Anti-Bumperkleef maatregelen?

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:
  • 11.233 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:51

Crazy D

I think we should take a look.

Ik vind het grappig dat er in dit soort discussies erg vaak wordt gewezen naar degene die zich aan de regels houdt en niet harder rijdt dan de vmax, en dat die vervolgens als schuldige wordt aangewezen... Weleens aan gedacht dat te hard rijden geen recht is? Je hebt uiteraard de regels als rechts houden, elkaar niet hinderen, etc. maar je hebt ook de regels als 'snelweg is maximum 120 tenzij anders aangegeven'... En ook de linksrijder mag de ander niet hinderen. Er is wat mij betreft dan ook geen 'schuldige' aan te wijzen, beide partijen zijn fout.... (en het is ook geen recht om 120 te kunnen rijden op de snelweg, het is alleen de max toegestane snelheid).

(als je maar wel ff opzij gaat als ik eraan kom :P)

Er wordt trouwens ook vaak geroepen dat Duitsers oh zo fantastisch rijden... pff nou de gemiddelde Duitser die ik in NL zie rijden doet precies wat zij ons verwijten: links plakken. En in Duitsland ben ik nou ook niet echt onder de indruk van de gemiddelde Duitser. Die enkeling die inderdaad zoals vaak geroepen wordt even netjes opzij gaat als jij met hogere snelheid aan komt rijden is wat mij betreft echt een uitzondering. Enige echte verschil vind ik dat ze in Duitsland iets minder raar staan te kijken als je 180+ rijdt. Maar voor de rest kun je die gele en witte kentekenplaten gewoon uitwisselen en je merkt geen enkel verschil.

(wel wat offtopic, maar welke randdebiel heeft bedacht dat in een land waar je op sommige snelwegen geen vmax hebt, een uitvoegstrook van 100 meter met direct daarachter een scherpe bocht die je met 50km moet nemen, een prima combinatie is...).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:51

iMars

Full time prutser

Jorrit schreef op donderdag 18 december 2008 @ 20:50:
...
Beter zou natuurlijk zijn als de weg een dergelijk verkeersgedrag oproept, voor kruisingen is daar al het idee van shared space voor. Door de belijning weg te halen en chaos te creeëren moeten mensen terugvallen op hun sociale vaardigheden om zich over het kruispunt te loodsen. Het grappige is, door chaos te creeëren zou je verwachten dat de capaciteit terug zou lopen en de veiligheid af zou nemen, maar de capaciteit is juist toegenomen, net als de veiligheid.
...
Zeker een goede post!

Collega van mij is een keer naar India geweest. Daar gelden niet echt bepaald regels, geen markeringen, geen stoplichten etc... maar daar gaat het inderdaad, zoals je boven omschrijft, veel beter. Mensen houden gewoon beter rekening met elkaar, op social niveau!

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Crazy D schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 11:25:

(wel wat offtopic, maar welke randdebiel heeft bedacht dat in een land waar je op sommige snelwegen geen vmax hebt, een uitvoegstrook van 100 meter met direct daarachter een scherpe bocht die je met 50km moet nemen, een prima combinatie is...).
lol de eerste keer dat ik de autobahn af reed had ik dat ook totaal onderschat en mega onderstuur en ging het net goed...
Ik had toen ook veel minder rijervaring en reed in een huur auto maar toch de afrit naar het bekende dorpje Ausfahrt is idd vrij 'sportief'

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Jorrit schreef op donderdag 18 december 2008 @ 20:50:
Beter zou natuurlijk zijn als de weg een dergelijk verkeersgedrag oproept, voor kruisingen is daar al het idee van shared space voor. Door de belijning weg te halen en chaos te creeëren moeten mensen terugvallen op hun sociale vaardigheden om zich over het kruispunt te loodsen. Het grappige is, door chaos te creeëren zou je verwachten dat de capaciteit terug zou lopen en de veiligheid af zou nemen, maar de capaciteit is juist toegenomen, net als de veiligheid.
Hmm.. ken ik in nijmegen als het keizer karel plein. Echter daar gebeuren heel regelmatig kleine ongelukken. Mijn vrouw is ook bereid vele kilometers om te rijden als ze maar niet door die chaos heen hoeft in de spits.

Het kan werken, maar er zitten wel degelijk verborgen kosten aan vast.

soiciale skills kan ook betekenen dat de sterkste (dikste lease bak?) voorrang heeft.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
webmail schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 11:25:
Collega van mij is een keer naar India geweest. Daar gelden niet echt bepaald regels, geen markeringen, geen stoplichten etc... maar daar gaat het inderdaad, zoals je boven omschrijft, veel beter. Mensen houden gewoon beter rekening met elkaar, op social niveau!
2 berichten uit 2005:
India wil serieus de strijd aanbinden met de verkeersonveiligheid die het land jaarlijks 84.000 doden kost en een maatschappelijke schade van 9,5 miljard euro. Dat is evenveel als het bedrag dat de nationale regering spendeert aan een stelsel van vier grote snelwegen door het land.
In 2005 was Nederland met 5,0 verkeersdoden per honderdduizend inwoners het verkeersveiligste land ter wereld
Komop we doen het net zoals in india! :)

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
RvL schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 10:46:
offtopic:
Roenie, als in Jeroen? En dan specifiek de Jeroen die Informatica heeft gestudeerd aan Avans 's-Bosch en woont in Nijmegen?
offtopic:
Als antwoord op je drie vragen: ja, nee, nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-10 19:33
Het leuke is dat bumperklevers zelfs veroorzaken dat ze zo lang moeten wachten voor ze er langs komen. Hoe vaak gebeurt het me niet dat ik in aan het halen ben en ik een bumperklever achter me heb met daarachter een hele rij vriendjes. Als ik dan dus naar rechts ga kan ik een paar kilometer wachten tot ik weer naar links kan.

Als iedereen netjes afstand hield ging ik ook netjes naar rechts en achter de bumperklever weer naar links om mijn weg te vervolgen voorbij het langzamere verkeer.

Maar goed, middelvingers opsteken e.d. heb ik van geleerd; 1x ben ik klem gereden door een vrachtwagen (die ik vriendelijk verzocht voor mijn auto weg te gaan toen hij was uitgestapt... het hielp echter pas toen ik langzaam op hem af reed) en nog een keer door een idioot achterna gezeten die me letterlijk dood wilde rijden.... in beide gevallen wilde de politie overigens niks ondernemen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Phusebox schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 11:51:
Het leuke is dat bumperklevers zelfs veroorzaken dat ze zo lang moeten wachten voor ze er langs komen. Hoe vaak gebeurt het me niet dat ik in aan het halen ben en ik een bumperklever achter me heb met daarachter een hele rij vriendjes. Als ik dan dus naar rechts ga kan ik een paar kilometer wachten tot ik weer naar links kan.

Als iedereen netjes afstand hield ging ik ook netjes naar rechts en achter de bumperklever weer naar links om mijn weg te vervolgen voorbij het langzamere verkeer.

Maar goed, middelvingers opsteken e.d. heb ik van geleerd; 1x ben ik klem gereden door een vrachtwagen (die ik vriendelijk verzocht voor mijn auto weg te gaan toen hij was uitgestapt... het hielp echter pas toen ik langzaam op hem af reed) en nog een keer door een idioot achterna gezeten die me letterlijk dood wilde rijden.... in beide gevallen wilde de politie overigens niks ondernemen.
grappig daar heb ik nooit last van, ik ga ook mensen niet extra lopen opnaaien... je oogst wat je zaait IMHO...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 17-10 19:33
ToolkiT schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 11:54:
[...]

grappig daar heb ik nooit last van, ik ga ook mensen niet extra lopen opnaaien... je oogst wat je zaait IMHO...
Bij die vrachtwagen chauffeur stak ik een hand op zo van "kijk eens uit", toen hij wegreed van een parkeerplaats zonder te kijken, op een hele rustige weg, en mij dus bijna vol ramde waar ik 80 reed.

Bij die auto was het zo dat ik had getankt, en naar binnen was om te betalen toen mr. Kamprat besloot eens ff vol te gaan toeteren, raam open en schelden, dat ik de auto niet eerst weg ging zetten... WTF? dus toen kreeg ie een middelvinger

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cs_Alpha
  • Laatst online: 03-03 21:00

Cs_Alpha

Dus...

webmail schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 11:25:
[...]

Zeker een goede post!

Ah, dus dat oorverdovende constant aanhoudende getoeter is slechts het vriendelijk groeten naar elkaar van deze bestuurders? :)

Nee, ik denk dat zoals India een beetje ver gaat hier. Wat wel schijnt te werken is het weghalen van het oerwoud aan verkeersborden.

Maar even terug naar bumperkleven; Ook al rij je 140, steek hem waar het even kan terug naar de rechter baan en als dat niet kan; negeren... Je rem aantikken werkt voor jou ongetwijfeld vast wel maar door het harmonica-effect wat het teweeg brengt erger je waarschijnlijk niet alleen de bumperklever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:54

mphilipp

Romanes eunt domus

Gunner schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 14:35:
Langzaam snelheid terug nemen of bij een stoplicht ineens hard remmen.
Lekker bijdehand...zo breng je je medeweggebruikers in gevaar. En als er een echte bouwvakker in zit, gaat ie je lekker terugpakken en wordt het een wild-west op de weg. Ik heb dat meerdere keren gezien. Lekker slim. En dan rijdt ie je klem en slaat je hersens in. Nee, daar schiet de wereld écht wat mee op.

Wat de beste manier is, is je afsluiten van die mensen. Je achteruitkijkspiegel wegdraaien zodat je ze niet meer ziet. Dat zien zij ook namelijk, en meestal is dat al voldoende om ze ineens afstand te laten houden. Als je de luxe hebt, kun je ook nog je buitenspiegels inklappen. Met bumperkleven probeert de aso jou namelijk iets te zeggen via je spiegels. Als jij die spiegels wegklapt, kan ie niets meer tegen je 'zeggen', en zit ie helemaal alleen in zijn otootjes te frustreren.
Een beetje snelheid minderen doe ik overigens ook wel eens. En dan weer afstand nemen, meestal is dat voldoende. Lang niet iedereen heeft in de gaten dat ze irritant rijden, en zo herinner je ze er op een subtiele manier aan. Maar ineens hard remmen is dom. Bovendien, als er getuigen zijn, ben jij óók de klos (en terecht).

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Cs_Alpha schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 12:09:
[...]

Ah, dus dat oorverdovende constant aanhoudende getoeter is slechts het vriendelijk groeten naar elkaar van deze bestuurders? :)
nee, dat is om aan te geven: hier ben ik, pas op... niet als agressie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-10 08:22
Ik merk aan mezelf dat ik eigenlijk steeds ongeduldiger wordt, en steeds dichterbij andere auto's kruip om maar duidelijk te maken dat ik er langs wil. Echt er boven op bumperkleven doe ik niet, maar als ik door de betreffende auto heen kan kijken naar wat ervoor gebeurt kom ik best dichtbij (misschien wel die laagste boete uit die bumperkleefboete niveaus).
Het is niet goed van mij, maar ik wordt zo ongeduldig van m'n medeweggebruikers. Meestal rijd/wil ik te hard en dan heb ik uiteraard maar te accepteren als iemand inhaalt en dat ik even moet wachten. Dat maakt me ook niks uit, daar maak ik mij niet druk om. Ik hou netjes afstand, persoon gaat naar rechts, niks aan de hand. Maar er zijn zoveel van die 'slaaprijders' tegenwoordig. Zooo langzaam inhalen, en dan niet naar rechts gaan als het kan, maar ook nog even die auto's honderd meter verderop nog inhalen. Of dat het überhaupt eeuwen duurt voordat ze naar rechts gaan. En als ze dan naar rechts gaan is het ook tergend langzaam en ook nog eens zonder knipperlicht. Dus als ze met hun wielen 10cm over de streepjes heen rijden weet je niet of ze nou naar rechts gaan of dat het de zoveelste dweil op de weg is die niet op zit te letten.
Tijdje terug ook zo'n X5, haalde met 1 km/u snelheidsverschil in, heb ik maar te accepteren, maar ja, geduld raakt snel op als ie op die manier 5 auto's moet inhalen. Maar goed, kan je toch niks aan doen, dus ik hou gewoon afstand. Zijn we die auto's voorbij, heeft ie werkelijk een halve minuut (maar volgens mij nog langer) nodig om van baan te verwisselen, zonder knipperlicht. Ik zou ook daar tegen moeten kunnen, maar dat kan ik blijkbaar niet. Ik reed em al voorbij terwijl z'n linkerwielen nog lang niet over (of op) de streepjes waren.

In woonwijken/dorpen/steden met Vmax 50 of lager rijdt ik altijd netjes. En ook rustig, laat ook mensen voor etc terwijl dat niet hoeft. Maar buiten de stad, of soms grote (rustige) 2-baans (per kant) wegen waar je 50 mag, ik kan me echt totaal niet aan de snelheid houden. Sterker nog, ik val half in slaap als ik me aan de snelheid hou, en zit echt minder op te letten. Het resultaat is dat ik dan vrijwel altijd te hard wil, en daarmee harder dan laten we zeggen 80% van m'n medeweggebruikers.

Ik wil niet vervallen in een typische asociale rijder die zelf alles goed denkt te doen en de rest kan niet rijden, maar helaas denk ik dat wel een beetje. Wat een figuren op de weg tegenwoordig, dweilen op de weg, doen maar wat, gebruiken hun knipperlichten amper meer, en kijken nooit meer. Wat nou dooie hoek? (ik kijk nog altijd heel trouw in mijn dooie hoek, ik snap niet waarom minstens de helft van de chauffeurs dat niet doet)

[ Voor 8% gewijzigd door !null op 19-12-2008 13:00 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

GreenSky schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 12:58:
Het is niet goed van mij, maar ik wordt zo ongeduldig van m'n medeweggebruikers. Meestal rijd/wil ik te hard en dan heb ik uiteraard maar te accepteren als iemand inhaalt en dat ik even moet wachten. Dat maakt me ook niks uit, daar maak ik mij niet druk om. Ik hou netjes afstand, persoon gaat naar rechts, niks aan de hand. Maar er zijn zoveel van die 'slaaprijders' tegenwoordig. Zooo langzaam inhalen, en dan niet naar rechts gaan als het kan, maar ook nog even die auto's honderd meter verderop nog inhalen.
Same here! Ik let altijd heel goed op of ik niemand in de weg rij, en kan me aardig opwinden over mensen die maar links blijven rijden. Op zich als iemand niet oplet...soit...iedereen heeft zijn zwakke momenten. Maar er zijn eikels die het wel degelijk zien, maar door een of ander missen gen gewoon blijven rijden. Ik ga er dan uiteindelijk gewoon rechts voorbij en dan zie je dat ze alsnog gewoon blijven rijden, mét een hele staart achter ze aan. Alsof ze er plezier in hebben om mensen in de weg te zitten. En dan heb ik het hele scala al gehad van subtiel de richtingaanwijzer aan, even dichterbij gaan rijden, in de spiegels rijden, groot licht flitsen, maar niets helpt. Die mensen doen het expres. De sukkel die niet goed kijkt en niet goed kan inschatten dat jij 'm in 2 seconden voorbij bent kan er weinig aan doen. Die hebben het gewoon niet door.

Ook een bizar fenomeen zijn de mensen die je inhaalt en na een paar kilometer komen ze je weer voorbij met 160 om 200 meter verder weer 120 te gaan rijden. Dat kan soms kilometers doorgaan. Is dat nou ook een misseng gen oid? Lijkt me wel een psychologische studie waard... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Op zich vind ik het ook niet erg als mensen een foutje maken, maar ik stoor me er wel aan, want half rijdend Nederland maakt de hele tijd fouten, en ziet dingen niet. En dat gaat het me niet om een auto die 10 meter eerder naar rechts had gekund dan ie op dat moment doet bijvoorbeeld, dat boeit me niet, sommige mensen hebben een hele grote veilige marge nodig om het zeker te weten, om maar wat te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Laatst online: 23:46
Anti kleef maatregelen? Mensen leren rijden... woensdag avond Amsterdam - Hardenberg. Ongelovelijk hoeveel mensen nog net ff voor je naar links schieten (verder rijdt er niemand) vrachtwagens die denken elkaar in te moeten halen, mensen die op een lege weg links blijven rijden.

Nu ben ik geen notoire klever, maar ik wil best een beetje drukken en knipperen. Dat een ander besluit niet op te willen schieten, moet diegene mij niet ophouden. Ik haal ook rustig rechts in (mits uitwijk mogelijkheid vluchtstrook)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
GreenSky schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 12:58:
...In woonwijken/dorpen/steden met Vmax 50 of lager rijdt ik altijd netjes. En ook rustig, laat ook mensen voor etc terwijl dat niet hoeft. Maar buiten de stad, of soms grote (rustige) 2-baans (per kant) wegen waar je 50 mag, ik kan me echt totaal niet aan de snelheid houden. Sterker nog, ik val half in slaap als ik me aan de snelheid hou, en zit echt minder op te letten. (...) Ik wil niet vervallen in een typische asociale rijder die zelf alles goed denkt te doen en de rest kan niet rijden, maar helaas denk ik dat wel een beetje...
Hoewel je irritaties herkenbaar en post redelijk genuanceerd is toch twee kanttekeningen. Iemand voorrang geven die het niet heeft klinkt positief maar heeft een groot nadeel, zeker bij kinderen. Die krijgen dan immers gemengde signalen over wie er voorrang heeft.

Als je half in slaap valt wanneer je je aan de snelheid houdt zou ik naar de huisarts gaan, meer slapen, of de auto laten staan. Dat lijkt me verstandiger dan sneller te gaan rijden om maar wakker te blijven.
GreenSky schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 13:25:
Op zich vind ik het ook niet erg als mensen een foutje maken, maar ik stoor me er wel aan, want half rijdend Nederland maakt de hele tijd fouten, en ziet dingen niet. ...
Niet half, maar heel Nederland maakt wel eens een foutje, ook jij dus.

Zaak is het om als 'tegenpartij' de fouten van anderen op te kunnen vangen. Mensen die hun eigen fouten niet zien, maar wel die van anderen dragen niet bij aan een veiligere weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:56

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Beste maatregel?

Afbeeldingslocatie: http://www.poweruser.be/shop/images/153_111.jpg

Met de text "AFSTAND HOUDEN". Dat mag helaas niet, maar het zou wel het beste middel zijn. Veel mensen hebben het dus niet door dat ze bumperkleven.

Edit: hmm spuit 11, zie dat het idee al geopperd is :(

[ Voor 11% gewijzigd door Angeloonie op 19-12-2008 14:14 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:31

Aapje

Opel-beun
Ik rij altijd wel te hard vind ik :P
Kortom, als iemand bij mij gaat kleven en dan ongelofelijk irritant kleeft. Ga ik op de rem zitten drukken :P

Nu had ik paar maanden terug 1tje, die vond 't nodig om mij nog eventjes te snijden nadat ie langs me was gekomen. En met snijden bedoel ik 50% op mijn rijbaan komen. Ik moest uitwijken naar de meest rechterbaan waar gelukkig op dat moment een lege vluchtstrook zat.

Ook gelijk melding gemaakt bij de politie, die kon mij vertellen dat deze persoon dit vaker heeft gedaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Roenie schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 13:57:
[...]
Hoewel je irritaties herkenbaar en post redelijk genuanceerd is toch twee kanttekeningen. Iemand voorrang geven die het niet heeft klinkt positief maar heeft een groot nadeel, zeker bij kinderen. Die krijgen dan immers gemengde signalen over wie er voorrang heeft.
Inderdaad, ik ga niet zomaar ieder kind voorlaten, dan verpest je iemand's opvoeding :P
Als je half in slaap valt wanneer je je aan de snelheid houdt zou ik naar de huisarts gaan, meer slapen, of de auto laten staan. Dat lijkt me verstandiger dan sneller te gaan rijden om maar wakker te blijven.
Ik ga niet harder rijden om wakker te blijven haha, dat is inderdaad een slecht idee. (bijvoorbeeld snachts na het uitgaan zoiets doen)
Dat half in slaap vallen bedoel ik figuurlijk. Maar misschien heb je ergens een punt, ik kak gewoon een beetje in qua concentratie etc. Daarentegen lijkt de helft van de mensen die op die toegestane snelheid rijdt (op dat soort eerder genoemde wegen) ook niet bepaald geconcentreerd. Misschien ben ik daar ook een beetje zeikerig/precies in, ik heb het heel snel door als ik er niet geconcentreerd in zit en wil er ook helemaal in zitten zeg maar, anders rij ik niet op m'n gemak.
[...]
Niet half, maar heel Nederland maakt wel eens een foutje, ook jij dus.

Zaak is het om als 'tegenpartij' de fouten van anderen op te kunnen vangen. Mensen die hun eigen fouten niet zien, maar wel die van anderen dragen niet bij aan een veiligere weg.
Inderdaad, heel NL maakt wel eens een foutje, en ik ook. Ik kom hier ook een beetje m'n foute gedrag vertellen. Maar wat ik eigenlijk bedoel is dat half Nederland "continu" fouten maakt, en ik die al vaak zat opvang.

Maar goed, uiteindelijk komt het er op neer dat ik veel te hard rij. Dat is ook onderdeel van het probleem.
Let wel, ik rij alleen buiten de stad veel te hard. Zeg gemiddeld 30 a 40 te hard, waar het kan en verantwoord is uiteraard.
Angeloonie schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 14:07:
Beste maatregel?

[afbeelding]

Met de text "AFSTAND HOUDEN". Dat mag helaas niet, maar het zou wel het beste middel zijn. Veel mensen hebben het dus niet door dat ze bumperkleven.

Die wil ik ook, en dan de tekst "KNIPPERLICHTEN GEBRUIKEN!" programmeren, en die vervolgens heeeeeel vaak gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door !null op 19-12-2008 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:16
Aapje schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 14:15:
Ik rij altijd wel te hard vind ik :P
Kortom, als iemand bij mij gaat kleven en dan ongelofelijk irritant kleeft. Ga ik op de rem zitten drukken :P
Misschien moet jij maar niet meer rijden.... Je gedraagt je dan namelijk niet alleen zelf ongelofelijk irritant maar ook nog ongelofelijk gevaarlijk :( Volgens mij doe je dit alleen maar om even je emoties te uiten. Het verkeer lijkt me daar een bijzonder slechte plek voor.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:55
bszz schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 14:35:
[...]

Misschien moet jij maar niet meer rijden.... Je gedraagt je dan namelijk niet alleen zelf ongelofelijk irritant maar ook nog ongelofelijk gevaarlijk :( Volgens mij doe je dit alleen maar om even je emoties te uiten. Het verkeer lijkt me daar een bijzonder slechte plek voor.....
De gene die kleeft is nog altijd de gene die schuldig is.

Als er iemand weer eens echt bij mij zit te kleven (en ik zijn koplampen dus niet meer in mijn spiegel zie...) dan gaat het voetje ook eventjes op de rem. Of ik knip ineens m'n mistachterlicht aan, daar schrikken ze vaak ook al genoeg van om weer wat meer afstand te nemen.

Mocht er echt een hardleerse eikel achter me zitten dan blijft ie er maar zitten, ik ga echt niet speciaal voor die lui aan de kant. Dan leert ie maar geduld oefenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:57

World Citizen

FreeReef.nl

masterslave schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 15:24:
[...]

De gene die kleeft is nog altijd de gene die schuldig is.

Als er iemand weer eens echt bij mij zit te kleven (en ik zijn koplampen dus niet meer in mijn spiegel zie...) dan gaat het voetje ook eventjes op de rem. Of ik knip ineens m'n mistachterlicht aan, daar schrikken ze vaak ook al genoeg van om weer wat meer afstand te nemen.

Mocht er echt een hardleerse eikel achter me zitten dan blijft ie er maar zitten, ik ga echt niet speciaal voor die lui aan de kant. Dan leert ie maar geduld oefenen ;)
voet op rem is echt waardeloos... dat je dan je gas los laat en 10 km per langsamer gaat rijden... dat is dan in ieder geval nog veilig voor alle andere mensen op de weg die niks met jouw of je bumperklever te maken hebben. Als jij op de rem gaat , en het gaat mis... dan zijn niet alleen jullie 2 de dupe he/... Iedereen die er bij in de buurt rijd... ook.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Beste maatregel?

[afbeelding]

Dat lijkt mij ook een van de betere oplossingen. Alleen is het ws. helaas in dit land zo geregeld dat als een of andere randdebiel hierdoor keihard op zn remmen gaat staan en een kettingbotsing veroorzaakt dat jij daar de schuld van krijgt...

Misschien anders een variant hierop maken met een bordje dat omhoog klapt achter de voorruit. Je bent dan volgens mij niet in overtreding, omdat het geen extra verlichting oid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Palomar schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 15:51:

Misschien anders een variant hierop maken met een bordje dat omhoog klapt achter de voorruit. Je bent dan volgens mij niet in overtreding, omdat het geen extra verlichting oid is.
Volgens jou ja.

Ik vrees alleen dat je dat maar één keer hoeft te doen waarna je gelijk een art.5 voor je kiezen krijgt.
Of dat je je probeert voor te doen als een voertuig van de KLPD met dergelijke grappen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-10 13:29
Palomar schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 15:51:
[...]

Een kastje bij je binnenspiegel maken en zodra je een bumperklever hebt, deze draaien naar de klever...
Beetje zo'n idee wat ze in politie auto's hebben.

Ik denk dat ze dan ook wel afstand houden omdat ze denken dat je van de poltie bent...
moet je wel een auto hebben die een beetje lijkt op zo'n burger politie auto. Geen ricer oid! B)

PSN: Leech1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cs_Alpha
  • Laatst online: 03-03 21:00

Cs_Alpha

Dus...

bszz schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 14:35:
[...]

Ach, die jongen (bszz) heeft nog maar pas z'n rijbewijs.. hij moet het zelf nog leren.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Aapje schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 14:15:

Nu had ik paar maanden terug 1tje, die vond 't nodig om mij nog eventjes te snijden nadat ie langs me was gekomen.
Was dat nadat je 'op de rem had zitten drukken'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-10 22:38

PromWarMachine

Forsaken Archer

Mijn methode:
• Zo snel mogelijk naar links gaan als dat kan
• Als dat niet kan en ze blijven toch kleven: heel zachtjes remmen, zodat alleen je remlichten even aangaan
• Als dat niet helpt: water sproeien over je eigen ruiten >> komt bij hem/haar terecht

Als dat nog steeds niet helpt, geef ik zelf gewoon extra gas, tenzij dat niet kan. Dan moeten ze gewoon even wachten.

Ik ga geen gevaarlijke capriolen uithalen. Zo'n tekst-bord zoals de politie heeft, wil ik dolgraag hebben, maar die zijn inderdaad niet toegestaan.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
mphilipp schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 16:19:
[...]

Was dat nadat je 'op de rem had zitten drukken'?
Mwah die gozer vond dat ik niet te hard reed volgens mij, want hij zat te kleven + met lampjes te flitsen + middel vinger te opsteken e.d. en toen heb ik idd op de rem getrapt (alleen lampjes aan hoor :P) :P

[ Voor 3% gewijzigd door Aapje op 19-12-2008 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Cs_Alpha schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 16:08:
[...]

Ach, die jongen (bszz) heeft nog maar pas z'n rijbewijs.. hij moet het zelf nog leren.. :)
Of die jongen (bszz) komt niet genoeg op de snelweg... hij moet idd 't zelf nog mee maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Aapje schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 16:51:
[...]
Mwah die gozer vond dat ik niet te hard reed volgens mij, want hij zat te kleven + met lampjes te flitsen + middel vinger te opsteken e.d. en toen heb ik idd op de rem getrapt (alleen lampjes aan hoor :P) :P
Dan ben je dus net zo fout als hij. Die eikel gaat carpiolen uithalen en brengt daardoor het overige verkeer in gevaar. Hij mag dan wel volgens jou erom gevraagd hebben, maar zomaar remmen op de snelweg is verboden, en enig ongeval dat daardoor plaatsvindt is rechtsreeks toe te wijzen aan jouw gedrag. Niet het zijne. Jij remt, hij schrikt en een kettingbotsing is een feit.

En ik heb wel eens verhalen gehoord van bouwvakkerbusjes waar het deurtje open ging en er een hamer op de voorruit landde...je kunt dus beter niets uitlokken. Gewoon spiegel wegklappen is frustrerend genoeg voor ze. En zodra je kunt gewoon lekker naar rechts. Al dat kinderachtige gedoe heeft niemand iets aan en je windt jezelf alleen maar op en schiet er geen reet mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10 13:07

Gé Brander

MS SQL Server

PromWarMachine schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 16:46:
Mijn methode:
• Zo snel mogelijk naar links gaan als dat kan
Naar links? Naar rechts mag ik hopen als je klaar bent met inhalen... ;)
• Als dat niet kan en ze blijven toch kleven: heel zachtjes remmen, zodat alleen je remlichten even aangaan
Doe dat nou toch niet. Dat remmen, daar heb je uiteindelijk jezelf een keer mee, omdat jij de schuldige van een kettingbotsing zal zijn. Laat gewoon je gas los, net lang genoeg om irritant te zijn, kijk overduidelijk in je binnenspiegel naar achteren, geef weer gas bij, en ga als het uitkomt naar rechts.
• Als dat niet helpt: water sproeien over je eigen ruiten >> komt bij hem/haar terecht

Als dat nog steeds niet helpt, geef ik zelf gewoon extra gas, tenzij dat niet kan. Dan moeten ze gewoon even wachten.

Ik ga geen gevaarlijke capriolen uithalen.
Zie twee, dat doe je wel!
Zo'n tekst-bord zoals de politie heeft, wil ik dolgraag hebben, maar die zijn inderdaad niet toegestaan.
Helaas, dat lijkt inderdaad heerlijk. Met een :( als het me niet aanstaat en de tekst "Bedankt voor het afstand houden :) " als de persoon achter je dan wat meer afstand neemt.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De reacties in dit topic zijn eigenlijk opmerkelijk. Niemand heeft graag van die traagrijdende mensen op de linker strook. En mensen die 120Km/u rijden die moeten maar zo snel mogelijk van kant. Als ze dat niet doen is het tijd voor met de lichtjes te spelen enzo, lees: nogal van die irriterende dingen doen.

Ik heb ooit eens eentje gehad die kwam bumperkleven (ik was net een vrachtwagen aan het inhalen aan 120Km/u) en die met z'n lichten in morse doorgaf: rijd wat sneller. Een tikje tegen de remmen begreep hij niet dus ben ik maar 90 gaan rijden, niet dat hij dat veel beter begreep maar jah. Alleen jammer voor de mensen die achter die sticker zaten. Spijtig genoeg z'n nummerplaat niet opgeschreven, anders had ik wel even een boos mailtje naar het bijhorende bedrijf geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 18:44:
De reacties in dit topic zijn eigenlijk opmerkelijk. Niemand heeft graag van die traagrijdende mensen op de linker strook. En mensen die 120Km/u rijden die moeten maar zo snel mogelijk van kant. Als ze dat niet doen is het tijd voor met de lichtjes te spelen enzo, lees: nogal van die irriterende dingen doen.

Ik heb ooit eens eentje gehad die kwam bumperkleven (ik was net een vrachtwagen aan het inhalen aan 120Km/u) en die met z'n lichten in morse doorgaf: rijd wat sneller. Een tikje tegen de remmen begreep hij niet dus ben ik maar 90 gaan rijden, niet dat hij dat veel beter begreep maar jah. Alleen jammer voor de mensen die achter die sticker zaten. Spijtig genoeg z'n nummerplaat niet opgeschreven, anders had ik wel even een boos mailtje naar het bijhorende bedrijf geschreven.
Dat vind ik anders ook best aso. Je weet nooit wat de reden is dat iemand zoveel haast heeft. Misschien net bericht gehad dat een familielid op sterven ligt. Natuurlijk mag je dan niet gaan bumperkleven, maar gaan etteren door 90 te rijden vind ik echt niet kunnen. Gewoon niet op laten jagen en 120 blijven rijden en weer naar rechts gaan als het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Palomar schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 18:51:
[...]

Dat vind ik anders ook best aso. Je weet nooit wat de reden is dat iemand zoveel haast heeft. Misschien net bericht gehad dat een familielid op sterven ligt. Natuurlijk mag je dan niet gaan bumperkleven, maar gaan etteren door 90 te rijden vind ik echt niet kunnen. Gewoon niet op laten jagen en 120 blijven rijden en weer naar rechts gaan als het kan.
Zolang het geen blauwe zwaailichten en sirenes heeft, heb ik geen enkele boodschap een de reden/smoes van zo een rukker. Afstand houden! That's all there is to it. Als er ruimte is ga ik aan de kant, en ik vind het behoorlijk ruk dat zo een eikel er maar vanuit gaat dat ik eerder aan de kant moet omdat hij/zij vindt dat dat kan, en dat het van de zotte is dat ik op de linkerbaan rijd. Hoe vaak gebeurt het niet dat je naast een vrachtwagen rijdt die je aan het inhalen bent (met ruim extra snelheid), dat er weer zo een eikel achter je zit die denkt dat je maar onder die vrachtauto moet kruipen, omdat meneer of mevrouw denkt dat ze alle recht van de wereld hebben om voor je te rijden en dat met lichsignalen, bumperkleven en richtingaanwijzers aan proberen te geven, terwijl ze nog geen seconde geleden 500m verder zaten. 8)7

Als je denkt dat je moet bumperkleven als ik aan het inhalen ben, of als ik niet eens aan de kant kan, dan ben je sneu, je rijbewijs niet waard, en bijzonder asociaal.

Als je plaagstootjes gaat uitdelen als ik te lang op de linkerbaan rijdt, en er is ruimte voor mij om naar rechts te gaan, heb je groot gelijk om te laten zien dat je er langs wilt. Dat je je na de eerste plaagstoot even terug laat zakken en dan dezelfde actie herhaald, daar geef ik je groot gelijk in, als ik aan de kant kan.

Ik weet dat ik goed oplet in het verkeer, en zoveel mogelijk op de rechterbaan rijdt zolang het kan. Als ik wil inhalen en er is ruimte, doe ik mijn richtingaanwijzer aan, kijk of het kan, en haal dan met extra snelheid in en ga zo snel mogelijk weer naar de rechterbaan. En natuurlijk heb ik ook mijn momenten in het verkeer dat er even niet gaat zoals het hoord, dat heeft iedereen wel eens spijtig genoeg, maar ik probeer zo sociaal mogelijk te rijden

Dus elke eikel die zo rijdt als ik hierboven aangeef, laat die zich zo snel mogelijk te pletter rijden of zijn rijbewijs af laten nemen, want die is het niet waard om rond te rijden.

Ik ga aan de kant zosnel het kan, de bumperklever moet maar leren geduld te hebben en wat socialer te rijden.

Ik weet, het is een utopie te denken dat het ooit nog wat wordt op de nederlandse snelwegen, maar ik doe mijn best mijn steentje bij te dragen, en als er iemand zoveel haast heeft, dan moet hij maar politie begeleiding aanvragen of op tijd wegrijden zodat er niet zoveel haast nodig is.

Als er iemand is, die denkt dat mijn rijstijl zoals hierboven beschreven, asociaal is dan hoor ik dat graag, en ga ik daar graag over met je in discussie. Maar ik heb het grote vermoeden dat ik niet de asociale ben. Maar lees voor de zekerheid mijn stukje drie keer door voordat je mij voor asociaal uitmaakt, zodat je zeker weet wat ik hier beschreven heb...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
mphilipp schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 17:17:
[...]

Niet het zijne. Jij remt, hij schrikt en een kettingbotsing is een feit.
En daarom moet HIJ afstand houden :* onverwachts moeten remmen zit er gewoon in. Daarom word er juist verteld dat je moet afstand houden. Kortom, kan mij geen reet roesten of hij moet uitwijken. Hij had helemaal niet 30cm van m'n bumper af moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:44
Aapje schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 19:44:
[...]

En daarom moet HIJ afstand houden :* onverwachts moeten remmen zit er gewoon in. Daarom word er juist verteld dat je moet afstand houden. Kortom, kan mij geen reet roesten of hij moet uitwijken. Hij had helemaal niet 30cm van m'n bumper af moeten zitten.
Als je ietwat verstand hebt, dan weet je dat zoiets levensgevaarlijk is voor de mensen die achter de asso rijden. Als de asso schrikt en te hard remt, heb jij een ongeluk veroorzaakt en nog bewust ook.

Iemand die aan het bumperkleven is, is een asso, maar iemand die bewust op de rem gaat staan zonder reden is imho nog een grotere zot. Laat gewoon je gas dan los en trek dan op als je hem perse iets wil duidelijk maken maar gaan aub niet remmen...

Ik reageer nu redelijk fel, maar ik heb pas zoiets meegemaakt. Van ver zag ik al iemand snel komen aanrijden. Ik reed op het linkervak achter een treintje auto's die 2 camions aan het inhalen waren. De bestuurder begon meteen bij mij te bumperkleven. Aangezien ik er ook een kotshekel aan heb ben ik zodra ik kon naar rechts gereden om de asso voorbij te laten.

Toen begon de asso opnieuw te bumperkleven bij de volgende. Er was terug een camion dus ik verplaatste mij terug naar links en ik reed achter de asso. De kerel voor de asso hield ook niet echt van bumperkleven en begon te vertragen (niet remmen). De asso had het nog steeds niet begrepen.

Dan drukte de kerel voor de asso zen rem in zonder reden. Let op, helemaal niet hard. De asso was best hard geschrokken en trapte snoeihard zen rem in en ondanks de grote afstand dat ik had moest ik best toch nog hard remmen. Dit is dus levensgevaarlijk...

[ Voor 35% gewijzigd door FragileM64 op 19-12-2008 20:08 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Felicia schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 00:20:
[...]

Flauwekul. Als je op zo'n stukkie er 1 voor wil laten dan zitten er geregeld nog 4 of meer achter waardoor je alsnog moet remmen voor de vrachtwagen voor je om te wachten tot je er weer tussen mag.

Wat ik persoonlijk nogal fijn vind is zo'n BMW (of ander merk) die met flitsende lichten aangeeft dat je niet snel genoeg gaat. Aangezien 120 kph nog altijd het maximum is (nee, niet het minimum) op de snelwegen waar ik rijd dan ga ik daar echt niet harder voor rijden. Het feit dat zij dan boos worden omdat ze de gemiddelde snelheid van 240 die dag niet kunnen halen zal mij een zorg zijn en iedere eerbiedige middelvinger wordt met gelijke aard beantwoord.

[...]

En wie ben jij om voor een ander te bepalen dat hij veilig en wel naar rechts kan? Ik heb bij m'n rijles altijd geleerd dat je pas naar rechts moet gaan als je de beide koplampen van je achterligger in je binnenspiegel ziet. Tegen die tijd ben je dus al een metertje of 30 verder..

En wat mij betreft mag je rechts inhalen tot je scheel ziet. Moet je alleen niet komen klagen als je een boete krijgt ;)
Toen ik dit las had ik echt zo'n gevoel van als jij voor mij rijdt en je flikt dat, dan zou ik zo mijn bumper op die van jou drukken. Waarom?

Wie zegt het dat die mensen geen echte reden hebben tot haast. Familie spoedgeval, zwangere vrouw op weg naar het ziekenhuis. Als jij links blijft hangen en 120 blijft rijden, kun je dat net zo goed rechts doen.

Ik snap inderdaad wel dat daar niet altijd de mogelijkheid toe is, maar sjees reageer dan niet zo. Want er zijn ook mensen die ECHT haast hebben.

Als mensen 120 links blijven rijden en niet naar rechts gaan, ga ik met een rustig gangetje dus rechts voorbij en ga voor je rijden met 90. Is kijken hoe lang het dan duurt voordat je op sodemietert naar rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 20:08:
[...]

Toen ik dit las had ik echt zo'n gevoel van als jij voor mij rijdt en je flikt dat, dan zou ik zo mijn bumper op die van jou drukken. Waarom?
Sociale gedachte...
Wie zegt het dat die mensen geen echte reden hebben tot haast. Familie spoedgeval, zwangere vrouw op weg naar het ziekenhuis. Als jij links blijft hangen en 120 blijft rijden, kun je dat net zo goed rechts doen.
Familie spoedgeval, zwangere vrouw op weg naar het ziekenhuis... Allemaal geen reden om anderen in gevaar te brengen met te snel rijden of bumperkleven. Als je vrouw moet bevallen, dan kan je als er haast bij is een ambulance bellen, die hebben ontheffingen om harder te rijden dan toegestaan, en die mensen zijn er over het algemeen wat beter toe opgeleid dan de gemiddelde nederlander...
Ik snap inderdaad wel dat daar niet altijd de mogelijkheid toe is, maar sjees reageer dan niet zo. Want er zijn ook mensen die ECHT haast hebben.
Haast hoort niet op de weg thuis, simpel als wat. Op tijd vertrekken, dan heb je geen haast nodig, hoef je ook niet te bumperkleven. Als je denkt dat je "Echt haast" hebt, dan kan je niet goed prioriteiten stellen tussen veiligheid en op tijd zijn...
Als mensen 120 links blijven rijden en niet naar rechts gaan, ga ik met een rustig gangetje dus rechts voorbij en ga voor je rijden met 90. Is kijken hoe lang het dan duurt voordat je op sodemietert naar rechts.
Respect voor de medemens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:16
Aapje schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 16:56:
[...]

Of die jongen (bszz) komt niet genoeg op de snelweg... hij moet idd 't zelf nog mee maken :P
Misschien heb ik iets meer ervaring dan jij: 20 jaar rijbewijs, > 1 miljoen kilometer......Diverse rijvaardigheidstrainingen gevolgd.... Inmiddels weet ik aardig wat er op de weg voor gekke dingen gebeuren, en óók dat je remlichten laten oplichten voor een bumperklever dom en zelfs levensgevaarlijk is. Ja, hierdoor zijn zelfs mensen om het leven gekomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 20:08:
Eens kijken hoelang het duurt voordat jij aan de kant wordt gezet door zo'n stille omdat je je snelheid opzettelijk en zonder goede reden met 25% reduceert en de doorstroming doelbewust belemmert om een andere zak hooi een hak te zetten.

Die douw die jij krijgt is net zo zwaar als die van de bumperstickerspellingsdeskundige (scrabblewaarde 5).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

[...]

Maar jij bent nog steeds fout :>

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Dan hoop ik maar 2 dingen:
* dat verstand werkelijk met de jaren komt
* dat ik niet in de buurt ben wanneer jij weer zo'n vlaag van hoge intelligentie hebt.

Denken, jongen, vooral nadenken. Denk na over wat je doet en wat je ermee bereikt. Met stoere taal help je alleen te testosteron-nivo omhoog. Niemand heeft daar wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-10 10:33

ralfbosz

xm create bosz -c

Aapje schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 16:51:
[...]

Ik zwaai de laatste tijd gewoon lief terug, even laten merken dat ik ze wel zie. Maar ga zeker niet voor ze tussen twee vrachtwagens kruipen (zeg maar de ruimte waar alleen een klein vrachtwagentje tussen past). Mijn vmax op de teller is al hoger dan op het bord, maar niet boven de meetcorrectie...

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 18-10 13:42

LauPro

Prof Mierenneuke®

Crazy D schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 11:25:
Ik vind het grappig dat er in dit soort discussies erg vaak wordt gewezen naar degene die zich aan de regels houdt en niet harder rijdt dan de vmax, en dat die vervolgens als schuldige wordt aangewezen...
Rijden die mensen daadwerkelijk wel de vmax? Ik heb de auto waar ik vaak in rij eens nagemeten (Renault Laguna) en die zit met 120 op de teller op een dikke 110km/u op de GPS. Mensen die dus naar hun teller kijken en gaan inhalen met 125-130 rijden dus maar in werkelijkheid net 120. Daarom staat mijn cc altijd ergens op 134. Ik rij dan ongeveer 125 echte km/u, met correctie maak ik dan geen kans op een boete maar wel heel inhalend omdat de rest meestal toch wel langzamer rijdt.

Af en toe kom ik wel mensen tegen die ook bij mij gaan bumperkleven, ik verhoog mijn snelheid dan maximaal naar 150 op de cc en dan zo snel mogelijk naar rechts. Meer ben ik niet bereid om ervoor te geven.

Tot nu toe 1 boete gehad bij Utrecht omdat ik vergeten was de cc uit te zetten, stond op 130 en kreeg toen een boete voor 114 km/u (100km zone).

Mocht ik echt wat vaker gaan rijden en een eigen auto (doe nu nog het meeste met OV) dan zou ik ook zeker een display achterin bouwen. Ik heb de boete voor onjuiste verlichting er graag voor over, al hoewel ik hem alleen aan zet als ik natuurlijk de persoon achter mij iets te vertellen heb, zoveel mensen die mislampen voeren etc.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c70070540 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 20:31:
[...]
Sociale gedachte...

[...]
Familie spoedgeval, zwangere vrouw op weg naar het ziekenhuis... Allemaal geen reden om anderen in gevaar te brengen met te snel rijden of bumperkleven. Als je vrouw moet bevallen, dan kan je als er haast bij is een ambulance bellen, die hebben ontheffingen om harder te rijden dan toegestaan, en die mensen zijn er over het algemeen wat beter toe opgeleid dan de gemiddelde nederlander...

[...]
Haast hoort niet op de weg thuis, simpel als wat. Op tijd vertrekken, dan heb je geen haast nodig, hoef je ook niet te bumperkleven. Als je denkt dat je "Echt haast" hebt, dan kan je niet goed prioriteiten stellen tussen veiligheid en op tijd zijn...

[...]
Respect voor de medemens...
Helaas ben ik echt niet met jou eens. Er zijn situaties waarom je snel naar het ziekenhuis moet.
Wat als een familielid op sterven ligt in het ziekenhuis? Ben jij zo *(*&%#&# dat je zoiets hebt van mwah ik rij 80 en als ik te laat ben tjah, ik moet mij aan de snelheid houden?

Ik noem dat prioriteiten stellen en sociale gedachte of niet, onnodig links rijden wordt je net zo hard voor gepakt en terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 23:56:
Helaas ben ik echt niet met jou eens. Er zijn situaties waarom je snel naar het ziekenhuis moet.
Wat als een familielid op sterven ligt in het ziekenhuis? Ben jij zo *(*&%#&# dat je zoiets hebt van mwah ik rij 80 en als ik te laat ben tjah, ik moet mij aan de snelheid houden?
Er is een verschil tussen te hard rijden en het overige verkeer in gevaar brengen. Als jij op een 80 zone, 90 echte km's gaat rijden (en de weg is overzichtelijk, droog & leeg) dan vind ik dat persoonlijk niet gevaarlijk. Maarja, vooral in de bebouwde kom is het nogal eens zo dat je met 60 ipv 50 slechts seconden aan het winnen bent. Tja en is het sterfgeval echt zo ernstig dan zorg je toch gewoon dat je in de buurt bent? Dus binnen 10 minuten ter plaatse kunnen zijn zonder verkeersregels te overtreden. Family first lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
LauPro schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 00:16:
[...]
. Tja en is het sterfgeval echt zo ernstig dan zorg je toch gewoon dat je in de buurt bent? Dus binnen 10 minuten ter plaatse kunnen zijn zonder verkeersrechts te overtreden. Family first lijkt mij?
Dit is echt de meest domme zin die ik ook gelezen heb.. omfg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 18:04

Royz

Kleurenblind!!

Met boven...

Maar dit vind ik ook een mooie:
c70070540 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 20:31:
[...]
Wat denken mensen toch simpel... Als iemand voor de 1e keer een kind krijgt, die denkt maar aan 1 ding en dat is racen naar het ziekenhuis om veiligheid van vrouw en aankomend kind in veiligheid te stellen en echt niet even bellen, 10 min wachten tot de ziekenwagen er is en dan weer naar het ziekenhuis 8)7

Ze zouden onnodig links rijden keihard moeten afstraffen, dan zou het hele probleem zijn opgelost want dan valt er niet meer te bumperkleven. Opgelost! :D

[ Voor 77% gewijzigd door Royz op 20-12-2008 00:46 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spl3ndr
  • Laatst online: 09-03 07:53
Tijdje terug kwam ik 'snachts terug van de bios met men vriendin ( late film, het was al na 1u 'snachts ) via de autosnelweg. Na een tijdje was er echt geen verkeer meer op de autosnelweg. Ik reed op het 1e vak aan 150km/h op cruisecontrol. In de verte zag ik achterlichten van een wagen. Toen ik erbij was reed de wagen ( saxo ) op het middelste vak. Aangezien de auto al die tijd niet van vak was gewisseld ging ik ervan uit dat ze daar wel ging blijven toen ze me zag naderen.
Toen ik met de neus van mijn wagen op zo'n 2meter vandaan was, beslist mevrouw om zonder knipperlichten naar rechts uit te wijken. ( ik had men snelheid al verlaagd naar 130 km/h uit voorzorg)
Toch mocht ik nog vol in de ankers door haar intelligente actie. Ik ging direct naar het 2e vak, terugschakelen en gas erop om opnieuw een poging te wagen mijn weg te vervolgen. Kreeg ik doodleuk de middenvinger van die aardige juffrouw toen ik haar passeerde.

Bij deze wil ik die juffrouw bedanken om mij op men nakende overtreding te wijzen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

G-PHREAK schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 00:31:
Dit is echt de meest domme zin die ik ook gelezen heb.. omfg :/
Ja sorry van de typ0. Erhm, toen wij een sterfgeval hadden ver weg zijn we naar familie gegaan die daar dichtbij het ziekhuis woonde, zo gek is dat toch niet? We hadden toen ook de beschikking over een speciale familieruimte waar zelfs iemand zou mogen overnachten.

[ Voor 13% gewijzigd door LauPro op 20-12-2008 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
LauPro schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 01:08:
[...]
Ja sorry van de typ0. Erhm, toen wij een sterfgeval hadden ver weg zijn we naar familie gegaan die daar dichtbij het ziekhuis woonde, zo gek is dat toch niet? We hadden toen ook de beschikking over een speciale familieruimte waar zelfs iemand zou mogen overnachten.
het ging me niet om de typfout maar om het feit dat je een sterfgeval niet altijd van te voren ziet aankomen natuurlijk (en daarom dus niet altijd in de buurt bent..doh)
dus als jij op je werk zit en je krijgt een telefoontje dat er een dierbare op sterven ligt (ongeluk bijv.) dan houdt jij je nog netjes aan de verkeersregels begrijp ik. nou ik dus niet in dat geval. family first idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

G-PHREAK schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 01:36:
dus als jij op je werk zit en je krijgt een telefoontje dat er een dierbare op sterven ligt (ongeluk bijv.) dan houdt jij je nog netjes aan de verkeersregels begrijp ik. nou ik dus niet in dat geval.
Wel ik begrijp dat je het nu over een plotselinge verwittiging hebt. Bij een sterfgeval had ik even het beeld van iemand die al wat langer in het ziekenhuis lag waarvan de laatste uren geteld zijn.

In zo'n geval zou ik zeker sneller wat gele stoplichten pakken en inhalender rijden. Maar als je meer dan 10km verwijderd bent moet je toch beseffen dat je een serieus gevaar op de weg bent als je op zo'n lang traject gevaarlijke acties uit gaat voeren.

Jij wil het legitimeren dat als je plotseling naar het ziekenhuis moet en de weg is leeg maar 200 mag gaan rijden? Straks is er nog een tweede ongeluk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-10 06:35
Royz schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 00:36:
Wat denken mensen toch simpel... Als iemand voor de 1e keer een kind krijgt, die denkt maar aan 1 ding en dat is racen naar het ziekenhuis om veiligheid van vrouw en aankomend kind in veiligheid te stellen en echt niet even bellen, 10 min wachten tot de ziekenwagen er is en dan weer naar het ziekenhuis 8)7
En toen kwam je onder die auto die zo nodig slecht voorbereid was en daarom op het laatste moment naar het ziekenhuis racete. Bevallingen komen nou niet zomaar uit de lucht vallen ofzo, dus daar kan je, je best op voorbereiden. En dan heb ik het nog niet eens over de risico's die je neemt voor vrouw + ongeboren kind door achtelijk hard te racen om 30 s eerder aan te komen :X Typisch die asociale mentaliteit, ik heb haast, ik heb me niet voorbereid en raak in paniek, dus de rest van de wereld moet dat risico maar dragen. Dát noem ik nou simpel denken. :/
Ze zouden onnodig links rijden keihard moeten afstraffen, dan zou het hele probleem zijn opgelost want dan valt er niet meer te bumperkleven. Opgelost! :D
Onnodig linksrijden is een oorzaak, niet dé oorzaak, mensen bumperkleven ook als ik een vrachtwagen inhaal met 140. Dat vind ik nou niet echt onnodig links rijden, maargoed, als diegene achter mij dat wel vind ga ik me wel lekker aan de regels houden en 120 of langzamer rijden :) Als iedereen dat nou deed was het ook snel afgelopen met het bumperkleven, je gaat er dan alleen maar langzamer door :+

Overigens zou meneer Spee dergelijk gedrag natuurlijk ten zeerste afkeuren, maar het is wel een lichtelijk lompe vorm van sociaal gedrag. Je laat andere mensen merken dat je hun gedrag niet tolereert en dat ze er niets beter van worden. In een drukke gang of op een drukke straat zie je nooit dat mensen elkaar duwen om anderen aan de kant te krijgen, puur vanwege de reactie van de ander daarop. Helaas kan je niet met elkaar praten als je in een andere auto zit, maar dit is wel een voorbeeld van primitieve communicatie.

Waar ik me nog het meest aan erger met onnodig linksrijders en waar ze ook het meeste voor lijken te komen is op de driebaans snelwegen. Mensen die in het midden blijven plakken waardoor je van helemaal rechts naar helemaal links moet en dan weer terug. Dat linksrijders wat meer aangepakt mogen worden ben ik met je eens, maar ik kan me ook wel voorstellen dat de politie zich richt op het aggressieve gedrag wat de grootste gevaarzetting veroorzaakt. Van linksrijders kan je alleen zeggen dat ze zulk gedrag uitlokken, daarom heb ik ook vrij vaak iets in de auto liggen wat kapot mag, kan ik me daar op uitleven als er weer zo'n @%%#$%# prutser voor me rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

LauPro schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 00:16:
Maarja, vooral in de bebouwde kom is het nogal eens zo dat je met 60 ipv 50 specs seconden aan het winnen ben.
Op een best redelijk lang traject als Almere-Haarlem is het verschil tussen jakkeren en rustig met de meute meerijden minder dan 120 seconden gemiddeld. Een collega en ik die beiden in Haarlem wonen en in Almere werkten hebben dat middels tientallen pogingen aangetoond. Vaker dan een paar keer kwam de rustig rijdende van het stel ergens voor Amsterdam doodleuk in de rechterbaan voorbij de jakkeraar schuiven.

Echte tijdswinst op de weg in Nederland vereist zwaailichten en sirene's. Zonder die attributen is iedere poging zinloos.

Overigens hebben we ook het andere deel van het experiment een tijdje bijgehouden: jakkeren maakt autorijden 20-30 procent duurder. Aan de pomp.
daarom heb ik ook vrij vaak iets in de auto liggen wat kapot mag, kan ik me daar op uitleven als er weer zo'n @%%#$%# prutser voor me rijdt.
Ik denk dat je beter eens met je huisarts kunt gaan praten over een testosteron-antagonist, want dingen slopen vanwege het gedrag van iemand voor je in de file is niet echt normaal te noemen. En als ik eerlijk ben wil ik het asfalt helemaal niet delen met iemand die zo dicht bij mishandeling staat.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
burne schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 02:02:
Ik denk dat je beter eens met je huisarts kunt gaan praten over een testosteron-antagonist, want dingen slopen vanwege het gedrag van iemand voor je in de file is niet echt normaal te noemen. En als ik eerlijk ben wil ik het asfalt helemaal niet delen met iemand die zo dicht bij mishandeling staat.
Grappig dat jij kan concluderen dat ik dicht bij mishandeling sta :z ik heb nog nooit in mijn leven iemand geslagen. Ik ben uiterst passief naar andere mensen toe, alleen heb ik soms de behoefte mijn frustratie even te uiten. Jij slaat vast ook wel eens op het dashboard/stuur, ik sla op een waardeloos prul, nu ben ik ineens iemand die mensen mishandelt en jij normaal :? Daarnaast zeg je file, ik snap niet waar je dat vandaan haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Echte tijdswinst op de weg in Nederland vereist zwaailichten en sirene's. Zonder die attributen is iedere poging zinloos.
Eerlijk gezegd is het prangen in de spits zonder voorrangsvoertuig zo kansloos als het maar kan inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
LauPro schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 02:22:
[...]
Eerlijk gezegd is het prangen in de spits zonder voorrangsvoertuig zo kansloos als het maar kan inderdaad.
Mét voorrangvoertuig is het al bijna kansloos zo langzamerhand, het aantal mensen dat wel eens in de spiegels kijkt lijkt nogal drastisch af te nemen. Misschien dat linkshangers daardoor zich ook van geen kwaad bewust zijn, spiegelen lijkt meer uitzondering dan regel te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 18:51:
[...]

Ik was 1 vrachtwagen aan het inhalen, is dat een reden om te gaan bumperkleven en groot licht te rijden? Nee dus. Kon ik me naar rechts zetten? Nee want dan stak ik onder een vrachtwagen. Wat kan ik nog sneller doen als ik dan 120km/u rij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Volgens mij waren we in EnigmA-X in "Anti-Bumperkleef maatregelen?" al klaar ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Nee, want iedereen heeft een ander idee bij 'maximum snelheid' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En is (en blijft) stekeblind voor de basisprincipes - gebruik je verstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Jorrit schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 01:54:
[...]

En toen kwam je onder die auto die zo nodig slecht voorbereid was en daarom op het laatste moment naar het ziekenhuis racete. Bevallingen komen nou niet zomaar uit de lucht vallen ofzo, dus daar kan je, je best op voorbereiden. En dan heb ik het nog niet eens over de risico's die je neemt voor vrouw + ongeboren kind door achtelijk hard te racen om 30 s eerder aan te komen :X Typisch die asociale mentaliteit, ik heb haast, ik heb me niet voorbereid en raak in paniek, dus de rest van de wereld moet dat risico maar dragen. Dát noem ik nou simpel denken. :/
Een auto was slecht voorbereid? Hoe wil je je voorbereiden op een bevalling? De ambulance bellen en een half uur laten wachten totdat de weeen echt zijn gebroken? Schijnbaar heb je alle ervaring dus vertel.

En ik ben blij dat je in een functie als mod mijn text als asociaal interpreteert, zegt ook weer wat over het selectiebeleid van GoT natuurlijk :w

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-10 15:09
LauPro schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 10:37:
[...]Nee, want iedereen heeft een ander idee bij 'maximum snelheid' ?
:?
Zelfs de grootste asocialen die hun uiterste best doen om de overbevolking op te lossen met moorddadige snelheden, zijn zich bewust van de maximum snelheid, en het feit dat zij sneller rijden. Als er iets is waar hier geen twijfel is, is het toch de maximum snelheid.
Royz schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 14:12:
[...]En ik ben blij dat je in een functie als mod mijn text als asociaal interpreteert, zegt ook weer wat over het selectiebeleid van GoT natuurlijk :w
Speel op de bal, niet op de man. Hier help je niemand mee.
[...]Een auto was slecht voorbereid? Hoe wil je je voorbereiden op een bevalling? De ambulance bellen en een half uur laten wachten totdat de weeen echt zijn gebroken? Schijnbaar heb je alle ervaring dus vertel.
...
Het is je misschien niet bekend, maar tussen de eerste signalen dat het kind eraan komt, en de daadwerkelijke geboorte gaan er gemakkelijk vele uren. Je hebt meer dan tijd genoeg om je vrouw nog ff een douche of bad te laten nemen, verse kleren aan te laten trekken, en rustig naar het ziekenhuis te rijden. Als je even rond informeert, zal je vast wel iemand vinden die zelfs nog van de kliniek terug naar huis is gegaan omdat ze er te snel waren ("kom over een uurtje of 4 nog eens terug").

[ Voor 55% gewijzigd door naftebakje op 20-12-2008 14:22 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hoe wil je je voorbereiden op een bevalling?
Het schijnt bovendien zo te zijn dat een bevalling het eindstadium is van een proces wat ongeveer negen maanden eerder begint.

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 20-12-2008 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Beste maatregel?

[afbeelding]

Mijn vader wilde ook zoiets op zijn hoedenplank dat hij omhoog kan laten komen (wat de KLPD heeft in hun onopvallende politiewagens). Een LCD-variant zonder verlichting zal wel mogen, maar dat is weer slecht leesbaar. Bij hem zijn ze ook al een paar keer achterop gereden (lesauto die heel de dag door de stad rijdt). Auto was een week terug van de garage en toen gebeurde het weer. Ook de "L" op het dak helpt niet.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

naftebakje schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 14:14:
[...]
Speel op de bal, niet op de man. Hier help je niemand mee.
Ik ben ook niet gediend van enig sarcastische opmerkingen zoals hierboven weer door een andere mod wordt gedaan, wordt daar ook wat van gezegd? Ik zie nameljik het nut van die bijdrage ook niet. Ben benieuwd...
[...]
Het is je misschien niet bekend, maar tussen de eerste signalen dat het kind eraan komt, en de daadwerkelijke geboorte gaan er gemakkelijk vele uren. Je hebt meer dan tijd genoeg om je vrouw nog ff een douche of bad te laten nemen, verse kleren aan te laten trekken, en rustig naar het ziekenhuis te rijden. Als je even rond informeert, zal je vast wel iemand vinden die zelfs nog van de kliniek terug naar huis is gegaan omdat ze er te snel waren ("kom over een uurtje of 4 nog eens terug").
Toevallig weet ik er alles van... ik heb namelijk een dochter van 2. Jij gaat er voor het gemak maar vanuit dat er uren tussen de 1e signalen en de geboorte zitten, maar je vergeet even dat er ook vrouwen zijn bij wie de ontsluiting gewoon al ineens een paar cm is.

Ik wil hier niet teveel op doorgaan want dit is de discussie niet, maar niet alles in natuurlijk zwart wit zoals jullie beschrijven he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Royz schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 14:29:
Ik ben ook niet gediend van enig sarcastische opmerkingen zoals hierboven weer door een andere mod wordt gedaan, wordt daar ook wat van gezegd? Ik zie nameljik het nut van die bijdrage ook niet. Ben benieuwd...
offtopic:
Klop dan gewoon bij mij aan als je problemen hebt met een post van mij? :)

Je weet wel, mail, DM, enzo.

Maar blijkbaar raak ik een zeer punt als ik daarmee aangeef dat een bevalling per definitie nooit onverwacht is, enkel het exacte tijdstip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Gonadan schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:23:
[...]
Dat ze tussen een file doorrijden kan ik begrijpen, maar dat eeuwige overal tussendoor rijden bij een stoplicht en dan voorbij de streep gaan staan kan ik niet zo goed tegen.

* Gonadan verwacht nu weer bakken met bromfietshomies over zich heen. ;)
/me /meld

'T is eigenlijk nog simpeler. Door de file mag, voorkruipen bij een stoplicht niet.
Maar ja, het is zo simpel en met een beetje gas hinder ik niemand.

Edit: Omfg. 9 maart 2007. Nice. Lekker opgelet

[ Voor 4% gewijzigd door c0ne op 20-12-2008 14:54 ]

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
spl3ndr schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 01:03:
Tijdje terug kwam ik 'snachts terug van de bios met men vriendin ( late film, het was al na 1u 'snachts ) via de autosnelweg. Na een tijdje was er echt geen verkeer meer op de autosnelweg. Ik reed op het 1e vak aan 150km/h op cruisecontrol. In de verte zag ik achterlichten van een wagen. Toen ik erbij was reed de wagen ( saxo ) op het middelste vak. Aangezien de auto al die tijd niet van vak was gewisseld ging ik ervan uit dat ze daar wel ging blijven toen ze me zag naderen.
Toen ik met de neus van mijn wagen op zo'n 2meter vandaan was, beslist mevrouw om zonder knipperlichten naar rechts uit te wijken. ( ik had men snelheid al verlaagd naar 130 km/h uit voorzorg)
Toch mocht ik nog vol in de ankers door haar intelligente actie. Ik ging direct naar het 2e vak, terugschakelen en gas erop om opnieuw een poging te wagen mijn weg te vervolgen. Kreeg ik doodleuk de middenvinger van die aardige juffrouw toen ik haar passeerde.

Bij deze wil ik die juffrouw bedanken om mij op men nakende overtreding te wijzen. 8)7
Waarom zou je in hemelsnaam iemand rechts in gaan halen als je er ook gewoon links voorbij kan? Je roept het over jezelf af. Die vrouw heeft waarschijnlijk niet gekeken, maar jullie hebben het samen gepresteerd om op een lege drie baans snelweg elkaar in de weg te zitten... hoeveel asfalt heb je nodig?
Er zit een stuur op dat ding, en dan stuur je erom heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Bestond de laatste top 3 verkeersergernissen niet uit bumperkleven, rechts inhalen en links/midden plakken?

Als de politie links/middenplakkers zou gaan straffen zou het iedereen een hoop frustratie kunnen schelen. Als er geen linksplakkers zijn is het onmogelijk om rechts in te halen en zal bumperkleven enkel nog door de superaso gedaan worden…. Het is zo simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ladon schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 15:50:
Bestond de laatste top 3 verkeersergernissen niet uit bumperkleven, rechts inhalen en links/midden plakken?

Als de politie links/middenplakkers zou gaan straffen zou het iedereen een hoop frustratie kunnen schelen. Als er geen linksplakkers zijn is het onmogelijk om rechts in te halen en zal bumperkleven enkel nog door de superaso gedaan worden…. Het is zo simpel.
Mwah, het ligt meer in je idee van linksplakken. Zo heb ik wel eens meegemaakt dat ik links reed, gewoon achter een paar inhalende auto's aan (zo'n treintje idee) met een nette afstand ertussen. Toen was er voor iets van 40 meter rechts geen auto. Dat is sowieso erg kort, en als ik in een treintje rij ga ik dan niet naar rechts want dan is het gat meteen dicht gereden en heb ik alleen mezelf ermee. En in die 40 a 50 meter gaat die kerel achter me mij gewoon rechts naar bij :o
Dus ja, alles is relatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Die valt dan in de categorie superaso.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladon
  • Niet online
GreenSky schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 15:59:
[...]

Mwah, het ligt meer in je idee van linksplakken. Zo heb ik wel eens meegemaakt dat ik links reed, gewoon achter een paar inhalende auto's aan (zo'n treintje idee) met een nette afstand ertussen. Toen was er voor iets van 40 meter rechts geen auto. Dat is sowieso erg kort, en als ik in een treintje rij ga ik dan niet naar rechts want dan is het gat meteen dicht gereden en heb ik alleen mezelf ermee. En in die 40 a 50 meter gaat die kerel achter me mij gewoon rechts naar bij :o
Tuurlijk is alles relatief. Er zijn momenten waarbij je kan discussiëren hoe nodig het is wel of niet terug naar rechts te gaan. Waar het mij om gaat is dat ik in de 4 jaar dat ik dagelijks op de weg ben (en lange afstanden ook) nooit bumperklevers achter mij heb hangen. Elke keer als ik iemand hoor zeggen dat hij/zij voortdurend last heeft van bumperklevers, dan kan ik er niet bij dat diegene niet begrijpt dat het hoogstwaarschijnlijk zijn/haar eigen schuld is dat het zo vaak gebeurt (ik zeg niet dat het altijd zo is), of er op zijn minst behoorlijk aan bijdraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]

Op een best redelijk lang traject als Almere-Haarlem is het verschil tussen jakkeren en rustig met de meute meerijden minder dan 120 seconden gemiddeld. Een collega en ik die beiden in Haarlem wonen en in Almere werkten hebben dat middels tientallen pogingen aangetoond. Vaker dan een paar keer kwam de rustig rijdende van het stel ergens voor Amsterdam doodleuk in de rechterbaan voorbij de jakkeraar schuiven.

[...]
Je kan wel degelijk sneller aankomen op de plek van bestemming door efficiënter door de file te rijden dan het overige verkeer. Dit heeft niet perse met asociaal rijgedrag te maken, maar meer met verkeersinzicht. Als je met asociaal rijgedrag nog later aankomt dan de rustig rijdende persoon, heeft dit meer te maken met het verkeers inzicht van de twee vergeleken personen. Waarschijnlijk zal de rustig rijdende persoon als die asociaal zou rijden wel altijd eerder aankomen dan de aso rijder in kwestie. Op een traject van 100km kan dat zo 10 minuten schelen en als het drukker is nog veel meer.

Owja en er is een verschil tussen bumperkleven en bumperkleven. Als je een goed overzicht hebt van het verkeer voor de auto waarbij je aan het bumperkleven bent is dit niet per definitie gevaarlijk. Ook is rijden een kwestie van aanpassen aan de situatie. Als in drukte iemand achter je bumperkleeft, moet je zelf afstand gaan houden om ongelukken te voorkomen. Die ruimte kan je vervolgens gebruiken om als er een noodstop voor je plaats vind om degene achter je de kans te geven om op tijd te remmen.

Verder heb ik zelf niet zo vaak last van bumperklevers. Mensen die veel sneller dan jezelf rijden moet je gewoon er langs laten. Want als mensen veel sneller dan je rijden heb je er toch geen last van bij het vervolgen van je weg. Dit wil je zelf ook, ongeacht hoe snel jezelf rijdt.
Wel vind ik dat als je iemand er langs laat, dat die wel vlot langs je moet rijden. Daarom ga ik eerder aan de kant voor een auto waarbij ik denk van als ik in dat gat rechts ga rijden, dan is m'n achterligger er voorbij voordat ik bij het eind van het gat rechts ben. Daarom heeft bumperkleven bij mij weinig effect als je een VW Polo klasse of kleiner rijdt. Die trekken gewoon niet snel genoeg op om je vlot voorbij te rijden.

[ Voor 32% gewijzigd door Z___Z op 20-12-2008 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Ladon schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 16:17:
[...]

Tuurlijk is alles relatief. Er zijn momenten waarbij je kan discussiëren hoe nodig het is wel of niet terug naar rechts te gaan. Waar het mij om gaat is dat ik in de 4 jaar dat ik dagelijks op de weg ben (en lange afstanden ook) nooit bumperklevers achter mij heb hangen. Elke keer als ik iemand hoor zeggen dat hij/zij voortdurend last heeft van bumperklevers, dan kan ik er niet bij dat diegene niet begrijpt dat het hoogstwaarschijnlijk zijn/haar eigen schuld is dat het zo vaak gebeurt (ik zeg niet dat het altijd zo is), of er op zijn minst behoorlijk aan bijdraagt.
Misschien moet je eens in je achteruitkijkspiegel kijken ;) ;) ;)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Z___Z schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 19:36:
[...]

Owja en er is een verschil tussen bumperkleven en bumperkleven. Als je een goed overzicht hebt van het verkeer voor de auto waarbij je aan het bumperkleven bent is dit niet per definitie gevaarlijk. Ook is rijden een kwestie van aanpassen aan de situatie. Als in drukte iemand achter je bumperkleeft, moet je zelf afstand gaan houden om ongelukken te voorkomen. Die ruimte kan je vervolgens gebruiken om als er een noodstop voor je plaats vind om degene achter je de kans te geven om op tijd te remmen.

Verder heb ik zelf niet zo vaak last van bumperklevers. Mensen die veel sneller dan jezelf rijden moet je gewoon er langs laten. Want als mensen veel sneller dan je rijden heb je er toch geen last van bij het vervolgen van je weg. Dit wil je zelf ook, ongeacht hoe snel jezelf rijdt.
Wel vind ik dat als je iemand er langs laat, dat die wel vlot langs je moet rijden.
1) het is een illusie dat bumperkleven en bumperkleven hebt. Het is en blijft zeer gevaarlijk zelfs heb je een goed zicht op het verkeer voor je. Als je voorligger schrikt en veel harder remt dan de rest mag jij nog zoveel overzicht hebben, je zal er toch vanachter opzitten
2) wat is vlot? ook al zo'n relatief begrip. moet ik dan sneller dan 120km/u gaan rijden om iemand die maar 115-117 rijd in te halen omdat er iemand achter me is die 140 wilt rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

:?
Zelfs de grootste asocialen die hun uiterste best doen om de overbevolking op te lossen met moorddadige snelheden, zijn zich bewust van de maximum snelheid, en het feit dat zij sneller rijden. Als er iets is waar hier geen twijfel is, is het toch de maximum snelheid.
Iemand die net 115 rijdt kan voor sommigen voldoende zijn om in te halen. Dit heeft een soort sneeuwbaleffect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:17
Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 20:31:
[...]

1) het is een illusie dat bumperkleven en bumperkleven hebt. Het is en blijft zeer gevaarlijk zelfs heb je een goed zicht op het verkeer voor je. Als je voorligger schrikt en veel harder remt dan de rest mag jij nog zoveel overzicht hebben, je zal er toch vanachter opzitten
Yup, zelf ook een keertje gehad dat degene voor me ff niet goed op zat te letten en met een slinger via de linkerberm schuin over de weg stond en daarmee ff heel hard afremde. Dat zie je dus echt niet aankomen en dan ben je blij dat je zat afstand hebt.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Mr. Braafheid meldt dat hij op de A15 in een file reed toen hij in zijn spiegel zag dat auto nummer 3 achter hem naar rechts dook, de nummer 2 en 1 inhaalde en een poging wilde doen om in de ruimte tussen mijn voorganger en mij te gaan.

Nu reed ik > 120 km/u net als de rest voor me en heb ik een vrij jonge auto, helemaal zelf betaald, geen lease en nog 100% schadevrij en ben zeker niet levensmoe maar dat ging me net even te ver. Toen hij op gelijke hoogte was kwam meneer al naar links. Ik gaf geen krimp. Meneer dacht, wtf die ouwe zal ik eens krijgen. Beetje gas erbij en nog verder naar links. Ik gaf geen krimp.

Dit stompzinnig gedrag, van hem maar ook een beetje van mij, herhaalde zich nog een aantal malen waarbij op een moment Mw. GA het raampje opendraaide, 't was nog verrekte koud ook, en half uit het raam gebogen zijn buitenspiegel inklapte. :)

Twee seconden later zag ik hem ineens in mijn spiegel en hij hield zijn middelvinger omhoog totdat hij wat moest afremmen omdat, denk ik, zijn telefoon ging.

Beste meneer van het bouwbedrijf omgeving Sliedrecht-Gorinchem rijdende in een ongewassen, ooit witte Fiat Diablo Bestel o.i.d., als ik u een advies mag geven, zet nooit uw GSM-nummer meer op uw bedrijfsauto.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladon
  • Niet online
Rob schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 19:53:
[...]

Misschien moet je eens in je achteruitkijkspiegel kijken ;) ;) ;)
errrr,euh? Ik zie de 3 knipogen,maar wat bedoel je? Ik heb gewoon nooit last van bumperklevers omdat ik a) iets boven de vmax rij en b) omdat ik opzij ga voor sneller verkeer, that's it....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:37
GreenSky schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 15:59:
[...]

Of, wat ik vaak meemaak, dan zit er iemand een hele tijd achter op je bumper terwijl je niet naar rechts kunt, valt er een gaatje, ga je naar rechts om 'm erlangs te laten en dan komt ie je met zo'n slakkegang voorbij dat je zelf in de ankers moet. Ik ben dus eigenlijk een beetje linksplakker geworden om dit soort situaties te voorkomen. Als je wilt inhalen, prima, maar doe het vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 10:34
Ladon schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 22:56:
[...]

errrr,euh? Ik zie de 3 knipogen,maar wat bedoel je? Ik heb gewoon nooit last van bumperklevers omdat ik a) iets boven de vmax rij en b) omdat ik opzij ga voor sneller verkeer, that's it....
Persoonlijk heb ik er ook niet zo veel last van waarom:
- Als ik links rijd is het om anderen in te halen.
- Voor ik naar links ga check ik het achterliggende verkeer en hun snelheid.
- Voor ik naar links ga streel ik m'n gaspedaal wat harder.
- Als ik naar rechts kan ga ik ook zo snel mogelijk naar rechts.

Waar ik echter wel veel last van heb zijn linksplakkers.

Overlaatst nog wel eens een audi op m'n bumper gehad. We reden links in een treintje, ik zat vrij dicht op m'n voorligger maar die kon niet sneller vanwege een linksplakker enkele auto's voor ons. Reedt die audi ook vlak achter mij. Waren twee pekels die allebei over de handrem hingen :? (is dat schuin over de middenconsole hangen soms gemakkelijk of zo) en heel druk aan het babbelen waren, dit met een snelheid van een goede 120. Nu vind ik het niet zo erg als iemand dicht achter me komt rijden omdat het voor me niet sneller kan, maar let dan wel op je baan, want als die voor me in de ankers moest had ik het zonder problemen gered, maar die pekels achter me waren meer aan het tetteren over hoe schuin hun pet moest staan of zo, dan voor hun te kijken. Die heb ik dan ook even subtiel duidelijk gemaakt dat ze op hun baan moesten letten (niet door de rem te gebruiken maar oogcontact gemaakt in de spiegel en vervolgens duidelijk gemaakt. Soms gebruik ik ook wel eens de remlichten, maar in die situatie leek het me nogal gevaarlijk, aangezien die twee niet echt aan het opletten waren).

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sensors in de auto's maken die toch al nodig zijn voor de km-heffing kun je ook mooi gebruiken om iedereen als een soort electronische trein over de snelweg te laten rijden.
Daardoor kunnen er veel meer auto's op het asfalt wat er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guardian Angel schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 22:51:
Twee seconden later zag ik hem ineens in mijn spiegel en hij hield zijn middelvinger omhoog totdat hij wat moest afremmen omdat, denk ik, zijn telefoon ging.

Beste meneer van het bouwbedrijf omgeving Sliedrecht-Gorinchem rijdende in een ongewassen, ooit witte Fiat Diablo Bestel o.i.d., als ik u een advies mag geven, zet nooit uw GSM-nummer meer op uw bedrijfsauto.
Nou, als ik er eentje die zie die dat doet naar me in een firmawagen dan gaat er een heel boos mailtje naar die firma (hopelijk is het dan wel geen zelfstandige) zodat die het eens aan z'n baas moet uitleggen. Indien mogelijk met foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier word ik meestal zelf zwaar irritant met bumperklevende mensen achter me

Reed tot voor kort zelf voor woon werk nogal veel door belgie (gemiddeld 1000km de week) en wat je tegenkomt...
Vandaag nog, mensen die voor je neus ff naar links springen met de auto, niet kijken, of je dus ineens achter je kont zitten dat je tot zelfs de koplampen niet meer ziet

Indien ze dus zo dicht achter me zitten werkt bij mij men gaspedaal ineens niet meer en ga ik braaf 120 MAX rijden
Rechtsvoorbij, (of erger vluxhtstrook) is dan ook uit den bozen, dan laat ik ze niet voorbij tot er vrachtwagen komt dat ze wel moeten remmen en links moeten

Wel primitieve manier van communiceren en miss niet erg sociaal maar wie niet horen wilt moet voelen denk ik dan
Als je zoveel haast heb dan moet je maar eerder vertrekken ipv anderen in gevaar brengen :P

Ik ga als ik inhaal, daarna ook wel gelijk naar rechts toe, maar mensen die dan links EN rechts nog kleven die hebben gewoon dikke pech :P
En enigste wat ik doe als ik ze een partij agresief zie worden is lol hebben
Vertrek eerder, houd je aan de regels en alles komt goed, snel rijden win je hooguit seconden mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik vraag mij altijd af wat voor mensen last hebben van bumperklevers. Het zijn namelijk altijd opgefokte types die praten over remproeven of andere manieren om van die vervelende bumperklever af te komen. Of van die zielige kentekenhouderstickers opplakken ('als je dit kunt lezen dan.. [..]'). Het lijkt soms wel oorlog want oh jee als iemand je inhaalt.

Zelf heb ik zelden last van bumperklevers, misschien één a twee keer per jaar. En zelfs dan heb ik er geen last van, want ik duw of zelf een keer het gas in, of ik laat ze er voorbij. Is het zo'n ramp om iemand anders er voorbij te laten?

Het scheelt een hoop als je zelf gewoon een vlotte rijstijl hebt en wanneer het kan naar rechts gaat. Sowieso rijden er ontzettend veel mensen onnodig links zonder het zelf door te hebben. Vaak omdat ze ergens verderop een afslag moeten hebben aan de linkerkant van de weg en gewoon een angst hebben ontwikkeld dat ze er later niet tussenkomen of de afslag missen. En veel rijden onnodig links omdat er honderden meters verderop nog een (vracht)auto rijdt die ze willen inhalen. Soms zijn achterliggers er zo voorbij, kwestie van een paar seconden. Die mensen begrijpen niet dat er ook snellere auto's op de weg rijden dan hun 78pk Daewoo Matiz. Het is onzin om anderen op te houden en stug links te blijven rijden. Het lijkt een soort angst geworden voor sommige mensen om van baan te verwisselen.

Sowieso doet de overheid er alles aan om mensen mensen steeds dommer te houden. Zo ervaar ik steeds vaker dat men je als aso ziet als je anderen inhaalt. De overheid zorgt hier zelf door dankzij zo'n inrichting van de weg dat het steeds vaker onmogelijk is (midden van de weg verhogen, elke x meter van die verhogingen plaatsen, inhaalverbod etc.). Ik ga niet achter een sloom figuur rijden en haal diegene in als die mogelijkheid er is. Gek genoeg krijg je steeds vaker een mooie lichtshow in je achteruitkijkspiegel. Want inhalen mag niet. Ofzo :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]

2) wat is vlot? ook al zo'n relatief begrip. moet ik dan sneller dan 120km/u gaan rijden om iemand die maar 115-117 rijd in te halen omdat er iemand achter me is die 140 wilt rijden?
1) Als je reageert op de auto's voor de auto voor je heb je net zoveel reactietijd als degene voor je. Als de situatie dan voorkomt dat je voorganger schrikt, moet je al doorhebben dat er een schrikreactie te verwachten is. Kwestie van verkeersinzicht.
2) Vlot is als ik naar rechts ga ik niet hoef af te remmen, maar om de motor af kan remmen op de rechter strook tot degene achter me voorbij is. Als ik naar recht ga en dit is niet het geval, dan zorg ik wel voor dat ik wat gas bij geef om m'n auto er weer voor te zetten.
Traag is als een fiat panda aan het bumper kleven is, die er toch niet voorbij kan met een fatsoenlijk snelheidsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Z___Z schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 19:36:
Owja en er is een verschil tussen bumperkleven en bumperkleven.
Als jij bij 100 kilometer per uur iets meer dan een autolengte (27.7 meter per seconde, 5.5 meter) achter mij zit, heb je 200 milliseconden om te reageren. De kans is heel, heel erg groot dat je dat niet gaat lukken. De airbag is al weer aan het leeglopen voordat jouw *brein* doorheeft dat er iets aan de hand is en dan moet je je voet nog in beweging brengen. En als je geen airbag hebt ben je met een beetje pech dood voordat je brein registreert dat er iets aan de hand is.

Dat is een simpele natuurwet. Geen hoeveelheid zelfoverschatting gaat daar iets aan veranderen.

Jij kunt het verkeer voor me niet zien als ik in de vrachtwagen rij. Zo simpel. Het ding is een meter breder dan jouw auto en erg ondoorzichtig.

Dat is een simpele natuurwet. Geen hoeveelheid zelfoverschatting gaat daar iets aan veranderen.

Als ik met de vrachtwagen een noodstop maak ga jij waarschijnlijk dood. Je rijd tegen twee zware stalen balken aan (het chassis van een vrachtwagen) met drieeneenhalve ton gewicht en een indrukwekkend stel remmen ervoor en erboven. Jij, in je golfje van 1400 kilo, eindigt met je motorblok tussen je ribben.

Op het overtreden van natuurwetten staat erg vaak een onvoorwaardelijke doodstraf.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
De beste maatregel bij bumperklevers is negeren, en laten inhalen als dat kan........

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Laatst online: 00:15

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Iedereen is gewoon ontzettend egoistisch op de weg.

je hebt de groep die linksplakt en weigeren om naar rechts te gaan omdat ze anders misschien wel eens moeten remmen (nooit van verkeersinzicht en gas loslaten gehoord) omdat ze verwachten dat ze niet meer METEEN naar links kunnen als ze bij die grote vrachtwagen zijn die 500m verderop rijdt. O ze zijn zo bang om ook maar iets onder hun eigen snelheid te moeten rijden want dan zijn ze 10 seconden later thuis..

Het argument "als ik naar rechts ga worden de gaatjes dichtgereden en blijf ik eeuwig achter die vrachtwagen hangen is echt onzin". Als je dat denkt heb je gewoon geen verkeersinzicht en kan je geen snelheden schatten.

je hebt de groep jakkeraars die overal zo snel mogelijk wil zijn, iedereen lopen te duwen en rechts langs te gaan om dezelfde reden dat de eerste groep niet naar rechts wil: Ze willen niet 10 seconden later thuis zijn..

Je hebt de groep met mensen die gewoon niet opletten/met hun hoofd niet bij het rijden/de spelregels gewoon niet snappen (de middenbaan plakkers op een lege 3 baans snelweg). Daar is weinig aan te doen behalve bewust maken hoe de spelregels werken (boetes, jaarlijkse rijexamens etc).

Je hebt de groep vrachtwagenchaffeurs die bumper aan bumper rijden zodat mensen rare capriolen uithalen om een afslag te kunnen halen en die een inhaalverbod negeren omdat hun truck net even 1km harder kan zodat ze 10 seconden eerder thuis zijn.

Ik ben zelf ook geen heilig boontje. Rij al 10 jaar 50K+ per jaar en rij als het kan ook wel ver boven de toegestane vmax en haal ook wel eens rechts in en druk ook wel mensen een beetje als ik vind dat er ruimte is om aan de kant te gaan.
Toch heb ik wel 1 ding geleerd en dat is dat het het niet waard is om je te lopen ergeren. Daar bereik je alleen maar mee dat je zelf gevaarlijker gaat doen (nog meer gaan bumperkleven, even remmen om bumperklever te schrikken) en meer bezig bent met de directe man voor je of achter je dan op het overige verkeer te letten en het ongeluk niet ziet aankomen.

Waarom zou je je ergeren als iemand op je bumper zit? Waarom heeft dat een effect op jou?
Andersom ook: Waarom erger je je als iemand niet op tijd voor jou aan de kant gaat?

Een beter gedrag op de weg begint bij jezelf. Gun anderen de ruimte, laat je niet opnaaien en het rijdt veel relaxter.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Klapte ze nou ZIJN (de aannemer) spiegel in?? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
Danfoss schreef op zondag 21 december 2008 @ 12:32:
...
Waarom zou je je ergeren als iemand op je bumper zit? Waarom heeft dat een effect op jou?
Andersom ook: Waarom erger je je als iemand niet op tijd voor jou aan de kant gaat?
...
Als je om een willekeurige reden plots vertraagt (auto voor je remt af, iemand van een naastliggende rijstrook maakt een onverwachtse beweging, de motor doet opeens raar, er vliegt een vogel tegen je voorruit en je schrikt,....) dan verpletterd die bumperklever je levend...ik weet niet welk effect dat op jou geeft, maar bij de meesten is dat een dodelijk effect.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Z___Z schreef op zondag 21 december 2008 @ 02:39:
[...]

1) Als je reageert op de auto's voor de auto voor je heb je net zoveel reactietijd als degene voor je. Als de situatie dan voorkomt dat je voorganger schrikt, moet je al doorhebben dat er een schrikreactie te verwachten is. Kwestie van verkeersinzicht.
2) Vlot is als ik naar rechts ga ik niet hoef af te remmen, maar om de motor af kan remmen op de rechter strook tot degene achter me voorbij is. Als ik naar recht ga en dit is niet het geval, dan zorg ik wel voor dat ik wat gas bij geef om m'n auto er weer voor te zetten.
Traag is als een fiat panda aan het bumper kleven is, die er toch niet voorbij kan met een fatsoenlijk snelheidsverschil.
1) het gaat niet om reactietijd, het gaat erom dat jouw voorligger aan 80% kan remmen en zijn voorligger maar aan 10%. Als jij dan naar de andere voorligger kijkt kan je er gewoon bovenop zit. Wat een maf idee dat bumperkleven kan. Blijkbaar moet jij eens door een bumperkleven vrachtwagen van 30ton worden platgereden voor je het echt beseft.

2)Nou waarom ik afremmen en brandstof verbruiken om terug te acceleren omdat er eentje doormoet die sneller dan 120km/u wilt rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 16:03
Als ik last heb van een bumperklever, iets wat mij in de praktijk zelden overkomt, ga ik gewoon naar rechts. Probleem opgelost :)

De reden dat ik vlot naar rechts ga is omdat ik de fysieke afstand tussen mij en mensen die niet goed kunnen rijden zo snel mogelijk wil maximaliseren. En bumperklevers kunnen per definitie niet goed rijden. Mensen die allerhande capriolen uithalen om bumperklevers dwars te zitten kunnen overigens ook niet goed rijden, wat dat betreft verdienen ze elkaar :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Laatst online: 00:15

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

naftebakje schreef op zondag 21 december 2008 @ 12:51:
[...]
Als je om een willekeurige reden plots vertraagt (auto voor je remt af, iemand van een naastliggende rijstrook maakt een onverwachtse beweging, de motor doet opeens raar, er vliegt een vogel tegen je voorruit en je schrikt,....) dan verpletterd die bumperklever je levend...ik weet niet welk effect dat op jou geeft, maar bij de meesten is dat een dodelijk effect.
Dat is wel heel erg doemdenken. Onverwachte dingen kunnen gebeuren maar als jij daardoor schrikt of snel moet remmen zal de bestuurder achter je dat onverwachte ook gezien hebben (op hetzelfde moment dat jij dat ziet (mits jij natuurlijk geen vrachtwagen bent) en daar ook op reageren (misschien nog wel sneller dan jij dat doet). Dat heet vooruitkijken. Dat leer je als je bezig bent je roze pasje te halen.

Het enige wat de achterligger niet kan opmerken is dingen die er in je eigen auto gebeuren. Ik kan er niet veel bedenken behalve zelf vol op je rem gaan staan omdat er een lampje op je dashboard brand.

En ongeluk <> dood. Als je dat wel denkt ben je nergens zeker. Er kan ook een vliegtuig op je hoofd vallen als je gewoon in het park loopt...
Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 13:03:
[...]

2)Nou waarom ik afremmen en brandstof verbruiken om terug te acceleren omdat er eentje doormoet die sneller dan 120km/u wilt rijden?
* Danfoss mompelt iets over egoisme en elkaar de ruimte geven.
Jij remt ook nooit voor een oranje stoplicht of een vervelende voetganger die op een zebrapad wil oversteken? Daar stoppen en acceleren kost veel meer brandstof dan even van baan wisselen op de snelweg.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfisjtik
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2022
[...]
Inhalen met 5km/u verschil vind ik persoonlijk nog net aan. Als je op een 2 baans provinciale weg achter iemand rijdt die 78 rijdt. Ga je er dan ook met 80 voorbij? Hou er ook rekening mee dat 120km/u op jouw teller mogelijk niet overeenkomt met de werkelijke snelheid.
Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 13:03:
[...]
Misschien omdat dat sociaal is. Zuinig rijden prima. Maar dat hoeft niet ten koste te gaan van anderen en je eigen veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djfisjtik schreef op zondag 21 december 2008 @ 13:51:
Misschien omdat dat sociaal is. Zuinig rijden prima. Maar dat hoeft niet ten koste te gaan van anderen en je eigen veiligheid.
Dus is het ok om te snel te rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
Danfoss schreef op zondag 21 december 2008 @ 13:37:
[...]Dat is wel heel erg doemdenken. Onverwachte dingen kunnen gebeuren maar als jij daardoor schrikt of snel moet remmen zal de bestuurder achter je dat onverwachte ook gezien hebben (op hetzelfde moment dat jij dat ziet (mits jij natuurlijk geen vrachtwagen bent) en daar ook op reageren (misschien nog wel sneller dan jij dat doet). Dat heet vooruitkijken. Dat leer je als je bezig bent je roze pasje te halen.

Het enige wat de achterligger niet kan opmerken is dingen die er in je eigen auto gebeuren. Ik kan er niet veel bedenken behalve zelf vol op je rem gaan staan omdat er een lampje op je dashboard brand.
[...]
Zo'n bumperklever die geconcentreerd bezig is om zo dicht mogelijk op je achterbumper te rijden, die zou beter zicht op het verkeer voor je hebben dan jij zelf? Ik weet het niet hoor, maar op superman na kan je met een auto in je zicht minder zien dan zonder die auto.
Om maar een voorbeeld te geven: een auto die naast je rijd komt opeens gevaarlijk dicht, wil misschien wel opeens voor jou schieten. Hoe kan een bumperklever achter je daar een beter zicht op hebben, en weten op welk moment jij zal beginnen remmen? Gedachtenlezen?
En als je een rijbewijs hebt gehaald dan weet je dat bumperkleven verboden en gevaarlijk is, als je dan toch bewust andere mensenlevens in gevaar brengt door toch te bumperkleven geloof ik niet dat er van vooruitkijken enige sprake is.
Heb je trouwens ooit eens in een auto gezeten waar opeens een vogel tegen de voorruit vloog? Ik wel, ik garandeer je dat zoiets enorm onverwachts komt, en je er best hard van schrikt. En er kan altijd iets mis gaan met je motormanagement, lambda sensor die defect gaat bijvoorbeeld, dan ben je ineens een groot stuk van je motorvermogen kwijt en ga je plots flink vertragen.
Dat zijn zeldzame dingen, maar gezien de gevolgen (bumpergekleefde dood, en iedereen die in de buurt is heeft veel kans betrokken te zijn in de erop volgende kettingbotsing) is het totaal onacceptabel.

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste