Je meest frustrerende spelervaring die achteraf logisch was?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 11.839 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn meest frustrerende moment was in Soldier of Fortune 1. Ik was toen 11 o.i.d. (veel te jong voor zo'n spel natuurlijk :P) en zo'n level in zo'n kantoorgebouw. Daar kwam ik dus vast te zitten, omdat ik geen kant op kon. Wel stond er ergens een raam open, dus ik dacht dat ik daar uit moest springen; dood dus.
Uiteindelijk kwam ik erachter dat er een reling achter zat waar ik op kon staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

Mafia :
Die race missie heb ik ook veel te veel moeten herstarten...

Ik herinner me ook nog een missie waar je in een haven een undercoveragent moet killen.
In elk raam zat een sniper... Als je dan uiteindelijk bij die kerel bent sluit hij zichzelf op in een loods.
DAGEN(!!) heb ik lopen zoeken hoe ik in die loods moest komen. Bleek uiteindelijk dat voor de deur een treinwagon met benzine stond geparkeerd en je de "blokjes" onder de wielen vandaan moest knallen.
Werd gevold door een hele leuke cutscene. *de hoofdrolspeler steekt een sigaret op en neemt een lange trek om ze daarna in de gutsende benzine te gooien :P

Monkey Island 3 :
Hier heb ik lange tijd in dat pretpark op het einde vastgezeten. Ik had alle ingredienten om LeChuck te verslaan, ik wist gewoon niet dat ik dat vaatje rum onder de arm van die Yeti kon/moest stoppen :S

Half Life 2 :
Frustratie alom tijdens de tocht met dat bootje!
Toen ik bij de eerste ramp aankwam (die je omhoog moet krijgen door die vaatjes eronder los te laten) heb ik mijn bootje achtergelaten en gewoon te voet verder gegaan. Na ongeveer een 45 minuten bij de leveltransitie aangekomen en kon ik niet verder. Het was alsof ik op een onzichtbare muur liep. Na een eerdere savegame terug geload te hebben gemerkt dat er nog van die vaatjes waren die ik eerder niet gebruikt had... :(

[GoT] TF2 Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 11:16

Mathizsias

Drizzt

Mathizsias schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 14:50:
Tex Murphy: Overseer

Die game was volgens mij gewoon weg niet uit te spelen zonder het hint systeem te gebruiken..
Schaamteloos mezelf quoten, maar...

Under a Killing Moon (Tex Murphy)
Meanstreet (Tex Murphy)
Phantasmogoria

..in zekere mate ook...

Daggerfall

...kwamen ook nog in me op, die games waren soms zo verschrikkelijk moeilijk. Alle reviews die ik online heb gelezen staat ook bij de moeilijkheidsgraad: Hard, even with the hintsystem it can be pretty hard to beat!

Daggerfall was echt een ramp, zonder enige quests of instructies rondlopen in een wereld, die voor die tijd echt verschrikkelijk groot was/is, echter is deze game uiteraard de voorloper van Oblivion.

[ Voor 17% gewijzigd door Mathizsias op 11-05-2007 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn meest frustrerende en domme spelervaring was toch wel in Lord of the Rings Online..en dus zeer recent...

Ik kreeg op een bepaald moment met mijn Lore Master een single player quest, die kun je dus niet met een fellowship uitvoeren. Ik moest in een bibliotheek een boek vinden voor iemand, maar goed...daar staan een slordige 40 boekenplanken die je allemaal stuk voor stuk moest doorzoeken. Na een minuut binnen kwam een tweetal Goblins, slachte ik keurig af en ging verder met zoeken, 1 plankje verder...volgende 2 goblins...net iets sterker als de vorige twee...dat kan nog wat worden als ik al die plankjes moet afzoeken dacht ik al...en natuurlijk overleefde ik het niet...

Dit herhaalde zich tot 5x...en ik raakte gefrustreerd met mezelf...was ik nou echt zo'n slechte speler dat ik zoiets niet voor elkaar kreeg, terwijl het echt mijn level was voor die quest.

En alsof ik door een truck overreden werd kwam ineens de ingeving hoe het dan wel zou moeten. Een van de geweldige eigenschappen die een Lore Master op een bepaald level verdiend, is "Blinding Flash" deze houdt een tegenstander een tijdlang "stunned", waardoor je zelf je zaakje kunt doen. Dit duurt niet eeuwig, maar je kunt het vaker gebruiken. Uiteindelijk vermoordde ik 1 Goblin en de andere heb ik gestunned. In de tussentijd zocht ik de planken af...iedere keer als de Goblin weer bij kwam, stunde ik hem opnieuw...er kwamen hierdoor geen nieuwe Goblins en ik kon rustig alle planken afzoeken...stiekem zooo makkelijk... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meest frusterende momenten die ik me kan herinneren zijn toch echt van oudere spellen :)

Tombraider : meerdere keren vastgezeten in diverse delen.
Resident evil: zelfde verhaal.
Final fantasy VII: diverse bossen die erg moeilijk "leken", maar wanneer je eenmaal de zwakte van de tegenstander wist, was het o-zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tettie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-11-2022

Tettie

Atheistisch agnost

LeGato23 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 08:52:
Space Quest II, waar je met een ladder een donkere grot in gaat.
Heeft me ongeveer een week gekost voordat ik van iemand de gouden tip kreeg;
'put gem in mouth'...
Wat gaaf... Deze had ik ook! We speelden het spel destijds met ons drieeen, alleen op zaterdagen. Het duurde echt lang voordat we die hadden...

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZOOOO stom: XIII...
Op het level dat je bij ijsschotsen zit etc. Ik kwam de hele tijd weer op het zelfde punt uit, maar veel later kwam ik er achter dat er ergens een paadje was met bosje er voor :P

Stom.... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 09:09
Mathizsias schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 09:35:
echter is deze game uiteraard de voorloper van Oblivion.
Klopt daggerfall is Elder Scrolls II en Oblivion Elder Scrolls IV ;P

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Heeeeel lang geleden op een 286 nog, spelletje 'The Black Cauldron', zo'n king's quest achtig spel van Sierra.
Moest je op een gegeven moment een touw naar een hoger gelegen rots gooien (use rope) en eroverheen lopen.

Dat touw liep schuin omhoog, en ik speelde met de 4 pijltjestoetsen. Als je stil viel op dat touw, dan kletterde je er direct af, game over (gelukkig kon je overal opslaan). Dus dagenlang geprobeert dmv als een gek links rechts links rechts te tikken over dat touw te komen. Maar het lukte niet. Zwaar frustrerend.
Komt mn oom op een gegeven moment kijken, ziet een van mijn pogingen en drukt vervolgens op numlock en op 7.....
Joost.B schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 20:48:
Wij hadden vroeger en Sega Mega Drive.
Daar had ik voor mijn verjaardag toen dertijd het spel Ecco voor gekregen.
Leuk beetje klieren met die dolfijn, maar daar zittne ook opdrachten in.
Eerste levels waren simpel en goed te doen. Tot opeens level 6 (ja level 6 al),
Daar moest ik via een vreemd netwerk aan watergangen voorbij een enorme kwal komen.
Dat is me tot de dag van vandaag nog niet gelukt en we praten over 7/8/9 jaar geleden ofzo.

Vreselijke trauma's
Hmm weet van Ecco alleen nog maar dat ik m uitgespeeld heb, en dat ik het (zeker voor toen) een van de mooiste spellen vond die ik ooit gezien heb.

[ Voor 39% gewijzigd door AllSeeyinEye op 11-05-2007 13:55 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
MiramarVTM schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:55:
Erg lame, maar ik heb het gehad bij HalfLife 1. Een maat van mij en ik dat spel spelen (op een p2-400mhz whoey) en dan krijg je best in het begin al een crowbar, en dan moet je bukken en het glas inslaan van zo'n deur voor je erdoor kan. Denk maar niet dat we dat door hadden, wij dus zeker 2 uur bezig geweest eer we dat snapten 8)7

edit: Ow ja en Super Mario World die hele f******* star road (toen was ik wel 9 / 10 ofzo)
Super Mario World :D.

Geweldig spel, nog geen spel tegengekomen wat op dat niveau kwam.

Inderdaad kan je in de star road de levels 2x halen (normaal en met sleutel). En dan star road 2 het tweede level met die ballonnen die jezelf opblazen.

Nu kan ik het nog steeds en haal makkelijk binnen een dag alle 96 levels (als je load staat er een ster achter). Alleen jammer dat de schildpadden dan clowns zijn en de kleuren zijn ook helemaal facked up :P.
RisingSun schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:52:
Pokémon Gold/Silver/Crystal

Het Icepath in die grot vlak voor de laatste gym, heb ik echt 2 weken van toen mijn zomervakantie over gedaan, totdat iemand het even in 3 min liet zien 8)7
Met stom, Ice paths waren altijd naar om te doen. Na een tijd maar een walktrough gedownload :P.

[ Voor 16% gewijzigd door Bobje op 11-05-2007 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

Bobje schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 13:37:
[...]
Super Mario World :D.

Geweldig spel, nog geen spel tegengekomen wat op dat niveau kwam.

Inderdaad kan je in de star road de levels 2x halen (normaal en met sleutel). En dan star road 2 het tweede level met die ballonnen die jezelf opblazen.
omg dat heb ik ook gehad, echt daaaaaaagen over gedaan toen ik 7/8 ofzo was, van de week het hele spel in 2-3 dagen volledig uitgespeeld 8)7 zelfde met mario kart, jaren niet aangeraakt, in 1 rits uitgespeeld terwijl ik toen het spel gefrustreerd weg had gestopt vanwege die klote rainbow cup :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 22:32

Zeror

Ik Henk 'm!

Bobje schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 13:37:
[...]
Met stom, Ice paths waren altijd naar om te doen. Na een tijd maar een walktrough gedownload :P.
Die icepath was idd best lastig, maar gelukkig had ik hem snel door :P

Waar ik wel een hele tijd over gedaan heb is in Pokemon Sapphire/Ruby. Het vangen van Regirock, Regice en Registeel. Damn, dat was echt puzzelwerk. |:(
UIteindelijk toch maar met een walkthrough opgelost. Al was al wel ver gekomen :P

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-08 13:48

rCk

Met LineAge2.

Ik had een castle en in de laatste 5 minuten kwam hij met 1 andere gozer en m'n onderdanen waren niet aan t opletten, en toen hadden hun 't kasteel ><

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomb Raider 2, Venice, 1ste level.
Het lijkt simpel, jij hebt een boot, daar is een deur, zoek de schakelaar, rijd erdoor, compleet.
Als eerste parkeerde ik de boot recht tussen 4 zeemijnen, game over. Dik kwartier erover gedaan om uit te vogelen dat je op het laatste moment uit de boot moet springen. Nieuwe boot gepakt en vervolgens het halve level doorgevaren om een hoek van een of ander donker hok een schakelaar te ontdekken. Ik haal de schakelaar over, niets gebeurt. Na c.a. 30 seconden springt de schakelaar terug.

2 dagen later had ik eindelijk door dat de schakelaar de poort opent waardoor je het level uit kan varen, het enigste probleem was op tijd daar komen. Ik heb dat stuk zeker over de 50 keer geprobeerd, maar het lukte me gewoon niet. Flare, stap vooruit, stap achteruit, 3 keer draaien, vooruit springen. Beste cheatcode ever.

Volgende level was ook niet veel beter, maar daar heb ik "maar" 4 of 5 dagen over gedaan. Evengoed, het blijft toch nog altijd mijn favoriete spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Dat Ninja Gaiden (Xbox) nog niet genoemd is :P. De eerste eindbaas is al erg pittig en die daarna geven zich ook niet zomaar over. Ik zit nu vast in het Monastery waar een zekere Alma je het leven zuur maakt: ze is erg snel en slaat je zo tot pulp. Genoeg om je Xbox na 10 minuten maar kwaad uit te zetten :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
Ik heb laatst voor het eerst in m'n leven New Super Mario Bros uitgespeeld, maar dan wel met iedere keer een hoop leventjes bijtanken in een bepaald level (is dit valsspelen?). Maar daar ben ik dan wel maanden mee bezig geweest. En in Mario Kart DS de 50CC klasse uitgespeeld. Maar verder nooit echt een game gewonnen of uitgespeeld. Da's pas frustrerend :(.
Of het nou Mission Impossible (C64) was, ineens was de tijd om ofzo en die puzzel heb ik nooit begrepen. Of Boulder Dash, er zijn gewoon levels waar ik niet voorbij kom. Shadow of the Beast (Amiga). Het was bij I of II, dan moest je helemaal naar rechts lopen, dan naar beneden gaan en dan weer naar links, maar dan moest je ergens overheen springen ofzo. Dat lukte me 1 keer en daarna kwam ik niet meer verder. En het is me nooit gelukt het nog een keer te doen.
Racespelletjes ook: iedereen haalt me in. En als ik door de bochten plankgas doe vlieg ik er weer uit om vervolgens te zien dat iedereen je voorbij racet. Re-Volt ben ik ook nooit ver mee gekomen, maar leuk om te spelen vind ik het wel.
Helemaal irritant is als je met iemand gaat spelen die het spel nog nooit gedaan hebt en die gelijk van je wint... grr...
Achteraf logisch? Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn allereerste spel op de NES was Metroid. Er was 1 punt waar ik echt niet voorbij kwam. Je moest bukken waardoor je een bal werd en dan bommen neerleggen. Door die bommen ging je omhoog. Nu moest je als je door de ene bom hoger kwam weer een bom neerleggen in de lucht om hoger te komen. Op die manier zou je verder kunnen. Ik heb blaren om me vingers gekregen van het snel drukken maar kwam er niet voorbij.
Uiteindelijk bleek dat je 1 scherm terug een bom kon plaatsen en dan onder dat klote punt door kon rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 18:53

Blauw

De Schreeuw

Ik snapte niks van Second Life :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Dancing_Animal schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 14:43:
Helemaal irritant is als je met iemand gaat spelen die het spel nog nooit gedaan hebt en die gelijk van je wint... grr...
Achteraf logisch? Nee.
Je kan gewoon niet gamen :+

Maar idd het is heel vervelend als iemand je verslaat terwijl ie het spel voor het eerst speelt en jij al langer. Heb het ook paar keer meegemaakt met een paar spellen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 12:06:
Tomb Raider 2, Venice, 1ste level.
Het lijkt simpel, jij hebt een boot, daar is een deur, zoek de schakelaar, rijd erdoor, compleet.
Als eerste parkeerde ik de boot recht tussen 4 zeemijnen, game over. Dik kwartier erover gedaan om uit te vogelen dat je op het laatste moment uit de boot moet springen. Nieuwe boot gepakt en vervolgens het halve level doorgevaren om een hoek van een of ander donker hok een schakelaar te ontdekken. Ik haal de schakelaar over, niets gebeurt. Na c.a. 30 seconden springt de schakelaar terug.

2 dagen later had ik eindelijk door dat de schakelaar de poort opent waardoor je het level uit kan varen, het enigste probleem was op tijd daar komen. Ik heb dat stuk zeker over de 50 keer geprobeerd, maar het lukte me gewoon niet. Flare, stap vooruit, stap achteruit, 3 keer draaien, vooruit springen. Beste cheatcode ever.

Volgende level was ook niet veel beter, maar daar heb ik "maar" 4 of 5 dagen over gedaan. Evengoed, het blijft toch nog altijd mijn favoriete spel.
Whahah precies zelfde hier! :D Wie weet hoelang ik daar wel niet over heb gedaan.... Maar ergste was nog altijd.... eerste level wanneer je gelijk begint in zo'n grot en je naar boven moet zien te springen. Weeeeeeeken over gedaan niet normaal........ En dat voor de eerste level :$

Owja en Mafia met die loods en race dat was ook erg..... echt weken over gedaan met een vriend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fingerhead
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-03 17:41
haha ja @ hierboven daar had ik ook last van :D.

nog een dommer iets ik had toen net TR 3 (was nog jong) glij je daar naar beneden en moet je zon schakelaar vinden voor zon speciaal hek om over het stromend water te gaan emt de kabelbaan heb 3 weken lopen zoeken ofzo was die gewoon tegen een muur in een gangetje lang leve oplettendheid ^^

Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lipton16
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-07 13:27
Met World of Warcraft kan je tegen elkaar duelen, gewoon grappig even tegen elkaar bashen.
Dus ik duelde eens met een maat van mij die Roque is, hij stond in stealth en ik huppelde wat rond, en ineens sta ik stil en draai me om zonder iets specifieks te hebben gedaan.
Later gebeurde dat nog een paar keer, uber frustererend, ik begon er wat pissing om te worden (kut computer;) )
Wat bleek, mijn maat gooide "disctactions" hij je kan foppen, of dingen laat doen die je niet wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pallas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 18:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heerlijke herkenbare momenten gelezen
ook op exact dezelfde punten

maar nog een leuke die echt on topic is

Maniac Mansion

toen ik nog een klein klein klein CoZ'je was
en ik het maar niet voor elkaar kreeg om verder te komen.. ben er weken zo niet maanden mee bezig geweesd .. maar ik had toch echt alles wel zo ongeveer geprobeert
had een aantal plekken ontdekt waar ik verder zou kunnen - wat enigzins logisch zou zijn
een klein roostertje hier, een dingetje daar .. je kent wel

maar het lukte gewoon niet ..

om er 10 jaar later achter te komen dat ik een versie had met copy protection :o
en die grote deur in de gang waar ik de code steeds niet van kon vinden toch echt de oplossing was
en die code gewoon in de handleiding stond in een code sheet .. maarja .. die handleiding had ik *op de een of andere manier niet* :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def87
  • Laatst online: 10:45
In zelda the windwaker :

op een gegeven moment moest je een bom gooien maar om die te gooien moest je over 2 lava riviertjes springen. Maar ik drukte altijd de a knop in ( automatisme ) bij het springen, maar dan gooi je de bom natuurlijk gelijk weg. Na letterlijk 3 uur kwam ik erachter dat Link automatisch springt 8)7 |:( 8)7 |:( 8)7 |:(

XBL/PSN Gamertag : LokiNL#1132

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Def87 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:54:
In zelda the windwaker :

op een gegeven moment moest je een bom gooien maar om die te gooien moest je over 2 lava riviertjes springen. Maar ik drukte altijd de a knop in ( automatisme ) bij het springen, maar dan gooi je de bom natuurlijk gelijk weg. Na letterlijk 3 uur kwam ik erachter dat Link automatisch springt 8)7 |:( 8)7 |:( 8)7 |:(
_O-
Sorry voor de schaamteloze spam maar dat is wel echt geniaal :')

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def87
  • Laatst online: 10:45
Postius schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:29:
[...]

_O-
Sorry voor de schaamteloze spam maar dat is wel echt geniaal :')
haha :) _O-

was ook de eerste keer dat ik zelda speelde en toen ik voor het eerst sprong drukte ik op a dus dan krijg je dat :P

Nooit dat spel uitgespeelt btw :P

In golden sun 1 kwam ik niet voorbij de eindbaas omdat ik gesaved had voordat het gevecht begon en alle djinns had ik toen geset, dus mn characters waren zwakker en kwam niet voorbij die fusion dragon. 1 maand geleden overnieuw begonnen en met gemak die dragon afgemaakt.

spoiler:
Speelde met een emulator dus ik shift+f1(saven) heel de tijd

XBL/PSN Gamertag : LokiNL#1132

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Laatst online: 05-09 11:00
In the Twilight Princess (LoZ), weet niet meer in welke tempel. Had ik een stuk waar zo nu en dan drijfzand lag, waarover ik naar de overkant moest. Echter als ik begon te lopen, ging Link ineens ontzettend langzaam lopen en ik wist maar niet door wat. Hierdoor was de overkant ook niet te halen, omdat ik dan ook sneller in het drijfzand wegzonk.
Ik baal er nog steeds van, maar heb teneinde raad gamefaqs moeten raadplegen :( Blijkt dat er een ghost rat aan me was gaan hangen, die ik met de sense van Wolf-Link had kunnen zien 8)7
Het is de enige keer geweest dat ik een walkthrough heb gebruikt bij het daadwerkelijk uitspelen van een spel, maar ik baal er nog steeds van. Zeker als je ziet hoe simpel het achteraf eigenlijk is... :F

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:57
LeGato23 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 08:52:
Space Quest II, waar je met een ladder een donkere grot in gaat.
Heeft me ongeveer een week gekost voordat ik van iemand de gouden tip kreeg;
'put gem in mouth'...
Ik zat net 1 stukje verder vast volgens mij, bij wat vreemde wezentjes kom je die grot uit. Die zeggen op een gegeven moment "just say the word if you want to leave". Daarna had ik dus opgeslagen en ging de volgende dag verder, maar had geen idee hoe ik er uit moest komen... van alles geprobeerd, naar uitgangen gezocht enzo, maar "say the word" was dus de oplossing waarna zij de uitgang voor je openmaakten.
KabouterSuper schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 12:05:
Heeel lang geleden heb ik vele avonden doorgebracht om op de commodore 64 Aztec Challenge uit te spelen. En het lukte maar niet om door de rivier heen te komen, en waarom ik altijd dood ging was me ook een raadsel. Uiteindelijk heb ik het maar opgegeven. Ongeveer 15 jaar :9 erna kwam ik dankzij een C64 emulator achter dat ik gekleurde piranhas moest ontwijken in de rivier. En ik kan je vertellen dat dat erg moelijk is op een groenbeeld monitor. :'(
Ik had precies hetzelfde in Aztec Challenge (met super muziekje erbij)! Ook in 1 of ander voetbalspel was dat frustrerend, eindelijk de finale van het WK gehaald en dan het verschil niet kunnen zien tussen de 2 teams, omdat groen & blauw er hetzelfde uitzien op het vakantie-zwart-wit-tv'tje wat bij ons achter de commodore stond :D

[ Voor 39% gewijzigd door stefanass op 28-05-2010 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
fingerhead schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:55:
haha ja @ hierboven daar had ik ook last van :D.

nog een dommer iets ik had toen net TR 3 (was nog jong) glij je daar naar beneden en moet je zon schakelaar vinden voor zon speciaal hek om over het stromend water te gaan emt de kabelbaan heb 3 weken lopen zoeken ofzo was die gewoon tegen een muur in een gangetje lang leve oplettendheid ^^
Dat was de eerste switch in het eerste level _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Zak McKracken and the Alien Mindbenders

Een LucasArts adventure, op de C64.

Dat spel speelde ik met klasgenoten, en saven stond nergens in een menu ofzo, dus je moest iedere keer from scratch beginnen, uren spelen, en dan verdergaan op het punt waar je vroeger vast zat.

Maaaaaanden over gedaan, het eerste deel een ziljoen keer gespeeld, iedere keer net een stapje verder en dan de dag erna op school vertellen.

Tto de dag dat we het ei-de-lijk uitspeelden. Dat was fantastisch... Maar ik kon de eerste paar uur echt dromen.

En toen kwam ik er ruim 20 jaar later achter dat je met F5 kon saven.

Meteen ge-SMS't naar een van de toenmalige medespelers. Reactie: "wtf".

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:56

Mystikal

It never hurts to help!

Willybubba schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:16:
Zak McKracken and the Alien Mindbenders

En toen kwam ik er ruim 20 jaar later achter dat je met F5 kon saven.

Meteen ge-SMS't naar een van de toenmalige medespelers. Reactie: "wtf".
Dat wist toch iedereen :?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Blijkbaar niet :P

Wordt ook nergens gemeld, behalve denk ik in de handleiding. Die we niet hadden.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korgakos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-06 19:59
Ik kocht Fifa 98 voor op de SNES, spel hooguit 15 minuten gespeeld erna nooit meer gedaan, was echt bagger...
Schijnbaar te vaak bij vriendjes op te playstation gespeeld met de gedachte o wat een vet spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Jrz

––––––––––––

Nemesis 2 op de msx.
Toen waren ik en mn neefie 5 of 6.
Ineens hadden we een rond ding achter ons aanvliegen wat ons bekogelde.
Snapten later dat het een option was, en wisten niet dat je ook nog andere knoppen kon gebruiken dan spatie

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 16:27
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:49:
[...]

Whahah precies zelfde hier! :D Wie weet hoelang ik daar wel niet over heb gedaan.... Maar ergste was nog altijd.... eerste level wanneer je gelijk begint in zo'n grot en je naar boven moet zien te springen. Weeeeeeeken over gedaan niet normaal........ En dat voor de eerste level :$

Owja en Mafia met die loods en race dat was ook erg..... echt weken over gedaan met een vriend :)
Haha, ook hier een herkenbare situatie. Wekenlang datzelfde stukje in Venice... Memorable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superfly04
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-07-2024
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 11:41:
mijn allereerste spel op de NES was Metroid. Er was 1 punt waar ik echt niet voorbij kwam. Je moest bukken waardoor je een bal werd en dan bommen neerleggen. Door die bommen ging je omhoog. Nu moest je als je door de ene bom hoger kwam weer een bom neerleggen in de lucht om hoger te komen. Op die manier zou je verder kunnen. Ik heb blaren om me vingers gekregen van het snel drukken maar kwam er niet voorbij.
Uiteindelijk bleek dat je 1 scherm terug een bom kon plaatsen en dan onder dat klote punt door kon rollen.
Hahahahaha dat roept herinneringen op, ik voel de blaren op mijn duim nog. Ik had presies die fout ook gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:10

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Sam & Max: Hit The Road

Op een gegeven moment kom je in een huis a la Alice in Wonderland. Met grote en kleine deurtjes. Buiten heb je switches die je om kan zetten en zo bepaalde kleuren kan maken, en de deur van die kleur kon je dan open maken binnen. Het lukte me maar niet om een bepaalde deur in te gaan, omdat ik met de beschikbare kleuren gewoon niet de juiste combinatie kon maken. Echt een dag op gezeten, met alles proberen.
Dag erna zo gefrustreerd maar eens gezocht naar een walkthrough, wat bleek. Als je in dat scherm bij die switches verder naar rechts liep scrollde het beeld verder die kant op en was er nog een switch zodat je wel de juiste kleur kon maken.... Aaaaaaaaargh!!

Summer Games
Heel oud spel waar je hard lopen kon spelen, of te wel een pixel op het scherm kon laten 'rennen' door heel snel afwisselend op twee toetsen op toetsenbord te drukken. Dit spel kon je dacht ik ook met zn tweeen spelen. Dus ik met mn broer kei hard en snel op die toetsen rammen om rondjes te lopen. Op een gegeven moment kon ik nooit meer van m winnen, vond ik niet leuk. Bleek paar weken later dat een van mij toetsen niet meer zo goed werkte van al dat ge-ram. :(

Vast nog wel meer, maar deze zijn erg goed bijgebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Oeh, nog eentje.. Jungle Hunt op de C64. Op de een of andere manier heb ik daar nogal bij vastgezeten, ik dacht bij onderstaand level.
Zal vast met mijn vaardigheden van destijds te maken hebben gehad, het ziet er nu niet bepaald moeilijk uit :P

Afbeeldingslocatie: http://www.granneman.com/images/c64JungleHunt.gif

Wel een spel dat voor mij een persoonlijke klassieker is gebleven 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:06

Sport_Life

Solvitur ambulando

Angeloonie schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 02:10:
Project I.G.I (I'm Going In)

Missie 6 :X

Daar heb ik met een vriend echt 6 maanden vastgezeten, omdat je niet kan saven is het nog lastiger. Uiteindelijk wel met pijn en moeite gehaald.

Tijd terug IGI weer gespeeld, en die missie in 1x gehaald 8)7 Zal wel ervaring in FPS games zijn :+
godallemachtig wat heb ik een uren zitten frustreren op Project IGI zeg! Geniaal ! :)

Afbeeldingslocatie: http://www.fpsteam.it/img2007/pigi2-covert-strike/project-igi-2-02.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 28-05-2010 13:59 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

Frustratie dat ik maar geen kill kon maken in CSS.
Achteraf heel logisch, want de hitbox loopt niet gelijk met de animatie ;)

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Laatst online: 11-09 22:50
Op de verjaardag van mijn tante kon ik daar altijd achter de PC 'Where in the world is Carmen Sandiego' en Aldo's adventure (zie plaatje) spelen. Helaas duurde de verjaardag altijd te kort / mocht ik niet langer gamen / mocht mijn zusje achter de pc, om het ooit uit te spelen! Heel erg frustrerend. En voor mijn toenmalige skills was het ook een erg lastig spel wat ook nog eens niet te saven was. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.myabandonware.com/media/captures/A/aldos-adventure/aldos-adventure_1.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
(jarig!)
Ha, dan heb ik ook nog een aardige op de Nintendo DS. Ik zit samen met mn vriendin een puzzeltje te doen in Professor Layton. Idee is dat er een winkel verschrikkelijk naar knoflook stinkt. Er zijn twee knoflookbronnen, die in totaal naar drie uitgangen leiden met ingewikkelde weggetjes waar je maximaal twee stoppen in mag doen. Er blijft dus altijd één uitgang open. Werkelijk waar álle uitgangen geprobeerd, nogmaals geprobeerd en op een gegeven moment toch maar alle hints geunlocked. Volgens de laatste hint moest ik op zoek naar twee andere gaten waar de stoppen in moesten. Toen was ik het echt kwijt. Overal op het schermpje gedrukt en ineens, jawel, schiet er een stop in het neusgat van het plaatje van de winkeleigenaar die schuin onder de puzzel stond. Waar de ander moest kan je wel raden...

Pfffft 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door rodie83 op 28-05-2010 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
God wat heb ik lang lopen kloten in The Simpsons op de NES.

1e level, moet je alles paars spuiten. Maar één ding lukte me niet. Ik heb toen de Nintendo lijn gebeld (Die bestond toen :D ) en het bleek dat je een tang moest kopen en zo'n brandkraan moest openen die het luifeltje paars spoot (hoe verzinnen ze het).

God god, wat een frustratie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 19:56
Police Quest 2:

Het stuk dat je in t park een shootout krijgt met zon gast. Sta ik daar in dat park, geen idee wat ik meot doen...
Kom ik er later achter, dat je met zon duikteam t water in moet. Ook dat is prima. Maar toen...onder water....geen idee wat ik er moest doen
en maar proberen en proberen......

Kom ik erachter, dat er tussen de rotsen, tegen of met de stroming mee, dat weet ik even niet meer precies, een lijk ligt tussen t steen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

weerdo schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 12:15:
Prince of Persia I. Op een gegeven moment kwam je een spiegelbeeld van jezelf tegen. Het duurde effe voordat ik dat doorhad (en dat het dus beter was om het zwaard weer in te klappen en vervolgens tegen de ander aan te lopen waardoor de helden weer tot 1 figuur werden samengevoegd).
Prince of Persia II. Je moet op een houten brug met een skelet vechten (welke niet dood gaat). Op een gegeven moment (na een tijdje op de 'juiste' plek gevochten te hebben) stort de brug in en verlies je je zwaard. Na 100x dood te zijn gegaan tegen dat skelet lukte dat dan eindelijk. En had ik het idee dat ik m'n zwaard 'per ongeluk' had verloren, en begon ik het lvl opnieuw. Dat heb ik een paar keer zo gedaan :X

(oh, en in datzelfde level kom je eerst langs een vliegend tapijt, als je al rennend uit de gang daarvoor spring kom je precies zittend in het midden terecht en wordt je geplet tegen het hek :p)

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 15:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Sport_Life schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:58:
[...]

godallemachtig wat heb ik een uren zitten frustreren op Project IGI zeg! Geniaal ! :)

[afbeelding]
Dat is IGI 2, die was verrekte simpel in vergelijking :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Albion bijna het einde van het spel.
In 1 van de dungeons val ik in een gat waar niet meer uit te komen is.
Op zich geen probleem, maar maar laatste savegames buiten dat gat was 30min in de game :/
Spel uiteindelijk nooit uitgespeeld.

Spel was trouwens veel beter dan de reviews van toen deden vermoeden.

Ik heb trouwens uren vast gezeten in Super Metroid met verschillende dingen.
Uiteindelijk na weken speeltijd wel kunnen uitspelen, voor mij het moeilijkste spel ooit die ik uit heb kunnen spelen.

[ Voor 36% gewijzigd door Sinned123 op 28-05-2010 20:40 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 11:48

Firestone

$ su - vuursteen

Ik was en ben een groot Sonic fan. Op een gegeven moment had ik Sonic the Hedgehog 3 in mijn collectie, welke ik vaak zowel alleen als met vrienden speelden. Er was echter één plek waar ik iedere keer vastliep; de barrel of doom. En ik ben niet de enige. Het hele internet staat er vol van.
In die jaren, 1994, was ik natuurlijk nog een jonkie en internet was nog amper aanwezig. Jaren heb ik het spel gespeeld en iedere keer kwam ik weer op dat punt waar ik niets anders kon doen dan de tijd om zien raken. Uiteindelijk las ik de oplossing voor dit probleem op een forum:

Lijkt makkelijke he? Nou staat dat hele level vol met die barrels en kan je deze enkel bewegen door er op te springen. De overige knoppen deden niks. Bij deze barrel echter, en enkel deze, moest je er op staan en op de 'omhoog-' en 'omlaag-'knoppen drukken om momentum te krijgen. Het op en neer springen werkte ook, maar deed net niet genoeg.
Uren moet ik het in totaal geprobeerd hebben. Nooit aan gedacht om een andere knop te proberen. |:(
Echt een typisch geval van het negeren van de regel van consistentie in interactie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NFS Underground 2 op de GameCube (iedereen uit m'n klas had er 1, dus ik ook)

Ik had een supermooie Skyline GT-R gemaakt met mijn zuurverdiende geld uit die o zo frustrerende races en had een challenge gedaan en ik mocht zowaar een wide body kit uitzoeken. Ik helemaal blij, sprong een gat in de lucht maar 2 dagen daarna had ik 'm per ongeluk ingeruild voor een mazda mx5 :'(
Daarna nooit meer gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 09:59
Pokemon diamond voor op de DS.... ik had een shitload pokemon en kon maar geen volgende gymbattle vinden.... uiteindelijk was er een gym die ik nog niet had gehaald en die van die boxballen waar je tegen aan kan slaan... elke keer gebeurde er niks en bewoog de boxbal een seconden maar verder niks. Ik maar denken dat ik een bepaalde skill moest hebben van een pokemon moest hebben om die boxbal uit de weg te krijgen..... echt 20uur pokemon uplevelen en grinden kwam ik er achter dat ik de boxbal van de zijkant moest aanraken en rechts ingedrukt houden.... :S

verder orcarina of time die forrest die oneindig doorging.... en later las ik online dat je naar het geluid moest luisteren... hoe harder het geluid was de juiste doorgang :S

[ Voor 13% gewijzigd door P-Nut op 29-05-2010 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
In Wonderboy in Monsterland op de Sega 8 bit was er een level met een onzichtbare deur. Door naar boven te drukken in kon je erin komen. Dat ontdekte ik serieus pas 3 maanden later (en braaf elke dag gespeeld). Ik ben zelfs met het spel naar de winkel teruggeweest om het aan de verkoper te vragen of hij het wist, heb ik een uur ofzo in die winkel staan spelen totdat ik bij het betreffende veldje was om het hem te laten zien, maar nee, hij wist het ook niet :P

Uiteindelijk had ik zo ongeveer de hoop opgegeven en door puur toeval drukte ik op die betreffende plek omhoog en ontdekte zo de deur. Het was natuurlijk m'n eigen schuld dat het kwartje niet eerder viel want er was al 4x eerder in het spel een verborgen deur voorgekomen dus ik had het kunnen weten :')
Maar in mijn defense, ik was piepjong en het was m'n allereerste game

De verborgen deur waar ik maandenlang vast zat (1:40):
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=gZWUYJf_4Xg]

=========================================
En nog eentje van Wonderboy in Monsterland:

Er was een baas, de Sphinx, die raadsels gaf. Ik had het altijd fout en dan moest je tegen hem vechten. Dus op een gegeven moment dacht ik dat het zo hoorde. Maanden later gokte ik uiteindelijk een keertje goed en was ik stomverbaasd dat je ook niet tegen hem hoefde te vechten :D

De Sphinx baas die raadsels geeft:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=GP0IwWp2Mlw]

==========================================

Het laatste level was een doolhof in het kasteel. Ik heb daar elke keer weer dezelfde fouten staan maken om er doorheen te komen.[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=RsqG-PlObyc]

==========================================

En van Wonderboy heb ik ook veel engelse termen opgepikt, in die tijd had je nog geen internet dus engels leren was moeilijker dan nu. De term "Just browsing" (als je een winkeltje inging maar niets kocht) begreep ik pas na jaren.

[ Voor 16% gewijzigd door Slashdotter op 29-05-2010 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 09:59
Goof troop op de NES

Echt alle puzzels kunnen oplossen in niet al te lange tijd.... echter de aller laatste puzzel voor de eindbaas is
echt rete moeilijk:D maar als je eenmaal oplost denk je..... OOOOOOOH jaa zooo :p

[video]

[ Voor 9% gewijzigd door P-Nut op 29-05-2010 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Spellcasting 101: Sorcerers Get All The Girls

Een oude text-adventure met plaatjes. Op een gegeven moment kom je in een doolhof met letters terecht. Elke kant die je uitgaat heeft een letter. Na weken vastgezeten te hebben op die puzzel had ik het spel links laten liggen. Jaren later al m'n oude notities weer eens bij-een gezocht, waar dus ook een schema van dat doolhof bij zat. Na goed te kijken begon ik woorden te zien in de letters. Dus vanaf de begin-locatie even gekeken welke woorden je kon vormen en op een gegeven moment kwam je dus uit op het volgende: T-H-I-S-W-A-Y-O-U-T. |:(

Uiteindelijk nooit het spel uitgespeeld, omdat ik in het begin van het spel een les niet had gevolgd (je begint op een universiteit, waar je dus ook lessen moet volgen om toverspreuken te leren) die je dus op het allerlaatste moment nodig had. :X

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Ik lees ook een aantal frustraties terug o.a. Sonic3 op en neer bewegen, en Ecco the Dolphin (hier voor later random maar codes in getypt om de level tenminste te kunnen skippen :p (Wat nog werkte ook en in de meest excotische en vreemste levels terecht kwam :o ).

Verder kan ik me geen frustrerende momenten met logische oplossingen bedenken. Dit omdat er niks ogisch aan zat of er nooit achter ben gekomen.

neem nou Jetforce Gemini van de N64. Je bent gecrashed met je schip en moet je spaceparts vinden in de levels. En naar mijn mening ben ik OVERAL geweest, alle levels stuk voor stuk inmiddels 20x uitgespeeld. Paar jaar geleden het spel eens boven water gehaald en dan plotseling een compleet nieuw level vinden, (Helaas geen spacepart in de (mini) level maar een nieuwe gun :@ ) zucht.
Zou inmiddels de walktrough kunnen downloaden/opzoeken maar heb dat spel tot aan de laatste part-item zonder kunnen spelen, en zou ik ene kant zonde vinden om zo het spel na al die tijd op die manier uit te spelen. Wellicht haal ik hem weer eens uit de kast maar voorlopig niet iig.

Verder nog problemen gehad om een nogal basic spel uit te spelen. Had mn moeder gekocht voor mn zusje omdat die alleen Super mario leuk vond op de NES. Had ze 1 of ander barbie spel gekocht. (had ze 1x gespeeld en niet meer aangeraakt, weet nou niet zeker of ze het niet leuk vond of omdat ik elke keer op de NES zat te gamen :+ ).
Maar ook dat spel eens geprobeerd.. Eerste levels loop/spring je zo doorheen, en later werd het echt zo frustrerend moeilijk.. kon er zo ontzettend chagarijnig om worden, gelukkig wel uitgespeeld. En ja een heel lame einde wat je kunt verwachten van zo'n spel dus was niet bepaald een bevredigend gevoel dat je krijgt.

[ Voor 8% gewijzigd door Fore! op 29-05-2010 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 22:55
RedHat schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:27:
God wat heb ik lang lopen kloten in The Simpsons op de NES.

1e level, moet je alles paars spuiten. Maar één ding lukte me niet. Ik heb toen de Nintendo lijn gebeld (Die bestond toen :D ) en het bleek dat je een tang moest kopen en zo'n brandkraan moest openen die het luifeltje paars spoot (hoe verzinnen ze het).

God god, wat een frustratie :D
Leuk je die nintendo-lijn.
Ik heb dat toen gehad met Alex-Kid. dat ingebouwde spelletje in de sega 8bit.
Kwam die eindbaas niet voorbij. (aller laatste).
Moest je in de juiste volgorde over de tekentjes heen lopen....
Ook maar even de sega lijn gebeld. Hahhahaa die goede ouwe tijd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:49

Grannd

da Granndest

Ik had vroeger ook een Lucky Luke spel op de PSX waar ik niet verder kwam, heb toen uiteindelijk ook de playstation-lijn of de game-info lijn gebeld ofzoiets. Moest je een bandje inspreken en dan vervolgens 3 dagen later belden ze dat terug met hoe je verder moest komen, maar toen was het alweer gelukt.
Weet niet meer precies waarom ik vast zat, het was in het derde level en ik had gewoon iets over het hoofd gezien volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Laatst online: 11-09 18:25
Kent iemand de Gobliiins-serie van begin jaren negentig? Zelfs met handleiding zijn dat best pittige puzzels, maar zonder handleiding was het helemaal ondoenbaar. En toch begon ik steeds opnieuw omdat de spellen er best wel grappig uitzagen...

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 19:32
rodie83 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:25:
Ha, dan heb ik ook nog een aardige op de Nintendo DS. Ik zit samen met mn vriendin een puzzeltje te doen in Professor Layton. Idee is dat er een winkel verschrikkelijk naar knoflook stinkt. Er zijn twee knoflookbronnen, die in totaal naar drie uitgangen leiden met ingewikkelde weggetjes waar je maximaal twee stoppen in mag doen. Er blijft dus altijd één uitgang open. Werkelijk waar álle uitgangen geprobeerd, nogmaals geprobeerd en op een gegeven moment toch maar alle hints geunlocked. Volgens de laatste hint moest ik op zoek naar twee andere gaten waar de stoppen in moesten. Toen was ik het echt kwijt. Overal op het schermpje gedrukt en ineens, jawel, schiet er een stop in het neusgat van het plaatje van de winkeleigenaar die schuin onder de puzzel stond. Waar de ander moest kan je wel raden...
Pfffft 8)7
hahaha, dat had ik precies hetzelfde! Toen maar uit totale wanhoop maar op het scherm gaan tikken, hopen dat er iets gebeurde en toen schoot inderdaad die stop in het neusgat. Ik kon mij wel voor mijn hoofd slaan, zo simpel was het eigenlijk 8)7

Zelf had ik nog een 'O' momentje in Golden Sun, na een tijdje kun je op de map naar links of naar rechts lopen. Ik loop naar links maar daar zijn de beesten veel te sterk voor mijn party, dus besluit naar rechts te gaan. Daar is de weg geblokkeerd met een doos. Dus weer terug naar links en daar uren liggen te vechten tegen de monsters om maar te levelen om daar toch maar door te komen. Na klaar te zijn in het linkergedeelte en de lighthouse te hebben geactiveerd ben ik naar rechts gegaan. Bleek dat je met een simpele psynergie skill die doos kon wegduwen (dat wist ik dus echt niet) En daarna kwamen allemaal vijanden van vele levels lager dan ik. Dus daar ben ik toen gewoon doorheen geblazen terwijl je dus eigenlijk eerst rechts moest zijn om genoeg level te krijgen om dan naar links te gaan. :*) Achja, het was toen wel fijn om alles makkelijk te kunnen afslachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb voor Discworld (PS1) ook wel eens de PS lijn gebeld, met die box waarin je moest inspreken en drie dagen later kon terugbellen a 1 GLD/min. Iets met een Magic Coil :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Tegenwoordig loop ik niet echt vast met spellen :P Vroeger wel heel vaak, maar toen was ik jong en kon ik amper engels :P

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

In Riven liep ik vast in de grote bol die je daar ziet. Ik heb het toen +- 1 week lang de puzzel die zich in de bol bevindt proberen op te lossen, totdat ik bedacht dat ik ook een walktrough op kon zoeken.

Offtopic: Ik denk dat next-gen gaming er wel eens in real time als Myst: Riven en Exile uit zou kunnen zien, dit zijn allemaal geprerenderde plaatjes (nog steeds erg mooi en knap).

Afbeeldingslocatie: http://davidtheiss.com/wp-content/uploads/2009/07/riven-09.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Kane and Lynch.

Op het einde van de game kan je met je dochter ontsnappen naar een boot terwijl allemaal lui op je schieten. Zo vaak geprobeerd en elke keer ging ze dood (zelfs als ik alle bad guys had afgeschoten). Na 10tallen keren geprobeerd te hebben even op gamefaq kijken blijkt dat ze het gewoon niet leven er vanaf kan brengen.

Teh Fuck.

Met Zelda Ocarina of Time (Master Quest) ook een erg mooie, wanneer je als jonge Link in die waterboss zit (die enorme walvis) moet je op een gegeven moment een switch omtikken maar die zit achter een soort muurtje. Samen met een vriendje vroeger zo vaak bekeken hoe we dat kunnen doen, grapplehook shots en dan proberen rond te vliegen, lukte niet. Met onze slingshot proberen, ook niet. Bommen, ook niet.

Toen dus inderdaad de N hotline gebeld en toen geleerd dat je gewoon met je boomerang er omheen kan gooien :').

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 22:53

Player1S

Probably out in the dark

MrVegeta schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 14:11:
Kane and Lynch.

Op het einde van de game kan je met je dochter ontsnappen naar een boot terwijl allemaal lui op je schieten. Zo vaak geprobeerd en elke keer ging ze dood (zelfs als ik alle bad guys had afgeschoten). Na 10tallen keren geprobeerd te hebben even op gamefaq kijken blijkt dat ze het gewoon niet leven er vanaf kan brengen.
Doet me denken aan de eerste Brothers in Arms :)
Had het zelf al gelezen voor ik er aan begon maar velen hebben het spel tig keer opnieuw opgestart omdat men steeds dood ging in het begin.

Hoorde natuurlijk bij het verhaal. Je ging dood en het spel sprong een paar dagen terug in de tijd waarna het spel echt begon

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:30
Kane and Lynch.

Heeeeel herkenbaar. Wat een frustratie. Ik heb het ook wel 8x gedaan. Ook omdat je in dat level zoveel moeite doet om haar te beschermen/in leven te houden. Zelf niet doodgaan, no probs maar haar beschremen (wat een AI ook 8)7, ze rent bijna letterlijk achter je aan.) en vervolgens gaat ze er alsnog aan.

[ Voor 8% gewijzigd door KingKoning op 03-06-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Heb ooit met Zelda: Ocarina of Time een tijd vast gezeten in de fire temple.
Je had daar zo'n kamer waar je achter na werd gezeten door een vuur muur.
Verder waren er 3 deuren in die kamer waarvan 2 op het eerste niveau alleen deze 2 kwamen nergens op uit, naja niet waar ik moest wezen, ik moest de 3e deur op een platform hebben maar hoe kwam ik op dit platform terecht was de vraag...

Alles geprobeerd maar ik kwam er gewoon niet omhoog.
Uiteindelijk bleek dat je gewoon vanaf een platform van de grond naar het hoger gelegen platform moest springen...

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:19
Met Zelda Ocarina of Time (Master Quest) ook een erg mooie, wanneer je als jonge Link in die waterboss zit (die enorme walvis) moet je op een gegeven moment een switch omtikken maar die zit achter een soort muurtje. Samen met een vriendje vroeger zo vaak bekeken hoe we dat kunnen doen, grapplehook shots en dan proberen rond te vliegen, lukte niet. Met onze slingshot proberen, ook niet. Bommen, ook niet.

Toen dus inderdaad de N hotline gebeld en toen geleerd dat je gewoon met je boomerang er omheen kan gooien :').
Ik herinner mij dat (he gaat om de N64 game toch? :p) navi dan wel een opmerking maakt over hoe die te raken valt. Moest je misschien wel eerst focussen op die switch en dan het pijltje omhoog (knop op de controller) drukken dat je met Navi kon praten.
Zij gaf dan aan dat je de boemerang moest gebruiken. Maar als je geen/ slecht engels kan is dat wel lastig.
P-Nut schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 02:10:
verder orcarina of time die forrest die oneindig doorging.... en later las ik online dat je naar het geluid moest luisteren... hoe harder het geluid was de juiste doorgang :S
Voor zover ik weet loopt er ergens in de Kokiri forrest (of vlakbij de ingang van het bos) een elfje rond die aangeeft dat je naar de muziek moet luisteren.
But hey, Engels lezen/ begrijpen is dan wel handig. :)

Mijn grootste frustratie is/ was toch wel Bij asterix en obelix op de Snes. Een heel eind in het spel en al vele uren gespeeld kom je in een level waar je ergens een gebouw inloopt waar rechts een trap zit, je gaat dan 1 verdieping omhoog, daar zit links een trap en boven de trap zit links een luik.
Nooit doorheen gekomen.

Pas heel veel later kwam ik erachter dat je de deuren allemaal moest openen voor je verder kon.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:14
Je game saven in plaats van loaden, waardoor ik een keer bij tombraider 2 van een hoog standbeeld afviel en ik dus onder het vallen zoiets had van ik ga dood dus ik load alvast mijn savegame. Maar door een misklik deed ik per ongeluk saven... Dus elke keer als ik mijn savegame deed laden zag ik me zelf te pletter vallen |:( (Ik was nog jong dus zag het nut niet van meerdere savegames en had er dus maar 1 8)7)
Baalde zo hard dat ik toen niet meer heb verder gespeeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frustrerende maar achteraf logische dingen kom ik best vaak tegen in games. Het gaat dan vaak om momenten dat ik veel te moeilijk denk over hoe ik een situatie aan moet te pakken.

Laatst nog bij Alan Wake. Ik moest de bovenverdieping van een grote schuur bereiken. Binnen stonden allerlei balen hooi, dus ik dacht dat ik van baal naar baal moest springen. Een soort springpuzzeltje dus. Ik ben daar zeker tien minuten mee bezig geweest en telkens lukte het niet. 'Kwestie van nog een keer proberen en een centimetertje later springen,' dacht ik telkens.

Uiteindelijk bleek dat ik de trap moest nemen die achter een deur zat die ik door de duisternis over het hoofd had gezien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09 13:10
Ik met Ninja Gaiden 2... 1 uur zitten kloten om in het eerste level naar de overkant van een gebouw te lopen...

Het is de bedoeling dat je over de muur naar de overkant loopt, na een uur gaf ik de moed ff op.

Vriendin komt binnen, pakt die controller en loopt zo naar de overkant :')

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
Vroeger toen zelda:Oot net uit was ben ik hem meteen gaan spelen.|
Totdat ik die dodongo`s cave in moest zien te komen ( is afgesloten met een groot rotsblok.)
Op die berg is er een 1 bombflouwer en die staat precies boven dat rotsblok.Ik heb werkenlijkwaar zeker 4 of 5 weken de oplossing niet gevonden
(ik wist niet dat je dat toen ook al op internet kon vinden.)
uiteindelijk gewoon op het pure geluk die bombflower daar naar beneden gegooid en toen wou het dus wel.

Heb me zelf echt wel 10 keer voor m`n kop geslagen. maarja toen was ik nog maar een jaartje of 12/13.

Afbeeldingslocatie: http://www.piranhazone.com/graphics/zelda/ocarina/n64/0040_1.jpg

En om in Jabu-Jabu`s belly te komen was ook een opgaaf.
Je moet hem een visje voor z`n bek gooien.Maar kon ook via een bugje via z`n dichte bek naar binnen komen.

[ Voor 17% gewijzigd door tooter op 03-06-2010 18:19 . Reden: foto der bij voor de herrinering ]

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 10:45

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Niet zozeer 'achteraf logisch', maar toch:

In Batman Arkham Asylum voor de pc zit ergens een stukje dat als je door een gang terugloopt, je ineens allemaal artifacts in beeld krijgt, geluid loopt vast etc. Ik zette dus tot wel 10x aan toe uit schrik direct mijn pc uit omdat ik bang was voor oververhitting... Maar hoe laag ik de settings ook zette, of hoe lang ik ook wachtte in het spel op de artifacts op andere plaatsen, het kwam altijd op dezelfde plek! Vreemd... dus maar eens op internet zoeken... blijkt het dus gewoon onderdeel van het spel te zijn! Na enkele seconden wachten gaat het spel gewoon verder! Wist ik veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 15:45
Conker's Bad Fur Day op de N64. Voer de codewoord van de box in in een level. WTF ik heb helemaal geen box gezien in dit level. Na x dagen erachter gekomen dat ze een code op de doos bedoelden. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
woelders schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 12:16:

In Batman Arkham Asylum voor de pc zit ergens een stukje dat als je door een gang terugloopt, je ineens allemaal artifacts in beeld krijgt, geluid loopt vast etc. Ik zette dus tot wel 10x aan toe uit schrik direct mijn pc uit omdat ik bang was voor oververhitting... Maar hoe laag ik de settings ook zette, of hoe lang ik ook wachtte in het spel op de artifacts op andere plaatsen, het kwam altijd op dezelfde plek! Vreemd... dus maar eens op internet zoeken... blijkt het dus gewoon onderdeel van het spel te zijn! Na enkele seconden wachten gaat het spel gewoon verder! Wist ik veel...
Screen, filmpje oid?

Ik heb Batman AA ook gespeeld, maar dit ben ik volgens mij niet tegengekomen?? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irwon
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:56
Met Driver 1 op de playstation dat begin stukje dat je al die acties moet uitvoeren om je te laten zien.
Die heb ik wel dertig keer overnieuw gedaan... En later in Driver 2 de missie "Chase The Intruder" ook zo vaak overnieuw gedaan omdat ik niet door had dat je nooit kan winnen met rammen. Toen ook het spel "Jerseys Devil " vet vaak gespeeld maar nooit echt verder gekomen dan de eerste eindbaas. Maarja bij al deze spellen was ik nog klein, ik denk dat als ik het nu zal doen een stuk makkelijker zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fifa 2010, ik begonnen met een ploegje uit de Coca Cola League 2 (Northampton), met als doel om er uiteindelijk een 5 sterren team van te maken en in de Premier League te mogen spelen.

Speel alles zelf en save niet voor belangrijke wedstrijden om ze daarna weer te laden als ik ze verlies, dat vind ik lame. Zit inmiddels in de League 1, geen kampioen geworden maar wel playoffs gehaald. Finale playoffs, 1-0 achter vlak voor tijd... ik breek in blessure tijd met een spits door de verdediging, recht op de keeper af... nou is het meest frustrerende aan deze "kleine" teams dat het scorend vermogen dramatisch is... zo ook hier.. ik ren de 16 in en peer 'em keihard naast, waarna de scheidsrechter triomfantelijk fluit en Martin Tyler mij laat weten dat ik geen promotion gehaald heb..... mag heel het seizoen opnieuw doen.... kutspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
woelders schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 12:16:

bedoel je de stukken dat je overgaat naar de 'scarcrow-wereld'? Dat ziet er inderdaad een beetje apart uit in het begin.
YaaD schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 15:20:

Het is de bedoeling dat je over de muur naar de overkant loopt, na een uur gaf ik de moed ff op.

Vriendin komt binnen, pakt die controller en loopt zo naar de overkant :')
Hahhahah, dat zijn de meest meesterlijke momenten :P

[ Voor 16% gewijzigd door KingKoning op 08-06-2010 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Laatst in Twilight Princess in de Temple of Time. Daar moet je een statue met je dominion rod in een ruimte naar beneden begeleiden. Die ruimte met een platofrm dat je tussen verdiepingen omhoog en omlaag kunt draaien. Eenmaal onderaan moet je dat statue onder een bel krijgen zodat hij naar de volgende ruimte verplaatste wordt. Onderaan in die ruimte zit een hek voor de bel. Heb uren gezocht naar een switch om er uiteindelijk achter te komen dat je dat heb door dat standbeeld kapot kunt laten slaan......

En ik dacht toch echt dat ik dat al geprobeert had 8)7
Afbeeldingslocatie: http://jimbozone.files.wordpress.com/2007/02/temple-of-time-move-statues.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door speek1984 op 09-06-2010 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

The Great HooD schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 17:36:
[...]
Ik heb Batman AA ook gespeeld, maar dit ben ik volgens mij niet tegengekomen?? |:(
Moet je tegengekomen zijn, is niet te skippen/missen.
KingKoning schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 14:03:
[...]
bedoel je de stukken dat je overgaat naar de 'scarcrow-wereld'? Dat ziet er inderdaad een beetje apart uit in het begin.
Nee niet die stukken, maar echt grafische artifacts in beeld; rare kleuren & blokjes. En dan wordt het beeld zwart.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:49

Vrijdag

De Zwarte

Het is niet het meest frustrerende maar toch wel stom:

Was laatst Alan Wake aan het spelen en ergens in het begin moet je wat boomstammen op de juiste plek hangen om over te steken.
Maar ik viel elke keer tussen de stammen door. Toen vroeg mijn vriendin, die mee zat te kijken, "probeer eens te springen".

...toen lukte het wel :$ En mijn vriendin me maar uitlachen omdat ik er al een kwartier (!) mee bezig was onder luid gescheld en getier... |:(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

L1nt schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 14:25:
[...]

Doet me denken aan de eerste Brothers in Arms :)
Had het zelf al gelezen voor ik er aan begon maar velen hebben het spel tig keer opnieuw opgestart omdat men steeds dood ging in het begin.

Hoorde natuurlijk bij het verhaal. Je ging dood en het spel sprong een paar dagen terug in de tijd waarna het spel echt begon
Dat had ik dus in Half-Life 2. Opgegeven moment wordt je ook neergeslagen en word je beeld wit. Ik dacht iedere keer dat het gebeurde dat ik dus dood was. Ik iedere keer mn laatste save opnieuw laden, maar ik kwam maar niet voorbij het stuk. Toen ik gegeven moment een keer niet opnieuw mn save inlaadde ging ie ineens verder. Ik voelde me best stom toen, want ik was hier al een kwartier/twintig minuten mee aan het stoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooievriend
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Dooievriend

gitlab.com/JoD/exact

Spiegelbeeld bij PoP. Was 10 jaar, kende het spel vanbuiten tot aan dat dwaze spiegelbeeld, raakte er niet voorbij. 10 jaar later opgezocht wat dat nu eigenlijk was, en spel direct uitgespeeld :)

'Mushrooming' is a marketing term that means feeding them sh*t and keeping them in the dark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Dooievriend schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:24:
Spiegelbeeld bij PoP. Was 10 jaar, kende het spel vanbuiten tot aan dat dwaze spiegelbeeld, raakte er niet voorbij. 10 jaar later opgezocht wat dat nu eigenlijk was, en spel direct uitgespeeld :)
Dat doet me een beetje denken aan Zelda 2, waarbij de eindbaas je spiegelbeeld is. Het heeft me wel even gekost voordat ik daar voorbij kwam (ik was toen 8 of 9 ofzo).

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

The Black Cauldron (1986) speelde ik toen ik een jaar of 10 was, omstreeks 1989 dus, op de 286 van mn pa.
Een echte ouderwetse tekst rpg (climb tree | get leaves | jump | talk | enz)

Op een gegeven moment moest je naar het kasteel van de slechterik om jouw in het kasteel gevangen gehouden varken (Hen-Wen) te bevrijden. Uiteraard kan je niet de hoofdingang nemen, dus moesten er rotsen beklommen worden.

Gelukkig had ik eerder in het spel een touw gevonden, dus ter plaatse van een afgrond 'Throw rope' en warempel, het touw kreeg houvast aan een uitstekende rotspunt. Vervolgens 'hang rope' en daar hing je aan het touw.

Lopen ging met de pijltoetsen. Dat zijn er op een regulier toetsenbord 4, namelijk omhoog, omlaag, links en rechts.

Nu hing het touw onder een hoek van 45 graden. Twee knoppen tegelijk indrukken werkte in dat spel (in veel andere oude spellen) niet. Het werd dus een kwestie van heel snel en constant links, omhoog, links, omhoog drukken....

Dagenlang heb ik dat geprobeerd, ik was ten einde raad. Tot mn oom langs kwam, 'hang rope', op numlock drukte en 7..... :o

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
In Space Quest 2 achterna gezeten worden door een monster. Het monster krijgt je uiteindelijk te pakken en geeft je een dikke zoen! Met hartjes allemaal. Daarna kan je gewoon verder spelen.

Tot je uren later uit elkaar spat en er een klein monstertje uit je buik rent. Kan je opnieuw beginnen.

Als ik destijds nou de film Alien had gezien...... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:10
Bejeweled 2 Deluxe, Endless...

Testen of het endless is.
Na 200 spelletjes alle diamantjes links bovenin gehaald te hebben, laatste diamantje...

Ik hoopte op een mooi 'eind' filmpje... Nee hoor, gewoon pats boem opnieuw beginnen met diamantjes sparen.

Ja het is endless :(
Wel score behouden gelukkig O-)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 22:45

Rmg

Trackmania nations, BIJNA alle tracks lokaal op goud of hoger was met de laatste serie tracks bezig.

*poef* met mijn lompe poten tegen de stroomkabel aan pc uit.... opnieuw opstarten... trackmania opstarten... save game corrupt :( kon weer opnieuw beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn amiga: secret of monkey island... Op een gegeven moment moest je personeel zoeken voor je boot. Zat er een ventje in de gevangenis die je moest bevrijden. DAgen zitten proberen om dat gastje te bevrijden, totdat ik er achter kwam dat je een of ander bijtend drankje vanuit de kroeg naar de gevangenis moest brengen en dit over het slot gooien. Instinker hierbij was dat je dat drankje onderweg regelmatig over moest schudden in een andere mug.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Goldeneye op de N64.. het eerst level had je op een gegeven moment twee hele grote deuren die open moesten door heel simpel op B te drukken.. ik wist dit echter niet en had mijn eigen speciale techniek.. door vanuit een wachttoren aan mijn kant iemand te raken aan de andere kant in zijn wachttoren (niet doden) kwam hij naar mij gerend en hij opende dus beide deuren.. wanneer ik snel genoeg liep kwam ik dus door de deuren heen.. en toen kwam ik er ooit achter dat je ze zelf kan openen met B :$

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korgakos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-06 19:59
Boek van de topshelf halen in zelda a link to the past...
Alles geprobeerd (en ik dacht ook ertegen rennen) na het vragen aan de buurjongen en op internet gekeken te hebben ging ik het rennen nog eens proberen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Bananenspin schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 12:25:
Goldeneye op de N64.. het eerst level had je op een gegeven moment twee hele grote deuren die open moesten door heel simpel op B te drukken.. ik wist dit echter niet en had mijn eigen speciale techniek.. door vanuit een wachttoren aan mijn kant iemand te raken aan de andere kant in zijn wachttoren (niet doden) kwam hij naar mij gerend en hij opende dus beide deuren.. wanneer ik snel genoeg liep kwam ik dus door de deuren heen.. en toen kwam ik er ooit achter dat je ze zelf kan openen met B :$
Whehe geweldig :D Volgens mij heeft iedereen weleens zoiets gehad. Er op een omweg toch omheen komen en dan denken dat het zo hoort.. Priceless :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Kirby op de nes: De eindbaas deed niets anders dan rondrennen en springen. Schieten of er op springen deed helemaal niets. Uiteindelijk de Nintendo-cheat lijn (á 2 gulden per minuut) gebeld om te horen dat je die sterretjes die na een sprong van de eindbaas verschenen, kon opzuigen en wegschieten...Heb echt wekenlang die eindbaas geprobeerd voordat ik van mn ouders mocht bellen. Ben toch blij dat we tegenwoordig internet hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Mijn meest frustrerende moment was in Ocarina of Time. Ik had dus een probleem met het verkrijgen van de fire arrow. When water fills the lake, shoot for the morning light. Ik schoot dus niet met me boog. Maar Shoot forward in time zodat het morgen werd. Vervolgens de hele game uitgespeeld zonder die fire arrow tot in ganons castle waar er 1 punt was zonder torches en dat ding dus wel nodig had en van me neef te horen kreeg dat ik met me boog naar de zon moest schieten. Dat maakte volgende playthroughs wel stuk makkelijker :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:22
O-M-G! :D

Daar heb ik vroeger ook zovaak op zitten vloeken en schelden totdat ik er per ongeluk achter kwam...

Voor de rest Sonic 3 *O* een van de beste uit de serie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Speek schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 14:49:
[...]

Whehe geweldig :D Volgens mij heeft iedereen weleens zoiets gehad. Er op een omweg toch omheen komen en dan denken dat het zo hoort.. Priceless :9
Ik heb dit ook gehad met Borderlands. Helemaal in het begin moet je een hek openmaken zodat je er met de buggy later doorheen kan. Ik ramde gewoon op de boostknop en reed er (met enige moeite) dwars door het hek heen. Nu weet ik dat ik eigenlijk om moet rijden en via een springschans naar de achterkant moet springen. Weet ik veel dat er links een springschans is. :P

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 15:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Afbeeldingslocatie: http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20100201023049/wowwiki/images/b/bb/HeroLotharWC2.gif Lothar proberen te redden in Assault on Blackrock Spire, missie 13 van de Human Campaign in WarCraft II: Tides of Darkness.
Telkens restarten, proberen met god-mode cheats hem te redden. Telkens sneller typen, maar telkens ging hij dood.

Tot ik er achter kwam dat die god-mode cheat nooit zou werken, aangezien hij niet "player-controlled" was en dus altijd dood zou gaan :'(

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Speek schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 14:49:
[...]

Ja idd. En dan later de gevolgen :P Spel vercrackt :P

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthis
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-06 13:45
Super Mario Bros op de NES.

Ergens een level met een (op het zicht) doodlopende gang. Tientallen keren het level overlopen, zonder succes. Dan maar de Nintendo helplijn gebeld:
- "Op het einde van de gang moet je voor het deurtje, een bruin rechthoekje, staan en pijltje-naar-beneden drukken om er door te gaan".
- 'Maar ik zie helemaal geen deurtje?'
- "Oh, dan moet u even het contrast en de kleuren van uw TV bijregelen"

|:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
In Half-Life 2 nog wel. Hij was net uit, als echte fanboy van het eerste deel meteen deel 2 gekocht en gelijk spelen. Op een gegeven moment moet je een heel stuk afleggen in een buggy langs het strand (met de spinnen die uit het zand spawnen, Antlions).

De buggy laat je eerst zaken met een kraan, en vervolgens moet je een heel stuk afleggen in dat ding. Op een gegeven moment kwam er een gat in de weg. Ik dacht, daar leap ik wel ff overheen, maar dat lukte maar niet. Dus na een tijdje proberen zag ik een soort pad waarlangs ik kon lopen. Dan maar lopend verder, dacht ik. Vervolgens een afstand van Scheveningen naar Noordwijk zon beetje afgelegd op de voet, tussendoor het zand zoveel mogelijk mijden want dan trigger je de antlions. Superlang over gedaan, er zat zelfs een nacht tussen weet ik nog. En uiteindelijk kwam ik bij een nieuw dorp, waar je een aanval van gunships moet afwenden, met behulp van een rocket launcher en wat rebellen. Aanval voorbij, omgeving gescout voor ammo en health, zegt een van de rebellen: “wait, i’ll open the gate for you so you can drive trough” “NOOOOOOOOOOOOO!”
Ik dacht nog fock the buggy, maar dat was geen optie want even verderop had je m echt nodig.

uiteindelijk bleek dat je gewoon kon boosten met die buggy over die jump….. wist ik veel dat je kon boosten….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Ik had zo'n situatie bij het voetbalspel "Super GOAL!" op de SNES. Vrij obscure titel die niet echt bekend is in NL. In dit spel kon je door te schieten vanaf de 16 meter, de camera achter de keeper krijgen waarna je je schot het doel in kon draaien. De andere speler moest dan met zijn keeper de bal proberen te pakken. Dit was erg leuk gedaan en ik wist hoe je het moest triggeren.
Tot ik een keer gewoon een wedstrijdje aan het doen was en ik bij de 16 meter kwam en er ineens een camerastandpunt van bovenaf te zien was waar je met je mannetje tussen andere mannetjes door kon slalommen. Hierna scoorde je dan.
Ik heb tot op de dag van vandaag geen idee hoe me dat is gelukt en hoe je dat triggert. Ik heb zelfs toen nog de Nintendo lijn gebeld (en Jurjen Tiersma aan de tel gehad) en die vertelde dat dat helemaal niet kon en dat het onzin was. Toen voelde ik mij als 8 jarige behoorlijk in de zeik gezet.

Iemand een idee hoe je dit voor elkaar krijgt?

PSN: Sluuz

Pagina: 1 2 3 4 Laatste