.00 drivers van Nvidia.
Persoon heet "Phorze"
Link
[ Voor 14% gewijzigd door Maximilian op 30-04-2007 23:42 ]
oke ik probeer wat beter te pennen ik heb 3 pc ,s waar van 2 met vista 1met vista home primium oem versie en een vista ultimate. de pc met de oem versie draait aleen 6 weken en draait redelyk .alleen myn harddisk (sata2) is in een lagere active mode (5). en die hoort 6 te zyn zo als myn ander schyven in myn andere 2 pc,s. zelfs oudere spellen zoals pinball creepnight voor windows 3.1 en win 98 draait zonder problemen . pc bestaat uit p4 dualcore 3.2 ghz , 1gb ram geheugen, 300 gb sata2 harddisken graka ati 1600 pro pcie die ik wil vervangen voor een ati 1950 prp of een 8800met 320mb . verder werkt nero nog steeds niet goed na 5 dagen kan ik niks meer opstarten heb de laastste versie 7.8.5 . werkt nu met dvd shrink of dvd decrypter die werken prima.
lol, dan had je geen serienummer/productcode in moeten voeren, dan had je kunnen kiezen welke versie je zou willen. De versies op de dvd (alle van home basic tot ultimate) van Slim/Surfspot zijn 32bits en niet 64bits.Deddiekoel schreef op maandag 30 april 2007 @ 12:09:
Ik heb Vista gisteren ook geinstalleerd. De surfspot versie heeft me nergens een vraag gesteld over welke versie ik wilde installeren. Nu heb ik dus Business 32-bits draaien. Op zich alles behalve een ramp natuurlijk maar ik wel een keer naar 64-bits als ik 2 Gb intern erbij ga prikken. Kon nu alleen nergens vinden hoe ik dat dan voor elkaar kan boksen...
Verdwijn alsjeblieft van dit forum tot je fatsoendelijk kunt schrijven. Ik snap je probleem namelijk echt niet. Nero werkt niet en that's it? En probeer het volgende bij je volgende schets dan te mijden:jxil schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 09:04:
oke ik probeer wat beter te pennen ik heb 3 pc ,s waar van 2 met vista 1met vista home primium oem versie en een vista ultimate. de pc met de oem versie draait aleen 6 weken en draait redelyk .alleen myn harddisk (sata2) is in een lagere active mode (5). en die hoort 6 te zyn zo als myn ander schyven in myn andere 2 pc,s. zelfs oudere spellen zoals pinball creepnight voor windows 3.1 en win 98 draait zonder problemen . pc bestaat uit p4 dualcore 3.2 ghz , 1gb ram geheugen, 300 gb sata2 harddisken graka ati 1600 pro pcie die ik wil vervangen voor een ati 1950 prp of een 8800met 320mb . verder werkt nero nog steeds niet goed na 5 dagen kan ik niks meer opstarten heb de laastste versie 7.8.5 . werkt nu met dvd shrink of dvd decrypter die werken prima.
- pc,s
- 8800met
- alles met ij, schrijf jij als y.
- verder werkt nero nog steeds niet goed na 5 dagen kan ik niks meer opstarten heb de laastste versie 7.8.5 (vertaling: Verder werkt Nero nog steeds niet goed. Na 5 dagen kon ik niks meer opstarten en ik heb de laatste versie, namelijk 7.8.5.)
De 64-bits DVD kun je op de Microsoft nabestellen.Deddiekoel schreef op maandag 30 april 2007 @ 12:09:
Ik heb Vista gisteren ook geinstalleerd. De surfspot versie heeft me nergens een vraag gesteld over welke versie ik wilde installeren. Nu heb ik dus Business 32-bits draaien. Op zich alles behalve een ramp natuurlijk maar ik wel een keer naar 64-bits als ik 2 Gb intern erbij ga prikken. Kon nu alleen nergens vinden hoe ik dat dan voor elkaar kan boksen...
Weet iemand hoe je uit kan zetten dat je bij het bladeren door mappen geen bezochte websites meer ziet staan?
Nu krijg je in de adresbalk van IE ook de lokale mappen tussen de websites en in explorer vice versa.
Nu krijg je in de adresbalk van IE ook de lokale mappen tussen de websites en in explorer vice versa.
Deze optie geldt alleen indien je in het bezit bent van de retail versie. Met de Surfspot-editie is dat dus niet het geval.Fab1Man schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 13:19:
[...]
De 64-bits DVD kun je op de Microsoft nabestellen.
Ik heb ook een licentie via Surfspot en wil graag een legale 64-bit DVD. Dat lijkt dus niet te kunnen.
Dan zul je via de "niet helemaal legale manier", een 64 bits versie moeten krijgen. Je key werkt zoals je dat kon zien in het 32 of 64 bits topic.broodjekipburger schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 15:34:
[...]
Deze optie geldt alleen indien je in het bezit bent van de retail versie. Met de Surfspot-editie is dat dus niet het geval.
Ik heb ook een licentie via Surfspot en wil graag een legale 64-bit DVD. Dat lijkt dus niet te kunnen.
Afgelopen zondag eindelijk ook de stap genomen om m'n Vista Home Premium OEM die ik al 2 maanden op de kast had liggen nu dan echt te installeren. Ik wilde nl. eerst een tijdje wachten tot de meeste software en drivers ook een Vista versie hadden gekregen.
Dus met MozBackup m'n Mozilla Thunderbird gebackupped, m'n C: schijf (was XP) geformatteerd, en Vista geïnstalleerd. Daarna achtereenvolgens de volgende software geïnstalleerd:
- nVidia Forceware moederborddrivers,
- Catalyst 7.4,
- SB Audigy driver,
- Antivirus: AntiVir,
- Maxthon 2 (m'n favoriete browser),
- Miranda-IM (laatste developer build),
- OpenSSL (anders kan Jabber/GoogleTalk niet online in Miranda),
- Mozilla Thunderbird 2 en al m'n accounts en emails met MozBackup teruggezet (super!),
- Skype,
- Hamachi,
- Supreme Commander (m'n favoriete game de laatste tijd).
Pluspunt: Het ging allemaal erg snel, makkelijk en soepeltjes. Ik ben dan ook ERG tevreden over mijn Vista installatie en hoef zeker niet meer terug naar XP !
Minpuntjes:
- Onder XP draaide ik standaard op resolutie van 1360x1020 (19" CRT scherm) terwijl ik in Vista moet kiezen tussen 1280x960 (4:3 resolutie die eigenlijk net te groot is) en 1600x1200 (wat weer te klein is). Dit is door ATI helaas zo ingesteld in de driver. Snap niet waarom er zo'n groot gat tussen 1280x... en 1600x... moet zijn!
- Peerguardian2 heeft nog geen versie voor Vista, dus voorlopig moet ik eMule en Bittorrent maar ff niet gebruiken
- Sony Ericsson heeft nog geen Vista versie van de PC Suite.
Dus met MozBackup m'n Mozilla Thunderbird gebackupped, m'n C: schijf (was XP) geformatteerd, en Vista geïnstalleerd. Daarna achtereenvolgens de volgende software geïnstalleerd:
- nVidia Forceware moederborddrivers,
- Catalyst 7.4,
- SB Audigy driver,
- Antivirus: AntiVir,
- Maxthon 2 (m'n favoriete browser),
- Miranda-IM (laatste developer build),
- OpenSSL (anders kan Jabber/GoogleTalk niet online in Miranda),
- Mozilla Thunderbird 2 en al m'n accounts en emails met MozBackup teruggezet (super!),
- Skype,
- Hamachi,
- Supreme Commander (m'n favoriete game de laatste tijd).
Pluspunt: Het ging allemaal erg snel, makkelijk en soepeltjes. Ik ben dan ook ERG tevreden over mijn Vista installatie en hoef zeker niet meer terug naar XP !
Minpuntjes:
- Onder XP draaide ik standaard op resolutie van 1360x1020 (19" CRT scherm) terwijl ik in Vista moet kiezen tussen 1280x960 (4:3 resolutie die eigenlijk net te groot is) en 1600x1200 (wat weer te klein is). Dit is door ATI helaas zo ingesteld in de driver. Snap niet waarom er zo'n groot gat tussen 1280x... en 1600x... moet zijn!
- Peerguardian2 heeft nog geen versie voor Vista, dus voorlopig moet ik eMule en Bittorrent maar ff niet gebruiken
- Sony Ericsson heeft nog geen Vista versie van de PC Suite.
Cool, dat ga ik vanavond eens proberen.Fab1Man schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 13:19:
[...]
De 64-bits DVD kun je op de Microsoft nabestellen.
Wel raar dat alleen de Ultimate DVD ook de 64 bits installs heeft.
[ Voor 10% gewijzigd door Deddiekoel op 01-05-2007 16:30 ]
Verwijderd
mijn ervaring met de x64 beta:
- installeer Vista, merk dat er maar 8bit kleuren zijn
http://omploader.org/file/dsc00436.jpg
goed, ik installeer de drivers voor me grafische kaart, geen probleem,
maar wanneer ik die wil downloaden, merk ik dat men internet ook niet gaat.
goed, ik ga naar me andere pc en download de nvidia drivers en ga met men usb stickje terug naar deze pc.
na de installatie vraagt die om te rebooten, mooi denk ik, nu zal het werken
... hij bootte niet meer omdat Vista een of ander bestand beschadigd had.
ok.. nouja, dan keer ik terug naar windows XP en verwijder die partitie, en koop later de echte vista wel eens..
die boot dus ook niet meer..
XP cdtje bovengehaald, bootlaoder gefixed,..
boot ik XP, merk ik dat die niet meer goed werkt...
Vista heeft namelijk de drive letters veranderd, en al men shortcuts zijn dus waardeloos geworden..
partitionmagic loste dat probleem op.
daarnaa bekijk ik men gentoo, en merk ik dat daar ook wat bestandjes weg zijn...
of dit toeval was, ofdat het ook dankzij Vista was, geen id...
nuja,.. dat was mijn ervaring met de BETA versie.. ben er zeker van dat de echte versie WEL werkt
- installeer Vista, merk dat er maar 8bit kleuren zijn
goed, ik installeer de drivers voor me grafische kaart, geen probleem,
maar wanneer ik die wil downloaden, merk ik dat men internet ook niet gaat.
goed, ik ga naar me andere pc en download de nvidia drivers en ga met men usb stickje terug naar deze pc.
na de installatie vraagt die om te rebooten, mooi denk ik, nu zal het werken
... hij bootte niet meer omdat Vista een of ander bestand beschadigd had.
ok.. nouja, dan keer ik terug naar windows XP en verwijder die partitie, en koop later de echte vista wel eens..
die boot dus ook niet meer..
XP cdtje bovengehaald, bootlaoder gefixed,..
boot ik XP, merk ik dat die niet meer goed werkt...
Vista heeft namelijk de drive letters veranderd, en al men shortcuts zijn dus waardeloos geworden..
partitionmagic loste dat probleem op.
daarnaa bekijk ik men gentoo, en merk ik dat daar ook wat bestandjes weg zijn...
of dit toeval was, ofdat het ook dankzij Vista was, geen id...
nuja,.. dat was mijn ervaring met de BETA versie.. ben er zeker van dat de echte versie WEL werkt
Verwijderd
Nog nooit van dyslexie gehoord zeker?Fab1Man schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 13:17:
[...]
Verdwijn alsjeblieft van dit forum tot je fatsoendelijk kunt schrijven. Ik snap je probleem namelijk echt niet. Nero werkt niet en that's it? En probeer het volgende bij je volgende schets dan te mijden:
- pc,s
- 8800met
- verder werkt nero nog steeds niet goed na 5 dagen kan ik niks meer opstarten heb de laastste versie 7.8.5 (vertaling: Verder werkt Nero nog steeds niet goed. Na 5 dagen kon ik niks meer opstarten en ik heb de laatste versie, namelijk 7.8.5.)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2007 17:06 ]
Beetje meer respect voor iemand mag wel. Zo gaan we hier gelukkig normaal niet met elkaar om.Fab1Man schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 13:17:
[...]
Verdwijn alsjeblieft van dit forum tot je fatsoendelijk kunt schrijven. Ik snap je probleem namelijk echt niet. Nero werkt niet en that's it? En probeer het volgende bij je volgende schets dan te mijden:
- pc,s
- 8800met
@JXIL:
Als je problemen hebt met spellen, gooi je tekst eerst even in Word, en dan door de spellingschecker heen
offtopic:
Natuurlijk heb ik al van dyslexie gehoord, er zit notabene bij mij iemand in de klas die dat heeft. Probleem kun je mijden door je lettertype te vergroten. Daarnaast zitten er gewoon zinsfouten in die ik niet kan wijten aan dyslexie. Er lopen meer van die mensen rond, die 1 heel boek in een zin schrijven. Dat heeft niks maar dan ook niks met dyslexie te maken, maar met laksheid. Ook of een accent met komma of accent teken wordt geschreven. Ik kan me voorstellen dat je dat verschil als dyslexie zijnde niet kent, maar je weet toch wel of je een , of ' intypt op je toetsenbord. Notabene weet je waar die toetsen zitten.
Natuurlijk heb ik al van dyslexie gehoord, er zit notabene bij mij iemand in de klas die dat heeft. Probleem kun je mijden door je lettertype te vergroten. Daarnaast zitten er gewoon zinsfouten in die ik niet kan wijten aan dyslexie. Er lopen meer van die mensen rond, die 1 heel boek in een zin schrijven. Dat heeft niks maar dan ook niks met dyslexie te maken, maar met laksheid. Ook of een accent met komma of accent teken wordt geschreven. Ik kan me voorstellen dat je dat verschil als dyslexie zijnde niet kent, maar je weet toch wel of je een , of ' intypt op je toetsenbord. Notabene weet je waar die toetsen zitten.
Ik geloof dat de Ultimate Retail als enige 2 DVD's meegeleverd krijg, met 32- en 64-bit. De rest is allemaal apart. Zelf Ultimate OEM heeft 2 versie's die je kunt bestellen.Deddiekoel schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 16:29:
[...]
Cool, dat ga ik vanavond eens proberen.
Fab1Man schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 17:01:
offtopic:
Natuurlijk heb ik al van dyslexie gehoord, er zit notabene bij mij iemand in de klas die dat heeft. Probleem kun je mijden door je lettertype te vergroten.
offtopic:
Ik zal mijn vriendin met Dyslexie melden dat haar probleem is opgelost
Het vergroten van lettertype help een heel klein beetje, maar niet veel. Als het wel veel helpt, ben je ook weinig dyslectisch. Maar goed, dit is wel heel erg off-topic.
Ik zal mijn vriendin met Dyslexie melden dat haar probleem is opgelost

Het vergroten van lettertype help een heel klein beetje, maar niet veel. Als het wel veel helpt, ben je ook weinig dyslectisch. Maar goed, dit is wel heel erg off-topic.
Nou, sinds een paar uur Vista Ultimate 64 bits erop staan. Een "illegale probeerversie". Want ik wilde hem eerst testen.
Morgen direkt maar een legale halen, want het draait perfect, en ziet er mooi uit. Geen enkel probleem hier. En dat wilde ik ff zeker weten.
Ik ben er al verslaafd aan.
Morgen direkt maar een legale halen, want het draait perfect, en ziet er mooi uit. Geen enkel probleem hier. En dat wilde ik ff zeker weten.
[ Voor 22% gewijzigd door Format-C op 01-05-2007 18:24 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Ik heb even weer geprobeerd of ik Vista remote kan benaderen op mijn laptop. Voorheen performde dat voor geen meter, maar nu is er prima mee te werken.
Het enige wat ik bij XP-machines wel voor elkaar kreeg en bij Vista niet is het rebooten van de machine die ik via remote control heb benaderd. Bij XP is het heel simpel de taskmanager opstarten en daar 'reboot' aan te klikken, maar bij Vista is deze optie verdwenen. Is er iemand die weet hoe Vista remote te rebooten is?
Het enige wat ik bij XP-machines wel voor elkaar kreeg en bij Vista niet is het rebooten van de machine die ik via remote control heb benaderd. Bij XP is het heel simpel de taskmanager opstarten en daar 'reboot' aan te klikken, maar bij Vista is deze optie verdwenen. Is er iemand die weet hoe Vista remote te rebooten is?
Boktor schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 19:45:
Ik heb even weer geprobeerd of ik Vista remote kan benaderen op mijn laptop. Voorheen performde dat voor geen meter, maar nu is er prima mee te werken.
shutdown /r
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
ik gebruik altijd -r. maar tik eens ipv van /r /? in dan die je alle opties bv. een timer instellen om af te sluiten.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Ook in XP staat dat op dezelfde plek als je de complete dialogue wil doorlopen hoorBoktor schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 19:45:
Bij XP is het heel simpel de taskmanager opstarten en daar 'reboot' aan te klikken, maar bij Vista is deze optie verdwenen. Is er iemand die weet hoe Vista remote te rebooten is?
Start > Windows Security > rechtsonderaan zie je dan een shutdown/restart/sleep dialogue
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Hmmm, dat is mooi ruk. Dat bestellen van de 64-bits versie werkt niet. Om een of andere vage reden pakt hij mijn code niet en geeft nu niet bepaald een heldere reden waarom het niet lukt...Deddiekoel schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 16:29:
[...]
Cool, dat ga ik vanavond eens proberen.
Besloot om nog eens op de pinnacle site te kijken om te zien of er ondertussen al vista64 drivers waren voor hun DVB-T usb stick, en ja hoor: precies zoals ik ze wil. 340KB groot, stick inpluggen, wijzen naar drivermap en 10 seconden later is hij correct geinstalleerd. Windows media center gestart: deze vraagt om mijn postcode en weet aan de hand daarvan mijn dvb-t kanalen volledig te configureren: direct perfect beeld + programmagids, nice!
Beter nog met mijn xbox360 (die vista herkende als media extender toen ik hem voor het eerst aanzette op mijn vista netwerk): start de media center op de 360 op en hij streamt mijn DVB-T signaal dat op mijn computer binnenkomt rechtsreeks naar mijn televisie via de 360. Hulde \o/
Beter nog met mijn xbox360 (die vista herkende als media extender toen ik hem voor het eerst aanzette op mijn vista netwerk): start de media center op de 360 op en hij streamt mijn DVB-T signaal dat op mijn computer binnenkomt rechtsreeks naar mijn televisie via de 360. Hulde \o/
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
oem code misschien want dan kan het kloppen dat je code niet via de site van ms werkt voor bijbestellen van de 64bit.kan alleen met een retail via de ms site.Deddiekoel schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 23:34:
[...]
Hmmm, dat is mooi ruk. Dat bestellen van de 64-bits versie werkt niet. Om een of andere vage reden pakt hij mijn code niet en geeft nu niet bepaald een heldere reden waarom het niet lukt...
Verwijderd
Verslaafd aan wat? Vista of hasta la Vista.RappieRappie schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 18:23:
Nou, sinds een paar uur Vista Ultimate 64 bits erop staan. Een "illegale probeerversie". Want ik wilde hem eerst testen.
Nee, ik vind het ook een erg mooi OS en zeker nu ik met Vlite werkelijk overbodige dingen heb kunnen verwijderen.
Speech support [gebruik ik dat ooit? Nee] 460 MB uitgespaart
Chinese, simplified Chinese en Japanese [zie ik die tekens ooit? Nee] Hup, 1,5 gig van de ISO af
Tablet PC [Gebruik ik echt nooit en mijn laptop is geen tablet PC], weer 600 MB eraf
Media Center gebruik ik al helemaal nooit duis weer een hoop bespaard.
Nog een paar futelateintjes eraf en ik heb een ISO van 1475 MB.
Met Nlite heb ik nog wel eens problemen gehad zoals images die gewoon vastliepen en die grapjes meer. Ik heb nu een goede Nlite XP in voorraad voor mezelf liggen en ik verbaas me over de kwaliteit van Vlite die goed te noemen is. Schrik niet als Vista setup 5 minuten op zwart gaat want die mooie Assessment tool tijdens de setup gebeurt via black screen. Ik wilde hem net resetten en daar was de desktop. Deze vertraging is eenmalig en ik heb het idee een bloedvlugge Vista te hebben. Start minimaal evensnel op als mijn XP en games lopen eigenlijk hetzelfde als onder XP.
Ik ben verslaafd aan Vlite want eindelijk een bedrijf dat snapt dat we al die bloatware niet nodig hebben. Het is dus met succes gelukt en naar mijn advies moet je toch blijvenm opletten met Vlite. Wat je aanvinkt wordt ook écht weggemieterd.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2007 17:58 ]
Weer zo'n klein dingetjes wat ik als erg prettig en handig ervaar. Als je een kopie wil maken van een bestand, dan selecteer ik 'm altijd en druk dan op ctrl + c en ctrl + v.
In Windows XP werd de bestandsnaam dan: 'kopie van bestandsnaam.ext'.
In Vista wordt dit: 'bestandsnaam - kopie.ext'.
Op deze laatste manier staan de bestanden en hun kopieen gewoon onder elkaar en moet je niet telkens op bij de 'k' zoeken voor een kopie. "t is weer een klein iets, maar ik vind het reuze handig!
Op deze laatste manier staan de bestanden en hun kopieen gewoon onder elkaar en moet je niet telkens op bij de 'k' zoeken voor een kopie. "t is weer een klein iets, maar ik vind het reuze handig!
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Verwijderd
Niet alleen de eyecandy is nieuw.Luuk1983 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 20:28:
Weer zo'n klein dingetjes wat ik als erg prettig en handig ervaar. Als je een kopie wil maken van een bestand, dan selecteer ik 'm altijd en druk dan op ctrl + c en ctrl + v.
Ik kan niet wachten op mijn ATi Radeon X1950pro. Oké, het is niet de snelste kaart, maar heel wat beter dan wat ik nu heb, veel beter.
Nochtans vind ik Aero soepeltjes lopen en de stripsessie met Vlite is een succes. Gewoon key invullen hoeft niet meer want dat heb ik in Vlite al gedaan.
Ik vind het werken zonder UAC onder een administrator account zálig! Gewoon opletten met wat je doet en het zal wel loslopen. Gewoon de programma's gebruiken die je onder XP ook had draaien en geen cracks ofzo gaan downloaden. Ik hou me ook af van sexsites omdat het me niet zo boeit.
Zelf ben ik slechts één keer in mijn leven besmet geweest op digitaal gebied.
Nu vista eindelijk alles doet wat ik wil doen (alles van hardware werkt nu zoals het hoort en mijn favo games heb ik ook aan de praat gekregen) ben ik van plan om Vista opnieuw te installeren. Door mijn eindeloze gepruts zijn er wel een paar dingen die niet meer optimaal werken, dus ga ik nu een optimale installatie doen om een nette backup te kunnen maken 
Wat ik me afvraag over vlite: stel nu dat ik mijn ati drivers daaraan toevoeg, kan vlite dan ook al direct de control center software mee installeren, of enkel de naakte drivers? En is er geen manier om windows updates er ook alvast mee in te werpen?
Wat ik me afvraag over vlite: stel nu dat ik mijn ati drivers daaraan toevoeg, kan vlite dan ook al direct de control center software mee installeren, of enkel de naakte drivers? En is er geen manier om windows updates er ook alvast mee in te werpen?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Verwijderd
Geen technische vragen hier, maar gebruik de imagefinder, zoek de images, selecteer met CTRL+A en druk op INS om ze allemaal in het hoofdpaneel in te voegen.neggix schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 01:02:
Ik weet niet echt hoe ik hierop moet zoeken dus vraag het hier ff..
Als ik normaal op een "zeg iso" bestand rechtermuisknop deed, kon ik em bv mounten met alcohol, branden met imgburn, dat stond allemaal in dat rijtje, maar nu staat er helemaal niets meer in. kan alleen openen doen, openen met.. en meer niet. Geen andere opties zoals dat eerst wel was. Ook met andere betandstypen hoor....
Is dat een optie in Vista ofzo? Dat ik dat per ongeluk uitgezet heb?
De nieuwste Alcohol 120% heeft wat problemen met Vista. het werkt verder prima, maar het programma genereerd vaak een foutmelding als het voor de eerste keer na een herstart opgestart word. Het meteen sluiten en heropenen levert geen problemen op. "Ik denk" dat de broncode voor alcohol niet op nodes is gebouwd en daarom alcohol in de war komt met superfetcher. Onder XP geeft alcohol geen foutmeldingen.
Alcohol 120% werkt verder prima als het eenmaal is opgestart. De standaard iSCSI virtual drive werkt niet in Vista en blijft hangen bij het vinden van de drive. Alcohol eenmalig killen helpt dan. Kies dan in opties in het eerste tabblad de andere Windows emulatie en dan werkt de extra virtual drive probleemloos.
Alcohol 120% opstarten en dan F1
Zelf maak ik back-ups van mijn "jawel, zelfgekochte games" en ik kan ze probleemloos vanaf image installeren. Ik gebruik nodvd patches, maar in mijn ogen geen crack omdat ik het puur voor mijn eigen licentie gebruik en niet voor derden.
Te lui om de originele DVD in de drive te stoppen? Wel als de drive 10 tot 20 seconden nodig heeft om de DVD te authoriseren en alcohol 120% dat in seconden doet
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2007 08:13 ]
Wat zijn hier de ervaringen met ontbrekende drivers?
Ik heb namelijk een vrij oude Acer 640UT scanner (is nu BenQ) die onder XP direct werd herkent en geïnstalleerd. In Vista is dit echter niet zo en op de BenQ site staan alleen nog XP drivers. Is er een manier om XP drivers onder Vista te forceren of zo?
Ik heb namelijk een vrij oude Acer 640UT scanner (is nu BenQ) die onder XP direct werd herkent en geïnstalleerd. In Vista is dit echter niet zo en op de BenQ site staan alleen nog XP drivers. Is er een manier om XP drivers onder Vista te forceren of zo?
Heb zelf gisteren Vista Home Premium geinstalleerd. draait super ... al mijn apparaten werden herkend ... de onboard geluidskaart kreeg via windows update de driver. Speel zelf veel world of warcraft, geen enkele vorm van fps verlies of traagheid ... tegenovergestelde zelfs, ik heb het idee dat het vlotter loopt. Het start in ieder geval wel lekker vlot 
Dus ik ben helemaal tevreden over vista, nu nog even wennen aan het nieuwe uiterlijk en werking van sommige dingen
Dus ik ben helemaal tevreden over vista, nu nog even wennen aan het nieuwe uiterlijk en werking van sommige dingen
Je zou het programma vuescan kunnen proberen, deze support jouw scanner en het zou zo met de driver van het programma zelf moeten werken, ook op vista.Deddiekoel schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 08:50:
Wat zijn hier de ervaringen met ontbrekende drivers?
Zelf nog niet geprobeerd, maar ziet er qua ondersteuning wel leuk uit, scan functies weet ik dus niet...
Thanks! Jammer dat het geen freeware is maar als dit doet wat het zegt dat het doet is het die 40 dollar wel waard denk ik. Vanavond meteen even proberen.Fly-guy schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 12:04:
[...]
Je zou het programma vuescan kunnen proberen, deze support jouw scanner en het zou zo met de driver van het programma zelf moeten werken, ook op vista.
Zelf nog niet geprobeerd, maar ziet er qua ondersteuning wel leuk uit, scan functies weet ik dus niet...
Dat is wel leuk om te horen. Ik speel zelf ook veel World of warcraft, en ben laatst geswitched van X-Fi geluidskaart (produceerde weinig geluid meer) naar m'n onboard. Heb dinsdag Vista gekocht en was van plan 't in het weekend te installeren. Weet alleen dus niet of m'n onboard geluid wordt ondersteund (weet niet eens wat ik hebdynosu schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:56:
Heb zelf gisteren Vista Home Premium geinstalleerd. draait super ... al mijn apparaten werden herkend ... de onboard geluidskaart kreeg via windows update de driver. Speel zelf veel world of warcraft, geen enkele vorm van fps verlies of traagheid ... tegenovergestelde zelfs, ik heb het idee dat het vlotter loopt. Het start in ieder geval wel lekker vlot
Heb tegenwoordig een 8800 videokaart, maar hiervoor had ik Radeon 800XL, en daar merkte iik echt een performance verlies onder in wow op vista (fps gehalveerd ongeveer)
Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!
mja ik had eerst ook een x850 xt met een amd 3700+ ... zit nu op die c2d e4300 met een x1950 .. hij gaat nu gewoon goed ... terwijl ie met de oude combo een fps verlies van iets van 20 had.
[ Voor 32% gewijzigd door dynosu op 03-05-2007 15:58 ]
Verwijderd
K-lite Codec pack ??Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 11:58:
Iemand hier al goede Codecs gevonden die video afspelen vloeiend laat gaan en niet schokkend speelt?
Ik heb VLC geprobeerd en die stottert maar als ik DVD afspeel met WinDVD heb ik nergens last van maar dat is een demo versie.
Zelf gebruik ik wel VLC en heb ik mijn Vorbis bestanden omgezet naar MP3 zonder hoorbaar verlies. Onder Vista komen codecs heel nauw en WMP heeft geen goede MP3 codec. Ik installeer een codec van derde en ik zette mijn files om met Cooledit 2.1.
Cooledit doet het prima onder Vista. Cooledit heeft ongeveer de beste MP3 encoder die er is. (VBR 70% klinkt gewoon perfect en helder en ze doen het ook op mijn stand alone DivX speler
Weet je zeker dat je geluids- en videodrivers in orde zijn? Met VOB bestanden heb ik onder VLC geen enkele hinder ergens van. Ik schuif het niet onder tafels en stoelen dat ik 3 uur heb lopen te zoeken naar dé goede geluidsdriver voor Vista zonder consessies te doen op kwaliteit. Dat goedkope HD audio chipje kan heel wat, als je maar de goede drivers hebt en voor mijn chip is maar 1 "één" goede driver en die heb ik uit China.
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2007 17:27 ]
CTRL-ALT-DEL --> en dan even op het pijltje klikken naast het rode icoontje rechts onderin beeldBoktor schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 19:45:
Verwijderd
Verhip ja, ook ik dank je voor de tip.TheVMaster schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 17:30:
[...]
CTRL-ALT-DEL --> en dan even op het pijltje klikken naast het rode icoontje rechts onderin beeld
Ik heb Vuescan nu even geprobeerd en ik kan mijn scanner nu wel gebruiken. Helaas lijkt het erop dat ik de scanner alleen niet ook vanuit andere applicaties kan gebruiken. Het is wel een verbetering iig.Fly-guy schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 12:04:
[...]
Je zou het programma vuescan kunnen proberen, deze support jouw scanner en het zou zo met de driver van het programma zelf moeten werken, ook op vista.
mmmm.. was te verwachten, maar wel jammer...Deddiekoel schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 18:37:
[...]
Ik heb Vuescan nu even geprobeerd en ik kan mijn scanner nu wel gebruiken. Helaas lijkt het erop dat ik de scanner alleen niet ook vanuit andere applicaties kan gebruiken. Het is wel een verbetering iig.
welke firewall gebruiken jullie met Vista? Of is de standaard firewall genoeg? Heb ook een wanadoo Livebox and die heeft ook al een ingebouwde FW.
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Even een update. Mijn vista was dus al sinds 2 maanden geactiveerd. Geen hardware upgrade, toch was areo uitgeschakeld en begon hij te zeuren dat hij mijn vista niet kon valideren. Bij het downloaden van de MS website kon ik ook niet gevalideerd worden. Na zo'n 2 uur met MS helpdesk en veel dingen uitgeprobeerd te hebben is een telefonische re-activatie uiteindelijk de oplossing geweest.The Source schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 19:45:
[...]
Voor Vista activering moet ik dan bij dat automatische systeem een code ingeven per 6 cijfers, echter dit kan ik niet op mijn Vista verpakking terug vinden. Of is dit het getal dat in het roze vak op het etiket aan de buitenkant van de doos staat?
Misschien had dit er iets mee te maken?The Source schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:17:
[...]
Even een update. Mijn vista was dus al sinds 2 maanden geactiveerd. Geen hardware upgrade, toch was areo uitgeschakeld en begon hij te zeuren dat hij mijn vista niet kon valideren. Bij het downloaden van de MS website kon ik ook niet gevalideerd worden. Na zo'n 2 uur met MS helpdesk en veel dingen uitgeprobeerd te hebben is een telefonische re-activatie uiteindelijk de oplossing geweest.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
Ik gebruik de standaard firewall van Vista, maar wel noodgedwongen omdat er gewoon geen andere goede in omloop zijn op dit moment. Ik zou zelf eigenlijk graag iets van Sygate firewall op vista willen hebben maar dat zal wel niet gaan gebeuren.Flipm0de schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:00:
welke firewall gebruiken jullie met Vista? Of is de standaard firewall genoeg? Heb ook een wanadoo Livebox and die heeft ook al een ingebouwde FW.
Ze zeggen dat de firewall van Vista beter is dan die van XP, alleen heb ik hier nog niets van gemerkt, geen meldingen of vragen van toestemming of programma's of ander spul het net op mag. Of van inkomende IP's.
Dus zoek je een andere betere Firewall voor Vista dan zul je nog ff moeten wachten. (tenzij je die van Norton of Zonealarm een optie vindt.)
Die opties zijn er allemaal wel. De Vista firewall is in principe een volwaardige firewall. Je kan de 'geavaceerde' firewall aanzetten, maar ik weet niet meer precies waar. Moet je ff op zoeken op internet.Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 09:13:
[...]
Ik gebruik de standaard firewall van Vista, maar wel noodgedwongen omdat er gewoon geen andere goede in omloop zijn op dit moment. Ik zou zelf eigenlijk graag iets van Sygate firewall op vista willen hebben maar dat zal wel niet gaan gebeuren.
Ze zeggen dat de firewall van Vista beter is dan die van XP, alleen heb ik hier nog niets van gemerkt, geen meldingen of vragen van toestemming of programma's of ander spul het net op mag. Of van inkomende IP's.
Dus zoek je een andere betere Firewall voor Vista dan zul je nog ff moeten wachten. (tenzij je die van Norton of Zonealarm een optie vindt.)
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Verwijderd
Met PCI-Express geef ik je volledig gelijk. Met AGP was gamen naar mijn ervaring beduidend minder in Vista. Ik heb op dit moment een leenkaart omdat mijn oude kaart niet in het RMA moederbord paste en ik met aftrek van de dagwaarde van mijn X850XTPE een X1950pro kan kopen voor 100 euro. Dat is aardig van die zaak omdat ik er niets aan kan doen omdat zij geen AGP moederborden meer konden aankomen voor mij en ik gedwongen naar PCI-E moest. Ik heb er tijdelijk een EAX550 inzitten en games lopen nog heel netjes. Vooral Battle for Middle-earth II heeft veel baad bij de bredere datadoorvoor van PCI-E x16 tegenover die van AGPdynosu schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:56:
Ik heb ook het idee dat gamen onder Vista zelf beter gaat als onder Xp. Onder XP had ik zodra er iets in de achtergrond draaide echte framepauzes en onder Vista heb ik hier totaal geen last van. De overall framerate is 'iets' lager, maar constant en dat gamed prettiger. Dat komt omdat DirextX9 nu geëmuleerd moet worden, maar dat heeft blijkbaar dus ook zo zijn voordelen.
Sinds ik een hoop onnodige dingen in het BIOS het uitgeschakeld is het probleem van "find new hardware" ook weg.
Ik ben tot zover goed te spreken over Vista en zodra ik mijn X1950pro binnenheb die in bestelling is dan activeer ik mijn Windows Vista home premium gewoon netjes.
Verwijderd
Mijn bevestiging waard!dynosu schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 15:26:
mja ik had eerst ook een x850 xt met een amd 3700+ ... zit nu op die c2d e4300 met een x1950 .. hij gaat nu gewoon goed ... terwijl ie met de oude combo een fps verlies van iets van 20 had.
Hey, zelfde kaart straks
Verwijderd
Ik zit met het volgende probleem:
Afgelopen week heb ik de driver van toshiba m.b.t HD DVD speler geinstalleerd.
Per ongeluk heb ik hem, in plaats van in een map,op de D-partitie gezet. Op zich is dit geen probleem aangezien de hele partitie leeg was.
Nu wilde ik hem verwijderen via de normale weg (Configuratiescherm, software verwijderen) maar krijg tot mijn verbazing te zien dat dit niet mogelijk is.
Hoe kan ik iets uit de lijst " software" weghalen als ik geen un-install kan doen? iemand een idee
Per ongeluk heb ik hem, in plaats van in een map,op de D-partitie gezet. Op zich is dit geen probleem aangezien de hele partitie leeg was.
Nu wilde ik hem verwijderen via de normale weg (Configuratiescherm, software verwijderen) maar krijg tot mijn verbazing te zien dat dit niet mogelijk is.
Hoe kan ik iets uit de lijst " software" weghalen als ik geen un-install kan doen? iemand een idee
Heb je een driver geïnstalleerd of software?Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 10:02:
Ik zit met het volgende probleem:
Drivers kan je verwijderen via 'control panel->device manager'. Maar ik denk dat je iets anders bedoelt?
Verwijderd
Klopt ik heb daar al in lopen spelen maar dit is niets in vergelijking met een Firewall als Sygate, Windows laat een heleboel door omdat hij vind dat het goed is (zo niet moet ik dat zelf configureren) en daar ben ik niet van gediend. dus de firewall van Vista kan een hele hoop. Alleen moet je het hem zelf allemaal leren, wat bijna onbegonnen werk is. Ik wil gewoon weten en zelf bevestigen wat er wanneer online gaat, en dat zie ik die Vista firewall nog niet doen.Luuk1983 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 09:33:
[...]
Die opties zijn er allemaal wel. De Vista firewall is in principe een volwaardige firewall. Je kan de 'geavaceerde' firewall aanzetten, maar ik weet niet meer precies waar. Moet je ff op zoeken op internet.
Heb nu al een tijdje vista ultimate x64 draaien op mijn desktop maar er zijn nog steeds 2 devices waar geen drivers voor zijn. Heb een Asus A8N-SLI moederbord. Vorige keer was dit probleem verholpen met een of andere beta driver maar deze kan ik nietmeer vinden. Heb al vanalles gedaan maar niks wil juiste drivers installeren. Iemand raad?
Vista draait perfect hier; ik moet echter in 3DMark05 en 06 wel 5% performance inleveren tov XP.
Jammer maar helaas. Games heb ik nog niet gespeeld. Ik ben nog druk met Vista zelf aan het spelen/ klooien.
Ik vind het wat gebruikersvriendelijker dan XP, en dingen zijn iets makkelijker te vinden vind ik. Dus ik ben wel positief. Nog steeds, na 3 dagen spelen.
Edit; ben wel blij met mijn 4gig mem... Vista lust wel pap van geheugen:

Screenie is van een siuatie met alleen een browser open (2x), en Nero die aan het fikken is. Edit; in idle toestand met alleen een browser open neemt ie gewoon 1,15 gig!
Jammer maar helaas. Games heb ik nog niet gespeeld. Ik ben nog druk met Vista zelf aan het spelen/ klooien.
Ik vind het wat gebruikersvriendelijker dan XP, en dingen zijn iets makkelijker te vinden vind ik. Dus ik ben wel positief. Nog steeds, na 3 dagen spelen.

Screenie is van een siuatie met alleen een browser open (2x), en Nero die aan het fikken is. Edit; in idle toestand met alleen een browser open neemt ie gewoon 1,15 gig!
[ Voor 35% gewijzigd door Format-C op 04-05-2007 20:38 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Een goede firewall "voorlopig'" voor vista is jetico personal firewall.
Hij is wel in de betafase maar werkt goed. Wel nog wat strenger als sysgate maar hij lijkt er precies op. www.jetico.com
Hij is wel in de betafase maar werkt goed. Wel nog wat strenger als sysgate maar hij lijkt er precies op. www.jetico.com
Dat is dus die prefetch. Vista slurpt gewoon geheugen op om programma's sneller te kunnen starten, als dat geheugen ergens anders voor nodig is, laat ie het vanzelf weer los. Die 1,15Gb is dus echt geen accurate weergave van wat er daadwerkelijk gebruikt wordt.RappieRappie schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 20:25:
Vista draait perfect hier; ik moet echter in 3DMark05 en 06 wel 5% performance inleveren tov XP.
[afbeelding]
^^IDD..geheugenbeheer is onder vista geheel anders. Bovendien vind ik 4gb aan geheugen echt overkill . Vista64x draaid hier op 1gb mem als een trein wel met 2gb swapfile readyboostDizzyWeb schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 10:45:
[...]
Dat is dus die prefetch. Vista slurpt gewoon geheugen op om programma's sneller te kunnen starten, als dat geheugen ergens anders voor nodig is, laat ie het vanzelf weer los. Die 1,15Gb is dus echt geen accurate weergave van wat er daadwerkelijk gebruikt wordt.
Memuse is 46%...
Tubes....It's what make music music!
Nou dat kan ik niet helemaal staven.silitek schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 11:03:
[...]
^^IDD..geheugenbeheer is onder vista geheel anders. Bovendien vind ik 4gb aan geheugen echt overkill . Vista64x draaid hier op 1gb mem als een trein wel met 2gb swapfile readyboost![]()
Memuse is 46%...
Mijn Vista x64 verbruikte in idle toestand met Superfetch aan, 735mb. Zette ik Superfetch uit, steeg mijn geheugenverbruik naar 950mb. Er waren 66 processen opgestart, maar deze zijn, volgens process explorer, allemaal van Vista zelf. Vooral svchost, verbruikte 2x 350mb. Het vreemde is dat ik dus niet begrijp dat als ik superfetch uitzet, dat mijn verbruik gewoon omhoog gaat. Op dit moment heb ik 1gb erin zitten (1 module is naar RMA). Ik vind het gewoon brutaal van Vista dat ik dat geheugenverbruik niet omlaag krijg.
Ach, als je Vista langer gebruikt kruipt dat nog een klein beetje omhoogRappieRappie schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 20:25:
[afbeelding]
Zo zit ik bij een verse install eerst op 35%, maar na een aantal weken/maandan is dit 50%+
Ik merk ook dat hoe langer ik een install gebruik, hoe sneller alles wordt met opstarten enzo. In tegenstelling tot XP die juist langzamer wordt naarmate de install ouder is
Probeer eens een zware game, en kijk dan hoe het geheugengebruik zit. Hoeveel van de game zit in het echte geheugen en hoeveel in de swap (wel even de swap-column aanzetten in taskmanager), dan kan je zien wat Vista 'echt' minimaal gebruikt.Fab1Man schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 11:22:
[...]
Nou dat kan ik niet helemaal staven.
Mijn Vista x64 verbruikte in idle toestand met Superfetch aan, 735mb. Zette ik Superfetch uit, steeg mijn geheugenverbruik naar 950mb. Er waren 66 processen opgestart, maar deze zijn, volgens process explorer, allemaal van Vista zelf. Vooral svchost, verbruikte 2x 350mb. Het vreemde is dat ik dus niet begrijp dat als ik superfetch uitzet, dat mijn verbruik gewoon omhoog gaat. Op dit moment heb ik 1gb erin zitten (1 module is naar RMA). Ik vind het gewoon brutaal van Vista dat ik dat geheugenverbruik niet omlaag krijg.
Maar waarom zou je Superfetch uit willen zetten? Dat is juist een van de pluspunten van Vista
[ Voor 39% gewijzigd door anandus op 05-05-2007 11:49 ]
Verwijderd
Dit is niet normaal. Mijn Vista lust 484 MB als hij in rust is en ik kom zonder te gamen niet over de gig heen wat ik ook uitvreet. Ben je niet besmet ofzo? Is het een illegale versie? Ik wet wel dat de meeste activatie cracks lelijke spyware bevat, maar jah.RappieRappie schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 20:25:
[afbeelding]
Windows media player open, 2 internet explorers open en alle veiligheidspaketten op actief.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2007 12:23 ]
Ik zit, met een verse Vista-install (van de week geïnstalleerd), op 749Mb.Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 12:16:
[...]
Dit is niet normaal. Mijn Vista lust 484 MB als hij in rust is en ik kom zonder te gamen niet over de gig heen wat ik ook uitvreet. Ben je niet besmet ofzo? Is het een illegale versie? Ik wet wel dat de meeste activatie cracks lelijke spyware bevat, maar jah.
Ik heb Firefox open (6 tabs), WLM (4 venster), Winamp, Sidebar (7 gadgets), daemon Tools en AVG.
Maarja, volgens mij verschilt het ook behoorlijk van computer naar computer. Ik geloof dat Vista bijvoorbeeld kijkt naar het maximum beschikbare geheugen en dan probeert om 30%-50% vol te krijgen
Ik denk idd dat als je veel geheugen hebt, dat Vista er ook gebruik van maakt...
dat idee heb ik ook, en vind dat juist erg goed, dan is alles er lekker snelRappieRappie schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 12:37:
Ik denk idd dat als je veel geheugen hebt, dat Vista er ook gebruik van maakt...
heb hier 2 Gb en dik 750 Mb in gebruikt, dat is niks natuurlijk.
op me werk heb ik 1.5 Gb geheugen, dat wordt wat krap als je 2 Virtuele PC's opend
dan staat die CPU/geheugen teller in de sidebar constand rond de 90%, ik heb ook het idee dat Vista het niet hoger wil hebben als 90%, want daar komt die bijna nooit boven.
Verwijderd
Mis want als ik Vista vergelijk op mijn laptop met dezelfde software dan scheeld dat maar 5 (vijf) MB en niet meer en mijn laptop heeft maar 1024 MB aan RAM.
Laptop heeft 5 MB minder nodig dan mijn desktop en het verschil is wel het dubbele in geheugen. Verklaar dat.
Ik heb altijd rond die waarde gezeten en mijn WEI score is ook altijd hetzelfde. Of ik hem nu herinstalleer of niet, altijd rond deze koers en daar is een touw op te trekken.
Ik denk wel dat als je ander soort software gebruikt dat je meer of minder nodig hebt. Toen mijn laptop nog met Norton Internet security zat vrat het ook rond de 988 MB. Ik had dus niets meer over
Norton Internet Security is nu mijn onderzetter (zonder gein
)
--------------------------------------
Ik merk wel dat je met Vista meer details kunt krijgen over hoe en wat. Op de een of andere manier wil ik toch niet meer terug naar XP. Ik zou toch al veel handigheidjes zoals de Breadcrumpsearch gaan missen.
Laptop heeft 5 MB minder nodig dan mijn desktop en het verschil is wel het dubbele in geheugen. Verklaar dat.
Ik heb altijd rond die waarde gezeten en mijn WEI score is ook altijd hetzelfde. Of ik hem nu herinstalleer of niet, altijd rond deze koers en daar is een touw op te trekken.
Ik denk wel dat als je ander soort software gebruikt dat je meer of minder nodig hebt. Toen mijn laptop nog met Norton Internet security zat vrat het ook rond de 988 MB. Ik had dus niets meer over
Norton Internet Security is nu mijn onderzetter (zonder gein
--------------------------------------
Ik merk wel dat je met Vista meer details kunt krijgen over hoe en wat. Op de een of andere manier wil ik toch niet meer terug naar XP. Ik zou toch al veel handigheidjes zoals de Breadcrumpsearch gaan missen.
[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2007 19:01 ]
Ik heb op aanraden van iemand in dit topic Infrarecorder erop gezet. Tool lijkt me inderdaad top maar ik krijg een waarschuwing error als ik hem opstart dat een codec niet geschikt is (irWave.irc).
Zijn hier mensen die deze melding ook krijgen/kregen en hoe je die kunt verhelpen?
Edit: Never mind, heb in de map van mijn oude XPx64 installatie geinstalleerd. Door te uninstallen en die map eerst weg te gooien en daarna te reinstallen werkt het als een zonnetje!
Zijn hier mensen die deze melding ook krijgen/kregen en hoe je die kunt verhelpen?
Edit: Never mind, heb in de map van mijn oude XPx64 installatie geinstalleerd. Door te uninstallen en die map eerst weg te gooien en daarna te reinstallen werkt het als een zonnetje!
[ Voor 24% gewijzigd door Deddiekoel op 05-05-2007 21:59 ]
Control Panel\Administrative ToolsVerwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 10:48:
[...]
Klopt ik heb daar al in lopen spelen maar dit is niets in vergelijking met een Firewall als Sygate, Windows laat een heleboel door omdat hij vind dat het goed is (zo niet moet ik dat zelf configureren) en daar ben ik niet van gediend. dus de firewall van Vista kan een hele hoop. Alleen moet je het hem zelf allemaal leren, wat bijna onbegonnen werk is. Ik wil gewoon weten en zelf bevestigen wat er wanneer online gaat, en dat zie ik die Vista firewall nog niet doen.
en da firewall with advanced settings...
lijkt me advanced genoeg%SystemRoot%\system32\WF.msc
(had eigenlijk wel standaard zo gemogen van mij iig....
Verwijderd
@home is toch echt niet blij als ik outbound protection aanzet. Weg DHCPDutch2007 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 01:05:
[...]
Control Panel\Administrative Tools
en da firewall with advanced settings...
[...]
lijkt me advanced genoegmet rules, en zeggen dat outbound? standard blocked is, zag net dat inbound blocked is, en outbound allowed van elke app (denk als je dat changed naar standaard alles blocken (en dus elk programma laten vragen of ie in en/of outbound mag hebben dat ut dan wel goed komt imho....
(had eigenlijk wel standaard zo gemogen van mij iig....

Dit topic is gesloten.
Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.
Let even op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.
Let even op:
- Lees de Vista FAQ
- Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.
- Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 12) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag