[Discussie] Het grote Vista Ervaringen topic [Deel 13]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 23.205 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 19:12:
[...]

Services tweak heeft wel de-ge-lijk invloed op je RAM consumptie :Y)
Dat zeg ik ook niet, maar mij kan je echt niet vertellen dat Vista sneller wordt als je Chinees of Media Center eruitsloopt :)

Maar uiteraard helpt het om services te stoppen en dergelijke.
Al moet ik zeggen dat ikzelf nog weinig behoefte heb om het te stroomlijnen, voor mij is het vlot zat :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-07 16:03

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Omdat ik binnenkort mijn hardware wil gaan upgraden en het gedoe met illegale versies van Windows een beetje beu ben, heb ik besloten dat ik Windows Vista origineel wil kopen. Echter ben ik er nog niet helemaal uit welke versie ik nou moet hebben. Natuurlijk is Ultimate 'uitgevonden' voor de tweakers, echter als ik zo kijk dan zijn de voordelen van Ultimate tov Business vooral dingen die ik niet of nauwelijks zou gebruiken. (DVD maker, Media Center, Bitlocker) en ik vermoed dus dat ik met de Business versie ook prima uit de voeten zou kunnen. Kan iemand mij vertellen of er nog meer verschillen zijn tussen Business en Ultimate, of staat hierboven alles wel vermeld?
Daarnaast zit ik te twijfelen tussen 32 of 64 bits versie, ik heb niet echt exotische hardware - Nvidia videokaarten en een nForce4 chipset op mijn moederbord. Zijn er behalve hardware-ondersteuning nog dingen om op te letten bij de keuze tussen 32 en 64 bits? Verder weet ik nog niet of het NL of UK moet worden maar da's vooral een kwestie van smaak ;)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 19:17:
[...]
Dat zeg ik ook niet, maar mij kan je echt niet vertellen dat Vista sneller wordt als je Chinees of Media Center eruitsloopt :)

Maar uiteraard helpt het om services te stoppen en dergelijke.
Al moet ik zeggen dat ikzelf nog weinig behoefte heb om het te stroomlijnen, voor mij is het vlot zat :)
Dat klopt :) Dat doe ik dus voor de ruimte en om het feit dat ik geen bloatware wens die ik toch nooit ga gebruiken, maar media center laat ik erop staan, dat ziet wel leuk uit en dat werkt hier prima.
Speech recognizion (ik praat al niet te duidelijk, brôabânder) kan eruit want de waarschijnlijkheid dat ik dat ga gebruiken is kleiner dan 1%.
Tablet PC? Ik heb al een laptop en syncenter suits enough
Vreemde talen (samen 1,5 gig), die gebruik je toch écht helemaal nooit? Ik niet in ieder geval.

Dan de services. er kan een hoop uit, maar daarvoor moet je wel weten hoe je provider werkt met je verbinding. Soms kan computer browser bijvoorbeeld niet uit (thuisnetwerk) en hier kan hij rustig uit.
Je moet weten dat je met @home niet de outbound protection van Vista's firewall kan inschakelen. @home stopt dan met werken, no go. Dat weet ik door het te ervaren. ik ben een tweaker in hart en nieren en een computer is voor mij eerste klas speelgoed en ik pomp er veel geld in. ik ben er zuinig op en ik heb er plezier mee (gamen >:) )
Daarna gaan we het register in en bepalen we hoe het geheugenmanagement te werk gaat. ik ga dit hier niet uitleggen en ik heb het uit een universitair boek gescant en uitgevoerd. Het werk miraculeus goed.
Ook Vista is haarfijn in te stellen tot op de naad en een heel goed begin is TweakVista's utility. Deze utilitie heeft als freeware al honderden opties die je kunt instellen, dus ga je gang. Niets houd je tegen, toch? ;) Tweaker of niet?

*Maak wel een herstelpunt voordat je op me begind te mopperen }:|
Doe het niet of doe het goed; mijn lijfspreuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 21:12:
Je moet weten dat je met @home niet de outbound protection van Vista's firewall kan inschakelen. @home stopt dan met werken, no go.
offtopic:
Oh, dat wist ik niet, handige info :)
Niets houd je tegen, toch? ;) Tweaker of niet?
Hehehe, da's waar. Ook al heb ik het gevoel nog niet nodig te hebben zal ik wel even bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
In XP was er de optie om bij het indrukken van de powerbutton het shutdownmenu te zien. Deze optie staat er niet meer tussen bij de power options. Is dit nog mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-07 13:22

Fab1Man

Live life to the fullest

offtopic:
Fixed

[ Voor 142% gewijzigd door Fab1Man op 13-05-2007 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Z___Z schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 21:49:
In XP was er de optie om bij het indrukken van de powerbutton het shutdownmenu te zien. Deze optie staat er niet meer tussen bij de power options. Is dit nog mogelijk?
Start, en dan het pijltje rechtsonder? Of bedoel je dat niet? :)

@Fab1man hierboven: Ik weet niet of het geheel legaal is wat je daar vraagt. Mail hem en delete je post, zou ik zeggen :)

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 12-05-2007 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Fixed

[ Voor 98% gewijzigd door Fab1Man op 13-05-2007 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fab1Man schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 22:01:
offtopic:
@ Exuimtum
Mail aub mij even, zie mijn profiel voor email!

Mvg,
iemand
Als je lid bent van de universitaire bibliotheek dan kun je zelf geschriften halen over het NT management en het Memory pool management.
Als je zelf aan het studeren bent heb je sowieso toegang tot alle geschriften voor je studie.

http://www.windowsitlibrary.com/Content/356/04/1.html Lees aandachtig, een uitleg van haar boek. Oud, maar nog steeds een NT eigenschap.

http://www.computerboek.nl/trefwoord_info.asp?ID=355 Get your phrase!

http://www.computerboek.n...omhqihr&RefererID=NHP_int Die lees ik nu :)

[ Voor 0% gewijzigd door zeef op 30-11-2010 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Fixed

[ Voor 98% gewijzigd door Fab1Man op 13-05-2007 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:18
Z___Z schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 21:49:
nope, deze optie zit niet meer in Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WR.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 22:10

WR.

Nou heb Vista Ultimate 32-bit ook aangeschaft en het bevalt me wel, maar heb 1 probleem en dat is dat hij soms aangeeft dat ik geen machtiging heb om sommige bestanden te verwijderen terwijl ik toch als administrator ingelogt ben. Ik heb bij de beveiliging de machtigingen allemaal op "toestaan" staan, maar hij blijft zeuren. Weet iemand misschien hier een oplossing voor en of dit misschien een bug ofzo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-07 13:26
Ik zit er ook aan te denken om Vista te gaan instaleren, maar ik heb dingen gelezen dat Creative geen EAX ondersteuning heeft onder vista, (driver ondersteuning).

Werkt mijn Creative SB Audigy 1349 wel onder Windows Vista?

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Nou, ik heb Vista een paar weken gedraaid op mijn centrino duo laptop, met 1 gig geheugen. Deze week gaat XP er weer op!

Laptop start traag op, werkt traag, slaapstand problemen etc etc.

Daag Vista

Op mijn bureauPC draait het wel goed, maar die heeft dan ook 2 gig geheugen.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fab1Man schreef op zondag 13 mei 2007 @ 12:36:
[...]

Het gaat om iets volledig anders, wat ik hier niet kan vragen.
Mail is al onderweg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat velen van jullie hun versie van Vista strippen met vlite. Ik wilde dat zelf ook doen, maar ik krijg het programma niet werkend. Heb bij mn laptop zo'n backup-dvd gekregen waar Vista opstaat. Bij het selecteren van de map met installatiefiles van Vista kan ie in geen een map de files vinden. Ik dacht zelf omdat dit dus een Asus backup dvd is. Normaal moet het geloof ik een .wim file zijn maar bij mij is het asus.swm en asus2.swm.
Is hier een workaround voor of zit ik nu dus gewoon te koekeloeren met zo'n verfoeide backup-Vista!? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 18:43:
Ik zie dat velen van jullie hun versie van Vista strippen met vlite. Ik wilde dat zelf ook doen, maar ik krijg het programma niet werkend. Heb bij mn laptop zo'n backup-dvd gekregen waar Vista opstaat. Bij het selecteren van de map met installatiefiles van Vista kan ie in geen een map de files vinden. Ik dacht zelf omdat dit dus een Asus backup dvd is. Normaal moet het geloof ik een .wim file zijn maar bij mij is het asus.swm en asus2.swm.
Is hier een workaround voor of zit ik nu dus gewoon te koekeloeren met zo'n verfoeide backup-Vista!? :(
Selecteer alleen het station waar Vista op staat en sommige imagebuilders beschermen hun media!
Hier, met de originele Vista DVD kan het dus wel en je hebt dotnet 3 nodig.
Er zijn torrents met volledige versies zónder cracks, dus alleen de ISO of het MDF bestand zelf en als je daar een versie mee gaat bouwen en je eigen serial gebruikt ben je niet illegaal bezig!
Je bent pas illegaal bezig als je hun illegale key gaat gebruiken of als er geknutselt is aan de activatie. Vraag naar Legitieme software.

Ik heb zelf contact opgenomen met Microsoft want ik wilde nu wel een sprecies weten welke hardware je kunt vervangen met een activatie. Ik krijg dat nergens gevonden en ze spreken wel over een X aantal upgrades, maar hoe zit het als je je CPU gaat vervangen?

Bij Windows XP was het zo dat je 4 upgrades kon doen en waarbij de CPU en Moederbord beide als 2 upgrades gezien werd. Ik weet niet of dat onder Vista ook nog zo is. Dat moet ik even zeker weten.
Ik heb ze de nadruk gelegt (je kent me wel) dat ik er niet op uit ben iets illegaals te doen, dus aankomen met torrents of truuks om activering te omzeilen zijn niet welkom. Ik heb een legaal OS en dat wil ik zo blijven houden, maar wat kan ik nu precies upgraden in de komende jaren zonder dat ik moet gaan bellen?

Ik heb een OEM versie van Ultimate dus,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-07 04:18
Ik heb 2GB in mijn pc met Vista 32bits, is het nodig om een wisselbestand te hebben van 4 GB? Toen ik er 1 reepje uit had gehaald was het wisselbestand 2 GB...

Waarom is het wisselbestand zo groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-07 10:52
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:27:
[...]
Ik heb zelf contact opgenomen met Microsoft want ik wilde nu wel een sprecies weten welke hardware je kunt vervangen met een activatie. Ik krijg dat nergens gevonden en ze spreken wel over een X aantal upgrades, maar hoe zit het als je je CPU gaat vervangen?

Bij Windows XP was het zo dat je 4 upgrades kon doen en waarbij de CPU en Moederbord beide als 2 upgrades gezien werd. Ik weet niet of dat onder Vista ook nog zo is. Dat moet ik even zeker weten.
Ik heb ze de nadruk gelegt (je kent me wel) dat ik er niet op uit ben iets illegaals te doen, dus aankomen met torrents of truuks om activering te omzeilen zijn niet welkom. Ik heb een legaal OS en dat wil ik zo blijven houden, maar wat kan ik nu precies upgraden in de komende jaren zonder dat ik moet gaan bellen?

Ik heb een OEM versie van Ultimate dus,
Volgens de Computer Totaal vindt Microsoft tegenwoordig dat het vervangen van je moederbord valt onder een nieuw systeem en daar moet je een nieuwe Vista voor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Gman schreef op maandag 14 mei 2007 @ 20:52:
[...]
Volgens de Computer Totaal vindt Microsoft tegenwoordig dat het vervangen van je moederbord valt onder een nieuw systeem en daar moet je een nieuwe Vista voor kopen.
Je moet wel een heel verhaal melden.

Een nieuw moederbord door een defect o.i.d. is geen enkel probleem. Sowieso is jouw OEM bouwer hiervoor verantwoordelijk. Dit geldt natuurlijk alleen voor OEM.

Voor Retail versies is deze beperking er niet.

[ Voor 32% gewijzigd door PWM op 14-05-2007 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-06 23:43

V3g3ta

Fueled by Games!

WR. schreef op zondag 13 mei 2007 @ 12:46:
Nou heb Vista Ultimate 32-bit ook aangeschaft en het bevalt me wel, maar heb 1 probleem en dat is dat hij soms aangeeft dat ik geen machtiging heb om sommige bestanden te verwijderen terwijl ik toch als administrator ingelogt ben. Ik heb bij de beveiliging de machtigingen allemaal op "toestaan" staan, maar hij blijft zeuren. Weet iemand misschien hier een oplossing voor en of dit misschien een bug ofzo is.
Hier zoek ik ook nog steeds een oplossing voor, dus als iemand een idee heeft hoe dit op te lossen is..... Laat het ons weten. :)

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gman schreef op maandag 14 mei 2007 @ 20:52:
[...]
For once and for all
Wij bedanken u voor uw e-mail aan Microsoft.

Indien u een OEM-licentie heeft aangekocht, is een wijziging van de CPU niet alleen met een nieuwe activatie gekoppeld die niet zou werken, maar dus ook met het verlies van de licentie.

Een OEM-licentie mag enkel geleverd worden bij een volledig nieuwe PC, uitzondering zou zijn, indien u een PC-bouwer bent. Hier is het toegestaan OEM-licenties te leveren voor het assembleren van PCs.

Een OEM-licentie mag ook enkel in gebruik op het toestel, waarvoor ze is aangekocht en het eerst op geinstalleerd en geactiveerd.

Een heractivatie is meestal enkel dan nodig, indien u essentiele hardware of teveel secundaire hardware zou wijzigen.

Indien u niet het moederboord en niet de CPU zou wijzigen, zal echter de activatie weer kunnen voltooid worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net de vista hardware test gedaan maar hoe ik ook overclock ed ik kom niet boven een 5.9 gemiddeld uit.
Hoe komt het dat de score niet hoger wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 11:49
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 14:48:
Heb net de vista hardware test gedaan maar hoe ik ook overclock ed ik kom niet boven een 5.9 gemiddeld uit.
Hoe komt het dat de score niet hoger wil?
5.9 is max

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Ricardo87 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 15:14:
Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd hoe het zit met de ondersteuning van Windows Vista voor de nForce 3 Ultra chipset. Destijds heb ik een beta van Windows Vista geprobeerd maar die draaide niet geheel vlekkeloos.

Ook nu zie ik dat nVidia nog geen final drivers heeft gereleased. Maar het zou goed kunnen dat de nForce 3 natuurlijk "out-of-the-box" door Vista wordt ondersteund.

Graag jullie ervaringen :)
Megatrap ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Nforce 2 wordt hier gewoon ondersteund, neem aan dat de nforce 3 dan ook gewoon werkt :)

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Nu online
Dxta schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:44:
Nforce 2 wordt hier gewoon ondersteund, neem aan dat de nforce 3 dan ook gewoon werkt :)
Gewoon met de standaard Microsoft drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nforce chipsets worden niet 'native' out of the box ondersteund. het kan goed zijn dat er wel drivers zijn van Windows Update.
Mijn X1950pro videokaart zag Vista ook niet tijdens de setup. Voor geluid en Video moet ik drivers installeren, en goede drivers.

Ik heb dan een ATI-AMD chipset/combo en dat gaat wel out of the box. De nieuwere Nforce chipsets werden wel ondersteund door Vista??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:54
Weet iemand hoe ik de setup wizard weer kan doorlopen van de Media Center (Vista)? Ik wil graag mijn scherm instellingen weer doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Ankh

|true

Ik moet mijn media center opnieuw installeren en ik zit er eigenlijk over te denken om over te stappen naar vista toe...

Maar het geen wat ik er mee gaat doen ben ik bang dat op het moment ik beter niet over kan gaan naar vista..
De ondersteuning van x264 (en mkv) bestanden wat ik vaak gebruik, maar zoals ik begrijp uit vele topics hier en op google is dat het niet zal gaan werken nog.

Misschien iemand tips?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrruuuk
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:52

Marrruuuk

Xbox Tag: xDarkPrince

Ik heb een vraagje over mijn vista achtergrond.
Op de een of andere manier kan ik opeens niet meer mn achtergrond veranderen. Ik selecteer in het bureaubladachtergrond menu een wallpaper en klik op toepassen maar hij verschijnt niet op de achtergrond. Ook als ik jpg's of bmp's met de rechtermuisknop als achtergrond gebruik verschijnen ze niet.
Als ik via internet een wallpaper als achtergrond gebruik verschijnt hij wel maar als ik dan mijn pc opnieuw opstart is hij weer verdwenen. Iemand een idee? Ik gebruik een dell 22" widescreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:44
Ik draai nu een kleine 2 maanden Vista en mijn mening van geweldig moet ik nu wat bij stellen. Zodra je wat verder wilt gaan in het OS kom je toch vervelende zaken tegen.
Ik probeer nu bijvoorbeeld windows defender uit te zetten maar dat gaat niet zonder slag of stoot. Ik heb in de services al windows defender op stop gezet. In msconfig al het vinkje uitgezet dat windows defender niet mag opstarten. En nog krijg ik een berichtje dat er een opstart programma is geblokkeerd... nee echt tweak vriendelijk is dit OS niet :(

Ook over de driver ondersteuning ben ik niet te spreken. Vista is al ruim en half jaar oud en nog steeds zijn er voor courante hardware geen fatsoenlijke drivers te vinden. Microsoft kan er niet veel aan doen aangezien het de fabrikanten zijn die het moeten regelen, maar ik heb zo'n gevoel dat het niet de meest eenvoudige klus is om drivers voor Vista te schrijven. Stomme van het alles is dat ik in Ubuntu linux voor 90% aan hardware van mijn laptop aan de praat krijg. Nu met Vista is dit nog geen 70%. Als je dan weet dat Linux driver ondersteuning voornamelijk community werk is dan vraag je toch wel af wat er in godsnaam aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Laatst online: 20-02 08:15
WR. schreef op zondag 13 mei 2007 @ 12:46:
Dat is de beveiling van User Account Control. Ik heb dat heerlijk uitgezet en dan is het probleem voorbij. Of je moet zo geduldig zijn dat je continue toestemming geeft (hij onthoud de antwoorden) en dan moet het vanzelf voorbij zijn.

De instelling is te vinden bij User Accounts of kijk hier even. (Methode #4)

[ Voor 10% gewijzigd door -Leon- op 17-05-2007 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 11:17
Ook over de driver ondersteuning ben ik niet te spreken. Vista is al ruim en half jaar oud en nog steeds zijn er voor courante hardware geen fatsoenlijke drivers te vinden. Microsoft kan er niet veel aan doen aangezien het de fabrikanten zijn die het moeten regelen, maar ik heb zo'n gevoel dat het niet de meest eenvoudige klus is om drivers voor Vista te schrijven. Stomme van het alles is dat ik in Ubuntu linux voor 90% aan hardware van mijn laptop aan de praat krijg. Nu met Vista is dit nog geen 70%. Als je dan weet dat Linux driver ondersteuning voornamelijk community werk is dan vraag je toch wel af wat er in godsnaam aan de hand is.
Ik heb dus net een bestelling geplaatst van een nieuwe pc. Kort: E6600, P5B Deluxe, MSI 8800GTS320 OC, X-Fi XtremeMusic, 4GB PC6400 CL4 ram, Scythe Infinity en 2x 500GB Samsung. Dit op de 64 bits versie van NL Vista Home Premium. Ik neem toch aan dat alles wel naar behoren gaat werken? Ik kan natuurlijk altijd XP erop ploffen als het niet werkt, maar liever niet natuurlijk. Dat de drivers nog steeds niet naar behoren zijn was ik van op de hoogte, maar ik neem toch aan dat dat niet voor eeuwig zal zijn. Zal ik, naar jullie ervargin, tegen (veel) nare ervaringen aanlopen? Ik bedoel ik mag toch aannemen dat de nVidia en Creative drivers op dit moment wel naar behoren werken (dat het iets minder FPS haalt, ach, dat valt wel te overleven)

[ Voor 6% gewijzigd door Googolplex op 17-05-2007 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
EleanorNL schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 12:30:
[...]

Ik heb dus net een bestelling geplaatst van een nieuwe pc. Kort: E6600, P5B Deluxe, MSI 8800GTS320 OC, X-Fi XtremeMusic, 4GB PC6400 CL4 ram, Scythe Infinity en 2x 500GB Samsung. Dit op de 64 bits versie van NL Vista Home Premium. Ik neem toch aan dat alles wel naar behoren gaat werken? Ik kan natuurlijk altijd XP erop ploffen als het niet werkt, maar liever niet natuurlijk. Dat de drivers nog steeds niet naar behoren zijn was ik van op de hoogte, maar ik neem toch aan dat dat niet voor eeuwig zal zijn. Zal ik, naar jullie ervargin, tegen (veel) nare ervaringen aanlopen? Ik bedoel ik mag toch aannemen dat de nVidia en Creative drivers op dit moment wel naar behoren werken (dat het iets minder FPS haalt, ach, dat valt wel te overleven)
Dit topic is puur bedoelt voor het uitwisselen van ervaringen over Vista. Ik zal dus niet in gaan de technische details maar heb je uberhaupt zelf al gezocht of wat je wilt ook gaat werken? Op dit moment heeft nvidia en vele andere hardware fabrikanten nauwelijks goede drivers voor Vista. Als je op T.net meuktracker gaat zoeken naar drivers voor de hardware die je gekocht hebt kom je er gauw achter of het gaat werken of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dan toch even hardware moet posten neem dan geen e6600 aangezien binnen een HELE korte periode de Q6600 erg goedkoop zal worden.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 29-07 13:49

DizzyWeb

Ondertiteld

Ankh schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 10:59:
Ik moet mijn media center opnieuw installeren en ik zit er eigenlijk over te denken om over te stappen naar vista toe...

Maar het geen wat ik er mee gaat doen ben ik bang dat op het moment ik beter niet over kan gaan naar vista..
De ondersteuning van x264 (en mkv) bestanden wat ik vaak gebruik, maar zoals ik begrijp uit vele topics hier en op google is dat het niet zal gaan werken nog.

Misschien iemand tips?
Wat wil je hier mee zeggen? Dat er in vele topics staat dat je geen x264 en geen mkv kan afspelen onder Vista? Da's complete onzin namelijk, kan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Nu online

Ankh

|true

DizzyWeb schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 13:09:
[...]

Wat wil je hier mee zeggen? Dat er in vele topics staat dat je geen x264 en geen mkv kan afspelen onder Vista? Da's complete onzin namelijk, kan prima.
Het moet onder media center werken en geen andere player :)
en wat ik vind via google is dat het niet 1-2-3 werkt of nog goed ondersteund wordt.. :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb geen idee hoe het zit met de 8800 gts, maar ik draai nu de 158.18 drivers van nVidia voor de 8800gtx, en die werken als een trein.
Mijn hele pc werkt sowiso als een trein, ik heb eigenlijk nog helemaal geen driverbugs gehad onder Vista Buissness 64 bits. Alleen met een bètadriver, maar daar is het ook een bèta voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Wie is er al met Sideshow aan de slag geweest?
Zo ja, waar heb je het op draaien? Op je laptop? Telefoon? Fotolijstje? :)

* anandus is benieuwd :)

Ook jammer dat er maar 13 gadgets zijn :/

Edit:
hier is een Sideshow device emulator te downloaden om er alvast mee te spelen :)

[ Voor 52% gewijzigd door anandus op 17-05-2007 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:54
Svennos1 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 09:40:
Weet iemand hoe ik de setup wizard weer kan doorlopen van de Media Center (Vista)? Ik wil graag mijn scherm instellingen weer doorlopen.
Nou ik ben er achter. Je krijgt alleen de setup optie te zien als je ben ingelogd onder je oorsprokelijke account waar je de installatie mee heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
anandus schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 19:28:
Maar 13 gadgets ??? LOL...

zal ik jou dag dan eens goedmaken? hier heb je een link met ruim 125 gadgets... ook wel veel dubbele.

Als je engels (effe selecteren in menuutje bovenin) geen probleem vind dan zijn er meer dan 800 :D

Have fun

[ Voor 9% gewijzigd door -Leon- op 17-05-2007 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003

Nyarlathotep

Crawling Chaos

OK, ik heb een kleine vraag. De oude delen van dit topic, alsmede andere topics en de microsoft site helpen mij hier niet bij.
Maar hoeveel cores ondersteund Vista Home Premium? Quadcores worden goedkoper in juli, en dan wil ik een nieuw systeempje kopen. Ik meen mij echter te herinneren dat VH Premium max. 2 cpu's ondersteund. Kan iemand dit ophelderen?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

-Leon- schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 20:45:
[...]

zal ik jou dag dan eens goedmaken? hier heb je een link met ruim 125 gadgets... ook wel veel dubbele.

Als je engels (effe selecteren in menuutje bovenin) geen probleem vind dan zijn er meer dan 800 :D

Have fun
Sideshow != Sidebar.

Sideshow is iets met gadgets op externe schermpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
Ik lees helemaal niets over ervaringen met home basic, nou kan dat komen omdat tweakers allemaal de ultimate versie nemen (die ik zelf ook op mn desktop heb), maar eigenlijk gebruik ik maar heel weining van het hele ultimate.
ik vraag mij af of iemand basic gebruikt en echt functies mist van hogere edities ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
DizzyWeb schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 20:52:
[...]

Sideshow != Sidebar.

Sideshow is iets met gadgets op externe schermpjes.
Ooeeps!! :$ Had ik effe verkeerd gelezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Overigens zijn ze ook bezig met het ontwikkelen van een API om output van Sidebar-gadgets op Sideshow-gadgets te laten zien, maar dat is nog in ontwikkeling.

Ik heb overigens de Windows Media Player en Gmail gadgets geprobeerd op die emulator en dat ziet er heel goed uit :)

Volgens mij heeft dit veel potentie, zeker met de opkomst* van digitale 'foto'-lijstjes (waarop natuurlijk meer dan alleen foto's getoond kunnen worden, zoals email, RSS, etc ;) )

* anandus ziet z'n mobiele Bluetooth telefoon al gebruiken als remote voor Windows Media Center, bijvoorbeeld :)

(Als het goed is wordt Sideshow binnenkort compatible met Windows Mobile 5 & 6)

* Nu zijn die krengen veel te duur ;(
Het wachten is op de cheapo madeinChina Aldi-aanbiedingen :9

[ Voor 21% gewijzigd door anandus op 17-05-2007 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:31

TheVMaster

Moderator WOS
Ankh schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 13:17:
[...]

Het moet onder media center werken en geen andere player :)
en wat ik vind via google is dat het niet 1-2-3 werkt of nog goed ondersteund wordt.. :)
Niet om het een of ander, maar dat werkte ook niet zondermeer onder het MediaCenter in Windows XP MCE :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
anandus schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 19:28:
Wie is er al met Sideshow aan de slag geweest?
Zo ja, waar heb je het op draaien? Op je laptop? Telefoon? Fotolijstje? :)

* anandus is benieuwd :)

Edit:
hier is een Sideshow device emulator te downloaden om er alvast mee te spelen :)
Jajajaaaa....ik heb ook een Sideshow ;) lol zat bij m'n Asus P5B Premium Vista Edition MB :)
Alleen wel jammer dat ik nog geen SideShow-Gadget aan de praat heb op mijn ScreenDuo...

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 17-05-2007 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Nu online

Ankh

|true

TheVMaster schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 21:31:
[...]

Niet om het een of ander, maar dat werkte ook niet zondermeer onder het MediaCenter in Windows XP MCE :)
hier wel, codec geinstalleerd en me x264 werden direct gezien en hoefde niets in te stellen qua 5.1 ofzo :) werkte direct!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://msfn.org/images/news/misc/vista_sp1.jpg
The WinFuture.de folks managed to grab a quick snapshot of a machine running a build of Vista SP1 during one of the Rally talks at the Windows Hardware Engineering Conference (WinHEC) in Los Angeles this week. Plain as day, it says: “Windows Build 6001 Service Pack 1, v113.”)

I also saw a PowerPoint slide mentioning the existence of Vista SP1 during a WinHEC chalk talk on “The Future of Input” at this week’s show.
:)

Wel vlot. Of niet? (Ervanuitgaande dat dit klopt)
Bij XP duurde het bijna een jaar tot de eerste SP uitkwam, overigens.

Of zou het Longhorn zijn (zie rechtsonder)? :?
Overigens is er al een Sideshow koelkastmagneet gespot :P

En afstandbedieningen:
Afbeeldingslocatie: http://theinq.com/images/articles/sideshow1.jpg

Kan je de RRS-feeds van je favoriete topics volgens tijdens het zappen :P

[ Voor 47% gewijzigd door anandus op 18-05-2007 03:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
Ankh schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 10:59:

Misschien iemand tips?
Ik gebruik zelf de CCCP Codec pack onder Vista en h264 en MKV werken voor mij prima.

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katala
  • Laatst online: 26-06 12:46
anandus schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 03:20:

[small]Of zou het Longhorn zijn (zie rechtsonder)? :?
Is dat niet gewoon Windows Server 2008 ?

Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:54
-Leon- schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 20:45:
[...]

Have fun
alleen werken die engelse gadgets niet in een NL vista....

Ik ben voorals nog zeer tevreden over vista. Zit nog in dubio of ik de UAC aan of uit moet zetten. Vista heeft voor aardig wat mensen toch nog de wow factor als ze het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Nou wil ik mijn hele pc backuppen maar ik kan niet selecteren welke schijf. Hij neemt mijn data schijf ook mee om te backuppen, maar ik wil alleen de vista partitie backuppen. Iemand enig idee waar je dit kan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:35

mrsar

waar een sar is,is een wodka

T7D_Sneezy schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 08:52:
[...]

Ik ben voorals nog zeer tevreden over vista. Zit nog in dubio of ik de UAC aan of uit moet zetten. Vista heeft voor aardig wat mensen toch nog de wow factor als ze het zien.
dan moet je ff zoeken in de topics aangezien er gewoon ergens staat dat je dan en-us folder in het bestand moet veranderen naar nl-nl (of iets dergelijks)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Katala schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 08:44:
[...]

Is dat niet gewoon Windows Server 2008 ?
Is zelfde als Longhorn :)

Of gebruiken Windows Server 2008 en Vista SP1 dezelfde kernel? :?
Ik moet trouwens zeggen dat ik nog steeds zeer positief ben over de help-functie van Vista. Ik ben het ook flink aan het promoten bij vrienden en familie, scheelt al flink wat loze telefoontjes zo :)

Ik merk zelfs dat ik het af en toe gebruik :D

[ Voor 33% gewijzigd door anandus op 18-05-2007 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:07:
[...]
Is zelfde als Longhorn :)

Of gebruiken Windows Server 2008 en Vista SP1 dezelfde kernel? :?
Ik moet trouwens zeggen dat ik nog steeds zeer positief ben over de help-functie van Vista. Ik ben het ook flink aan het promoten bij vrienden en familie, scheelt al flink wat loze telefoontjes zo :)

Ik merk zelfs dat ik het af en toe gebruik :D
Idendito :D

De help functie is goed te noemen en er staat zelfs een hele tour in voor absolute beginners. Als iemand de PC kan aanzetten en op de F1 toets kan drukken heeft ook hij een kans door de verbeterde help functie.
Helaas ken ik niemand in mijn kringen die Vista gebruikt dan mijn buurman, maar dat is dan ook de enigste die ik ken. Voor derest hebben ze allemaal oudere PC's waar Windows XP nog net fatsoenlijk op wil lopen. Ik kan altijd gaan helpen (doe het graag, hoor) als ze weer problemen hebben of als hun schijf ook maar iets vervuild is. Vervuiling merk je zo vlug op een langzame computer :(

Kan Microsoft niet even snel een patch maken zodat Windows XP ook zo'n uitgebreide hulp krijgt :P :X Scheeld mij een hoop werk. Ik dien zelf als help functie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen die last hebben dat de standby en sluimerstand niet goed werkt? Ik heb al wat KB's geinstalleerd, maar het werkt nog steeds maar 50% van de tijd goed.... Het gaat overigens over een Compal HEL80 laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-07 10:03
Als ik dus mn pc in stand-by gooi, en ik start dan daarna weer op, dan gaatie helemaal opnieuw opstarten.. Bij mij werkt het dus helemaal niet :S Ik heb wel een dual-boot nog met xp.. Misschien dat het daaraan ligt >:)

Een tweede is het koppelen van bestandstypen en protocollen aan een programma... Ik gebruik namelijk de FTD die ik in XP nog geinstalleerd had, dit om synchronisatieachtige dingen te voorkomen. Nu wil ik het FTD:// protocol koppelen aan FTD, maar het is niet mogelijk om via Standaardprogramma's >> Een bestandstype of protocol aan een programma koppelen. Iemand een idee hoe dit kan? Ik snap dat ik FTD opnieuw kan installeren, maar ik zoek ff een andere manier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
DaannO schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:27:
Nou wil ik mijn hele pc backuppen maar ik kan niet selecteren welke schijf. Hij neemt mijn data schijf ook mee om te backuppen, maar ik wil alleen de vista partitie backuppen. Iemand enig idee waar je dit kan veranderen?
Eh....dat kan alleen als je Vista Ultimate hebt volgens mij. Als je dan het Backup and Restore Center start kun je gewoon kiezen voor Back up files or your entire computer. Dus je kunt beide kiezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:35
leuk dat vista... het begon al bij de beta. die voor geen meter draait.

nu heb ik wat geupgrade en vista erbij genomen, maar installeert dus niet

installatie duurt ongeveer 1,5 uur waarna hij bij de eerste boot doodleuk zegt: "uw computer is onverwachts opnieuw opgestart. Start de installatie van Windows Vista opnieuw"

En dat blijft zich dan herhalen.

Systeem is een AMD64 3500+, 2gb ram, Raptor 37gb hdd, x700 pro grafische kaart

zou toch voldoende moeten zijn om het op zijn minst te kunnen draaien... ach ja, deze licentie gaat dus retour winkel, hou het nog wel een paar jaar bij xp

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
TheVMaster schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 21:32:
Jajajaaaa....ik heb ook een Sideshow ;) lol zat bij m'n Asus P5B Premium Vista Edition MB :)
Alleen wel jammer dat ik nog geen SideShow-Gadget aan de praat heb op mijn ScreenDuo...
hmm, ze hebben bij het asus p5b team dus wel gehoord van vista? ik begon me al zorgen te maken, aangezien ik nu al een half jaar zit te wachten tot ze DTS Connect ook eindelijk is een keer voor vista beschikbaar maken :(
maar heb jij nou een schermpje bij je p5b gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:35
.Johnny schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 12:58:
[...]

hmm, ze hebben bij het asus p5b team dus wel gehoord van vista? ik begon me al zorgen te maken, aangezien ik nu al een half jaar zit te wachten tot ze DTS Connect ook eindelijk is een keer voor vista beschikbaar maken :(
maar heb jij nou een schermpje bij je p5b gehad?
bij een p5b premium hoort een scherm te zitten

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
[...]Zit nog in dubio of ik de UAC aan of uit moet zetten.
Als je geen RSI wilt oplopen van al die muisklikken zou ik hem mooi uitzetten. 'k heb hem vanaf het eerste moment dat ie installed werd al uitstaan.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

En dat blijft toch echt het domste advies wat je kan geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elevator schreef op zondag 20 mei 2007 @ 10:42:
En dat blijft toch echt het domste advies wat je kan geven
Aan de andere kant als mensen toch blind "OK" drukken dan heeft het inderdaad gaan nut om er mee lastig te worden gevallen.

Ik heb hem nog wel aan staan maar mij zit hij ook erg in de weg. 10.000 keer zinloos ok kiezen om 1 keer een trojen of virusje te stopen die je scanner ook wel stopt.

Meer ellende dan profijt als je het aan mij vraagt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Een goede vriendin van mij was er gisteren en die had nog nooit Vista in het echt gezien. We hadden het er toevallig over en laat staan dat zowel mijn laptop als desktop Vista heb. Ik showen en het was inderdaad een WoW moment voor dat meisje.

"Wij" zien het niet meer hoe venster prachtig vanuit de taalbalk omhoog rijzen en wij zien het niet meer dat er in bijna elk venster rechtsboven een zoekbalk zit. Ze was helemaal weg van Flip3D.

Ik heb met TweakVista de transperantie van Aero hoger gezet zodat het minder wordt vervaagt. Dat ziet er heel mooi uit en dan heb je meer het idee een echt overzicht te hebben.
Wel heb je een zware videokaart nodig als je dingen in Aero gaat aanpassen. Sinds ik de transperantie heb aangepast moet mijn VGA iets harder werken en dat zie ik aan de clockspeed van de kaart en de temperatuur die 3 graden hoger is met betere transperantie.
Mijn EAX1950pro clock zichzelf terug als hij rustig is netzoals mijn CPU die nu op 1 GHz loopt met mediaplayer en internet alleen.
Van dat terugklokken merk je overigens niets. Vista blijft gewoon goed en vlot lopen.

In XP merkte ik het wel en dat komt omdat Windows XP zijn bureaubladeffecten vanuit de CPU verwerkt en Vista doet dat via je GPU en daarom heb ik het idee dat Vista überhaubt een betere respons heeft als het systeem druk is. Alt-Tab in een game werkt heel vlug. Aero is er meteen. (2048MB)

Mijn systeem staat op "power saver", de zwaarste bespaarstand.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2007 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
  • Laatst online: 10-04 13:22
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 11:31:
[...]

Aan de andere kant als mensen toch blind "OK" drukken dan heeft het inderdaad gaan nut om er mee lastig te worden gevallen.

Ik heb hem nog wel aan staan maar mij zit hij ook erg in de weg. 10.000 keer zinloos ok kiezen om 1 keer een trojen of virusje te stopen die je scanner ook wel stopt.

10.000 keer valt toch wel een beetje mee? De laatste weken heb ik UAC alleen gezien als ik iets in het configuratiescherm aan het doen was of als ik software installeerde. En beide doe ik niet bijzonder vaak.

Ik laat UAC daarom mooi aanstaan i.p.v. blind op third-party beveiliging te vertrouwen.

[ Voor 6% gewijzigd door TommyCP op 20-05-2007 12:38 ]

>>>insert witty remark here<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

hahahaha, erg hé zo'n fijne beschermengel? Laat je nu net die 1 op 10000 keer pech hebben en een vette trojan op te lopen die meekijkt met jouw telebankieren en wat jij intikt op een fora. Dus als ik kwaad in de zin zou hebben (heb ik niet, hoor) kom ik bij jou zo binnen, makkie zonder UAC, echt.
Eenmaal binnen kan ik met alles lopen te knoeien en niets waar je een bevestiging voor moet geven, nee, ik kan vrijelijk mijn gang gaan zolang jouw systeem aanstaat. Een random executable is zo gemaakt.

Is dat wat je wilt wat een hacker over je denkt of is UAC toch niet stiekem een beetje handig?
Jij leest die berichten toch wel, of? Helemaal niet.

Jij hebt blijkbaar geen kaas gegeten van de bedreigingen van die bedreigingen. het is niet het feit dat je PC geïnfecteerd is, nee, het is het feit dat je de toegang tot jouw eigen systeem wel makkelijk maakt en ik maak het hackers niet makkelijk want ik ben er zelf namelijk een. Let op, een hacker, geen cracker! Ik test de veiligheid van de servers op ons werk en de gast/cliënt PC inclus, en dat is het moeilijkste. Beveiligen tegen domheid.

Laat UAC aanstaan en verdiep je eens in de bedreiging van de bedreiging zoals diefstal van jouw toetsaanslagen en wachtwoorden. Ze weten ze zo uit het register te plukken dus pas ermee op.

De kans is groter dan 1/10000!

dat mensen het bericht van UAC niet lezen is hun schuld. Een PC die in een minder alert huishouden staat is niet te beveiligen en een PC die verstandig en doelbewust gebruikt wordt is makkelijk te beveiligen. Het is raar, maar de waarheid.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2007 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dat zo was had niemand XP meer gehad omdat iedereen dan ook on beschermt zou zijn. Dus dit is een beetje over de top hoor Exuimtum. De ene keer is vista bagger en nu is het in een keer helemaal HET???

Dat tele bankieren is natuurlijk BULL. ze kunnen alleen zien wat ik op de bank heb maar daar worden ze niet vrolijker van :P maar ze kunnen zelf niets doen. aangezien ze niet de codes vanuit het bankpas apparaat hebben!!!

Het is bij 99% van de keren dat de OS om zeep word geholpen de schuld van de gebruiker. Ik zie niet hoe AUC daar verandering in kan brengen als men nu gewoon maar op ok drukt omdat men toch niet weet wat Vista nu weer wil.

en ik krijg die melding wel een paar keer per dag op mijn laptop.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2007 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Waar ik denk dat veel mensen geen rekening mee houden wat UAC betreft, is blind Continue of Allow klikken bij UAC prompts waar je er niet verbaasd over bent, helemaal geen probleem is. Wat mij betreft zit de beveiliging van UAC juist in de momenten dat ik onverwacht een UAC prompt klik, *dan* vraag ik me af wat er gebeurt en waarom hij dan wel geen toestemming nodig heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat er een hoop mensen nog op OK zouden drukken als er "Format C:" zou staan.
In iedergeval mij eigen vader zou het doen. (de schat :> )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-07 17:10
Ik heb na een paar maanden proberen, tweaken, etc Vista van mijn systeem gehaald (Dell XPS700), de ervaring leert dat XP in volwassenheid op dit moment meer biedt dan Vista.

Het fatsoenlijk afspelen van een Divx, AVI, MPG ... eigenlijk bijna alles met bewegend beeld resulteert in BOSD, ondanks de meeste recente drivers voor de 7900GS, moederbord, etc.

Het zal wel een combinatie van factoren zijn ... maar als eindgebruiker hiermee geconfronteerd worden en na het doorvoeren van alle oplossingen verwezen worden om Vista in 'Classic' mode te draaien was bij mij de maat vol, aangezien zelfs dat geen oplossing is voor mijn probleem.

Ik probeer het over een jaar wel weer, als inmiddels servicepack x uit is.

Vista is tot nog doffe ellende gebleken ... jammer na een investering in Vista Home en Vista Ultimate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jxil
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-04-2024
heb 2 dagen geleden 1gb geheugenerby geprikt en nu werkt myn pinball spel prima. met 1gb werkte het niet goedkon maar 1speel tafel spelen terwyl er 5 staan kreeg by de ander enkel geluid en geen beeld. ook de spellen zyn wat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

jxil schreef op zondag 20 mei 2007 @ 14:21:
heb 2 dagen geleden 1gb geheugenerby geprikt en nu werkt myn pinball spel prima. met 1gb werkte het niet goedkon maar 1speel tafel spelen terwyl er 5 staan kreeg by de ander enkel geluid en geen beeld. ook de spellen zyn wat sneller.
Of je schrijft je verhaal normaal? :?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:34
Toen Vista net uit kwam, was er oa door mij de vraag of je niet classic looks kon krijgen, maar aero en de ronde startknop nog wel aan. Weet iemand of er inmiddels zoiets bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Mjah, dan is er nog iets anders mis. Normaal hoef je echt niet zo vaak op 'OK' te drukken hoor met UAC tenzij je iets geks doet :)

Ik zie die UAC prompt echt zelden hier, bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Ik heb ook *zelden* dat ik UAC in actie zie, behalve voor XFIRE, een game chat achtige client. Die moet nog goedgekeurd worden ergens en heeft daardoor administrative priveleges nodig om op te starten. Maar ik vermoed ook dat de schrijvers van die software te lui zijn dit voor vista te veranderen zodat de auto-update functie niet meer geintegreerd is in het opstart proces maar apart uitgevoerd wordt.
Verder gebruik ik vista inmiddels sinds eind november als enige OS en kijk veel DivX/xvid (meerdere series, elke week dus wel een paar keer) en heb echt nog nooit een BSOD gehad. Enige BSODs die ik had was een brakke Ati driver paar maanden terug (bekend probleem van ati), maar dat is inmiddels ook weg. Maargoed, misschien ben ik dan maar een geluksvogel :)

[ Voor 3% gewijzigd door .Johnny op 20-05-2007 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Zie ik nu goed dat de kalender-gadget niet je afspraken van je Windows Agenda weergeeft :?

Das wel dom...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een nieuwe laptop (asus FT3C) met vista home premium. Als ik een tijdje CIV IV speel, wordt de laptop enorm traag, mem usage stijgt naar boven de 90% en het simpel afsluiten van het spel duurt 5 minuten. Computer blijft dan maar ratelen. Nu had ik begrepen dat dit vaker voorkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 13:25:
Ik denk dat er een hoop mensen nog op OK zouden drukken als er "Format C:" zou staan.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

en na meer dan een maand op Vista zit ik nu terug op XP, en heb er geen spijt van :)
Vele kleine annoyances bij elkaar waarmee ik nog kon leven, maar het volgende was wel de druppel:

Ik had het spel starcraft nog eens opnieuw geinstalleerd. Het start op, MAAR.....
- klik linksonder in je interface en je vliegt terug naar je desktop omdat hij denkt dat je je startmenu ingedrukt hebt (?)
- iedere keer als ik een tijdje aan het spelen bent krijg ik plots een "this is not a valid vista installation" menu in mijn neus gedrukt, waarbij hij aero definitief uitschakelt. Na een reboot is mijn vista plots wel terug "genuine".

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-07 16:03

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Sjah schreef op zondag 20 mei 2007 @ 17:32:
Toen Vista net uit kwam, was er oa door mij de vraag of je niet classic looks kon krijgen, maar aero en de ronde startknop nog wel aan. Weet iemand of er inmiddels zoiets bestaat?
Wat bedoel je precies met classic looks dan? Ik denk dan direct aan rechthoekige grijze vensters met blauwe titelbalken namelijk. Maar aangezien jij wel Aero en de ronde startknop wil behouden, lijkt me niet dat je dat bedoelt.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Boeboe schreef op maandag 21 mei 2007 @ 08:41:
en na meer dan een maand op Vista zit ik nu terug op XP, en heb er geen spijt van :)
Vele kleine annoyances bij elkaar waarmee ik nog kon leven, maar het volgende was wel de druppel:

Ik had het spel starcraft nog eens opnieuw geinstalleerd. Het start op, MAAR.....
- klik linksonder in je interface en je vliegt terug naar je desktop omdat hij denkt dat je je startmenu ingedrukt hebt (?)
- iedere keer als ik een tijdje aan het spelen bent krijg ik plots een "this is not a valid vista installation" menu in mijn neus gedrukt, waarbij hij aero definitief uitschakelt. Na een reboot is mijn vista plots wel terug "genuine".
Erg jammer dat dit je ervaring is. Ik speel StarCraft namelijk sinds kort weer regelmatig en heb nog nooit problemen gehad in Vista Ultimate (32bit).

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 13:25:
Niet lullig bedoeld, maar, dat soort mensen horen dus ook niet achter een admin account te zitten, zij horen dus behalve op OK klikken ook een wachtwoord in te voeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al bekend wanneer er meer Ultimate Extra's komen? Zoals Dreamscene voor Dutch Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DizzyWeb schreef op maandag 21 mei 2007 @ 10:19:
[...]

Niet lullig bedoeld, maar, dat soort mensen horen dus ook niet achter een admin account te zitten, zij horen dus behalve op OK klikken ook een wachtwoord in te voeren...
Ja maar laat deze mensen nu juist vaak een oem versie pre installed te kopen met hun PC (dell/HP...). Daarbij zit je eigenlijk altijd in zo'n admin account. Mij laptop heeft dit ook, het is te omzeilen maar dat gaat deze n00bs natuurlijk niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:34
Demoniac schreef op maandag 21 mei 2007 @ 09:36:
[...]
Wat bedoel je precies met classic looks dan? Ik denk dan direct aan rechthoekige grijze vensters met blauwe titelbalken namelijk. Maar aangezien jij wel Aero en de ronde startknop wil behouden, lijkt me niet dat je dat bedoelt.
Dat bedoel ik wel, de Win2000 look bedoel ik. Met aero behouden bedoel ik flip3D en thumbnails. Zet hem maar eens op classic, en dat wordt helaas uitgeschakeld. En de startknop in grijs, maar wel rond zou ik ook fijn vinden. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Sjah op 21-05-2007 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Zijn hier eigenlijk mensen die Aero hebben uitgezet? Ik twijfel er nu aan om het toch uit te zetten, flip3d gebruik ik zo goed als niet. Het hele flip3d gebeuren is totaal niet nuttig en eerder omslachtig. Het gekke was dat ik met Ubuntu, beryl wel veel gebruikte. De kubus lijkt veel effectiever doordat je werkelijk vensters wegzet op een andere zijde.
Het glass effect komt soms bij mij wat overdreven over alsof alles van glas moet zijn. Als voorbeeld noem ik het menu om gadgets toe te voegen aan je sidebar. Soms valt het dan weer op dat er vergeten is om er een glas effect toe te voegen. Neem bijvoorbeeld de eigenschappen van je hardeschijf. 3mm glas om het oude xp menu gegoten en zelfs het taartdiagram en qoutum stoplichtje lijken al sinds windows 95 niet te zijn veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Ben maar weer terug bij XP. Had behoorlijk wat crashes door brakke drivers(support) met name van Nvidia. Ik wacht daarom nog wel een tijdje tot dat Nvidia zn drivers(zaken) op orde heeft, want tot dus ver is het voor mij niet te doen.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op maandag 21 mei 2007 @ 23:17:
Zijn hier eigenlijk mensen die Aero hebben uitgezet? Ik twijfel er nu aan om het toch uit te zetten, flip3d gebruik ik zo goed als niet. Het hele flip3d gebeuren is totaal niet nuttig en eerder omslachtig. Het gekke was dat ik met Ubuntu, beryl wel veel gebruikte. De kubus lijkt veel effectiever doordat je werkelijk vensters wegzet op een andere zijde.
Het glass effect komt soms bij mij wat overdreven over alsof alles van glas moet zijn. Als voorbeeld noem ik het menu om gadgets toe te voegen aan je sidebar. Soms valt het dan weer op dat er vergeten is om er een glas effect toe te voegen. Neem bijvoorbeeld de eigenschappen van je hardeschijf. 3mm glas om het oude xp menu gegoten en zelfs het taartdiagram en qoutum stoplichtje lijken al sinds windows 95 niet te zijn veranderd.
Aero is in mijn mening wel ok. Het is gewoon wat extra eye candy zoals dat ook was van 2000 naar XP. Maar dat flip3D is een nutteloze functie. Ik heb het een keer gebruikt om te kijken, en het ziet er leuk uit maar echt nuttig is het niet. De ALT+TAB is nog altijd vele malen beter dan die Flip3D. Bij Ubuntu Beryl heeft het inderdaad nut omdat je daar verschillende desktops hebt en niet scrolled tussen de programma's die lopen. Verder ben ik niet van plan Areo uit te zetten, tuurlijk smaken verschillen maar het went erg snel en het zit me niet in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op zondag 20 mei 2007 @ 17:32:
Ik zoek voor Windows Vista een XP Skin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

wat? de teletubby skin?!
Skinning onder vista is nog niet mogelijk voor zover ik weet. De uxtheme.dll zit bij vista heel anders in elkaar.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:19
Hier ook een nieuwe Vista gebruiker. Na een tijd "proefgedraaid" te hebben op de PC van mijn vriendin ben ik nu zelf ook over. Ik ben erg tevreden: UAC is eventjes vervelend, met name in het begin als ik allerlei software installeer en het startmenu indeel, maar daarna merk ik er niet veel meer van.

Het zijn met name de kleine aanpassingen in de UI die ik waardeer: bij het renamen van files met F2 wordt niet direct de extensie meegeselecteerd, dat soort subtiele dingen.

Tot nu toe zijn er 2 zaken die mij echt tegenvallen:
1. het kopiëren en verwijderen van files gaat echt té traag (bekend probleem)
2. waarom gebruikt Vista bij het tonen van foto's niet de EXIF-data voor de oriëntatie? Nu moet ik handmatig al mijn foto's gaan kantelen (en de originelen bewaren ivm kwaliteitsverlies). Dat moet toch beter kunnen...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 11:45:
wat? de teletubby skin?!
Skinning onder vista is nog niet mogelijk voor zover ik weet. De uxtheme.dll zit bij vista heel anders in elkaar.
Jammer :/. Maar bedankt nu ben ik helemaal op de hoogte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-07 10:25
Sinds enkele dagen valt mij op dat als de pc een tijdje opgestart is, één core van de cpu bijna volledig (ca. 90%) gebruikt wordt terwijl ik niks op de pc doe.
Ik heb geen nieuwe software geinstalleerd.

In de taakbeheer zie ik in de grafiek wel dat core 1 ca. 90 % benut wordt, maar in de lijst met processen is dit gebruik nergens terug te vinden.

Wat kan dit gebruik veroorzaken ? En hoe spoor ik dit op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-07 16:13

Cis

daanNL schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 17:43:
Sinds enkele dagen valt mij op dat als de pc een tijdje opgestart is, één core van de cpu bijna volledig (ca. 90%) gebruikt wordt terwijl ik niks op de pc doe.
Ik heb geen nieuwe software geinstalleerd.

In de taakbeheer zie ik in de grafiek wel dat core 1 ca. 90 % benut wordt, maar in de lijst met processen is dit gebruik nergens terug te vinden.

Wat kan dit gebruik veroorzaken ? En hoe spoor ik dit op ?
Heb je wel Show All Processes From All Users aangevinkt? :)
En anders heeft Sysinternals volgens mij wel een Process Monitoring tooltje ontwikkeld...
http://download.sysinternals.com/Files/ProcessExplorer.zip

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 18:56
Heeft iemand een idee hoe ik mijn 3e en 4e ide controller werkend kan krijgen op een asus p4p800-e met windows vista ultimate (legale versie). Windows kan zelf geen stuurprogramma vinden voor de "raid" controller en op de asus site zijn er geen nieuwe drivers te vinden voor dit moederbord. Ik heb de search al gebruikt en gevonden dat ik IDE drivers moet gebruiken voor dit moederbord, maar deze kan ik niet vinden (zo'n 3/4 verkeerde al geprobeerd). Het gaat dus om het aansluiten van een 3e hardeschijf op de raidcontroller en wil hem gebruiken als exta ide-poort.

Windows is helemaal up to date by the way.

:)
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Lees de Vista FAQ

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 12) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.