Zojuist versie 3 over versie 2 heen geinstalleerd, IE was mijn default browser. Ligt het nu aan mij of heeft Firefox zichtzelf zonder te vragen default browser gemaakt? Het kan zijn dat ik een schermpje per ongeluk heb doorgetikt, maar indien dat niet het geval is: kutactie! Zelfs IE vraagt er netjes om.
Opnieuw openen van de huidige tab? bedoel je een duplicate tab? kan alleen via addons volgens mij, tabmixplus of Duplicate Tab.
Tijdens FF3 install is in eerste of 2e schermpje de vraag of je FF als standaard browser wilt installeren. En inderdaad staat ie standaard aangevinkt.
Tijdens FF3 install is in eerste of 2e schermpje de vraag of je FF als standaard browser wilt installeren. En inderdaad staat ie standaard aangevinkt.
[ Voor 29% gewijzigd door Mar2zz op 18-06-2008 09:18 ]
Yup het laatste..., wordt in de installatie gevraagd of je FF als default wilt instellen.sopsop schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:15:
Zojuist versie 3 over versie 2 heen geinstalleerd, IE was mijn default browser. Ligt het nu aan mij of heeft Firefox zichtzelf zonder te vragen default browser gemaakt? Het kan zijn dat ik een schermpje per ongeluk heb doorgetikt, maar indien dat niet het geval is: kutactie! Zelfs IE vraagt er netjes om.
Heb even een uninstall gedaan en inderdaad: er staat een vinkje voor bij de standard of custom installation selectie. My bad.Mr_Dark schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:20:
[...]
Yup het laatste..., wordt in de installatie gevraagd of je FF als default wilt instellen.
Hm, ik ga zo maar ff een clean install doen van me FF3
Never Mind

[ Voor 91% gewijzigd door pven op 18-06-2008 09:25 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Eigenlijk werken deze settings beter om de "awesomebar" uit te zetten:
Ga naar About:Config.
Type: browser.url
dubelklik op de volgende regels en verander ze naar:
browser.urlbar.matchBehavior : 2
browser.urlbar.maxRichResults : -1
FireFox opnieuw starten.
De -1 optie zorgt ervoor dat je ook niet meer een klein (lelijk) balkje te zien krijgt als je op de dropdown arrow klikt in je adresbalk.
FireFox opnieuw starten.
De -1 optie zorgt ervoor dat je ook niet meer een klein (lelijk) balkje te zien krijgt als je op de dropdown arrow klikt in je adresbalk.
[ Voor 5% gewijzigd door bitpixl op 18-06-2008 10:52 ]
Helaas heeft een fresh install:Brantje schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:24:
Hm, ik ga zo maar ff een clean install doen van me FF3
- Verwijderd FF 3 via software
- Alles in Local settings van huidige user
Niet geholpen met het "bold" probleem.
Ik blijf nog steeds dikke letters zien en het is echt super vervelend.
Zelfs voor de optie kiezen om Persoonlijke instellingen te verwijderen helpt niet.
[ Voor 10% gewijzigd door Brantje op 18-06-2008 09:36 ]
Ik word gek, ik kan de opensearchfox addon niet meer vinden. Kan iemand mij die wijzen? ik wil ff mijn searchengines updaten, en daarmee gaat dat het snelst, en niet alles staat op mycroft.
Als ik naar [Firefox] Wat vinden we ervan? Deel XI (eerste pagina van de topic) ga in FF 3 crasht de boel bij mij?
Net getest bij een collega en die heeft precies hetzelfde probleem..
Net getest bij een collega en die heeft precies hetzelfde probleem..
Hier is het geen probleem.
Alleen ik heb weer last van die uber lelijke bold letters >_>
Alleen ik heb weer last van die uber lelijke bold letters >_>
Nergens last van daar, met 100 ppp.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Hmm, als ik een reply post is mijn tekst wit (handig op een witte background
)
En een link klikken levert een groen vakje op....
[ Voor 24% gewijzigd door Diabolical op 18-06-2008 09:38 ]
"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."
Bedankt:) het werkt netjes en mooi hierVerwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 02:11:
[...]
Vind het ook enorm irritant, daarnaast ook die ronde hoeken van de adresbalk.
Heb wat gevonden om die irritante adresbalk weg te krijgen:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/6227
Jammer dathet weer via een addon moet maargoed...eht werkt
Om de één of andere reden maakt firefox hier op het werk alle tekst dikgedrukt. Thuis heeft hij daar geen last van, maar ik kan het nergens vinden. Ik heb hem al meerdere keren opnieuw geinstalleerd, in about:config alles met fonts op default gezet, alle windows fonts van een andere computer hierheen gekopieerd (in het verleden zijn er een hoop fonts verwijderd). Maar niks helpt, en het ziet er toch erg storend uit.
Iemand enig idee?
Iemand enig idee?
Als je de oplossing hebt laat mij het ook even weten.Slurpgeit schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:48:
Om de één of andere reden maakt firefox hier op het werk alle tekst dikgedrukt. Thuis heeft hij daar geen last van, maar ik kan het nergens vinden. Ik heb hem al meerdere keren opnieuw geinstalleerd, in about:config alles met fonts op default gezet, alle windows fonts van een andere computer hierheen gekopieerd (in het verleden zijn er een hoop fonts verwijderd). Maar niks helpt, en het ziet er toch erg storend uit.
Iemand enig idee?
Ik heb exact het zelfde probleem.
even een kleine mededeling voor de tweakende tweaker: in FF3 worden de bookmarks niet meer opgeslagen in de bookmarks.html-file die je kan plaatsen waar je wil met browser.bookmarks.file. Nu wordt in de profiel-map een file places.sqlite gebruikt. Ik ben er nog niet achter hoe je die file verplaatst...
Het lijkt wel of het alleen bij pagina's is die het niet zelf definiëren in de CSS oid. De firefox site zelf doet het wel goed, en ook alle vBulletin forums geven normale text.Brantje schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:52:
[...]
Als je de oplossing hebt laat mij het ook even weten.
Ik heb exact het zelfde probleem.
@slurpgeit:
Dit heb jij dus ook:
Dit heb jij dus ook:
Ja, precies hetzelfde. Erg vervelend. Het is wel opgelost als ik bij de font opties iets uitzet in de geest van "sites zelf laten bepalen welk lettertype.. ". Maar dan gebruikt hij weer een ander raar font.
W00t, dat werkt idd.
Dan gebruikt het lettertype wat jij ingesteld hebt.
Ik was hier nog niet achter maar dat is opzich al veel beter
.
Iig geen vette tekst meer, het vet droop van me scherm af >_>.
Edit:
En zodra ik hem op arial zet heb ik weer vette tekst.
Denk dat ik ff een Bug ga reporten @ mozilla.
Dan gebruikt het lettertype wat jij ingesteld hebt.
Ik was hier nog niet achter maar dat is opzich al veel beter
Iig geen vette tekst meer, het vet droop van me scherm af >_>.
Edit:
En zodra ik hem op arial zet heb ik weer vette tekst.
Denk dat ik ff een Bug ga reporten @ mozilla.
[ Voor 21% gewijzigd door Brantje op 18-06-2008 10:07 ]
Toch vreemd, dan zou tweakers bepalen dat het vetgedrukt moet zijn als je omgekeerd redeneert. En dat lijkt me toch niet, het ziet er niet uit.
Is matchbehavior 2 niet beter?Skillz schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:31:
browser.urlbar.matchBehavior : 0
http://kb.mozillazine.org/Browser.urlbar.matchBehavior
Met 0 krijg je dat hij steeds woorden zoals thepiratebay vindt ipv gewoon ebay en die ook toont in de urlbar.
☻/
/▌
/ \
Ik heb hem nu op Times new roman.Mar2zz schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 10:08:
Toch vreemd, dan zou tweakers bepalen dat het vetgedrukt moet zijn als je omgekeerd redeneert. En dat lijkt me toch niet, het ziet er niet uit.
Lieft heb ik toch de style sheet van de site maar dan is 90% van de sites op het web vet gedrukt en dat leest niet echt bepaald fijn.
@Slurpgeit.
Als je naar de site die in me myreact staat zie jij daar ook dikke letters?
[ Voor 15% gewijzigd door Brantje op 18-06-2008 10:13 ]
Diabolical schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:37:
Hmm.. mijn browser.display.focus_background_color waarde is #117722 wat dus die lelijke groene kleur oplevert. Hoe is dat bij anderen?
Gevonden.. use_focus_colors stond op true ipv false en leverde dus vreemde dingen op..
[ Voor 13% gewijzigd door Diabolical op 18-06-2008 10:19 ]
"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."
Bij mij laat hij niets meer zien?Kixtart schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 10:08:
[...]
Is matchbehavior 2 niet beter?
http://kb.mozillazine.org/Browser.urlbar.matchBehavior
Met 0 krijg je dat hij steeds woorden zoals thepiratebay vindt ipv gewoon ebay en die ook toont in de urlbar.
Edit: Na het lezen van je url, lijkt "2" me idd beter
[ Voor 7% gewijzigd door bitpixl op 18-06-2008 10:23 ]
Hierbij post ik mijn "userChrome.css" (Te plaatsen in de map 'Chrome' in je Firefox 'Profile' directory)
Als iemand weet hoe ik de "Recent Pages" dropdown arrow kan weghalen (staat bij je 'forward'/'back' arrows), ben ik diegene erg dankbaar
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| /* Custom userChrome.css Skillz 18-06-2008 */ /* hide the list all tabs button */ .tabs-alltabs-button{display:none !important;} /* hide the throbber loading circle in firefox */ #throbber-box{display:none!important;} /* hide the Back button when there's nothing to go back to */ #back-button[disabled="true"]{display:none!important;} /* hide the Forward button when there's nothing to go forward to */ #forward-button[disabled="true"]{display:none!important;} /* hide the Stop button when there's nothing to stop */ #stop-button[disabled="true"]{display:none!important;} /* make inactive tabs fainter */ #content tab:not([selected="true"]){-moz-opacity:0.7!important;} /* hide the Search bar dropmarker */ .searchbar-dropmarker-image{display:none!important;} /* hide the Search Go Button */ .search-go-button{display:none!important;} /* Remove the Bookmark star*/ #star-button{display:none!important;} /* hide live feed 'RSS' icon in Address url toolbar */ #feed-button{display:none!important;} /* Remove Unimportant Location Bar Icon Text */ #identity-icon-label{display:none!important;} /* Remove the "Go arrow" when typing new URL */ #go-button{display:none !important;} |
Als iemand weet hoe ik de "Recent Pages" dropdown arrow kan weghalen (staat bij je 'forward'/'back' arrows), ben ik diegene erg dankbaar
[ Voor 4% gewijzigd door bitpixl op 18-06-2008 10:29 ]
Het bevalt me best wel, geïnstalleerd zonder enige problemen.
En zo goed als alle addons werken.
Die about:config waarschuwing is ook wel grappig.
En zo goed als alle addons werken.
Die about:config waarschuwing is ook wel grappig.
Merk nog niet zo heel veel verschil tijdens het surven. Opstarten gaat wel een stuk vlotter bij mij. Er is echter één ding waar ik me echt dood aan irriteer. Als je iets intypt in de adresbalk dan worden de sites die je al bezocht heb echt afschuwelijk flashy weergegeven, met tekentjes en een groengekleurde url er onder. Schrik me elke keer het leplazerus als ik een site intik. In dit topic al gelezen dat er dus een addon voor is, maar waarom kan je die onzin niet uitzetten in FF zelf? Vind ik toch wel erg sneu.
Of lees even mijn post op de vorige page, dan kan je adresbalk uitzetten zonder addon.
(Maar gemakkelijk is het niet idd)
(Maar gemakkelijk is het niet idd)
[ Voor 18% gewijzigd door bitpixl op 18-06-2008 10:54 ]
Daar zijn al erg veel klachten over gekomen, ik denk dat mozilla binnenkort zelf de mogelijkheid geeft om dat uitteschakelen.WaWaWiiiiWa schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 10:49:
Merk nog niet zo heel veel verschil tijdens het surven. Opstarten gaat wel een stuk vlotter bij mij. Er is echter één ding waar ik me echt dood aan irriteer. Als je iets intypt in de adresbalk dan worden de sites die je al bezocht heb echt afschuwelijk flashy weergegeven, met tekentjes en een groengekleurde url er onder. Schrik me elke keer het leplazerus als ik een site intik. In dit topic al gelezen dat er dus een addon voor is, maar waarom kan je die onzin niet uitzetten in FF zelf? Vind ik toch wel erg sneu.
Verwijderd
Veel mensen hebben het over de 'most visited' button ofzo? Maar waar kan ik die vinden? Volgens mij zit ik er overheen te kijken ofzo.
ik was er binnen 24 uur aan gewend en wil niet meer terug. Hij leert snel en intuïtief en ik hoef geen URLs meer te onthouden.
Uiteraard moet er wel een knopje voor komen, want het is nogal een klap voor veel mensen.
Uiteraard moet er wel een knopje voor komen, want het is nogal een klap voor veel mensen.
Nee, die zijn gewoon normaal. Het heeft iets te maken met het Arial font, maar wat.Brantje schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 10:10:
[...]
@Slurpgeit.
Als je naar de site die in me myreact staat zie jij daar ook dikke letters?
/edit: ik heb nu in linux alle arial fonts verwijderd en vervangen met arial fonts van een andere winxp machine. Op het eerste gezicht leek het niet te werken, maar na een keer de windows fonts map te openen in windows staat nu alle tekst opeens goed! Ik heb dus geen idee WAT ik gedaan heb, maar het werkt wel.
[ Voor 30% gewijzigd door Slurpgeit op 18-06-2008 11:07 ]
Wel jammer dat adblock (nog) niet werkt met firefox 3..
Voor mensen die met Gmail werken: zonder extensies "mailto:" links doorkoppelen aan gmail: http://lifehacker.com/392...ch-gmail-for-mailto-links
^^ ABP (Adblockplus) werkt perfect hier!
^^ ABP (Adblockplus) werkt perfect hier!
[ Voor 11% gewijzigd door LtMarx op 18-06-2008 11:14 ]
Verwijderd
Klopt het dat als ik met de RC2 "check for updates" doe dat de final niet verschijnt? Hebben meer mensen hier "last" van of moet ik gewoon updaten via de installer?
adblock_plus-0.7.5.5-fx+tb+sm.xpi werkt hier prima?Sefaex schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 11:13:
Alleen de element hiding helper voor FF3 kan ik niet vinden
Edit: Fixed
[ Voor 8% gewijzigd door bitpixl op 18-06-2008 11:18 ]
ff 3 draait ook hier.
vind um wel lekker.
was alleen ff pielen met de backup van de bookmarks.
na wat knutselen kon ik de favorieten via het menu importeren wel goed krijgen.
hebben ze daar nu een bestan .json van gemaakt ipv bookmarks.html ??
zie screen om te zien hoe ik um nu heb aangepast.
windows media player plugin werkt ook prima in ff3.0
mozbackup werkt ook goed.
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/746495.html
vind um wel lekker.
[ Voor 10% gewijzigd door jejeh op 18-06-2008 11:18 ]
Zou je een zipje kunnen maken met die bestanden erin en die ff ergens online gooien?Slurpgeit schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 11:05:
[...]
Nee, die zijn gewoon normaal. Het heeft iets te maken met het Arial font, maar wat.
/edit: ik heb nu in linux alle arial fonts verwijderd en vervangen met arial fonts van een andere winxp machine. Op het eerste gezicht leek het niet te werken, maar na een keer de windows fonts map te openen in windows staat nu alle tekst opeens goed! Ik heb dus geen idee WAT ik gedaan heb, maar het werkt wel.
Misschien dat het hier ook helpt.
Ik heb gemiddeld ongeveer 15 tabs openstaan, en ik moet zeggen dat het geheugengebruik stabiel rond de 180mb blijft.
Is nog veel maar het is al 100% minder dan met FF 2
Is nog veel maar het is al 100% minder dan met FF 2
RC2 is gelijk aan de finalVerwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 11:14:
Klopt het dat als ik met de RC2 "check for updates" doe dat de final niet verschijnt? Hebben meer mensen hier "last" van of moet ik gewoon updaten via de installer?
Ik heb net even de arial fonts op nieuw geinstaleerd, ik heb nu geen last meer van dikke letters
.
De fonts heb ik hier vandaan.
Misschien dat ik ergens volledig overheen heb gekeken maar hoe haal ik mijn volledige history uit mijn address-bar?
Zeg maar: in FF2.x kon ik beginnen met de URL htt://gathe en dat werd dan aangevuld tot 2 of 3 URL's die ik regelmatig bezoek zoals http://gathering.tweakers.net en http://gathering.tweakers.net/forum/myreact
Maar als ik in FF3.x nu begin met http://gathe, dan vind de browser het nodig om te gaan spitten in alle topics die ik recentelijk heb bekeken en ik krijg nu 12 mogelijke URL's te zien, niet gerangschikt op tijd/datum (want ook oudere topics) en ook niet gerangschikt op "lengte van URL".
Zeg maar: in FF2.x kon ik beginnen met de URL htt://gathe en dat werd dan aangevuld tot 2 of 3 URL's die ik regelmatig bezoek zoals http://gathering.tweakers.net en http://gathering.tweakers.net/forum/myreact
Maar als ik in FF3.x nu begin met http://gathe, dan vind de browser het nodig om te gaan spitten in alle topics die ik recentelijk heb bekeken en ik krijg nu 12 mogelijke URL's te zien, niet gerangschikt op tijd/datum (want ook oudere topics) en ook niet gerangschikt op "lengte van URL".
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Kan je me vertellen hoe je dat gedaan hebt met de bookmarks uit IE .... krijg het niet voorelkaar. Wel waardeloos van FF btw.jejeh schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 11:15:
ff 3 draait ook hier.
vind um wel lekker.
Als je een compleet nieuwe instalatie doet van FF, dan vraagt FF of je bookmarks wilt inporteren van IE.
Je kan het ook vinden onder Bestand->Importeren
Addblock werkt wel met ff3.Sefaex schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 11:13:
Heb hem er zelf opstaan.
voor de duidelijkheid :RoaDHouse schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 11:29:
[...]
Kan je me vertellen hoe je dat gedaan hebt met de bookmarks uit IE .... krijg het niet voorelkaar. Wel waardeloos van FF btw.
had mijn favorieten van het firefox 2.0.0.14 profiel ergens anders op een schijf gezet.
dus geen ie favorieten [ gebruik geen IE ]
daarna wilde ik die favorieten dus gewoon weer in de nieuwe profiel map mikken,dit ging niet goed.
heb toen via bladwijzers/bladwijzers organiseren/importeren de favorieten die ik had geimporteerd.
Dat werkt dus nietBrantje schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 11:32:
Als je een compleet nieuwe instalatie doet van FF, dan vraagt FF of je bookmarks wilt inporteren van IE.
Ik kon het niet vinden in dit topic, maar hoe zorg je er in Godsnaam voor dat je bookmarks NIET in je addressbar verschijnen (de nieuwe FF3 functie)? Sommige bookmarks zijn minder politiek correct als die verschijnen onder de ogen van collega's....
[ Voor 4% gewijzigd door apNia op 18-06-2008 11:41 ]
Is al een aantal keer hier in het topic uitgelegt, zal ff kijken voor je.apNia schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 11:41:
Ik kon het niet vinden in dit topic, maar hoe zorg je er in Godsnaam voor dat je bookmarks NIET in je addressbar verschijnen (de nieuwe FF3 functie)? Sommige bookmarks zijn minder politiek correct als die verschijnen onder de ogen van collega's....
edit:
En waarom krijg ik bij elke plugin de melding: "$plugin_name is niet beschikbaar voor Windows."Skillz schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:31:
FireFox opnieuw starten.
[ Voor 43% gewijzigd door Brantje op 18-06-2008 11:44 ]
Adblock is niet compatibel met ff3, maar heb net adblock plus gedownload dankzij tips van bovenstaande reacties. En Adblock plus werkt super.Simon Verhoeven schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 11:34:
[...]
Addblock werkt wel met ff3.
Heb hem er zelf opstaan.
Zou je me een urltje kunnen geven waar die staat?
Zit me echt rot te zoeken naar Adblock plus
dat killed m'n searchen door history OOK, ik wil ENKEL dat ie niet zoekt door m'n bookmarksBrantje schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 11:42:
[...]
Is al een aantal keer hier in het topic uitgelegt, zal ff kijken voor je.
Volgens mij is dat toch gewoon de optie:
browser.urlbar.MatchOnlyTyped
Hij zoekt dan alleen wat je getypt hebt en niet bookmarks.
☻/
/▌
/ \
Kixtart, werkt perfect hier.
Nu alleen nog Tab Mix Plus zien te fixen , erg fijne addon.
Net zoals Firebug, mis ik ook wel.
Net zoals Firebug, mis ik ook wel.
Sweet dat is 'm, thank the Lord!Kixtart schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 11:53:
Verwijderd
Iemand die weet hoe je de button in de download manager weer terug krijgt die naar de map gaat waar je de bestanden op slaat? Kan niks vinden in about:config.
//edit: hmm rechtermuisknop op een item kun je open containing folder kiezen
//edit: hmm rechtermuisknop op een item kun je open containing folder kiezen
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 12:17 ]
Verwijderd
Mee eensch. En de dev-build draait hier probleemloos onder FF3.Brantje schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:02:
Kixtart, werkt perfect hier.
Ah, mooi. Is m'n gevogel toch nog ergens goed voor geweestBrantje schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 11:29:
Ik heb net even de arial fonts op nieuw geinstaleerd, ik heb nu geen last meer van dikke letters.
Dev versie geinstaleerd, deze heb ik wel gemist.
Wat me opvalt is dat FF3 erg snel is.
Ook Met het opstarten en laden van websites is FF3 sneller dan FF2.
Ook in je history doorzoeken is wel makkelijk, zolang je niet naar bepaalde sites gaat
Mozilla heeft weer top werk geleverd
Wat me opvalt is dat FF3 erg snel is.
Ook Met het opstarten en laden van websites is FF3 sneller dan FF2.
Ook in je history doorzoeken is wel makkelijk, zolang je niet naar bepaalde sites gaat
Mozilla heeft weer top werk geleverd

Weet iemand een manier om die dropdown arrow in de url-box weg te halen?
Als ik toch de history uitzet, kan die ook wel weg
Als ik toch de history uitzet, kan die ook wel weg
Gewoon Adblock Plus in je adresbalk intypen, dan kom vanzelf terecht op die site.Brantje schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 11:44:
Zou je me een urltje kunnen geven waar die staat?
Waardeloze browser, je kan niet eens normaal je bookmarks importeren. Zelfde als bij de vorige versies.
Geef mij maar IE-7 dat wekt tenminste normaal.
Geef mij maar IE-7 dat wekt tenminste normaal.
Orginize bookmarks->import niet goed genoeg?
☻/
/▌
/ \
Bookmarks importeren kan wel. Je slaat ze op als bookmarks.html in IE of FF2 en dan ga je via Extra, Bladwijzers organiseren, bestand, importeren. Dan kan je er mee doen wat je wilt.
Ik vind die meest bezocht een mooie feature in de bladwijzerbalk. Ik had daar eerst een bladwijzermapje voor dat ik zelf maintainde. Nu automatisch. myreact enzo staan er netjes in, evenals de andere forums die ik vaak bezoek.
Ook geniaal die builtin addonbrowser. Er zijn alleen nogal wat problemen, sommige addons zijn niet normaal te downen, ongeldige bestandshashes ofzo...
Ik vind die meest bezocht een mooie feature in de bladwijzerbalk. Ik had daar eerst een bladwijzermapje voor dat ik zelf maintainde. Nu automatisch. myreact enzo staan er netjes in, evenals de andere forums die ik vaak bezoek.
Ook geniaal die builtin addonbrowser. Er zijn alleen nogal wat problemen, sommige addons zijn niet normaal te downen, ongeldige bestandshashes ofzo...
Bedankt, veel beter zo. Wat is die nieuwe adresbalk klote zeg...Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 02:11:
[...]
Vind het ook enorm irritant, daarnaast ook die ronde hoeken van de adresbalk.
Heb wat gevonden om die irritante adresbalk weg te krijgen:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/6227
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
FF3 bevalt tot nu toe goed. Alleen sinds FF3 wordt www.vi.nl niet goed opgebouwd. Middelste tabel staan van onderen. In FF2 ging dat nog wel goed.
Zo, de nieuwe versie ziet er wel goed uit
. Gewoon over FF2 geïnstalleerd, en geen problemen. Moest alleen ff nieuwe IEtab installeren. Verder werkt hij erg vlot.
Alleen één probleem, bij mijn 'Downloads' was er altijd een button om rechtstreeks naar je download map te gaan. Deze is nergens meer te vinden, iemand enig idee hoe ik deze terug krijg?
Alleen één probleem, bij mijn 'Downloads' was er altijd een button om rechtstreeks naar je download map te gaan. Deze is nergens meer te vinden, iemand enig idee hoe ik deze terug krijg?
HELD! Eindelijk weer zoals het was!Kixtart schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 11:53:
Misschien is het ook niet zo gek die site heeft bijna 500 errors.Kaap schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:41:
FF3 bevalt tot nu toe goed. Alleen sinds FF3 wordt www.vi.nl niet goed opgebouwd. Middelste tabel staan van onderen. In FF2 ging dat nog wel goed.
Misschien dat het daar aan ligt.
De meeste sites werken hier nog gewoon.
Moet alleen nog ff IE tab voor FF3 zien te scoren.
[ Voor 29% gewijzigd door Brantje op 18-06-2008 12:45 ]
Ik kan colorzilla nergens meer vinden bij Add-on
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/1419Brantje schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:44:
Moet alleen nog ff IE tab voor FF3 zien te scoren.
Snel gevonden via die nieuwe bar
Die knop weet ik niet, maar ik kan je downloadstatusbar aanraden. Kleiner, functioneler en gewoon erg goed/mooi.Dix0r schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:43:
Zo, de nieuwe versie ziet er wel goed uit. Gewoon over FF2 geïnstalleerd, en geen problemen. Moest alleen ff nieuwe IEtab installeren. Verder werkt hij erg vlot.
Verwijderd
Oplossing gevonden, blijkbaar een probleem met de font-rendering van Helvetica Type 1 font, het rare is dat het een probleem was in Firefox 3 Beta 1 en het volgens Bugzilla fixed is maar dat is het dus niet ... de oplossing: Helvetica.ttf verwijderen uit je Fonts folderVerwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 22:10:
Toevallig was ik daarnet op http://validator.w3.org/
Check de tekst bovenaanDit was volgens mij niet met Firefox 2
[afbeelding]
Ik heb het even getest met de engelse (en-us) als de nederlandstalige (nl) versie op men 2 computers(Firefox 3 Final)
Dit vind ik trouwens ook nog een handige omdat ik veel met tabs werk. Het probleem is dat ik soms direct op het kruisje klik als ik naar een andere tab ga:
http://kb.mozillazine.org/Browser.tabs.closeButtons
browser.tabs.closeButtons -> 0
Value -> 0 vind ik zelf het handigste.
Wel een close button, maar alleen op de tab waar de focus opstaat
En deze is voor sommige ook handig:
http://kb.mozillazine.org...history.max_total_viewers
Wat mij betreft hoeven er niet meer dan 2/3 gecached te worden voor back/forward buttons dus heb hem zelf op 3 gezet.
Wat mij betreft hoeven er niet meer dan 2/3 gecached te worden voor back/forward buttons dus heb hem zelf op 3 gezet.
[ Voor 23% gewijzigd door Kixtart op 18-06-2008 13:02 ]
☻/
/▌
/ \
Ik gebruik foxmarks, deze slaat mijn bookmarks op, op hun server.Mar2zz schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:36:
Bookmarks importeren kan wel. Je slaat ze op als bookmarks.html in IE of FF2 en dan ga je via Extra, Bladwijzers organiseren, bestand, importeren. Dan kan je er mee doen wat je wilt.
Maakt dus niet uit waar ik zit te werken, als ik maar even foxmarks installeer, heb ik de beschikking over mijn bookmarks. (en synct dus automatisch)
Voor veel extensies is er nog geen FF3 versie te vinden via de addon site van Mozilla. Vaak staan er wel beta's op de homepage van de betreffende extensie.
Mijn dank is grootKixtart schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:57:
Dit vind ik trouwens ook nog een handige omdat ik veel met tabs werk. Het probleem is dat ik soms direct op het kruisje klik als ik naar een andere tab ga:
Iemand een idee hoe ik bookmarks zo kan sorteren dat de folders bovenaan staan en daaronder de linkjes? Ik heb bij mijn vriendin Fx geinstalleerd en de bookmarks uit IE geïmporteerd, maar hij sorteert nu op naam zonder onderscheid te maken tussen folders en links.
Edit:
Alsjemenou, ik klikte nog een beetje wild in het rond en nu klopt het wel...
Edit:
Alsjemenou, ik klikte nog een beetje wild in het rond en nu klopt het wel...
[ Voor 14% gewijzigd door posttoast op 18-06-2008 13:20 ]
Wel een leuke add-on, maar ik krijg er de button niet mee terugMar2zz schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:50:
[...]
Die knop weet ik niet, maar ik kan je downloadstatusbar aanraden. Kleiner, functioneler en gewoon erg goed/mooi.
Nee, dat werkt dus niet. Ik heb de Fav weer in de orginele map geplaatst... dit werkt ook niet.Kixtart schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:27:
Orginize bookmarks->import niet goed genoeg?
Had nml de Fav op een andere locatie staan. ivm image terugzetten.
Bladwijzers organiseren. daar kan je door te slepen volgorde zelf aanpassen.
iemand al een chrome hack die werkt voor tabdropdownoverzicht-knopje te verwijderen?
En VI nog niet, dat zal best wel VI's schuld zijn, maar irritant blijft het.
En VI nog niet, dat zal best wel VI's schuld zijn, maar irritant blijft het.
Ik ben nog het zoeken hoe ik de history uit het menu leeg krijg of deze menuknop helemaal verwijderd. Als ik iets terug zoek werk ik altijd via alt-h en nooit via dat menu dus mag wat mij betreft weg/leeg.
De recently closed tabs geldt hetzelfde voor en ik dacht dat ik een oplossing had, maar bleek niet zo handig: http://kb.mozillazine.org/Browser.sessionstore.max_tabs_undo
Die kan je op 0 zetten en dan zijn de recently closed tabs weg, maar als je browser restart werkt je SessionRestore ook niet meer. 15 is handiger voor de SessionRestore hier, omdat ik veel met tabs werk.
De recently closed tabs geldt hetzelfde voor en ik dacht dat ik een oplossing had, maar bleek niet zo handig: http://kb.mozillazine.org/Browser.sessionstore.max_tabs_undo
Die kan je op 0 zetten en dan zijn de recently closed tabs weg, maar als je browser restart werkt je SessionRestore ook niet meer. 15 is handiger voor de SessionRestore hier, omdat ik veel met tabs werk.
☻/
/▌
/ \
En nog een paar leuke userChrome.css entries:
@hierboven: Recently closed tabs? en die dropdown voor history ben ik ook mee bezig
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| /* Remove the "Go arrow" when typing new URL */ #go-button{display:none!important;} /* hide focus rings around active tab */ .tabbrowser-tabs>tab:focus.tab-middle{-moz-outline:none!important;} /* remove dropdown button url-box */ .autocomplete-history-dropmarker{display:none!important;} |
@hierboven: Recently closed tabs? en die dropdown voor history ben ik ook mee bezig
[ Voor 10% gewijzigd door bitpixl op 18-06-2008 13:46 ]
Heeft iemand deze al getest op mac os 10? Is deze versie 3 sneller dan versie 2 ?
Een vriend van mij heeft hem getest op de Mac en was onder de indruk. Schijnt vlotter te zijn als Safari.zwik schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 13:43:
Heeft iemand deze al getest op mac os 10? Is deze versie 3 sneller dan versie 2 ?
Jongens,
Ik heb even een vraag over de nieuwe Firefox 3.
Een van mijn favoriete websites http://www.vi.nl/ wordt niet meer correct weergegeven in firefox 3. Het midden gedeelte (flash) wordt niet meer op de juiste plek geplaatst. Firefox 3 plaats het een stuk naar onder. Hebben jullie hetzelfde en ligt dit aan de nieuwe Firefox of aan vi.nl? In firefox 2 had ik er geen enkel probleem mee namelijk.
Ik heb even een vraag over de nieuwe Firefox 3.
Een van mijn favoriete websites http://www.vi.nl/ wordt niet meer correct weergegeven in firefox 3. Het midden gedeelte (flash) wordt niet meer op de juiste plek geplaatst. Firefox 3 plaats het een stuk naar onder. Hebben jullie hetzelfde en ligt dit aan de nieuwe Firefox of aan vi.nl? In firefox 2 had ik er geen enkel probleem mee namelijk.
Staat eronder. Of het aan brakke code ligt van de site weet ik niet, maar op dit moment ligt het dus aan FF3
(wat een slome site zeg met al die flashdingen)
☻/
/▌
/ \
ja om teKixtart schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:14:
(wat een slome site zeg met al die flashdingen)

Oef wat een code zeg 
Ik zeg dat het een combinatie is van JS, verkeerde sizes en CSS is (oftewel de site moet zich even aanpassen
)
Ik zeg dat het een combinatie is van JS, verkeerde sizes en CSS is (oftewel de site moet zich even aanpassen
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Sinds ik geupdate heb naar Firefox 3 heb ik dit probleem op Nu.nl:

Hij blijft bijna altijd op Nu.nl de vorige site achtergrond houden, alleen de nieuwe dingen worden opgebouwd.
Meer mensen met dit probleem? Misschien iemand al een oplossing gevonden?

Hij blijft bijna altijd op Nu.nl de vorige site achtergrond houden, alleen de nieuwe dingen worden opgebouwd.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Naast vi.nl doet hotmail.com ook heel raar. Als ik inlog staat die automatisch in die light versie en als ik me aanmeld voor de beter versie dat je voorbeeld van je email kan zien krijg ik hele tijd fout. Hij zegt dat ik dan cookies en tijdelijke internet bestanden moet legen maar het werkt niet. Kortom heeft iedereen van die schoonheidsfoutjes bij ff3?
Dat hotmail probleem had ik ook. Ik heb nog niet naar een oplossing gezocht omdat ik best weinig doe met dat emailadres. Hopelijk wordt dat vanzelf gefixed.
☻/
/▌
/ \
Denk dat het hotmail probleem (wat ik ook heb).
Vanzelf wel opgelost word door de devvers van hotmail/livemail.
Vanzelf wel opgelost word door de devvers van hotmail/livemail.
Verwijderd
CTRL-F5? Ik zie geen rare dingen aan Nu.nl.Phyxion schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:22:
Sinds ik geupdate heb naar Firefox 3 heb ik dit probleem op Nu.nl:
[afbeelding]
volgens mij heb ik ook een render bug in FF3 gevonden. Floats doen raar. Nou was dat opzich geen verassing (zie http://www.sitepoint.com/...eatures-new-in-firefox-3/) maar wat ik tegen kwam is toch wat anders.. Misschien is het niet opgevallen omdat de float rendering toch al veranderd was...
[ Voor 52% gewijzigd door .Johnny op 18-06-2008 14:38 ]
Dit topic is gesloten.