Noem eens even wat dingen die zo verschrikkelijk anders zijn dat jullie Firefox 2.x niet trekken ? Ik gebruik al jaren Firefox en ik kan echt helemaal niets bedenken namelijk.

0.0
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
0.0
Ik zie om eerlijk te zijn ook weinig verschil met Firefox 1.5. Hebben jullie het dan over het geheugengebruik want dat is inderdaad soms wel behoorlijk (maar niet schokkend vergeleken met IE7, nooit getest maar ik verwacht dat het zelfs minder is).Jungian schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:26:
Noem eens even wat dingen die zo verschrikkelijk anders zijn dat jullie Firefox 2.x niet trekken ? Ik gebruik al jaren Firefox en ik kan echt helemaal niets bedenken namelijk.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Dat kloten viel hier wel mee; dezelfde userchrome erin, en heb nog drie dingen moeten aanpassen oid.Sjah schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:08:
@ Zeroo:
ik ben een echte Fx 1.5 junk.
2.0 vind ik wel degelijk beetje bloated, enige wat die beter doet is memoryresources (maar nog niet foutloos). Ik heb 2.0 twee mnd getest toen die uitkwam, maar ben weer teruggegaan naar 1.5, alles staat goed in 1.5, in 2.0 moet je weer gaan kloten om alles naar mijn smaak te zetten. Ik kijk wel wat ik doe als 3 uitkomt, maar ik ben niet bang om bij 1.5.0.12 te blijven, de aanvallen op 1.5 zijn toch al niet meer zo talrijk lijkt mij.
Vooral persoonlijke smaakSjah schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:44:
gewoon een optelsom van kleine dingetjes die allemaal precies goed waren in 1.5, en met 2 allemaal anders werden. Dat irriteert....
[ Voor 39% gewijzigd door TheZeroorez op 14-08-2007 20:07 ]
Verwijderd
Je blijft liever surfen met een versie die geen enkele security update meer ontvangt?Sjah schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:44:
gewoon een optelsom van kleine dingetjes die allemaal precies goed waren in 1.5, en met 2 allemaal anders werden. Dat irriteert....
De specifieke aanvallen op 1.5 zullen inderdaad wel meevallen. Echter aangezien 1.5 voor 99% gebruik maakt van de onderliggende structuur als 2.0 zal je ook kwetsbaar zijn voor fouten die gevonden worden in 2.0.Sjah schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:08:
Ik kijk wel wat ik doe als 3 uitkomt, maar ik ben niet bang om bij 1.5.0.12 te blijven, de aanvallen op 1.5 zijn toch al niet meer zo talrijk lijkt mij.
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2007 16:32 ]
Verwijderd
Probeer UI Tweaker eens met de Nightly Tester Tool compatible te maken.TheZeroorez schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:51:
Ikzelf ben trouwens toch maar weer met 3.0 gaan spelen, en het is lekker snel
Ik kan zonder een aantal extensies toch nog best wel uit de voeten, maar twee dingen erger ik me aan:
[afbeelding].
De eerste kon bij 2.0 gewoon weg dmv UI Tweaker, maar deze pakt 'm nu niet meer (A8 is unsupported), en de tweede zit in de weg wanneer ik de tabbalk in maat 18px wil maken ipv de standaard 22 oid.
Wie o wie weet hoe ik deze dmv userchrome weg krijg?
Dat gaat niet; sinds alpha 5 zijn nog veel dingen veranderd, ook aan de namen van vanalles.Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 16:53:
[...]
Probeer UI Tweaker eens met de Nightly Tester Tool compatible te maken.
yep it's me
Verwijderd
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2007 13:48 ]
[ Voor 19% gewijzigd door Room42 op 19-08-2007 14:43 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Verwijderd
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2007 15:08 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Hmm, handige site dat googleRoom42 schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 15:45:
Google, RekZ, Google.
http://speeddial.uworks.net/
[ Voor 8% gewijzigd door Mr_gadget op 28-08-2007 15:20 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
ok heb dit inmiddels gevonden maar bij mijn profile zie ik alleenRoom42 schreef op zondag 29 juli 2007 @ 16:13:
[...]
Ik snap niet wat iedereen toch moeilijk doet met die mozbackup. Ik kopieer (inderdaad) gewoon altijd mijn profiel directory. Dat wil zeggen, de bestanden ervan. In mijn geval dus de inhoud van deze map:code:
1 %userprofile%\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\j825xlia.Default User
Om de backup te restoren (op een nieuwe PC) installeer je eerst Firefox. Die start je een keer en sluit je weer af. Daarna kopieer je de inhoud van je backup naar de nieuw aangemaakte profiel directory.
Dan heb je:
- Alle add-on's terug
- Alle bookmarks
- Alle wachtwoorden, incl master password
- Alle form history
- Alle cookies
- Alle history
- Alles dus!
Edit: Sorry, precies wat Nero zegt. Niet dat ik doe alsof ik het wiel heb uitgevonden, dus
Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...
Is dat niet standard operating procedure, na een release het versienummer verhogen?Sjah schreef op zondag 09 september 2007 @ 21:32:
Heb al verteld dat ik Fx 1.5 fan ben. Nu zou 1.5.0.12 de laatste zijn, maar ik zie op de Mozilla FTP wel een nightly staan van 1.5.0.13. Moet ik nu aannemen dat er toch een 1.5.0.13 uitgaat komen.... Of blijft het bij nightlies, en doe ik er verstandig aan om de laatste nightlies te nemen i.v.m veiligheid?
filename is: firefox-1.5.0.13pre.en-US.win32.installer.exe
Veel anders zullen ze in 1.5 niet fixen lijkt me.Room42 schreef op zondag 09 september 2007 @ 22:49:
Ik zou juist niet de nightlies draaien, ivm de veiligheid (tenzij er nadrukkelijk security issues gefixt zijn). Je weet nooit wat voor gaten ze per ongeluk erin geboord hebben.
Daar heb je een punt, ja.Olaf van der Spek schreef op zondag 09 september 2007 @ 23:18:
[...]
Is dat niet standard operating procedure, na een release het versienummer verhogen?
Verwijderd
iemand een idee?Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 13:59:
[...]
ok heb dit inmiddels gevonden maar bij mijn profile zie ik alleen
een cache folder en een xul.mfl staan,daar heb ik een rar van gemaakt en een backup
is dat genoeg dan?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| $ ls ~/.mozilla/firefox/ai89filx.default adblockplus compreg.dat hostperm.1 search.sqlite blocklist.xml cookies.txt install.log secmod.db bookmarkbackups downloads.rdf key3.db sessionstore.js bookmarks.bak extensions localstore.rdf signons2.txt bookmarks.html extensions.cache lock urlclassifier2.sqlite Cache extensions.ini mimeTypes.rdf XPC.mfasl cert8.db extensions.rdf prefs.js xpti.dat chrome formhistory.dat searchplugins XUL.mfasl compatibility.ini history.dat search.rdf |
Je kijkt waarschijnlijk op de verkeerde plaats.
[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 11-09-2007 04:27 ]
/▌
[ Voor 53% gewijzigd door Room42 op 11-09-2007 06:35 ]
Zelf al zou ik naar ie7 willen, het gemis van een addon manager alleen houdt me al tegen. Om over de slechte engine nog maar te zwijgen....Marzman schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 04:16:
Ik gebruik ook al jaren Firefox. Vergeleken met IE6 was Internet Explorer niet eens een optie omdat die zo veel miste aan functionaliteit maar ik moet toegeven dat IE7 nu ook wel erg goed is geworden (ook tabs, ook een uitbreidbaar zoekveld). Toch miste ik de tabs en mijn default theme (Pimpzilla)
Dankje dat is wat ik zocht.JoetjeF schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:43:
Tab Mix Plus heeft die feature (Sessions->Show my windows and tabs from last time).
[ Voor 26% gewijzigd door Calamor op 12-09-2007 17:02 ]
Helemaal mee eens, het ziet er inderdaad wat beter uit, ook tabbed-browsing enzo, maar hij blijft nog steeds een stuk trager als firefox (vooral op een oud systeem)Room42 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 06:33:
Ja, de buitenkant van IE7 is voor veel gebruikers (niet voor mij, ik irriteer me er mateloos aan) inderdaad beter geworden... maar de motor
Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81
Tja, ze proberen steeds weer een beetje meer op Firefox te lijkenDuuvel schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 07:45:
[...]
Helemaal mee eens, het ziet er inderdaad wat beter uit, ook tabbed-browsing enzo, maar hij blijft nog steeds een stuk trager als firefox (vooral op een oud systeem)
[ Voor 33% gewijzigd door Sjah op 14-09-2007 15:51 ]
...Of ze gaan (eindelijk) gewoon met de tijd en behoeftes @ breedband meeMensionXL schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 15:41:
[...]
Tja, ze proberen steeds weer een beetje meer op Firefox te lijken
Ik vind het ook niets, maar die bash is nu ook weer niet zo nodig heIE is gewoon not done
Was ook meer sarcastisch bedoeldTheZeroorez schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 15:50:
Ik vind het ook niets, maar die bash is nu ook weer niet zo nodig he
Kan ook, maar ik bedoelde het meer als: IE is gewoon dwaas, maar dan met sarcasmeRoom42 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 15:58:
Nouja, bash. Met "done" bedoelde hij waarschijnlijk "af" (zo interpreteerde ik het tenminste) en dan heeft hij gewoon gelijk. MS heeft nog een hele weg te gaan met IE.
[ Voor 55% gewijzigd door MensionXL op 14-09-2007 16:01 ]
/▌
Dit kan bij mij toch echt standaard alMarzman schreef op zondag 16 september 2007 @ 14:56:
Wat ik trouwens mis in de spellingscontrole add-on is dat je voor bepaalde sites niet in kan stellen in welke taal ze zijn. Ik vind het best fijn als hier op Tweakers de taal op Nederlands staat, maar als ik in een Engelstalig forum reageer moet ik hem weer op Engels zetten. Aangezien ik dat vaak afwissel zou het fijn zijn als je gewoon in kon stellen tweakers.net -> Nederlands, Engelstalig forum -> engels.
Is daar misschien een andere add-on voor? Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die voor verschillende sites verschillende talen gebruikt.
Waar gehackt wordt vallen spaanders
Ja, maar dan moet je het dus heel de tijd omzetten op verschillende websites in verschillende talen. Ik vraag me af of dat niet automatisch kan na eenmaal ingesteld te hebben dat je Tweakers.net in het Nederlands wilt.s_de_hoog schreef op zondag 16 september 2007 @ 15:00:
[...]
Dit kan bij mij toch echt standaard al![]()
Onder 'spell check this field' staat languages en daar kan je de goede taal kiezen.
/▌
[ Voor 96% gewijzigd door Sjah op 06-10-2007 20:58 ]
Want, alles wat niet in Firefox zit, zal wel in een extensie zitten, heTry this:
http://forum.addonsmirror.net/index.php?showtopic=102&hl=bookmark
there's a bumped version near the bottom which should work with version 2.0 - 3.0 of FF.
[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 11-10-2007 00:10 ]
Verwijderd
Ik he de bovenste geinstalleerd (Woordenboek Nederlands) en die werkt goed. Geen idee wat het verschil miet die andere twee is.Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 13:56:
Ik zocht een Nederlands woordenboek, en ik vond er 3 op deze pagina. Maar welke is nu de echte? (de opentaal lijst)
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/browse/type:3
Inderdaad, de laatste 2 staan er dubbel in. Het verschil tussen de eerste twee zit hem in de bron. De 2e is gemaakt door OpenTaal en de eerste door iemand anders.https://.../16472/woordenboek_nederlands-2.0.0-fx+tb+sm.xpi
https://.../16440/opentaal_woordenlijst-1.00g-fx+tb+sm.xpi
https://.../16440/opentaal_woordenlijst-1.00g-fx+tb+sm.xpi
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]
Werkt bij mij gewoon in Firefox 2.0.0.7. Waarschijnlijk wordt het veroorzaakt door een add-on. Schakel die eens uit.answer_man schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 01:43:
Wazig probleem met Firefox 2.0.0.7;
Als ik een link open in een nieuw venster [rechtermuisknop - 'koppeling openen in nieuw venster' dan kan ik na de eerste keer klikken niet meer de 'back' knop gebruiken.
Bij de volgende klik werkt deze wel weer prima, maar bij de eerste doet hij het gewoon niet.
Hier op GoT niet, op andere sites ook niet, nergens niet...
Dit was bij de vorige versie die ik had draaien niet zo (2.0.0.minder dan 7) en vind het ook een raar probleem.
Heb GoT afgezocht naar een oplossing en ook de forums van firefox zelf nageplozen maar niks bruikbaars kunnen vinden.
Misschien ervaren meer mensen deze storing met 2.0.0.7 en misschien weet iemand er een oplossing voor (behalve dat ik tabbed browsing moet gebruiken of niet openen in nieuw venster natuurlijk)
/▌
[ Voor 5% gewijzigd door bredend op 19-10-2007 11:12 ]
"Mekker, blaat"
[ Voor 9% gewijzigd door Meddow op 23-10-2007 00:07 ]
You dream it, I live it.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
Zoek eens op ReloadEvery bij addonsCanonG1 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:12:
Ik vind Firefox geweldig, hoewel Opera ook echt niet verkeerd is.
Een vraag: ik had ooit een plugin in FF dit om de X minuten (instelbaar) een website opvraagt om te kijken of er een wijziging is. Als er een wijziging is geeft hij een geluidssignaal. Ik heb me suf gezocht maar ik kan de plugins niet meer vinden. Heeft iemand een idee hoe deze plugin heet en waar ik hem kan vinden? Bij voorbaat dank!
Bedankt voor de tip, maar dat is helaas niet helemaal wat ik zoek. Deze plugin/addon geeft geen (geluids)signaal als er een wijziging is.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
Deze dan misschien,geeft ook een geluids signaal klikCanonG1 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:34:
[...]
Bedankt voor de tip, maar dat is helaas niet helemaal wat ik zoek. Deze plugin/addon geeft geen (geluids)signaal als er een wijziging is.
wil je de frontpage fanatiek checken?CanonG1 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:34:
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door jmk op 24-10-2007 22:31 ]
Yippie kayak, other buckets!
De nieuwe Opera Mini 4 beta 3 al geprobeerd? Is sinds gisteren/eergisteren uit. Zitten hele toffe opties in tov Opera Mini 3.jmk schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:20:
Ik heb sinds een tijdje opera mini op mijn telefoon.
Naast een wml extension ook zorgen dat je de agent switcher extension hebt. Die instellen zodat het net lijkt alsof je met een telefoon browst. Wat daarvan de instellingen precies zijn verschilt per telefoon en ook hoe jij je pagina's wilt bekijken.Hoe forceer ik firefox zo dat een site denk dat ik een mobiele telefoon een pagina opvraag?
edit: Inmiddels heb ik de "wmlbrowser plugin" voor firefox gevonden. Dus WPA.tweakers.net en WAP.tweakers.net doen het nu goed onder firefox. Maar slashdot.org krijg ik niet zo ver...
Je cache etc geleegd? Probeer het anders op te zoeken op het mozilla forum.Meddow schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 00:06:
weet iemand een oplossing voor het volgende:
als ik aan het internetten ben, wil na een tijd geen enkele pagina, zowel verschillende tabbladen als vensters, meer verversen.
ook als ik een nieuw venster open laadt deze niet. ik moet eerst alle vensters sluiten, en daarna laden de paginas weer.
dit heb ik pas sinds enkele dagen, vanaf de update geloof ik
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa dat is 'm, dank je wel!Richard-- schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:01:
[...]
Deze dan misschien,geeft ook een geluids signaal klik
Nee, een aantal sites van solar teams, voor mijn website.
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Ik heb geen problemen met die site. Het duurde inderdaad even voor hij (seconde of 5) voor hij kwam, maar volgens mij is het ook een vrij zware pagina.KRG schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:29:
Ik vind sinds 2.0.0.8 alles een stuk slomer en trager werken, sommige dingen lopen helemaal vast.
Als ik bijv. naar www.gameloft.com ga, loopt mn hele firefox vast, vroeger kon ik hier altijd normaal heen.
/▌
Ik vat je niet helemaalKroontje schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:18:
Is het ook mogelijk met een extensie om tabbladen in Firefox te schikken? Dus naast elkaar te plaatsen in Firefox, dus geen twee maal Firefox openen.
Bij die site heb ik geen problemen, maar sinds 2.0.0.8 heb ik ook een hoop vastlopers. Vooral bij site's met filmpjes. Heel raar allemaal...KRG schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:29:
Ik vind sinds 2.0.0.8 alles een stuk slomer en trager werken, sommige dingen lopen helemaal vast.
Als ik bijv. naar www.gameloft.com ga, loopt mn hele firefox vast, vroeger kon ik hier altijd normaal heen.
In windows heb je de mogelijkheid om vensters te schikken. Rechtermuisknop op de taakbalk wanneer je bijvoorbeeld twee vensters hebt openstaan en daar zie je de 'schik'-opties..KRG schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 22:15:
[...]
Ik vat je niet helemaal, bedoel je tabbladen? Die heb je standaard al, moet je even bij de instellingen kijken om het gedrag van links aan te passen naar tabbladen.
Klik maar es met scrolletje op een link.
[ Voor 8% gewijzigd door Kroontje op 06-11-2007 09:59 ]
Ik had hem net gevonden, soms krijg je ineens een ingeving voor zoekwoorden nadat je het gepost hebt, zie edit boven..Reinier schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 09:58:
Je wilt dus meerdere pagina's bijvoorbeeld getiled (als in: tile windows horizontally/vertically) hebben? Volgens mij is er wel een extensie dit zoiets kan, iets van "browser splitter" ofzo.
Vaak bu'j te bang!
==
hoi
Vaak bu'j te bang!
[ Voor 29% gewijzigd door TommyGun op 07-11-2007 16:50 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
[ Voor 44% gewijzigd door TommyGun op 07-11-2007 19:18 ]
[ Voor 24% gewijzigd door Sjah op 07-11-2007 19:28 ]
==
hoi
En je eerste reactie is? Werkt het een beetje fijn?Cloudje schreef op donderdag 08 november 2007 @ 16:08:
Ik heb Firefox 3 beta 1 kunnen bemachtigen. Maar volgens mij is hij nog niet officieel uit.
Link NL: http://ftp.mozilla.org/pu...b1.nl.win32.installer.exe
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq