[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste
Acties:
  • 60.096 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Noem eens even wat dingen die zo verschrikkelijk anders zijn dat jullie Firefox 2.x niet trekken ? Ik gebruik al jaren Firefox en ik kan echt helemaal niets bedenken namelijk. 8)7

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Jungian schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:26:
Noem eens even wat dingen die zo verschrikkelijk anders zijn dat jullie Firefox 2.x niet trekken ? Ik gebruik al jaren Firefox en ik kan echt helemaal niets bedenken namelijk. 8)7
Ik zie om eerlijk te zijn ook weinig verschil met Firefox 1.5. Hebben jullie het dan over het geheugengebruik want dat is inderdaad soms wel behoorlijk (maar niet schokkend vergeleken met IE7, nooit getest maar ik verwacht dat het zelfs minder is).

Soms zitten er nog wat vervelende dingen in zoals een downloadfile die kapot gaat waardoor je geen downloads meer ziet, maar dit had 1.5 ook.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
gewoon een optelsom van kleine dingetjes die allemaal precies goed waren in 1.5, en met 2 allemaal anders werden. Dat irriteert....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Sjah schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:08:
@ Zeroo:

ik ben een echte Fx 1.5 junk.
2.0 vind ik wel degelijk beetje bloated, enige wat die beter doet is memoryresources (maar nog niet foutloos). Ik heb 2.0 twee mnd getest toen die uitkwam, maar ben weer teruggegaan naar 1.5, alles staat goed in 1.5, in 2.0 moet je weer gaan kloten om alles naar mijn smaak te zetten. Ik kijk wel wat ik doe als 3 uitkomt, maar ik ben niet bang om bij 1.5.0.12 te blijven, de aanvallen op 1.5 zijn toch al niet meer zo talrijk lijkt mij.
Dat kloten viel hier wel mee; dezelfde userchrome erin, en heb nog drie dingen moeten aanpassen oid.

Verder kun je veel zeggen, maar Firefox, en zelfs 3.0, is niet bloated. Ja, het is wat ruimer ja, maar verre van bloated. Weet je wat bloated is? WMP, WLM, IE7, etc., maar Fx2 is zéker niet bloated hoor :P
Sjah schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:44:
gewoon een optelsom van kleine dingetjes die allemaal precies goed waren in 1.5, en met 2 allemaal anders werden. Dat irriteert....
Vooral persoonlijke smaak :P

--
Ikzelf ben trouwens toch maar weer met 3.0 gaan spelen, en het is lekker snel :9
Ik kan zonder een aantal extensies toch nog best wel uit de voeten, maar twee dingen erger ik me aan:
Afbeeldingslocatie: http://xs318.xs.to/xs318/07332/mfalph.png.
De eerste kon bij 2.0 gewoon weg dmv UI Tweaker, maar deze pakt 'm nu niet meer (A8 is unsupported), en de tweede zit in de weg wanneer ik de tabbalk in maat 18px wil maken ipv de standaard 22 oid.

Wie o wie weet hoe ik deze dmv userchrome weg krijg?

[ Voor 39% gewijzigd door TheZeroorez op 14-08-2007 20:07 ]

Verwijderd

Sjah schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:44:
Je blijft liever surfen met een versie die geen enkele security update meer ontvangt? 8)7
Sjah schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:08:
Ik kijk wel wat ik doe als 3 uitkomt, maar ik ben niet bang om bij 1.5.0.12 te blijven, de aanvallen op 1.5 zijn toch al niet meer zo talrijk lijkt mij.
De specifieke aanvallen op 1.5 zullen inderdaad wel meevallen. Echter aangezien 1.5 voor 99% gebruik maakt van de onderliggende structuur als 2.0 zal je ook kwetsbaar zijn voor fouten die gevonden worden in 2.0.

Bij Firefox 3 zal dat een ander verhaal worden aangezien de basis (Gecko/XUL) compleet op de schop genomen is, daardoor is het goed mogelijk dat je met 2.0 ergens kwetsbaar voor kan zijn en in 3.0 niet. Vice versa ook natuurlijk.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2007 16:32 ]

Verwijderd

TheZeroorez schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:51:
Ikzelf ben trouwens toch maar weer met 3.0 gaan spelen, en het is lekker snel :9
Ik kan zonder een aantal extensies toch nog best wel uit de voeten, maar twee dingen erger ik me aan:
[afbeelding].
De eerste kon bij 2.0 gewoon weg dmv UI Tweaker, maar deze pakt 'm nu niet meer (A8 is unsupported), en de tweede zit in de weg wanneer ik de tabbalk in maat 18px wil maken ipv de standaard 22 oid.

Wie o wie weet hoe ik deze dmv userchrome weg krijg?
Probeer UI Tweaker eens met de Nightly Tester Tool compatible te maken.

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 16:53:
[...]

Probeer UI Tweaker eens met de Nightly Tester Tool compatible te maken.
Dat gaat niet; sinds alpha 5 zijn nog veel dingen veranderd, ook aan de namen van vanalles.

Check deze draad op Mozillazine anders even voor de oplossing van de tabbalk en dat rare ding. De hoogte van de adressbar heb ik nog niet kunnen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashnl
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06-2023
weet iemand hoe je de bladwijzers van firefox naar explore omzet.
ik werk nu met een pugin zodat ook de favorieten zicht baar zijn in firefox echter nu moet ik het nog voor elkaar krijgen om alle bladwijzers om te zetten naar favorieten.
inporteren van uit explore werkt niet?

yep it's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een klein vraagje over de locatie van de data (bookmarks, extentions en prefs) van firefox in Vista...

Kijk in XP kan ik alles prima vinden via ...\application data\Mozilla\Firefox\[...].default\*

Maar in Vista bestaat deze map dus niet, of in ieder geval niet zoals deze in XP bestaat. Waar kan ik die data nu vinden ??

Edit: Ok, sorry heren...ik had iets verder moeten kijken. Heb het inmiddels zelf al gevonden...

Al moet ik toegeven dat dit niet echt helpt qua duidelijkheid:
Je hebt een map, waarin ik het zou verwachten te vinden, welke hier staat:
\users\naam\AppData\Local\Mozilla\Firefox

Maar er is dus ook een map, waar het wel in staat, die hier staat :')
\users\naam\AppData\ Roaming\Mozilla\Firefox

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2007 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ken Vista nog niet zo goed, maar ik kan de benaming van die mappen wel verklaren: Op een netwerk heb je namelijk de optie om profielen roaming te maken. Dan maakt het niet uit waar je inlogt, je krijgt altijd je eigen profiel. Hierbij wordt dan steeds de data uit de Roaming map naar het netwerk gekopieerd. Alle data in Local is minder belangrijk (%temp% enzo) en wordt dus niet gekopieerd om onnodige vervuiling en laadtijden te voorkomen.

Overigens is de documentatie op http://www.mozilla.org/support/firefox/profile netjes uitgebreid voor Vista, hoor ;)
(En googlen op "firefox profile" of "firefox profile vista" geeft die site als 1e hit ;))

[ Voor 19% gewijzigd door Room42 op 19-08-2007 14:43 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had de google stap eigenlijk overgeslagen, en ben gelijk naar GoT gegaan :o.

Maar van Roaming had ik nog nooit gehoord, dat zal wel verklaren waarom ik niet gelijk in die map had gekeken...bedankt voor de uitleg :Y)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2007 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat ik bij de Opera browser erg handig vind is de "speeddail"

dus als je cijfer 1 intikt in de adresbalk ga je naar de site die je onder nummer 1 hebt gezet, en dan hetzelfde voor de overige nummers.

Is er voor Firefox ook een extensie die dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Google, RekZ, Google.
http://speeddial.uworks.net/

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
Hmm, handige site dat google ;)
thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 21:52

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Heel raar probleem opeens, firefox pakt javascript niet meer ofzo. Als ik hier op reply druk loopt hij helemaal vast...(schrijf dit dus ook in IE :X )
Is dit een bekend probleem? Gebruik FF 2.0.0.6
edit: Het werkt weer na een reboot..

[ Voor 8% gewijzigd door Mr_gadget op 28-08-2007 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee hoe je alle wachtwoorden kan uitprinten die opgeslagen zijn in FF
kan wel een printscreen doen,maar moet toch een handigere manier zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen hier bekend met de vimperator addon voor firefox? Het veranderd firefox qua uiterlijk en gedrag naar de legendarische vim editor. De menu-/tool- en statusbar verdwijnen, maar deze kun je wel via de opties aanzetten. Verder krijg je een command mode en een browser mode. Met de "o" toets kun je in browser mode een url, bookmark of search engine benaderen. Door ":help" te typen krijg je de help pagina te zien incl. alle keybindings.

Ik vind het wel prettig werken. De muis is bijna helemaal overbodig om te surfen. Het duurt wel een tijdje voordat je gewend raakt aan de besturing en je hebt wat vim basis kennis nodig om met deze addon te kunnen werken. Op sommige sites heb ik af en toe wat problemen maar dat kan natuurlijk ook door onkunde komen(ben geen vim expert).

Zie http://vimperator.mozdev.org/help.html voor informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op zondag 29 juli 2007 @ 16:13:
[...]

Ik snap niet wat iedereen toch moeilijk doet met die mozbackup. Ik kopieer (inderdaad) gewoon altijd mijn profiel directory. Dat wil zeggen, de bestanden ervan. In mijn geval dus de inhoud van deze map:
code:
1
%userprofile%\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\j825xlia.Default User

Om de backup te restoren (op een nieuwe PC) installeer je eerst Firefox. Die start je een keer en sluit je weer af. Daarna kopieer je de inhoud van je backup naar de nieuw aangemaakte profiel directory.

Dan heb je:
- Alle add-on's terug
- Alle bookmarks
- Alle wachtwoorden, incl master password
- Alle form history
- Alle cookies
- Alle history
- Alles dus!

Edit: Sorry, precies wat Nero zegt. Niet dat ik doe alsof ik het wiel heb uitgevonden, dus ;)
ok heb dit inmiddels gevonden maar bij mijn profile zie ik alleen
een cache folder en een xul.mfl staan,daar heb ik een rar van gemaakt en een backup
is dat genoeg dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubernerd
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-08 14:14
Iemand een idee hoe je firefox er uit kunt laten zien als je windows theme zonder een aparte theme voor firefox te downloaden?
Dan doel ik niet op de standaard luna (:r ) theme maar gewoon een simpele gedownloade

Het is me ooit eens gelukt maar ik heb geen flauw idee meer hoe.

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Heb al verteld dat ik Fx 1.5 fan ben. Nu zou 1.5.0.12 de laatste zijn, maar ik zie op de Mozilla FTP wel een nightly staan van 1.5.0.13. Moet ik nu aannemen dat er toch een 1.5.0.13 uitgaat komen.... Of blijft het bij nightlies, en doe ik er verstandig aan om de laatste nightlies te nemen i.v.m veiligheid?

filename is: firefox-1.5.0.13pre.en-US.win32.installer.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik zou juist niet de nightlies draaien, ivm de veiligheid (tenzij er nadrukkelijk security issues gefixt zijn). Je weet nooit wat voor gaten ze per ongeluk erin geboord hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Sjah schreef op zondag 09 september 2007 @ 21:32:
Heb al verteld dat ik Fx 1.5 fan ben. Nu zou 1.5.0.12 de laatste zijn, maar ik zie op de Mozilla FTP wel een nightly staan van 1.5.0.13. Moet ik nu aannemen dat er toch een 1.5.0.13 uitgaat komen.... Of blijft het bij nightlies, en doe ik er verstandig aan om de laatste nightlies te nemen i.v.m veiligheid?

filename is: firefox-1.5.0.13pre.en-US.win32.installer.exe
Is dat niet standard operating procedure, na een release het versienummer verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Room42 schreef op zondag 09 september 2007 @ 22:49:
Ik zou juist niet de nightlies draaien, ivm de veiligheid (tenzij er nadrukkelijk security issues gefixt zijn). Je weet nooit wat voor gaten ze per ongeluk erin geboord hebben.
Veel anders zullen ze in 1.5 niet fixen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Olaf van der Spek schreef op zondag 09 september 2007 @ 23:18:
[...]

Is dat niet standard operating procedure, na een release het versienummer verhogen?
Daar heb je een punt, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 13:59:
[...]

ok heb dit inmiddels gevonden maar bij mijn profile zie ik alleen
een cache folder en een xul.mfl staan,daar heb ik een rar van gemaakt en een backup
is dat genoeg dan?
iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ghost68, kijk even hiernaar: http://www.mozilla.org/support/firefox/profile

Dit staat er in mijn profiel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
$ ls ~/.mozilla/firefox/ai89filx.default
adblockplus        compreg.dat       hostperm.1      search.sqlite
blocklist.xml      cookies.txt       install.log     secmod.db
bookmarkbackups    downloads.rdf     key3.db         sessionstore.js
bookmarks.bak      extensions        localstore.rdf  signons2.txt
bookmarks.html     extensions.cache  lock            urlclassifier2.sqlite
Cache              extensions.ini    mimeTypes.rdf   XPC.mfasl
cert8.db           extensions.rdf    prefs.js        xpti.dat
chrome             formhistory.dat   searchplugins   XUL.mfasl
compatibility.ini  history.dat       search.rdf
Voor een backup maak ik dus een kopie van ~/.mozilla/firefox/
Dit is Linux dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik gebruik ook al jaren Firefox. Vergeleken met IE6 was Internet Explorer niet eens een optie omdat die zo veel miste aan functionaliteit maar ik moet toegeven dat IE7 nu ook wel erg goed is geworden (ook tabs, ook een uitbreidbaar zoekveld). Toch miste ik de tabs en mijn default theme (Pimpzilla) :)

Extensies die ik gebruik (ik heb er pas een hoop weggegooid):
Context search - maakt het makkelijk tekst te selecteren en zoeken in verschillende zoekmachines.
Flashgot - downloadmanager, maar die heeft weer een andere downloadmanager nodig dus ik denk dat ik hem eens ga vervangen voor downloadthemall.
Foxtrick - extentie voor Hattrick. Kan eigenlijk weg omdat ik niet meer zo vaak op Hattrick zit.
GMail Manager - Logt automatisch in op je gmail en laat zien welke berichten er op je te wachten staan
Greasemonkey - Extentie waarmee je scripts kan maken die dingen toe kunnen voegen aan pagina's. Momenteel zit er een "Tvgids.nl -> Googlecalendar" script en een script voor Oink in.
Noscript - Script dat er voor zorgt dat er geen scripts worden uitgevoerd op een internetpagina om Firefox veiliger te maken (ik denk dat ik die er overigens weer af gooi).
Opentaal woordenlijst - Volgens mij het Nederlandse woordenboek.
Stop Hammertime - Totaal nutteloze extentie. Maar wel leuk, geeft een "Stop Hammertime" geluidje als je op de stopknop drukt of op escape drukt.
Talkback - stuurt info over crasher door, zit standaard in Firefox.
Je kijkt waarschijnlijk op de verkeerde plaats.

Je profiel staat voor het grootste deel bij Documents en Settings\jouw user\Local Settings\Applicationdata, waarschijnlijk kijk jij in program files?

[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 11-09-2007 04:27 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ja, de buitenkant van IE7 is voor veel gebruikers (niet voor mij, ik irriteer me er mateloos aan) inderdaad beter geworden... maar de motor :X

Die theme is trouwens erg goed :D
(behalve dat alle bookmarks nu veel breder zijn en dus niet meer passen)

[ Voor 53% gewijzigd door Room42 op 11-09-2007 06:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Waarom staat Webdeveloper wel in de startpost en Firebug niet? Deze twee vullen elkaar sterk aan en Firebug kan wel erg veel wat Webdeveloper niet kan. Ik zou niet meer zonder kunnen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Marzman schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 04:16:
Ik gebruik ook al jaren Firefox. Vergeleken met IE6 was Internet Explorer niet eens een optie omdat die zo veel miste aan functionaliteit maar ik moet toegeven dat IE7 nu ook wel erg goed is geworden (ook tabs, ook een uitbreidbaar zoekveld). Toch miste ik de tabs en mijn default theme (Pimpzilla) :)
Zelf al zou ik naar ie7 willen, het gemis van een addon manager alleen houdt me al tegen. Om over de slechte engine nog maar te zwijgen.... 8)7

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:42
Ik ben al een tijd opzoek naar een instelling of add-ons voor als ik FF afsluit en de volgende keer opstart dat de openenstaande tab weer geladen worden. Nu wordt er gevraag om alle tabbladeren te sluiten.
En wil dat hij het niet vraagt en de volgende keer weer opent.
Nu sluit ik FF via taskmanager om het dat zo te krijgen.
JoetjeF schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:43:
Tab Mix Plus heeft die feature (Sessions->Show my windows and tabs from last time).
Dankje dat is wat ik zocht.

[ Voor 26% gewijzigd door Calamor op 12-09-2007 17:02 ]

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Tab Mix Plus heeft die feature (Sessions->Show my windows and tabs from last time).

• Sjah
  • Nu online
Nog een tip voor diegenen die hekel hebben om met IE te connecten naar Winupdate. Je kan ook Xp'sHelp openen en updates downloaden klikken: dan opent die hem in die Help. Ok, 't blijft onderhuids IE natuurlijk... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Hoezo, je kunt toch gewoon Automatische Updates aanzetten? Dan krijg je netjes elke 2e di/wo van de maand de belangrijke updates binnen. Dan hoef je helemaal nooit zelf te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

Room42 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 06:33:
Ja, de buitenkant van IE7 is voor veel gebruikers (niet voor mij, ik irriteer me er mateloos aan) inderdaad beter geworden... maar de motor :X
Helemaal mee eens, het ziet er inderdaad wat beter uit, ook tabbed-browsing enzo, maar hij blijft nog steeds een stuk trager als firefox (vooral op een oud systeem)

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Duuvel schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 07:45:
[...]

Helemaal mee eens, het ziet er inderdaad wat beter uit, ook tabbed-browsing enzo, maar hij blijft nog steeds een stuk trager als firefox (vooral op een oud systeem)
Tja, ze proberen steeds weer een beetje meer op Firefox te lijken :P

IE is gewoon not done :/

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Heb Minefield alpha 8 'ns een kans gegeven, maar merkte weinig verschil met 2. Mag hopen dat ze toch minimaal een andere skin invoeren, heb die van 2 nooit echt gelust. Maargoed misschien komt dat nog, 2 werd ook pas echt duidelijk in de een na laatste beta.

Verder las ik dat er het plan betstaat om de url in de adresbalk aan te passen, om spoofing etc tegen te gaan. Onzalig onderdeel IMO is dan om ook de favicon in de ban te doen (omdat slotje ook als favicon ingezet kan worden, om mensen te misleiden).

[ Voor 33% gewijzigd door Sjah op 14-09-2007 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
MensionXL schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 15:41:
[...]

Tja, ze proberen steeds weer een beetje meer op Firefox te lijken :P
...Of ze gaan (eindelijk) gewoon met de tijd en behoeftes @ breedband mee :)
Volle taskbars zijn niet lief :P
IE is gewoon not done :/
Ik vind het ook niets, maar die bash is nu ook weer niet zo nodig he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Nouja, bash. Met "done" bedoelde hij waarschijnlijk "af" (zo interpreteerde ik het tenminste) en dan heeft hij gewoon gelijk. MS heeft nog een hele weg te gaan met IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

TheZeroorez schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 15:50:
Ik vind het ook niets, maar die bash is nu ook weer niet zo nodig he :P
Was ook meer sarcastisch bedoeld :P

Toevallig zijn de IE users, de users die altijd de meeste troep op hun pc's hebben staan, dat valt me altijd op 8)7
Room42 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 15:58:
Nouja, bash. Met "done" bedoelde hij waarschijnlijk "af" (zo interpreteerde ik het tenminste) en dan heeft hij gewoon gelijk. MS heeft nog een hele weg te gaan met IE.
Kan ook, maar ik bedoelde het meer als: IE is gewoon dwaas, maar dan met sarcasme ;)

[ Voor 55% gewijzigd door MensionXL op 14-09-2007 16:01 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
tJa IE bashen, ik ben er ook niet vies van. Maar laten we het eens hebben over wat Ms wel goed doet met hun product. Die IE7 tabbar ziet er gelikter uit, mooi over sluitknop hoveren en hij verschijnt, tevens een nutteloos maar wel mooi overzicht geopende tabs. IE7 is uiteraard niet veel, maar Ms snapt gewoon dat de simpele gebruiker iets mooi vinden veel interessanter vindt, dan een goeie engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Wat ik trouwens mis in de spellingscontrole add-on is dat je voor bepaalde sites niet in kan stellen in welke taal ze zijn. Ik vind het best fijn als hier op Tweakers de taal op Nederlands staat, maar als ik in een Engelstalig forum reageer moet ik hem weer op Engels zetten. Aangezien ik dat vaak afwissel zou het fijn zijn als je gewoon in kon stellen tweakers.net -> Nederlands, Engelstalig forum -> engels.

Is daar misschien een andere add-on voor? Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die voor verschillende sites verschillende talen gebruikt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_de_hoog
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Marzman schreef op zondag 16 september 2007 @ 14:56:
Wat ik trouwens mis in de spellingscontrole add-on is dat je voor bepaalde sites niet in kan stellen in welke taal ze zijn. Ik vind het best fijn als hier op Tweakers de taal op Nederlands staat, maar als ik in een Engelstalig forum reageer moet ik hem weer op Engels zetten. Aangezien ik dat vaak afwissel zou het fijn zijn als je gewoon in kon stellen tweakers.net -> Nederlands, Engelstalig forum -> engels.

Is daar misschien een andere add-on voor? Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die voor verschillende sites verschillende talen gebruikt.
Dit kan bij mij toch echt standaard al :?
Onder 'spell check this field' staat languages en daar kan je de goede taal kiezen.

Waar gehackt wordt vallen spaanders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

s_de_hoog schreef op zondag 16 september 2007 @ 15:00:
[...]

Dit kan bij mij toch echt standaard al :?
Onder 'spell check this field' staat languages en daar kan je de goede taal kiezen.
Ja, maar dan moet je het dus heel de tijd omzetten op verschillende websites in verschillende talen. Ik vraag me af of dat niet automatisch kan na eenmaal ingesteld te hebben dat je Tweakers.net in het Nederlands wilt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Ik gebruik daarvoor Dictionary Switcher, werkt erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Laatst online: 11-09 21:52

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik heb momenteel een vaag probleempje: als ik de video van deze pagina bekijken dan kan ik niet meer van tab switchen in Firefox. Pas als ik op pauze druk verspringt hij ineens..Hebben andere mensen dit toevallig ook? Het zou ook aan mijn virusscanner kunnen liggen (F-secure client security). Maar voordat ik daar mee ga rommelen wil ik eerst zeker weten dan het niet firefox is.

offtopic:
is overigens een filmpje van een college van Sergey Brin van Google, wel aardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Klik eens buiten het filmpje. Waarschijnlijk komt het omdat de focus op de Flash ligt, en niet op Fx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
[.....]

[ Voor 96% gewijzigd door Sjah op 06-10-2007 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Iemand die het volgende weet? Hoe kan je zorgen dat bookmarks die je toevoegt automatisch op alfabetische volgorde worden gesorteerd? Dus ik bedoel dat je niet nog eens handmatig op bookmarks rechtsklikken moet, en sorteren op naam moet kiezen. Zal wel niet in Fx zitten denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Sjah, als je zelf niet zoekt, moet ik het maar voor je doen.

En dan lees je in de eerste hit:
Try this:
http://forum.addonsmirror.net/index.php?showtopic=102&hl=bookmark

there's a bumped version near the bottom which should work with version 2.0 - 3.0 of FF.
Want, alles wat niet in Firefox zit, zal wel in een extensie zitten, he :+

[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 11-10-2007 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Tx. Maar ik vroeg me dus af of het niet in fx zat, en nee idd dus. Maar ok, tx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dubbelpost

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2007 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zocht een Nederlands woordenboek, en ik vond er 3 op deze pagina. Maar welke is nu de echte? (de opentaal lijst)

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/browse/type:3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 13:56:
Ik zocht een Nederlands woordenboek, en ik vond er 3 op deze pagina. Maar welke is nu de echte? (de opentaal lijst)

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/browse/type:3
Ik he de bovenste geinstalleerd (Woordenboek Nederlands) en die werkt goed. Geen idee wat het verschil miet die andere twee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

De urls verraden al een beetje:
https://.../16472/woordenboek_nederlands-2.0.0-fx+tb+sm.xpi
https://.../16440/opentaal_woordenlijst-1.00g-fx+tb+sm.xpi
https://.../16440/opentaal_woordenlijst-1.00g-fx+tb+sm.xpi
Inderdaad, de laatste 2 staan er dubbel in. Het verschil tussen de eerste twee zit hem in de bron. De 2e is gemaakt door OpenTaal en de eerste door iemand anders.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Wazig probleem met Firefox 2.0.0.7;

Als ik een link open in een nieuw venster [rechtermuisknop - 'koppeling openen in nieuw venster' dan kan ik na de eerste keer klikken niet meer de 'back' knop gebruiken.
Bij de volgende klik werkt deze wel weer prima, maar bij de eerste doet hij het gewoon niet.
Hier op GoT niet, op andere sites ook niet, nergens niet...

Dit was bij de vorige versie die ik had draaien niet zo (2.0.0.minder dan 7) en vind het ook een raar probleem.

Heb GoT afgezocht naar een oplossing en ook de forums van firefox zelf nageplozen maar niks bruikbaars kunnen vinden.

Misschien ervaren meer mensen deze storing met 2.0.0.7 en misschien weet iemand er een oplossing voor (behalve dat ik tabbed browsing moet gebruiken of niet openen in nieuw venster natuurlijk :P)

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

answer_man schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 01:43:
Wazig probleem met Firefox 2.0.0.7;

Als ik een link open in een nieuw venster [rechtermuisknop - 'koppeling openen in nieuw venster' dan kan ik na de eerste keer klikken niet meer de 'back' knop gebruiken.
Bij de volgende klik werkt deze wel weer prima, maar bij de eerste doet hij het gewoon niet.
Hier op GoT niet, op andere sites ook niet, nergens niet...

Dit was bij de vorige versie die ik had draaien niet zo (2.0.0.minder dan 7) en vind het ook een raar probleem.

Heb GoT afgezocht naar een oplossing en ook de forums van firefox zelf nageplozen maar niks bruikbaars kunnen vinden.

Misschien ervaren meer mensen deze storing met 2.0.0.7 en misschien weet iemand er een oplossing voor (behalve dat ik tabbed browsing moet gebruiken of niet openen in nieuw venster natuurlijk :P)
Werkt bij mij gewoon in Firefox 2.0.0.7. Waarschijnlijk wordt het veroorzaakt door een add-on. Schakel die eens uit.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Laatst online: 13:19
Ik luister veel muziek via websites (3voor12 luisterpaal, kinkfm podcasts). Alleen heb ik ineens een raar probleem: de flash-player speelt alleen door als het flash-object voor meer dan de helft zichtbaar is. Als ik het minimaliseer stopt het geluid. Dit probleem heb ik alleen in Firefox, niet in IE, en ik heb de laatste player geinstalleerd.

Weet iemand of dit door FF komt of door iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Volgens mij komt dit door Flash, of door de player die de website gebruikt. Ik heb het bij Youtube/Google Video namelijk níet (irritant als je 20 tabs opent), en bij bepaalde sites met wat HD-conten (nee, geen Quicktime, gewoon flash) stopt 'ie wel als je niet focussed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Laatst online: 13:19
Grappig, als ik een mp3 player minimaliseer, en vervolgens naar youtube gaat, gaat het geluid van de mp3 player weer door, tenzij ik weer een andere tab open heb.

[ Voor 5% gewijzigd door bredend op 19-10-2007 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Hmm, bij het updaten naar 2.0.0.7 en nu weer bij 2.0.0.8 gaat het niet goed (Win XP Pro EN SP2)... Hij begint te updaten, doet vervolgens niets meer (ook geen proces), wanneer je Firefox aantikt heb je een corrupte exe, die ook nog eens in gebruik is. Reboot pc, firefox.exe verwijderen, vervolgens de backup die de updater aanmaakt renamen, en vervolgens runt hij de update weer, en doet hij het ook. Gebeurd nu dus wederom, ook bij mijn vriendin (Win XP Pro NL SP2 ), verder nog geen oorzaak kunnen vinden, wellicht meer mensen met dit probleempje?

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 16:39
Ik heb geen problemen gehad met de update op 3 pc's allemaal met nl sp2.
Na de melding gewoon 'FireFox nu herstarten' en de update werkt probleemloos. Zelfs alle extensies werken zoals het hoort.

Wellicht is het toch een lokaal probleem (een software firewall misschien?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 17:05

pim

Als ik Add-ons installeer, bijvoorbeeld FireBug, verdwijnt deze weer uit mijn FireFox nadat ik mijn computer opnieuw heb opgestart. Een collega van mij heeft hetzelfde probleem.. Maar verder niemand hier op het werk.
Kent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meddow
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-07 16:26
weet iemand een oplossing voor het volgende:
als ik aan het internetten ben, wil na een tijd geen enkele pagina, zowel verschillende tabbladen als vensters, meer verversen.
ook als ik een nieuw venster open laadt deze niet. ik moet eerst alle vensters sluiten, en daarna laden de paginas weer.
dit heb ik pas sinds enkele dagen, vanaf de update geloof ik

[ Voor 9% gewijzigd door Meddow op 23-10-2007 00:07 ]

You dream it, I live it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:55
Ik vind Firefox geweldig, hoewel Opera ook echt niet verkeerd is.

Een vraag: ik had ooit een plugin in FF dit om de X minuten (instelbaar) een website opvraagt om te kijken of er een wijziging is. Als er een wijziging is geeft hij een geluidssignaal. Ik heb me suf gezocht maar ik kan de plugins niet meer vinden. Heeft iemand een idee hoe deze plugin heet en waar ik hem kan vinden? Bij voorbaat dank!

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:07
CanonG1 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:12:
Ik vind Firefox geweldig, hoewel Opera ook echt niet verkeerd is.

Een vraag: ik had ooit een plugin in FF dit om de X minuten (instelbaar) een website opvraagt om te kijken of er een wijziging is. Als er een wijziging is geeft hij een geluidssignaal. Ik heb me suf gezocht maar ik kan de plugins niet meer vinden. Heeft iemand een idee hoe deze plugin heet en waar ik hem kan vinden? Bij voorbaat dank!
Zoek eens op ReloadEvery bij addons :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
MadDog11 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:49:
Zoek eens op ReloadEvery bij addons :D
Bedankt voor de tip, maar dat is helaas niet helemaal wat ik zoek. Deze plugin/addon geeft geen (geluids)signaal als er een wijziging is.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard--
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
CanonG1 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:34:
[...]

Bedankt voor de tip, maar dat is helaas niet helemaal wat ik zoek. Deze plugin/addon geeft geen (geluids)signaal als er een wijziging is.
Deze dan misschien,geeft ook een geluids signaal klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
CanonG1 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:34:
[...]

wil je de frontpage fanatiek checken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

jmk

Ik heb sinds een tijdje opera mini op mijn telefoon. Handig is dat voor de telefoon bepaalde WAP portals zijn gemaakt voor bepaalde website. Tweakers en GoT zijn daar een voorbeeld van.
Eigenschappen van WEP pagina's:
1. minimalistisch op gebied van aantal KB's dat mijn worden gedownload
2. tekstueel en simpel ingericht. Zeer duidelijke interface.

Ik gebruik firefox om hiermee webpagina's te bekijken op mijn TV. Ik moet de tekst altijd flink inzoomen en dan kan ik een groot aantal pagina's best goed bekijken, vooral als het om de inhoud gaat.

Nu heb ik ondekt dat ik sommige webpagina's beter kan bekijken op mijn telefoon dan op mijn TV. Dus ik dacht, ik vraag de wep pagina op in firefox, maar dat lukt niet.
Als ik bijvoorbeeld wep.slashdot.org intik in firefox, geeft hij het heel anders weer als op mijn telefoon, eigenlijk op dezelfde manier als gewoon.
Met grote lettertypes schaalt hij alles van het beeld af, en kan ik niets fatsoenlijk lezen.

Hoe forceer ik firefox zo dat een site denk dat ik een mobiele telefoon een pagina opvraag?

edit: Inmiddels heb ik de "wmlbrowser plugin" voor firefox gevonden. Dus WPA.tweakers.net en WAP.tweakers.net doen het nu goed onder firefox. Maar slashdot.org krijg ik niet zo ver...

[ Voor 8% gewijzigd door jmk op 24-10-2007 22:31 ]

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

jmk schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:20:
Ik heb sinds een tijdje opera mini op mijn telefoon.
De nieuwe Opera Mini 4 beta 3 al geprobeerd? Is sinds gisteren/eergisteren uit. Zitten hele toffe opties in tov Opera Mini 3.
Hoe forceer ik firefox zo dat een site denk dat ik een mobiele telefoon een pagina opvraag?

edit: Inmiddels heb ik de "wmlbrowser plugin" voor firefox gevonden. Dus WPA.tweakers.net en WAP.tweakers.net doen het nu goed onder firefox. Maar slashdot.org krijg ik niet zo ver...
Naast een wml extension ook zorgen dat je de agent switcher extension hebt. Die instellen zodat het net lijkt alsof je met een telefoon browst. Wat daarvan de instellingen precies zijn verschilt per telefoon en ook hoe jij je pagina's wilt bekijken.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Meddow schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 00:06:
weet iemand een oplossing voor het volgende:
als ik aan het internetten ben, wil na een tijd geen enkele pagina, zowel verschillende tabbladen als vensters, meer verversen.
ook als ik een nieuw venster open laadt deze niet. ik moet eerst alle vensters sluiten, en daarna laden de paginas weer.
dit heb ik pas sinds enkele dagen, vanaf de update geloof ik
Je cache etc geleegd? Probeer het anders op te zoeken op het mozilla forum.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Richard-- schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:01:
[...]

Deze dan misschien,geeft ook een geluids signaal klik
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa dat is 'm, dank je wel!
Sjah schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:27:
[...]

wil je de frontpage fanatiek checken? ;)
Nee, een aantal sites van solar teams, voor mijn website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:40
[...]

Modbreak:Dit is een topic bedoeld voor ervaringen; niet voor problemen

[ Voor 86% gewijzigd door Spider.007 op 28-10-2007 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 18:36

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Iemand nog problemen met 2.0.0.8 op osx?
Stylesheets zijn de helft van de tijd fubar!
Sites compleet door elkaar.

Had ik niet met vorige versie.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:15

Kroontje

...

Is het ook mogelijk met een extensie om tabbladen in Firefox te schikken? Dus naast elkaar te plaatsen in Firefox, dus geen twee maal Firefox openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG
  • Laatst online: 30-08 20:21

KRG

Ik vind sinds 2.0.0.8 alles een stuk slomer en trager werken, sommige dingen lopen helemaal vast.

Als ik bijv. naar www.gameloft.com ga, loopt mn hele firefox vast, vroeger kon ik hier altijd normaal heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

KRG schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:29:
Ik vind sinds 2.0.0.8 alles een stuk slomer en trager werken, sommige dingen lopen helemaal vast.

Als ik bijv. naar www.gameloft.com ga, loopt mn hele firefox vast, vroeger kon ik hier altijd normaal heen.
Ik heb geen problemen met die site. Het duurde inderdaad even voor hij (seconde of 5) voor hij kwam, maar volgens mij is het ook een vrij zware pagina.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG
  • Laatst online: 30-08 20:21

KRG

Kroontje schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:18:
Is het ook mogelijk met een extensie om tabbladen in Firefox te schikken? Dus naast elkaar te plaatsen in Firefox, dus geen twee maal Firefox openen.
Ik vat je niet helemaal :), bedoel je tabbladen? Die heb je standaard al, moet je even bij de instellingen kijken om het gedrag van links aan te passen naar tabbladen.

Klik maar es met scrolletje op een link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
KRG schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:29:

Bij die site heb ik geen problemen, maar sinds 2.0.0.8 heb ik ook een hoop vastlopers. Vooral bij site's met filmpjes. Heel raar allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje

Kroontje

...

KRG schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 22:15:
[...]

Ik vat je niet helemaal :), bedoel je tabbladen? Die heb je standaard al, moet je even bij de instellingen kijken om het gedrag van links aan te passen naar tabbladen.

Klik maar es met scrolletje op een link.
In windows heb je de mogelijkheid om vensters te schikken. Rechtermuisknop op de taakbalk wanneer je bijvoorbeeld twee vensters hebt openstaan en daar zie je de 'schik'-opties.. :)

Die optie, maar dan voor de tabbladen in Firefox, vat je hem nu beter? ;)

Ik heb net iets gevonden, Split Browser

[ Voor 8% gewijzigd door Kroontje op 06-11-2007 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:07

Reinier

\o/

Je wilt dus meerdere pagina's bijvoorbeeld getiled (als in: tile windows horizontally/vertically) hebben? Volgens mij is er wel een extensie dit zoiets kan, iets van "browser splitter" ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje

Kroontje

...

Reinier schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 09:58:
Je wilt dus meerdere pagina's bijvoorbeeld getiled (als in: tile windows horizontally/vertically) hebben? Volgens mij is er wel een extensie dit zoiets kan, iets van "browser splitter" ofzo.
Ik had hem net gevonden, soms krijg je ineens een ingeving voor zoekwoorden nadat je het gepost hebt, zie edit boven.. :)

Toch bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:07

Reinier

\o/

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/4287 :)

Oh well, je had hem al zie ik nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:46

-tom-562

Oliesjeik

Ik gebruik firefox nu zo'n 2 jaar, naar volle tevredenheid, alleen heb er sinds een week een probleempje mee (op mijn laptop wel te verstaan).
Ik kan geen "input" meer geven in firefox. Als ik bv bij het zoekveld van google iets intik en ik druk op "Google zoeken" gebeurt er niks. Hetzelfde bij het reageren op fora, ik kan een bericht intypen (hyperlinks werken wel), maar verzendknoppen werken niet!
Weet iemand wat er mis is? Ik heb Firefox al opnieuw geinstalleerd, maar het mocht niet baten.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
Ik probeer mpeg- en avi-bestanden meteen te laten openen door firefox, dus tijdens het downloaden, maar dat lukt niet.
Bij wmv lukt dit wel. Ik heb de WMP plugin geïnstalleerd, Bij Opties/inhoud/Bestandstypen beheren staat bij wmv: Windows Media Player Plug-in Dynamic Link Library, maar bij de andere bestanden kan ik slechts de Quicktime-plugin selecteren. Hoe zit dat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Een probleem waar ik tegenaan loop sinds ik met Fx op xubuntu werk: de letters zijn soms te klein en soms groot genoeg. Sommige sites kan ik met standaard lettergrootte (Ctrl-0 gecheckt) heel slecht lezen (zoals FP van Fok) en andere sites zijn groot genoeg (ook met Ctrl-0 gecheckt; zoals Gmail). Een duidelijk verschil in lettergrootte, zoals ik met Fx onder Windows niet heb meegemaakt :| Weet iemand wat ik hier tegen kan doen, zonder elke keer op Ctrl+ te hoeven klikken?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 19:46

-tom-562

Oliesjeik

Niemand die mij kan helpen met mijn probleem? Zie 3 post hierboven. Ik begin de schijt te krijgen aan internet explorer :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Ik word helemaal schijtziek van WMP + Firefox. Krijg embedded mp3's niet meer werkend in Firefox, blijven gewoon op Gereed staan. Heb https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1879 geinstalleerd en tevens http://port25.technet.com...efox-plugin-download.aspx maar zonder geluk. In IE werkt alles perfect, maar het moet gewoon in FF werken.

WMP versie = 11, tevens al gereinstalled. Als ik de foutgegevens in FF opvraag dan staat er; "Kan het bestand niet afspelen. Kan één of meer vereiste codecs voor het afspelen van het bestand niet vinden." Ik heb al diverse codec packs geprobeerd en audio/video die ik vanaf m'n harddisk afspeel werkt gewoon perfect dus geen idee...

Iemand nog suggesties? B.v.d

[ Voor 29% gewijzigd door TommyGun op 07-11-2007 16:50 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
moet je quicktime plugin opdracht geven om mp3 af te handelen, ben je ook klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Hoe? Ik heb Quicktime Alternative (met plugins dus voor o.a FF) maar zie niet hoe ik die mp3's kan laten afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
in je configuratiescherm staat quicktime icoon,dubbeklikken > browser> mime-instellingen, daar zie je mp3 ook staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
Ik wil gewoon dat WMP die files afspeelt terwijl ik ze download, dus meteen opent in mediaplayer (en niet Quicktime or whatever). |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ik neem aan dat Sjah het tegen mij had Frank76NL ;)

Eens kijken of 't werkt Sjah. Het is geen fix, maar tenminste een workaround. Bedankt

Edit; nog gewoon WMP11 met streaming media :/ Heb alles naar Quicktime gegooid maar niks dus... ook niet na system reboot.

[ Voor 44% gewijzigd door TommyGun op 07-11-2007 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Heb je adblocker? Die houdt streaming nog weleens tegen, dan moet je dus disablen voor die site. Naja, dat zal het wel niet zijn, anders weet ik het ook niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Sjah op 07-11-2007 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
@tom: nieuw profiel aanmaken geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Nop en nop. Nieuw profiel kan ik wel 's proberen maar als laatste redmiddel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Probeer evt niet automatisch met je profiel op te starten. Je moet dan een parameter toevoegen zodat je steeds aan het begin moet kiezen voor een profiel cq nieuwe aanmaken cq verwijderen. (Google: profile firefox oid).

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Ik heb Firefox 3 beta 1 kunnen bemachtigen. Maar volgens mij is hij nog niet officieel uit.

Link NL: http://ftp.mozilla.org/pu...b1.nl.win32.installer.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:35
Cloudje schreef op donderdag 08 november 2007 @ 16:08:
Ik heb Firefox 3 beta 1 kunnen bemachtigen. Maar volgens mij is hij nog niet officieel uit.

Link NL: http://ftp.mozilla.org/pu...b1.nl.win32.installer.exe
En je eerste reactie is? Werkt het een beetje fijn?
Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.