[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste
Acties:
  • 60.099 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil niks anders meer dan firefox. Werkt prettiger dan Internet explorer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 20:50:
Ik krijg dus geen enkel programma geinstalleerd dat gebruik maakt van die installer van Mozilla.
Firefox, thunderbird, sunbird... recent spicebird.

Allemaal Not enough disk space op de C:\ en no write access op alle andere drives.
Ze worden gerund als zijnde Administrator (Windows Vista Business)

Alle andere installers werken zonder het minste probleem.
Probeer Firefox Portable eens?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Room42 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 18:56:
[...]

Heb je soms ook het vinkje onder Preferences -> Privacy -> "Remember visited pages for the last ... days" uit staan? Ik ga het niet testen (wil me history niet kwijt) maar misschien dat die zorgt dat het echt direct weg is.
Ja ik heb het op één dag staan. Als ik gewoon "Ctrl + H" druk dan krijg ik wel een history van de dag, maar die 'CTRL-SHIFT-T' werkt niet.

Aham brahmasmi zegt het volgende hierover:
Aham brahmasmi schreef op maandag 04 februari 2008 @ 19:12:
[...]
Werkt misschien alleen als je Tab Mix Plus geinstalleerd hebt dan... (wat ik dus heb)

[...]
Misschien is dat het wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Aham brahmasmi schreef op maandag 04 februari 2008 @ 19:12:
Even een waarschuwing voor de mensen die Gmail Notifier gebruiken:
NIET updaten naar versie 6.3.0 of 6.3.1!
Inmiddels is er al een nieuwe testversie 6.3.2 die het inlogprobleem oplost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 20:50:
Ik krijg dus geen enkel programma geinstalleerd dat gebruik maakt van die installer van Mozilla.
Firefox, thunderbird, sunbird... recent spicebird.
Allemaal Not enough disk space op de C:\ en no write access op alle andere drives.
Ze worden gerund als zijnde Administrator (Windows Vista Business)
Alle andere installers werken zonder het minste probleem.
Dit ruikt naar een complot van microsoft om het monopoly te vergroten... :s Lukt het wel met Opera?? Heb je al geprobeerd om een portable firefox ergens neer te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

En voor de die hard fans: Firefox 3 Beta 3! 8)

http://releases.mozilla.o.../releases/3.0b3/win32/nl/

[ Voor 21% gewijzigd door GoTyce op 12-02-2008 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die installer werkt perfect O_O
Hoe kan dan nu? Ik kan alle applicaties behalve degene die dezelfde installer gebruiken als Firefox installeren. Zelfs die ene nightly build van FF3B3 gaat niet.

Ow wel... voorlopig dan de portable versie en opera gebruiken.

Ik kan geen verklaring vinden waarom die anderen niet werken. Zelfs alles wat me firefox te maken had is uit het registry gesloopt. Het heeft niet geholpen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2008 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:32

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Misschien een bekend probleem: Firefox hapert bij mij onzettend (bevriest even en loopt bijna vast) bij pagina's die met een ajax iets content updaten. Op de frontpage heb ik nergens last van maar bij sommige sites wel. Gewoon brakke ajax implementatie of een configuratiefout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMol13
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-06 16:17
Ik heb even een kleine vraag.
Als ik op een pagina terecht kom waar de iets grotere filmpjes op staan (zoals soms op dumpert.nl) lijkt het alsof FX vast loopt. Ik heb het idee dat hij alles op alles zet om de film te downloaden, maar ik ben daarbij niet in staat om naar andere tabbladen te gaan. Als ik dat doe, staat er dat FX niet reageert. Als ik vervolgens even wacht doet ie het wel weer en speelt hij de film af.

Heeft iemand een idee hoe dat komt? (internetsnelheid is +/- 6MB)

Ook lijkt het erop dat FX soms de filmpjes half afspeelt. Als ik hem via VideoDownloader afspeel heb ik geen probleem.

Heeft iemand een antwoord op deze vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
@DeMol:
Ik gebruik de extensie Flashblock. Die plaatst een playbutton op dat soort filmpjes en laadt ze dus verder niet. Misschien kan je daarmee het freeze voorkomen. (ik gebruik ook extensie fasterfox misschien heeft dat er ook mee te maken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Ik gebruik al jaren Fasterfox en sinds ik voor mijn e-mail volledig overgestapt ben op Gmail via de webmail (niet meer via POP3 binnenhalen) begon ik me nogal te irriteren aan het tellertje/page load timer van Fasterfox. Die heb ik dus uitgeschakeld en dat werkt eigenlijk heel rustgevend omdat hij anders steeds maar bleef door tellen. 8)7 De groene balk is genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMol13
  • Laatst online: 14-06 16:17
@Mar2zz
Thanks! Die extensie kende ik niet, maar het probleem is verholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:43

Reinier

\o/

Ik heb twee Firefoxen die op deze pagina compleet stuklopen: http://www.stedentrips.nl/cityshort.php?stad=6

CPU blijft langdurig op 100% hangen, geheugengebruik neemt toe en FF bevriest, reageert nergens op. Kan iemand achterhalen waar dit door zou kunnen komen?

Ik wil misschien naar Boedapest maar op deze manier natuurlijk niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is me uiteindelijk gelukt om Firefox te installeren.
- UAC volledig uitschakelen
- Installer runnen >> zelfde foutmeldingen
- Map C:\Program Files\Mozilla Firefox zelf aanmaken & installer runnen >> weer fout
- Die zelfgemaakte map deleten in het Select Target venster van de installer >> geen fouten meer

Toch wel vaag hé?

Maar iets anders nu...
Bij Opera heb je zo'n sidepanel met vanalles en nog wat. Die notes vond ik super handig. Bestaat er een soortgelijke addon voor Firefox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Reinier schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 19:35:
Ik heb twee Firefoxen die op deze pagina compleet stuklopen: http://www.stedentrips.nl/cityshort.php?stad=6

CPU blijft langdurig op 100% hangen, geheugengebruik neemt toe en FF bevriest, reageert nergens op. Kan iemand achterhalen waar dit door zou kunnen komen?

Same... ik kan de scripts echter wel stoppen... miss brak geprogrammeerd?

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Reinier schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 19:35:

Met addon no-script aan kan ik de pagina prima laden. maar zodra ik java toesta op de website slaat ie helemaal vast. java brak geprogrammeerd ofzo. check of je met noscript aan toch naar budapest kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Thanks, ik had al naar de Error console gekeken maar die geeft geen fouten, maar dat komt natuurlijk omdat het allemaal vastloopt :)

Edit:
Haha, als ik er wat over schrijf in hun contactpagina kom ik op http://www.netformatie.nl/geen_toegang.html terecht :) Prutsers. Ik shop wel ergens anders :P

[ Voor 39% gewijzigd door Reinier op 08-02-2008 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:55
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 21:35:
Bij Opera heb je zo'n sidepanel met vanalles en nog wat. Die notes vond ik super handig. Bestaat er een soortgelijke addon voor Firefox?
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1027

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prut!

Dit extra plugins etc allemaal wel leuk en aardig etc.

Maar mijn voorkeur gaat uit naar opera. Simpel, retesnel, muisgebaren enorm handig (heb je ook wel als plugin voor firefox, maar dat is allemaal extra)

Verder heeft opera enorm handig menu aan linkerkant wat je in en uit kunt klappen.

en zo zijn er nog wel meer voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Uhm... dan gebruik je toch gewoon Opera? Niks mis mee... Niemand die zegt dat je FF moet gebruiken :)

Diversiteit in het browserlandschap is alleen maar goed, vind ik.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt :) Ieder z'n eigen gelukkig:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
CanonG1 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 11:31:
Uhm... dan gebruik je toch gewoon Opera? Niks mis mee... Niemand die zegt dat je FF moet gebruiken :)

Diversiteit in het browserlandschap is alleen maar goed, vind ik.
kwakdoos* reageert op de titel. Alleen jammer dat hij het niet wat beter onderbouwd. Met alleen "Prut!" kan niemand wat ;)

* de originaliteit gaat wel achteruit met de nicknames de laatste tijd. :+

edit:
F5 ftw :P

[ Voor 42% gewijzigd door Room42 op 08-02-2008 12:25 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahaha, grapjassen :)

Mja, ik kan het wel onderbouwen

het kan bijna net zoveel als opera(en andersom) maar het is wat omslachtiger, firefox kan vanzichzelf bijna niks, je moet alle plugins zo'n btje downloaden wil je wat extra functionaliteit erin krijgen.

*En wat vind je van m'n avatar dan? ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 21:35:
Het is me uiteindelijk gelukt om Firefox te installeren.
- UAC volledig uitschakelen
- Installer runnen >> zelfde foutmeldingen
- Map C:\Program Files\Mozilla Firefox zelf aanmaken & installer runnen >> weer fout
- Die zelfgemaakte map deleten in het Select Target venster van de installer >> geen fouten meer

Toch wel vaag hé?

Maar iets anders nu...
Ik heb zelf een Vista Bussiness (ENG) draaien hier en firefox installeerde bij mij zonder problemen. Ik ben wel admin op mijn pc en UAC staat uit. Misschien dat je ergens een mankement hebt in je installatie van vista? Zou toch zeker moeten lukken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 12:34:
[...]

Ik heb zelf een Vista Bussiness (ENG) draaien hier en firefox installeerde bij mij zonder problemen. Ik ben wel admin op mijn pc en UAC staat uit. Misschien dat je ergens een mankement hebt in je installatie van vista? Zou toch zeker moeten lukken hoor.
Het is met wat forceren wel opgelost nu, maar ervoor heb ik ook altijd Firefox kunnen installeren zonder problemen. Het is begonnen nadat ik FF3 Bèta 2 had verwijderd.
Die was ik inderdaad al tegengekomen ^^

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2008 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 12:26:
Hahaha, grapjassen :)

Mja, ik kan het wel onderbouwen

het kan bijna net zoveel als opera(en andersom) maar het is wat omslachtiger, firefox kan vanzichzelf bijna niks, je moet alle plugins zo'n btje downloaden wil je wat extra functionaliteit erin krijgen.

*En wat vind je van m'n avatar dan? ^^
Geniaal, toch? Dat houdt je browser lekker schoon. En zo moeilijk is het niet om de addons te vinden. Staan allemaal centraal bij addons.mozilla.org. Een hele gave plugin die ik net heb leren kennen (wel eerder van gehoord, maar nooit geprobeerd) is de Customize Google add-on :D

Opera kan wel grappig zijn, maar de interface is gewoon mijn ding niet. Die van Firefox helemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Is opera ook customizable qua Gui dan? Kan je bijvoorbeeld extra buttons toevoegen aan je interface, kan je zoekmachines toevoegen door in het zoekvenster van een website te klikken? kan je die zoekmachines onderverdelen in categorieen? Kan je menubalk verbergen of verkleinen of vervangen of aanpassen naar wens? Hoeveel skins bestaan er voor Opera? Kan je vanuit opera Gmail als een externe harddisk gebruiken? kan je in opera verschillende rss-lezers installeren? Heeft opera een no-script optie? heeft opera de mogelijkheid om naar een Internet Explorer-tab te switchen?

Volgens mij kan firefox alles wat opera kan, maar kan opera niet alles wat firefox met de juiste addons kan. Mocht het wel zo zijn heb ik niks gezegd, ben ook maar een firefox fanboy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb zojiust de pc van mijn ouders voorzien van Firefox 2.0.0.12, maar al voor het upgraden werkte de pc niet echt lekker. Tijdens het upgraden moest de pc gereset worden, waarna ik de upgrade handmatig heb uitgevoerd - ik heb het volledige nieuwe versie helemaal gedownload. Direct na het booten van de pc heb ik dus Firefox geïnstalleerd en de installatie ging dit keer vlekkeloos.

Echter, nu geeft Firefox aan dat er een probleem is bij het laden van de pagina: de server kan niet gevonden worden, terwijl Internet Explorer wel pagina's kan openen. Ik weet dus zeker dat het probleem bij Firefox ligt, want overige programma's werken wel.

Ik heb al een nieuw profiel aangemaakt via de switch -profilemanager, maar ook dat mocht niet baten. Ook het hardhandig verwijderen van alle profielen en het herinstalleren van Firefox mag helaas niet baten. Misschien weet iemand van jullie hoe Firefox weer pagina's wil openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Je hebt niet stiekem een personal firewall draaien die nu firefox niet meer herkent, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Daar ligt het ook niet aan. De oplossingen die in http://kb.mozillazine.org...tions_are_having_problems worden voorgedragen, willen niet helpen. Ook het herinstalleren onder een ander account en een nieuw profiel aanmaken onder het andere account wil maar niet helpen. Het ziet er naar uit dat Firefox helemaal dood is :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Tuurlijk, een van de voordehandliggende oplossingen is het programma in een andere map installeren. In plaats van de default map te gebruiken zit Firefox nu in /Firefox en het werkt weer 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:28
Ik heb voor het eerst eens in een beta van Fx3 zitten neuzen, en gelijk maar de laatste gepakt, beta4pre, zit de nieuwe skin al in, best ok. Maar ik mis dus 1 ding, waarvan ik echt dacht dat het met Fx3 zou komen: waar zit de nieuwe zoomfunctie, want ik zie geen enkel verbeterring in dat opzicht :?
Nouja, hij werkt op het oog iets anders dan in 2.0, maar erg fijngevoelig afstellen laat die zoom zich bepaald niet!

[ Voor 16% gewijzigd door Sjah op 08-02-2008 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:32

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Die filmpjes van NRC.nl laten belasten mijn cpu helemaal volledig, hebben jullie dat ook? Brakke flash?
voorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 22:42

Unverter

Rediscover the web!

Sjah schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 22:42:
Ik heb voor het eerst eens in een beta van Fx3 zitten neuzen, en gelijk maar de laatste gepakt, beta4pre, zit de nieuwe skin al in, best ok. Maar ik mis dus 1 ding, waarvan ik echt dacht dat het met Fx3 zou komen: waar zit de nieuwe zoomfunctie, want ik zie geen enkel verbeterring in dat opzicht :?
Nouja, hij werkt op het oog iets anders dan in 2.0, maar erg fijngevoelig afstellen laat die zoom zich bepaald niet!
Hij vervangt nu inderdaad de oude, met dezelfde interface. Het enige verschil is dat hij nu dus met alles zoomt en niet alleen de tekst. Verder onthoudt hij volgensmij de zoomfactor nu ook per website.
Ik heb het idee dat het hierbij blijft, maar extensies kunnen wel gebruik maken van veel van de mogelijkheden in de core. Misschien dat je daar op moet hopen als je meer controle over het zoomen wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinokkio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-02 18:14
Na een recente update waren mijn bladwijzers allemaal verdwenen. Nergens te vinden.. Pagina's werden toen goed weergeven. Na een nog recentere update waren de bladwijzers ineens terug.
Maar, sommige pagina's worden nu echt brak weergegeven. Zie thumbs;
Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/8126/naamloosyu8.th.png
en
Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/3205/naamloosqc1.th.png
Tweakers.net en GoT geeft hij echter wel goed weer, net als de nieuwspagina van NOS.
[Overigens zijn dit allemaal random sites, niets ter reclame ofzo.. ;) ]

Heeft iemand een idee hoe dit komt, en hoe ik dit 't makkelijkst oplos? Kan 'm zo nog wel gebruiken natuurlijk, maar 't is wel vervelend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Pinokkio, dit heb ik ook gehad, ik had het ook met tweakers.net zelf. Bleek aan adblockplus te liggen. Tenminste nadat ik tweakers als uitzondering had toegevoegd aan adblock werkte het weer gewoon. Dus, als je die extensies gebruikt, ff uitschakelen voor die websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_gadget schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 18:16:
Die filmpjes van NRC.nl laten belasten mijn cpu helemaal volledig, hebben jullie dat ook? Brakke flash?
voorbeeld
Hier heb ik geen last van. Ik zou idd flash verdenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ben overgestapt van IE7 naar FF2 en heb vooralsnog één probleempje. In IE kun je instellen dat er steeds niet meer dan één map van je favorieten geopend is (Extra-internetopties-geavanceerd-"niet gebruikte mappen in Geschiedenis en Favorieten sluiten"), zodat je gemakkelijk het overzicht houdt.
In Firefox kan ik een dergelijke optie niet vinden; alle mappen die ik in de bladwijzers open, blijven open als ik een andere map open en moet ik met de muis weer sluiten. Hoe kan ik Firefox tot hetzelfde gedrag als IE dwingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinokkio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-02 18:14
Mar2zz schreef op zondag 10 februari 2008 @ 20:18:
Pinokkio, dit heb ik ook gehad, ik had het ook met tweakers.net zelf. Bleek aan adblockplus te liggen. Tenminste nadat ik tweakers als uitzondering had toegevoegd aan adblock werkte het weer gewoon. Dus, als je die extensies gebruikt, ff uitschakelen voor die websites.
gebruik geen adblock.. gebruik sowieso nauwelijks plugins... maar heb ze al uit- en - aan gehad, maar had geen zin... :(

edit:
juist, merkte net op dat 't google-logo een ander plaatje was, en dat er @hyves ook een ander plaatje als emoticon stond. Toen kwam ik op het briljante idee m'n 'privégegevens' op te ruimen.. bleek een goede zet. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Pinokkio op 11-02-2008 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ben ik al jarenlang gebruiker van Mozilla; Eerst de suite, nu Firefox. Maar nu lees ik vaker en vaker over lekken, en nu blijkt ook de laatste update een flink critisch lek te hebben geintroduceerd:
AMSTERDAM - Een nieuwe versie van Firefox repareerde donderdag tien lekken in de webbrowser, maar enkele uren later dook een nieuwe, zeer ernstige kwetsbaarheid op.

De Nederlandse hacker Ronald van den Heetkamp ontdekte dat het voor kwaadwillenden mogelijk is om de inhoud van de map te bekijken waarin de browser is geïnstalleerd. Zo kan een aanvaller de lokatie achterhalen waar de instellingen van de gebruiker zijn opgeslagen, legt Van den Heetkamp uit. [...]
Ik denk er nu over om eens een keetje Opera te gaan gebruiken. Weet iemand hier of ff en Opera naast elkaar kunnen bestaan (naast een ongebruikte versie van IE ;) ) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 12:41:
Weet iemand hier of ff en Opera naast elkaar kunnen bestaan (naast een ongebruikte versie van IE ;) ) ?
Ja, geen probleem. Desnoods download je een portable versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Gert-Paul schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 20:45:
[...]

Hij vervangt nu inderdaad de oude, met dezelfde interface. Het enige verschil is dat hij nu dus met alles zoomt en niet alleen de tekst. Verder onthoudt hij volgensmij de zoomfactor nu ook per website.
Ik heb het idee dat het hierbij blijft, maar extensies kunnen wel gebruik maken van veel van de mogelijkheden in de core. Misschien dat je daar op moet hopen als je meer controle over het zoomen wilt.
Ja misschien moet ik het daar maar van hebben. Begrijp me niet verkeerd, ik ben voor kale browser die je dan zelf uitbreidt, maar dit zoomen vind ik eigenlijk corefunctie die gewoon goed te regelen moet zijn zonder add-on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 18:36

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Effe vermelden. Op zich is 2.0.0.12 toch wat stabieler op osx.
Hij crashed nog steeds op enkele van de links hier in de draad.
Maar overall is de sabiliteit wel beter.

ps: piclens installeren. Geniaalste plugin EVER imo.
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/5579 check ook de homepage voor instructies.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Firefox 3 laatste beta geprobeerd, maar bijna de helft van mijn addons is niet compatible. Ook geen zin om in die addons versienummers aan te passen. Ik wacht wel op de official release ik denk dat de meeste addon-makers dan ook bij zijn.

Piclens ff geprobeerd, is inderdaad een mooie addon. de visual picwall is erg, erg mooi. Ik zoek niet vaak plaatjes op het web, maar kan me voorstellen dat deze daarbij handig is. Alsof je door lokale directorys bladert met een standalone programmaatje speciaal voor het viewen van je afbeeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verdikkie, waarom doet Piclens het niet onder Linux? Wat gebruikt hij dat het Win/Mac only is? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Laatst online: 19-08 22:42

Unverter

Rediscover the web!

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 12:41:
Nu ben ik al jarenlang gebruiker van Mozilla; Eerst de suite, nu Firefox. Maar nu lees ik vaker en vaker over lekken, en nu blijkt ook de laatste update een flink critisch lek te hebben geintroduceerd:

[...]

Ik denk er nu over om eens een keetje Opera te gaan gebruiken. Weet iemand hier of ff en Opera naast elkaar kunnen bestaan (naast een ongebruikte versie van IE ;) ) ?
Het mooie van nieuws, al het allemaal niet zo groot blijkt te zijn wordt het niet gerectificeerd. Zie http://shaver.off.net/dia...ose-personal-information/, want met het gepubliceerde lek kun je alleen standaardinstellingen naar voren halen. Niet helemaal duidelijk of er net iets meer aan de hand is, maar het lijkt niet kritisch te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:50

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Weet iemand een oplossing voor dit probleem: Ik draai xp met een custom theme van deviantart. Dit is een vista geinspireerde theme en is vooral zwart. Nu wordt dat zwart ook doorgetrokken in de adres balk en de bladwijzerbalk van Firefox 3. Hierdoor is het nauwelijks te lezen en ziet het er lelijk uit. Uiteraard is dit op te lossen met een andere skin. Maar kan ik mijn windows theme behouden én de originele Fx3b3 skin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Dat piclens ziet er idd erg slik uit.

Ben overigens heel erg benieuwd wanneer versie 3 uit komt. Zit al 3/4e jaar te wachten zowat op native kleurprofiel ondersteuning... Zo komen mijn foto's beter over in andermans browsers en niet alleen in fotobewerkingsprogramma's als Photoshop en Lightroom.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
mij ontgaat het nut van piclens een beetje? Doet het wat op de site waar je toevallig surft? Zelfs op mijn pr0nsites doet die niks...

Verwijderd

Op sommige sites krijg je als je met de muis boven een foto staat zo'n klein play knopje. Druk je erop, dan krijg je de photo-wall voor gans de site. Het werkt slechts met enkele sites of als je naar file://c:\... gaat met foto's. Dan druk je op play bovenaan rechts.

Maar buiten dat het er nifty uitziet, vind ik er persoonlijk niks aan :-/

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
Sinds de laatste updates reageert FF2 een tijdje niet als ik een pagina open. Pas als de hele pagina geladen is reageert de browser weer. Soms komt er zelfs 'Not responding' in de titelbar staan.

Vaak staat er 'read <insert website>'

Als ik een link open middels middle-click (nieuwe tab), dan duurt het een tijdje voor de nieuwe tab verschijnt en FF kan ik pas weer gebruiken als de pagina geladen is.

Let op, dit gebeurt niet altijd, wat me opvalt is dat het voornamelijk gebeurt als ik een pagina open met veel afbeeldingen.

Kent iemand dit probleem?

[ Voor 3% gewijzigd door Molybdenum op 14-02-2008 10:41 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Lt. Marx schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:23:
Weet iemand een oplossing voor dit probleem: Ik draai xp met een custom theme van deviantart. Dit is een vista geinspireerde theme en is vooral zwart. Nu wordt dat zwart ook doorgetrokken in de adres balk en de bladwijzerbalk van Firefox 3. Hierdoor is het nauwelijks te lezen en ziet het er lelijk uit. Uiteraard is dit op te lossen met een andere skin. Maar kan ik mijn windows theme behouden én de originele Fx3b3 skin?
Voor zover ik weet kan je de hele layout (zo worden skins ook deels opgebouwd) met een beetje CSS kennis aanpassen. Run je vraag eens door Google, ik weet dat er websites zijn die je uitleggen hoe je kleurtjes e.d. kan aanpassen in Firefox :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Palomar
  • Niet online
Sjah schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 23:11:
mij ontgaat het nut van piclens een beetje? Doet het wat op de site waar je toevallig surft? Zelfs op mijn pr0nsites doet die niks...
Met google image search vind ik het wel heel gaaf. Je kunt gewoon onbeperkt doorscrollen door alle afbeeldingen :)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
ik heb bizar vaak last met firefox van de download manager. Die verschijnt dan niet meer en je ziet de downloads niet in het schermpje verschijnen als je de manager handmatig opent. Ook vergeet hij de download folder. Heel vervelend...

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

mbt de vraag van Molybdenum en Catch; probeer je geschiedenis eens te wissen. Heb ook een tijdje probs gehad met ontzettend traag wordende browser als ik weer eens een file downloade. Bleek het te liggen aan een aardig volgeslipte download geschiedenis. Bij het leegmaken daarvan liep ie weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Laatst online: 31-07 10:23
Leuk berichtje bij het tijpen van about:config in Firefox 3 beta 3 :)

Afbeeldingslocatie: http://files.myopera.com/filenox/albums/430639/Afbeelding%205.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb hier de britse - maar gebruik te vaak about:config om die waarschuwing nog te zien -, maar ik gok dat het d'een of d'andere lamlul vertaald is van 'Nu heb je geen support meer' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Laatst online: 31-07 10:23
:P

Verder vind ik Firefox 3 een grote verbetering tegen 2, toch op OS X.
Firefox start sneller, surft sneller en heeft een meer Aqua-look dan z'n voorganger.

Afbeeldingslocatie: http://files.myopera.com/filenox/albums/430639/Firefox2.png

Er moeten alleen - zoals bij elke beta - nog enkele schoonheidsfoutjes worden geunbuged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 06:48

Sebazzz

3dp

about:mozilla in Firefox 3
Mammon slept. And the beast reborn spread over the earth and its numbers
grew legion. And they proclaimed the times and sacrificed crops unto the
fire, with the cunning of foxes. And they built a new world in their own
image as promised by the
sacred words, and spoke
of the beast with their children. Mammon awoke, and lo! it was
naught but a follower.

from The Book of Mozilla, 11:9
(10th Edition)
Zo te zien hebben ze about:mozilla ook geupdated in Firefox 3 :D
Weet iemand hoe ik mijn home button terug kan krijgen naast mijn refresh en sluit button. Hij is nogal verdwenen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linksnl
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Sebazzz schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 20:02:
Weet iemand hoe ik mijn home button terug kan krijgen naast mijn refresh en sluit button. Hij is nogal verdwenen.
De Home button staat sinds beta 3 standaard in de Bookmarks Toolbar.
Door de toolbars aan te passen kun je hem weer naar zijn 'normale' plek slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Palomar schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:51:
[...]

Met google image search vind ik het wel heel gaaf. Je kunt gewoon onbeperkt doorscrollen door alle afbeeldingen :)
Beetje late reactie, maar PicLens werkt op een aantal vooraf gedefinieerde websites en op websites die een rss-bestandje en een javascript van PicLens hebben staan. Voor je eigen site kan je het ook activeren mbv PicLens Publisher (is nog bèta).

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
418O2 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 12:14:
ik heb bizar vaak last met firefox van de download manager. Die verschijnt dan niet meer en je ziet de downloads niet in het schermpje verschijnen als je de manager handmatig opent. Ook vergeet hij de download folder. Heel vervelend...
Probleem had ik ook, en oplossing staat hier:
http://kb.mozillazine.org...sible_in_Download_Manager

Het gaat erom om downloads.rdf te wissen uit je profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

PaulZ schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 23:15:
[...]

Beetje late reactie, maar PicLens werkt op een aantal vooraf gedefinieerde websites en op websites die een rss-bestandje en een javascript van PicLens hebben staan. Voor je eigen site kan je het ook activeren mbv PicLens Publisher (is nog bèta).
Woei, binnenkort maar eens op mijn eigen site klussen dan. Er staan nu nog niet zo heel veel foto's online, maar zo kun je wel heel rap je site doorzoeken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Heel raar maar de laatste firefox 2.0.0.12 hangt als ik iets post in GOT !
Ik kan nu perfect mijn tekst typen. Druk ik op VERSTUUR BERICHT, hangt hij en gebruikt veel cpu!
Het bericht is wel gepost.! Maar moet FF dan ForceQuiten.

Ok here I go :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik zoek een add-on die met one-click een setje tabs opent en daarin het zoekresultaat geeft van mijn verschillend zoekmachines.

Het liefst zoek ik met bijvoorbeeld zoekwoord Departed en dan zou de addon 3 of 4 tabs moeten openen. Bijvoorbeeld zoeken met alle subtitle-searchplugins, of een imdb, een subtitle en een binsearch resultaat.

Bestaat zo een addon? Of uberhaupt het zoekresultaat openen in nieuwe tab?

EDIT:
@Hans:
Thanx, dat scheelt heel wat clicks en ctrl+t's enzo, die komt op mijn keeplist! nu hopen dat er nog een gecombineerde addon komt.

[ Voor 15% gewijzigd door Mar2zz op 18-02-2008 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Hans_
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-03-2022
Mar2zz schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:09:
Ik zoek een add-on die met one-click een setje tabs opent en daarin het zoekresultaat geeft van mijn verschillend zoekmachines.

Het liefst zoek ik met bijvoorbeeld zoekwoord Departed en dan zou de addon 3 of 4 tabs moeten openen. Bijvoorbeeld zoeken met alle subtitle-searchplugins, of een imdb, een subtitle en een binsearch resultaat.

Bestaat zo een addon? Of uberhaupt het zoekresultaat openen in nieuwe tab?
Zoekresultaat openen in een nieuwe tab kan in ieder geval met SearchLoad Options...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Gevonden! https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/552

Een geweldige searchplugin die precies doet wat ik wil. categorien aanmaken, met 1 click op alle websites in die categorie zoeken. Organizen met submenus. Openen in nieuwe tabs. Ik kan zo 3 van mijn oude extensies wegdoen omdat deze dat allemaal in zich heeft (zoals opensearchfox, organize searchengines en de zojuist getipte searchload options. (dus niet op de keeplist :))

edit:
opensearchfox is nog wel nodig om zoekmachines toe te voegen, dus die toch maar houden.

[ Voor 14% gewijzigd door Mar2zz op 19-02-2008 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceninja
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-07 19:01
Ik ben al een tijdje over op firefox 3 beta, dus ik draai nu ook de 3e beta. Nu heb ik alleen het "probleem" dat ik overal een knipperende | cursor krijg op websites. Normaal gesproken krijg je dit alleen bij input velden als je wat in moet voeren, maar ik krijg het nu overal!

iemand een idee of dit aan een instelling aan mijn kant ligt of zit het in de beta? En hoe zet ik het uit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
spaceninja schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 23:26:
[..] iemand een idee of dit aan een instelling aan mijn kant ligt of zit het in de beta? En hoe zet ik het uit??
Man dat zit er al in sinds de eerste beta's (van voor 1.0 dus). Hier is het pad voor Fx2 (3 ken ik nog niet): Tools -> Options -> Advanced -> [uncheck] Always use the cursor to navigate within pages.

[ Voor 25% gewijzigd door Room42 op 20-02-2008 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik heb hier het probleem dat ik bepaalde pagina's die gebruik maken van Javascript niet goed weergegeven worden in IE6 maar dus wel in FF?

Java al erafgehaald en erop nieuw opgezet, maar dat is geen oplossing.

Heeft iemand dit wel eens gehad.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Java != (is niet) JavaScript! :X (en/of andersom)

Verder alle rede dus om gewoon FF te gebruiken ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Room42 op 20-02-2008 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceninja
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-07 19:01
Room42 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 00:34:
[...]

Man dat zit er al in sinds de eerste beta's (van voor 1.0 dus). Hier is het pad voor Fx2 (3 ken ik nog niet): Tools -> Options -> Advanced -> [uncheck] Always use the cursor to navigate within pages.
Thanks! Als je het nog nooit aangehad hebt dan is het toch wel vaag hoor :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Sc0rPi0N schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 08:53:
Ik heb hier het probleem dat ik bepaalde pagina's die gebruik maken van Javascript niet goed weergegeven worden in IE6 maar dus wel in FF?

Java al erafgehaald en erop nieuw opgezet, maar dat is geen oplossing.

Heeft iemand dit wel eens gehad.
Zoals hierboven gezegd, Java is niet hetzelfde als Javascript. Dat zijn twee dingen die totaal niets met elkaar te maken hebben. Java is een omgeving om cross-platform applicaties in te draaien en Javascript is een scripting framework. Java werkt via een plug-in en Javascript is juist een onderdeel van je browser. Het probleem ligt dus aan IE6 en heeft verder niets met Firefox te maken.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Kon het niet direct terugvinden in dit deel (wellicht in eerdere delen al aan de orde gekomen), maar ben er zojuist achter gekomen dat Firefox (standaard) een backup maakt van je bookmarks.

Aangezien er geen confirm wordt gevraagd bij het deleten van bookmarks, kan je je (per ongeluk) gedelete bookmarks recoveren adv de backups die beschikbaar zijn in de folder bookmarkbackups in je profiel directory :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Moet ik de nieuwste flashplayer installen, 115? Wat is wijsheid, las ergens dat youtube dan niet meer lekker werkt, heb nu nog 9.0 r47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Sjah schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 12:55:
[...]

Ja misschien moet ik het daar maar van hebben. Begrijp me niet verkeerd, ik ben voor kale browser die je dan zelf uitbreidt, maar dit zoomen vind ik eigenlijk corefunctie die gewoon goed te regelen moet zijn zonder add-on.
inmiddels de juiste extensie ontdekt, er is er een voor de beta4pre, van No Squint, die is perfect. Toch maar even wachten tot Ff3 echt uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

spaceninja schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 23:26:
Ik ben al een tijdje over op firefox 3 beta, dus ik draai nu ook de 3e beta. Nu heb ik alleen het "probleem" dat ik overal een knipperende | cursor krijg op websites. Normaal gesproken krijg je dit alleen bij input velden als je wat in moet voeren, maar ik krijg het nu overal!

iemand een idee of dit aan een instelling aan mijn kant ligt of zit het in de beta? En hoe zet ik het uit??
F7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb nu ook FFb3 geïnstalleerd en moet zeggen dat ik positief verrast ben over het places/search gedoe. Fijn zeg! Vooral iets intypen in de adresbalk is nu zoveel functioneler :)

Het is ook niet merkbaar langzamer (of sneller) dan FF2.

Straks ook even op mijn Ubuntu-boxje installeren, ben heel benieuwd hoe de integratie is geworden :)

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 25-02-2008 20:43 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Jups, alleen sinds b3 wordt die zooi gesorteerd op frecency gesorteerd, waar de focus imo wel wat meer op het deel frequency dan op recency mag liggen.. Ik krijg nu allemaal vage directe links bovenin bij het sorteren enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
TheZeroorez schreef op maandag 25 februari 2008 @ 20:46:
Jups, alleen sinds b3 wordt die zooi gesorteerd op frecency gesorteerd, waar de focus imo wel wat meer op het deel frequency dan op recency mag liggen.. Ik krijg nu allemaal vage directe links bovenin bij het sorteren enzo...
Dat is wel jammer, ik vond het wel fijn dat het op frequency gesorteerd werd (heb meer dan eens een pagina gewoon vaak galedn, zodat ik er snel bijkon met 'foo'+pijltje naar onder+enter :P )

Is dat niet ergens in te stellen?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Vraagje: FireFox op mac opent pdf's niet in de browser maar extern (preview/acrobat) en download ze dan ook. Safari opent ze wel netjes in de browser via de acrobat plugin.
Hoe kan ik dat configureren dat dat ook in FF gebeurd?

• _Hans_
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-03-2022
multipasser schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 10:04:
Vraagje: FireFox op mac opent pdf's niet in de browser maar extern (preview/acrobat) en download ze dan ook. Safari opent ze wel netjes in de browser via de acrobat plugin.
Misschien met PDF Download?

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

jmk

multipasser schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 10:04:
Ik vindt het juist heel netjes dat Firefox ze eerst download en dan vraagt waar je ze wil hebben, om ze vervolgens via "Downloads" te openen met je favoriete viewer, bijvoorbeeld Foxit!

Vroeger, toen ik nog met Internet Explorer surfte, had ik te maken met deze nadelen:
1. heel lang aan het wachten voordat de plugin gestart was.
2. lang te wachten als je snel wil scrollen.
3. je wist niet hoeveel van de PDF nog niet binnen was.
4. Wilde je de PDF opslaan, moest hij wel binnen zijn, anders zag je niet een mooi download schermpje.

Verder is PDF helemaal niet geschikt om te bekijken in een browser. Het is echt een offline document, niet dynamisch, etc.

Ik hoop voor je dat je een plugin kan vinden, maar ik hoop ook dat deze dan nooit standaard wordt!

Yippie kayak, other buckets!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Maar er is normaal toch geen plugin nodig? FF op PC doet dit, IE doet diet, Safari op Mac doet die ook.
Enkel FF op mac niet! Volgens mij is dat gewoon een config setting, die ik niet vindt.
Want de acrobat plugin van safari is dezelfde als die van FF, of zit ik fout?

• MetroidPrime
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

multipasser schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 20:16:
Maar er is normaal toch geen plugin nodig? FF op PC doet dit, IE doet diet, Safari op Mac doet die ook.
Enkel FF op mac niet! Volgens mij is dat gewoon een config setting, die ik niet vindt.
Want de acrobat plugin van safari is dezelfde als die van FF, of zit ik fout?
Firefox op de PC maakt daarvoor gebruik van de Adobe Acrobat Reader plug-in. Kijk maar eens in het lijstje op about:plugins, daar zal nppdf32.dll tussen staan.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
FireFox vraagt bij mij via Download Manager met welk programma een bestand (in dit geval PDF bestand met Foxit Reader)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

die plugin bestaat dus niet voor FF. Verde weet ik echt niet wat er gaan de is met de laatste FF build maar op 3 macs hier (Leopard, clean installs) is hij zo onstabiel als iets!
Soms 100% cpu en heel je systeem hangt. Ongelooflijke achteruitgang in de laatste builds. Maar blijkbaar ben ik hier de enigste die dit ervaar?

Mijn collega heeft hier last van en is al naar safari overgestapt.
Het gaat vooral over videofiles bekijken of pagina's met veel foto/flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CM5
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

CM5

Ik heb hier ook last van met beta3 op xp. Hoop dat het snel verbeterd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Heb FF3 draaiend gehad, maar miste teveel 'Find Toolbar Tweaks' ben dus weer terug gegaan naar FF2. Deze plugin zou eigenlijk standaard in FF moeten zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 19:08
Mini Poeper schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 14:59:
Heb FF3 draaiend gehad, maar miste teveel 'Find Toolbar Tweaks' ben dus weer terug gegaan naar FF2. Deze plugin zou eigenlijk standaard in FF moeten zitten!
Voor FF3 bestaat de 1.4 beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
De vraag is niet wáár, maar hoe vind je die? Ik had namelijk gekeken bij Firefor Add-ons.
Nu geef ik FF3 weer een kans want het was toch wel veel belovend1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
heb ff3 er nu opstaan, maar ik vind het nogal irritant dat als ik wat intyp in de adresbalk, dat hij ook op titels zoekt. Ik typ daar alleen maar URL's in en dan werkt dat niet zo fijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 19:08
Mini Poeper schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 23:20:
[...]

De vraag is niet wáár, maar hoe vind je die? Ik had namelijk gekeken bij Firefor Add-ons.
Nu geef ik FF3 weer een kans want het was toch wel veel belovend1
Niet zo super moeilijk. Je linkte naar de addon pagina, maar daar zag ik alleen chinese tekens en ik wou wat meer uitleg over die plugin. Op dezelfde pagina staat een link naar de homepage: http://www.tom-cat.com/mozilla/extensions.html#findbarbasics en daarop staat de verwijzing naar de FF3 beta versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Hoe moet je voorkomen dat Firefox 3 de download annuleert als je afsluit? Firefox 2 gaf een nette melding dat er nog een download bezig is, maar Firefox 3 annulleert de download gewoon :(
Een UI/usability foutje in de beta of is dit bewust?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Het staat nog niet op tweakers, maar beta 4 is uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
de updater kent hem al, thnx! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Sebazzz schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:27:
Hoe moet je voorkomen dat Firefox 3 de download annuleert als je afsluit? Firefox 2 gaf een nette melding dat er nog een download bezig is, maar Firefox 3 annulleert de download gewoon :(
Een UI/usability foutje in de beta of is dit bewust?
Hier worden downloads netjes hervat wanneer je de browser weer opent (laatste nightly) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Sjah schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 06:25:
Het staat nog niet op tweakers, maar beta 4 is uit.
En inmiddels gelukkig wel: http://tweakers.net/meukt...la-firefox-30-beta-4.html
Na het zien van die update ben ik gelijk deze nieuwe Beta4 gaan proberen en ik moet zeggen ik ben tot nu toe zeer tevreden.
Volgens mij is dit wat Firefox2 had moeten zijn, ik ben dan ook nog steeds blijven hangen aan Firefox 1.5.0.12 omdat ik 2.0 gewoon te traag vond.
Deze 3.0 Beta4 is echt een stuk snappier. Nog geen renderproblemen tegengekomen of andere rare kuren, de bookmarks zijn keurig overgenomen en zelfs het overgrote deel van mijn extensions werkt na wat mieren (beta dûh) prima.
De buttons zijn wat veranderd, maar de ontbrekende "Home" button mis is totaal niet.
Al met al: lof tot nu toe.

Het enige waar ik nog aan moet wennen is het gebruiken van Alt+Shift+S in plaats van Alt+S, wat een of andere idioot al sinds 2.0 naar de Histroy heeft doen verwijzen, maargoed dat ligt dus meer aan mij ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Ultraman op 11-03-2008 15:19 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

JanDM schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 10:14:
[...]

Hier worden downloads netjes hervat wanneer je de browser weer opent (laatste nightly) :)
Ja, lekker handig met dingen zoals Fileplanet en Session of ticket based downloads 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 23:49

LGU

Is het mogelijk om de 'bladwijzerhulp' in de adresbalk uit te schakelen. Ik vind dit een behoorlijk vervelende feature.
Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.