Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theforce81 schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 20:48:
[...]

Nooit doen!! Dat schuim is anti statisch en geleid dus!! Als je dit eronder legt dan gaat je bord dus gegarandeerd naar zijn grootje!!
ook onzin
Bij alternate liggen die dingen zo op de balie om jouw spullen te testen voor garantie.
Zelf test ik zo ook mijn hardware.
En is ook nog nooit mis gegaan.
Verder statische zooi die jouw hardware sloopt moet ik nog tegen komen.
Zelf getest namelijk.
Een lekkere wolle vloerkleed en je hardware over je katten heen aaien in de zomer moet je hardware wel slopen.
Helaas het blijft werken maar dat was ook met p2\p3 tijd perk toen de hardware minder gevoelige waren (lijkt wel of ze tegenwoorde meer rommel verkopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

theforce81 schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 20:48:
[...]

Nooit doen!! Dat schuim is anti statisch en geleid dus!! Als je dit eronder legt dan gaat je bord dus gegarandeerd naar zijn grootje!!
Ik test en verpak al jaren hardware op en in dat spul, nog nooit last mee gehad :?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
AtleX schreef op zondag 08 april 2007 @ 20:20:
[...]

Ik test en verpak al jaren hardware op en in dat spul, nog nooit last mee gehad :?
Ok, dus duidelijk dat het niet geleid. Leek mij ook al vreemd, maar je weet maar nooit.

Ook iemand die weet hoe het heet, en waar je het kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Ik vraag me af hoe iedereen zijn geheugen koelt, en of dat wel gedaan wordt? Iedereen heeft het altijd over zijn core temps, maar niemand die je over zijn geheugen hoort.

Als ik naar mijn systeem kijk, dan zie ik dat mijn brakke ram 2.11V nodig heeft om 400 4-4-4-12 te draaien. Heb echt van alles geprobeert, afgesteld op 0.01V maar met minder dan 2.11V lukt het gewoon niet. 2.11Vdimm is niet zo super veel. Maar het zorgt toch voor aardig wat warmte. Het hoeft opzich ook niet zo'n probleem te zijn, kan prima 300 op 5-5-5-12 draaien met 1.192Vdimm. Maar toch is het wel lekker om 4:5 te draaien met 4-4-4-12 timings. Maar zonder koeling lijkt het me niet slim.

Ik dus net mijn kast open geschroeft en gekeken. Een nieuw 80mm fannetje erbij gepakt en wezen zoeken naar een goede plaats. Maar wat ik merk is dat er geen plek voor is. Mijn infinty is al breed, en nu die nog een kwart slag gedraait is omdat ik geen goede zaag heb voor het modden van het blok. En dan zit er nog een fan op, die al over 2 geheugen banken hangt. Dan heb ik daarboven ook nog een kabel zooitje door die 4p aansluiting en ook een beetje door de 24p aansluiting. Het zou misschien wel mogelijk zijn om net boven me geheugen een fan te plaatsen, maar door de cpufan aansluiting kan ik die fan daar net niet kwijt.

Een groot geheugen koel probleem dus.

Het enige wat ik kan bedenken is om een ijzer zaag te gaan kopen, en me blok modden. En dan me fan aan de andere kant, alleen komt ie dan wel bijna tegen me out take aan. Dan kan ik boven me geheugen een 80mm fannetje hangen. Alleen weet ik niet of het slim is om me cpufan zo dicht bij me out te plaatsen.

Wat ook kan is als ik het blok gemod heb. Is de koelfinnen wat inkorten zodat me cpufan niet meer over het geheugen kan. Alleen weet ik dan niet hoe dat mijn cpu temp beinvloed. Want je raakt dan toch wel wat koel oppervlak kwijt.

Iemand hier een goede oplossing voor?

Het kan natuurlijk ook nooit kwaad om jou manier van geheugen koeling hier te posten, zolang het maar om een van deze borden gaat S3/DS3/DS4/DQ6.

Even kort, hoe koelen jullie je geheugen op je S3/DS3/DS4/DQ6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je heb voor je geheugen heatblokjes.
Maar je kan ook de zalman geheugen blokjes voor vga gebruiken als je er ruimte voor heb.
Mijn eigen ervarings is dat de geheugen niet gekoelt hoeft te worden als je case fans heb zitten.
Je kan ook verschillende soorte koeling voor vinden en zal een paar links plaatsen voor je

http://www.alternate.nl/h...tails.html?artno=I%23ZDN5
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=GZZK38
http://www.alternate.nl/h...tails.html?artno=I%23ZZ01
de laaste links zijn van zalman nu worden de vga koelblokjes gelevert met 2verschillende hoogtes.
De laagste kan je gebruiken mits er ruimte is jouw geheugen te koelen

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2007 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-06 09:59
Het probleem met die speciale geheugen coolers is dat je met een Infinity op een Gigabyte bord gewoon geen ruimte meer hebt boven je geheugen. (kan me trouwens niet voorstellen dat andere borden wel een zee aan ruimte hebben). Waar ik zelf aan zat te denken is een 120mm Nexus erboven te hangen. Hoe? Wel, heb een zooi kabels lopen, zat te denken om daar gewoon gebruik van te maken. Gewoon die fan met wat ijzerdraad vastmaken aan wat van die kabelzooi. Andere optie is dat ik met dubbelzijdigplakband die fan aan de bovenkant van m'n kast plak (en/of zijpanneel), gericht op die reepjes geheugen.

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 00:47:
je heb voor je geheugen heatblokjes.
Maar je kan ook de zalman geheugen blokjes voor vga gebruiken als je er ruimte voor heb.
Mijn eigen ervarings is dat de geheugen niet gekoelt hoeft te worden als je case fans heb zitten.
Je kan ook verschillende soorte koeling voor vinden en zal een paar links plaatsen voor je

http://www.alternate.nl/h...tails.html?artno=I%23ZDN5
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=GZZK38
http://www.alternate.nl/h...tails.html?artno=I%23ZZ01
de laaste links zijn van zalman nu worden de vga koelblokjes gelevert met 2verschillende hoogtes.
De laagste kan je gebruiken mits er ruimte is jouw geheugen te koelen
1e ding is leuk, maar geen ruimte voor, voor de 2e het zelfde. Voor de 3e ik heb geheugen met een heat spreader, die blokjes erop helpen misschien wel. Maar ze hebben ook airflow nodig, dat mis ik juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Illidan schreef op maandag 09 april 2007 @ 01:05:
Het probleem met die speciale geheugen coolers is dat je met een Infinity op een Gigabyte bord gewoon geen ruimte meer hebt boven je geheugen. (kan me trouwens niet voorstellen dat andere borden wel een zee aan ruimte hebben). Waar ik zelf aan zat te denken is een 120mm Nexus erboven te hangen. Hoe? Wel, heb een zooi kabels lopen, zat te denken om daar gewoon gebruik van te maken. Gewoon die fan met wat ijzerdraad vastmaken aan wat van die kabelzooi. Andere optie is dat ik met dubbelzijdigplakband die fan aan de bovenkant van m'n kast plak (en/of zijpanneel), gericht op die reepjes geheugen.
Tja bigtowers hebben ruimte zat.
Omdat er geen harddisk of cdroms boven het bord hangen.
Als ik in mijn eigen kast kijken kijk zo boven op het bord .
Dus een goeie kast voor overklokken is ook belangrijk.
Mijn kast scheid mijn cpu ook via een fanduck systeem die precies de cpu afsluit zodat het zijn eigen kamer heeft.
Met deze fanduck systeem word kouw en warme lucht afgevoert.
Dit schilt gewoon veel temparatuur kwa cpu en warmte in de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Tweakers aller landen, dit moet toch ook zelf te maken zijn met een 80/90/120mm fan?

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 01:19:
[...]

Tja bigtowers hebben ruimte zat.
Omdat er geen harddisk of cdroms boven het bord hangen.
Als ik in mijn eigen kast kijken kijk zo boven op het bord .
Dus een goeie kast voor overklokken is ook belangrijk.
Mijn kast scheid mijn cpu ook via een fanduck systeem die precies de cpu afsluit zodat het zijn eigen kamer heeft.
Met deze fanduck systeem word kouw en warme lucht afgevoert.
Dit schilt gewoon veel temparatuur kwa cpu en warmte in de kast.
Heb een stacker en met dat ruimte zat valt het best wel mee. Een moederbord is gewoon redelijk klein en alles zit dicht op elkaar. En al die kabels die tegenwoordig alleen al naar je mobo moeten maken het er ook echt niet beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 20:08
Illidan schreef op maandag 09 april 2007 @ 01:05:
asus p5n-e SLI (yep, vloeken in de kerk hier :P ). als ik mijn fan niet in de geheugenrichting hangt heb ik *wel* zeeen van ruimte. hangt de fan daar wel blokkeert deze net het eerste RAM slot.

maargoed, het kan dus wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik ben sinds kort ook bezitter van een GA-965P-S3 rev 3.3. In de TS staat dat hier de Realtek ALC883 audiocodec op zit maar de handleiding spreekt van de ALC888 en het chipje zit er ook daadwerkelijk op.

Hoeveel verschil er in de praktijk inzit weet ik niet maar ik wou het maar even vermelden :)

Nu nog de processor, geheugen en voeding binnenkrijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

High-performance DACs with 97dB SNR (A-Weighting), ADCs with 90dB SNR (A- Weighting)
voor de alc888

High-performance DACs with 95dB SNR (A-Weighting), ADCs with 85dB SNR (A-Weighting)
voor de alc883

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik wou het eigenlijk alleen maar even melden voor de TS. Ik was zelf ook net gaan zien op de Realtek website om de verschillen op te zoeken. In ieder geval toch bedankt suijkerbuijk :)

* Admiral Freebee kan niet wachten om met dit bord te draaien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Admiral Freebee schreef op maandag 09 april 2007 @ 20:43:
Ik wou het eigenlijk alleen maar even melden voor de TS. Ik was zelf ook net gaan zien op de Realtek website om de verschillen op te zoeken. In ieder geval toch bedankt suijkerbuijk :)

* Admiral Freebee kan niet wachten om met dit bord te draaien :9
Die info komt van de gigabyte site, ik denk dat de lan chip van de rev3.3 DS3 ook niet klopt.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 09:37
Nu ga ik waarschijnlijk deze week een DS3 halen, maar gezien het feit dat de northbridge nogal warm wordt, zou ik eens willen weten wat voor koelers mensen hier erop hebben gezet. Zelf zat ik te denken aan deze, omdat die bij verschillende reviews goed uit de verf is gekomen:

http://www.akasa.co.uk/ak...m_coolers/spec_ak_210.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theroman schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 00:58:
Nu ga ik waarschijnlijk deze week een DS3 halen, maar gezien het feit dat de northbridge nogal warm wordt, zou ik eens willen weten wat voor koelers mensen hier erop hebben gezet. Zelf zat ik te denken aan deze, omdat die bij verschillende reviews goed uit de verf is gekomen:

http://www.akasa.co.uk/ak...m_coolers/spec_ak_210.htm
ik moet eerlijk zeggen dat achteraf gezien ik toch liever de ds4 had gekocht.
Ik wist totaal niet dat de raid controller op de ds3 brak is. en daarmee zeer slechte resultaten worden gehaald.

Echt het ENIGE minpunt van dit board!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 07:47
Ik ben vanaf gisteren ook een troste eigenaar van een DS3P rev 3.3 moederbord (Bios F4) in combinatie met een E6600. Alles draait goed ik stuit alleen op het volgende probleem.

Ik heb de stock koeler vervangen voor de Artic Freezer Pro 7. Als ik in het bios kijk staat de cpu temperatuur op 18 graden direct nadat ik ‘m voor het eerst heb aangezet. Dit lijkt me wel ok..maar system temperatuur staat al op 34 graden.

Kom ik echter in windows en kijk naar de temperatuur dan verspringt de cpu temperatuur snel(binnen 1sec) tussen de 18 en 20 graden. En laat ik de cpu stressen dmv prime dan springt hij plots naar 41 graden. Speedfan staat geeft hetzelfde aan. Windows is kaal geïnstalleerd en alleen de chipset drivers zijn geïnstalleerd.

Is er hier toevallig iemand met hetzelfde probleem?

Specs:
GA-965p-DS3P
Core2due E6600
2gb Kingston geheugen
Ati Radeon X1950XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Z-Master schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 12:05:
Ik ben vanaf gisteren ook een troste eigenaar van een DS3P rev 3.3 moederbord (Bios F4) in combinatie met een E6600. Alles draait goed ik stuit alleen op het volgende probleem.

Ik heb de stock koeler vervangen voor de Artic Freezer Pro 7. Als ik in het bios kijk staat de cpu temperatuur op 18 graden direct nadat ik ‘m voor het eerst heb aangezet. Dit lijkt me wel ok..maar system temperatuur staat al op 34 graden.

Kom ik echter in windows en kijk naar de temperatuur dan verspringt de cpu temperatuur snel(binnen 1sec) tussen de 18 en 20 graden. En laat ik de cpu stressen dmv prime dan springt hij plots naar 41 graden. Speedfan staat geeft hetzelfde aan. Windows is kaal geïnstalleerd en alleen de chipset drivers zijn geïnstalleerd.

Is er hier toevallig iemand met hetzelfde probleem?

Specs:
GA-965p-DS3P
Core2due E6600
2gb Kingston geheugen
Ati Radeon X1950XT
uhh wat is het probleem? cpu temps zijn goed hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 14:16:
[...]

uhh wat is het probleem? cpu temps zijn goed hoor.
Dat zijn idd nette temps. Dezelfde heb ik op mijn E4300 ook met een arctic freezer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 07:47
Misschien had ik het iets beter moeten omschrijven :) Hij blijft tussen 18-20 graden verspringen om de seconde en direct (!) als ik prime start dan springt hij naar de 41 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:30

Fab1Man

Live life to the fullest

Z-Master schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 15:13:
Misschien had ik het iets beter moeten omschrijven :) Hij blijft tussen 18-20 graden verspringen om de seconde en direct (!) als ik prime start dan springt hij naar de 41 graden.
Ik heb hetzelfde met mijn E6400, op mijn 775Dual-VSTA en P5B Deluxe. Poef springt de temperatuur met 10 graden omhoog, ik weet ook niet of het zo een twee drie klopt als je 'm gaat stressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Z-Master schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 15:13:
Dat is toch heel normaal? Als je gaat stressen word je cpu ook een flink stuk warmer. Zijn dit trouwens je core temps? Vind dit wel erg laag, zeker met een arctic freezer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

bassie_ schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 16:31:
[...]

Dat is toch heel normaal? Als je gaat stressen word je cpu ook een flink stuk warmer. Zijn dit trouwens je core temps? Vind dit wel erg laag, zeker met een arctic freezer.
Dit lijken mij toch echt TCase temps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
|sWORDs| schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 16:33:
[...]

Dit lijken mij toch echt TCase temps.
Lijkt mij ook, maar je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
bassie_ schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 16:53:
[...]

Lijkt mij ook, maar je weet maar nooit.
18-20 graden Tjunction? Dat is zelfs knap met waterkoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Illidan schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 23:11:
[...]

18-20 graden Tjunction? Dat is zelfs knap met waterkoeling.
Valt wel mee, 20 graden zegt weinig. Als ik nu me pctje buiten zet haal ik die temps ook. 20Tj @ kamer temps is knap. Maar met chilled air is het niet zo.

Ik ga er ook vanuit dat Z-Master 20 Tcase @ kamer temps bedoelt. Maar om nou te zeggen dat 20 Tj knap is zonder andere omstandigheden te vertellen is nogal kort door de bocht :) .

Iemand die weet waar je dat matje kan krijgen wat onder je mobo in de doos ligt? Of iig hoe het heet? Is het gewoon schuimrubber?

[ Voor 12% gewijzigd door bassie op 10-04-2007 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
bassie_ schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 23:28:
[...]

Valt wel mee, 20 graden zegt weinig. Als ik nu me pctje buiten zet haal ik die temps ook. 20Tj @ kamer temps is knap. Maar met chilled air is het niet zo.

Ik ga er ook vanuit dat Z-Master 20 Tcase @ kamer temps bedoelt. Maar om nou te zeggen dat 20 Tj knap is zonder andere omstandigheden te vertellen is nogal kort door de bocht :) .
Je hebt helemaal gelijk. Als die gast vanuit zijn tuin in de Noordpool mailt dan is die 20 graden waarschijnlijk Tjunction na een half uurtje Orthos priority 9 :P

Heb je trouwens al een oplossing gevonden voor je geheugen koeling? Ik ga morgen ff wat webshops af om een stuk of 3 120mm fans te halen, waarvan eentje bestemd voor het geheugen, eentje voor de Infinity (push-pull, scheelt ook weer een graadje of twee als ik verschillende reviews mag geloven), en eentje als intake in het zijpanneel. Waarschijnlijk ga ik wat gaatjes in dat zijpanneel moeten boren, soort honinggraat idee, er zullen vast wel meer mensen zijn die dat gedaan hebben. Lijkt me niet zo moeilijk, en is een stuk netter dan een 12x12cm gat uit het zijpanneel uitsnijden, dit laatste lijkt me iets te dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

bassie_ schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 23:28:
Iemand die weet waar je dat matje kan krijgen wat onder je mobo in de doos ligt? Of iig hoe het heet? Is het gewoon schuimrubber?
Is idd gewoon schuimrubber achtig iets. Vaak hebben computerwinkels dit zat liggen (winkels die dus zelf de dingen bouwen, geen dozenschuivers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Niet echt bezig geweest nog, niet echt veel pc knutsel uren gehad dit weekend. Nu ook weer hele week toetsjes maken dus het zal wel niet al te hard gaan.

Maar ik was wat aan het kijken, misschien dat ik met een beetje gekloot die koeler er wel boven krijg. Anders kijk ik wel even of ik em erop kan leggen en dan me cpu fan erop. Geheugen heeft niet zoveel airflow nodig tot 2.2V. Heb ik nog getest toen ik intel koeler nog gebruikte. Toen kon ik nog makkelijk een 80mm fan ervoor hangen, op 7V was ie lekker stil en me geheugen blijf lekker koel ookal was er amper airflow.

Maar ik denk dat ik alles tegelijk ga doen. Als ik weer geld heb even nog 2 4in3 modules + 120mm noctua's bestellen, en nog 2 80mm's als out. En een fan controllertje erbij om alles te regelen. En dan alles in 1 keer mooi aansluiten. Alle kabels verlengen zodat ze goed weg te werken zijn. Misschien ook nog wat voedings kabels erbij zodat dat ook nette gemaakt kan worden.

Nog even een vraagje, om het hier nog een beetje ontopic te blijven.

Op het mod gebied van een ds3 zijn 3 mod's bekent: Vdimm, Vmch, Vdroop. Voor Vdimm en Vmch zijn de readpoints ook bekent. Maar wat ik toch mis is het Vcore readpoint. Een Vdroop mod is leuk, maar als je em goed wilt af stellen moet je toch een Vcore read point hebben.

Nu vroeg ik me af of er hier mensen zijn die willen helpen met het zoeken naar een Vcore read point. Dus gewoon een multi meter op een plek zetten en kijken of de waarde overeen komte met je ingestelde Vcore waarde. Als het redelijk blijkt te kloppen even in de bios een andere waarde instellen en dan nog is kijken.

Als er iemand is die het wilt doen, en daar ook de mogelijkheden voor heeft graag. Vdroop mod wil ik graag doen, maar zonder Vcore punt ga ik er niet aan beginnen. Ik wil wel weten of het gaat werken. Dus als er iemand is die wilt helpen zoeken zou dat super zijn. En als er iemand is die ook gelijk de Vdroop wilt testen (en Vmch) zou dat helemaal tof zijn. Het is nu nogal stil op Vmod gebied van de ds3 hier in nederland. Heb behalve me eigen er nog geen een gezien. Ben ik nou de eerste in nederland? :+

Alle hulp is welkom :)
Terw_Dan schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 23:58:
[...]

Is idd gewoon schuimrubber achtig iets. Vaak hebben computerwinkels dit zat liggen (winkels die dus zelf de dingen bouwen, geen dozenschuivers).
Ok, vroeg het me vader ook hij zei ook dat het zoiets was. Ik zal wel wat winkels in de buurt afgaan. Zou dit voldoen?

[ Voor 9% gewijzigd door bassie op 11-04-2007 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
2 4in3 modules..? heb je zovel HD ruimte nodig, of wil je het puur voor die fan die erin zit? Prima intake fan voor 13euro :)

En ik ben bang dat je hier op het Gigabyte forum niet zoveel feedback zult krijgen over Gigabyte voltmods, volgens mij gaan de meeste tweakers/voltmodders toch voor Asus moedeborden. Heb er zelf verder geen verstand van, had je graag geholpen. Ik denk dat jij degene bent die de volgende keer de voltmod tutorial in de topicstart zal moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Illidan schreef op woensdag 11 april 2007 @ 10:12:
2 4in3 modules..? heb je zovel HD ruimte nodig, of wil je het puur voor die fan die erin zit? Prima intake fan voor 13euro :)

En ik ben bang dat je hier op het Gigabyte forum niet zoveel feedback zult krijgen over Gigabyte voltmods, volgens mij gaan de meeste tweakers/voltmodders toch voor Asus moedeborden. Heb er zelf verder geen verstand van, had je graag geholpen. Ik denk dat jij degene bent die de volgende keer de voltmod tutorial in de topicstart zal moeten zetten.
Hd ruimte niet echt nodig, maar een extra intake kan nooit kwaad.

Jep, helaas nog weinig mensen over Vmod's gehoort, alleen swords. Maar die heeft zijn bordje ingeruilt voor een 680i volgens mij. Het ziet er idd naar uit dat ik de enige ben die het probeert, maarja niks aan te doen. Het is ook wel begrijpelijk dat mensen hun €100 bordje niet graag willen slopen met een soldeerbout. Maar misschien dat ik binnenkort zo'n nieuwe dfi ga halen, dan cputje erbij van de fairplay contest, en nog wat ram erbij. Dan maakt het ook niet zo veel meer uit al me ds3 stuk gaat.

Maar die Vcore moet en zal gevonden worden. >:)

Dan nog is wat. Misschien een idee om een backplate te gaan maken voor de ds3? Een simpel alu backplate, die op verschillende sockets past. Zoiets zou natuurlijk nooit kwaad kunnen.

Alleen ik weet niet hoe ik dat zou moeten maken. Hoe dik aluminium ik moet halen enzo. Iemand enig idee? Ik kijk er van de week nog even naar, even kijken hoeveel ruimte ik tussen me mobo en met kast heb. Als iemand hier nog wat nuttigs over te vertellen heeft graag.

Als ik alles weet zal ik wel even een paar winkels erover mailen.

Tips iemand?? :)

[ Voor 18% gewijzigd door bassie op 11-04-2007 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Hier trouwens een voorbeeld hoe een heatsink kunt lappen (waarschijnlijk heb je dit al gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Illidan schreef op woensdag 11 april 2007 @ 12:24:
Hier trouwens een voorbeeld hoe een heatsink kunt lappen (waarschijnlijk heb je dit al gezien).
Jep, al gezien. Heb ik gebruikt voor het lappen van me cpu :p . Iemand hier al geprobeert zijn ihs te poppen? Wil het zelf gaan doen, alleen als het soldeer is heb ik een probleem. Misschien dat ik maar even wacht tot dat ze wat goedkoper zijn en ik wat geld heb. ;)

edit: Iemand die weet hoeveel fase stroom levering er op een ds3 zit? 4 of 6?

[ Voor 7% gewijzigd door bassie op 11-04-2007 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
Op de DS3 Rev. 3.3 zitten er 6, op de andere minder, maar hoeveel weet ik zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
theroman schreef op woensdag 11 april 2007 @ 20:30:
Op de DS3 Rev. 3.3 zitten er 6, op de andere minder, maar hoeveel weet ik zo niet.
Ok, ook iemand die zekerheid heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 08:15:
[...]

Ik wist totaal niet dat de raid controller op de ds3 brak is. en daarmee zeer slechte resultaten worden gehaald.

Nou, in dat geval is het voor mij prima. Gebruik toch geen RAID.

Maar kan iemand iets zeggen over genoemde koeler voor de northbridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
bassie_ schreef op woensdag 11 april 2007 @ 20:51:
[...]

Ok, ook iemand die zekerheid heeft?
de rev 3.3 heeft er zes. Voor andere revisies kun je ook terecht op de site van gigabyte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij vertellen of de chip die voor de raid zorgt op de DS4 ook zo brak is als op de DS3?

of is deze beter?

denk erover om een ds4 boardje te gaan kopen alleen voor de Raid chip

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Laatst online: 11-09 12:43
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:27:
kan iemand mij vertellen of de chip die voor de raid zorgt op de DS4 ook zo brak is als op de DS3?

of is deze beter?

denk erover om een ds4 boardje te gaan kopen alleen voor de Raid chip
beter, is geintegreerd in de intel southbridge. maar dat had je ook in de OP kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Byte_Me schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:53:
[...]

beter, is geintegreerd in de intel southbridge. maar dat had je ook in de OP kunnen lezen.
En de jmicron chip op de DS4 is even brak als op de DS3. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Zijn er ook al mensen waar het ding het begeeft onder teveel warmte? Als ik op een dag als vandaag aan het gamen ben, het is ong. 22 graden in m'n kamer , en de videokaart pompt een warmte in de kast dan krijg ik regelmatig complete freeze's. De northbridge is hier wss de oorzaak van. Ik heb een DS-3 dus geen heatpipes. Zijn er al mensen die dit creatief hebben kunnen oplossen? Anders koop ik een waterblokje maar dat is direct weer 30 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
TEAMIKKE schreef op donderdag 12 april 2007 @ 17:14:
Zijn er ook al mensen waar het ding het begeeft onder teveel warmte? Als ik op een dag als vandaag aan het gamen ben, het is ong. 22 graden in m'n kamer , en de videokaart pompt een warmte in de kast dan krijg ik regelmatig complete freeze's. De northbridge is hier wss de oorzaak van. Ik heb een DS-3 dus geen heatpipes. Zijn er al mensen die dit creatief hebben kunnen oplossen? Anders koop ik een waterblokje maar dat is direct weer 30 euro ;)
Fannetje ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02 22:53
Ik ben nog heel erg aan het twijfellen tussen de DS3 en de Asus P5B. Ik ga het moederboard gebruiken icm met een E6420 en 2x 250 GB in Raid 0 en ik wil licht gaan overclocken (de FSB naar 333Mhz). Welke raden julie mij aan? Welke raden julie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
GekkeCoen schreef op donderdag 12 april 2007 @ 17:18:
Ik ben nog heel erg aan het twijfellen tussen de DS3 en de Asus P5B. Ik ga het moederboard gebruiken icm met een E6420 en 2x 250 GB in Raid 0 en ik wil licht gaan overclocken (de FSB naar 333Mhz). Welke raden julie mij aan? Welke raden julie mij aan?
Geen van beide, raid op die bordjes draait gewoon niet lekker. Je kan echt beter naar een ds4 kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bassie_ schreef op donderdag 12 april 2007 @ 17:24:
[...]

Geen van beide, raid op die bordjes draait gewoon niet lekker. Je kan echt beter naar een ds4 kijken.
volgens SwordS draait raid op een ds4 ook niet lekker. vanwege dezelfde chip

:? Dokus: snapt het niet meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 17:28:
[...]

volgens SwordS draait raid op een ds4 ook niet lekker. vanwege dezelfde chip

:? Dokus: snapt het niet meer 8)7
Dat zegt hij niet, hij zegt dat de jmicron chip die op de ds4 voor de ide poort en 2 sata poorten zorgt, net zo brak is als die op de ds3. Dat klopt omdat het dezelfde chip is. Maar de rest van de sata poorten en dus ook de raid word via de ich8r chip gedaan, wat gewoon een goede chip is.

Snappie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ook gedaan maar maakt herrie en is niet zo elegant ;) Zal wel een waterblokje worden dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
Oke, dus geen van beide. Welk bord raden julie mij dan wel aan? Ik hoorde dat de P5B-E wel beter is icm met Raid 0 omdat deze een ICH8R southbridge heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

bassie_ schreef op donderdag 12 april 2007 @ 17:36:
[...]

Dat zegt hij niet, hij zegt dat de jmicron chip die op de ds4 voor de ide poort en 2 sata poorten zorgt, net zo brak is als die op de ds3. Dat klopt omdat het dezelfde chip is. Maar de rest van de sata poorten en dus ook de raid word via de ich8r chip gedaan, wat gewoon een goede chip is.

Snappie?
Dat is i.d.d. wat ik bedoelde, de ich8r is niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 08:15:
[...]

Mee eens. Zelf had ik achteraf gezien ook liever de DS-4, misschien dat ik hem binnenkort nog wel ga vervangen ook. Zelf was ik bij aanschaf wel op de hoogte van de brakke raid controller maar was nooit serieus van plan om Raid te draaien. Nu heb ik dan toch een Raid config en opzich vallen de scores me mee, zeker in vergelijking met Dokus79, maar echt geweldig is het niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.meerstra.com/IMG/raid0.jpg

Zit toch echt sterkt te twijfelen om de DS-3 te vervangen voor een DS-4, heb ik ook direct heatpipes (for what its worth).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Een simpel doch effectief raid-kaartje is niet meer zo duur. Voor ong. 50 euro heb je al een goede kaart van een A-merk welke de volledige bandbreedte benut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:55
Moet je wel 1 met PCI-e aansluiting hebben, anders zal de snelheid nagenoeg hetzelfde zijn (gelimiteerd op ~120MB/s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Laatst online: 13-09 08:09
GekkeCoen schreef op donderdag 12 april 2007 @ 17:47:
Oke, dus geen van beide. Welk bord raden julie mij dan wel aan? Ik hoorde dat de P5B-E wel beter is icm met Raid 0 omdat deze een ICH8R southbridge heeft
De ds3p heeft ook een Intel® ICH8R Southbridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
TEAMIKKE schreef op donderdag 12 april 2007 @ 20:12:
Een simpel doch effectief raid-kaartje is niet meer zo duur. Voor ong. 50 euro heb je al een goede kaart van een A-merk welke de volledige bandbreedte benut.
Ja maar dan kan ik die 50,00 EUR beter besteden aan een goed moederbord. Maar wel moederbord raden julie mij dan aan voor Raid 0 rond de 100 á 120 EUR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
GekkeCoen schreef op donderdag 12 april 2007 @ 21:34:
[...]

Ja maar dan kan ik die 50,00 EUR beter besteden aan een goed moederbord. Maar wel moederbord raden julie mij dan aan voor Raid 0 rond de 100 á 120 EUR?
Moeilijk, intel chipsets zijn gewoon duur. Maar misschien kan je een p5b-e vinden voor rond de 120.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
bassie_ schreef op donderdag 12 april 2007 @ 21:38:
[...]

Moeilijk, intel chipsets zijn gewoon duur. Maar misschien kan je een p5b-e vinden voor rond de 120.
Ja, die heb ik al gevonden. Maar deze is volgens u geschikt voor Raid 0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
GekkeCoen schreef op donderdag 12 april 2007 @ 21:51:
[...]

Ja, die heb ik al gevonden. Maar deze is volgens u geschikt voor Raid 0?
U? 7(8)7 Kom op zeg ben net 16 :+

Maar quote van asus site
- Intel® P965 / ICH8R
- Dual-channel DDR2 800/667/533
- ESATA- en IEEE 1394-ondersteuning
Bronnetje er ook maar bij klik

ICH8R raid dus via intel chip. Maar ik denk wel dat alleen de rode via intel zijn, die andere 2 via de jmicron troep ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

GekkeCoen schreef op donderdag 12 april 2007 @ 21:34:
[...]

Asus P5N-E SLI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bassie_ schreef op donderdag 12 april 2007 @ 17:36:
[...]

Snappie?
ahhhh, ff een dubbel check
de chip op de ds3 is de ich8 en heeft geen raid
de chip op de ds4 is de ich8R en heeft wel raid ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 14:15:
[...]

Jep, ook terug te vinden op gigabyte site lijkt me.

[ Voor 8% gewijzigd door bassie op 13-04-2007 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 14:15:
[...]

Damn hoe moeilijk is het om dit te vinden zeg, OP, Gigabyte site.. Maar om het even voor iedereen duidelijk te maken:

DS3: ICH8 Southbridge, geen RAID geïntegreerd, RAID via JMicron chip (brakke snelheid)
DS4: ICH8R Southbridge, wel RAID geïntegreerd, en ook RAID via JMicron chip (welke dus net zo brak is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag het bordje in mijn kast gegooid (DS3), maar na het installeren van de bijgeleverde gigabyte drivers is mijn NEC ND3500A brander verdwenen, niet in de verkenner en niet in het apparaatbeheer.
In het bios is hij wel terug te vinden.

Na enig speurwerk ben ik erachter dat de IDE-controller niet naar behoren werkt. Als ik probeer het stuurprogramma bij te werken zoekt en installeerd hij naar de gigabyte gbb36x driver maar al snel zegt hij dat hij het bestand jraid.sys niet kan vinden.

Ik kan de driver en het bestand nergens als stand-alone vinden, iemand een idee ?

edit: Ik lees net op een engels forum dat je niet de paarse SATA en de PATA aansluiting tegelijk kan gebruiken. Nou, dat is dan weer een klusje voor morgen (gelukkig heb ik nog een 2 poorts sata pci kaartje liggen)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2007 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hm het jraid.sys bestand komt mij bekend voor, deze is namelijk ook nodig op de driver disk om een raid config door windows te laten herkennen tijdens de installatie. Dit bestand kan je krijgen door op de CD in de map BootDrv het bestand GSATA32 uit te pakken. Ik heb echter zo'n donkerbruin vermoeden dat dit niet gaat werken, maar misschien het proberen waard ?

[ Voor 17% gewijzigd door Dick op 14-04-2007 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kingrichard47 schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 21:49:
Hm het jraid.sys bestand komt mij bekend voor, deze is namelijk ook nodig op de driver disk om een raid config door windows te laten herkennen tijdens de installatie. Dit bestand kan je krijgen door op de CD in de map BootDrv het bestand GSATA32 uit te pakken. Ik heb echter zo'n donkerbruin vermoeden dat dit niet gaat werken, maar misschien het proberen waard ?
Gaat inderdaad niet werken, want hij herkend mijn dvd brander niet.

Maar ik lees net op een engels forum dat je niet de paarse SATA en de PATA aansluiting tegelijk kan gebruiken. 8)7 (heb er 5 hd's aanhangen, dus gebruik ze wel)
Nou, dat is dan weer een klusje voor morgen (gelukkig heb ik nog een 2 poorts sata pci kaartje liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Die snelheid van de DS3 in RAID is idd behoorlijk brak. Ik haal 58MB/s met 2 7200.10 Seagate disks. Zelfs de 2 7200.10 seagate P-ATA disks die op een TX2000 ernaast zitten halen al 15MB/s meer (en zelfs dat valt me tegen, maar goed, heb hier een een PCI bus die een pak trager is als op mijn MP die ik hiervoor had, en het is minder erg gezien het puur data storage is).

Ik denk dat ik eens een leuk PCI-E RAID controllertje ga kopen, want rond de 100MB/s moet toch wel haalbaar zijn.

Hmm, net nog even single disk getest. Dat is gewoon sneller dan een RAID0 array met 2 disks :X Valt me flink tegen van dit plankje moet ik zeggen.

Nu heb ik hier zowel een rev 1.0 liggen (van mezelf) als een 3.3 die ik voor iemand anders aan het bouwen ben, maar daar zit ook geen verschil tussen.

[ Voor 23% gewijzigd door TERW_DAN op 14-04-2007 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Die nieuwe revisie is dan ook niet op dat punt aangepast. Volgens Gigabyte zijn de veranderingen voor de S3 en DS3:
  • 6 fasen stroomcircuit in plaats van 3
  • Aantal extra condensators voor de geluidskaart
  • Zekeringen voor de interne USB poorten
  • "Flat chokes" (geen idee wat ze hiermee bedoelen, ik ben niet zo'n elektronica expert :) )
  • Realtek ALC888 ipv 883 voor de S3
  • Verbeterde FSB waardoor officiële support voor 1333MHz mogelijk is
Bron: Gigabyte.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Admiral Freebee schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 23:58:
Die nieuwe revisie is dan ook niet op dat punt aangepast. Volgens Gigabyte zijn de veranderingen voor de S3 en DS3:
  • 6 fasen stroomcircuit in plaats van 3
  • Aantal extra condensators voor de geluidskaart
  • Zekeringen voor de interne USB poorten
  • "Flat chokes" (geen idee wat ze hiermee bedoelen, ik ben niet zo'n elektronica expert :) )
  • Realtek ALC888 ipv 883 voor de S3
  • Verbeterde FSB waardoor officiële support voor 1333MHz mogelijk is
Bron: Gigabyte.eu
Klopt, maar ik hoorde van iemand dat de rev 3.3 betere RAID zou hebben, maar dat is dus niet zo.

Een ander verschil is overigens dat de rev3.3 wel fanheaders heeft itt de rev1.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Klopt, er zijn twee extra drie-pins fanheaders: NB_FAN en PWR_FAN. Volgens de handleiding kan je ook de NB_FAN aansturen met Smart Fan maar ik heb dit nog niet kunnen testen. Ik wacht namelijk nog op de E6420. Ook moeten mijn geheugen, videokaart en voeding nog aankomen van pchut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben erg tevreden over mijn gigabyte ds3, alleen de moederboard chips worden echt ontiegelijk warm. Gister haalde hij zelfs de 60 graden :S? Wat zou er aan de hand kunnen zijn, of is dit normaal. Ik kon in dit topic niet zo 1 2 3 wat vinden over te warme moederboard chips.

Mijn verdere onderdelen zijn:
E4300 @ 3 ghz
8800GTS 320
2gb geil ultra ddr2 800 mhz
320 gb seagate
tagan 480 watt voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Die warmte is normaal, de mijne wordt ook zo heet (de rev1.0) en de rev3.3 die ik aan het bouwen ben voor iemand anders wordt ook zo heet. Ik heb het al eens gevraagd op het Gigabyte forum en daar geven ze aan dat deze temp normaal is. Intel geeft een max temp op van 102C.

Het is dus normaal, maar toch ga ik het zaakje koelen dmv een 120mm fan aan de achterkant, er hangt een passief gekoelde 7950GT naast, die ook bloedje heet wordt, dus koeling is op zich wel verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
Voor de DS3 en DS4 zijn een uurtje geleden nieuwe beta-biossen gepost door JZ:

http://www.jzelectronic.de/jz2/index.php

Deze nieuwe beta's zouden moeten helpen bij het oplossen van de PCI-express 1x bug, i.e. bij overklokken verspringt de x16 van het videokaartslot soms naar x1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben reeds in het bezit van de DS3, maar ik ben nog steeds op zoek naar een goede koeler, net toen ik een goede koeler had gevonden (Scythe Infinity) lees ik dat de Infinity niet goed zou passen.
Dit zou vaak het geval zijn bij DS4 borden, vanwege de heatpipes.
Heeft de DS3 ook met problemen dat de Infinity er niet goed oppast?
Wel heb ik gelezen dat de Ninja er sowieso goed op past.

Klopt het idd dat de Infinity niet goed past op een DS3 en de Ninja wel?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 16:10
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:44:
Ik ben reeds in het bezit van de DS3, maar ik ben nog steeds op zoek naar een goede koeler, net toen ik een goede koeler had gevonden (Scythe Infinity) lees ik dat de Infinity niet goed zou passen.
Dit zou vaak het geval zijn bij DS4 borden, vanwege de heatpipes.
Heeft de DS3 ook met problemen dat de Infinity er niet goed oppast?
Wel heb ik gelezen dat de Ninja er sowieso goed op past.

Klopt het idd dat de Infinity niet goed past op een DS3 en de Ninja wel?
De Ninja past hier prima :)
(S3, zelfde als DS3)

[ Voor 3% gewijzigd door Marcusso op 16-04-2007 17:21 ]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-B
  • Laatst online: 05-09 14:16
S2801 schreef op maandag 16 april 2007 @ 17:21:
[...]

De Ninja past hier prima :)
(S3, zelfde als DS3)
volgens mij zijn de solid caps juist het probleem bij die koelers de S3 heeft die solid caps niet en de DS3 wel.

Gigabyte 965P-DS4 - Intel Core 2 Duo E4300 "Allendale" @ 3.0 GHz - 4GB MDT PC2 6400 - Sapphire ATI Radeon HD5770 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Eric-B schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 20:35:
[...]

volgens mij zijn de solid caps juist het probleem bij die koelers de S3 heeft die solid caps niet en de DS3 wel.
Het gaat om de caps om het socket. Die er bij de s3 ook gewoon zitten. Of ze moeten bij de s3 toevallig lager zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
De S3 heeft dezelfde condensators rond de socket zitten als de DS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
infinity past prima op mijn DS3, DS4 wordt problematisch ivm die heatpipes op het bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06 16:43
theroman schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:13:
Voor de DS3 en DS4 zijn een uurtje geleden nieuwe beta-biossen gepost door JZ:

http://www.jzelectronic.de/jz2/index.php

Deze nieuwe beta's zouden moeten helpen bij het oplossen van de PCI-express 1x bug, i.e. bij overklokken verspringt de x16 van het videokaartslot soms naar x1.
Helaas, ik heb die PCI-Express bug net met die nieuwe bios getest, maar zit er nog steeds in. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
;(

volgens mij heb ik mijn DS3 mobo gesloopt. had gisteren eindelijk mijn e6300 ontvangen, en kon dus de d820 vervangen. maar het was wat lastig de koeler te verwijderen, een van de pootjes van de scythe infinity ging niet losgedraaid. uiteindelijk heb ik de heatsink van dat beugeltje met pootjes moeten trekken, daarna kon ik het laatste pootje lostrekken. nieuwe proc erin, koelpaste, koeler teruggezet, bios gereset, PC opgestart, blijft de PC resetten voor de post. alles nog tig keer nagekeken, koeler nog maar eens verwijderd en weer teruggezet, nog steeds hetzelfde. Nou ja, CPU zal wel DOA zijn dacht ik, dus de oude maar weer terug gezet. Precies hetzelfde probleem. weer alles verwijderd, zie ik dat er een krasje op de PCB naast het socket zit, waardoor de geleidende banen open en bloot zijn komen te liggen. ze zien er nog wel intact uit voor zover ik kan zien, maar dat zal het probleem wel zijn, nietwaar? Valt hier nog iets van garantie te claimen? misschien bij scythe? als dat pinnetje gewoon had gedaan wat het had moeten doen had ik de koeler normaal kunnen verwijderen. anders is het mooi klote, 100 euro pleite. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Byte_Me schreef op donderdag 19 april 2007 @ 12:56:
;(

volgens mij heb ik mijn DS3 mobo gesloopt. had gisteren eindelijk mijn e6300 ontvangen, en kon dus de d820 vervangen. maar het was wat lastig de koeler te verwijderen, een van de pootjes van de scythe infinity ging niet losgedraaid. uiteindelijk heb ik de heatsink van dat beugeltje met pootjes moeten trekken, daarna kon ik het laatste pootje lostrekken. nieuwe proc erin, koelpaste, koeler teruggezet, bios gereset, PC opgestart, blijft de PC resetten voor de post. alles nog tig keer nagekeken, koeler nog maar eens verwijderd en weer teruggezet, nog steeds hetzelfde. Nou ja, CPU zal wel DOA zijn dacht ik, dus de oude maar weer terug gezet. Precies hetzelfde probleem. weer alles verwijderd, zie ik dat er een krasje op de PCB naast het socket zit, waardoor de geleidende banen open en bloot zijn komen te liggen. ze zien er nog wel intact uit voor zover ik kan zien, maar dat zal het probleem wel zijn, nietwaar? Valt hier nog iets van garantie te claimen? misschien bij scythe? als dat pinnetje gewoon had gedaan wat het had moeten doen had ik de koeler normaal kunnen verwijderen. anders is het mooi klote, 100 euro pleite. 8)7
Hoe heb je de Bios gereset? Batterijtje eruit/kortsluiten? Heb je ook al geprobeerd met 1 reepje geheugen op te starten?
En ik zou eerst Gigabyte een mailtje sturen, bij Scythe maak je met dit verhaal weinig kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het mogelijk om met de raid0 via de jmicron chip van de gigabyte ds3 rev3.3 de "write back cache" optie aan te zetten?

ik heb zwaar het vermoeden dat mijn trage raid0 ligt aan het feit dat de cache van de schijven niet wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heel de raid systeem van de ds3 is bagger .
de snelheid van een singel disk is bijna net zo snel als in raid0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 19:02:
Sterker nog, singledisk is sneller dan RAID0 (zeker als je de 10% extra cpu usage meeneemt).
Ik ga dus maar op zoek naar een los RAID controllertje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 16:10
Byte_Me schreef op donderdag 19 april 2007 @ 12:56:
;(

Terugsturen/terugbrengen naar de winkel, en met een onschulidige kop zeggen: 'Ik snap er niks van, maar hij doet et niet' >:)

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 19:02:
Is dat echt zo? En bij de DS4? Deze is toch wel goed, en ik had ook ergens gelezen dat de Raid functie op de DS4 en de DS3P hetzelfde is. Kan iemand dit bevestiggen? Ik wil namelijk Raid 0 draaien met twee WD Barracuda 7200.10 250 GB schijven, welk moederbord raden julie mij hiervoor aan? De DS4 of de DS3P, of een ander moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
GekkeCoen schreef op donderdag 19 april 2007 @ 19:31:
[...]

Is dat echt zo? En bij de DS4? Deze is toch wel goed, en ik had ook ergens gelezen dat de Raid functie op de DS4 en de DS3P hetzelfde is. Kan iemand dit bevestiggen? Ik wil namelijk Raid 0 draaien met twee WD Barracuda 7200.10 250 GB schijven, welk moederbord raden julie mij hiervoor aan? De DS4 of de DS3P, of een ander moederbord?
Voor de ds4 weet ik met 100% zeker te zeggen dat er een ICH8R chip op zit, voor de ds3p misschien zelf even zoeken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

GekkeCoen schreef op donderdag 19 april 2007 @ 19:31:
[...]

Ik heb hier een RAID array gehad met 2 320GB diskjes op een DS3 (zowel de rev1.0 als de rev3.3) en dat was trager dan die zelfde disks als single draaien.

Ik zou nu voor een DS4 gaan, die heeft tenminste een ICH8R erop zitten. Vind de DS3 echt een geweldige plank, alleen die RAID is gewoon jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
Royer schreef op woensdag 18 april 2007 @ 19:32:
[...]

Helaas, ik heb die PCI-Express bug net met die nieuwe bios getest, maar zit er nog steeds in. :'(
Ah, nog steeds niet opgelost?! Hopelijk is het dan met de final F11 gefixt, want dit probleem bestaat al weer een tijdje.

Edit:

Net even op de site van JZ gekeken of er al een nieuwe Betabios was. Helaas niet, maar ik vond wel dit en misschien heb je er iets aan:

Tipp: Beim DS3 F11b und starken OC hat die Erhöhung der PCIe Takt auf 105 geholfen...

Dus door de PCI-Express-bus op 105 te zetten, zou het opgelost moeten/kunnen zijn

[ Voor 31% gewijzigd door theroman op 19-04-2007 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
Terw_Dan schreef op donderdag 19 april 2007 @ 20:25:
[...]

Ik heb hier een RAID array gehad met 2 320GB diskjes op een DS3 (zowel de rev1.0 als de rev3.3) en dat was trager dan die zelfde disks als single draaien.

Ik zou nu voor een DS4 gaan, die heeft tenminste een ICH8R erop zitten. Vind de DS3 echt een geweldige plank, alleen die RAID is gewoon jammer.
De DS3P heeft ook een ICH8R southbridge, deze zou met Raid0 dezelfde presentaties moeten leveren als de DS4, toch? Heatpipes heb ik toch niet nodig en ik steek die 20,00 EUR liever in me zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

GekkeCoen schreef op donderdag 19 april 2007 @ 21:26:
[...]

De DS3P heeft ook een ICH8R southbridge, deze zou met Raid0 dezelfde presentaties moeten leveren als de DS4, toch? Heatpipes heb ik toch niet nodig en ik steek die 20,00 EUR liever in me zak.
Ja het verschil is inderdaad eigenlijk de heatpipes en de phases als ik het goed heb. Is dus niet een zo goed overklok bordje als de DS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 17:02

The.Terminator

Un boer met bier

En hoe zit het met de grootte van het bord, las nl dat het board iets minder breed is en dat je dan niet alle schroef aansluitingen in je kast kunt gebruiken.

Iemand idee ?

Board komt in een Antec Performance TX 1050B EC

The.Terminator in "Ben toe aan een nieuw systeem"

Edit : Lees net dat er speciale bevestigings pinnen bijkomen, klopt dit ?

[ Voor 10% gewijzigd door The.Terminator op 20-04-2007 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik heb het bord nog niet kunnen inbouwen wegens een probleem met de levering van mijn andere spullen maar volgens mij heeft dit bord alle ATX schroefgaten. Met een "echt" full size moederbord had ik altijd het probleem dat de rechterkant van het bord doorbuigt bij het aansluiten van IDE aansluitingen. Uiterst rechts zitten bij een gewoon ATX bord dus geen schroefgaten voor zo ver ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Illidan schreef op donderdag 19 april 2007 @ 16:45:
Hoe heb je de Bios gereset? Batterijtje eruit/kortsluiten?
nee, met batterijtje erin
Heb je ook al geprobeerd met 1 reepje geheugen op te starten?
nope, maar dat zal ik straks nog eens proberen
En ik zou eerst Gigabyte een mailtje sturen, bij Scythe maak je met dit verhaal weinig kans.
tsja, dat denk ik ook, maar die koeler gaat ook terug

heb hier nog een foto van het krasje, zou dit werkelijk de oorzaak kunnen zijn? om waarom maken ze geleidende banen zo dicht bij het gat voor de koeler 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.primeserver.nl/media-archive/uploads/70477295.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-B
  • Laatst online: 05-09 14:16
The.Terminator schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 09:43:
En hoe zit het met de grootte van het bord, las nl dat het board iets minder breed is en dat je dan niet alle schroef aansluitingen in je kast kunt gebruiken.

Iemand idee ?

Board komt in een Antec Performance TX 1050B EC

The.Terminator in "Ben toe aan een nieuw systeem"

Edit : Lees net dat er speciale bevestigings pinnen bijkomen, klopt dit ?
Ik heb de DS4 die heeft 9 punten om hem vast te zetten, een maatje van mij heeft de DS die heeft 6 punten om hem vast te zetten. De DS3 is stuk smaller dan de DS4

Gigabyte 965P-DS4 - Intel Core 2 Duo E4300 "Allendale" @ 3.0 GHz - 4GB MDT PC2 6400 - Sapphire ATI Radeon HD5770 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Ik heb dus een RAID PCI-e kaartje besteld voor mijn S3, maar kom er dus achter dat ik dus 1 PCI-e x1 slot niet kan gebruiken, die onder me videokaart.
Dat RAID kaartje blokkeert dan de koeler van mijn 7900GTO, dus de fan wordt dan voor de fan beblokkeerd. Nu is er dus nog een PCI-e x1 slot, namelijk eentje boven de videokaart.
Geen probleem zou je zeggen, maar op nog geen mm afstand zit al de northbridge die gloeiend en gloeiend heet wordt.
Ik heb geen idee of het wel gaat passen en die temps baren me ook wel zorgen. Hij is altijd wel stabiel @ 3.6Ghz maar toch, die temps zullen vast niet goed zijn.

Nu ga ik dus ook een Coolermaster 3in1 module bestellen zodat mijn hardeschijven gedempt worden en ik ze beter kan aansluiten op me controller.
Maar nu wil ik dus de chipsetkoeler vervangen, mijn kanidaten:
http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&i=3507&c=2
http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&i=3202&c=2
http://shop.freezinghardw...sp?Pagina=00003&i=953&c=2

Edit:
Owjah, iemand een idee of deze ook passen met mijn TT BigTyphoon?

[ Voor 3% gewijzigd door Rye op 20-04-2007 21:39 ]

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Byte_Me schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 13:51:
[...]

nee, met batterijtje erin
Tis een wilde gok, maar probeer eens je bios te resetten door het batterijtje er voor een minuutje uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zalman ZM-NBF47
deze zal ik kopen als je die kan plaatsen.
De koelblok van het oiginelen word al aardige heet

Zalman ZM-NB32K
dit is de laagste model Dus deze zal wel passen er op.
En anders even de hoogte opmeten van de ouwe en dan heb je ook antwoord welke je kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Die NBF47 die spreekt mij wel aan, hij is vrij smal, maar ik zie geen mouting plaatsen. Dus ik denk dat ik dan maar die NB32K neem. Iig thnx

www.ping-win.nl

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste