Je meest frustrerende spelervaring die achteraf logisch was?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 11.842 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 11:00
Laatst in Twilight Princess in de Temple of Time. Daar moet je een statue met je dominion rod in een ruimte naar beneden begeleiden. Die ruimte met een platofrm dat je tussen verdiepingen omhoog en omlaag kunt draaien. Eenmaal onderaan moet je dat statue onder een bel krijgen zodat hij naar de volgende ruimte verplaatste wordt. Onderaan in die ruimte zit een hek voor de bel. Heb uren gezocht naar een switch om er uiteindelijk achter te komen dat je dat heb door dat standbeeld kapot kunt laten slaan......

En ik dacht toch echt dat ik dat al geprobeert had 8)7
Afbeeldingslocatie: http://jimbozone.files.wordpress.com/2007/02/temple-of-time-move-statues.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door speek1984 op 09-06-2010 07:56 ]

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

The Great HooD schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 17:36:
[...]
Ik heb Batman AA ook gespeeld, maar dit ben ik volgens mij niet tegengekomen?? |:(
Moet je tegengekomen zijn, is niet te skippen/missen.
KingKoning schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 14:03:
[...]
bedoel je de stukken dat je overgaat naar de 'scarcrow-wereld'? Dat ziet er inderdaad een beetje apart uit in het begin.
Nee niet die stukken, maar echt grafische artifacts in beeld; rare kleuren & blokjes. En dan wordt het beeld zwart.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:06

Vrijdag

De Zwarte

Het is niet het meest frustrerende maar toch wel stom:

Was laatst Alan Wake aan het spelen en ergens in het begin moet je wat boomstammen op de juiste plek hangen om over te steken.
Maar ik viel elke keer tussen de stammen door. Toen vroeg mijn vriendin, die mee zat te kijken, "probeer eens te springen".

...toen lukte het wel :$ En mijn vriendin me maar uitlachen omdat ik er al een kwartier (!) mee bezig was onder luid gescheld en getier... |:(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 22:32

Zeror

Ik Henk 'm!

L1nt schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 14:25:
[...]

Doet me denken aan de eerste Brothers in Arms :)
Had het zelf al gelezen voor ik er aan begon maar velen hebben het spel tig keer opnieuw opgestart omdat men steeds dood ging in het begin.

Hoorde natuurlijk bij het verhaal. Je ging dood en het spel sprong een paar dagen terug in de tijd waarna het spel echt begon
Dat had ik dus in Half-Life 2. Opgegeven moment wordt je ook neergeslagen en word je beeld wit. Ik dacht iedere keer dat het gebeurde dat ik dus dood was. Ik iedere keer mn laatste save opnieuw laden, maar ik kwam maar niet voorbij het stuk. Toen ik gegeven moment een keer niet opnieuw mn save inlaadde ging ie ineens verder. Ik voelde me best stom toen, want ik was hier al een kwartier/twintig minuten mee aan het stoeien.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooievriend
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Dooievriend

gitlab.com/JoD/exact

Spiegelbeeld bij PoP. Was 10 jaar, kende het spel vanbuiten tot aan dat dwaze spiegelbeeld, raakte er niet voorbij. 10 jaar later opgezocht wat dat nu eigenlijk was, en spel direct uitgespeeld :)

'Mushrooming' is a marketing term that means feeding them sh*t and keeping them in the dark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Dooievriend schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:24:
Spiegelbeeld bij PoP. Was 10 jaar, kende het spel vanbuiten tot aan dat dwaze spiegelbeeld, raakte er niet voorbij. 10 jaar later opgezocht wat dat nu eigenlijk was, en spel direct uitgespeeld :)
Dat doet me een beetje denken aan Zelda 2, waarbij de eindbaas je spiegelbeeld is. Het heeft me wel even gekost voordat ik daar voorbij kwam (ik was toen 8 of 9 ofzo).

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

The Black Cauldron (1986) speelde ik toen ik een jaar of 10 was, omstreeks 1989 dus, op de 286 van mn pa.
Een echte ouderwetse tekst rpg (climb tree | get leaves | jump | talk | enz)

Op een gegeven moment moest je naar het kasteel van de slechterik om jouw in het kasteel gevangen gehouden varken (Hen-Wen) te bevrijden. Uiteraard kan je niet de hoofdingang nemen, dus moesten er rotsen beklommen worden.

Gelukkig had ik eerder in het spel een touw gevonden, dus ter plaatse van een afgrond 'Throw rope' en warempel, het touw kreeg houvast aan een uitstekende rotspunt. Vervolgens 'hang rope' en daar hing je aan het touw.

Lopen ging met de pijltoetsen. Dat zijn er op een regulier toetsenbord 4, namelijk omhoog, omlaag, links en rechts.

Nu hing het touw onder een hoek van 45 graden. Twee knoppen tegelijk indrukken werkte in dat spel (in veel andere oude spellen) niet. Het werd dus een kwestie van heel snel en constant links, omhoog, links, omhoog drukken....

Dagenlang heb ik dat geprobeerd, ik was ten einde raad. Tot mn oom langs kwam, 'hang rope', op numlock drukte en 7..... :o

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
In Space Quest 2 achterna gezeten worden door een monster. Het monster krijgt je uiteindelijk te pakken en geeft je een dikke zoen! Met hartjes allemaal. Daarna kan je gewoon verder spelen.

Tot je uren later uit elkaar spat en er een klein monstertje uit je buik rent. Kan je opnieuw beginnen.

Als ik destijds nou de film Alien had gezien...... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:10
Bejeweled 2 Deluxe, Endless...

Testen of het endless is.
Na 200 spelletjes alle diamantjes links bovenin gehaald te hebben, laatste diamantje...

Ik hoopte op een mooi 'eind' filmpje... Nee hoor, gewoon pats boem opnieuw beginnen met diamantjes sparen.

Ja het is endless :(
Wel score behouden gelukkig O-)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 22:45

Rmg

Trackmania nations, BIJNA alle tracks lokaal op goud of hoger was met de laatste serie tracks bezig.

*poef* met mijn lompe poten tegen de stroomkabel aan pc uit.... opnieuw opstarten... trackmania opstarten... save game corrupt :( kon weer opnieuw beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn amiga: secret of monkey island... Op een gegeven moment moest je personeel zoeken voor je boot. Zat er een ventje in de gevangenis die je moest bevrijden. DAgen zitten proberen om dat gastje te bevrijden, totdat ik er achter kwam dat je een of ander bijtend drankje vanuit de kroeg naar de gevangenis moest brengen en dit over het slot gooien. Instinker hierbij was dat je dat drankje onderweg regelmatig over moest schudden in een andere mug.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Goldeneye op de N64.. het eerst level had je op een gegeven moment twee hele grote deuren die open moesten door heel simpel op B te drukken.. ik wist dit echter niet en had mijn eigen speciale techniek.. door vanuit een wachttoren aan mijn kant iemand te raken aan de andere kant in zijn wachttoren (niet doden) kwam hij naar mij gerend en hij opende dus beide deuren.. wanneer ik snel genoeg liep kwam ik dus door de deuren heen.. en toen kwam ik er ooit achter dat je ze zelf kan openen met B :$

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korgakos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-06 19:59
Boek van de topshelf halen in zelda a link to the past...
Alles geprobeerd (en ik dacht ook ertegen rennen) na het vragen aan de buurjongen en op internet gekeken te hebben ging ik het rennen nog eens proberen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Laatst online: 05-09 11:00
Bananenspin schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 12:25:
Goldeneye op de N64.. het eerst level had je op een gegeven moment twee hele grote deuren die open moesten door heel simpel op B te drukken.. ik wist dit echter niet en had mijn eigen speciale techniek.. door vanuit een wachttoren aan mijn kant iemand te raken aan de andere kant in zijn wachttoren (niet doden) kwam hij naar mij gerend en hij opende dus beide deuren.. wanneer ik snel genoeg liep kwam ik dus door de deuren heen.. en toen kwam ik er ooit achter dat je ze zelf kan openen met B :$
Whehe geweldig :D Volgens mij heeft iedereen weleens zoiets gehad. Er op een omweg toch omheen komen en dan denken dat het zo hoort.. Priceless :9

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Kirby op de nes: De eindbaas deed niets anders dan rondrennen en springen. Schieten of er op springen deed helemaal niets. Uiteindelijk de Nintendo-cheat lijn (á 2 gulden per minuut) gebeld om te horen dat je die sterretjes die na een sprong van de eindbaas verschenen, kon opzuigen en wegschieten...Heb echt wekenlang die eindbaas geprobeerd voordat ik van mn ouders mocht bellen. Ben toch blij dat we tegenwoordig internet hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Mijn meest frustrerende moment was in Ocarina of Time. Ik had dus een probleem met het verkrijgen van de fire arrow. When water fills the lake, shoot for the morning light. Ik schoot dus niet met me boog. Maar Shoot forward in time zodat het morgen werd. Vervolgens de hele game uitgespeeld zonder die fire arrow tot in ganons castle waar er 1 punt was zonder torches en dat ding dus wel nodig had en van me neef te horen kreeg dat ik met me boog naar de zon moest schieten. Dat maakte volgende playthroughs wel stuk makkelijker :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:22
O-M-G! :D

Daar heb ik vroeger ook zovaak op zitten vloeken en schelden totdat ik er per ongeluk achter kwam...

Voor de rest Sonic 3 *O* een van de beste uit de serie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Speek schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 14:49:
[...]

Whehe geweldig :D Volgens mij heeft iedereen weleens zoiets gehad. Er op een omweg toch omheen komen en dan denken dat het zo hoort.. Priceless :9
Ik heb dit ook gehad met Borderlands. Helemaal in het begin moet je een hek openmaken zodat je er met de buggy later doorheen kan. Ik ramde gewoon op de boostknop en reed er (met enige moeite) dwars door het hek heen. Nu weet ik dat ik eigenlijk om moet rijden en via een springschans naar de achterkant moet springen. Weet ik veel dat er links een springschans is. :P

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 15:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Afbeeldingslocatie: http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20100201023049/wowwiki/images/b/bb/HeroLotharWC2.gif Lothar proberen te redden in Assault on Blackrock Spire, missie 13 van de Human Campaign in WarCraft II: Tides of Darkness.
Telkens restarten, proberen met god-mode cheats hem te redden. Telkens sneller typen, maar telkens ging hij dood.

Tot ik er achter kwam dat die god-mode cheat nooit zou werken, aangezien hij niet "player-controlled" was en dus altijd dood zou gaan :'(

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Speek schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 14:49:
[...]

Ja idd. En dan later de gevolgen :P Spel vercrackt :P

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthis
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-06 13:45
Super Mario Bros op de NES.

Ergens een level met een (op het zicht) doodlopende gang. Tientallen keren het level overlopen, zonder succes. Dan maar de Nintendo helplijn gebeld:
- "Op het einde van de gang moet je voor het deurtje, een bruin rechthoekje, staan en pijltje-naar-beneden drukken om er door te gaan".
- 'Maar ik zie helemaal geen deurtje?'
- "Oh, dan moet u even het contrast en de kleuren van uw TV bijregelen"

|:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
In Half-Life 2 nog wel. Hij was net uit, als echte fanboy van het eerste deel meteen deel 2 gekocht en gelijk spelen. Op een gegeven moment moet je een heel stuk afleggen in een buggy langs het strand (met de spinnen die uit het zand spawnen, Antlions).

De buggy laat je eerst zaken met een kraan, en vervolgens moet je een heel stuk afleggen in dat ding. Op een gegeven moment kwam er een gat in de weg. Ik dacht, daar leap ik wel ff overheen, maar dat lukte maar niet. Dus na een tijdje proberen zag ik een soort pad waarlangs ik kon lopen. Dan maar lopend verder, dacht ik. Vervolgens een afstand van Scheveningen naar Noordwijk zon beetje afgelegd op de voet, tussendoor het zand zoveel mogelijk mijden want dan trigger je de antlions. Superlang over gedaan, er zat zelfs een nacht tussen weet ik nog. En uiteindelijk kwam ik bij een nieuw dorp, waar je een aanval van gunships moet afwenden, met behulp van een rocket launcher en wat rebellen. Aanval voorbij, omgeving gescout voor ammo en health, zegt een van de rebellen: “wait, i’ll open the gate for you so you can drive trough” “NOOOOOOOOOOOOO!”
Ik dacht nog fock the buggy, maar dat was geen optie want even verderop had je m echt nodig.

uiteindelijk bleek dat je gewoon kon boosten met die buggy over die jump….. wist ik veel dat je kon boosten….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Ik had zo'n situatie bij het voetbalspel "Super GOAL!" op de SNES. Vrij obscure titel die niet echt bekend is in NL. In dit spel kon je door te schieten vanaf de 16 meter, de camera achter de keeper krijgen waarna je je schot het doel in kon draaien. De andere speler moest dan met zijn keeper de bal proberen te pakken. Dit was erg leuk gedaan en ik wist hoe je het moest triggeren.
Tot ik een keer gewoon een wedstrijdje aan het doen was en ik bij de 16 meter kwam en er ineens een camerastandpunt van bovenaf te zien was waar je met je mannetje tussen andere mannetjes door kon slalommen. Hierna scoorde je dan.
Ik heb tot op de dag van vandaag geen idee hoe me dat is gelukt en hoe je dat triggert. Ik heb zelfs toen nog de Nintendo lijn gebeld (en Jurjen Tiersma aan de tel gehad) en die vertelde dat dat helemaal niet kon en dat het onzin was. Toen voelde ik mij als 8 jarige behoorlijk in de zeik gezet.

Iemand een idee hoe je dit voor elkaar krijgt?

PSN: Sluuz

Pagina: 1 2 3 4 Laatste