'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Vi.nl bij mij ook heel vreemd. Opera 9.5 doet het beter en sneller.Murderer schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:27:
Naast vi.nl
[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 18-06-2008 14:39 ]
Dat heb ik ook soms, al sinds de beta-versies. Vind het niet heel hinderlijk, omdat het maar heel af en toe gebeurt. En een refresh lost het probleem op. Al hoop ik wel dat ze dit bij de volgende update fixen.Phyxion schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:22:
Sinds ik geupdate heb naar Firefox 3 heb ik dit probleem op Nu.nl:
[afbeelding]
Hij blijft bijna altijd op Nu.nl de vorige site achtergrond houden, alleen de nieuwe dingen worden opgebouwd.
Meer mensen met dit probleem? Misschien iemand al een oplossing gevonden?
Ik kan het trouwens niet reproduceren, maar heb het af en toe als ik vanaf GoT naar nu.nl ga. Dan blijft rechts een stukje GoT staan.
[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 18-06-2008 15:24 ]
Sjah schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 13:27:
iemand al een chrome hack die werkt voor tabdropdownoverzicht-knopje te verwijderen?
1
2
| /* hide the list all tabs button */ .tabs-alltabs-button{display:none !important;} |
[ Voor 12% gewijzigd door bitpixl op 18-06-2008 15:25 ]
Murderer schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:10:
Jongens,
Ik heb even een vraag over de nieuwe Firefox 3.
Een van mijn favoriete websites http://www.vi.nl/ wordt niet meer correct weergegeven in firefox 3. Het midden gedeelte (flash) wordt niet meer op de juiste plek geplaatst. Firefox 3 plaats het een stuk naar onder. Hebben jullie hetzelfde en ligt dit aan de nieuwe Firefox of aan vi.nl? In firefox 2 had ik er geen enkel probleem mee namelijk.
There are two types of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.
Vergroot/verklein de sites maar eens met ctrl+scrollwiel ofzo, dan zie je wat ik bedoel.
[ Voor 17% gewijzigd door Diabolical op 18-06-2008 15:52 ]
"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."
Yay, zelf gevonden+gefixed. Voor in de userChrome.css:Kixtart schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 13:37:
Ik ben nog het zoeken hoe ik de history uit het menu leeg krijg of deze menuknop helemaal verwijderd. Als ik iets terug zoek werk ik altijd via alt-h en nooit via dat menu dus mag wat mij betreft weg/leeg.
De recently closed tabs geldt hetzelfde voor en ik dacht dat ik een oplossing had, maar bleek niet zo handig: http://kb.mozillazine.org/Browser.sessionstore.max_tabs_undo
Die kan je op 0 zetten en dan zijn de recently closed tabs weg, maar als je browser restart werkt je SessionRestore ook niet meer. 15 is handiger voor de SessionRestore hier, omdat ik veel met tabs werk.
1
| #history-menu{display:none!important;} |
☻/
/▌
/ \

Wie helpt mij om die dropdown button weg te slopen?
Het is de button die bij je back/forward buttons staat.
Maar daarbuiten geeft hij de welbekende fout aan ( typfout, dns, domein, proxy, firewall).
Verder ben ik niet zo geleerd wat dit betreft dus heeft iemand een idee waar de fout kan zitten misschien?
Waar is die 'ga/go' knop eigenlijk gebleven waar je met de muis op kon klikken achter de adresbalk?
En waarom kan die adresbalk niet link of rechts of onder. Niet dat ik dat nodig heb maar ik dacht dat dit een upgrade was ofzo. Een rename naar Fx 2.1 verwelkom ik zeker.
[ Voor 35% gewijzigd door Saturnus op 18-06-2008 16:25 ]
Wanneer je aan het typen bent in de adresbalk, zie je een blauw pijltje verschijnen aan de rechterkant van de balk. Het is wel slim bekeken qua plaatsbesparing, want de meesten onder ons 'enteren' toch gewoon.Saturnus schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:23:
Check voor de zekerheid alle instellingen eens in Fx.
Waar is die 'ga/go' knop eigenlijk gebleven waar je met de muis op kon klikken achter de adresbalk?
En waarom kan die adresbalk niet link of rechts of onder. Niet dat ik dat nodig heb maar ik dacht dat dit een upgrade was ofzo. Een rename naar Fx 2.1 verwelkom ik zeker.

Simpel:Skillz schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:13:
[afbeelding]
Wie helpt mij om die dropdown button weg te slopen?
Het is de button die bij je back/forward buttons staat.
1
| #back-forward-dropmarker {display:none !important} |
(wist het niet uit m'n hoofd trouwens
☻/
/▌
/ \
Ik heb nu in de config.
browser.urlbar.MatchOnlyTyped = True
browser.urlbar.matchBehavior = 2
browser.urlbar.richResults = false
En ik krijg nog steets een hele was lijst met site als 1 letter in type. welke dus op elke positie van de url mag voorkomen.
DOe ik iets fout of valt dit onder de nieuwe manier in firefox

hoop het niet want is echt een reden om verder te gaan kijken
Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427
Hm, heb die list all tabs button nu weg gehaald, maar die ruimte wordt nu niet beschikbaar voor de tabs ofzo. Da's dan wel weer jammer.Skillz schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 10:27:
Hierbij post ik mijn "userChrome.css" (Te plaatsen in de map 'Chrome' in je Firefox 'Profile' directory)
code:
1 2 3 4 /* Custom userChrome.css Skillz 18-06-2008 */ /* hide the list all tabs button */ .tabs-alltabs-button{display:none !important;}
Maar voor de rest heb ik enkele van die tweaks overgenomen! Waarom een stop-knop als er niks te stoppen valt
Ik vind overigens die nieuwe adres balk best flex. Het is even wennen, maar na nog geen dag ben ik al helemaal pro
ik heb het ook even geprobeerd (zet het wel weer terug, want nieuwe urlbar bevalt me primaTeunis schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:57:
Toch nog vraag je of de geweldige url-bar
Ik heb nu in de config.
browser.urlbar.MatchOnlyTyped = True
browser.urlbar.matchBehavior = 2
browser.urlbar.richResults = false
En ik krijg nog steets een hele was lijst met site als 1 letter in type. welke dus op elke positie van de url mag voorkomen.
DOe ik iets fout of valt dit onder de nieuwe manier in firefox![]()
hoop het niet want is echt een reden om verder te gaan kijken
Tx!!Skillz schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 15:25:
[...]
code:
1 2 /* hide the list all tabs button */ .tabs-alltabs-button{display:none !important;}
Als het goed is zijn dit ze. Je kunt daarna gewoon met customize dingen verplaatsen als het goed is.Mar2zz schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:44:
Kixtart op dreef... heb je voor mij de menubalk (bestand bewerken beeld geschiedenis etc) verbergen terwijl die pixels daarachter beschikbaar blijven voor andere items zoals adresbalk?
1
| #file-menu, #helpMenu, #edit-menu, #history-menu, #bookmarks-menu { display: none !important; } |
editje:
Google gaf trouwens ipv history-menu -> go-menu op. Maar in mijn userchrome heb ik gewoon history-menu gebruikt
[ Voor 11% gewijzigd door Kixtart op 18-06-2008 17:40 ]
☻/
/▌
/ \
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Kan je dat onderbouwen?Zware Unit schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 17:49:
Safari 3 is een stuk beter dan Firefox 2
Ik hoop dat je MacOSX bedoelt, want op Vista/XP draait Safari echt heel, heel erg slechtZware Unit schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 17:49:
Safari 3 is een stuk beter dan Firefox 2, maar moet toegeven dat Firefox 3 een stuk sneller is dan Safari 3. Voornamelijk is de afhandeling van Plug-ins is geweldig...
voorbeeldje
Hebben meer mensen hier last van?
edit: het gebeurt nadat je op ok klikt in het browse dialoogje.
[ Voor 14% gewijzigd door Bozozo op 18-06-2008 18:32 ]
Hier in ieder geval nietBozozo schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:31:
FF3 wordt bij mij een paar seconden unresponsive na het klikken op een upload veld.
voorbeeldje
Icons are overrated
Zo te zien maakt hij gebruik van een javascript om gelijk je browse venster weer te geven, dat gaat bij jou dus duidelijk mis?Bozozo schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:31:
FF3 wordt bij mij een paar seconden unresponsive na het klikken op een upload veld.
voorbeeldje
Mensen bekend met dit irritant probleempje?
[ Voor 64% gewijzigd door Sgimi op 18-06-2008 20:03 ]
Ik ben nog geen verbeteringen tegengekomen in het overall gebruik, dus FF2 zou een achteruitgang betekenen. In ieder geval in usability.
[ Voor 19% gewijzigd door Ruudjah op 18-06-2008 18:56 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Kixtart op 18-06-2008 19:01 ]
☻/
/▌
/ \
[ Voor 3% gewijzigd door HendrikN op 18-06-2008 19:20 ]
Zoals eerder vermeld, FF3 sorteert op "populariteit" van een item, wat ik zeer prettig vind werken. Ik denk dat ik nu niet meer zonder kan eigenlijk.Ruudjah schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:55:
Erg irritant: Als ik "twe" intyp, pijltje naar onder, enter doe, dan krijg ik GoT. in FF2 pakt ie dan gewoon de site die eerste staat in de alfabetische volgorde, tweakers.net dus. Is me nu al vaak overkomen, zeer irritant, reden voor mij om FF3 eraf te knikkeren en FF2 weer te gaan gebruiken.
Ik ben nog geen verbeteringen tegengekomen in het overall gebruik, dus FF2 zou een achteruitgang betekenen. In ieder geval in usability.
Als ik zojuist op een wikipedia van bijv. de "Geschiedenis van Nederland" ben geweest, hoef ik alleen maar "Nederland" in te typen om terug te keren, in plaats van de history te openen.
Echter is dat hier nog steeds tussen de 60 en 73MB en enigste plugin die ik openheb is SEOQUAKE , en maar 1 tab open.
Toch wel veel vind ik , meer mensen die dit ondervinden?
www.degroot-it.nl
Als je het niet erg vindt dat de dingen die je hebt ingetypt op webformulieren niet onthouden worden:Mar2zz schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:24:
Wat ik me wel afvraag, die browser heeft nu die lerende URL-bar. Dat is privacygevoelig. Dus als je privacy boven gemak verkiest is die URL-bar zwaar kl*te. Iemand zei al dat het niet zomaar te verwijderen was via privegegevens opruimen. Ik ben zo iemand die elke week ff ccleaner draait om de boel op te schonen. Hoop niet dat dit elke keer opnieuw moet straks, dat geleer van die bar...
Extra -> Opties -> Privacy -> 'Informatie die ik invoer in webformulieren en zoekbalk onthouden'
Woei! Ga ik morgen even proberenKixtart schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:35:
[...]
Simpel:
code:
1 #back-forward-dropmarker {display:none !important}
(wist het niet uit m'n hoofd trouwens)
Ik had geen idee op welke term ik moest zoeken.
Gevonden bij de KB?
(btw, KiXtart (software) =
[ Voor 5% gewijzigd door bitpixl op 18-06-2008 20:50 ]
(btw, ik heb iig niks met KiXtart te maken. Ik had deze nick bedacht voordat ik van KiXtart afwist
☻/
/▌
/ \
Over een week weten we dus of er records zijn gebroken.
Verwijderd

Firefox

Je ziet het niet erg goed op de pics, maar vooral bij de C zie je het wel duidelijk.
Komt dit door een soort Anti-aliasing die maxthon wel op de letters heeft en FF niet of zo?
Zou wel leuk zijn als die ook aangezet kon worden
Edit: betere pics geupload
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 21:36 ]
Ik denk dat je voor deze ilustratie beter een ander formaat dan jpg had kunnen gebruiken. Het meest afleidende in het hele voorbeeld is de jpg-compressieVerwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:29:
Maxthon
[afbeelding]
Firefox
[afbeelding]
Je ziet het niet erg goed op de pics, maar vooral bij de C zie je het wel duidelijk.
Ik moet zeggen dat ik de maxthon versie eigenlijk wel rustiger vindt, komt dit door een soort Anti-aliasing die maxthon wel op de letters heeft en FF niet?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
alternativ
Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Met 4 tabs open, een paar luttele plugins, en NOS ek voetbal aan het streamen, verbruikt ff3 hier zo'n 135mb.. Best veel dus..degroot schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:39:
Las dat FF3 vooral iets aan het geheugen gebruik zou veranderen.
Echter is dat hier nog steeds tussen de 60 en 73MB en enigste plugin die ik openheb is SEOQUAKE , en maar 1 tab open.
Toch wel veel vind ik , meer mensen die dit ondervinden?
Hier gebruikt FF wel ClearType, maar dan moet ik dat wel aanzetten in Vista, IE gebruikt volgens mij sowieso ClearType, ongeacht de instelling in Vista.alex3305 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:52:
Vista en Internet Explorer 7 hebben interne ClearType (Anti-Aliasing dinges) Echter gebruikt Firefox dit niet. Overigens vind ik Firefox dan wel weer beter leesbaar dan IE, maargoed dat is mijn mening.
Hmm, ik vind de titel van Maxthon mooier, maar de tekst van Firefox weer beterVerwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:29:
Maxthon
[afbeelding]
Firefox
[afbeelding]
Komt dit door een soort Anti-aliasing die maxthon wel op de letters heeft en FF niet of zo?
Edit: betere pics geupload
Nou inderdaad, met 1 tot 4 GB aan geheugen kun je veel beter vier websites en één livestream uit trage HDD-cache vissen dan uit geheugen dat anders toch niet nuttig gebruikt wordt!Svennetjee schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:00:
[...]
Met 4 tabs open, een paar luttele plugins, en NOS ek voetbal aan het streamen, verbruikt ff3 hier zo'n 135mb.. Best veel dus..
Toen Firefox 1.5 135MB gebruikte bij een tabje of twee was het veel, maar nu is het echt niet veel meer, door de streams die je afspeelt, de vooruitgang in de software en de vooruitgang in de geheugengrootte
ik weet dat firefox 3 middels Cntrl ingedrukt te hebben met tegelijkertijd slepen van een tab naar de tabbar http://mozillalinks.org/w...-feature-tab-duplication/ die tab dupliceert.
Maar hoe doe ik dit met de huidige tab?
Firefox - Iphone
Je kan gewoon CTRL+Slepen tot je een pijltje ziet en dan loslaten, dan heb je je tab dubbel.babybox schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:05:
Hoe kan ik de huidige tab klonen met bijvoorbeeld tabmixplus
ik weet dat firefox 3 middels Cntrl ingedrukt te hebben met tegelijkertijd slepen van een tab naar de tabbar http://mozillalinks.org/w...-feature-tab-duplication/ die tab dupliceert.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
hij doet hij dit dus niet voor de huidige tab, maar wel de voor alle andere
[ Voor 57% gewijzigd door babybox op 18-06-2008 23:27 ]
Firefox - Iphone
Wazig, de mijne doet dat wel, met TMP in- én uitgeschakeld.babybox schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:26:
Jawel, hoor. Gewoon je huidige tab met ctrl ingedrukt opzij slepen.babybox schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:26:
Lol, met Reinier dus
[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 18-06-2008 23:37 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Verwijderd
Ik ben een nogal fervente gebruiker van control-scroll om in/uit te zoomen op webpagina's (en in bijvoorbeeld MS Word).
Nu ben ik al m'n hele (ICT-)leven gewoon dat control-scroll omlaag inzoomen betekent, en control-scroll omhoog uitzoomen. Tot en met de laatste Firefox 2-versie was dat (default) ook nog zo. Vanaf 3 niet meer.
Ik heb zelf al een beetje in de about:config zitten neuzen, kwam uit bij mousewheel.withcontrol.action, maar de value daarvan veranderen levert alleen andere functies op voor control-scroll. Gewoon de zoomrichting omdraaien wil me vooralsnog niet lukken.
Ik ben bang dat je je vergist, want ik ken geen enkel programma waar naar beneden (of naar je toe) scrollen inzoomen is. Alles wat ik gebruik (ff een snelle steekproef gedaan) kent omhoog/van me af scrollen als inzoomen. Dat voelt ook heel logisch en natuurlijk voor mij. Omhoog is meer, dus meer detail, dichter op het beeld.Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 00:52:
Firefox 3-vraagje:
[...]
Nu ben ik al m'n hele (ICT-)leven gewoon dat control-scroll omlaag inzoomen betekent, en control-scroll omhoog uitzoomen. [...]
Als je in word/webbrowser naar beneden scrollt, beweegt je document toch ook omhoog? Terwijl je naar beneden scrollt!
bijv:
http://services.snipshot.com/edit/bu25fq6b9
Als ik erop klikt, vraagt Fx om de afbeelding op te slaan.
Lame
kheb nu een plugin geïnstaleerd, open IT online, toch raar
[ Voor 12% gewijzigd door g4wx3 op 19-06-2008 08:07 ]
Ik zie gewoon de afbeelding als ik op je link klik.g4wx3 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 08:07:
wie heeft er nog last ervan dat firefox een afbeelding soms niet gewoon in de browser wilt tonen?
bijv:
Lame
Ik heb al wel weer de network.http pipelining trucs toegepast. Lijkt goed te werken.Skillz schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 08:37:
Heeft iemand die "speed-tweaks" (fasterfox, etc) geprobeerd in FF3?
Maakt het nog een verschil?
[ Voor 31% gewijzigd door jfeelders op 19-06-2008 09:03 ]
Ik gebruik voor Cookie management de addon CS-Lite.
Mijn config van CS-Lite:
Appearance: onderste 2 opties aangevinkt.
Behaviour: alleen de 1e aangevinkt
Global:
- Deny cookies globally.
- Keep cookies until they expire.
- Block cookies that I have removed (aangevinkt)
Blocklist
- Weekly
- Display list of updates
- Block untrusted hosts that are allowed (aangevinkt)
Standaard worden nu alle cookies geblocked, tenzij ik aangeef via het cs-lite icoontje rechtsonder dat ik op die site cookies allow (of voor de huidige sessie als het eenmalig is)
Ik herken dat wel bij plaatjes op bijvoorbeeld Picasaweb en in Gmail (rechtsklikken -> view image). Maar jouw linkje opent prima.g4wx3 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 08:07:
wie heeft er nog last ervan dat firefox een afbeelding soms niet gewoon in de browser wilt tonen?
bijv:
Lame
http://forevergeek.com/open_source/make_firefox_faster.phpjfeelders schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 08:58:
[...]
Ik heb al wel weer de network.http pipelining trucs toegepast. Lijkt goed te werken.
Goeie tweak idd!
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Als ik op de MozillaZine knowledge base kijk staat er:
Any integer from 1 to 8 inclusive determines the maximum number of requests to pipeline at once. A value of 1 disables pipelining. (Default: 4)
http://egonitron.com/2007...firefox-pipelining-trick/
Firefox only has the ability to send 8 requests at once, so altering this value to anything higher than 8 is pointless. Will it hurt anything if you set it that high? No, but it just shows you that the people who told you to do this don’t know what they’re doing.
editje:Keep in mind that this may not agree with some web servers, and therefore break the webpage. I have not personally experienced this yet, but this feature is still in testing, and that’s why it’s not set to “true” by default
Ik heb ergens in de PC-Active ooit ook gelezen dat je een negatief effect ermee kan creëren. Als iedereen dit aan heeft staan dan kan de server teveel connections binnenkrijgen en zo langzamer worden. Het voordeel is dat het niet automatisch aanstaat en het zal dus wel meevallen en de meeste servers tegenwoordig kunnen aardig wat connections aan.
[ Voor 54% gewijzigd door Kixtart op 19-06-2008 09:51 ]
☻/
/▌
/ \
1
2
3
| about:config ui.key.chromeAccess --> 0 ui.key.contentAccess --> 4 |
Bekend probleem?
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
(en of je een 5 of 0 boeit niet, want het gaat Gunner toch alleen om de contentAccess)
{signature}
Jammer. Die keys waren aardig ingeburgerd. Misschien dan maar terug naar FF2
• browser.sessionstore.resume_from_crash;false
• browser.tabs.closeButtons;0
• browser.urlbar.doubleClickSelectsAll
• browser.urlbar.hideGoButton;true
• browser.urlbar.matchBehavior;2
• browser.urlbar.maxRichResults;3
• general.smoothScroll;true
• network.http.pipelining;true
• network.http.pipelining.maxrequests;8
• nglayout.initialpaint.delay;0
Hee, die heb ik helemaal nietjfeelders schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:42:
Voor de volledigheid nog mijn lijstje met about:config tags die ik gewijzigd heb sinds de nieuwe install:
• browser.urlbar.hideGoButton;true
Nog iets wat mij opviel: Als je 2 tabs open hebt en je opent een nieuwe tab, je 'activeert' die laatste tab en je sluit hem vervolgens weer, werd in FF2 volgens mij de focus gelegd op de 2e tab. In FF3 wordt de laatst actieve tab gefocust. Groot voordeel imo
[Aylin]
ik heb een klein vraagje betreft firefox, ik wil dolgraag overstappen op deze browser. ik zit aleen met 1 probleem.
Het handjevol sites dat ik dagelijks bezoek heeft een Inlog nodig, maar als ik met firefox inlog, zowel v2 als v3 logt geen een van die sites in. ik word terug gestuurd naar de login pagina waar ik vrolijk nog een keer mn login kan invoeren. dit kan ik zoveel herhalen als ik wil, maar inloggen doettie niet.
Met sites zoals tweakers en andere websites met forums heb ik hier geen last van, maar door dit probleem zit ik dus nogsteeds met IE7.
Is hier een oplossing voor? dit heb ik trouwens op elke pc met firefox.
edit: ik heb er wel een, tis mn guild zn websites. www.pacifismguild.com/index.php als ik daar inlog gebeurt er vrijwel niets. (met firefox dus)
[ Voor 36% gewijzigd door joon op 19-06-2008 12:27 ]
Bij mij is de history elke keer leeg als ik FF sluit en weer start?RoaDHouse schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:27:
Er zit een bug in,,,,, je kan de history niet verwijderen van de ingetypte URL's .... hij verwijderd alleen most visisted. Lekker .. kan een ander je opgevraagde URL's bekijken.
Zou alleen wel willen dat hij helemaal niets bijhoudt in de History, dus ook niet geduurende de sessie.
[ Voor 12% gewijzigd door bitpixl op 19-06-2008 13:04 ]
Ik denk toch van niet, vroeger was het, scrollen naar onder zoomde in, met FF3 is het omgekeerd...Room42 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 01:59:
[...]
Ik ben bang dat je je vergist, want ik ken geen enkel programma waar naar beneden (of naar je toe) scrollen inzoomen is. Alles wat ik gebruik (ff een snelle steekproef gedaan) kent omhoog/van me af scrollen als inzoomen. Dat voelt ook heel logisch en natuurlijk voor mij. Omhoog is meer, dus meer detail, dichter op het beeld.
Als je in word/webbrowser naar beneden scrollt, beweegt je document toch ook omhoog? Terwijl je naar beneden scrollt!
Hij had gelijk....
(oftewel zijn jullie nu verschillende manieren van formuleren van "hoe je scrollt" door mekaar aan het halen...)
Ik ga toch geen advies geven wat niet werkt? Download CCleaner, open het programma en see for yourself.Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:46:
werkt niet met firefox, werkt alleen met de standaart browser van windows helaas
Die zijn natuurlijk ook gemakkelijk met de hand om te zetten via about:config
Even zoeken en je krijgt dan ook wat adviezen welke waardes deze zouden moeten hebben.
http://kb.mozillazine.org/Network.http.max-connectionsRecommended settings
If you are not using a proxy and experience problems not being able to download multiple files, you can raise this value. It is, however, considered poor etiquette to make too many connections to a server and may lead to you being banned from that server. Anything above 10 is excessive.
http://kb.mozillazine.org...ax-connections-per-server
In firefox3 staan ze al aardig hoog vergeleken met FF2.
[ Voor 19% gewijzigd door Kixtart op 19-06-2008 13:59 ]
☻/
/▌
/ \
Zou iemand dit eens kunnen testen?
Update:
Ook al is het vaag, las net dit over deze setting:
Dus laat maarThe maximum number of connections of any type is controlled by network.http.max-connections, which will always take precedent over this preference.
Update Update:
user_pref(“network.http.max-connections",40); in User.js doet bij mij ook niets
[ Voor 46% gewijzigd door bitpixl op 19-06-2008 14:35 ]
Vraagje; Ik kan op last.FM geen muziekjes meer pre-listenen. In IE6 werkt het wel. Kan iemand ff checken of dit mijn probleem is of een FF3 probleem? Failed to connect zegt ie. In FF2 nooit probleem gehad.
Aargh dom... Had last.fm nog niet toegevoegd aan NoScript exceptions... Werkt weer!
[ Voor 11% gewijzigd door Mar2zz op 19-06-2008 14:42 ]
Wat doet deze hack?jfeelders schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:42:
Voor de volledigheid nog mijn lijstje met about:config tags die ik gewijzigd heb sinds de nieuwe install:
• general.smoothScroll;true
[/small]
NVM. Heb het al
[ Voor 4% gewijzigd door Robbie T op 19-06-2008 14:40 ]
Smooth scrolling can be very useful if you read a lot of long pages. Normally, when you press Page Down, the view jumps directly down one page. With smooth scrolling, it slides down smoothly, so you can see how much it scrolls. This makes it easier to resume reading from where you were before.
☻/
/▌
/ \
Daarna heb ik de waarde weer handmatig veranderd in 30 en in User.js deze regel weer toegevoegd:
user_pref(“network.http.max-connections",40);
Firefox weer opgestart, maar nog steeds blijft hij dus weer op default "30" staan.
User.js plaats je in de "Profile" directory.
Als iemand dit kan testen kan ik uitsluiten of het nou aan mijn install ligt of dat het toch iets anders is.
network.http.max-connections;50
network.http.max-connections-per-server;20
network.http.max-persistent-connections-per-server;10
☻/
/▌
/ \
Dat werkt idd wel, maar het voordeel van zo'n User.js bestand is dat bij een compleet nieuwe install je alleen die file in je profile dir kopieerd en je settings dan in 1x weer goed staan.Kixtart schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 15:01:
Ik gebruik geen user.js bestand, maar heb het gewoon even wat omhoog gezet via about:config en alles blijft gewoon netjes staan:
network.http.max-connections;50
network.http.max-connections-per-server;20
network.http.max-persistent-connections-per-server;10
Verwijderd
Ik heb het probleem met 1 site tenminste, Ebay wil nog wel eens lastig doen.sub0kelvin schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:00:
Ik denk dat het handig is als je vertelt welke sites dit betreft. Anders is het te veel gissen naar de reden dat het niet werkt.
Leuke addon, ik heb ook het gevoel dat het met de Power setting allemaal ietsjes vlotter gaatMar2zz schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:50:
Fasterfox is niet voor 3.0 geschikt, toen vond ik deze: Tweak Network addon. Als je die op power zet dan merk je wel degelijk verschil. Pagina's verschijnen instant!
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2008 17:02 ]
☻/
/▌
/ \
Als ik google.nl intik dan zou die daarna toch in de url bar moeten komen te staan? Dat doet ie hier niet in ieder geval.Kixtart schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 18:50:
about:config -> browser.urlbar.MatchOnlyTyped = true
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Dit topic is gesloten.