[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste
Acties:
  • 60.098 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuzzyLogic66
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-08 16:38
Het vervelende aan Firefox vind ik nog steeds dat het een superzwaar programma is. Qua geheugengebruik is het het zwaarste programma dat ik draai, op z'n minst gerbruikt hij 90.000K, dat kan echter oplopen tot (net als op dit moment) zelfs 140.000K. Dat vind ik toch echt te veel voor een simpele browser. IE7 heeft dit ook dacht ik, hoewel ik die bijna nooit open. Van Opera weet ik zo niet.

Wat is het dat browsers zo zwaar maakt? Ik weet het echt niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:13
FuzzyLogic66 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 17:04:
Het vervelende aan Firefox vind ik nog steeds dat het een superzwaar programma is. Qua geheugengebruik is het het zwaarste programma dat ik draai, op z'n minst gerbruikt hij 90.000K, dat kan echter oplopen tot (net als op dit moment) zelfs 140.000K. Dat vind ik toch echt te veel voor een simpele browser. IE7 heeft dit ook dacht ik, hoewel ik die bijna nooit open. Van Opera weet ik zo niet.

idd was mij ook al opgevallen.. Bij mij is de laatste versie (2.0.0.9) niet heel stabiel. Is al een paar keer vastgelopen. Op dit moment kost het zelfs 221.000kb geheugen..
Heeft het aantal tabs dat je geopend hebt veel invloed op hoe zwaar Firefox draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben vanwege het geheugengebruik weer terug gegaan naar versie 2.0.0.5 en die is een stuk zuiniger met de resources.

Ben wel benieuwd of het bij jou ook zou helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

DjRex schreef op donderdag 08 november 2007 @ 17:20:
[...]

idd was mij ook al opgevallen.. Bij mij is de laatste versie (2.0.0.9) niet heel stabiel. Is al een paar keer vastgelopen. Op dit moment kost het zelfs 221.000kb geheugen..
Heeft het aantal tabs dat je geopend hebt veel invloed op hoe zwaar Firefox draait?
Ja, hoe meer tabs, hoe meer pagina's open, hoe meer geheugen Firefox gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

jmk

Bij Mij gebruikt Firefox 78 MB geheugen. Ik heb nu nog 536 MB fysiek geheugen vrij
Ik gebruik overigens nooit meer dan 3 a 4 tabs, ik raak anders het overzicht snel kwijt.

Ik het trouwens niet zo dat Firefox meer geheugen verzoekt(en krijgt) dan eigenlijk noodzakelijk is, om alles soepel te laten lopen? Als je 1 GB geheugen hebt, je gebruikt het niet optimaal, ga je ook niet echt efficiënt met je system-resources om lijkt me.

Het lijkt me iig heel onverstandig om een oude versie te draaien wegens het geheugenverbruik. Security updates zijn belangrijker. Veiligheid boven snelheid.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:53

defiant

Moderator General Chat
Ik zie net dat ondanks dat het werd aangegeven als mandatory in het begin van de Firefox 3 alpha's, dat versie 3 geen MSI/GPO ondersteuning krijgt. Ik vind dat toch wel een groot gemis, want het is toch vaak de manier om software te beheren in het midden/klein bedrijf met een windows omgeving. Een gemiste kans imho, grote bedrijven hebben vaak wel de mankracht om software te repackagen, maar juist het midden/klein bedrijf met een hogere werkdruk op minder man is het toch veel lastiger.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Eusebius schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:03:
Een probleem waar ik tegenaan loop sinds ik met Fx op xubuntu werk: de letters zijn soms te klein en soms groot genoeg. Sommige sites kan ik met standaard lettergrootte (Ctrl-0 gecheckt) heel slecht lezen (zoals FP van Fok) en andere sites zijn groot genoeg (ook met Ctrl-0 gecheckt; zoals Gmail). Een duidelijk verschil in lettergrootte, zoals ik met Fx onder Windows niet heb meegemaakt :| Weet iemand wat ik hier tegen kan doen, zonder elke keer op Ctrl+ te hoeven klikken?
Gevonden! Onder Voorkeuren > Inhoud > Lettertype kun je ook nog 'geavanceerd' kiezen. Blijkt dat je een minimum lettertype kunt kiezen 8)7. Nu heb ik alles gelijk staan ... eindelijk.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer je binnen IE favorieten wilt verwijderen dan gaat dit erg makkelijk.

Na het verwijderen van een favoriet binnen FF moet je eerst weer naar 'bladwijzers' om vervolgens weer na 'beneden' te scrollen of in elk geval daar waar je gebleven bent.....

Kan dit niet op eenzelfde manier zoals dat binnen IE gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:39
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 14:58:
Wanneer je binnen IE favorieten wilt verwijderen dan gaat dit erg makkelijk.

Na het verwijderen van een favoriet binnen FF moet je eerst weer naar 'bladwijzers' om vervolgens weer na 'beneden' te scrollen of in elk geval daar waar je gebleven bent.....

Kan dit niet op eenzelfde manier zoals dat binnen IE gaat?
:? je klikt op bladwijzers, rechtermuis op die je wilt deleten en klikt op verwijderen/delete. Hoe makkelijk wil je het hebben?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Maverick schreef op woensdag 14 november 2007 @ 15:35:
:? je klikt op bladwijzers, rechtermuis op die je wilt deleten en klikt op verwijderen/delete. Hoe makkelijk wil je het hebben?
Het probleem in Firefox is dat het menu daarna gesloten wordt en niet handig open blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op woensdag 14 november 2007 @ 15:41:
[...]

Het probleem in Firefox is dat het menu daarna gesloten wordt en niet handig open blijft.
Bookmarks -> Organize Bookmarks? 8)7

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:22:
[...]

Bookmarks -> Organize Bookmarks? 8)7
Thnx, dit komt het meest in de buurt.
Al vind ik het binnen IE gebruiksvriendelijker.

Net van Olaf van der Spek al aanhaalde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het pop-upschermpje "Save Link The link could not be saved. The web page might have been removed or had it's name changed" op een-of-andere manier uit te schakelen?

Dit verschijnt als een downloadlink moeilijk doet. Als een website met 20 links plat ligt moet ik 20 keer dat schermpje wegklikken... Het downloaden stopt totdat het schermpje is weggeklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Zijn er nog mensen die beta1 van fx3 al geprobeerd hebben? Moet zeggen dat ik het zelf erg netjes vond, de download manager werkt eindelijk zoals je zou mogen verwachten en places werkt best handig imho. Blijf tot de officiële release wel 2 gebruiken maar 3 is zeker een hele verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 23:02:
Is het pop-upschermpje "Save Link The link could not be saved. The web page might have been removed or had it's name changed" op een-of-andere manier uit te schakelen?

Dit verschijnt als een downloadlink moeilijk doet. Als een website met 20 links plat ligt moet ik 20 keer dat schermpje wegklikken... Het downloaden stopt totdat het schermpje is weggeklikt.
Dat scherm heb ik nog nooit gezien! Heb je soms een add-on die dat veroorzaakt?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat scherm heb ik nog nooit gezien! Heb je soms een add-on die dat veroorzaakt?
Ja: Magpie, een plaatjes-downloader.
Edit. Even een linkje erbij: http://www.bengoodger.com/software/tabloader/

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2007 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 20:56
Magpie _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Maverick schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 12:03:
Zijn er nog mensen die beta1 van fx3 al geprobeerd hebben?
Firefox 3 beta 1 is nu pas officieel aangekondigd. Ik gebruik de nightlies al even, en 3 werkt IMHO veel fijner en sneller dan 2. Op m'n werk heb ik een JS/AJAX-applicatie gemaakt die allerlei complexe tabellen opbouwt, en in Firefox 3 is het veel sneller: van gemiddeld 0,15 seconden (FF2) rendertijd naar zo'n 0,08 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb het wel even geprobeerd (beta was nog niet officiëel uit trouwens), maar ik switch pas bij b2 ofzo. Voor 24/7 gebruik is het nét iets te instabiel, de nieuwe nightly van tabmix plus (die wel werkt) komt pas bij de officiële release van b1 (nu dus ongeveer), en Adblock tript nog een beetje. Die twee extensions zijn toch het minste wat ik eis :P

En ja, het werkt erg prettig ja. Dat het sneller is met AJAX is zeker te merken wanneer je genoeg in je leiding over hebt...

[ Voor 15% gewijzigd door TheZeroorez op 20-11-2007 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:53
Kan iemand met Firefox 3 Beta 1 inloggen op zijn hotmail account?
Werkt hier namelijk niet, blijft laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik heb nu MAANDEN terug ook FireFox 3 alpha alpha geïnstalleerd, en toen gewoon mijn huidige profiel overschreven, niet zo slim. Er waren toen problemen met (onmisbare) extensies. Vooral Sage kan ik niet missen.

Nu dacht het dat het misschien makkelijker is om de portable versie van FireFox te installeren. Dat is zo lekker apart van wat er geïnstalleerd staat op je PC. Hier zie ik alleen de 2.0.0.9 versie. Is er ook een portable versie van deze beta? is het normaal dat die wel uit komen, of alleen stables?

Ik neem aan dat als ik mijn "C:\Documents and Settings\jmk\Application Data\Mozilla\Firefox" directory backup ik in ieder geval heel makkelijk terug kan naar mijn "oude" 2 versie?

Ben wel heel benieuwd trouwens naar versie 3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

@ jmk: Zoals in de meuktracker te zien is beta 1 van Firefox 3 uit. Ik zou zeggen installeer hem en probeer deze uit. Eerste reacties in de meuktracker zijn positief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
jmk schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:02:
Ik heb nu MAANDEN terug ook FireFox 3 alpha alpha geïnstalleerd, en toen gewoon mijn huidige profiel overschreven, niet zo slim. Er waren toen problemen met (onmisbare) extensies. Vooral Sage kan ik niet missen.

Nu dacht het dat het misschien makkelijker is om de portable versie van FireFox te installeren. Dat is zo lekker apart van wat er geïnstalleerd staat op je PC. Hier zie ik alleen de 2.0.0.9 versie. Is er ook een portable versie van deze beta? is het normaal dat die wel uit komen, of alleen stables?

Ik neem aan dat als ik mijn "C:\Documents and Settings\jmk\Application Data\Mozilla\Firefox" directory backup ik in ieder geval heel makkelijk terug kan naar mijn "oude" 2 versie?

Ben wel heel benieuwd trouwens naar versie 3!
Als je een portable versie van firefox gebruikt (een oude) dan kun je als je wilt gewoon de laatste trunk downloaden en handmatig in de Firefox map uitpakken. Dan heb je dus firefox 3.0 portable :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Maverick schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 12:03:
Zijn er nog mensen die beta1 van fx3 al geprobeerd hebben? Moet zeggen dat ik het zelf erg netjes vond, de download manager werkt eindelijk zoals je zou mogen verwachten en places werkt best handig imho. Blijf tot de officiële release wel 2 gebruiken maar 3 is zeker een hele verbetering.
Vind hem super. Het laden van pagina's gaat een heel stuk sneller dan versie 2, en ook het bookmark systeem is beter.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Hacku schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 22:08:
[...]

Vind hem super. Het laden van pagina's gaat een heel stuk sneller dan versie 2, en ook het bookmark systeem is beter.
Dat bookmark systeem heb ik niet helemaal getest, maar die history is in ieder geval geweldig. Tik voor de gein eens 'akers' in de adress bar, en waarschijnlijk komt je GoT MyReact bovenaan, omdat die het sleutelwoord 'akers' bevat en je daar het meest van allemaal geweest bent... Heerlijk!

Hoop alleen niet dat die vage tabswitch erin komt. Hij is heel leuk hoor, maar als standaard optie is het imo wel iets teveel van het goede, zo'n grafisch balkje met plaatjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Bij mij had ik op het ene moment 33 MB geheugengebruik(veel lager dan bij FireFox 2)
Op het andere moment (2sec!) werd dit 240++MB
Op een gegeven moment zelfs 400 MB
100% CPU en ik moest het process echt killen in Process Explorer

Wel is het zoomen beter(dat kon ik nog net testen) Ik ben toch weer terug gegaan naar FireFox 2. Als je bijvoorbeeld met een resolutie van 800x600 bij slashdot.org zoomed op stand 4x of zo, dan kan je gewoon de tekstuele inhoud lezen op een oude televisie. Dat kan met FireFox 2 niet, dan zie je 2 woorden per regel...

Jammer, als beta2 uit is ga ik het zeker weer proberen.

Verder heel weinig getest enzo... :'(

Overigens heb ik de map
1. C:\Documents and Settings\jmk\Application Data\Mozilla\Firefox
2. C:\Documents and Settings\jmk\Local Settings\Application Data\Mozilla\Firefox
gebackupped, en na een schone installatie de backup overschreven. wel even rekening houden dat je de inhoud van de mappen met rare namen overschrijft: 6jsdsdijo.default
Dat ging prima, ben weer op de oude terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Is het mogelijk JavaScript alleen op sites die op een whitelist staan in te schakelen? Zonder JS is Fx veel sneller en je hebt ook geen of veel minder last van ads. Maar JS is wel handig voor sommige sites.

Update:
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/722

[ Voor 12% gewijzigd door Olaf van der Spek op 21-11-2007 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Naast noscript zijn er nog een paar mooie addons die het surfen sneller maken door dingen niet te laden en de beveiliging verhogen:
Adblock Plus
Flashblock
Cookiesafe

Ik heb een vraagje over FEBE en Cleo. Ik probeer mijn extensies te backuppen, omdat het er meer dan 25 zijn en ik elke keer veel tijd ben aan het installeren van extensies na een nieuwe install. Daar schijnt FEBE uitermate geschikt voor te zijn, dus die addon heb ik geinstalleerd. Vervolgens draai ik FEBE, geef aan die ie bookmarks, searchengines en extensies moet backuppen naar mijn map documenten/proggies/firefox/addons. Nu komen die bookmarks en searchengines netjes in die map terecht, maar ik zie helemaal geen extensies en dergelijke. Iemand ervaring met zoiets?

Ik zou natuurlijk mijn hele profile kunnen backuppen, maar cleo kan van die FEBE backup 1 grote XPI maken zodat al mijn addons bij elkaar in 1 installfile komen te zitten, is natuurlijk prachtig! (als het werkt...)

[ Voor 12% gewijzigd door Mar2zz op 21-11-2007 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:52
jmk schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 22:29:
Bij mij had ik op het ene moment 33 MB geheugengebruik(veel lager dan bij FireFox 2)
Op het andere moment (2sec!) werd dit 240++MB
Op een gegeven moment zelfs 400 MB
100% CPU en ik moest het process echt killen in Process Explorer

Wel is het zoomen beter(dat kon ik nog net testen) Ik ben toch weer terug gegaan naar FireFox 2. Als je bijvoorbeeld met een resolutie van 800x600 bij slashdot.org zoomed op stand 4x of zo, dan kan je gewoon de tekstuele inhoud lezen op een oude televisie. Dat kan met FireFox 2 niet, dan zie je 2 woorden per regel...

Jammer, als beta2 uit is ga ik het zeker weer proberen.

Verder heel weinig getest enzo... :'(

Overigens heb ik de map
1. C:\Documents and Settings\jmk\Application Data\Mozilla\Firefox
2. C:\Documents and Settings\jmk\Local Settings\Application Data\Mozilla\Firefox
gebackupped, en na een schone installatie de backup overschreven. wel even rekening houden dat je de inhoud van de mappen met rare namen overschrijft: 6jsdsdijo.default
Dat ging prima, ben weer op de oude terug
Precies had ik dus ook, vandaag 4 keer de PC opnieuw moeten opstarten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Mar2zz schreef op woensdag 21 november 2007 @ 12:46:
Ik zou natuurlijk mijn hele profile kunnen backuppen, maar cleo kan van die FEBE backup 1 grote XPI maken zodat al mijn addons bij elkaar in 1 installfile komen te zitten, is natuurlijk prachtig! (als het werkt...)
Waarom is die xpi mooier dan een zipje/rarretje van je profiel? Als je die uitpakt heb je alles terug, dus hoef je helemaal niets meer te installeren en belangrijker... niets meer te configureren. Idealer kan het bijna niet :)

• Mar2zz
Room42 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:54:
[...]

Waarom is die xpi mooier dan een zipje/rarretje van je profiel? Als je die uitpakt heb je alles terug, dus hoef je helemaal niets meer te installeren en belangrijker... niets meer te configureren. Idealer kan het bijna niet :)
Je hebt helemaal gelijk natuurlijk, ff een zipje is net zo makkelijk, en die heb ik ook. Maar het gaat mij er vooral om dat die addon niet doet wat ie doen moet, terwijl ik wel zoveel enthousiaste reacties daarover zie. Bovendien, dan kan ik gewoon makkelijk backuppen vanuit firefox zelf, zonder dat ik verkenner moet openen e.d. Gemak dient de mens enzo.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Mar2zz schreef op woensdag 21 november 2007 @ 12:46:
Naast noscript zijn er nog een paar mooie addons die het surfen sneller maken door dingen niet te laden en de beveiliging verhogen:
Adblock Plus
Flashblock
Cookiesafe
NoScript kan ook Flash disablen. En zonder Flash en JS heb je Adblock toch ook niet nodig?

• iro
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05-2022

iro

:)

Sinds ik ben overgegaan van IE6(7), naar Firefox 1.5 is er echt een wereld voor me opengegaan, vooral Firefox portable is echt een must voor iedere ict-er!
Ik hoop dat firefox nog beter kan worden in de toekomst (beter dan het al was :9)

Specs pc

• Mar2zz
Olaf van der Spek schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:45:
[...]

NoScript kan ook Flash disablen. En zonder Flash en JS heb je Adblock toch ook niet nodig?
Klopt dat noscript ook flash disabled, maar ik vind flashblock een iets elegantere oplossing, die laat een playknop zien op alle flashfilmpjes, zodat die niet direct beginnen te spelen op een website, zo kan je 10 youtubes opengooien zonder dat ze gelijk beginnen te spelen maar netjes wachten tot je op de playbutton klikt.

Adblock plus kan meer dan alleen advertenties blocken, je kan daar ook totale frames mee uitschakelen zodat je een mooiere website krijgt waar anders compleet lege frames onzinnig staan te wezen omdat de js-banner niet laadt. Maar volgens mij, toch niet alle adverts zijn afhankelijk van JS en flash?

[ Voor 7% gewijzigd door Mar2zz op 22-11-2007 12:02 ]

• Room42
  • Niet online
Mar2zz schreef op donderdag 22 november 2007 @ 12:00:
[...]

Adblock plus kan meer dan alleen advertenties blocken, je kan daar ook totale frames mee uitschakelen zodat je een mooiere website krijgt waar anders compleet lege frames onzinnig staan te wezen omdat de js-banner niet laadt. Maar volgens mij, toch niet alle adverts zijn afhankelijk van JS en flash?
Adblock is inderdaad ook ideaal om pagina's van onnodige zaken te ontdoen. Een ideale add-on hiervoor is Element Helper (die bovenop Adblock werkt). :)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Adblock plus kan meer dan alleen advertenties blocken, je kan daar ook totale frames mee uitschakelen zodat je een mooiere website krijgt waar anders compleet lege frames onzinnig staan te wezen omdat de js-banner niet laadt.
Dat is wel handig voor sites die je veel bezoekt gok ik.
Mar2zz schreef op donderdag 22 november 2007 @ 12:00:Maar volgens mij, toch niet alle adverts zijn afhankelijk van JS en flash?
Nee, maar heel veel wel. Alleen standaard plaatjes niet, maar die zijn nauwelijks irritant.

[ Voor 34% gewijzigd door Olaf van der Spek op 22-11-2007 14:48 ]

• Mar2zz
Room42 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 14:20:
[...]

Adblock is inderdaad ook ideaal om pagina's van onnodige zaken te ontdoen. Een ideale add-on hiervoor is Element Helper (die bovenop Adblock werkt). :)
Op de website van adblock plus staat dat element hiding helper niet helemaal geschikt is voor adblockplus en conflicten kan veroorzaken doordat er een andere ruleset wordt gebruikt(ofzoiets). Het staat bij de FAQ in ieder geval, maar ik kan nu niet deeplinken (werkproxy). Daarom gebruik ik deze addon niet meer, had hem eerder wel tot ik dit las op die site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWfx
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 20:18
Ik heb ineens een heel maf probleem.

Als ik mij FF-scherm minimaliseer tot zeg het halve beeld, dan zijn er geen scrollbalken!
En dat is alleen in FF zo.

Ik gebruik gewoon versie 2.0.0.10.

Iemand een briljante ingeving? Ik kan het nergens vinden tot dusver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 21:12

The.Force

*Bauer Addict

Er zijn een paar zaken waaraan ik me irriteer in FF: soms is het laden van een site met veel foto's/flash extreem traag (zelfs schokkerig scrollen) tegenover IE.

Waaraan kan dit liggen? Ik gebruik de laatste versie. Cache staat groot genoeg...
(Bv. kinepolis.com laadt enorm traag bij mij)

Ook is het soms zo dat FF gewoonweg de cookies niet aanvaardt terwijl IE het gewoon keurig doet.
Cookie settings staan op allow all. (Bv. bij bierdopje.com kan ik niet inloggen, hier bij GoT is er echter geen probleem)

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
FuzzyLogic66 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 17:04:

Maar heb je daar dan last van? Ik heb 2GB geheugen, wat is 90MB nu?

[ Voor 32% gewijzigd door XWB op 02-12-2007 01:39 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahb
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-08 09:36

ahb

Ik heb me ook al eens gebogen over het geheugengebruik van Firefox. Websites van tegenwoordig worden steeds groter dus het is niet gek dat je met een flink aantal tabs open flink wat geheugen gebruikt.

De grap is dat als je tabs sluit, het geheugen in gebruik blijft. Dit komt omdat Firefox ze in het geheugen houdt, zolang dat niet ergens anders voor nodig is. Heel handig kan dit zijn als je per ongeluk een tab sluit. Doe daarna maar eens ctrl-shift-t: de laatst gesloten tab opent hij dan bloedsnel! Dit werkt voor meerdere tabs. Deze functionaliteit is nieuw in FF2.0.

In mijn ogen is het oplopende geheugengebruik na lange surfsessies dus niks om je zorgen over te maken. Het is misschien wel mogelijk om in de about:config het maximale geheugengebruik aan te passen, dat heb ik nooit bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
ahb schreef op zondag 02 december 2007 @ 01:58:
In mijn ogen is het oplopende geheugengebruik na lange surfsessies dus niks om je zorgen over te maken.
Het probleem is dat bij lange surfsessies Firefox het geheugen op gegeven moment niet meer vrijgeeft, en daarbovenop soms een continu processorgebruik van 30-50% krijgt. Het is mij niet duidelijk wat dit veroorzaakt, maar af en toe is het echt noodzakelijk om FF even af te sluiten, anders gaat het gewoon veel te traag om bv. van tab te wisselen. Met Google Spreadsheets in een of meerdere tabs lijkt het erger te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Aham brahmasmi schreef op zondag 02 december 2007 @ 09:01:
[...]
en daarbovenop soms een continu processorgebruik van 30-50% krijgt.
[...]
Dat heb ik alleen met flash sites of sites waar een javascript-loop loopt. Zodra je die tab weer sluit, is het processorgebruik opgelost. Bij mij staat Firefox vaak daaaagen aan en dan loopt het geheugen gebruik vaak niet hoger op dan ~200 MB. Niet slecht, hoor. Het zou alleen van mij wel vrijgegeven mogen worden als je alle tabs sluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Grappig artikel op NOS Teletekst:

Afbeeldingslocatie: http://parano-id.ath.cx/getfile/df4578/direct

Dus, Firefox; Wat vinden we ervan? -> Te onbekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Room42 schreef op maandag 17 december 2007 @ 19:33:
Grappig artikel op NOS Teletekst:

[afbeelding]

Dus, Firefox; Wat vinden we ervan? -> Te onbekend ;)
Linkje naar de brief.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

HOAX:

Update: 12/17 20:09 by SM One of the school officials was nice enough to contact us and let us know this is a hoax. If you are planning on calling the school please refrain from doing so, I'm sure they have had enough excitement for one day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Over het geheugengebruik van FireFox, hier en hier nog wat opties om te tweaken.

[ Voor 32% gewijzigd door bitpixl op 18-12-2007 08:33 ]

• writser
  • Laatst online: 21:43
Nog geen reacties over beta 2? Ik vind 'm prima werken, maar die nieuwe, grotere lappen tekst in de address bar bevallen me niet zo. Weet iemand hoe je die kan uitschakelen? Ik wil weer de oude location bar .. :)

Onvoorstelbaar!

• YoYoost
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:48
@ writser ik heb dit gevonden: http://kb.mozillazine.org/Browser.urlbar.richResults

Verder werkt Windows Live Hotmail nog steeds niet. Ik had verwacht dat ze dit na de eerste beta wel gefixxed hadden. Weet iemand hoe dit komt en of er misschien een truckje danwel extension voor is?

edit: met niet werken bedoel ik dat de "full versie" niet werkt, de classic wel.
edit2: Dit werkte in firefox 2 wel!

[ Voor 16% gewijzigd door YoYoost op 21-12-2007 16:40 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
YoYoost schreef op donderdag 20 december 2007 @ 20:29:
edit: met niet werken bedoel ik dat de "full versie" niet werkt, de classic wel.
Werkt dit met Firefox 2 wel dan? Of is het gewoon onwil van Microsoft net als met Outlook webaccess?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Heb ook problemen gehad met windows live mail. Ik kwam er met geen mogelijkheid meer in nadat ik had gekozen om automatisch in te loggen bij elk bezoek aan de pagina. Heb firefox opnieuw moeten installeren (moest sowieso omdat ik na update naar 2.0.0.9 veel problemen tegen kwam) en toen was alles opgelost. (Maar goed, Windows Live Mail kan je ook ophalen met Thunderbird wist je dat, hoef je niet eens in te loggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linksnl
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
YoYoost schreef op donderdag 20 december 2007 @ 20:29:
Verder werkt Windows Live Hotmail nog steeds niet. Ik had verwacht dat ze dit na de eerste beta wel gefixxed hadden. Weet iemand hoe dit komt en of er misschien een truckje danwel extension voor is?
Dit ligt niet aan Firefox, Microsoft/MSN is verkeerd bezig met het herkennen van de browser.
Zie ook bugzilla.mozilla.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoYoost
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:48
Over mij probleempje met Windows Live Hotmail:

Ik heb geprobeerd mijn useragent te veranderen maar dat heeft geen zin.
n.a.v dit

edit: ik haal mijn live mail ook op via Thunderbird maar ik vind het fijn om direct vanuit Windows Live Messenger mijn mail te kunnen openen.

edit2: ik heb mijn probleem misschien een beetje brak omschreven maar ik zal het duidelijker proberen te maken: als ik naar die bugzilla reports Bug 403082 en Bug 396259 kijk dan gaat het daar over spoofen van de user agent. Nou heb ik een extension geïnstalleerd en spoof de user agent van firefox2 maar nu werkt het nog niet. Ik heb ook mijn cookies verwijderd voor de zekerheid, helpt niet.
Komt mijn bug overeen met die andere 2 of heb ik een ander probleem?

[ Voor 73% gewijzigd door YoYoost op 24-12-2007 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 13:40
Ik het de afgelopen maand vele FF3 builds geprobeerd (linux) en kom telkens hetzelfde issue tegen: heel veel sites met javascript functies werken niet meer.

Enkele voorbeelden:
- www.wowarmory.com
(laadt geen mouseovers voor items)
- http://www.gameriot.com/blogs/World-of-Ming/
(comments worden niet geladen)

Hebben jullie ook javascript problemen met FF3 beta's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een manier om de Bladwijzerwerkbalkmap (wat een woord) uit de bladwijzers te halen? Ik gebruik die balk niet en vind het niet netjes staan in m'n bladwijzers

deze dus :)

Afbeeldingslocatie: http://i8.tinypic.com/6tkudm0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 15:35:
Is er een manier om de Bladwijzerwerkbalkmap (wat een woord) uit de bladwijzers te halen? Ik gebruik die balk niet en vind het niet netjes staan in m'n bladwijzers

deze dus :)

[afbeelding]
Volgens mij kun je hem in de Bookmarks Manager uit het Bookmarks Menu wegslepen naar een andere plek onder of boven het Bookmarks Menu. Bij mij staat die toolbar juist onder het Bookmarks Menu en niet er in(Firefox 3 Beta 2).

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas, kan niet gesleept worden vanuit de "bladwijzers organiseren" optie, kan hem ook niet simpelweg deleten :(
versie 2.0.0.1.1 btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Laatst online: 19-08 22:42

Unverter

Rediscover the web!

Volgensmij moet je een andere map instellen als bladwijzerwerkbalkmap (via bewerken > instellen als ...) Volgensmij is de map daarna wel te verwijderen, omdat hij geen bijzondere map meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is DOM-inspector nou nuttig of kan deze net zo goed gedeinstalleerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
@rob87: Gebruik je hem ooit? Zo nee, deinstalleren (als hij je in de weg zit).

Hij is wel handig als je webdeveloper bent, maar de Firebug extensie kan vele malen meer. I.c.m. Firebug kun je ook de style-attributen bekijken (zonder de DOM Inspector werkt de Styles tab niet in Firebug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 09:49
ooit had ik een addon geinstaleerd in firefox, die zowel mijn history als mijn bookmarks indexceerde.

Van zodra ik dan een url intypte kreeg ik een suggesty uit deze hele lijst. Nu krijg ik ook wel sugesties, maar ik heb de indruk dat die vroeger uitgebrieder was.

Ik heb een tijd met FF beta3 gewerkt, maar er was iets vervelend aan, daarom ben ik nu terug naar ff2

BTW: iemand enig idee, hoe ik zonder reinstal zowel thunderbird al Firefox Portable kan localiseren.
Nu staat alles in het engels.

http://www.softfocus.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
g4wx3 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 05:54:
[...]
BTW: iemand enig idee, hoe ik zonder reinstal zowel thunderbird al Firefox Portable kan localiseren.
Nu staat alles in het engels.
Sjeuzus! Dat je dat durft te vragen! :') Onder de grote download knop staat namelijk gewoon "Languages". Alleen, daar zie je NL niet tussen staan, he? Shit!

Maar verdomd! Staat daar nou: "If your language of choice is not listed, there are 2 methods of getting Firefox Portable to appear in your locale:"?

Wow! Twee opties!! Dude, wat een topdag! Ok, optie 1: hmm... dat klinkt als een re-install en dat willen we niet. Wat een klere zooi! Nee, dat wordt em niet.

Ok, wacht... Was er niet nog een optie over? Even kijken... Ja, hoor! Ik wist het! Nou, even zien. Uhuh, ja, ja... oooh wacht, dat werkt met een extensie om de taal in te stellen?

Veeeut!

Hier vriend! Optie twee. ;)
Ik heb een tijd met FF beta3 gewerkt, maar er was iets vervelend aan, daarom ben ik nu terug naar ff2
Deze vind ik helemaal briljant! _/-\o_

Zo, ik zal weer even m'n zeik-modus uitschakelen ;)

edit:
En dat werpt meteen zijn vruchten af: Voor je eerste vraag; Volgens mij bedoel je de derde hit.

[ Voor 17% gewijzigd door Room42 op 24-01-2008 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gert-Paul schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 18:49:
Volgensmij moet je een andere map instellen als bladwijzerwerkbalkmap (via bewerken > instellen als ...) Volgensmij is de map daarna wel te verwijderen, omdat hij geen bijzondere map meer is.
Dat heeft inderdaad gewerkt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 09:49
sjaakduhuuhl

GEWELDIG wauw man, en zo simpel!
Super handig dat je snel kunt switchen tussen NL en EN

http://www.softfocus.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb een hoofdwachtwoord ingesteld en die zorgvuldig opgeslagen (dacht ik 8)7 ). Toch werkte het gelijk bij de volgende sessie niet meer. Heel vervelend. Ik wil nu alles resetten. Het is geen punt dat ik dat dan al de opgeslagen paswoorden kwijt ben. Maar dit kan niet zonder het hoofdpaswoord. Ik heb al een volledige deinstall/install geprobeerd, maar dan onthoudt firefox toch die instelling. Hoe reset ik dit nu? Is een register editor de enige optie? Daar ben ik niet zo happig op nl.

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Of je ZOEKT gewoon even, koekeeghan! :'(

Google: firefox lost master password
Resultaat: http://kb.mozillazine.org/Master_password

[small]If you have lost or forgotten your Master Password or you want to disable the feature, you can reset your master password. Upon resetting, you will lose all the stored information in the Password Manager as this is a built-in security feature to prevent people from simply resetting your Master Password to gaining access to your passwords.
For Firefox you can also look at the Troubleshooting section in Password Manager.

• Firefox: Enter "chrome://pippki/content/resetpassword.xul" in the Location Bar, press Enter, then click "Reset"
• Thunderbird 1.5: "Tools -> Options -> Advanced -> Saved Passwords -> Master Password -> Reset Password".
• Thunderbird 2.0: Run the command "thunderbird.exe" -chrome chrome://pippki/content/resetpassword.xul . That will open a dialog asking you if you want to reset your password. Or, on MacOS, substitute "thunderbird.exe" with "/Applications/Thunderbird.app/Contents/MacOS/thunderbird-bin".
• For Mozilla Suite: "Edit -> Preferences -> Privacy & Security -> Master Passwords -> Reset Password".

En toch weer voorkouwen, he :P

[ Voor 92% gewijzigd door Room42 op 24-01-2008 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand de about:config code waarmee tabs niet kleiner/groter worden als er veel/weinig tabs zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linksnl
  • Niet online
Ik zou eens gaan spelen met:
browser.tabs.tabMaxWidth
browser.tabs.tabMinWidth

Het is allemaal zo logisch. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die had heb ik ook wat aangepast, alleen het werkt niet helemaal.
als er teveel tab ongeveer 7 zijn dan worden ze kleiner.
terwijl browser.tabs.tab min en max op 150 staan.

nu komt dat denk ik omdat firefox een tab opent in +- 250 pixels.
als er 7 tabs open zijn verkleind hij naar 150.
dit is niet echt prettig want als ik nu veel tabs tegelijk sluit moet ik telkens mijn muis verplaatsen omdat tabs groter worden.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2008 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Om al mijn opgeslagen wachtwoorden te beschermen gebruik ik een master password in Firefox. Dan komt er dus eerst een master password popupje voordat ie een wachtwoord invult. Ik vind het alleen irritant dat ie _direct_ met die popup in beeld springt als ik een site bezoek waarvan ik een wachtwoord heb bewaart. Vaak ben ik nl. helemaal niet van plan om in te loggen (bijv. youtube en sommige fora) en soms komt ie ook met die popup als ik al op de site ingelogd ben (bijv. Youtube, kennelijk zit er dan ergens een hidden html formuliertje die je normaal niet te zien krijgt).

Het lijkt mij handiger als dat popupje pas in beeld komt als ik zelf het betreffende user/password-veld op de site aanklik. Iemand een idee of dat ik in te stellen is dmv. een hidden setting ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier raad mee?
Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/2306/firefoxerrorky6.jpg

Ik heb ruimte zat en heb nog andere applicaties kunnen installeren zoals Opera 9.50 en Visual Studio 2008 Express.
Enkel Firefox Doet lastig. Het gaan om de laatste stable. 2.0.0.11 als ik me niet vergis. Dezelfde problemen zijn er met oudere builds. Ik had Firefox 3 bèta, maar dat liep niet altijd even vlot, vooral het enorme verbruik aan resources als er maar iets met Flash te maken had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Als ik links achter de foutmelding kijk, staat daar het Yen-teken waar een backslash hoort.
Verder gewoon even googlen op de foutmelding, want dat is geen mening, maar een vraag.

[ Voor 16% gewijzigd door Room42 op 02-02-2008 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 20:56
scherp... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uh ja :3 Dat yen teken is er omdat ik Japans heb gekozen voor niet UTF-8 programma's omdat ik sommige Japanse programma's gebruik voor m'n studies.
Andere applicaties die ik installeerde hebben er geen probleem mee, buiten Picasa dat na de installatie volledig Japans was, samen met de shortcuts in het start menu ^^'

*Update*
De system locale terug aanpassen heeft niet geholpen. Het zal dus iets anders zijn.
Het meest voorkomende antwoord op google is het uitkuisen van de temporary files. Dat gebeurt dikwijls genoeg en heeft geen effect.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2008 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
FF een question:
Van sommige sites onthoud firefox het wachtwoord of inloggegevens niet. Waarschijnlijk omdat het veld niet als zodanig herkend wordt (voorbeeld: Klantnummer + postcode bij Wehkamp.nl, gebruikersnaam+pass bierdopje.eu etc etc). Wie weet hier een mooie add-on voor die ook velden die niet als wachtwoord worden aangemerkt enzo toch automatisch te vullen (ook na gebruik van de opschoontool ccleaner dus cookies,tempmap, historie)? Nu moet ik elke keer de bestellingen van mijn vrouwke afmaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mar2zz Firefox 3 (bèta) kan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Laatst online: 10-09 18:36

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

2.0.011 op osx is een hell. Ze zijn hem echt aan het verneuken :((
Bij elke build wordt hij slechter en onstabieler.
Zou terug moeten gaan naar een oude build.

hij crashed veel (op 2 mac's) en laat soms het heel systeem echt hangen.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
multipasser schreef op zondag 03 februari 2008 @ 20:49:
2.0.011 op osx is een hell. Ze zijn hem echt aan het verneuken :((
Bij elke build wordt hij slechter en onstabieler.
Zou terug moeten gaan naar een oude build.

hij crashed veel (op 2 mac's) en laat soms het heel systeem echt hangen.
Goed onderbouwd zeg... d:)b Als ik het goed begrijp is Firefox dus totaal verneukt omdat 'ie bij jou hangt?

Check dit trouwens ook eens: http://caminobrowser.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Laatst online: 10-09 18:36

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

wat moet ik onderbouwen? Hij crashed bij het surfen.
Vooral bij flash/video. Nooit problemen met versies voor 2.0.0.4 gehad, daarna is het erger en erger geworden. We draaien 5 mac's hier op tiger en leopard, en overal hetzelfde.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Zou het dan niet aan flash kunnen liggen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:02
Mar2zz schreef op zondag 03 februari 2008 @ 08:59:
FF een question:
Van sommige sites onthoud firefox het wachtwoord of inloggegevens niet. Waarschijnlijk omdat het veld niet als zodanig herkend wordt (voorbeeld: Klantnummer + postcode bij Wehkamp.nl, gebruikersnaam+pass bierdopje.eu etc etc). Wie weet hier een mooie add-on voor die ook velden die niet als wachtwoord worden aangemerkt enzo toch automatisch te vullen (ook na gebruik van de opschoontool ccleaner dus cookies,tempmap, historie)? Nu moet ik elke keer de bestellingen van mijn vrouwke afmaken...
Kan wel eens voorkomen,

maak een nieuwe bladwijzer met als doel deze javascript-code:

JavaScript:
1
javascript:(function(){var ca,cea,cs,df,dfe,i,j,x,y;function n(i,what){return i+" "+what+((i==1)?"":"s")}ca=cea=cs=0;df=document.forms;for(i=0;i<df.length;++i){x=df[i];dfe=x.elements;if(x.onsubmit){x.onsubmit="";++cs;}if(x.attributes["autocomplete"]){x.attributes["autocomplete"].value="on";++ca;}for(j=0;j<dfe.length;++j){y=dfe[j];if(y.attributes["autocomplete"]){y.attributes["autocomplete"].value="on";++cea;}}}alert("Removed autocomplete=off from "+n(ca,"form")+" and from "+n(cea,"form element")+", and removed onsubmit from "+n(cs,"form")+". After you type your password and submit the form, the browser will offer to remember your password.")})();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 20:25

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ben al jarenlang Firefox gebruiker, maar ik werd het nu toch echt zat. Mijn PC staat 24/7 aan en als ik 's avonds 'afsluit', dan blijven m'n Firefox vensters ook staan. Als je dat 3 dagen doet, met slechts 4 vensters en in elk venster maximaal 3 tabjes, dan denkt Firefox na die 3 dagen 350MB aan geheugen te mogen gebruiken.
Standaard. Maakt niet uit wat voor website het zijn.

Nu gebruik ik een aantal Greasemonkeys scripts dus ik was niet zo snel geneigd om over te stappen naar een andere browser. Tot ik hoorde dat Opera vanaf versie 8 ook javascript / greasemonkey ondersteund. Daarom type ik dit nu vanaf Opera, maar toch heb ik het gevoel dat dit het niet helemaal is. Misschien is dat gewenning, misschien ook niet.

Heeft iemand anders ook last van dit soort geheugenproblemen? Mijn OS is XP Professional. Op zich kan ik die 300MB best missen, ware het niet dat Firefox er ook behoorlijk trager van wordt, als hij zoveel geheugen nodig heeft.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-08 18:51
Je kunt het Firefox process ook gewoon killen (mss is er een betere manier) en als je dan later Firefox weer opstart vraagt hij om je sessie te herstellen, zo behoud je dus je vensters.

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik heb zelf het "niet-onthouden-van-wachtwoorden-probleem" ondervangen met Keepass. Die heeft een autotype functie, en ik wilde toch weer eens daar al mijn wachtwoorden enzo ingooien, ben ik van die sheet af en kan ik voor mijn sites sterke wachtwoorden genereren.... Maar mijn vrouwke zal daar vast ook niet aan willen (ctrl+alt+a is natuurlijk lastig...) Ik ga dus of ff stoeien met firefox 3 (nogal veel extensies, moet ff controleren of dat wel compatible is) of ik ga dat van Hyperbart ff proberen als ik het snap...

Ik moet die code dus in een bladwijzer gooien? En dan elke keer activeren ofzo als ik op een website zit waarvan de registraties niet van worden onthouden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
PhoenixT schreef op maandag 04 februari 2008 @ 01:18:
Je kunt het Firefox process ook gewoon killen (mss is er een betere manier) en als je dan later Firefox weer opstart vraagt hij om je sessie te herstellen, zo behoud je dus je vensters.
Daar is ook een addon voor, die geeft een shutdown firefox knop voor afsluiten met of zonder behoud van sessie. Ben alleen de naam vergeten ervan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Mar2zz schreef op zondag 03 februari 2008 @ 08:59:
FF een question:
Er zijn trouwens ook sites die "wachtwoord onthouden" voorkomen door de veldnamen steeds te veranderen (random seed) of door ze leeg te halen voordat het formulier verzonden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik vraag me af waarom websites dat doen? Komt niet erg gebruiksvriendelijk op mij over (als je de veiligheid vooropstelt misschien weer wel trouwens). Op een singleuserpc is het irritant in ieder geval. Ik wil niet voor elke website hetzelfde wachtwoord, en ook niet overal dezelfde gebruikersnaam. En ondertussen dus al tig van die dingen, nou hou dat maar eens uit elkaar uit je hoofd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ja, dan zou je eens naar programmatjes als Any Password of Keepass (closed-, resp. open-source. Allebei gratis) moeten kijken. Ik gebruik Any Password voor alles (ook onder Ubuntu/Linux d.m.v. wine). Ideaal, imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ja ik gebruik zelf Keepass, zie ook posts hierboven... Toch wil ik omwille van "het-moet-allemaal-zo-makkelijk-mogelijk-want-vrouw" dat eigenlijk helemaal geintegreerd in firefox, zonder bijzondere keycombinaties of extra mouseclicks... (en ja, cookies gooi ik zonder uitzondering weg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Ik heb een klein irritatiepuntje bij Firefox en ik dacht dat ik dat probleem hier wel even kon voorleggen voor mogelijke oplossingen. Het probleem is dat ik het rode kruisje bij elke tabblad eerder erg storend vind dan handig. Ik klik zo nu en dan per ongeluk een tabblad weg die ik niet meer terug kan toveren. Ook verwijder ik tabs gewoon met de scrol-wheel knop. Mijn vraag is dus hoe ik dat kruisje kan vewijderen.

Met Google heb ik het volgende gevonden:
1. http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=295772
2. https://mail.mozilla.org/...etter-nl/2004/000009.html

Bij 1. snap ik niet eens waar ze het over hebben...
Bij 2. heb ik het "userChrome.css"-bestand niet kunnen vinden...

Kan iemand me helpen? Met bovenstaande of met andere mogelijkheden?

Edit: Ik heb versie Firefox 2.0.0.11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Regeneration schreef op maandag 04 februari 2008 @ 16:45:
Kan iemand me helpen? Met bovenstaande of met andere mogelijkheden?

Edit: Ik heb versie Firefox 2.0.0.11.
Tik in de adresbar in 'about:config' Je krijgt dan een heleboel instellingen te zien die aangepast kunnen worden. Jij moet op zoek gaan naar de instelling 'browser.tabs.closeButtons' en de waarde veranderen in '2'... Weg zijn je kruisjes..

Als je een tabblad per ongeluk sluit, dan doe ik alijd 'CTRL-SHIFT-T' en dan verschijnen 1 voor 1 je gesloten tabs weer terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Paling1 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 16:55:
[...]

Tik in de adresbar in 'about:config' Je krijgt dan een heleboel instellingen te zien die aangepast kunnen worden. Jij moet op zoek gaan naar de instelling 'browser.tabs.closeButtons' en de waarde veranderen in '2'... Weg zijn je kruisjes..

Als je een tabblad per ongeluk sluit, dan doe ik alijd 'CTRL-SHIFT-T' en dan verschijnen 1 voor 1 je gesloten tabs weer terug...
Whoohooo! Het is geluk. :) Hartstikke bedankt voor je snelle reactie (met een werkende oplossing).

Trouwens die 'CTRL-SHIFT-T' werkt bij mij niet. Ook geschiedenis > Onlangs gesloten tabladen is blanco. Misschen komt dat doordat ik de geschiedenis steeds laat verwijderen (elke dag)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Ctrl-F12 zou een gesloten tab weer moeten openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Aham brahmasmi schreef op maandag 04 februari 2008 @ 17:38:
Ctrl-F12 zou een gesloten tab weer moeten openen.
Dat werkt niet. Ctrl-Shift-T wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Regeneration schreef op maandag 04 februari 2008 @ 17:16:
[...]

Whoohooo! Het is geluk. :) Hartstikke bedankt voor je snelle reactie (met een werkende oplossing).

Trouwens die 'CTRL-SHIFT-T' werkt bij mij niet. Ook geschiedenis > Onlangs gesloten tabladen is blanco. Misschen komt dat doordat ik de geschiedenis steeds laat verwijderen (elke dag)?
Heb je soms ook het vinkje onder Preferences -> Privacy -> "Remember visited pages for the last ... days" uit staan? Ik ga het niet testen (wil me history niet kwijt) maar misschien dat die zorgt dat het echt direct weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Olaf van der Spek schreef op maandag 04 februari 2008 @ 18:09:
[...]

Dat werkt niet. Ctrl-Shift-T wel.
Werkt misschien alleen als je Tab Mix Plus geinstalleerd hebt dan... (wat ik dus heb)

Even een waarschuwing voor de mensen die Gmail Notifier gebruiken:
NIET updaten naar versie 6.3.0 of 6.3.1! Veel mensen kunnen niet meer inloggen tenzij ze de taal in Gmail naar English(UK) veranderen. Daardoor werken mijn Greasemonkey scripts voor Gmail (ads weghalen enzo) niet meer en ik ben niet van plan die scripts aan te passen.

Versie 6.2.2 werkt gewoon goed dus die heb ik herinstalleerd.

Edit: Inmiddels is er al een nieuwe testversie 6.3.2 die het inlogprobleem oplost. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Aham brahmasmi op 05-02-2008 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:02
Mar2zz schreef op maandag 04 februari 2008 @ 09:42:
Ik moet die code dus in een bladwijzer gooien? En dan elke keer activeren ofzo als ik op een website zit waarvan de registraties niet van worden onthouden??
Jup :) , geweldig, zo kan je bv hotmail (vroeger ging dat niet, weet niet hoe het nu zit) je laten onthouden.

Je kopieert het stukje javascript, maakt een nieuwe bladwijzer, bij het "aanmaakvenstertj" geef je het de naam die je wilt bv "onthoud alle wachtwoorden!" en bij locatie plak je het stukje javascript.

Ga naar een rotte pagina, klik één keer op de bladwijzer, en huppa, het werkt normaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linksnl
  • Niet online
Aham brahmasmi schreef op maandag 04 februari 2008 @ 19:12:
[...]
Even een waarschuwing voor de mensen die Gmail Notifier gebruiken:
NIET updaten naar versie 6.3.0 of 6.3.1! Veel mensen kunnen niet meer inloggen tenzij ze de taal in Gmail naar English(UK) veranderen. Daardoor werken mijn Greasemonkey scripts voor Gmail (ads weghalen enzo) niet meer en ik ben niet van plan die scripts aan te passen.

Versie 6.2.2 werkt gewoon goed dus die heb ik herinstalleerd.
Ik gebruik GMail Notifier 0.6.3.1 en ik heb (in tegenstelling tot versie 0.6.3) geen enkel probleem (met zowel 2.0.0.11 als in 3.0 beta 2). Ik gebruik zelf de Nederlandse taal in GMail.
Misschien dus een conflict met een andere extensie.

Dat je Greasemonkey scripts voor Gmail niet werken met de Engelse taalinstelling komt omdat GMail dan standaard de nieuwe User interface gebruikt.
Ik zou dus eens kijken of er een update van die greasemonkey scripts beschikbaar is, of anders zelf even aanpassen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
@linksnl: Ik heb Gmail op English (US), niet Nederlands. En ik gebruik de nieuwe UI van Gmail daarmee, waarbij de Greasemonkey scripts prima werken.

Met de UK instelling zal er wel iets anders zijn, maar ik heb geen zin om vanwege een brakke update van Gmail Notifier weer m'n scripts aan te passen. Ik heb ze deels toch al zelf geschreven/aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg dus geen enkel programma geinstalleerd dat gebruik maakt van die installer van Mozilla.
Firefox, thunderbird, sunbird... recent spicebird.

Allemaal Not enough disk space op de C:\ en no write access op alle andere drives.
Ze worden gerund als zijnde Administrator (Windows Vista Business)

Alle andere installers werken zonder het minste probleem.
Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.