[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste
Acties:
  • 59.985 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Firefox - The browser you can trust

Het grote Firefox topic (deel 10)
Deze topicstart is gebaseerd op de topicstarts en berichten uit de vorige delen van dit topic. Speciale bedankjes gaan naar DaannO voor het deels opnieuw coden van de TS, The_Zeroorez (deel 9), Gert-Paul (deel 3, 4, 5, 6, 7 en 8 ), Woudloper (nieuwe layout), BtM909 (deel 2) en Cybersteef (deel 1). Mochten er nog zaken ontbreken, neem dan gerust contact op met mij.

Voorafgaande topics:
  1. [rml][Firefox 0.8] Wat vinden we er van? (was Firebird)[/rml]
  2. [rml][Firefox] Wat vinden we ervan? Deel II[/rml]
  3. [rml][Firefox] Wat vinden we ervan? Deel III[/rml]
  4. [rml][Firefox] Wat vinden we ervan? Deel IV[/rml]
  5. [rml][Firefox] Wat vinden we ervan? Deel V[/rml]
  6. [rml][Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VI[/rml]
  7. [rml][Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VII[/rml]
  8. [rml][Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VIII[/rml]
  9. [rml][Firefox] Wat vinden we ervan? Deel IX[/rml]
  10. [Firefox] Wat vinden we ervan? Deel X

Waarom Firefox gebruiken?
Firefox biedt onder andere ondersteuningen voor de volgende functies:
  • Pop-up blokkering
  • Tabbed-browsing
    In Firefox kun je ook instellen hoe links uit andere programma's geopend moeten worden. Dus in of links in een nieuw tabblad, het huidige tabblad of in een nieuw venster moeten openen.
    Er zijn verder ook expermentele opties toegevoegd hoe links binnen Firefox geopend moeten worden. Ga naar about:config en verander browser.tabs.showSingleWindowModePrefs in true om deze opties in het Geavanceerd-paneel van je opties te tonen.
  • Privacy en beveiliging
  • Zoekfunctie
  • Add-ons
  • Versie 2.0 is beschikbaar in 37 talen (waaronder Nederlands)
Voor een geheel overzicht van alle features kan er hier (functieoverzicht) en hier (Unofficial Firefox 1.5.0.5 changelog) worden gekeken. Van de laatste is er helaas nog geen nieuwere beschikbaar.

Waar kan ik Firefox downloaden?
Voordat je Firefox ook daadwerkelijk gaat downloaden is het verstandig om de minimale systeemeisen door te nemen om er zeker van te zijn dat het op jouw systeem gaat draaien. Het is niet aannemelijk dat je systeem niet krachtig genoeg is, maar toch.

Windows:
Installer:Engels | Nederlands

Linux:
GTK2 + XFT installer:Engels | Nederlands
GTK + XFT (zonder installer):Engels | Nederlands

MacOS X:
Compressed Disk Image:Engels | Nederlands

Zip-versies
Sinds Firefox 1.0.2 worden er geen officiële zip-versies meer aangeboden na de problemen die o.a. met Firefox 1.0.1 boven tafel kwamen. Voor de mensen die ze echt nodig hebben zijn ze ook wel als nightly te downloaden van dezelfde datum. Voor 1.0.8 kan dat vanaf [url=fftp://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/latest-aviary1.0.1/]deze[/url] twee mappen voor respectievelijk Engels en NL. De Nederlandse is zeker de 1.0.7, van de Engelse is het niet duidelijk of daar ook de laatste veranderen meegenomen zijn. Portable Firefox is in dat geval een beter alternatief dan de zip.

Mirrors:
http://www.mozilla.org/products/firefox/mirrors.html

Nightly Builds:
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/

Bekende problemen:
  • Als Firefox is geïnstalleerd op een systeem met beperkte rechten, moet het de eerste keer opgestart worden door iemand die rechten heeft op die locatie. Anders worden sommige bestanden niet goed aangemaakt. Hierdoor kunnen er fouten optreden.
  • Op Win9x systemen kan het Windows pictogram te zien zijn. Zie deze tip om dat pictogram te veranderen.

Heb je nog wat handige links voor mij?
In onderstaande lijst zijn diverse links opgenomen welke meer informatie geven over Firefox en daaraan gerelateerde producten/onderdelen.

FAQ

Vraag: Hoe schakel ik de melding dat er nieuwe plugins gevonden zijn uit?
Volgens deze reactie op het Mozillazine Forum door het volgende te doen:
about:config
plugin.default_plugin_disabled --> False

Vraag: Hoe kun je extensies, die eigenlijk voor oudere versies van Firefox gemaakt zijn, toch gebruiken?
Daarvoor moet het maximale extensienummer in de extensie wijzigen. Dit kan als volgt worden gedaan:
  1. Open de xpi nadat je hem gedownload hebt in een archive-editor, 7-Zip of WinRar bijvoorbeeld
  2. Open het bestand install.rdf;
  3. Verander daarin de X in <maxversion>X</maxversion> in het versienummer van je huidige Firefox
Mocht je meer informatie willen, kijk dan hier. Ook kun je van www.extensionsmirror.nl aangepaste versies van extensies downloaden, of de extensie 'Nightly Tester Tools' gebruiken.
Vraag: Outlook (of ander programma's), snelkoppelingen of IE favorieten openen of 2 Firefox vensters of geven een foutmelding. Hoe moet ik dat oplossen?
Dit is op te lossen door een nieuwere versie van Firefox te installeren. Op deze pagina vind je meer informatie over het probleem.
Vraag: Hoe zorg ik ervoor dat er een nieuw tab in plaats van een nieuw window voor externe links geopend wordt?
Maak gebruik van de volgende verborgen optie:
browser.tabs.showSingleWindowModePrefs --> True

Na deze activatie kan je kunt de opties dan vinden onder:
Tools > Options > Advanced > Tabbed Browsing 
of
Extra > Opties > Geavanceerd > Navigeren met tabbladen

Vraag: Waar kan ik mijn profiel vinden?
Dit verschilt per OS wat wordt gebruikt om Firefox te draaien. Hieronder vind je een overzicht waar de profielen terug zijn te vinden:
  • Win XP/2000: %AppData%\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.default\ , waarbij xxxxxxxx 8 willekeurige karakters zijn. Kijk in C:\Documents and Settings\[User_Name]\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles en de rest spreekt voor zich.
  • Windows 95/98/ME: C:\WINDOWS\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.default\
  • Linux: ~/.mozilla/firefox/profiles/xxxxxxxx.default/
  • MacOS X: ~/Library/Application Support/Firefox/Profiles/xxxxxxxx.default/ .
Vraag: Als ik de terugknop gebruik kom ik sommige pagina's weer bovenaan uit. Hoe komt dit?
[i]Firefox houdt niet op alle pagina's vast waar je gebleven bent. Dit is een bekend probleem. Op GoT kun je het in ieder geval oplossen door in je Voorkeuren (via Myreact in het menu bovenaan) HTTP 304-headers aan te zetten.
Dit blijkt alleen ook niet voor iedereen te werken, voor de meesten wel.

Met Firefox 2.0 zou dit probleem verholpen moeten zijn, helaas is dit nog steeds niet zo./i]
Vraag: In Firefox 2.0 zitten van die leuke shortkeys. Op GoT gebruik ik vaak Alt+S op te posten, en nog meer van die dingen. Dit gaat niet meer, omdat Firefox ze gebruikt. Hoe zet ik dit uit?
Hiervoor moet je twee waardes in de verborgen instellingen aanpassen...
ui.key.chromeAccess --> 0
ui.key.contentAccess --> 4

Vraag: In Firefox 2.0 is de 'search as you type' zoekbalk veranderd, ik wil de 'echte' terug!
Hiervoor moet je een regeltje text in je UserChrome.css plakken.
#FindToolbar > * {display:-moz-box}

Vraag: In Firefox 2.0 worden mijn tabs, als de balk erg vol is, in een menu'tje gegooit, en ik wil ze gewoon allemaal naast elkaar zien! Hoe zet ik dit weer zoals het vroeger was?
Hiervoor moet je de volgende code in je UserChrome.css plakken.
.tabs-alltabs-stack {display: none !important;}

Voor meer vragen kun je de officiële (Nederlandse) FAQ bekijken.

Firefox extensies, thema's & plugins

BBCodeExtra, makkelijk op verschillende fora om snel BBCode te gebruiken. Zie [smilies]BBCode extensie in firefox met GoT smilies voor BBCode met GoT-smiles :)
• Tabbrowser Extensies:
  • Tabbrowser Preferences - instellen waarvoor een nieuwe tab geopend moet worden
  • Tab Mix - Extensie die veel instellingen heeft maar niet zo instabiel is als TBE.
  • Tabbrowser Extensies - Super uitgebreide opties voor tabbed browsing Gebruik op eigen risico, afgeraden door developers. Kijk hier voor losse extensies die voor dezelfde functionaliteit zorgen.
IE Tab Om websites die helemaal niet in Firefox draaien, als je die nog tegenkomt, snel 'in IE' te kunnen bekijken
DownloadStatusbar of Downloadmanager tweak -- als je de standaard DL manager niet goed genoeg vind. De download manager vervangen door een externe kan met DownloadWith
Webdeveloper - Makkelijker voor WebDevelopers. Verschillende functies om windows te resizen, css te editen en nog veel meer..
Mozilla Backup - Een losstaand programma dat makkelijk een backup van je Firefox profiel kan maken. Zo kun je snel instellingen overzetten (bv als je een keer een nieuw profiel moet maken omdat de oude problemen geeft)
MinimizeToTray - Handig voor mensen die Firefox in de systemtray handiger vinden, in plaats van op de taakbalk.
• Webpagina's naar je eigen wensen aanpassen:• Stop vervelende ads/flash filmpjes:
  • Adblock, makkelijk om ads te blocken. Zet GoT en T.net wel op de whitelist, als je dit niet doet riskeer je een ban! Bovendien is het wel zo netjes om ons mooie forum een beetje steun te geven.
  • ucchan heeft een tutorial geschreven hoe je deze filters goed op kunt zetten.
  • FlashBlock zorgt ervoor dat Flash filmpjes niet automatisch gestart worden maar dat je eerst moet klikken om ze te starten.
  • TweakNetworkSettings zorgt voor het makkelijk instellen van het maximale aantal verbindingen, of pipelining aanstaat etc.
[/td]

Het installeren van verschillende plugins/handigheidjes in Linux

Java: Installeer, als je dat nog niet had, een java runtime environment of een development kit (deze als je ook in java wilt programmeren), zoals J2RE1.4. Vervolgens zoek je de locatie van de file javaplugin_oji.so (dit kan afwijken, het eindigt in ieder geval op oji.so, dus gebruik find/locate hierop). Doe als je het path van deze file gevonden hebt dit als je in /usr/lib/mozilla-firefox/plugins staat: ln -s /usr/lib/j2se/1.4/jre/plugin/i386/mozilla/javaplugin_oji.so . Herstart firefox en kijk bij about:plugins of het gelukt is.
Flash. Gebruik de flash linux installer van macromedia (typ deze 3 woorden in in je adresbalk en je bent er) en maak net zoals bij java in /usr/lib/mozilla-firefox/plugins symlinks naar de files /usr/lib/flashplugin-nonfree/flashplayer.xpt en /usr/lib/flashplugin-nonfree/libflashplayer.so .
• Als je geen rootrechten op het systeem hebt maar deze software wel aanwezig is kun je de symlinks maken in ~/.mozilla/plugins/ . Eventueel moet je deze directory nog zelf aanmaken.
• Als je graag wilt dat externe applicaties firefox gebruiken om urls in te openen (zoals amsn, xchat) kun je dit als volgt doen:
mozilla-firefox -remote "openurl(http://www.tweakers.net)"
Probeer dit eens uit vanaf de shell en kijk ook eens hier naar wat de opties zijn. Uiteraard hangt de representatie van de url af van de applicatie die het commando geeft, bij amsn is het bijvoorbeeld $url.

Schaamteloze copy van 't vorige deel, ik ga er nog even met de opmaak en content bezem erdoorheen. Mochten mensen aanvullingen hebben, dan ben ik bereikbaar via DM :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Topic opnieuw gepost, vanwege mijn twee steeds vervelender wordende problemen:
BtM909 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 11:34:
Ik heb tegenwoordig iets raars in m'n Firefox 2.0.

Als m'n browser sessie een tijdje openstaat, verspringt de caret positie ineens terwijl ik aan 't typen ben.

Dus bij wijze van spreken. De g ingedrukt houden, levert op:

ggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg|ggg

Heeft iemand dit ook al gezien? Zoeken op internet is erg lastig, omdat alle websites direct praten over javascript oplossingen (webdesign related dus; heb al een hoop ge-exclude, maar levert alsnog niks op).

Als laatste add-on heb ik Firebug geinstalleerd. Ga die een tijdje uitschakelen, kijken of dat het probleem veroorzaakt.

Wie o wie herkent het probleem?
BtM909 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 15:44:
Ik wordt steeds vermoeider van Firefox -O-

[afbeelding]

Deze melding krijg ik op 1 specifieke website. Heb het inlogscherm al geprobeerd te ontcijferen ;), maar geen vreemde dingen kunnen zien. Heel apart, want het is een https pagina, dus hij zou in principe al helemaal geen wachtwoord hoeven op te slaan (FF slaat het wachtwoord overigens ook niet op).

Heb het ook direct met een nieuw profiel, dus niet profiel gerelateerd. En helaas ook hier geldt weer: geen enkele referentie op het internet :'(
Heb het op 1 werkplek, nieuw profiel, complete reinstall en add-ons uitzetten helpt niet.

Enige wat ik dus denk is dat het tweede probleem alleen op bepaalde sites voorkomt, zal dus nog ff in de source moeten duiken om te zien wat er anders is. Het eerste probleem komt compleet random voor en is alleen (tijdelijk) op te lossen door m'n firefox process te killen en opnieuw te starten. Kies ik voor Restore Session, dan blijft het probleem :/

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smooth
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-12-2021
[message]Smooth schreef:[/message]
Even een dom vraagje tussendoor hoor...

Ik heb een blanco opstart pagina en voorheen was de adres balk gewoon leeg, maar sind een tijdje staat en nu "about:blank". Aangezien ik wat recente artikelen vond over een bug in firefox die phishers in staat stelde om een "about:blank" URL in een nieuwe tab te openen (wel met een lege adres balk though) werd ik toch wel benieuwd of iemand toevallig weet hoe dit zit.
[message]sjaakduhuuhl schreef:[/message]
Dat is een optie (dat opstarten met zonder niets): Opties -> tab Main -> When Firefox starts -> Show blank page.
Bedankt voor je reactie. Die optie gebruik ik ook ja. Alleen mijn 'probleem' is dus dat firefox niet opstart met een lege adres balk, maar met 'about:blank' in de adres balk. Dat was dus eerst niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

@ BtM909: * Woudloper had ook problemen met FF2.x. Ik heb er toen maar voor gekozen om, zonder dat ik een antwoord hier in het topic kreeg, Firefox in zijn geheel te deïnstaleren, alle profiel informatie en overige informatie van de HD en uit registry te gooien. PC opnieuw opstarten en de hele mikmak opnieuw te installeren. Sindsdien werkt alles weer al een zonnetje! Heb jij dat ook al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-05 10:26
Momenteel heb ik zowel thuis op m'n desktop als op mijn laptop een probleem met het updaten van de nederlandse spellingcontrole. Ik had versie 1.0.3 en hij geeft aan dat 1.0.4 uit is, als ik dan update krijg ik de melding dat die niet compatible is omdat het alleen werkt met Firefox 2.0.0.* en de alpha/beta versie 3....

Ik gebruik 2.0.0.2. Ik zal nu proberen het handmatig te installeren, maar ik vind het niet logisch dat het nu niet werkt.

Handmatig installeren werkt wel, maar ik moest eerst het .xpi bestand openen met 7zip( of een ander zip programma) en vervolgens de min version van 2.0.0.* veranderen in 2.0.0.2.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-06 20:36

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Handmatig installeren werkt wel, maar ik moest eerst het .xpi bestand openen met 7zip( of een ander zip programma) en vervolgens de min version van 2.0.0.* veranderen in 2.0.0.2.
Vanavond ook maar ff proberen. Tnx voor de oplossing!

[ Voor 5% gewijzigd door AllSeeyinEye op 09-03-2007 10:29 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Woudloper schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 08:29:
@ BtM909: * Woudloper had ook problemen met FF2.x. Ik heb er toen maar voor gekozen om, zonder dat ik een antwoord hier in het topic kreeg, Firefox in zijn geheel te deïnstaleren, alle profiel informatie en overige informatie van de HD en uit registry te gooien. PC opnieuw opstarten en de hele mikmak opnieuw te installeren. Sindsdien werkt alles weer al een zonnetje! Heb jij dat ook al gedaan?
Ik ga dat maar eens proberen :| Thnx iig voor een mogelijke oplossing :>

Jozz schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 10:24:
Ik gebruik 2.0.0.2. Ik zal nu proberen het handmatig te installeren, maar ik vind het niet logisch dat het nu niet werkt.

Heb je dit ook gemeld als feedback? Anders komen de makers er helemaal niet achter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Jozz schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 10:24:
Momenteel heb ik zowel thuis op m'n desktop als op mijn laptop een probleem met het updaten van de nederlandse spellingcontrole. Ik had versie 1.0.3 en hij geeft aan dat 1.0.4 uit is, als ik dan update krijg ik de melding dat die niet compatible is omdat het alleen werkt met Firefox 2.0.0.* en de alpha/beta versie 3....

Wat je ook kunt doen is de Mr Tech Local Install extensie installeren. Ideaal tooltje om oa oude add-ons te installeren of om extensies compatible te maken met jouw Firefox versie.

Verder, ik draai op dit moment een OSX systeem met daarop Parallels Desktop waarin een virtuele versie van WinXP loopt. Kan iemand mij vertellen waarom Firefox binnen WinXP (dus binnen Parallels) een stuk sneller loopt qua videoperformance (bv. scrollen) dan de OSX versie (beide v2.0.0.2) en is er een manier om dit te meten? Dan kan ik het tenminste onderbouwen met km/h, frames/second, cijfers dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:46
Heeft iemand ook probelem met het installeren van de Nederlandse dictionary?
Voorheen werkte het altijd prima maar sinds ik versie 2.0.0.2 gebruik krijg ik deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://kral.ath.cx/got/firefoxwarning.jpg

Een beetje raar lijkt mij?

Edit: met stom |:(

[ Voor 7% gewijzigd door badkuip op 09-03-2007 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Laatst online: 19-05 10:26
BtM909 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 10:33:

Heb je dit ook gemeld als feedback? Anders komen de makers er helemaal niet achter ;)
Ik had het nog niet gemeld, maar gezien de user comments die er bij staan ben ik niet de enige, dus lijkt me dat de maker het wel zal oplossen.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

badkuip schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 14:07:
Heeft iemand ook probelem met het installeren van de Nederlandse dictionary?
Voorheen werkte het altijd prima maar sinds ik versie 2.0.0.2 gebruik krijg ik deze melding:

[afbeelding]

Een beetje raar lijkt mij?

Edit: met stom |:(
Dat stond al in het vorige topic ;)
Reinier in "[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel X"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-06 20:04
Weet iemand waarom Firefox van sommige sites alleen de gebruikersnaam bewaard? Mijn eBay-wachtwoord wordt bijv. niet onthouden, ik krijg ook niet de pop-up waarin mij gevraagd wordt of ik dit wil.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Yohan schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 13:23:
Weet iemand waarom Firefox van sommige sites alleen de gebruikersnaam bewaard? Mijn eBay-wachtwoord wordt bijv. niet onthouden, ik krijg ook niet de pop-up waarin mij gevraagd wordt of ik dit wil.
Dat ligt toch gewoon aan de Cookie van de desbetreffende site :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:24
Uit de TS:
• Vraag: In Firefox 2.0 zitten van die leuke shortkeys. Op GoT gebruik ik vaak Alt+S op te posten, en nog meer van die dingen. Dit gaat niet meer, omdat Firefox ze gebruikt. Hoe zet ik dit uit?
Zou je hier het keyword 'accessKey' bij kunnen vermelden? Daar zocht ik namelijk net op, en vond het pas door een verwijzing in een ouder topic naar de toenmalige startpost. 't Zou makkelijk zijn als het ook in de startpost werd genoemd!

en in de eerste table header staat nog steeds Het grote Firefox topic (deel 10), terwijl dit reeds deel 11 is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
sjroorda schreef op zondag 11 maart 2007 @ 10:36:
en in de eerste table header staat nog steeds Het grote Firefox topic (deel 10), terwijl dit reeds deel 11 is
Er staat wel meer fout, maar dat geeft even niet. Het volgende staat er namelijk ook:

Schaamteloze copy van 't vorige deel, ik ga er nog even met de opmaak en content bezem erdoorheen. Mochten mensen aanvullingen hebben, dan ben ik bereikbaar via DM :)

@onder: Doe even Ctrl + F5, ze zijn hier namelijk nog gewoon zichtbaar ;)

Verder had ikzelf wel backups van al m'n TS'en staan, inclusief plaatjes.. Denk dat BtM909 dat ook wel heeft :P

[ Voor 15% gewijzigd door TheZeroorez op 11-03-2007 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
offtopic:
Zo te zien heeft de user die de originele ts heeft gemaakt alle backgrounds en banners offline gehaald. Beetje jammer, aangezien de ts er nu niet uitziet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:26

Sebazzz

3dp

Hoeveel Add-Ons hebben jullie?
Ik heb er op het moment 58, en nog steeds niet genoeg :)
Toch blijft me Fox snel, hij start in 15 seconden op en dat is toch redelijk voor een browser met zoveel Add-Ons :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
12 hier:

Adblock Plus
0.7.2.4
Met EasyList abonnement om lekker te filteren.
British Enlgish Dictionary 1.19
Voor de Engelse spelfouten/typo's.
ClassicFox 1.0.3
Om het nog iets klassieker in Windows te laten passen dan met enkel de UserChrome.css hacks.
Dictionary Switcher 0.8
Switched tussen EN en NL :)
Download Statusbar 0.9.4.5
Heerlijk al die downloads in een aanpasbaar balkje :)
Fasterfox 2.0.0
Lekker tweaken die hap. Kan bijna allemaal via de about:config geloof ik, maar ik houd er wel van op twee profielen te hebben: Normaal en Torrent :+
Gmal Notifier 0.5.6.5
Om m'n meel te tjekken :)
Greasemonkey 0.6.7.20070131
Gebruik ik om wat pagina's te strippen en aan te passen naar mijn voorkeuren.
IE Tab 1.3.1.20070126
Erg handig om IE te 'gebruiken', zodat je niet zo'n extra scherm krijgt enzo...
Nederlands Woordenboek 1.0.3
Lekker spelling checken, nog geen .4 omdat ik en de maker te lui zijn om hem aan te passen :P
Tab Mix Plus 0.3.49.061028
Tabjes mixen ftw!
UI Tweaker 1.7.0
Heel snel allerlei dingen strippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:34
Ik gebruikte altijd Firefox, maar nu eventjes Internet Explorer. Ik moet zeggen dat IE toch ook heel goed werkt. Ik denk dat ik weer IE ga gebruiken :> .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82429

Soms kom je op een site waar je gelijk de melding krijgt: only viewable with IE. Vervolgens kan je niet verder. Misschien werkt de site of in iets mindere mate best wel met Firefox, maar dat kan je dus niet meer proberen. Is er een manier om zo'n site te misleiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Laatst online: 17:23

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Er is een extensie die iets met de User Agent doet (User Agent Switcher o.i.d.), maar meestal ben ik gewoon direct weg van zo'n site. Verder verwijs ik je naar Websites die niet onder niet-IE browsers werken...(deel 2).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198892

Is er een manier om ipv een lege tab te openen, een bestaande tab te kopiëren. Dus een soort ctrl+n in IE (waarbij en nieuw venster wordt geopend met dezelfde website) alleen dan met tabs in FF.

Nu moet ik steeds de url kopiëren, ctrl+t duwen en url plakken.

edit: heb 't al: Duplicate Tab - https://addons.mozilla.org/firefox/28/

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 198892 op 11-03-2007 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Laatst online: 17:23

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Dat is een andere manier.
Ik gebruik meestal de IE View extensie.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Anoniem: 198892 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 20:30:
Is er een manier om ipv een lege tab te openen, een bestaande tab te kopiëren. Dus een soort ctrl+n in IE (waarbij en nieuw venster wordt geopend met dezelfde website) alleen dan met tabs in FF.

Waarom niet met Tab Mix Plus? Kan je alles wat je maar wil (behalve de kleurtjes (coloredtabs) en de favicons (faviconize tab)) aanpassen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Yohan schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 13:23:
Ik merk hetzelfde nu bij tvshowsondvd.com en nog wat andere sites. Niemand anders die dit probleem heeft? Het werkte voorheen altijd prima, lijkt wel of het sinds de nieuwe versie mis is.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Yohan schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 17:42:
[...]

Ik merk hetzelfde nu bij tvshowsondvd.com en nog wat andere sites. Niemand anders die dit probleem heeft? Het werkte voorheen altijd prima, lijkt wel of het sinds de nieuwe versie mis is.
Ik merkte het ook bij Gmail. Het is bij mij ook sinds de nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Cloudje schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 17:52:
[...]

Ik merkte het ook bij Gmail. Het is bij mij ook sinds de nieuwe versie.
GMail heeft het ook zie ik idd. Zeer irritant :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwargers
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-04 08:58
Yohan schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 22:16:
[...]

GMail heeft het ook zie ik idd. Zeer irritant :(
Ik denk dat jullie te maken kregen met https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=371525
Zou gefixt moeten zijn in de volgende update.

http://weblogs.mozillazine.org/qa/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:42
Bij mij (Windows XP, laatste updates) werkt firefox met 10+ tabs slomer dan Internet Explorer 7. Hebben meer mensen hier last van? Ik weet dat je FF sneller kan laten lopen doormiddel van Addons of andere programma's maar ik heb liever dat het gewoon in een keer goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

The Triad schreef op zondag 11 maart 2007 @ 11:25:
Hoeveel Add-Ons hebben jullie?
Ik heb er op het moment 58, en nog steeds niet genoeg :)
Toch blijft me Fox snel, hij start in 15 seconden op en dat is toch redelijk voor een browser met zoveel Add-Ons :)
Hier mijn config:
Aangemaakt: Thu Mar 15 2007 07:20:48 GMT+0100
User Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; nl; rv:1.8.1.2) Gecko/20070219 Firefox/2.0.0.2
Build-ID: 2007021917

Ingeschakelde extensies: [31]
- Adblock Filterset.G Updater 0.3.0.5
- Adblock Plus 0.7.2.4
- Adblock Plus: Element Hiding Helper 1.0.1
- AI Roboform Toolbar for Firefox 6.8.3
- All-in-One Sidebar 0.7.1
- Back to Top 4.0
- BF2S.com Toolbar Menu 1.1
- Colorful Tabs 1.9
- Dictionary Switcher 0.8
- DOM Inspector 1.8.1.2
- DownThemAll! 0.9.9.7
- Email This! Bookmarklet Extension 1.4.3
- Fasterfox 2.0.0
- FaviconizeTab 0.9.7.2
- FireFoxMenuButtons 1.5.3
- Gmail Manager 0.5.3
- Google Calendar Notifier 2.5
- GooglePreview 2.1.4
- IE Tab 1.3.1.20070126
- Locationbar² 0.8.5.4
- MR Tech Local Install 5.3.2.3
- Nederlands Woordenboek 1.0.4
- PDF Download 0.7.9
- Print Preview 0.6.1.1
- Slashy 1.6.6
- Tab Mix Plus 0.3.5.2
- Talkback 2.0.0.2
- Tiny Menu 1.4.2
- Tools Menu Organiser 0.1.3
- United States English Dictionary 2.0.0.6
- VideoDownloader 1.1.1

Uitgeschakelde extensies: [5]
- ChatZilla 0.9.77
- Gmail Space 0.5.6
- Google Toolbar for Firefox 2.1.20060807W
- Image Zoom 0.2.7
- Java Console 6.0

Totaal aantal extensies: 36

Geïnstalleerde thema's: [2]
- Firefox (default)
- Noia 2.0 (eXtreme) 3.371

Geïnstalleerde plugins: (11)
- 2007 Microsoft Office system
- Adobe Acrobat
- Java(TM) Platform SE 6
- Microsoft® DRM
- Mozilla Default Plug-in
- PCMan's IE Tab Plug-in for Mozilla/Firefox
- QuickTime Plug-in 7.0.3
- RealPlayer Version Plugin
- RealPlayer(tm) G2 LiveConnect-Enabled Plug-In (32-bit)
- Shockwave Flash
- Windows Media Player Plug-in Dynamic Link Library

En ook hier even snel opgestart (gevoelsmatig dan) als toen hij nog 'leeg' was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:31

J-P

Syntax erro....

Anoniem: 198892 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 20:30:

Ik gebruik keyconfig, daarin zit een functie die je kan toewijzen aan een toetsencombinatie genaamd: New tab from here

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Is jullie ook het volgende opgevallen? Op verschillende systemen waar ik Firefox 2.02 gebruik werkt PAGE UP en PAGE DOWN op een gegeven moment niet meer. Browser stoppen en starten lost het probleem niet op, maar van het ene op het andere moment werkt het dan wel weer? :?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Gunner schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 23:18:
Is jullie ook het volgende opgevallen? Op verschillende systemen waar ik Firefox 2.02 gebruik werkt PAGE UP en PAGE DOWN op een gegeven moment niet meer. Browser stoppen en starten lost het probleem niet op, maar van het ene op het andere moment werkt het dan wel weer? :?
Ik gebruik pgup en pgdown bijna nooit, maar wat me wel opvalt dat het erg langzaam scrollt wanneer ik het muiswieltje gebruik. Soms zelfs een pauze van een paar seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Krijg nou de hik... Ik heb reeds 2.0.0.3 draaien, maar nu krijg ik net een "upgrade" naar 2.0.0.2 voor me kiezen :? 8)7

Edit: Na een herstart van Firefox nog steeds 2.0.0.3 bij info staan.

[ Voor 23% gewijzigd door Room42 op 21-03-2007 11:48 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Room42 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:28:
Krijg nou de hik... Ik heb reeds 2.0.0.3 draaien, maar nu krijg ik net een "upgrade" naar 2.0.0.2 voor me kiezen :? 8)7

Edit: Na een herstart van Firefox nog steeds 2.0.0.3 bij info staan.
Is een bug in 2.0.0.3. Wordt opgelost in 2.0.0.1 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antwan46
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-10-2020
Vind het maar een vreemd verschijnsel.
Krijg net een update binnen, en hun site komt te voorschijn.
Kan ik een nieuw woordenboek binnen halen.
Aan het eind van het laadproces, krijg ik de volgende mededeling voor m'n neus;

"Nederlands woordenboek 1.0.4 kon niet worden geinstalleerd omdat het niet compatibel is met deze versie van FireFox 2.0.0.3. ( Nederlands woordenboek 1.0.4 werkt alleen met FireFox versies van 2.0.0.* tot 3.0.a1)" Dit staat er letterlijk in die kader die ik te zien krijg.

Wie het snapt mag het zeggen.

Ik vind dit heel irritant omdat ik wel versie 2.0.0.3 van Nederland gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Moet je eerst even teruglezen :o
voor de oplossing: handmatig versienummer aanpassen of compatibiliteitscontrole uitzetten voor deze extensie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antwan46
  • Laatst online: 19-10-2020
Dan zijn ze daar zeer traag in, om dit even aan te passsen.
Dit was in januari al bekent bij hun.
Heb naar " .api "gezocht maar niets bij Mozilla/Firefox gevonden.
En die Mr tech local binnengehaald, en deze geinstalleerd.
Deze kan ik ook niet via start weer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvdM
  • Niet online
Voor de woordenboek update is hier de werkende v1.0.5 preview te downloaden.
Getest met FF 2.0.0.2 in XP Home SP2, mogelijk moet je v1.0.3 eerst verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Antwan46 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 17:00:
Dan zijn ze daar zeer traag in, om dit even aan te passsen.
Dit was in januari al bekent bij hun.
Heb naar " .api "gezocht maar niets bij Mozilla/Firefox gevonden.
En die Mr tech local binnengehaald, en deze geinstalleerd.
Deze kan ik ook niet via start weer vinden.
Nu je mr tech local hebt, simpelweg naar de extensie site gaan, zoeken op Nederlands, woordenboek installeren en dan versiecontrole uitvinken. Dan doet 'ie het!

De opties van Mr Tech vindt je bij extra/extensie opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3aanm
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb net de geupdate naar 2.0.0.3 maar als ik nu bijvoorbeeld in Hattrick of op een veilingsite op de terug knop druk krijg ik een melding dat de pagina die ik wil bekijken postgegevens bevat die zijn verlopen in de buffer. Indien ik de postgegevens opnieuw verzend zal de handeling die ik uitgevoerd heb( zoeken, bieden etc) herhaald worden. Hier ben ik wel van op de hoogte maar ik krijg die hoogst irritante melding niet weg. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Welke melding krijg je precies? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

a3aanm schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 13:44:
Ik heb net de geupdate naar 2.0.0.3 maar als ik nu bijvoorbeeld in Hattrick of op een veilingsite op de terug knop druk krijg ik een melding dat de pagina die ik wil bekijken postgegevens bevat die zijn verlopen in de buffer. Indien ik de postgegevens opnieuw verzend zal de handeling die ik uitgevoerd heb( zoeken, bieden etc) herhaald worden. Hier ben ik wel van op de hoogte maar ik krijg die hoogst irritante melding niet weg. }:|
Die melding krijg je niet weg inderdaad, maar het gaat niet om iets dat nieuw in 2.0.0.3 zit. Althans, deze melding zit in alle browsers, al jaren :)
Is er niet toevallig iets gewijzigd op de sites waar je het over hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20531

Woordenboeken kun je download en hernoemen naar *.zip en dan de bestanden *.aff en *.dic uitpakken in de volgende map: C:\Program Files\Mozilla Firefox\dictionaries. Niet vergeten om Firefox te herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3aanm
  • Laatst online: 25-11-2024
Reinier schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 14:39:
[...]

Die melding krijg je niet weg inderdaad, maar het gaat niet om iets dat nieuw in 2.0.0.3 zit. Althans, deze melding zit in alle browsers, al jaren :)
Is er niet toevallig iets gewijzigd op de sites waar je het over hebt?
Nee dat is het niet eigenlijk. het is hattrick. en ebay.
En het was echt a la minute toen ik het installeerde. nogal irritant.
Maar bedankt voor de moeite. weet ik dat ik niet langer hoef te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146368

Ik gebruik al een tijdje FF, altijd erg tevreden geweest. Recentelijk gebruik ik ook Chatzilla als plugin, nu vroeg ik me af of er een manier bestaat om dat Chatzilla venster in een tab in FF te openen ipv een eigen venster. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-06 21:27

Copyman

Dode muis

Sinds Java update jre1.5.0_11 zit Firefox hier telkens te ouwehoeren als ik bijvoorbeeld naar http://www.nl.map24.com/ ga. Ik kan dan wel de browser met ALT+F4 of via kruisje afsluiten, maar ik moet het proces alsnog in de taskmanager beëindigen. Met jre1.5.0_10 had ik hier geen last van voor zover ik weet. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:04
Ik heb even een vraag, geen idee of het de bedoeling van het topic is, maar die suggestie wordt wel een beetje gewekt bij mij.

Anyway, mijn download manager van firefox is echt ontzettend traag de laatste tijd. Als ik iets download en dan op "opslaan" klik, wordt de downloadmanager gestart en gaat de download beginnen. Dit duurt bij mij ontzettend lang, en als die tijd lijkt het of firefox vastloopt. Na 1 minuut ofzo draait alles weer en kun je firefox gebruiken. De downloadsnelheid is prima. Als de download echter klaar is, bij 100% dan loopt hij weer bijna vast, 1 minuut ofzo kun je niets doen en dan werkt alles weer prima.

Op zich is dit niet erg met grote downloads, maar wel als je 10x achter elkaar een bestandje van 25kb moet hebben... :/

What to do? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Deaken
  • Laatst online: 19-02 23:11

The Deaken

Nexus

Ik heb sinds gisteren 2.0 geinstalleerd, het probleem is nu alleen dat als ik een reply wil posten (alt-s) dat ik de history open.

Ik merk nu net dat het met shift-alt-s wel wil. Kan ik dit niet gewoon terug zetten?

[ Voor 30% gewijzigd door The Deaken op 26-03-2007 19:36 ]

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
The Deaken schreef op maandag 26 maart 2007 @ 19:36:
Ik heb sinds gisteren 2.0 geinstalleerd, het probleem is nu alleen dat als ik een reply wil posten (alt-s) dat ik een
...Lees anders die TS eens, maken we die ook niet voor niets :Z :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Deaken
  • Laatst online: 19-02 23:11

The Deaken

Nexus

Jij bent wel heel snel :) Ik was dus met de knoppen aan het proberen :X

mijn zin was dus ook nog niet af

[ Voor 20% gewijzigd door The Deaken op 26-03-2007 19:39 ]

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 19:15
Ik heb alweer dat mijn downloadvenster gewoon niets weergeeft (staat wel aan in de opties). Heb firefox al eens opnieuw geinstalleerd en heb de nieuwste versie. Kent iemand dit?

Ik weet zo gauw even geen goede google zoekwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:42
Ik ben nu al een tijdje over van Opera naar Firefox, met name omdat Firefox beter ondersteund lijkt te worden. Een ding in Firefox vind ik echter beduidend minder en dat is de Download Manager. Met de addon Download Manager Tweak heb ik in ieder geval het uiterlijk weten aan te passen. Weet iemand of er plannen zijn om in ieder geval een resume functie in te bouwen? Verder vind ik de Quick Download box in Opera ook erg handig, maar ik ben nog geen addon tegengekomen die dat regelt. Misschien dat iemand een tip heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 23:43

TommyGun

Stik er maar in!

418O2 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 23:44:
Ik heb alweer dat mijn downloadvenster gewoon niets weergeeft (staat wel aan in de opties). Heb firefox al eens opnieuw geinstalleerd en heb de nieuwste versie. Kent iemand dit?
Ik heb ook weer zoiets, als een dll klaar is dan verdwijnt ie meteen, dus downloaden zie je nog wel maar daarna alles foetsie. Precies dezelfde settings als op mn laptop, en daar werkt het wel op.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 19:15
bij mij gebeurt er helemaal niets in dat venster...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hmm, Firefox geeft net de melding dat er een update is: 2.0.0.2, terwijl ik 2.0.0.3 draai. Hoe kan dat nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ja dat had ik op het werk ook. Donderdag is ie zelfs geupgrade naar 2.0.0.3RC1 vanaf de eerder gedowngrade versie 2.0.0.2. Hier thuis heb ik er geen last van.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Room42 schreef op zondag 01 april 2007 @ 14:17:
Ja dat had ik op het werk ook. Donderdag is ie zelfs geupgrade naar 2.0.0.3RC1 vanaf de eerder gedowngrade versie 2.0.0.2. Hier thuis heb ik er geen last van.
De downgrade lijkt niet te zijn uitgevoerd, ik zag geen 'installing ...' venster en heb nog steeds 2.0.0.3. Gelukkig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb via DEZE site mijn userChrome.css aangepast naar eigen smaak. Zo heb ik nu "greyed-out" tabs voor de tabs die niet active zijn en verschijnen de "back, forward en stop" buttons alleen als ze te gebruiken zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Even een vraagje over de Live bookmarks (RSS). Hoe kan ik instellen dat Firefox ze automatisch om de zoveel minuten update. Ik kan wel handmatig "Live Bladwijzer opnieuw laden" klikken, maar hoe gaat het automatish :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-04 19:39

Unverter

Rediscover the web!

niels88 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 14:03:
Even een vraagje over de Live bookmarks (RSS). Hoe kan ik instellen dat Firefox ze automatisch om de zoveel minuten update. Ik kan wel handmatig "Live Bladwijzer opnieuw laden" klikken, maar hoe gaat het automatish :?
Dat gebeurd al automatisch, een keer in het half uur volgens mij.

Via browser.bookmarks.livemark_refresh_seconds
kun je dat via about:config aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Aangezien ik bijna niets meer in m'n statusbar had staan (enkel wat iconen die niet echt nodig waren en de urls, de laadbalken stonden al in de tabs), heb ik hem gisteren uit gezet. De iconen staan netjes in het tools menu, en één staat naast m'n bookmarks. Ik heb nu lekker twee balkjes van 18px, voor alle meuk, en een voor de tabs.

Echter, ik vind het enorm vervelend dat ik niet even snel meer links kan checken alvorens ze te openen. Ik meen hier ooit een extensie/hack gezien te hebben om de url in de adress bar te laten zien bij een hover, ik kan hem alleen niet meer vinden. Iemand die hier (of voor een geel popupje) iets heeft? Dit is niets zo, maar die statusbar is gewoon te groot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Laatst online: 10-06 20:18

Garrett

Watercooler

Ik heb een probleempje met firefox dat wanneer ik het dropdown pijltje aanklik, en een eerder geopende site aanklik, dat hij er niet meteen naartoe gaat, maar ik moet of op enter drukken of op go drukken (pijltje ernaast)

Dit is met firefox 2, met 1.5 was dit geen probleem... iemand?

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:56

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Goed, ook ik heb een probleem met firefox. Ik gebruik firefox om .nzb files te downloaden. Soms echter komt er een raar teken in die finame voor, en weigert firefox die file überhaupt op te slaan. Willen jullie eens even kijken wat firefox bij jullie met onderstaande .nzb doet?

http://binsearch.info/ind...&adv_sort=date&font=small

(link aanklikken, inverse klikken, en create nzb aanklikken)

Veel dank.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Sparhawk schreef op donderdag 05 april 2007 @ 15:01:
Goed, ook ik heb een probleem met firefox. Ik gebruik firefox om .nzb files te downloaden. Soms echter komt er een raar teken in die finame voor, en weigert firefox die file überhaupt op te slaan. Willen jullie eens even kijken wat firefox bij jullie met onderstaande .nzb doet?

http://binsearch.info/ind...&adv_sort=date&font=small

(link aanklikken, inverse klikken, en create nzb aanklikken)

Veel dank.
Er staat iets anders dan een spatie tussen Eric en Clapton in je zoekterm :) ik gok dat dat een c/p was, waar je op zocht; dit ligt dus niet aan Firefox.

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:56

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

0xDEADBEEF schreef op donderdag 05 april 2007 @ 15:10:
[...]

Er staat iets anders dan een spatie tussen Eric en Clapton in je zoekterm :) ik gok dat dat een c/p was, waar je op zocht; dit ligt dus niet aan Firefox.
Hmm, dat is wel geniaal dat je dat ontdekt hebt. . Aan de andere kant; ik maak een .nzb file aan (dus naar aanleiding van mijn eerdere link; inverse;en create nzb) Vervolgens klik ik op download, en dan doet firefox helemaal niks, ook geen mededeling geven dat ie de file niet kon downloaden. Dat vind ik dus erg vervelend, want elke keer als ik een nzb file aanklik, moet ik vervolgens handmatig controleren of firefox wel zin had om die file op te slaan. Als je diezelfde link in opera gooit dan krijg je een popupscherm omdat die filenaam incorrect is, en dan mag je zelf een nieuwe filenaam typen. Dan weet je tenminste dat er wat fout is gegaan. Opera wil ik echter niet gebruiken :D

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Hmm, nu zit ik dus wel ineens met 2.0.0.2. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113283

ik heb het volgende probleem:

Ik kan niets maar dan ook niets meer opslaan. Ik klik rechtermuisknop opslaan als.. klik op opslaan en hij heeft vervoglens niks opgeslagen. In IE lukt het allemaal wel....Iemand bekend met die probleem?

vergeten te melden dan uninstall en opnieuw installeren ook geen zin heeft...

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 113283 op 06-04-2007 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Anoniem: 113283 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 17:32:
vergeten te melden dan uninstall en opnieuw installeren ook geen zin heeft...
Even handmatig een nieuw profiel in firefox maken wel ;)

Iemand trouwens al iets voor mijn probleem gevonden? Ik wil de url bij een hover over een link in de adresbalk of in zo'n geel ding hebben :P

@onder: Mijn dank is groooot.. :D En die woorden kon ik niet zo 123 bedenken...

[ Voor 11% gewijzigd door TheZeroorez op 06-04-2007 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:25
zoek eens op tooltip enhancer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45950

418O2 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 06:52:
bij mij gebeurt er helemaal niets in dat venster...
Zelfde hier :(

Op de laptop werkt t wel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-06 21:27

Copyman

Dode muis

Copyman schreef op zondag 25 maart 2007 @ 18:59:
Sinds Java update jre1.5.0_11 zit Firefox hier telkens te ouwehoeren als ik bijvoorbeeld naar http://www.nl.map24.com/ ga. Ik kan dan wel de browser met ALT+F4 of via kruisje afsluiten, maar ik moet het proces alsnog in de taskmanager beëindigen. Met jre1.5.0_10 had ik hier geen last van voor zover ik weet. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Om nog maar even terug te komen op mijzelf, hebben nog meer mensen problemen met Java update 11 en bijvoorbeeld Map24 (icm Firefox 2.0.0.3)? Als ik over wil schakelen op de interactieve map, dan komt Map 24 met de melding:
For using all Map24 functionalities you have to
install JAVA. If you want to install JAVA now,
please click on the Get JAVA (tm) Logo.
Met Firefox 2.0.0.2 en Java update 10 had ik dit probleem niet voor zover ik weet (joost mag weten welke van de 2 het veroorzaakt).

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Sinds kort heb ik Scribefire geinstalleerd. Dat is een blog-extensie-tool. Reuze handig, want Fx staat toch altijd open.

Maar nu zoek ik een manier om Fx op te starten, waarbij de extensie al gelijk gestart is en het liefst Fullscreen. Weet iemand hoe dat moet of een workaround?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06 20:04
Ey allemaal,

Mijn broertje heeft een raar probleem met Firefox 2.xxx

Wanneer hij in zijn adres-balk een adres wilt tikken, en de '/' intikt, komt automatisch die search-bar onderin tevoorschijn.

Weet iemand hoe dit kan? Hij heeft er namelijk op z'n desktop last van, maar m'n ouders hebben hetzelfde probleem op hun laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moeftie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-06 22:01
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 12:37:
Hmm, nu zit ik dus wel ineens met 2.0.0.2. :(
Same here, FF vroeg zondagavond om een "update" naar 2.0.0.2 te doen, heb gecanceled, FF gaf aan bij de volgende herstart te updaten. Ik heb toen FF herstart (niet de pc, m'n mce was aan het opnemen), er gebeurde niks.
Vandaag deed ie de downgrade dus alsnog, maar handmatige update heeft dat weer verholpen. Wat me opvalt is dat als je de url http://nl.www.mozilla.com/nl/firefox/2.0.0.3/whatsnew/ verandert naar een willekeurige vorige versie, je de melding krijgt dat je de nieuwste versie hebt.
Copyman schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 09:54:
[...]

Om nog maar even terug te komen op mijzelf, hebben nog meer mensen problemen met Java update 11 en bijvoorbeeld Map24 (icm Firefox 2.0.0.3)? Als ik over wil schakelen op de interactieve map, dan komt Map 24 met een melding:

[...]
Ook al hetzelfde, heb java geheel verwijderd, merk dat Firefox veel sneller opstart. Ben voorlopig van plan zonder java plugin te doen, dan maar een iets minder makkelijke routeplanner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Ok, ik zat net even te spelen met rss feeds en vroeg me het volgende af:

bestaat er eigenlijk geen "plugin" "addon" om bv 4 pagina's in het klein naast elkaar te laden
in 1 pagina?, dat zou wel ERG stoer zijn :P

* bitpixl slaapt wel lekker verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:15
Ik wil graag 2 profielen 1 profiel maken.
Maar ik kan niks vinden op internet hoe het kan?
Zit er in firefox een optie in om dat te doen?
Heb ook al lopen zoeken in me profiel in welk bestand de MB zitten maar ik kan ze niet vinden.
Weet iemand waar ze wel staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211451

Adblock, makkelijk om ads te blocken. Zet GoT en T.net wel op de whitelist, als je dit niet doet riskeer je een ban! Bovendien is het wel zo netjes om ons mooie forum een beetje steun te geven.
Sorry maar wat een bullshit... Snap het wel dat deze site op de whitelist beter is voor jullie maar andere webmasters dan, die halen hun geld ook vaak uit de ads?

Je geeft een hond toch ook geen bot waar die niet op mag kauwen? (lol klinkt als een - nieuw - spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Calamor schreef op woensdag 18 april 2007 @ 11:19:
Heb ook al lopen zoeken in me profiel in welk bestand de MB zitten maar ik kan ze niet vinden.
Wat zijn de MB? MookBarks?

if ($answer=="yes") {
echo "
Die staan in %userprofile%\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\default.xxx\bookmarks.html";
}

Overigens kun je via de Bookmark Manager (Tools->Organize Bookmarks) de bookmarks.html van het andere profiel importeren. Add-ons kun je zowiezo beter opnieuw installeren en daarna blijft er toch niet zoveel meer te mergen over? Eventueel even je saved passwords overtypen.

[ Voor 29% gewijzigd door Room42 op 18-04-2007 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:48
waarschijnlijk een domme vraag maar ik kan het antwoord niet vinden :p
weet iemand waarom firefox me 2de email adres nooit bewaard hij onthoudt wel gewoon me eerste email, welke ik in het begin gebruikte maar nu ben ik van email verandert en wil hij deze nooit onthouden
ik heb het over van die invulvelden bij forums enzo waar je je email moet geven
al het andere zoals me naam en adres etc onthoudt ie wel gewoon met meerdere variaties :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
offtopic:
Joh, kijk eens even naar je interpunctie (welke interpunctie??), alsjeblieft. Dit is niet te lezen, man.

Bij Tools -> Options -> Security -> Show passwords... kun je je wachtwoorden beheren en de overbodige weggooien.
Bij mij werkt het echter zo dat als ik twee keer Remember password heb gedaan op één site, ik de eerste letter van de username/e-mail adres moet typen en aan moet laten vullen waarna hij ook het wachtwoord invult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb een nogal vreemd probleem en ik hoop dat iemand hier het probleem herkent.

Op willekeurige momenten geeft Firefox een 'not found' error, laadt een pagina zonder css of laadt enkel een willekeurig plaatje van de pagina die op dat moment wordt opgevraagd.

De internetverbinding is gewoon actief op dat moment. Wat ik heb geprobeerd:

- Firefox cache legen;
- Firewall (Sunbelt) uitzetten;
- Firefox zonder extensies draaien;
- ipv6 support uitzetten in Firefox;
- TCP/IP instellingen resetten;
- Andere DNS Server gebruiken (OpenDNS);
- Nieuw profiel / Nieuwe installatie;

Helaas mocht dit alles niet baten en krijg ik nog steeds regelmatig 'not found' errors.

Het betreft Firefox 2.0.0.3 op Windows MCE.

Iemand een idee?

[ Voor 12% gewijzigd door Boomerang op 28-04-2007 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Niet online
^^ Maar even een schopje... Ik heb trouwens onlangs een nightly build geïnstalleerd (3.0a5pre).

Dacht dat het probleem hiermee opgelost was, maar heb blijkbaar te vroeg gejuicht; Ik kreeg net weer een 'Bad request' error. Vanwege het feit dat dit probleem slechts incidenteel optreedt, is ook zeer lastig te achterhalen waar het precies aan ligt.

Firewall is uitgeschakeld, verder is de situatie nog zoals hierboven geschetst. Ook is er gescand op spyware, maar er is niets gevonden.

[ Voor 24% gewijzigd door Boomerang op 01-05-2007 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-06 22:47
Weet iemand nog de truc om in plaats van een Adblock Plus icoon de tekst "Adblock" in de statusbalk te krijgen, ZONDER de oplossing mbv Stylish (zoals die in de FAQ van Adblock plus staat)?

Ik heb dit op internet gevonden, vind ik ook erg netjes en gebruik het nu wel, maar dat groene bolletje hoeft nieteens voor mij dus ik wil gewoon de tekst versie.

Ik gebruikte nog altijd ff 1.5, maar werk nu veel op een pc met 2.0 en ik mag niet downgraden, weet iemand misschien of ergens een modified versie van de Noia Lite skin is die met ff 2.0 werkt? De oorspronkelijke maker heeft deze versie nooit uitgebracht.

Nu ik toch met 2.0 moet werken ben ik al mijn aanpassingen aan het toepassen. Zo ontdekte ik ook dat BBCode extension nooit is geupdate voor 2.0 :( BBcode Extra vind ik te bloated, heb het echt alleen voor forums enzo nodig. Na hele tijd zoeken heb ik gelukkig een modified (met toestemming) versie gevonden:
BBCode extension Firefox 2.0
Deze heeft een toevoeging voor een bepaalde forum maar die is met 1 vinkje uit te schakelen :)

[ Voor 28% gewijzigd door Jazco2nd op 01-05-2007 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Jazco2nd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 21:46:
Ik heb dit op internet gevonden, vind ik ook erg netjes en gebruik het nu wel, maar dat groene bolletje hoeft nieteens voor mij dus ik wil gewoon de tekst versie.
Dan knip je dat bolletje er toch af? Dat kan zelfs nog met paint, die ook gewoon png opslaat.

@Boomerang: Sorry man, ik heb echt geen idee. Je hebt volgens mij alles wel al geprobeerd. Je zou nu alleen nog een log kunnen gaan maken van wat je doet op het moment dat het fout gaat. Eventueel met http-headers en al (bv met de extensie LiveHTTPHeaders). Maar ik kan me voorstellen dat 't erg frustrerend is!

[ Voor 29% gewijzigd door Room42 op 02-05-2007 02:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Niet online
Room42 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 02:52:
@Boomerang: Sorry man, ik heb echt geen idee. Je hebt volgens mij alles wel al geprobeerd. Je zou nu alleen nog een log kunnen gaan maken van wat je doet op het moment dat het fout gaat. Eventueel met http-headers en al (bv met de extensie LiveHTTPHeaders). Maar ik kan me voorstellen dat 't erg frustrerend is!
Gisterenavond heb ik VMWare Player verwijderd. VMWare maakt virtuele netwerk devices aan, die vervolgens weer gebridged kunnen worden met de 'echte' netwerkverbinding.

Wellicht dat de problemen hierdoor worden veroorzaakt, want sinds ik dit programma heb verwijderd, heb ik geen last meer van het probleem gehad. :)

Ik wacht het nog even af, maar vooralsnog lijkt dit de oplossing te zijn. In ieder geval bedankt voor het meedenken! Zodra het probleem nogmaals optreedt, zal ik dat hier melden. Lijkt me handig voor de mensen die ook last van dit probleem hebben.

[edit]
Misschien toch te vroeg gejuicht: ik kreeg net weer een willekeurig plaatje voor m'n neus toen ik naar het forumoverzicht ging. :| Ik zal eens LiveHTTPHeaders proberen.

[ Voor 7% gewijzigd door Boomerang op 02-05-2007 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een irritant iets.

Als ik 'find as I type', dan komt er een zoekbalk, maar de 'previous' en 'next' knoppen zijn dan weg, als ik die terug wil hebben dan moet ik ctrl-F doen (dus handmatig zoeken).

Ik weet niet waar dit aan kan liggen, want ik heb nog geen plugins ofzo geïnstalleerd en het is een schone installatie van Firefox 2.0.0.3 (van ongeveer een uurtje oud :) )
Is dit een bugje?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Niet online
anandus schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 09:56:
Ik heb een irritant iets.

Als ik 'find as I type', dan komt er een zoekbalk, maar de 'previous' en 'next' knoppen zijn dan weg, als ik die terug wil hebben dan moet ik ctrl-F doen (dus handmatig zoeken).

Ik weet niet waar dit aan kan liggen, want ik heb nog geen plugins ofzo geïnstalleerd en het is een schone installatie van Firefox 2.0.0.3 (van ongeveer een uurtje oud :) )
Is dit een bugje?
Geen idee of het een bug is, maar bij mij zijn die buttons ook niet aanwezig.
For some strange reason, in Firefox 2 the find Next and Previous buttons have been removed from the Quick Find bar (which is activated by /, ' or just start typing) and reserved for the Find Bar only (Ctrl + F). I find this behavior annoying but lucky me and us all dbcooper dropped this tip in a comment to a previous post to restore the buttons.

Open userChrome.css and add this line:

#FindToolbar > * {display: -moz-box; }

That's it. Happy finding!
Wellicht heb je daar iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Nou, volgens mij is Quick Find juist bedoeld om even snel te zoeken, vandaar dat ze onderscheid hebben gemaakt tussen Quick Find en de normale Find. Zal me ook niet verbazen als hij in toekomstige versies helemaal wordt vervangen door de normale Find :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Klopt, een van de hoofd-devvers vond het niet duidelijk genoeg volgens Gert-Paul, daarom is de find bij quickfind dus vervangen door een gestripte find 8)7

Het antwoord op deze vraag staat trouwens nog steeds in de TS hoor ;)

Trouwens:
Schaamteloze copy van 't vorige deel, ik ga er nog even met de opmaak en content bezem erdoorheen. Mochten mensen aanvullingen hebben, dan ben ik bereikbaar via DM
:+

[ Voor 31% gewijzigd door TheZeroorez op 02-05-2007 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Niet online
BtM909 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 11:45:
Nou, volgens mij is Quick Find juist bedoeld om even snel te zoeken, vandaar dat ze onderscheid hebben gemaakt tussen Quick Find en de normale Find. Zal me ook niet verbazen als hij in toekomstige versies helemaal wordt vervangen door de normale Find :)
Inderdaad. Daarnaast is het ook mogelijk om met F3 verder te zoeken en Shift+F3 terug te zoeken op de pagina. Keyboard shortcuts zijn in veel gevallen toch makkelijk in Firefox :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-06 22:47
Room42 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 02:52:
[...]

Dan knip je dat bolletje er toch af? Dat kan zelfs nog met paint, die ook gewoon png opslaat.
Jaa maar dat vind ik helemaal geen nette oplossing, een plaatje gebruiken terwijl de tekst alleen voldoende is, slaat toch nergens op. ik weet dat het kan, door een regel toe te voegen in Userchrome.css, kan het alleen nergens meer vinden..

Aha heb het gevonden:
De tekst ziet er een stuk netter uit dan het plaatje of het icoontje. verschijnt netjes een lijntje onder als je eroverheen beweegt.

EDIT
Voor iedereen die de Close Tab knop in Firefox 2 activeert, is hier de oplossing om het er niet zo uit te laten zien:
Afbeeldingslocatie: http://img128.imageshack.us/img128/5865/closebuttonfo3.png
Now that I've modified the about:config file to get back to the far right tab close button, it seems that the Tab Menu is in the wrong place (should be on the outside of the close button), and more importantly, it is annoying to look at and/or use. When I have an entire tab bar full of tabs (and even though I do like the tab scrolling) I don't find the Tab Menu particularly helpful, and its right-hand side abruptly cuts off just before jutting up against the close button, as if it were unfinished or broken altogether.
maar zo:
Afbeeldingslocatie: http://img508.imageshack.us/img508/6606/solved2gx9.pngAfbeeldingslocatie: http://img241.imageshack.us/img241/2295/solved1dr9.png

[ Voor 69% gewijzigd door Jazco2nd op 05-05-2007 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
'vroeger' kon ik met m'n opera browser altijd zien met hoeveel kb/s een pagina werd geladen, en ook hoe groot die pagina was.

Weet iemand of er ook een add-on is voor Firefox die dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

Ik heb echt een kloteprobleem. Na korte tijd laadt firefox pagina's niet meer. Ik kan het even gebruiken, maar als ik daarna links aanklik blijft het venster gewoon wit en gebeurt er verder niks.
Als ik dan IE pak laden alle pagina's als een trein, dus het zit niet in mn internet.
Als ik FF dan afsluit en direct weer opstart werkt het weer, maar meestal voor korte tijd, want daarna komt er weer niks door :(
Herkent iemand dit of weet iemand wat dit is, want het is zo enorm frustrerend!

[ Voor 15% gewijzigd door Repeat op 13-05-2007 19:19 ]

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:59
RekZ schreef op zondag 13 mei 2007 @ 18:35:
'vroeger' kon ik met m'n opera browser altijd zien met hoeveel kb/s een pagina werd geladen, en ook hoe groot die pagina was.

Weet iemand of er ook een add-on is voor Firefox die dat kan?
Extended statusbar: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1433

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ik gebruik FF bijna altijd (behalve voor internetbankieren waarbij IE verplicht is) met volle tevredenheid (vroeger wel veel bugs zoals download manager die CPU vrat etc.).

Het enige waar ik me bewust van moet blijven is dat als ik de plugin "Session Manager" open dat ik geen andere vensters open moet houden, want FF sluit in principe alles af en begint opnieuw met enkel de tabs en vensters die je hebt opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

Wilf schreef op zondag 13 mei 2007 @ 19:46:
Ik gebruik FF bijna altijd (behalve voor internetbankieren waarbij IE verplicht is) met volle tevredenheid (vroeger wel veel bugs zoals download manager die CPU vrat etc.).

Het enige waar ik me bewust van moet blijven is dat als ik de plugin "Session Manager" open dat ik geen andere vensters open moet houden, want FF sluit in principe alles af en begint opnieuw met enkel de tabs en vensters die je hebt opgeslagen.
FF onthoudt toch standaard ookal je openstaande tabs?

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Klopt, maar soms ben je aan het browsen naar een bepaald onderwerp en heb je 40 tabs open. Ram je ff op "Save session" en ga je verder met een nieuw venster, sluit je dat volle venster. Als je echter later een keer een sessie opent verdwijnen alle vensters en tabs die je op dat moment open hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 23:43

TommyGun

Stik er maar in!

M'n PC heeft een brakke voeding ofzo, dus wil nog wel eens crashen. Maar telkens is Firefox corrupt, en ik werd er stront en stront ziek van. Oh m'n toetsenbord heeft heel wat te lijden gehad, sjongejonge. Heb nu maar Gran Paradiso Alpha 4 geinstalled en ik hoop dat die beter tegen crashes kan dan dat bagger Firefox 2 want dat schiet echt niet op. Werkt wel lekker overigens dat GP. Wel even wennen maar heb nog geen nadelen gevonden eigenlijk.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.