[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste
Acties:
  • 60.107 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
TheZeroorez schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 17:35:
Bij de meeste muizen werken de knoppen ervan ook prima, dus hoef je er ook geen keys aan te hangen trouwens.
idd, dat werkte bij mij eerder ook altijd goed, maar op een gegeven moment (met FF2) kwamen er ineens een soort klaver-tekentjes in zoekvelden als die de focus hadden en ik op de back/forward-muisknop drukte. Vandaar dat ik het gebind had aan alt+links/rechts.

[ Voor 11% gewijzigd door Palomar op 06-06-2008 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom werkt de media plugin eigenlijk niet bij firefox 3 rc2 ? hij zegt de hele tijd plugin installeren mislukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 20:02
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 17:56:
waarom werkt de media plugin eigenlijk niet bij firefox 3 rc2 ? hij zegt de hele tijd plugin installeren mislukt
welke media plugin?

Windows Media Player of hoe ?

scalen van sites gaat precies wel wat traag, of ligt dat aan mij?

laptop is normaal toch sterk genoeg (vaio FZ21M)

Of het licht aan het feit dat ik nu een touchpad gebruik om met ctrl het te vergroten/verkleinen...

[ Voor 28% gewijzigd door HyperBart op 06-06-2008 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:43
Palomar schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 17:25:
[...]

Ik zie nog niet echt redenen om dus de hele browser maar direct links te laten liggen.
Ach, zodra die Final is ga ik welover, en zaldan wel een emailtje richting VI sturen dat ze dit opmoeten lossen. 't Is gewoon irritante frictie, bij deze overgang. Verder vind ik het ook wel gewaagd van Firefox om nu zo die "neutrale standaard" op te dringen, maar ik geef toe dat Firefox inmiddels zoveel marktaandeel heeft dat zij dat kunnen doen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ligt het nu aan mij altijd of gaat gewoon de apple ad's site nooit met firefox ?? (bij 2 ging die ook al niet...)

http://www.apple.com/getamac/ads/

Ik krijg dus heel de tijd dat draaiend laad-rondje en geen video's

[ Voor 7% gewijzigd door HyperBart op 07-06-2008 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:08

RnB

Hmm, ligt niet aan jou, bij mij gebeurt precies hetzelfde. Ik kan me nou alleen niet herinneren of ze het wel ooit gedaan hebben, dus dat het aan de site ligt of dat ik ze met een andere browser heb bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
BIj mij crasht heel firefox eruit op die site :/

Overigens heb ik wel QUicktime geinstalleerd en die komt even in beeld. Misschien dat julli egeen quicktime hebben en dat er daarom verder niks gebeurt.

[ Voor 61% gewijzigd door Palomar op 07-06-2008 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphis177
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
Bij mij werkt het, al moest ik speciaal voor Firefox 3 wel mijn Quicktime Lite herinstalleren, omdat deze niet meer herkend werd ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Apple site werkt perfect hier.

Ben zeer tevreden over FF3RC2, alleen merk ik geen snelheidsverhoging en minder geheugengebruik t.o.v. FF2. Wat ik een pareltje vind is die zoomfunctie waarin alles vergroot word, niet alleen text. Erg handig als je op een afstandje zit en bepaalde websites bekijkt met wel heel erg kleine letters :o
Overigens heb ik wel de adresbalk teruggezet naar de looks van FF2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ok, dan ligt bij mij het probleem wrschlk bij quicktime

Ik heb de lite verwijderd en terug geinstalld, helpt niet.
Kan iemand nog een advies geven ? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Whooow, hold it !
Als je nu FF afsluit terwijl downloads bezig zijn, dan vraagt ie niets meer ?

Doen die downloads nog verder of worden ze verdergezet na een heropening van firefox ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@ HyperBart in "[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel XI"
Die worden hervat zodra je de download manager weer opent (ctrl-y).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Room42 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 14:41:
@ HyperBart in "[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel XI"
Die worden hervat zodra je de download manager weer opent (ctrl-y).
Hmm, ik heb de about:config instelling hiervan gevonden

browser.download.manager.quitBehavior

die mag je dan op 2 zetten, zo vraagt ie nog eens of je echt wil afsluiten of kan je je download venster weer openen en firefox het browsing gedeelte afsluiten

Er is dan wel een vreemde reactie met die vraag of je de tabbladen wilt bewaren, die komt namelijk niet meer dan; je start een grote download (om te voorkomen dat ie al gedaan heeft voor we knn testen), je opent een aantal tabbladen, je klikt de evt geopende downloadmanager weg, je sluit firefox, je krijgt nu de vraag of je echt wel wil afsluiten en de X aantal downloads annuleren, dat doe je, maar je krijgt nu geen vraag meer of je je sessie-tabbladen wil bewaren voor volgende keer...

Toch ook nog even vermelden dat bij een eerdere install van FF3, een terugstap van FF2 en een tijd weer gebruik maken van FF2 en bv nieuwe bookmarks en wachtwoorden laten onthouden en dan weer overstappen naar FF3 je nieuwe wachtwoorden/bookmarks sinds het gaan van FF3 naar FF2 NIET meeneemt !

[ Voor 43% gewijzigd door HyperBart op 07-06-2008 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb het probleem op mijn werk dat als ik iets intik in de google search bar, Firefox altijd bij google.co.uk zoekt en niet bij google.nl. Dat geeft andere zoekresultaten, en er staat "( ) pages in the UK" onder en niet "( ) pagina's in het Nederlands".

Hoe kan ik Firefox duidelijk maken dat hij bij de Nederlandse google moet zoeken?
Ik heb in about:config al een paar dingen veranderd, maar dat werkt allemaal niet:
keyword.URL heb ik op http://www.google.nl gezet
general.useragent.locale heb ik van en-US op nl-NL gezet

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Maasluip schreef op maandag 09 juni 2008 @ 10:26:
Ik heb het probleem op mijn werk dat als ik iets intik in de google search bar, Firefox altijd bij google.co.uk zoekt en niet bij google.nl. Dat geeft andere zoekresultaten, en er staat "( ) pages in the UK" onder en niet "( ) pagina's in het Nederlands".

Hoe kan ik Firefox duidelijk maken dat hij bij de Nederlandse google moet zoeken?
Ik heb in about:config al een paar dingen veranderd, maar dat werkt allemaal niet:
keyword.URL heb ik op http://www.google.nl gezet
general.useragent.locale heb ik van en-US op nl-NL gezet
even de google engelse of dutch engine toevoegen...

http://mycroft.mozdev.org/

moet je even op google klikken en eens met firefox en ctrl f zoeken naar:

pagina's in het Nederlands nl-NL (google.nl)

dan heb je 'm, das de "officiele van mycroft"

[ Voor 12% gewijzigd door HyperBart op 09-06-2008 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik weet niet of deze kwestie al eens aan de orde is geweest, maar in de TS kon ik het niet vinden.

In Safari was ik gewend om URL's, die niet klikbaar waren, snel te openen door de regel te selecteren, en dan rechtermuisknop -> Open URL (oid). In Firefox zit deze functie niet. Ik moet dan eerst de regel copy/pasten in de adresbalk en dan op enter drukken voordat de URL geopend wordt. Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

da_rippah schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:28:
Ik weet niet of deze kwestie al eens aan de orde is geweest, maar in de TS kon ik het niet vinden.

In Safari was ik gewend om URL's, die niet klikbaar waren, snel te openen door de regel te selecteren, en dan rechtermuisknop -> Open URL (oid). In Firefox zit deze functie niet. Ik moet dan eerst de regel copy/pasten in de adresbalk en dan op enter drukken voordat de URL geopend wordt. Is hier een oplossing voor?
Je kan kiezen tussen koppeling openen in een nieuw venster en koppeling openen in een nieuw tabblad.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Verder kan je ook de tekst selecteren en naar de tabbar slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 12-09 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

HyperBart schreef op maandag 09 juni 2008 @ 15:22:
[...]

even de google engelse of dutch engine toevoegen...

http://mycroft.mozdev.org/

moet je even op google klikken en eens met firefox en ctrl f zoeken naar:

pagina's in het Nederlands nl-NL (google.nl)

dan heb je 'm, das de "officiele van mycroft"
Hmm. Dan nog vind ik het erg vreemd dat ik a) hier dezelfde firefox heb als thuis, maar niet dezelfde google search, en b) je de search URL van google blijkbaar niet kunt aanpassen.
Vind ik toch heel vreemd en slecht van Firefox.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Volgens mij moet je gewoon bij de preferences van google (dus op www.google.com direct naast het zoekvak) instellen dat Nederlands je taal is. Dan zoekt ie met dat zoekvak in firefox ook gewoon in google.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Vervelend dat de firebug site niet bereikbaar is. Ik wil versie 1.1 beta downloaden voor Firefox 3, maar wil niet echt lukken helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:16
Michali schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 20:09:
Vervelend dat de firebug site niet bereikbaar is. Ik wil versie 1.1 beta downloaden voor Firefox 3, maar wil niet echt lukken helaas.
Precies hetzelfde probleem hier :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 20:23:
[...]

Lol, ik vroeg me ook al af wat zoveel mensen moeilijk zitten te doen over die nieuwe adresbalk, maar dát is het dus! Die mensen hebben allemaal pr0n-links in hun bookmarks staan >:) :P
inderdaad erg vervelend. ik heb maar 1 pr0n link, maar die noemt wel "sexy dame bezorgt chique volkje fijne wip" helaas.
de 1-regelige weergave kan gewoon ingesteld worden in about:config. maar ik heb ook de gewoonte een aantal korte urls steeds handmatig in te tikken, en dan worden in FF2 enkel deze ingetypte urls weergegeven als je later opnieuw een van de eerste letters intypt. dat gedrag kan blijkbaar niet hersteld worden, wachten op de plugin maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:32

Sebazzz

3dp

Palomar schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 20:23:
[...]

Lol, ik vroeg me ook al af wat zoveel mensen moeilijk zitten te doen over die nieuwe adresbalk, maar dát is het dus! Die mensen hebben allemaal pr0n-links in hun bookmarks staan >:) :P

Maargoed, ik heb geen links die niemand mag zien in mn bookmarks :P, dus kan alleen maar zeggen dat ik het een erg handige functie vind.
Het is een prachtige functie als je snel typt d:)b
Anders heb je er niets aan, dan komen al die sites direct tevoorschijn.

Lastig. De beste manier is een apart pr0n profiel te maken, en dan kan je die ook gelijk beveiligen met NoScript, Adblock Plus en Cookie Cleaner.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
HendrikN schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:28:
[...]

Precies hetzelfde probleem hier :(
Er is een mirror:

http://www.npire.de/firebug/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Sebazzz schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 15:30:
[...]

Het is een prachtige functie als je snel typt d:)b
Anders heb je er niets aan, dan komen al die sites direct tevoorschijn.

Lastig. De beste manier is een apart pr0n profiel te maken, en dan kan je die ook gelijk beveiligen met NoScript, Adblock Plus en Cookie Cleaner.
DOH ! dat ik daaran nooit gedacht heb :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

HyperBart schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 12:08:
Ik krijg dus heel de tijd dat draaiend laad-rondje en geen video's
ABP uitzetten/regel(s) aanpassen.
offtopic:
It's never Lupus.

[ Voor 31% gewijzigd door Jungian op 11-06-2008 16:53 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Jungian schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 16:51:
[...]

ABP uitzetten/regel(s) aanpassen.
offtopic:
It's never Lupus.
GEWELDIG !
werkt terug 8)
offtopic:
spijtig dat ie weg is he :(, althans voor een tijdje

offtopic:
It's Sarcoidosis !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
DizzyWeb schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:42:
Verder kan je ook de tekst selecteren en naar de tabbar slepen.
Goeie tip! Dank je. Rechtermuisknop menu geeft me trouwens niet de optie om de koppeling direct te openen (in een nieuw venster danwel tabblad). Zal wel iets van OSX zijn ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
RC3 is ondertussen beschikbaar. Voor Windows en Linux is deze gelijk aan RC2, alleen voor Mac gebruikers is deze bug gefixt :)

Firefox 3 staat gepland voor dinsdag 17 juni. Ik vermoed dat RC3 de final zal worden als er geen grote problemen worden gevonden...

[ Voor 29% gewijzigd door user109731 op 12-06-2008 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

da_rippah schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 17:43:
[...]

Goeie tip! Dank je. Rechtermuisknop menu geeft me trouwens niet de optie om de koppeling direct te openen (in een nieuw venster danwel tabblad). Zal wel iets van OSX zijn ofzo..
Nee, daar zal je een addon voor moeten installeren. Ook OSX heeft dat niet standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Laatst online: 25-08 22:19
Ben op zoek naar addon/plugin om in mijn browser FF3 (RC2) pdf bestanden te bekijken. Nu start telkens extern adobe op. Staan nu reeds bij plugins geinstalleerd. Adobe Acrobat Plug-In version 6.00 for Netscape. Maar ondanks deze plugin (ingeschakeld) moet ik pdf's extern lezen. FF heeft het moeilijk met pdf, met de nodige crashes tot gevolg. Downloaden gaat, dat is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Laatst online: 28-08 21:01
Versie 8 van Adobe Reader werkt uitstekend bij mij. Razendsnel, en hij opent PDF's gewoon intern in het Firefoxscherm.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Laatst online: 25-08 22:19
Yohan schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:05:
Versie 8 van Adobe Reader werkt uitstekend bij mij. Razendsnel, en hij opent PDF's gewoon intern in het Firefoxscherm.
Thx, installing. Een werkpc met 512 MB, daar wordt een mens niet bepaald vrolijk van. Ook al draai je enkel bureautoepassingen. Alt-tab FTL in dat geval }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Of je gebruikt gewoon Foxit PDF Reader. Opent pdf's alleen niet intern in FF (dat vind ik trouwens alleen maar irritant), maar start wel razendsnel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Palomar haalt me de woorden uit de mond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Laatst online: 28-08 21:01
Palomar schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:35:
Of je gebruikt gewoon Foxit PDF Reader. Opent pdf's alleen niet intern in FF (dat vind ik trouwens alleen maar irritant), maar start wel razendsnel op.
Ik was ook overgestapt op Foxit, voornamelijk vanwege de traagheid en logheid van Adobe. Sinds versie 8 van Adobe Reader uit is ben ik echter terug bij Adobe: het werkt nu net zo snel als Foxit, en het intern openen (evt. in nieuwe tab, als je dat handig vindt) werkt gewoon erg prettig :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:36
ik gebruik nu nog steeds ff2, omdat ff3 bij mij niet lekker werkt, maar firefox is wel goede browers.. alleen als je email krijg met vbulliten dan rendert ff2 de site niet echt lekker... de layout klopt van geen kant meer, tekst onleesbaar.. ie heeft het niet, maar die wordt tergend traag met zoveel quotes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twcm
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-08 19:03
Firefox blijft handig - zeker met "plainoldfavorites" - ik heb IE he(l)laas regelmatih nodig.
Ik gebruik FF,IE en opera door elkaar.

Misschien een beetje offtopic, maar het valt mij juist op dat bij veel pdf's het scrollen met Acrobat reader juist erg traag is en stokt. (ongeacht of dat binnen of buiten het browservenster is). Met Foxit heb ik met diezelfde pdf's geen enkel probleem.

Is overigens juist de reden dat ik gestopt ben met het installeren van Acrobat bij al mijn kennissen.
En de grootte van het paket natuurlijk - een dikke 200mb alleen maar om pdf's te bekijken? (alleen het mapje Reader 8.0)
Tja dan is Foxit een stuk kleiner, en handiger.

Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:37
Is dit de bedoeling?

Afbeeldingslocatie: http://idisk.mac.com/s.kuiper/Public/Picture%201.png

Dat verschuiven van die paar pixels bedoel ik dus.

In gedrukt nog lelijker:

Afbeeldingslocatie: http://idisk.mac.com/s.kuiper/Public/Picture%202.png

[ Voor 25% gewijzigd door lowfi op 13-06-2008 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:30
Kan iemand me vertellen hoe je het onder Ubuntu zo ingesteld krijgt dat je bij een rar-file kan kiezen om de file te saven of te openen?
Als ik in de preferences bij de file-types RAR toevoeg en als app file-roller kies, wil hij het dus niet onthouden.
Bij het aanklikken van een rar krijg ik alleen Save File of Browse :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@ Fire69 in "[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel XI"
Welke Firefox? 2 of 3?
Bij Fx3 kun je via Edit -> Preferences -> Applications kijken of rar daartussen staat.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 12-09 20:30
Room42 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 21:59:
@ Fire69 in "[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel XI"
Welke Firefox? 2 of 3?
Bij Fx3 kun je via Edit -> Preferences -> Applications kijken of rar daartussen staat.
Sorry, vergeten, FF3 :)

Bij Applications heb ik het staan op 'Always Ask'.
Ik kan het ook zetten op 'Save File' of de door mij toegevoegd 'Use file-roller'.

Maar als ik dan op een rar-file click, kan ik kiezen uit 'Open with' met een Browse knop erbij, of 'Save file'.
Geen file-roller dus :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
De laatste beta van Firebug is op de mozilla addons site gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 12-09 16:49
Kent iemand een cookie editor voor Firefox 3?

Ik gebruikte onder 2.xxxxx altijd "Add n Edit cookies" https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/573 maar deze is niet meer te installeren onder FF3. Ook na het aanpassen van de maxversion in de xpi niet, dan krijg ik de melding dat de xpi geen secure updates heeft en dat ie daarom niet geinstalleerd kan worden...

tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
Mijn Firefox 3 rc3 werd net ineens geupdate naar de final! Raar, op de site wordt nog 2 aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Maf, ik krijg hier geen nieuwe updates aangeboden als ik er op controleer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
Ik gebruik Mac OS X. Misschien zijn ze daar iets eerder mee klaar.

Dit is de browser tag:
Mozilla/5.0 (Macintosh; U; Intel Mac OS X 10.5; en-US; rv:1.9) Gecko/2008061004 Firefox/3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cubix schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 12:00:
Ik gebruik Mac OS X. Misschien zijn ze daar iets eerder mee klaar.

Dit is de browser tag:
Mozilla/5.0 (Macintosh; U; Intel Mac OS X 10.5; en-US; rv:1.9) Gecko/2008061004 Firefox/3.0
Dat is de tag van de RC 3 build. Deze is gelijk aan de final. RC3 = final

Voor de duidelijkheid:
windows, linux: RC 2 = RC 3
mac: RC 2 + bug 436575 = RC 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Fijn, fijn, ik ben net geupgrade naar weet ik veel welke RC van FF3, zijn ál m'n add ons gereset naar standaardinstellingen en worden PDF's weer in Adobe Acrobat in plaats van Foxit geopend... leuk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag van FF2 overgestapt naar FF3RC3. Alle addons heb ik keurig weer geïnstalleerd. Nu gebruikte ik altijd Tabbrowser preferences om popups om te leiden naar het huidige venster. (zodat een popup niet in een nieuw venster wordt geladen maar in het bestaande venster als een nieuwe tab). Ik vond dit een heel handige functie. Het probleem is nu echter dat Tabrowser preferences niet meer werkt op FF3. Weet iemand misschien een tweak of iets dergelijks om deze functie weer terug te krijgen of een addon die hetzelfde doet?

Alvast bedankt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Tab Mix Plus kan dat (en ja, ook die moest ik helemaal opnieuw configgen na die update ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 12-09 16:49

Ik gebruikte onder 2.xxxxx altijd "Add n Edit cookies" https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/573 maar deze is niet meer te installeren onder FF3. Ook na het aanpassen van de maxversion in de xpi niet, dan krijg ik de melding dat de xpi geen secure updates heeft en dat ie daarom niet geinstalleerd kan worden...

tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Het is volgens mij nog steeds niet duidelijk hoe laat hij morgen nu beschikbaar wordt?

Ik las op het Record forum iets van 13.00 in San Francisco, dat betekend 22.00 uur 's avonds hier :(

Maar nog geen officiële aankondiging geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Als je de recentste RC al hebt dan valt er toch helemaal niks te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Palomar schreef op maandag 16 juni 2008 @ 16:49:
Als je de recentste RC al hebt dan valt er toch helemaal niks te downloaden?
Oh? Hm.. logischerwijze inderdaad.

Staat er nergens in de browser iets van RC3 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:32

Sebazzz

3dp

DaFrenk schreef op maandag 16 juni 2008 @ 17:44:
[...]

Oh? Hm.. logischerwijze inderdaad.

Staat er nergens in de browser iets van RC3 dan?
Nee, omdat het een Release Candidate is. Hij is klaar voor release indien bugvrij.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
catchingfire schreef op maandag 16 juni 2008 @ 15:57:

tips?
Met de Web Developer Extension is het ook mogelijk om de cookies van een site weer te geven, aan te passen en verwijderen.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Sebazzz schreef op maandag 16 juni 2008 @ 17:47:
[...]

Nee, omdat het een Release Candidate is. Hij is klaar voor release indien bugvrij.
Maar is de release van morgen nu gelijk aan RC3? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
DaFrenk schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:30:
[...]

Maar is de release van morgen nu gelijk aan RC3? :?
volgens mij wel, anders zou er eerst nog een RC4 moeten komen (in een final worden niet nog even wat aanpassingen gedaan die niet in een aparte versie getest zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Palomar schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:33:
[...]

volgens mij wel, anders zou er eerst nog een RC4 moeten komen (in een final worden niet nog even wat aanpassingen gedaan die niet in een aparte versie getest zijn).

Kunnen we morgen altijd nog updaten mocht het nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:33:
[...]

RC3 = final
DaFrenk schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:46:
[...]

Kunnen we morgen altijd nog updaten mocht het nodig zijn.
Dat is nodig tenzij je wilt deelnemen aan de download day (wereldrecordpoging). Aangezien je de RC hebt gedownload zal de eerst volgende update 3.0.1 zijn (release ongeveer 6 weken van nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik heb een pop-up van een site per ongeluk geaccepteerd. Dit is vrij irritant, waar kan ik deze blokkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacub86
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-09 13:38
Opties > inhoud > uitzonderingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Mini Poeper schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 00:08:
Ik heb een pop-up van een site per ongeluk geaccepteerd. Dit is vrij irritant, waar kan ik deze blokkeren?
Welke Fx?

In Fx3 kun je links van de adresbalk op de favicon klikken en dan via tabblad Permissions de zaken instellen hoe je wilt.

In Fx2 en Fx3 kun je via Tools (of Edit onder Linux) -> Preferences -> Content -> 1e Exceptions... de sites bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Dank u !

Ik gebruik trouwens FF3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 14:09

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik heb vernomen dat hij vanavond om 19:00 komt :).

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 14:50
Ariën Clay schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 09:02:
Ik heb vernomen dat hij vanavond om 19:00 komt :).
Bron? Want er is met hun server een tijd verschil van -8, dan zou die dus om 09:00 online moeten komen.

Edit: Hmmm
Fx3 will be released at 10 a.m. PDT (June 17th)
On June 17th, 2008 CloudStrife122 says:

Download Day starts on June 17th at 10 a.m. PDT. Check this out for local times: http://tinyurl.com/4e7fv5

[ Voor 31% gewijzigd door Ruffian op 17-06-2008 09:38 ]

A life? Where can I download it??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphis177
19u lokale tijd (CET) dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Je kan hem vanaf de ftp server al downloaden. Alleen telt hij dan niet mee voor het wereldrecord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Laatst online: 08-09 15:51

Kwastie

Awesomeness

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Hm, datum verschilt wel van de RC3. Of komt dat gewoon door het aanmaken van een nieuw mapje op die FTP? :+

Ach, ik wacht wel even tot vanavond, dan download ik hem opnieuw voor het record.

[ Voor 3% gewijzigd door DaFrenk op 17-06-2008 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Laatst online: 08-09 15:51

Kwastie

Awesomeness

Je krijgt "Firefox Setup 3.0.exe" terwijl de RC allemaal als naam hadden "Firefox Setup 3.0 RC X.exe"

Het kan natuurlijk een spoof zijn van mozilla maar ik geloof dat niet.

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:47
Ik heb hem even geinstalleerd. Hij zegt nergens dat het een RC is. Dit staat in de About:

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9) Gecko/2008052906 Firefox/3.0

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Hier precies hetzelfde bij een echte RC3 download. Die volgens mij gewoon de final is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reteip
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vraag me wel af of hij dan bij de Spread Firefox count wordt geteld. Wel raar dat we een mailtje krijgen dat de 17e gedownload kan worden maar hij pas laat op de dag beschikbaar is (tijdverschil kan ik inkomen, maar het is daar ook allang de 17e)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:47
Ze gaan tellen vanaf 10 uur 's ochtends aan de westkust van de VS geloof ik. Dus deze downloads tellen niet mee. Beetje suf: in Hong Kong is het al de 18e zodra de teller gaat lopen.

Maar goed, ik download hem vanavond nog wel een keertje.

Ik had de beta's en RC's nog niet geprobeerd trouwens, maar damn wat is ie snel!

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
DOH, maar stel dat er nog wel iets aan RC3 gesleuteld zou moeten worden (puur hypothetisch), dan mag ik aannemen dat er eerst een RC4 komt om de wijzigingen goed te kunnen testen.

Met die logica probeer ik te verklaren dat er dus geen wijzigingen meer zitten in de final tov. RC3 en dat degenen die nu RC3 draaien niks meer hoeven te doen ;)

Overigens wil ik best even meehelpen aan dat record om hem ook even een paar keer te downloaden ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 17-06-2008 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Hmm toch apart die tijd.. stond ook niet in die remindermail van ze. Het is ook vandaar dat ik hier kwam kijken want op getfirefox.com wordt gewoon nog 2 aangeboden. Op spreadfirefox.com staat zelfs nog:
Download Day will coincide with the general availability of Firefox 3. The clock will start ticking when Firefox 3 goes out the door! We don’t have a definitive date for Firefox 3 yet, but it should be in June.
Zo gaatie lekker met dat wereldrecord 8)7.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Punksmurf schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 12:51:
Hmm toch apart die tijd.. stond ook niet in die remindermail van ze. Het is ook vandaar dat ik hier kwam kijken want op getfirefox.com wordt gewoon nog 2 aangeboden. Op spreadfirefox.com staat zelfs nog:

Zo gaatie lekker met dat wereldrecord 8)7.
Ja, best dom :P
Las toevallig op geenstijl dat het vandaag is, anders had ik het niet geweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphis177
Ze hadden dan toch op z'n minst kunnen mailen dat het pas voor zo laat is imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Die tijd is inderdaad erg dom, maar dat het de 17e was stond toch in die laatste reminder mail? Hier in ieder geval wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Ja datum wel. Maar geen tijd, dus dan ga je toch uit van 0:00 GMT, ipv 17:00 GMT. Ik had ook eigenlijk wel een mail verwacht met "je kunt het nu downloaden!" maar best kans dat die dus nog komt ;).

[ Voor 41% gewijzigd door Punksmurf op 17-06-2008 13:27 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Laatst online: 17-04 14:07
nieuws: Mozilla brengt eindversie Firefox 3 op 17 juni uit

check mijn post onderaan.

lees hem wel even mijn bericht daar voordat je hem download.

voor diegene die mail al verwacht hadden
Release is US time, geen CET. Vanaf 19:00 CET vanavond kun je de mail verwachten. De reden lijkt me simpel; de recordpoging moet toch vanaf 1 tijdzone gemeten worden ;-)

[ Voor 43% gewijzigd door Mister_X op 17-06-2008 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aalekss
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:04
ftp://releases.mozilla.or...x/releases/3.0/index.html

ik heb het idee dat hier al de nieuwe versie staat.

ftp://releases.mozilla.or...refox/releases/3.0/win32/

en dan je taal selecteren.

hij staat al eerder gepost..

Ben erg tevreden over de nieuwe versie, echt een stuk sneller bij meerdere tabbladen.

[ Voor 21% gewijzigd door aalekss op 17-06-2008 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Heb me ook aangemeld voor die downloadday. Hoor ik nu dat SilverLight het niet doet in 3.0 rc3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:16
Hier niet nee, maar ik kijk de EK-streams gewoon via IE-Tab :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:09
HendrikN schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:51:
Hier niet nee, maar ik kijk de EK-streams gewoon via IE-Tab :)
Die extensie is handig op Windows-machines, maar geen optie onder Linux...

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:45

Christiano007

Ich bin der champion

Hoe zorg je ervoor dat als je een pagina verder gaat en weer terug gaat, dat de pagina niet boven begint maar op de plek waar je het hebt achtergelaten? Bijv. halverwege de pagina de pagina verlaten door iets aan te klikken en weer terug wil op dezelfde plek te komen als dat je bent weg gegaan?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Christiano007 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:29:
Hoe zorg je ervoor dat als je een pagina verder gaat en weer terug gaat, dat de pagina niet boven begint maar op de plek waar je het hebt achtergelaten? Bijv. halverwege de pagina de pagina verlaten door iets aan te klikken en weer terug wil op dezelfde plek te komen als dat je bent weg gegaan?
Dat doet hij hier (Windows) automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Sommige pagina's doen dat niet. Volgens mij heeft dat ermee te maken dat die pagina's niet gecached worden en dus altijd weer opnieuw geladen worden. Of een pagina wel/niet gecached moet worden is vziw. iets wat de websitemaker regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
CanonG1 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:19:
[...]

Die extensie is handig op Windows-machines, maar geen optie onder Linux...
Misschien heb je hier wat aan? Ik weet het niet precies, geen verstand van hoe dat werkt, maar ik kwam het laatst tegen.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand er al achter hoe je het automatisch zoeken in de adres balk uit kunt zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 17:12:
Iemand er al achter hoe je het automatisch zoeken in de adres balk uit kunt zetten?
Dat kan niet, maar aan het aantal klachten te lezen komt er denk ik op zeer korte termijn wel een fix voor. Zal bijv. wel handig zijn als je specifiek kunt aangeven of ie alleen bookmarks, alleen history of beide (wel/niet) moet doorzoeken. Of dat je dit per bookmark of subfolder in je bookmarks kunt aangeven.

Dit zijn verder alleen speculaties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Palomar schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 17:24:
[...]

Dat kan niet, maar aan het aantal klachten te lezen komt er denk ik op zeer korte termijn wel een fix voor. Zal bijv. wel handig zijn als je specifiek kunt aangeven of ie alleen bookmarks, alleen history of beide (wel/niet) moet doorzoeken. Of dat je dit per bookmark of subfolder in je bookmarks kunt aangeven.

Dit zijn verder alleen speculaties ;)
Klinkt als een goede add-on functionaliteit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 17:12:
Niet zelf getest, maar: Oldbar makes the location (URL) bar look like Firefox 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Mister_X schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 13:43:
nieuws: Mozilla brengt eindversie Firefox 3 op 17 juni uit

check mijn post onderaan.

lees hem wel even mijn bericht daar voordat je hem download.

voor diegene die mail al verwacht hadden
Release is US time, geen CET. Vanaf 19:00 CET vanavond kun je de mail verwachten. De reden lijkt me simpel; de recordpoging moet toch vanaf 1 tijdzone gemeten worden ;-)
Maar zelfs in de VS is de 17de juni dan al op zn minst 12 uur bezig, zijn ze de helft van de dag al kwijt voor de recordpoging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Bosmonster schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 18:05:
[...]

Maar zelfs in de VS is de 17de juni dan al op zn minst 12 uur bezig, zijn ze de helft van de dag al kwijt voor de recordpoging :P
Nouja, die 24 uur gaat vanzelfsprekend pas in om die 10.00 lokale tijd.

Maar het is wel zuur voor de rest van de wereld, helemaal voor diegene die notabene om middernacht een launchparty hadden georganiseerd. Om vervolgens bijna een hele dag langer te moeten wachten.

Mozilla heeft gewoon slecht gecommuniceerd wanneer hij nu precies gelanceerd werd. Iedereen ging van 17 juni GMT uit, en niet op de lokale tijd van hun hoofdkwartier.
Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.