Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Hebben meer mensen Vista draaien met een van deze mobo`s? Bij mij wil hij niet in slaap gaan of hybernate. Nog meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05 14:20

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Fab1Man schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:51:
[...]

Maar niet drastisch dat je een RMA gaat aanvragen. Het ENIGE dat verschilt is dat de IDE Connector gekanteld is. Zelfs de heatpipes, zie de Survey van Frank Knopers op tweakers.net, zijn identiek. Dus als je het voor die IDE connector doet vind ik je persoonlijk heel zielig...
Terw_Dan schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:53:
[...]

Tja, in mijn ogen is het dan identiek. De features van beide borden komen namelijk precies overeen. Dat de P-ATA IDE connector iets anders staat....
Verder zouden er wijzigingen in de pcb layout zijn, andere (lan/sound) chips etc, waarom zou je voor hetzelfde geld minder willen? Tevens lost het draaien van de connector wat problemen met hd trays in sommige kasten op. Maar als je geen specifieke revisie gevraagd hebt, kun je hem eigenlijk niet rma-en.
DaannO schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 11:06:
Hebben meer mensen Vista draaien met een van deze mobo`s? Bij mij wil hij niet in slaap gaan of hybernate. Nog meer mensen last van?
Dat ging bij mij prima.

[ Voor 12% gewijzigd door |sWORDs| op 10-03-2007 12:06 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209642

kan iemand mij vertellen wat de setting zouden moeten zijn voor een oc, fsb naar 300 ?

dit moet toch makkelijk te doen zijn?

Ik heb memory multiplier op 2 staan. bij verhogen van fsb gaat de memory freq netjes mee. lijkt mij goed.

eist staat uit.
c1 uit
multiplier gewoon op 9 gelaten.

bij het zetten van een fsb 300 boot mijn pc al niet meer??
voltages heb ik op auto gelaten, wellicht dit fout?

gigabyte ds3 boardje, rev3.3 bios f10
kingston pc6400 cl4 800mhz
c2d e6600

ben nu al 2 weken alle topics over oc-en aan het lezen. begint me trouwens wel een beetje te duizelen. 8)7
faq's al doorgelezen, ik zie het even niet wat er fout gaat. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-05 12:19
Anoniem: 209642 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 14:16:
kan iemand mij vertellen wat de setting zouden moeten zijn voor een oc, fsb naar 300 ?

dit moet toch makkelijk te doen zijn?

Ik heb memory multiplier op 2 staan. bij verhogen van fsb gaat de memory freq netjes mee. lijkt mij goed.

eist staat uit.
c1 uit
multiplier gewoon op 9 gelaten.

bij het zetten van een fsb 300 boot mijn pc al niet meer??
voltages heb ik op auto gelaten, wellicht dit fout?

gigabyte ds3 boardje, rev3.3 bios f10
kingston pc6400 cl4 800mhz
c2d e6600

ben nu al 2 weken alle topics over oc-en aan het lezen. begint me trouwens wel een beetje te duizelen. 8)7
faq's al doorgelezen, ik zie het even niet wat er fout gaat. |:(
pci-e op 100mhz
mem multie op 2
fsb op 300
+0.2 op geheugen
1.4Vcore

zoiets, gewoon beetje zoeken tot dat je het goede gevonden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

moet je bij een fsb 300 al meteen extra vcore zetten?
ik heb in verschillende topics personen zien roepen dat zij 400 fsb hebben met vcore 1.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-05 14:22
ja niet auto volt,
voltages van je chipsets etc. +0.1 doen dat hielp bij mij nu 333 op ds3 e6300 pc5300 value kingstyon 2.0 dus geheugen 1:1 met leen geheugen ik ga pas verder als ik mijn eiegen geheugen heb aangeschaft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Anoniem: 209642 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 14:40:
moet je bij een fsb 300 al meteen extra vcore zetten?
ik heb in verschillende topics personen zien roepen dat zij 400 fsb hebben met vcore 1.3
Voor de zekerheid. Als alles prima werkt kan je gaan verlagen.

Resultaten van andere zeggen niks over wat jij kan halen. Ik kan met een e6400 400*6 doen op 1.25Vcore ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bassie_ schreef op zondag 11 maart 2007 @ 14:27:
[...]

pci-e op 100mhz
mem multie op 2
fsb op 300
+0.2 op geheugen
1.4Vcore

zoiets, gewoon beetje zoeken tot dat je het goede gevonden hebt.
geprobeerd, maar system boot weer niet. :'(
ik ga wel ff verder klooien. Enig nadeel is dat ik iedere keer mijn en8800 video kaart eruit moet slopen om bij het batterytje te komen cq jumper.

NB: kan iemand eens een screenshot maken van zijn instellingen binnen bios oc gedeelte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:02
bassie_ schreef op zondag 11 maart 2007 @ 14:50:
[...]

Voor de zekerheid. Als alles prima werkt kan je gaan verlagen.

Resultaten van andere zeggen niks over wat jij kan halen. Ik kan met een e6400 400*6 doen op 1.25Vcore ;)
Heb Vcore nu vast gezet op 1.3250, dat is volgens de bios normaal voor een E6600. Doe daar nu 405x8 mee.(1:1) Orthos 30 min zo stabiel als een huis, temp 62C Coretemp/Speedsfan. Zal eens kijken of ik dat ook haal met minder dan het normale voltage, daar krijg ik m'n temps ook een klein beetje omlaag hoop ik.

Overigens, heb zojuist memtest 86 draaid, dat is minder positief uitgevallen; heb een stuk of 68 errors. Iemand enig idee hoe die errors te repareren zijn? Bij harde schrijven kan dat software matig wel, weet eerlijk gezegd niet of dat met ram geheugen dus ook kan. Memtest spoort alleen errors op, maar repareert ze verder niet als ik me niet vergis. (2x512 Adata Vitesta ddr2-800 reepjes).

He Dokus, afgezien van je mem voltage, staan je mem timmings wel op auto, of in ieder geval niet al laag/strak?

[ Voor 5% gewijzigd door Illidan op 11-03-2007 15:10 ]

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Anoniem: 209642 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 15:00:
[...]

geprobeerd, maar system boot weer niet. :'(
ik ga wel ff verder klooien. Enig nadeel is dat ik iedere keer mijn en8800 video kaart eruit moet slopen om bij het batterytje te komen cq jumper.

NB: kan iemand eens een screenshot maken van zijn instellingen binnen bios oc gedeelte?
Soldeer 2 draadjes aan die jumper ;)

Gooi is +0.2V op je fsb en mch. Multi op 6, fsb op 300, mem multi op 2, timings op 5-5-5-15, +0.2 op geheugen, pci-e op 100!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bassie_ schreef op zondag 11 maart 2007 @ 15:09:
[...]

Soldeer 2 draadjes aan die jumper ;)

Gooi is +0.2V op je fsb en mch. Multi op 6, fsb op 300, mem multi op 2, timings op 5-5-5-15, +0.2 op geheugen, pci-e op 100!.
yup, extra +0.1 v op de fsb en mch en pc boot wel. 35C idle en 53C stressed.
cpu 1.4 v (ga ff kijken of die nu meer naar beneden te krijgen is.
we gaan verder.... thnx iedereen voor jullie hulp ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zo, gister ook mijn spullen binnen gekregen.

Core 2 Duo E6600
G.E.I.L 2 x 1 GB PC6400
Asus 7600GS Silent
Scythe Infinity
Antec P150

Gigabyte DS-3 was reeds in bezit.

Had wisselde verhalen gehoord over de Scythe Infinity icm de DS3. Hier wordt in de SP gemeld dat de Infinity niet past, maar op andere fora zie ik dan weer mensen die het wel als systeem vermeld hebben. Ik heb het er in ieder geval maar op gewaagd en wat blijkt ? Out-of-the Box past de Infinity inderdaad niet,door met een dremel en hoekje uit de bevestigingsarm (waar de druk schroeven aan vast zitten) te slijpen past het wel. Dit kost je 5 minuten om te doen en levert je een mooie koeler op :)

Als alles zometeen in elkaar zit zal ik laten weten of/hoe het geheugen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
|sWORDs| schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 12:05:
[...]

[...]

Verder zouden er wijzigingen in de pcb layout zijn, andere (lan/sound) chips etc, waarom zou je voor hetzelfde geld minder willen? Tevens lost het draaien van de connector wat problemen met hd trays in sommige kasten op. Maar als je geen specifieke revisie gevraagd hebt, kun je hem eigenlijk niet rma-en.

[...]

Dat ging bij mij prima.
Welke instellingen heb jij bij powermanagement? Alles op default?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05 14:20

|sWORDs|

vSphere/ESXi

DaannO schreef op zondag 11 maart 2007 @ 20:46:
[...]

Welke instellingen heb jij bij powermanagement? Alles op default?
Ik had alles op default.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-05 22:54
Ik heb gisteren de koelpasta vervangen (ja ik was degene met 7 rijstkorrels ;) )
Toen ik mijn cooler eraf haalde zag mijn cpu er zo uit, op de cooler zat ongeveer dezelfde hoeveelheid :o
Het voor mijn reputatie op GOT misschien beter deze foto niet te posten, maar ik wil jullie hem niet onthouden 8)
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/aniba/Tweakers/P1010479.JPG
Ik heb er nu ong 1 korrel op gedaan en dan uitgesmeerd. Temp's zijn uiteraard een stuk beter geworden, IDLE heb ik nu 45 graden en stressed zit ik zo op de 62 graden.
Dit is met een e6300 op 2,3 Ghz, de Vcore is 1,3V. Uiteraard kan dit beter, maar bedenk wel dat ik een krappe kast heb (antec NSK4400) en dat de pc in een kast staat met een muur op 10cm achter de PC.
Maar ik ben nu tevreden.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/aniba/Tweakers/screen%5B1%5D.jpg

Verder moet ik zeggen dat ik uitermate tevreden ben over dit Gigabyte plankje. (heb de S3, REV 1.0)
Ik heb nauwlijks ervaring met overclocken, maar gewoon het BIOS in; CPU speed op 333; memory op 2.0, Vcore op 1,300V. Kind kan de was doen :*)

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/aniba/Tweakers/P1010492.JPG

Ook de Scythe Ninja vind ik super. Hij past zonder problemen op het bord, en het koeloppervlak is volledig vlak.
Het enige minpunt zijn de brakke aansluitingen, maja daar valt mee te leven en anders tweaken die zooi!

Qua geluid, ik hoor hem nauwlijks, standaard draait hij zo'n 700 keer per minuut om z'n as, en als de CPU een tijdje op 100% staat stijgt het toerental richting de 1100.
Ik heb er met mijn oor naastgehangen, maar in geluidsproductie zit er tussen de beide snelheden geen verschil.
Dit resulteert in een zo goed als stille, maar wel krachtige pc!

In de kast past hij net, aan elke kant heb ik zo'n 2-3 cm over.

Nog wat foto's omdat het foto gehalte in dit topic toch behoorlijk laag is en ik het zelf altijd wel leuk vindt om foto's te kijken 8)

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/aniba/Tweakers/P1010490.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/aniba/Tweakers/P1010488.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/aniba/Tweakers/P1010496.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/aniba/Tweakers/P1010497.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/aniba/Tweakers/P1010499.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/aniba/Tweakers/P1010495.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/aniba/Tweakers/P2280149.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/aniba/Tweakers/P1010483.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/aniba/Tweakers/P1010485.JPG

Rest van de spec's zijn: 2x 1GB kingston pc533, Geforce 7300GT Silent, 160Gb Samsung T166

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Leuk die foto's! Als nog meer mensen dat op prijs stellen wil ik er morgen ook wel wat posten, Infinity op DS4.

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
T spulletje zit ondertussen in elkaar en draait heerlijk. Echt retesnel ! (kom van een AMD XP 2000+, 512MB)

Ik maakte me nog wel wat zorgen over de Infinity, vond het persoonlijk niet heel stevig zitten maar met Idle temps van 20 graden mag ik toch niet klagen denk ik ! (case open).

Het G.E.I.L geheugen werkt feilloos samen met de DS3, boot zonder problemen en wordt direct herkend als zijnde PC-6400.

Ik ben tevreden :)

Edit:

Achterste case-fan maar even op de laagste stand gezet, staat nu een aantal uur aan en idled op zo'n 30 graden (gemeten met TAT). Bij de P150 Case die ik heb zit de achterste casefan op dezelfde hoogte als de Infinity, dit werkt nu dus als een soort push-pull opstelling. Airflow in de kast is nog niet optimaal daar ik nog geen case-fans aan de voorkant heb. Maar wat is dat ding heerlijk stil :)

[ Voor 32% gewijzigd door Dick op 12-03-2007 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortexmerc
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-05 13:38
kingrichard47 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 02:56:
T spulletje zit ondertussen in elkaar en draait heerlijk. Echt retesnel ! (kom van een AMD XP 2000+, 512MB)

Ik maakte me nog wel wat zorgen over de Infinity, vond het persoonlijk niet heel stevig zitten maar met Idle temps van 20 graden mag ik toch niet klagen denk ik ! (case open).

Het G.E.I.L geheugen werkt feilloos samen met de DS3, boot zonder problemen en wordt direct herkend als zijnde PC-6400.

Ik ben tevreden :)
Zou je eens memtest onder windows willen testen (indien niet al gedaan) of alles goed loopt? ik heb gelijkaardige setup met dit geheugen en ik krijg altijd errors maakt niet uit wat ik instel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Illidan schreef op maandag 12 maart 2007 @ 01:00:
Leuk die foto's! Als nog meer mensen dat op prijs stellen wil ik er morgen ook wel wat posten, Infinity op DS4.
Doe maar, want die post boven je heeft wel even een wolkenkrabber op zijn bord. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand mij vertellen wanneer je extra V op je pci-E gaat zetten? doe je dit pas als je je video kaart gaat overclocken? of is het zoiezo al nuttig om te doen?

heb een asus en8800 gts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Anoniem: 209642 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 09:57:
Kan iemand mij vertellen wanneer je extra V op je pci-E gaat zetten? doe je dit pas als je je video kaart gaat overclocken? of is het zoiezo al nuttig om te doen?

heb een asus en8800 gts
Alleen als je je braka gaat OC`en. Voor de rest van het systeem heeft het geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn processor ziet er net zo uit.

is het aan te raden om 95% van deze pasta er af te halen en een klein gedeelte uit te smeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Vortexmerc schreef op maandag 12 maart 2007 @ 09:34:
[...]

Zou je eens memtest onder windows willen testen (indien niet al gedaan) of alles goed loopt? ik heb gelijkaardige setup met dit geheugen en ik krijg altijd errors maakt niet uit wat ik instel.
Zal het zo even doen
Anoniem: 209642 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 10:35:
[...]

Mijn processor ziet er net zo uit.

is het aan te raden om 95% van deze pasta er af te halen en een klein gedeelte uit te smeren?
Ja, dat zal toch wel redelijk wat in temperatuur schelen. Maar als je temps niet te hoog zijn en je bent niet van plan om over te clocken kan het weinig kwaad om het zo te laten.

Edit: Test gedraaid en 0 errors, zal zo nog even de DOS variant laten draaien, die vertrouw ik toch meer.

[ Voor 45% gewijzigd door Dick op 12-03-2007 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207027

Heeft iemand ervaring met Raid 0 met een DS3 of DS4?
Aangezien de snelheid v. RAID 0 de enigste reden voor mij zou zijn om een DS4 i.t.t. een DS3 te nemen. Daarom zou ik graag willen weten of die van de DS3 echt zo brak is en of die van de DS4 een beetje fatsoenlijke snelheden haalt.. Ik ga iig voor 2x Seagate Barracuda 7200.10 320 Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smason
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-05 09:03
smason schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 09:00:
Deze week een GigaByte DS4 en nog wat andere meuk besteld bij Azerty.

Had expliciet gevraagd naar een rev 3.3 maar dat konden ze niet garanderen. Het pakje is net aangekomen, en jammer genoeg is het toch een rev 2.0.

Maar het enige dat de rev. 3.3 meer heeft is gewoon een nieuwere BIOS out-of-the-box die FSB1333 ondersteunt, toch? Dus als ik mijn 2.0 flash naar de nieuwste versie is er geen verschil meer met een rev 3.3?

Ik zou eventueel RMA kunnen aanvragen, maar daar zullen ze wel moeilijk over doen.

Nuja, ervaringen komen eraan als heel de boel geinstalleerd is, maar ben dus nog aan het twijfelen wat te doen met de revisie die ik gekregen heb :)
Tss, ze weigeren zelfs mijn RMA bij Azerty. Ik had nochtans expliciet vermeld een 3.3 te willen hebben.

Ik betaal namelijk voor een nieuw product, toch niet voor een oudere revisie die uit de roulatie is?! Het verschil tussen 1.0 en 2.0/3.3 is natuurlijk groter als dat tussen 2.0 en 3.3 maar toch. Ik denk niet dat ik ZO onredelijk ben?

Tevens was de doos al open geweest, daar ben ik 200% zeker van. Dan maar eens even (weer) een mailtje sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb nu mijn FSB op 334 draaien.
+0.1 v op mch en +0.1 fsb
vcore nog niets aan veranderd.
Geheugen multiplier 2 gezet. deze is nu 1:1

Ik heb kingston pc6400 cl4 hyperX geheugen. (staat op doosje + op memory zelf)

echter cpuz laat de volgende waardes zien:
frequency: 334.0
fsb:dram 1:1
cas latency 5.0
ras to cas delay 6
ras precharge 6
cycle time 17
command rate 2T

het gekke vind ik ook, dat als ik kijk bij tabblad spd, dat er staat: max bandwidth pc2-5300 (333 mhz)
ben ik genept?

of heb ik nu instellingen verkeerd staan. de timings heb ik allemaal op auto staan in het bios. Dit zou toch goed moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207027

Nee hoor, 't zijn je eigen instellingen volgens mij. Je geheugen staat zoals je zelf zegt toch 1:1? Dus wanneer je FSB op 334 draait is het toch logisch dat je geheugen zich aanpast en op 333 mHz draait ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Eleet
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Da's wel vreemd.. volgens mij moet er gewoon PC2-6400 (400Mhz) staan op dat max bandwidth veldje, hoe je instellingen ook zijn. Kun je ff een screenshot uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:37

Fab1Man

Live life to the fullest

smason schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:42:
[...]

Tss, ze weigeren zelfs mijn RMA bij Azerty. Ik had nochtans expliciet vermeld een 3.3 te willen hebben.

Ik betaal namelijk voor een nieuw product, toch niet voor een oudere revisie die uit de roulatie is?! Het verschil tussen 1.0 en 2.0/3.3 is natuurlijk groter als dat tussen 2.0 en 3.3 maar toch. Ik denk niet dat ik ZO onredelijk ben?

Tevens was de doos al open geweest, daar ben ik 200% zeker van. Dan maar eens even (weer) een mailtje sturen...
Mag ik persoonlijk zeggen dat ik je zeer zielig vind en het zeker terecht vind dat je RMA is afgewezen? Het is puur alleen een bios-verschil. Daarnaast meen ik mij ook nog te herinneren dat jij een mailtje naar Azerty hebt gestuurd, maar ze konden je niet verzekeren dat je een 3.3 krijgt. Jij besteld 'm en dan moet je met je, in jouw ogen miskoop, maar te doen hebben. Het kan ook niet goed genoeg zijn, ik zou al lang blij zijn als ik geen 1.0 zou krijgen, maar ja wie ben ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smason
Fab1Man schreef op maandag 12 maart 2007 @ 21:31:
[...]

Mag ik persoonlijk zeggen dat ik je zeer zielig vind en het zeker terecht vind dat je RMA is afgewezen? Het is puur alleen een bios-verschil. Daarnaast meen ik mij ook nog te herinneren dat jij een mailtje naar Azerty hebt gestuurd, maar ze konden je niet verzekeren dat je een 3.3 krijgt. Jij besteld 'm en dan moet je met je, in jouw ogen miskoop, maar te doen hebben. Het kan ook niet goed genoeg zijn, ik zou al lang blij zijn als ik geen 1.0 zou krijgen, maar ja wie ben ik?
Jij zou je mss eerst beter moeten informeren vooraleer onnozele uitspraken te doen.
*klik* , akkoord het komt van GigaByte zelf maar kom..

Tevens had ik in een andere GigaByte topic gelezen dat iemand met succes zijn 2.0 had omgeruild bij Azerty tegen een 3.3, daarom dacht ik dat ze dat wel zouden doen.

btw: ga op iemand anders melken, ik probeer hier wat informatie te winnen over andere revisie gevallen, niet om zielig te zijn. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sir_Eleet schreef op maandag 12 maart 2007 @ 19:51:
Da's wel vreemd.. volgens mij moet er gewoon PC2-6400 (400Mhz) staan op dat max bandwidth veldje, hoe je instellingen ook zijn. Kun je ff een screenshot uploaden?
zal vanmiddag ff pic uploaden.

kan iemand met pc6400 geheugen eens kijken hoe dat bij hem staat?
is het ook niet zo dat met dit geheugen, er altijd 4,4,4,15 zou moeten staan. helemaal zolang de fsb onder de 400 blijft?!

nu heb ik een fsb van 334 en staat er in cpuz zelfs, 5,6,6,17 !!???
kan iemand dit uitleggen/verklaren?
mem timing heb ik in bios op auto, wel heb ik 2 multiplier geselecteerd op het geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-05 02:20
Ik heb hem nu op 8x400 staan. vCore 1.4, vMem 2.1.
PC 6400 mem in bios op 4-4-4-auto wordt 4-4-4-15 in cpu-z.

Temp is 52 graden in load.

[ Voor 3% gewijzigd door M411007 op 13-03-2007 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Laatst online: 31-05 00:20
smason schreef op maandag 12 maart 2007 @ 21:58:
[...]

Jij zou je mss eerst beter moeten informeren vooraleer onnozele uitspraken te doen.
*klik* , akkoord het komt van GigaByte zelf maar kom..

Tevens had ik in een andere GigaByte topic gelezen dat iemand met succes zijn 2.0 had omgeruild bij Azerty tegen een 3.3, daarom dacht ik dat ze dat wel zouden doen.

btw: ga op iemand anders melken, ik probeer hier wat informatie te winnen over andere revisie gevallen, niet om zielig te zijn. :X
Smason, trek je niets aan van de mening van Fabman.

Waarschijnlijk ben ik de persoon waar jij het over hebt en heeft Azerty geleerd van hun fout. Ik was diegene die rev. 1.0 kreeg en me ingezet heb om (tenminste 2.0) te krijgen.

Vergeet niet: JIJ bent de klant. En de klant is koning. Veel winkels vergeten dat soms. Azerty heeft het in mijn geval echter netjes afgehandeld en uiteindelijk heb ik gekregen wat ik wou.
Dus als jij bij je bestelling correct hebt aangegeven dat je revisie X wou krijgen, dan moet je die ook geleverd krijgen. Je bewandeld dan de procedure van "Verkeerd geleverd product" dat op hun site uitgelegd staat. Het versturen van het moederbord terug naar Azerty komt voor hun kosten.

Rev. 1.0 is helaas alleen op het moederbord na te zien. Rev. 2.0 ook. Echter, rev. 3.3 wordt op de doos (verpakking) van het moederbord aan de buitenkant aangegeven, bij de barcode. Daar staat dan rev. 3.3.

Succes met je RMA en houdt vast aan je rechten als klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Vads schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 13:51:
[...]
..
Rev. 1.0 is helaas alleen op het moederbord na te zien. Rev. 2.0 ook. Echter, rev. 3.3 wordt op de doos (verpakking) van het moederbord aan de buitenkant aangegeven, bij de barcode. Daar staat dan rev. 3.3.
Er staat bij rev 3.3 ook heel groot op de doos dat FSB 1333 MHz ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortexmerc
  • Laatst online: 30-05 13:38
even een vraag of dit normaal is, als men op de DS3 de voltages manueel zet ipv auto staat er steeds in het rood dat de voltages niet optimaal geregeld zijn.
Is dit puur informatief een waarschuwing dat je altijd krijgt als het op manueel staat of heeft dit ook op iets betekening dat er verkeerd ingesteld staat? Ik denk het niet, hebben andere DS3 gebruikers dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Vortexmerc schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 15:27:
even een vraag of dit normaal is, als men op de DS3 de voltages manueel zet ipv auto staat er steeds in het rood dat de voltages niet optimaal geregeld zijn.
Is dit puur informatief een waarschuwing dat je altijd krijgt als het op manueel staat of heeft dit ook op iets betekening dat er verkeerd ingesteld staat? Ik denk het niet, hebben andere DS3 gebruikers dit ook?
Bij mij ook. Stomme onzin, niet naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier een printscreen van cpuz waarin mijn geheugen wordt weergegeven. Lijkt mij niet goed?
ik verwacht dat hier zou moeten staan pc6400 400 mhz en dat de cl settings op 4,4,4,12 moeten staan?
Binnen bios staan de mem settings op auto

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/gjp.berendsen/cpuz.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 209642 op 13-03-2007 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Anoniem: 209642 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:52:
Hier een printscreen van cpuz waarin mijn geheugen wordt weergegeven. Lijkt mij niet goed?
ik verwacht dat hier zou moeten staan pc6400 400 mhz en dat de cl settings op 4,4,4,12 moeten staan?
Binnen bios staan de mem settings op auto

[afbeelding]
Settings van auto af halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bassie_ schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:58:
[...]

Settings van auto af halen?
heb gedaan. binnen cpuz staat nu wel 4,4,4,12. maar nog steeds pc5300 333mhz in cpuz!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smason
Vads schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 13:51:
[...]

Smason, trek je niets aan van de mening van Fabman.

Waarschijnlijk ben ik de persoon waar jij het over hebt en heeft Azerty geleerd van hun fout. Ik was diegene die rev. 1.0 kreeg en me ingezet heb om (tenminste 2.0) te krijgen.

Vergeet niet: JIJ bent de klant. En de klant is koning. Veel winkels vergeten dat soms. Azerty heeft het in mijn geval echter netjes afgehandeld en uiteindelijk heb ik gekregen wat ik wou.
Dus als jij bij je bestelling correct hebt aangegeven dat je revisie X wou krijgen, dan moet je die ook geleverd krijgen. Je bewandeld dan de procedure van "Verkeerd geleverd product" dat op hun site uitgelegd staat. Het versturen van het moederbord terug naar Azerty komt voor hun kosten.

Succes met je RMA en houdt vast aan je rechten als klant.
Dankje, toch iemand die aan mijn kant staat.

Ontopic:
Ik heb contact gehad met GigaByte NL, en ze gingen iets proberen te regelen. Ze bellen mij morgen terug. Mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Anoniem: 209642 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 17:26:
[...]

heb gedaan. binnen cpuz staat nu wel 4,4,4,12. maar nog steeds pc5300 333mhz in cpuz!!!
Kan zijn dat het geheugen niet is toegevoegd bij cpu-z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maw, ik ben niet genept?

leek me al raar. op doosje + sticker op plankjes zelf geeft ook gewoon pc6400 aan.

thnx iig!

nb: zijn er nog andere mem tools die aangeven wat voor soort geheugen ik heb? (ga zelf ook nog ff googlen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Anoniem: 209642 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 19:47:
maw, ik ben niet genept?

leek me al raar. op doosje + sticker op plankjes zelf geeft ook gewoon pc6400 aan.

thnx iig!

nb: zijn er nog andere mem tools die aangeven wat voor soort geheugen ik heb? (ga zelf ook nog ff googlen)
Zet je mem is op 400(800) op standaart timings en voltage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

uhhh, hoe doe ik dat binnen mijn bios? (F10)
ik kan alleen een divider opgeven. staat nu op 2
mijn fsb staat nu op 380

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Anoniem: 209642 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 20:32:
uhhh, hoe doe ik dat binnen mijn bios? (F10)
ik kan alleen een divider opgeven. staat nu op 2
mijn fsb staat nu op 380
fsb op 266 en die divider op 3. Of nog even 20fsb erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 21:33

Fjeze

AllesPerfect!

Vraagje: Ik ben zelf van MDF mijn computerkast aan het maken, nu wilde ik alleen graag de afmetingen van het DS3 bordje weten Breedte x Hoogte omdat ik mijn eigen bordje nog niet binnen heb. dan kan ik namelijk morgen vast hout gaan zagen en een begin aan mijn kast maken.
als iemand dat voor mij op zou kunnen meten zou ik dat erg op prijs stellen.
bedankt alvast

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04 13:11
Standaard ATX maat toch? 30.5cm x 21.0cm (noot: ik heb niet gemeten)

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evolnick
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
RobertJ heeft gelijk ja
DS3 Product pagina : ATX form factor, 305 x 210mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Laatst online: 31-05 00:20
bassie_ schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 17:44:
[...]

Kan zijn dat het geheugen niet is toegevoegd bij cpu-z.
Ik heb exact hetzelfde probleem met het geheugen. Heb zelfs al stap voor stap guides gevolgd, maar in cpu-z krijg ik het geheugen niet op 6400 te zien... Als cpu-z "achterhaald" is volgens jou, met welke andere tool zou ik het dan wel moeten kunnen zien wat er correct is?

Ik zou graag enkele screenshots willen plaatsen hier met mijn geval, maar dan wordt ik weer verwezen naar het topic-beleid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Vads schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 09:35:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem met het geheugen. Heb zelfs al stap voor stap guides gevolgd, maar in cpu-z krijg ik het geheugen niet op 6400 te zien... Als cpu-z "achterhaald" is volgens jou, met welke andere tool zou ik het dan wel moeten kunnen zien wat er correct is?

Ik zou graag enkele screenshots willen plaatsen hier met mijn geval, maar dan wordt ik weer verwezen naar het topic-beleid...
Het kan zijn dat de spd niet goed uitgelezen word, weinig aan te doen. Misschien dat het met een nieuwe cpu-z wel goed gaat werken.

Maar als het geheugen het wel goed doet waarom zou je je er dan moeilijk over doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Eleet
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Met SiSoft Sandra lite kun je in het mainboard schermpje ook die info zien van je geheugen, misschien lukt het daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-05 00:29
Vads schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 09:35:
[...]

Met everest bijvoorbeeld.....

[ Voor 12% gewijzigd door Royer op 14-03-2007 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

Ik wil een DS4 i.c.m. met een TT big typhoon of Scythe Ninja/Infinity gaan gebruiken. Kan iemand mij vertellen of een van deze koelers volledig probleemloos is te installeren (de TT was al duidelijk: nee) en zo niet, hoeveel moeite was het?

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smason
Cio schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 00:20:
Ik wil een DS4 i.c.m. met een TT big typhoon of Scythe Ninja/Infinity gaan gebruiken. Kan iemand mij vertellen of een van deze koelers volledig probleemloos is te installeren (de TT was al duidelijk: nee) en zo niet, hoeveel moeite was het?
De Ninja past perfect. Infinity durf ik niet zeggen maar de BT past in ieder geval niét (of toch niet zonder serieus te modden).

De Ninja is in ieder geval redelijk gemakkelijk te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Cio schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 00:20:
Doe eens een search in dit topic en je hebt het antwoord. :P

ik heb een infinity op de DS4, dus een Ninja moet ook passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04 13:11
En ik heb een Ninja@DS4, dus dat kan dus ook. (logisch ook). Maar dit soort dingen zijn echt prima te vinden op dit forum of via Google.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-05 16:04

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Een meer bescheiden Freezer 7 Pro past helemaal goed :)

Heb sinds september 2006 een GA-965P-DS4 rev. 1.0 moederbord, helaas moest die afgelopen week RMA, krijg komende week een nieuwe toegestuurd, maar dan de 3.3 revisie _/-\o_

Had hardware lockups onder heavy load, en bij reboot dat ie meer dan eens van backup BIOS starte. |:(

Na testen of het niet geheugen is of die nieuwe videokaart het bord terug gestuurd en daar bleek bij onderzoek het moederbord dus niet goed.

Voor de rest is de DS4 een heel erg fijn moederbord! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

damnit, ik heb cold boot problemen met mijn ge-oced gigbyte boardje.
Heb al wat gezocht op internet, oplossing gevonden waarmee je moet solderen. Niet echt mij oplossing...
ook gezocht op got maar weinig echte oplossingen. is hier niets tegen te doen?
Bios versie is F10

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 209642 op 16-03-2007 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Anoniem: 209642 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 09:41:
damnit, ik heb cold boot problemen met mijn ge-oced gigbyte boardje.
Heb al wat gezocht op internet, oplossing gevonden waarmee je moet solderen. Niet echt mij oplossing...
ook gezocht op got maar weinig echte oplossingen. is hier niets tegen te doen?
Bios versie is F10
Wat zijn je settings, ik heb coldboot met e6400@3.2GHz op 3.25V, Het is 24u orthos stabiel maar al ie een nachtje uit gestaan heeft doet ie het niet meer. Met 1.4Vcore gaat alles prima.

Kortom: kloot eerst wat met voltage's en zo voordat je met een soldeerbout in je bord gaat roeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bassie_ schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 15:02:
[...]

Wat zijn je settings, ik heb coldboot met e6400@3.2GHz op 3.25V, Het is 24u orthos stabiel maar al ie een nachtje uit gestaan heeft doet ie het niet meer. Met 1.4Vcore gaat alles prima.

Kortom: kloot eerst wat met voltage's en zo voordat je met een soldeerbout in je bord gaat roeren.
Is dan juist meer Vcore nodig? of juist minder.
cold boot komt toch doordat in het begin je bios nog niet geladen wordt waardoor de benodigde Volts niet verkregen worden ofzo (???)

E6600 @ 3.2 Ghz met 1.4 Vcore
0.2 op fsb en mch
0.2 op mem (heeft 2.0 V nodig voor 4.4.4.12 settings)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 209642 op 16-03-2007 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Anoniem: 209642 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:11:
[...]

Is dan juist meer Vcore nodig? of juist minder.
cold boot komt toch doordat in het begin je bios nog niet geladen wordt waardoor de benodigde Volts niet verkregen worden ofzo (???)

E6600 @ 3.2 Ghz met 1.4 Vcore
0.2 op fsb en mch
0.2 op mem (heeft 2.0 V nodig voor 4.4.4.12 settings)
Ik heb extra V nodig op me processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

POEWEEEEEEEEE, Heb die mod gedaan om je cooler extra vast te zetten.
op het gezicht zat het allemaal perfect. boardje boog ietsjes om.
alles weer aangesloten, druk op de power knop.... helemaal niets!!! Kut dacht ik, boardje gesloopt.

alles nog een keer goed na gekeken, had ik het power kabeltje net 1 pinnetje te veel naar links gedaan. toch nog hoop dacht ik.
idd nu wel power, kon netjes bios in... alleen daarna wilde windows niet starten, kwam heel snel een blauw scherm en pc begon weer te booten. ook alles op default in bios.. weer blauw scherm (sherm verdween zo snel kon niet eens lezen wat er stond)

toch de boutjes maar iets losser... en ja hoor pc komt nu weer netjes in windows

pffff was wel ff zweten.... O-) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Anoniem: 209642 schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 00:00:
POEWEEEEEEEEE, Heb die mod gedaan om je cooler extra vast te zetten.
op het gezicht zat het allemaal perfect. boardje boog ietsjes om.
alles weer aangesloten, druk op de power knop.... helemaal niets!!! Kut dacht ik, boardje gesloopt.

alles nog een keer goed na gekeken, had ik het power kabeltje net 1 pinnetje te veel naar links gedaan. toch nog hoop dacht ik.
idd nu wel power, kon netjes bios in... alleen daarna wilde windows niet starten, kwam heel snel een blauw scherm en pc begon weer te booten. ook alles op default in bios.. weer blauw scherm (sherm verdween zo snel kon niet eens lezen wat er stond)

toch de boutjes maar iets losser... en ja hoor pc komt nu weer netjes in windows

pffff was wel ff zweten.... O-) 8)
Vast=vast. Je hoeft echt niet te overdrijven daarmee.

Maar zijn je temps een stukje naar beneden gegaan of wat het nutteloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Idd, ben ook benieuwd naar je temps.

Volgens mij past de Infinity toch niet goed op een DS4 bord, zelfs met de mod.
Het probleem is namelijk het blok aan de onderkant van de Infinity, die rust op die zogenaamde All-Solid Capacitors die zowel achter als naast de CPU liggen op het bord. Vooropgesteld dat bij mij de temps met de mod wel zo'n 2 a 3 graden omlaag zijn gegaan, ik denk dat het zelfs nog lager kan. 400x8, Vcore:1.3750, temp is dan idle zo'n 40 graden, load Orthos 62-65 graden Speedfan/CoreTemp (Speedfan 4,32 is het in elke situatie opvallend eens met CoreTemp trouwens).
Heb hem nu op 270x9 lopen, ietsje meer dan stock dus, maar met voltage op normaal in de Bios, met als gevolg het voltage schommelt naar gelang je de cpu belast. Onbelast, dus Idle, heb ik nu een temp van 32 graden, Speedfan/CoreTemp, voltage volgens EasyTune Hardware Monitor 1.180v. Niks mis zou ik zeggen, maar met een voltage van 1.180 had ik ook niet anders verwacht. Maar vooral de temps bij hogere voltages zitten me dwars.
Ik denk dat die temp dus wat omlaag kan en minder snel omhoog sprint bij belasting als ik 5 mm over de hele lengte aan de ene kant van dat blok afzaag/snij (nog geen idee hoe ik dat voor elkaar ga krijgen), waardoor hij niet meer op die op die Capacitor komt te liggen maar volledig strak op de CPU. Maakt trouwens niet uit hoe je de Infinity draait, dat rijtje Capacitors liggen aan 2 kanten de van CPU op het moederbord, dus je blijft het probleem behouden.

Hebben andere Infinity-op-DS4/DS3 eigenaren dit probleem ook ondervonden? Het viel me trouwens pas sinds kort op, ik dacht in eerste instantie dat hij wel perfect zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
@ hierboven.

Was mij gister opgevallen, misschien dat ik daar 1 of 2 koel vinnetjes weg haal. Lijkt me niet echt super voor de cap's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
bassie_ schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 12:26:
@ hierboven.

Was mij gister opgevallen, misschien dat ik daar 1 of 2 koel vinnetjes weg haal. Lijkt me niet echt super voor de cap's.
Maar het ligt niet aan de vinnetjes, die weghalen heeft geen zin, althans voorzover ik dat kan zien. Het probleem is het blok waar je de bevestigings plaatjes in klipt, dat bok is iets te dik/lang. Het moet mogelijk zijn daar een stukje van af te zagen (vraag me niet hoe, dat ben ik nog aan het uitdokteren, alle suggesties zijn welkom :*) ) zonder dat je het bevestigings mechanisme in problemen brengt, en het lijkt me voor de koeling zelf ook niet echt belangrijk.
Crap, als ik dit eerder had geweten was ik voor de Tuniq gegaan, krijg je nog een leuke fan-controller bij ook, plus backplate en ijzeren boutjes.
Aan de andere zo bezig blijven met je pc heeft ook wel z'n charme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Illidan schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 12:37:
[...]

Maar het ligt niet aan de vinnetjes, die weghalen heeft geen zin, althans voorzover ik dat kan zien. Het probleem is het blok waar je de bevestigings plaatjes in klipt, dat bok is iets te dik/lang. Het moet mogelijk zijn daar een stukje van af te zagen (vraag me niet hoe, dat ben ik nog aan het uitdokteren, alle suggesties zijn welkom :*) ) zonder dat je het bevestigings mechanisme in problemen brengt, en het lijkt me voor de koeling zelf ook niet echt belangrijk.
Crap, als ik dit eerder had geweten was ik voor de Tuniq gegaan, krijg je nog een leuke fan-controller bij ook, plus backplate en ijzeren boutjes.
Aan de andere zo bezig blijven met je pc heeft ook wel z'n charme.
Je kan van dat onderste blok wel wat afzagen. Maar ik weet niet of ie dan ook nog op andere sockets gaat passen.

Wat mij ook opgevallen is, is dat de onder kant van die infinity ook niet helemaal recht is. Ik wou em gaan schuren, maar het gewicht van dat ding maakt het een stuk moeilijker dan een cpu.

Ik denk dat ik maar ga sparen voor waterkoeling. Zo'n leuke koeler is wel leuk, maar het is nu onmogelijk om een fan voor de nb en het geheugen te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 15:59

aex351

I am the one

bassie_ schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 15:02:
[...]

mch verhogen wil ook nog weleens helpen.

E6300@2,8Ghz/-1,2v 24/7 loopt nog altijd hier nu al een paar maanden goed _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door aex351 op 17-03-2007 13:12 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
@bassie

Andere sockets zijn voor mij wat minder belangrijk nu, ik zie mezelf binnekort niet op een AMD systeempje overstappen, als die koeler nu maar strak op m'n cpu zit. Dus binnenkort maar gaan zagen die handel.
Waarmee was je van plan de onderkant van die Infinity te gaan lappen?
En ja, ik herken ook het geheugen probleem, er is idd wel erg weinig plek over voor een koelertje bovenop het geheugen. Probleem met waterkoeling vindt ik zelf nog even los van de hoge prijs, het onderhoud.
(offtopic nOOb question: hoe plak ik wat foto's/images bij een reactie hier?)

In ieder geval, DS4 eigenaren wees gewaarschuwd, de Scythe Infinity past out of the box niet lekker op dit bord; het bevestigingsblok is iets te dik/lang en komt te liggen op de capacitors en staat zo een klemvaste montage in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Illidan schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 13:30:
@bassie

Andere sockets zijn voor mij wat minder belangrijk nu, ik zie mezelf binnekort niet op een AMD systeempje overstappen, als die koeler nu maar strak op m'n cpu zit. Dus binnenkort maar gaan zagen die handel.
Waarmee was je van plan de onderkant van die Infinity te gaan lappen?
En ja, ik herken ook het geheugen probleem, er is idd wel erg weinig plek over voor een koelertje bovenop het geheugen. Probleem met waterkoeling vindt ik zelf nog even los van de hoge prijs, het onderhoud.
(offtopic nOOb question: hoe plak ik wat foto's/images bij een reactie hier?)

In ieder geval, DS4 eigenaren wees gewaarschuwd, de Scythe Infinity past out of the box niet lekker op dit bord; het bevestigingsblok is iets te dik/lang en komt te liggen op de capacitors en staat zo een klemvaste montage in de weg.
Lappen? Met schuurpapier natuurlijk ;) . Dat ding is alleen te zwaar om lekker over het schuurpapier te schuiven, dat maakt het heel moeilijk om recht te lappen.

Water koeling hoeft niet zo super duur te zijn hoor. En onderhoud valt ook wel mee, denk dat 2 keer per jaar wel voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
bassie_ schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 13:35:
[...]

Lappen? Met schuurpapier natuurlijk ;) .
Ja, uhh, welke? Je hebt er een stuk of 2000 soorten 8)
Ik heb zo het idee dat de grofheid wel degelijk uitmaakt, geloof dan ik 600 grit nodig heb, ik merk het vanzelf wel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Illidan schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 14:16:
[...]

Ja, uhh, welke? Je hebt er een stuk of 2000 soorten 8)
Ik heb zo het idee dat de grofheid wel degelijk uitmaakt, geloof dan ik 600 grit nodig heb, ik merk het vanzelf wel 8)
Ow je bedoelt het zo. Ik zou beginnen met 240, dan door met 400 en afmaken met 600. Gelijk met 600 beginnen is kut, dan ben je uren aan het schuren voordat ie glad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
bassie_ schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 14:19:
[...]

Ow je bedoelt het zo. Ik zou beginnen met 240, dan door met 400 en afmaken met 600. Gelijk met 600 beginnen is kut, dan ben je uren aan het schuren voordat ie glad is.
Kijk, daar heb ik wat aan, thnx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Illidan schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 14:25:
[...]

Kijk, daar heb ik wat aan, thnx! :)
Wel foto's maken he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Dude, hoe plak ik foto's bij een reactie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Uploaden bij een image hosting service, en dan de [img]-tag gebruiken om 'm hier te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Illidan schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 14:55:
[...]

Dude, hoe plak ik foto's bij een reactie hier?
Dude, de ubb-codes FAQ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehost.eu/thumbs/6190e3119533.gif

Zoiets..?

Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehost.eu/thumbs/8f8378119599.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehost.eu/thumbs/5bfab1119632.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehost.eu/thumbs/b2c168119633.gif

[ Voor 94% gewijzigd door Illidan op 17-03-2007 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Tis niet echt goed te zien, maar je hebt em dus schuin gezaagd?

Wel net gedaan, ook echt merkbare temp verschillen?

[ Voor 9% gewijzigd door bassie op 17-03-2007 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
bassie_ schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 16:22:
[...]

Tis niet echt goed te zien, maar je hebt em dus schuin gezaagd?
Uhh, nee, zat eerst te klooien met die foto's, nog niet gezaagd, deze foto's zijn gemaakt toen ik die plastic pinnetjes uit het raam gegooid had en er rvs bouten voor in de plaats heb gezet. Het zagen komt nog, ook daar komen uiteraard foto's van, maar wilde eerst zien hoe dat foto plaatsen werkt. Moest ff testen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Illidan schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 16:30:
[...]

Uhh, nee, zat eerst te klooien met die foto's, nog niet gezaagd, deze foto's zijn gemaakt toen ik die plastic pinnetjes uit het raam gegooid had en er rvs bouten voor in de plaats heb gezet. Het zagen komt nog, ook daar komen uiteraard foto's van, maar wilde eerst ff zien hoe dat foto plaatsen werkt. Moest ff testen 8)
Ow, nu zie ik het, andere hoek :P . Hoelang zijn de boutjes die jij gebruikt hebt? Ik heb nu 3cm gebruikt,maar die zijn toch net iets te lang. Misschien maar even een NL infinty mod tutorial schrijven? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
De boutjes zijn ook bij mij 3 cm lang, (m4x30). Die M4 dikte is belangrijk, M3 is te dun, M5 zal niet door het moederbord kunnen, M4 is precies goed. Lengte is 30 mm, maar 25mm had ook gekund.
De koeler zit merkbaar steviger vast, temp delta met de plastic pinnetjes is een graad of 2 a 3. Dat lijk niet heel veel, maar dat komt voornamelijk doordat de koeler door die cap's nogsteeds niet klemvast op de cpu zit. Volgens die Illustrative Guide van XstremeSystems zou het verschil nog groter kunnen/moeten zijn, maar dat geloof ik eerlijk gezegd niet. Wat voor temps krijg jij trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Illidan schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 16:52:
De boutjes zijn ook bij mij 3 cm lang, (m4x30). Die M4 dikte is belangrijk, M3 is te dun, M5 zal niet door het moederbord kunnen, M4 is precies goed. Lengte is 30 mm, maar 25mm had ook gekund.
De koeler zit merkbaar steviger vast, temp delta met de plastic pinnetjes is een graad of 2 a 3. Dat lijk niet heel veel, maar dat komt voornamelijk doordat de koeler door die cap's nogsteeds niet klemvast op de cpu zit. Volgens die Illustrative Guide van XstremeSystems zou het verschil nog groter kunnen/moeten zijn, maar dat geloof ik eerlijk gezegd niet. Wat voor temps krijg jij trouwens?
2 en 4 graden verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bassie_ schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 02:04:
[...]

Vast=vast. Je hoeft echt niet te overdrijven daarmee.

Maar zijn je temps een stukje naar beneden gegaan of wat het nutteloos?
ik draai nu 360x9 op 1.45 Vcore. mch +0,2 en fsb +0.2
die hoge Vcore heb ik nodig, anders heb ik het cold boot probleem. (beetje balen dus, aangezie met minder Vcore het systeem ook gewoon stabiel is, alleen dus niet goed koud opstart)

tems zijn idle 34 en onder 100% load met TAT 52c

redelijk tevreden dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Illidan schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 12:04:
Idd, ben ook benieuwd naar je temps.

Volgens mij past de Infinity toch niet goed op een DS4 bord, zelfs met de mod.
Het probleem is namelijk het blok aan de onderkant van de Infinity, die rust op die zogenaamde All-Solid Capacitors die zowel achter als naast de CPU liggen op het bord. Vooropgesteld dat bij mij de temps met de mod wel zo'n 2 a 3 graden omlaag zijn gegaan, ik denk dat het zelfs nog lager kan. 400x8, Vcore:1.3750, temp is dan idle zo'n 40 graden, load Orthos 62-65 graden Speedfan/CoreTemp (Speedfan 4,32 is het in elke situatie opvallend eens met CoreTemp trouwens).
Heb hem nu op 270x9 lopen, ietsje meer dan stock dus, maar met voltage op normaal in de Bios, met als gevolg het voltage schommelt naar gelang je de cpu belast. Onbelast, dus Idle, heb ik nu een temp van 32 graden, Speedfan/CoreTemp, voltage volgens EasyTune Hardware Monitor 1.180v. Niks mis zou ik zeggen, maar met een voltage van 1.180 had ik ook niet anders verwacht. Maar vooral de temps bij hogere voltages zitten me dwars.
Ik denk dat die temp dus wat omlaag kan en minder snel omhoog sprint bij belasting als ik 5 mm over de hele lengte aan de ene kant van dat blok afzaag/snij (nog geen idee hoe ik dat voor elkaar ga krijgen), waardoor hij niet meer op die op die Capacitor komt te liggen maar volledig strak op de CPU. Maakt trouwens niet uit hoe je de Infinity draait, dat rijtje Capacitors liggen aan 2 kanten de van CPU op het moederbord, dus je blijft het probleem behouden.

Hebben andere Infinity-op-DS4/DS3 eigenaren dit probleem ook ondervonden? Het viel me trouwens pas sinds kort op, ik dacht in eerste instantie dat hij wel perfect zat.
Ik heb ook een DS4 met een Infinity. Standaard bevestiging en nergens last van.
Draai met 1.4V VCore 8x400 of 9x360 met gemak. Idle 40 graden, belast 53 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
M411007 schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 21:46:
[...]

Ik heb ook een DS4 met een Infinity. Standaard bevestiging en nergens last van.
Draai met 1.4V VCore 8x400 of 9x360 met gemak. Idle 40 graden, belast 53 graden.
Ik dacht eerst ook dat dat ding goed zat, zou je even je kast kunnen openmaken en controleren of het bevestigingsblok wel of niet op die cap's rusten...? Bij mij is dat dus absoluut wel het geval. Hij moet of net erboven blijven hangen, of zo kort zijn dat hij er net niet bij komt. Pas dan heb je maximale druk op je cpu.
Ik draai nu 404x8, idle 32 graden. (precies hetzelfde als met stock snelheid). Niks mis mee, maar ik heb het voltage niet vastgezet. De grap is nu dat de cpu Idle loopt op 1.180v. Heb net Orthos een minuutje of tien erop losgelaten; voltage stijgt daardoor naar 1.310v (afgelezen in EasyTune5), temp loopt tegen de 60 aan, (Speedfan/CoreTemp), overigens nu nog wel stabiel. Volgens mij zijn dit opzich niet zulke heel erg slechte resultaten; maar het KAN beter. Ik zaag een stukje van dat blok dat er morgen vanaf, die onnodige druk op die caps zit me niet lekker.

Edit:
Heb zojuist voltage vastgezet op 1,4v, (400x8) , Idle 40, Load Orthos na een minuutje of 3; 67 graden Speedfan/Coretemp en langzaam maar zeker stijgende. PC begon te piepen, (cpu temp volgens Bios had blijkbaar ook de 60graden bereikt, soort van Tcase temperatuur, en dan gaattie piepen :) veiligheidsmaatregel die ik altijd heb aanstaan), dus Orthos maar gestopt. In ieder geval bij mij bevestigd; morgen afzagen die handel ;)

Overigens, leuke bijkomstigheid is dat ik er nu dus achter kom dat ik voor 400x8 het voltage niet hoef vast te zetten, gewoon lekker op "normaal", dat is meer dan voldoende voor een stabiele 3200MHz, (jaja, moet het nog wel een nachtje laten draaien,maar ik weet het bijna zeker) met Idle erg lage temps, kan ook niet anders met een voltage van 1.180v, die bij volle belasting automatisch verhoogd wordt naar maar 1.310v. ;)

Edit 2:

Zojuist een stuk van het blok afgezaagd, viel wel mee.
400x8, 1,4v, was 40C idle, is nu 37, Load was dus na een minuutje of 3 met Orthos 67graden, nu na 10 min rond 58C. Lijkt er al wat meer op ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehost.eu/thumbs/9a0354121833.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehost.eu/thumbs/654a87121834.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehost.eu/thumbs/ad72bc121835.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehost.eu/thumbs/8d822d121836.gif

[ Voor 48% gewijzigd door Illidan op 18-03-2007 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evolnick
hierbij mijn oc, ik heb eindelijk een 'stabiele' 3 Ghz (moet nog een keer lang orthos draaien, maar heb er vertrouwen in :) )

Hardware
  • cpu: E6300 Allendale (revisie L2), boxed koeler
  • moederbord: DS3 rev 3.3, bios F10
  • ram: 512 x 2 Kingston HyperX DDR2 6400 ( KHX6400D2LLK2/1G )
Bios
  • Zaken die ik niet gebruik uitgeschakeld (paralle, serial, usb mouse/keybourd, onboard lan, etc)
  • FSB: 430
  • PCI Expres: 100 mhz
  • System Memory Multiplier: 2
  • Memory timings op 4-4-4-12
  • Dimm volt: +0.3
  • CPU volt: 1.4
  • Rest normal/default
Temps
Idle: rond de 40 graden
Load (Orthos): rond de 60 graden

Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehost.eu/thumbs/c54aa3126833.gif

Ik heb de FSB ook even op 440 gehad (met vMch en vFsb op +0,2), maar toen kreeg windows een bsod en wou de computer daarna niet meer goed opstarten (kwam niet voorbij de post).
Misschien dat ik het nog een keer probeer, met vCpu en PCIe mhz wat omhoog, maar dat voor later. Ben al blij dat ik de 3 Ghz heb gehaald :D

Mocht iemand nog tips/aanbevelingen/afraders hebben om nog tot de 450 fsb te komen, dan hoor ik het graag.

edit: typo

[ Voor 4% gewijzigd door evolnick op 19-03-2007 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Mooi gedaan, ga ik binnekort ook maar is doen. Dan kan ik gelijk de Vmods erop gooien, komen daar ook eindelijk is foto's van in dit topic :p .

Had je trouwens ook al is gekeken of die infinity wel recht is? Ik ga deze week nog is opzoek naar een manier om em goed te lappen en dan hoop ik dat ik het weekend tijd heb.
evolnick schreef op maandag 19 maart 2007 @ 23:13:
hierbij mijn oc, ik heb eindelijk een 'stabiele' 3 Ghz (moet nog een keer lang orthos draaien, maar heb er vertrouwen in :) )

Hardware
  • cpu: E6300 Allendale (revisie L2), boxed koeler
  • moederbord: DS3 rev 3.3, bios F10
  • ram: 512 x 2 Kingston HyperX DDR2 6400 ( KHX6400D2LLK2/1G )
Temps
_/-\o_ *O* Mooie score, 3GHz is niet verkeerd. Laatste 724MHz nog even :+ .

Wat zijn je temps stressed met tat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evolnick
na ruim 15 min orthos zijn ze rond de 60 graden. Of is orthos geen goede tool om de stress temp te meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-05 22:54
evolnick schreef op maandag 19 maart 2007 @ 23:13:
Mooi resultaat, daarbij verbleekt mijn 2,3Ghz E6300 ;)

Maar hoe lang duurt de 1M van SuperPI nu bij jouw?

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
evolnick schreef op maandag 19 maart 2007 @ 23:31:
na ruim 15 min orthos zijn ze rond de 60 graden. Of is orthos geen goede tool om de stress temp te meten?
Orthos is niet verkeerd, maar tat is net ietsje zwaarder dat zie je ook aan je temps. Ik zie trouwens dat jij orthos op priority 1 draait, zet die is op 10 dat is al een stuk zwaarder.

Bij mij kan ik met priority 1 nog muziek luisteren, beetje internetten. Maar op priority 10 hapert me muziek, een venstertje wegklikken duurt 10 sec etc. Zeker het proberen waar dus (voor stabilieteit dan ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evolnick
super pi mod1.5 doet over 1M 19.547 sec.
Heb me hier nog niet echt in verdiept, dus weet ook niet of het snel/langzaam is.

Ik zal tat een keer laten stressen dan. En bij orthos op prio 1 kan ik inderdaad nog dingen doen. Zal die ook een keer op 10 draaien en dan wat langer.
Zal dan pas van het weekend worden, deze week niet veel tijd meer ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
bassie_ schreef op maandag 19 maart 2007 @ 23:24:
[...]

Mooi gedaan, ga ik binnekort ook maar is doen. Dan kan ik gelijk de Vmods erop gooien, komen daar ook eindelijk is foto's van in dit topic :p .

Had je trouwens ook al is gekeken of die infinity wel recht is? Ik ga deze week nog is opzoek naar een manier om em goed te lappen en dan hoop ik dat ik het weekend tijd heb.
Ben benieuwd naar je Vmod foto's, heb daar zelf (nog) niet zo heel veel ervaring mee. Kunst apart.
Mijn Infinity was zo met het blote oog redelijk recht, ben dus niet meer aan het lappen geslagen, tis volgens mij een pokkewerk, wel benieuwd naar jou resultaten. Mocht het echt verschil uitmaken dan kan ik het alsnog doen. Heb de afgelopen tijd zo vaak die Infinity losgekoppeld, das nu een eitje 8)

Even ter info; heb het cpu voltage van de 1.4v afgehaald, en in de Bios op normaal gezet. Draai nu 400x8, idle op 1,8v; 30/31graden Speedfan/CoreTemp. Load Orthos na een minuutje of tien: 53/54 graden, 1.310v. Al met al ben ik nu wel tevreden met de temp, maar het kan uiteraard altijd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b]evolnick schreef op maandag 19 maart 2007 @ 23:13

Temps

Ik heb de FSB ook even op 440 gehad (met vMch en vFsb op +0,2), maar toen kreeg windows een bsod en wou de computer daarna niet meer goed opstarten (kwam niet voorbij de post).
Misschien dat ik het nog een keer probeer, met vCpu en PCIe mhz wat omhoog, maar dat voor later. Ben al blij dat ik de 3 Ghz heb gehaald :D

Mocht iemand nog tips/aanbevelingen/afraders hebben om nog tot de 450 fsb te komen, dan hoor ik het graag.

edit: typo
gooi de boxed cooler eraf! voor 19 EU heb je bv een arctic freezer 7 zal je temps meer dan te goeden komen. (waardoor verder oc-en wellicht weer mogelijk wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evolnick
was dat nog een keer van plan ja, maar is nog niet noodzakelijk op dit moment (tenzij de stress test straks te hoge temps geeft)
Moet alleen uitkijken met de hoogte van de koeler, omdat ik een sonata 2 kast heb. Deze heeft een Airduct vanaf de processor naar de achterkant van de kast. Lijkt mij wel goed om die erin te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

evolnick schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 09:14:
was dat nog een keer van plan ja, maar is nog niet noodzakelijk op dit moment (tenzij de stress test straks te hoge temps geeft)
Moet alleen uitkijken met de hoogte van de koeler, omdat ik een sonata 2 kast heb. Deze heeft een Airduct vanaf de processor naar de achterkant van de kast. Lijkt mij wel goed om die erin te houden.
ik vind 60C stressed toch zeker tegen het randje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evolnick
hm, lees wel vaker dat mensen rond de 60 zitten. Hoger moet het ook niet worden nee. Misschien dat het wel met verhoogde prioriteit wordt aangekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

evolnick schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 09:44:
hm, lees wel vaker dat mensen rond de 60 zitten. Hoger moet het ook niet worden nee. Misschien dat het wel met verhoogde prioriteit wordt aangekocht :)
of ga met een fan controller werken, als je dat al niet deed. Ik heb easytune5 zo ingesteld dat als de cpu temp naar de 52c ga mijn cpu fan 100% moet draaien. daardoor blijft de temp stabiel op 54c

edit: ik heb ook een sonata2 maar die airduct heb ik er allang uitgehaald. past niet met mijn koeler en met mijn videocard

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 209642 op 20-03-2007 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Illidan schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 01:27:
[...]

Ben benieuwd naar je Vmod foto's, heb daar zelf (nog) niet zo heel veel ervaring mee. Kunst apart.
Mijn Infinity was zo met het blote oog redelijk recht, ben dus niet meer aan het lappen geslagen, tis volgens mij een pokkewerk, wel benieuwd naar jou resultaten. Mocht het echt verschil uitmaken dan kan ik het alsnog doen. Heb de afgelopen tijd zo vaak die Infinity losgekoppeld, das nu een eitje 8)

Even ter info; heb het cpu voltage van de 1.4v afgehaald, en in de Bios op normaal gezet. Draai nu 400x8, idle op 1,8v; 30/31graden Speedfan/CoreTemp. Load Orthos na een minuutje of tien: 53/54 graden, 1.310v. Al met al ben ik nu wel tevreden met de temp, maar het kan uiteraard altijd beter.
Heb mijn cpu ook gelapt leek op het blote oog ook recht. Maar toen ik eenmaal met schuurpapier overheen ging, Heb 20-30 minuten met korrel 180 moeten schuren om koper te zien in het midden.

Als ik een goede manier voor het lappen van die infinity gevonden heb zal ik wel wat pic's van het werk laten zien. Dan kan je goed zien of ie echt zo recht is.

Voltmod's hoop ik dit weekend te doen, maar moet eerst nog wat zooi (tin, betere bout, weerstanden ) ervoor bestellen dus misschien duurt dat wel een weekje langer. Maar het komt zeker.

Infinity eraf halen is niet zo moeilijk nee, maar mijn schoefjes zijn net iets te lang dus daar haal ik maar 0.5cm vanaf als ik dan toch bezig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109882

Hoi,

Ik draai nu op 372,1:1 en multiplier 9. Alles is stabiel.
Zodra ik echter hoger ga, weigert het bord meteen. 3 x reboot en defaults terug.

Pas ik ook maar iets aan van de voltages, meteen zelfde verhaal. Ik kom dus niet eens tot windows of hogere temperaturen. Geflashed naar F10 bios, maar dit helpt ook niet. Ook memory op fast zetten werkt niet.

Iemand nog een idee hoe ik wel 400Mhz met 9MP kan halen ? Met 8 lukt het wel, maar het zou toch moeten kunnen. Geheugen is Kingston HyperX 6400, cpu 6600.
Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste