[Discussie] Het grote Vista Ervaringen topic [Deel 13]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 23.222 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Ik gebruik Vista Firewall Control.

Ik bepaal zelf wat erin komt en eruit gaat. :D

Vanmiddag even een andere FW proberen denk ik. Ik wil eerst ff CSS spelen.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:40
RappieRappie schreef op zondag 06 mei 2007 @ 10:58:
Ik gebruik Vista Firewall Control.

Ik bepaal zelf wat erin komt en eruit gaat. :D

Vanmiddag even een andere FW proberen denk ik. Ik wil eerst ff CSS spelen.
Gebruik het ook sinds pas. Werkt prima moet ik zeggen. Ik vond de Vista firewall op zich prima, maar ik miste altijd de pop-ups die ik bij Kerio wel krijg om toestemming te geven of niet. Met dit programma wordt dat toegevoegd aan de Vista firewall. Werkt prima :)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SideShow schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 21:39:
Sedert ik 2x512ram bij heb ... blokkeert mn computer soms in warcraft ... Weet niet direct als dit aan wow ligt of aan vista. Zou ik er goed aan doen van alles eens te herinstalleren? De rams zijn nu erin gepropt toen vista al erop stond... maar ik denk niet dat dit er iets mee te maken kan hebben ? Misschien het moeilijk samenwerken van 2xApacer en 2xTwinmos ?
Ik denk dat de 2 soorten modules niet geheel compatible met elkaar zijn. Kijk even met CPUID of er meerdere timingstabellen zijn onder SPD en onder de bankjes zelf.

Vista gaat anders met geheugenfouten om als XP. Ik heb ook geheugenfouten in Vista gehad en Vista draait vaak gewoon door totdat het echt niet meer kan en dan komt er een melding. Games gaan dan terug naar de desktop of blijven vastzitten (geluid slaat telkens over en het beeld zit vast).

Even de extended memtest van Vista draaien ;)

Waarom blijven die technische vragen maar komen? Die blauwe waarschuwing boven mijn kader priemt me toch de hele tijd aan, dus. Goed dat ik geen mod ben ;)

Tip: Mocht het je nog niet helpen open dan even een nieuwe topic met je detaisl zoals het hoort. Het is geen aanval op jou want ik maak die fout zelf ook nog wel eens, maar dan heb ik het wel snel door.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
Luuk1983 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 09:33:
[...]

Die opties zijn er allemaal wel. De Vista firewall is in principe een volwaardige firewall. Je kan de 'geavaceerde' firewall aanzetten, maar ik weet niet meer precies waar. Moet je ff op zoeken op internet.
Of in dit topic :+ (of het vorige deel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flipm0de schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:00:
welke firewall gebruiken jullie met Vista? Of is de standaard firewall genoeg? Heb ook een wanadoo Livebox and die heeft ook al een ingebouwde FW.
Ik gebruik zelf voor mijn Vista 32bits de nieuwste Kaspersky Internet Security (op het moment van schrijven Versie 6.0.2.621 en in NL-editie!). AV + Firwall in 1. Werkt perfect! Alles goed in te stellen en weinig resources...
Voorheen op XP werd ik beschermd door de combi NOD32 + Outpost. Tot op heden van Outpost nog geen Vista versie (wel een 64 bits versie, maar geen Vista!? :? )
Mocht er een Vista proof versie van Outpost verschijnen binnenkort, ga ik toch weer terug naar mn oude vertrouwde combi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katala
  • Laatst online: 26-06 12:46
Even terugkomend op mijn performance in World of Warcraft in XP / Vista. Ik merk wel degelijk een klap in performance. Op sommige plekken is de fps gewoon gehalveerd. Echter is 30 fps nog steeds ruim voldoende

Over het algemeen ben ik zeer tevreden over Windows Vista. Vooral de kleine handigheidjes die je overal tegenkomt vind ik lekker werken.

Één ding irriteert me echter. Wanneer ik de windows verkenner open, dan opent ie 'm steevast in de standaard groote. Ik zou graag willen dat ie gewoon maximaal geopent is en blijft. Iemand enig idee ?:)

Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:59
Zie net dat philips webcamdrivers voor zijn 900N heeft uitgebracht. Helaas voor de oudere modellen nog niks.

Verder heeft Hauppauge voor zijn WintTV pci-fm ook nog geen drivers, terwijl dat ding wel degelijk nog op de markt is. :| tJa, iedereen koopt tegenwoordig die pvr150....

[ Voor 45% gewijzigd door Sjah op 08-05-2007 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Katala schreef op maandag 07 mei 2007 @ 16:11:

Één ding irriteert me echter. Wanneer ik de windows verkenner open, dan opent ie 'm steevast in de standaard groote. Ik zou graag willen dat ie gewoon maximaal geopent is en blijft. Iemand enig idee ?:)
Simpel...groot slepen. En verkenner opend full screen ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even over dat geheugen verbruik van Vista. Bij mij (Vista 64 Buissness, met 2 gig DRRII) gebruikt hij met alleen opera en een Moo cliënt aan 34%. Niet iets waar je last van hebt dus. En inderdaad, ook ik merk dat hoe langer ik Vista draai, hoe soepeler alles begint te lopen.

Practisch het enige probleem waar ik nog tegen aanloop is het volgende: Ik heb een dvd, die half volgebrand is met .avi's. Deze dvd is gewoon afgesloten. Onder XP deed, en doet, hij het prima, maar als ik hem er in Vista inschuif loopt mijn hele systeem vast. Geen BSOD verder, het doet gewoon niets meer. Je kunt een half uur wachten, en hij is nog aan het nadenken. Hiervoor zijn 2 oplossingen: harde reboot en de dvd er weer uitplukken. Als hij er eenmaal uit is loopt de boel als een zonnetje. Als ik probeer mijn pc te starten met die cd in een van mijn optische stations, start hij gewoon weg niet op, maar blijft hangen op een zwart scherm. Terwijl in de BIOS alleen mijn HDD staat ingesteld als bootdevice, hij zou daar dus niet eens naar moeten kijken.

Ah well, als iemand enig idee heeft hoe dit te voorkomen? Verder kan ik namelijk andere DVDs wel prima lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:26
Even een off-topic vraag

welke vista uitvoering kan ik het best gebruiken :?
Ik internet en MSN voornamelijk en speel af en toe een spel :Y

Ik gebruik nou Vista Ultimate x86 maar het is redelijk zwaar
Draait op m'n systeem verder goed ,alleen bij het spelen van een spel merk ik dat het spel begint te hikken :Y
(probleem nooit gehad op XP)

welke uitvoering kan ik het best gebruiken ?? :
Home Basic
of Business

alvast bedankt _/-\o_

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Ben nog steeds niet zo gelukkig met 64-bits Nvidia drivers...sommige games klappen er als nog uit.
Voor de rest ben ik wel content met Vista64-bit. Kan de vorige post^^ wel in mee gaan. Vista runs meer soepeler en soepeler...Wat geheugen betreft zit ik Idle tussen de 50 en 60% met maar 1Gb mem en 2Gb " readyboost" maar kom nergens te kort...Altbinz, winrar, outlook en NFS carbon draaien vrolijk rap en probleemloos tegelijk...

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Ik heb nog een kleine vraag over Aero, heb de oplossing hiervoor wel voorbij zien komen in dit topic maar er zijn zo veel replies dat ik hem echt niet meer kan vinden :(

Als ik in Vista mijn scherm maximaliseer verdwijnt het Aero effect en zie ik dus een scherm met zwarte kaders, kan iemand mij vertellen hoe ik dit voor elkaar krijg zonder 3rd party software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nippletwister schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 13:29:
Ik heb nog een kleine vraag over Aero, heb de oplossing hiervoor wel voorbij zien komen in dit topic maar er zijn zo veel replies dat ik hem echt niet meer kan vinden :(

Als ik in Vista mijn scherm maximaliseer verdwijnt het Aero effect en zie ik dus een scherm met zwarte kaders, kan iemand mij vertellen hoe ik dit voor elkaar krijg zonder 3rd party software?
Hoe je wat voor elkaar krijgt? :?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
anandus schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 13:36:
[...]
Hoe je wat voor elkaar krijgt? :?
Zoals ik het zeg ;)

Bij een scherm dat niet is gemaximaliseerd zie je het Aero effect, transparant kaders dus.
Wanneer ik het scherm maximaliseer wordt alles niet meer transparant, zwart dus.

Volgens mij was mijn uitleg niet zo onduidelijk hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Nippletwister schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 13:41:
[...]

Zoals ik het zeg ;)

Bij een scherm dat niet is gemaximaliseerd zie je het Aero effect, transparant kaders dus.
Wanneer ik het scherm maximaliseer wordt alles niet meer transparant, zwart dus.

Volgens mij was mijn uitleg niet zo onduidelijk hoor :)
Oh, dat hoort zo :)
Je kan wel een andere kleur uitkiezen, maar volgens mij niet transparant, want dat is denk ik wat je bedoelt? Het kan wel iets duidelijker hoor :P

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 08-05-2007 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
anandus schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 13:48:
[...]
Oh, dat hoort zo :)
Je kan wel een andere kleur uitkiezen, maar volgens mij niet transparant, want dat is denk ik wat je bedoelt? Het kan wel iets duidelijker hoor :P
Haha, ja ik weet dat dat zo hoort en dat ik een ander transparant kleurtje kan kiezen. :P
Ik zag dus alleen ergens in dit grote topic voorbijkomen dat gemaximaliseerde vensters ook transparant kunnen zijn zonder 3rd party software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:42

Pffff ..... om maar even een einde te maken aan deze slow-chat ;) . Ik vind het wel namelijk wel duidelijk wat je bedoelt. Even zoeken op 'vista maximized windows glass' o.i.d.

Kom je o.a. hier of hier op uit.

[ Voor 9% gewijzigd door DeOS op 08-05-2007 14:38 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:11

Je moet 3rd party software gebruiken. Je hebt geen andere mogelijkheid.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Mentox schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:01:
[...]

Je moet 3rd party software gebruiken. Je hebt geen andere mogelijkheid.
Ik snap ook niet goed waarom je dat zou willen. Het is bewust zo gemaakt dat als je maximaliseert (en je wilt je dan dus concentreren op één venster) je niet wordt lastig gevallen door doorschijnende borders waar je weer andere vensters doorheen ziet ;)

Maar goed op zich zou het handig/makkelijk zijn als je het uit kon zetten voor het geval je wel doorschijnende borders wilt in een gemaximaliseerd scherm

[ Voor 16% gewijzigd door TheVMaster op 08-05-2007 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort (nog geen week) een laptop met vista home premium er op.
Er valt veel te ontdekken en het meeste gaat wel.

Waar ik niet uitkom is de instelling van mijn thuisnetwerk.

Ik heb nu in het netwerkcentrum de volgende instellingen

Netwerkdetectie = ingeschakeld
Bestandendelen = ingeschakeld
De rest = uitgeschakeld

Het duurt soms wel 20 minuten voor mijn andere computers (XP) zichtbaar zijn in het netwerk.
is dat normaal?

Edit: Ik was wel erg optimistisch met 20 minuten, ik heb nu al ruim een uur geen zicht op de XP computers. Firewall is uit

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2007 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
'k dacht net leuk ff weer de 64bits versie installeren (wel eerst ff een fullbackup van de 32bits versie :p)...wil MediaCenter niet opstarten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katala schreef op maandag 07 mei 2007 @ 16:11:
Even terugkomend op mijn performance in World of Warcraft in XP / Vista. Ik merk wel degelijk een klap in performance. Op sommige plekken is de fps gewoon gehalveerd. Echter is 30 fps nog steeds ruim voldoende

Over het algemeen ben ik zeer tevreden over Windows Vista. Vooral de kleine handigheidjes die je overal tegenkomt vind ik lekker werken.

Heb je AGP? Zo ja, dan is alles verklaard.

Ik merk het zelf sinds ik PCI-E heb. Omdat mijn oude X850xt niet paste in het RMA moederbord kreeg ik zolang een leenkaartje mee; de veel zwakkere EAX550.
Vandaag om 16:30 (moest gisteren zijn) komt mijn EAX1950pro binnen, dat is nu zeker :)

In Windows XP was het huilen met de EAX550, veel framedrops en sluggish, door Vista te gebruiken ben ik met deze kaart juist vooruit gegaan. Wel een lage framerate, maar geen drops meer en tenminste constant alsof Vista zich écht op de achtergrond houdt.
Ook de rariteiten dat ik het AVG updatevenster midden in mijn spel zag voorbijflitsen is nu voorbij.

Windows Vista is dan wel wat trager in de framerate, maar wel heel constant en zonder drops.

-----------

Het installeren van OpenOffice ging ook beduidend sneller als onder XP. Ook het comprimeren met 7-zip gaat sneller onder Vista (meer MB/s). Vooral het installeren vanaf een image gaat bloedsnel onder Vista. Ik heb gemeten hoelanbg LOTR BFME II nodig had om te installeren vanaf XP en vanaf Vista met Alcohol 120% en de image op een andere harddisk.

XP: 3min55 seconden (5,05GB)
Vista: 1min42 seconden (5,05GB)

Er zijn dus ook dingen minimaal dubbel zo vlug dan alleen maar trager.

--------------

Waar kijken we naar? Kijken we naar het geheel of kijken we omdat Vista minder fraampjes per seconde kan neerzetten omdat de drivers nog niet helemaal optimaal zijn. Is dat een eerlijk vergelijk?

Nu is dat nog niet eerlijk, maar over een half jaar wil ik opnieuw de zaak belichten.

---------------

Superfetcher doet goed zijn werk. Alle programma's starten überhaubt sneller op als in XP. Het opstarten van Vista kost niets meer tijd als het opstarten van Windows XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 10:02:
Ik zit met het volgende probleem:

Afgelopen week heb ik de driver van toshiba m.b.t HD DVD speler geinstalleerd.
Per ongeluk heb ik hem, in plaats van in een map,op de D-partitie gezet. Op zich is dit geen probleem aangezien de hele partitie leeg was.

Nu wilde ik hem verwijderen via de normale weg (Configuratiescherm, software verwijderen) maar krijg tot mijn verbazing te zien dat dit niet mogelijk is.

Hoe kan ik iets uit de lijst " software" weghalen als ik geen un-install kan doen? iemand een idee
Heb je hier misschien wat aan Rinus?

http://www.netomatix.com/Development/VistaAddRemove.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katala
  • Laatst online: 26-06 12:46
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 06:33:
[...]
Heb je AGP? Zo ja, dan is alles verklaard.

Superfetcher doet goed zijn werk. Alle programma's starten überhaubt sneller op als in XP. Het opstarten van Vista kost niets meer tijd als het opstarten van Windows XP
Nee ik heb gewoon PCI-E. Overigens zit er nu wel iets meer performance in, alsof Vista in de loop der tijd (2-3 dagen) sneller draait. Ik denk eerder dan Athlon 64 3500+ óf m'n PC 3200 geheugen de snelheid van mijn videokaart een beetje beperkt.

Opstarten van de PC duurt bij mij veel langer. Echter zodra je kunt inloggen is ie ook meteen klaar met het laden van alle 'rand troep' zoals msn e.d.

Nog even terugkomen op dat probleem met het groot blijven van de windows verkenner. Dat is niet op te lossen met het groter slepen van het venster :( Maar goed ik vind het verder ook weer niet zó erg. Het is me wel eens vaker overkomen op oudere PC's met oudere versies van Windows. Na verloop van tijd kon Windows het dan toch op een of andere manier onthouden, maar het blijft vreemd.

Ik zit me trouwens af te vragen hoe de activatie werkt, want ik kan namelijk de activatie opties niet vinden (heb niet echt uitgebreidt gezocht ofzo) Ik vind het wel opvallend dat hier niet gewoon dagelijks een herinnering op je scherm voor komt of iets dergelijks.

Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Katala schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 09:13:
[...]

Ik zit me trouwens af te vragen hoe de activatie werkt, want ik kan namelijk de activatie opties niet vinden (heb niet echt uitgebreidt gezocht ofzo) Ik vind het wel opvallend dat hier niet gewoon dagelijks een herinnering op je scherm voor komt of iets dergelijks.
Ik verwonderde me ook hierover.

Ik heb het als volgt opgelost:
Gewoon F1 drukken zodat Help opstart. Daar intypen: 'activeren'. Dan krijg je een link waardoor het activatieproces wordt gestart.

Simpel maar effectief. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 21:07
Misschien is ie al eens langs gekomen, maar ik vond de site van websonic echt superhandig nadat ik m'n vista installatie klaar had... Ik moet zeggen dat ik eerst echt huiverig was voor Vista (zelfs anti!) maar nadat UAC uitgeschakeld is werkt ie weer zo intuitief als dat Xp deed. Moet ook nog wel wennen aan de schijfindeling en plekken van bestanden.. Maar oh oh oh wat heeft microsoft goed afgekeken bij de vrienden van Apple en Linux....
Oh de site van websonic is trouwens hiero te vinden.

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Vince22 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 09:35:
Misschien is ie al eens langs gekomen, maar ik vond de site van websonic echt superhandig nadat ik m'n vista installatie klaar had... Ik moet zeggen dat ik eerst echt huiverig was voor Vista (zelfs anti!) maar nadat UAC uitgeschakeld is werkt ie weer zo intuitief als dat Xp deed. Moet ook nog wel wennen aan de schijfindeling en plekken van bestanden.. Maar oh oh oh wat heeft microsoft goed afgekeken bij de vrienden van Apple en Linux....
Oh de site van websonic is trouwens hiero te vinden.
Mooi toch dat MS heeft afgekeken. Dan zijn die voordelen voor OS X en Linux ook weer weg en wordt Windows een stuk beter. Dan kunnnen we lekker bij Windows blijven omdat Windows dan meer voordelen heeft dan OS X of Linux ;)

Hierdoor gaan OS X en Linux hun best doen om beter te worden en dan komen ze met wat nieuws en dan kan Windows het weer overnemen >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Mentox op 09-05-2007 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Vince22 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 09:35:
maar nadat UAC uitgeschakeld is werkt ie weer zo intuitief als dat Xp deed.
Ook al is het een discussie die al vele malen gevoerd is, merkte ik laatst, toen ik een aantal weken op mijn XP-laptop werkte, dat ik mezelf een stuk onveiliger voelde (ook al was het wél veilig, AVG enzo) omdat er bij XP geen UAC opzit en er dus dingen geïnstalleerd kunnen worden zonder dat je het door hebt.

Velen vinden UAC (enigszins begrijpelijk) irritant, maar nu, na een klein jaar Vista moet ik zeggen dat ik me ook echt een stuk veiliger voel dan een systeem zonder UAC, zoals XP :)

Jij noem het 'intuitief'*, ik noem het 'een onveilig gevoel' :)

* Overigens vind ik Vista met een hoop dingen intuitiever werken dan XP, als je door de gewenning heen bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Ik heb een "probleem" met de file Explorer, als ik links in de boom een file selecteer en vervolgens met het toetsenbord door de file tree navigeer, dan toont hij niet meer automatisch de inhoud van de geselecteerde folder aan de rechterkant. Als ik met de muis een item uit de boom selecteer gaat het wel gewoon goed.

Ben ik de enige met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08 21:19
Ik lees hier van verschillende mensen dat het mogelijk is om met een 32bit gekochte licentie je ook een 64bit vista kan activeren mits je de 32bits versie nog niet hebt geactiveerd....

Zit er dan ook verschil in de 'upgrade' serials en de OEM serials? Dus met andere woorden; zou je met de 32bits upgrade serial ook een 64bits versie kunnen activeren mits de 32bits versie niet is geactiveerd??

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Een OEM licentie is enkel en alleen voor de versie die je gekocht hebt, als dat 32bits was, dan is het 32bits en niets anders. Althans, dat heeft al meerdere malen in dit topic gestaan. Bij gewone retail licenties kan je zelf kiezen of je 32bits of 64bits neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag de updates geïnstalleerd zoals aangeboden door MS (Vista Ultimate 32)
Alleen nu heb ik problemen met Internet Explorer:
Programma start wel op, sluit daarna venster en geeft de volgende melding:
Wilt u dit bestand opslaan? Naam navcancl, van ieframe.dll

Kan iemand helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Is de waarschuwing niet opvallend genoeg? :)

En kijk ook eens wat verder naar beneden in de lijst voor je een topic opent/vraag stelt.
[xp] windowsupdate 9-5-07 bug met links/koppelingen

Wellicht dat je daar een antwoord vind op je techvraag?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dierkx36 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 13:02:
Even een off-topic vraag

welke vista uitvoering kan ik het best gebruiken :? Hmmmm
Ik internet en MSN voornamelijk en speel af en toe een spel :Y Home Premium is de versie

Ik gebruik nou Vista Ultimate x86 maar het is redelijk zwaar
Eerst vraag je welke versie je wilt hebben en nu draai je Ultimate, is het allemaal wel legaal of wil je legaal gaan doen?
Draait op m'n systeem verder goed ,alleen bij het spelen van een spel merk ik dat het spel begint te hikken :Y Hoeveel geheugen heb je in jouw systeem zitten en op welke snelheid?
(probleem nooit gehad op XP)

welke uitvoering kan ik het best gebruiken ?? :
Home Basic
of Business

alvast bedankt _/-\o_
Open even een eigen post als je er nog niet uitkomt of lees de FAQ eventjes door. Ook op de blog site van Vista staat het een en ander over Vista vermeld. Je zou je er eens in moeten verdiepen.

Hier loopt Vista prachtig en ik heb geen performance issues. Met 2 Gig en een 3800+ CPU gaat het als een zonnetje. Straks, over een paar uur mijn X1950pro erin en gamen maar :)

Ik heb mijn pagefile zelfs uitstaan :X

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2007 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nee ik heb gewoon PCI-E. Overigens zit er nu wel iets meer performance in, alsof Vista in de loop der tijd (2-3 dagen) sneller draait. Ik denk eerder dan Athlon 64 3500+ óf m'n PC 3200 geheugen de snelheid van mijn videokaart een beetje beperkt.

Opstarten van de PC duurt bij mij veel langer. Echter zodra je kunt inloggen is ie ook meteen klaar met het laden van alle 'rand troep' zoals msn e.d.

Nog even terugkomen op dat probleem met het groot blijven van de windows verkenner. Dat is niet op te lossen met het groter slepen van het venster :( Maar goed ik vind het verder ook weer niet zó erg. Het is me wel eens vaker overkomen op oudere PC's met oudere versies van Windows. Na verloop van tijd kon Windows het dan toch op een of andere manier onthouden, maar het blijft vreemd.

Als je het vinkje tijdesn de setup aan hebt laten staan dan zal hij over 3 dagen zichzelf activeren. Na 3 dagen krijg je écht wel een melding en zo hoort het ook.
Hoe ik dat weet? Staat in de help files bij setup uitvoerig uitgelegt :)

->Venster vergroten doe je door het moedervenster via de randen op de gewenste grootte te slepen. Hij moet dat onthouden. Alleen het hoofdvenster en geen geopende vensters binnen.
->Driverissue, ik heb goede ervaringen met , jawel, de Vista 3D driver zelf.

----------------------

Of?

Performance Improvements
OpenGL performance under the Microsoft Vista operating system improves for all Radeon™ X1000 series of products, in both single card and hardware CrossFire™ configurations. Typical Improvements of 15% or more can be seen in games such as Doom 3, Quake 4 and Prey, with enthusiast class of products seeing improvements of 30% or more.

Nieuwste 7.4 drivers, begint ergens op te lijken.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2007 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring na de laatste Vista update op 9 mei 2007 is dat de mailtjes in Windows-mail veel langzamer openen.

Is dat alleen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Waar ik me echt mega aan irriteer is dat als je per ongeluk een .wav of .mp3 file in je C root plaatst gelijk de Folder details fucked zijn. Hij geeft dan namelijk de kolommen van een Muziekmap weer. Ook al verwijder je de muziek files blijft hij deze kolommen houden. En je kunt, in tegenstelling tot andere mappen, het Folder type van de root niet aanpassen.
Enige oplossing zover is in het register alle folder instellingen verwijderen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:25
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:37:
Mijn ervaring na de laatste Vista update op 9 mei 2007 is dat de mailtjes in Windows-mail veel langzamer openen.

Is dat alleen hier?
Ik heb precies hetzelfde probleem. Nadat ik de updates van vandaag had geïnstalleerd opent en sluit Windows Mail zich langzamer. Erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf hier geen Vista draaien, maar probeer eens het scherm naar de gewenste grootte te slepen en dan terwijl je SHIFT ingedrukt houdt het scherm te sluiten via Bestand -> Sluiten.
Als het goed is opent het scherm de volgende keer met deze laatst ingestelde grootte.
Dit werkt bij IE windows onder XP en misschien ook bij schermen onder Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ein-de-lijk om 17:55 kreeg ik de EAX1950pro overhandigd.

Dit is nu een WoW moment zoals ze dat in Redmond willen noemen.

Ik heb al een paar games getest en doe inderdaad de conclusie dat nu mijn CPU de bottleneck is.
Het leuke is dat ik geen verschil zie tussen 640x480 of 1280x1024@4xHDAA@16xAF. Prestaties zijn hetzelfde :D

Het gamed wel heel lekker zo met alles op Ultra High :)

Bewijs, bewijs

Afbeeldingslocatie: http://xs315.xs.to/xs315/07193/Hmmm.JPG

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2007 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

En dat met de Ati drivers of gewoon met de Vista 3D drivers? Want bij mij is het niks anders dan ellende wat betreft games.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
DizzyWeb schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 12:51:
Een OEM licentie is enkel en alleen voor de versie die je gekocht hebt, als dat 32bits was, dan is het 32bits en niets anders. Althans, dat heeft al meerdere malen in dit topic gestaan. Bij gewone retail licenties kan je zelf kiezen of je 32bits of 64bits neemt.
Met een OEM licentie kan je zowel de 32bits als de 64bit gebruiken.

Draai hier zelf vista premium 64bits met een OEM licentie voor 32bits en heb geen probleem gehad met activeren.

[ Voor 0% gewijzigd door syberjunky op 09-05-2007 20:28 . Reden: typ fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

syberjunky schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 20:27:
[...]

Met een OEM licentie kan je zowel de 32bits als de 64bit gebruiken.

Draai hier zelf vista premium 64bits met een OEM licentie voor 32bits en heb geen probleem gehad met activeren.
I stand corrected!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xadeon schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 20:15:
En dat met de Ati drivers of gewoon met de Vista 3D drivers? Want bij mij is het niks anders dan ellende wat betreft games.
Hoe bedoel je? Ik gebruik gewoon de Vista Catalyst 7.4 versie en ik heb de release notes doorgelezen en onder de issues sectie stonden geen van mijn spellen vermeld, dus. Ja, probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
'k heb hem ook ff gedraait...vreemd dat m'n CPU op 5.3 blijft hangen

Specs:
Core 2 Duo E6600
4 Gb RAM
2 x 320 Gb HD in RAID0
Geforce 8800 GTS 320 Mb

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e1f2088a067df2c87874a0a2846e39ac/full.png

[ Voor 15% gewijzigd door TheVMaster op 09-05-2007 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegnagun939
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-08 00:09
Modbreak:We zouden geen techvragen posten was toch de afspraak?

[ Voor 89% gewijzigd door alt-92 op 10-05-2007 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:06:
[...]

Specs:
Core 2 Duo E6600
4 Gb RAM
2 x 320 Gb HD in RAID0
Geforce 8800 GTS 320 Mb

[afbeelding]
Oke. baas boven baas, maar ik ben niet jaloers hoor ;)

Ik ben hartsikke blij met mijn kaart en via een review presteerd mijn kaart zelfs beter dan de GeForce 8600. Zie Tweakers.net nu.
Volgens de review heb ik de juiste keuze gemaakt. Ik heb zelf niets aan een 8800XXX omdat ik maar maximaal 1280x1024 af kan. Ik heb alles al vol open gezet en nog blijft dat ding het goed doen.
Mijn CPU is hier de spelbreker, maar ik heb voor 200 euro al een veel snellere CPU. Alhoewel, spelbreker? Ik kan nu wel heel goed gamen en ik heb al mijn games al getest en aangepast op Ultra High en Highest. Geen moeite voor die kaart.

Vista zag de EAX1950pro meteen en wilde er zelf drivers voor installeren. Ik heb de Catalyst 7.4 erop staan , maar CCC werkt helemaal niet. Dan maar ATi Tray Tools die tegenwoordig ook in Vista zijn werk doet (de nieuwste beta is ook voor Vista) :)

Pas op met plaatsen want tegenwoordig zijn het complete moederborden zo groot en zwaar als ze zijn. De mijne hangt iets schuin en daar verzin ik nog wel iets op want ik wil er wel zeker een jaar mee doen.

Ik heb de Asus EAX1950pro voor 100 euro + mijn oude kaart.

Zou je die score doortrekken dan haal jij wel een 6.5 denk ik.

Note: De Asus EAX1950pro past in de A8r-MVP moederbord ondanks de southbridge je geen millimeter vrijlaat. Ik kan er net een haar tussensteken. Het is er voor gemaakt blijkbaar.

In NFS Most Wanted haal ik 52 FPS, maar wel continue en zonder drops op de allerhoogste settings en met 4xAA en 16xAF. De laagste settings doen 53 FPS, dus hier gaat mijn CPU moeilijk doen, maar ik ben vet blij met zo'n frame die continue is en het beeld is schitterend. Dat voor maar 100 euro })

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2007 06:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
TheVMaster schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:06:
[...]

Specs:
Core 2 Duo E6600
4 Gb RAM
2 x 320 Gb HD in RAID0
Geforce 8800 GTS 320 Mb

[afbeelding]
Mijn E6600 haalt standaard ook 5.3. Ik heb de E6600 nu op 2.7Ghz draaien en kom nu op 5.5. Maar de score zegt niet zoveel denk ik als de pc maar lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Wil niet opscheppen hoor maar,......uhm ;)

Afbeeldingslocatie: http://aycu18.webshots.com/image/15617/2001594716979318160_rs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indrukwekkend! :9~

Al vraag ik me wel af hoe accuraat jouw pc werkt als ie nog niet eens de laagste score uit dat lijste kan bepalen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 08:42:
Indrukwekkend! :9~

Al vraag ik me wel af hoe accuraat jouw pc werkt als ie nog niet eens de laagste score uit dat lijste kan bepalen... :P
;) ...Maak punt hier. Score zeg helemaal niks over prestaties... Zo is de score manual aan te passen. (simpel, kan er ook 10 van maken). Normaal ligt de score op 4.9. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar geloof ik niks van omdat zelfs een Sli opstelling van een GeForce 8850 dat nog niet haald. De puntentelling is NIET linear. Dus don't fool me:

Wel is het zo dat Vista hetzelfde presteerd met 3Dmark06 als hun XP systemen met opgefokte CPU's in de ORB database.

Hier:
Afbeeldingslocatie: http://xs315.xs.to/xs315/07194/Knipsel.JPG

Hier is niet mee gekut

PS: Vista telt maar tot 5.9 :X

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2007 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:40
Duuh, dat kan je hacken ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Mooi, ze blijven erin trappen. Nogmaals is de score-index totaal waardeloos....zeg niks over je prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie van jullie heeft één of meerdere van de volgende gadgets geinstalleerd?

http://www.tweakvista.nl/tweak-vista/prestatie-verbetering/prestatie-gadgets.aspx

Ik heb zelf 1 t/m 4 geprobeerd, maar alleen 3 (Multi-Meter) werkt. Het leken mij wel handige Gadgets... Wie heeft er nog tips voor andere handige/leuke gadgets?

Volgens mij heeft silitek ook de Multi-Meter en Vrije Ruimte gadget geinstalleerd... ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2007 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
silitek schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 08:28:

[afbeelding]
Zozohw..en dat haal je met maar 1 Gb RAM? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yonix schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 17:43:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem. Nadat ik de updates van vandaag had geïnstalleerd opent en sluit Windows Mail zich langzamer. Erg vervelend.
Heb even gekeken. Het komt door de patch KB 931768.
Ik heb hem weer verwijderd en alles is wederom OK.

Gebruik toch Opera 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een schaal waarop je kunt aflezen hoe goed die score dan in godsnaam zou moeten zijn (buiten dat het kennelijk bijzonder weinig zegt). Als je tegen mij zegt: je score is 5,2 maar niet waartegen ik dat moet afzetten, dan kom je nog nergens.

Weird btw, eerder was er iemand met een E6600 en een 5,3, die van mij bottlenekt mijn systeem met een 5,2. Voor de rest eigenlijk alles 5,9.

Ik vraag me af waarom zie die index erin gedaan hebben? Ik vind het meer verwarrend dan handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:34

WoutF

Hoofdredacteur
Heeft iemand last van het probleem dat gevonden programmas via de Start Search niet starten?
Als ik WINKEY druk en dan powerpoint intyp, krijg ik netjes de link naar PP te zien. Maar als ik hier op klik, start PP niet op. Als ik via het normale startmenu naar Microsoft Office-->Powerpoint ga werkt het wel.

Dit heb ik bij veel meer programmas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 12:13:
Is er een schaal waarop je kunt aflezen hoe goed die score dan in godsnaam zou moeten zijn (buiten dat het kennelijk bijzonder weinig zegt). Als je tegen mij zegt: je score is 5,2 maar niet waartegen ik dat moet afzetten, dan kom je nog nergens.

Weird btw, eerder was er iemand met een E6600 en een 5,3, die van mij bottlenekt mijn systeem met een 5,2. Voor de rest eigenlijk alles 5,9.

Ik vraag me af waarom zie die index erin gedaan hebben? Ik vind het meer verwarrend dan handig.
Omdat ze die index ook gebruiken voor spelletjes en software.

Je kijkt op de doos van een spelletje, ziet dat je er minimaal een 4,2 (ofzo) voor moet hebben en weet dan of je wel of niet het spelletje kan draaien.

Daarnaast, met de huidige cpu's is het nog moeilijker tegen elkaar afzetten, ik weet echt niet hoe een Barcelona, een X2 5600+, een 5800+, een E6600, een E6420 en een Pentium 4Ghz zich tot elkaar verhouden :P
Geef mij dan maar gewoon een cijfertje van 1 tot 6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox

[afbeelding]
Leuk die hack maar wat voor wallpaper gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
vreemd ook.
het gemiddelde van die cijfers is 9.7 en niet 9.9 en vista telt maar tot 5.9...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 12:45:
[...]

vreemd ook.
het gemiddelde van die cijfers is 9.7 en niet 9.9 en vista telt maar tot 5.9...
Daarnaast pakt Vista het laagste cijfer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximilian
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:15

Maximilian

You've been Maxxed...

Hij gaat inderdaad maar tot de 5.9
Zie mijn spec's in mijn signature...
De drivers waren niet eens goed geïnstalled, omdat nvidia :( :( :( nog geen goede drivers heeft voor NF4 (zie pagina 30, zit nog steeds met het probleem)

Vista score

Alles geprobeerd om het hoger te krijgen...

Zelfs nog een mooie SS van de NVIDIA site die verteld dat mijn X2 de prestaties heeft van een 7.2Ghz

Zoiezo vind ik al die metingen maar nix...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel handige tips en ervaringen hier, maar waar ik nog niet al te veel over terug lees zijn de ervaringen met games. Ik zit te twijfelen voor de 32 of 64 bits versie (ja de FAQ heb ik al gelezen), maar ik kom er nog niet uit.
Binnenkort komt er een nieuwe PC met allemaal nieuwe hardware, dus ik hoef niet bang te zijn voor "oude " hardware waarvoor ik geen 64 bits drivers kan vinden.

Mijn voorkeur gaat uit naar 64 bits, zeker omdat ik wat langer met dit systeem vooruit wil en ik bang ben dat 32 bits op de langere termijn echt gaat verouderen.
Aan de andere kant ben ik bang dat ik veel problemen ga krijgen met wat oudere games.

Wat zijn nou echt de ervaringen met Vista64 en gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 16:27:
Veel handige tips en ervaringen hier, maar waar ik nog niet al te veel over terug lees zijn de ervaringen met games. Ik zit te twijfelen voor de 32 of 64 bits versie (ja de FAQ heb ik al gelezen), maar ik kom er nog niet uit.
Binnenkort komt er een nieuwe PC met allemaal nieuwe hardware, dus ik hoef niet bang te zijn voor "oude " hardware waarvoor ik geen 64 bits drivers kan vinden.

Mijn voorkeur gaat uit naar 64 bits, zeker omdat ik wat langer met dit systeem vooruit wil en ik bang ben dat 32 bits op de langere termijn echt gaat verouderen.
Aan de andere kant ben ik bang dat ik veel problemen ga krijgen met wat oudere games.

Wat zijn nou echt de ervaringen met Vista64 en gamen?
-> [Vista] Kiezen tussen 32- en 64-bits editie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 17:10
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 10:06:
Wie van jullie heeft één of meerdere van de volgende gadgets geinstalleerd?

http://www.tweakvista.nl/tweak-vista/prestatie-verbetering/prestatie-gadgets.aspx

Ik heb zelf 1 t/m 4 geprobeerd, maar alleen 3 (Multi-Meter) werkt. Het leken mij wel handige Gadgets... Wie heeft er nog tips voor andere handige/leuke gadgets?

Volgens mij heeft silitek ook de Multi-Meter en Vrije Ruimte gadget geinstalleerd... ;)
Hoezo werken ze niet dan?
Welke versie Vista draai je nederlands of engels?
Als je namelijk NL hebt moet je de *.gadget opnen met bijvoorbeeld WinRAR en dan het mapje en/us hernoemen naar nl/nl (uit m'n hoofd want ik zit nu niet achter een Vista bak...) en dan zal de gadget wel werken. Als je een engelse hebt hoef je dit natuurlijk niet te doen en moet de gadget gewoon werken...

Xbox Live Knalle Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mentox schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 12:31:
[...]

Leuk die hack maar wat voor wallpaper gebruik je?
Bij mij zit hij tussen de standaard wallpapers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:45
Even over die scores, Vista telt idd maar tot 5.9, maar ze willen elke 12-18 maanden (?) de scores uitbreiden voor nieuwe hardware. Het idee is dat iets wat nu 3.5 is in de toekomst ook 3.5 blijft, maar een 5.9 kan bij een latere revisie bijv. 6.8 worden (aangezien alles wat sneller is dan 5.8 nu 5.9 krijgt). De score zal ook op softwarepakketten in de winkel verschijnen als aanvulling van de huidige minimum en recommended specs (zie hier).

Verder is het natuurlijk een hele globale score en moet je het niet meer zien als een indicatie, gespecialiseerde benchmark tools als sysmark/pcmark (en 3dmark voor de 3d prestaties) zijn afaik al een stuk verfijnder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
sewer schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 18:59:
Even over die scores, Vista telt idd maar tot 5.9, maar ze willen elke 12-18 maanden (?) de scores uitbreiden voor nieuwe hardware. Het idee is dat iets wat nu 3.5 is in de toekomst ook 3.5 blijft, maar een 5.9 kan bij een latere revisie bijv. 6.8 worden (aangezien alles wat sneller is dan 5.8 nu 5.9 krijgt). De score zal ook op softwarepakketten in de winkel verschijnen als aanvulling van de huidige minimum en recommended specs (zie hier).

Verder is het natuurlijk een hele globale score en moet je het niet meer zien als een indicatie, gespecialiseerde benchmark tools als sysmark/pcmark (en 3dmark voor de 3d prestaties) zijn afaik al een stuk verfijnder.
Daarnaast is de score nu heel scheef, een 6200 en een 8800 zitten beiden boven de 4,5.
Maar ik denk dat het bij oprekking wat evenwichtiger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Kennen jullie deze wallpaper al??....

Afbeeldingslocatie: http://aycu40.webshots.com/image/14039/2002666119120643303_rs.jpg

http://www.megaupload.com/?d=EBW5CY1G

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
offtopic:
Wat zijn al die cijfer-icoontjes in je taskbar? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

anandus schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:31:
[...]
offtopic:
Wat zijn al die cijfer-icoontjes in je taskbar? :?
Temps....everest ultimate engineer edition.
Van Links naar rechts

voltage CPU>koelerCPU>temp hdd>hdd2>GPU omgeving>GPU diode>GPU>CPUkern1>CPUkern2>mobo>memuse>CPU-use>CPU-use2>geheugenklok en CPUklok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 09:44:
[...]

Mooi, ze blijven erin trappen. Nogmaals is de score-index totaal waardeloos....zeg niks over je prestaties.
Da's klets want die score zegt heel veel. Ook na een herinstall of een herassessment van de score blijven de scores precies identiek, verklaar dat eens.

Ik haal op CPU gebied maar een 4,3, maar op grafisch gebied een 5,9 en een 5,8 en dat merk ik in games. De CPU is de bottleneck en dat merk ik omdat ik dezelfde framerate blijf houden op 640x480 zonder luxe of op 1280x1024@6xHDAA,16xAF. Framerate is exact hetzelfde, dus de kaart heeft power genoeg en dat zegt de score dan ook. Klopt hier als een bus.

Mijn truuk is om in games de dingen uit te schakelen die op de CPU leunen. Dat zijn best weinig dingen want het meeste is grafisch, maar niet alle games zijn goed geprogrammeerd en dat kan een vertekend beeld geven. Far Cry kan ik niet hoger zetten dan hij al staat al zou ik willen want Far Cry hangt op je GPU en die wil meer. LOTR BFME II moet ik inkorten omdat daar sommige dingen extreem op je CPU hangen. ZO gaan alle animaties via je CPU in plaats van je GPU en dat is slecht van EA games.

Ik geloof die score wel.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2007 06:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Fijn voor je, absoluut onzin je verhaaltje verder. Je zegt het zelf al door je GPU setting te verranderen in games voor betere prestaties...uitschakelen AA enz, enz..
Kijk dan eens naar je score...is deze hoger??..NEEN :+
Beetje Jip en janneke uitleg maar wel duidelijk!!!..Verder is zelf diagnose over hardware i.c.m configuratie systeem beter dan naar een paar getallen te blieken!!!.

Score heeft geen enkele toegevoegde waarde in Vista...Nogmaals zeg niets over hoe je systeem presteerd.
Vraag niet om een mening maar een erkenning!!!.. 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door silitek op 11-05-2007 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marvie schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 16:38:
[...]

Hoezo werken ze niet dan?
Welke versie Vista draai je nederlands of engels?
Als je namelijk NL hebt moet je de *.gadget opnen met bijvoorbeeld WinRAR en dan het mapje en/us hernoemen naar nl/nl (uit m'n hoofd want ik zit nu niet achter een Vista bak...) en dan zal de gadget wel werken. Als je een engelse hebt hoef je dit natuurlijk niet te doen en moet de gadget gewoon werken...
Hmm.. ik draai inderdaad een NL-versie. Zal vanavond eens proberen dat mapje te hernoemen en hopelijk dat t dan wel werk! Alvast bedankt voor de tip! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
silitek schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:38:
[...]

Temps....everest ultimate engineer edition.
Van Links naar rechts

voltage CPU>koelerCPU>temp hdd>hdd2>GPU omgeving>GPU diode>GPU>CPUkern1>CPUkern2>mobo>memuse>CPU-use>CPU-use2>geheugenklok en CPUklok
waarom zou je al die info willen weten, dat kost toch best veel prestaties om alles bij te houden...?
ik vind die CPU/geheugen meter van Vista zelf wel handig, maar echt veel meer info hoef ik niet.
soms kijk ik nog wel eens naar netwerk gebruik, maar dat is alleen bij grote bestanden op het netwerk zetten alleen om te kijken of de bandbreedte nog een beetje benut wordt.

al die temps hoef ik niet constant te weten, en als je bang ben dat je systeem te warm wordt is het misschien beter om betere koeling te plaatsen.

ben benieuwd hoe je daar zelf tegenaan kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

dude88 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 11:34:
[...]

waarom zou je al die info willen weten, dat kost toch best veel prestaties om alles bij te houden...?
ik vind die CPU/geheugen meter van Vista zelf wel handig, maar echt veel meer info hoef ik niet.
soms kijk ik nog wel eens naar netwerk gebruik, maar dat is alleen bij grote bestanden op het netwerk zetten alleen om te kijken of de bandbreedte nog een beetje benut wordt.

al die temps hoef ik niet constant te weten, en als je bang ben dat je systeem te warm wordt is het misschien beter om betere koeling te plaatsen.

ben benieuwd hoe je daar zelf tegenaan kijkt.
Koeling zit wel goed daar ben ik niet bang voor, Case-flow is optimaal....maar start auto op bij Everest That's It!!
Waarom zou je dan ook CPU-Z en Sandra gebruiken.....Als tweakers vind je info altijd gewenst b.v stabiele voedinglijnen enz enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 16:02
heeft iemand anders de nVidia 160.03 drivers al geprobeerd?
Daar zie ik (eindelijk) dat TV overscan weer is toegevoegd (dat je van die sliders hebt en je beeld precies passend kan maken op je tv). Echter werkt dit niet bij mij. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

sliders? Ik ben een ati gebruiker, maar bij nvidea is het volgens mij even gemakkelijk:
je hebt toch al lange tijd een soort van "cinema" mode, waarbij hij je video overlay in perfect passend formaat door je TV-out stuurt? Videospeler starten en minimaliseren zodat je kan verderwerken terwijl de film op je tv afspeelt

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik had er met video geen problemen mee, ik schakelde over naar de tv en had perfect beeld.

deze 160 nog niet geprobeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 16:02
ik heb mijn tv op DVI -> HDMI zitten.
dit is de eerste versie in Vista welke ik deze opties zie als ik mijn HDTV resolutie aan het instellen ben, echter wil hij de maten welke ik selecteer niet pakken. Het werkt in ieder geval niet zoals het op XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 08:29:
[...]

Hmm.. ik draai inderdaad een NL-versie. Zal vanavond eens proberen dat mapje te hernoemen en hopelijk dat t dan wel werk! Alvast bedankt voor de tip! :*)
Het heeft inderdaad gewerkt! :D Alleen die uptime, die doet t niet echt geloof ik... ofja, doet t wel, maar hij telt af naar 177 dagen en nog wat. Ergens een tijd niet helemaal juist ingesteld denk ik. Zo maar eens effe kijken waar dat aan zou kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
waar kun je eigelijk van die Vista gadgets downloaden?
lijkt me wel leuk om een paar van die dingen die ook nog echt nut hebben erin te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Thrills33ka schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 17:50:
waar kun je eigelijk van die Vista gadgets downloaden?
lijkt me wel leuk om een paar van die dingen die ook nog echt nut hebben erin te zetten
Hier kan je ze vinden :)

Dit is mijn sidebar:
Afbeeldingslocatie: http://img237.imageshack.us/img237/9574/sidebarmj5.jpg
Van boven naar beneden:
• De klok. Uiteraard stationsklok :Y)
• Launcher, heb ik nog niet geconfigureerd. Functioneert als quick launch.
• Het weer. Uiteraard. Anders moet ik rare dingen doen, zoals uit het raam kijken :+
• Multimeter. Cpu's en geheugen.
• Driveinfo. Spreekt voor zich.
• Netwerk meter. Idem.
• Now Playing. Een interface voor mediaspeler naar keuze, en laat ook nog pics van het album zien.
• utorrent-dingetje, een gadget voor utorrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
anandus schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 18:07:
[...]

Dit is mijn sidebar:
[afbeelding]
Van boven naar beneden:
• Het weer. Uiteraard. Anders moet ik rare dingen doen, zoals uit het raam kijken :+
• Netwerk meter. Idem.
• Now Playing. Een interface voor mediaspeler naar keuze, en laat ook nog pics van het album zien.
Die van uTorrent, kan die alleen met een webui of ook met het normale prog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
DaannO schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 18:12:
[...]

Die van uTorrent, kan die alleen met een webui of ook met het normale prog?
Nee, je moet WebUI aanzetten, volgens mij, maar een 127.0.0.1 moet kunnen, lijkt mij?
(Overigens kan dat ding veel meer dan wat je in de screenshot ziet, als je erop klikt, dan krijg je een soort mini-utorrent. En je kan torrents slepen naar de gadget, ook heel handig :)

[ Voor 25% gewijzigd door anandus op 11-05-2007 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
[...]

Dit is mijn sidebar:
[afbeelding]
Van boven naar beneden:
• Netwerk meter. Idem.
thnx d:)b
handig spul, vooral die dual core CPU meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 08:24:
[...]

Fijn voor je, absoluut onzin je verhaaltje verder. Je zegt het zelf al door je GPU setting te verranderen in games voor betere prestaties...uitschakelen AA enz, enz..
Kijk dan eens naar je score...is deze hoger??..NEEN :+
Beetje Jip en janneke uitleg maar wel duidelijk!!!..Verder is zelf diagnose over hardware i.c.m configuratie systeem beter dan naar een paar getallen te blieken!!!.

Score heeft geen enkele toegevoegde waarde in Vista...Nogmaals zeg niets over hoe je systeem presteerd.

[...]

Vraag niet om een mening maar een erkenning!!!.. 8)7
Hmmm, zouden al die bloggers uit hun nek lullen???

AA en AF is een eigen keuze. Het gaat om een set scrips die afgedraait worden en hoe wil jij het anders doen? Vertel het mij en die bloggers maar ;)

Verdiep je eens in de werking van Vista WEI (ja, zo heet het) voordat je gaat vertellen dat ik geen gelijk heb. Nu gaat het mij niet om het gelijk want jij zult beslist net zoveel weten als ik, maar wat anderen niet weten kan ik weten en wat ik niet weet weten anderen of jij weer, snap je?

Die score is in mijn ogen en ervaring behoorlijk reëel en nauwkeurig. Ik kan er ook niets aan doen dat ik het zo ervaar en ik strijk niet voor mijn lol tegen je haren in.

Ik ben van de Beta 1 generatie ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2007 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dit is mijn sidebar:
[afbeelding]
Van boven naar beneden:
• Netwerk meter. Idem.
Hee, coole sidebar :D

*Gaat even het net op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannotwin
  • Laatst online: 19-11-2023
Weet je toevallig nog waar je die 3 bovenste knoppen vandaan hebt? Zo'n soort Gadget zoek ik namelijk nog. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Cannotwin schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 20:25:
[...]

Weet je toevallig nog waar je die 3 bovenste knoppen vandaan hebt? Zo'n soort Gadget zoek ik namelijk nog. :Y
kom tie: >:)

http://gallery.live.com/results.aspx?bt=1&q=shutdown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die gadgets vreten resources ben ik achtergekomen, dus ik blijf bij de klok-, afbeeldingen- en notitiegadget.

Hier even een koffiepauze en Vista doet het netjes hier.

Afbeeldingslocatie: http://xs315.xs.to/xs315/07196/Naamloos.jpg
Vista kan dus heel rustig zijn.

PS: Geheugen is overklokt en van 4,4 naar 4,8 gegaan in WEI. Ik merk het dus wel in games en vooral met hoge textures. Nee, het is niet de AA en AF die te zwaar is want daar mag mijn kaart nog niet bijna van gaan zweten.

DDR266-2-2-2-5@DDR385-2.5-3-3-7
DDR400 gaat niet goed. (komt door de 8mx64 stacking van 2 modules van de 4 )

*Shit zo laat alweer :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:53

Fab1Man

Live life to the fullest

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 01:07:
Die gadgets vreten resources ben ik achtergekomen, dus ik blijf bij de klok-, afbeeldingen- en notitiegadget.

Hier even een koffiepauze en Vista doet het netjes hier.

[afbeelding]
Vista kan dus heel rustig zijn.

PS: Geheugen is overklokt en van 4,4 naar 4,8 gegaan in WEI. Ik merk het dus wel in games en vooral met hoge textures. Nee, het is niet de AA en AF die te zwaar is want daar mag mijn kaart nog niet bijna van gaan zweten.

DDR266-2-2-2-5@DDR385-2.5-3-3-7
DDR400 gaat niet goed. (komt door de 8mx64 stacking van 2 modules van de 4 )
Kun je mij eens een waslijst geven van welke services je uit hebt staan cq. processen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fab1Man schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 01:09:
[...]

Kun je mij eens een waslijst geven van welke services je uit hebt staan cq. processen? >:)
Het geheim is Vlite. Met Vlite én daarna in Vista met TweakVista kun je jouw Vista tot op het naadje afstellen. Wordt niet boos als het de eerste keer niet lukt, het is en blijf een klusje waarbij je soms compromissen moet sluiten.

In Vlite kun je de originele Vista DVD strippen en er drivers en die gein aan toevoegen. Het is niet zo uitgebreid als Nlite, maar mijn ervaring is dat het doet wat het moet doen. Daarna kun je de image maken en deze op DVD RW zetten zodat je hem kunt gaan testen. Laat automatische activatie aanstaan zodat je eerst 3 dagen kunt testen voordat je weer een activatiepoging verspild.

Sowieso gaat NetBios en SSDP uit mede als Remote registry. Ik gebruik een eigen remote pakket voor de communicatie met de servers van het werk. Ze hebben bij het GGZ niets te zoeken in mijn register (die van Windows dan :P ).

Speech recognizion eruit als je geen spraakherkenning gebruikt of gaat gebruiken 490 MB ofzo eraf.
Media Center. Gebruik je het of niet? Alweer een halve gig vrij op de image.
Simplified Chinese :X Eruitt= Nog 3 van die rare talen en hoppa weer 1,5 gig eraf (kan geen chinees)
Tablet PC? Gebruik je die? (Een laptop is géén tabletPC) weer 400 zoveel MB eraf

Mijn image is 1434 MB in totale omvang (De ISO dus). Het WIM bestand is 1232 MB.

Daarna met tweakVista superfetcher op applicaties uitschakelen en ik merk geen verschil in opstarttijd van applicaties. Niets.

Nog wat rare geintjes eruit slopen en je hebt succes, maar verwijder NIET de game-explorer! Dan krijg je een foutmelding van vermissing bij elke game die je start alhoewel alle games gewoon werken.

Goed, je hebt wat te doen en ik zie je screenie graag :P

PS: Zelf gebruik ik wel mediacenter, maar dat heeft zover ik weet geen invloed op de belasting van het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 01:21:
[...]

Het geheim is Vlite. Met Vlite én daarna in Vista met TweakVista kun je jouw Vista tot op het naadje afstellen. Wordt niet boos als het de eerste keer niet lukt, het is en blijf een klusje waarbij je soms compromissen moet sluiten.

In Vlite kun je de originele Vista DVD strippen en er drivers en die gein aan toevoegen. Het is niet zo uitgebreid als Nlite, maar mijn ervaring is dat het doet wat het moet doen. Daarna kun je de image maken en deze op DVD RW zetten zodat je hem kunt gaan testen. Laat automatische activatie aanstaan zodat je eerst 3 dagen kunt testen voordat je weer een activatiepoging verspild.

Sowieso gaat NetBios en SSDP uit mede als Remote registry. Ik gebruik een eigen remote pakket voor de communicatie met de servers van het werk. Ze hebben bij het GGZ niets te zoeken in mijn register (die van Windows dan :P ).

Speech recognizion eruit als je geen spraakherkenning gebruikt of gaat gebruiken 490 MB ofzo eraf.
Simplified Chinese :X Eruitt= Nog 3 van die rare talen en hoppa weer 1,5 gig eraf (kan geen chinees)
Tablet PC? Gebruik je die? (Een laptop is géén tabletPC) weer 400 zoveel MB eraf

Mijn image is 1434 MB in totale omvang (De ISO dus). Het WIM bestand is 1232 MB.

Daarna met tweakVista superfetcher op applicaties uitschakelen en ik merk geen verschil in opstarttijd van applicaties. Niets.

Nog wat rare geintjes eruit slopen en je hebt succes, maar verwijder NIET de game-explorer! Dan krijg je een foutmelding van vermissing bij elke game die je start alhoewel alle games gewoon werken.

PS: Zelf gebruik ik wel mediacenter, maar dat heeft zover ik weet geen invloed op de belasting van het geheugen.
Volgens mij heeft weinig van wat je eruitsloopt invloed op de belasting :P

Ik zie persoonlijk geen reden om zo'n aangepaste versie te maken, de rest zie ik niet als ballast en waarom zou ik minder op een DVD gooien, de ruimte is er toch?

De engie reden om zo'n aangepaste versie te maken, voor mij, zou extra drivers en pre-installed programma's zijn, maar ik zie geen behoefte om de genoemde onderdelen eruit te slopen, eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannotwin
  • Laatst online: 19-11-2023
Thanks. _/-\o_

Ik zal alleen onder Nederlands te kijken. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:53

Fab1Man

Live life to the fullest

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 01:21:
[...]

Heb je TweakVista Basic gebruikt of een "professional versie"?
En dat met superfetch, je hebt superfetch niet uitgeschakeld, maar alleen het van te voren in laden van applicaties heb je uitschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 01:59:
[...]
Volgens mij heeft weinig van wat je eruitsloopt invloed op de belasting :P

Ik zie persoonlijk geen reden om zo'n aangepaste versie te maken, de rest zie ik niet als ballast en waarom zou ik minder op een DVD gooien, de ruimte is er toch?

De engie reden om zo'n aangepaste versie te maken, voor mij, zou extra drivers en pre-installed programma's zijn, maar ik zie geen behoefte om de genoemde onderdelen eruit te slopen, eigenlijk :)
Services tweak heeft wel de-ge-lijk invloed op je RAM consumptie :Y) Vista lust het rauw en als ik er 150 MB vanaf kan slopen is dat toch mooi meegenomen. Blijft er meer over voor de cache van Vista. Vergelijk mijn cache met die van een ander systeem met 2 gig aan RAM. Ik zal een iets grotere cache kunnen hebbenn omdat Vista nu iets minder nodig heeft. Media center en dat soort dingen zitten wel degelijk verweven in Windows en als jij wist hoeveel DLL's er ingeladen worden dan ga je wensen stellen. Dat kan de helft minder. Ook een hele leuke zijn de fonts. Welke gebruik je nu wel en niet.

Vista start hier op in 2 balkjes en dan kan ik binnen 3 seconden inloggen.
Zo heb ik ook de pagefile op 512-512 gezet voor het idee van een pagefile, maar de bronmeter laat me weten dat dat bestand daar voor lul staat omdat het zelden wordt aangesproken. Kwestie van tuning en ervaring met Windows, want de commando's zijn nog steeds de originele NT commando's en die ken ik. Windows Vista is Windows NT 6. NT6,000
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Lees de Vista FAQ

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 12) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.