Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06 16:43
theroman schreef op donderdag 19 april 2007 @ 21:20:
[...]

Ah, nog steeds niet opgelost?! Hopelijk is het dan met de final F11 gefixt, want dit probleem bestaat al weer een tijdje.

Edit:

Net even op de site van JZ gekeken of er al een nieuwe Betabios was. Helaas niet, maar ik vond wel dit en misschien heb je er iets aan:

Tipp: Beim DS3 F11b und starken OC hat die Erhöhung der PCIe Takt auf 105 geholfen...

Dus door de PCI-Express-bus op 105 te zetten, zou het opgelost moeten/kunnen zijn
Bedankt voor de tip. Ga ik z.s.m even uitproberen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-06 09:59
Boys,

is het OCZ-Gigabyte compatibiliteit's probleem nu voor 100% opgelost...?? Heeft een van de Gigabyte bezitters hier OCZ geheugen?
Ik weet namelijk dat er in den beginne nogal wat problemen waren met OCZ reepjes, voornamelijk omdat zie niet konden bootten op 1.8v. Nu lees her en der dat het nu wel meevalt, maar meevallen is voor mij niet goed genoeg, werkt het out-of-the-box nu gewoon goed? (jaja, als je wel kan bootten en vervolgens het voltage verhogen vindt ik ook best, maar dan moet je wel kunnen bootten).

Weten we trouwens of er reepjes zijn waar we als Gigabyte bezitters beslist van moeten afblijven?
(nope, de compatibiliteits lijst van Gigabyte zelf zegt natuurlijk geen drol, praktijk ervaringen zeggen honderd keer meer).

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02 22:53
Werkt Raid 0 even snel op de DS3P als de DS4? Aangezien ze allebij een ICH8R Southbridge hebben, of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
GekkeCoen schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 17:49:
Werkt Raid 0 even snel op de DS3P als de DS4? Aangezien ze allebij een ICH8R Southbridge hebben, of zie ik dit verkeerd?
Ehh, als ze allebij de zelfde chip hebben zal het wel even snel zijn he.
Illidan schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 11:00:
Weten we trouwens of er reepjes zijn waar we als Gigabyte bezitters beslist van moeten afblijven?
(nope, de compatibiliteits lijst van Gigabyte zelf zegt natuurlijk geen drol, praktijk ervaringen zeggen honderd keer meer).
Weet iig wel dat mijn Corsair pc6400c5 het niet doen op 1.8Vdimm in bios. Op 1.85 op me DMM doen ze het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:53

Fab1Man

Live life to the fullest

GekkeCoen schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 17:49:
Je vraag geeft het antwoord al. Het enige verschil tussen die twee zijn de heatpipe koelers. Zelfde chip is zelfde snelheid ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 09:37
Illidan schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 11:00:
Boys,

is het OCZ-Gigabyte compatibiliteit's probleem nu voor 100% opgelost...?? Heeft een van de Gigabyte bezitters hier OCZ geheugen?
Ik weet namelijk dat er in den beginne nogal wat problemen waren met OCZ reepjes, voornamelijk omdat zie niet konden bootten op 1.8v. Nu lees her en der dat het nu wel meevalt, maar meevallen is voor mij niet goed genoeg, werkt het out-of-the-box nu gewoon goed? (jaja, als je wel kan bootten en vervolgens het voltage verhogen vindt ik ook best, maar dan moet je wel kunnen bootten).

Nee, daar heb je zeker gelijk in. De lijst van GB is nogal klote, maar deze is een stuk beter én door veel users getest en bevestigd:

http://www.jzelectronic.de/jz2/html/ram-liste-p965.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik zit dus serieus te twijfelen tussen de P5B Deluxe en de DS4.
T'zijn beide geweldige mobos en ik kan niet kiezen.
De DS4 heeft meer aansluitingen en is ietsje goedkoper. Of hij beter OC'ed weet ik niet.
Verder vraag ik me af of de Infinity wel op een DS4 past. Op de DS3 nml. niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 07:33:
De DS4 heeft meer aansluitingen en is ietsje goedkoper. Of hij beter OC'ed weet ik niet.
Ga dan gewoon voor de Gigabyte, die zijn imho kwalitatief beter dan de Asusplankjes en vaak ook nog wat goedkoper voor wat je krijgt (iets meer features in veel gevallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 07:33:
Als je een beetje gekeken had hier zou je gezien hebben dat die infinity ook niet lekker op een ds4 past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heeft er iemand ervaring met passief gekoelde videokaarten in combinatie met de (D)S3?
Ik heb namelijk de 8600GT van MSI besteld maar de koeler zit volgens reviews op een andere plaats dan volgens de MSI website.

Afbeeldingslocatie: http://www.xsreviews.co.uk/modules/FCKeditor/Upload/Image/MSI8600/MSI-8600-Back.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xsreviews.co.uk/modules/FCKeditor/Upload/Image/MSI8600/MSI-8600-Heatpipes.jpg

Ik vrees dat het mogelijk problemen oplevert met de northbridge koeler en/of met de geheugensloten.
Op de productfoto van MSI zit de koeler echter hoger:
Afbeeldingslocatie: http://global.msi.com.tw/uploads/prod_fe2c55d6235a286e691e1d02d72f4a7b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Ik heb, denk ik, slecht nieuws voor de mensen met een S3 en DS3.
Ik heb vandaag mijn Dawicontrol DC-300e PCI-e 1x kaartje binnen gekregen, alles aangesloten en de boel getest.

Ik draai RAID0 met 2x Seagate 7200.10 250GB 16MB cache
Bij HDtune is de MAX snelheid gedaalt met +- 10MB/s. De MIN is gestegen met +- 15MB/s
Average is ongeveer gelijk. MAAR, het belangrijkste, de Burst Rate is nog steeds om te janken, +-100MB/s) :( en is hetzelfde als de onboardcontroller. Dus dat betekend dat het dus ligt aan de PCI-e lanes of iig aan de PCI-e 1x sloten, aangezien de onboard ook op een PCI-e 1x slot zit.
Aan de controller kan het niet liggen want ik heb een usersurvey gezien die 140 a 150MB/s haalt.

1 voordeel van het haperen, wanneer je van een RAID0 partitie naar een andere RAID0 partitie iets verplaatst/kopieert, is weg :)

Edit: zie nieuwe bericht voor de singledisk

[ Voor 46% gewijzigd door Rye op 26-04-2007 20:11 ]

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Admiral Freebee schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 22:37:
Heeft er iemand ervaring met passief gekoelde videokaarten in combinatie met de (D)S3?
Ik heb namelijk de 8600GT van MSI besteld maar de koeler zit volgens reviews op een andere plaats dan volgens de MSI website.
Ik heb zelf de DS3 icm een 7950GT videokaart en ik moet zeggen dat dat zonder problemen werkt, het past prima en de temps zijn vrij hoog, maar niets schokkends.
Rye schreef op donderdag 26 april 2007 @ 19:46:
Ik heb, denk ik, slecht nieuws voor de mensen met een S3 en DS3.
Das redelijk k*t. Ik wilde ook zo'n controller gaan bestellen, vanwege het feit dat ik toch RAID wil gaan draaien en een PCI RAIDcontroller geen optie is (gezien er al een TX2000 insteekt).

Ik denk toch dat ik maar een DS4 ga kopen voor in dit bakkie, die dingen zijn maar ~140€ en als ik er dan een goede RAIDcontroller in heb hangen geeft dat zat performance boost.

De DS3 is werkelijk een geweldige plank, alleen die sucky raidcontroller maakt het jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye

Rye

:'( Het is gewoon niet te geloven! Mijn Hitachi Deskstar 160GB 7200rpm met 8MB cache op de Intel ICH8 haalt gewoon een iets hogere burstrate. Natuurlijk zijn de lees- en schrijfsnelheden 2x zo laag als me RAID, de verhouding tussen de burstrate van mijn RAID en mijn singledisk is gewoon negatief :X
Dit is gewoon ongehoord en ga hier een mail over sturen naar Gigabyte met de vraag hoe ze dit gaan oplossen.
Het rare is wel, als het probleem in de PCI-e lanes zou zitten, waarom draait het PCI-e 16x slot wel gewoon goed :o

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Rye schreef op donderdag 26 april 2007 @ 20:10:
:'( Het is gewoon niet te geloven! Mijn Hitachi Deskstar 160GB 7200rpm met 8MB cache op de Intel ICH8 haalt gewoon een iets hogere burstrate. Natuurlijk zijn de lees- en schrijfsnelheden 2x zo laag als me RAID, de verhouding tussen de burstrate van mijn RAID en mijn singledisk is gewoon negatief :X
Dit is gewoon ongehoord en ga hier een mail over sturen naar Gigabyte met de vraag hoe ze dit gaan oplossen.
Het rare is wel, als het probleem in de PCI-e lanes zou zitten, waarom draait het PCI-e 16x slot wel gewoon goed :o
Mijn singledisks zijn zelfs sneller dan de RAID0 array (met dezelfde schijven).

zie overigens ook dit topic op het GB forum: http://forum.giga-byte.nl/index.php/topic,185.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Hmm.. Apart. Daarom kreeg ik mijn raid dan ook niet aan de gang. Maar met een PCI-raid kaart zou het wel moeten lukken? Wel jammer, had deze jusit gekozen om de vele features waaronder raid. Ben benieuwd naar het antwoord op die mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye

Rye

Ik zal even mijn mail posten, want dit pik ik namelijk niet. Al is het niet zo bar en broos als in de mail staat, toch zijn het behoorlijk serieuze problemen.
Dit is de klacht omschrijven, hardware en software moest je erboven invullen.
Goedendag,

Ik liep al eerder tegen problemen aan met de onboard RAIDcontroller op dit board, haperingen en een zeer lage Burst Rate die om te janken was.
Op www.tweakers.net is een topic gaande over de 965 serie van jullie en daar blijkt dat dit moederbord bij iedereen met RAID problemen geeft. Het gaat hier dus ook om de DS3, aangezien die ook een gerelabelde Jmicron RAID/IDE controller gebruikt. Het gaat dus om de moederborden met "jullie" GSATA controller.

Deze levert problemen in de bios namelijk met de instellingen ervan. Als je hem op IDE instelt, dan werkt alles goed, maar kan je niet in de RAIDbios komen. Maar als je hem op RAID/IDE zet, wat zou moeten werken volgens de handleiding, kan je wel bij de RAIDbios, maar zijn alle IDE apparaten onzichtbaar in een besturingssysteem, de bios ziet ze wel doodleuk.
Dit probleem is door veel mensen geconstateerd.

Ook is het zo, dat ik dus de stap genomen heb om een PCI-e x1 RAID controller te kopen. Ik ga testen en kom erachter de snelheden tegen vallen. In een review over de controller komen echter hogere snelheden naar voren (weliswaar met 2 Raptors, maar alsnog moet dat niet zo'n groot verschil maken).
Ik hoop dat jullie alles tot nu toe begrijpen, want hier komt nog meer:
Ik heb het getest met HDtune en die geeft aan dat de MAXsnelheid bij de onboard RAID op +- 115MB/s de MIN op +- 50MB/s.
De Burst Rate ligt op +- 100MB/s wat serieus ENORM LAAG is voor 2 schijven in RAID0.

Dus ik sluit vandaag die RAIDcontroller aan met goede moed en stel alles in zoals ook was bij de onboard. Nu draaide ik weer HDtune en ik was werkelijk verbaast. De MAX lag nu op +-100MB/s en de MIN op +-60MB/s, average weet ik zo niet meer. Maar het ergste was, de Burst Rate was gewoon hetzelfde als de onboard controller.

De onboardcontroller zit op een PCI-e 1x aangesloten, mijn RAIDcontroller zit in een PCI-e x1 slot. Ze hebben dus dezelfde bandbreedte, welke 500MB/s zou moeten zijn. Deze bandbreedte zou dus niet de limiterende factor moeten zijn.
Nu ging ik mijn Hitachi hardescijf testen, welke niet in RAID draait en aangesloten zit op de Intel ICH8 controller. De Burst Rate was hier zelfs hoger, 109MB/s.
Dit betekend dat er dus iets mis zit, of bij de PCI-e x1 sloten of bij de PCI-e banen.
Is dit een bekend probleem en hebben jullie hier een oplossing voor? Een vervangend board met wel een correct werkende controller, een DS4 of een GA-965P-DS3P (heeft een ICH8R)?
Dit board is mijn 2de, de 1ste S3 is namelijk RMA gegaan. Aangezien het door mij bij 2 borden al is geconstateerd is dit geen toeval meer.
Een onboard controller hoort zowiezo gewoon te werken, de onboard geef haperingen zodra je van de ene RAID partitie naar de andere RAID partitie iets verplaatst.

Ook wil ik het hitte probleem van deze borden nog even onderd de aandacht brengen. De Northbridge wordt heet, te warm naar mijn inziens. Hij is op standaard instellingen niet beet te houden, zo heet. Dit geld overigens ook voor de ICH8 chip, die rechts onder het PCI-e x16 slot zit. Een gloeilamp kan je bij wijze van spreken nog langer vast houden, zo heet. Ik weet niet of de hitte deze problemen veroorzaakt, maar het lijkt me dat de boven genoemde dingen (RAID hapering, te hete chips en slechte PCI-e x1 prestatie) ontwerp fouten zijn.

Ik wens opheldering over deze problemen en een gepast oplossing, want hier heb ik namelijk niet voor betaald.

Probeer trouwens het probleem niet te zoeken bij mijn andere hardware, want die werkt perfect. Hardeschijven/videokaart/voeding/dvdbranders al voor dit moederbord gedraait op een Asus A8R-MVP welke wel een perfect werkende RAIDcontroller had.

Groet,

Brandon Tilstra
Nu hopen dat ik hier een reply op krijg van iemand met technische kennis en die wat voor mij en anderen met dit probleem kan beteken.

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik ga dit weekend een DS4 halen, met de verkoop van de DS3 zou dat niet veel duurder moeten zijn dan een losse controller. Dan heb ik ook gelijk vuurdraad op het bordje (niet dat ik dat echt direct nodig heb, maar altijd makkelijk).

[edit]
bij nader inzien, een DS3P is interessanter, wel een ICH8R, maar niet de heatpipes op het bordje (zie daar het nut niet van in, gezien de manier dat het geval in mijn kast komt :P)

[ Voor 29% gewijzigd door TERW_DAN op 26-04-2007 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Rye schreef op donderdag 26 april 2007 @ 20:56:
Ik zal even mijn mail posten, want dit pik ik namelijk niet. Al is het niet zo bar en broos als in de mail staat, toch zijn het behoorlijk serieuze problemen.

[...]

Nu hopen dat ik hier een reply op krijg van iemand met technische kennis en die wat voor mij en anderen met dit probleem kan beteken.
Geen idee waar je het naar toe hebt gestuurd, maar als je het gewoon via het forum doet krijg je ook vaak snel en goed antwoord van de technische personen die daar rondlopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye

Rye

Terw_Dan schreef op donderdag 26 april 2007 @ 21:00:
[...]

Geen idee waar je het naar toe hebt gestuurd, maar als je het gewoon via het forum doet krijg je ook vaak snel en goed antwoord van de technische personen die daar rondlopen :)
Naar de support afdeling, op het topic van jouw heb ik ook al gereageerd. Ik vraag me af wat voor reactie erop gaat komen. Ook heb ik een ander topic gevonden op het forum van gigabyte waar iemand precies dezelfde problemen beschrijft als mij en anderen. We zijn dus niet alleen :+

Ik weet niet of je nu al een DS4 moet kopen. Mss naar aanleiding van mijn mail en reactie komen ze met een aangepaste bios, zoals die van jouw met die extra Boot From Keyboard (any key) optie ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Rye op 26-04-2007 21:23 ]

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Terw_Dan schreef op donderdag 26 april 2007 @ 20:01:
Ik heb zelf de DS3 icm een 7950GT videokaart en ik moet zeggen dat dat zonder problemen werkt, het past prima en de temps zijn vrij hoog, maar niets schokkends.
En is er dan nog veel plaats over want vergeleken met de 7950GT is het koelblok van de 8600GT dikker en steekt het aan de kant van de geheugensloten verder naar onder. Ik wil namelijk zeker zijn dat ik nog gewoon alle RAM sloten kan gebruiken.

In ieder geval al bedankt voor je input :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 18:47
Heb gisteren het best buy tweakers game systeem gehaald.
Wel met de Gigabyte 965p-ds3 i.p.v. de asus. en OCZ xtc 6400 (444) geheugen i.p.v. kingston
Nu wil ik beginnen met OCen, alleen zie ik nergens reviews danwel uitleg van mensen die de 3.3versie hebben van dit bord.
Mijn probleem is dat ik nergens in het bios kan vinden hoe de pci bus te locken op 33mhz.
Tevens hoe mijn geheugen het beste in te stellen?
Wellicht kunnen ervaren Ocers met dit bord, mij op weg helpen.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye

Rye

Je hoeft je PCI bus niet te locken, als je het gewoon op AUTO laat staan werkt het ook gewoon goed, althans bij mij. Ik draai op 401Mhz, no problemo.

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Pci lock heb je niet op een ds3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Admiral Freebee schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 08:49:
[...]

En is er dan nog veel plaats over want vergeleken met de 7950GT is het koelblok van de 8600GT dikker en steekt het aan de kant van de geheugensloten verder naar onder. Ik wil namelijk zeker zijn dat ik nog gewoon alle RAM sloten kan gebruiken.

In ieder geval al bedankt voor je input :)
Ik maak vanavond wel even een foto van het ding, dan kun je het zelf beoordelen (en is toch wat makkelijker dan een textuele uitleg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 17:58
Ik heb net (eindelijk) de sprong gewaagd. Van trouwe MSI fan ga ik straks over op een DS4 met een E6600. De DS4 specifiek voor de heat pipes en de ICH8R (mijn eerste forays in RAID)

Mijn vraag:

ik heb hierbij Twinmos Pc5300 besteld (2*1024Mb). Kan ik hiermee de hoogte in of kan ik gewoon beter op stock speeds blijven?

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Ordos20 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 15:46:
Ik heb net (eindelijk) de sprong gewaagd. Van trouwe MSI fan ga ik straks over op een DS4 met een E6600. De DS4 specifiek voor de heat pipes en de ICH8R (mijn eerste forays in RAID)

Mijn vraag:

ik heb hierbij Twinmos Pc5300 besteld (2*1024Mb). Kan ik hiermee de hoogte in of kan ik gewoon beter op stock speeds blijven?
Pc5300 = 666MHz, het is ddr dus 333 echt. 333*9=3GHz. 3 GHz, moet dus lukken theoretisch. En omdat er vast nog wel een beetje rek in je geheugen zit zou je vast nog wel ietsje hoger komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
bassie_ schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 15:49:
[...]

Pc5300 = 666MHz, het is ddr dus 333 echt. 333*9=3GHz. 3 GHz, moet dus lukken theoretisch. En omdat er vast nog wel een beetje rek in je geheugen zit zou je vast nog wel ietsje hoger komen.
offtopic:
PC5300 = 667MHz :P

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Alvast bedankt Terw_Dan :)

Ik heb vanavond eindelijk m'n computer in elkaar kunnen steken en na wat problemen met de spacers (er waren er een aantal met slechte schroefdraad) en een boxed koeler die niet goed wou blijven zitten draait alles goed. Het enige probleem wat ik ben tegengekomen is dat de speaker van mijn kast na het standaard OK piepje een serie van tikjes geeft tijdens het opstarten.

Op het scherm verschijnen geen foutmeldingen en het zijn ook geen echte piepjes maar meer tikjes. Heeft er iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Hier de pics, hoop dat je er wat mee kan. De foto's lijken misschien wat raar, maar voor de orientatie, het mobo staat met de aansluitingen omhoog.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8950da3d09c10746165defd38c058668/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/edfff36c926ce1aac47962738a273de6/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9a949aa9a26dc4856613a0d6a2b78828/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MercedesCLS
  • Niet online
Ik heb een vraagje over dit moederbord. Ik ga waarschijnlijk straks voor het eerst een mobo/CPU (dus deze gigabyte . . . DS3 ) inbouwen. Nou heb ik een videokaart met daarop een Zalman VF900-CU. Volgens de handleiding wordt hij eerst aangesloten op de fanmate, en vervolgens wordt de 3pin connector van de fanmate op de mobo wordt aangesloten. Ik zie dat dit moederbord een CPU_fan en een SYS_fan aansluiting heeft. Maar die zijn dan al gereserveerd voor de CPU koeler en de casefan? Mijn vraag is waarop die Fanmate dan aangesloten moet worden. Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Je hebt van die 3>4 pins verloopstekkers. Als je zo een op je fanmate gooit en die 4 pins gewoon op een molex (4 pins) dan werkt het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Bedankt voor de foto's :)
Nog één klein vraagje over je kaart: hoeveel ruimte zit er tussen het koelblok en de geheugensloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rye schreef op donderdag 26 april 2007 @ 20:56:

[...]

Ik ben ZEEEER geinteresseerd in het antwoord. daar ik met mijn raid0 opstelling niet hoger kom dan 60mb/sec
zeer triest dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MercedesCLS
  • Niet online
Op dit moment ben ik de CPU aan het inbouwen. alleen dat hendeltje wil niet meer terug na het plaatsen van de CPU. Of is het de bedoeling dat ik hard ga drukken.. er staat 'gently'. Er zit een klein boogje in dat klepje... misschien is het verbogen? of hoort dit zo :P

[ Voor 3% gewijzigd door MercedesCLS op 28-04-2007 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninouchka
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-09-2022
Gisteren nieuwe moederbord DS4 ingebouwd met nieuwe Core 2 Duo E6420,
dus ikke benieuwd wat overclocken gaat worden.
Dit is de eerste maal dat ik ga overclocken.. gelukkig heb je een forum als deze.
Alles gelezen wat relevant is, hier gaan we dan!

Eerst heb ik bios van de DS4 geflasht naar versie F9D voor cpu compatibiliteit
voor de E6420, gelukkig lukte dit, want ik had geen compatibele cpu liggen voor F7
die standaard op deze DS4 rev3.3 stond

Systeem specs

pc kast : Antec SLK3000B, airflow modded, psu duct
voeding : Seasonic S12-430
exhaust fan : Scythe S-Flex 12cm @ 1000 rpm
intake case fan : Nexus 12cm @ 800 rpm
CPU : Intel Core 2 Duo E6420
cpu cooler : Noctua NH-U12F met S-Flex Scythe @ 1000 rpm
Geheugen : Corsair XMS2 PC5400 2x 1GB dual channel, timings 4-4-4-12 2T
Graka : XFX 7600GT XXX PCI-e met zalman VF900Cu met fanmate op minimum
DVD-RW/RAM : Samsung S183A (sata)
HDs mounted in home-made houten frame opgehangen in elastieken
Seagate ST3160812AS SATAII 160GB
Samsung HD401LJ SATAII (400GB)
Samsung SP2504C SATAII (250GB)
audiokaart : Soundblaster X-Fi Platinum

Instellingen bios

advanced bios van cpu hyperthreading t/m full screen logo, alles af
alle HDs en DVD-writer hangen aan de ICH8R, ingesteld op IDE
smart fan control, af (doe ik zelf wel met de fanmates)

Robust graphics controller op auto (nog altijd niet ontdekt wat dit eigenlijk doet)
CPU clock ratio : 8x
CPU host clock control : disable
CPU host frequenty : 333 Mhz
PCI express : 100 Hhz
CIA2 disabled
System memory multiplier : 2
RAM frequency 666
timings 4-4-4-12, rest op auto
High speed DRAM DLL : Option 1
System voltage control : manual
DDR2 overvoltage +0.1V = 1.9V (volgens corsair specs)
PCI-E, MCH, FSB overvoltage controls op normal
CPU voltage control op 1.350 V

PCI frequency heb ik me zot naar gezocht doch niet gevonden

Resultaten in windows
CPU clock van 2130 Mhz naar 2656 Mhz
Memory clock : 332 Mhz (raar, in het bios staat nochtans 333)
room temp : 26 C
Motherboard temp 36 C
GPU 41 C
HD samsungs 32 C
HD seagate 37 C
CPU Idle 30 C/30 C
CPU Load (orthos) 47 C/ 47 C
CPU Core 1.33V (zal de beruchte Vdroop zijn)
TcaseMax 85 C
Super-PI 1M : 18 sec
Orthos stable gedurende 2 uur, zonder fouten

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v256/charmedfansbe/slk3000b/th_overclockE6420.jpg

Vermits mijn SuperPI onoverclockt 20 sec was, en overclockt 18 sec
denk ik dat het weinig zin heeft van nog verder over te clocken.
De temperaturen zijn nu zeer goed, zelf op 100% cpu load, dankzij de koele E6420
en de noctua blok (die trouwens zeer vlot, en gemakkelijk te installeren was op de DS4)
als compound heb ik AS5 gebruikt.

Het enige rare is, dat XP langer duurt om op te starten overclockt, dan niet overclockt?
Internetten lijkt ook iets minder vlot, overclockt.
Ik vermoed dat dit met de LAN heeft te maken.
Beinvloed een overclock de frequentie/spanning op de LAN?

De huidige aangegeven spanningen in windows zijn
CPU Core 1.33, +3.3V = 3.22, +12V = 12.12V, +5V standby = 5.13V, DIMM 1.94V

Graag opmerkingen mocht ik iets fout hebben gezet,
of iets in het bios beter kan zetten.
Bedankt op voorhand.

btw Iemand enig idee waar de temp sensor voor de motherboard temp staat op
de DS4? Deze vind ik eigenlijk wat hoog. Met mijn vorig mobo Asrock was dit lager.

[ Voor 5% gewijzigd door ninouchka op 28-04-2007 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Admiral Freebee schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 12:10:
Bedankt voor de foto's :)
Nog één klein vraagje over je kaart: hoeveel ruimte zit er tussen het koelblok en de geheugensloten?
Dat is ongeveer een centimeter, dat het koelblok daadwerkelijk boven de dimmen zit (dus is je blok hoger, dan zal hij niet je dimmen raken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik weet niet zo heel zeker of het wel zal passen maar in ieder geval bedankt :)

Overigens heb ik nu andere problemen :(
Zie: GA-965P-S3 hangt bij starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRP
  • Laatst online: 04-09 18:26

IRP

Weet iemand of het mogelijk is om met de DS3 rev 3.3 een command rate van 1T in te stellen?

Looney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye

Rye

Ik lees in de startpost een bericht over meer opties bij een S3 als je er een DS3 bios in zou flashen.
Maar een DS3 heeft een andere geluidschip en een andere netwerkchip, levert dit geen problemen op dan?
En welke extra opties kan ik verwachten? Lijkt me dat ik nu al alles heb.

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye

Rye

Rye schreef op zondag 29 april 2007 @ 21:26:
Ik lees in de startpost een bericht over meer opties bij een S3 als je er een DS3 bios in zou flashen.
Maar een DS3 heeft een andere geluidschip en een andere netwerkchip, levert dit geen problemen op dan?
En welke extra opties kan ik verwachten? Lijkt me dat ik nu al alles heb.
Iemand?

Trouwens heb ik ook reactie op mijn mailtje dat ik op het forum van GB had gepost. Er wordt overlegt met de Biosengineer en met Jmicron.

[ Voor 14% gewijzigd door Rye op 01-05-2007 15:15 ]

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
Nee, een crossflash is door vele mensen al met succes uitgevoerd. Kijk voor details op forum.gigabyte.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Versie 11B voor de DS3 staat trouwens sinds een paar dagen op de Gigabyte-site.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
AtleX schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 15:55:
Versie 11B voor de DS3 staat trouwens sinds een paar dagen op de Gigabyte-site.
Hij stond ook al weer even op JZ's site en op station-drivers ;)

Maar nog even een aanvulling wat betreft F11b (nu we het er toch over hebben). De temperaturen van de core en soms ook andere delen worden in deze versie als ongeveer 10 graden hoger gezien door het BIOS. Gelukkig is Taiwan hiervan op de hoogte, dus we kunnen er vanuit gaan dat het bij F11 final is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye

Rye

Ik heb nu een Zalman ZM-NB32K op de northbridge zitten en ik heb ineens een stuk meer ruimte.
Helaas wordt hij even heet, mss zelfs wel iets heter dan met de originele koeler :(
Het ligt dus gewoon echt aan de chipset denk ik. Nou draai ik ook wel op 401FSB (welke wel minder belastend schijnt te zijn dan 400), maar hij wordt echt heet.

In windows is de chipset 41 graden. Ik ga nu eens even een game starten en kijken hoe warm hij wordt tijdens het stressen.

Edit:

Mhh die veranderd niet veel, max 45 graden, wat nog wel te doen is.
Met een fannetje op extra erbij, die boven langs de videokaart blaast wordt hij max 40 graden en +-35 idle.

[ Voor 16% gewijzigd door Rye op 03-05-2007 01:12 ]

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Volgens mij leest ie het gewoon verkeerd uit. Bij mijn DS-3 kan ik dat chipsetding ook niet vastpakken of je verbrand je vingers al. Dit was nog gewoon op stock. Ik draai ook op 400 FSB en op die hete dagen viel hij bij mij uit met zware games. Terwijl mijn airflow absoluut niet slecht is (7 120 mm fans) Binnenkort een waterblokje erop maar dit mogen ze van mij echt wel beter doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye

Rye

Tjah, bij mij valt ie niet uit ofzo, heb er een TT Big Typhoon boven hangen, die koelt de boel ook nog wel redelijk, maar idd met een wat simpelere koeler heb je grote kans op over verhitting. Het lullig is, je kan er ook geen grotere opzetten, want dan kom je in de weg met je PCI-e x1 slot en je komt tegen je koeler aan (zeker bij een TT Big Typhoon).

Oproep
Voor de mensen die RAID0 draaien en niet te beroerd zijn om HDtune te draaien, please post je resultaten in dit topic: http://forum.giga-byte.nl/index.php/topic,196.0.html

Mss dat er nu eindelijk geluisterd wordt.
Wordt er ook gereageerd door zo'n Gigabyte admin, over zijn 2x80GB in RAID0, dat ik bijna 2x zo hoog scoor als hem en dat het opzich niet zo slecht is. Terwijl hij met in die RAID maar average 65MB/s haalt. Die mensen daar weten zelf niet eens wat normale resultaten zijn.
Nu vraagt die kerel ook om referenties van andere mensen met die moederbord of gewoon andere RAID resultaten met 7200.10 schijven. Ook mensen met een 7200.10 mogen wel hun results posten, helpt allemaal.

Mss dat ze nu gaan luisteren en hopelijk iets kunnen aanpassen in firmware van een chip of bios.

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Rye schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 00:04:
Tjah, bij mij valt ie niet uit ofzo, heb er een TT Big Typhoon boven hangen, die koelt de boel ook nog wel redelijk, maar idd met een wat simpelere koeler heb je grote kans op over verhitting. Het lullig is, je kan er ook geen grotere opzetten, want dan kom je in de weg met je PCI-e x1 slot en je komt tegen je koeler aan (zeker bij een TT Big Typhoon).
CPU is ook watergekoeld dus daar komt al geen airflow weg. Geheugenbankjes zitten ook een beetje in de weg voor normale airflow ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye

Rye

TEAMIKKE schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 07:56:
[...]

CPU is ook watergekoeld dus daar komt al geen airflow weg. Geheugenbankjes zitten ook een beetje in de weg voor normale airflow ;(
Tjah, dan kan je deze proberen: http://azerty.nl/producte...etail/83/10923/hr-05.html
of deze: http://azerty.nl/producte...10/extreme-spirit-ii.html

Deze koelen heel wat beter dan de standaard en die Zalman van mij die erop zit.

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:51
Beste Gigabyte-eigenaren,

Wellicht kunnen jullie mij helpen met mijn probleem alsjeblieft?! :?

GA-965-DS4 rev.3.3 "ziet" mijn SATA-schijf niet meer

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye

Rye

Vads schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 13:46:
Beste Gigabyte-eigenaren,

Wellicht kunnen jullie mij helpen met mijn probleem alsjeblieft?! :?

GA-965-DS4 rev.3.3 "ziet" mijn SATA-schijf niet meer

Alvast bedankt!
Ik zag hem net staan op het forum. Ik zal eens kijken of ik wat kan vinden.

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Laatst online: 13:51
Rye schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 20:44:
[...]

Ik zag hem net staan op het forum. Ik zal eens kijken of ik wat kan vinden.
Helaas, ben er de hele dag aan kwijt geweest en heb het niet kunnen oplossen. Zou iemand mij nog suggesties hierbij kunnen geven alsjeblieft?! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rye schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 00:04:

Oproep
Voor de mensen die RAID0 draaien en niet te beroerd zijn om HDtune te draaien, please post je resultaten in dit topic: http://forum.giga-byte.nl/index.php/topic,196.0.html

Mss dat er nu eindelijk geluisterd wordt.
Wordt er ook gereageerd door zo'n Gigabyte admin, over zijn 2x80GB in RAID0, dat ik bijna 2x zo hoog scoor als hem en dat het opzich niet zo slecht is. Terwijl hij met in die RAID maar average 65MB/s haalt. Die mensen daar weten zelf niet eens wat normale resultaten zijn.
Nu vraagt die kerel ook om referenties van andere mensen met die moederbord of gewoon andere RAID resultaten met 7200.10 schijven. Ook mensen met een 7200.10 mogen wel hun results posten, helpt allemaal.

Mss dat ze nu gaan luisteren en hopelijk iets kunnen aanpassen in firmware van een chip of bios.
vanavond als ik thuis ben post ik meteen mijn trieste resultaten op hun forum. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
  • Laatst online: 20-06 09:59
Boys, wie heeft z'n mem met succes (op de (D)S3/4/Q6) op 1065Mhz of meer geclocked?

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Illidan schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:02:
Boys, wie heeft z'n mem met succes (op de (D)S3/4/Q6) op 1065Mhz of meer geclocked?
IK!
1166 geloof ik

ik zal effe zoeken of ik nog ergens een validatie van cpu-z heb

was wel icm Intel Celeron @ 4.3 Ghz

//edit\\

ik heb alleen deze nog

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=150546

brakke timings ed van een tijde terug al

ik zit nu in het ziekenhuis dus kan nu niet een maken

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik heb momenteel mijn E6420 overklokt met de volgende instellingen:

PCI-E Frequency: 100MHz
FSB: 333MHz
System Memory Multiplier: 2.00
Timings allemaal automatisch en ze staan correct voor 667MHz.

Dit werkt allemaal en als ik de CPU stress met TAT komen de cores niet boven de 58°C uit. Toch heb ik heel af en toe bij het opstarten dat ik geen beeld krijg en dat de PC zich reset. Hierna is de overklok weer ongedaan gemaakt. Toch is de CPU stabiel als ik hem stress.

Heb ik ergens een instelling gemist of zit ik al aan één of andere limiet? Dit zou me sterk lijken maar ik ben dan ook nog niet zo ervaren met het overklokken van een CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

multiplier 2?

dat is van je geheugen cker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:44:
multiplier 2?

dat is van je geheugen cker?
System Memory Multiplier, memory = engels voor geheugen ;) .
Admiral Freebee schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:36:
Ik heb momenteel mijn E6420 overklokt met de volgende instellingen:

PCI-E Frequency: 100MHz
FSB: 333MHz
System Memory Multiplier: 2.00
Timings allemaal automatisch en ze staan correct voor 667MHz.

Dit werkt allemaal en als ik de CPU stress met TAT komen de cores niet boven de 58°C uit. Toch heb ik heel af en toe bij het opstarten dat ik geen beeld krijg en dat de PC zich reset. Hierna is de overklok weer ongedaan gemaakt. Toch is de CPU stabiel als ik hem stress.

Heb ik ergens een instelling gemist of zit ik al aan één of andere limiet? Dit zou me sterk lijken maar ik ben dan ook nog niet zo ervaren met het overklokken van een CPU.
Waarschijnlijk een coldboot, iets meer Vcore werkt meestal wel.
Illidan schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:02:
Hoop binnenkort een setje goed geheugen te kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Ik ben van plan een Gigabyte GA-P965-DS3 te kopen. Hoe is het geluid op dit moederbord? Heeft het zin om een Creative X-Fi Extrememusic erbij te nemen? Of is het geluid op dit moederbord al zeer goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
silmaril8 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 22:55:
Ik ben van plan een Gigabyte GA-P965-DS3 te kopen. Hoe is het geluid op dit moederbord? Heeft het zin om een Creative X-Fi Extrememusic erbij te nemen? Of is het geluid op dit moederbord al zeer goed?
Gewoon de standaart azalia chip, echt super is het dus niet. Ligt er maar net aan wat voor speakers je hebt. Heb je van die kut dingetjes is het niet nodig, maar als je een leuk setje hebt is zon kaartje erbij zeker leuk als je het geld hebt. Maar kijk ook is verder dan creative, er zijn zat merken die beter kaartjes maken, alleen heb je dan geen 7.1 en dat soort spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste wat je kan kopen is een dolby digital live of dts kaart kopen.
Deze kaarten zijn hardware matige 5,1 en 7,1 geluidskaarten
De onbourd zelf is ook in orde.

het beste wat je kan doen is eerst kijken en luisteren naar de onbourd geluidskaart.
Je kan altijd later nog een anderen in proppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Ja ik denk dat dat het beste; eerst zelf luisteren hoe het geluid is en dan pas iets extra's aanschaffen. Alleen dan moet ik wel weer extra verzendkosten betalen.

Ik heb trouwens een Creative Inspire T7900 (7.1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook een gigabyte p965-ds4 maar waar kan je de timings van het geheugen aan passen, kan het namelijk niet in de bios vinden. Ik dacht dat het bij MIT zou staan maar daar stond het niet.
en nog een vraag, als je de voltages niet op auto hebt staan gaat de boel rood knipperen heeft iedereen dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 18:23:
ik heb ook een gigabyte p965-ds4 maar waar kan je de timings van het geheugen aan passen, kan het namelijk niet in de bios vinden. Ik dacht dat het bij MIT zou staan maar daar stond het niet.
en nog een vraag, als je de voltages niet op auto hebt staan gaat de boel rood knipperen heeft iedereen dat?
ctrl + f1 drukken en dan naar MIT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke bedankt zal het zo ff proberen

ps hoeveel volt mogen corsair xms pc6400 cas 5 modules hebben 2x1024mb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al de nieuwste bios geprobeerd?
zijn er betere resultaten wat de raid0 config aangaat? of is hier nix mee gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb een ds3 (rev 3.3) met een probleem. De audio-out aan de achterkant geeft helemaal verkeerd geluid. De linker kant geluidsweergave is helemaal weggevallen, ik hoor dus alleen nog maar geluid aan de rechter kant.

Het ligt niet aan mijn stereo-installatie, de kabels of de drivers... dit heb ik namelijk allemaal al uitgeprobeerd.

Het geluid uit de audio-out aan de bovenkant van mijn pc doet het wel gewoon.

Ik denk eerlijk gezegd dat de audio-out uitgang kapot is... maar misschien hebben jullie nog een oplossing?

Verder specs pc (net nieuw dus):
E4300
8800gts
2 gb geil pc6400
320 gb seagate
gigabyte ds3 (rev 3.3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
bassie_ schreef op maandag 07 mei 2007 @ 22:05:
Waarschijnlijk een coldboot, iets meer Vcore werkt meestal wel.
Het is inderdaad alleen bij een koude start. Wat je wil zeggen is dat de Vcore een beetje inzakt doordat bij het opstarten alle onderdelen extra stroom vragen denk ik?
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 20:41:
Beste mensen,

Ik heb een ds3 (rev 3.3) met een probleem. De audio-out aan de achterkant geeft helemaal verkeerd geluid. De linker kant geluidsweergave is helemaal weggevallen, ik hoor dus alleen nog maar geluid aan de rechter kant.

Het ligt niet aan mijn stereo-installatie, de kabels of de drivers... dit heb ik namelijk allemaal al uitgeprobeerd.

Het geluid uit de audio-out aan de bovenkant van mijn pc doet het wel gewoon.

Ik denk eerlijk gezegd dat de audio-out uitgang kapot is... maar misschien hebben jullie nog een oplossing?

Verder specs pc (net nieuw dus):
E4300
8800gts
2 gb geil pc6400
320 gb seagate
gigabyte ds3 (rev 3.3)
Ik geloof dat in de handleiding stond dat je een uitgang kan rerouten naar een andere uitgang. Volgens mij kan je dit in de drivers instellen.

[ Voor 57% gewijzigd door Admiral Freebee op 08-05-2007 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Admiral Freebee schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 20:46:
Ik geloof dat in de handleiding stond dat je een uitgang kan rerouten naar een andere uitgang. Volgens mij kan je dit in de drivers instellen.
Ik weet niet zeker of dat kan, maar alsnog vind ik het vreemd dat mijn 3 weken oude DS3 kuren gaat vertonen.
Maar ik zal het eens proberen, danku!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
En er zijn weer nieuwe BIOS-versies beschikbaar. Te downloaden via o.a. www.jzelectronic.de

Voor de DS3 zou met de F11 final het PCI-Express x1-probleem eindelijk de wereld uit zijn geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
Ik heb steeds Raid problemen met een DS4 (rev. 3,3) bord onder Vista.
Wanneer ik probeer te kopieren van bv mijn raid0 array naar mijn sata disk, bevriest mijn systeem gedurende een paar minuten (bezig met resterdende tijd van kopieren te berekenen).
Met grote bestanden (4,7 GB) lukt het soms helemaal niet om te kopieren. Dan is hij 13 uur bezig. (35 kb/sec)
Probleem doet zich vooral voor bij schrijven naar 500 GB schijf.

In XP heb ik deze problemen niet en gaat het kopieren veel en veel sneller. Ik heb al andere drivers en bios geprobeert maar probleem blijft. Ik kan verder ook geen info vinden over dit probleem voor DS4 bord.

Ik heb 2 WD Caviar SE 250 GB in Raid0,
1 WD Caviar SE 250 GB Sata
1 WD Caviar SE 500 GB Sata

De Raid schijven hangen aan de Gigabyte Sata2 controller
De andere 2 schijven aan de ICH8R Controller

Komt dit probleem door slechte drivers ?

[ Voor 3% gewijzigd door Royer op 09-05-2007 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Er is echt iets goed mis met raid op de DS3/4 :o

@ Royer
lees even een paar pagina's terug daar waren ook al een paar mensen bezig met dit raidprobleem.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
psychoclown schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:55:
Ja, zoveel is inderdaad duidelijk. Op aangeven van een paar leden van dit forum zijn ze er bij Gigabyte Nederland inmiddels van op de hoogte, maar ik heb er sterk mn twijfels bij of ze er daadwerkelijk verbetering in gaan (kunnen?) brengen. De RAID op de DS3 blijft hoe dan ook softwarematig.

Met het uitgeven van F11 final is er wat dit betreft niets verbeterd. Ikzelf heb nog steeds een doorvoer van minder dan 70MB/s gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychoclown schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:55:

@ Royer
lees even een paar pagina's terug daar waren ook al een paar mensen bezig met dit raidprobleem.
er is een thread op het gigabyte forum hierover
http://forum.giga-byte.nl/index.php/topic,196.0.html
hoe meer mensen daar gaan zeiken, hoe beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
theroman schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 12:53:
[...]

Ja, zoveel is inderdaad duidelijk. Op aangeven van een paar leden van dit forum zijn ze er bij Gigabyte Nederland inmiddels van op de hoogte, maar ik heb er sterk mn twijfels bij of ze er daadwerkelijk verbetering in gaan (kunnen?) brengen. De RAID op de DS3 blijft hoe dan ook softwarematig.

Met het uitgeven van F11 final is er wat dit betreft niets verbeterd. Ikzelf heb nog steeds een doorvoer van minder dan 70MB/s gemiddeld.
Ik heb een DS4. Zelfde probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
Er is ook een nieuwe officiele bios voor DS4 (F9) die het PCI-E overclock issue zou oplossen.
In eerdere beta biossen werd hier ook al over gesproken maar helaas bleek dat niet opgelost te zijn.

Ik heb dit probleem met de nieuwe bios getest maar wederom is gigabyte er niet in geslaagd om het op te lossen. Testen die lui bij gigabyte uberhaupt wel? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Royer schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 13:20:
[...]

Ik heb een DS4. Zelfde probleem....
Dat is dan wel vreemd, gezien de DS4 gewoon een andere RAIDchip heeft dan de DS3.
Ik heb nu een DS3, heb een DS3P besteld, juist vanwege het RAIDprobleem. Hoop dus niet dat ik hetzelfde probleem daarmee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
De RAID op de DS3 blijft hoe dan ook softwarematig.
Dan zou het dus niks helpen om een ander mobo te kopen met een andere chip. Of ze moeten al andere software gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TEAMIKKE schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:07:
[...]

Dan zou het dus niks helpen om een ander mobo te kopen met een andere chip. Of ze moeten al andere software gebruiken.
als ik mijn PCI-e bus iets verhoog naar 105 MHZ dan gaat de snelheid van mijn raid0 ook omhoog.

lijkt dus wel verband te hebben. hoe hoog kan de pci-e bus gezet worden? er zit ook een 8800 GTS video kaart op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Over het algemeen staat ie op 100 of 101 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teksetter
  • Registratie: April 2005
jongens even jullie advies ik ben niet bekend op deze gebied, nooit meegemaakt tenminste.

ik heb zojuist een pc samengesteld en besteld via azerty.
mijn vraag is eigenlijk ik heb nu een moederbord besteld die al tijdje uit is en waarschijnlijk met een standaard eerste versie bios komt. en een cpu besteld die pas 2 a 3 weken uit is als ik me niet vergis. zal deze wel draaien erop. want het heeft waarschijnlijk een bios update nodig om de cpu te herkennen of niet. hoe kan ik dit tegengaan. ik kan de winkel laten updaten kost 15euro maar als iemand ervaring heeft en zegt het werkt wel en je kan na opstarten zelf updaten hou ik liever die 15piek zelf.

aub iemand reageren.
dank u bij voorbaat.

GigaByte GA-965P-DS3, Retail
Intel Core 2 Duo, E6420, Socket 775, Boxed
Kingston KHX6400D2LLK2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz,2 x
XFX GeForce 8600 GT XXX Edition, 256 MB, DDR3, PCI Express x16
Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II
NEC AD-7173, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM
Arctic Freezer 7 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
Ja, de 6420 wordt pas vanaf f11 ondersteund, meen ik. Waarschijnlijk kun je dit zelf updaten, de cpu zal dan niet goed herkend worden, maar hij zal wel gewoon lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teksetter
  • Registratie: April 2005
theroman je bent de man. ik heb een pc hier nu wel liggen en kan de bios wel downloaden en flashen via een disk ofzo dat is geen probleem. ik wilde alleen maar weten of die systeem zou gaan werken zodat ik het kon uitvoeren die bios update. dank je man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ja dit gaat werken. De E6420 is niets anders dan een E6400. Dus booten zal hij sowieso, alleen kan het zijn dat hij aangeeft dat het om een unknown cpu gaat ipv een E6420.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Wat Terw_Dan zegt klopt als een bus. Het gaat om dezelfde core als de E6600 dus het ergste wat je kan krijgen is dat hij "unknown CPU" zegt of "E6400". Mijn moederbord kwam met BIOS F8 en die herkende de E6420 sowieso al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ordos20
  • Laatst online: 11-09 17:58
Iemand al enige ervaring met twinmos pc5300 i.c.m. de DS4?

Ik realiseer me dat de 667 gehaald zou moeten worden met dit geheugen maar ik ben nog een beetje huiverig (is mijn enige systeem op dit moment, vandaar)

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loewe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-09 20:29
Ik ban van plan om een GA-965P-DS3P te kopen. Als ik 2 sata schijven (2x seagate baracuda 7200.10 van 500gb per stuk) in raid 0 (stripe) wil gebruiken moet ik dan eerdergenoemde problemen verwachten of geldt dat meer voor de DS3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Fab1Man schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 14:42:
[...]

Damn hoe moeilijk is het om dit te vinden zeg, OP, Gigabyte site.. Maar om het even voor iedereen duidelijk te maken:

DS3: ICH8 Southbridge, geen RAID geïntegreerd, RAID via JMicron chip (brakke snelheid)
DS4: ICH8R Southbridge, wel RAID geïntegreerd, en ook RAID via JMicron chip (welke dus net zo brak is)
Om het te veruidelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loewe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-09 20:29
Fab1Man schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 17:43:
[...]

Om het te veruidelijken.
De DS3P heeft ook de ICH8R Southbridge net zoals de DS4. Mijn vraag is dus eigenlijk moet ik bij de ICH8R ook slechte RAID performance verwachten met 2x de seagate Barracuda 7200.10 500GB schijven ? Ik kreeg het gevoeld dat die JMicron chip alleen voor de IDE en extra SATA gold en niet voor de ICH8R SATA ?

[ Voor 13% gewijzigd door Loewe op 10-05-2007 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Loewe schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 17:48:
[...]

De DS3P heeft ook de ICH8R Southbridge net zoals de DS4. Mijn vraag is dus eigenlijk moet ik bij de ICH8R ook slechte RAID performance verwachten met 2x de seagate Barracuda 7200.10 500GB schijven ? Ik kreeg het gevoeld dat die JMicron chip alleen voor de IDE en extra SATA gold en niet voor de ICH8R SATA ?
Ik ben er zelf vanuit gegaan dat de RAID van de DS3P wel goed is (gezien de ICH8R chip).
Ik heb nu nog een DS3, maar ik verwacht m'n DS3P eiegnlijk deze week nog in huis, dus dan kan ik gelijk testen hoe goed die prestaties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Terw_Dan schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:55:
[...]

Ik ben er zelf vanuit gegaan dat de RAID van de DS3P wel goed is (gezien de ICH8R chip).
Ik heb nu nog een DS3, maar ik verwacht m'n DS3P eiegnlijk deze week nog in huis, dus dan kan ik gelijk testen hoe goed die prestaties zijn.
DS3: ICH8 Southbridge, geen RAID geïntegreerd, RAID via JMicron chip (brakke snelheid)
DS3P: ICH8R Southbridge, wel RAID geïntegreerd, en ook RAID via JMicron chip (welke dus net zo brak is)
DS4: ICH8R Southbridge, wel RAID geïntegreerd, en ook RAID via JMicron chip (welke dus net zo brak is)
Daarnaast: DS3P = DS4 zonder heatipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maar ik ga uiteraard wel de Intel RAID gebruiken. dat er ook crappy Jmicron zooi op zit is niet zo ernstig, dat staat dan gewoon uit.
Gezien ze het hier (http://www.gigabyte.com.t...55&ModelName=GA-965P-DS3P) wel hebben over de intel matrix storage tech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ahh, tof, ze hebben een eigen topic!

Anyway, mijn E6320 (misschien iets voor het 'welke processor' deel in de TS, de E6320 en E6420), 2GB, en DS3 zijn onderweg :)

Ik lees nogal wat (ook hier) over hitte problemen met de chipset. Is dit de onderste chipset?
In dat geval, hoe erg is het nu? Overal lees ik wel wat, maar hoe erg is het precies? Ik heb hier een casefan op ongeveer die hoogte zitten, en geen PCI slots opgevuld daar, de lucht kan er dus zo uit. Wel zit die casefan onderin aan de voorkant. Hoe ver wil je overklokken en gamen mocht dit te heet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Het zijn imho niet zo zeer hitte problemen, de chipset wordt wel bloedheet, maar geeft geen problemen (ik heb mijn E4300 op 3GHz lopen en nooit last van vastlopers of instabiliteiten).
De chipset mag tot 102o worden volgens de intel specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacosjaco
  • Laatst online: 26-11-2024

Bacosjaco

Under constuction

Terw_Dan schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 21:25:
Het zijn imho niet zo zeer hitte problemen, de chipset wordt wel bloedheet, maar geeft geen problemen (ik heb mijn E4300 op 3GHz lopen en nooit last van vastlopers of instabiliteiten).
De chipset mag tot 102o worden volgens de intel specs.
Heb hier voor een kennis een nieuw systeempje gebouwd, DS3 met een E6600 licht overgeklokt naar 3GHz en die chipset wordt inderdaad erg heet je kan hem niet vasthouden.
Hoop dat er verder geen problemen mee komen heb hem dit bordje aangeraden. O-)

Wat ik me afvraag wat gebeurt er als je de chipset naar een FSB van 400 of meer jaag wordt hij dan nog heter lijkt me dat je dan de chipset actief moet gaan koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Bacosjaco schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 22:09:
[...]

Heb hier voor een kennis een nieuw systeempje gebouwd, DS3 met een E6600 licht overgeklokt naar 3GHz en die chipset wordt inderdaad erg heet je kan hem niet vasthouden.
Hoop dat er verder geen problemen mee komen heb hem dit bordje aangeraden. O-)

Wat ik me afvraag wat gebeurt er als je de chipset naar een FSB van 400 of meer jaag wordt hij dan nog heter lijkt me dat je dan de chipset actief moet gaan koelen.
Wat is erg heet? Volgens mij voel je met je hand het verschil tussen 50 en 100 graden niet zo snel. Dus misschien is het beter om dat gigabyte progseltje te installeren en daarmee je NB temp te bekijken?

Als je het actief kan koelen altijd doen natuurlijk, ik heb de SB op mijn ds3 ook actief gekoeld omdat ik een fannetje voor mijn graka gehangen heb. Northbridge koel ik zelf ook actief nu, heb de fan van me infinity ietsje lager gehangen zodat er wat lucht langs de NB komt, scheelt toch weer 4 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
bassie_ schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 22:57:
[...]

Wat is erg heet? Volgens mij voel je met je hand het verschil tussen 50 en 100 graden niet zo snel. Dus misschien is het beter om dat gigabyte progseltje te installeren en daarmee je NB temp te bekijken?

Als je het actief kan koelen altijd doen natuurlijk, ik heb de SB op mijn ds3 ook actief gekoeld omdat ik een fannetje voor mijn graka gehangen heb. Northbridge koel ik zelf ook actief nu, heb de fan van me infinity ietsje lager gehangen zodat er wat lucht langs de NB komt, scheelt toch weer 4 graden.
Als het graden fahrenheit is misschien niet nee. Maar bij graden celcius voel je het verschil echt wel. Bij 50 graden kan je al levenslange littekens oplopen (als je je hand even erop laat), bij 100 graden heb je ernstige wonden (binnen zeer korte tijd).

[ Voor 5% gewijzigd door TweakerNummer op 10-05-2007 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
Ik heb de afgelopen 2 dagen getest met raid controllers van mijn DS4.

Mijn ervaring met die ICH8R Southbridge:

Ik heb een DS4 bord met 2x WD Caviar SE in Raid0.

Vista & XP:

Als ik deze schijven aan de ICH8R Southbridge hang heb ik niks dan problemen. Zo om de paar minuten gaat het hele systeem hangen gedurende 1 a 2 minuten. Vooral tijdens bestanden kopieren van de ene naar de andere partitie haalt ie wel 17 kb/sec. Met 4,7 GB kopieren zou ik ongeveer 14 uur bezig zijn..... |:(

XP:

Als ik deze schijven aan de Gigabyte Sata2 controller hang, geen problemen onder XP.
Met Vista wordt het allemaal beetje traag en problemen met kopieren net als hierboven.

Ik had met mijn vorige Asus bord (A8N-SLI Deluxe) veel raid problemen. Ik dacht daarom nu eens een ander merk bord te kopen. Nu heeft dit bord weer raid problemen. Ik overweeg nu om alsnog een Asus bord te gaan kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Royer op 11-05-2007 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Dan zou ik meteen maar voor de P5K gaan http://my.ocworkbench.com/2007/asus/P5K3-Deluxe/g1.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
TweakerNummer schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 23:22:
[...]

Als het graden fahrenheit is misschien niet nee. Maar bij graden celcius voel je het verschil echt wel. Bij 50 graden kan je al levenslange littekens oplopen (als je je hand even erop laat), bij 100 graden heb je ernstige wonden (binnen zeer korte tijd).
Gelukkig voel je aan de koeler, welke een stuk minder heet is :Y)

Maargoed, je kunt het ook zonder zo'n bloated ding uitlezen, met SpeedFan zou het ook gewoon moeten kunnen. Verder is een echt thermometertje natuurlijk het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Speedfan klopt niet helemaal heb ik het gevoel. Mijn chipset is ook te warm om aan te raken en toch zegt ie dat ie 31 graden is. Mss in de core ofzo? Ik draai overigens op 400FSB en dan wordt ie idd. goed warm. Die van mij gaat actief gekoeld worden (met water) :) Ik zal dan nog eens kijken hoeveel ie aangeeft.

[ Voor 8% gewijzigd door TEAMIKKE op 11-05-2007 08:59 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste