Je meest frustrerende spelervaring die achteraf logisch was?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 11.842 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Full Throttle:
Als je benzine moet jatten van die politie met die vage hovercraft vlieg machine,
Ik telkens als een halfezool wegrennen, blijkt dat je gewoon vlakbij even achter een kist moet gaan zitten.

Full Throttle:
Opzoek naar de juiste steen waar je tegen aan moet schoppen om de verborgen deur open te maken...

Met Grim Fandango heb ik ook zo vaak vast gezeten, brrrrrrrrrrr wat is dat een goed spel zeg, die kan ik echt nogsteeds iedereen aanraden (kheb hem zelfs legaal, morgen maar weer eens installeren) (full throttle trouwens ook, alleen die is echt zo oud...)
lol alleen het artikel van wiki is al erg groot

[ Voor 8% gewijzigd door kaasaanfiets op 15-03-2007 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 19:00
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 23:12:
Max Payne: Je zit in een of ander doolhof en hoort de hele tijd de laatste geluiden van je vrouw en baby, uren heb ik er rondgelopen.
Ehm, je hoeft toch ook alleen maar die rode lijnen te volgen? Is niet echt een doolhof naar mijn mening, gewoon een kwestie van op de goede plaats blijven lopen en af en toe wat springen...

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devion
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02 15:59

Devion

Space for rent ;-)

Oh lets see...

FPS - Quicksave/load op verkeerde momenten incl dus net voordat je dood bent.

HL2: Ben vergeten hoe dat stuk nu precies heet, het is in iedergeval net voordat je met je auto'tje over de brug heen moet springen. Dat stukje was ik dus over het hoofd gezien en ik stond met de kraan doosjes zo op te stapelen om over een hek te komen. Lukt ook nog maarja, het deurtje aan de zijkant open maken was misschien iets makkelijker geweest :)

WOW: Quest items in de bank laten liggen (Diremaul...), Raid bosses op 1% (en minder ;))

Fahrenheit (adventure): Stukje dat je een 'soort' cinematic krijgt waarin je je broer moet redden. Ik dacht alleen dat het echt een filmpje was en niet interactief :)

..
das het zo'n beetje.. zijn er nog veel meer maar deze blijven me toch wel bij door de frustraties achteraf of gewoon domheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Boeboe schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 08:10:
ow ja...ik vernoemde nu wel Ico, maar dan vergeet ik nog Shadow of the Colossus te vernoemen, waar die frustratie bij bijna iedere vijand opdook :)
Huh? De vijanden waren toch juist het leukst en totaal niet frustrerend?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmm, ik heb 1x zoiets gehad (wat ik me kan herinneren iig): m'n Logitech MOMO stuurtje wilde niet meer vol gas (bekende bug bij dit model). Gas helemaal ingetrapt gaf hij iets vna 95% gas. Ik was Live for Speed aan het spelen en op het rechte stuk werd ik altijd ingehaald. Wat ik ook deed (minder vleugel enzo): de computer bleef sneller. Ik won uiteindelijk wel steeds, maar het was extreem moeilijk. Gelukkig nam ik bochten wel iets sneller en kon ik ze soms op het rechte stuk ophouden.

Achteraf bleek dus dat m'n stuurtje brak was, maar dat heeft even geduurd voor ik dat door had :o

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Het meest briljante stukje uit Monkey Island (1);

De sherrif bindt het zware beeldje aan je voet en gooit je het water in. Om je heen zie je allerlei scherpe objecten (zwaard, schaar, schelp, etc.) waarmee je het touw zou kunnen doorsnijden, maar je kunt nergens bij. De oplossing? [pick up] en dan het beeld aanklikken, dan pak je het beeld dus gewoon op en kun je weglopen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoW: Frustrerend als je iets moet killen en 200 mobs in een cirkel eromheen loopt.
Hoe bedoel je crowded. Je raakt er 1 en krijgt alles op je dak.
Inderdaad raid bosses 1% en dan wipe lol :'(

Command&Conquer Zero Hour: De tijd dat mensen gingen cheaten online, zoals zomaar opeens scudlaunchers op je dak hebben terwijl je net bezig bent of superweapons die nog in de aanmaak zijn bij de vijand en opeens zomaar afgevuurd wordt. Hackmap dat gebruikt werdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Hmm, ik kan me nog wel een moment in HL1 herinneren. Ik heb tijden geprobeert om vanaf de loopbrug de metrotunnel in te springen. Daar kwam je immers met je treintje ook vandaan. Hele level doorlopen naar een andere route, maar helemaal niks vinden.

Uiteindelijk zag ik de volgende dag dat er achter het bureau van de securitygast een rooster zat waar je doorheen kon kruipen en op die manier langs die ingetorte gang kon |:( |:(. Rest van het spel trouwens nooit meer problemen met vervelende jumps gehad. Dat had ik tenslotte een dag lopen oefenen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik vond het niet logisch hoor. Ik heb laatst splinter cell Chaos theory voor het eerst gespeeld als zeer grote fan van de serie. Als prof dacht ik wel effe op expert te beginnen. Nou dat viel vies tegen. Veel doodgaan enzo. Maar na 3 levels had ik het wel door en ging ik niet veel meer dood, tenzij ik een grote fout maakte.

Nu was er in het een na laatste level of misschien nog eentje daarvoor een stukje waarbij je tegen commando's kwam die ook nachtzicht en heatvision hadden. Afgezien van dat, zat de kamer vol met explosieven die jij dan maar eerst moest zien te vinden en onschadelijk maken. Was dat gelukt, dan kwamen die lui net weer om het hoekje kijken en was je dood. Want wat was het geval? Om zogenaamd een expert moeilijkheidsniveau te hebben kwam het erop neer dat je als Sam Fisher 7 keer raak moest schieten voordat die @&#&#)&%&% lui de pijp uit gingen, terwijl zij altijd precies raak schoten en jij dus meteen dood was. Totaal oneerlijk en onrealistisch, zelfs als ik in hun kop schoot dan stonden ze nog rechtop.

Ik heb het een keer of 20 geprobeerd en ben ook tot de laatste bom gekomen(telkens bom -> 2 ventjes killen en dat 2 keer gehaald), maar omdat er toen alsnog 5 ventjes ofzo op je af kwamen ging ik met mijn inmiddels al magere health alleen maar dood. Oftewel een enorm klote stuk. Ik heb het toen maar met god mode opgelost. Niet bevredigend, maar ik had zo genoeg van het oneerlijke systeem waarbij ik 10 keer raak moest schieten terwijl ik zelf na 1 schot dood was(zelfs met de shotgun versie van de assault gun, moest ik 2 of meer keer raak schieten van dichtbij), dat het me niks meer kon schelen op dat moment en nu nog altijd niet. Is dan jammer.
Grrrrrene schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 10:13:
Hmm, ik heb 1x zoiets gehad (wat ik me kan herinneren iig): m'n Logitech MOMO stuurtje wilde niet meer vol gas (bekende bug bij dit model). Gas helemaal ingetrapt gaf hij iets vna 95% gas. Ik was Live for Speed aan het spelen en op het rechte stuk werd ik altijd ingehaald. Wat ik ook deed (minder vleugel enzo): de computer bleef sneller. Ik won uiteindelijk wel steeds, maar het was extreem moeilijk. Gelukkig nam ik bochten wel iets sneller en kon ik ze soms op het rechte stuk ophouden.

Achteraf bleek dus dat m'n stuurtje brak was, maar dat heeft even geduurd voor ik dat door had :o
Ik heb daar ook wel es last van. Moet je gewoon even de seriele aansluiting uittrekken en weer opnieuw insteken. Dan werkt het weer bij mij.

Ander iets is Company of Heroes, die missie op die berg waarbij je alleen wat ventjes hebt en wat machine guns. Ik had er gewoon geen zin meer in. Was ook wat uitgekeken op het spel maar goed. Bleef maar weer andere dingen proberen met ventjes hier en ventjes daar, maar het werd nooit iets.

[ Voor 25% gewijzigd door REDFISH op 15-03-2007 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Half life 2, in het gevangenis complex. Je komt in een lange gang met aan weerskanten 2 ingangen . Je kunt zogenaamde sentinels (automatische machine geweren) neerzetten als hulp om de vijand tegen te houden. Je vijanden komen echter van alle kanten tegelijk en duwen de auto machine geweren gewoon omver. Vervolgens wordt je aan alle kanten ingesloten en beschoten. Ik kreeg het niet voor elkaar en had het spel al bijna gedeintstaleerd uit pure frustratie. Tot ik van iemand de tip kreeg alle 4 de ingangen gedeeltelijk te blokkeren en een hele smalle opening te creeren. Vervolgens richt je daar je machine geweren voor en alles wat er door heen probeert te komen wordt neergemaaid. Zo werd het een makkie en hoefde je bijna zelf niets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Bij mij is het meest bijgebleven:

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Dig

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/0/03/The_Dig_cover.jpg/270px-The_Dig_cover.jpg

Je komt op het punt waarbij je de lichtbruggen allemaal gerepareerd hebt. Redelijk ver al. Vervolgens dagen, al dan niet weken rondlopen en proberen om te kijken of je iets gemist hebt. Want je moest immers de lichtbruggen aanzetten om verder te komen.

Dat was nog in de tijd dat er geen google en walkthroughs waren. Dus op aloude irc toen een amerikaan mij verteld dat je gewoon op de knop moet drukken van de lichtbrug. Ik doen, geen effect. Weer dagen kloten en vervolgens tot de conclusie komen dat je de knop van de lichtbrug LANGER ingedrukt moet houden. Dan gaat het licht langzaam opgloeien en maakt een verbinding met de overkant. 8)7

Menig maal dat spel overgespeeld om puur uit ellende dat stuk in één keer goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring was van Half-life 2, in het level dat je met de buggy mag crossen.
Je rijdt uiteindelijk naar een soort wegblokkade van een paar autowrakken, en je word beschoten door een vliegend schip van de bad guys.
In een van de auto's ligt dan een rocket launcher, ik die gepakt, en begon het schip te beschieten, maar om de een of andere reden wilden mijn rockets niet raken.
Het duurde me ruim 3 uur en heel veel deaths voordat ik erachter kwam dat de raketten geleid zijn en je ze moet sturen met je crosshair, i.p.v dat ze recht vliegen naar waar je aimt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In PoP Warrior WIthin was ergens een deur, in een hal met een eindeloze put en enkele zuilen, (niet die überkamer waarin alles zich afspeelde, daar nog voor)

er was een deur die simpelweg niet bereikbaar was... aaaargh zo frustrerend, ik wil weten wat in dei gang was!!
uuren en uuren heb ik erover gedaan om te proberen met alle mogelijkheden

ergens vond ik het ook héérlijk, want zo van die secrets kom je niet vaak meer tegen... dat maakt een spel net de moeite vind ik...
PoP WW was daarom voor mij een 99% spel, zo knap, zo verzorgd, zo lang, zo innovatief en prachtige soundtrack

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2007 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
AJ1815 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 21:25:
[...]

I'm with him. Wat frustrerend was dat!!!
Maar uiteindelijk is het toch vrij makkelijk... zo snel mogelijk al je rakketten afschieten richting de heli.
Bij de laatste raket ging het spel ineens verder terwijl hij niet eens raak was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:45

flessuh

Set sail for fail!

Zero Hour LAN game op twillight flame (bad move |:( )
mn maat zat me maar te vertellen dat mijn halve leger weg was door zijn nuke terwijl hij bij mij nog niet eens klaar was...
later bleek de game bijna 30 sec out of sync te lopen, verbaasd me nog altijd dat we geen error kregen _/-\o_

Half-life 2 het level voor nova prospect, waar je over zo'n smal pad omhoog moet om in nova prospect te komen, op dat moment heb je van die antlions die je kunt gebruiken, en op een vage manier duwden deze beesten mij altijd van het pad af :+

WOW, de zeer veel lag-based problemen bij een duel/PVP (als mage zijnde) ;(

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:00
Weltschmerz schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 15:11:
Wanneer je bij The legend of Zelda: Ocarina of Time nog een kind bent, en op zoek gaat naar de prinses der Zora, vindt je een brief waarin staat dat ze per ongeluk is ingeslikt door Lord Jabu Jabu, maar je het absoluut niet aan haar vader, de koning, mag vertellen. Nu denkt iedereen dus meteen, aangezien het zo voor de hand ligt, ga ik dat dus juist wel doen, omgekeerde psychologie, werkt vaak. Nu probeerde ik dat dus, maar het lukte niet. Hier heb ik serieus twee hele dagen voor gezeten, samen met een vriend van me, en telkens kregen we de boodschap 'this item does not work here'. Nu bleek achteraf dat je gewoon net een stapje te ver naar achteren, voor, links of rechts had gedaan...
Ik had het met de Ocarina of Time, dat ik hem ook niet aan haar vader heb laten zien en gefrustreerd was dat ik niet verder kon. Want ik ging hem natuurlijk niet laten zien.

Daarnaast toen ik net Civilization speelde wist ik niet dat je gebouwen kon bouwen en units kon kiezen Ik bouwde standaard militia, en nam steden over. Er waren echter units die ik maar niet kon aanvallen en zij konden mij wel aanvallen, Daarnaast kon de vijand irrigatie en dergelijk bouwen en ik niet, deed wel allemaal research en stal veel research.

Later kwam ik erachter dat je met de C knop (toen had ik nog geen muis) ook andere units kon maken en begon een hele ervaring overnieuw. De units die ik niet kon aanvallen waren trouwens bommemwerpers en daar haal je als ventje met een speer verdomd weinig tegen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 22:32

Zeror

Ik Henk 'm!

De grootste frustratie kwam bij mij uit Legend of Zelda: Link's Awakening op gameboy.

De eerste was in de 2e dungeon Bottle Grotto. Op een gegeven moment als je in de kamer was waar de schatkist met de Boss Key was, waren 3 vijanden. Dus ik kill die vijanden en ga er van uit dat die kist verschijnt. Ja, niet dus :/
Na 2 maanden, ondertussen nog steeds iedere dag proberen 8)7 , hoorde ik van een vriend dat je dus die vijanden in een bepaalde volgorde moest doden. Toen lukte het uiteraard wel :)

De tweede kwam vlak na de vorige. Voor de sleutel van de 3e dungeon Key Cavern. Je moest ergens graven met een schop. Ik had helaas met mijn gebrekkige engels toen nog een lange tijd niet door waar dat je precies moest graven. Wat ik dus had gedaan is dus echt letterlijk iedere hokje waar ik kon komen (was daar zo'n 3 dagen mee bezig ofzo) in heel het spel gegraven met de hoop dat die key tevoorschijn kwam. Uiteindelijk kwam ik erachter dat ik in zo'n huisje een kist opzij moest schuiven waardoor een doorgang ontstond en naar de tuin erachter kon komen. Daar bleek bij een beeld de key begraven te liggen.

Toen ik het spel eenmaal uitgespeeld had was ik ongeveer een half jaar verder en had in de Main menu zo'n 650 punten(?) of waren dat de gespeelde uren :?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
@cardinal808 zow dan heb je het nog lang uitgehouden :P

In Reunion wist ik niet dat je de maan vlakbij ook kon bevolken en dat daar nu net zeer veel belangrijke resources zaten :S. Heb het spel vele malen overgedaan, geprobeerd met vele minder goede ruimte schepen of met wat minder grote goede, maar werdt de hele tijd in de pan gehakt omdat de vijand veel meer had :(

Wil het spel nog welles doen, maar is nerges te vinden en had het spel toen niet helemaal legaal verkregen O-)

Ik zit nu nooit meer echt erges vast, maar zoals dat stukje die Janrad vermeld heb ik wel vele malen over moeten doen, op den duur gwoon alleen nog maar met een pistool kunnen omdat verder alles leeg is geknalt enz. :D

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-07 21:41

Huig

Merino Fanatic

steveman schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 23:53:
[...]

Mha lekker vliegen ;) Maar dan die missie dat je zo'n brandend kantoorgebouw uit moet komen, knetterirritant! ben d'r ook maar mee gekapt toen, ze hebben wel hun best gedaan om een zo irritant mogelijke missie te maken imho!
Wat is er lastig aan die missie in San Andreas dan? Ik had hem zo uitgespeeld geloof ik.
Toevallig heb ik San Andreas nu weer opgepakt, en ik ben bijna bij die missie. Eens kijken wat je bedoeld. Volgens mij was het gewoon met je m4 iedereen in dat schip naar de eeuwige jachtvelden verwijzen, en daarna 2 boten mollen. Ik vlieg trouwens met een gamepad, dus dat kan een hoop schelen.

Die Vice city missie waarbij je een tank moest jatten vond ik ook niet zo moeilijk, maar het kon dus makkelijker dan iedereen mollen :+.

Ook de race in Mafia vond ik rete frustrerend. Na wat zoeken op internet vond ik ook die oplossing met die shortcut. Dat scheelde een hoop.

Mijn frustrerende game ervaring was in Half life 1, ik was uit die reactor ontsnapt, en nog steeds in dat lab, maar ik wist niet hoe ik eruit moest komen 8)7. Ergens zo'n rooster stukschieten dus :X

Of in Doom 3, na het eerste echte monster te hebben geslacht, de deur niet meer kunnen vinden. Ik zit nu nog steeds vast :+, geen zin om verder te gaan :p (tis op de xbox trouwens)

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:40
Wat ik me kon herinneren is James Bond Jr op de NES. Wat een verschikkelijk spel is dat!! Je hebt in level 1 gewoon 45:00 minuten om het level te doorlopen. Dan moet je 5 raketten uitschakelen door middel van mega irritante schuifpuzzels, die alleen al kei veel tijd kosten. En als je na die 45 minuten niet klaar bent het je het dus niet gehaald.

Heel erg frusterend omdat je dus elke keer als je een poging doet om het te halen 45 minuten kwijt bent. Heb dat spel niet lang gedaan in ieder geval omdat het gewoon ZO frustrerend was.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 18:50
Ik was laatst een tijd bezig met POP Warrior Within aan het spelen.
Eerst met toetsenbord, maar daar was die eerste eindbazin zo moeilijk. Pas met een gamepad lukte het. Daarna heel ver gekomen. Was er al enkele weken mee bezig (max. paar uur per dag).
De queen gedood en ik redde het om voor dat monster uit te rennen. :)

Wil ik het een volgende keer starten; staan mijn profiel niet in de lijst => profiel corrupt :(
Opnieuw installeren; geeft hij bij het starten al foutmeldingen en start niet meer ;(

Heb laatst mijn PC opnieuw geinstalleerd (de frustratie hierover valt niet onder games :P :'( ) maar moet POP nog opnieuw installeren.

Wat verder nog frustrerend is: Riven.
Had hele A4's vol geschreven met dingen die ik had gevonden. Alles netjes bijgehouden.
Maar ik kom op een bepaald punt niet verder. Uiteindelijk een walkthrough gevonden waarin de bevindingen die ik had, niet overeenkomen met wat het hoorde te zijn :(
Maargoed, met die walkthrough bij de hand toch gehaald :P
Komt er toch nog een frustratie: het eind. Daar moet je zo'n zandloper door een glasplaat drukken, waarna de wereld vergaat. (Na eerdere pogingen eerder weet ik dat onderhand ;) ) Blijkt dat je dat moet doen, waarna de personen komen en wegvluchten van de wereld af. Jij blijft achter en valt in een zwart gat :(

Ook met een oud SNES spel: RoadRunner. Het is volgens mij ons (mij en mijn broertje) niet gelukt om het allereind te bereiken. Een claimt van wel, maar de rest weet dat niet meer. :)

En met FPS (zoals Medal Of Honour AA) is het altijd weer frustrerend om steeds weer net voor die ander neergeschoten te worden, terwijl je hem net goed op de korrel had :)

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 07:57

Turbosjaak

Un Chien De Liege

die race met die klassieke auto bij maffia, uren heb ik er over gedaan om die race te winnen.

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 21:39
ik kom maar niet verder bij halo:P......... het is de eerste keer dat je die zombies hebt en die doodskopjes. ik heb elke uitgang al geprobeert maar niks.....

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:45
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 13:30:
In een van de auto's ligt dan een rocket launcher, ik die gepakt, en begon het schip te beschieten, maar om de een of andere reden wilden mijn rockets niet raken.
Het duurde me ruim 3 uur en heel veel deaths voordat ik erachter kwam dat de raketten geleid zijn en je ze moet sturen met je crosshair, i.p.v dat ze recht vliegen naar waar je aimt |:(
Oh, is dat zo? Dat verklaart waarom ik zoveel moeite had met het afknallen van die schepen :P Ik schoot altijd een rocket en ging toen meteen hiden. Als ik miste (dus in 99% van de gevallen) effe quickloaden en opnieuw proberen. Vond het al verdacht moeilijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Racespelletjes waarmee je een knock-out race rijdt, telkens 1e rijden en dan 100m voor de finish tegen een achterlijk hoekje aanrijden.
Of bij splinter cell: double agent moet je ergens verder maar daar weet ik niet waar, ben er nog steeds naar aan het zoeken :(
En bij Forza Motersport moet je precies goed door de bochten rijden, lukte me maar 1 race :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
SPEEDDRAGON schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 19:10:
ik kom maar niet verder bij halo:P......... het is de eerste keer dat je die zombies hebt en die doodskopjes. ik heb elke uitgang al geprobeert maar niks.....
Je bedoeld 'The flood'? (Xbox of pc overigens? ik ken alleen de xbox versie, en ik weet niet hoedanig die verschilt van de pc versie)
Wat is de naam van het level waar je in zit? Ik kan me namelijk herinneren dat Halo een van de meest duidelijke spellen was die ik in tijden heb gespeeld.

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:38

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 13:30:
Mijn ervaring was van Half-life 2, in het level dat je met de buggy mag crossen.
Je rijdt uiteindelijk naar een soort wegblokkade van een paar autowrakken, en je word beschoten door een vliegend schip van de bad guys.
Foei! Als je aan komt lopen is een van die verzetsmannekes aan het vertellen over dat wapen, oa dus dat ie de laser zal blijven volgen!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Hmm, laatst had ik nog in een missie van GRAW2: opdracht was de resten van een Blackhawk opblazen. Na veel moeite alle vijanden uitgeschakeld, ik plant m'n C4 en zoek dekking achter een pallet Tequila (kwam ik achteraf achter haha), explosieven gaan af, inclusief mezelf 8)7

gewoonlijks ga je gewoon achter een muurtje/om de hoek staan, maar dit was eigenlijk gewoon stom :+

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
bij fsp's per ongeluk op f9 drukken terwijl je f5 bedoelde
<heb je heletijd al op f9 moeten drukken omdat het niet lukte>

onozel of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

LBA2. Als je op Otringal island zit (das op de planeet 'zeelich'). Moest ik op een gegeven moment de key van de mayor van otringal hebben, en dan had je alleen een brief die je moest helpen om de key te vinden...

Ik had de pickaxe om hem op te graven, alleen kon ik niet vinden waar ik hem moest vinden :P

Ik heb elk eiland afgezocht bij elke boom waar de mayor mogelijk z'n middag slaap zou kunnen doen, bleek dat ik niet ver genoeg van de boom was afgelopen om de key te vinden (op otringal, en dus niet op een ander eiland...) |:(

Heb ik daar ongeveer een maand over gedaan (verspreid over de maand en niet 24/7 :P ) samen met een zus en mijn ma :/

m'n zus heeft hem uiteindelijk gevonden \o/ :D :+

Greyh0und

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Weltschmerz schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 15:11:
blaat

Offtopic: Iemand ooit gehad dat ze vastzaten in een puzzel en dan de oplossing droomde de nacht erna? Ikzelf heb het een aantal keren meegemaakt, en een vriend van mij ook, en het enge is dat het altijd accuraat is.
Ja, dat heb ik ook gehad, bij Banjo Kazooie op de N64 :o Ik was in dat level met die piramide's in de woestijn, en dan kan je om een puzzelstukje te halen soort een werdstrijdje rennen tegen een mummy-hand, om zo dat puzzelstukje te halen. Je had alleen gympen nodig om dat te kunnen doen, en ik kon ze wel vinden, maar ze waren nog doorzichtig. Die mol moest me het dus nog leren. Ik heb twee middagen gezocht naar die dingen. De derde dag droomde ik, geloof het of niet, precies vanaf het begin van banjo, door de centrale gangen lopen, over het water springen, langs het beeld van agatha de map in, om vervolgens daar een stuk te lopen en zo uit te komen bij die mol, die me leerde die schoenen aan te doen :> Ik weet tot de dag van vandaag niet hoe dat kan, maar het heeft me toen wel geholpen :+

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

icyx schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 13:20:
[...]De derde dag droomde ik, geloof het of niet, precies vanaf het begin van banjo, door de centrale gangen lopen, over het water springen, langs het beeld van agatha de map in, om vervolgens daar een stuk te lopen en zo uit te komen bij die mol, die me leerde die schoenen aan te doen :> Ik weet tot de dag van vandaag niet hoe dat kan, maar het heeft me toen wel geholpen :+
tijdens het slaapwandelen een walktrough gedownload? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PuDy schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 15:10:
Ik moet trouwens bekennen dat de afgelopen 5 jaar ik games uitspeel zonder eigenlijk veel moeite. Soms wel eens een keer dood of af, maar vaak lukt het de 2e of 3e keer wel. Dan heb ik het over games zoals doom3, half-life2, splintercell 1 t/m 4 etc. Ik zit nooit echt meer 'vast' terwijl ik dat vroeger veel vaker had. Games op de segamegadrive waar ik nog steeds niet uitkom. :/

Maar goed nu mijn frustrerende spelervaring:

Goldeneye cradle level op 00 agent (moeilijkste dus). Als je het level begint ligt achter de pilaar een bodyarmor, waar ik al snel achterkwam. Alleen was ik binnen de kortste keren helemaal lek geschoten en ging ik dus vaak dood (vlak voor het einde).. totdat ik erachter kwam dat er nog 3 andere bodyarmors in het level verstop lagen. Toen het level eindelijk gehaald.

Ook vond ik het leuk om levels binnen een bepaalde tijd te halen zodat je cheats kreeg.. control binnen 10min of archives op 007 binnen 1 min en 30 sec. 8)7 Wat heb ik daar lang over gedaan..
Archives in 1:30 was idd een onmogelijike opgaaf verder wel alle cheats gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

schaduw schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 13:28:
[...]

tijdens het slaapwandelen een walktrough gedownload? ;)
Een walktrough als filmpje zeker ;) Nee, ik kan het serieus echt niet verklaren. Ik heb het verder ook nooit meer gehad :p Ach, het was toen wel makkelijk ;)

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
icyx schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 13:47:
[...]

Een walktrough als filmpje zeker ;) Nee, ik kan het serieus echt niet verklaren. Ik heb het verder ook nooit meer gehad :p Ach, het was toen wel makkelijk ;)
Ik denk gewoon dat het komt omdat je, door het eeuwige zoeken, de levels helemaal van binnen en van buiten kent. Daardoor kun je in je hoofd precies nagaan wat waar ligt, en wat de beste opties zijn. Misschien ga je die dan allemaal af in je hoofd, omdat je er overdag ook zoveel mee bezig bent, en onthoud je uiteindelijk alleen de oplossing.

Zoals ik zei blijft het vaag, maar je bent dus niet de enige die het meemaakt. Ik ken zelf meerdere mensen die het meerdere keren hebben meegemaakt, en ik zelf ook dus...

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Missie van GTA SA:

Last flight of ...

Je moest met een rocketlauncher die heli uit de lucht halen, het lukte steeds niet om dat ding te raken. Toen heb ik maar een Heat searching gezocht, en toen was het wel raak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Woah bij street gangs kwam ik aan het eind bij zon hek en daar kwam ik niet verder.. Ik weet nu nog steeds niet hoe dat moet.

Ik zal eens emulator checken en kijken of ik verder kom.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Weltschmerz schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 15:17:
[...]

Ik denk gewoon dat het komt omdat je, door het eeuwige zoeken, de levels helemaal van binnen en van buiten kent. Daardoor kun je in je hoofd precies nagaan wat waar ligt, en wat de beste opties zijn. Misschien ga je die dan allemaal af in je hoofd, omdat je er overdag ook zoveel mee bezig bent, en onthoud je uiteindelijk alleen de oplossing.

Zoals ik zei blijft het vaag, maar je bent dus niet de enige die het meemaakt. Ik ken zelf meerdere mensen die het meerdere keren hebben meegemaakt, en ik zelf ook dus...
Dat in je slaap iets uitvogelen ken ik ook heeel goed van de Indiana Jones ( _/-\o_ _/-\o_ ) adventures!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Weltschmerz schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 15:17:
[...]

Zoiets komt me ook bekend voor :)

Heb vrij regelmatig dat er opeens zomaar een oplossing bij me opkomt. Niet alleen met spellen, maar ook met opdrachten van de uni of zo. Onbewust denk je er blijkbaar toch over na en spontaan komt dan een idee bovendrijven :)

Voor spellen bijv: de allereerste zelda op de nes. Toen was er nog geen internet volgens mij, dus toen moest je het zelf doen als je iets niet kon vinden. In de 2e versie van het spel liggen de levels vaak moeilijker verstopt. Kreeg toen ook opeens een inval: "ik moet precies dat bosje wegbranden met de kaars". En ja hoor, gevonden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Turbosjaak schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 19:04:
die race met die klassieke auto bij maffia, uren heb ik er over gedaan om die race te winnen.
Of de missie hier net voor, dat je die racewagen naar de garage moet brengen, en terug! Zenuwslopend! Je mocht tegen niks aanrijden of botsen, niet te snel rijden (politie), en toch nog op tijd terugzijn. En het was zo verleidend om (veel te) snel te rijden omdat de wagen zo lekker optrok.

Maffia, beste game ooit voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak
  • Laatst online: 13-09 07:57

Turbosjaak

Un Chien De Liege

0X55AA schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 22:19:
[...]

Of de missie hier net voor, dat je die racewagen naar de garage moet brengen, en terug! Zenuwslopend! Je mocht tegen niks aanrijden of botsen, niet te snel rijden (politie), en toch nog op tijd terugzijn. En het was zo verleidend om (veel te) snel te rijden omdat de wagen zo lekker optrok.

Maffia, beste game ooit voor mij :)
Die missie kan ik me ook nog goed herinneren ja, wat was de verleiding groot. Maar die race is nog steeds het toppunt. De zenuwen gierden me door men lijf en wat heb ik die missie veel opnieuw moeten doen.

Lag je voor in het laatste rondje, werd je overmoedig en knalde je vol met je wagen tegen een uitstekende vangrail aan 8)7 8)7
En daarna iedere keer opnieuw proberen totdat je het gehaald had, en wat was dat toch een goed gevoel, mischien wel het beste gevoel wat ik ooit gehad heb met het halen van een missie. Er zat gewoon zoveel frustratie in op een gegeven moment.

Ja geweldig spel mischien wel de beste game ooit gemaakt, fantastisch verhaal, gekoppeld aan goede gameplay. En missies die je bijblijven.

Zoals die missie die kerk met een begrafenis, dat de politie je over het dak nog achterna komt.

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 09:09
steveman schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 16:18:
[...]

Dat in je slaap iets uitvogelen ken ik ook heeel goed van de Indiana Jones ( _/-\o_ _/-\o_ ) adventures!
Weet je wat leuk is, iets in je slaap uitvogelen, de volgende dag het uit willen proberen/opschrijven en het dan vergeten zijn :X

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Op de NES:

The Battle of Olympus.....en dan The Words of the Gods niet opschrijven voor je de NES uit zet... :X

Controller vloog toen letterlijk door de kamer. :P

Voor de niet-kenners: the words waren dus een lange reeks karakters waardoor je game tot op het kleinste detail hersteld werd wanneer je weer door wilde spelen. Soort van passphrases dus, maar altijd anders en dus ook niet uit cheatboekjes te halen.

[ Voor 44% gewijzigd door max op 16-03-2007 23:12 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 12:05:
Grand Theft Auto Vice City, het stelen van een tank uit een militaire convoy. In eerste instantie iedere soldaat gesnipert, alle voertuigen met een rocketlauncher opgeruimd, de tankbestuurder door het raampje heen neerschieten, en de tank pakken.

Blijkt dat je had moeten wachten totdat ze koffie gingen halen, de deuren van de tank open lieten, om vervolgens met het grootste gemak de tank te kunnen pakken. Hehe :P
Uh? :P

Dat wist ik nog niet eens, ik dacht dat je het zo moest doen :D

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

max schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 23:10:
Op de NES:

The Battle of Olympus.....en dan The Words of the Gods niet opschrijven voor je de NES uit zet... :X

Controller vloog toen letterlijk door de kamer. :P

Voor de niet-kenners: the words waren dus een lange reeks karakters waardoor je game tot op het kleinste detail hersteld werd wanneer je weer door wilde spelen. Soort van passphrases dus, maar altijd anders en dus ook niet uit cheatboekjes te halen.
Save in base64 oid zeker? :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-06 18:18

Nevada

UT

Janoz schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 10:59:
Hmm, ik kan me nog wel een moment in HL1 herinneren. Ik heb tijden geprobeert om vanaf de loopbrug de metrotunnel in te springen. Daar kwam je immers met je treintje ook vandaan. Hele level doorlopen naar een andere route, maar helemaal niks vinden.

Uiteindelijk zag ik de volgende dag dat er achter het bureau van de securitygast een rooster zat waar je doorheen kon kruipen en op die manier langs die ingetorte gang kon |:( |:(. Rest van het spel trouwens nooit meer problemen met vervelende jumps gehad. Dat had ik tenslotte een dag lopen oefenen.
LOL, ik ben ook nog nooit verder gekomen dan dat, ik zou nu ik dit lees hl1 bijna gaan installeren.
Dat was in die tijd dat ik nog nooit van walktrough's/(cheats) had gehoord en ik alle cheats nog uit gamebladen las (gamepczone ofzo :P )

Verder heb ik me ook gigantisch aan een op afstandbestuurbare helikopter missie in GTA 3 geergerd, dan moest je in een flat die nog in aanbouw was pakjes ophalen (explosieven kan ook).
Maar elke keer als je tegen dat beton van dat gebouw aan vloog ging er ''health'' van je helikopter af. En die helikopter was zo onbestuurbaar als de ******, als je nog maar 2 pakjes te gaan had en dan tegen een pilaar aan vloog en dan boem. aargghhh :P

Unreal Tournament '99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 23:47

Technicality

Vliegt rechtsom...

Turbosjaak schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 22:37:
[...]

Die missie kan ik me ook nog goed herinneren ja, wat was de verleiding groot. Maar die race is nog steeds het toppunt. De zenuwen gierden me door men lijf en wat heb ik die missie veel opnieuw moeten doen.

Lag je voor in het laatste rondje, werd je overmoedig en knalde je vol met je wagen tegen een uitstekende vangrail aan 8)7 8)7
En daarna iedere keer opnieuw proberen totdat je het gehaald had, en wat was dat toch een goed gevoel, mischien wel het beste gevoel wat ik ooit gehad heb met het halen van een missie. Er zat gewoon zoveel frustratie in op een gegeven moment.

Ja geweldig spel mischien wel de beste game ooit gemaakt, fantastisch verhaal, gekoppeld aan goede gameplay. En missies die je bijblijven.

Zoals die missie die kerk met een begrafenis, dat de politie je over het dak nog achterna komt.
Inderdaad, WAT een spel was dat. Het gevoel van winst na het 300x proberen met die auto... heerlijk. Sindsdien niet meer zo'n bevredigend game-moment gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metal Gear op de MSX (jaja, jaren 80 :)).. Ik weet niet meer hoe die een-na-laatste boss heette (niet big boss iig) maar je moest een aantal mijnen op z'n poten plaatsen.
Vantevoren kreeg je ergens te horen in welke volgorde je mijnen op z'n rechter en linkerpoot moest plaatsen.
Geen idee hoe vaak ik dat zonder succes had gedaan en uiteindelijk bleek... dat ik links en rechts door elkaar had gehaald.... en dat uit automatisme elke keer weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

waar ik het langst echt vastgezeten heb was met m'n eerste Zelda-ervaring, Link's Awakening op de oude monochrome GameBoy :X vlak voordat je bij de boss kwam geloof ik, had je ergens een puzzel met een steentje dat je op z'n plaats moest duwen... ik had ALLES geprobeerd en heb er dik 2 weken vastgezeten tot een vriend van me het in een minuutje liet zien >_<

sinds ik die met moeite heb uitgespeeld eigenlijk geen enkele moeite meer gehad met latere Zelda's though :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
Levo schreef op zondag 18 maart 2007 @ 01:31:
waar ik het langst echt vastgezeten heb was met m'n eerste Zelda-ervaring, Link's Awakening op de oude monochrome GameBoy :X vlak voordat je bij de boss kwam geloof ik, had je ergens een puzzel met een steentje dat je op z'n plaats moest duwen... ik had ALLES geprobeerd en heb er dik 2 weken vastgezeten tot een vriend van me het in een minuutje liet zien >_<

sinds ik die met moeite heb uitgespeeld eigenlijk geen enkele moeite meer gehad met latere Zelda's though :D
en link? zelda 2, die eind baas!! heb 3 keer tot die baas gespeeld maar nooit gelukt die te verslaan,,, was je eigen schaduw ofzo en dan moest je omgekeerd vechten oid... nooit gelukt iig lol

http://specs.tweak.to/12504

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroga
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 14:42
Zelda Twilight Princess

Ik moest 4 van die waaiers laten draaien met mijn boomerang...
Ik zoeken, zoeken, zoeken nix gevonden.
Alles na gelopen...

Staat er een grote Z op de grond...

^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Kroga schreef op maandag 19 maart 2007 @ 09:18:
Zelda Twilight Princess

Ik moest 4 van die waaiers laten draaien met mijn boomerang...
Ik zoeken, zoeken, zoeken nix gevonden.
Alles na gelopen...

Staat er een grote Z op de grond...

^^
LOL ook 30 minuten van mijn leven aan verspild ja xD

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Niet online

Vyo

ik denk eigenlijk dat m'n meest frustrerende spelervaring de shareware-versie van Wolfenstein3D is geweest :X tientallen keren de eerste episde uitgespeeld maar m'n ouders wilden de volledige versie niet kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 13:37
Vroeger heb ik maandenlang kings quest III gespeeld (die met die tovenaar). Ik kwam maar niet voorbij het punt waarbij je een mengsel moest brouwen in de kelder met speciale ingredienten. Maandenlang ben ik er mee bezig geweest, .... uiteindelijk bleek het een soort kopieerbeveiling te zijn :(

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Greyh0und schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 13:09:
LBA2. Als je op Otringal island zit (das op de planeet 'zeelich'). Moest ik op een gegeven moment de key van de mayor van otringal hebben, en dan had je alleen een brief die je moest helpen om de key te vinden...

Ik had de pickaxe om hem op te graven, alleen kon ik niet vinden waar ik hem moest vinden :P

Ik heb elk eiland afgezocht bij elke boom waar de mayor mogelijk z'n middag slaap zou kunnen doen, bleek dat ik niet ver genoeg van de boom was afgelopen om de key te vinden (op otringal, en dus niet op een ander eiland...) |:(

Heb ik daar ongeveer een maand over gedaan (verspreid over de maand en niet 24/7 :P ) samen met een zus en mijn ma :/

m'n zus heeft hem uiteindelijk gevonden \o/ :D :+
Oh, daar heb ik ook een tijd in vastgezeten. Waar ik verder nog in LBA2 in vast zat, was dat je als je die aap hebt verslagen, waarna je onder het gas kon gaan met een lift. Maar zodra je beneden kwam had je zeg maar twee kamers. Eén kamer met de lift en een gesloten deur, en nog een kamer met natuurlijk de aan/uit-knop van de gesloten deur. En ik heb echt dagen en dagen uitgedokterd hoe ik daar voorbij zou moeten komen. In de tijd dat mijn neef nog een God was qua gaming (hij was al bijna 20! En hij had voor mij alle C64 games op mijn Pentium II gezet :+) kwam hij eraan met de oplossing. Je magische bal over de muur heen gooien in F4-stand. Oh, wat was ik kwaad toen, zo'n ongelooflijke domme oplossing in zo'n geniale game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Een goede die ik me herinner: Ergens in het begin van Far Cry op dat schip, moet je in een bootje en dan met de boot het water in. Begreep maar niet hoe dat moest, en viel telkens dood/zonder schip. Uiteindelijk een walkthrough zitten lezen en eerst gewoon de kabels van dat bootje door geschoten.

Anderhalf jaar later het spel nog eens spelen, en met hetlzefde een uur gaan zitten klooien :')

Verder weet ik er niet zoveel meer, op wat Tomb Raider: Legend 'ohja'-momentjes na :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Niet online

Vyo

Rakkerzero schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 14:03:
De grootste frustratie kwam bij mij uit Legend of Zelda: Link's Awakening op gameboy.
[...]
Toen ik het spel eenmaal uitgespeeld had was ik ongeveer een half jaar verder en had in de Main menu zo'n 650 punten(?) of waren dat de gespeelde uren :?
dat is het aantal keer dat je dood bent gegaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 15:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Project I.G.I (I'm Going In)

Missie 6 :X

Daar heb ik met een vriend echt 6 maanden vastgezeten, omdat je niet kan saven is het nog lastiger. Uiteindelijk wel met pijn en moeite gehaald.

Tijd terug IGI weer gespeeld, en die missie in 1x gehaald 8)7 Zal wel ervaring in FPS games zijn :+

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 07:40

Yor

Yor1313#2571

Op de C64 het spelletej Commando zo lang spelen dat je uiteindelijk ipv "0000000000000000" "9999999999999999" op de score ziet staan, dan één ventje afknallen en je highscore naar 000000000000000010 ziet vervagen..........AAAAAAAAArrrrrrrrrrrrghhhhhhhhhhhhh!

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:45
Daar hadden wel meer spellen last van, bij pinball fantasies speelde ik in het 'stones 'n bones' level (met de grimreaper) de kast op een gegeven moment ook wel 8 keer rond (geloof dat de score tot 1 miljard-1 ging, en ik in de 8 miljard haalde). Grappig was wel dat de highscore blijkbaar wel de echte score onthield (maar ook afkapte bij het laten zien daarvan), zodat 'lage' scores toch bovenaan stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Kan me niet voorstellen dat deze nog niet genoemd is.

Megadrive, Sonic 3. Carnival Night zone. Op een gegeven moment zie je een draaiende ton met een wit/rood ruitjespatroon. Deze veert mee als je er op springt.

Dus, wat ga je doen? Juist, springen, en hopen dat je 'm net zo ver kan doordrukken totdat 'ie naar beneden gaat. Op een gegeven moment spring je altijd mis en knalt 'ie weer terug. Tijd op, levens kwijt, weg Yooz. 3 keer achter elkaar.

Ik was werkelijk waar bereid de controller door de TV te smijten. Welk. Stel. Idioten :(. Maakt zo iets? En toen kwam de oplossing: je moet niet springen - je moet op en neer bewegen. Opeens lukt het wel. Gaat echter wel tegen alle intuitie (lees: set gekweekte vooroordelen) in :P.

Verdere ervaringen zitten bij een hoop ouwe C64 games (Sammy Lightfoot o.a.) - maar dat kun je tenminste nog aan bagger programmeerwerk wijten ;).

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk topic dit :).

Het meest frustrerende moment waren die missies bij GTA: SA waarbij je moest vliegen.
Daar kon ik helemaal niks van. Heb het maar even door iemand anders uit laten spelen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:54
én wat dachten we van Myst 4 ? Op dat eiland en ald ie lichtkokers en alles eromheen, supr moeilijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 18:25
Castlevania op de Nintendo 8-bitter kan ik mij ook nog wel herinneren. In een platformspel verwacht je toch dat je avatar een eindje kan springen, maar in Castlevania was dat zo beneden peil dat je op één trapje het hele level om zeep kon helpen: te ver springen, niet ver genoeg of helemaal niet springen... En met je wapen uithalen in een sprong was al helemaal bedroevend. En toch blijven spelen, he :p.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propov
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-03-2023
Space Quest 1:

Pas na lang zoeken tot zelfs in de programmacode aantoe erachter komen dat het item dat je niet te pakken kon krijgen uit de kast in het ruimteschip (begin van het spel), toch echt nodig hebt om met een buitenaards wezen te kunnen spreken (op een derde van het spel).

Het item blijkt dan gadget te heten en een universal translator te zijn. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-08 09:13
7th guest, dat tering doolhof in de kelder: "feeeeeeeeeeling lonely". ARGH, dat trauma ben ik nooit te boven gekomen. Alle freaking puzzels waren wel te doen, maar die. Grrrrr. Aan 11th hour ben ik maar nooit begonnen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 18:54:
In Mafia had je op een gegeven moment een missie waarbij je een race moest rijden (in de auto die je de missie daarvoor had 'geleend' :P ). Dat was dus zo'n ouderwetse racewagen en als je iets te hard door een bocht ging vloog je ofwel over de kop en had je verloren, ofwel raakte je zodanig van de baan dat je je achterstand niet meer kon inhalen (je kon je geen enkele fout permitteren).
Ik heb die missie ettelijke keren overgedaan, en uiteindelijk kende ik de baan zo goed dat ik voor elke bocht exact wist met welke snelheid ik er maximaal doorheen kon. Uiteindelijk had ik de missie gehaald en was ik uiteraard erg blij :)

Later hoorde ik van een vriend dat je gewoon ergens de weg kon afsnijden en op 'reset car' moest drukken, zodat je de helft van de baan gewoon oversloeg :X

Later heb ik het spel nog eens gespeeld, toen heb ik die race natuurlijk in een keer gehaald. Kon er eigenlijk best om lachen :D
lol dit is mij ook overkomen! Heb echt extreem lang zitten oefenen tot ik het uiteindelijk kon, toen gesaved, afgesloten en ben gaan surfen. Eerst even de Mafia website gechecked, bleek dus dat er een patch was voor die race omdat hij eigenlijk veel te moeilijk was.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Yoozer schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 08:09:
Megadrive, Sonic 3. Carnival Night zone. Op een gegeven moment zie je een draaiende ton met een wit/rood ruitjespatroon. Deze veert mee als je er op springt.
Ik moet ineens denken aan de springveer uit Super Mario Bros. Die kon ook verchrikkelijk irritant zijn. Steeds net de laat de springknop drukken en je had er nog niks aan. :/

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc.Boldy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06 14:37

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

Americas Army:

Is er eindelijk een plekje vrij op je favoriete gameserver, log je in en is er net een nieuwe ronde begonnen... mooi weer minimaal 7 minuten wachten. Spawn je na minuten frustratie eindelijk om mee te knallen.... sta je naast zo'n grapjurk die van teamkilling zijn hobby heeft gemaakt.....weer langs de zijlijn meekijken naar de rest :(

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Yor_13 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 04:55:
Op de C64 het spelletej Commando zo lang spelen dat je uiteindelijk ipv "0000000000000000" "9999999999999999" op de score ziet staan, dan één ventje afknallen en je highscore naar 000000000000000010 ziet vervagen..........AAAAAAAAArrrrrrrrrrrrghhhhhhhhhhhhh!
Commando! Dát was zo ontzettend gaaf! _/-\o_ _/-\o_

http://www.vgmusic.com/mu...modore/index-classic.html

voor mid-muziekjes ervan :D nostalgie! Menig joystick mee kapotgerost :o

[ Voor 15% gewijzigd door steveman op 21-03-2007 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Dan ook Turtles 1 op de NES waar je in de dam net over dat kleine stukje moet springen - en je kunt bijna geen kant op want het plafond zit net boven je. Dus val je weer naar beneden, dus mag je weer alle gerespawnde vijanden kapotmaken, en dan hopen dat je toch wel op 't goede moment springt. Raargh! >:)

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:04
Dat race einde aan het einde van Halo1, race ik me rot, sta ik mijn tijd te verspillen aan de laatste paar vijanden bij het ontsnappingspunt waardoor ik alsnog dood ging, later gewoon er voorbij gesprint en mij niet meer laten tegenhouden.
Hoe logisch het soms kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-09 13:01
Duidelijk Dreamfall - The Longest Journey voor mij, je zit op een gegeven moment vast in een grot en je moet daar een machine aanzetten met een lichtgevende steen. Doordat die machine aan staat kun je daarna een donkere grot in lopen maar daar kun je niets zien (je hebt ook geen zaklamp oid). Bleek na 2 dagen dat je die lichtgevende steen uit de machine kon halen en dat de machine dan gewoon door werkte... heb mezelf toen echt voor de kop geslagen :-) T grappige was ook dat m'n vriendin bij t spel op heel veel punten vast zat, maar juist dat stuk waar ik vast zat zo door had... echt comisch.

Dreamfall is wel echt een aanrader overigens, jammer dat het bij veel mensen niet bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10
Yoozer schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 09:59:
[...]

Dan ook Turtles 1 op de NES waar je in de dam net over dat kleine stukje moet springen - en je kunt bijna geen kant op want het plafond zit net boven je. Dus val je weer naar beneden, dus mag je weer alle gerespawnde vijanden kapotmaken, en dan hopen dat je toch wel op 't goede moment springt. Raargh! >:)
Idd. ja heel erg frustrerend stukje. Overigens ook dat zwemmen daarna, vooral als je het spel nog maar net had was dat al behoorlijk moeilijk. Overigens heb ik het spel nooit uitgespeeld, ik ging altijd dood als ik tegen die tank van Shredder moest vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Yoozer schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 09:59:
[...]

Weet je nog op welk stuk dat ongeveer was? Ik kan me namelijk ook zoiets herinneren.
Hier de map + levels van de game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03-2022

newpegasus

Hertog

Ook een leuke: wanneer je in Deus Ex 1 gevangen genomen wordt in het Unatco gebouw moet je op een gegeven moment kapot geschoten worden. Ik bleef iedere keer net voordat ik dood werd geschoten weer quickloaden. Ik vond het al erg vreemd dat Gunther onsterfelijk was :P. Totdat ik een keer te laat was met quickloaden en zag dat je dus in de gevangenis kwam. Heeft me echt een middag gekost ofzo.

GuitarFacts | Last.fm | Google Zoekmachine Optimalisatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Laatst online: 08:58

OMD

Ik heb eigenlijk maar 1 echt frustrerende ervaring met games. Ik weet niet meer hoe het spel heet maar het was iets met harry's mansion ofzo :?

Je begon buiten en deed alles nog via commando's als:

- pick up key
- look at
etc etc.

Je had een professor en een assistent genaamd "Igor" een groene space alien vrouw oid.

Dan moest jij een machine in en moest Igor een paar gekleurde knoppen indrukken. Het lukte me maar niet om de juiste combinatie te vinden :X

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

niet echt dat ik vast zat ofzo, maar na 2 jaar lineage spelen er achter komen dat je met rechtermuistoets auto-soulshots kan instellen is ook best irritant

verders zijn er niet zo 123 pc games waar ik lang vast zat... msx en commodore spellen daarentegen, en vooral met bosses...ooompf

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10
Rakkerzero schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 10:21:
[...]

Weet je nog op welk stuk dat ongeveer was? Ik kan me namelijk ook zoiets herinneren.
Hier de map + levels van de game
Dit plaatje
En dan helemaal linksboven, de laatste sprong richting de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magistus
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-07-2024
Pheno79 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 08:49:
7th guest, dat tering doolhof in de kelder: "feeeeeeeeeeling lonely". ARGH, dat trauma ben ik nooit te boven gekomen. Alle freaking puzzels waren wel te doen, maar die. Grrrrr. Aan 11th hour ben ik maar nooit begonnen :')
Hehe, das een bekende ja. Ook dagen mee bezig geweest, bleek er ergens in een van de kamers een plattegrond te staan op een tapijt! Ook frustrerend was het schaakspel waarbij je alle stukken naar de andere kant moest krijgen. Gelukkig was mijn vader ook wel gecharmeerd van het spel. Hij heeft uiteindelijk een programma geschreven in Basic waarmee we een simulatie maakten van het schaakspel om uiteindelijk een lijst met te nemen stappen af te kunnen werken. En verrek, het werkte ook nog! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Gurneyhck schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 10:31:
[...]

Dit plaatje
En dan helemaal linksboven, de laatste sprong richting de deur.
oh dat! :o
Daar had ik eigenlijk weinig problemen mee. Alleen in het begin een paar keer, maar toen ik hem doorhad ging het daarna steeds weer vlekkeloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 09:21:
[...]

lol dit is mij ook overkomen! Heb echt extreem lang zitten oefenen tot ik het uiteindelijk kon, toen gesaved, afgesloten en ben gaan surfen. Eerst even de Mafia website gechecked, bleek dus dat er een patch was voor die race omdat hij eigenlijk veel te moeilijk was.. |:(
Na enige oefening was die race echt wel te doen, mag een game niet meer moeilijk zijn tegenwoordig? Na tig keer proberen heb ik hem gehaald en ik ben er nog steeds trots op :+

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mezstah
  • Laatst online: 12-08 15:51
Ik bij Morrowind ik moest een ingang vinden van een crypte, voor de main Quest. Hier heb ik letterlijk4 dagen over gedaan. Cheats gedaan fill map. Zag ik die crypte op me map nog nixx. Bleek dat hij onder me zat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-08 19:21
Ik zat met zelda: links awakening een hele tijd vast in de 2de kerker, waar je in de juiste volgorde die beestjes moest killen. Ik kon zelf nog geen engels, dus heb daar toen een hele tijd vastgezeten. Ook in de (6de dacht ik, waar je ook de hookshot krijgt) heb ik een tijd vastgezeten, omdat ik niet doorhad dat je in een volgorde de skeletten af moest gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-08 22:22
Ik heb bij C&C: Generals één van mijn ergste ervaringen gehad. Ik had eindelijk de vliegvelden van mijn tegenstanders kapot gemaakt, en hij kon dus niet meer met de aurora's aanvallen. Ik denk nu val ik aan mijn mijn gespaarde tanks. Zet die duitser aan de overkant opeens hack in, en binnen 10 minuten stonden er 20 Missiles klaar om op mijn kamp te vallen. Dat gebeurde, en binnen 2 minuten was mijn hele kamp die ik in 3 uur had opgebouwd en bijgehouden vernietigd. Terwijl we hadden afgesproken: ''No SW'' Hééél frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

DEiE schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 16:16:
Ik zat met zelda: links awakening een hele tijd vast in de 2de kerker, waar je in de juiste volgorde die beestjes moest killen. Ik kon zelf nog geen engels, dus heb daar toen een hele tijd vastgezeten. Ook in de (6de dacht ik, waar je ook de hookshot krijgt) heb ik een tijd vastgezeten, omdat ik niet doorhad dat je in een volgorde de skeletten af moest gaan.
*phew* ik was dus niet de enige die last had van die 2e kerker :P

Volgorde? skeletten in 6e kerker??
Ik kan me niet herinneren dat je in de kerker 6 - Face Shrine skeletten in een bepaalde volgorde moest killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beugelfles
  • Laatst online: 13-09 13:39

Beugelfles

I love rusty spoons

Snakiej schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 23:43:
[...]

Uh? :P

Dat wist ik nog niet eens, ik dacht dat je het zo moest doen :D
8)7
Ik dach idd bij GTA SA (bij de tankmissie) ook dat je gewoon de boel moest afknallen. Had er helemaal een strategie voor ontwikkelt. Met auto op dak springen, vanaf dak eerste humvvee bestuurder afknallen, rest opblazen etc.

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
Rakkerzero schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 16:20:
[...]

*phew* ik was dus niet de enige die last had van die 2e kerker :P

Volgorde? skeletten in 6e kerker??
Ik kan me niet herinneren dat je in de kerker 6 - Face Shrine skeletten in een bepaalde volgorde moest killen.
Op gamefaqs gevonden dat de dungeon "The Catfish's Maw" heet. Er waren in ieder geval 4 kamers, die genummerd waren door blokken in de hoeken. Je moest eerst het skelet in kamer 1 killen, en dan verscheen pas het skelet in kamer 2, enz. Na afloop kreeg je de hookshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

DEiE schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 16:43:
[...]

Op gamefaqs gevonden dat de dungeon "The Catfish's Maw" heet. Er waren in ieder geval 4 kamers, die genummerd waren door blokken in de hoeken. Je moest eerst het skelet in kamer 1 killen, en dan verscheen pas het skelet in kamer 2, enz. Na afloop kreeg je de hookshot.
Oh je bedoeld dat grote skelet. Ja, je moest idd opzoeken in welke kamer dat ie zou spawnen :P
Maar dat was eenvoudig af te lezen

kijk maar:
Afbeeldingslocatie: http://www.vgmaps.com/Atlas/GB-GBC/LegendOfZelda-Link'sAwakeningDX-Catfish'sMaw.png

kamer 1 had 1 block in de hoek, kamer 2 had 2 blocken, etc... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
Ja, maar ik was toen 7 ofzo, en niet zo slim, want ik heb er een jaar(!) over gedaan dat stuk te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Laatst online: 13-09 16:58
Metal Gear Solid (PSX).
Op het einde slaag je er uiteindelijk in van MGS te verslaan, blijk je dan nog te moeten ontsnappen ook met alle extra stress vandien :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takahashi
  • Laatst online: 17-08-2011
In het algemeen vind ik shoot 'm up's frustrerend zoals R-Type en Gradius.
De meesten houden een vast patroon aan en na een tijdje weet ik het wel.
Twinbee is dan weer een uitzondering het ziet er zo vrolijk uit dat ik er niet gefrustreerd van raak.

Famicom

Fester's Quest (Run and Gun / Adventure)

Dit spel duurt lang om uit te spelen, er is geen save game mogelijkheid.
Er waren toen ook al verschillende methodes voor save games
maar tot de dag van vandaag word dat niet goed genoeg benut.
Ik bleef maar ronddolen overal. Het kwam niet in mij op dat ik de doolhoven uit kon tekenen.
Ik nomineer dit spel voor "Worst Ending Ever" , na het uitgespeeld te hebben
krijg je een enkel scherm te zien en een deuntje en dat was het dan.
Ik verwachtte een mooie aftiteling.

Super Mario Bros. (Platform)

In een van de laatste levels moet je ver springen
en landen op een platform waar je nog net op past om verder te kunnen.
Ik had alleen daar moeite mee in het spel op een gegeven moment ging het automatisch.

Game Boy

Final Fantasy Gaiden (RPG)

Iemand vertelde iets over een acht lopen.
Ik liep steeds acht rondjes.
Bleek zo te zijn dat je een acht rond twee bomen moest lopen.

Red Arremer Makamurai Gaiden (RPG)

Het intro gedeelte is platform-based en tot nu toe vind ik dat zeer moeilijk.
Tegen het einde moet je een grot in maar er zijn er verschillende.
Ik heb hen allemaal geprobeerd.
Er is iemand die een tip geeft dat je de meest noordelijke grot moet nemen,
dat deed ik dan ook toen ik het later nog eens wilde uit spelen.

Swamp Thing (Platform)

Swamp Thing voor de Game Boy heb ik nog steeds niet uitgespeeld.
Op dit moment waarschijnlijk omdat ik de gebruiksaanwijzing mis.
In ieder geval vind ik het stuk in de pyramide zeer moeilijk,
schijnbaar kun je er ook over heen springen maar dat lukt mij niet altijd.

Robocop (Platform)

Het meeste is platform-based,
in een van de levels moet je een foto compileren uit verschillende stukjes
ik vond dat zeer moeilijk.

Fushigina Blobby: Princess Blob wo Tsukue! (Platform / Adventure)

Pas heel later kwam ik erachter dat de Jelly Bean met "Ketchup" smaak,
vertaald kan worden naar "Catch Up".
En dat je dat kan gebruiken wanneer je Blobby kwijt bent.
Ik denk dat dit spel mij het meest liet vast zitten.

F*1 Race (racing)

Je kun minder Nitro dragen zodat je minder weegt en wat sneller kunt gaan.
Daar kwam ik pas na jaren achter.

Super Famicom

Breath of Fire (RPG)

Opeens was je opgesloten, en je moest even wachten.
Ik dacht dat ik iets verkeerds deed en restart vanaf mijn laatste save game.
Toch nog verder gekunt omdat ik een keer wat langer wachtte,
eigenlijk botste ik tegen elke stukje muur op.

Darius Force ( Shoot 'em Up)
Dat alle power ups kwijt zijn bij af gaan blijf ik frustrerend vinden.

Tetris Battle Gaiden (Puzzle)
Ik dacht echt dat de computer gemeen was
maar je kun zelf ook magie uitvoeren door omhoog in te drukken.

DreamCast

Street Fighter III Third Strike (versus fighting)

Het tempo was zo anders dan Street Fighter II en dat was vreselijk wennen.
Ook had ik het Blocking / Parry systeem niet door.
Hetzelfde had ik met het systeem van Garou Mark of the Wolves
Inmiddels speel ik beiden met plezier op de PlayStation 2.
Ik zou graag willen dat er een "Instruction Manual" functie in video games zit.
SNK deed dat jaren op de Neo Geo maar dan kwam het voordat je begint met spelen.

PlayStation 2

Initial D Special Stage (Racing / Drifting)

"Haruna Down Hill VS Fujiwara Takumi"
Eerst vond ik dat zeer moeilijk.
Een van de weinige keren dat ik een FAQ / Walkthrough opzocht.
Volgens velen moet je je best doen in het derde stuk bij de opeenvolgende haarspeldbochten.
En ik bleef mij daar op concentreren maar dat mocht niet baten.
Na veel keren kon ik eindelijk netjes rijden.
Ik kan het met gemak halen wanneer ik het tweede stuk netjes rijd.

The Typing of the Death Zombie Panic (Typing)

Een van de eindbazen stelt vreemde vragen.
Er komen verschillende antwoorden in beeld je moet de juiste antwoorden intikken.

PC

Super Street Fighter II Turbo (versus fighting)

De muziek voor de intro en character select waren omgedraaid.
Ik vond dat frustrerend.
totdat ik een arcade kast tegen kwam waarbij dat ook zo was.
Tegen de tijd dat ik het op de DreamCast kon spelen had ik er geen last meer van.

StarCraft

In een van de levels moet je een transmitter ergens plaatsen.
Na de tegenstader verslagen te hebben was mij dat nog niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:34
Ik herinner me nog dat ik héél lang vast zat in het eerste level van Tomb Raider, eerste deel waar het afspeelde in Peru. Waar je voor het eerst een schakelaar om moest halen in een smalle gang, de graphics waren zo gedateerd dat ik geen schakelaar kon herkennen. Per ongeluk op een knop gedrukt en Lara haalde een schakelaar over waarvan ik dacht dat het gewoon een muurschildering was of zo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Technicality schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 01:20:
[...]

Inderdaad, WAT een spel was dat. Het gevoel van winst na het 300x proberen met die auto... heerlijk. Sindsdien niet meer zo'n bevredigend game-moment gehad.
Man, wat een herinneringen. Dit spel is voor mij HET spel ooit. Dat allerleerste filmpje, en dat je dan met je crappy taxi (slippen, niet optrekken, omkantelen, ...) die mafia mannen moest wegrijden. En inderdaad, het hele dak gebeuren na die bom in dat hoerenkot. Heel jammer dat Mafia 2 er nooit zal komen, en dat "the Godfather" zo slecht was, mafia is gewoon beter (ook graphics).

En dan dat einde enzo, echt prachtig.

Maar genoeg offtopic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Gurneyhck schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 10:18:
[...]

Idd. ja heel erg frustrerend stukje. Overigens ook dat zwemmen daarna, vooral als je het spel nog maar net had was dat al behoorlijk moeilijk. Overigens heb ik het spel nooit uitgespeeld, ik ging altijd dood als ik tegen die tank van Shredder moest vechten.
Je had ergens in het riool nadat je in dat karretje rond moest rijden na het zwemmen een zeer irritante sprong. Dat moest ook precies goed zijn anders ging je weer het riool in en poppetje kwijt...

Die tank van Shredder ging vaak nog wel, maar in die tank :X
Heb daar nooit de weg geweten totdat ik het een keer met walkthrough op een emulator heb gedaan om te kijken hoe het nou eigenlijk verder ging :P De vijanden daarin werden ook zeer lastig. Je moest overal precies de juiste trucjes toepassen. Nou is dat niet zo erg als je daar elke keer opnieuw kunt beginnen, maar van savegames hadden ze toen niet echt gehoord :+

Ook iets in dit spel trouwens: niet vergeten de touwen mee te nemen :X
Daar heb ik toen ook een hele tijd mee staan kloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Return to Monkey Island 3 heb ik op een gegeven moment maar gedaan met een walkthrough. Na het schip en een vergoude Elaine zat ik nog heel lang vast op dat eilandje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:41

Mystikal

It never hurts to help!

AJ1815 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 21:25:
[...]

I'm with him. Wat frustrerend was dat!!!
Dito! Achteraf was het makkelijk. Maar goed, na dat veld ben ik ook gestopt en heb ik me gericht op de multi-player die zoveel malen beter is. En ik nog steeds dagelijks speel.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ding heet gewoon Super Nintendo hoor.. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Laatst online: 11-09-2024
Turbosjaak schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 19:04:
Mafia was een heel goede, maar soms erg frustrerende game. Ik heb buiten die game nog nooit een spel gespeeld waarbij ik zoveel keer een missie opnieuw moest doen.
De race was inderdaad wel 1 van de toppunten kwa moeilijkheid.
Ik heb die game nooit uitgespeeld, ik ben tot de missie gekomen waarbij je in een groot landhuis moest inbreken. Maar soms zit ik er nog weleens over te denken om die game eens opnieuw te installeren :P

[ Voor 7% gewijzigd door SToRM666 op 14-04-2007 22:45 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoNeo_
  • Laatst online: 15-01-2024
Een dubbelle key-bind ingesteld te hebben, en dan wel op de menu-knop xD
Pagina: 1 2 3 4 Laatste