cardinal808 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 00:17:
[...]
Ben ik het niet helemaal mee eens. Mensen die turtelen bouwen eerst een defense. Daarna gaan ze op hun dooie gemak eens een armada opbouwen om de vijand te verslaan. En komen met een overpowered leger eens binnenvallen
Mensen die rushen, bouwen de volgorde om hun favo unit eruit te kunnen pompen en gebruiken defense om eventuele aanvallen af te slaan, als ze druk zijn een andere vijand in de grond te boren. Daarnaast zijn de aanvalsgroepen klein en worden eventueel onderweg aangevuld.
Mensen die rushen bouwen niet die volgorde af. Dat doen ze maar op zekere hoogte. Want als je tegen een goede speler speelt (dus niet iemand die turtelt) dan heeft ie waarschijnlijk een counter en daarop moet jij reageren. Rushen en het vervolg daarop is vanaf de allereerste moment zo efficient mogelijk spelen en reageren op / counteren wat je tegenstander doet. Turtlen is het tegenovergestelde. Daar kun je rustig ondertussen even een kopje koffie gaan halen want het gaat nergens over. Je bouwt een berg units, klikt ze na een half uur ff allemaal aan en stuurt ze naar de tegenstander (waar het woord overpowerd in dit verband vandaan komt weet ik niet, overpowerd is imo iets anders) om vervolgens te kijken wat er gebeurd.
Vroeger vond ik turtlen ook geweldig. Je kunt het nog lezen in de eerste Generals topics. Daar vraag ik me af in posts wat Alphega/Roet/Rival24 zo ontzettend leuk vinden aan steeds diezelfde rush doen. Ik vond het toen ook leuker om een vette basis te bouwen etc. Tot op een gegeven moment ik dat saai vond worden en meer kansen wou maken om te winnen. Toen ben ik vanzelf naar de rush kant gerold en merkte ik dat dat helemaal niet saai en steeds hetzelfde is. Ja, als je tegen "noobs" speelt is het saai, want die zijn dood na je rush. Tegen goede spelers is het allesbehalve saai.
Magoed, ik ga alweer veel te ver in op deze aloude discussie. Hij komt steeds weer en steeds heb je weer dezelfde kanten. Iedereen moet gewoon spelen wat ie leuk vindt. Snap het hele gedoe niet juist in CNC, iedere CNC is gericht geweest op snelle actie.
[...]
AoE is niet goed voor turtels doordat ze vele upgrades en resources hebben. AoE is een goed turtle spel omdat je vroeger muren om te toko kon bouwen.
Als je turtelt (of het nu goed is of niet, spel nooit gespeeld online) dan is het iig diepgaander dan CNC (is ook niet moeilijk natuurlijk, CNC is niet diepgaand qua resources en upgrades).
Edit: omg, net van de nr 18 op de 1vs1 ladder gewonnen. Stelt nog niets voor

.