[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 52 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 5.372 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:33
Ebay Ati ding:
The seller ended this listing early because the item was lost or broken.
Volgens mij is het geen van beiden :D en ineens staat er een andere *klik* was dus onzin, jammer was wel benieuwd naar de benchies :+

[ Voor 6% gewijzigd door Vandread op 19-03-2007 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-07 00:29
Kopen? :D
http://cgi.ebay.com/ws/eB...DZIP%252FPostal%26fvi%3D1

Wel nieuwe fotootjes...

[ Voor 3% gewijzigd door Joepi op 19-03-2007 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009

als je de vorige post leest ;) zie je dat die beindigd is :+
op de vorige pagina staan die foto's al gepost door CJ 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 19-03-2007 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
Anoniem: 23009 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 17:36:
[...]

als je de vorige post leest ;) zie je dat die beindigd is :+
op de vorige pagina staan die foto's al gepost door CJ 8)
Hij was zeker nooit te koop, maar de platjes zijn leuk mee genomen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joepi schreef op maandag 19 maart 2007 @ 17:39:
[...]

Hij was zeker nooit te koop, maar de platjes zijn leuk mee genomen :X
ja dat zekers die vuur rode cooler ziet er wel strak uit, hoewel in het zwarte had het wel mooier geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
Over at CeBIT, we overheard some production problems with R600. The yield at 65nm is very low at this point of time. It is projected by middle of April, AMD is only able to churn out some 20,000 Radeon X2900 XTX graphics cards and XT SKU might not even make it for the launch in May
http://www.vr-zone.com/?i=4828

Eventjes wachten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Tijdens CeBit zijn er veel geruchten te horen geweest over de R600. Een klein gedeelte van wat je gehoord hebt is echter waar. Er is veel aan mis-information gedaan. En vaak komt het niet uit het AMD kamp. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door CJ op 19-03-2007 18:18 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199989

CJ zou eigenlijk hier een aparte reply moeten maken,met wat er nu WAAR is en wat er NIET waar is,ik denk dat de meeste reporters en fabrkanten het zelf niet eens meer weten,lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ook ik weet niet altijd zeker wat waar is en niet waar. Soms weet ik heel zeker dat iets waar is of niet waar. Soms ook niet en moet ik dat eerst nog even checken bij een aantal bronnen. En in het meest uitzonderlijke geval dan kan ik bepaalde dingen gewoon nog niet verklappen, bevestigen of ontkennen, gewoonweg om een bron te beschermen. Dan hoop ik vaak dat de info op een andere manier uitlekt. ;)

Vaak kan je als lezer zelf wel een goed idee krijgen van wat waar is en wat niet waar is, door bepaalde sites gewoon goed op hun waarde te schatten. Op het internet is het helaas vaak het geval dat je last hebt van een sneeuwbal effect. Een site zegt iets, een andere site interpreteerd het weer helemaal anders en voor je het weet barst de bom.

Mijn 1 april grap van vorig jaar was daarvoor een heel goed voorbeeld, waarbij veel grote techsites gigantisch op hun bek gingen en 'mijn 1 april nieuws' als 'waarheid' te verkondigen. Sindsdien weet ik wel wie ik wel en niet moet vertrouwen wat betreft techsites. :)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Deathscythe__
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:54
was wel een mooie grap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05:56
Volgende 1 april komt eraan O-)

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:30
En dan gaat AMD iedereen in z'n gezicht uitlachen dat ze echt geloofden dat de R600 bestaat zeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cubefanatic schreef op maandag 19 maart 2007 @ 21:58:
[...]

En dan gaat AMD iedereen in z'n gezicht uitlachen dat ze echt geloofden dat de R600 bestaat zeker :P
heh als dat zou gebeuren hebben ze een grote fraude aan hun handen, dat zou betekenen dat AMD al die tijd heeft gelogen over die R600 :X heh lijkt me geen goed id om daar over grappen te gaan bedenken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWolf666
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-06-2022

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

Anoniem: 23009 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 22:41:
[...]

heh als dat zou gebeuren hebben ze een grote fraude aan hun handen, dat zou betekenen dat AMD al die tijd heeft gelogen over die R600 :X heh lijkt me geen goed id om daar over grappen te gaan bedenken :/
Tenzij ze gelijk met de R700 komen :P Maar dat zal wel niet..

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

compleet offtopic maar nu we toch bezig zijn over aprilgrappen,ik heb een originele gevonden _/-\o_

http://www.crazypc.com/other/misc/hovermouse.htm

geweldig idee,toch?? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BlackWolf666 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 22:42:
[...]
Tenzij ze gelijk met de R700 komen :P Maar dat zal wel niet..
heh jah dan is het gelijk feest hiero heh als AMD.ATi dat waar kan maken :9~ }:O :9~
Maar goed dromen mag, de R700 zal ook de eerste ATi VPU worden met AMD DNA als et goed is.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 20-03-2007 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Hexus heeft een betere video online gezet van "Ruby: Whiteout" inclusief geluid. Dit is wat Hexus.net er over zegt:
ATi Whiteout... a video of the fantastic new 'Ruby' technology demo which AMD is showcasing the power and technology of its much anticipated next-gen flagship graphics accelerator 'R600'.

Watch it and weep NV fan-bois... the HD version is utterly awesome and even more so when seen rendered in real-time!

Highlights to us are the highly realistic textures on Ruby's leather jump-suit, the motion-blur and other cinematic effects plus the final, massively detailed frame of everyone's favourite red-head smiling wryly at the camera.

Whilst woefully late, the ATi 'R600' looks like it could well be worth the wait and we can only imagine how cool the ATi Whiteout demo would look on an R600 CrossFire rig at even higher resolutions!
http://www.hexus.tv/show.php?show=66

Als je goed oplet dan zie je dat naast de vele shader effecten er ook gebruik wordt gemaakt van Physics berekeningen op de GPU. Van het haar van Ruby was al bekend dat dit dus met behulp van physicsberekeningen gedaan werd, maar overduidelijk zijn ook de explosies en ijsschotsen die alle kanten op vliegen. Alles werd dus gerenderd met HDR en 4xAA op hoge detail.

En over de informatie op VR-Zone over de lage yields.... misinformation dus... waarschijnlijk door een andere IHV bedrijf verspreid, net zoals dat gebeurde met de R520, toen VR-Zone bekend maakte dat de R520 24 pipelines had en dat de yieldrate daarvan maar 2% was. En we weten allemaal nu dat de R520 nooit 24 pipes heeft gehad, maar altijd maar 16 had. :P

En ook heeft Hexus de eerste shot gepost van de nieuwe ATI Physics demo op de R600....

Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/v2/news/ati_physics/sloshed.jpg

Bron: http://www.hexus.net/content/item.php?item=8013

Mijn eerste reactie was... da's gewoon een foto... maar blijkbaar is het een R600 physicsdemo... water heeft er voor mij nog nooit zo realistisch uit gezien op een PC.... _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door CJ op 20-03-2007 04:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 10:45
Ik heb een "Echte" ruby gevonden: Afbeeldingslocatie: http://www.wingedmammal.com/action_photos_2005/IMG_1911.jpg

Gister bij een computer winkel geweest hadden ze een Ruby Billboard staan. Jammer genoeg kon ik die niet mee krijgen want die moest daar nog even staan. Wel hadden ze een ruby poster voor me :P Ik zal daar wel eens een foto van maken. Jammer genoeg zit er ook een plaatje van windows vista op maar blijft mooi :P

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 11:28
Dat ruby filmpje ziet er wel heel strak uit. Dat is minimaal Ice Age 2 kwaliteit en dat is dus een voorgerenderde film...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Gurneyhck schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 09:26:
Dat ruby filmpje ziet er wel heel strak uit. Dat is minimaal Ice Age 2 kwaliteit en dat is dus een voorgerenderde film...
Idd ik denk dat als je thuis voor de 24"LCD scherm zit en dan die Demo gaat kijken op je R600 je mond openvalt van verbazing. Met zo'n internet filmpje vallen veel details weg.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Gurneyhck schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 09:26:
Dat is minimaal Ice Age 2 kwaliteit en dat is dus een voorgerenderde film...
Je geeft het Ruby filmpje te veel credit... leg ze maar es naast elkaar en kijk hoe gecompliceerd bv een scene is met een triljoen2 haartjes in beeld bij I.A.2 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Vandread schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 10:21:
[...]

Je geeft het Ruby filmpje te veel credit... leg ze maar es naast elkaar en kijk hoe gecompliceerd bv een scene is met een triljoen2 haartjes in beeld bij I.A.2 is.
Hmm.. ok. Waarschijnlijk telt Ice Age veel meer polygonen en andere triangeltjes :+ , maar ik vind dit ruby filmpje er op het eerste gezicht toch net zo mooi uitzien. Je kan dit filmpje ook niet gedetailleerd bekijken, omdat het een gefilmd filmpje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-07 17:26

Krizzie

Progressive Music \o/

Een animatie film vergelijken met een realtime rendering is sowieso een beetje krom. :) Cars koste per frame 6 uur render tijd op een "iets" zwaarder systeem. Maar knap is het zeker daar niet van. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Ene Slashhead heeft de demo IRL gezien en vond er hetvolgende van:
Slashhead schreef op di mrt 20, 2007 11:38 am:
Ik kreeg niet de indruk te maken te hebben met een rete snelle kaart. Opzich was de demo wel mooi maar dan vooral in technisch opzicht. Ik vond de Ruby (face) niet echt heel erg mooi. Voor mijn idee had dat beter gekund maar dan komen ze blijkbaar in de problemen met de snelheid. Kleding en sneeuw effecten waren wel weer heel mooi gedaan.
*Bron*
Mag je wel quoten he slash O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Krizzie schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:32:
Een animatie film vergelijken met een realtime rendering is sowieso een beetje krom. :) Cars koste per frame 6 uur render tijd op een "iets" zwaarder systeem. Maar knap is het zeker daar niet van. :)
WTF 6 uur per frame :| en zo mooi was het niet eens. Wat hebben ze daar voor gepakt ? Singel core P4 ? lol :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Nee Xeons ;) Ben ook wel benieuwd waar die die 6 uur dat vandaan heeft :)
Het huidige systeem is van Intel, en telt 1024 Xeon-processoren van 2.8 Ghz. Dit systeem is al gebruikt voor The Incredibles en Cars.
bron:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pixar

[ Voor 4% gewijzigd door Vandread op 20-03-2007 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Als je de closeup shots van Ruby ziet, moet je maar eens letten op het "fur" van de muts van haar jas. Dat ziet er zelfs op een lage resolutie filmpje zeer realistisch uit, zeker als je je bedenkt dat het in real time berekend wordt en daarnaast de R600 ook nog eens de physics aan het berekenen is van het haar en andere dingen in de omgeving. Graphics zijn dus absoluut niet het enige dat hier gerenderd wordt door de videokaart en dat is wat velen vergeten.

Daarnaast is het natuurlijk een hele persoonlijke mening wat je van Ruby: Whiteout vindt. De een is er van onder de indruk, de ander niet. Alhoewel ik meer de indruk heb dat er meer mensen zijn die er van onder de indruk waren op de Cebit dan mensen die er minder van onder de indruk waren, als ik af ga op de positieve berichten van mensen die er geweest zijn en het gezien hebben op de verschillende fora.

Trouwens schijnt dat de demo niet eens op de snelste R600 heeft gedraaid. ;)

Ben trouwens benieuwd wat jullie van de physics-shot vonden van het water? Ooit zulk realistisch water gerenderd zien worden in realtime door een GPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
FF een curiositeit: de gemini is te koop!
Afbeeldingslocatie: http://www.gecube.com/cms_file.php?id=2465
http://www.gecube.com/pro..._cat_id=168&prod_id=63946
ca. 295uiltjes ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Joepi op 20-03-2007 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-06 00:30
Joepi schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 12:44:
FF een curiositeit: de gemini is te koop!
leuk kaartje...alleen die zou toch vorig jaar al uit zijn gekomen ?... (kan tenminste revieuws vinden van december)

tegenwoordig heb je véle snellere kaartjes voor minder geld :)

[ Voor 7% gewijzigd door Mr. Detonator op 20-03-2007 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
Mr. Detonator schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 12:52:
[...]

leuk kaartje...alleen die zou toch vorig jaar al uit zijn gekomen ?... (kan tenminste revieuws vinden van december)

tegenwoordig heb je véle snellere kaartjes voor minder geld :)
yep...
daar heb je al 2x x1950gt voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 12:35:
Als je de closeup shots van Ruby ziet, moet je maar eens letten op het "fur" van de muts van haar jas. Dat ziet er zelfs op een lage resolutie filmpje zeer realistisch uit, zeker als je je bedenkt dat het in real time berekend wordt en daarnaast de R600 ook nog eens de physics aan het berekenen is van het haar en andere dingen in de omgeving. Graphics zijn dus absoluut niet het enige dat hier gerenderd wordt door de videokaart en dat is wat velen vergeten.

Daarnaast is het natuurlijk een hele persoonlijke mening wat je van Ruby: Whiteout vindt. De een is er van onder de indruk, de ander niet. Alhoewel ik meer de indruk heb dat er meer mensen zijn die er van onder de indruk waren op de Cebit dan mensen die er minder van onder de indruk waren, als ik af ga op de positieve berichten van mensen die er geweest zijn en het gezien hebben op de verschillende fora.

Trouwens schijnt dat de demo niet eens op de snelste R600 heeft gedraaid. ;)

Ben trouwens benieuwd wat jullie van de physics-shot vonden van het water? Ooit zulk realistisch water gerenderd zien worden in realtime door een GPU?
Dat water zag er wel nice uit maar het is een stilstaand plaatje. En bij Physics gaat het echt om de beweging. Dus zou dit best graag realtime rendered zien :) Ik moet zetten dat de physics van die nieuwe Starwars game er ook wel nice uit ziet. Ik vind het wel toegevoegde waarde hebben. Hopelijk geeft het niet een gigantische hoge performance hit. Je kunt er altijd nog een X1650 XT bij zetten zodat die R600 dat niet hoeft te doen.

En over die X1650 XT gemini. Er was er volgens mij wel een maar dat was een Pro. Dit zou dus sneller moeten zijn. Maar ene X1950 Pro Gemini zou interessanter zijn. Jammer genoeg is die X1650 XT vrij duur zou ik eerder voor een X1950 XTX 512 MB gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
De X1950Pro Dual is van Sapphire. En zou ook in CrossFire moeten kunnen werken. Helaas was de Quad CrossFire opstelling op CeBit een mock-up. Hij deed het dus niet.

De X1650XT Gemini2 is volgens mij op dit moment alleen interessant voor degenen die 4 schermen aan willen sturen, aangezien je 4 DVI uitgangen hebt.

Ik denk dat je de X1650XT Gemini2 van GeCube vooral moet zien als het voorbereidende werk. Ze hebben nu een goed werkende Radeon Dual kaart op 1 PCB, wat niet al te groot is, en ook nog eens een efficiente single slot cooler heeft.

Deze kennis komt ze mooi van pas bij de RV630 variant die ze ook gaan uitbrengen. Ze hebben al aangegeven dat deze er komt... dus ik denk niet dat deze versie niet zo lang op zich laat wachten en snel komt wanneer de RV630 eenmaal gelanceerd is ;)

[ Voor 21% gewijzigd door CJ op 20-03-2007 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
Quad CrossFire wordt zeker zeer interessant!
De launch der launches binnenkort heeft dat zeker al ;)

CF werkt blijkbaar al behoorlijk in een aantal spellen.
Als de chipset en D3D10 meewerken (Digitimes deed toch suggesties dat Call of Juarez und Just Cause - bijden D3D10!!! - met de r600 als kadootje in de doos zitten >:) ) dan is Ati dus zeker van zijn zaak... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weet er eigenlijk al iemand welke voedingen we voor de R600 moeten gaan gebruiken?Ik meen ergens te hebben gelezen dat we 2x 8-pins connectors nodig gaan hebben om deze kaarten ten volle te kunnen benutten,maar de enige voeding die ik weet die deze heeft is de nieuwe enermax galaxy 1000watt en sorry,maar ik heb geen zin om 320 euro voor een voedingske te gaan neertellen...kan zijn dat deze vraag al eens gesteld is geweest,maar heb geen zin om verschillende nieuws-topics te gaan doorworstelen...Ook al komt de kaart pas in mei,meestal zie je toch al manufacturers op de markt komen met onderdelen waar bijv"R600 compatible"bij te vinden staat als een soort slogan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joepi schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:51:
Quad CrossFire wordt zeker zeer interessant!
De launch der launches binnenkort heeft dat zeker al ;)

CF werkt blijkbaar al behoorlijk in een aantal spellen.
Als de chipset en D3D10 meewerken (Digitimes deed toch suggesties dat Call of Juarez und Just Cause - bijden D3D10!!! - met de r600 als kadootje in de doos zitten >:) ) dan is Ati dus zeker van zijn zaak... 8)
Woot,dus vlug Call Of Juarez of Just Cause gaan kopen,en dan krijg ik die kaart erbij??

i wish :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 199989 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:52:
weet er eigenlijk al iemand welke voedingen we voor de R600 moeten gaan gebruiken?Ik meen ergens te hebben gelezen dat we 2x 8-pins connectors nodig gaan hebben om deze kaarten ten volle te kunnen benutten
R600 voedingsaansluiting:

Afbeeldingslocatie: http://www.pcgameshardware.de/screenshots/medium/1174220580601.jpg

Gewoon een 2x3 en 2x4 aansluiting dus. En de 2x4 aansluiting zou backwards compatible moeten zijn met een 2x3 pin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126513

Eerlijk gezegd zijn het voor mij niet meteen de textures en de motion blur effecten die een game engine mooi en realistisch maken maar eerder meer triangles en meer geometrisch detail en daarnaast absoluut fysische effecten. De textures en blur effecten zien er zeer mooi uit. Maar wat ik dus echt mooi vind is de sneeuw, hoe het zich gedraagd en de ijspegels die alle kanten op vliegen vind ik toch ook zeer realistisch.

De whiteout demo heeft lekker tekenfilm achtig gehalte qwa kleuren / textures voornamelijk. Hoewel het soms ook in de buurt van echt komt.
Hopelijk zien we dit ook weer terug dadelijk in games. CJ zei; wanneer gaan we die rendering nu in games zien. Hopelijk snel. Een jaar geleden vond ik de UE3 filmpjes al zeer mooi, lekker veel geometry, maar ik zie het idd nog niet terug.
De screens en videos van crytek beloven wat dat betreft ook zeer mooie gfx. Hoewel het hele DX10 gebeuren wel nog een tijdje zal blijven door stuntelen zal het uiteindelijk wanneer het volledig stabiel en mainstream is wel haar vruchtne afwerpen :)

Zou het voor AMD trouwens een beetje rendabel zijn wanneer ze dadelijk alleen de 65nm R600 gaan releasen en helemaal niet de 80nm versie. Ik bedoel zouden ze dan nog wat uit een 80nm producten willen of zelfs moeten halen?
Mss had AMD wel de 80nm versie willen releasen in eerste instantie als topkaart en om de G80 te verslaan maar hebben ze daar toch vanaf gezien om verschillende redenen en toen dus de launch hebben afgezegd.

Edit:
Is het dan al zeker dat de R600 retail 1x6 en 1x8 gaat gebruiken. Lijkt me commmercieel toch eens stuk aantrekkelijker om er 2x6 op te doen. Ook met OC grenzen zou ik er niet blij van worden. Want dan zou ik een voeding met 8pins moeten hebben om volledig gebruik te kunnen maken van het OC potentieel. Nee doe maar lager stroomverbruik en iedereen gewoon 2 6pins erin :)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 126513 op 20-03-2007 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@CJ

dus alle huidige voedingen zijn voldoende??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 199989 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:52:
weet er eigenlijk al iemand welke voedingen we voor de R600 moeten gaan gebruiken?Ik meen ergens te hebben gelezen dat we 2x 8-pins connectors nodig gaan hebben om deze kaarten ten volle te kunnen benutten,maar de enige voeding die ik weet die deze heeft is de nieuwe enermax galaxy 1000watt en sorry,maar ik heb geen zin om 320 euro voor een voedingske te gaan neertellen...kan zijn dat deze vraag al eens gesteld is geweest,maar heb geen zin om verschillende nieuws-topics te gaan doorworstelen...Ook al komt de kaart pas in mei,meestal zie je toch al manufacturers op de markt komen met onderdelen waar bijv"R600 compatible"bij te vinden staat als een soort slogan??
Ik ben de Afgelopen twee weken bezig om een voeding te zoeken voor de R600. Zowel Enermax Als coolermaster hebben voedingen die de 8P PCI-E 2.0 Stekker hebben. de Voedingen van Enermax vallen allemaal af. Een 620 Watt liberty vind ik te licht voor een High end systeem met zo'n kaart er in. Andere raden dat ook af. De 1000 Watt is duur en heeft niet zo'n stabiele 12v lijnen. De Coolermaster Realpower Pro 850 watt Ref 1 heeft nog geen 8P En had wat problemen met Asus Crosshair moederborden. Maar de Ref 2 1000 Watt werkt wel goed en heeft jaja 2x 8P connectors. Ik gok dat er binnenkort ook wel een 850 watt versie komt. De 1000 Watt kost igg 220 euro. De 850 160-170.

Maar als je een R600 kaart koopt. Zorg er voor dat je 12v lijnen heel stabiel zijn. Dat je een enkele zware lijn hebt of als er als split lines zijn er genoeg vermogen over heen kan ( 18A is tegenwoordig wel normaal als Peak ). En dat ze dus de 8p Connector wel aan boord hebben zodat je optimaal gebruik maakt van je kaart.

2x6p zal ook wel werken maar als je nu een 500 watt voeding hebt zou ik er niet aan beginnen. De Kans is dan te groot dat je problemen krijgt omdat er een te grote belasting van de 12v lijn is. Als 200 watt zou kloppen zou ik toch voor 650-700 watt gaan. Als het eventueel meer is 800. En voor crossfire zeker 1000. Dus daar houd ik alvast rekening mee :) heb de 1000 Watt Realpower Pro ge-preordered. Eind April zouden deze komen. Misschien is de R600 daarom ook laat ? geen PSU's te koop met de connector ? Of andersom ? omdat de R600 er nog niet is zijn de voedingen ook niet uit. Hadden ze wat meer tijd ? Ik denk dat we binnenkort wel meer voedingen zullen zien. Maar ik zou niet een te lichte nemen. Bespaar je zelf problemen. Als je al voor een nieuwe gaat koop dan een lekkere zware PSU. Die een goed rendement heeft.

En sommige moederborden hebben nu al 1x 8P maar die is dus voor het moederbord bedoelt en past niet op een VGA kaart.

[ Voor 14% gewijzigd door Astennu op 20-03-2007 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt Astennu...waar heb je die 1000watt coolermaster gepre-ordered?heb bij azerty gekeken,maar daar staat hij niet?
edit:en is hij echt "maar"220 euro?waarom is de enermax zoveel duurder?

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 199989 op 20-03-2007 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Deathscythe__
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:54
Anoniem: 199989 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 15:24:
Bedankt Astennu...waar heb je die 1000watt coolermaster gepre-ordered?heb bij azerty gekeken,maar daar staat hij niet?
edit:en is hij echt "maar"220 euro?waarom is de enermax zoveel duurder?
Offtopic
omdat die 2 echte transformators heeft, BTW ergens gelezen hier op GOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 199989 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 15:24:
Ik heb em bij 4Lauch besteld. En ook even met een meneer van Coolermaster aan de tel gehangen. Die heeft me even uitgelegd hoe dat ding werkt qua rails. Deze zijn wel echt gescheiden van elkaar. Kunnen 216 watt per rail uitgeven. Ik denk dat die 8p connector op een losse zal zitten en die 6p ook. Misschien zitten er op die rail wel een paar molexen voor de HD. Dus dan houd je per rail 150 watt over. En een deel komt via het moederbord. Dus heb je iets van 350-370 watt stroom wat naar een kaart zou kunnen.
__Deathscythe__ schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:34:
[...]

Offtopic
omdat die 2 echte transformators heeft, BTW ergens gelezen hier op GOT
Klopt maar de Coolermaster ook. Bij de coolermaster zijn die twee transformators in serie aan elkaar gehangen. Bij de Enermax zijn ze gescheiden. Een kan bv 350 watt doen de ander 450. De Coolermaster heeft een poel van 900 Watt waar alle lijnen uit gevoed worden. Bij de Enermax zitten lijn 1 tm 3 op de 450 watt en de 4 en 5 op de 350 watt. Bij de Coolermaster zitten die 6 verdeeld over 900 watt. De Tagan Dual Engine heeft er ook twee. En voor de rest hebbben alle voedingen maar een 12v transformator ( van de PC voedingen dan servers is weer een ander verhaal maar het is een groot voordeel maar ook wat duurder ).

Nadeel van de Enermax is dat zijn 12v niet echt stabiel is. kan tot 0.6-0.7 afwijken en heeft een grote rimpel op de lijn. En rendement is maar 80% de Coolermaster wijkt 0.2-0.3 af en heeft een rendement van 85% en soms iets hoger. En stabiele spanning + lage rimpel is belangrijk voor je hardware. + Rendement voor je verbruik. R600 neemt 200 op dan gebruikt een voeding met 80% rendement 240 Watt voor je kaart.

Maar dit gaat weer een beetje offtopic. Als je vragen hebt kun je me mailen of op msn toevoegen. We kunnen ook daar met meerdere mensen een discussie houden. Ik ga nog een topic maken over voedingen. Maar wil even die 1000 Watt binnen hebben om te testen en evalueren.

[ Voor 46% gewijzigd door Astennu op 20-03-2007 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Het lijkt me verstandig (zeker als je niet direkt een voeding nodig hebt) om eerst rustig af te wachten hoeveel de R600 nu echt gaat gebruiken.

Mijn huidige systeem (excl monitor en 5.1 geluid, die immers niet op de voeding zijn aangesloten) gebruikt onder full load (cpu & gpu) aan het stopcontact gemeten 330 a 360watt.

Een voeding groter dan 850 watt lijkt me iha niet nodig, zelfs niet voor R600 crossfire.
Tav de voedingsconnectoren heb ik ook liever 2*8p maar noodzakelijk is het niet direkt, althans dat weten we pas als de R600 specs door DAMIT officieel gepubliceerd zijn.

Bovendien tegen de tijd dat de R600 gelaunched wordt, wat waarschijnlijk op zijn minst nog 1.5maand duurt, zullen er al weer meer voedingen met 2*8p beschikbaar zijn.

De CPU fabrikanten zijn erg bezig met TDP en een TDP van 120watt ofzo is wel het plafond, ook voor de toekomst. ATI zelf heeft volgens CJ al aangegeven dat zij miv de R700 veel meer op vermindering van stroomverbruik zullen richten.

Het lijkt me trouwens ook niet onbelangrijk om bij een 1000watt voeding even te kijken hoe de efficiency is in het stroomverbruikinterval welke voor jouw PC het meest in gebruik is.

Niet als onaardig bedoeld naar Astennu uiteraard :) :>

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CJ schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:58:
[...]

R600 voedingsaansluiting:

[afbeelding]

Gewoon een 2x3 en 2x4 aansluiting dus. En de 2x4 aansluiting zou backwards compatible moeten zijn met een 2x3 pin.
hmm maar ze zijn wel allebij aangesloten, dus men kan niet bepalen of men de 1x 8pins gebruikt of de 1x 6 pins gebruikt, men wordt dan verplicht om beide te gaan gebruiken aangezien dat er op dat plaatje dat wordt afgebeeld?

heh ik verheug me op de X2600 XT AGP kaarten en echt ik hoop dat die er komen hetzelfde hoop ik op de RV670 als R600 kaarten met AGP aansluitingen :) Dat maakt de keuze wat groter en zo kan iedereen genieten van die nieuwe kaartjes :)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 20-03-2007 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Help!!!! schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:58:
Het lijkt me verstandig (zeker als je niet direkt een voeding nodig hebt) om eerst rustig af te wachten hoeveel de R600 nu echt gaat gebruiken.

Mijn huidige systeem (excl monitor en 5.1 geluid, die immers niet op de voeding zijn aangesloten) gebruikt onder full load (cpu & gpu) aan het stopcontact gemeten 330 a 360watt.

Een voeding groter dan 850 watt lijkt me iha niet nodig, zelfs niet voor R600 crossfire.
Tav de voedingsconnectoren heb ik ook liever 2*8p maar noodzakelijk is het niet direkt, althans dat weten we pas als de R600 specs door DAMIT officieel gepubliceerd zijn.

Het lijkt me trouwens ook niet onbelangrijk om bij een 1000watt voeding even te kijken hoe de efficiency is in het stroomverbruikinterval welke voor jouw PC het meest in gebruik is.

Niet als onaardig bedoeld naar Astennu uiteraard :) :>
Nou ja mijn huidige systeem haalt ook maar 300 watt uit het stopcontact. Maar het ligt er wel aan van welke lijn ik denk dat 80% over de 12v gaat. Met een R600 crossfire is dat nog hoger dus ik raad toch echt +-650 Watt aan voor een singel kaart. En voor crossfire 850+. Beter te veel dan te weinig. Als je ene 850 watt psu hebt gebruikt i dat nog niet :)

En de Coolermaster had het beste rendement. De slechtste gebruikte iets van 595 watt voor de PC ( Antec Trio ) Beste coolermaster van 530 Watt voor het systeem. De Enermax Galaxy zat rond de 555-565 Watt ) Dus daar hield ik rekening mee ;) Ik ga voor performance per watt remember :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Laatst online: 09:30
Jullie gaan me echt niet wijsmaken dat ik aan mijn Antec NeoHE550 te weinig heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:15
CJ schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:38:
De X1950Pro Dual is van Sapphire. En zou ook in CrossFire moeten kunnen werken. Helaas was de Quad CrossFire opstelling op CeBit een mock-up. Hij deed het dus niet.

De X1650XT Gemini2 is volgens mij op dit moment alleen interessant voor degenen die 4 schermen aan willen sturen, aangezien je 4 DVI uitgangen hebt.

Ik denk dat je de X1650XT Gemini2 van GeCube vooral moet zien als het voorbereidende werk. Ze hebben nu een goed werkende Radeon Dual kaart op 1 PCB, wat niet al te groot is, en ook nog eens een efficiente single slot cooler heeft.

Deze kennis komt ze mooi van pas bij de RV630 variant die ze ook gaan uitbrengen. Ze hebben al aangegeven dat deze er komt... dus ik denk niet dat deze versie niet zo lang op zich laat wachten en snel komt wanneer de RV630 eenmaal gelanceerd is ;)
Is er al ooit een dual X1950Pro werkend gezien geweest? Is het prijs technisch wel interressant om een dual X1950 op de markt te zetten? Hoe zit het met de hitte van 2 chips op 1 PCB? Wat is de kostenbesparing van een dual X1950Pro, ik bedoel, geheugen en GPU zijn de grootste kosten, PCB, poorten en condensatoren is allemaal centenwerk. Hoe groot is de markt in dit prijssegment (ruwweg 2x 1950Pro)? Hoe groot is de markt voor 1950Pro in Crossfire waarbij mensen tegelijk 2 van deze kaarten aanschaffen, en niet achteraf er nog 1 bij kopen, want dit is de target markt. Het is te merken, ik geloof er niet veel van. Op cebit waar heel de ogen van de pers op je gericht zijn geen live demo laten zien zegt dat het product (nog) niet klaar is voor MP. Daarbij geloof ik persoonlijk niet in dit soort producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWolf666
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-06-2022

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

Volgens Fudzilla staat de R700 gepland voor Q1 2008..

klik

[ Voor 3% gewijzigd door BlackWolf666 op 20-03-2007 17:45 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
The Source schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 17:39:
[...]

Is er al ooit een dual X1950Pro werkend gezien geweest? Is het prijs technisch wel interressant om een dual X1950 op de markt te zetten? Hoe zit het met de hitte van 2 chips op 1 PCB? Wat is de kostenbesparing van een dual X1950Pro, ik bedoel, geheugen en GPU zijn de grootste kosten, PCB, poorten en condensatoren is allemaal centenwerk. Hoe groot is de markt in dit prijssegment (ruwweg 2x 1950Pro)? Hoe groot is de markt voor 1950Pro in Crossfire waarbij mensen tegelijk 2 van deze kaarten aanschaffen, en niet achteraf er nog 1 bij kopen, want dit is de target markt. Het is te merken, ik geloof er niet veel van. Op cebit waar heel de ogen van de pers op je gericht zijn geen live demo laten zien zegt dat het product (nog) niet klaar is voor MP. Daarbij geloof ik persoonlijk niet in dit soort producten.
Het zou moeten kunnen aangezien de X1650 XT Gemini ook al 2x RV570 chips heeft. Alleen daar staat een quad van uit. Dus qua hitte is het best mogelijk gezien die X1650 XT Gemini een singel slot cooler heeft.

Of het interessant is ? Ik denk het niet echt. De 7950 GX2 deed het opzich wel goed. Maar dat is alleen maar onder de tweakers. En dat is maar een heel klein deel van alle gebruikers. Ik denk dat de High end markt nog groter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Cubefanatic schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 17:32:
Jullie gaan me echt niet wijsmaken dat ik aan mijn Antec NeoHE550 te weinig heb...
Tuurlijk niet. Er is nog niks bekend over de (CF)R600 qua stroomverbruik in de praktijk.

Ik heb nog niet zo lang een Hiper Type R 580W en ga die echt nog niet omwisselen voor een krachtigere PSU zolang ik de R600 nog niet heb.

Ik wil eerst een R600 hebben en zie dan wel of dat met mijn huidige PSU goed gaat, zo niet, dan kan ik altijd nog een andere PSU aanschaffen.

Maar goed, zover is het nog lang niet. :)

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Laatst online: 29-05 13:53
MelvinB schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 19:09:
[...]
Ik heb nog niet zo lang een Hiper Type R 580W en ga die echt nog niet omwisselen voor een krachtigere PSU zolang ik de R600 nog niet heb.

Ik wil eerst een R600 hebben en zie dan wel of dat met mijn huidige PSU goed gaat, zo niet, dan kan ik altijd nog een andere PSU aanschaffen.
Nou, als je aan die Hiper 580 nog niet genoeg hebt om een R600 te draaien...lijkt het me dat er niet erg veel belangstelling zal zijn voor de Ati kaart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Het zal vast wel werken hoor. Ik draaide ook X1900 CF op me 550 watt PSU. Maar de nieuwe PSU die ik nu heb heeft al moeite met 1 kaart. Dus het is wel afhankelijk van de qualiteit van de voeding. Een Qtec 600 watt zal een no go zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Astennu op 20-03-2007 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hier nog wat meer leuke pics van die X2900 XTX retail card
http://www.vr-zone.com/?i=4830

Afbeeldingslocatie: http://resources.vr-zone.com//newspics/Mar07/19/R600-vrzone3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://resources.vr-zone.com//newspics/Mar07/19/R600-vrzone6.jpg

issie niet lief! O+ :9~ O+ }:O Mooo!
Het is een gewoon normaal formaat wat in iedere PC kast makkelijk past en het ontwerp van die cooler is ook niet verkeerd moet ik toegeven ;)

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 20-03-2007 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162692

Anoniem: 23009 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 19:43:
hier nog wat meer leuke pics van die X2900 XTX retail card

[afbeelding]
[afbeelding]

issie niet lief! O+ :9~ O+ }:O Mooo!
Mooie kaart die X2900XTX !
Al denk ik wel dat ATI enorm wat tegenstand van Nvidia zal krijgen door onder meer de 8950GX2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162692 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 19:45:
[...]

Mooie kaart die X2900XTX !
Al denk ik wel dat ATI enorm wat tegenstand van Nvidia zal krijgen door onder meer de 8950GX2
hmm die 8950GX2 zal wel met gemak verslagen worden door de X2900 XTX aangezien een enkele kaart een max geheugen bandbreedte heeft van 153,4GB per sec en een SLI setup van 2 8800 GTS chip die op de 8950 GX2 gebruikt zullen worden veel minder bandbreedte zullen beschikken en dus daarop zal de X2900 XTX op hogere reso's meer bandbreedte overhebben dus ook meer performance :)

de tijd van de radeon 9700 Pro zal toch mischien weer herhaald zijn met die X2900 serie kaarten aan gezien ATi altijd een goede verleden heeft dat ze altijd beter waren op de nieuwere API's vergeleken met dat van de concurrent, maar hey! ik kan het mis hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Ik hoop het. Zou een mooie ''nostalgie'' wezen om van mijn 9700Pro die ik momenteel gebruik, over te gaan stappen naar de X2900-serie. :)

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

klopt het dat die benchmarks die in dit artikel te zien zijn,niet echt veel verschil tonen tss R600 en 8800??

zit maar 200 punten verschil in?Ja ja,drivers zijn nog niet op punt,maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 00:26

edward2

Schieten op de beesten

Next, we got hold of some preliminary benchmarks figures of the R600 XTX card with core clock at 800MHz vs a GeForce 8800 GTX card. Using a Core 2 Extreme 2.93GHz processor on an Intel 975X board, the 3DMark06 score at 1600x1200 resolution is 97xx on the R600XTX compared to 95xx on the 8800GTX. Seems like R600XTX is running slightly faster than 8800GTX on the early release of drivers for R600. AMD is still working hard on the drivers and there are some more performance left to unlock. However, the DX10 benchmarking war between ATi and NVIDIA has not started yet. The targeted display driver version for launch in May is 8.361 or later (Catalyst 7.4 or 7.5).
Dat scheelt dus zo goed als niets vwb 3Dmark06 en dat op 800 mhz!? en bijna 2 maal zoveel bandbreedte,( maar dat zal in AF en AA pas goed het verschil maken).

[ Voor 6% gewijzigd door edward2 op 20-03-2007 20:18 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Oh nee die ene benchmark is slecht, de R600 is waardeloos :o
(sarcastisch indien dit niet opviel)

Eerlijk gezegd kan DX9 performance me al geen reet meer boeien. DX10 staat voor de deur en als je binnenkort een kaart koopt, wil je zowiezo dat ie daar snel in is. Mijn X1900XT trekt nu al alles lekker op 1680x1050 dus ik zie niet in wat een R600 daaraan kan verbeteren voor mij bv.

[ Voor 60% gewijzigd door Phuncz op 20-03-2007 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209725

Het belangrijkste in het bericht is dat deze 'energievreter' op 65nm geproduceerd gaat worden. Dit verklaart waarschijnlijk ook waarom deze kaart de introductie tot mei - juni uitgesteld is.

Het zal mij niets verbazen dat de R600 helemaal niet geintroduceerd gaat worden en dat AMD/ATI meteen de R650 in mei - juli gaat introduceren. Ik baseer dit op het feit dat de RV610 en RV630 ook op 65nm geproduceerd gaat worden en ook rond hetzelfde tijdstip geintroduceerd gaat worden. Verder staat in de Road Map van AMD dat de R650 in het derde kwartaal geintroduceerd gaat worden.

Rumors surfaced over at CeBIT that the final product may be on 65nm if it can be produced in time with reasonable good yield. So far we have yet to get a confirmation that the first shipping R600 cards will be on 65nm but we can't rule out that there are experimental R600 chips at 65nm now. If our source is right, the yield at 65nm is poor at this point of time and expect a limited quantity of 20,000 pieces of R600XTX by middle of April.
Bron: Vr-zone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

edward2 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 20:14:
[...]

Dat scheelt dus zo goed als niets vwb 3Dmark06 en dat op 800 mhz!? en bijna 2 maal zoveel bandbreedte,( maar dat zal in AF en AA pas goed het verschil maken).
hmm maj 3D mark zegt niet alles en het is ook meer optimized for nvidia kaarten dan ATi's dus ook geen goed programma om een analize er van te maken.

ik zou zeggen pak Flight Simulator X en test is een op 2560 x 1600 x32 met max FSAA, AF + HDR en laat dan eens zien hoe ze tegen elkaar ingaan,, dan durf ik te wedden dat de X2900 XTX dit met gemak wint danzei z'm 512Bit GDDR4 en zijn veel hogere geheugen bandbreedte van 153,4 GB per sec, zelfs een X2900 XT zou het ook aardig trekken met zijn 512Bit GDDR3 :).

It's time for REAL benchmarks aldus ingame benchmarks 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 20:35:
[...]

hmm maj 3D mark zegt niet alles en het is ook meer optimized for nvidia kaarten dan ATi's dus ook geen goed programma om een analize er van te maken.

ik zou zeggen pak Flight Simulator X en test is een op 2560 x 1600 x32 met max FSAA, AF + HDR en laat dan eens zien hoe ze tegen elkaar ingaan,, dan durf ik te wedden dat de X2900 XTX dit met gemak wint danzei z'm 512Bit GDDR4 en zijn veel hogere geheugen bandbreedte van 153,4 GB per sec, zelfs een X2900 XT zou het ook aardig trekken met zijn 512Bit GDDR3 :).

It's time for REAL benchmarks aldus ingame benchmarks 8)
Het is dus altijd wel wat hé.. nu zijn de 3Dmark's niet goed meer..
Dan moet je real games testen , wat wel een feit is natuurlijk.
Maar 1/2 buiten wij tweakers baseerd zich op 3dmark06 en de prijs/prestatie
En als het verschil zo klein is dan gaat de 8950GX2 er als een niks over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Kijk eens aan... Fudzilla is alweer op een andere trein gesprongen, precies zoals ik had verwacht. :P

Nu zeggen ze dat de R600 geen 65nm is, maar 80nm. Ook zeggen ze dat het overschakelen van een 80nm kaart naar 65nm kaart veel meer werk vergt dan een simpele die-shrink, aangezien het hier gaat om omschakeling van een full process node.... Gossie, waar heb ik dat nou eerder gehoord. O-)

http://www.fudzilla.com/i...ask=view&id=221&Itemid=34

En over de VR-Zone benchmark, je moet het een beetje op z'n waarde schatten. De benchmark wordt gepost door een site die ook nog eens officiele nV SLI Blog site host op http://sliblog.vr-zone.com/enter.html host in samenwerking met nVidia's http://sg.slizone.com/page/home.html Dus een beetje voorzichtigheid kan geen kwaad. Het valt me op dat velen hier meteen vanuit gaan dat iets waar is als het op een andere site gepost wordt.

En als er al een benchmark is gedaan, dan is dat niet gedaan met de launch driver 8.361, maar met een eerdere driver. AMD heeft voor zover ik weet geen enkele geoptimaliseerde driver de deur uit gegooid.

[ Voor 3% gewijzigd door CJ op 20-03-2007 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mja ik neem aan dat je een VGA kaart koopt om games er mee te gaan draaien en niet alleen dat foute 3D Mark :') dan kan je beter ergens anders je geld aan besteden..

het GX2 concept was leuk bedacht alleen nuttig voor quad sli, nee dat weer niet, CrossFire had daar de winst goed te pakken.

Maar ja het het is afwachten hoe het echter uitpakt op dat gebied, ik denk alleen dat CF setups van X2900XT als XTXjes Quad SLI er vet uit trekt vooral op hogere resos met MAX FSAA AF & HDR settings, gewoon omdat 512 Bit GDDR4 per VPU meer te bieden heeft dan 256Bit per GPU.

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 20-03-2007 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CJ schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 21:21:
Kijk eens aan... Fudzilla is alweer op een andere trein gesprongen, precies zoals ik had verwacht. :P

Nu zeggen ze dat de R600 geen 65nm is, maar 80nm. Ook zeggen ze dat het overschakelen van een 80nm kaart naar 65nm kaart veel meer werk vergt dan een simpele die-shrink, aangezien het hier gaat om omschakeling van een full process node.... Gossie, waar heb ik dat nou eerder gehoord. O-)

http://www.fudzilla.com/i...ask=view&id=221&Itemid=34

En over de VR-Zone benchmark, je moet het een beetje op z'n waarde schatten. De benchmark wordt gepost door een site die ook nog eens officiele nV SLI Blog site host op http://sliblog.vr-zone.com/enter.html host in samenwerking met nVidia's http://sg.slizone.com/page/home.html Dus een beetje voorzichtigheid kan geen kwaad. Het valt me op dat velen hier meteen vanuit gaan dat iets waar is als het op een andere site gepost wordt.

En als er al een benchmark is gedaan, dan is dat niet gedaan met de launch driver 8.361, maar met een eerdere driver. AMD heeft voor zover ik weet geen enkele geoptimaliseerde driver de deur uit gegooid.
Nvidia ook niet echt voor zover ik weet want alle games lopen nog steeds 1/4 brak.
Verder inderdaad.. de benchmarks moeten met een korrel met zout genomen worden.
En 3Dmark's staan onafhankelijk van performance in een mindere mate..
Want meestal is een kaart die in 3Dmark06 beter is dan een andere kaart in games ook beter.
Anders zou bv. een 7600GT met 3800 punten ook beter zijn dan een X1800XT 4600 punten. _/-\o_
Wat totaal geen waar is.

Edit : Quad SLI is nutteloos , Crossfire is nutteloos , SLI is nutteloos.
Alles meer dan 1 kaart is nutteloos.. aangezien dat je met een high end kaart al genoeg power hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 162692 op 20-03-2007 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ X-Limited

CrossFire is niet nutteloos het heeft nogal best een groot voordeel vooral met High density games en Flight Simulators. :) voor SLI geldt dat het zelfde, alleen Quad SLI heeft zich niet goed laten vertonen.

mijn CrossFire setup heeft in DX9 apps zelfs meer voordelen dan een enkele G80 GTX en aangezien dat me X1900 XTX 5 maanden oud was vond ik het toepasselijker om een X1950 XTX CFE aan teschaffen ipv een 8800 GTS wat ik kon betalen :')

Dus ja als je met dat soort dingen aan komt met dat CF als SLI nutteloos is dat is volkomen onzin, omdat Quad SLI een failure was , mja daar zijn genoeg reviews op Google tevinden nVidia Failed with Quad SLI simple and plain.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 20-03-2007 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 21:32:
CrossFire is niet nutteloos het heeft nogal best voordeel :) SLI is ook niet nutteloos alleen dat quad gebeuren schiet niet op daardoor wordt het alleen maar langzamer door op ene vage reden.

mij n CrossFire setup heeft in DX9 apps zelfs meer voordelen dan een enkele G80 en aangezien dat me X1900 XTX 5 maanden oud was vond ik het toepasselijker om een X1950 XTX CFE aan teschaffen ipv een 8800 GTS wat ik kon betalen :')

dus ja als je met dat soort dingen aan komt met dat CF als SLI nutteloos is dat is volkomen onzin, omdat Quad SLI een failure was , mja dat is niet mijn probleem LoL
In mijn ogen is het onzin.. ben wel vergeten te vermelden in het begin :*)
Na een jaar een extra kaart kopen is natuurlijk een gans ander verhaal :9

Btw.. als ik 2 kaarten wil draaien heb ik tog ATI nodig :9

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 162692 op 20-03-2007 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162692 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 21:34:
[...]

In mijn ogen is het onzin.. ben wel vergeten te vermelden in het begin :*)
Na een jaar een extra kaart kopen is natuurlijk een gans ander verhaal :9

Btw.. als ik 2 kaarten wil draaien heb ik tog ATI nodig :9
oke dat geeft niet , heh gisteren bijna neergesort in zee , me tanks van me B744 waren een beetje leeg :X
ben toch benieuwd wie er de eerste R600 XTX zal benutten hiero, jij mischien? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/cebit07img_0350.jpg
Hier een foto van een kale dual 1950Pro en nu ben ik helemaal overtuigd van dat het weinig voordelen oplevert.

1) de PCB is hoger en langer, dus qua printplaat spaar je niet veel uit.
2) de kaart maakt gebruik van 2 VRM gedeeltjes, kost blijft hetzelfde
3) er zit een aparte PCI-E lane switch chip op (afgeplakt met sticker)
4) zo te zien verlies je uitgangen, dus max 2x DVI, en geen 4.
5) elke chip kan maar gebruik maken van 8 lanes (je ziet duidelijk de sporen lopen van de achterste chip) dus dit zal een performance impact overleveren van een paar %.
6) koeler dient groter / beter te zijn, om meer hitte van 2 chips af te voeren
7) er zijn nog geen quad crossfire drivers, technische gezien ook niet makkelijk en een kleine markt, dus zal geen prioriteit zijn voor ATI om deze na het releasen te onderhouden.
8) quad crossfire werkt enkel in een 580X mainboard met 2x PCI-E x16, aangezien anders elke dual kaart op een PCI-E x8 slot zou draaien. Mocht dit werken (weet ik niet) dan zou elke chip ipv 8 lanes maar 4 lanes tot haar beschikking hebben.

Kortom, technische gezien wellicht interessant, voor de media en de benchmark freaks wellicht interesssant, maar voor de markt / verkoop imho geen goede zet.

[ Voor 34% gewijzigd door The Source op 20-03-2007 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Pak nu eens een foto er bij van een kale X1650XT Gemini 2 van GeCube die nu gewoon leverbaar is voor zo'n €290 en pas je punten er weer eens op toe?

Afbeeldingslocatie: http://images.tweaktown.com/imagebank/gecube-gemini21650xt_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.tweaktown.com/imagebank/gecube-gemini21650xt_03.jpg

1) PCB is niet hoger dan een normaal PCB. Het is iets langer, maar vergelijkbaar met een highend kaart.
4) Je verliest geen uitgangen. De X1650XT Gemini2 is in staat om 4 DVI schermen aan te sturen via 2 DMS59 kabels

Afbeeldingslocatie: http://images.tweaktown.com/imagebank/gecube-gemini21650xt_04.jpg

5) Dat elke chip gebruik maakt van 8 lanes is niet echt een noemenswaardig iets. Op 975x chipsets gebeurd het ook, evenals op de RD480 en RD600. Performance verschillen zijn nihil in vergelijking met een echte 2x 16xPCIe
6) Cooler is special ontwikkeld door een bekende in de coolerwereld en is maar single slot
7) Er zijn al wel Quad CrossFire drivers. Er zijn zelfs al drivers die standaard 256 Radeons aansturen. Dus 4 moet een eitje zijn.

En dit gaat dus over de X1650XT Gemini2 die gebruik maakt van de RV560, wat niets meer is dan gecastreerde RV570. Ze zouden er bij wijze van spreken ook een RV570 op kunnen prikken. Toch dezelfde core. Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat het PCB misschien iets dikker zou worden vanwege de 256-bit memory interface.

Belangrijk is dat het niet ATI is die de kaarten en drivers verder ontwikkeld. ATI rijkt ze een model uit en de AIBs mogen zelf aan de slag met de dit soort producten en driverondersteuning. Dus het is allemaal voor eigen risico van de AIB. Het is niet meer zoals vroeger met de befaamde....

Afbeeldingslocatie: http://i.frazpc.pl/pliki/FuryMAXXKarta.jpg
Rage Fury Maxx

Ik kan dit soort projecten eigenlijk alleen maar toejuichen, hoe nutteloos het ook mag lijken voor sommige mensen. Er gebeurt tenminste iets anders dan de geeikte kaarten die allemaal gebaseerd zijn op het reference design.

Overigens ondersteunt de X1650XT Gemini2 geen Quad CrossFire voor zover ik weet.

Voor de leukigheid hier even een aantal andere dual kaarten met Radeons:

Een pic van de Asus X1600XT Dual wat wel weer een bakbeest is geworden:

Afbeeldingslocatie: http://img.presence-pc.com/news/e/a/eax1600xt_dual_s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hardinfo.com/art/site/pic/articles/computex_taipei_2006/dag1/asus_radeon1600xt_dual_gemini.jpg

HIS Dual X1600XT:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1151325399.jpg

En hier een nude pic van de vorige Gemini van GeCube, ook gebaseerd op de X1600XT net als bij Asus:

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.ru/images/news/2006/03/26/gemini_02.jpg

Valt nog wel mee kwa grootte.

Sapphire Radeon 9800Pro Dual sample:

Afbeeldingslocatie: http://forum.hwsw.hu/uploads/post-10-1100979587.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:38

Format-C

Tracing Rays

CJ schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 21:21:

VR_zone is wel de site die ook die plaatjes van de R600 kaart post. Tevens is het zo dat dat SLi ding gewoon reclame is. Ik zie niet in waarom iets niet waar zou zijn omdat ze reclame voor SLi maken. :?

Ik hoop wel dat het niet waar is eigenlijk. Ik ben van plan een R600 1GB te halen, maar dan moet hij een 8800 kaart er wel uitblazen met ruime marge anders heeft het niet veel nut.

We wachten maar weer af. Ik neem ALLES wat overal over de R600 gepost wordt de laatste tijd met een PAK zout.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Die laatste was zo mooi. Jammer genoeg is i nooit uitgekomen. Ik wou er toen zo graag een hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-07 17:26

Krizzie

Progressive Music \o/

Vandread schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 12:27:
Nee Xeons ;) Ben ook wel benieuwd waar die die 6 uur dat vandaan heeft :)

[...]

bron:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pixar
Toen Cars uit kwam stond er een uitgebreid interview/artikel in de veronica gids. :) Daar stonden ook de rendertijden bij. Bij Toy Story 1 was de render tijd ook rond de 6 uur per frame en dat is nu nog steeds zo ondanks dat het serverpark bij elke film groeit. :P

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
CJ schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 22:26:
Pak nu eens een foto er bij van een kale X1650XT Gemini 2 van GeCube die nu gewoon leverbaar is voor zo'n €290 en pas je punten er weer eens op toe?
Hier geef je direct ook al het probleem mee aan. Laten we voor het gemak van het volgende uitgaan (dus geen gezeur over minder pci-e lanes, of snellere CF interconnect):

Dual 1650XT = 1650XT CF

Helaas zijn de 1650XT CF benchmark resultaten niet consequent per game (CF driver optimalisatie issue) dus je hebt niet altijd hetzelfde rendement maar ik denk dat we wel kunnen stellen dat een 1650XT CF gemiddeld genomen even snel is als een 1950Pro (soms sneller, soms trager, depending on game)

Dan gaan we prijzen vergelijken;
dual 1650XT 256 = 290 euro
single 1950 Pro 256 = 190 euro
Dus er zit ruwweg zo'n 100 euro prijsverschil tussen.

Dus ik denk dat we het er allemaal mee eens zijn dat prijs / performance de dual 1650XT geen interessant product is. Stoer is het natuurlijk wel. Overigens denk ik ook zo over dual nvidia kaarten hoor :)

Daarbij je laat een heleboel producten zien, hoeveel zijn er in het verleden daadwerkelijk leverbaar geweest. Sorry ik zie zoiets meer als technische showcase en voor marketing. Zelfde als de nVidia 7950GX2 kaart.

[ Voor 8% gewijzigd door The Source op 20-03-2007 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Die GX2 kaarten zuigen bigtime. Naar mijn mening dan.

Jammer dat er nu weer zoiets op de rol staat. :S

Die dual ATi kaarten worden toch niet als CF gezien in windows, maar als 1 kaart? Of niet?

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ik ben het helemaal met je eens over het prijsverschil en dat het verstandiger is om een CF opstelling te kopen dan een Dual kaart. Maar je geeft hier ook al meteen aan waar het om gaat bij dit soort constructies:
The Source schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 23:53:
[...]
Sorry ik zie zoiets meer als technische showcase en voor marketing. Zelfde als de nVidia 7950GX2 kaart.
Als je de snelste kaart hebt (single core of dual core) dan verkoop je ook meer in de midrange en lowend omdat de grote massa ziet dat *willekeurige IHV* de snelste kaart heeft op high end gebied. De 7950GX2 heeft het volgens mij helemaal niet zo slecht gedaan in de verkoop ondanks dat niet iedereen er later blij mee was.

En AMD vind het allemaal maar best als AIBs zelf aan de slag gaan, want mochten ze iets leuks ontwikkelen, dan verkopen ze nog altijd 2 GPUs ipv 1 en het kost ze geen cent aan R&D.

Overigens kan ik het wel begrijpen dat er dual GPU kaarten komen die gemiddeld sneller zijn dan de snelste singlecore videokaart, zeker als alles in orde is wat betreft drivers. Maar dat er dualcore opstellingen komen van midrange kaarten vind ik een beetje vreemd, aangezien vaak 1 enkele high end GPU al sneller is dan 2 midrange kaarten samen. Dat zijn verder eigenlijk alleen maar kaarten die je voor de 'heb' koopt, of omdat je maar 1 enkele PCIe 16x slot hebt en toch 4 TFTs wil aansluiten of toch ook physics wil doen (GPU 1 rendering, GPU 2 physics).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ CJ

Dat gebeure van die dual midrange dingen, dat heet Marketing ;) het is gewoon een extra manier om extra geld te verdienen ook uit te midrange serie, natuurlijk is een Dual X1650XT sneller als een enkele X1650XT of X1950 Pro 256, maar ik denk dat er veel toch daarvoor vallen.

ik zou dan kiezen voor een X1950 XTX aangezien die een dual X1950 Pro er zelfs uit zou trekken en het ook voordeliger voor de portumonee is maar niet iedereen weet dat blijkbaar, vandaar die rare marketing acts :)

het zou alleen voordelig zijn als zo'n enkele dual; kaartje goedkoper is als een enkele hogere troef, een X1950 Pro bevoorbeeld ik noem maar wat :)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 21-03-2007 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

Als je er van uit gaat dat een x1950 pro dual niet (of niet veel) langzamer zou zijn dan een crossfire opstelling van 2 x1950 pro dual kaarten is hij echt wel sneller dan een enkele x1950 xtx, zie hier

Als de dual kaart een stuk duurder wordt dan een x1950 xtx zal hij voor de meeste mensen niet interessant zijn. Als hij echter net als de x1650 xt gemini 4 schermen aan kan sturen zou hij voor mij wel interessant zijn, alleen is hij daar eigelijk wel te laat voor (met dx10 toch wel aardig dichtbij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Anoniem: 23009 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 19:49:
[...]

hmm die 8950GX2 zal wel met gemak verslagen worden door de X2900 XTX aangezien een enkele kaart een max geheugen bandbreedte heeft van 153,4GB per sec en een SLI setup van 2 8800 GTS chip die op de 8950 GX2 gebruikt zullen worden veel minder bandbreedte zullen beschikken en dus daarop zal de X2900 XTX op hogere reso's meer bandbreedte overhebben dus ook meer performance :)
Enkel als er een hoge bandbreedte nodig is kan die winnen denk ik, maar dat is niet altijd het geval hoor.
de tijd van de radeon 9700 Pro zal toch mischien weer herhaald zijn met die X2900 serie kaarten aan gezien ATi altijd een goede verleden heeft dat ze altijd beter waren op de nieuwere API's vergeleken met dat van de concurrent, maar hey! ik kan het mis hebben :+
dx8 : slechter dx9 : beter dx10???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-07 08:07

Pubbert

random gestoord

Damn, gaat dat Eind Mei kloppen? Ik had stiekum gehoopt op een vroege April release (Mijn X1900XTX vast verkocht) Maar er komen nu weer enkele vette games uit (CnC3, Stalker) die ik wel "foule poule" wilden spelen :P Nouja we wachten maar af :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Begin Mei X2900XT met GDDR3, midden Mei X2900XTX met GDDR4 aldus Behardware. Met een kans dat de XTX misschien niet eens uit komt. Zou het hoge snelheids GDDR4 dan toch slecht beschikbaar zijn? De X1950XTX maakt gebruik van 1.1Ghz GDDR4 net zoals de X1950Pro die ik een paar posts hier heb geplaatst, dus dat is er wel.
CeBIT: release date of the R600?

One of the brand selling ATI's products gave us more information regarding the release of R600, or X2900, if we use the commercial name.

According to the documents that we saw, the evaluation samples of the Catseye 102-B600 delivered to ATI's clients and corresponding to the X2900 XT with 512 MB of GDDR3 memory, are scheduled to be released in March 22 (even if ATI has already sent demonstration computers to each manufacturer to show them to their own clients).

As usual now for high end models, ATI will deliver cards produced by subcontractors and the first deliveries of the final product are scheduled for the 21rst of April. The availability for end users will be at the same time as the product release, early May, the time for manufacturers to stick their logos, put the cards in boxes, and ship them.

The same document speaks of the Dragonshead 2 102-B007, or X2900 XTX, featuring 1 GB of DDR4 memory. Release dates are similar to the samples, 22nd of March, but the final products are expected April 1rst and mass availability mid-May. However, as another manufacturer told us that this card might not even be released, we don’t know really who is right and who isn't!
http://www.behardware.com...ase-date-of-the-r600.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Misschien geen XTX?

Komt er dan alleen maar een 512MB XT? Vaag zeg! Als de XTX er niet komt in mei, wanneer komt hij dan wel? En kómt hij er nog wel?

Of zal ATi idd gewoon de R600XTX overslaan en direkt met een nog snellere kaart dan de R600XTX komen? Een 65nm kaart? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-06 00:30
RappieRappie schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 10:15:
Misschien geen XTX?

Of zal ATi idd gewoon de R600XTX overslaan en direkt met een nog snellere kaart dan de R600XTX komen? Een 65nm kaart? :?
oftwel: de r650 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-07 08:57

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik weet niet of dit plaatje al gepost was, maar ik doe m toch maar :P

Afbeeldingslocatie: http://img43.imagevenue.com/loc470/th_72860_amdr600_122_470lo.jpg

Jammer dat het beest nog even in z'n kooi zit ;) Dit geeft nVidia speelruimte om ook gelijk een nieuw "beest" te lanceren...

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
RappieRappie schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 10:15:
Misschien geen XTX?

Komt er dan alleen maar een 512MB XT? Vaag zeg! Als de XTX er niet komt in mei, wanneer komt hij dan wel? En kómt hij er nog wel?

Lijk teen beetje op de X1800 lauch. Eerst de X1800 XL een tijd later de X1800 XT. Alleen denk ik dat de X2900 XTX dan andere ref core gebruikt. Of misschien al die R650 zoals sommige al zijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:17
Even tussen alle R600 perikelen door, wanneer kan men de nieuwe Ati drivers verwachten? Meestal ergens rond de 22e geloof ik? De huidige drivers hebben erg veel ruzie met Vista, dus een update is wel gewenst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
DaannO schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:59:
Even tussen alle R600 perikelen door, wanneer kan men de nieuwe Ati drivers verwachten? Meestal ergens rond de 22e geloof ik? De huidige drivers hebben erg veel ruzie met Vista, dus een update is wel gewenst. :)
Zo iets maar soms zijn ze ook later. Heb het nu een keer gezien dat ze niet in dezelfde maand uitkwamen. Ben benieuwd of er weer veel fixes in zitten. En wat heeft iedereen toch met Vista. Heb Vista er op staan maar gebruik alleen maar XP. Een dag op Vista zitten gamen daar na niet weer want liep echt voor geen meter vergeleken met XP. Virus scan stond aan en alles stotteren 5 fps en zo. Bij XP merk ik er niets van. Dus niet alleen de Drivers moeten gefixt worden maar vista zelf ook. Ik wacht nog even een half jaar. Of tot na SP 1.

Edit:

Op de FP staat dat The Inq de 8600 GTS en 8600 GT getest heeft. Deze moeten op een X6800 CPU 5500 en 4800 3dmarks scoren. Ben benieuwd wat de RV630 gaat doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Astennu op 21-03-2007 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 13:23
Astennu schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 12:10:
[...]

Zo iets maar soms zijn ze ook later. Heb het nu een keer gezien dat ze niet in dezelfde maand uitkwamen. Ben benieuwd of er weer veel fixes in zitten. En wat heeft iedereen toch met Vista. Heb Vista er op staan maar gebruik alleen maar XP. Een dag op Vista zitten gamen daar na niet weer want liep echt voor geen meter vergeleken met XP. Virus scan stond aan en alles stotteren 5 fps en zo. Bij XP merk ik er niets van. Dus niet alleen de Drivers moeten gefixt worden maar vista zelf ook. Ik wacht nog even een half jaar. Of tot na SP 1.
Ik begrijp niet dat je zoveel last hebt in Vista. Ik ben juist helemaal over gegaan omdat alles perfect loopt inclusief games. Enige wat ik niet aan de praat heb gekregen zijn webcam (logitech) en iets voor mijn satelliet hobby. Zoals gezegd draaien games prima met de 1900XT op de 24" Dell enkel is de CCC niet te benaderen met de laatste 7.2 maar daar hebben heel veel mensen last van.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roertnl
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-06-2012
winwiz schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 12:43:
[...]

Ik begrijp niet dat je zoveel last hebt in Vista. Ik ben juist helemaal over gegaan omdat alles perfect loopt inclusief games. Enige wat ik niet aan de praat heb gekregen zijn webcam (logitech) en iets voor mijn satelliet hobby. Zoals gezegd draaien games prima met de 1900XT op de 24" Dell enkel is de CCC niet te benaderen met de laatste 7.2 maar daar hebben heel veel mensen last van.
Ik heb ook helemaal geen problemen met vista (ook niet met games, gewoon rond de 80/90 fps). Kon ook eerst ccc niet benaderen met 7.2, daarna 7.1 erop gezet dat ging ook niet dus toch maar weer 7.2 erop en nu doet alles het prima incl. ccc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
winwiz schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 12:43:
[...]

Zoals ik al zij. Had een Download Prog en Virus scan lopen. Onder XP had ik dan nergens last van bij Vista wel. Misschien komt het wel door de drivers van me raid controller maar XP werkt igg perfect. En als jij Vista Perfect vind ben je echt een van de enige. Ik hoor zo veel mensen klagen.

Ik vond de FPS in WoW zo i zo lager onder Vista. X1900 XTX met Cat 7,2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-07 21:13

Apoca

Array Technology Industry

Krijg komende week mijn 2e Dell 2007WFP scherm, is iedereen een beetje te spreken over fatsoenlijke aansturing van zijn of haar 2e scherm door zijn ATi kaart ( in mijn geval een X1900XT ) ?

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Astennu schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 13:16:
En als jij Vista Perfect vind ben je echt een van de enige. Ik hoor zo veel mensen klagen.
Zou je aub je generalisatie voor je kunnen houden :) ? Dat jij niet tevreden bent is prima, maar hij toevallig wel, ik ook en zo zijn er nog zat andere mensen. Je conclusie klopt dus totaal niet :)
Apoca schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 22:44:
Krijg komende week mijn 2e Dell 2007WFP scherm, is iedereen een beetje te spreken over fatsoenlijke aansturing van zijn of haar 2e scherm door zijn ATi kaart ( in mijn geval een X1900XT ) ?
Wat voor problemen verwacht je dan :) ? Ik bedoel, er zijn zat consumenten met een ATI kaart en 2 monitoren, en zolang je niet enorme topics voorbij ziet komen met problemen lijkt het me toch veilig om te concluderen dat het allemaal wel los gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
We Are Borg schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 00:37:
[...]
Zou je aub je generalisatie voor je kunnen houden :) ? Dat jij niet tevreden bent is prima, maar hij toevallig wel, ik ook en zo zijn er nog zat andere mensen. Je conclusie klopt dus totaal niet :)

[...]

Wat voor problemen verwacht je dan :) ? Ik bedoel, er zijn zat consumenten met een ATI kaart en 2 monitoren, en zolang je niet enorme topics voorbij ziet komen met problemen lijkt het me toch veilig om te concluderen dat het allemaal wel los gaat lopen.
Nou ik heb heel veel systeembeheerders en andere mensen die intensief gebruik maken van hun computer. En geen een rade vista echt aan. Zegt toch wel iets lijkt mij. Ook als je in het vista topic zelf kijkt. veel problemen ( logies nieuw product ). Veel dingen die mensen niet handig vinden of irritant. En vooral Performance is ver te zoeken. Het was geen flame of ook niet negatief bedoelt ( Zo komt het op internet nog wel eens over dat is het nadeel van dit medium ). Het was mijn Conclusie. Hij is gewoon een van de weinige die ik hoor zeggen dat vista een perfect besturing systeem is. Hij mag dat vinden. Het zal voor hem dan ook wel zo zijn. Alleen voor mij en vele andere nog niet. Misschien in de toekomst wel. Zelf denk ik dat vista XP voorbij zal gaan in performance zodra de hardware fabrikanten door hebben hoe ze de drivers moeten maken. Maar op dit moment is dat gewoon nog niet zo.

Om een lang verhaal kort te maken er zijn op dit moment ( volgens wat ik heb gehoord/Gelezen ) meer mensen die XP op dit moment beter vinden dan Vista. Bij het begin van XP had ik dezelfde probleem. Vond ik 2000 SP3 ook beter. Maar nu gebruik ik ook XP SP2.

[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 22-03-2007 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/editorial/cebit2007-3/r600_vs_g80_cooler_bg.jpg
Representatives for the company are tight-lipped about thermal performance of the cooler, the water-block itself does not look much different when compared to L.C.S. 4 for Nvidia GeForce 8800 GTX graphics boards, therefore, we can expect that the R600 will have more or less similar power consumption with the G80
http://www.xbitlabs.com/a...isplay/cebit2007-3_3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Jou verhaal over vista doet mijn terug denken aan de intro van XP toen. :+ Wat een zooi was dat in het begin geen drivers, dikke prestatie drop. Geef mij maar win98 draait tenminste lekker soepel op mijn Athlon @ 3 Ghz. :P

Zo gaat dat nu eenmaal.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Het lijkt zelfs of de cooler van de R600 wat kleiner is. In ieder geval minder heatsinks. Het lijkt er op dat het geheugen van de 8800 GTX best heet wordt. En bij de ATi cooler zie ik alleen maar een koper stripje.
mad_max234 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 02:19:
[...]

Jou verhaal over vista doet mijn terug denken aan de intro van XP toen. :+ Wat een zooi was dat in het begin geen drivers, dikke prestatie drop. Geef mij maar win98 draait tenminste lekker soepel op mijn Athlon @ 3 Ghz. :P

Zo gaat dat nu eenmaal.
Jep mij ook. Ik zat toen nog op Win 98 SE. Toen XP geprobeerd was niets. Toen naar Win 2k SP3 > SP4 en vlak voor XP SP2 overgestapt naar XP SP1 maar nog steeds Win 2000 SP4 er naast. Ik vind het ook niet raar hoor dat het zo buggy is. Is tegenwoordig volgens mij normaal. Mobieltjes die net uit zijn zitten ook vol bugs wordt er met een firmware update uitgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Astennu schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 08:43:
[...]

Het lijkt zelfs of de cooler van de R600 wat kleiner is. In ieder geval minder heatsinks. Het lijkt er op dat het geheugen van de 8800 GTX best heet wordt. En bij de ATi cooler zie ik alleen maar een koper stripje.
Dus misschien hebben toch alle variantjes op de R600 GDDR4...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Nog even een teaser en dan zit dit topic ook weer bijna vol...

Afbeeldingslocatie: http://images.tweaktown.com/imagebank/r600inthewild_02l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.tweaktown.com/imagebank/r600inthewild_03l.jpg
http://www.tweaktown.com/...photos_immerge/index.html

Dus nog maar eens de vraag... lijkt dit op een X1950XTX cooler of lijkt dit op een GF8800GTX cooler wat betreft vorm? ;)

[ Voor 52% gewijzigd door CJ op 22-03-2007 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:18
CJ schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 11:15:
Nog even een teaser en dan zit dit topic ook weer bijna vol...

[afbeelding]
Lijkt imho meer op een fake. Zijn die gekke vlakken nou weg-geblurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107626

leonpwner1 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 11:17:
[...]

Lijkt imho meer op een fake. Zijn die gekke vlakken nou weg-geblurd?
Lezen is ook een kunst... |:(
The pictures we are about to display were a nightmare to edit – the brand name was labeled literally 50 – 60 times all over the card by an overprotective AMD and ATI but we managed to smudge it all out and it will forever remain a mystery as to who supplied the pictures to us – so, don’t ask because we won’t be telling!
T lijkt qua vorm en fan wel op een een 8 series cooler. Mooie wel van deze cooler is dat hij doorzichtig is :9
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Klinkt kinderachtig, maar blijkt iedere keer weer nodig:
- geen Ati vs nVidia geflame (of onnodige vergelijkingen)
- niet op de man spelen - een ander voor fanboy uitmaken = OW wegens flamen
- geen slowchat
- het 1001 keer herhalen van zelfde 'nieuws' (R600 vertraagd...) is geen nieuws, dus offtopic.
- als je iets beweert, onderbouw het. Als het van een roddelsite (Inquirer) komt, geef dat aan en verkondig het niet als heilige waarheid

Wat dan wel? Goed onderbouwde nieuwtjes over ATi videoproducten en hun drivers. Daar gaat het om in een nieuwsdiscussie :)