Het Grote X1950 Pro AGP Topic Deel 2

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 6.288 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dat zou toch niet de bedoeling moeten zijn, als hij dat al nodig heeft moeten ze dat soort dingen meeleveren vind ik.

Ik heb windows opnieuw geinstalleerd en het probleem blijft. Mss wel handig om te vermelden is dat hij tot nu toe alleen vast loopt bij Americas Army. Cod2 etc loopt allemaal wel gewoon goed. Erg apart.

Hij verliest tijdens de vastlopers helemaal het videosignaal en vervolgens moet ik rebooten om weer beeld te krijgen.

Erg vaag.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 18:23
Tnx! Ik weet dat m'n systeem geen wereldschokkende prestaties levert maar ik kan er tot nu toe heel prima mee uit de voeten. Ik wil gewoon nog één keer flink updaten naar het maximale op dit moment (zo ongeveer) en met 't geheugen wat ik er sinds kort in heb kan ik me er dan persoonlijk wel weer even mee redden :).

De processor zit ook al geen rek meer in, 'r is alleen nog een Pentium IV van 2,8GHz op 533MHz (Socket 478). Die 3DMark interesseert me verder op zich niet zoveel. Als ik wat wil dan moet ik veel meer nieuwe onderdelen halen maar daar heb ik voorlopig het geld niet voor (over). Met m'n huidige systeem zit ik dan zo'n beetje wel aan het maximaal haalbare en daar ben ik al lang blij mee :).
Ik zie wel dat ik de layout van m'n case enigszins moet omgooien want op de plek waar nu m'n tweede harddisk zit steekt de kaart teveel uit. M'n huidige (tijdelijke) videokaart raakt de harddisk al bijna zelfs. En zo te zien moet ik ook een nieuw beugeltje voor de koeler van m'n processor maken want de kaarten zijn volgens mij te hoog om het standaard Zalman-beugeltje te blijven gebruiken. Ach ... dan heb ik nog wat te doen ;).

edit: Hmm, zo te zien hoef ik alleen een nieuw beugeltje te fixen als ik voor de Sapphire zou gaan omdat dat PCB veel hoger is ...

Wat betreft de stroom kan ik altijd nog een Y-kabel nemen om 2 12V-lijnen te splitsen. Op de Sapphire gebeurt dat standaard al dus daar verwacht ik in principe geen problemen.

edit2: Ach, ik had ook geen zin meer om er langer over te twijfelen. Op dit moment heb ik 't geld ervoor en dus heb ik zojuist de HIS besteld :). Hij was op voorraad dus ik verwacht 'm overmorgen te ontvangen!

[ Voor 36% gewijzigd door Wouter! op 25-03-2007 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 18:17
Gefeliciteerd, mooie keuze! Denk dat je nog best wel met open mond staat als hij er eenmaal in zit! ^^

@ FunkXual

Als het alleen met dat ene spel gebeurd zou je kunnen kijken of het daar aan ligt (zoeken op fora enzp). Had je hiervoor ook een Ati kaart? Zoals ik al zei, de drivers kunnen altijd problemen op leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik heb gedaan is windows opnieuw geinstalleerd. Drivers dus ook opnieuw. Ik had hiervoor nvidia maar met een verse windows install maakt dat dus niks uit.

De symptonen komen ook overeen met het hele VRM verhaal ook al is het alleen bij dat ene spel. Als ik de kaart stress met ati tool (artifacts en 3d) dan maakt de kaart zelf ook een heel hoog geluid, met een bepaald ritmisch karakter. Het klinkt alsof er de hele tijd een schakelingetje wordt gemaakt oid.

Vaag. Ik ga hem waarschijnlijk morgen terugsturen en dan neem ik een 7800gs. Dan ben ik iig van dit gezeik af. Wat een onzin dat je zoveel problemen krijgt omdat de fabrikant een kaart niet goed in elkaar steekt.

edit:
Ik heb stress test nogmaals gedaan. Met mijn vinger op één van de vrm's. Guess what, hij werd loeiend maar dan ook loeiend heet. Ik heb echt letterlijk m'n vinger verbrand.

Nu kan ik 2 dingen doen. Of dat vrm probleem oplossen dmv die artic cooling special vrm koeler. Of ik retourneer hem en koop een 7800gs en ben sowieso van het probleem verlost.

Wat ik mij namelijk afvraag is of een koeler echt zoveel helpt en of het de houdbaarheid van de kaart ten goede komt. Bovendien ben ik dan garantie kwijt en kan ik hem sowieso niet meer retourneren omdat, hij dan niet meer in originele staat verkeerd.

Wat kan ik nu het beste doen?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2007 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik snap dat je zit te balen maar er is een apart topic voor dat zwaar irritante VRM probleem. Heb er net je post in beantwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bobnofski schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 12:10:

[...]

M'n Club3D is iets langer dan m'n oude 6800XT klik en past net klik2.

Even wat anders. Het is al een oud programma maar werkt verder nog steeds prima met de 1950 Pro: de Avivo Video Converter. Hiermee gebruik je de kaart om videofiles om te zetten. Erg handig voor bijv. Youtube om redelijk snel een .wmv om te zetten naar bijv. mpeg. Je kunt 'm alleen gebruiken icm Catalyst Control Center basic, als je die opstart na het installeren zie je 'm vanzelf.
Wat een kaart :9~ Ik zit nog steeds in dubio tussen de Sapphire en de HIS.
Zijn er eingelijk nog voordelen tussen de 2 molex stekkers op de Sapphire en de PCI-e stekker op de HIS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-05 20:29
Wat dacht je van dit zonder overclock videokaart :), standard cpu clock en geheugen heb ik 8500 score.

http://service.futuremark.com/compare?3dm05=2721353

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 22:45:
Zijn er eingelijk nog voordelen tussen de 2 molex stekkers op de Sapphire en de PCI-e stekker op de HIS?
Ligt een beetje aan je voeding. Als die meerdere +12V rails heeft kan het handiger zijn met aansluiten en het verdelen van de load. Verder hadden ze die dingen beter haaks kunnen monteren om geklooi met HD's te voorkomen dus het is eerder een nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ik kreeg vanmiddag 'n mailtje dat m'n kaart verstuurd is :), ik ben benieuwd morgen!

Wat betreft die molex/PCIe-stekkers ... daar zijn anders ook verloopjes voor, beide kanten op dus daarmee is het verschil al teniet gedaan (je kunt de Sapphire zo dus een PCIe-aansluiting geven of de HIS een dubbele molex-aansluiting). Zo'n verloopje kost 5 Euro ofzo. Verder zie hierboven ^^

[ Voor 3% gewijzigd door Wouter! op 27-03-2007 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
Wouter! schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 00:48:
Ik kreeg vanmiddag 'n mailtje dat m'n kaart verstuurd is :), ik ben benieuwd morgen!

Wat betreft die molex/PCIe-stekkers ... daar zijn anders ook verloopjes voor, beide kanten op dus daarmee is het verschil al teniet gedaan (je kunt de Sapphire zo dus een PCIe-aansluiting geven of de HIS een dubbele molex-aansluiting). Zo'n verloopje kost 5 Euro ofzo. Verder zie hierboven ^^
Als je de HIS hebt gekocht zit er zo'n stekkertje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:58

Gutteguttegut

CEO of TFD

N-Freak schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 09:07:
[...]
Als je de HIS hebt gekocht zit er zo'n stekkertje bij.
Of je maakt er zelf 1 ;)

* Gutteguttegut heeft er ook 1 gemaakt van een oude ATX stekker voor zn 2e hands X850XT PCIe :)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bobnofski schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 00:28:
[...]

Ligt een beetje aan je voeding. Als die meerdere +12V rails heeft kan het handiger zijn met aansluiten en het verdelen van de load. Verder hadden ze die dingen beter haaks kunnen monteren om geklooi met HD's te voorkomen dus het is eerder een nadeel.
Ik denk dat ik geen problemen met mijn voeding zal krijgen dus dat maakt voor mij niet uit. Ruimte bied mijn Stacker in overvloed dus daar maak ik me al helemaal geen zorgen over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Zo, vandaag de kaart (de HIS) ontvangen en zojuist ingebouwd :*). Ik ben wel eerst twee uur bezig geweest met het ombouwen van de layout van m'n kast want m'n 2e harde schijf zat in de weg, en ik moest even twee aparte lijnen met molex-connectors vrijmaken. Verder heeft m'n PC op zeer korte termijn een fresh install nodig dus ik kan op dit moment nog niet zo heel veel over de prestaties zeggen, daarvoor hapert er teveel aan m'n huidige Windows XP-installatie 8)7. 't Was ook m'n bedoeling om een fresh install te doen na installatie van m'n nieuwe kaart :).

Ik ben zeer te spreken over het geluid van de fan, ik vind 'm echt verrassend stil ... daar was ik nogal huiverig voor omdat m'n vorige configuratie enorm stil was. Hulde!

[ Voor 19% gewijzigd door Wouter! op 28-03-2007 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, ik heb een langere tijd dit topic gevolgd en eea gelezen. Echter ik heb nog niet het antwoord gevonden wat ik zocht, wellicht dat iemand mij dat kan vertellen.

Ik heb het idee om een HTPC te gaan bouwen, op basis van mijn "oude" P4 systeem met AGP-slot. Ik denk dat de 1950Pro een mooie kaart kan zijn om daarvoor te gaan gebruiken, zeker in combinatie met de Avivo decoders om de CPU te ontlasten, ook al lukt 1080p AVC decoderen ook zonder avivo atm.

Maar om eea goed te kunnen doen ben ik dus op zoek naar een 1950 met een aantal specifieke kenmerken:
1) Hij moet Component/RGB output aan kunnen en/of hebben.
2) Hij moet tevens HDMI hebben, maar daarbij moet expliciet ook het audio doorgegeven moeten kunnen worden (er zal dus een audio-spdif-header en een Asic op de grafische kaart moeten zitten).

Ik heb rondgekeken maar nog geen kaart gevonden die voldoet aan deze 2 eisen. Als die wèl bestaat (en ik dus "met mijn neus heb gekeken") dan hoor ik het graag !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 10:15:
Goed, ik heb een langere tijd dit topic gevolgd en eea gelezen. Echter ik heb nog niet het antwoord gevonden wat ik zocht, wellicht dat iemand mij dat kan vertellen.

Ik heb het idee om een HTPC te gaan bouwen, op basis van mijn "oude" P4 systeem met AGP-slot. Ik denk dat de 1950Pro een mooie kaart kan zijn om daarvoor te gaan gebruiken, zeker in combinatie met de Avivo decoders om de CPU te ontlasten, ook al lukt 1080p AVC decoderen ook zonder avivo atm.

Maar om eea goed te kunnen doen ben ik dus op zoek naar een 1950 met een aantal specifieke kenmerken:
2) Hij moet tevens HDMI hebben, maar daarbij moet expliciet ook het audio doorgegeven moeten kunnen worden (er zal dus een audio-spdif-header en een Asic op de grafische kaart moeten zitten).

Ik heb rondgekeken maar nog geen kaart gevonden die voldoet aan deze 2 eisen. Als die wèl bestaat (en ik dus "met mijn neus heb gekeken") dan hoor ik het graag !
Zover ik weet zijn er alleen PCI-E kaarten te krijgen met die mogelijkheid.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-12-2023

vigilante888

The truth is out there.....

Iedereen die vragen heeft over de HIS kaarten kunnen mij mailen op jason.shu@gmail.com.

De 620Mhz/1540Mhz versie van HIS is EOL. Vanaf nu is de versie van HIS 590/1480. Voor de mensen die nog steeds de Pre OC'ed 620Mhz willen moeten bij de shop vragen naar de model nummer: H195PRQT512DDA-R voor de 512Mb versie en H195PRQT256DDA-R voor de 256Mb versie.

De nieuwe modellen van HIS hebben in feite dezelfde modelnummer naar met een V2 erachter. Heb je de V2 versie, dan draait hij standaard op 590/1480.

[ Voor 4% gewijzigd door vigilante888 op 28-03-2007 11:50 ]

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit hebben ze gedaan vanwege het artifacts probleem? Ik lees daar nogal wat over namelijk.

Ik heb ook gelezen dat er een 7950gt komt op agp. Deze is sneller neem ik aan, dan de x1950pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
vigilante888 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 11:49:
Iedereen die vragen heeft over de HIS kaarten kunnen mij mailen op jason.shu@gmail.com.

De 620Mhz/1540Mhz versie van HIS is EOL. Vanaf nu is de versie van HIS 590/1480. Voor de mensen die nog steeds de Pre OC'ed 620Mhz willen moeten bij de shop vragen naar de model nummer: H195PRQT512DDA-R voor de 512Mb versie en H195PRQT256DDA-R voor de 256Mb versie.

De nieuwe modellen van HIS hebben in feite dezelfde modelnummer naar met een V2 erachter. Heb je de V2 versie, dan draait hij standaard op 590/1480.
Ik heb ook die met 590MHz gekregen, je kunt ook zien dat er op de doos een sticker met 590MHz over "620MHz" is geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tazzman schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 19:06:
[...]

HIS Radeon X1950PRO 512MB GDDR3, IceQ3,
AGP8X, "Turbo", 2xDVI/Tv-Out/HDCP, Retail

1 Stückanzahl der Lieferung 802747794

Beginn Aufnahme Lager: 2007-03-15T08:39 (Order aangekomen in magazine)
Ende Verpackung: 2007-03-15T16:38 (Order bestelling gereed voor verzending)

DHL: Opgehaald bij magazijn: 2007-03-16
DHL: Afgeleverd: 2007-03-19 13:42

De bestelling was op een vrijdag opgehaald en ik heb het goedje naar mijn kantoor adres laten sturen dus ook al zouden ze het op zaterdag proberen af te leveren, dan gaat dat niet lukken. :)

Dus donderdag besteld, vrijdag op de bus en maandag afgeleverd.
Samen met ook nog meer goodies.

:+
bij hd.nl geannuleert, net besteld bij komplett.nl Ben blij dat het de his is omdat deze de warmte uit mijn kast blaast terwijl de powercolor de warmte alleen van de kaart af blaast. Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat de airflow van deze kaart wat beter is?

anyway, het is nu even afwachten, maar straks kan ikd an eindelijk rainbow 6 en test drive spelen. Want dat is met de geforce 5600 niet te doen. Ranbow 6 start niet eens op hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roloxo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-04 17:39
vigilante888 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 11:49:

De 620/1480 is EOL bedoel je denk ik. Deze info staat nog op de HIS website en op de originele label van de verpakking. De huidige zijn 590/1540 (ik heb er eentje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 10:15:

HDMI wordt lastig, alleen de X1600 en de 7600 heb ik er een aantal van gezien, maar die waren nog niet te koop, of veel te duur voor de kaart die je krijgt.

Wat ik je zou aanraden is een "oude" 6600 (GT) AGP kaartje met DVI. Als je toch niet gameet, dan is dit echt een veel goedkopere oplossing
Je kan overigens gewoon verloopstekkers of kabels kopen DVI->HDMI. Als je TV ook DVI heeft, zou ik dat gebruiken. Hierdoor kan je vaak een betere resolutie kiezen omdat LCD schermen niet precies 720p zijn.
In mijn ervaring werkt Nvidia Purevideo vele malen beter dan dat avivo van ATI.

Trouwens HDMI is alleen maar nodig vanwege HDCP en dat is nog lang niet aan de orde, en zodra dit 'verplicht' is om een film in HD te kijken, dan zijn die kaarten mainstream en wil je ook vast weer een nieuwe computer :)

Edit: AGP kaarten met HDMI:
pricewatch: Sapphire Radeon X1600 Pro 256MB DDR2 (AGP, DVI/HDMI)
pricewatch: Asus GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, DVI, HDMI) EN7600GT/HTDI/256M

[ Voor 15% gewijzigd door Kurios op 28-03-2007 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kurios schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 14:37:
[...]

HDMI wordt lastig, alleen de X1600 en de 7600 heb ik er een aantal van gezien, maar die waren nog niet te koop, of veel te duur voor de kaart die je krijgt.

Wat ik je zou aanraden is een "oude" 6600 (GT) AGP kaartje met DVI. Je kan gewoon verloopstekkers kopen DVI->HDMI. Als je TV ook DVI heeft, zou ik dat gebruiken.
Nvidia Purevideo werkt vele malen beter dan dat zelfde systeem van ATI.

HDMI is alleen maar nodig vanwege HDCP en dat is nog lang niet aan de orde, en zodra dit 'verplicht' is om een film in HD te kijken, dan zijn die kaarten mainstream en wil je vast weer een nieuwe computer.
Qua Avivo vs. PureVideo heb ik heel andere berichten gelezen (Avivo=vrij verkrijgbaar+gratis+in bijna alle spelers van derden te gebruiken; PureVideo niet gratis, alleen met speciale speler, en heeft moeite met AVC/H264).

HDMI is voor mij een must, een verloop is niet bruikbaar. Dit omdat de HTPC doet wat het zegt wat het doet; Beeld en geluid decoderen+spelen. Via HDMI wordt die aangesloten op de receiver, die geluid decodeerd, en het het beeld doorstuurt naar TV. TV doet dan het beeld. Deze manier van verbinden werkt alleen goed als alle 3 de apparaten via HDCP een handshake kunnen uitvoeren, kortom HDMI+HDCP is verplichte koek voor een goed functionerende HTPC.

De RGB/Component is daarentegen minder belangrijk, omdat die slechts tijdelijk gebruikt gaat worden, dwz. wanneer ik de upgrade rond heb en dus ook mijn HDTV heb geinstalleerd. Dus een 1950pro/agp die goede HDMI+audio doet is voor mij in feite de hoofd-eis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 14:43:
[...]

Qua Avivo vs. PureVideo heb ik heel andere berichten gelezen (Avivo=vrij verkrijgbaar+gratis+in bijna alle spelers van derden te gebruiken; PureVideo niet gratis, alleen met speciale speler, en heeft moeite met AVC/H264).
nogmaals mijn ervaring met purevideo is perfect. In Windows MCE werkt het vlekkeloos. Ik kijk HD-DVD/BluRay Rips met hardwarematige ondersteunding met een 7300 GS kaartje van 60 Euro met 20-30% CPU belasting met een 3200+ proc.
Voor MCE heb je toch al een DVD decoder nodig en purevideo doet dit ook al, dus dat geld ben je toch al kwijt.
HDMI is voor mij een must, een verloop is niet bruikbaar. Dit omdat de HTPC doet wat het zegt wat het doet; Beeld en geluid decoderen+spelen. Via HDMI wordt die aangesloten op de receiver, die geluid decodeerd, en het het beeld doorstuurt naar TV. TV doet dan het beeld. Deze manier van verbinden werkt alleen goed als alle 3 de apparaten via HDCP een handshake kunnen uitvoeren, kortom HDMI+HDCP is verplichte koek voor een goed functionerende HTPC.
HDMI+HDCP is echt geen verplichte koek!
Het plan was om HDCP 'verplicht' te stellen, om zo kopieren tegen te gaan. Het probleem is dan dat a) heel veel TVs HDCP niet aankunnen b) veel computergebruikers HDCP niet aankunnen. Iedereen zou dan een nieuwe videokaart moeten kopen om van hun HD-DVDdrive of Bluray-drive te kunnen genieten, terwijl de videokaart het makkelijk aan zou kunnen?

Vandaar dat alle titels die nu verkocht worden van HD-DVD en Bluray hebben nog helemaal geen HDCP ingebakken hebben en ze echt hiermee nog wel even wachten.

Als je een LCD aansluit op een HTCP (zoals ik dat heb) dan kan je gewoon beeld via DVI doen en geluid via SPDIF naar receiver laten lopen.
Oftewel precies wat jij zegt maar dan met 2 kabels ipv 1. HDMI =DVI + SPDIF.

Een HDMI aansluiting op je videokaart is niets anders dan dat er een intern kabeltje van je geluidskaart naar je videokaart wordt doorgelust en SPDIF via de HDMI connector naar buiten wordt gestuurd.

Ik zou je aanraden ook hier op het forum eens te kijken naar HTCP topics: De ultieme HTPC bouwen.
of [HDTV] High-Definition TV. Wat is het precies topic deel 2
De RGB/Component is daarentegen minder belangrijk, omdat die slechts tijdelijk gebruikt gaat worden, dwz. wanneer ik de upgrade rond heb en dus ook mijn HDTV heb geinstalleerd. Dus een 1950pro/agp die goede HDMI+audio doet is voor mij in feite de hoofd-eis.
Waarom perse een snelle videokaart? Die hardwarematige ondersteuning zit ook al in de X1600 kaarten? Zelfs al in de X1300 kaarten?
Voor het HTCP werk is het niet nodig, wel als je wilt gamen.

[ Voor 17% gewijzigd door Kurios op 28-03-2007 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-12-2023

vigilante888

The truth is out there.....

Roloxo schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 14:30:
[...]

De 620/1480 is EOL bedoel je denk ik. Deze info staat nog op de HIS website en op de originele label van de verpakking. De huidige zijn 590/1540 (ik heb er eentje)
Je hebt gelijk. Had me verkeken op de HIS prijslijst.

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Niet online
Roloxo schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 14:30:
[...]
De huidige zijn 590/1540 (ik heb er eentje)
Aha, dus het geheugen draait echt op 770Mhz? Heb je dat gecheckt met CCC's Overdrive?

[ Voor 19% gewijzigd door Bobnofski op 28-03-2007 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roloxo
Ja, 587.... |:( / 1540 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Same hier.. 587... maar ik maak me geen zorgen, die HIS gaat echt "out of the box" als de brandweer hier dus aan oc'n zit ik nog lang niet te denken.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roloxo
Precies. Ik draai nu bijna alles op 1280 x 1024 en max. details. Met m'n 6600GT was dat 1024 x 768 en medium details. Grofweg. En wat een onopvallende kaart. Bij urenlang gamen gaat het geluid helemaal niets omhoog.Volgend jaar lachen we hierom, maar nu is het nog super vloeiend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phusg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-02 13:38
Kurios schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 14:52:
Waarom perse een snelle videokaart? Die hardwarematige ondersteuning zit ook al in de X1600 kaarten? Zelfs al in de X1300 kaarten?
Voor het HTCP werk is het niet nodig, wel als je wilt gamen.
Ik zou ook uitkijken met een AGP X1950 kopen voor een HTPC waar je HD H.264 video wilt versnellen. Als je zoekt in deze topic (of deel 1) dan zie je links naar reviews van Elite Bastards en Lost Circuits waar ze moeite hadden met het hardwarematig terugspelen van H.264 video in combinatie met de AGP versie. Hij zet je CPU al gauw op 100% belasting, wat natuurlijk niet de bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
Heeft iemand met de C 7.3 al wat ervaringen? Aangezien ik vandaag C&C3 verwacht en die ook wel even wil spelen blijf ik even van de drivers af, maar ben wel benieuwd of ze iets van een verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 22:55
Ik heb nu al een hele tijd de 6.12 versie gebruikt, aangezien die de beste performance gaf op m'n X1950Pro. De 7.1 en 7.2 versies vond mijn kaart niet zo lief, dus ik ging een beetje wantrouwend de 7.3 versie installeren, en die werkt gelukkig tot nu toe beter dan de 6.12 versie. Ik heb een paar frampjes meer in TD:U en alles ziet er een beetje meer crisp uit. Dus ik zou ze zeker installeren als ik jou was. ;)

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
Thanks, zal het dan maar even doen! Tevens draai ik enkel op de drivers en niet de hele mikmak-CCC. En doe ik de settings met Ati Tray Tools. Aangezien dit toch nog mijn eerste Ati kaartje is en ik gelezen heb dat de CCC erg veel geheugen slurpt. Het heeft verder geen nadelen die niet te gebruiken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 22:55
Ik geloof dat sinds Catalyst 7.1 ze een verandering hebben gemaakt in CCC waardoor deze minder geheugen gebruikt, en sneller op start.

Ik heb zelf ook een vraag, sinds ik mijn X1950Pro en een extra HDD heb valt mijn DVD +-RW nog al eens uit, of gaat het branden extreem traag. Als ik dan even een paar molexjes verwissel doet hij het weer wel gewoon :?

Nu heb ik een Cooler Master eXtreme Power 380W, en ik heb zo'n vermoeden dat deze niet het nodige sap meer levert. Het rare is dat alleen dus die ene Drive uitvalt, en ik verder geen artifacts en vastlopers heb, ook al draai ik uren aan een games.

Dit zijn de specificaties van mijn voeding:
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster-europe.com/product_common_images/22656c834b4931bd3595ebfb55d36095.jpg

Nu zat ik er dus aan te denken een nieuwe voeding te gaan kopen, maar aangezien ik op het moment ook een hele hoop andere uitgaven heb geef ik er het liefst zo min mogelijk geld aan uit. Daarom vroeg ik me af of een van jullie ervaring heeft met deze voeding?

Alvast bedankt ;)

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heb besloten om een HIS variant te kopen van deze goeduitziende kaart :) Heb alleen nog 1 vraag : Ik wil er een 20" widescreen en 17" full screen op aansluiten (beiden via DVI) en wil weten of dit geen resolutie problemen zal opleveren zowel tijdens office werk als tijdens gamen. Wil namelijk gamen op de (jawel) 20" TFT en dan mag de 17" gewoon zwart/uit. Heb alleen geen idee of dit voor problemen zal zorgen :?

Zou gaan van een Club 3D Radeon 9800SE AIW naar de HIS kaart op n K8N Neo2 Platinum Mobo met 3500+ S939 processor erop met 2GB RAM, lijkt me wel n flinke boost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roloxo
De kaarten zijn er juist op voorbereid, daarom ook de dubbele DVI. Als je zelfs een monitor uitzet heb je al helemaal geen problemen. De 20" heeft een resolutie van 1680 x 1050 denk ik?
De HIS of een andere kaart met 512MB is dan prima. Dan heb je een beetje reserve om de games op hogere details te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Mooi, heb em net besteld bij Komplett en n paar uur na mn bestelling is de leverdatum van gisteren verschoven naar 13 april :{ Bummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

Fab1Man

Live life to the fullest

hubhib schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 12:22:
Ik geloof dat sinds Catalyst 7.1 ze een verandering hebben gemaakt in CCC waardoor deze minder geheugen gebruikt, en sneller op start.

Ik heb zelf ook een vraag, sinds ik mijn X1950Pro en een extra HDD heb valt mijn DVD +-RW nog al eens uit, of gaat het branden extreem traag. Als ik dan even een paar molexjes verwissel doet hij het weer wel gewoon :?

Nu heb ik een Cooler Master eXtreme Power 380W, en ik heb zo'n vermoeden dat deze niet het nodige sap meer levert. Het rare is dat alleen dus die ene Drive uitvalt, en ik verder geen artifacts en vastlopers heb, ook al draai ik uren aan een games.

Dit zijn de specificaties van mijn voeding:
[afbeelding]

Nu zat ik er dus aan te denken een nieuwe voeding te gaan kopen, maar aangezien ik op het moment ook een hele hoop andere uitgaven heb geef ik er het liefst zo min mogelijk geld aan uit. Daarom vroeg ik me af of een van jullie ervaring heeft met deze voeding?

Alvast bedankt ;)
Dat probleem klinkt mij bekend in de oren. Mijn pc viel ook plotseling uit en wat bleek -> geheugen kapot. Draai eerst memtest86+ voordat je een nieuwe voeding koopt. Ik denk namelijk dat je voeding het wel kan trekken namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 12:37:
Mooi, heb em net besteld bij Komplett en n paar uur na mn bestelling is de leverdatum van gisteren verschoven naar 13 april :{ Bummer.
ik zie het ook, potver pillekes , niet te geloven! Kan ik weer twee weken wachten. arggghghh :(

28-3 besteld

nou ja dan maar weeer annuleren en kijken of er nou eindelijk een shop is die zich houdt aan zijn magazijn status. ongelooflijk zeg

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2007 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roloxo
Valt me ook vaak op. Ik wil de Samsung 226BW bestellen, enorm populaire monitor die behoorlijk op backorder staat.
En merk dat sommige verkopers elke dag gewoon de verwachte voorrraaddatum met 1 dag verschuiven.
Ik kijk vandaag, dan is bv. 13 April de verwachte datum. Ik kijk morgen en dan is het opeens 14 April.
Kijk je overmorgen...juist: 15 April. Ik kan me vergissen, maar dit riekt naar klanten aan het lijntje houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 13:45
Kijk eens verder als de 10 goedkoopste zou ik zeggen, er zijn winkels met voorraad op dit moment! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Zeggen ze... elke winkel wil pre-orders hebben dus daar word best wel veel mee geziekt. Dat een winkel 'op voorraad' op de site heeft staan zegt niet perse dat t ook zo is dus. En soms kan de winkel er zelf ook niks aan doen want die krijgt t weer door van de distributeur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roloxo
dominator schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 14:30:
Kijk eens verder als de 10 goedkoopste zou ik zeggen, er zijn winkels met voorraad op dit moment! :D
Hallo? Ik ben Hollander, ons ben zuunig! 30 - 40 Euro boven de laagste prijs vind ik best veel. En die paar winkels die 'm nu op vooraad hebben weten ook wel dat ze 'm voor dat geld kunnen verkopen. Inkoopprijs voor hun is net zo laag als al die andere winkels. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Roloxo schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 16:02:
[...]

Hallo? Ik ben Hollander, ons ben zuunig! 30 - 40 Euro boven de laagste prijs vind ik best veel. En die paar winkels die 'm nu op vooraad hebben weten ook wel dat ze 'm voor dat geld kunnen verkopen. Inkoopprijs voor hun is net zo laag als al die andere winkels. :w
maar misschien hebben zij hogere kosten juist omdat ze kaarten op voorraad hebben liggen en op het moment van inkopen wel voor een hogere prijs zijn ingekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik heb hem ook besteld (de HIS) samen met een HIS Radeon 9250 PCI kaart.
Dan kan ik binnenkort mijn tripple monitor setup afmaken met een 30" scherm.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 13:44:
[...]

ik zie het ook, potver pillekes , niet te geloven! Kan ik weer twee weken wachten. arggghghh :(

28-3 besteld

nou ja dan maar weeer annuleren en kijken of er nou eindelijk een shop is die zich houdt aan zijn magazijn status. ongelooflijk zeg
Dan had ik de laatste denk ik :P. Ik heb 'm zondag besteld en dinsdag ontvangen, er stond er voor ik bestelde nog één op voorraad en die heb ik denk ik gekregen :) (bij Komplett dus). 't Spijt me ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 20:08

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Heb dinsdag mijn Sapphire 512 mb plank besteld bij Alternate, hadden ze nog in voorraad.. donderdag bel ik: niet meer in voorraad, 2e week van april weer.. ik balen, krijg ik donderdagavond een mailtje: Track&trace code... |:(
Gister binnen, had er de Arctic cooler bij besteld.
1 waarschuwing.. als je nog een oude ATX tower hebt (zoals ik..) dan past ie niet met die cooler.. mijn side-panel gaat er niet meer op :'(

Anyway, hij draait lekker (als een trein, oblivion 1680x1050 60Hz vsynced), maar als ik de mem 2 mhz omhoog krik met ATT krijg ik 2 zwarte beeldschermen :+
weet iemand hier iets over?

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
StackMySwitchUp schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 09:24:
Heb dinsdag mijn Sapphire 512 mb plank besteld bij Alternate, hadden ze nog in voorraad.. donderdag bel ik: niet meer in voorraad, 2e week van april weer.. ik balen, krijg ik donderdagavond een mailtje: Track&trace code... |:(
Gister binnen, had er de Arctic cooler bij besteld.
1 waarschuwing.. als je nog een oude ATX tower hebt (zoals ik..) dan past ie niet met die cooler.. mijn side-panel gaat er niet meer op :'(

Anyway, hij draait lekker (als een trein, oblivion 1680x1050 60Hz vsynced), maar als ik de mem 2 mhz omhoog krik met ATT krijg ik 2 zwarte beeldschermen :+
weet iemand hier iets over?
Yup, overclocken op driver level, maar het geheugen wil op het moment bij weinig mensen mee werken. Ligt voornamelijk aan de drivers. Wie weet over een tijdje dat het wel mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

N-Freak schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 15:27:
[...]

Yup, overclocken op driver level, maar het geheugen wil op het moment bij weinig mensen mee werken. Ligt voornamelijk aan de drivers. Wie weet over een tijdje dat het wel mogelijk is.
LoL da's minder.. had ik niet verwacht... is de GPU wel aan te passen?
hoe dan ook, ben tot nog toe zeer tevreden met deze kaart, hij kost de helft van wat ik toendertijd betaalde voor mn X800 pro, en hij is een factor 3 sneller! :D

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
Zojuist een nieuwe processor in mn systeem gestopt (x2 4200+). Merk gelijk dat mijn oude cpu toch wel wat kracht van de x1950 tegen hield! Haal op dit moment in de 3Dmarkjes; 05: 10200, 06: 5200. Nog even wat poetswerk (lees: verder overclocken) verichten, maar een zeer geslaagde upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roloxo
Voor wat het waard is: Heb net op een minstens 4 jaar oude Aopen 300Watt voeding een uur lang Testdrive Unlimited gespeeld. 15 Amp op 1 12V lijn, tesamen met de HIS 512MB. Gaf geen krimp.
Ik heb een nieuwe Antec NeoHE aangeschaft, hoofdzakelijk voor de HIS. Ik heb hier geen spijt van, super voeding, ook voor de toekomst. Maar ik wilde toch nog even het oude bakkie proberen. Voor mensen die dus evt. twijfelen of ze een nieuwe voeding nodig hebben, probeer eerst je oude, je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
N-Freak schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 17:17:
Zojuist een nieuwe processor in mn systeem gestopt (x2 4200+). Merk gelijk dat mijn oude cpu toch wel wat kracht van de x1950 tegen hield! Haal op dit moment in de 3Dmarkjes; 05: 10200, 06: 5200. Nog even wat poetswerk (lees: verder overclocken) verichten, maar een zeer geslaagde upgrade.
Welke processor had je eerst?
Heb nu een Athlon 64 3500+ S939 en voor 130e heb ik een upgrade naar een Athlon 64 X2 4200+ of zou dat zonde zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door Cartman! op 31-03-2007 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Heb gisteren (ongeveer 15.00 uur) mijn Sapphire kaart binnengekregen (en een geheugenbankje van 1GB, nu totaal 2GB), Eergisteren om 16.00 uur besteld bij Cool-Prices, dus lekker snel bezorgd!!

Zit nu op een 3DMark05 score van 8140 en een 3DMark06 score van 4200 met een A64 3000+ @2200 Mhz.

Kan iemand me vertellen of dat een 'normale' score is? Merkte tijdens de tests wel dat de cpu testen errug zwaar waren voor dit systeem...

[ Voor 17% gewijzigd door AllSeeyinEye op 01-04-2007 10:15 . Reden: 3Dmark05 er ook bijgezet ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

De CPU tests zijn altijd zwaar. Verwacht niet dat ze op een Core2Extreme X6800 ineens soepel draaien ofzow. :)

Je score is wel normaal, maar toch lijkt het alsof je processor de kaart nog steeds licht bottlenecked.
Volgens mij kan je namelijk 9800 of meer punten halen in 3dMark05 met deze kaart.
(Misschien vergis ik me, want de HIS X1950Pro 512MB Turbo AGP waar ik mee speel bij me neef is misschien wat sneller).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

DJ_The_SP schreef op zondag 01 april 2007 @ 11:14:
De CPU tests zijn altijd zwaar. Verwacht niet dat ze op een Core2Extreme X6800 ineens soepel draaien ofzow. :)

Je score is wel normaal, maar toch lijkt het alsof je processor de kaart nog steeds licht bottlenecked.
Volgens mij kan je namelijk 9800 of meer punten halen in 3dMark05 met deze kaart.
(Misschien vergis ik me, want de HIS X1950Pro 512MB Turbo AGP waar ik mee speel bij me neef is misschien wat sneller).
Ik denk dat die HIS wel een stuk sneller is, de Sapphire loopt op 580 mhz (GPU)
Ik heb gister met een korte overclock sessie de GPU op 635 gekregen, in 3dmark 9900 punten, fastest system in your category: You (9900) :P

pc is btw een AMD 3700 @ 2.85 ghz, 2 gig ocz pc4400 @ 250 mhz
en de sapphire 512 mb, op de oude installatie van windows die mijn x800 nog had staan

Excuseer enige interpunctie fouten, ik zit op het werk en moet snel typen :D

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:12

Dhrax

Prog Lord

StackMySwitchUp schreef op zondag 01 april 2007 @ 12:59:
[...]

Ik denk dat die HIS wel een stuk sneller is, de Sapphire loopt op 580 mhz (GPU)
Ik heb gister met een korte overclock sessie de GPU op 635 gekregen, in 3dmark 9900 punten, fastest system in your category: You (9900) :P

pc is btw een AMD 3700 @ 2.85 ghz, 2 gig ocz pc4400 @ 250 mhz
en de sapphire 512 mb, op de oude installatie van windows die mijn x800 nog had staan

Excuseer enige interpunctie fouten, ik zit op het werk en moet snel typen :D
Ik haal met die Sapphire al gewoon 9500 punten op stock en @640 gaat die net iets over de 10k heen, niet echt de moeite van het overklokken waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

belfrink schreef op zondag 01 april 2007 @ 15:14:
[...]
Ik haal met die Sapphire al gewoon 9500 punten op stock en @640 gaat die net iets over de 10k heen, niet echt de moeite van het overklokken waard.
Klopt, maar ik ben er zo een die het leuk vindt om de hardware zo ver mogelijk te pushen :P
btw, in ati tray tools gaat ie wel van 820 naar 900 fps als je dit doet, toch 10% fps winst :)
Is het een goed idee om de arctic cooler aan een aparte molex te koppelen, ipv op de kaart? ik neem aan dat dit wel een stuk aan stroom voor de rest van de kaart scheelt (dit was wel het geval bij mijn aloude x800)

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Niet online
N-Freak schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 11:27:
Tevens draai ik enkel op de drivers en niet de hele mikmak-CCC. En doe ik de settings met Ati Tray Tools. Aangezien dit toch nog mijn eerste Ati kaartje is en ik gelezen heb dat de CCC erg veel geheugen slurpt. Het heeft verder geen nadelen die niet te gebruiken toch?
Bij mij varieert CCC's idle geheugengebruik tussen de 8-14MB tegenover 7MB met alleen de driver en ATT. Ik heb ze gewoon allemaal geïnstalleerd want CCC is wel handig met de Video Converter (die je anders dus niet kunt gebruiken).
AllSeeyinEye schreef op zondag 01 april 2007 @ 08:19:
Heb gisteren (ongeveer 15.00 uur) mijn Sapphire kaart binnengekregen [...]
Zit nu op een 3DMark05 score van 8140 en een 3DMark06 score van 4200 met een A64 3000+ @2200 Mhz. Kan iemand me vertellen of dat een 'normale' score is? [...]
Yep, dat zijn ze ;) Ik haal met een Club3D 256MB / A64@2Ghz/1GB bijna dezelfde scores.
StackMySwitchUp schreef op zondag 01 april 2007 @ 15:39:
Is het een goed idee om de arctic cooler aan een aparte molex te koppelen, ipv op de kaart? ik neem aan dat dit wel een stuk aan stroom voor de rest van de kaart scheelt (dit was wel het geval bij mijn aloude x800)
Kweenie hoor, die cooler verbruikt zo weinig stroom dat het amper wat scheelt. En als je 'm apart aansluit heb je geen fancontrol meer en draait ie altijd op 100% 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
Cartman! schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 21:19:
[...]

Welke processor had je eerst?
Heb nu een Athlon 64 3500+ S939 en voor 130e heb ik een upgrade naar een Athlon 64 X2 4200+ of zou dat zonde zijn?
Had dezelfde CPU, dus precies dezelfde upgrade gedaan. Je gaat er zeker op vooruit, en als je gaat overclocken ga je er heel veel op vooruit, de 4200 is super over te clocken. Loop nu op 2,8 Ghz (standaard 2,2), niet ultra stabiel, maar ik game alleen met mijn PC. op 2,7+ zou hij zeker erg stabiel zijn (op lucht).

Het is even overwegen of je nog geld aan je PC wilt uitgeven. Ikzelf wilde het niet te duur maken en kan zo voorlopig weer door! Voornamelijk omdat de games nu ook gebruik beginnen te maken van dualcore en die dat doen merk je het enorm. Met de overclock haal ik in bijvoorbeeld de stress test van HL2 Lost Coast (1280x1024, alles op z'n hoogst 4xaa 16xaf) 95 fps. Was er zelf redelijk van onder de indruk!

edit: Als aanvulling op mijn overclock mocht je het willen weten: Met niet ultra stabiel bedoel ik na enige tijd Prime draaien krijg ik een error. Echter heb ik nog geen vastloper, rare schermen of spontane boots. Dus ik blijft op de 2,8 zolang ik nergens last van heb.

[ Voor 12% gewijzigd door N-Freak op 01-04-2007 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ok, dan ga ik dat ook nog doen na mn GPU upgrade :) Tnx voor de tip dus :) Maakt het nog uit welke core bij die X2? De ene core kan nogal duurder zijn dan de ander namelijk.

edit: worden er alleen tray versies verkocht? vraag me af of mn 3500+ boxed cooler wel voldoet anders :?

[ Voor 23% gewijzigd door Cartman! op 02-04-2007 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
Cartman! schreef op zondag 01 april 2007 @ 23:57:
Ok, dan ga ik dat ook nog doen na mn GPU upgrade :) Tnx voor de tip dus :) Maakt het nog uit welke core bij die X2? De ene core kan nogal duurder zijn dan de ander namelijk.

edit: worden er alleen tray versies verkocht? vraag me af of mn 3500+ boxed cooler wel voldoet anders :?
Vriend heeft de Manchester, ik de Toledo. In principe geen verschil enkel dan het wattage.

Ja, enkel de tray versies, aangezien ze de processor niet meer maken voor s939, dus ook niet te lang wachten met je besluit. Er zijn er wel nog genoeg op het moment. Verder raad ik dan aan een Zalman of andere cooler (goeie) er bij te halen, zeker als je gaat overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk IJntema
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-01 12:26
Ik draai stock krap over de 9000 3dmark05 op een:

3700+
2x1gig intern 400mhz Kingston Valueram
Saphire 512mb

Goede score, 100% tevreden, top kaart, beetje groot.

1 kleine aanmerking, bij het opstarten is mijn Bios logo (American Megatrends oid) niet meer mooi rood maar groenachtig. Anderen dit ook meegemaakt?

[ Voor 31% gewijzigd door Dirk IJntema op 02-04-2007 11:21 ]

Old school gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roloxo
Dirk IJntema schreef op maandag 02 april 2007 @ 11:12:

1 kleine aanmerking, bij het opstarten is mijn Bios logo (American Megatrends oid) niet meer mooi rood maar groenachtig. Anderen dit ook meegemaakt?
Heb ik ook. En in de Bios zelf is de bovenrand opeens gekleurd als een regenboog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Roloxo schreef op maandag 02 april 2007 @ 11:56:
[...]

Heb ik ook. En in de Bios zelf is de bovenrand opeens gekleurd als een regenboog.
Ik wilde dat net vragen hier of mijn HIS toch een tik gehad had tijdens transport... ;) Dank voor het posten, slaap ik weer gerust! :+

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roloxo
tazzman schreef op maandag 02 april 2007 @ 12:17:
[...]

Ik wilde dat net vragen hier of mijn HIS toch een tik gehad had tijdens transport... ;)
Wat ik wel heb is dat de HIS ventilator na verloop van tijd iets lawaaierig wordt, net of 'ie een beetje aanloopt. Pas na minmaal een halve dag aangestaan te hebben. Is me nu 2x opgevallen, ik hoop dat het niets is.....geen zin in een RMA.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roloxo
Mijn 3Dmark points met de HIS 512 en een P4 640(3.2Ghz) en 2GB 2-2-2-5 geheugen:

03: ong. 15500
05: ong. 7700
06: ong. 4500

Heb ik eindelijk weer een super kaart, is de processor weer bejaard aan het worden..... ;( ;)
Is het S939 platform zo'n beetje de laatste goede en betaalbare mogelijkheid om AGP en DDR1 up te graden? Of zit ik er helemaal naast? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
Roloxo schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:28:
[...]

Wat ik wel heb is dat de HIS ventilator na verloop van tijd iets lawaaierig wordt, net of 'ie een beetje aanloopt. Pas na minmaal een halve dag aangestaan te hebben. Is me nu 2x opgevallen, ik hoop dat het niets is.....geen zin in een RMA.....
De ventilator past zijn snelheid aan aan de temperatuur. Warmer = sneller. Koeler = langzamer. Met een programma als Ati Tray Tools kun je dat handmatig instellen en ook bekijken of het inderdaad dat is wat je hoort.

edit:
Ik moest even melden dat ik zojuist de 5350 punten heb gehaald in 3DMark 06. Volgens online vergelijkingen is dat de op twee na hoogste score met een x1950Pro! Natuurlijk enkel die hem geupload hebben, maar dan nog vond ik het best leuk om te zien!

Moet 05 nog even proberen.

edit2:

10260 punten! Nummer 4 bij de vergelijkingen. Ik denk dat ik zeer te vreden mag zijn!

[ Voor 24% gewijzigd door N-Freak op 02-04-2007 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Even een vraagje over het relatieve stroomverbruik van een X1950Pro. Ik heb momenteel een X850XT, maar ik kan goedkoop een X1950Pro aankomen. Nou vraag ik me af of een X1950Pro meer stroom (dwz ampère) verbruikt op de 12V lijn dan een X850XT ivm mijn voeding. Ik kan nergens de specificaties van de X850XT vinden, weten jullie het misschien?

Bij voorbaat dank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 21:28

TetsuoShima

low energy output

Bron Xbit (afgerond):

X1950PRO -> 65W -> 60W(5A) 12V
X1900XT -> 110W -> 105W(9A) 12V
X850XT -> 70W -> 45W(4A) 12V

Alle waarden zijn rechtstreeks van de grafische kaart gemeten, zowel via het slot and via de extra voedingskabel (som van beide). De waarden zijn gemeten onder stress, full load (mbv oa. Far Cry). Ze zijn geldig voor de PCIe versies van de kaarten, je kan erop rekenen dat de AGP versie iets meer verbruikt, het zou echter geen 10W verschil zijn.

Zoals je ziet verbruikt be X1950PRO iets minder stroom, maar er komt meer van de 12V.

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Ah fijn! Ik dacht er zelf niet aan om op de PCI-e versies te zoeken.. mijn excuses.
Dit gaat wel lukken zo ;) Erg bedankt.

[ Voor 11% gewijzigd door finsdefis op 02-04-2007 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk IJntema
Ik ben van een X850XT naar een X1950pro gegaan, zonder aanpassing van voeding, tot nu toe geen problemen gehad.

Old school gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Ik zag in ATT een tweak voor voltage, gaat dit iets uithalen voor de core snelheid? en krijg ik dan een rokende VRM? .. eigenlijk wil ik alleen maar mem clocken, iemand al iets gevonden?

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Dirk IJntema schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 09:03:
Ik ben van een X850XT naar een X1950pro gegaan, zonder aanpassing van voeding, tot nu toe geen problemen gehad.
wat voor voeding had je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phusg
Indy91 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:30:
[...]
Is hier iemand die positieve danwel negatieve ervaringen heeft met de MSI x1950pro AGP? Op internet circuleren namelijk verschillenden foto's van de RX1950PRO-T2D256. Er zijn foto's met een één heatsinkje op de rechter VRM. Op de linker VRM zie ik echter geen heatsink zitten! Er zijn ook foto's van dezelfde kaart maar dan helemaal zonder heatsinkjes op de VRM's?
Ik heb hem niet maar door de prijsdaling wordt hij nu wel interessant (momenteel € 188,02 in de pricewatch). De link daar klopt niet, en veel MSI sites hebben de kaart ook niet tussen de products 8)7

Alleen op de Duitse site kon ik hem vinden. Los van het gebrek aan 512MB zie ik daar dat hij een dikke NEIN krijgt van MSI wat betreft Hardware Monitoring, voor mij reden genoeg om toch nog verder te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook net 3dmark 2006 gedraaid met mijn setup alleen is het wel bedroevend. Slechts 3200 punten.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
System Configuration

System and CPU Information 
Operating System Microsoft Windows XP 

DirectX Version 9.0c 

Mobo Manufacturer ASUSTeK Computer Inc. 

Mobo Model A8V 

AGP Rates (Current/Available) 4x / 4x 

CPU Name AMD Athlon(tm) 64 2403 MHz 

CPU String AMD Athlon(tm) 64 Processor 3000+($79.99+)

HDD Model Maxtor 7 V320F0 SCSI Disk Device($27.0+)

Physical / Logical CPUs 1 / 1 

MultiCore 1 Processor Core 

HyperThreading N/A 

FSB 267 MHz 

Memory 1024 MB 

Display Information 
Graphics Chipset ATI RADEON X1950 PRO($224.99+)

Graphics Card Vendor C.P. Technology Co Ltd 

Driver Name Radeon X1950 Pro 

Driver Version 6.14.10.6677 

Driver Status WHQL - Not FM Approved 

Co-operative adapters No 

Video Memory 256 MB 

Core Clock 573 MHz 

Memory Clock 688 MHz 

Benchmark Settings 
Default Settings Yes 

Program Version 3DMark06 Revision 1 Build 0 

Resolution 1280x1024 

Anti-Aliasing None 

Texture Filtering Optimal 

Vertex Shader Profile 3_0 

Pixel Shader Profile 3_0 

Force Full Precision No 

Disable Post-processing No 

Force Software Vertex Shaders No 

Force Software FP Filtering No 

Disable HW Shadow Mapping No 

Color Mipmaps No 

Repeat Count Off 

Fixed Framerate Off 

Main Test Results
3DMark Score 3244 3DMarks 

SM 2.0 Score 1327 Marks 

SM 3.0 Score 1469 Marks 

CPU Score 922 Marks 

Detailed Test Results

Graphics Tests 
1 - Return to Proxycon 10.413 FPS 

2 - Firefly Forest 11.707 FPS 

CPU Tests 
CPU1 - Red Valley 0.291 FPS 

CPU2 - Red Valley 0.468 FPS 

HDR Tests 
1 - Canyon Flight (SM 3.0) 15.137 FPS 

2 - Deep Freeze (SM 3.0) 14.238 FPS 

Feature Tests 
Fill Rate - Single Texturing N/A 

Fill Rate - Multi Texturing N/A 

Pixel Shader N/A 

Vertex Shader - Simple N/A 

Vertex Shader - Complex N/A 

Shader Particles (SM 3.0) Not Supported 

Perlin Noise (SM 3.0) N/A 

Batch Size Tests 
8 Triangles N/A 

32 Triangles N/A 

128 Triangles N/A 

512 Triangles N/A 

2048 Triangles N/A 

32768 Triangles N/A

Als ik dit dan bekijk, vraag ik me toch af waar de verschillen inzitten.

Enige wat ik kan zien is dat er geen AGP kaart gebruikt wordt maar een PCI-e die lichtelijk is overgeklokt en een standaard 3800+ versus mijn overgeklokte 3000+ op dezelfde snelheid.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2007 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
Jou score klopt niet met je systeem, maar zijn score ook niet, kan nooit dat hij met die hardware zo'n score haalt. Moet ergens een fout zitten. Of het is niet goed doorgegeven aan de site, of hij cheat.

Anyway, niet letten op de scores daar. Ik denk dat er iets mis is met je videokaart of je drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

3200 is idd wat aan de lage kant maar dit zou kunnen komen door slechte drivers, spy/malware etc wat eventueel nog op je systeem staat. Verwacht geen topscores te halen omdat je processor en geheugen al wat ouder zijn.

Die link van 5200 punten is duidelijk met een getweakede versie gedaan, normaal moet je zo tussen de 4000 en 4600 punten halen afhankelijk van wat de rest van je configuratie is :)

Ik haal met mijn systeem 4400.

[ Voor 4% gewijzigd door Dhrax op 04-04-2007 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
ik heb ook een ASUS A8V bordje, en haal ook in 1 keer belabberde scores.
ook rond de 3200 punten in 3dmark06.
alle drivers al geupdate(iclusef chipset en alles)
denk dat het aan het bordje ligt, want had hiervoor een S754 bordje(ASUS K8V X-SE) en haalde 4000 punten in 3dmark06 met een Sempron 3400+.
en nu met een 3800+ en ASUS A8v slechts 300 punten in 3dmark06 :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 21:45:
Ook net 3dmark 2006 gedraaid met mijn setup alleen is het wel bedroevend. Slechts 3200 punten.

code:
1
AGP Rates (Current/Available) 4x / 4x
Ik denk dat dat één van de oorzaken is voor de verschillen.

Daarnaast is het wellicht handig om alle drivers helemaal op te schonen met drivercleaner, en dan weer opnieuw te installeren. En wellicht ook meteen de meest recente goed werkende versie van je chipsetdrivers/APG-drivers meenemen. Die zaken schelen soms ook nogal wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 21:37:
[...]

Ik denk dat dat één van de oorzaken is voor de verschillen.

Daarnaast is het wellicht handig om alle drivers helemaal op te schonen met drivercleaner, en dan weer opnieuw te installeren. En wellicht ook meteen de meest recente goed werkende versie van je chipsetdrivers/APG-drivers meenemen. Die zaken schelen soms ook nogal wat.
Nee AGP 4x is het probleem niet. Als ik hem op 8x zet maakt het geen verschil. Enkel mijn pc wordt onstabieler, vandaar 4x. Schijnt trouwens een euvel van de kaart te zijn.
Chipsetdrivers etc heb ik allemaal de laatste versie.

Even als voetnoot, dit is al mijn 5e x1950.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2007 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
lol, maar idd ik ook al alle drivers geupdate inclusief chipset en alles, en nog steeds belabberde scores.
ik begin toch te denken dat eht het bordje is, de kaart kan eht niet zijn, want het komt met allemaal merken voor op de ASUS A8V bordjes :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 21:41:
[...]
Nee AGP 4x is het probleem niet. Als ik hem op 8x zet maakt het geen verschil. Enkel mijn pc wordt onstabieler, vandaar 4x. Schijnt trouwens een euvel van de kaart te zijn.
Nee, da's een euvel van je mobo icm met deze kaart.
Even als voetnoot, dit is al mijn 5e x1950.
Kom op zeg, als het al je 5e 1950 Pro is lijkt het me overduidelijk dat je mobo het probleem is 8)7
Volgens mij kun je tweaken en installeren tot je erbij neervalt maar is er geen paasei van Columbus te vinden vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk IJntema
Kurios schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 11:59:
[...]

wat voor voeding had je?
Techsolo TP-500W (500w)

http://www.backyard-family.com/html/techsolo_500watt.html

[ Voor 15% gewijzigd door Dirk IJntema op 05-04-2007 09:16 ]

Old school gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
Bobnofski schreef op woensdag 04 april 2007 @ 22:48:
[...]

Nee, da's een euvel van je mobo icm met deze kaart.

[...]

Kom op zeg, als het al je 5e 1950 Pro is lijkt het me overduidelijk dat je mobo het probleem is 8)7
Volgens mij kun je tweaken en installeren tot je erbij neervalt maar is er geen paasei van Columbus te vinden vrees ik.
Helemaal mee eens, als je al 5 kaarten hebt gehad ligt het niet aan de kaart. Mobo, geheugen en mogelijk zelfs de processor kunnen het probleem zijn. Zelf denk ik ook aan je mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N-Freak schreef op donderdag 05 april 2007 @ 11:46:
[...]

Helemaal mee eens, als je al 5 kaarten hebt gehad ligt het niet aan de kaart. Mobo, geheugen en mogelijk zelfs de processor kunnen het probleem zijn. Zelf denk ik ook aan je mobo.
Goed ik vertel het verhaal maar dan.
Kaart 1 was defect, viel de hele tijd op een zwart scherm bij het openen van een 3d applicatie. Kaart 2 had artifacts. Kaart 3 en 4 heb ik nooit thuis gehad, die heeft club3d dood verklaard in hun testcentrum. Mijn huidige hebben ze ook getest en daar is niks mis mee, behalve dat ie niet op AGP 8x wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

belfrink schreef op woensdag 04 april 2007 @ 21:08:
3200 is idd wat aan de lage kant maar dit zou kunnen komen door slechte drivers, spy/malware etc wat eventueel nog op je systeem staat. Verwacht geen topscores te halen omdat je processor en geheugen al wat ouder zijn.

Die link van 5200 punten is duidelijk met een getweakede versie gedaan, normaal moet je zo tussen de 4000 en 4600 punten halen afhankelijk van wat de rest van je configuratie is :)

Ik haal met mijn systeem 4400.
Hmm, 4400 is ook niet super voor jouw systeem lijkt mij (4000+ @ 2.9Ghz & X1950 Pro?). Ik haal met een 3500+ @ 2.64Ghz en X1950 GT (512MB) 4300 3dMarks (2006).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 15:37:
[...]

Hmm, 4400 is ook niet super voor jouw systeem lijkt mij (4000+ @ 2.9Ghz & X1950 Pro?). Ik haal met een 3500+ @ 2.64Ghz en X1950 GT (512MB) 4300 3dMarks (2006).
Hmm, ik kom gewoon niet hoger 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 13:41:
[...] Mijn huidige hebben ze ook getest en daar is niks mis mee, behalve dat ie niet op AGP 8x wil.
Uhh... met de kaart is misschien niks mis maar met de prestaties in jouw systeem is van alles mis. Je haalt een veel te lage 3Dmark06 score, dat verschil komt echt niet alleen door die 4x AGP. Heb je al geprobeerd het geheugen van je mobo in single channel mode te zetten? Dus ipv de blauwe slots de zwarte te gebruiken? En het AGP voltage te verhogen van 1.5 naar 1.6v?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Gister een leuk X1950 raadsel:
Ik las over de VRM problemen, voelde even bij mijn videokaart, en het was een ware straalkachel.. Dus zet ik mijn pc uit, pak een paar random heatsinkjes en wat arctic silver, zet ze erop en plak ze even voor de test met plakband vast, kaart erin, ik zie bios, windows logo, bij welkom scherm: zwart beeld
Reboot > safe mode, wel beeld.. driver cleaner eroverheen, nieuwe drivers, reboot.. geen beeld
haal kaart eruit, heatsinks eraf, maak kaart schoon >wel beeld in BIOS en startup, geen beeld in windows..Laat pc 5 min uit (harde power off) staan, reboot, vergeet f8 te drukken, kom ik in 640x480 huge Windows scherm, stel de resolutie in, en kan gewoon alles doen, geen probleem.. Sinsdien werkt het ook weer gewoon... }:O
Iemand een idee wat hier gebeurd is?

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phusg
StackMySwitchUp schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 15:17:
Gister een leuk X1950 raadsel:
Ik las over de VRM problemen, voelde even bij mijn videokaart, en het was een ware straalkachel.. Dus zet ik mijn pc uit, pak een paar random heatsinkjes en wat arctic silver, zet ze erop en plak ze even voor de test met plakband vast, kaart erin, ik zie bios, windows logo, bij welkom scherm: zwart beeld
Reboot > safe mode, wel beeld.. driver cleaner eroverheen, nieuwe drivers, reboot.. geen beeld
haal kaart eruit, heatsinks eraf, maak kaart schoon >wel beeld in BIOS en startup, geen beeld in windows..Laat pc 5 min uit (harde power off) staan, reboot, vergeet f8 te drukken, kom ik in 640x480 huge Windows scherm, stel de resolutie in, en kan gewoon alles doen, geen probleem.. Sinsdien werkt het ook weer gewoon... }:O
Iemand een idee wat hier gebeurd is?
Plak van plakband die een kortsluitingkje op de kaart veroorzaakte? Anders zou ik het ook niet weten. Wel vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phusg
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 13:41:
Kaart 1 was defect, viel de hele tijd op een zwart scherm bij het openen van een 3d applicatie. Kaart 2 had artifacts. Kaart 3 en 4 heb ik nooit thuis gehad, die heeft club3d dood verklaard in hun testcentrum. Mijn huidige hebben ze ook getest en daar is niks mis mee, behalve dat ie niet op AGP 8x wil.
Als je kaart 3 en 4 nooit thuis hebt gehad dan is dit toch je derde kaart en niet je 5de? Zo zet je mensen op de verkeerde been. Maar goed, het is nu wat duidelijker, behalve 1 punt; kon club3d de kaart nou ook al niet of 8x AGP krijgen?

Ik zou de kaart die je nu hebt in een ander AGP 8x moederbord proberem om te kijken of het toch niet aan het moederbord ligt. Als dit niet lukt of kan dan zou ik hem retour doen en een X1950 van een ander merk proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 18:46
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 15:37:
[...]

Zo slecht is dat niet, is een normale score voor dat systeem. Ik haalde met mijn 3000+@2.5ghz ook ongeveer 4300 in 3dmark06. CPU speed doet niet zo heel veel in 3dmark (ik bedoel dan niet een huge verschil maar een paar honderd mhz). Dual core scheelt wel aardig wat. Sinds kort een X2 4200+ in mn pc en de score is van 4300 met de Athlon3000+ naar 5400 gegaan met de Athlon X2 (wel de cpu overclockt, 2x 2.8ghz). In 3dmark05 ga ik er weinig op vooruit, die lijkt geen gebruik te maken van de dual core functies wat 3dmark06 wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Mad
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-09 19:37

Dr Mad

Team4Fun Vouwert

Werd tijd voor een goede nieuwe videokaart voor in mijn shuttle (SN95G5) en dus voor de Sapphire X1950pro 512MB gekozen. Was een beetje pas en meetwerk (en een beetje dremelen :P ) maar hij past!

Afbeeldingslocatie: http://t4f.ehv.campus.philips.com/community/images/temp/shuttle_x1950pro_video_small.jpg

En om aan te geven dat een GOEDE voeding helemaal geen hoog wattage hoeft te hebben om zo'n kaart te kunnen draaien, mijn SN95G5 heeft een 240 Watt voeding:

Afbeeldingslocatie: http://t4f.ehv.campus.philips.com/community/images/temp/shuttle_voeding240w_small.jpg

In m'n systeem zit verder een AMD X2 4600+, DVD brander, Raptor WD 74 GB, WD 160 GB, 2 GB geheugen, enz..
Even gecontroleerd wat nu het daadwerkelijk opgenomen vermogen (stopcontact) is bij zware belasting (3DMark2003 en om zeker te zijn dat beide cores 100% belast werden 2 Folding@Home console clients tegelijkertijd): 218 Watt piek vermogen en zo stabiel als iets :+ !

Money4Gamers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 18:46
Dr Mad schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 03:18:
Werd tijd voor een goede nieuwe videokaart voor in mijn shuttle (SN95G5) en dus voor de Sapphire X1950pro 512MB gekozen. Was een beetje pas en meetwerk (en een beetje dremelen :P ) maar hij past!

[afbeelding]

En om aan te geven dat een GOEDE voeding helemaal geen hoog wattage hoeft te hebben om zo'n kaart te kunnen draaien, mijn SN95G5 heeft een 240 Watt voeding:

[afbeelding]

In m'n systeem zit verder een AMD X2 4600+, DVD brander, Raptor WD 74 GB, WD 160 GB, 2 GB geheugen, enz..
Even gecontroleerd wat nu het daadwerkelijk opgenomen vermogen (stopcontact) is bij zware belasting (3DMark2003 en om zeker te zijn dat beide cores 100% belast werden 2 Folding@Home console clients tegelijkertijd): 218 Watt piek vermogen en zo stabiel als iets :+ !
Haha wat een maf gezicht, die kaart is net zo groot als je hele shuttle :P Wel erg netjes dat zo'n systeem nog mooi draait op een 240 watt voeding. En inderdaad, een goed merk zegt vaak al meer dan het wattage wat vermeld is.

Hoe zit het met je temps eigenlijk? Mijn sapphire wordt in mn grote kast al vrij heet, lijkt me in zo'n barebone nog veel warmer?

[ Voor 4% gewijzigd door Neofloppy op 07-04-2007 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Mad
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-09 19:37

Dr Mad

Team4Fun Vouwert

Aan de hoge kant maar doenbaar, na 10 minuten inbranden met ati tools vlakt ie af op precies 80°C. Ventilator van kaart zit dan op 80%. De ventilator zit nu als het ware tegen de zijkant van de omkasting. Moet daar nog een paar koelgaatjes dremelen om betere luchtflow te krijgen.

Money4Gamers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee wat ik kan verwachten met deze kaart met de volgende specs.? Qua 3dmark06 zonder overclocken....

Asus A7N8X-E moederbord
Athlon 2600+, Barton
1Gb DDR PC3200 geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roloxo
Tussen de 4000 en 4500 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ongeveer een maandje geleden deze kaart aangeschaft, echter wil ik m overclocken, dan begint mn monitor te flikkeren (benq fp937s+). Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoop
  • Laatst online: 30-05 20:29
Dat vraag ik me ook al af, is er nu al een programma waarmee je deftig kunt overclocken?
Want als ik nu het geheugen 1 mhz hoger zet, crash heel de boel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simcon
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 11:17
Het geheugen van deze kaart laat zich zeer slecht overklokken.
Als je een beetje zoekt door de topics zie je dat bijna niemand erin slaagt om het geheugen te oc'en zonder crashes.
Je zult meer succes boeken met het oc'en van de gpu, ikzelf heb mun gpu bijna 70mhz oc'ed(sapphire kaart) maar deze wil ook niet bij iedereen oc'en.
Je moet er een beeetje mazzel mee hebben ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 16:39
Een tweetal vragen. De Ati Catalyst drivers zijn vanaf 7.1 een beetje buggy. Zelf heb ik ook een aantal problemen met deze drivers. Ik draai windows xp 32 en 64 bit (beide SP2)

In Windows 32 bit crasht een bepaalde game steeds, in Windows 64 bit niet. CCC is in Windows 32 bit erg traag, in Windows 64 bit niet maar daar werkte het totaal niet meer na upgraden tot 7.3. Na het installeren van de .NET Framework 2.0 updates in Win 64 bit kreeg ik alleen nog maar blokjes op het beeld (soort van artifacts).

Nu vroeg ik me af of bij de 1950pro de drivers uit de 6 serie niet ruim voldoende zijn? Of mis ik dan performance en opties die niet in de 6-serie catalyst zitten maar wel in de 7-serie? Bij de chanchelogs van 7.2 en 7.3 zie ik hele verhalen over Vista, maar wat moet je ermee als je geen Vista draait?

Ik heb nu Windows 64 bit opnieuw geinstalleerd met SP2, .NET Framework 2.0 zonder de updates.
Nu heb ik besloten om geen videokaartdrivers te installeren omdat ik niet goed weet welke ik nu moet nemen. Zal ik wachten op Catalyst 7.4 die deze maand nog uitkomt of toch maar kiezen voor een driver uit de 6-serie (met control panel ipv CCC)?

Edit: en de tweede vraag, Deze AGP kaart heeft 512MB geheugen erop. Wat hebben jullie gekozen voor de AGP aparture size?

[ Voor 5% gewijzigd door ---RRR--- op 09-04-2007 11:58 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.