[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste
Acties:
  • 60.101 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu ook over op FF 2.0. Leuk nette browser maar helaas vind ik dat deze browser niet alles heeft wat ik zoek in een browser. Elk browser heeft zijn pluspunten die de ander niet heeft of in mindere kwaliteit.

Opera: Goede URLcatcher (bijv www.pcl-computers.nl lijkt 1 vaste url voor tig paginas te hebben maar opera trapt er niet in en kan mij de juiste url geven)
Opera: Kan fotos pakken zonder dat een rechtermuisknop is toegestaan (bijv fotos van marktplaats)
Firefox: Goeie adblocker (geen uitleg nodig)
Firefox: Indrukwekkende spellingscontrole tijdens het tikken waar dan ook.
Maxthon: Splitscreen (2 maxthonvensters naast mekaar browsen, handig als je een breedbeeld TFT hebt)

Ik vind de adblocker van Opera slecht, en dat Firefox geen juiste URL kan geven vind ik een fikse minpunt.

Kijk, dit was nou mijn "wat vind ik ervan?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 06:48

Sebazzz

3dp

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 19:01:
Opera: Goede URLcatcher (bijv www.pcl-computers.nl lijkt 1 vaste url voor tig paginas te hebben maar opera trapt er niet in en kan mij de juiste url geven)
Logisch hè, die site gebruikt een iframe (inline, embedded pagina). Firefox houdt trouwens wel het goede gedrag aan.
Opera: Kan fotos pakken zonder dat een rechtermuisknop is toegestaan (bijv fotos van marktplaats)
In Firefox kan je het uitschakelen van het contextmenu uitschakelen bij de javascript instellingen bij 'Inhoud' (opties). Standaard staat dit aan dus..

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebazzz schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 19:07:
[...]

Logisch hè, die site gebruikt een iframe (inline, embedded pagina). Firefox houdt trouwens wel het goede gedrag aan.
Hoezo goede gedrag aan? Ik krijg toch niet de juiste URL als ik erom vraag?
In Firefox kan je het uitschakelen van het contextmenu uitschakelen bij de javascript instellingen bij 'Inhoud' (opties). Standaard staat dit aan dus..
Dank je. Dat wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 11:36
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 19:19:
[...]

Hoezo goede gedrag aan? Ik krijg toch niet de juiste URL als ik erom vraag?
Jawel, die krijg je wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JanW schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 20:09:
[...]

Jawel, die krijg je wel ;)
Jullie bedoelen dat hij braaf is, maar goed gedrag is het zeker niet. Juist van een opensourceproject verwacht ik dat er tussenwegen zijn, dat er manieren zijn om te tweaken, bij IE verwacht ik dat wij maar te slikken hebben wat die ons voorschotelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:08
Sinners schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:15:
Is het mogelijk om de 'bladwijzerhulp' in de adresbalk uit te schakelen. Ik vind dit een behoorlijk vervelende feature.
Misschien oldbar installeren?

Anders staan hier ook nog verschillende tweaks: Fix Firefox 3’s location bar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die, net als ik, de default Firefox 3 theme onder Windows XP niet mooi vinden heb ik de oude Firefox 2 default theme geport naar Firefox 3.

Deze kun je downloaden op: Firefox 2 default theme (port)

Zoals je kunt lezen bij "known bugs", heb ik het nog niet getest op Windows Vista, omdat ik geen machine heb die dit draait. EDIT: kameraad heeft getest op Vista, werkt prima.

Dus stuur gerust een PM/mail als iets niet werkt. Ik hoop dat dit voor iemand nuttig is :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2008 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:28
Voor de fullscreenlover is er autohide, heb de maken even gemailt of die met versie voor Fx3 komt. Die vent is echt een vage Duitser, staat niet met zijn heerlijke extensie op de officiele site, en via Google kom je op een vage donkere site uit met enkel een mailadres. Nouja goed dit was zijn antwoord:

You have to wait for a stable Fx3.

Schön, dass mit der Version von http://www.krickelkrackel.de/autohide/preview.htm
schon einiges geht.

To answer your question:
Autohide 1.2 will be released _AFTER_ Fx3 to avoid too much hassle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:08
Weet iemand of er een plugin is waarmee je, nadat je een stukje text heb geselelecteerd, je je rexhtermuisknop kan indrukken en dan naar de geselecteerde text kan zoeken op een bepaalde website, bv google of imdb? Je kan dit wel al doen door de snelzoeken bladwijzers, maar vroeg me af of het ook zo kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:10
ajampaniki schreef op zondag 16 maart 2008 @ 20:14:
Weet iemand of er een plugin is waarmee je, nadat je een stukje text heb geselelecteerd, je je rexhtermuisknop kan indrukken en dan naar de geselecteerde text kan zoeken op een bepaalde website, bv google of imdb? Je kan dit wel al doen door de snelzoeken bladwijzers, maar vroeg me af of het ook zo kan.
Context search is precies wat je zoekt. gebruik het zelf ook, meesterlijke extensie http://www.cusser.net/extensions/contextsearch/

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajampaniki schreef op zondag 16 maart 2008 @ 20:14:
Dat kan standaard al met firefox zonder plugin? Gewoon stukje tekst selecteren en dan rechtermuisknop OP de geselecteerde tekst en dan staat er halverwege "zoeken met google naar......."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 22:36:
[...]

Dat kan standaard al met firefox zonder plugin? Gewoon stukje tekst selecteren en dan rechtermuisknop OP de geselecteerde tekst en dan staat er halverwege "zoeken met google naar......."
Ja maar dan kan het alleen met google, en niet met zelf ingestelde sites

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:55
ajampaniki schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:19:
Ja maar dan kan het alleen met google, en niet met zelf ingestelde sites
Dat kan wel. Ik wist het ook niet maar ik kom er net achter door jouw vraag: Rechtsbovenin heb je een zoekschermpje, standaard staat daar Google. Je kunt daar echter ook Wikipedia etc. neerzetten. De 'rechtermuisknop-methode' maakt gebruikt van de zoekmachine die daar staat.

Kortom: wijzig dat zoekvak rechtsbovenin in de zoekmachine van jouw keuze en diezelfde zoekmachine wordt toegevoegd aan het contextmenu.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:15
CanonG1 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:25:
[...]

Dat kan wel. Ik wist het ook niet maar ik kom er net achter door jouw vraag: Rechtsbovenin heb je een zoekschermpje, standaard staat daar Google. Je kunt daar echter ook Wikipedia etc. neerzetten. De 'rechtermuisknop-methode' maakt gebruikt van de zoekmachine die daar staat.

Kortom: wijzig dat zoekvak rechtsbovenin in de zoekmachine van jouw keuze en diezelfde zoekmachine wordt toegevoegd aan het contextmenu.
en hier vind je alle mogelijk zoekmachines die je je kunt wensen. Je kunt zoveel zoekmachines toevoegen aan je zoekscherm als je maar wilt, en de "actieve" zoekmachine wordt inderdaad gebruikt als je een woord selecteert en rechtermuisknopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Voor zoekmachines onder rechtermuisknop heb ik websearch pro als addon. Dat is echt de uberaddon voor de mensen die regelmatig veel info zoeken. Niet alleen krijg je onder de rechtermuis opties voor zoeken, maar ook kan je zoekmachines indelen naar categorie, en het mooiste: Je kan zoeken op een categorie. Als ik info over een film wil hebben dan typ ik bijvoorbeeld gladiator, en dan gebruik ik de zelfgemaakte categorie films downloaden en hoppa, 4 tabbladen gaan open. in de 1e staat de imdb hit, de 2e een nzb-searchpagina met resultaten en de derde een subtitle-pagina met resultaten en de vierde een coversite met resultaten. Mooier kan je het niet krijgen... Als je daarna iets anders zoekt in dezelfde categorie dan hergebruikt hij de geopende tabbladen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Maverick schreef op zondag 16 maart 2008 @ 20:20:
[...]

Context search is precies wat je zoekt. gebruik het zelf ook, meesterlijke extensie http://www.cusser.net/extensions/contextsearch/
Kan je daarmee ook zelf je sites instellen, kan namelijk niet bij de opties komen (of zijn die er gewoon niet?)

Ik wil trouwens niet alleen op zoekmachines zoeken, maar ook imdb, binsearch, gewoon alles wat ik zelf zou willen instellen zegmaar.

edit: Mar2zz: dat is precies wat ik zoek, ga het gelijk checken!

[ Voor 21% gewijzigd door ajampaniki op 18-03-2008 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:10
ajampaniki schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:22:
[...]

Kan je daarmee ook zelf je sites instellen, kan namelijk niet bij de opties komen (of zijn die er gewoon niet?)

Ik wil trouwens niet alleen op zoekmachines zoeken, maar ook imdb, binsearch, gewoon alles wat ik zelf zou willen instellen zegmaar.
Hij gebruikt automatisch alles searchengines die je bij firefox hebt ingesteld. Dus als je imdb toevoegd als een van je searchengines dan verschijnt hij nu voortaan ook in je rechtermuismenu

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Iemand die het volgende weet? Als je een nzb aanmaakt op binsearch ofzo, en hij vraagt met welk programma die dat moet openen, dan geef je je newsreader aan, en vinkt gelijk aan dat hij dit volgende keer autom. moet doen. Maar mooi, dat die het niet onthoudt, tenminste wat nzb's betreft......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Gebruik je Vista? Probeer het dan eens met "run as administrator". Kan zijn dat hij het dan wel onthoudt. (Geen idee verder waar je vraag over gaat (nzb?). :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik vind het een geweldige browser. Maar helaas waren de geheugenlekken toch wel een negatief punt. Het is dan ook goed om te lezen dat er in Firefox 3 eindelijk rekening mee wordt gehouden.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Sjah schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 20:40:
Iemand die het volgende weet? Als je een nzb aanmaakt op binsearch ofzo, en hij vraagt met welk programma die dat moet openen, dan geef je je newsreader aan, en vinkt gelijk aan dat hij dit volgende keer autom. moet doen. Maar mooi, dat die het niet onthoudt, tenminste wat nzb's betreft......
Heb exact hetzelfde probleem (onder XP Home SP2). Krijg het maar niet voor elkaar. Wel kan je voor sabnzb een addon downloaden dat hij m naar sabnzb stuurt, maar dan nog slaat ie ook een kopie op op de harde schijf. Niet heel vervelend, maar het werkt niet zoals je zou verwachten of zoals het zou moeten. Hoop dat dit in ff3 wel werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:25
Mijn Firefox is de laatste tijd na verloop van tijd heel erg traag. Niet traag in gebruik, maar alsof mijn internet geknepen wordt naar 1 KB/s, zo traag. Als ik dan via mijn IE-Tab extensie overschakel naar IE staat de pagina er binnen 1 seconde. De enige remedie is dan Firefox herstarten.

Wat ik heb gedaan:
- Nieuw profiel aangemaakt.
- Firefox opnieuw geïnstalleerd.
- Wat tweaks toegepast (lijkt een beetje te helpen).
- FF3 beta 4 geïnstalleerd (zelfde probleem)

Maar het probleem bestaat nog steeds. En internet werkt in andere browsers en op andere computers prima.

[ Voor 10% gewijzigd door MarcoC op 19-03-2008 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 21:32:
Gebruik je Vista? Probeer het dan eens met "run as administrator". Kan zijn dat hij het dan wel onthoudt. (Geen idee verder waar je vraag over gaat (nzb?). :P )
ik heb hetzelfde probleem maar ik heb xp als OS en ben de administrator (enige account zelfs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:30
Ik zit nu al een weekje op Ubuntu en gebruik dus Firefox (2.0.0.12) ipv IE.
Er zijn toch enkele dingen die me storen, en aangezien FF blijkbaar zo flexibel is, hoop ik dat ik enkele dingen kan aanpassen. Ik vind er zelf niet zo snel iets over...
- Back is nu Alt + links, maw steeds je 2 handen nodig of je moet met je muis op de Back-knop klikken. In IE is dit gewoon Backspace (1 hand dus). Aanpasbaar?
- Bij IE kan je in de address-bar gewoon de naam van een Favorite intypen en die toont hij automatisch, in FF moet ik die in het menu selecteren. Aanpasbaar?
- Als ik Back doe, wordt de pagina niet automatisch gerefreshed zoals in IE. Aanpasbaar?
- Shortcuts op GoT werken niet meer (Alt+A, Alt+B, Alt+S, ...). Aanpasbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linksnl
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Fire69 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 12:05:
- Back is nu Alt + links, maw steeds je 2 handen nodig of je moet met je muis op de Back-knop klikken. In IE is dit gewoon Backspace (1 hand dus). Aanpasbaar?
http://kb.mozillazine.org/Browser.backspace_action
- Shortcuts op GoT werken niet meer (Alt+A, Alt+B, Alt+S, ...). Aanpasbaar?
Kijk hiervoor in de FAQ sectie van de TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Thanx, dat scheelt al een hoop! _o_
Volgende keer zal ik de TS lezen, beloofd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Te laat, dubbelpost. :X

[ Voor 95% gewijzigd door Aham brahmasmi op 19-03-2008 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Thanx, maar dat zei linksnl hierboven al. :P
Weet je toevallig niet hoe ik de pagina kan laten refreshen als ik Back doe? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 06:25:
[...]

ik heb hetzelfde probleem maar ik heb xp als OS en ben de administrator (enige account zelfs).
Heel herkenbaar, heb daar zelf ook nooit een oplossing voor gevonden (Xp pro, SP2, nog niet geprobeerd op mijn laptop met Vista, zal dat eens testen). Maar het is gewoon vreemd: je geeft het programma aan, geeft aan dat ie het moet onthouden svp..en nog doet ie t niet :X

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Fire69 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 14:55:
Thanx, maar dat zei linksnl hierboven al. :P
Weet je toevallig niet hoe ik de pagina kan laten refreshen als ik Back doe? :)
Waarom zou je dat willen? Dat is toch alleen maar lastig, als je bijvoorbeeld net een form hebt ingevuld? Het is toch niet voor niets een stap terug in de history en ik kan me geen site bedenken waar dat handig zou zijn en juist meer waar het onhandig is. Als je het toch met het toetsenbord doet (back), is de F5 toch ook in de buurt? ;)

Maar goed, maak me gek. Misschien dat je helemaal gelijk hebt en dat ik straks niet meer zonder kan leven (zoals met toen ik Firefox voor het eerst probeerde). :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Tja, 98% van mijn surf-dag breng ik door op GoT.
Ik zit dus constant met de Active Topics op mijn scherm.
Als ik dan naar een topic ga, en Back druk, kom ik terug op hetzelfde scherm, ipv de huidige Active Topics... verschrikkelijk irritant is dat! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dat ligt helemaal aan de headers die verstuurd worden door de server. Kijk hier maar eens bijvoorbeeld, klik een topic aan en klik weer op 'back'.

Tada! It's not a bug, it's a feature (van GoT dan althans ;) ). Voorkomt onnodig opnieuw opvragen van pagina's en dus dataverkeer, als je de meest recente versie wilt klik je maar op refresh :P

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Tja, IE deed het wel gewoon goed (voor mij dan), dus ik hoopte dat het met een setting in FF is aan't te passen. :)
Lijkt me ook niet logisch. Als ik terug ga naar de Active Topics, wil je toch de recentste versie? Anders zijn het geen Active Topics ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Fire69 op 20-03-2008 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 22:10
Je kan natuurlijk ook je gedrag aanpassen en Active Topics in een aparte tab houden.
Of een bookmark active topics in je bookmarks toolbar.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Kan je van die actieve topics niet een bladwijzer maken en daar een toetscombo aanhangen, daar is vast een addon voor om dat te doen? Ik werk met bladwijzers en muis en active werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Vind ik beide niet echt handige werkwijzes... :/
Over die bookmarks/bladwijzers had ik hier ook al een vraag gesteld.
Moet je die echt via het Bookmarks-menu selecteren, of kan je het instellen dat je zoals bij IE gewoon de naam in de adres-balk kan typen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Overal zijn addons voor, alleen soms is het lastig zoeken naar welke je moet hebben, zou makkelijker zijna ls iemand die al gebruikt en dan ff de naam hier neergooit. Wat jij wilt, is er vast, kijk anders ff op de addon-site bij bladwijzerhulp, daar kan je vast zoiets vinden.

https://addons.mozilla.org/nl/firefox/browse/type:1/cat:22

Hier istie dan, zoekt en gij zult vinden (via google: bookmarks in adressbar, bovenste hit:)
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/2300

[ Voor 27% gewijzigd door Mar2zz op 20-03-2008 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Geinstalleerd en werkt perfect. Thanx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
418O2 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 23:36:
heb ff3 er nu opstaan, maar ik vind het nogal irritant dat als ik wat intyp in de adresbalk, dat hij ook op titels zoekt. Ik typ daar alleen maar URL's in en dan werkt dat niet zo fijn...
Weet iemand een mogelijkheid dit uit te zetten? Stoort me namelijk nogal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:05

The_Worst

Unox

Ook daarvoor is een extensie gemaakt. :)

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet Firefox maar wat? Want als ze eerst hadden gepollt hadden ze erg snel geweten dat niemand op die feature waar catch22 over heeft zit te wachten? Ik begin steeds meer dingen te zien die erin zouden moeten en dingen die helemaal niet erin zouden moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 17:38:
Doet Firefox maar wat? Want als ze eerst hadden gepollt hadden ze erg snel geweten dat niemand op die feature waar catch22 over heeft zit te wachten? Ik begin steeds meer dingen te zien die erin zouden moeten en dingen die helemaal niet erin zouden moeten.
Ik denk dat je je daar lelijk in vergist. Die feature vind ik de beste nieuwe feature van Firefox 3. Vroeger moest je nog weleens helemaal een website afspeuren omdat je een bepaalde pagina zocht, maar de URL niet meer kon vinden, nu type je even een paar trefwoorden in in de titelbalk en eventueel een deel van de URL. Ik denk dat ik lang niet de enige ben die dit een nuttige toevoeging vind, als ik een beetje rondkijk op internet is men over het algemeen zeer positief over deze nieuwe feature.

[ Voor 5% gewijzigd door MetroidPrime op 21-03-2008 19:09 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 19:24
Ik heb een tijdje geleden een vage extension installed (klik), waardoor ik de optie "Undo Closed Tab (Ctrl + F12)" niet meer kan gebruiken. Ik zie de optie wel in de tab context menu, maar hij is aan te klikken.

Ik heb Tab Mix Plus installed, en daarin heb ik ook de optie "Enable undo close tabs" aanstaan.

Wat ik denk dat er gebeurd is, is dat de betreffende addon iets in m'n about:config heeft veranderd, waardoor ik deze optie niet meer kan gebruiken. Maar zelfs via google kan ik er niet opkomen hoe ik dit kan fixen.

Het blijk nl. dat ik deze optie heel vaak gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nou ook een extensie waardoor downloads direct al gedownload worden en je nog kan bepalen waar het heen moet. (zoals in opera).

Ik erger me groen en geel eraan dat ik telkens niet op OK kan klikken bij de vraag of ik iets wil downloaden, is dit een feature of een bug?

Ik geef als voorbeeldje dit: http://files.tweakers.net...Mark06_v102_installer.exe

En ja ik ben al erachter dat dit een ouwe versie is. Het gaat erom dat de letters OK misschien wel nooit klikbaar worden maar in IE7 kan ik direct beginnen met downloaden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2008 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:25
Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 09:35:
Is er nou ook een extensie waardoor downloads direct al gedownload worden en je nog kan bepalen waar het heen moet. (zoals in opera).

Ik erger me groen en geel eraan dat ik telkens niet op OK kan klikken bij de vraag of ik iets wil downloaden, is dit een feature of een bug?

Ik geef als voorbeeldje dit: http://files.tweakers.net...Mark06_v102_installer.exe

En ja ik ben al erachter dat dit een ouwe versie is. Het gaat erom dat de letters OK misschien wel nooit klikbaar worden maar in IE7 kan ik direct beginnen met downloaden.
Hij gaat bij mij meteen downloaden zodra ik hem aanklik, en dan is "Bestand opslaan" nog grijs bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoC schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 14:16:
[...]
Hij gaat bij mij meteen downloaden zodra ik hem aanklik, en dan is "Bestand opslaan" nog grijs bij mij.
Nu werkt hij ook meteen, maar als je hem sluit en opnieuw aanklikt dan moet je wel weer lang wachten. Affijn, het probleem is je toch wel bekend of kan je alles gelijk downloaden overal? ik ben in ieder geval niet de enige, en is er een extensie dat op die van Opera lijkt?

Dus dat je nog niks heb aangeklikt maar dat hij al bezig is met downloaden en dan kan je nog je map uitzoeken waar hij in moet en gaat ie daarheen. Dus alles gaat eerst in een tijdelijke map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woefke
  • Niet online
@ hierboven:
Deze voor extensions en skins. Je kunt in Firefox alleen niet meteen op ok klikken als het download venstertje (!= download manager) niet op de voorgrond staat.

Na beta 3 heb ik nu ook beta 4 geïnstalleerd. Ik gebruik Firefox al sinds versie 0.7 en gebruik bijna altijd wel de laatste beta.

Ooit een van de belangrijkste redenen om Firefox te gaan gebruiken in plaats van IE was omdat Firefox nooit last had van enkele irritante dingen die IE wel had. Nu download ik net de portable versie van Firefox voor op mijn USB stick. Als ik de installer probeer te openen krijg ik de volgende beveiligingswaarschuwing:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/patricktimmers/img/ffportwarn.jpg

Zelfde waarschuwing als bij IE dus :(. Waar zet ik dit uit voor elke .exe die ik download via Firefox?

Dat Firefox me waarschuwt dat ik een .exe open vind ik oke. Maar ik hoef niet, net als in IE, 2 keer een melding te krijgen met de vraag of ik echt wel heel zeker weet dat ik die mogelijk heel gevaarlijke .exe ook echt wel wil openen. In de download manager preferences staat er iig geen pref voor. browser.download.manager.alertOnEXEOpen is voor Firefox's eigen melding, niet die van explorer. En die laatste wil ik nou juist weg hebben.

Iemand een idee?

[ Voor 9% gewijzigd door Woefke op 23-03-2008 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Woef64 schreef op zondag 23 maart 2008 @ 02:18:

Zelfde waarschuwing als bij IE dus :(. Waar zet ik dit uit voor elke .exe die ik download via Firefox?

Dat Firefox me waarschuwt dat ik een .exe open vind ik oke. Maar ik hoef niet, net als in IE, 2 keer een melding te krijgen met de vraag of ik echt wel heel zeker weet dat ik die mogelijk heel gevaarlijke .exe ook echt wel wil openen.
[...]

Iemand een idee?
Heeft niks met FF of IE zelf te maken maar met Windows.
Zodra je een bestand niet van je lokale PC of domain wil uitvoeren wordt er een check gedaan uit welke 'security zone' (dus lokaal of 'van buiten de PC') dat ding komt.

Eventjes rechtsklikken en unblock kiezen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/htm9Bime5vcO6d6Asl2McRX5/full.jpg

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woefke
  • Niet online
alt-92 schreef op zondag 23 maart 2008 @ 02:33:
[...]

Heeft niks met FF of IE zelf te maken maar met Windows.
Zodra je een bestand niet van je lokale PC of domain wil uitvoeren wordt er een check gedaan uit welke 'security zone' (dus lokaal of 'van buiten de PC') dat ding komt.

Eventjes rechtsklikken en unblock kiezen:
[afbeelding]
Ik weet dat het iets van windows zelf is. Maar wat jij bedoelt is denk ik niet precies wat ik bedoel. Dat 'unblock' geldt namelijk alleen voor dat bestand, niet voor alle bestanden die ik download. Als ik een willekeurige .exe lokaal opsla wil ik niet die beveiliging eroverheen krijgen. Dat IE die beveiliging toepast op alles wat wordt gedownload, oke. Daarom gebruik ik nou juist Firefox :P.

Ik dacht dat bij FF <= 3 beta 3 die windows security check niet gelde als ik via Firefox een .exe downloadde en dus ook geen beveiligingswaarschuwing van windows kreeg bij lokaal openen. Dat het iets nieuws is in firefox zelf weet ik zeker: als ik het bestand vanuit de download manager probeer te openen en op cancel klik bij die windows melding vraagt firefox me met welk programma hij een of andere file moet openen. Bug dus. Daarnaast kan ik een installer die ik download met een ander programma ook gewoon openen zonder die beveiligingswaarschuwing.

Die security zone check is nou juist zo irritant omdat ik er dus ook tegenaan loop als ik gewoon naar F:\temp toe ga en hetzelfde bestand probeer te openen. Dialer.exe en trojan.exe download ik niet zo vaak ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Het zal wel een feature zijn. Ik heb er sinds 3.0b4 (volgens mij in 3 nog niet) ook last van. Ook als je het eerst downloadt gebeurd het interdaad.

Dit lijkt te werken:

gpedit.msc > user configuration > administrative templates > windows components > attachment manager > Inclusion list for low file types > enablen en exe/msi inkloppen.

Voor de die-hard NL-XP gebruikers:
gpedit.msc > Gebruikersconfiguratie > Beheersjablonen > Windows-onderdelen > Bijlagebeheer > Lijst met bestandstypen met laag risico > Inschakelen en exe/msi inkloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woef64 schreef op zondag 23 maart 2008 @ 02:18:
@ hierboven:
Deze voor extensions en skins. Je kunt in Firefox alleen niet meteen op ok klikken als het download venstertje (!= download manager) niet op de voorgrond staat.
Hij staat juist op de voorgrond. Ik vind het echt erg irri want dit probleem is niet continu maar onregelmatig aanwezig., Soms moet ik paar seconden wachten, soms half uur, soms verschijnt er nooit OK, Zoals ik al eerder zei, doe ik het via IE7 dan lukt het meteen binnen 1 seconde.

Ik heb die minidownloadmanager gisteren geinstalleerd. Het is wel stuk beter dan de origininele downloadmanager maar ik zit nog steeds met die onregelmatige vertraging.

Jouw extensie helpt alleen bij Firefoxgoederen (bedankt nog daarvoor) maar ik wil dus alles meteen kunnen downloaden, die onzinnige vertraging zou er gewoon niet mogen zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2008 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Laatst online: 22:55
Ik ben een weekje aan het experimenteren met firefox 3 beta 4 (de portable versie) en ik moet zeggen dat me goed bevalt! Ik kan niet zeggen dat het gevoel heb dat versie 3 is waar ik al jaren op zit te wachten, maar hij voelt enigszins rapper dan versie 2. In elk geval totaal geen stabiliteitsproblemen of zo, het werkt zoals het zou moeten. Zodra versie 3 final er is ga ik over.

Edit: de add-on waar ik echt niet meer zonder kan is Mouse Gestures. Gelukkig is daar ook een versie van die met ff3b4 werkt: link.

[ Voor 17% gewijzigd door JeroenH op 23-03-2008 11:04 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had trouwens VOOR de format een leuke iets (weet niet meer of het een extensie of addon was) om videos te kunnen bekijken. Het waren 3 kleurige balletjes die snel ronddraaien in de balk hierbovenaan. Klik je erop dan krijg je een waslijst met adressen waar je videos kan bekijken en kon je bijv een variant van youtube bekijken (redlighttube?)..

Ik dacht dat het flashgot heette maar die is het niet. Ik ben al een half uur aan het zoeken, ook op got en heb zo ondertussen wel alles gezien meen ik,. Kan het zijn dat datgeen is verwijderd?

Het heet videodownloadhelper.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2008 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 18:11

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 11:36:
Ik had trouwens VOOR de format een leuke iets (weet niet meer of het een extensie of addon was) om videos te kunnen bekijken. Het waren 3 kleurige balletjes die snel ronddraaien in de balk hierbovenaan. Klik je erop dan krijg je een waslijst met adressen waar je videos kan bekijken en kon je bijv een variant van youtube bekijken (redlighttube?).

Ik dacht dat het flashgot heette maar die is het niet. Ik ben al een half uur aan het zoeken, ook op got en heb zo ondertussen wel alles gezien meen ik,. Kan het zijn dat datgeen is verwijderd?
Omdat het pasen is: Video DownloadHelper :P

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wha! had hem zojuist gevonden, kwam hem meerdere malen tegen maar dacht: nee het was iets met got erin maar ik had het dus fout :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Lekker dan die feature met beveligignswaarschuwing, ik wil niet bemoedert worden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
FF 3b4

Als je voor de 1e keer de about:config functie gebruikt krijg je prompt een waarschuwing met de vraag "of je belooft dat je voorzichtig zal zijn". ... waarop je dan op OK moet klikken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik die anti-aliasing voor letters helemaal uitschakelen, op m'n CRT schermpje ziet 't er echt niet uit, net of m'n bril beslagen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 00:47:
Hoe kan ik die anti-aliasing voor letters helemaal uitschakelen, op m'n CRT schermpje ziet 't er echt niet uit, net of m'n bril beslagen is.
Dat is toch een optie van je OS?

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 00:47:
Het heet cleartype. Het allermakkelijkste is juist de cleartype plugin van microsoft powertoys downloaden en daarin uitvinken dat je cleartype aan wilt hebben, 1 vinkje en je bent al klaar. geen gezoek naar verborgen opties her en der.

Het is idd zoals 1 postje hoger staat een onderdeel van je OS en niet van je firefox.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2008 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foutje, het is Safari en niet Firefox, ik zit dus in het verkeerde draadje. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 01:18:
Foutje, het is Safari en niet Firefox, ik zit dus in het verkeerde draadje. 8)7
Antwoord blijft hetzelfde, je moet het niet in de browser zoeken maar in windows. Down de plugin, zet cleartype uit, Klaar is kees. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 06:32:
[...]

Antwoord blijft hetzelfde, je moet het niet in de browser zoeken maar in windows. Down de plugin, zet cleartype uit, Klaar is kees. :)
Ik had 't al uitgeschakeld maar toch de Cleartype Tuner gedownload maar het maakt geen verschil, de anti-aliasing zit ingebakken in de Safari browser en kan niet uitgeschakeld worden, er zijn 4 instellingen:
"Standaard - best voor CRT" - slechter dan Gemiddeld, kleine letters plakken aan elkaar.
"Licht" - ziet er niet uit, delen van letters lijken heel dun, alsof je TFT in een te lage resolutie staat.
"Gemiddeld - best voor flat-panel beeldschermen" - ziet er op een CRT nog het beste uit maar wazig.
"Sterk" - da's iedere kleine letter wazig+bold.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v156/pinobot/IE.png
IE

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v156/pinobot/safari.png
Safari standaard anti-aliasing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Ziet er verschrikkelijk uit idd. Firefox op Linux heb ik ook nooit lekker gekregen, altijd wazige koppijn letters.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik weet niet helemaal zeker of dit een Firefox-probleem is, maar ik post het gewoon. ;)

'Vroeger' kon ik via ALT+S berichten verzenden via GoT, maar dat werkt sinds een verse installatie van mijn laptop niet meer.

@ hieronder: ik schaam me diep ; ik heb de TS wel gelezen, maar heb het niet zien staan. :$ Dank! :)

[ Voor 19% gewijzigd door pven op 25-03-2008 13:50 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 22:43

Reinier

\o/

pven schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:42:
Ik weet niet helemaal zeker of dit een Firefox-probleem is, maar ik post het gewoon. ;)

'Vroeger' kon ik via ALT+S berichten verzenden via GoT, maar dat werkt sinds een verse installatie van mijn laptop niet meer.
Lees de topicstart ;) Ik heb dat ooit uitgezocht:

code:
1
2
3
about:config
ui.key.chromeAccess --> 0
ui.key.contentAccess --> 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 21:48
Beetje vreemd FF weigert spontaan got te laden... en in explorer werkt ie nu wel gewoon... Beetje vaag dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Beetje loze post, Dauthi. Of verwacht je echt dat iemand hier iets aan heeft?

edit:
@Hieronder: :? :S Ik vroeg of je verwachtte of iemand er iets aan heeft. Jij stelde tenslotte geen vraag :)

[ Voor 48% gewijzigd door Room42 op 25-03-2008 18:37 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 21:48
een oplossing :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09 15:05

Blonde Tux

<advertisement>

Voor een weekje een testje gedaan met opera. Ik moet zeggen dat de geïntegreerde mailclient echt super makkelijk is. Qua tweaken werkt het toch weer net iets anders, wat niet echt een slecht ding is. Zelf ben ik tot de volgende conclusies gekomen:
+
-Mail client zit er standaard in
-Heel zorgvuldig met sites laden
-makkelijk skins installeren
-veilig(zelfs bete dan FF0
-standaard veel hulpjes

-
-snelkiezer niet altijd even gericht
-als je veel tabs open hebt willen ze niet allemaal net zo snel switchen
-werkbalekn soms erg onoverzichtelijk (mede door de skins)

Het is een zeer goed alternatief, maar zoals altijd: FF rocks my sox. Ben gewoon een GNU aanhanger....

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Vandaag de vijfde keer dat 't mij gebeurde: FF knalt er ineens uit of 'Reageert niet'
Net alsof 'ie het niet meer trekt, want het gebeurt als ik meerdere vensters heb open staan en per venster een stuk of acht tabbladen. Ineens is het dan "BOEM" en krijg ik bureaublad te zien.

FF3 b4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
FF wordt een stuk stabieler als je de addon no-script installeert. Omdat je zelf kan kiezen welke pagina welke plugins laadt (bij flash kan je zelfs per stuk toestemming geven) hou je geheugenvreterij binnen de perken en eventuele crashes zullen zo ook minder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plieshout
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-08 11:53
Vraagje,
Ik werk sinds enkele dagen nu met firefox, en dit bevalt goed.
MAAR...

bij IE is het zo dat in je navigatiebalk, dat als je op het pull-down pijltje drukt, je de afgelopen 10-15 sites ziet, waar je al eens geweest bent, op volgorde van wanneer je dat voor het laatst aangeklikt hebt (meest recente bovenaan).

Dit doet mijn Firefox niet. Welliswaar staan alle sites er, maar niet op volgorde van meest recent bezochte bovenaan. Bij mij staat alles door elkaar, waarschijnlijk op volgorde van wanneer ik voor het eerst met deze browser op die site geweest ben.

Kan ik dit ergens instellen, dat deze volgorde wel op meest recent aangeklikt bovenaan staat?

Groeten,
Peter.

p.s.: het kan zijn, dat dit al ergens besproken is, alleen na een half uur zoeken geef ik het nu ff op, en stel via de gemakkelijke weg de vraag maar even. Hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Hoi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels heb ik FireFox minefield hier draaien, laatste update. (64 versie) Alleen werkt alles perfect, maar ik krijg de opentaal plugin, en fasterfox maar niet geinstalleert. Iemand enig idee of daar een truc voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik nu meemaak! Kijk ik in mijn profile-folder. Zie ik daar ruim 1500 kopieën van het bookmarks-n.html bestand staan (met n voor nummers tot 1562). Totaal 2,5 GB!!!
Gedateerd 15 maart jongstleden. Er is toen de hele dag elke minuut drie keer een 'backup' gemaakt, en ik weet van niks.
Dit is toch geen bekende bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nou, ook maar ns beta4 installt, en wel ok. Eerste vraag: mijn hack voor Fx2 werkt niet meer vwb tabdropdownoverzicht verwijderen.

En forecastFox is nog niet compatible. Iemand die een leuke vervanger weet, want over fox ben ik ook niet meer zo super te spreken.

[ Voor 34% gewijzigd door Sjah op 28-03-2008 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Ik heb FF3 naast FF2 draaien nu en ik heb alle belangrijke extensies op FF3 werkend (alleen van adblock op adblock plus over moeten schakelen, welke helaas een irritant opvallend icoontje heeft). Ik wil verder absoluut een betere theme vinden, want hoe bijv. de back/forward knoppen eruit zien vind ik oerlelijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Aham brahmasmi schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 22:41:
Ik heb FF3 naast FF2 draaien nu en ik heb alle belangrijke extensies op FF3 werkend (alleen van adblock op adblock plus over moeten schakelen, welke helaas een irritant opvallend icoontje heeft).In de werkbalk? Dan zet je die toch uit? :)
Ik wil verder absoluut een betere theme vinden, want hoe bijv. de back/forward knoppen eruit zien vind ik oerlelijk. :P
Het simpelste is om gewoon 'small icons' te gebruiken, die zijn afaik niet zo vaag als die nieuwe grote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Bedankt. Dat had ik idd even gemist, om small icons aan te zetten (wat ik altijd al had).

Ik bedoel het rode stopbord in de statusbalk. Heb het helemaal aan de rechterkant gezet met Status Bar Organizer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik vind fx3 langzamer dan 2, juist niet sneller. Maximaliseren, tab wisselen/sluiten, alles gaat fractie slomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 09:49
Is er een addon voor firefox waardoor ik een venster kan verplaatsen mbv de statusbalk?
(net zoals in safari)
Ik heb nu Firefox 3 draaien, met de GrApple theme, en hoewel hij inderdaad trager is dan safari is het echt een heel plezierige browser. En ik kan nu net zoals in safari bijna overal klikken op firefox-chrome om een venster te verplaatsen, maar niet op de statusbalk.

*geen zorge als de addon niet compatible zou zijn

http://www.softfocus.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de onmogelijkheid om de nieuwe richlistbox urlbar uit te schakelen zou voor mij voldoende redenen geweest zijn om firefox 3 niet te gebruiken. gelukkig kan het wel door de boolse setting Browser.urlbar.richResults in about:config op op false te zetten of te creëren (zie nog meer instellingen hiervoor http://kb.mozillazine.org/Category:Location_Bar)
helaas kan zelfs met een opnieuw in het leven geroepen browser.urlbar.matchOnWordBoundary=true niet het gedrag van firefox 2 bekomen worden.
nog even verder experimenteren, mss zal de oldbar extensie (die wel de nieuwe richlisturlbar blijft gebruiken) in combinatie met een aantal urlbar instellingen de beste resultaten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar vind ik de themes van firefox? Heb zowel in programfiles als application data gekeken maar geen mapje met themes of zo?

Ik wil de firefox in vista identiek maken aan de firefox in xp, Hoe kan ik dit het beste doen? Klakkeloos alles van programfiles en applicationdata overkopieeren?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2008 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 15:48:
waar vind ik de themes van firefox? Heb zowel in programfiles als application data gekeken maar geen mapje met themes of zo?

Ik wil de firefox in vista identiek maken aan de firefox in xp, Hoe kan ik dit het beste doen? Klakkeloos alles van programfiles en applicationdata overkopieeren?
In principe heb je alleen de inhoud van je profiel nodig. Ik weet niet of er verschillen zijn tussen een profiel op XP- en Vista-installatie.

Op zich kun je ook prima FF gewoon nieuw op Vista installeren en dan %appdata%\Mozilla\Firefox\profiles.ini aanpassen zodat hij een kopie van je profiel in XP gebruikt.

Maar.... ik zou echter niet weten waarom je Vista wilt gaan gebruiken. :P Werk zelf al maandenlang op Vista, maar ga binnenkort wat tijd nemen om XP weer te installeren. Dat zal een verademing zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 16:50:
[...]
In principe heb je alleen de inhoud van je profiel nodig. Ik weet niet of er verschillen zijn tussen een profiel op XP- en Vista-installatie.

Op zich kun je ook prima FF gewoon nieuw op Vista installeren en dan %appdata%\Mozilla\Firefox\profiles.ini aanpassen zodat hij een kopie van je profiel in XP gebruikt.

Maar.... ik zou echter niet weten waarom je Vista wilt gaan gebruiken. :P Werk zelf al maandenlang op Vista, maar ga binnenkort wat tijd nemen om XP weer te installeren. Dat zal een verademing zijn!
Gewoon om uit te proberen en eigenlijk ook om wat aan gewend te raken. Ik repareer best vaak computers en steeds vaker kom ik vista tegen en steeds vaker zoek ik iets wat "verdwenen" lijkt te zijn zoals mapopties (inmiddels gevonden) enz. Maar ik ga niet helemaal over op Vista hoor, ik blijf dualboot houden tussen xp en vista want crysis is een beetje schokkerig onder vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Ik draai nu hier Firefox 3.0b5-RC en ik heb vorige week de hele week 3.0b4 gedraait, echter is het hier nog helemaal niet stabiel. Ik heb elk uur wel één of twee crashes en het wordt vooral veroorzaakt in verband met tekst vergroting (en grote pagina's) wat ik nogal veel gebruik.

Echter blijf ik het wel gebruiken omdat ik de nieuwe functies wel erg ifjn vind en de snelheid is ook een stuk beter geworden :) Beter dan in Fx2, wat goed te merken is. Nu is het alleen nog wachten op de stabiliteit :)

Overigens als OS hier; Windows Vista 64bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

FF3b4 werkt lekker, alleen mis ik wel een x aantal add-ons die ik in ff2 gewend was. Met name tab-mix-plus. Kan overigens niet beamen dat FF3 sneller werkt dan FF2, ondanks een x aantal plugins die dus niet geactiveerd zijn...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Tab mix plus werkt gewoon onder FF3 hoor. Ik heb het draaiend. :) Ik vind FF3 zeker wel sneller aanvoelen. Vooral bij gmail is het verschil goed te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Jups, en anders kun je hier bijna altijd wel een werkende Pre-versie vinden *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag werkt mijn downloadscherm niet meer. FF 2.0.0.13 download nog wel de bestanden maar ik zie geen status of voortgang, het lijkt in het geniep te gebeuren zeg maar. Ik had een plugin download statusbar en die heb ik uitgezet en in opties gekeken en weer aangezet maar niks geks gezien. ik heb ook de downloadmanager van FF aangeklikt zodat statusbar gekilled wordt en de downloadmanager het overneemt maar de downloadmanager zelf is blanco.

De ellende begon toen ik een realtek HD Audio driver 1,90 wilde downloaden en dat ging niet, timeouts enzo. Toen dacht ik, ik zal flashgot eens proberen en sindsdien heb ik nooit meer een downloadvoortgang gezien.

Flashgot heb ik weer eraf geflikkerd maar dat helpt niks. Wat moet ik nu doen, FF opnieuw installeren?

CCleaner ff laten schoonmaken en registerfouten laten wissen. Downloadstatusbar werkt weer naar behoren, geen idee wat er was.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2008 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Aham brahmasmi schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 12:57:
Tab mix plus werkt gewoon onder FF3 hoor. Ik heb het draaiend. :) Ik vind FF3 zeker wel sneller aanvoelen. Vooral bij gmail is het verschil goed te merken.
Op deze site staat er;
This add-on is for older versions of Firefox
De standaard FF update kan ook geen nieuwere vinden.
TheZeroorez schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 16:51:
Jups, en anders kun je hier bijna altijd wel een werkende Pre-versie vinden *O*
Op deze site staat ook geen directe link naar een versie die werkt voor FF3b4. * jules zoekt nog even verder, begin me er steeds meer aan te ergeren...
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 19:26:
[s]Sinds vandaag werkt mijn downloadscherm niet meer. FF 2.0.0.13 download nog wel de bestanden maar ik zie geen status of voortgang, het lijkt in het geniep te gebeuren zeg maar.

[...]

CCleaner ff laten schoonmaken en registerfouten laten wissen. Downloadstatusbar werkt weer naar behoren, geen idee wat er was.
Vaak helpt het ook om de download geschiedenis te wissen. Als de lijst langer word, word ie vaker tragen totdat ie niet meer lijkt te functioneren. Haal de lijst leeg en het werkt weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 19:08
jules schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 22:24:
[...]

Op deze site staat er;

[...]

De standaard FF update kan ook geen nieuwere vinden.

[...]
Op deze site staat ook geen directe link naar een versie die werkt voor FF3b4. * jules zoekt nog even verder, begin me er steeds meer aan te ergeren...

[...]

Vaak helpt het ook om de download geschiedenis te wissen. Als de lijst langer word, word ie vaker tragen totdat ie niet meer lijkt te functioneren. Haal de lijst leeg en het werkt weer als een zonnetje.
Linkje naar de Dev-Build
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Heb ff op het forum gekeken en ook de link gevonden. Settings neemt ie gelukkig uit mijn bestaande profiel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Triplepost. :X

@jules: Je had de settings ook gewoon kunnen exporteren naar een .txt bestand (daar heeft TMP een import/export settings functie voor).

[ Voor 85% gewijzigd door Aham brahmasmi op 02-04-2008 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoerezooi met mickeysoft exploder kan ik wel de videos op volkomenkut bekijken maar firesux pauseert ze elke 5 seconden? en ja ik heb goede connectie en ja de videos worden volledig gebuffered en ja flash playert plugginnert ook al gede en geinstalleerd.

hulp?

Modbreak:Hulp is te vinden op http://www.onzetaal.nl/advies/
Ik heb een vraagje, waar ik zelf niet uit kom. Met MS Internet Explorer versie N (onder Windows xyz) kan ik videos op websites zoals www..nl prima bekijken, maar onder Firefox versie abc pauzeert het filmpje elke 5 seconden.

De connectie is goed en de video's worden volledig gebufferd. De nieuwste Flash player is ook al gede- en geinstalleerd.

Wie heeft er meer tips?

[ Voor 48% gewijzigd door F_J_K op 04-04-2008 16:07 . Reden: noem het gewoon bij zn naam, anders heeft men zo weinig zin je te helpen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:16
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:06:
hoerezooi met mickeysoft exploder kan ik wel de videos op volkomenkut bekijken maar firesux pauseert ze elke 5 seconden? en ja ik heb goede connectie en ja de videos worden volledig gebuffered en ja flash playert plugginnert ook al gede en geinstalleerd.

hulp?
En je denkt serieus dat iemand hier serieus op gaat antwoorden?

Ik niet in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik heb het ook weleens dat flashfilmpjes na 3 seconde ermee kappen, waar dat aan ligt, ik weet het niet. Fx herstarten help nagenoeg altijd, dus een ramp is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HendrikN schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:14:
[...]

Ik niet in ieder geval
ik wil niet zeuren maar je geeft nu toch antwoord? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:30:
Ik heb het ook weleens dat flashfilmpjes na 3 seconde ermee kappen, waar dat aan ligt, ik weet het niet. Fx herstarten help nagenoeg altijd, dus een ramp is het niet.
Neuh, herstarten geeft bij me geen verbetering.

Op internet ook al niet veel te vinden. Zal nu even de oudere versie van de Flash pluginnerdt downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HendrikN schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:14:
[...]

Ik niet in ieder geval
Afbeeldingslocatie: http://cache.bordom.net/images/f9cc829ae0b529241778cbc6134fbbcc.jpg
Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.