Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:46
|sWORDs| schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:49:
Ik had het niet over de controllers, maar over de IDE poorten en die chip heeft er toch echt twee, ik denk dat de tweede poort gewoon fysiek niet verbonden is, maar wel ingeschakeld. Of zouden ze een IDE poort voor de SATA gebruiken? Dan zouden er zelf drie IDE poorten in de controller moeten zitten. Eens even de whitepaper in duiken.
Zou kunnen, maar waarom zouden ze die 2e pata poort dan niet hebben gemaakt? Voor de productie lijkt het me niet veel duurder, nog een €1 lijkt me. Veel mensen zoeken nog een bord met 2 pata poorten, lijkt me voor gigabyte alleen maar beter.

post 100, mijlpaal voor het topic :+

[ Voor 3% gewijzigd door bassie op 27-02-2007 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:40

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Omdat het niet de 366, maar de 363 is, met 1 PATA poort. In de overview van de 366 staat wel RAID, bij de 363 niet, maar bij de SATA II features wel. Terracide kwam met deze review van een G965 DS3.

Ik snap alleen niet waarom hij terug zou gaan naar PIO bij RAID.
We again establish a fact that the lack of IDE support by the chipset (ICH8/R) makes the motherboard manufacturer use an additional IDE controller. Gigabyte's choice here is traditional — it's JMicron JMB363 chip (marked as Gigabyte) that supports one ATA133 channel and two SATA300 ports with RAID. We are already familiar with drawbacks of this design as well: when the RAID or AHCI mode is selected for SATA ports (even if no drives are connected), devices on the IDE channel go to PIO mode - unforgettable impressions if you install OS from a CD. If you install a motherboard into a ready system and are not going to reinstall OS, the problem is insignificant, because you can get back to UDMA under Windows. Anyway, you may choose not to use RAID and AHCI, hardly a serious sacrifice to a regular user.

[ Voor 79% gewijzigd door |sWORDs| op 27-02-2007 21:15 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Anoniem: 176663 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 18:29:
is dat ook prime stable??

e4300 @ 3.0ghz met 1.3v is uitermate netjes . . mits het prime stable is
Ik heb het ding met superpi wat lopen stressen, voorals nog geen problemen gehad.
zal het eens met prime testen :)
|sWORDs| schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:49:
[...]

Ach 9*333 lijkt mij nog steeds de beste 24/7 clock. (Hoeft er ook maar 1.4v op, sommige zelfs maar 1.325v. En je bord heeft helemaal geen extra voltage nodig.) En je 24/7 setup is veel belangrijker dan die ene keer hoge benchmark halen.
Lager dan stock is denk ik ook nog wel mogelijk :) ik zit nu op 1.3 en dat lijkt stabiel. Wie weet is ietsjes lager nog te zien (1.25 post nog, maar OS hangt, 1.275 boot, komt in OS, maar hangt op den duur, 1.3V lijkt rock stable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Terw_Dan schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 21:15:
[...]

Ik heb het ding met superpi wat lopen stressen, voorals nog geen problemen gehad.
zal het eens met prime testen :)

[...]

Lager dan stock is denk ik ook nog wel mogelijk :) ik zit nu op 1.3 en dat lijkt stabiel. Wie weet is ietsjes lager nog te zien (1.25 post nog, maar OS hangt, 1.275 boot, komt in OS, maar hangt op den duur, 1.3V lijkt rock stable)
Doe eens een ander testje voor mij dan, laat TAT beide cores 15 minuten 100% belasten, ik krijg dan toch echt een reboot onder de 1.4v. Alle andere test slagen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 11:31
Sata IS IDE, het is alleen een ander type. SATA en PATA zijn allebei IDE... Lekker ingewikkelde constructie, maar ik heb het ook allemaal niet verzonnen!!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

|sWORDs| schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 21:17:
[...]

Doe eens een ander testje voor mij dan, laat TAT beide cores 15 minuten 100% belasten, ik krijg dan toch echt een reboot onder de 1.4v. Alle andere test slagen wel.
Als jij me verteld wat TAT is, waar ik het kan downloaden en hoe ik het evt moet instellen probeer ik het graag.

Net een testje met prime95, superpi en een farbrausch demo en de cpu blijft vrolijk doordraaien op nog geen 43C :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Terw_Dan schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 21:28:
[...]

Als jij me verteld wat TAT is, waar ik het kan downloaden en hoe ik het evt moet instellen probeer ik het graag.

Net een testje met prime95, superpi en een farbrausch demo en de cpu blijft vrolijk doordraaien op nog geen 43C :9
Intel Thermal Analysis Tool gewoon starten, en bij beide cores op start drukken achter workload level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

|sWORDs| schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 21:47:
[...]

Intel Thermal Analysis Tool gewoon starten, en bij beide cores op start drukken achter workload level.
Ok, die staan nu aan op beide cores. Zolang ze onder de 70C liggen moet het geen probleem vormen (gezien daar de shutdown temp op staat en geen idee of het daar op reageert :P).
Ik zal hem even laten lopen en mijn bevindingen posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-05 00:29
Ik heb sinds eergister een DS4 bord (rev 3.3). Zijn een paar dingen waar ik nog niet achter ben gekomen. Als ik geen programma's heb draaien zakt de multiplier terug van 9 naar 6 (net zoiets als cool & quit van Asus). Op zich leuk maar hoe kan ik dat uitzetten. Ik heb al even in de bios gezocht maar kan er niks van vinden.

Verder had ik problemen met de Intel ICH8R raid controller. Systeem bleef steeds even hangen en wachten op de schijven. Dan na 10 sec. reageerde het systeem weer. Gigabyte controller gebruikt en probleem is weg. Meer mensen dit probleem gehad?

Verder heb ik nog wat getest met gehackte drivers en SLI maar de prestatiewinst is nihil. Eerder slechter zelfs.

Wat mij verder opvalt is de lage temp van de processor (E6600). Wilde het zelf niet geloven maar geeft overal dezelfde waarde (waaronder Everest & PC health monitor). Temp komt idle niet boven 16 graden en stressed niet boven 20 graden.
Gebruikte koeler is Zalman CNPS9700 LED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04 13:11
Je processor is kouder dan kamertemperatuur? Knap! Een koeler! :p

Die meting lijkt me niet betrouwbaar, ondanks dat verschillende programma's dezelfde waarde geven.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

RobertJ schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 21:58:
Je processor is kouder dan kamertemperatuur? Knap! Een koeler! :p

Die meting lijkt me niet betrouwbaar, ondanks dat verschillende programma's dezelfde waarde geven.
Idd, dat lijkt te duiden op een niet goed werkende tempsensor. Welke bios heb je? misschien moet je die even updaten enzo.

Ik heb TAT nu ruim 15 minuten draaien op beide cores maar nog steeds geen reboot. Lijkt er goed uit te zien dus :P

[ Voor 12% gewijzigd door TERW_DAN op 27-02-2007 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
Terw_Dan schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 22:02:
[...]

Idd, dat lijkt te duiden op een niet goed werkende tempsensor. Welke bios heb je? misschien moet je die even updaten enzo.
Bios F8 ...... Zijn ze al verder dan F8 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Royer schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 22:07:
[...]

Bios F8 ...... Zijn ze al verder dan F8 dan?
Voor de DS4 is F8 de laatste versie iig. Hoe dan ook, 16C is niet normaal (tenzij je kamer temp echt iets van 5C is ofzo, maar dat is extreem onwaarschijnlijk :P)

Overigens heb ik TAT nu bijna een half uur zonder probs draaien :P dus 1.3Vcore lijkt het prima te doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Terw_Dan schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 22:18:
[...]

Voor de DS4 is F8 de laatste versie iig. Hoe dan ook, 16C is niet normaal (tenzij je kamer temp echt iets van 5C is ofzo, maar dat is extreem onwaarschijnlijk :P)

Overigens heb ik TAT nu bijna een half uur zonder probs draaien :P dus 1.3Vcore lijkt het prima te doen :D
Welke temps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Die de TAT laat zien zitten zo tussen de 45 en 49C in, schommelt een beetje, maar hoger dan dat gaat hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Terw_Dan schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 22:32:
[...]

Die de TAT laat zien zitten zo tussen de 45 en 49C in, schommelt een beetje, maar hoger dan dat gaat hij niet.
Onder load??? Dat is wel heel erg laag. Dat heb ik idle, heb je wel echt op start gedruk bij beide cores? Dat zou 30 graden full load TCase zijn, dat kan gewoon bijna niet.

[ Voor 18% gewijzigd door |sWORDs| op 27-02-2007 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

|sWORDs| schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 22:36:
[...]

Onder load??? Dat is wel heel erg laag. Dat heb ik idle, heb je wel echt op start gedruk bij beide cores? Dat zou 30 graden full load TCase zijn, dat kan gewoon bijna niet.
Hij komt onder fullload niet boven de ~55C uit :) ongeacht hoe ik belast (met TAT of gewoon onder full load).
Enige dat ik me kan bedenken is dat of die arctic freezer z'n werk goed doet, of de sensor niet lekker werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Royer schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 21:55:
Wat mij verder opvalt is de lage temp van de processor (E6600). Wilde het zelf niet geloven maar geeft overal dezelfde waarde (waaronder Everest & PC health monitor). Temp komt idle niet boven 16 graden en stressed niet boven 20 graden.
Gebruikte koeler is Zalman CNPS9700 LED
Bekijk je temps is met TAT/Coretemp.
|sWORDs| schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 22:36:
[...]

50graden load moet tedoen zijn. Ik zit met mijn e6400@3.2GHz 1.35Vcore op 55 en 60 stressed. Dat is met een infinity + fan @ 600 RPM. Op 1200RPM zakken de temps nog is 5 graden. En mijn infinity zit nog met die brakke push dingen "vast". Dat ding zit er nu zo brak op dat er 3-6 graden verschil tussen de cores zit 8)7 .

Dus 50 graden moet wel tedoen zijn, zeker als je een beetje aandacht aan je koeling besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

bassie_ schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 23:01:
[...]

[...]

50graden load moet tedoen zijn. Ik zit met mijn e6400@3.2GHz 1.35Vcore op 55 en 60 stressed. Dat is met een infinity + fan @ 600 RPM. Op 1200RPM zakken de temps nog is 5 graden. En mijn infinity zit nog met die brakke push dingen "vast". Dat ding zit er nu zo brak op dat er 3-6 graden verschil tussen de cores zit 8)7 .

Dus 50 graden moet wel tedoen zijn, zeker als je een beetje aandacht aan je koeling besteed.
55 is heel iets anders dan 45, 1-3 graden verschil tussen de cores is normaal.

Ik krijg met een e4300 op 3 GHz met 1.4v en een CNPS9500AT:
70 Tjuntion1, 71 Tjunction2, 55 Tcase, 2400 rpm full load
46 Tjuntion1, 47 Tjunction2, 25 Tcase, 400 rpm idle

[ Voor 21% gewijzigd door |sWORDs| op 27-02-2007 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

|sWORDs| schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 23:03:
[...]

Bij mij is de ene core ook warmer dan de andere, maar meer dan een paar graden verschil is het niet.

Ik ben overigens wel benieuwd hoe warm mijn bak wordt als hij straks in de kast zit ipv los op het bureau te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
|sWORDs| schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 23:03:
[...]

Ik krijg met een e4300 op 3 GHz met 1.4v en een CNPS9500AT:
70 Tjuntion1, 71 Tjunction2, 55 Tcase, 2400 rpm full load
46 Tjuntion1, 47 Tjunction2, 25 Tcase, 400 rpm idle
Ik heb 3-6 tussen de cores.

temps zijn nu 57 en 62 stressed (gemiddeld). Met fan op full gaat er nog ongeveer 5 vanaf, 52 en 57. Als ik me infinity er dan is goed op zet gaat er ook wel 3-5 graden vanaf, en nog wat extra op de 2e core omdat het contact bij die helemaal brak is. Dan kom ik rond de 48-50 graden uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176663

Kan iemand mij vertellen hoe de 1T - 2T setting heet in de bios? Ik weet dat je op ctrl+F1 moet drukken om dat advanced menu te krijgen . . maar welke instelling ik ook veranderde het blijft op 2T

(edit)

ik heb het al . . . tis dus niet mogelijk met de 965p chipset -.-

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 176663 op 28-02-2007 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:49
bassie_ schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 23:01:
[...]

[...]

Zit je Infinity er zo slecht op? Vast is vast lijkt mij, als je bord een tikkeltje mee buigt dan kan hij niet veel vaster zitten, of je nu plastic of stalen pinnen gebruikt, althans dat zou ik zo op het eerste gezicht denken. Aan de andere kant, je hebt dit artikel vast ook wel gelezen.
Heb nu ook een Infinity liggen, heb het nog niet op m'n DS4 gezet vanwege gebrek aan tijd, zit nu wel opeens een klein beetje te twijfelen of ik niet toch maar eerst ff naar de Gamma moet voor die ijzeren bouten.
Misschien heb je dat al eerder gezegd, maar wat is je temperatuur met zowel TAT,CoreTemp en Speedfan idle? En heb je AS5 gebruikt of dat spul dat Scythe meegeeft?
AnandTech heeft sinds kort een review over deze Infinity, ze gebruiken daarbij wel de standaard plastic pinnentjes dacht ik, zelfs met 2 fans erop (push-pull opstelling).

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Illidan schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 19:16:
[...]

Zit je Infinity er zo slecht op? Vast is vast lijkt mij, als je bord een tikkeltje mee buigt dan kan hij niet veel vaster zitten, of je nu plastic of stalen pinnen gebruikt, althans dat zou ik zo op het eerste gezicht denken. Aan de andere kant, je hebt dit artikel vast ook wel gelezen.
Heb nu ook een Infinity liggen, heb het nog niet op m'n DS4 gezet vanwege gebrek aan tijd, zit nu wel opeens een klein beetje te twijfelen of ik niet toch maar eerst ff naar de Gamma moet voor die ijzeren bouten.
Misschien heb je dat al eerder gezegd, maar wat is je temperatuur met zowel TAT,CoreTemp en Speedfan idle? En heb je AS5 gebruikt of dat spul dat Scythe meegeeft?
AnandTech heeft sinds kort een review over deze Infinity, ze gebruiken daarbij wel de standaard plastic pinnentjes dacht ik, zelfs met 2 fans erop (push-pull opstelling).
Wat ik denk dat het probleem is: Die standaart manier van intel is leuk voor de stock koeler. Maar door het gewicht van koelers zoals de infinity kunnen die pinnen het niet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200529

Weet iemand wellicht of een Blue Orb II op de DS3 Past?
Ik heb niets kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Anoniem: 200529 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 08:55:
Weet iemand wellicht of een Blue Orb II op de DS3 Past?
Ik heb niets kunnen vinden.
Dit gaat gewoon passen. Er zijn volgens google genoeg mensen die deze combo hebben namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer.J
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Royer schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 21:55:
Ik heb sinds eergister een DS4 bord (rev 3.3).
He, mag ik vragen waar je die GA-965P-DS4 rev. 3.3 vandaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Homer.J schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 11:38:
[...]

Dan wil je dat van mij vast ook weten, Sallandautomatisering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-05 14:53
[...]

Ik heb die van mij bij Azerty vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik denk dat beide dezelfde leverancier hebben en die door de voorraad rev1 en rev2 borden heen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
Ik heb mijn DS4 3.3 eindelijk aan de praat en heb nu enkele vragen waar jullie mij wellicht bij kunnen helpen.

1 - Als ik hier op deze site http://www.jzelectronic.de/jz2/index.php kijk bij Support > BIOS anleitung > Optimale Gigabyte BIOS einstellungen, lees ik daar in het menu Advanced BIOS Features dat daar iets is in te stellen voor CPU Hyper-Threading. Deze optie heb ik in mijn F8 BIOS helemaal niet; jullie wel? Ik heb een E6600 erin zitten.

2 - Met die Gigbyte systeemtool, las ik uit dat mijn geheugen niet op de volle snelheid loopt. Ik heb 1GB x 2 PC6400 DDR2 geheugen erin geprikt van Kingston. Met welke BIOS instelling pas ik de snelheid aan naar de juiste?

3 - Met welk tooltje kan ik testen dat mijn SATAII-schijf inderdaad met 300 Mb/s pompt?

Wellicht komen er nog wat meer vragen, maar zo nu op het werk zijn dit de enigen waar ik op kom. Bedankt alvast voor het lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 22:19
Vads schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:45:

3 - Met welk tooltje kan ik testen dat mijn SATAII-schijf inderdaad met 300 Mb/s pompt?
dit kan je niet testen. Je schijf haalt namelijk LANG niet de 300MB/s, Het zal eerder rond de 140MB/s zijn. SATA2 is dan ook eigenlijk alleen nuttig door de stevigere connectors en de technische foefjes zoals NCQ enz en hot pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Vads schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:45:
Ik heb mijn DS4 3.3 eindelijk aan de praat en heb nu enkele vragen waar jullie mij wellicht bij kunnen helpen.

1 - Als ik hier op deze site http://www.jzelectronic.de/jz2/index.php kijk bij Support > BIOS anleitung > Optimale Gigabyte BIOS einstellungen, lees ik daar in het menu Advanced BIOS Features dat daar iets is in te stellen voor CPU Hyper-Threading. Deze optie heb ik in mijn F8 BIOS helemaal niet; jullie wel? Ik heb een E6600 erin zitten.

2 - Met die Gigbyte systeemtool, las ik uit dat mijn geheugen niet op de volle snelheid loopt. Ik heb 1GB x 2 PC6400 DDR2 geheugen erin geprikt van Kingston. Met welke BIOS instelling pas ik de snelheid aan naar de juiste?

Wellicht komen er nog wat meer vragen, maar zo nu op het werk zijn dit de enigen waar ik op kom. Bedankt alvast voor het lezen!
Met dit soort vragen kunnen je beter naar www.beginnersweb.nl gaan. Biosen en spd/Hyperthreading en harddisks heb je duidelijk geen kaas van gegeten en je niet in verdiept. Misschien moet je eerst alle faqs eens doorlezen?
  1. Je CPU heeft geen Hyperthreading, dus wat maakt het uit?
  2. Geheugen van auto af halen en met de hand instellen.
  3. Disk benchmark tools zijn er zat. ATTO?
theforce81 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 10:55:
Let op, dit is topic is alleen voor ervaringen! Zie ook.
Als je een probleem hebt waar je niet uit komt, mag je uiteraard een topic in PMG openen.
Probeer het eerst zelf op te lossen. Lees altijd de handleiding en kijk op de support pagina van de fabrikant. Zoek ook eens met google, in de google groups en met de search van het forum. Ook de FAQ's van de diverse fora hebben veel oplossingen. Als een vraag al gesteld is, of hij is makkelijk zelf op te lossen of te vinden, dan is het niet de bedoeling dat deze hier gepost wordt. Wees duidelijk, geef aan wat je al geprobeerd hebt.

[ Voor 38% gewijzigd door |sWORDs| op 01-03-2007 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
-ErikE- schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:03:
[...]

dit kan je niet testen. Je schijf haalt namelijk LANG niet de 300MB/s, Het zal eerder rond de 140MB/s zijn. SATA2 is dan ook eigenlijk alleen nuttig door de stevigere connectors en de technische foefjes zoals NCQ enz en hot pluggen.
Met 140MB/s mag je wel heel erg blij zijn. Een seagate barracuda 7200.10 320GB haalt iets van 70MB/s een raptor misschien 100MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer.J
  • Niet online
|sWORDs| schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:44:
Ik denk dat beide dezelfde leverancier hebben en die door de voorraad rev1 en rev2 borden heen is.
Dus |sWORDs| heeft een DS4 rev. 3.3 bij Salland vandaan en Vads bij Azerty?

Toch vreemd als ze inderdaad beide dezelfde leverancier zouden hebben die dan gewoon rev. 3.3 levert. Aangezien ze bij Salland alleen een DS4 rev. 2.0 op de website hebben staan en bij Azerty geen revisie nummers willen/kunnen geven. Als die leverancier vanaf nu echt alleen rev. 3.3 zou kunnen leveren, dan zouden zowel Azerty als Salland gewoon kunnen garanderen dat ze rev. 3.3 leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Homer.J schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 18:05:
[...]

Dus |sWORDs| heeft een DS4 rev. 3.3 bij Salland vandaan en Vads bij Azerty?

Toch vreemd als ze inderdaad beide dezelfde leverancier zouden hebben die dan gewoon rev. 3.3 levert. Aangezien ze bij Salland alleen een DS4 rev. 2.0 op de website hebben staan en bij Azerty geen revisie nummers willen/kunnen geven. Als die leverancier vanaf nu echt alleen rev. 3.3 zou kunnen leveren, dan zouden zowel Azerty als Salland gewoon kunnen garanderen dat ze rev. 3.3 leveren?
Salland kan de rev2 niet meer leveren, ze ontvangen rev3.3. Azerty zegt niet dat ze geen rev 3.3 ontvangen, alleen dat ze niet garanderen welke revisie het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
|sWORDs| schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 18:19:
[...]

Salland kan de rev2 niet meer leveren, ze ontvangen rev3.3. Azerty zegt niet dat ze geen rev 3.3 ontvangen, alleen dat ze niet garanderen welke revisie het is.
Ja, let daar op indien je gaat bestellen (bij welke winkel dan ook!). Ik had namelijk in januari al mails uitgestuurd naar verschillende winkels, met de vraag of ze rev. 2.0 leverden van de DS4. Eind januari kreeg ik dan van Azerty en Salland de bevestiging dat ze 2.0 kregen.

Ik dus besteld en nog expliciet in het opmerkingenveld van de bestelling erbij vermeld dat ik rev. 2.0 van DS4 ontvangen wou.

Kreeg een week later alle meuk thuisgestuurd, waaronder doodleuk een rev. 1.0 moederbord :(
RMA aangevraagd, moederbord weer teruggestuurd, uitzoekwerk bij hun, etc. Kortom weer een week moeten wachten.

Toen kreeg ik dus rev. 3.3 toegestuurd! :+

Kortom, tip van de week: alvorens te bestellen, bel op en geef (ook per e-mail) expliciet aan dat je minstens rev. x.x wilt ontvangen. Zorg voor een schriftelijke (e-mail) bevestiging van hun kant dat ze je door jou gewenste revisie leveren. Dan zit je altijd safe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
|sWORDs| schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:05:
[...]

Met dit soort vragen kunnen je beter naar www.beginnersweb.nl gaan. Biosen en spd/Hyperthreading en harddisks heb je duidelijk geen kaas van gegeten en je niet in verdiept. Misschien moet je eerst alle faqs eens doorlezen?
  1. Je CPU heeft geen Hyperthreading, dus wat maakt het uit?
  2. Geheugen van auto af halen en met de hand instellen.
  3. Disk benchmark tools zijn er zat. ATTO?
[...]
<Off-topic> Ik begrijp "de regels", maar als ik met vragen zit m.b.t. mijn ervaringen omtrent mijn nieuwe moederbord, dan vind ik het persoonlijk het meest effectief om die vragen hier in dit topic te stellen. Hier zitten tenslotte allemaal personen die een Gigabyte-moederbord hebben en makkelijk een antwoord hadden kunnen geven op mijn vraag. Ik dacht dat we hier waren om elkaar te informeren en van elkaar te leren, hoe stom sommige dingen in jou ogen mogen klinken.

En i.p.v. de tekst die je hierboven schreef sWords, had je in nog minder regels aan mij een antwoord kunnen geven. Die inhoud van de url's van Tweakers waar je me naar verwijst ken ik (bovendien sterk verouderd) en daar staat niet een duidelijk overzicht van BIOS-instellingen om een bepaalde performance te krijgen.

Maar ik zal voortaan rekening houden met de regels. </off-topic>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04 13:11
Mijn DS4 is still going strong :)

Intel E6300 Conroe 1,86Ghz @2,3 Ghz (7x333 @stock voltage)
1Gb Kingston PC5300 CL5 geheugen (@667Mhz dus)

Ik weet zo even niet welke revisie van het mobo ik nu heb, maar het is een fijn bordje. Ik draai 40 graden idle zonder al te gekke dingen (Scythe Ninja cooler). Alleen de FSB is dus een beetje opgehoogd, zodanig dat het geheugen 1:1 kan lopen @ CL5.

Binnenkort even een harde schijfje kopen, zodat ik in RAID kan draaien, want dat is tenslotte waarom ik een DS4 wilde (oja, en de Firewire mogelijkheid :) ).

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-05 02:20
Als je de DS4 rev1 en rev3.3 bekijkt zie je dat bij de laatste de PATA connector haaks is, de silent pipe iets gewijzigd is en die koperen spoeltjes bji de geheugenbanks en south bride vervangen zijn. Ook 6 voedingsgevalletjes bij de silent pipe zijn anders. Geen idee hoe die heten :)

Afbeeldingslocatie: http://www.gigabyte.eu/FileList/Image/motherboars_productimage_ga-965p-ds4_big.jpg
rev 1.0.

Afbeeldingslocatie: http://www.gigabyte.eu/FileList/Image/motherboard_productimage_ga-965p-ds4_3.3_big.jpg
rev 2.0/3.3

Ik heb hoop morgen mijn DS4 met E6600 en Infinity binnen te krijgen. Kijken wat ik eruit kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Vads schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:53:
[...]

<Off-topic> Ik begrijp "de regels", maar als ik met vragen zit m.b.t. mijn ervaringen omtrent mijn nieuwe moederbord, dan vind ik het persoonlijk het meest effectief om die vragen hier in dit topic te stellen. Hier zitten tenslotte allemaal personen die een Gigabyte-moederbord hebben en makkelijk een antwoord hadden kunnen geven op mijn vraag. Ik dacht dat we hier waren om elkaar te informeren en van elkaar te leren, hoe stom sommige dingen in jou ogen mogen klinken.

En i.p.v. de tekst die je hierboven schreef sWords, had je in nog minder regels aan mij een antwoord kunnen geven. Die inhoud van de url's van Tweakers waar je me naar verwijst ken ik (bovendien sterk verouderd) en daar staat niet een duidelijk overzicht van BIOS-instellingen om een bepaalde performance te krijgen.

Maar ik zal voortaan rekening houden met de regels. </off-topic>
Daar staan wel links in naar tabellen met processoren en de features, waaronder HT. Daar staat ook dat hd's max 100MB/s pompen. Op pagina 44 van je manual staat precies welke twee waardes je moet veranderen voor je geheugen snelheid. In de startpost staan ook de features van je CPU en iets over fail safe spd instellingen. Met googlen/got search had je al je vragen ook kunnen beantwoorden. Tevens staan in mijn post ook de antwoorden op je vragen. Verder is al 10x aangegeven dat dit topic NIET voor vragen is. En als je niet snapt waarom, doe mij dan eens een plezier en lees deel 1 eens van begin tot eind door, dan zul je zien waarom dit soort posts en topic onleesbaar maken. Zelfs dit topic staat nu al helemaal vol met onzin. :'(

Verder begrijp ik wel dat je met vragen blijft zitten, maar doe dan iets meer moeite en maak een mooie post met je ervaringen en zet de vragen er onder, na te hebben gegoogled en vertel waar je al gekeken hebt. :)

[ Voor 21% gewijzigd door |sWORDs| op 02-03-2007 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer.J
  • Niet online
Vads schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:45:
[...]Kortom, tip van de week: alvorens te bestellen, bel op en geef (ook per e-mail) expliciet aan dat je minstens rev. x.x wilt ontvangen. Zorg voor een schriftelijke (e-mail) bevestiging van hun kant dat ze je door jou gewenste revisie leveren. Dan zit je altijd safe.
Probleem is alleen dat ik Azerty al gemailt heb en ze niet willen of kunnen zeggen welke revisie ze leveren. Dit zou bij elke levering anders kunnen zijn. Ik vrees dat het toch een gok blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-05 22:34

Fab1Man

Live life to the fullest

Homer.J schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 17:35:
[...]

Probleem is alleen dat ik Azerty al gemailt heb en ze niet willen of kunnen zeggen welke revisie ze leveren. Dit zou bij elke levering anders kunnen zijn. Ik vrees dat het toch een gok blijft.
En dan nog. Het is niet dat de ene revisie meer kan als de andere. Is misschien jammer als je 1.0 hebt, maar hij doet het even goed hoor. Geen officiële ondersteuning voor 1333FSB, daar gaat de wereld denk ik ook niet van onder. Dan de PATA Controller, die is dan plat en niet omhoog gezet... boeiend, als je geen sli of xfire draait maakt dat geen flikker uit. En dat de spoeltjes ingepakt zijn zorgt er niet voor dat ze het beter doen of zo.. Naar mijn idee maakt het niks uit, maar ik kan het fout hebben. Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
[...]

Bij Alternate in Ridderkerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Fab1Man schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 17:46:
[...]

En dan nog. Het is niet dat de ene revisie meer kan als de andere. Is misschien jammer als je 1.0 hebt, maar hij doet het even goed hoor. Geen officiële ondersteuning voor 1333FSB, daar gaat de wereld denk ik ook niet van onder. Dan de PATA Controller, die is dan plat en niet omhoog gezet... boeiend, als je geen sli of xfire draait maakt dat geen flikker uit. En dat de spoeltjes ingepakt zijn zorgt er niet voor dat ze het beter doen of zo.. Naar mijn idee maakt het niks uit, maar ik kan het fout hebben. Correct me if I'm wrong.
Ik heb idd ook de REV1 van de DS3. Ding doet precies wat hij moet doen, dus ik zie niet echt in wat er nog beter aan zou kunnen.

Ik snap daarom eerlijk gezegd ook niet dat mensen per se de rev3 willen hebben, er zit toch geen verschil in de planken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Terw_Dan schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 21:51:
[...]

Ik heb idd ook de REV1 van de DS3. Ding doet precies wat hij moet doen, dus ik zie niet echt in wat er nog beter aan zou kunnen.

Ik snap daarom eerlijk gezegd ook niet dat mensen per se de rev3 willen hebben, er zit toch geen verschil in de planken.
Klopt. Ik heb trouwens een klein vraagje. Als ik mijn Bus zet op 334*9 ipv 333*9 dan loopt mijn mem niet 1 op 1 meer met mijn proc. Zit hier een prestatie drop in of maakt het niks uit. Ik wil graag door de 3ghz gaan zegmaar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
DaannO schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 22:00:
[...]

Klopt. Ik heb trouwens een klein vraagje. Als ik mijn Bus zet op 334*9 ipv 333*9 dan loopt mijn mem niet 1 op 1 meer met mijn proc. Zit hier een prestatie drop in of maakt het niks uit. Ik wil graag door de 3ghz gaan zegmaar. :P
Als je FSB op 334 draait draait je geheugen ook oop 334, dus wel synchroon. De enige manier om je geheugen niet synchroon te draaien is door een hogere divider te kiezen dan 2. Je geheugen wordt dus gewoon overgeklokt in deze situatie!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
theforce81 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 09:04:
[...]

Als je FSB op 334 draait draait je geheugen ook oop 334, dus wel synchroon. De enige manier om je geheugen niet synchroon te draaien is door een hogere divider te kiezen dan 2. Je geheugen wordt dus gewoon overgeklokt in deze situatie!
Das duidelijk. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Holy crap wat is een Infinity toch moeilijk te plaatsen op de DS4!
Het goede nieuws voor iedereen die deze combinatie overweegt in een Cooler Master Centurion kast; HET PAST!

Maar hij zit niet lekker door die klote pinnetjes! Iemand had dat al eerder gezegd hier, ben ff vergeten wie, dacht bij mezelf het zal wel meevallen. Maar hij had gelijk :X
Ik maar binnenkort maar eens naar de gamma om wat boutjes en moeren te halen, want dit is zonde voor een cooler van 38 euro + ArticSilver5 van 5euro.
M'n temps zij echt praktisch hetzelfde als met de intel stock cooler, @2930 GHZ, E6600, standaard voltage, idle met TAT en CoreTemp schommelt het een beetje tussen de 35 en 39 graden. Load met Orthos tussen tegen de 60graden.

De pin in de hoek van de silent heatpipe is bovendien bijna niet dicht te draaien als je wat grote handen hebt, je komt er gewoon niet bij.
Het probleem met die pinnetjes is dat ze bij het doorklikken een geluid moeten maken, pas dan zit het echt goed. Bij de intel stock cooler met precies dezelfde soort pinnetjes ging dat dus prima, met die Infinity op de een of andere manier een stuk minder.
Zijn er mensen hier die de Infinity wel klemvast op het bord hebben gekregen?

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Nou ik heb mijjn e4300 en DS4 verkocht en draai nu met een P5N32-E SLI Plus en een e6600. 3.6 GHz op standaard voltages en ik ben nog niet op een max. Het bord kost nog maar 192,73 en is een echte aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik weet niet welke bios je gebruikt, maar als je de F10 bios pakt dan zie je gelijk op welke snelheid je mem draait. Op die manier kun je er zeker van zijn dat het sync draait.

Ik had mijn mem op ~750MHz staan en dat liep stabiel. Dat brengt dus nog een aardig potentieel op om boven de 3GHz uit te gaan komen. Enige nadeel dat ik verwacht is dat ik dan de Vcore omhoog moet gooien (gezien de cpu nu undervolt is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
|sWORDs| schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 12:28:
Nou ik heb mijjn e4300 en DS4 verkocht en draai nu met een P5N32-E SLI Plus en een e6600. 3.6 GHz op standaard voltages en ik ben nog niet op een max. Het bord kost nog maar 192,73 en is een echte aanrader!
Vertel, wat maakt die Asus nou precies beter dan de DS4? E6600@3,6GHz op standaard voltage lukte ook met mijn DS4 8)
Dat is ook niet zo gek, 3,6Ghz is "maar" 400x9, kwestie van in EasyTune5 de fsb verhogen, je hoeft dus niet eens de BIOS in, echt kinderspel. ;)
(Heb dat nu even verminderd todat ik m'n Infinty er weer goed opzit maar feit blijft dat met een E6600 400x9 op de meeste bordjes zonder probleem moet lukken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Tja, ik snap ook niet echt waarom je een Gigabyte door een Asus gaat vervangen. Gigabyte is kwalitatief niets mis mee (in mijn ervaring zelfs vele malen beter dan Asus). Verder is met een DS3 of DS4 ook prima te OCen en kost het bord toch een paar tientjes minder dan de Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
|sWORDs| schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 12:28:
Sorry, maar het is hier een GIGABYTE DS3, etc. ervaringen topic en geen Asus XXX. Graag on topic blijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Illidan schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 12:53:
[...]

Vertel, wat maakt die Asus nou precies beter dan de DS4? E6600@3,6GHz op standaard voltage lukte ook met mijn DS4 8)
Dat is ook niet zo gek, 3,6Ghz is "maar" 400x9, kwestie van in EasyTune5 de fsb verhogen, je hoeft dus niet eens de BIOS in, echt kinderspel. ;)
(Heb dat nu even verminderd todat ik m'n Infinty er weer goed opzit maar feit blijft dat met een E6600 400x9 op de meeste bordjes zonder probleem moet lukken).
Niets, alleen wil ik over stappen naar SLI.
Terw_Dan schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 12:54:
Tja, ik snap ook niet echt waarom je een Gigabyte door een Asus gaat vervangen. Gigabyte is kwalitatief niets mis mee (in mijn ervaring zelfs vele malen beter dan Asus). Verder is met een DS3 of DS4 ook prima te OCen en kost het bord toch een paar tientjes minder dan de Asus.
SLI is de enige reden.
theforce81 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 13:31:
[...]

Sorry, maar het is hier een GIGABYTE DS3, etc. ervaringen topic en geen Asus XXX. Graag on topic blijven!
Wilde toch even mee delen waarom ik hier niet meer ga posten. Gelukkig hou jij de boel ook netjes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Ik heb ook mijn S3 binnen, Azerty heeft mij een REV 1.0 gegeven.

Mijn andere hardware bestaat uit: e6300, Scythe Ninja RevB, 2GB kingstin 667Mhz, 7300GT

Ik heb de 6300 nu op 2,0Ghz lopen (286x7), en de temps zijn idle 44-46 graden en op vollast 63-66 graden (volgens TAT, speedfan ligt er 10 graden onder).
Ik heb hem ook even op 300x7 gehad maar toen liep ie tegen de 70 aan (TAT). Dat is nou niet echt iets om trots op te zijn volgens mij.
Met mijn geheugen 1:1 (multiplier 2,0) haal ik de 1M in 28 sec

Alles staat trouwens in een Antec NSK4400 kast, met de Ninja op 700RPM, en een 120MM outtake op low speed. Als koelpasta heb ik er Arctic Silver 5 op gesmeerd.

Maar al met al ben ik flink tevreden, de pc gaat sneller dan ik werk, wat heel anders was op mijn vorige Sempron 2400/512mb pc. Daar ging ik sneller dan dat de pc aankon >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Marcusso op 03-03-2007 22:39 ]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

S2801 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 22:36:
Ik heb ook mijn S3 binnen, Azerty heeft mij een REV 1.0 gegeven.

Mijn andere hardware bestaat uit: e6300, Scythe Ninja RevB, 2GB kingstin 667Mhz, 7300GT

Ik heb de 6300 nu op 2,0Ghz lopen (286x7), en de temps zijn idle 44-46 graden en op vollast 63-66 graden (volgens TAT, speedfan ligt er 10 graden onder).
Ik heb hem ook even op 300x7 gehad maar toen liep ie tegen de 70 aan (TAT). Dat is nou niet echt iets om trots op te zijn volgens mij.
Met mijn geheugen 1:1 (multiplier 2,0) haal ik de 1M in 28 sec
Waar heb je je vcore opstaan. Ik heb mijn E4300 nog een lagere Vcore gegeven, ook al draait het ding op 3GHz ipv de standaard 1800MHz. (en dan haal ik 24s 20s voor de 1M in superpi). Grote kans dat je de vcore nog wel wat naar beneden kan gooien wat weer gunstig is voor de temps :)

[edit]
24s doet hij default, 20s haal ik op 3GHz

[ Voor 3% gewijzigd door TERW_DAN op 04-03-2007 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Nu online
Terw_Dan schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 22:49:
[...]

Waar heb je je vcore opstaan. Ik heb mijn E4300 nog een lagere Vcore gegeven, ook al draait het ding op 3GHz ipv de standaard 1800MHz. (en dan haal ik 24s voor de 1M in superpi). Grote kans dat je de vcore nog wel wat naar beneden kan gooien wat weer gunstig is voor de temps :)
Vcore in BIOS staat op 1,325V, CPU-Z geeft 1,2V aan, Speedfan geeft Vcore1 1,2V en Vcore2 1,81V O-)

Op wat heb jij het staan dan?

[ Voor 4% gewijzigd door Marcusso op 03-03-2007 23:57 ]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Terw_Dan schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 22:49:
[...]

Waar heb je je vcore opstaan. Ik heb mijn E4300 nog een lagere Vcore gegeven, ook al draait het ding op 3GHz ipv de standaard 1800MHz. (en dan haal ik 24s voor de 1M in superpi). Grote kans dat je de vcore nog wel wat naar beneden kan gooien wat weer gunstig is voor de temps :)
Ik haal in Vista ook 24 en onder XP 20 sec. Opmerkelijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

S2801 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 23:28:
[...]

Vcore in BIOS staat op 1,325V, CPU-Z geeft 1,2V aan, Speedfan geeft Vcore1 1,2V en Vcore2 1,81V O-)

Op wat heb jij het staan dan?
Bij mij staat de vcore op 1,300 iets lager dus als default (maar wel met een OC van 1200MHz).
DaannO schreef op zondag 04 maart 2007 @ 01:29:
[...]

Ik haal in Vista ook 24 en onder XP 20 sec. Opmerkelijk verschil.
Ik haal trouwens 20s als hij op 3GHz draait. Dit uiteraard onder windows 2000. Vista wil ik niet eens testen, zal vast nog een stuk trager zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Kom ik gisteravond terug van vakantie, ligt daar keurig netjes een pakketje op mij te wachten. De DS-3 Rev. 3.3

Nu sta ik op het punt om de resterende onderdelen te bestellen, echter blijf ik even steken bij het geheugen. Eerst was ik van plan om voor OCZ te gaan maar gezien de vele slechte ervaringen met OCZ geheugen en de DS-3 doe ik dit toch maar niet.

Bij de shop waar ik wil bestellen is het eerstvolgende 2GB kitje een setje van Kingston (KHX6400D2LLK2/2G), dit zou probleemloos moeten werken icm de DS-3 echter vind ik het nogal duur. ( € 212)

Alternatief is GEIL (GX22GB6400DC, € 153) geheugen bij een andere shop. Over dit geheugen kan ik echtern niet al te veel vinden icm de DS-3. Google spuugt slechts 2 á 3 ervaringen uit (positief overigens). Op de lijst van JZelectronic staat dat het werkt met de DS-4, dit doet mij denken dat de DS-3 ook geen enkel probleem moet zijn. Maar misschien dat er hier iemand is die hetzelfde geheugen gebruikt om wat extra zekerheid te verschaffen ?

Een prijsverschil van €60 vind ik toch te fors om dan zomaar voor het Kingston geheugen te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
kingrichard47 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 19:51:
Kom ik gisteravond terug van vakantie, ligt daar keurig netjes een pakketje op mij te wachten. De DS-3 Rev. 3.3

Nu sta ik op het punt om de resterende onderdelen te bestellen, echter blijf ik even steken bij het geheugen. Eerst was ik van plan om voor OCZ te gaan maar gezien de vele slechte ervaringen met OCZ geheugen en de DS-3 doe ik dit toch maar niet.

Bij de shop waar ik wil bestellen is het eerstvolgende 2GB kitje een setje van Kingston (KHX6400D2LLK2/2G), dit zou probleemloos moeten werken icm de DS-3 echter vind ik het nogal duur. ( € 212)

Alternatief is GEIL (GX22GB6400DC, € 153) geheugen bij een andere shop. Over dit geheugen kan ik echtern niet al te veel vinden icm de DS-3. Google spuugt slechts 2 á 3 ervaringen uit (positief overigens). Op de lijst van JZelectronic staat dat het werkt met de DS-4, dit doet mij denken dat de DS-3 ook geen enkel probleem moet zijn. Maar misschien dat er hier iemand is die hetzelfde geheugen gebruikt om wat extra zekerheid te verschaffen ?

Een prijsverschil van €60 vind ik toch te fors om dan zomaar voor het Kingston geheugen te gaan...
Idd, RAM geheugen uitzoeken kan een ramp zijn. Treur niet, 2GB Crucial Ballistix PC5300, bij Komplett voor 193euro. Het is een van de beste geheugen reepjes op de markt, er zitten Micron chippies in, en je kunt dit geheugen dus verder overclocken dan eigenlijk zo'n beetje al het andere in deze prijsklasse. (overigens, was het OCZ compatibiliteits probleem niet alleen in het begin een issue?)

Uhh, heeft een van de mede Gigabyte eigenaren hier toevallig ervaring met het lappen van de cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Illidan schreef op maandag 05 maart 2007 @ 22:57:
[...]

Idd, RAM geheugen uitzoeken kan een ramp zijn. Treur niet, 2GB Crucial Ballistix PC5300, bij Komplett voor 193euro. Het is een van de beste geheugen reepjes op de markt, er zitten Micron chippies in, en je kunt dit geheugen dus verder overclocken dan eigenlijk zo'n beetje al het andere in deze prijsklasse. (overigens, was het OCZ compatibiliteits probleem niet alleen in het begin een issue?)

Uhh, heeft een van de mede Gigabyte eigenaren hier toevallig ervaring met het lappen van de cpu?
Ballistix zijn slecht leverbaar. Mijn ervaringen met komplett zijn ook niet al te best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Illidan schreef op maandag 05 maart 2007 @ 22:57:
[...]

Bedankt voor de tip. Dit zijn echter dan wel weer PC5300 reepjes, het liefst heb ik PC6400 voor een lekker overklok en misschien nog weer wat beter bruikbaar in de toekomst. De compatibiliteits problemen met OCZ geheugen kwamen inderdaad meer in het begin voor, maar op het OCZ support forum zijn er nog steeds redelijk wat mensen met problemen, ondanks dat de problemen volgens OCZ grotendeels opgelost zijn (met de rev 2 van het geheugen).

Ik heb toch besloten om de gok te wagen en ben voor het GEIL geheugen gegaan. Als het op de DS4 werkt moet het toch ook wel op de DS3 werken lijkt mij.

Zodra ik alles binnen heb zal ik wel laten weten of en hoe het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Je moet het uiteindelijk natuurlijk zelf weten, maar die Ballistix PC5300 klokken hoger over dan PC6400's in die prijsklasse. Check de DDR2 overclock topic eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Illidan schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 00:24:
Je moet het uiteindelijk natuurlijk zelf weten, maar die Ballistix PC5300 klokken hoger over dan PC6400's in die prijsklasse. Check de DDR2 overclock topic eens :)
Hmm op die fiets...maar goed, het spulletje is reeds besteld. Mocht het niet goed werken met de ds-3 dan kan ik altijd nog uitwijken naar die Ballistix modules. In principe zou pc6400 al genoeg headroom moeten bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Ik heb net mijn systeem in elkaar gezet:
  • Gigabyte DS4 rev3.3
  • E6600
  • 2x1gb OCZ pc6400 platinum rev2
  • Scythe Infinity
  • XFX 8800 GTS 320mb
  • 7200.10 320GB
Infinity past makkelijk op bord en mem boot ook gewoon op default bios.

Ben nog XP en Vista aan het installeren dus heb nog geen verdere ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
M411007 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 23:56:
Ik heb net mijn systeem in elkaar gezet:
  • Gigabyte DS4 rev3.3
  • E6600
  • 2x1gb OCZ pc6400 platinum rev2
  • Scythe Infinity
  • XFX 8800 GTS 320mb
  • 7200.10 320GB
Infinity past makkelijk op bord en mem boot ook gewoon op default bios.

Ben nog XP en Vista aan het installeren dus heb nog geen verdere ervaringen.
Wat zijn je temps met die Infinity en je DS4, en waarmee heb je dat gemeten? Ik heb namelijk ook deze combinatie, maar ik ben erg ontevreden over de plastic pinnetjes, was dus van plan om deze week te gaan modden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Ik heb Coretemp gebruikt om de temp te lezen. Nog niet gekeken wat deze onder load is maar idle staan ze gewoon op 33°C.

Systeem is wel fluisterstil :)
Ontzettend verschil met mijn oude 2400+ en GeForce6800 straaljager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
M411007 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 09:25:
Ik heb Coretemp gebruikt om de temp te lezen. Nog niet gekeken wat deze onder load is maar idle staan ze gewoon op 33°C.

Systeem is wel fluisterstil :)
Ontzettend verschil met mijn oude 2400+ en GeForce6800 straaljager.
33 is erg netjes voor idle temp.
Hoe heb je die Infinity in hemelsnaam goed strak op het moederbord gekregen, en dan vooral het pinnetje in de hoek van de silentpipe.? Ik kreeg hem echt bijna niet dichtgedraaid (ik heb grote handen, gewoon geen bewegingsruimte in die hoek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Nu online
Illidan schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 12:34:
[...]

33 is erg netjes voor idle temp.
Hoe heb je die Infinity in hemelsnaam goed strak op het moederbord gekregen, en dan vooral het pinnetje in de hoek van de silentpipe.? Ik kreeg hem echt bijna niet dichtgedraaid (ik heb grote handen, gewoon geen bewegingsruimte in die hoek).
Je hoeft ook niet te draaien, alleen drukken en dan zegt ie klik. Als je de cooler wilt demonteren moet je draaien. ;) ,

Althans, dat is mijn ervaring. Maar mijn temps met een e6300 op 100% zijn 65-68 graden icm een ninja, maar ik verdenk me ervan dat ik teveel koelpasta er op heb gedaan.

Ik heb er zeg maar de grootte van 5-7 rijstkorrels op liggen, hoeveel hebben jullie?

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

S2801 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 13:58:
[...]

Je hoeft ook niet te draaien, alleen drukken en dan zegt ie klik. Als je de cooler wilt demonteren moet je draaien. ;) ,

Althans, dat is mijn ervaring. Maar mijn temps met een e6300 op 100% zijn 65-68 graden icm een ninja, maar ik verdenk me ervan dat ik teveel koelpasta er op heb gedaan.

Ik heb er zeg maar de grootte van 5-7 rijstkorrels op liggen, hoeveel hebben jullie?
8)7 8)7 8)7
Dat is echt teveel, een druppeltje is al genoeg... Net zoveel als hier op het plaatje. 5-7 rijstkorrels is echt teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Nu online
Fab1Man schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 14:05:
[...]

8)7 8)7 8)7
Dat is echt teveel, een druppeltje is al genoeg... Net zoveel als hier op het plaatje. 5-7 rijstkorrels is echt teveel.
Ja zo'n idee had ik al :X

Maar zodoende leert men ;), en ik zal van de week maar is de boel schoonmaken en er minder pasta tussen gooien.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

S2801 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 14:08:
[...]

Ja zo'n idee had ik al :X

Maar zodoende leert men ;), en ik zal van de week maar is de boel schoonmaken en er minder pasta tussen gooien.
Succes ermee, en denk eraan, pak een oud bankpasje ofzo en smeer het geleidelijk uit zodat er een dun laagje ontstaat. Het hoeft dus zeker geen matsj te zijn :P :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Fab1Man schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 14:15:
[...]

Succes ermee, en denk eraan, pak een oud bankpasje ofzo en smeer het geleidelijk uit zodat er een dun laagje ontstaat. Het hoeft dus zeker geen matsj te zijn :P :X
Hmm, bovenstaande klopt als de bijde oppervlakken 100% recht zijn, wat helaas niet altijd het geval is. Het beste wat je kan doen is: eerst een dun laagje erop (met bankpas). Dan je koeler erop, even goed aandrukken en er weer afhalen. Als de past dan ook netjes op de koeler zit is het goed, als dat niet het geval is nog wat extra er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Jongens, ik heb de mod van Extreme Systems uitgevoerd,
en het werkt! E6600/DS4, ik zit nu naar m'n idle temps te kijken, 34C! (Start net 15 min geleden m'n pc weer op, alles is terug naar standaard snelheid). Was met de Intel box cooler zo'n 40-41 graden. Leuke is AS5 is nog niet eens goed ingewerkt :o
En dat in midi kast CM Centurion 532. Een 120 fan voor, op 5v, weinig toeren dus, en idem achter. Vrij doorsnee lucht circulatie dus.
Voor wie deze mod ook wil uitvoeren, gewoon doen, is makkelijker dan het lijkt. Achteraf bezien vindt ik hem persoonlijk zelfs makkelijker dan die plastic pinnetjes! De AS5 heb ik als dunne rechte streep aangebracht, zoals op de website van Arctic wordt aangegeven. Het leek mij een beetje weinig, dus heb ik er een plus teken van gemaakt ( + ) . Achteraf gezien was dat ene streepje wel voldoende, maar dat is voor een volgende keer, zo vindt ik het wel goed.

De bouten heb ik bij de Gamma vandaan. De maten die je bij de mod van Extreme Systems ziet zijn Amerikaanse/Engels maten, daar heb je weinig aan. De 4 bouten die je nodig hebt: M4x30. M4 is de doorsnede/dikte, 30 is de lengte.
Let op, M3 zal iets te dun zijn waardoor er speling zal onstaat, en M5 gaat niet door het moederbord, te dik. Verder flink wat sluitringetjes (in het engels heet dat ding een washer geloof ik) van 5 of 6 mm, en heel belangrijk dat je ook 4 nylon/rubber sluitinringetjes gebruikt zodat de ijzeren boutjes geen contact maken met het moederbord (ivm kortsluiting en dat soort enge dingen). In ieder geval, met 4 nylon/rubberen en voldoende gewone sluitringejes van 5 of 6mm, hoef je de veertjes van die mod-handleiding niet meer te gebruiken (die veertjes zijn namelijk ook niet makkelijk te vinden, en hebben verder ook geen meerwaarde).

Anyhow, ik ga ff verder spelen. Heeft een van de Gigabyte eigenaren hier met een Infinity touwens al een 2de fan erop geplaatst? Anandtech was erg te spreken over push-pull opstelling bij deze cooler, maar ik zie hier en daar reacties dat push-push eigenlijk nog beter is.
Maar een manier om het uit te vinden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207027

Weet iemand of een Arctic Freezer 7 Pro nog wat koelpasta nodig heeft? Meen me te herinneren dat er al wat op zat en dat lijkt ook te zijn volgens de onduidelijke handleiding.. Heb m'n mobo nog niet dus vroeg het me af ;).. En wat gebeurt er eigenlijk als je geheugen op je ds3 of ds4 plaatst dat draait op 1.9 - 2.1 V.Ik heb nergens het standaard voltage kunnen vinden maar dat gaat niet werken he? Ik was nl. van plan om voor OCZ geheugen te gaan vanwege de prijs/kwaliteitsverhouding (OCZ Platinum) maar als ik dan nog een reepje 'boot'geheugen moet kopen om het bios aan te passen ben ik natuurlijk nog duur uit.. Heeft iemand een tip hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Even een ander vraagje tussendoor, wie weet welk van de pinnen van de 4pins systemfan aansluiting op de ds3 de ground is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

bassie_ schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 22:53:
Even een ander vraagje tussendoor, wie weet welk van de pinnen van de 4pins systemfan aansluiting op de ds3 de ground is?
Dat is pin 1 (staat in de manual). Ook logisch, dat is ook de pin waar je de zwarte draad op prikt (en zwart is ground)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Terw_Dan schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 23:16:
[...]

Dat is pin 1 (staat in de manual). Ook logisch, dat is ook de pin waar je de zwarte draad op prikt (en zwart is ground)
Ok, moest het even zeker weten. Manual ligt niet echt binnen hand berijk. En downloaden gaat ook zo traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Eleet
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@S2801

volgens mij heb je gelijk zo'n 15 à 20°C minder als je maar een enkele rijstkorrel er op uitsmeert

Ik heb ook ook zo'n S3 1.0 en E6300 van azerty, wel dan met een scythe mine. Maar ik kan 'm op de S3 enkel monteren zodat hij naar de psu blaast, er zit nl. een condensator zit in de weg :(
Kun je de ninja dan wel anders monteren?

Trouwens m'n cpu draait hier op 2.8Ghz met 64°C na een half uur TAT full load, met (voorlopig) een enkele 8cm exhaust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Anoniem: 207027 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 19:45:
..En wat gebeurt er eigenlijk als je geheugen op je ds3 of ds4 plaatst dat draait op 1.9 - 2.1 V.Ik heb nergens het standaard voltage kunnen vinden maar dat gaat niet werken he? Ik was nl. van plan om voor OCZ geheugen te gaan vanwege de prijs/kwaliteitsverhouding (OCZ Platinum) maar als ik dan nog een reepje 'boot'geheugen moet kopen om het bios aan te passen ben ik natuurlijk nog duur uit.. Heeft iemand een tip hiervoor?
Ik heb dat geheugen in mijn DS4 en geen probleem. Standaard staat het geheugen voltage op auto en herkent dit geheugen gelijk. Ik heb hem daarna in bios op 1.95v gezet.

Ik heb een Infinity en een fan. Deze staat aan de geheugenkant (zelfs boven het eerste reepje). Zal als ik thuis ben kijken of er ruimte is voor een 2e fan, maar ik denk dat de heatpipe in de weg zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik heb deze week geprobeerd 2x een DS4 moederbord te bestellen in Duitsland bij www.bcom.de.
Niet leverbaar, andere winkels ook niet. Als je dan een beetje gaat speuren op het internet zie je dat de DS4 bijna nergens leverbaar is. Iemand een idee wat dit is? Inmiddels heb ik samen met een andere tweaker besloten voor de P5b Deluxe te gaan, bied namelijk dezelfde features. Maar toch vind ik het vreemd wat er nu bij Gigabyte loos is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211696

Ik heb een vraag/opmerking wat betreft de temperaturen.
Want ik denk dat hier veel misverstanden over zijn.

Ik heb een E6600 @ 2.7Ghz
Als ik met TAT een meting doe dan kom ik al snel op 67 graden Celsius (stressed). :X
TAT meet naar mijn mening alleen de temperatuur in de core met de
Tjunction sensoren. Dus niet met de Tcase sensor, die de temperatuur tussen de cores meet.

Hierdoor zullen een hoop mensen denken dat hun processor niet goed gekoeld word(waaronder ik tot voorkort).
In het progje Speedfan word ook de temperatuur van de CPU gemeten, wat volgens mij met de Tcase sensor gebeurt.
Met Speedfan is de CPU-temperatuur stressed 52 Celsius en temperatuur in de cores (net als TAT) 67 Celsius.

Kan iemand dit bevestigen? Want ik heb deze conclusie zelf getrokken.

bvd d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 211696 op 08-03-2007 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Eleet
  • Niet online
Hier staat het allemaal uitgelegt.

Even een quote:
"Intel's Thermal Case Maximum spec (Tc max) of 60c is the hot limit, 55c is warm, and 50c is safe."

Dus jouw temperatuur zou veilig zijn maar toch wel redelijk warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211696

Sir_Eleet schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 17:04:
Hier staat het allemaal uitgelegt.

Even een quote:
"Intel's Thermal Case Maximum spec (Tc max) of 60c is the hot limit, 55c is warm, and 50c is safe."

Dus jouw temperatuur zou veilig zijn maar toch wel redelijk warm.
Top d:)b daar hebben we wat aan.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Verschil tussen Tcase en Tjunction is volgens dat artikel 15C, bij ligt dat verschil rond de 10/11C. Bios temp/EasyTune5 temp is idle 25C, wat volgens mij dus de Tcase is, en CoreTemp is idle 35/35C, wat dus Tjunction is. TAT is 37/36C, ook Tjunction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Net even gechecked en volgens mij zit de fan van de Infinity koeler net boven de heat pipe, dus een dual of quad fan opstelling zou moeten kunnen.

Ook voor het eerst overgeklokt en 9x333 geeft hij stressed temperaturen van 52 graden. Is toch best redelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Anoniem: 211696 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 14:54:
Ik heb een vraag/opmerking wat betreft de temperaturen.
Want ik denk dat hier veel misverstanden over zijn.

Ik heb een E6600 @ 2.7Ghz
Als ik met TAT een meting doe dan kom ik al snel op 67 graden Celsius (stressed). :X
TAT meet naar mijn mening alleen de temperatuur in de core met de
Tjunction sensoren. Dus niet met de Tcase sensor, die de temperatuur tussen de cores meet.

Hierdoor zullen een hoop mensen denken dat hun processor niet goed gekoeld word(waaronder ik tot voorkort).
In het progje Speedfan word ook de temperatuur van de CPU gemeten, wat volgens mij met de Tcase sensor gebeurt.
Met Speedfan is de CPU-temperatuur stressed 52 Celsius en temperatuur in de cores (net als TAT) 67 Celsius.

Kan iemand dit bevestigen? Want ik heb deze conclusie zelf getrokken.

bvd d:)b
startpost:
Core 2 Duo's hebben 3 sensoren, één Tcase sensor tussen de cores en twee Tjunction sensoren (één in elke core). In de Core 2 Duo tabel zie je de thermal specification staan, dit is de maximale Tcase temperatuur (E4300 en E6300 61.4c, E6600 60.1c, X6800 60.4c). In de regel is Tjunction 15 graden hoger dan Tcase en 1 tot 3 graden verschil tussen de cores is normaal. Aan te bevelen is onder full load zo'n 10 graden van de thermal specification te blijven, Gigabytes speedfan lijkt te streven naar 5 graden lager. Wordt de processor 5 graden warmer dan de thermal specification dan gaat deze throttle-en, 10 graden warmer zorgt voor een shutdown. Er zijn problemen bekend met de temperatuur weergave van de e4300 in TAT en deze waardes zijn dus niet betrouwbaar.
Aangezien TAT twee core temperaturen meet gaat dat natuurlijk over Tjunction.

[ Voor 36% gewijzigd door |sWORDs| op 08-03-2007 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smason
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-05 09:03
Deze week een GigaByte DS4 en nog wat andere meuk besteld bij Azerty.

Had expliciet gevraagd naar een rev 3.3 maar dat konden ze niet garanderen. Het pakje is net aangekomen, en jammer genoeg is het toch een rev 2.0.

Maar het enige dat de rev. 3.3 meer heeft is gewoon een nieuwere BIOS out-of-the-box die FSB1333 ondersteunt, toch? Dus als ik mijn 2.0 flash naar de nieuwste versie is er geen verschil meer met een rev 3.3?

Ik zou eventueel RMA kunnen aanvragen, maar daar zullen ze wel moeilijk over doen.

Nuja, ervaringen komen eraan als heel de boel geinstalleerd is, maar ben dus nog aan het twijfelen wat te doen met de revisie die ik gekregen heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

smason schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 09:00:
Deze week een GigaByte DS4 en nog wat andere meuk besteld bij Azerty.

Had expliciet gevraagd naar een rev 3.3 maar dat konden ze niet garanderen. Het pakje is net aangekomen, en jammer genoeg is het toch een rev 2.0.

Maar het enige dat de rev. 3.3 meer heeft is gewoon een nieuwere BIOS out-of-the-box die FSB1333 ondersteunt, toch? Dus als ik mijn 2.0 flash naar de nieuwste versie is er geen verschil meer met een rev 3.3?

Ik zou eventueel RMA kunnen aanvragen, maar daar zullen ze wel moeilijk over doen.

Nuja, ervaringen komen eraan als heel de boel geinstalleerd is, maar ben dus nog aan het twijfelen wat te doen met de revisie die ik gekregen heb :)
Rev3.3 doet out of the box idd 1333FSB, maar een rev2.0 doet dat met de nieuwere bios ook, dus wat dat betreft zou ik het ding niet eens gaan RMAen, het is maar een bios die je zelf ook kunt updaten.

Ik snap sowieso het gedoe om revisies niet, ik zie niet in waarin een rev1.0 slechter zou zijn dan een rev3.3, de borden zijn identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Terw_Dan schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 09:58:
[...]

Rev3.3 doet out of the box idd 1333FSB, maar een rev2.0 doet dat met de nieuwere bios ook, dus wat dat betreft zou ik het ding niet eens gaan RMAen, het is maar een bios die je zelf ook kunt updaten.

Ik snap sowieso het gedoe om revisies niet, ik zie niet in waarin een rev1.0 slechter zou zijn dan een rev3.3, de borden zijn identiek.
De borden zijn niet identiek (1.0 vs 2.0). Layout is anders en pcb ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

|sWORDs| schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 10:31:
[...]

De borden zijn niet identiek (1.0 vs 2.0). Layout is anders en pcb ook.
Maar niet drastisch dat je een RMA gaat aanvragen. Het ENIGE dat verschilt is dat de IDE Connector gekanteld is. Zelfs de heatpipes, zie de Survey van Frank Knopers op tweakers.net, zijn identiek. Dus als je het voor die IDE connector doet vind ik je persoonlijk heel zielig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Fab1Man schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:51:
[...]

Maar niet drastisch dat je een RMA gaat aanvragen. Het ENIGE dat verschilt is dat de IDE Connector gekanteld is. Zelfs de heatpipes, zie de Survey van Frank Knopers op tweakers.net, zijn identiek. Dus als je het voor die IDE connector doet vind ik je persoonlijk heel zielig...
Tja, in mijn ogen is het dan identiek. De features van beide borden komen namelijk precies overeen. Dat de P-ATA IDE connector iets anders staat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209642

Ik heb sinds gisteren mijn gigbyte ds3 (rev3.3) boardje binnen.

In het bios bij pchealth zag ik staan dat er meerdere opties gekozen kunnen worden voor de snelheid van de cpu fan.
Ik wil wel gaan overclocken, max tot 400 fsb (als het haalbaar is)
wat raden jullie voor settings aan hier?
laten jullie dit regelen door je bios, dus processor wordt warmer, bios laat fan harder blazen. of hebben jullie dit altijd op fullspeed(disabled)

system specs:
e6600 c2d
freezer pro 7 cooler
kingston 6400 800 mhz mem
asus en8800 gts video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Eleet
  • Niet online
disable fan speed control in bios dan draait je fan normaalgezien altijd op max

//edit
sorry ik had je post niet helemaal goed gelezen :$
Op automatisch zetten moet in principe gewoon goed werken en is mss handig als je een fan hebt die fullspeed teveel geluid maakt oid, maar dan heb je wss wel een iets slechtere airflow door je case.

[ Voor 74% gewijzigd door Sir_Eleet op 09-03-2007 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

De fanspeed control staat bij mij gewoon aan. CPU wordt namelijk nooit echt heel erg warm bij normaal gebruik en ook niet als ik erop game, dus dan hoeft de cpu fan van mij echt niet altijd op volle toeren te draaien.
Combineer dit met zo'n Arctic Freezer en het komt er op neer dat het ding onhoorbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar is dat ook nodig? is eigenlijk de vraag!
of kan de bios de snelheid van je fan uitstekend regelen?

Edit: ok, thnx Terw_Dan

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 209642 op 09-03-2007 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Jongens,
zojuist ff Orthos een minuutje of 10 gedraaid, DS4/E6000, voltage iets verhoogd, 1.380 ipv stock 1.325, 400x8 (3200 MHz), fsb:mem = 1:1.
62 graden Speedfan en CoreTemp (beide dus Tjunction). Dit met een Infinity. Hebben jullie ook iets soortgelijks?
M'n idle temp ligt nu rond de 36/37 graden Speedfan/Coretemp. Had eigenlijk gehoopt Idle rond de 30 graden Tjunction te komen met die Infnity vastgeschroefd, maar dat zit er volgens mij niet in.
SuperPi test met deze snelheid, 1M: 16.172 sec, dat is dan weer oke lijkt me. maar alleen de temps zitten me dus nog steeds een beetje dwars. Het kan aan de hoeveelheid AS5 liggen, ik heb er dit op gezet: +
in plaats van: I , zoals dat op de website van Arctic wordt aangegeven.
(Heeft iemand hier ervaring met lappen? :/

Dokus79,
probeer die snelheid eerst door de bios te regelen, lagacy/voltage. Dan kun je dat met de smartfan in EasyTune5 verder regelen. Bijv dat als de temp onder de 35graden ligt hij maar op 80% van z'n rpm's zit, boven de 40graden 100%, en alles daartussen regelt smartfan zelf.
(Als dat tegenvalt zet je de fan lekker op disabelt in je bios, maar dan heb je waarschijnlijk wel meer geluidsoverlast)

[ Voor 20% gewijzigd door Illidan op 10-03-2007 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt ja, full speed hoor je de fan toch aardig blazen

ben er ook nog niet helemaal uit wat nou het verschil is tussen bios regelt, legacy of die intel optie.

merk wel dat op de intel optie de fan standaard iets sneller draait.

nou ja, ff testen maar :)
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste