Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbonfire
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:08
Ik heb begin dit jaar ook een e8400 aangeschaft voor mijn Gigabyte 965P-DS3 rev.3.3. Het was de laatste upgrade die nog net kon voor dit bord. (Ik kwam van een e4300@ 3.0 Ghz, maar die ging ik ergens anders voor gebruiken)
Met de oude F13 bios kon ik de e8400 niet echt overclocken. Als ik iets boven een FSB van 333 mhz ging zitten dan wilde hij niet meer booten.
Nu wilde ik het voor de grap toch weer eens proberen, want ik zag op dit forum dat er een nieuwe bios was, de F14d.
Na wat proberen kwam ik erachter dat het met deze bios zeer goed gaat! Ik begon met 340, 350, 370, 390 toen 400 FSB. Ik dacht dat ik snel klaar zou zijn... maar het ding bleef maar gaan!

Vanaf 400 ben ik steeds in stapjes van 11-12 Mhz verder gegaan en heb ik een aantal super_pi 1M benchmarkjes gedraaid:
9x412 : 12.750s
9x423 : 12.297
9x434 : 11.938
9x445 : 11.650
9x456 : 11.360
9x467 : 11.078
9x478 : 10.844 (4.302 Ghz)

Bij de laatste setting moest ik echter wel het voltage van de CPU verhogen naar 1.45 volt. Ik weet niet of hij verder wil, maar na een tijdje Orthos draaien werd de CPU 80 graden met de Intel stock cooler.

Toen heb ik hem terug geklokt naar 445x9 = 4.0 ghz, met het CPU voltage op 1.35. Dit draait super stabiel, ik weet dat er nog meer in zit, maar iets eronder vind ik juist wel een veilig idee.

Ik vind dit een geweldig moederbord, ik heb hem al twee jaar en hij kan nog steeds erg goed mee. Ook is het fijn dat er nog steeds nieuwe biossen voor uitkomen. Ik vind het verbazend hoe stabiel alles werkt. Top!

edit:
(-The_Mask- : heb het aangepast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Kan het voltage van 4GHz niet wat lager, het lijkt me nogal hoog. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:34

Acheron

updatepack.nl

Ook ik ben nu al 2 jaar tevreden gebruiker van een Gigabyte GA-965P DS3 in combinatie met een Intel Core 2 E6600 en 4GB DDR2 geheugen.
Sinds de cold boot problemen zijn opgelost in de laatste reeks bios updates ben ik al tevreden, maar ik zie nog steeds dat er aan dit moederbord gewerkt wordt. De laatste F14D bios bracht al enorme verbeteringen met zich mee zodat zelfs bepaalde geheugen overklokopties werken.

Ik dacht dat bios F14D de laatste zou zijn, maar vandaag zag ik toevallig dat bios F14 final vorige week is uitgebracht.

Het changelog vermeld "Support Xpress BIOS Rescue function", maar nadat ik geüpdatet had zag ik dat de SATA firmware van versie 1.07 naar 1.20E is opgehoogd. De 10 seconden boottijd is nu ook geminimaliseerd _/-\o_

Overigens is mijn CPU niet de beste. 3,6 GHZ is haalbaar, maar heeft veel stroom nodig. Ik draai nu op 3,42 GHz (9x380) met 1.45 VCore wat met dit weer meer dan voldoende is.

[ Voor 10% gewijzigd door Acheron op 03-07-2009 20:27 ]

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Okee bedankt voor de (bios) tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-05 14:53
Leuk dat ik hier las over nieuwe BIOS-versie F12. Had in geen eeuwen meer geupdate en na het lezen van bovenstaande posts, ben ik aan het updaten geslagen.

Het vreemde nu met F12 erop is dat wanneer ik de pc aanzet, er na een seconde een soort zoemtoon te horen is. Het is een toon alsof het uit je interne pc-speaker komt, maar dat ie maar half power krijgt of zo. Moeilijk te beschrijven, maar het klinkt als een lage lange toon.
Deze toon houdt aan totdat het BIOS-proces voltooid is en er dan, zoals voorheen gebruikelijk, de normale pieptoon uit de pc-speaker klinkt "beep!", waarna de zoemtoon stopt. De beep-toon speelt dus tegelijkertijd af met de zoemtoon. Hierna stopt de zoemtoon en start Windows op. Deze zoemtoon komt ook niet meer terug tijdens het gebruik van de pc.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-05 04:28
Even een bump in dit topic.

Ik heb sinds gisteren een GA-965P-DS3. Deze gebruik ik nu in combinatie met een E6320 processor.
Ik heb voornamelijk wat vragen omtrent het overvolting gebeuren.

De situatie is als volgt.

Ik heb dus bovenvernoemd mobo + 800mhz ddr2 van corsair (waar waarschijnlijk wel rek op zit tot 900)
Ik heb momenteel alle voltages op auto laten staan omdat mijn processor onder een mugen 2 zit en op 1.41V niet aan de 50 graden komt na kwartier OCCT (i know ik moet langer testen maar t is tijdelijke tests , voornamelijk voor temp te merken)
Het geen waaraan ik me erger is dat ik de voltages op auto heb staan.
Voor een fsb van 450 hoor ik waarschijnlijk mijn fsb voltage een boost moeten geven van 0.1V alsook mijn RAM zal wrs wat hoger moeten. Is het in latere biossen makkelijker om mijn Voltages te regelen? Ik ben namelijk niet happig op het flashen van men bios :)

Volgens wat ik in de cpu finder van intel vind is een 1.5V over de cpu nog een doenbaar voltage. Klopt dit of hebben jullie andere ervaringen?

En als laatste vraagje misschien een offtopic vraag :
Kan mijn e6320 op 3ghz voldoende cpu power geven om een 4870 te voeden of zal cpu toch een bottleneck vormen.

Ik haal momenteel 7800 punten in 3dmark op een clock van 2.8ghz en met een 2900GT256MB

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
sleepwalkerbe schreef op donderdag 03 september 2009 @ 09:49:
Het geen waaraan ik me erger is dat ik de voltages op auto heb staan.
Voor een fsb van 450 hoor ik waarschijnlijk mijn fsb voltage een boost moeten geven van 0.1V alsook mijn RAM zal wrs wat hoger moeten. Is het in latere biossen makkelijker om mijn Voltages te regelen? Ik ben namelijk niet happig op het flashen van men bios :)
Soms komen er meer opties beschikbaar.
Volgens wat ik in de cpu finder van intel vind is een 1.5V over de cpu nog een doenbaar voltage. Klopt dit of hebben jullie andere ervaringen?
Zal wel kloppen he. ;)
En als laatste vraagje misschien een offtopic vraag :
Kan mijn e6320 op 3ghz voldoende cpu power geven om een 4870 te voeden of zal cpu toch een bottleneck vormen.
Tja bottleneck waarin 3DMark06 heb je gewoon altijd een CPU bottleneck, maar in prinipe is het aardig in balans. :)
Voor de rest denk ik niet dat het CPU voltage boven de 1,4 hoeft voor 3GHz. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-05 04:28
Nee het hoeft er denk ik ook niet boven. Alleen laat ik de voltages even op auto staan dan geeft het mobo 1.41V door volgens CPUZ. Niets om me zorgen over te maken dus. Met de Mugen 2 er op (overkill ;) :*) ) lopen de temps echt totaal niet op als hij op 1.41V loopt. En een enorm lang leven moet hij van mij niet meer hebben. Als hij het nog een jaartje trekt mag hij dr mee ophouden. Het huidige systeem wordt uiteindelijk vervangen door een i5 systeem , alleen nog wat afwachten met prijzen.

Ik ga vanavond maar wat spelen met de voltages als ik merk dat hij op een lager voltage ook stabiel kan lopen.
Bedankt voor de info over het grafische gedeelte . Mijn huidige 2900GT zal dus wel een zware bottleneck zijn vermoedelijk :)

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-12-2023
Hallo,

Ik ben 3 weken op vakantie geweest en nu start mijn computer niet meer op. Alles gaat wel aan van mijn computer (vans) maar verder gebeurt er niets. Ik krijg geen beeps en ook geen beeld op mijn scherm. Ik heb de batterij eruit gehaald en ook een CMOS clear gedaan. Maar beide helpt niets. Ik heb daarom een nieuwe batterij gekocht voor de moederbord, maar dit helpt ook niet. Ik heb een soort gelijke probleem gehad een paar maanden geleden, maar toen hielp het om de batterij een paar minuten eruit te halen.

Processor: Intel Core 2 Duo, E6600, Socket 775, Boxed
Moederbord: GigaByte GA-965P-DS3, Retail
Videokaart: ECS Geforce 8800 GTS, 320 MB, DDR3, PCI Express x16
Geheugen: Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x
Behuizing: Antec Sonata II, Zwart (Met de standaard voeding die er bij zit)

Ik heb dit ook gepost op een nieuwe onderwerp, maar op veel forums lees ik dat dit dus aan de moederbord kan liggen, veel voorkomend probleem.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-05 14:53
TheKillingBean schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:29:
Hallo,

Ik ben 3 weken op vakantie geweest en nu start mijn computer niet meer op. Alles gaat wel aan van mijn computer (vans) maar verder gebeurt er niets. Ik krijg geen beeps en ook geen beeld op mijn scherm. Ik heb de batterij eruit gehaald en ook een CMOS clear gedaan. Maar beide helpt niets. Ik heb daarom een nieuwe batterij gekocht voor de moederbord, maar dit helpt ook niet. Ik heb een soort gelijke probleem gehad een paar maanden geleden, maar toen hielp het om de batterij een paar minuten eruit te halen.

Processor: Intel Core 2 Duo, E6600, Socket 775, Boxed
Moederbord: GigaByte GA-965P-DS3, Retail
Videokaart: ECS Geforce 8800 GTS, 320 MB, DDR3, PCI Express x16
Geheugen: Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x
Behuizing: Antec Sonata II, Zwart (Met de standaard voeding die er bij zit)

Ik heb dit ook gepost op een nieuwe onderwerp, maar op veel forums lees ik dat dit dus aan de moederbord kan liggen, veel voorkomend probleem.
Andere videokaart geprobeerd er in te stoppen om te kijken of hij dan wel doorstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 15:59

aex351

I am the one

Weet iemand of een Wolfdale CPU werkt op een DS3 1.0 (of 1.3) moederbord met firmware F14. De Gigabyte website geeft aan van niet, maar volgens mij komt dit doordat zij het niet getest hebben. Mijn moederbord loopt nu al jaren op 400FSB (1600FSB), dus technisch gezien moet het wel mogelijk zijn. Ik zit er namelijk aan te denken om mijn CPU e6300 (@2,8Ghz) te vervangen voor een Q9550 (@3,4Ghz).

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mja, het kan zijn dat het wel werkt, maar ik zou er niet op rekenen dat het goed gaat. Dit is een oud moederbord met een oudere chipset. In ieder geval zou hij als "unknown CPU" herkend worden, en dan kan het zijn dat je bepaalde functies niet goed kan gebruiken (zoals EIST, overklokken, soms zelfs het cachegeheugen).

Je kan beter een tweedehands moederbord op de kop tikken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
De chipset is het probleem niet, de revisie wél. Even gegoogled, helemaal niemand te vinden die een q9550 op een rev 1.0 of 1.3 heeft draaien. Ik zou het alleen proberen met een tweedehands cpu die je zo weer terug kunt geven als het niet gaat.

Edit @admiral freebee: Vanaf bios F13 heeft het bord Wolfdale support, dus het bios zit wel goed. Dat de Q9550 prima draait op rev 3.3 is duidelijk (want ik heb die combinatie).

[ Voor 27% gewijzigd door Gianni Rombios op 23-02-2010 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
De chipset kan officieel die CPU niet aan. Er kunnen dan wel BIOS updates komen die het werkende maken, maar wees er maar zeker van dat het niet (goed) gaat werken zonder BIOS update van Gigabyte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Gianni Rombios schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:07:
De chipset is het probleem niet, de revisie wél. Even gegoogled, helemaal niemand te vinden die een q9550 op een rev 1.0 of 1.3 heeft draaien. Ik zou het alleen proberen met een tweedehands cpu die je zo weer terug kunt geven als het niet gaat.

Edit @admiral freebee: Vanaf bios F13 heeft het bord Wolfdale support, dus het bios zit wel goed. Dat de Q9550 prima draait op rev 3.3 is duidelijk (want ik heb die combinatie).
Ja, de diverse forum berichten die ik had gevonden gingen vaak tot bios F11 en met die versie was er nog geen ondersteuning voor de Yorkfield of Wolfdale CPU. Maar ik niets vinden over F14 met een 1.0 of 1.3 moederbord. Ik ben nu aan het bekijken wat het beste manier is om up te graden. De Yorkfield (Q9550) leek mij de meest voor de hand liggende optie. Maar wanneer ik mogelijk dan ook nog een oude moederbord erbij moet kopen, ben ik daar niet zo zeker van. Een andere optie is de i5/i7 route waar ook nog eens nieuw geheugen bij moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Op de Gigabyte website kan je de CPU Support lijst vinden. Hierbij kan je zien dat jouw quadcore niet ondersteund wordt. En dat verbaast me ook niets, want een hogere FSB halen is vaak moeilijker voor een moederbord bij een quadcore dan bij een dualcore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Waarom is het moeilijker voor een C2Q dan een C2D? Mijn FSB loopt nu al jaren op 400FSB met een C2D. De standaard voor een Yorkfield is volgens mij 333FSB. Daarnaast weet ik ook niet of die CPU Support lijst wel klopt. Technisch gezien moet het volgens mij wel mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Volgens dit verhaaltje http://www.tomshardware.c...e-gigabyte-965p-revisions zijn de VRMs op de rev 3.3 beter.

De DS4 volgens Gigabyte: http://www.gigabyte.com.t...Model.aspx?ProductID=2288 support dus geen wolfdale/yorkfield
Volgens deze site http://www.station-drivers.com/page/gigabyte/ga-965p-ds4.htm support hij alles (vanaf bios
F12).

Ik zou de gok waarschijnlijk wel wagen. Blijft een kleine kans dat je hem voor een paar tientjes verlies weer moet verpatsen...
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste