Hey ik zit even met een dilemma. Mijn 7800GS is leuk en aardig, maar ik ben uitgemod op deze kaart dus ben ansich wel toe aan een vervangend exemplaar.
Nou zie ik niet erg veel mensen goeie 3dmark scores halen, aangezien ik met de 7800GS ongeveer 7500 3dmarks05 haal op een al oud Abit NF7-S nForce2 mobo + XP Mobile @ 2400MHz. Deze is echter wel gevoltmod, core/mem van 700/1250
De ATi 1950 lijkt in alle opzichten sneller te zijn, maar in enkele games gaat dit niet op, vooral de OpenGL gerelateerde games gebasseerd op ID software's engines. Kan ik opzich wel mee leven aangezien ik toch veelal D3D games speel. Momenteel speel ik weer veel Company of Heroes welke juist zeer goed presteert onder ATi kaarten.
Ik zoek echter even voldoende reacties die aantonen dat de 1950 ook daadwerkelijk sneller is, en hoe dit staat tegenover mijn overclockte 7800GS die toch vrij snel lijkt te zijn als ik het hier vergelijk met de rest.
Maar voor de prijs van de ATi kan het niet zoveel kwaad om er even eentje aan te schaffen. En ik zou graag willen weten of er al leuke voltmods te vinden zijn.
Boven me lees ik over verschillende varianten, het liefst neem ik wel de snelste AGP variant met 512MB omdat de 256MB van de 7800GS vaak te weinig is voor Ultra-high textures, dus in dat opzicht zou ik er zeker op vooruit gaan.
/EDIT
Zo, gewoon de knoop doorgehakt, ik haal wel even een Sapphire 512MB kaartje. Leuk om mee te kloten en ik geloof dat hij weldegelijk beter zal zijn dan mijn Geforce. Wat ik nog wel het meeste gemist heb sinds mijn laatste ATi kaart is de goeie Anisotropic filtering. 16x AF op de Geforce is gelijk aan 2x AF op een Radeon ongeveer, gewoon ronduit bagger dus, zeker goed zichtbaar in racegames zoals Live For Speed.
4x AntiAlias van de Geforce vind ik dan wel weer erg goed, maar misschien is dat sinds mijn laatste Ati (Radeon9700) wel beter geworden? Anywayz is er maar 1 ding wat ik mogelijk ga missen, en dat is de realtime 'shadowmask sharpning' filter van de Geforce om het beeld van mijn 21" Trinitron wat scherper te laten lijken in ALLE omstandigheden. Geweldige optie imho, zouden ze bij ATi ook moeten implementeren, ik zal ze eens een mail sturen
[
Voor 33% gewijzigd door
BruT@LysT op 16-04-2007 19:47
. Reden: Knopen Hakken ]