Het Grote X1950 Pro AGP Topic Deel 2

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 6.292 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 18:46
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 19:09:
Ik zat idd te kijken naar een sapphire 512 kaart, maar na lezen van vele berichten van users icm met een asus a8v-deluxe, ben ik gaan twijfelen of ik die gok wilde gaan nemen. ik was zelfs bereid dan maar voor minder geheugen te gaan en de club3d versie te nemen. Toevallig keek ik nog bij hd.nl en zag dat ze een powercolor 512 agp voor 229 euro hebben.

Als ik een sapphire zou nemen zou ik sowieso nog een artic cooler er op zetten en ben ik net zo duur uit. Als ik een club3d neem heb ik minder geheugen. Het lijkt mij dat van alle kaarten de powercolor het meest interessante is gezien geheugen en prijs, of mis ik hier iets belangrijks?

@zwarteraaf, zou ik mogen vragen welk moederbord je gebruikt?
Ik heb dus ook een A8V Deluxe maar mn Sapphire draait zonder problemen. Misschien dat ik dan geluk heb gehad, of dat juist alleen de gebruikers hier melding maken van hun problemen en de mensen waar het probleem loos werkt niks van zich laten horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roloxo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-04 17:39
Ik zit ook sterk te denken een HIS X1950 Pro IceQ3 Turbo AGP 512MB (puff...) te kopen. Beetje duurder dan de rest, maar in ieder geval goede stille koeling lijkt het.
Er zijn al een paar personen in dit die dit kaartje in hun bezit hebben zag ik. Zouden jullie wat ervaringen kunnen delen omtrent kwaliteit, geluid etc?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 18:17
Ook ik heb dit kaartje gehaald (HIS 512 MB), kan over geluidsproductie weinig zeggen aangezien de rest van mijn systeem vrij luidruchtig is, de temperaturen zijn super. De prestaties zijn helemaal goed, ik keek er een beetje van op!

Ik ben overgestapt van een 6800GT. En de 1950 is gemiddeld 40 tot 70 procent sneller bij mij! Heb er nog maar een dagje mee kunnen rotzooien, dus moet nog veel onderzoeken, ben al wat aan het overclocken met de kaart, dat lukt aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-07 19:11
N-Freak schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 18:56:
Ook ik heb dit kaartje gehaald (HIS 512 MB), kan over geluidsproductie weinig zeggen aangezien de rest van mijn systeem vrij luidruchtig is, de temperaturen zijn super. De prestaties zijn helemaal goed, ik keek er een beetje van op!

Ik ben overgestapt van een 6800GT. En de 1950 is gemiddeld 40 tot 70 procent sneller bij mij! Heb er nog maar een dagje mee kunnen rotzooien, dus moet nog veel onderzoeken, ben al wat aan het overclocken met de kaart, dat lukt aardig.
Dat lukt zeker aardig; ik zie bij je gallery: @ 630/1600
hoe heb jij je HIS zo hoog kunnen krijgen? Ik heb hem net een dag. Maar ik krijgen die settings echt niet zo hoog.
(Atitool geeft andere standaardwaardes bij die HIS dan in de TS: 590/770)

Geluidproductie is zeker laag, zachter dan mijn pc bij 100%
Temp schommelt rond de 39, idle
Max was met Atitool (3Dview) 65

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhmm ... mijn kaartje word 78 graden als ik atitool er effe lekker op los laat .
Is toch niet goed lijkt me ?? :?

Nu na 10 minuten blijft ie op de 76 graden hangen :/

Kaart is bij mij dus niet op te krikken , als ik al 1 mhz toevoeg krijg ik al strepen in beeld en na 5 mhz helemaal geen beeld 8)7

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2007 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:00

Dhrax

Prog Lord

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 19:11:
Uhmm ... mijn kaartje word 78 graden als ik atitool er effe lekker op los laat .
Is toch niet goed lijkt me ?? :?

Nu na 10 minuten blijft ie op de 76 graden hangen :/

Kaart is bij mij dus niet op te krikken , als ik al 1 mhz toevoeg krijg ik al strepen in beeld en na 5 mhz helemaal geen beeld 8)7
Die temps zijn niet echt heel extreem hoor. Deze kaarten worden nu eenmaal heet ... vooral de Sapphire versie.

Heb je wel casefans ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phusg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-02 13:38
belfrink schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 19:23:
[...]
Die temps zijn niet echt heel extreem hoor. Deze kaarten worden nu eenmaal heet ... vooral de Sapphire versie. Heb je wel casefans ?
Temps boven de 76 graden in de winter/voorjaar zijn misschien niet extreem hoog voor een X1950, maar voor computer chips in het algemeen is dat nogal zorgwekkend hoor. Als 'ie er niet al gelijk onstabiel wordt zit het vooral in de verkorte levensduur. Ik zou naast de GPU fan hoger krikken ook wat betere case ventilatie aanraden.

[ Voor 3% gewijzigd door phusg op 17-03-2007 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zitten genoeg casefans in , dat is het probleem niet .
Staat 1 80x80 fan direct op de kaart intake en 1 120x120 boven de kaart out . :+

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2007 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen
  • Laatst online: 12-09 10:20

r.marijnissen

sapphire512mb

Roloxo schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 10:03:
Ik zit ook sterk te denken een HIS X1950 Pro IceQ3 Turbo AGP 512MB (puff...) te kopen. Beetje duurder dan de rest, maar in ieder geval goede stille koeling lijkt het.
Er zijn al een paar personen in dit die dit kaartje in hun bezit hebben zag ik. Zouden jullie wat ervaringen kunnen delen omtrent kwaliteit, geluid etc?

Alvast bedankt!
Ik heb een sapphire 512mb.
Met deze kaart is niks mis als je hem stock laat lopen.
Dan is hij best stil.

Dus wil je overklokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 19:52

Rudios

Lost in space?

Ik heb ook een sapphire 512mb, loopt als een zonnetje.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roloxo
r.marijnissen schreef op zondag 18 maart 2007 @ 09:24:
[...]

Ik heb een sapphire 512mb.
Met deze kaart is niks mis als je hem stock laat lopen.
Dan is hij best stil.

Dus wil je overklokken?
Nee, overclocken is niet de bedoeling in eerste instantie. Zodra de kaart weer een jaartje of 1 tot 2 oud is zal het echter wel weer moeten, maar goed. Heb trouwens begrepen dat de X1950 pro chips zowieso niet veel overclocking speelruimte hebben?
Ik zoek toch wel een zo stil mogelijke kaart. De Sapphire, van wat er van gelezen heb in de reviews, is redelijk stil. Echter de kaarten met de Accelero X2 en de IceQ3 van de HIS zijn schijnbaar toch nog een stuk stiller. Ik zit dus te denken aan een Sapphire met extra Accelero X2 met als nadeel dat de garantie direkt voorbij is, of de HIS die alles al kant en klaar voor elkaar heeft. Prijsverschil is dan "maar" zo'n € 25,- en ik moet zeggen: de HIS ziet er ook super mooi uit. Ik had tot voor kort alleen nog nooit van HIS gehoord. Dit ligt denk ik puur aan mezelf. Ik las dat een paar personen de HIS al in hun bezit hebben en ben heel benieuwd naar hun ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Roloxo schreef op zondag 18 maart 2007 @ 16:05:
[...]

Nee, overclocken is niet de bedoeling in eerste instantie. Zodra de kaart weer een jaartje of 1 tot 2 oud is zal het echter wel weer moeten, maar goed. Heb trouwens begrepen dat de X1950 pro chips zowieso niet veel overclocking speelruimte hebben?
Ik zoek toch wel een zo stil mogelijke kaart. De Sapphire, van wat er van gelezen heb in de reviews, is redelijk stil. Echter de kaarten met de Accelero X2 en de IceQ3 van de HIS zijn schijnbaar toch nog een stuk stiller. Ik zit dus te denken aan een Sapphire met extra Accelero X2 met als nadeel dat de garantie direkt voorbij is, of de HIS die alles al kant en klaar voor elkaar heeft. Prijsverschil is dan "maar" zo'n € 25,- en ik moet zeggen: de HIS ziet er ook super mooi uit. Ik had tot voor kort alleen nog nooit van HIS gehoord. Dit ligt denk ik puur aan mezelf. Ik las dat een paar personen de HIS al in hun bezit hebben en ben heel benieuwd naar hun ervaringen.
HIS staat bekend om hun standaard overgeclockte kaarten.
Ik ga hem ook aanschaffen.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost-be
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
heb me ook een Sapphire1950 pro AGP 512 Mb aangeschaft. Op een Asus k8NE-deluxe moederbord, na een avondje BF 2142 op resolutie 1680 x 1050 heb ik een temp van 54°, geluid is nihil
ik kom van een 6800GS met 16 pipes unlockt daar had ik een 3D mark 06 van 2350,
met de 1950 pro met de gewone driver en niets aangepast haal ik 4355.Mij hoor je dus niet klagen 
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Vind het altijd typisch dat velen van jullie een 'stille' 1950pro willen hebben. Je kan elke gfx-kaart met ati tooltje idle ultra stil zetten. En met gamen?? Tja, dan maakt ie veel toeren, maar ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik heb dan een headset op met flinke volume (of desktop speakers) die ver boven alles uitkomen ;)

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Rudios schreef op zondag 18 maart 2007 @ 17:59:
Vind het altijd typisch dat velen van jullie een 'stille' 1950pro willen hebben. Je kan elke gfx-kaart met ati tooltje idle ultra stil zetten. En met gamen?? Tja, dan maakt ie veel toeren, maar ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik heb dan een headset op met flinke volume (of desktop speakers) die ver boven alles uitkomen ;)
Ja precies, dat doe ik ook met mijn Ati X800XT PE.
Ik ga overgens niet over voor de prestaties, maar voor Dual-Link DVI.

[ Voor 6% gewijzigd door Mud.Starrr op 18-03-2007 20:47 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom krijg ik me agp niet op 8x hij blijft maar op 0x staan in de bios staat die op auto of op 4x , 8x.
Als ik de beol in ATI 3D Control Panel op 4 of 8 zet resteart de pc daarna staan die weer op 0x hoe kan dat.
Dit gezeik had ik niet nooit met een nvidia kaart (6800GT/128mb) iemand een iedee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
tiepeks schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 13:55:
[...]

Dat lukt zeker aardig; ik zie bij je gallery: @ 630/1600
hoe heb jij je HIS zo hoog kunnen krijgen? Ik heb hem net een dag. Maar ik krijgen die settings echt niet zo hoog.
(Atitool geeft andere standaardwaardes bij die HIS dan in de TS: 590/770)

Geluidproductie is zeker laag, zachter dan mijn pc bij 100%
Temp schommelt rond de 39, idle
Max was met Atitool (3Dview) 65
Dat is tijdelijk goed gegaan, over langere termijn niet stabiel, stabiel is hij op 607/1550, ben aan het experimenteren met 621/1550. Hoe ver kom jij? Ben wel benieuwd!

edit: opzich wil die 621 wel stand houden, maar haal er bijna geen winst uit.. Blijf met 3dmark06 hangen op 4500 en 3dmark05 op 9500 punten.

Niet slecht, maar toch zie ik wel betere scores voorbij komen, ik vraag me af of ik al tegen mn limiet zit.

[ Voor 16% gewijzigd door N-Freak op 19-03-2007 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Jaaa hij is binnen! En nu moet ik nog een hele dag op kantoor zitten met die schitterende doos van HIS naast me. :) Hij is mooi.. *streel* :+ _/-\o_

Ben zeer tevreden over Komplett.nl / .de - keurig verpakt en afgeleverd. Ga ik vanavond voor het eerst sinds eind 2003 weer de schroevendraaier in mijn PC zetten :o

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

tazzman schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:42:
Ben zeer tevreden over Komplett.nl / .de - keurig verpakt en afgeleverd. Ga ik vanavond voor het eerst sinds eind 2003 weer de schroevendraaier in mijn PC zetten :o
So, 2003? Dan zal jij overwelmed worden na het prikke van deze kaart. Feliciteerd :*)

[ Voor 17% gewijzigd door Rudios op 20-03-2007 12:14 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudios schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 12:14:
[...]

So, 2003? Dan zal jij overwelmed worden na het prikke van deze kaart. Feliciteerd :*)
hier ook, ik draai nu op een geforce 5600 128 mb kaartje :D

ik moet nog evenw achten op mijn powercolor, hij wordt nu naar hd winkel in amsterdam gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Rudios schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 12:14:
[...]

Ja in 2003 heb ik afgescheid genomen van mijn TB@1Ghz met 512MB, Abit KT7, Asus GeForce2 32MB GTS en mijn P4 mobotje ingebouwd met de MSI FX5700 Ultra 128MB.

Heb nu maar meteen stel HDD's bij besteld .. gaan we het PCtje even flink op z'n staart trappen voor de laatste keer ;)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

phusg schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 19:38:
[...]

Temps boven de 76 graden in de winter/voorjaar zijn misschien niet extreem hoog voor een X1950, maar voor computer chips in het algemeen is dat nogal zorgwekkend hoor. Als 'ie er niet al gelijk onstabiel wordt zit het vooral in de verkorte levensduur. Ik zou naast de GPU fan hoger krikken ook wat betere case ventilatie aanraden.
Een GPU kan heus 76 graden aan hoor, en dat voor een lange tijd. Er zijn genoeg kaartjes die standaard al hoger dan dat komen, zie bvb de X1900XTX die zelfs met de gigantische koeler die erop zit nog makkelijk 80 à 90 graden kan worden. ATiTool haalt trouwens echt 't maximum uit je graka, als je gewoon gamet blijft je temp lager zitten dan met ATiTool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huorpalantir
  • Laatst online: 10:18
Hallo,
Ik heb een Spire Rocketeer II 400W PSU specs.
Kan ik hiermee een x1950pro draaien of is dat out of the question?

Asus A7n8X deluxe
AMD Athlon XP 3000+
1GB DDR PC2700 RAM
2 HDD's op Raid 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

huorpalantir schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:03:
Hallo,
Ik heb een Spire Rocketeer II 400W PSU specs.
Kan ik hiermee een x1950pro draaien of is dat out of the question?

Asus A7n8X deluxe
AMD Athlon XP 3000+
1GB DDR PC2700 RAM
2 HDD's op Raid 0
Moet prima kunnen, is een goede voeding.
Een goede 400 watt voeding moet voor dat systeem meer dan genoeg zijn.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 20:46:
Waarom krijg ik me agp niet op 8x hij blijft maar op 0x staan in de bios staat die op auto of op 4x , 8x.
Als ik de beol in ATI 3D Control Panel op 4 of 8 zet resteart de pc daarna staan die weer op 0x hoe kan dat.
Dit gezeik had ik niet nooit met een nvidia kaart (6800GT/128mb) iemand een iedee.
Heb je hem al gestest verder?
In de software van ATI zelf gekeken?
Het zou namelijk kunnen dat de software het verkeerd weergeeft.

Even goed nagaan dus, en kijken of hij slecht presteerd dan weet je het meteen.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phusg
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 12:58:
[...]
Een GPU kan heus 76 graden aan hoor, en dat voor een lange tijd. Er zijn genoeg kaartjes die standaard al hoger dan dat komen, zie bvb de X1900XTX die zelfs met de gigantische koeler die erop zit nog makkelijk 80 à 90 graden kan worden. ATiTool haalt trouwens echt 't maximum uit je graka, als je gewoon gamet blijft je temp lager zitten dan met ATiTool.
Hoezo kan je iets roepen over de levensduur van de X1900XTX als die dingen hooguit 13 maanden oud zijn? En wat noem jij een lange tijd? Ok, niet iedereen draait hun GPU 24/7 op volle belasting voor Folding@home, maar dan nog zou ik huiverig zijn om mijn 200 euro kaart regelmatig van ongeveer 20 à 30 graden op te stoken tot 80 à 90 graden en dan weer terug. Ik heb even geen bronnen, lastig googlen dit onderwerp, maar volgens mij wordt zo'n 60 graden aangehouden als veilige max voor computer chips. Ten minste, als je wilt dat ze jaren meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

HIS X1950 Pro dus aangekomen...keurige doos. Waar zelfs een keurige PCI-E naar Molex converter in zat! Dat stond dus nergens vermeld dus heb ik voor niets een aparte PCI-E naar Molex converter gekocht voor 12 euro. Mocht iemand interesse hebben, dan ff een pbtje of dmtje. :)

Mijn eerste reactie.. wat is die kaart GROOT. Dit is volgens mij de grootste videokaart die ik in mijn post-VLB (Vesa Local Bus voor de PCI generatie onder ons) tijdperk gezien heb... De P4P800 is al niet echt ruim. De kaart zit echt meteen tegen de geheugen banken aan en past ook maar NET met de IDE en SATA aansluitingen.

Probleem was wel dat in mijn Antec SX1030B meteen achter de kaart mijn 2 3,5" bays zitten. 1 Bay heeft een eigen 80mm fan en daar zitten normaal mijn HD's in, die ander daar zaten mijn dooie 3,5" FDD en mijn eveneens dooie Zip drive - deze zijn nu naar het grof vuil verdwenen.

Ik heb ook maar meteen mijn fans schoon gemaakt en het voorpaneel van de kast gehaald om de roosters te kunnen stofzuigen. Daar zat me een partij stof.. yikes. Alles in elkaar gezet en je merkt nu echt dat de airflow weer helemaal top is!

Bottom line: Na 3 uur puzzelen, vloeken en veel schroeven heb ik de boel nu erin.. en passend. Net. :) Ik heb alleen wel 2 HDD's op z'n kop moeten monteren zodat de kabels behoorlijk passen .. maar het zit er allemaal in.

Ben nu bezig XP overnieuw aan het installeren en mijn nieuwe HDD's aan het configureren dus heb ik nog geen games kunnen draaien. Maar normaal windows gebruik werkt allemaal naar behoren, 1280 x 1024 @ 85Hz doet het prima. Meteen maar nieuwe Catalyst package geinstalleerd - allemaal prima.

Zodra de boel geinstalleerd is zal ik es 3DMark05/06 downloaden en ook weer wat games installeren. Ik ben zeer, zeer benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Laatst online: 15-09 23:55
Ben er over aan het nadenken om deze kaart aan te schaffen. Ik heb nu een niet overgeclockte x800xt draaien, en is het de upgrade waard? (verdere specs amd xp 2500+@2ghz, 2gb ddr)

Verder is deze kaart nog te gebruiken als ik in de toekomst op PCI-E overga (dmv een converter ofzo).

En als het het waard is, welke kaart kan ik dan het beste voor gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

DarkShadow schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 12:34:
Ben er over aan het nadenken om deze kaart aan te schaffen. Ik heb nu een niet overgeclockte x800xt draaien, en is het de upgrade waard? (verdere specs amd xp 2500+@2ghz, 2gb ddr)

Verder is deze kaart nog te gebruiken als ik in de toekomst op PCI-E overga (dmv een converter ofzo).

En als het het waard is, welke kaart kan ik dan het beste voor gaan?
Nee, is niet te gebruiken als PCI-E kaart.
Ik ga van een X800XT PE naar deze, geen idee of het veel uitmaakt.
Volgens de benchmarks niet zo gek veel.
Het gaat mij dan ook niet om het snelheidsverschil maar om de Dual-link DVI voor 30" monitor.
Als ik de rest van je systeem zie weet ik niet of het voor jou veel uit zal maken in prestaties.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

Ben ook maar eens een beetje aan het klokken gegaan.

Moet zeggen dat ze prestatiewinst nihiel is. Kaart (Sapphire) loopt keurig op 620/700 maar ik kan geen performance winst ontdekken, tis misschien hooguit 2-5fps max.

Nu de kaart maar weer op stock speeds laten lopen, overklokken is de moeite niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:28
Vandaag binnen gekregen deze kaart (de Sapphire editie), gelijk is mijn systeem van "aanwezig" naar "bijna stofzuiger" gegaan in volume ;-) maar wat een graphics en wat een kwaliteit van beeld, kan nu eindelijk ook mijn 22" monitor op zijn native resolutie draaien zonder dat filmpjes beginnen te haperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik moet zeggen dat ik de HIS totaal niet hoor.... maar goed... er zitten dan ook 4 80mm fans in mijn kast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roloxo
Mijn eerste reactie.. wat is die kaart GROOT. Dit is volgens mij de grootste videokaart die ik in mijn post-VLB (Vesa Local Bus voor de PCI generatie onder ons) tijdperk gezien heb... De P4P800 is al niet echt ruim. De kaart zit echt meteen tegen de geheugen banken aan en past ook maar NET met de IDE en SATA aansluitingen.
Gefeliciteerd Tazzman!
Ik krijg de HIS ook vandaag binnen. Heb een P5P800 moederboard en alle geheugenbanken vol.
Dan hoop ik wel dat 'ie past. Ik heb helemaal niet stilgestaan bij de grootte moet ik zeggen.
Zodra ik meer gegevens heb kom ik hierop terug natuurlijk.
Happy gaming alvast gewenst. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Roloxo schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 16:20:
[...]
Gefeliciteerd Tazzman!
Ik krijg de HIS ook vandaag binnen. Heb een P5P800 moederboard en alle geheugenbanken vol.
Dan hoop ik wel dat 'ie past. Ik heb helemaal niet stilgestaan bij de grootte moet ik zeggen.
Zodra ik meer gegevens heb kom ik hierop terug natuurlijk.
Happy gaming alvast gewenst. *O*
Dank je :) Ik hoop vanavond wat games te kunnen installeren op mijn geheel frisse XP installatie :)

Ik heb ook al mijn geheugen banken vol maar het past wel net. De kaart zit niet tegen het geheugen aan maar tegen die plugjes waarmee je een DDR module los kan maken. Zo lang de kaart in het AGP slot zit, kan ik geen geheugen eruit halen of erbij stoppen omdat ik de onderste plugjes of schuif-dingetjes niet naar buiten kan klappen .. omdat daar de kaart dus zit.

Maar oi oi wat is die HIS een juweeltje om naar te kijken.. mooi knalrood, grote IceQ3 koeler er op.. zeer netjes afgewerkte kaart. Ben erg benieuwd wat ie doet als ik hem op z'n staart trap. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
OK nevermind dit :) mot eerst eens beter startpost lezen :). Denk dat ik ook maar eens zo kaart ga halen me 6800GT is toe aan een upgrade(je)

Zit er trouwens heel veel verschil qua performance tussen die HIS en Sapphire versie? Het lijkt me van niet. Maar ben student en elk paar euro die ik kan besparen dat zijn er weer paar.

[ Voor 119% gewijzigd door WeAreLegion op 21-03-2007 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roloxo
Heb geen enkel probleem gehad m'n HIS te installeren. De kaart is inderdaad lang, doet me denken aan de lengte van een TI4600, maar het past perfect op m'n P5P800. De geheugenslots zitten een 3 cm erboven. Het geluid is zacht te noemen, maar niet zo stil als de 6600GT en Zalman koeler die ik hiervoor erin had. Stil genoeg echter, ik merk nu opeens (raar?) dat m'n processor koeler het meeste geluid afgeeft, terwijl dit toch geen stock cooler is(Scythe Ninja). Nou ja, weet ik ook weer wat het volgende op m'n verlanglijstje is.Op een label op de verpakking staat aangegeven: 590Mhz en 1540 Mhz engine en clocksnelheid. Dit labeltje is simpelweg over een ander labeltje geplakt met de gegevens 620 en 1480 snelheden. Rare zaak, volgens de HIS website zou het het laatste moeten zijn.Na een schone install van XP zal ik binnenkort weer wat melden. Ik draai nu op Vista, en alle games draaien daarop nog niet zo geweldig.
Mooie kaart, goede kwaliteit op het eerste gezicht. Ik denk een hele goede koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er ook aan te denk om deze kaart te gaan halen ipv mijn 6600 GT, echter zoals veel mensen aangeven is het een huge ass kaart. :P

Kunnen mensen toevallig wat foto's posten hoe de kaart op het moederbord zit, o.a. in verband met lengte en uitsteeksels enz. Ik heb wel wat plaatje van de Sapphire gevonden, echter van de HIS eigenlijk alleen maar de standaard plaatjes van hun website.

Ik zit nog een beetje te twijfelen tussen de Sapphire en de HIS. In eerste instantie zou ik zeggen de Club3D omdat ik daar zelf goede ervaring mee hebt, maar ik wil er wel graag 512MB op, wat mij dus weer bij de hierboven genoemden uitbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 23:13:
Ik zit er ook aan te denk om deze kaart te gaan halen ipv mijn 6600 GT, echter zoals veel mensen aangeven is het een huge ass kaart. :P

Kunnen mensen toevallig wat foto's posten hoe de kaart op het moederbord zit, o.a. in verband met lengte en uitsteeksels enz. Ik heb wel wat plaatje van de Sapphire gevonden, echter van de HIS eigenlijk alleen maar de standaard plaatjes van hun website.

Ik zit nog een beetje te twijfelen tussen de Sapphire en de HIS. In eerste instantie zou ik zeggen de Club3D omdat ik daar zelf goede ervaring mee hebt, maar ik wil er wel graag 512MB op, wat mij dus weer bij de hierboven genoemden uitbrengt.
vergeet de powercolor niet, die heeft ook 512 mb en een betere cooler dan de sapphire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 18:46
belfrink schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 13:28:
Ben ook maar eens een beetje aan het klokken gegaan.

Moet zeggen dat ze prestatiewinst nihiel is. Kaart (Sapphire) loopt keurig op 620/700 maar ik kan geen performance winst ontdekken, tis misschien hooguit 2-5fps max.

Nu de kaart maar weer op stock speeds laten lopen, overklokken is de moeite niet ;)
Hier ook even een beetje geprobeerd met OCen, ook met de Sapphire. Het geheugen is zwaar bout om te overclocken, bij 1440 (720 dus) krijg ik direct al een vastloper. De core wil stabiel van 580 naar 640 mhz. Dit levert ongeveer 5 extra fps op en hiermee kom ik eindelijk door de 10.000 grens van 3dmark05. Op 580mhz is dit 9600, op 640 10037 ;). Maar inderdaad niet echt de moeite waard, hoewel sommige spellen als testdrive unlimited nét wat soepeler lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Hoe is het overigens mogelijk dat ik met 3dmark 06 4200 ptn haal (wat dus gewoon een goede normale gemiddelde score is voor de 1950pro) en bij 3dmark 05 blijf steken op 6400? Terwijl daar de gemiddelde scores van 8400 voorbij vliegen. Als hij bij '05 niet optimaal kan presteren en bij '06 wel, dan mag je dat op z'n minst vreemd noemen, toch?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
Rudios schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 12:03:
Hoe is het overigens mogelijk dat ik met 3dmark 06 4200 ptn haal (wat dus gewoon een goede normale gemiddelde score is voor de 1950pro) en bij 3dmark 05 blijf steken op 6400? Terwijl daar de gemiddelde scores van 8400 voorbij vliegen. Als hij bij '05 niet optimaal kan presteren en bij '06 wel, dan mag je dat op z'n minst vreemd noemen, toch?
Dat is inderdaad een beetje vreemd. Wat heb je verder voor spullen in je computer zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
tazzman schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 12:06:
HIS X1950 Pro dus aangekomen...keurige doos. Waar zelfs een keurige PCI-E naar Molex converter in zat! Dat stond dus nergens vermeld dus heb ik voor niets een aparte PCI-E naar Molex converter gekocht voor 12 euro.
Lullig :( Zal de TS zo aangepassen, sorry daarvoor, had ik eerder moeten doen.
Roloxo schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 20:20:
Heb geen enkel probleem gehad m'n HIS te installeren.
<knip>
590Mhz en 1540 Mhz engine en clocksnelheid. Dit labeltje is simpelweg over een ander labeltje geplakt met de gegevens 620 en 1480 snelheden. Rare zaak, volgens de HIS website zou het het laatste moeten zijn.
Denk dat de hogere snelheden alleen van toepassing zijn op de 256MB versie. Op de 512MB versie kun je de GPU wel wat overklokken maar het geheugen nauwelijks . Vond het al raar dat HIS voor beide modellen die specs aangaf, het klopt namelijk gewoon niet met de Sapphire overklok-ervaringen van andere users. (zie boven 8) )
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 23:13:
M'n Club3D is iets langer dan m'n oude 6800XT klik en past net klik2.

Even wat anders. Het is al een oud programma maar werkt verder nog steeds prima met de 1950 Pro: de Avivo Video Converter. Hiermee gebruik je de kaart om videofiles om te zetten. Erg handig voor bijv. Youtube om redelijk snel een .wmv om te zetten naar bijv. mpeg. Je kunt 'm alleen gebruiken icm Catalyst Control Center basic, als je die opstart na het installeren zie je 'm vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

N-Freak schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 12:06:
[...]

Dat is inderdaad een beetje vreemd. Wat heb je verder voor spullen in je computer zitten?
proc: P4 3ghz HT
mobo: Abit IC7-G
graka: Sapphire x1950pro agp
mem: 2x512mb Corsair 3200 twinx 2-2-6-2
HD: Raptor 36gig + Samsung 80gig
Voeding: Zalman ZM460-APS
Sound: SB Live!
Win XP

En het klopt dat je je niet blind moet staren op 3Dmark scores... maar ik vind 2000 pnt verschil in '05 wel erg veel als je het mij vraagt.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist een Club3d x1950pro besteld. Twijfelde nog tussen deze en de Sapphire, maar vond het 't prijsverschil niet waard.

Ik zit momenteel met een niet unlockbare 6800le. Dus ik hoop er toch flink op vooruit te gaan. Als ik het topic zo lees zit dat wel goed.

Ik hoop ook dat ie gaat passen, want met mijn 6800le houdt ik ook nog maar 3/4 cm over richting de HD :P

Zodra hij binnen is zal ik is wat benchmarks uitvoeren ^^

Verder specs:
Amd 64 Sempron 3400+ @ 2ghz / 256kb cache
1024 mb pc3200
Asus nforce 3 mobotje
WD 200 gig hdd
X-fi Extremegamer
Coolermaster Real Power 450 watt PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
Rudios schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 12:35:
[...]

proc: P4 3ghz HT
mobo: Abit IC7-G
graka: Sapphire x1950pro agp
mem: 2x512mb Corsair 3200 twinx 2-2-6-2
HD: Raptor 36gig + Samsung 80gig
Voeding: Zalman ZM460-APS
Sound: SB Live!
Win XP

En het klopt dat je je niet blind moet staren op 3Dmark scores... maar ik vind 2000 pnt verschil in '05 wel erg veel als je het mij vraagt.
Ik zie niet waarom je 05 score zo laag is, je processor is natuurlijk geen top model, maar ook niet dusdanig de zwakke schakel. Ik zou eens proberen je onderdelen te testen met bijvoorbeeld memtest en prime95. Aangezien je timings erg scherp staan wil dat ook wel eens voor fouten zorgen. Heb je verder dingen overclockt? Je zou het allemaal stock kunnen zetten kijken of de score omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

N-Freak schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 14:04:
[...]

Ik zie niet waarom je 05 score zo laag is, je processor is natuurlijk geen top model, maar ook niet dusdanig de zwakke schakel. Ik zou eens proberen je onderdelen te testen met bijvoorbeeld memtest en prime95. Aangezien je timings erg scherp staan wil dat ook wel eens voor fouten zorgen. Heb je verder dingen overclockt? Je zou het allemaal stock kunnen zetten kijken of de score omhoog gaat.
Ik heb alles stock. Ik heb net eens wat lossere memtimings geprobeerd, maar de score blijft nog steeds hetzelfde, niet boven de 6500 iig. Elke 1950pro in dit topic in welk systeem dan ook haalt de 8000+, vind het toch wel zorgelijk.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-03-2024

dynosu

Orly ?

Ik heb zojuist mijn Sapphire x1950 Pro 512mb AGP binnen ... zometeen erin stoppen en kijken wat de resultaten zijn ^^

Hopenlijk zonder problemen ....

Ik upgrade vanaf een x850xt trouwens ...

Rest van mijn systeem kan je hieronder zien

[ Voor 22% gewijzigd door dynosu op 22-03-2007 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Bobnofski schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 12:10:
[...]

Denk dat de hogere snelheden alleen van toepassing zijn op de 256MB versie. Op de 512MB versie kun je de GPU wel wat overklokken maar het geheugen nauwelijks . Vond het al raar dat HIS voor beide modellen die specs aangaf, het klopt namelijk gewoon niet met de Sapphire overklok-ervaringen van andere users. (zie boven 8) )
Mijn HIS 512MB-er loopt inderdaad op 590Mhz, niet de 620Mhz die de TS aangaf.

Iemand nog een PCI-e <--> Molex kabeltje kopen? Slechts 8 euro excl. verzendkosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
Rudios schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 14:47:
[...]

Ik heb alles stock. Ik heb net eens wat lossere memtimings geprobeerd, maar de score blijft nog steeds hetzelfde, niet boven de 6500 iig. Elke 1950pro in dit topic in welk systeem dan ook haalt de 8000+, vind het toch wel zorgelijk.
En in games? kom je in de buurt van de framerates die bepaalde reviews aangeven met deze kaart?

Overigens ben ik zelf erg benieuwd wat andere mensen halen met hun HIS 512 MB versie. Ik zit nu op 607/1550. Zoals al aangegeven is de 512 MB versie 590/1540 stock, hoger wil hij niet, de 620 wil wel, maar is niet echt stabiel en ik win er amper frames mee. Tot nu toe valt het overclocken een beetje tegen, wel met de gedachten in mn achterhoofd dat hij standaard overclockt is, vooral het geheugen hebben ze behoorlijk gepusht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roloxo
Bij mijn HIS 512MB is het geheugen af fabriek opgeschroefd naar 1540 (+ 140 t.o.v. X1950 Pro standaard (ong. 1400)), en de core nauwelijks (+10). Wat ik juist bij de Sapphire bezitters begrepen heb, kon de core redelijk overclockt worden en het geheugen toch niet?
Ik heb trouwens uberhaupt nog niet overclockt, ik weet nog niet precies hoe dit te doen met ATI GPU's (m'n eerste). Ik kom binnenkort met een paar getallen.

btw Bobnofski: super verzorgde topic van jouw kant, bedankt hiervoor. :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal mijn club3d zodra ik hem binnen heb ook aan de tand voelen :P De standaard koeling moet goed genoeg zijn aangezien er op de club 3d een Accelero zit :)

Mja, als je van een 6800le naar een x1950pro gaat mag je op stock speeds al niet klagen volgens mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Wees maar gerust, zelfs vanaf 7600GT XXX naar x1950Pro merk je het verschil enorm!

ik haalde in die nieuwste splintercell ineens 45 FPS op high ipv 25-30 :P
(alleen jammer dat die x1950Pro toen dood was....... )

[ Voor 14% gewijzigd door MexxT op 22-03-2007 15:49 ]

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 08:19
Ik heb vandaag ook mijn 1950 pro binnengekregen van club3d, wel heerlijk stil maar ik ben een beetje teleurgesteld. In 3dmark 2005 haal ik een "schamele" 5245 en in 3dmark 06 haal ik 3309. Mijn specs zijn.

Intel D865Perl
P4 3.0
2048 MB ram
Club3d radeon 1950 pro 256 MB
Windows Vista de Pista (schone installatie)

Als iemand een ideetje heeft :'( tis niet leuk om bij 3dmark compare te zien dat jij de langzaamste bent :(

[ Voor 9% gewijzigd door iceme op 22-03-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er fatsoenlijke drivers nu dan voor vista?

Ik denk dat als je benchmarked op XP een stuk sneller uitkomt, maar kan me vergissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Zo heb besloten dat zodra ik me vakantie geld binnen heb ik 1 gig geheugen en deze kaart er bij ga halen (of er moeten tegen die tijd wat beters zijn maar betwijfel dat). Veel reviews gelezen en kaart komt echt overal super uit de bus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben nu ook al een tijdje over de x1950pro videokaart aan het lezen.
Ik ben zelf nu een fx5200 (weet, het is geen goede kaart). En ik ben dus ook aan het kijken om die x1950pro te halen.
Ik denk dat het zeker een hele goede upgrade is en dat je het verschil ook erg merkt??
Ik speel nu alleen nog maar het spel: Counter- Strike Source. Heb met die fx5200 zo'n fps tussen de 30-60.
Maar ze hebben het er ook steeds over dat pci-e aansluiting eigenlijk veel beter is. Mijn vraag dus eigenlijk: Zou je met die x1950pro nog een paar jaartjes door kunnen gamen? Dus dat je ook bijvoorbeeld als de nieuwe call of duty uitkomt ook gewoon goed kunt spelen? Of is het genootzaakt al om naar pci-e over te gaan? Lijkt mij trouwens nog niet nodig!
Mijn verdere spec:
amd athlon 64 3800+
2x 512 mb pc3200
seagate 160 gig.
Hyper 520 watt.
En zullen er nog meer AGP videokaarten op de markt gebracht worden? Ik hoorde dat er in Duitsland al weer een vervolg was op de x1950pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De X1950 XT zou nog uitkomen. Maar de X1950 Pro is een goeie koop, zeker qua prijs/kwaliteitverhouding. Ik heb 'm net binnen sinds een paar dagen, een Sapphire, al gemonteerd en wat gespeeld, en ik moet zeggen, geen storend geluid in ieder geval :). Ik mag niet klagen :Y).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En kun je daar ook nog even mee verder dan?
En wat voor fps haal je denk je ongeveer bij css?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik ben geen CSS-speler, maar de kaart is zeker een vooruitgang, al helemaal tegenover jouw huidige kaart.
Dit is een topmodel van de huidige generatie, jouw kaart zit 2 generatiees terug, dus ik denk dat je hier wel een tijdje mee verder kunt ;). Tegen de tijd dat je uitkijkt naar een nieuwe kaart is je CPU al stokoud ook.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Jah dat heb ik dus ook. Heb geen zin om nieuwe mobo te kopen nieuwe processor enzo das allemaal nog snel zat dus dit word het dan maar. En als er weer nieuwe zijn over 1,5 jaar dan kijk ik wel weer verder voor die paar games die ik nog speel is dat prima. Zit alleen nog te denken of ik voor de HIS of Sapphire ga. Scheelt 30 euro ongeveer of 40 zover ik dat kon zien op pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke Thnx..

En hij kan ook wel makkelijk de nieuwste games aan ofniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 21:27:
Oke Thnx..

Makkelijk op zeer hoge settings. Hangt natuurlijk samen met de rest van je systeem, maar je haalt een best monstertje in huis als je hem koopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke mooi:)
De onderdelen die ik in mijn pc heb staat ietsjes verder naar boven, daar kun je dat wel zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 22:06:
Oke mooi:)
De onderdelen die ik in mijn pc heb staat ietsjes verder naar boven, daar kun je dat wel zien!
Zover ik weet is dat snel genoeg op moment :) Meestal is je videokaart de bottleneck en niet je cpu of geheugen dus dat komt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 21:27:
Allereerst, welkom op Tweakers, Vosje16! :w

Zoals je in de huisregels kunt lezen verwachten we hier dat je zelf moeite doet om antwoord op je vragen te vinden. Dit is Deel 2 van het topic en een snelle search in deel 1 had je al een heel eind op weg geholpen met bijv. Marger in "Het grote x1950Pro AGP topic". Evenmin is het nodig je vragen diktgedrukt te stellen aangezien je bericht heus wel wordt gelezen hoor :)

En verder zijn we natuurlijk altijd benieuwd naar je ervaringen als je de kaart eenmaal hebt gekocht, zoals hierboven al is gezegd zul je met jouw systeem prima prestaties neerzetten.
tazzman schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 15:02:
[...]
Mijn HIS 512MB-er loopt inderdaad op 590Mhz, niet de 620Mhz die de TS aangaf.
Tsja, ik ben ook maar afhankelijk van wat de website zegt, en een mail naar HIS werd braaf beantwoord met een verwijzing naar... de specs op de website |:(
Iemand nog een PCI-e <--> Molex kabeltje kopen? Slechts 8 euro excl. verzendkosten ;)
Hee, het ding wordt steeds goedkoper! :+

Maarre, kun je 'm niet terugsturen en je geld terugvragen? Of anders desnoods vragen of ze 'm willen ruilen voor een usb stick ofzo?
Roloxo schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 15:14:
[...]
Bij mijn HIS 512MB is het geheugen af fabriek opgeschroefd naar 1540 (+ 140 t.o.v. X1950 Pro standaard (ong. 1400)), en de core nauwelijks (+10). Wat ik juist bij de Sapphire bezitters begrepen heb, kon de core redelijk overclockt worden en het geheugen toch niet?
Klopt, al moet je je daar niet al te hoge snelheden bij voorstellen. De max schijnt zo rond de 620Mhz te zijn met een 512MB kaart. De 256MB versies doen het een stuk beter maar dan nog scheelt het echt weinig qua fps met gamen.
Ik heb trouwens uberhaupt nog niet overclockt, ik weet nog niet precies hoe dit te doen met ATI GPU's (m'n eerste). Ik kom binnenkort met een paar getallen.
Het makkelijkste is Winclk. Daarmee kun je simpel de max overklok van je kaart achterhalen.
btw Bobnofski: super verzorgde topic van jouw kant, bedankt hiervoor. :) :) :)
Thx! Het is een ook wel errug leuke kaart om een TS voor te maken, het is jaren geleden dat ik een kaart kocht die zoveel beter presteerde dan die ik al had (6800XT unlocked). M'n 3DMark06 score was in 1 klap 2x zo hoog en dat had ik nog nooit eerder meegemaakt B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
Ik hoop dat er een manier komt dat de kaart toch nog wat te pushen valt, overclocken op driver level werkt echt niet prettig. Helaas betwijfel ik of ik, mocht er een manier komen, hoger kan aangezien ik tegen artifacts aanloop..

Beetje jammer, maar het blijft een super kaartje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n 3DMark06 score was in 1 klap 2x zo hoog en dat had ik nog nooit eerder meegemaakt B-)
Als je maar lang genoeg wacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-03-2024

dynosu

Orly ?

Nou gister de x1950 in me systeem gezet ... draait gelijk zonder problemen. Benchmarks vallen een beetje tegen, maar met een beetje tweaken hier en daar krijgen we dat ook wel beter.

Anyways ... ben zelf dik tevreden _/-\o_

Ik heb de sapphire 512 mb versie trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Laatst online: 14:55

Maxow

Hidden Sound System

iceme schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 20:28:
Ik heb vandaag ook mijn 1950 pro binnengekregen van club3d, wel heerlijk stil maar ik ben een beetje teleurgesteld. In 3dmark 2005 haal ik een "schamele" 5245 en in 3dmark 06 haal ik 3309. Mijn specs zijn.

Intel D865Perl
P4 3.0
2048 MB ram
Club3d radeon 1950 pro 256 MB
Windows Vista de Pista (schone installatie)

Als iemand een ideetje heeft :'( tis niet leuk om bij 3dmark compare te zien dat jij de langzaamste bent :(
Ik weet zeker dat je in XP een aanzienlijk hogere score moet kunnen halen (zoals eerder gezegd). De huidige drivers van ATI zijn nog verre van optimaal voor gebruik onder vista. Dit zijn ook mijn eigen ervaringen. Heb hier een dualboot met Vista en XP, maar de performance in spellen onder vista is echt bedroevend als je het vergelijkt met XP.

Hopelijk dat catalyst 7.3 hier verandering in gaat maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan waarschijnlijk nog langer wachten, verleden week besteld omdat hij op voorraad lag, kreeg pas dinsdag een mail dat hij op het hoofdkantoor was aangekomen (hij was toch op voorraad?) en verstuurd werd naar de winkel in amsterdam en nog steeds niets ontvangen. Ik heb nu al spijt dat ik daar besteld heb, ik ga denk ik ook maar de rest van mijn bestellingen annuleren want dit schiet niet op. Gelukkig nog niets betaald. Ik bestel mijn order van +- 500 euro dan wel ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 12:44:
Gelukkig nog niets betaald. Ik bestel mijn order van +- 500 euro dan wel ergens anders.
Ik kan echt komplett.nl van harte aanraden. Ik heb dan alles besteld bij de duitse variant maar het is gewoon 1 bedrijf. Zeer professioneel en ik had mijn HIS zo binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
ik heb mijn sapphire ati x1950 512mb nu ook binnen en direct ingebouwd. Ik heb mijn halve computer moeten ombouwen omdat de harde schijven in de weg zaten. Maar ben er nu tevreden mee ik had eerst een 9700 die onderhand wel een beetje moeite kreeg met de spellen van tegenwoordig. Voordat ik de video kaarten heb omgewisseld heb ik nog ff wat 3d marks gedraaid 01 tm 06 en met mijn x1950 ook en als afsluiter heb ik mijn proc ook nog overgeclockt om te kijken in hoevere mijn proc de video kaart helpt of juist de bottleneck is

mijn systeem is

amd barton 2500+
1,5 gig geheugen
creative xfi extreme music geluids kaart.

test resultaten

ati 9700 gpu 360 mem standaar proc 2500+

01 15063
03 5160
05 2540
06 639

ati x1950 512 mb proc 2500+

01 17075
03 12985
05 6816
06 3914

ati x1950 512mb proc 3000+

01 18126
03 13309
05 7524
06 4137

zoals je kunt zien is het een flinke vooruitgang van de 9700 naar de x1950 behalve bij 3dmark 2001 zijn alle resultaten minstens verdubbelt of nog beter. Waarom de score maar zo minimaal vooruit is gegaan bij 3dmark 01 dat zou ik niet weten maar de andere tests laten wel zien dat er een flinke vooruitgang in performance is. De scores van de proc overclock zijn niet zo heel spannend je kunt zien dat er ongeveer bij elke test 1000 punten bij komt. Volgens mij laat dit gewoon de vooruitgang in proc snelheid zien en niet dat de proc een bottle neck vormt of de kaart achterhoud.

De kaart is voor de rest goed ik heb geen last van hitte problemen of te heet wordende voltage chips. Onder de 3dmarks is de temp niet boven de 65 graden uit geweest en nu draait ie idle op 48 graden en 41% fan speed wat niet hoorbaar is. Als ik ati tool draai dan komt de temparatuur wel tot de 70 graden maar ati tool belast de kaart stukken zwaarder dan een game of 3dmark test.

Als conclusie ben ik heel tevreden met de kaart en hij presteerd zeer goed. Voor de mensen die nog twijfelen is dit zeker een goede kaart om je agp systeem nieuw leven in te blazen voordat je hem helemaal gaat vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er eigenlijk een groot verschil tussen de 256 versie en de 512 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tazzman schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 14:42:
[...]

Ik kan echt komplett.nl van harte aanraden. Ik heb dan alles besteld bij de duitse variant maar het is gewoon 1 bedrijf. Zeer professioneel en ik had mijn HIS zo binnen.
ik baal enorm dat ik dat niet heb gedaan, jij had heb ook verleden week vrijdag besteld geloof ik?

Jammere is dat ik die powercolor niet zonder kosten kan annuleren, want dat doe ik nu het liefst. Helaas dus wachten tot dinsdag. De rest van mijn orders (325 euro) heb ik dmv een formulier latenannuleren, of ze dit zullen accepteren kan me eerlijk niet kunnen schelen. Ik erger me enorm aan het feit dat webshops niet aan hun voorraden status houden en dat je alsnog 11 dagen kan wachten als het zogenaamd op voorraad is.

maar ja, hopelijk kan ik volgende week meepraten over de powercolor, als hd.nl eens zin heeft om zijn producten af te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar had jij besteld dan Mr.muff?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Laatst online: 14:55

Maxow

Hidden Sound System

Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 15:03:
Uhm, 256MB ;-).

Volgens mij stond er ergens in dit topic een linkje naar een vergelijking. In ieder geval zul je het pas merken als je met grote textures gaat werken en/of op (hele) hoge resoluties.

Misschien met het oog op spellen die grote textures (gaan) gebruiken kan het (wat) performancewinst opleveren, maar bij de huidige generatie spellen zul je niet veel performancewinst halen uit die 256MB extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 15:44:
Waar had jij besteld dan Mr.muff?
hardware.nl

normaliter is 11 dagen wachten misschien niet lang. Maar ik heb juist harware.nl gekozen omdat deze volgens hun website ruim voldoende voorraad had. Ik geef eerlijk toe dat ik geen geduldig persoon ben, maar als blijkt dat ik 11 dagen moet wachten omdat een koerier niet rijdt, terwijl ze al dinsdag die kaart op hun hoofdkantoor hadden, dan houdt het voor mij op.

Blijkbaar is een vervangende koerier huren teveel gevraagd, maar dan voel ik er ook niet voor om +- 500 euro te besteden (buffalo linkstation, club3d radeon 9200 pci kaart, powercolor x1950 agp kaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
Ok ik zit nu ook al een tijdje indillemma om een x1950 pro te kopen als upgrade voor mijn systeem.

Huidig systeempje:
AMD X2 4200+
2gb ram (333Mhz)
X800RX Club3d 256 (ofwel gewoon een X800GTO)

Ik vrees alleen dat mijn langzame ram de beperkende factor zal zijn bij de upgrade.
En aan die benchmarks heb ik in principe niks omdat dat altijd met moordende systemen wordt gedaan die altijd baat hebben bij een videokaart upgrade.

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 22:51
Je ram zal echt geen dilemma ga vormen. Wellicht kun je het ram nog wat boosten door je CPU wat te clocken.

idd is 333Mhz voldoende bandbreedte om je x1950Pro en je x4200 aan het werk te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roloxo
Een paar plaatjes van de HIS 512 MB.

Afbeeldingslocatie: http://i5.tinypic.com/2nvwcxg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.tinypic.com/2d17j9j.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i12.tinypic.com/2wp31ub.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

wow ! wat een beest :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 15:03:
Google is je vriend :z

Nee dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 15:40:
[...]

ik baal enorm dat ik dat niet heb gedaan, jij had heb ook verleden week vrijdag besteld geloof ik?
HIS Radeon X1950PRO 512MB GDDR3, IceQ3,
AGP8X, "Turbo", 2xDVI/Tv-Out/HDCP, Retail

1 Stückanzahl der Lieferung 802747794

Beginn Aufnahme Lager: 2007-03-15T08:39 (Order aangekomen in magazine)
Ende Verpackung: 2007-03-15T16:38 (Order bestelling gereed voor verzending)

DHL: Opgehaald bij magazijn: 2007-03-16
DHL: Afgeleverd: 2007-03-19 13:42

De bestelling was op een vrijdag opgehaald en ik heb het goedje naar mijn kantoor adres laten sturen dus ook al zouden ze het op zaterdag proberen af te leveren, dan gaat dat niet lukken. :)

Dus donderdag besteld, vrijdag op de bus en maandag afgeleverd.
Samen met ook nog meer goodies.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phusg
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 17:50:
[...]
Google is je vriend :z

Nee dus..
Google? Alleen al in deze topic kun je hier meerdere malen het antwoord op te vinden.

Nee dus? Zoals Maxow voor de zoveelste keer zegt geeft 512MB alleen een flinke performance winst bij hoge resoluties met hele grote textures. Dus behalve de 256 MB verschil zit er ook performance verschil in sommige situaties. Ja dus.
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 14:21:
[...]
Jawel, zodra de texture grootte van het totale te renderen gebied de 256mb voorbijgaat kakt de performance helemaal in met een 256mb kaart. Games profiteren tegenwoordig dus wel degelijk van 512mb. Probeer test drive unlimited maar is @high te draaien, en zet m.b.v. atitool de LOD op -10.0. Dan worden alle textures maximaal gerendered, en op dat moment gaat een 256mb kaart huilen :+
Bonofski, als je tijd hebt zou je deze vraag en antwoord in de TS kunnen opnemen? Hopelijk komt 'ie dan wat minder vak terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mij is binnen maar ik krijg de officiele drivers van ati niet geinstalleerd. Moest .net frameworks 2.0 installeren. Doe ik het kan ie nog van alles niet vinden. Ik probeer nu die andere.

Heb nu maar de standaard meegeleverde geinstalleerd en dit is al een stuk beter :D
Ligt het aan mij of kan het ook zijn dat de font en teksten in windows etc een stuk scherper zijn ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2007 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

CoH op 1280x1024 en alles op high detail draait echt prima hier. Op mijn FX5700 was 1024x768 en medium/low detail al erg lastig... en dan scrollen of inzoomen op de game map ging helemaal traag. Nu gewoon snel over de map kunnen scrollen of gewoon tot min. level. inzoomen.. gaat alles prima. FarCry loopt ook prachtig op 1280x1024 en alles op high detail. (Bij Very High start Far Cry niet op.. bugje?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 11:59:
Die van mij is binnen maar ik krijg de officiele drivers van ati niet geinstalleerd. Moest .net frameworks 2.0 installeren. Doe ik het kan ie nog van alles niet vinden. Ik probeer nu die andere.

Heb nu maar de standaard meegeleverde geinstalleerd en dit is al een stuk beter :D
Ligt het aan mij of kan het ook zijn dat de font en teksten in windows etc een stuk scherper zijn ;)
Had je hier voor nVidia? Zo ja, dan zeker, zo nee, dan heb je toch iets veranderd met de instellingen.
tazzman schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 14:49:
CoH op 1280x1024 en alles op high detail draait echt prima hier. Op mijn FX5700 was 1024x768 en medium/low detail al erg lastig... en dan scrollen of inzoomen op de game map ging helemaal traag. Nu gewoon snel over de map kunnen scrollen of gewoon tot min. level. inzoomen.. gaat alles prima. FarCry loopt ook prachtig op 1280x1024 en alles op high detail. (Bij Very High start Far Cry niet op.. bugje?)
Laatste updates eroverheen gehaald? En misschien even proberen in te stellen in de game zelf. Werkt hier namelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij draait inmiddels lekker. En wordt volgens mij helemaal niet warm. Ik zie in windows een temp van 39 graden idle. Zal load wel stijgen naar 50 ofzo, maar dat is totaal niet erg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 18:20:
Hij draait inmiddels lekker. En wordt volgens mij helemaal niet warm. Ik zie in windows een temp van 39 graden idle. Zal load wel stijgen naar 50 ofzo, maar dat is totaal niet erg :)
Net heerlijk potje CoH 1.5 zitten spelen en dan gewoon om een flinke tank battle heen kunnen draaien en inzoomen. Probeerde je dat met mijn FX5700 dan verzande alles in een dia show. Zit me nog steeds te verbazen hoe smooth het allemaal loopt nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dit sucked. Ik probeer net te gamen. 2x achter elkaar valt mijn beeld uit (geluid etc loopt nog wel door) en gaat de monitor op standby. Lekker crap.

Hij wordt maar 40 graden zegt ati control center. Is dit het welbekende vrm probleem? Waar ik in de laatste 15 min van alles over lees. Het is een club3d x1950pro met de Accelero x2.
Help :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 19:41:
Ok dit sucked. Ik probeer net te gamen. 2x achter elkaar valt mijn beeld uit (geluid etc loopt nog wel door) en gaat de monitor op standby. Lekker crap.

Hij wordt maar 40 graden zegt ati control center. Is dit het welbekende vrm probleem? Waar ik in de laatste 15 min van alles over lees. Het is een club3d x1950pro met de Accelero x2.
Klinkt als een probleempje bij je voeding!

Kun je even je complete specs posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 19:41:

Zou idd je voeding kunnen zijn, maar dan denk ik eerder aan reboots en die heb je niet.

Probeer eens te gamen met je sidepanels eraf of andere drivers proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met ati tool de fanspeed geregeld. Ik kon nu wel gewoon spelen, maar als ik terug naar windows ga dan loopt ie ook vast. Echt een totale freeze zeg maar. Dus niet wat ik eerst zei.

Daarnaast had ik soms rare stroop/zweef momenten tijdens het spelen.

Complete specs:
Amd 64 sempron 3400+
1024mb pc3200
200gig WD 7200 rpm
Asusk8n
x1950 pro club3d 256mb
psu: Coolermaster Real power 450watt.

Dat zou toch voldoende moeten zijn die voeding?

Met ati tool geeft hij tijdens full load gamen ook aan dat de temp maar 45graden is van de core. Dan zal zon vrm toch niet veel warmer worden of wel? :S

Edit:
Hij freezed nu helemaal. Vooraafgaand heb ik tussendoor alleen maar van die stroop momenten. Dan is de besturing ook totaal weg kan ik sec ff niks meer. Echt heel vaag.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2007 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
ik heb zo'n gevoel dat de kaarten van Club3D niet helemaal lkkr gaan qua scores in 3dmark05 en 3dmark06, ik heb nu al verscheidene keren gezien dat de Club3D versies gigantisch lage scores halen(stuk of 6, 7 keer)
ik begin zo'n gevoel te krijgen dat het aan het merk van de kaart ligt, want ik heb nog niemand met een Club3D versie hoge scores zien halen( ik max 7900 in 3dmark05)
en de andere versies(sapphire etc) halen wel gigantische scores.

maar in games draait ie wel voorttreffelijk en draai ik zelfs Rainbow Six Vegas op 1024x768 met alles open en aanstaan.

het blijf in ieder geval apart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Niet online
@Defector
Blijft cool om te zien dat een socket A CPU nog zulke hoge scores neerzet :*)

@Roloxo
Mooie foto's d:)b linkje in TS bij HIS specs gezet
phusg schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 10:57:
ToppieJoppie schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 14:21:
[...]
Jawel, zodra de texture grootte van het totale te renderen gebied de 256mb voorbijgaat kakt de performance helemaal in met een 256mb kaart. Games profiteren tegenwoordig dus wel degelijk van 512mb. Probeer test drive unlimited maar is @high te draaien, en zet m.b.v. atitool de LOD op -10.0. Dan worden alle textures maximaal gerendered, en op dat moment gaat een 256mb kaart huilen :+

Bonofski, als je tijd hebt zou je deze vraag en antwoord in de TS kunnen opnemen? Hopelijk komt 'ie dan wat minder vak terug...
Nee, want de mensen die de vraag stellen geven daarmee al aan dat ze deel 1, dit topic en de search niet of nauwelijks hebben gelezen/gebruikt. Dat is de belangrijkste reden dat de vraag steeds terugkomt. Zou ik er in de TS op ingaan met een concreet advies dan ontkom ik niet aan een uitvoerig en daardoor langdradig antwoord. En het is een TS en geen wiki, dus daar heb ik gezien de luie doelgroep helemaal geen zin in. Maar als iemand hier daar wel zin in heeft is een link naar die post zo gemaakt natuurlijk. ;)
MartijnAbel schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 21:56:
ik begin zo'n gevoel te krijgen dat het aan het merk van de kaart ligt, want ik heb nog niemand met een Club3D versie hoge scores zien halen( ik max 7900 in 3dmark05)
en de andere versies(sapphire etc) halen wel gigantische scores.
Wat ik zelf wel maf vind is dat ik met vrijwel alle benchmarks bijna 2x zo hoog scoor als met m'n oude 6800XT. 3Mark06 van 2271 naar 4133, 3DMark05 van 4133 (over toeval gesproken) naar:

Afbeeldingslocatie: http://i13.tinypic.com/2u7rei0.jpg

Voor de 6800XT had ik een 5900XT en tussen die 2 was het verschil veel kleiner. Nu met de Club3D heb ik vooral bij oude games (NSF U2, FarCry) regelmatig het "8800GTX gevoel" met een fps die gelijk is aan de refresh (70Hz) van m'n monitor :+
maar in games draait ie wel voorttreffelijk en draai ik zelfs Rainbow Six Vegas op 1024x768 met alles open en aanstaan.
Ik speel eigenlijk maar 2 nieuwe games, CoH en Anno 1701. Bij CoH geeft de build-in bench dit...

Afbeeldingslocatie: http://i5.tinypic.com/49gpa9v.jpg

..met deze settings klik. Ik had geen zin meer om verder te testen hoewel ik denk dat sommige settings nog wel hoger kunnen. In SP is de fps eigenlijk nooit lager dan 35-40, bij MP moet ik wel dingen aanpassen om rond de 30 te blijven als er veel units in beeld zijn. Ergens wel jammer dat CoH alleen onder XP draait want normaal gebruik ik alleen W2000 en die is bijna altijd sneller met games.

Anno 1701 viel een beetje tegen. Het ziet er wel mooier uit met bijna alles op max en bij kleine stadjes is de fps 50 of hoger (eerst 30 ofzo). Maar bij een grote stad en +4000 bevolking daalt de fps naar 20 of lager. Prutsen met de shadows en AA helpt wel iets maar ik denk dat m'n CPU en 1GB geheugen het dan gewoon niet meer trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 20:51:
Ik heb met ati tool de fanspeed geregeld. Ik kon nu wel gewoon spelen, maar als ik terug naar windows ga dan loopt ie ook vast. Echt een totale freeze zeg maar. Dus niet wat ik eerst zei.

Complete specs:
Amd 64 sempron 3400+
1024mb pc3200
200gig WD 7200 rpm
Asusk8n
x1950 pro club3d 256mb
psu: Coolermaster Real power 450watt.

Met ati tool geeft hij tijdens full load gamen ook aan dat de temp maar 45graden is van de core. Dan zal zon vrm toch niet veel warmer worden of wel? :S

Edit:
Hij freezed nu helemaal. Vooraafgaand heb ik tussendoor alleen maar van die stroop momenten. Dan is de besturing ook totaal weg kan ik sec ff niks meer. Echt heel vaag.
Die voeding is inderdaad voldoende. Ik stel voor even je drivers er af te gooien, wie weet een variant van driver cleaner er overheen te gooien, de drivers opnieuw te installeren. Nog even geen ATT of andere tools installeren en dan het spelletje proberen.

Mocht niks werken zou je ook een schone Windows kunnen overwegen, ik heb zelf al aardig wat problemen met Windows achter de rug na wisseling van hardware. frisse Windows doet af en toe wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 18:23
Ik ben van plan de Sapphire X1950 Pro 512MB AGP aan te schaffen, even voor de zekerheid toch wat vraagjes om niet voor verassingen te komen.

Ik heb 'n Asus P4PE moederbord, geen AGP8X ... nu weet ik eigenlijk al wel dat AGP8X kaarten ook gewoon op AGP4X lopen en dat 't verschil zelfs minimaal zou zijn, maar ik stel dan toch de (domme) vraag: Gaat dit probleemloos werken met deze kaart?

Verder zitten in m'n systeem een 40GB en 160GB harddisk, beide van Seagate, P-ATA en 7200rpm. DVD-speler, DVD-brander. Verder weinig stroomvretende apparaten, ik gebruik onboard LAN en audio. Dit alles is aangesloten op een Enermax 431Watt voeding. Dit moet toch voldoende zijn om ook deze kaart aan te kunnen? Is het dan waarschijnlijk nodig om de fan-control van m'n voeding omhoog te draaien voor meer koeling? (zie specs voor meer details)

Hoeveel lawaai maakt die Sapphire-koeling? Ik heb nu een hele stille PC, mede door m'n Zalman koelvin die op de processor zit (CNPS 6500B-AlCu), door de instelbare fan van de voeding, passieve chipset-koeling en vrij stille harddisks. Is het waarschijnlijk dat m'n systeem door de koeler van die videokaart beduidend meer lawaai gaat maken? Ik heb geen zin om 'r een andere koeling op te modden. Is die HIS X1950 512MB AGP stiller? Want zo ja dan ben ik wel bereid om iets meer voor die HIS te betalen.

edit: Ik heb inmiddels uit één van de tests al begrepen dat de Sapphire niet heel lawaaiig is maar de andere kaarten wel stiller zouden zijn. Hoe zijn die ervaringen?

Ik hoop dat dan m'n PC'tje weer even wat jaartjes vooruit kan want ik heb momenteel het geld er niet voor om op korte termijn een hele nieuwe PC aan te schaffen en spaar momenteel voor andere zaken.

[ Voor 10% gewijzigd door Wouter! op 25-03-2007 04:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
Wouter! schreef op zondag 25 maart 2007 @ 04:01:
Ik ben van plan de Sapphire X1950 Pro 512MB AGP aan te schaffen, even voor de zekerheid toch wat vraagjes om niet voor verassingen te komen.

Ik heb 'n Asus P4PE moederbord, geen AGP8X ... nu weet ik eigenlijk al wel dat AGP8X kaarten ook gewoon op AGP4X lopen en dat 't verschil zelfs minimaal zou zijn, maar ik stel dan toch de (domme) vraag: Gaat dit probleemloos werken met deze kaart?

Werkt gewoon, aangezien je volgens mij wel een beetje weet wat het betekend hoef ik er niet echt op in te gaan, er is wel verschil, soms verwaarloosbaar soms iets merkbaar. Echter niets wereldschokkends.

Verder zitten in m'n systeem een 40GB en 160GB harddisk, beide van Seagate, P-ATA en 7200rpm. DVD-speler, DVD-brander. Verder weinig stroomvretende apparaten, ik gebruik onboard LAN en audio. Dit alles is aangesloten op een Enermax 431Watt voeding. Dit moet toch voldoende zijn om ook deze kaart aan te kunnen? Is het dan waarschijnlijk nodig om de fan-control van m'n voeding omhoog te draaien voor meer koeling? (zie specs voor meer details)

De voeding zou in principe genoeg zijn, Enermax is geen 'top' merk, maar valt zeker niet onder de slechte namen. Aangezien de rest van je systeem niet bepaald veel stroom vraagt moet dat wel lukken.

Hoeveel lawaai maakt die Sapphire-koeling? Ik heb nu een hele stille PC, mede door m'n Zalman koelvin die op de processor zit (CNPS 6500B-AlCu), door de instelbare fan van de voeding, passieve chipset-koeling en vrij stille harddisks. Is het waarschijnlijk dat m'n systeem door de koeler van die videokaart beduidend meer lawaai gaat maken? Ik heb geen zin om 'r een andere koeling op te modden. Is die HIS X1950 512MB AGP stiller? Want zo ja dan ben ik wel bereid om iets meer voor die HIS te betalen.

Zelf heb ik de HIS, en die is behoorlijk stil. Alle varianten van de kaart hebben Fan-Control op de kaart zitten die te benaderen is vanuit een programma zoals 'Ati Tray Tools'. Echter heeft de Sapphire wel een 'standaard' koeler en de HIS een andere toch wel betere koeling. Doordat hij beter koelt kan hij stiller draaien en dus minder lawaai maken. Ook is de HIS standaard overclockt.

edit: Ik heb inmiddels uit één van de tests al begrepen dat de Sapphire niet heel lawaaiig is maar de andere kaarten wel stiller zouden zijn. Hoe zijn die ervaringen?

Lees hierboven maar even!

Ik hoop dat dan m'n PC'tje weer even wat jaartjes vooruit kan want ik heb momenteel het geld er niet voor om op korte termijn een hele nieuwe PC aan te schaffen en spaar momenteel voor andere zaken.

Je PC is niet heel erg snel meer, verwacht ook geen 3Dmark scores te halen die de gemiddelde Tweaker haalt aangezien je een aantal onderdelen hebt die wat ouder zijn. Ondanks dat zal de kaart je systeem uiteraard flink pushen! Hoe lang je PC verder mee gaat hangt helemaal van je eigen eisen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roloxo
Wouter! schreef op zondag 25 maart 2007 @ 04:01:

Ik heb ook een P4PE gehad een tijd geleden. Wat de lengte van de kaarten betreft is het geen probleem. Ik heb er toen een ellenlange TI4600 opgehad. Wat de specs van de P4PE betreft: Ik denk dat er geen enkel probleem is, maar ja, elke hardware combinatie kan zo z'n eigenaardigheden hebben. AGP4X en AGP8X verschil is hoogstens 3-5% zei men een jaar geleden, of het met de tegenwoordige high-end kaarten nog zo is? PCI-E versus AGP is ook geen geweldige verbetering, dus het verschil zal nog steeds wel meevallen.

Ik weet de specs niet van je Enermax, maar je moet in ieder geval zo'n 18 ampere op- de 12v lijn hebben. Alweer, dit zegt men. Heb ook al over mensen gelezen die het met mindere voedingen hebben draaien.

De HIS is echt superstil, en blijft stil bij superhoge settings. Geweldige kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 20:51:

Wat je ook zou kunnen proberen is een Y-connector plaatsen: 2x molex naar 1xPCI-E.
Dan krijgt je kaart meer prik. O.a. verkrijgbaar bij Paradigit voor 5,00 Euro.

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.