Je meest frustrerende spelervaring die achteraf logisch was?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 11.840 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwelgh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 19:29
Een beetje kromme topictitel, maar wat was je meest frustrerende spelervaring of vastloper in een spel die achteraf heel logisch op te lossen was? Dus dagen achtereen niet verder kunnen komen in een spel en als je het uiteindelijk gehaald hebt blijkt de oplossing heel logisch te zijn of voor de hand te liggen 8)7 .

Ik had 'm al in het The Legend of Zelda: Twilight Princess topic gepost:
Rudyyy schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 17:10:
Wat is die spinner gaaf zeg !! _/-\o_ wat een spel ! alleen ik kwam een vervelende bug tegen

[afbeelding]
In dit level.

heb er een filmpje van gemaakt :S vet vreemd, want als je normaal in het drijfzand loopt, ga je langzamer lopen.. logisch.. maar zodra dit gebeurd op de stenen vloer :S

Het filmpje:
http://youtube.com/watch?v=dY9E27A-vag
zwelgh schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 19:32:
[...]

Ha ha, over dat stukje heb ik 4 dagen gedaan omdat ik dacht dat het een fout in het spel was. Super frustrerend. Ik haalde de deur steeds op het nippertje niet...tot ik er achter kwam dat ik als wolf die beestjes kon afschudden.... 7(8)7
In hetzelfde spel heb ik vaak erg lang gedaan over een aantal endbosses: lang bezig zijn met het verslaan en als je 'm eenmaal doorhebt is het super simpel en binnen een paar minuten bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meest frustrerende? Mwha ik denk op F5 drukken terwijl je nog maar 1 of 2 bars health en/of ammo hebt :o of F8 als je er net goed voorstaat. Komt natuurlijk niet zo vaak voor maar de momenten dat het gebeurd is alsof het je al 100x overkomen is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:53
Bij far cry moet je na een tijdje tegen crowe vechten die in een helikopter staat terwijl je zelf op een zinkend schip staat.
Ik heb het een talloos aantal keren geprobeerd.
Toen las ik ergens dat je gewoon van het schip af kon spring en vanachter een boomje op hem gaan schieten. toen lukte het in drie keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 19:16
elke baas in WoW totdat hij op farm is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 09:09
zwelgh schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:12:
Een beetje kromme topictitel, maar wat was je meest frustrerende spelervaring of vastloper in een spel die achteraf heel logisch op te lossen was? Dus dagen achtereen niet verder kunnen komen in een spel en als je het uiteindelijk gehaald hebt blijkt de oplossing heel logisch te zijn of voor de hand te liggen 8)7 .

Ik had 'm al in het The Legend of Zelda: Twilight Princess topic gepost:

[...]

[...]

In hetzelfde spel heb ik vaak erg lang gedaan over een aantal endbosses: lang bezig zijn met het verslaan en als je 'm eenmaal doorhebt is het super simpel en binnen een paar minuten bekeken.
ook met TLoZ alleen dan Links Awakening op de Gameboy, in het toren level waar je de grapling hook kreeg zat ik vast op een stukje waar je een kloof over moest steken, alles geprobeerd, 5x het hele level door gelopen en na lang wikken en wegen toch maar de nintendo hotline gebeld.

"ja als je daar staat kan je met de grapling hook naar de overkant schieten en verplaats je jezelf naar de overkant"

DOH!

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lure fishing lukte me niet bij LoZ: TP. De heletijd gooide ik hem goed weg, kwam hij in het water terecht, en haalde hij (Link) hem direct weer in. Ik dacht bijna dat ik hem flipte, en dat er echt bij mij weer een fout in mijn spel had zitten.

Had ik mijn nunchuk gewoon fout vast, waardoor je hem dus gaat inhalen. :+

Samen met Brutal: Paws of Fury, waarbij ik de eindbaas maar niet verslagen kreeg (9 jaar :+). Laatst probeerde ik het weer, en binnen 1 keer lukt het me. Gewoon 7 jaar voor niets met een trauma over Dalai 'Lama' geleefd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
master007 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:47:
Bij far cry moet je na een tijdje tegen crowe vechten die in een helikopter staat terwijl je zelf op een zinkend schip staat.
Ik heb het een talloos aantal keren geprobeerd.
Toen las ik ergens dat je gewoon van het schip af kon spring en vanachter een boomje op hem gaan schieten. toen lukte het in drie keer.
I'm with him. Wat frustrerend was dat!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwelgh
  • Laatst online: 11-09 19:29
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:16:
Meest frustrerende? Mwha ik denk op F5 drukken terwijl je nog maar 1 of 2 bars health en/of ammo hebt :o of F8 als je er net goed voorstaat. Komt natuurlijk niet zo vaak voor maar de momenten dat het gebeurd is alsof het je al 100x overkomen is :P
Inderdaad! Zoiets heb ik wel eens gehad met een FPS waar ik halverwege het spel was en nauwelijks nog health had: net op het moment dat je saved wordt je dood geschoten. Dan kun je het hele spel van voren af aan opnieuw beginnen (en ook geen cheats willen gebruiken, kortom pure zelfkastijding...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Mijn grootste ergenis is denk ik toch wel Monty Phython and the Quest for the Holy Grail

Erg leuk en grappig spel en ik was volgens mij behoorlijk ver, echter kwam ik niet voor de "killer rabbit". Ik liet de heilige handgranaat altijd op de derde tel los en van alles geprobeerd maar ik ging steeds dood. Later van mijn broer gehoord dat je de granaat los moet laten wanneer ze in het spel "three" zeggen. Het aftellen ging namelijk zo: "One, two, five <hier liet ik dus los>" , "Three, sir !", "Ah, three <en hier moest het dus>".

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:54
hihi, origineel Topic. Credits! :)

Ik heb dat gehad met bijvoorbeeld Half life 2. Maar niet verderkomen en dan komt iemand langs en die rent er echt gewoon in 1 minuut doorheen. Hej thnx man! :z

Verder ook vaak meegemaakt in doom3. niet weten waar de knop zit enzow :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:07

Kvn

zwelgh schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 21:28:
[...]

Inderdaad! Zoiets heb ik wel eens gehad met een FPS waar ik halverwege het spel was en nauwelijks nog health had: net op het moment dat je saved wordt je dood geschoten. Dan kun je het hele spel van voren af aan opnieuw beginnen (en ook geen cheats willen gebruiken, kortom pure zelfkastijding...).
Misschien voortaan niet enkel Quicksaves doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:16
AcXeller schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 22:13:
"One, two, five <hier liet ik dus los>" , "Three, sir !", "Ah, three".
Heb je de film niet gezien dan? :o

Ik heb dit soort momenten veel gehad in point-and-click adventures. Eigenlijk elke, maar dat is dan ook de bedoeling van zo'n spel. (hoewel je bij de laatste delen uit de myst-serie niet echt meer van 'logisch' kunt spreken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KruisVuur
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-08-2021

KruisVuur

...

Ook een keer gehad, lang geleden met Jazz Jackrabbit 2. (Wie kent het nog? :D )

Je had dan altijd van die blokjes die "leeg" waren en waar je ook niet overheen kon lopen. Hiervoor moest je een soort kist kapot maken en dan werden die blokjes opgevuld (wat ik al helemaal niet wist) maar dat kon maar op één manier. (welke ik ook niet wist). Ik ben er denk wel twee weken mee bezig geweest :P Allerlei trucjes enzo proberen. Na lange tijd heeft mn vader het op weten te lossen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
KruisVuur schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 22:29:
Ook een keer gehad, lang geleden met Jazz Jackrabbit 2. (Wie kent het nog? :D )

...
jaaa lol nep mario clone :P lachu

Monkey Island 3 ofzo moet je op een gegeven moment de barman een borrel laten maken, en als je dat niet goed deed, was je doooood!! nou dus ik 20 keer dood,,, en ten einde raad maar een walk-through gedownload,,, bleek het de bedoeling te zijn dat je dood ging en ging het verhaal gewoon verder... 8)7 4 uur prutsen van mn leven weg lol

of bij tomb raider 3 ofzo heb je die T-Rex die je na een tijdje op komt eten,,, daar heb ik al mn guns ook wel 20 keer op leeg geschoten,.,,

een goeie single player game is trouwens niet te makkelijk dat je alles in 1 of 2 keer oplost, en niet te moeilijk dat je na 20 keer er nog niet doorheen bent,,, lekker filosofisch ;)

http://specs.tweak.to/12504

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

In de tijd toen ik nog geen Engels kon heb ik dagen vast gezeten bij het stukje waarop je op de muur moest kloppen in MGS. Uiteindelijk was mijn zus zo aardig het toen voor mij te vertalen wat er door de radio gezegd werd :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Tomb raider 1, tig keer frustrerende uren achter de rug. :P

Vooral waar je de omega schakelaars om moet zetten, had ze de hele dag niet gezien. :D

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Shattered steel, zo'n groot schorpioen achtig 'beest' wat net niet kapot te krijgen met 1 nuke missile en daar had je er maar 1 van, met de rest van de wapens schieten kreeg je hem niet kapot voordat hij jou te pakken had.

Na tig keer proberen miste ik hem met de nuke, maar viel hij wel in het gat die de nuke veroorzaakte, toen kon ik om hem heen draaien en blijven schieten omdat hij net niet snel genoeg kon draaien in het gat om mij te raken.

Is al weer iets van 11 jaar geleden of zo..

(krijg vanacht vast nog nachtmerries van dat kreng) ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Sipio op 08-03-2007 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:13

Clush

Do as I say...

Beyond Good & Evil, goed spel overigens:

op den duur moet je een keycard oppikken die achter een luikje in het plafond zit. Heb ik (na al wat gepuzzel) dat luikje eindelijk open: gaat ie weer dicht! En er is absoluut no way in hell dat ik weer op tijd terug ben om de keycard uit het luikje te halen. Walkthrough erbij gepakt, waar precies stond wat ik had gedaan: doe dit en dit om luikje open te krijgen, loop naar luikje en pak key. En ik kon het maar niet voor elkaar krijgen. Bleek na ongeveer 3 dagen van proberen, proberen en proberen, level opnieuw spelen (misschien iets stoms vergeten?) en nog eens proberen dat het een *&^%$#@! bug was. De keycard hoort naar beneden te vallen 8)7 . En dat had ik na een half uurtje ook wel bedacht kunnen hebben. (meest vervelende was nog echter dat dit nooit gefixd is :( ).

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ico: er staat een gigantische onstabiele brug en een hoop potten en kruiken. Ik zat al wekenlang vast aan dit stuk en probeerde voortdurend die potten met die rare vorm en die zo raar stuiterden tegen die brug te werpen in de hoop ze te doen instorten. Blijkt dat die "rare" potten gewoon bommen zijn die je bij de brug kan leggen waarna je de lont kan aansteken. 8)7

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
ik vond NFScarbon laatst wel frustrerend... ik had de game een dag voor de release (hoe kan dat nou?) en wilde hem perse in een dag uitspelen.... Lukte bijna, alleen die eindbaas was niet in te halen... heb die levels (zijn er meerdere) wel 20-30 keer overgedaan... uiteindelijk stapte ik over op een tier 3 auto en toen ging het de 2e keer...

"Want tier 3 auto's zijn duidelijk beter dan tier 1en 2 auto's" 8)7

Was uiteindelijk 2 uur 'snachts toen ik hem van mijn compu afgooide... was wel nog steeds voor de release ;)

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Haha, tof topic :)

Zelf (ben dol op point en click adventures) was ik altijd gefrustreerd als ik vastliep in een spel.
Neem Discworld, speelde ik destijds op de Saturn en PlayStation 1. Was ik tot diep in nacht aan het spelen, en wist van gekheid niet meer wat en hoe ik iets moest aanklikken.

Maar als t moment dan komt dat je ineens het juiste iets aan iemand vraagt, of de juiste voorwerpen combineert...prachtig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 14:51
In counterstrike spring mappen met checkpoints.

Ik was bijna boven en ik viel toen naar benede ik gebruik mijn super bind gocheck, dacht ik, gebruik ik checkpoint. $$@##$ weer alles overnieuw springen en ja dan heb je echt geen zin in als je al dik 2 uur bezig bent over die map.

En waarschijnlijk net zoals alle wow spelers: Wipen op 1% bij een raid boss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

ow ja...ik vernoemde nu wel Ico, maar dan vergeet ik nog Shadow of the Colossus te vernoemen, waar die frustratie bij bijna iedere vijand opdook :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 18:25
Ik weet nog wel dat ik in DooM eens drie uur rondgelopen heb om een keycard te vinden. Typisch een geval van al ziende blind zijn, ik miste gewoon telkens het gangetje waar de card lag :+ .

Nog een klassieker uit een RPG (ik denk Betrayal at Krondor). Daar moest je in het begin een item oppikken dat je véél later in het spel weer nodig had. Als je dat niet deed kon je het hele eind terughuppelen en dat kostte toch een paar uurtjes, van portals hadden ze daar nog niet gehoord :).

Verder in verschillende spellen de gewone frustraties: tig keer doodgaan op dezelfde plek, verkeerde knop op het verkeerde moment, ... .

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Laatst online: 12:45
Vroeger bij doom1, 2 en consorten zaten de quick load en save veel dichter bij elkaar (F5 en F6 geloof ik). Verschillende keren gebeurd dat ik in een afgrond viel en dan de quick save ramde ipv load, en dat ik behalve de quicksaves helemaal geen 'echte' saves heb :|

Daarna (toen het F5 en F9 werd) ook wel eens gehad dat ik denk veilig te zitten om te saven, om vervolgens meteen erna gesniperd te worden ofzo. Dan kun je ook 20 keer opnieuw laden en proberen meteen weg te springen.

En natuurlijk save-games die niet helemaal accuraat je positie opslaan. Save je net langs een trap/muur, zit je na het laden daar half in vast waar je niet meer uitkan.

[ Voor 15% gewijzigd door sewer op 09-03-2007 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Doom eindbaas.. met dat hoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Space Quest II, waar je met een ladder een donkere grot in gaat.
Heeft me ongeveer een week gekost voordat ik van iemand de gouden tip kreeg;
'put gem in mouth'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
UN-Real helemaal in het begin, 1e keer spelen: God-like niet kunnen bereiken..

Naderhand in clans gespeeld..*God-like, God-like*..still like the sound of that.. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 13:56

Ravefiend

Carpe diem!

Ik weet nog wel dat ik in een verleden lang bezig ben geweest met sommige puzzels die je in Riven moest oplossen, maar vond het altijd wel geweldig als je er dan uiteindelijk toch in slaagt ... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Boeboe schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 08:10:
ow ja...ik vernoemde nu wel Ico, maar dan vergeet ik nog Shadow of the Colossus te vernoemen, waar die frustratie bij bijna iedere vijand opdook :)
Inderdaad, vooral de eindbaas en die soort van hond. Prachtig spel verder trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Rev! schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 08:45:
Doom eindbaas.. met dat hoofd
Eeuh, bedoel je niet half life (1) :?

Doom had in het laatste level een cyberdemon (tenminste, de originele versie zonder "thy flesh consumed"). Bij doom 2 moest je op het eind rockets in een soort 'brain' schieten (maar daar was voor de rest geen hoofd). En doom 3 had ook een cyberdemon op het eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
sewer schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 09:18:
[...]

Eeuh, bedoel je niet half life (1) :?
Bij doom 2 moest je op het eind rockets in een soort 'brain' schieten (maar daar was voor de rest geen hoofd)
Pff, idclip intikken, door de muur bij dat brein lopen, en dat heb je daar toch echt een hoofd (hoofd van John Romero) op een stokkie hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:11

The End

!Beginning

Mijn meest frusterende spelervaring was met het spel Zanac op de MSX. Dat speelde ik al jaren en had het nog nooit uitgespeeld. Op een gegeven moment kwam ik in wat ik dacht dat het eind level was. Een vriend van mij die erbij zat ging even naar de wc en struikelde over de kabel van de joystick. Hij trok de hele computer van de tafel af! Einde spel!

Een week later heb ik em alsnog uitgespeeld. Het was idd het eind level. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Laatst online: 00:33
Eerste ervaring met MMORPG's..
Dat was line-age 2. Wat achteraf gruwelijk stom maar heel logisch was:

Ik durfde niet het "begingebied" uit, waar je begon als je startte met het spel. Het idee om verdwaald te raken was maar eng. Zodoende dat je dus nogsteeds met lvl 5 in een gebied van lvl 1 zit.

Idem met wow. Ik heb met de us-beta toen mijn mage tot en met lvl 7 in northshire abbey gelvl'ed. Puur omdat ik niet verder "durfde te lopen", bang dat ik de weg zou kwijtraken, en niet meer terugkwam. :Y) Ach... Aldoende leert men.. :D
Nu weet ik immers beter..

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jurassic Park: Trespasser. (voor de mensen die het niet kennen: http://en.wikipedia.org/wiki/Jurassic_Park:_Trespasser).

Op een gegeven moment kom je in het hoofd dorpje en je moet daar een keycard(s) vinden. De blauwe en rooie zijn geen probleem, maar de witte. Ik heb uren gezocht en overal gekeken. Ik heb hem gevonden door een cheat te gebruiken die alles om tovert naar een lijn model. Toen kon ik hem zien liggen in de tuin achter het grote huis. Terwijl ik er wel 100x langs ben gelopen! Trespasser blijft super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Ik heb denk ik wel meer van dit soort momenten gedaan, maar Dead Rising heb ik denk ik wel het langst laten liggen (ben laatst weer es mee begonnen maar dan niet het verhaal verder gaan, zombie genocide achievement aan het halen).

In ieder geval. Ik was nog niet echt hoog kwa level en dacht dat ik wel eventjes het verhaal kon uitspelen. No focking way. Veel te weinig leven telkens en ik maar schelden waarom ik zo snel dood ging. Nou blijkt dus dat als je het spel eerst een aantal keren speelt je een hoger level krijgt waardoor je er makkelijker doorheen komt. Oke, zo gezegt zo gedaan en nu haal ik alles bekant in 1 x :@

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08 10:36
Police Quest 1 was het volgens mij. Daar moest je tegen het einde van het spel, in een kelder een gok-kamer in. Daar heb ik volgens mij echt weken vast gezeten, met het engelse woordenboek er bij, en maar proberen / proberen, maar het mannetje achter de deur deed echt niet open.
Was eigenlijk toch ook wel leuk die pre-internet tijd, dat je niet binnen 0,5 seconde een oplossing kon vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Weet je wat pas frustrerend is? Na weet ik veel hoeveel uren Gran Turismo 4 te hebben gespeeld, rond de 80% zitten en vervolgens de melding krijgen dat je memorycard corrupt is. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

-Sander schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 10:30:
Weet je wat pas frustrerend is? Na weet ik veel hoeveel uren Gran Turismo 4 te hebben gespeeld, rond de 80% zitten en vervolgens de melding krijgen dat je memorycard corrupt is. ;(
Dat ís gruwelijk! Had vooral in de tijd van de PS1 vaak dat soort grapjes. Bijv. Discworld, wat ik eerder noemde. Ben je echt maanden mee bezig, en nam 15 blocks op mn mem. crad in (t hele ding dus ;) ), en raakte corrupt...DAT is balen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooral het quicksave en quickload gedeelte komt me bekend voor. Wat voor mij ook nog wel voorkwam was in strategie spellen... dat ik een half uur of langer gespeeld had en dacht dat ik nog wel een paar keer gesaved had. Op een gegeven moment gaat het mis en denk ik van.. heh bah.. maar gelukkig heb ik niet zolang geleden nog gesaved... load ik de savegame weer zie ik dat ik in de startpositie sta (bv. mcv omringd met units met de map nog volledig in de shroud). Argh.. alles overnieuw bouwen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
De frustratie van mijn RA2 CD die op wonderbaarlijke wijze explodeerde in mijn nieuw aangeschafte dual layer DvD writer, waardoor deze dus kapot was...

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Laatst online: 12:47
Ik heb ooit bijna Rollercoaster Tycoon 1 uitgespeeld, Ik was letterlijk in het laatste park, in de laatste maand. Dus ik denk, weet je wat ik sla het spel eventjes op!

Crash... euh, wat nu? Start Rollercoaster opnieuw op en ja hoor, alle parken waren weer mooi gelocked :( En uiteraard had ik toen ter tijd iedere keer net gesaved, NADAT ik het park uitgespeeld had..

Daarna wel nog eens geprobeerd, maar nooit de zin gehad om alle parken weer te voltooien, maar tot op de dag van vandaag blijf ik dat jammer vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Niet echt een vergissing, maar achteraf wel heel erg suf. Nachtmerrie's van Half-Life 1, toen ik nog 10 of 11 was vond ik dat begin dat je dat karretje in de laser duwde zoooo eng. Het duurde 4 jaar voordat ik het weer durfde te spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Na ik kan er niet echt eentje noemen dus maar een paar...

1. Half-life : na de ninja assasins duurde het een tijd voordat ik door had dat je de use knop niet 1 keer moest indrukken, maar vast moest houden om de roldeur open te krijgen.

2. Jedi knight II : Het brengen van het robotje naar de andere kant van de deur... (je moet hem dus tegenhouden door voor hem te lopen, en dan is het nog moeilijk).

3. Half-life 2 : De mijnen, het duurde een tijd voordat ik doorhad dat ik ze ook uit kon schakelen met de gravity gun.

En dan nog frustratie, meer dan genoeg momenten met "Jesus saves and so should we".. door crashes van games (Ultima underworld, Quest for glory, Privateer) of gewoon dood gaan (Doom 1-3, Wolfenstein, etc...)

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook al weer een tijd geleden, prince of persia warrior within gespeeld. zag er tof uit, vooral de moves van die kerel. maar op een gegeven moment komt dat Dahaka beest achter je aan nadat je uit een een tuin komt met allemaal palen en dieptes. en moet je rennen als een gek. telkens ging versprong die maffe camera weer. en dan moet je een andere knop indrukken om dezelfde kant op te gaan :( .dan doet je mannetje heel is anders dan je wilt. heb het echt tig geprobeerd. en toen was ik het zat en heb het spel ervanaf geflikkerd. ben weer FPS gaan doen :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AcXeller schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 22:13:
Mijn grootste ergenis is denk ik toch wel Monty Phython and the Quest for the Holy Grail

Erg leuk en grappig spel en ik was volgens mij behoorlijk ver, echter kwam ik niet voor de "killer rabbit". Ik liet de heilige handgranaat altijd op de derde tel los en van alles geprobeerd maar ik ging steeds dood. Later van mijn broer gehoord dat je de granaat los moet laten wanneer ze in het spel "three" zeggen. Het aftellen ging namelijk zo: "One, two, five <hier liet ik dus los>" , "Three, sir !", "Ah, three <en hier moest het dus>".
LMAO pure Monty Python humor.... hehehhe (overigens is de film ook een van de meest hilarische uit de monty python geschiedenis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferreur
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-04-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:21:
[...]

LMAO pure Monty Python humor.... hehehhe (overigens is de film ook een van de meest hilarische uit de monty python geschiedenis)
fixed :)

Overigens wil ik heel Grim Fandango nomineren in deze topic.
Het spel is achteraf best logisch, maar verzin het maar eens.

[ Voor 19% gewijzigd door Ferreur op 09-03-2007 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 10:21

Sebje

Makelaartje

ik heb het gehad bij "day of the tentacle" way back in ca. 1995 ofzo

Ik moest op een gegeven moment een paar sleutels hebben en ik heb me 2 weken rot gezocht. Bleek dat ze gewoon in de openstaande deur staken aan de achterkant! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiramarVTM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 23:03
Erg lame, maar ik heb het gehad bij HalfLife 1. Een maat van mij en ik dat spel spelen (op een p2-400mhz whoey) en dan krijg je best in het begin al een crowbar, en dan moet je bukken en het glas inslaan van zo'n deur voor je erdoor kan. Denk maar niet dat we dat door hadden, wij dus zeker 2 uur bezig geweest eer we dat snapten 8)7

edit: Ow ja en Super Mario World die hele f******* star road (toen was ik wel 9 / 10 ofzo)

[ Voor 12% gewijzigd door MiramarVTM op 09-03-2007 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou niet alles in Grim Fandango vond ik even logisch. Ik heb heel lang geprobeerd bijvoorbeeld bij de Edge of de World, met die 'Bust-All' die kinderen geprobeerd bang te maken om hun vijlen te pakken om de kluis open te maken. En er waren nog wel meer rare dingetjes.

Pas geleden wel iets heel frustrerends meegemaakt. In PoP; Sands of Time moet je ergens in de underground reservoir van touw naar touw springen. Nu hing 1 van die touwen bij me scheef. Ik heb meer dan 3 uur geprobeerd die jump te maken (dacht dat het touw scheef hoorde te hangen), de dag erna maar een savegame daarvoor gebruikt en toen hing hij recht en haalde ik de jump in 1x ... Laten we zeggen dat ik net alles heb heel gelaten hier :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

WoW, na ongeveer 1 jaar of meer gespeeld te hebben, hoop tijd en moeite maar wel leuk in dungeons/instances gestoken te hebben erachterkomen dat met TBC heel je gear waardeloos wordt.
en meer vant zelfde is.

Spellforce1 : Ergens in chapter 4 of 5 moet je een item hebben dat je in chapter 2 had moeten maken, nooit geweten kon na weken spelen mooi weer overnieuw beginnen omdat de npc het niet meer deed? Overnieuw begonnen na 2 dagen kwam er een patch om die bug te fixen :P

Heb er nog veel meer maar kan niet op de naam van de spellen komen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grand Theft Auto Vice City, het stelen van een tank uit een militaire convoy. In eerste instantie iedere soldaat gesnipert, alle voertuigen met een rocketlauncher opgeruimd, de tankbestuurder door het raampje heen neerschieten, en de tank pakken.

Blijkt dat je had moeten wachten totdat ze koffie gingen halen, de deuren van de tank open lieten, om vervolgens met het grootste gemak de tank te kunnen pakken. Hehe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Heeel lang geleden heb ik vele avonden doorgebracht om op de commodore 64 Aztec Challenge uit te spelen. En het lukte maar niet om door de rivier heen te komen, en waarom ik altijd dood ging was me ook een raadsel. Uiteindelijk heb ik het maar opgegeven. Ongeveer 15 jaar :9 erna kwam ik dankzij een C64 emulator achter dat ik gekleurde piranhas moest ontwijken in de rivier. En ik kan je vertellen dat dat erg moelijk is op een groenbeeld monitor. :'(

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De logica in de puzzels van de Myst games waren soms zo logisch dat ik menigmaal dagen heb gepuzzeld om erachter te komen...... Dat was natuurlijk ook de bedoeling, maar de frustratie werd er niet minder van wanneer je uiteindelijk achter de (eenvoudige!!!) oplossing komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Prince of Persia I. Op een gegeven moment kwam je een spiegelbeeld van jezelf tegen. Het duurde effe voordat ik dat doorhad (en dat het dus beter was om het zwaard weer in te klappen en vervolgens tegen de ander aan te lopen waardoor de helden weer tot 1 figuur werden samengevoegd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:16
Giana Sisters op de C64 (voor mensen die dit niet kennen: http://www.gameszoo.org/zgame.php?gid=giana ), uren bezig zijn tot 1 van de laatste levels en dan aan het eind nog 1 leven over hebben en dan op een lullige manier dood gaan. Uiteraard kon je de game niet saven dus moest je opnieuw beginnen door de levels heen te ploegen. Frustrerend.......zeker als je hem een nacht had laten aan staan omdat je al zover was. :X

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Larry 6 geloof. Ik had er al aardig wat uren inzitten toen ik op een gegevn moment een dienblad moest zoeken. ik heel dat level 60x doorgelopen(dacht ik), toen het spel een week laten liggen maar toen toch maar weer opgepakt. Toen in plaats van recht te lopen naar links..... 1 schermpje verder lag het...... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:34
In Broken Sword 3 moest je wijnflessen in de juiste volgorde eruit halen, maar ik kon de anderen helemaal niet selecteren zodat ik probeerde met kleine voetstapjes ervoor te gaan staan maar dat hielp niet. Walktrough opgezocht en bleek dat er een speciale knop was om andere dingen te selecteren maar ik had dat daarvoor nooit hoeven te gebruiken zodat het niet bij mij op kwam. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Laatst online: 20-08-2024
Kingdom 'O Magic, had het 7-11 quest bijna uitgespeeld, ik moest nog een 'held' ronselen. Ik heb echt eeuwig zitten zoeken naar een kurk [die had je nodig om in een tonnetje door een waterval heen te komen] Ik had al een beetje een idee waar ik zou moeten zoeken [in een van de latere 'steden' is een wijnkelder] maar kreeg pas veeel later door dat de kurk toch gewoon in een van de vaten zat [en ik hem gewoon de hele tijd miste.. lang leve point 'n click !]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In halflife 2 als je voor het eerst tegen die grote kreeft of schorpioen moet knokken in de gevangenis. Ik schoot al mijn wapens er op leeg en dat kreng wilde maar niet door. Het duurde wel even voordat ik er achter kwam dat 3 pijlen uit de kruisboog voldoende waren om hem af te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferreur
Kent iemand het NES spel "Solstice"?
Daar moet je stukken van een toverstaf verzamelen in een groot grot-achtig doolhof.

Ik had alle stukken, en moest nog een stuk van de staf. Ik liep een kamer in, en daar lag dat stukje van de staf, maar er lag een blokkade voor waardoor ik niet van mijn kant van de kamer naar de kant van de kamer kon. Dus kon ik het halve doolhof weer door (en dat is GROOT!) voor ik aan de goede kant van de kamer was. Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weerdo schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 12:15:
Prince of Persia I. Op een gegeven moment kwam je een spiegelbeeld van jezelf tegen. Het duurde effe voordat ik dat doorhad (en dat het dus beter was om het zwaard weer in te klappen en vervolgens tegen de ander aan te lopen waardoor de helden weer tot 1 figuur werden samengevoegd).
Oh zat dat zo. Ik raakte er zo gefrusstreerd door dat ik er mee gestopt ben. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:49

Basszje

Reisvaap!]

Ecstatica staat mij nog levendig bij als frustrerend spel. Beetje als Clock Tower ook. Verstoppen en het dan net net niet halen. Argh .

En de opdracht in Monkey Island dat je een kop grog naar de cel moet brengen om het slot te smelten binnen een bepaalde tijd.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
KabouterSuper schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 12:05:
Heeel lang geleden heb ik vele avonden doorgebracht om op de commodore 64 Aztec Challenge uit te spelen. En het lukte maar niet om door de rivier heen te komen, en waarom ik altijd dood ging was me ook een raadsel. Uiteindelijk heb ik het maar opgegeven. Ongeveer 15 jaar :9 erna kwam ik dankzij een C64 emulator achter dat ik gekleurde piranhas moest ontwijken in de rivier. En ik kan je vertellen dat dat erg moelijk is op een groenbeeld monitor. :'(
Ik weet vrij zeker dat in dat level ook een bug zit. Je moet dus van onder naar boven zwemmen, om vervolgens weer onder uit te komen. Als je bijna bovenaan zit, dan ga je af en toe dood terwijl er echt geen piranha is (en ja, ik weet dat helemaal boven en onderin er soms piranhas zwemmen die bijna helemaal uit beeld vallen, maar wat ik bedoel is iets lager. Op 90% van het beeld ofzo).
Dat spel had ik op een gegeven moment zoveel gespeeld, dat ik hem kon uitspelen zonder af te gaan. Er was echter 1 punt (geloof in level 26) waar je over een buis loopt, en direct boven je hoofd ook een buis is, zoiets als:
code:
1
2
3
4
5
==================================
            o             
            O
           /\
==================================

Rechts van de buis is een afgrond, en je moet precies op het uiteinde springen. Als je dat te vroeg doet, dan stuiter je tegen de bovenste buis aan en recht de afgrond in. Dit was echt frustrerend, ben hier wel eens al mijn levens (stuk of 10 ofzo) kwijtgeraakt :|

[ Voor 34% gewijzigd door sewer op 09-03-2007 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordRAN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 22:16
Kvn schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 22:20:
[...]

Misschien voortaan niet enkel Quicksaves doen ;)
Ik speelde pas een spel... ben ff de naam kwijt maar volgens mij was het Call of Juares.
Daar had je vijf quicksave slots.... natuurlijk super handig! Dan is het risico een stuk kleiner dat je net op een klote moment op F5 drukt ;-) Dit zouden ze in alle games moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 16:07
SpoTs schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 10:44:
De frustratie van mijn RA2 CD die op wonderbaarlijke wijze explodeerde in mijn nieuw aangeschafte dual layer DvD writer, waardoor deze dus kapot was...
Haha ik heb het precies het zelfde gehad, maar dan met mijn Yuri cd.
Ik hoorde een harde klap en dacht dat mijn maat door zijn stoel zakte :P

Eerst hard lachen, maar naar 1 minuut....hey, waarom hoor ik de muziek niet meer.......

Hele cd aan gruzelementen, gelukkig heb ik de speler nog wel aan de gang gekregen.

Fear can hold you prisoner, Hope can set you free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
DaWaN schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 22:38:
In de tijd toen ik nog geen Engels kon heb ik dagen vast gezeten bij het stukje waarop je op de muur moest kloppen in MGS. Uiteindelijk was mijn zus zo aardig het toen voor mij te vertalen wat er door de radio gezegd werd :)
BRENG HET NIET WEER BOVEN!

aaargh, sorry ik heb daar ook vastgezeten, zo lang dat ik maar op alles ben gaan kloppen en puur geluk had. Wow, wil er niet meer aan denken! :P

En bij het spel fahrenheit vastzitten met de dubbel controls, met je WASD en de numpad, voor dat ik dat wist 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Tomino op 09-03-2007 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 09:27
Ghostbusters op de Commodore 64

Maandenlang (nee jaren) heb ik zitten vloeken op dat spel,
op het moment dat die 4 spookjes bij elkaar kwamen werd het de Marshmallow Man, pas sinds 2 weken ben ik erachter dat je 1 zo'n spookje kon tegenhouden door erlangs te rijden, ik ontweek ze altijd en kwam nooit ver

(2 weken geleden toevallig op Youtube gezien :P)

[ Voor 19% gewijzigd door CyPh op 09-03-2007 17:42 ]

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
dit topic wordt steeds leuker :)

heeft niemand ooit vastgezeten bij silent hill 3 dacht ik, met die piano en dat gedichtje over die vogels op de muur,,, koste ook weer 2 uur van mn leven...

en een adventure waarvan ik de naam kwijt ben was een 'museum' met op de begane grond een beschaving die in 10 cijfertjes rekende, de eerste verdieping tot 8 en daarboven een beschaving die tot 6 telde... jaja,,, en dan moest je een rekensom oplossen... dat heeft een maat van me en mij ook meer dan anderhalve dag denkwerk gekost voordat we uberhaubt doorhadden dat op die manier het raadsel opgelost kon worden!! (was namelijk ooknogeens met kleurtjes en symbooltjes om het nog leuker te maken)

en die nieuwe myst 5 demo is volgens mij ook 1 grote bug,,, niet te doen! lol

http://specs.tweak.to/12504

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 14:11

bAdmuTs

mAzE

Heb het zo ongeveer wel bij alle larry's, king quests, police quests en space quests gehad. Toen was mijn engels nog niet zo geweldig en had ik alleen een woordenboek, vaak ga je dan te moeilijk denken terwijl het antwoord zo simpel is :X :D.

Met Lemmings en TIM ook genoeg van dat soort momenten gehad.

Maar wat heb ik me vermaakt met die spellen ondanks al die frustrerende momenten :D

[ Voor 24% gewijzigd door bAdmuTs op 09-03-2007 18:27 ]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 07:23

Erw

In doom 3 20x langs de juiste deur lopen en hem gewoon niet zien.....

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Erw schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 18:29:
In doom 3 20x langs de juiste deur lopen en hem gewoon niet zien.....
Zeer bekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mammon
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-08 20:45
100 keer king raam te verslaan met Gears of War op Insane...
en dan samen met een vriend hem in 1 keer verslaan
zonder dat hij het spel heeft 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 12:05:
Grand Theft Auto Vice City, het stelen van een tank uit een militaire convoy. In eerste instantie iedere soldaat gesnipert, alle voertuigen met een rocketlauncher opgeruimd, de tankbestuurder door het raampje heen neerschieten, en de tank pakken.

Blijkt dat je had moeten wachten totdat ze koffie gingen halen, de deuren van de tank open lieten, om vervolgens met het grootste gemak de tank te kunnen pakken. Hehe :P
WTF, ik heb die mission al talloze keren gedaan, zonder te weten dat ze koffie gaan halen :X Ik schoot gewoon iedereen dood met de M60 die ik nog had. Op een gegeven moment zeggen er een paar militairen "I'm outta here!". En dan kan je hem gewoon pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Mafia had je op een gegeven moment een missie waarbij je een race moest rijden (in de auto die je de missie daarvoor had 'geleend' :P ). Dat was dus zo'n ouderwetse racewagen en als je iets te hard door een bocht ging vloog je ofwel over de kop en had je verloren, ofwel raakte je zodanig van de baan dat je je achterstand niet meer kon inhalen (je kon je geen enkele fout permitteren).
Ik heb die missie ettelijke keren overgedaan, en uiteindelijk kende ik de baan zo goed dat ik voor elke bocht exact wist met welke snelheid ik er maximaal doorheen kon. Uiteindelijk had ik de missie gehaald en was ik uiteraard erg blij :)

Later hoorde ik van een vriend dat je gewoon ergens de weg kon afsnijden en op 'reset car' moest drukken, zodat je de helft van de baan gewoon oversloeg :X

Later heb ik het spel nog eens gespeeld, toen heb ik die race natuurlijk in een keer gehaald. Kon er eigenlijk best om lachen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06-2022
Hmm ik had een frusti moment toen ik nog heeel klein was :) en discworld speelde, moest een appel en worm verbinden om iets te lokken?... Jammer heb er nooit meer achter gekomen wat nu de bedoeling was.
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 18:54:
In Mafia had je op een gegeven moment een missie waarbij je een race moest rijden (in de auto die je de missie daarvoor had 'geleend' :P ). Dat was dus zo'n ouderwetse racewagen en als je iets te hard door een bocht ging vloog je ofwel over de kop en had je verloren, ofwel raakte je zodanig van de baan dat je je achterstand niet meer kon inhalen (je kon je geen enkele fout permitteren).
Ik heb die missie ettelijke keren overgedaan, en uiteindelijk kende ik de baan zo goed dat ik voor elke bocht exact wist met welke snelheid ik er maximaal doorheen kon. Uiteindelijk had ik de missie gehaald en was ik uiteraard erg blij :)

Later hoorde ik van een vriend dat je gewoon ergens de weg kon afsnijden en op 'reset car' moest drukken, zodat je de helft van de baan gewoon oversloeg :X

Later heb ik het spel nog eens gespeeld, toen heb ik die race natuurlijk in een keer gehaald. Kon er eigenlijk best om lachen :D
Ja dat is een goeie! Ik werdt ook helemaal knettergek van die quest en heb uit frustratie een paje sigaretten opgerookt :)

[ Voor 74% gewijzigd door motormuus op 09-03-2007 19:00 ]

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 18:54:

Ja die missie kan ik me ook nog herinneren. Wat was die irritant zeg. Heb m echt samen met een vriend zooooo vaak geprobeerd. Uiteindelijk is het wel gelukt. Erg goed spel ook trouwens. Ga m denk ik weer eens installeren. hehe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
  • Laatst online: 28-08 09:27
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 18:58:
[...]

Ja die missie kan ik me ook nog herinneren. Wat was die irritant zeg. Heb m echt samen met een vriend zooooo vaak geprobeerd. Uiteindelijk is het wel gelukt. Erg goed spel ook trouwens. Ga m denk ik weer eens installeren. hehe :P
Inderdaad, die blijft goed, het verhaal ook

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:44
Wij hadden vroeger en Sega Mega Drive.
Daar had ik voor mijn verjaardag toen dertijd het spel Ecco voor gekregen.
Leuk beetje klieren met die dolfijn, maar daar zittne ook opdrachten in.
Eerste levels waren simpel en goed te doen. Tot opeens level 6 (ja level 6 al),
Daar moest ik via een vreemd netwerk aan watergangen voorbij een enorme kwal komen.
Dat is me tot de dag van vandaag nog niet gelukt en we praten over 7/8/9 jaar geleden ofzo.

Vreselijke trauma's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, ben ik ook lang mee bezig geweest, ik heb toen een bus (zo'n grote) dwars op de weg geparkeerd zodat ze moesten stoppen, alle wagens verrot geschoten met m'n rocket launcher en toen de overige mannetjes met een of andere smg neergeknald _/-\o_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ongetwijfeld die missie in return to castle wolvenstein waarin je geheim moet blijven (en die 2 bruggen oversteken zonder gezien te worden door die uitkijktorens). Op zich is de missie zo moeilijk niet, helaas heb ik dat spel op vakantie meegenomen, en die versie bleek dus spaans te zijn.

Telkens ik daar in die missie iemand doodschoot kwam er direct op het scherm "mission hàs fracasado" (of zoiets). Zéér frusterend als je altijd zonder geluid speelt (hoor je het alarm nl niet afgaan, dus heb je ook niet door dat het daar aan zou kunnen liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Laatst online: 19-05 15:21
Fallout 1.

Toen ik naar een radioactief gebied ging zonder beschermingspillen.
Na heel dat level uitgespeeld te hebben stierf ik altijd tijdens de terugreis.
Uiteindelijk eens een geigerteller gebruikt en warempel ik was hoog radioactief. :P
Vele dingen moeten herdoen sinds een oude save en dan 2 pillen ingenomen voordat ik in die put afdaalde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Joost.B schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 20:48:
Wij hadden vroeger en Sega Mega Drive.
Daar had ik voor mijn verjaardag toen dertijd het spel Ecco voor gekregen.
Leuk beetje klieren met die dolfijn, maar daar zittne ook opdrachten in.
Eerste levels waren simpel en goed te doen. Tot opeens level 6 (ja level 6 al),
Daar moest ik via een vreemd netwerk aan watergangen voorbij een enorme kwal komen.
Dat is me tot de dag van vandaag nog niet gelukt en we praten over 7/8/9 jaar geleden ofzo.

Vreselijke trauma's
Same here, was uiteindelijk tot in het romeinse gebeuren gekomen.(of iets in die trand)
Damn hij staat hier nog steeds, ook bij alien3 voor de Megadrive. Nooit verder dan level 4 gekomen xenomorph afgeknalt en dan was het niet meer te redden binnen de tijd. :'(

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:38

steveman

Comfortabel ten onder

babbaloerie schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 18:45:
[...]

WTF, ik heb die mission al talloze keren gedaan, zonder te weten dat ze koffie gaan halen :X Ik schoot gewoon iedereen dood met de M60 die ik nog had. Op een gegeven moment zeggen er een paar militairen "I'm outta here!". En dan kan je hem gewoon pakken.
LoL! koffie :D Ik vond die missie ook al te moeilijk vergeleken met de rest, énorme veldslag steeds! :o

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 21:01
I-war 2 das een (helaas ondergewaardeerde) ruimteschooter ala Wingcommander.

Spel was verdeelt in 3 acts. En ging om de laatste missie van act2. Je moest eerst naar 3 locaties om e.a op de ruimen dit was best moeilijk en duurde vrij lang. Een basis een scheepswerf en een bevooradingskamp. Daarna ging je weer naar een andere locatie om het eindgevecht te beginnen.
En je kon tussendoor niet saven (ARGG)

Hierin moest je het opnemen tegen een gigatische cruiser en een flink aantal schepen. ( Daarbij was het ook nog eens zo dat als een vriendelijk frigate dood ging je ook verloren had).

Dus tig keer gepropeerd en vroeg of laat altijd ergens dood.( meestal bij het eindgevecht) En dat hele stuk dus weer opnieuw doen.
Mijn vorige pc vond dat laatste gevecht ook niet zo fijn en dat werkte dus ook niet echt mee.

Op een gegeven moment maar mee gestopt (uit pure frustratie)

Toen ik mijn nieuwe pc had later nog eens geprobeerd maar lukte nog steeds niet. ( ondanks dat het nu wel vloeiend bleef lopen.) Op een gegeven moment maar eens een guide opgezocht.

Blijkt dat je disruptor raketten (schip was dan tijdelijk uitgeschakeld emp zeg maar) kon gebruiken tegen die groten schepen. Als ze raakt waren zweefden ze hulpeloos in de ruimte, waarna je je wingmen kon opdragen aan flarden te schieten...

Op die manier had ik de missie binnen 2 keer gehaald, spel nog echter steeds niet uitgespeeld :)

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 10:20

Cyphax

Moderator LNX
Ik baalde een beetje van C&C: Renegade. Één van de levels speelt zich op een schip af, en op gegeven moest ik een deur door waar ik geen keycard ofzo voor had dus kon ik niet door. Ineens gaat die deur open en komt er een soldaat naar buiten die ik neerknal en door die deur sneak. Alleen kun je dan het level niet meer halen vanwege een bug. Heel fijn. Ik zag dat ik niet de enige was die hiermee zat maar een oplossing heb ik er nog niet voor gevonden.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow ja, precies hetzelfde is mij overkomen bij die missie :D of :'( :( toentertijd...

of in Vice City als je net wat taxi, ambulance of politie missies had gedaan, flink wat geld verdient, wapens/huis gekocht etc. niet saven en vol vertrouwen (omdat het de hele tijd goed is gegaan) een hoofdmissie gaat doen en dan dood gaan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Knights & merchants. "loop" lvl 3.
Je hebt een leger dat lopend het lvl binnenkomt, dan in een hinderlaag valt en maar ff een 3 x zo groot leger moet verslaan.

Zat ik daar als 10 jarig ventje dus echt een week lang samen met een vriendje dat lvl proberen te halen. En toen, uiteindelijk, de juiste strategie te pakken en hem uitgespeeld, meest gelukzalige gevoel ooit :P

Bleek dus dat je je boogschutters helemaal bovenin de map (moest je je leger voor terug laten lopen) tussen 2 rostformaties kon plaatsen, rest van de manschappen ervoor. En schieten maar.
We hebben in die week echt meerdere keren op het punt gestaan om het op te geven, ben ik ff blij dat ik dat toen niet heb gedaan, geniaal spel natuurlijk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Pittie schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:02:
Ik heb ooit bijna Rollercoaster Tycoon 1 uitgespeeld, Ik was letterlijk in het laatste park, in de laatste maand. Dus ik denk, weet je wat ik sla het spel eventjes op!

Crash... euh, wat nu? Start Rollercoaster opnieuw op en ja hoor, alle parken waren weer mooi gelocked :( En uiteraard had ik toen ter tijd iedere keer net gesaved, NADAT ik het park uitgespeeld had..

Daarna wel nog eens geprobeerd, maar nooit de zin gehad om alle parken weer te voltooien, maar tot op de dag van vandaag blijf ik dat jammer vinden...
Heel bekend. Gewoon om de zoveel tijd al je progress kwijt zijn. Heel erg fijn....
Daarna mezelf ook aangeleerd om vlak voor het einde nog te saven. Toch vreemd dat het zomaar kon gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:43

Polycom

Poes van goud

Ik moet trouwens bekennen dat de afgelopen 5 jaar ik games uitspeel zonder eigenlijk veel moeite. Soms wel eens een keer dood of af, maar vaak lukt het de 2e of 3e keer wel. Dan heb ik het over games zoals doom3, half-life2, splintercell 1 t/m 4 etc. Ik zit nooit echt meer 'vast' terwijl ik dat vroeger veel vaker had. Games op de segamegadrive waar ik nog steeds niet uitkom. :/

Maar goed nu mijn frustrerende spelervaring:

Goldeneye cradle level op 00 agent (moeilijkste dus). Als je het level begint ligt achter de pilaar een bodyarmor, waar ik al snel achterkwam. Alleen was ik binnen de kortste keren helemaal lek geschoten en ging ik dus vaak dood (vlak voor het einde).. totdat ik erachter kwam dat er nog 3 andere bodyarmors in het level verstop lagen. Toen het level eindelijk gehaald.

Ook vond ik het leuk om levels binnen een bepaalde tijd te halen zodat je cheats kreeg.. control binnen 10min of archives op 007 binnen 1 min en 30 sec. 8)7 Wat heb ik daar lang over gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 19:00
Wanneer je bij The legend of Zelda: Ocarina of Time nog een kind bent, en op zoek gaat naar de prinses der Zora, vindt je een brief waarin staat dat ze per ongeluk is ingeslikt door Lord Jabu Jabu, maar je het absoluut niet aan haar vader, de koning, mag vertellen. Nu denkt iedereen dus meteen, aangezien het zo voor de hand ligt, ga ik dat dus juist wel doen, omgekeerde psychologie, werkt vaak. Nu probeerde ik dat dus, maar het lukte niet. Hier heb ik serieus twee hele dagen voor gezeten, samen met een vriend van me, en telkens kregen we de boodschap 'this item does not work here'. Nu bleek achteraf dat je gewoon net een stapje te ver naar achteren, voor, links of rechts had gedaan...
Zucht...

Offtopic: Iemand ooit gehad dat ze vastzaten in een puzzel en dan de oplossing droomde de nacht erna? Ikzelf heb het een aantal keren meegemaakt, en een vriend van mij ook, en het enge is dat het altijd accuraat is.

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

SD-Snatcher op de MSX; het spiegelhuis level op de kermis in Moscow. Een soort doolhof van spiegelwanden waar je doorheen moest. En als je een verkeerde 'ingang' nam, viel je weer terug tot aan het begin van het level.

Enne GTA SA, de straaljager missie ... AAARRGGhhhh 8)7

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferreur
Geometry Wars op de 360.
En dan af gaan op de 999k punten terwijl je bij de miljoen een nieuwe achievement krijgt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KruisVuur
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-08-2021

KruisVuur

...

Muse schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 15:04:
[...]

Heel bekend. Gewoon om de zoveel tijd al je progress kwijt zijn. Heel erg fijn....
Daarna mezelf ook aangeleerd om vlak voor het einde nog te saven. Toch vreemd dat het zomaar kon gebeuren.
Volgens mij gebeurd dit zodra zomertijd/wintertijd word ingeschakeld op je computer. Heb ik gehoord van een vriend van me en het is mij ook overkomen :'( Had ook niet vlak voor het voltooien opgeslagen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Max Payne: Je zit in een of ander doolhof en hoort de hele tijd de laatste geluiden van je vrouw en baby, uren heb ik er rondgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Je bedoelt waar je over die lijntjes loopt? Grappig, ik heb het spel meerdere keren gespeeld, en was telkens binnen 3 minuten eruit (bij beide doolhoven), wist ook niet dat die zo groot waren. Blijkbaar altijd geluk gehad hiermee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
KruisVuur schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 22:55:
[...]

Volgens mij gebeurd dit zodra zomertijd/wintertijd word ingeschakeld op je computer. Heb ik gehoord van een vriend van me en het is mij ook overkomen :'( Had ook niet vlak voor het voltooien opgeslagen :(
Die verklaring heb ik ook wel eens gehoord. Dan nog is het een vreemde en zeer irritante bug. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:38

steveman

Comfortabel ten onder

SKiLLa schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 15:18:
SD-Snatcher op de MSX; het spiegelhuis level op de kermis in Moscow. Een soort doolhof van spiegelwanden waar je doorheen moest. En als je een verkeerde 'ingang' nam, viel je weer terug tot aan het begin van het level.

Enne GTA SA, de straaljager missie ... AAARRGGhhhh 8)7
Mha lekker vliegen ;) Maar dan die missie dat je zo'n brandend kantoorgebouw uit moet komen, knetterirritant! ben d'r ook maar mee gekapt toen, ze hebben wel hun best gedaan om een zo irritant mogelijke missie te maken imho!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 13:37
Bwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!

Need for speed underground series.....

Gewone auto's die kost wat het kost je de weg proberen te versperren of je proberen te rammen. ;(
Heerlijk is dat als je 6 laps moet doen...... NOT :(
Als je nadert zie je gewoon dat ze langzamer gaan rijden of gewoon stoppen! Heb ik nooit gesnapt.
Boaah wat heb ik vaak getierd en gevloekt! Vreselijk. Heb toen mijn toetsenbord kreupel gemept en er zat een scheur in mijn bureau. Vervolgens de grootste ruzie krijgen met mijn zus (dat ik niet zo achterlijk moet doen. Alsof zij het kan begrijpen...) en vervolgens uit pure razernij een gat in mijn deur trappen... :X

[ Voor 4% gewijzigd door J0J0 op 15-03-2007 00:44 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

Tomino schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 17:13:
[...]

BRENG HET NIET WEER BOVEN!

aaargh, sorry ik heb daar ook vastgezeten, zo lang dat ik maar op alles ben gaan kloppen en puur geluk had. Wow, wil er niet meer aan denken! :P

En bij het spel fahrenheit vastzitten met de dubbel controls, met je WASD en de numpad, voor dat ik dat wist 8)7
ik heb tot aan de eerste scene in fahrenheit waar je werd aangevallen door die bugs het niet doorgehad, ik snapte echt niets van het spel :D
Pagina: 1 2 3 4 Laatste