[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste
Acties:
  • 60.108 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:17
Pretorian_ schreef op zondag 18 mei 2008 @ 18:09:
[...]

wat een gedoe, moet ik weer een account gaan aanmaken. Wat een onzin zeg...
Jup, en ik heb hem nu, maar niet 3.0RC compatible...... Al opgelost ,maar ok.

Verder doet vi.nl het nog steeds niet lekker in Fx3.0

[ Voor 13% gewijzigd door Sjah op 18-05-2008 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:08

RnB

Palomar schreef op zondag 18 mei 2008 @ 20:30:
[...]

Random zal het niet zijn, maar wel een bepaald soort code of elementen die aanwezig zijn op de website wat erg zwaar is. Kennelijk wordt dat op GoT niet gebruikt, maar op t.net en hyves wel.

Smooth scrolling had ik (zoals ik al zei ;)) al uitstaan.
Ik zei random, omdat dat trage niet alleen op ''zware'' sites voorkomt en als het voorkomt, dat t dan gewoon random voorkomt. Ik weet wel wat jij bedoelt, maar dat is bij mij dus niet het geval.
Vroeger had ik xseno (je moet wat hea), en dat ging altijd, dus niet random, fout met FF2 en Safari, wat ik toendertijd gebruikte. CPU-verbruik naar de 100%, vastlopertjes en dat trage scrollen wat ermee gepaard ging. Nu kan ik gewoon vrolijk naar xseno gaan zonder problemen (wel hoog cpu verbruik though). Dus vandaar dat het random is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft het langzame scroll-gedrag op sommige sites: dat komt omdat deze een fixed background hebben (background-attachment: fixed). De bug verantwoordelijk hiervoor is deze. Dit gaat niet meer voor de release van Firefox 3 verholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op zondag 18 mei 2008 @ 20:57:
[...]

Jup, en ik heb hem nu, maar niet 3.0RC compatible...... Al opgelost ,maar ok.

Verder doet vi.nl het nog steeds niet lekker in Fx3.0
Inderdaad. Behoorlijke misrender. Bedankt voor het melden. Zal het checken in bugzilla en indien nodig een bug maken.
Pretorian_ schreef op zondag 18 mei 2008 @ 18:09:
[...]

wat een gedoe, moet ik weer een account gaan aanmaken. Wat een onzin zeg...
Dat komt omdat deze in de 'sandbox' van de add-on site zit. Dit is het gedeelte waarop de makers wachten op een review voordat hun extensie op de publieke add-on site gaat. Dit is gedaan om een zekere kwaliteit in de add-ons te verkrijgen. Dus geen crashes, leaks, etc...

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2008 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Verrek, dat maakt erg veel sense, niet alle hyves achtergronden hebben een fixed achtergrond namelijk. Bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 09:02
Het zou voor Firefox 4 wel eens leuk zijn als je bookmarks kon delen met meerdere PC op je netwerk :) Eigenlijk moet je modem een plugin krijgen die dat gaat bijhouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Daar is een add-on voor (weet niet of die in de FF3 RC werkt, iig in FF2).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 21:46:
[...]

Inderdaad. Behoorlijke misrender. Bedankt voor het melden. Zal het checken in bugzilla en indien nodig een bug maken.
.
goeie zaak, sjaak. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
M@rijn schreef op zondag 18 mei 2008 @ 22:48:
Het zou voor Firefox 4 wel eens leuk zijn als je bookmarks kon delen met meerdere PC op je netwerk :) Eigenlijk moet je modem een plugin krijgen die dat gaat bijhouden ;)
Zulke add-ons zijn er al (bookmarks opslaan op een server en dan syncen met meerdere pc's).
- Weave
- Foxmarks
- Google Browser Sync

Waarvan Google br. sync het uitgebreidst is, maar nog niet werkt onder FF3 en ws. ook niet op korte termijn, aangezien er al een jaar of 2 geen updates meer voor zijn gekomen.

Weave is van Mozilla zelf, maar nog in alpha-stadium en vrij buggy. Is ook alleen voor FF3, waardoor je dus weer niet kunt syncen met huidige FF2-clients.

Foxmarks gebruik ik sindskort. De FF3-versie is nog wel beta, maar werkt prima.

[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 18-05-2008 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:16
Foxmarks werkt hier perfect, nog nooit problemen mee gehad. Superextensie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 21:44:
Wat betreft het langzame scroll-gedrag op sommige sites: dat komt omdat deze een fixed background hebben (background-attachment: fixed). De bug verantwoordelijk hiervoor is deze. Dit gaat niet meer voor de release van Firefox 3 verholpen zijn.
Eens even getest met een zelfgemaakt html-bestandje en dat lijkt idd het probleem te zijn. En nu ik erop let komt het op best veel sites voor :( Sommigen zijn dan echt onnoembaar traag... Hoop echt dat ze hier voor de uiteindelijke versie nog een fix op hebben. Of snel na de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:14

MsG

Forumzwerver

Ik merk opeens dat rechtermuisknop op een geselecteerd stuk tekst niet meer laat zien "Zoek met <instert geslecteerde search engine> naar <geselecteerd stuk tekst>". Doe ik iets fout of is dit weg ofzo?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het vergelijkbaar met deze bug (zie testcases).
Palomar schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:45:
[...]

Eens even getest met een zelfgemaakt html-bestandje en dat lijkt idd het probleem te zijn. En nu ik erop let komt het op best veel sites voor :( Sommigen zijn dan echt onnoembaar traag... Hoop echt dat ze hier voor de uiteindelijke versie nog een fix op hebben. Of snel na de release.
Dat zal zeker niet gebeuren. Betwijfel zelfs of het in Firefox 3.1 gefixed zal zijn, aangezien het ingrijpende veranderingen binnen Gecko vereist. Iets wat in de planning staat voor Firefox 4 (Mozilla 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Yup, redelijk ernstige bug, of overdrijf ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 13:36
Heb nooit problemen gehad met firefox, maar sinds 2 dagen doet hij raar.

Sites zoals bijv marktplaats of dumpert werken niet meer zoals ze behoren.
In bijv marktplaats kan ik geen categorieën aanklikken, deze gaan weer terug naar het begin van marktplaats.

Ik kan ook geen site meer gebruiken met plaatjes, zoals dumpert bijv.
Klik ik een plaatje aan (opent nieuw venster) blijft op wit hangen en laad, stopt, laad, stopt, laad, stopt.

Al nieuw profiel gemaakt,
Firefox 2 en de beta3 hebben het beide.
al geherinstalleerd.

Ook iemand last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperRembo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:36
Firefox 3 RC1 werkt lekker snel, super!

Maar die nieuwe urlbar vind ik waardeloos.
* Als ik naar een locale testserver "test" wil, maar die is down, dan wil ik gewoon een pagina te zien krijgen waaruit blijkt dat "test" niet bereikbaar is. Vreselijk irritant dat ik nu opeens op www.test.com terecht kom.
* Het zoeken in titels van pagina's die ik bezocht heb is irritant, je krijgt 99 van de 100 keer niet wat je verwacht of wat je zoekt.
Het vervelende is ook nog dat je dit (voor zover ik weet) allemaal niet kan uitschakelen :( Er is wel een addon die het uiterlijk veranderd naar de oude stijl (oldbar), maar die irritante manier van zoeken ben je daar niet mee kwijt.

| Toen / Nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 16:16:
[...]

Dat zal zeker niet gebeuren. Betwijfel zelfs of het in Firefox 3.1 gefixed zal zijn, aangezien het ingrijpende veranderingen binnen Gecko vereist. Iets wat in de planning staat voor Firefox 4 (Mozilla 2).
Nouja, als dat zo is dan zullen de websiteontwikkelaars er ws. wel rekening mee houden door een aparte stylesheet voor FF3 te maken. Al is dat precies wat er zo irritant was aan Internet Explorer 6, nl. dat sommige standaarden niet goed werkten en dat je daar work-arounds voor moest verzinnen. Wordt IE6 eindelijk een beetje uitgefaseerd, krijg je nu hetzelfde verhaaltje voor FF3...

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 20-05-2008 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op maandag 19 mei 2008 @ 16:40:
Yup, redelijk ernstige bug, of overdrijf ik?
Redelijk, maar komt te weinig voor om de release van Firefox 3 hiervoor uit te stellen. Maar deze bug blijkt niet de oorzaak te zijn. Kan niet zo snel vinden wat wel.
Palomar schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 18:05:
[...]

Nouja, als dat zo is dan zullen de websiteontwikkelaars er ws. wel rekening mee houden door een aparte stylesheet voor FF3 te maken. Al is dat precies wat er zo irritant was aan Internet Explorer 6, nl. dat sommige standaarden niet goed werkten en dat je daar work-arounds voor moest verzinnen. Wordt IE6 eindelijk een beetje uitgefaseerd, krijg je nu hetzelfde verhaaltje voor FF3...
Je haalt nou een aantal dingen door elkaar. De standaard, zoals gedefinieerd door het W3C, wordt prima nageleefd. De weergave is prima, alleen het scrollen van de site gaat nogal traag. Je hoeft dus niet per sé aparte css toe te voegen voor de weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Het is idd geen fout in het toepassen/ondersteunen van een standaard, maar het komt op hetzelfde neer: het omzeilen van een nare eigenschap van de browser ;) Bijv. over de frontpage van t.net gaan mensen echt zeiken hoor als het iets hapert tijdens het scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Die vernieuwde adresbalk werkt heerlijk. Als ik een adres veelvuldig intik, dan druk ik even op het sterretje zodat ie een volgende keer gegarandeerd bovenaan komt of dat ie uberhaubt veel eerder opvalt.
Wel weer jammer dat ik net 1-3 dagen enkele add-ons had geïnstalleerd die onder FF3 RC1 weer niet functioneerden. Onder de laatste beta deden ze het wel nog...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-03-2024

Trax_Digitizer

are we there yet?

Is het mogelijk om twee profielen te combineren tot één profiel?

Ik heb met MozBackup het profiel van mijn laptop opgeslagen (wachtwoorden en favorieten) en het profiel van mijn desktop opgeslagen (wachtwoorden en favorieten). Nu wil ik daar eigenlijk één profiel van maken zodat ik alle favorieten en wachtwoorden op mijn dekstop heb staan.
Twee separate pcv files restoren naar één enkel profiel resulteert volgens mij alleen maar in een overschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Palomar schreef op zondag 18 mei 2008 @ 23:43:

Foxmarks gebruik ik sindskort. De FF3-versie is nog wel beta, maar werkt prima.
Ik krijg Foxmarks hier niet geinstalleerd op FF3rc1, bij de Add-ons blijft "Deze add-on zal worden geinstalleerd zodra Firefox opnieuw is gestart".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-08 13:12

babybox

Win7

Control-F

ik heb nu firefox 3.0 rc1 geinstalleerd, en irriteer me aan de control-f optie, ( ik wil de standaard optie zoals deze verschijnt bij internet explorer), dus dat ding wat er verschijnt in beeld, kleine zoekbalkje) en niet zoals bij firefox onderaan en niet zoeken per letter.

ik heb dit al gedaan:
Pas 'Find As You Type' aan

'Find As You Type' heeft een aantal verborgen instellingen die kunnen worden aangepast om een en ander beter aan je eigen wensen te laten voldoen. Voeg de volgende instellingen toe aan het user.js-bestand:

// Find As You Type Configuratie:
// Zet dit op false om Find As You Type uit te zetten:
user_pref("accessibility.typeaheadfind", true);
// Als je dit op true zet, wordt Find As You Type gestart wanneer je begint met tikken.
// Bij false (default), moet je eerst / (vind tekst) or ' (vind links) tikken, voordat je gaat zoeken.
user_pref("accessibility.typeaheadfind.autostart", true);

en dit:
Deactivating it

Find As You Type is currently part of the default install. To turn it off, use:

user_pref ("accessibility.typeaheadfind", false);

Or, to remove it completely, find all files in your installation subdirectories that match *typeaheadfind*, and delete those files.

Maar het helpt toch niet, weet iemand iets anders

ik heb deze ook al geprobeerd= retrofindhttp://test.pluckedfromobscurity.com/firefox/retrofind.html maar dan gebeurt er helemaal niets wanneer ik op control-f toets

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
HendrikN schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 11:12:
[...]

Ik krijg Foxmarks hier niet geinstalleerd op FF3rc1, bij de Add-ons blijft "Deze add-on zal worden geinstalleerd zodra Firefox opnieuw is gestart".
Wel de Beta-versie geinstalleerd die op hun site staat in het speciale Beta-gedeelte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HendrikN schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 11:12:
[...]

Bekend probleem. Dit is verholpen in RC2 (indien die er komt) of Fx 3.0.1 (4-6 weken na release Fx 3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Palomar schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 11:35:
[...]

Wel de Beta-versie geinstalleerd die op hun site staat in het speciale Beta-gedeelte?
Jep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 22:16:
[...]

Redelijk, maar komt te weinig voor om de release van Firefox 3 hiervoor uit te stellen. Maar deze bug blijkt niet de oorzaak te zijn. Kan niet zo snel vinden wat wel.
Niet? Oh,de layout van die voorbeeldsite lijkt anders wel veelop vi.nl.

Nouja ik hoop dat dit opgelost wordt, desnoods dat vi wat programmatisch oplost als dat niet teveel gedoe voor ze is. Dit is wel een beetje een showstopper, een site zo gerendert, een site die ik zeker wel 3x per dag bezoek.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:04
Pff, weet niet wat het is maar sinds een RC1 of een beta. weet even niet zo welke uit mn hoofd is het opstarten van FF zooo langzaam geworden. Echt opvallend gewoon. Daarna is het geen probleem maar de 1e x.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Voor mijn gevoel was de Beta4 sneller dan de RC1...

Hopelijk is het straks niet weer zo dat het steeds langzamer wordt....FF2 was gewoon niet meer vooruit te branden, terwijl FF1 nog lekker snel was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-08 13:12

babybox

Win7

xost schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 17:59:
Voor mijn gevoel was de Beta4 sneller dan de RC1...

Hopelijk is het straks niet weer zo dat het steeds langzamer wordt....FF2 was gewoon niet meer vooruit te branden, terwijl FF1 nog lekker snel was :)
over snelheid gesproken:snelheid manueel verhogen met:

1) In the URL bar, type "about:config" (w/o quotation mark)

2) In the filter box, type "network.http.pipelining" and change the value to TRUE.

3) In the filter box, type "network.http.proxy.pipelining" and also change the value to TRUE.

4) In the filter box, type "network.http.pipelining.maxrequests" and change the value to a higher # (either 20 or 30).

5) Right-click anywhere and select NEW then INTEGER. Name it "nglayout.initialpaint.delay" and set its value to 0.

6) CLOSE FireFox and RESTART.

getest en werkt op ff 3.0rc1 heel veel sneller dan fasterfox

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Ik draai momenteel Firefox 3 RC1 en ik moet zeggen dat dit een erg fijne browser is. Hij voelt lekker snel aan en de slimme adresbalk is een geweldige vinding.
Alle websites laden snel en correct behalve http://www.vi.nl. hier wordt de page niet volledig geladen.
Lijkt een Firefox 3 issue te zijn. Versie 2 doet het goed en op een andere pc laad versie 3 deze page ook niet. Nouja daarvoor hebben we als tijdelijk oplossing, de beste plugin die er bestaat. IETab.

Overigens mis ik ergens een optie om bijv snel in te stellen dat Firefox de default RSS reader is, heb er een lens naar gezocht. Op het einde maar via file associations gedaan, maar je zou zoiets toch in de instellingen van de browser zelf verwachten

Nou kom ik achter één zeer storend iets met Firefox 3 i.c.m Babylon Pro.
In alle programma's kan ik text selecteren en via een sneltoets deze laten vertalen of info opvragen via Babylon. Volgens mij doet Babylon dit via OCR. echter met Firefox 3 pakt hij een 80% van de woorden niet op. Heel vreemd omdat Babylon over het algemeen perfect doet met andere programma's. Dezelfde webpage openen in IE geeft met Babylon een perfect resultaat. Jammer want Babylon wil ik echt niet missen.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
babybox schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 22:46:
[...]

over snelheid gesproken:snelheid manueel verhogen met:

1) In the URL bar, type "about:config" (w/o quotation mark)

2) In the filter box, type "network.http.pipelining" and change the value to TRUE.

3) In the filter box, type "network.http.proxy.pipelining" and also change the value to TRUE.

4) In the filter box, type "network.http.pipelining.maxrequests" and change the value to a higher # (either 20 or 30).

5) Right-click anywhere and select NEW then INTEGER. Name it "nglayout.initialpaint.delay" and set its value to 0.

6) CLOSE FireFox and RESTART.

getest en werkt op ff 3.0rc1 heel veel sneller dan fasterfox
Met pipelining gaat Firefox echt niet sneller starten hoor. 20 of 30 is trouwens een achterlijk hoog getal, 16 zou ook al meer dan genoeg moeten zijn.

Aan een traag renderende browser zal pipelining of cache trouwens ook niet veel veranderen, het zal enkel de data sneller downloaden cq beschikbaar hebben. Als een browser traag zou zijn met het renderen is het dat ook met pipelining aan.

[ Voor 11% gewijzigd door TheZeroorez op 25-05-2008 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 14:43

r0b

GJ-tje schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 15:30:
Ik heb zelf overigens ook de install.rdf aangepast, en maxversion gezet op 3.0.* (zoals documentatie aangeeft) en werkt nog steeds niet... :(
Net als ExtendGoT, die doet het ook niet meer :(
Na MaxVersion op 4.0.0.* gezet te hebben lijkt ExtendGoT hier gewoon te werken hoor?

Is Gecko 1.9 er pas sinds RC1 ingekomen? Ik had eerder de 3.0 beta's gedraaid, en die draaiden re-de-lijk, maar RC1 is gewoon heerlijk vlot met renderen!
Zelfs even het "LJM" topic geopend, maar dat was binnen een paar seconden al gerenderd terwijl dat vroeger toch 10 / 20 seconden zou duren.

Ook nog geen rare bugs / quirks tegengekomen, waar de beta's er nog zat hadden (memory usage, proces dat blijft hangen, 'verdwenen' connectiviteit, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:25
Ik kan sinds de Fx3 RC1 niet meer inloggen op Gmail :S Wel via IE7, dus daar ligt het niet aan. Ik denk dat ik bij Fx3 final toch maar een hele versie installatie doe van Firefox, misschien iets te veel overschreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Je kunt ook gewoon een nieuw profiel maken en daar standaard FF mee opstarten. Even firefox.exe opstarten met de commandline-optie -profilemanager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Hebben meer mensen het 'probleem' dat de sneltoetsen niet altijd werken?
Neem bijvoorbeeld ctrl+w om tabbladen te sluiten, die doet bij mij soms helemaal niets. Als ik dan tienduizend keer in het venster klik, dan doet ie het pas weer.
Kan het te maken hebben met een soort beveiliging die voorkomt dat je per ongeluk een tabblad met een video wegklikt, want ik heb zo het idee dat het vooral voorkomt bij webpagina's met video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Reef_91 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:54:
Hebben meer mensen het 'probleem' dat de sneltoetsen niet altijd werken?
Neem bijvoorbeeld ctrl+w om tabbladen te sluiten, die doet bij mij soms helemaal niets. Als ik dan tienduizend keer in het venster klik, dan doet ie het pas weer.
Kan het te maken hebben met een soort beveiliging die voorkomt dat je per ongeluk een tabblad met een video wegklikt, want ik heb zo het idee dat het vooral voorkomt bij webpagina's met video.
Volgens mij komt dat omdat een flash-object de 'focus' heeft binnen de webpagina. Enige wat dan idd helpt is om op de webpagina te klikken zodat de focus weer buiten het flash-object ligt.

Heb het idee dat dit een feature is en geen bug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Hmm, dat klinkt erg logisch, aangezien dat voorbeeld wat ik genoemd had met flash had te maken. Maar waarom zou zo'n object de focus moeten krijgen? Kan het niet zo zijn dat gewoon de hele pagina focus heeft en zo dat dus ctrl+w werkt.
Ik heb nul,nul verstand van webpagina's, dus zou wel leuk zijn als iemand mij dat kan uitleggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Komt omdat zo'n flash object ook 'gecontrolled' kan worden met het toetsenbord (druk maar een paar kee rop tab in youtube). En dus gaat alles wat je met het toetsenbord doet naar dat flash-filmpje en niet naar je browser.

Ik heb het ook even met Internet Explorer geprobeerd en daarbij lijkt het wel wat anders te gaan. Bijv. met TAB gaat ie wel eerst alles binnen youtube af, maar daarna gaat ie verder naar de gewone webpagina. Ook bijv. control + F blijft in IE gewoon werken en in FF niet. Zal er misschien ik mee te maken hebben dat de flash-plugin voor IE wat beter geïntegreerd is dan die voor FF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Okay, bedankt voor de uitleg. :)
Dat is idd de reden dat ik het me afvroeg; de sneltoetsen werken wel altijd in IE7.
Maargoed, er is mee te leven, ik vind FF veel lekkerder surfen dan IE. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:32

Sebazzz

3dp

Palomar schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:29:
Zal er misschien ik mee te maken hebben dat de flash-plugin voor IE wat beter geïntegreerd is dan die voor FF.
:? Is dit een feit of een aanname?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Sebazzz schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 18:28:
[...]

:? Is dit een feit of een aanname?
aanname, vandaar dat er 'misschien' staat ;) Feit is wel dat het gedrag onder IE geïntegreerder lijkt, omdat bepaalde toetsencombi's dan wel gewoon werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reef_91 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 18:09:
Okay, bedankt voor de uitleg. :)
Dat is idd de reden dat ik het me afvroeg; de sneltoetsen werken wel altijd in IE7.
Maargoed, er is mee te leven, ik vind FF veel lekkerder surfen dan IE. :9
... en het is veel sexier! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Nogal een vreemde bug in RC1. Ik heb in mn rightclick menu soms lege opties staan, of soms staat er helemaal niks meer en krijg ik boven en onderaan een pijltje. Addons: Adblock Plus + Filterset.G, Colorfultabs, Mouse Gestures, Tab Mix Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Ik heb soms een vaag iets met firefox. Gister weer, mijn zoontje had een paar keer achter elkaar de pc gereset. Ik ga uiteindelijk weer ff achter de pc, start ik firefox op, is ie helemaal clean, alle addons denken voor het 1st geactiveerd te zijn en mijn bladwijzers zijn gehalveerd in aantal... (gelukkig backed firefox die dingen zelf up, want had dat al een poosje niet meer gedaan). Hoe kan dit gebeuren?

Mijn profiel backup was ook niet meer echt up2date, dus ik moest ff clean beginnen. (geen ramp, maar wel irritant natuurlijk...) Is overigens gewoon firefox 20014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klik hier om deel te nemen aan de wereldrecordpoging van meeste downloads op één dag (release Firefox 3).

Goed, na deze schaamteloze spam :P toch nog wat nuttige info: Firefox 3 RC 2 komt binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan daar geen berichtje op de frontpage over geplaatst worden? Alle tweakers nederland laten invullen... lossen we meteen het imagoprobleem dat niemand hier firefox gebruikt op.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2008 16:58 . Reden: de belgen zijn verslagen.. ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:29

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik heb net een topic geopend in de HK hierover, maar idd, een FP bericht zou beter zijn...

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 15:51:
Kan daar geen berichtje op de frontpage over geplaatst worden? Alle tweakers nederland laten invullen... lossen we meteen het imagoprobleem dat niemand hier firefox gebruikt op.
WHiZZi schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 16:25:
Ik heb net een topic geopend in de HK hierover, maar idd, een FP bericht zou beter zijn...
M'n submit heeft de FP gehaald O+ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 15:35:
Klik hier om deel te nemen aan de wereldrecordpoging van meeste downloads op één dag (release Firefox 3).

Goed, na deze schaamteloze spam :P toch nog wat nuttige info: Firefox 3 RC 2 komt binnenkort.
Ligt het nou aan mij of werkt die site niet? Ik zie dat je kan "pledgen", maar in het kaart overzicht lijkt nog niemand dat gedaan te hebben. Daarnaast krijg ik bij het op de pledge knop drukken wel een javadinges popup, maar die lijkt verder niks te doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:46
http://edition.cnn.com/live/

Krijgt iemand daar beeld bij? Mijn stream blijft zwart (wel geluid) dit in zowel met versie 2.0.0.14 als 3.0 RC2.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
@jules: Werkte prima bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Hij doet het nu ook prima bij mij. Ook zijn er eindelijk getalletjes te zien in de map. Denk dat het gewoon aan de site zelf lag.

Valt me overigens wel op dat ons kleine kikkerlandje behoorlijk mee gaat met de grotere landen. D'r zijn op dit moment maar een paar landen waar +20k mensen gepledged hebben, terwijl wij nu op 17K staan, ongeveer gelijk aan Duitsland (20K), Frankrijk (18K), Engeland (16K), Spanje (17K) Italië (19K).
België blijft achter met een 6K, terwijl een Polen weer mee doet met de toppers; 36K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Ik heb RC1 net geïnstalleerd, en deed een sync met Foxmarks. In het standaard profiel heb je in de bookmarks toolbar een onderdeel "Most Visited", maar die is nu verdwenen. Enig idee hoe ik die er weer terug op kan krijgen? Ik heb bij Customize... optie uit het contextmenu al gekeken, maar daar zie ik hem niet tussen staan.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michali schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:24:
Ik heb RC1 net geïnstalleerd, en deed een sync met Foxmarks. In het standaard profiel heb je in de bookmarks toolbar een onderdeel "Most Visited", maar die is nu verdwenen. Enig idee hoe ik die er weer terug op kan krijgen? Ik heb bij Customize... optie uit het contextmenu al gekeken, maar daar zie ik hem niet tussen staan.
Open de organiser (Library). Maak een nieuwe bookmark aan, met bijv. deze titel: Meest bekeken sites en geef dit path op als locatie: place:queryType=0&sort=8&maxResults=10

Hoe je andere 'slimme' bookmarks kan maken, raad ik je aan om ff deze site te checken. Staat het allemaal duidelijk op uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Bedankt, precies wat ik moet weten. Fijn die link ook erbij. :)

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 18:04

wontcachme

You catch me? No you wont

SuperRembo schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 18:02:
Firefox 3 RC1 werkt lekker snel, super!

Maar die nieuwe urlbar vind ik waardeloos.
* Als ik naar een locale testserver "test" wil, maar die is down, dan wil ik gewoon een pagina te zien krijgen waaruit blijkt dat "test" niet bereikbaar is. Vreselijk irritant dat ik nu opeens op www.test.com terecht kom.
* Het zoeken in titels van pagina's die ik bezocht heb is irritant, je krijgt 99 van de 100 keer niet wat je verwacht of wat je zoekt.
Het vervelende is ook nog dat je dit (voor zover ik weet) allemaal niet kan uitschakelen :( Er is wel een addon die het uiterlijk veranderd naar de oude stijl (oldbar), maar die irritante manier van zoeken ben je daar niet mee kwijt.
Great minds think alike >:)

Ik vind die slimme bladwijzers nou ook niet echt handig. Als er nou een manier was om bepaalde favorieten te kunnen uitsluiten van verschijnen in URLbar dan zou ik het echt helemaal geweldig vinden, dat zoek ik namelijk.

Maar FF3.0 RC1 is idd sneller dan 2.0 bij mij. Erg veel sneller zelfs

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Als je met FF3 een executable downloadt en die vervolgens wil runnen dan krijg je nu zo'n 'security warning' waarbij je moet bevestigen dat je het gedownloade bestand wilt runnen... Internet Explorer doet dit geloof ik ook, maar FF2 deed dit niet. Iemand een idee hoe ik dit uit kan schakelen in FF3? (dus niet dat vinkje in de dialog box, want dat werkt alleen per bestand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
ftp://ftp.mozilla.org/pub...eases/3.0rc2/win32/en-US/
RC2.

Denk dat ik gewoon op de final ga wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Mn updater geeft nog niks aan, dus ik wacht er nog even mee ;) Ben benieuwd of er nog merkbare dingen veranderd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 18:04

wontcachme

You catch me? No you wont

Of via hier:
http://www.mozilla.com/en-US/firefox/all-rc.html en dan de downloadlocatie kopieren en de RC1 vervangen in RC2 en dan komt hij in NL binnenrollen. Kan alleen niet zien of het daadwerkelijk ook RC2 is, aangezien er niks staat in de "help-->over firefox"

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Even een vraagje voor FF3:
Weet iemand of het mogelijk is om het 'Save as' dialog voor executables te veranderen naar een normaal download-window waarin ik ervoor kan kiezen om de executable direct te runnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
r0b schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 21:33:
Even een vraagje voor FF3:
Weet iemand of het mogelijk is om het 'Save as' dialog voor executables te veranderen naar een normaal download-window waarin ik ervoor kan kiezen om de executable direct te runnen?
Dat heeft nooit gekund met Firefox vanwege de veiligheid (beetje betuttelend imo, ik maak dat zelf wel uit...).

Er is wel een plugin genaamd opendownload waarmee dit kan, maar die werkte bij mij niet altijd even goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 18:29:
Mn updater geeft nog niks aan, dus ik wacht er nog even mee ;) Ben benieuwd of er nog merkbare dingen veranderd zijn.
Morgen wordt RC2 officieel gereleased. Ben er voor 99,9% zeker van dat er niets veranderd is voor de zeer grote meerderheid van de gebruikers. Dit is hoogstwaarschijnlijk de laatste RC voor de final release.

Voor de geïnteresseerden: Nightly's van Firefox 3.1 Nog niet echt grote veranderingen, maar dat gaat wel binnenkort komen. Haalt 74/100 76/100 in de Acid3 test t.o.v van de 3.0 'branch' die 71/100 haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
RC2 heet ineens Hypnostar in plaats van firefox. Staat in de titlebar en bij over. Alleen staat er dan wel weer firefox bij het logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
LOTG schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 09:53:
RC2 heet ineens Hypnostar in plaats van firefox. Staat in de titlebar en bij over. Alleen staat er dan wel weer firefox bij het logo.
hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook niet.
Sinds ik RC 2 geinstalleerd heb werkt het update lijstje onderaan op de IGN pagina's niet meer :(

[edit]
na het legen van de cache doet hij het weer :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2008 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Ik heb het al gevonden. Gisteren een plugin geinstalleerd die het niet deed met RC1, die het blijkbaar wel met RC2 doet een van de functionaliteiten bleek te zijn dat hij je browser renamend naar een random naam. (Firesomething).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:27
oef die niewe firefox zuigt, ik heb die beta rc2, ziet er raar uit, vooral die terug knop. Die url balk ziet er raar uit, hij loopt bij mij veel trager dan firefox2, geheugengebruik is niet echt veel gedropt, vergeleken met firefox2.. kortom een een aanfluiting.

(ik heb nog niet gekeken met veel tabs open, aangezien rc2 zo traag als ik weet niet wat is, en steeds vast lijkt te lopen, zelfs op tweakers.net. Met firefox2 geen problemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
LeVortex schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:54:
oef die niewe firefox zuigt, ik heb die beta rc2, ziet er raar uit, vooral die terug knop. Die url balk ziet er raar uit, hij loopt bij mij veel trager dan firefox2, geheugengebruik is niet echt veel gedropt, vergeleken met firefox2.. kortom een een aanfluiting.

(ik heb nog niet gekeken met veel tabs open, aangezien rc2 zo traag als ik weet niet wat is, en steeds vast lijkt te lopen, zelfs op tweakers.net. Met firefox2 geen problemen)
goh, bijna iedereen geeft aan dat FF3 veel sneller draait dan FF2 en jij komt nu dus even verkondigen dat dat niet zo is? En zelfs dat FF3 dus maar zuigt.. En dan ook nog even vermelden dat de back-knop niet mooi is, terwijl je dat ook van te voren had kunnen weten door je even in te lezen voordat je hem ging installeren. Net als die URL-balk.

Denk na voordat je iets post/doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphis177
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
Waar kan je de wijzigingen tov RC1 vinden? Op de meuktracker vind je enkel een algemene beschrijving van FF3, maar dat wisten we natuurlijk allemaal al sinds de beta. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:25
LeVortex schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:54:

Kijk dat jij het niet mooi vind is een ander verhaal, maar daardoor zuigt iets nog niet! Overigens kun je (als je dat wilt) nog altijd skins/themes installeren voor Firefox en ben je van 'die lelijke interface' af.

Daarnaast loopt Firefox 3 al sinds beta 4 (misschien niet al te stabiel) al een stuk sneller dan versie 2. Echter zou ik nog steeds graag een x64 versie zien. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 20:02
Heb nu net FF3 geinstalld, had heel wat problemen met bookmarks, hij haalde nog ergens oude op van vroeger die niet in mijn profiel stonden, ik vind het beetje raar, precies alsof FF2 en FF3 een eigen systeem hebben binnen de profiel folder om hun bookmarks te stockeren.

ik had dus ooit fF3 gehad, die heeft dan wrschlk indertijd de FF2 bookmarks overgenomen, een eigen systeem gemaakt, en nu install ik FF3 terug (was toen nog buggy, FF3) en krijg ik terug oude bookmarks van indertijd een testrit met 3.

Nu, lijkt wel wat sneller op te starten, sites laden wat trager (maar kan ook zijn door fresh install enz... na die perikelen van hierboven)...

Eerste wat me opviel (door een soort van ticje wat ik altijd heb) is dat wanneer je triple clickt op een regel, deze nu de hele paragraaf/alinea selecteert, WIL IK DUS NIET !

Heb even gegoogled, en vond dan bij about:config het volgende:
browser.triple_click_selects_paragraph;false

En dan doet ie het weer zoals vroeger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Dat komt omdat FF2 en FF3 ook echt een verschillend systeem hebben. FF3 zet de boel nu in een sqlite database en de bookmark functionaliteit is flink uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
DizzyWeb schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:51:
Dat komt omdat FF2 en FF3 ook echt een verschillend systeem hebben. FF3 zet de boel nu in een sqlite database en de bookmark functionaliteit is flink uitgebreid.
EUUUUUHM, is dat ook gebeurd met de verzameling van pwd's ? wnt ik had mij geregged bij B&O site, maar hij heeft nu niets aangevuld env oor zover ik me herinner deed mijn 2 dat wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Browsen gaat echt snel in de nieuwe firefox versie maar blijkbaar kan je nog steeds niet de functionaliteit van de oude URL balk terugkrijgen. Dat verpest het toch eigenlijk wel voor mij. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Laatst online: 20:30

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Wat heeft iedereen tegen die nieuwe URL balk? Ik vind het echt super handig, ga nu wat anders om met mijn history en bookmarks en kan veel meer dingen terugvinden, super!
Zeker het taggen van bookmarks en automatische mapjes maken die bookmarks met tag a weergaven werkt echt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Lt. Marx schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 19:22:
Wat heeft iedereen tegen die nieuwe URL balk? Ik vind het echt super handig, ga nu wat anders om met mijn history en bookmarks en kan veel meer dingen terugvinden, super!
Zeker het taggen van bookmarks en automatische mapjes maken die bookmarks met tag a weergaven werkt echt super!
ik vind het wel handig, alleen irri dat sites die niemand hoeft te zien ook nogal snel opkomen :9

Verder, het verbaasde mij ook van de manier waarop het vergroten en verkleinen in ff nu is gedaan, het wieltje gaat nu net omgekeerd, vroeger als je control en het wieltje naar achter liet draaien (dus alsof je naar onder scrollt) dan vergrootte ie dacht ik nu is het net omgekeerd.

Daarenboven vergroot/verkkleint ie ook tweakers heel anders dan vroeger..., buttons en alles vergroot of verkleint nu !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Lt. Marx schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 19:22:
Wat heeft iedereen tegen die nieuwe URL balk?
Een regel per entry met URL links en titel rechts vind is waarschijnlijk overzichtelijker dan twee regels per entry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
HyperBart schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 19:54:
[...]

ik vind het wel handig, alleen irri dat sites die niemand hoeft te zien ook nogal snel opkomen :9
Lol, ik vroeg me ook al af wat zoveel mensen moeilijk zitten te doen over die nieuwe adresbalk, maar dát is het dus! Die mensen hebben allemaal pr0n-links in hun bookmarks staan >:) :P

Maargoed, ik heb geen links die niemand mag zien in mn bookmarks :P, dus kan alleen maar zeggen dat ik het een erg handige functie vind.
Daarenboven vergroot/verkkleint ie ook tweakers heel anders dan vroeger..., buttons en alles vergroot of verkleint nu !
Dat is idd een van de grotere verbeteringen in FF. Alles schaalt mee, ipv. alleen tekst bij FF2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
wat ook wel heel sjiek/leuk is, als je nu tekst selecteer en je versleept die heb je zo een mooi grafisch effectje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:27
Palomar schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:58:
[...]

goh, bijna iedereen geeft aan dat FF3 veel sneller draait dan FF2 en jij komt nu dus even verkondigen dat dat niet zo is? En zelfs dat FF3 dus maar zuigt.. En dan ook nog even vermelden dat de back-knop niet mooi is, terwijl je dat ook van te voren had kunnen weten door je even in te lezen voordat je hem ging installeren. Net als die URL-balk.

Denk na voordat je iets post/doet.
hey ik zeg ook niet dat het me heel veel uitmaakt van die back-knop.. (of zei het misschien wel, bedoelde het alleen niet zo O-) ) maar als ik om de haverklap halve freezes krijg met firefox 3, dan gebruik ik liever 2, die dat niet heeft.

Maar als jij firefox 3 op mijn laptop zou zien, zou je hem ook trager vinden, heb ook enorme last van input lag, letters die ik type komen veel later.

(vista sp1 x64, misschien dat het daaraan ligt ofzo)
(en het is niet omdat ik bij ff2 alle plaatjes gecached heb ofzo en bij ff3 nog niet, want ik heb toch wel even ff3 gebruikt voordat ik commentaar gaf)

edit: kan iemand een filmpje afspelen van o.a. dumpert? die schokt in ff3 :/ kan het komen omdat ik beide heb? ff2 en ff3 dat die daarom raar doet (staan niet te gelijk aan)

[ Voor 14% gewijzigd door LeVortex op 06-06-2008 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Nu de meeste van mijn addon's eindelijk ook werken, ook maar eens de overstap gemaakt naar versie 3. Moet zeggen dat het allemaal net even wat lekkerder smoelt en sneller aanvoelt.

Gelijk mooi de kans om op een nieuwe install niet of nauwelijks gebruikte add-on's & bookmarks te verwijderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik heb nu 1 dingetje wat zich volgens mij pas sinds RC2 voordoet. Namelijk dat ik soms niet meer back of forward kan doen met alt+links/rechts. Deze knoppen heb ik gebind aan de back/forward-knoppen op mn muis. In IE of andere applicaties werkt het nog wel (zowel met de muis als toetsencombo).
Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Laatst online: 28-05-2021
HyperBart schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 23:13:
wat ook wel heel sjiek/leuk is, als je nu tekst selecteer en je versleept die heb je zo een mooi grafisch effectje...
Is vooral bij plaatjes leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Xrenity schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 15:47:
[...]

Is vooral bij plaatjes leuk ;)
Hey, cool, wist ik niet dat dat daarbij ook ging (niet dat ik ooit echt afbeeldingen vaak sleep ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Palomar schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 21:42:
[...]

Dat heeft nooit gekund met Firefox vanwege de veiligheid (beetje betuttelend imo, ik maak dat zelf wel uit...).

Er is wel een plugin genaamd opendownload waarmee dit kan, maar die werkte bij mij niet altijd even goed.
Dat weet ik, het enige wat ik tegenkwam was een vieze hack voor FF2
Maar ik ga opendownload proberen, thx! d:)b

edit:

Werkt prima! Even in install.rdf de maxversion op 4.0.0 gezet en het werkt onder FF3 RC2. :)

[ Voor 10% gewijzigd door r0b op 06-06-2008 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Heb 3.0 RC 2 ff geprobeerd om te kijken of www.vi.nl nu wel goed rendert, maar helaas >>uninstall

Wel mooi effect van die foto's verslepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Sjah schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:21:
Heb 3.0 RC 2 ff geprobeerd om te kijken of www.vi.nl nu wel goed rendert, maar helaas >>uninstall

Wel mooi effect van die foto's verslepen.
Wat zeg jij nu ?

Bij mij rendert ie alles goed...

Kan je ergens iets laten zien wat niet goed gerenderd is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
HyperBart schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:22:
[...]

Wat zeg jij nu ?

Bij mij rendert ie alles goed...

Kan je ergens iets laten zien wat niet goed gerenderd is ?
zie jij niet zo'n hele groot wit gedeelte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja heb jij dat niet dan, vet groot wit vlak, dat je helemaal naar onder moet scrollen. Zou het aan add-ons liggen die ik heb. Zou het weer dat adblock-plus zijn.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
ah, wist niet dat dat een render fout was ;)

centerparcs.be rendert ie ook niet goed !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Rendert 'ie niet goed of is de code van die site niet goed?

Geen idee welke het is, maar voetbal zuigt toch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
TheZeroorez schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 17:11:
Rendert 'ie niet goed of is de code van die site niet goed?

Geen idee welke het is, maar voetbal zuigt toch :+
denk code ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dat denk ik ook wel,maar Fx2 deed um wel goed he.

ps. het ligt niet aan mijn addons, in safe-mode deed die het ook fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Sjah schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 17:19:
Dat denk ik ook wel,maar Fx2 deed um wel goed he.

ps. het ligt niet aan mijn addons, in safe-mode deed die het ook fout.
Denk dat ze ergens een margin of padding niet hebben ingesteld en uitgaan dat de browser zelf een geschikte default-waarde gebruikt. IE en FF2 deden dat idd, maar FF3 houdt zich nóg beter aan de standaarden en doet dit anders. Maw. waarschijnlijk hoeven ze 1 regeltje aan de stylesheet toe te voegen en het werkt weer goed. Ik zie nog niet echt redenen om dus de hele browser maar direct links te laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:04
Palomar schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 14:00:
Ik heb nu 1 dingetje wat zich volgens mij pas sinds RC2 voordoet. Namelijk dat ik soms niet meer back of forward kan doen met alt+links/rechts. Deze knoppen heb ik gebind aan de back/forward-knoppen op mn muis. In IE of andere applicaties werkt het nog wel (zowel met de muis als toetsencombo).
Meer mensen hier last van?
Kijk ik daar nu zo grandioos overheen, of waar vind je die optie? Keys assignen op acties om te browsen? Zit hier met mn Eeepc, zou wel fijn als de backknop op een toets gezet kon worden ipv backspace.

overigens :9, mini theme erop, wat classic compact options en het werkt subliem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
(linker) alt en de pijltjes werken prima, daar hoef je ook niets voor aan je muis te binden. Bij de meeste muizen werken de knoppen ervan ook prima, dus hoef je er ook geen keys aan te hangen trouwens.

Zit je probleem niet gewoon bij het aan elkaar knopen van die twee acties? (loopje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Tomino schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 17:30:
[...]

Kijk ik daar nu zo grandioos overheen, of waar vind je die optie? Keys assignen op acties om te browsen? Zit hier met mn Eeepc, zou wel fijn als de backknop op een toets gezet kon worden ipv backspace.

overigens :9, mini theme erop, wat classic compact options en het werkt subliem!
nee, heb ik ook met de Logitech-software gedaan van mn muis... Al kan het ook wel met het progje Autohotkey.

Op mn EeePC doe ik gewoon backspace om terug te gaan (en shift+backspace voor forward) ;)
Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.