Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 19:18:
Ik heb echt een kloteprobleem. Na korte tijd laadt firefox pagina's niet meer. Ik kan het even gebruiken, maar als ik daarna links aanklik blijft het venster gewoon wit en gebeurt er verder niks.
Als ik dan IE pak laden alle pagina's als een trein, dus het zit niet in mn internet.
Als ik FF dan afsluit en direct weer opstart werkt het weer, maar meestal voor korte tijd, want daarna komt er weer niks door
Herkent iemand dit of weet iemand wat dit is, want het is zo enorm frustrerend!
Okay, nu heb ik wel een 'serious issue'. Ik dacht (kijk, daar ga ik al) dat ik thuis ook Session Saver had op 2.0.0.3. Anyway, vanmorgen op kantoor 1.5 geupdate naar 2.0.0.3. Vervolgens vlak na het updaten krijg ik een dialoogvenster met daarop "de volgende twee plugins worden niet ondersteund in 2.0.0.3. Wil je zoeken naar updates?" (maar dan in het Engels). Ik kies natuurlijk JA en krijg de melding "helaas, geen updates gevonden" (uiteraard weer in het Engels
).
Ok, en nu? Nu ben ik gewoon die gesavede sessies kwijt? Sja, ik had eigenlijk eerst 1.5 moeten backuppen, als ik wist dat FF per update incompatible kon worden (niet op tijd bij stilgestaan). Bovendien dacht ik (ja ik weet je moet niet denken maar weten) dat ik Session Saver op 2.0.0.3 had thuis, maar dat blijkt Session Manager te zijn. Ik had het verdorie in deze topic nog na kunnen lezen maar zo wakker was ik dan weer niet. Argh!
Iemand een idee waar die plugin de data opslaat? Of wist Mozilla oude mappen e.d.?
Ok, en nu? Nu ben ik gewoon die gesavede sessies kwijt? Sja, ik had eigenlijk eerst 1.5 moeten backuppen, als ik wist dat FF per update incompatible kon worden (niet op tijd bij stilgestaan). Bovendien dacht ik (ja ik weet je moet niet denken maar weten) dat ik Session Saver op 2.0.0.3 had thuis, maar dat blijkt Session Manager te zijn. Ik had het verdorie in deze topic nog na kunnen lezen maar zo wakker was ik dan weer niet. Argh!
Iemand een idee waar die plugin de data opslaat? Of wist Mozilla oude mappen e.d.?
Mozilla overschrijft niet de data in je profiel mappen.Wilf schreef op maandag 14 mei 2007 @ 10:01:
De plugin slaat de data op in prefs.js in de map van je profiel. Hier is nog wat meer informatie er over te vinden.
vaag, heb hier wel sessionsaver op firefox 2.0.0.3, werkt perfect hoor is Sessionsaver .2 (0.2.1.031)Wilf schreef op maandag 14 mei 2007 @ 10:01:
Okay, nu heb ik wel een 'serious issue'. Ik dacht (kijk, daar ga ik al) dat ik thuis ook Session Saver had op 2.0.0.3. Anyway, vanmorgen op kantoor 1.5 geupdate naar 2.0.0.3. Vervolgens vlak na het updaten krijg ik een dialoogvenster met daarop "de volgende twee plugins worden niet ondersteund in 2.0.0.3. Wil je zoeken naar updates?" (maar dan in het Engels). Ik kies natuurlijk JA en krijg de melding "helaas, geen updates gevonden" (uiteraard weer in het Engels).
[Signature]
Nou ja goed, inmiddels hier ook Session Manager geinstalleerd. Voor de zekerheid nog even gedowngrade naar 1.5 om te kijken wat er precies in Session Saver stond, maar óf er stond blijkbaar niets boeiends in (wat ik me dan foutief meende te herinneren) óf er zijn bij het installeren van 2.0.0.3 wat dingen verloren gegaan, want echt de moeite waard was het niet 
Oftewel: now browsing with FF 2.0.0.3 + Session Manager
Oftewel: now browsing with FF 2.0.0.3 + Session Manager
Je doet wel je naam eer aanVerwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 19:18:
Ik heb echt een kloteprobleem. Na korte tijd laadt firefox pagina's niet meer. Ik kan het even gebruiken, maar als ik daarna links aanklik blijft het venster gewoon wit en gebeurt er verder niks.
Als ik dan IE pak laden alle pagina's als een trein, dus het zit niet in mn internet.
Als ik FF dan afsluit en direct weer opstart werkt het weer, maar meestal voor korte tijd, want daarna komt er weer niks door
Herkent iemand dit of weet iemand wat dit is, want het is zo enorm frustrerend!
Heb je het standaard riedeltje al geprobeerd? Alle add-ons uitschakelen en als dat niet helpt een nieuw profiel aanmaken.
Lost dat het probleem op? Ik heb het ooit gezien bij een specifieke klant, waarbij ik wel alles kon doen met Internet Explorer, maar niet met Firefox.... 1 tab tegelijkertijd ging wel, maar meerdere is echt drama.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Weet iemand hoe je 2 verschillende startpagina's instelt?
Dus: 1 tabblad: tweakers.net
2e tabblad: google.nl
En is het eventueel ook mogelijk om een startpagina in te stellen voor een tabblad?
Nieuw tabblad openen(Ctrl+T) = google.nl
Google zelf bied even geen oplossing
En is het eventueel ook mogelijk om een startpagina in te stellen voor een tabblad?

[ Voor 7% gewijzigd door stijnos1991 op 14-05-2007 19:35 ]
Bij mij is Google dan slimmer, kijk eens aan.stijnos1991 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:34:
Weet iemand hoe je 2 verschillende startpagina's instelt?
Wat het makkelijkste is om alle tabbladen open te zetten die je als startpagina wilt, en daarna via opties > algemeen in het vlak startpagina de knop "Deze pagina's gebruiken" in te drukken. Dan stelt Firefox het automatisch goed in.
En het 2e kan wel via https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/777
Of via bloated add-ons als tabmix plus oid, maar deze doet precies wat je wilt. Dan moet je denk ik wel google.nl als eerste en tweakers.net als tweede instellen als ik de beschrijving zo zie.
Yes! heel erg bedankt!
Geloof me ik heb lang lopen zoeken naar dit veel te makkelijke trucje
Maar goed.. het werkt en ik ben heel erg blij, mijn dank is groot
Geloof me ik heb lang lopen zoeken naar dit veel te makkelijke trucje
Maar goed.. het werkt en ik ben heel erg blij, mijn dank is groot
Weet iemand of het mogelijk is tabbladen te groeperen op basis van site? Stel ik heb 5 tabs openstaan, waaronder 2 op tweakers.net. Als ik dan een 3e tweakers.net tab open wil ik dat die naast de andere 2 komt te staan, en niet aan 't einde van de 5 tabs.
Ik heb al wat tab-plugins geinstalleerd, maar ben de optie nog niet tegengekomen...
Ik heb al wat tab-plugins geinstalleerd, maar ben de optie nog niet tegengekomen...
"Open Tab next to current one" komt denk ik redelijk in de richtingSerenity schreef op maandag 14 mei 2007 @ 22:01:
Weet iemand of het mogelijk is tabbladen te groeperen op basis van site? Stel ik heb 5 tabs openstaan, waaronder 2 op tweakers.net. Als ik dan een 3e tweakers.net tab open wil ik dat die naast de andere 2 komt te staan, en niet aan 't einde van de 5 tabs.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Met F5 kun je een gecachede pagina opnieuw opvragen, maar hoe doe je dat eigenlijk als het om een bestand gaat dat gedownload wordt of geopend wordt via een link in een andere applicatie?
De hele cache legen is een beetje rigoreus.
Dan download je het toch overnieuw of sla je het ergens op waar het jou goed uitkomt ??Olaf van der Spek schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 18:16:
Met F5 kun je een gecachede pagina opnieuw opvragen, maar hoe doe je dat eigenlijk als het om een bestand gaat dat gedownload wordt of geopend wordt via een link in een andere applicatie?
Zie het al voor me : PDF openen in Viewer apart en dan F5 rammen zodat FireFox een nieuwe ophaalt

Mocht ik je vraag niet snappen hoor ik het wel.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Het probleem is dus dat Fx het de tweede keer gewoon uit de cache haalt en ik dus hetzelfde foute exemplaar krijg.nero355 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 10:47:
[...]
Dan download je het toch overnieuw of sla je het ergens op waar het jou goed uitkomt ??
Verwijderd
Dit lijkt te werken. Ik heb een nieuw profiel aangemaakt zonder zinloze extensions en voorlopig doet ie het nog goedBtM909 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 14:30:
[...]
Je doet wel je naam eer aan
Heb je het standaard riedeltje al geprobeerd? Alle add-ons uitschakelen en als dat niet helpt een nieuw profiel aanmaken.
Lost dat het probleem op? Ik heb het ooit gezien bij een specifieke klant, waarbij ik wel alles kon doen met Internet Explorer, maar niet met Firefox.... 1 tab tegelijkertijd ging wel, maar meerdere is echt drama.
Hm, ik wil na een lange tijd de stable gedraaid te hebben, toch weer eens de laatste trunk proberen. Alleen kan ik nergens meer de instructies vinden om 2 versies van firefox naast elkaar te kunnen installeren zonder dat ze elkaar in de weg zitten.
iemand ene linkje naar die uitleg?
iemand ene linkje naar die uitleg?
PSN: DutchTrickle PVoutput
Kan Firefox met het gebruik van Windows computernamen in URLs omgaan?
In het bedrijfsnetwerk hier bevatten interne URLs nogal eens computernamen en Firefox kan die URLs op een of andere manier niet resolven.
Bijvoorbeeld voor het openen van een CruiseControl link vanuit mijn mailbox werkt de URL http://pc0001:8080/cruisecontrol niet en wanneer ik computernaam pc0001 vervang door het IP adres van de machine vanzelfsprekend wel. Het is nogal irritant om de computernaam steeds handmatig naar een ip-adres te moeten resolven en daarmee de URL aan te passen.
In het bedrijfsnetwerk hier bevatten interne URLs nogal eens computernamen en Firefox kan die URLs op een of andere manier niet resolven.
Bijvoorbeeld voor het openen van een CruiseControl link vanuit mijn mailbox werkt de URL http://pc0001:8080/cruisecontrol niet en wanneer ik computernaam pc0001 vervang door het IP adres van de machine vanzelfsprekend wel. Het is nogal irritant om de computernaam steeds handmatig naar een ip-adres te moeten resolven en daarmee de URL aan te passen.
Lijkt me eerder een DNS-probleempje. Kun je pc0001 met nslookup wel resolven? Of als je een proxy-server gebruikt, kan de proxy-server het adres wel resolven? Zo niet, zou je wellicht het adres in de proxy exclusion list van Firefox kunnen zetten.
Firefox heeft daar verder geen problemen mee, dacht ik. Ik gebruik het hier ook.
Firefox heeft daar verder geen problemen mee, dacht ik. Ik gebruik het hier ook.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Yep, nslookup geeft keurig naam + resolved ip en voor de lokale ip-range wordt de proxy server niet gebruikt door firefox.Room42 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 12:57:
Lijkt me eerder een DNS-probleempje. Kun je pc0001 met nslookup wel resolven? Of als je een proxy-server gebruikt, kan de proxy-server het adres wel resolven? Zo niet, zou je wellicht het adres in de proxy exclusion list van Firefox kunnen zetten.
Edit: met de volledige domeinverwijzing er bij pakt Firefox het wel goed op, dus http://pc0001.onsdomein.nl:8080/CruiseControl werkt weer wel, maar 9 van de 10 keer bevatten gegenereerde links niet het volledige domein, maar alleen de computernaam.
Met alleen pc0001 in de URL probeerd Firefox toch door via de proxy te gaan. IE doet dit niet.
[ Voor 24% gewijzigd door Kwistnix op 31-05-2007 15:05 ]
Zucht, net Windows opnieuw geinstalleerd en Firefox dus ook. Als ik vroeger iets zocht in de quickfind, opende de zoekresultaten in een nieuw tabblad. Ik kan deze functie nu echt nergens meer terugvinden. Iemand enig idee waar je dit instelt?
Hiervoor gebruik ik SearchLoad Options. Met deze extensie kun je het zoeken btw nog verder tweaken dan alleen een nieuwe tabTMC schreef op zondag 03 juni 2007 @ 17:20:
Zucht, net Windows opnieuw geinstalleerd en Firefox dus ook. Als ik vroeger iets zocht in de quickfind, opende de zoekresultaten in een nieuw tabblad. Ik kan deze functie nu echt nergens meer terugvinden. Iemand enig idee waar je dit instelt?
Verwijderd
Zojuist maar weer eens Firefox naast Opera geïnstalleerd, maar ik heb nog 1 ding wat ik even niet kan vinden; is het mogelijk om het Firefox venster open te houden als je de laatste tab sluit (dat er dan mss een nieuwe lege tab wordt gemaakt, of dat het venster zonder tabs gewoon open blijft)? Ik meen dat ik dit wel ooit voor elkaar had maar ik weet niet meer hoe
Ik sluit tabs altijd met mouse gestures (verticaal naar beneden) en dan wil het nog wel eens voorkomen dat ik het iets te fanatiek doe en dus ook de laatste tab sluit & firefox dus sluit
Ik sluit tabs altijd met mouse gestures (verticaal naar beneden) en dan wil het nog wel eens voorkomen dat ik het iets te fanatiek doe en dus ook de laatste tab sluit & firefox dus sluit
Doet Firefox bij mij standaard anders? Als ik de laatste tab sluit, heb ik gewoon een lege tab...Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 13:08:
Zojuist maar weer eens Firefox naast Opera geïnstalleerd, maar ik heb nog 1 ding wat ik even niet kan vinden; is het mogelijk om het Firefox venster open te houden als je de laatste tab sluit (dat er dan mss een nieuwe lege tab wordt gemaakt, of dat het venster zonder tabs gewoon open blijft)? Ik meen dat ik dit wel ooit voor elkaar had maar ik weet niet meer hoe![]()
Verwijderd
Klopt, ik zie het nu ook. Het lag aan het commando dat aan de gesture was verbonden. Dit was "close document" ipv "close tab". Het werkt nu inderdaad. Dankje 
~ Het werkt alleen als je "Always show tab bar" aan hebt staan, en dat heb ik natuurlijk in principe niet
Als je dat niet aan hebt staan doet hij gewoon niets - de "close current tab" werkt op dat moment gewoon niet -, blijkbaar vindt Firefox de pagina op dat moment geen tab meer ofzo (omdat er dus geen tabbar is)? Lekker geimplementeerd weer.
~~ Maarja aan de andere kant, het gaat er ook om dat ik niet per ongeluk Firefox kan afsluiten, wat nu dus niet kan. Toch klopt het qua implementatie van geen kant. Het blijft een tab die sluitbaar zou moeten zijn imho...
~ Het werkt alleen als je "Always show tab bar" aan hebt staan, en dat heb ik natuurlijk in principe niet

~~ Maarja aan de andere kant, het gaat er ook om dat ik niet per ongeluk Firefox kan afsluiten, wat nu dus niet kan. Toch klopt het qua implementatie van geen kant. Het blijft een tab die sluitbaar zou moeten zijn imho...
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2007 13:55 ]
Ik heb af en toe het probleem dat delen van de ene site in een frame van de andere site verschijnen. Is dit een bekend issue?
Wie weet of er een add-on bestaat waarmee je het menu, de statusbalk en eventueel andere balken lekker transparant kan maken. Is dit uberhaupt mogelijk met Firefox? Ik gebruik 2.0.0.4.
Dat zul je toch echt in je OS moeten aanpassen, vrees ik. Ik ben nog niets tegen gekomen dat heel het Firefox window transparant kan maken. Daarbij maakt het volgens mij 'gewoon' gebruik van de windows GUI in Windows, en dat valt vrij lastig aan te passen via het programma dat het enkel gebruikt.
Als het iets zou zijn als Blender, Safari, of wat dan ook, dat zijn eigen menus gebruikt, zou het denk ik wel op die manier gaan.
Als het iets zou zijn als Blender, Safari, of wat dan ook, dat zijn eigen menus gebruikt, zou het denk ik wel op die manier gaan.
Oke, dankje voor je duidelijke antwoord. Jammer, ik had namelijk gehoopt dat het wel zou kunnen.TheZeroorez schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:14:
Dat zul je toch echt in je OS moeten aanpassen, vrees ik. Ik ben nog niets tegen gekomen dat heel het Firefox window transparant kan maken. Daarbij maakt het volgens mij 'gewoon' gebruik van de windows GUI in Windows, en dat valt vrij lastig aan te passen via het programma dat het enkel gebruikt.
Ik krijg het niet voor elkaar om FF of TB te updaten onder Vista. Ik krijg steeds een melding dat ik hier geen rechten voor heb
Ik heb dat UAC gedoe reeds uitgeschakeld maar dat helpt niks. Ook het programma als admin uitvoeren wil niet helpen.

Het zal ongetwijfeld wel te vinden zijn, maar bestaat er een mogelijkheid om gegevens die in 'forms' zijn ingegeven, en dus opgeslagen zijn, te verwijderen?
Wel geheel in 1x, maar dat wil ik weer niet. Ik heb zelf al gezocht, wel een 'history manager' maar deze werkt niet met Firefox 2.0.0.4
Wel geheel in 1x, maar dat wil ik weer niet. Ik heb zelf al gezocht, wel een 'history manager' maar deze werkt niet met Firefox 2.0.0.4
http://specs.tweak.to/5253
Sjowhan: Shift + Delete
@Hacku: post wel gelezen maar ik heb geen Vista, sorry.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Dan vraag ik mij af waarin?Room42 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:46:
Sjowhan: Shift + Delete
Er is wel een formshistory.dat (of iig in deze trend) maar die is encrypted en niet uit te lezen

Weet iemand toevallig wat ik kan doen als mijn download venter ineens helemaal leeg is? Hij geeft ook niks meer aan als ik iets wil downloaden. Ik weet dat de vraag eerder gesteld is, heb zelf ook gezocht (heb het probleem al ooit eerder gehad), maar ik weet niet meer wat ik precies moest doen, dacht een of andere cache leegmaken, maar weet niet meer wat/welke/waar...
Nee, gekkieSjowhan schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 20:05:
[...]
Dan vraag ik mij af waarin?
Er is wel een formshistory.dat (of iig in deze trend) maar die is encrypted en niet uit te lezen
@eX0dus: Helpt dit?
[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 28-06-2007 10:52 ]
Wat ik vreemd vind is dat ik sinds een reinstall van windows (dus ook Fx), veel formulieren niet meer auto-aanvullen. Soms wel, vreemd hoor, oa bij abn-amro online bankieren.
krijg nu elke keer bij het openen van een torrentbestand op een website de melding dat het bestand niet geopend kan worden, omdat de geassocieerde hulptoepassing niet bestaat.
Als ik dan in de download balk het bestand nogmaals download, doet ie het wel. (hij plaats het bestand dan in de standaard download map)
Wat ik al gedaan heb:
- Heb al een clean install geprobeerd met firefox (heb zowieso mn computer net opnieuw geinstalleerd)
- Heb verschillende gebruikersprofielen geprobeerd.
- Heb een andere download manager geprobeerd, maar dit hielp ook niet.
- In windows heb ik de bestandskoppeling met torrentbestanden gecheckt.
Hebben meer mensen hier last van? Of weet iemand hier een oplossing voor
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Was blijkbaar toch een corrupt profiel, heb nu weer een clean install gedaan (dit keer geen gebruik gemaakt van Mozbackup)
Misschien dat het aan Mozbackup heeft gelegen. Het profiel was echter bij het exporteren nog oke.
Als ik dan in de download balk het bestand nogmaals download, doet ie het wel. (hij plaats het bestand dan in de standaard download map)
Wat ik al gedaan heb:
- Heb al een clean install geprobeerd met firefox (heb zowieso mn computer net opnieuw geinstalleerd)
- Heb verschillende gebruikersprofielen geprobeerd.
- Heb een andere download manager geprobeerd, maar dit hielp ook niet.
- In windows heb ik de bestandskoppeling met torrentbestanden gecheckt.
Hebben meer mensen hier last van? Of weet iemand hier een oplossing voor
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Was blijkbaar toch een corrupt profiel, heb nu weer een clean install gedaan (dit keer geen gebruik gemaakt van Mozbackup)
Misschien dat het aan Mozbackup heeft gelegen. Het profiel was echter bij het exporteren nog oke.
[ Voor 19% gewijzigd door Sir Baxx op 28-06-2007 17:33 ]
Ik heb sinds kort het probleem, dat als ik iets download, dit niet meer in de download manager komt te staan. Een update en een compleet nieuwe installatie van Firefox hebben niets uitgehaald. De tweak in de TS maakt ook niets uit.
Iemand enig idee hoe dit te verhelpen is?!
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Nieuw profiel geprobeerd?Ophidian schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 13:54:
Ik heb sinds kort het probleem, dat als ik iets download, dit niet meer in de download manager komt te staan. Een update en een compleet nieuwe installatie van Firefox hebben niets uitgehaald. De tweak in de TS maakt ook niets uit.
Zoek naar downloads.rdf in de application data-folder, en verwijder deze.Ophidian schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 13:54:
Waarschijnlijk is 't corrupt geraakt, na verwijdering zal een nieuw bestand aangemaakt worden.
Ophidian, kom op, hee. Vier posts boven je!Ophidian schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 13:54:
eX0duS schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 20:07:
Weet iemand toevallig wat ik kan doen als mijn download venter ineens helemaal leeg is? Hij geeft ook niks meer aan als ik iets wil downloaden. Ik weet dat de vraag eerder gesteld is, heb zelf ook gezocht (heb het probleem al ooit eerder gehad), maar ik weet niet meer wat ik precies moest doen, dacht een of andere cache leegmaken, maar weet niet meer wat/welke/waar...
Excuses, overheen gelezen. Heeft wel geholpen inderdaad!Room42 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 16:51:
[...]
Ophidian, kom op, hee. Vier posts boven je!
[...]
[...]
[...]
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Ik vind Firefix een erg goed programma. Ik heb er lang mee gewerkt. Maar sinds ik Windows Vista heb gebruik ik weer IE. Ik vind de nieuwe IE 7 ook niet verkeerd. Wel vind ik jammer dat IE sommige functies niet heeft die Firefox wel heeft. Dat je met een klik op de rechtmuisknop de achtergrondafbeelding kunt gebruiken vind ik erg handig, omdat ik vaak websites ontwerp. Zo kan je zien hoe de website in elkaar ziet. Ook vind ik van Firefox de laatst gesloten tabladen handig, zoms wil je wel eens perongelijk een tablad sluiten en dan kan je deze weer makkelijk tevoorschijn toveren.
Kortom, ik vind Firefox beter dan IE maar vind IE 7 toch wat beter bij Windows Vista passen, kwa uiterlijk. Dit is niet de enige reden dat ik IE gebruik, ik gebruik deze ook omdat ik problemen heb met Firefox onder Vista. De webpagina's gaan namelijk flikkeren (ze verschuiven de heletijd een paar pixel omhoog en naar beneden). Ik hoop dat dit probleem snel verholpen is met een update, zodat ik waarschijnlijk weer overstap naar Firefox.
Kortom, ik vind Firefox beter dan IE maar vind IE 7 toch wat beter bij Windows Vista passen, kwa uiterlijk. Dit is niet de enige reden dat ik IE gebruik, ik gebruik deze ook omdat ik problemen heb met Firefox onder Vista. De webpagina's gaan namelijk flikkeren (ze verschuiven de heletijd een paar pixel omhoog en naar beneden). Ik hoop dat dit probleem snel verholpen is met een update, zodat ik waarschijnlijk weer overstap naar Firefox.
En daarom is Firefox volledig skinnable dmv de themes. Neem bijvoorbeeld de Vista-aero theme, en je ziet er net zo uit als in IE7!GekkeCoen schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 22:20:
Ik vind Firefix een erg goed programma. Ik heb er lang mee gewerkt. Maar sinds ik Windows Vista heb gebruik ik weer IE. Ik vind de nieuwe IE 7 ook niet verkeerd. Wel vind ik jammer dat IE sommige functies niet heeft die Firefox wel heeft. Dat je met een klik op de rechtmuisknop de achtergrondafbeelding kunt gebruiken vind ik erg handig, omdat ik vaak websites ontwerp. Zo kan je zien hoe de website in elkaar ziet. Ook vind ik van Firefox de laatst gesloten tabladen handig, zoms wil je wel eens perongelijk een tablad sluiten en dan kan je deze weer makkelijk tevoorschijn toveren.
Je flikker probleem (klinkt dat lullig, zeg...

[ Voor 7% gewijzigd door AllSeeyinEye op 12-07-2007 11:11 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Na een update lijkt tot nu toe het flikkeren opgelost te zijn. Het Vista Aero theme ziet er ook erg goed uit. Ik ga Firefox in ieder geval weer gebruiken.AllSeeyinEye schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 11:09:
[...]
En daarom is Firefox volledig skinnable dmv de themes. Neem bijvoorbeeld de Vista-aero theme, en je ziet er net zo uit als in IE7!
Je flikker probleem (klinkt dat lullig, zeg...) zou je eens moeten proberen op te lossen door het maken van een nieuw profiel. Zet achter het doel van je snelkoppeling een (spatie) -p en maak er een aan.
Ik gebruikte altijd FF 1.xx, wou niet overstappen naar 2.0 omdat ik mijn sessie niet kwijt wou raken.
Gister door een nare crash helaas wel mn sessie en backups kwijtgeraakt.
Dus vanochted maar besloten om over te stappen naar Firefox/2.0.0.4
Tot zover de inleiding
Wat ik aan FF2 irritant vind, als ik wat meer taps open (20+) dan worden mn tabjes niet kleiner maar word het een schuifbalk, hier had ik met FF1 geen last van, tabs bleven maar kleiner worden en soms geen tekst meer in de tab alleen het logo of een leeg vakje.
Nu wil ik dit ook weer in FF2 krijgen, hoe krijg ik dit voor elkaar?
Ik heb namelijk altijd ~30 tabs open en weet precies wat waar staat
Edit:
hoe krijg ik ook het tab sluiten knopje aan de rechterkant, ipv bij de geselecteerde tab
Gister door een nare crash helaas wel mn sessie en backups kwijtgeraakt.
Dus vanochted maar besloten om over te stappen naar Firefox/2.0.0.4
Tot zover de inleiding
Wat ik aan FF2 irritant vind, als ik wat meer taps open (20+) dan worden mn tabjes niet kleiner maar word het een schuifbalk, hier had ik met FF1 geen last van, tabs bleven maar kleiner worden en soms geen tekst meer in de tab alleen het logo of een leeg vakje.
Nu wil ik dit ook weer in FF2 krijgen, hoe krijg ik dit voor elkaar?
Ik heb namelijk altijd ~30 tabs open en weet precies wat waar staat
Edit:
hoe krijg ik ook het tab sluiten knopje aan de rechterkant, ipv bij de geselecteerde tab
[ Voor 6% gewijzigd door JBplap op 15-07-2007 00:28 ]
@JBplap, dit zijn echt simpele 'zoek' probleempjes, waarvan veel zelfs al voorbij zijn gekomen in deze thread. Alles is te regelen in about:config. Good luck.
Ik erger me hier al een tijdje aan, maar kan er verder niets over vinden:
Verscheidene flash videoplayers haperen bij mij in Firefox. Hieronder vallen onder andere de players van cnn.com, dumpert.nl en liveleak.com. Het geluid stottert, het beeld hapert vaak ook en wordt soms helemaal niet afgespeeld (dumpert). Dit terwijl het wél vloeiend gaat zolang ik interactie heb met de player, bijvoorbeeld continu het volume aan blijven passen met de muis.
Is iemand hier bekend mee en/of weet iemand een oplossing?
Ik gebruik firefox 2.0 en flashplayer 9, maar ik had hier ook al last van met ff1.5 en flash 8.
Verscheidene flash videoplayers haperen bij mij in Firefox. Hieronder vallen onder andere de players van cnn.com, dumpert.nl en liveleak.com. Het geluid stottert, het beeld hapert vaak ook en wordt soms helemaal niet afgespeeld (dumpert). Dit terwijl het wél vloeiend gaat zolang ik interactie heb met de player, bijvoorbeeld continu het volume aan blijven passen met de muis.
Is iemand hier bekend mee en/of weet iemand een oplossing?
Ik gebruik firefox 2.0 en flashplayer 9, maar ik had hier ook al last van met ff1.5 en flash 8.
Grote problemen ondervind ik bij het downloaden van plaatjes. Het downloaden van Wallpapers kost erg veel tijd. Ik krijg dan steeds die download manager van FX in beeld en kan danniks meer, moet dan echt wachten tot hij het plaatje gedownload heeft , daarna kan ik weer scrollen.
IE heeft geen problemen met het cashen van plaatjes en het dna wegschrijven van de data.
Dit is echt het meest belabberde aan FX, voor de rest heb ik weinig klachten,
IE heeft geen problemen met het cashen van plaatjes en het dna wegschrijven van de data.
Dit is echt het meest belabberde aan FX, voor de rest heb ik weinig klachten,
Is het mogelijk keyboard shortcuts te veranderen? Ik wil left en right gebruiken in plaats van alt-left en alt-right voor de history. Ik heb wel de keyconfig extensie gevonden, maar die is niet up to date zo te zien.
cyctech op vrijdag 20 juli 2007 08:35 in "[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel XI"
Hoe gaat het dan met het downloaden van kleine tekstbestandjes enzo? Duurt elke download zo lang? En vreet Firefox dan ook 100% CPU tot de download voltooid is?
Hoe gaat het dan met het downloaden van kleine tekstbestandjes enzo? Duurt elke download zo lang? En vreet Firefox dan ook 100% CPU tot de download voltooid is?
[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 20-07-2007 16:28 ]
Ja alles vreet 100%
Maar dit ligt volgens mij aan je downloads tab, gooi deze eens leeg.
Waarschijnlijk heb je hier een file staan die je inmiddels al echt verwijdert hebt en Fx blijft hier naar zoeken.
Inmiddels heb ik mn tab close button zelf gefixt
Maar de tab minsize schijn ik niet te kunnen fixen?
browser.tabs.tabMinWidth
daarvan zou ik toch de waarde kleiner moeten maken? met als min 23 px ?
Dit heeft echter geen invloed
Maar dit ligt volgens mij aan je downloads tab, gooi deze eens leeg.
Waarschijnlijk heb je hier een file staan die je inmiddels al echt verwijdert hebt en Fx blijft hier naar zoeken.
Inmiddels heb ik mn tab close button zelf gefixt
Maar de tab minsize schijn ik niet te kunnen fixen?
browser.tabs.tabMinWidth
daarvan zou ik toch de waarde kleiner moeten maken? met als min 23 px ?
Dit heeft echter geen invloed
Ik draai sinds kort voor het eerst de 2.x.x reeks zeg maar en ik kan geen ALT+Q doen om naar een post te gaan op GoT : Is er iets anders in FireFox 2.x.x of is er iets op GoT veranderd 
ALT+S werkt ook niet dan krijg ik het History gedeelte te zien ... ik denk dat ik weer eens een optie over het hoofd zie
ALT+S werkt ook niet dan krijg ik het History gedeelte te zien ... ik denk dat ik weer eens een optie over het hoofd zie
Oops
Erg slecht van me sorry 
* nero355 aanpassingen heeft gedaan en erg happy is Thnx !!

* nero355 aanpassingen heeft gedaan en erg happy is Thnx !!
Bij het terugplaatsen van een recent gemaakte backup (nieuwe installatie door nieuwe hardware) met mozbackup kwam ik erachter dat wachtwoorden niet meegenomen waren, dus mis ik de gehele lijst
.
Wat is een goede manier om volgende keer ervoor te zorgen dat de wachtwoorden die ik in de lijst heb staan mee te nemen? Dmv. een kopie van het profiel oid?
Wat is een goede manier om volgende keer ervoor te zorgen dat de wachtwoorden die ik in de lijst heb staan mee te nemen? Dmv. een kopie van het profiel oid?
Ik weet niet wat precies de oplossing is, maar je moet altijd gewoon heel je profiel map kopieren voor backup toestanden en IMHO is dat dan ook het grote voordeel van Mozilla producten dat je de profiel map zo tussen meerdere platformen kan gebruiken/uitwisselenSjowhan schreef op zondag 29 juli 2007 @ 11:23:
Bij het terugplaatsen van een recent gemaakte backup (nieuwe installatie door nieuwe hardware) met mozbackup kwam ik erachter dat wachtwoorden niet meegenomen waren, dus mis ik de gehele lijst.
/EDIT : Helemaal mee eens met Tweakert hieronder die alles uitgebreid uitgelegd heeft !!
[ Voor 5% gewijzigd door nero355 op 29-07-2007 16:44 ]
Ik snap niet wat iedereen toch moeilijk doet met die mozbackup. Ik kopieer (inderdaad) gewoon altijd mijn profiel directory. Dat wil zeggen, de bestanden ervan. In mijn geval dus de inhoud van deze map:Sjowhan schreef op zondag 29 juli 2007 @ 11:23:
Bij het terugplaatsen van een recent gemaakte backup (nieuwe installatie door nieuwe hardware) met mozbackup kwam ik erachter dat wachtwoorden niet meegenomen waren, dus mis ik de gehele lijst.
code:
1
| %userprofile%\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\j825xlia.Default User |
Om de backup te restoren (op een nieuwe PC) installeer je eerst Firefox. Die start je een keer en sluit je weer af. Daarna kopieer je de inhoud van je backup naar de nieuw aangemaakte profiel directory.
Dan heb je:
- Alle add-on's terug
- Alle bookmarks
- Alle wachtwoorden, incl master password
- Alle form history
- Alle cookies
- Alle history
- Alles dus!
Edit: Sorry, precies wat Nero zegt. Niet dat ik doe alsof ik het wiel heb uitgevonden, dus
[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 29-07-2007 16:16 ]
Ik ben op zoek naar een add-on voor firefox die bestanden met een betaalde extentie plaatst in een aparte map. Ik zou het graag willen gebruiken dat als ik in firefox op een nzb bestand klik ergens op internet dat firefox dat bestand in een bepaalde map gooit. Zonder te vragen of ik heb wil opslaan of openen, en waar ik het wil zou willen opslaan.
Op mijn server draait namelijk sabnzb welke periodiek een bepaalde share bekijkt of daar een verse nzb in zit waarvan de inhoud gedownload moet worden van usenet. Firefox "moet" dus die nzb bestanden gelijk in die share deponeren.
Heeft iemand een idee of zo'n add-on bestaat?
Op mijn server draait namelijk sabnzb welke periodiek een bepaalde share bekijkt of daar een verse nzb in zit waarvan de inhoud gedownload moet worden van usenet. Firefox "moet" dus die nzb bestanden gelijk in die share deponeren.
Heeft iemand een idee of zo'n add-on bestaat?
...
Weet iemand hoe ik in firefox een webpagina kan printen zonder dat het adres hierin staat?
Zowel op mijn PC als op mijn laptop heb ik dezelfde versie van Firefox geïnstalleerd. Maar het venster dat zich opent wanneer "Extra/Opties" aangeklikt wordt blijkt verschillend te zijn. Op de laptop zie ik nl. onder de tab "tabbladen" 5 verschillende tabs staan, op de PC krijg ik maar een blad te zien waarop enkele mogelijkheden voor de tabbladen staan.
Zo kon ik daar bijv. niet instellen dat het rode kruisje niet op elk tabblad van het venster moet staan maar geheel rechts (Overigens heb ik dit via about:config wel kunnen instellen).
Hoe krijg ik die 5 tabs hier weer terug?
Zo kon ik daar bijv. niet instellen dat het rode kruisje niet op elk tabblad van het venster moet staan maar geheel rechts (Overigens heb ik dit via about:config wel kunnen instellen).
Mart
weet iemand waar ik een plugin kan vinden, zodat als je text selecteerd en rechtsklik, je kan kiezen welke zoekmachine je wilt gebruiken. Er komt dus een dropdown list bij ipv de geselecteerde zoekmachine rechts boven in. (hopelijk is dit een beetje duidelijk)
ik had m eerst en ben m nu kwijt, en het is super handig.
SearchWith?alclemenso schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 10:33:
weet iemand waar ik een plugin kan vinden, zodat als je text selecteerd en rechtsklik, je kan kiezen welke zoekmachine je wilt gebruiken. Er komt dus een dropdown list bij ipv de geselecteerde zoekmachine rechts boven in. (hopelijk is dit een beetje duidelijk)
het is alleen niet helemaal wat ik bedoel. de standaard optie als je text selecteerd en rechts klick dat je maar een zoekmachine ziet. er is een plugin die van die ene regel een dropdown lijstje maakt, en niet een nieuwe toevoegd zoals searchwith. Searchwith voegd ook zoekmachines toe die niet in je standaard zoekmachines staan.
Scroll Search Engines ?alclemenso schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 10:50:
[...]
![]()
het is alleen niet helemaal wat ik bedoel. de standaard optie als je text selecteerd en rechts klick dat je maar een zoekmachine ziet. er is een plugin die van die ene regel een dropdown lijstje maakt, en niet een nieuwe toevoegd zoals searchwith. Searchwith voegd ook zoekmachines toe die niet in je standaard zoekmachines staan.
Verwijderd
Ik draai ook Firefox 2...
Het irritante vind ik dat af en toe de melding komt na een frisse herstart (Geen crash)
dat firefox niet goed gesloten is, en dan vraagt hij wil je boel herstellen of opnieuw beginnen met een lege pagina
Is dit een bug?
Het irritante vind ik dat af en toe de melding komt na een frisse herstart (Geen crash)
dat firefox niet goed gesloten is, en dan vraagt hij wil je boel herstellen of opnieuw beginnen met een lege pagina
Is dit een bug?
Context Search?alclemenso schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 10:50:
[...]
![]()
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Heb net zitten klooien met wat plugins en eindelijk Windows media player werkend gekregen in Firefox door deze 3 plugins:
# Windows Media Player Plug-in Dynamic Link Library (filename: npdsplay.dll)
# Microsoft DRM (filename npdrmv2.dll)
# Microsoft Window Media Services (filename npwmsdrm.dll)
Het werkt nu wel echter als ik ga scroller wordt de weergave goed vern*ukt. Ook zie ik knoppen van player nooit. Waar ligt dit aan ?
Het werkt nu wel echter als ik ga scroller wordt de weergave goed vern*ukt. Ook zie ik knoppen van player nooit. Waar ligt dit aan ?
Prima, gebruik Firefox al meer dan een jaar.
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
yup deze is het, heel handig. thanx a lot.
Heb je soms VLC player geïnstalleerd staan? Die installeert bij een standaard installatie namelijk ook een component, maar die doet het heel beroerd. Even VLC de-installeren en dan het ActiveX component niet installeren.Armo schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 23:42:
Vista?Armo schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 23:42:
Heb net zitten klooien met wat plugins en eindelijk Windows media player werkend gekregen in Firefox door deze 3 plugins:

Heb je deze geinstalleerd staan? Werkt vlekkeloos bij mij.Armo schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 23:42:
Bestaat er ook een plugin waarbij je sites kan groeperen, zodat je maar op 1 knop hoeft te drukken/klikken en dat dan al deze sites tegelijk openen?
Is het al bekend waar dat probleem vandaan komt dat FF soms wel vraagt om het wachtwoord op te slaan, en in de andere situatie niet?
Je bedoelt de standaard 'Open all in Tabs' optie onderaan een sub-folder?Britske schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 10:22:
Bestaat er ook een plugin waarbij je sites kan groeperen, zodat je maar op 1 knop hoeft te drukken/klikken en dat dan al deze sites tegelijk openen?
Hehe ja, foutje. Ik had nooit met de bladwijzers gewerkt, omdat FF ze niet meer op kon slaan. Vaag probleem wat nu opgelost is. Bedankt.JoetjeF schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 10:54:
[...]
Je bedoelt de standaard 'Open all in Tabs' optie onderaan een sub-folder?
VLC had ik inderdaad, is nu verwijderd maar helpt niet.Room42 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 00:51:
[...]
Heb je soms VLC player geïnstalleerd staan? Die installeert bij een standaard installatie namelijk ook een component, maar die doet het heel beroerd. Even VLC de-installeren en dan het ActiveX component niet installeren.
Uhu...
Had ik al geprobeerd...DizzyWeb schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 09:59:
[...]
Heb je deze geinstalleerd staan? Werkt vlekkeloos bij mij.
Iemand andere suggesties ?
Wat is er mis met de Windows Media Player Firefox Plugin? Die heb ik geinstalleerd staan, en verder nergens problemen mee....Armo schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 23:42:
Edit: never mind, was al gepost........
Edit2:
Dit heb ik verder geinstalleerd staan:
Aangemaakt: Sat Aug 04 2007 10:19:12 GMT+0200
Ingeschakelde extensies: [25]
- Adblock Filterset.G Updater 0.3.1.0 - Synchroniseer Adblock met Filterset.G
- Adblock Plus 0.7.5.1 - Voortaan geen reclames meer!
- Adblock Plus: Element Hiding Helper 1.0.1 - Helps you create element hiding rules for Adblock Plus to fight the text ads.
- AI Roboform Toolbar for Firefox 6.9.4 - Allows the use of Roboform in Firefox.
- Better Gmail 1.0 - Enhances Gmail with over 25 additional features.
- Dictionary Switcher 0.8 - Wisselt woordenboeken automatisch of handmatig, en geeft het geselecteerde woordenboek weer in de statusbalk
- DownThemAll! 0.9.9.10 - De massa downloader voor Firefox
- Fasterfox 2.0.0 - Prestatie- en netwerktrucs voor Firefox.
- FireFoxMenuButtons 1.5.3 - Adds 41 Buttons (duplicating of Firefox menu strings) on the browser's toolbar
- Gmail Manager 0.5.3 - Beheer van Gmail-accounts met meldingen van nieuwe berichten.
- Google Browser Sync 1.3.20070523.0 - Synchronize settings between browsers
- Google Icon 1.3 - Adds favicon to google search results.
- GooglePreview 2.1.5 - Inserts web site previews in Google and Yahoo search results.
- GUtil! 2.1.9 - Google® Utilities in your Firefox Menu and Toolbar
- History Submenus 1.01 - Adds submenus to History Menu for previous days' history
- IE Tab 1.3.3.20070528 - Sites in een "IE-omgeving" in een Firefox-tab openen !!!
- Java Console 6.0.02
- Locationbar² 0.9.1 - Benadrukt de domeinnaam en decodeert URL's voor betere leesbaarheid
- MR Tech Local Install 5.3.2.5 - Local Install hulpprogramma's voor alle gebruikers. (nl-NL)
- PDF Download 0.8.1 - PDF Download laat u kiezen wat u wil doen met een PDF-bestand: het downloaden, het met een externe lezer openen of het als HTML bekijken!
- Secure Login 0.8.1.2 - Een inlogextensie zoals Wand login van Opera
- Tab Control 0.3.3 - Neem controle over je tabbladen!
- Tiny Menu 1.4.4 - Vervangt de standaard menubalk door een klein popup menu.
- United States English Dictionary 2.0.0.6 - English United States (en-US) spellchecking dictionary
- Woordenboek Nederlands 2.0.0 - Woordenboek Nederlands voor de spellingcontrole in Mozilla-producten
Uitgeschakelde extensies: [1]
- Java Console 6.0.01
Totaal aantal extensies: 26
Geïnstalleerde thema's: [2]
- Firefox (default)
- Vista-aero 2.0.0.0
Geïnstalleerde plugins: (13)
- 2007 Microsoft Office system
- Adobe Acrobat
- DivX® Web Player
- IE Tab Plug-in
- Java(TM) Platform SE 6 U2
- Microsoft® Windows Media Player Firefox Plugin
- Mozilla Default Plug-in
- QuickTime Plug-in 7.1.6
- RealPlayer Version Plugin
- RealPlayer(tm) G2 LiveConnect-Enabled Plug-In (32-bit)
- Shockwave Flash
- VLC Multimedia Plugin
- Windows Genuine Advantage
Loopt dus ook op Vista (Home Premium)
[ Voor 78% gewijzigd door AllSeeyinEye op 04-08-2007 10:20 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Sinds de installatie van FF 2.0.0.6 is opeens mijn download manager braQueTM/
Ik heb al verschillende extensies uitgeschakeld, maar zelfs in safemode doet hij het niet meer. Sommige bestanden lijken wel gedownload te worden, anderen weer niet. Als ik een ander profiel opstart dan werkt de download manager wel normaal. Heeft iemand toevallig hetzelfde probleem?
Ik heb al verschillende extensies uitgeschakeld, maar zelfs in safemode doet hij het niet meer. Sommige bestanden lijken wel gedownload te worden, anderen weer niet. Als ik een ander profiel opstart dan werkt de download manager wel normaal. Heeft iemand toevallig hetzelfde probleem?
Zoek eens in het draadje op 'downloads.rdf'jules schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 14:49:
Sinds de installatie van FF 2.0.0.6 is opeens mijn download manager braQueTM/
Ja, had ook al gevonden; http://kb.mozillazine.org...sible_in_Download_Manager
Vreemd dat dat net na de FF 2.0.0.6 update plaats vond.
Tijdje geleden ook al gemerkt dat het regelmatig opschonen van de download geschiedenis het saven en starten van downloads behoorlijk versnelde als het lijstje aardig gevuld begon te raken.
Vreemd dat dat net na de FF 2.0.0.6 update plaats vond.
Tijdje geleden ook al gemerkt dat het regelmatig opschonen van de download geschiedenis het saven en starten van downloads behoorlijk versnelde als het lijstje aardig gevuld begon te raken.
Mijn vraag is kennelijk aan de aandacht ontsnapt of niemand wist het antwoord. Daarom een nieuwe poging:
Zowel op mijn PC als op mijn laptop heb ik dezelfde versie van Firefox geïnstalleerd. Maar het venster dat zich opent wanneer "Extra/Opties" aangeklikt wordt blijkt verschillend te zijn. Op de laptop zie ik nl. onder de tab "tabbladen" 5 verschillende tabs staan (koppelingen, gebruikersinterface en nog wat), op de PC krijg ik maar een blad te zien waarop enkele mogelijkheden voor de tabbladen staan.
Bedankt voor het meedenken
Zowel op mijn PC als op mijn laptop heb ik dezelfde versie van Firefox geïnstalleerd. Maar het venster dat zich opent wanneer "Extra/Opties" aangeklikt wordt blijkt verschillend te zijn. Op de laptop zie ik nl. onder de tab "tabbladen" 5 verschillende tabs staan (koppelingen, gebruikersinterface en nog wat), op de PC krijg ik maar een blad te zien waarop enkele mogelijkheden voor de tabbladen staan.
Bedankt voor het meedenken
Mart
Klinkt alsof je op de ene een extensie geïnstalleerd heb staan die niet op de ander staat... Heb je die al eens vergeleken?
Anders zou je het profiel van de ene naar de andere kunnen kopiëren om te kijken of dat iets uithaalt.
Anders zou je het profiel van de ene naar de andere kunnen kopiëren om te kijken of dat iets uithaalt.
[ Voor 30% gewijzigd door Room42 op 05-08-2007 23:06 ]
Is er een optie om alleen JS toe te staan van hetzelfde domein?
Dus remote JS includes (vaak voor ads) te weigeren?
Dus remote JS includes (vaak voor ads) te weigeren?
Hier ook een vraag. Ik wil graag dat als ik geen geldige homepage intyp in mijn adres balk, dat deze invoer door google wordt gehaald. Dus ik type in de adresbalk "tweakers", dan wil ik graag op deze pagina uitkomen. Kan dit?
Sinds ik v2.0.0.6 erop heb verwijdert Fx willekeurig bookmarks of iets dergelijks. 
Als ik een backup van laten we zeggen 400KB terug zet maakt Fx er 100KB van.
Bepaalde mappen zijn nog compleet, maar anderen zijn gewoon leeg.
Iemand een idee?
(Ondertussen probeer ik nog wat te zooien.)
Hmm...de backup die ik pakte was blijkbaar ook al niet goed meer. De backup van nog een dag ervoor lijkt wel compleet te zijn...
Toch nog raar...
Als ik een backup van laten we zeggen 400KB terug zet maakt Fx er 100KB van.
Bepaalde mappen zijn nog compleet, maar anderen zijn gewoon leeg.
Iemand een idee?
(Ondertussen probeer ik nog wat te zooien.)
Hmm...de backup die ik pakte was blijkbaar ook al niet goed meer. De backup van nog een dag ervoor lijkt wel compleet te zijn...
Toch nog raar...
[ Voor 20% gewijzigd door Saturnus op 08-08-2007 12:52 ]
is er ook een extensie waarmee ik de text nieuwsgroepen op news.tweakdsl.nl kan bekijken?
Ik gebruik nu TB maar om die elke keer op te starten en te kijken vind ik wat omslachtig.
En met een willekeurige news/rss feeder kan dat toch niet, of zit ik er nou naast?
Ik gebruik nu TB maar om die elke keer op te starten en te kijken vind ik wat omslachtig.
En met een willekeurige news/rss feeder kan dat toch niet, of zit ik er nou naast?
Hoi SjaakRoom42 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 23:04:
Klinkt alsof je op de ene een extensie geïnstalleerd heb staan die niet op de ander staat... Heb je die al eens vergeleken?
Klopte inderdaad, nog bedankt (sorry voor de late reactie)
screenspider
Mart
Verwijderd
Hallo mede GoTters, ik heb een vraagje over Mozilla FireFox 2.0 en latere versies.
Ik heb tot nu toe steeds FireFox 1.5.0.12 gebruikt en was van plan om te gaan updaten, maar ik lees al sinds de begin van de release van 2.0 dat er veel verschillende problemen zijn. Zoals memory leaks, de problemen wat jullie hebben, etc.
Is het een verstandig idee om mijn FF 1.5.0.12 uptedaten naar de meest recente versie ??
Ik heb tot nu toe steeds FireFox 1.5.0.12 gebruikt en was van plan om te gaan updaten, maar ik lees al sinds de begin van de release van 2.0 dat er veel verschillende problemen zijn. Zoals memory leaks, de problemen wat jullie hebben, etc.
Is het een verstandig idee om mijn FF 1.5.0.12 uptedaten naar de meest recente versie ??
Dan interpreteer je dat waarschijnlijk fout; in het begin waren er misschien wat kinderziektes; nu niet meer.Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 22:39:
maar ik lees al sinds de begin van de release van 2.0 dat er veel verschillende problemen zijn.
Nooit last van gehad, in 1.5 nog weleens.Zoals memory leaks,
Zoals? In 1.5 hadden wij ook weleens wat lastde problemen wat jullie hebben, etc.
Zeker wel, 1.5 is eol. Daarbij is 2.0 nieuwer qua functies en is het zeker geen achteruitgang (zoals bij sommige bloated software).Is het een verstandig idee om mijn FF 1.5.0.12 uptedaten naar de meest recente versie ??
Enkel de stijl kan je tegenstaan, maar je kunt zo een '1.5 theme' installeren...
[ Voor 5% gewijzigd door TheZeroorez op 13-08-2007 23:03 ]
Ik had even een vraagje over firefox, bij sommige sites, zo ook hier op tweakers merk ik op dat als je een pagina terug gaat automatisch weer bovenin de pagina beland in plaats van ergens halverwege de pagina waar je zat te lezen voor je op de volgende link klikt.
BV als ik zit te kijken in de lijst met vraag en aanbod en ik zit wat te scrollen tussen de laatste 50 aangeboden dingen en ik klik op item 36 om nader te kijken, is toch niets en klik op back, dan sta ik weer boven aan. Dan weet ik niet meer zo goed waar ik was, buiten dat het extra scroll werk nodeloos is.
Weet iemand waar dit aan ligt?
BV als ik zit te kijken in de lijst met vraag en aanbod en ik zit wat te scrollen tussen de laatste 50 aangeboden dingen en ik klik op item 36 om nader te kijken, is toch niets en klik op back, dan sta ik weer boven aan. Dan weet ik niet meer zo goed waar ik was, buiten dat het extra scroll werk nodeloos is.
...
Verwijderd
Dat ligt aan bug 215405Haranaka schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 23:47:
Ik had even een vraagje over firefox, bij sommige sites, zo ook hier op tweakers merk ik op dat als je een pagina terug gaat automatisch weer bovenin de pagina beland in plaats van ergens halverwege de pagina waar je zat te lezen voor je op de volgende link klikt.
Workaround is hier te vinden.
Verwijderd
Ok, bedankt voor je reply. De reden dat ik de post maakte was omdat ik geen enkel probleem had met FF 1.5, maar ik hoorde allerlei problemen met 2.0. Maar ik ga hem nu updatenTheZeroorez schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 23:02:
[...]
Dan interpreteer je dat waarschijnlijk fout; in het begin waren er misschien wat kinderziektes; nu niet meer.
[...]
Nooit last van gehad, in 1.5 nog weleens.
[...]
Zoals? In 1.5 hadden wij ook weleens wat last
[...]
Zeker wel, 1.5 is eol. Daarbij is 2.0 nieuwer qua functies en is het zeker geen achteruitgang (zoals bij sommige bloated software).
Enkel de stijl kan je tegenstaan, maar je kunt zo een '1.5 theme' installeren...
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2007 15:31 ]
Ik probeer 2 addons voor Tb te downen, maar site lijkt het niet te doen, althans hij doet het wel, maar de DL stokt... Iemand dit ook gemerkt? 
@ Zeroo:
ik ben een echte Fx 1.5 junk.
2.0 vind ik wel degelijk beetje bloated, enige wat die beter doet is memoryresources (maar nog niet foutloos). Ik heb 2.0 twee mnd getest toen die uitkwam, maar ben weer teruggegaan naar 1.5, alles staat goed in 1.5, in 2.0 moet je weer gaan kloten om alles naar mijn smaak te zetten. Ik kijk wel wat ik doe als 3 uitkomt, maar ik ben niet bang om bij 1.5.0.12 te blijven, de aanvallen op 1.5 zijn toch al niet meer zo talrijk lijkt mij.
@ Zeroo:
2.0 vind ik wel degelijk beetje bloated, enige wat die beter doet is memoryresources (maar nog niet foutloos). Ik heb 2.0 twee mnd getest toen die uitkwam, maar ben weer teruggegaan naar 1.5, alles staat goed in 1.5, in 2.0 moet je weer gaan kloten om alles naar mijn smaak te zetten. Ik kijk wel wat ik doe als 3 uitkomt, maar ik ben niet bang om bij 1.5.0.12 te blijven, de aanvallen op 1.5 zijn toch al niet meer zo talrijk lijkt mij.
[ Voor 62% gewijzigd door Sjah op 14-08-2007 16:23 ]
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde commentaar wat jij hebt op FF 2.0.Sjah schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:08:
@ Zeroo:
Ik ben na een half uur experimenteren terug gegaan naar 1.5.0.12, ik vond de posities en het gebruik
van 2.0 niet echt aantrekkelijk. Zelfs met de 1.5 Theme klopte het niet helemaal, misschien is de
performance wel iets beter met 2.0 maar dat kan mij niet zoveel boeien. Ik wil liever een fijne browser hebben die naar mijn smaak valt.
Dit topic is gesloten.