Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:32
TheVMaster schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:02:
[...]

Ik heb Lights Out ook gekocht, maar eh...gaat hij ook aan als een mediaplayer een share probeert te benaderen? :-) Ik neem aan van wel aangezien het beanderen van de Remote Access website er ook voor zorgt dat hij aan gaat, maar dan moet ik het toch maar eens gaan inregelen....dat hij dus uit gaat.. :+
Dat weet ik niet of je WHS ook aan gaat als een mediaplayer een share probeeert te benaderen. Ik verwacht van wel. Ik zou het gewoon proberen. :) En anders moet je regelen dat je mediaplayer een magic packet stuurt of je remote access website opent. Ik heb zelf een HTPC met W7 waarop de Lights Out client geïnstalleerd is dus als ik iets via mijn HTPC wil afspelen dan gaat mijn WHS ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Ik heb LightsOut ook aangeschaft hoor, meteen nadat ik WHS geinstalleerd had. En daar ben ik op zich heel tevreden over. In huis lukt het zonder moeite om het ding aan te laten gaan, als ik een pc aanzet gaat de WHS ook meteen aan.

Maar van buiten wil het met geen mogelijkheid lukken. Ik ben ook al het nodige aan het klussen geweest met UDP poorten 7-9 in zowel modem als router. Direct van modem forwarden naar static ip van server, modem forwarden naar router en van daaruit forwarden naar server, poorten helemaal open in modem en forwarden vanaf router. Ik heb van alles geprobeerd wat dat betreft.
Ik kan magic pakets verzenden als een malle maar hij reageert nergens op. Aan het einde van de rit zal het vast ergens liggen tussen de Davolink van Tele2, mijn DIR-855 en de Cisco SLM2008, dus eigenlijk moet ik die er eens stuk voor stuk tussen uit slopen om te zien waar het nou precies zit. Ik verwacht niet in de Cisco of Dir-855 want intern heb ik dus geen probleem. Maar goed, ik moet het maar eens los gaan trekken binnenkort denk ik

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Rupie schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:19:
Ik heb LightsOut ook aangeschaft hoor, meteen nadat ik WHS geinstalleerd had. En daar ben ik op zich heel tevreden over. In huis lukt het zonder moeite om het ding aan te laten gaan, als ik een pc aanzet gaat de WHS ook meteen aan.

Maar van buiten wil het met geen mogelijkheid lukken. Ik ben ook al het nodige aan het klussen geweest met UDP poorten 7-9 in zowel modem als router. Direct van modem forwarden naar static ip van server, modem forwarden naar router en van daaruit forwarden naar server, poorten helemaal open in modem en forwarden vanaf router. Ik heb van alles geprobeerd wat dat betreft.
Ik kan magic pakets verzenden als een malle maar hij reageert nergens op. Aan het einde van de rit zal het vast ergens liggen tussen de Davolink van Tele2, mijn DIR-855 en de Cisco SLM2008, dus eigenlijk moet ik die er eens stuk voor stuk tussen uit slopen om te zien waar het nou precies zit. Ik verwacht niet in de Cisco of Dir-855 want intern heb ik dus geen probleem. Maar goed, ik moet het maar eens los gaan trekken binnenkort denk ik
In eerste instantie had ik in mijn Sitecom router ook een UDP port geforward en toen kon ik ook magic packets sturen wat ik wilde, de WHS ging niet aan. Vervolgens heb ik via de virtual server in mijn router de port geforward en de 'gewone' port forward eruit gehaald. Vanaf dat moment werkt het bij mij. En zoals ik al eerder zei, ik hoef nu alleen de remote access website op te vragen en mijn WHS gaat al aan. Ik houd de magic packet optie wel achter de hand mocht het aanzetten via remote access website niet werken, maar op zich heb ik de magic packet niet nodig.
Misschien heb je in jouw router ook een optie om een virtual server in te stellen. Die luistert namelijk naar internetverkeer.

Overigens gebruik ik deze site voor magic packet: http://www.depicus.com/wake-on-lan/woli.aspx
Wanneer ik wolgui of wolcmd probeerde dan ging mijn WHS ook niet aan. Via bovenstaande website ging mijn WHS v1 (HP X510) wel aan en ook via de remote access website. Of HP moet een script in de website ingebouwd hebben die ook een magic packet stuurt, maar dat denk ik niet. Het zal straks met de standaard remote access website van WHS 2011 ook wel werken.

[ Voor 10% gewijzigd door Sonicfreak op 12-04-2012 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Ik heb hem in de modem op zowel portforward als op virtual server gehad. Het gekke is dus ook dat hij alle andere zaken als remote access website, StreamToMe et cetera wel van buiten werken als de server eenmaal aan staat. Die poorten staan ook allemaal als virtual server in de modem naar het ip van de server. Maar als ik WOL op dezelfde manier pak verdomt ie het.

Ik heb trouwens de app van depicus op mijn iphone staan, maar tot op heden dus geen succes daarmee. iNet WOL ook geprobeerd maar ook die geeft geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Sonicfreak schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:45:
[...]

Dat weet ik niet of je WHS ook aan gaat als een mediaplayer een share probeeert te benaderen. Ik verwacht van wel. Ik zou het gewoon proberen. :) En anders moet je regelen dat je mediaplayer een magic packet stuurt of je remote access website opent. Ik heb zelf een HTPC met W7 waarop de Lights Out client geïnstalleerd is dus als ik iets via mijn HTPC wil afspelen dan gaat mijn WHS ook aan.
Hmm.. Ik heb ook LightsOut, maar m'n WHS 2011 gaat niet aan als ik naar de website ga.
Kan het vanuit sluimerstand, of moet het vanaf slaapstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waspoeder
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 19:56
Ik heb mijn spanned volume uit mijn windows 7 desktop verhuisd naar mijn windows media server (hp microserver n36l)

maar die heeft em zodanig bewerkt dat de volume niet meer werkt, ook in de windows 7 omgeving niet

Nu alles maar aan het recoveren met software (1.5 tb) om daarna via netwerk naar whs gestuurd te worden

kost me heel het weekend wel
tot nu toe zijn mijn ervaringen met whs niet positief :D

Maaaar als ik straks alles in orde heb, kan ik dan in de map d:\servershares\videos\ daar een snelkoppeling naar 2 andere schijven doen zodat ze wel in 1 share gezien worden ?

edit : Ik heb whs 2011 erweer afgehaald
de n36L is te zwak om normale snelheden te halen, heb nu windows 7 erop gezet en die loopt normaal, wel zonde

[ Voor 11% gewijzigd door waspoeder op 15-04-2012 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
waspoeder schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 19:45:
edit : Ik heb whs 2011 erweer afgehaald
de n36L is te zwak om normale snelheden te halen, heb nu windows 7 erop gezet en die loopt normaal, wel zonde
Huh, mijn N36L (met 4Gb geheugen) werkt meer dan prima met WHS2011! Is daar echt niet te zwak voor, moet iets mis hebben gezeten in je installatie. Heb er naast WHS2011 crashplan, subsonic, itunes, fingerprint, airvideoserver en zo nu en dan nog handbrake/downloads op lopen, allemaal zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waspoeder
troftnom schreef op zondag 15 april 2012 @ 10:39:
[...]

Huh, mijn N36L (met 4Gb geheugen) werkt meer dan prima met WHS2011! Is daar echt niet te zwak voor, moet iets mis hebben gezeten in je installatie. Heb er naast WHS2011 crashplan, subsonic, itunes, fingerprint, airvideoserver en zo nu en dan nog handbrake/downloads op lopen, allemaal zonder problemen.
In de mijne zit 2 gb geheugen. Maar dat zou toch genoeg moeten zijn.
Ik was van een desktop share naar de n36l toe aan het kopieeren via de whs omgeving
De transfer liep terug van 90 mb/s naar 20 max en als ik ondertussen op start menu drukte bijvoorbeeld duurde het 30 seconden voordat het geopend werd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Met W7 kopieert hij wel sneller dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waspoeder
troftnom schreef op zondag 15 april 2012 @ 17:47:
Met W7 kopieert hij wel sneller dan?
Jawel dan haal ik 50 tot 80 mb/s daarom denk ik dat het aan whs 2011 ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
JPtjee007 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 17:29:
[...]

Hmm.. Ik heb ook LightsOut, maar m'n WHS 2011 gaat niet aan als ik naar de website ga.
Kan het vanuit sluimerstand, of moet het vanaf slaapstand?
Ik heb in Ligths Out ingesteld dat de server na 10 minuten inaciviteit in suspend mode gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waspoeder
Ik ga het nog een poging geven
Misschien dat ik anders 8gb ram ga kopen (30 euro)

ik wil graag whs :)

[ Voor 72% gewijzigd door waspoeder op 15-04-2012 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Rupie schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 21:11:
Ik heb hem in de modem op zowel portforward als op virtual server gehad. Het gekke is dus ook dat hij alle andere zaken als remote access website, StreamToMe et cetera wel van buiten werken als de server eenmaal aan staat. Die poorten staan ook allemaal als virtual server in de modem naar het ip van de server. Maar als ik WOL op dezelfde manier pak verdomt ie het.

Ik heb trouwens de app van depicus op mijn iphone staan, maar tot op heden dus geen succes daarmee. iNet WOL ook geprobeerd maar ook die geeft geen resultaat.
Heb je in Lights Out ingesteld dat je WHS in suspend mode gaat na een bepaalde tijd inactiviteit? Ik heb dat namelijk wel gedaan en ik denk dat het daarom werkt. Ik heb het net geprobeerd, maar het werkt niet als ik kies voor shut down in plaats van suspend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waspoeder
Net interne transfer gedaan en 1.9 van de 2 gb ram was al in gebruik.
Morgen ritje alternate :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Sonicfreak schreef op zondag 15 april 2012 @ 18:53:
[...]

Ik heb in Ligths Out ingesteld dat de server na 10 minuten inaciviteit in suspend mode gaat.
Hmm.. Dat lijkt me niet best voor de harddisks. Kan je beter 20 of 30 minuten nemen denk ik zo.
Of je moet hem niet regelmatig gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
waspoeder schreef op zondag 15 april 2012 @ 22:44:
Net interne transfer gedaan en 1.9 van de 2 gb ram was al in gebruik.
Morgen ritje alternate :)
Bij mij gebruikt hij met 4GB bij een interne transfer 1,97 -> 2,06 GB in gebruik.
Dus 4GB is toch wel aan te raden inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
JPtjee007 schreef op maandag 16 april 2012 @ 14:00:
[...]

Hmm.. Dat lijkt me niet best voor de harddisks. Kan je beter 20 of 30 minuten nemen denk ik zo.
Of je moet hem niet regelmatig gebruiken.
Dat maakt voor de hard disks niets uit. De WHS gaat na 10 minuten inactiviteit pas in suspend mode. Dat wil zeggen als een van mijn PC's uit of in sluimerstand gaat, pas daarna gaat na 10 minuten de WHS ook in suspend mode. En overigens is 10 minuten de standaard instelling in Lights Out. Lijkt mij dat daar wel eerst over nagedacht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Sonicfreak schreef op maandag 16 april 2012 @ 14:13:
[...]

Dat maakt voor de hard disks niets uit. De WHS gaat na 10 minuten inactiviteit pas in suspend mode. Dat wil zeggen als een van mijn PC's uit of in sluimerstand gaat, pas daarna gaat na 10 minuten de WHS ook in suspend mode. En overigens is 10 minuten de standaard instelling in Lights Out. Lijkt mij dat daar wel eerst over nagedacht is.
Ooh, na 10 minuten inactiviteit van PC's. Ik dacht inactiviteit van de server. Dan maakt het inderdaad niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Gister nog een paar uur aan het klooien geweest en uiteindelijk werkt nu dan alles naar behoren. WOL via de Davolink laten lopen lijkt eigenlijk niet fatsoenlijk te werken, als je gaat googlen kom je toch heel wat mensen met problemen tegen. Via dit topic ben ik toch op het goede spoor gekomen.
Wat ik nu gedaan heb is dat ik de Davolink eigenlijk alleen gebruik als modem. Dit had ik al eerder geprobeerd, maar dit kreeg ik nooit lekker aan de praat. De Davolink heeft maar heel beperkte instellingen (even de DHCP uitzetten is er bijvoorbeeld niet bij) en de Dir-855 wilde op de WAN poort nooit echt praten met de Davolink. Waarom het dan nu wel werkt is mij niet helemaal duidelijk eigenlijk. Wat er wel mee te maken heeft is dat de dir-855 op de WAN poort verwacht dat je de gegevens van je provider ingeeft. Maar je wil de WAN poort niet direct verbinden naar je provider maar naar de Davolink. Uiteindelijk blijkt dat je de internet connection van de dir-855 op 'Dynamic ip (DHCP)' moet zetten en dat je dan enkel de DNS servers van je provider in moet vullen. Zelf had ik verwacht dat hij op een static ip (van het modem) zou moeten staan.

Omdat de DHCP van de Davolink niet uitgeschakeld kan worden heeft deze nu een range van .0.1 t/m .0.7 (.0.1 t/m .0.5 zijn standaard gereserveerd voor de Davolink, .0.6 is de router). DMZ in de davolink staat op het IP van de dir-855. De lan kant van de dir-855 heb ik nu in de .1.x range hangen. De virtual servers zijn ingesteld op de dir-855 en alles werkt ineens als een zonnetje, ook als de server een paar uur uit gestaan heeft. Kost wat moeite maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Goed om te horen dat het nu werkt bij jou! Ik heb zelf niet zo'n ingewikkelde configuratie hoeven doen aangezien ik een Genexis modem heb en die heeft helemaal geen DHCP server. Het was bij mij alleen een kwestie van mijn Sitecom router configureren en het werkt.
Nu werkt het op dit moment even niet omdat ik mijn homeserver.com domein veranderd heb. Ik kan nu niet meer bij mijn remote access website komen. Ik heb het domein gisteravond veranderd en ik denk dat de wijziging nog even gesynchroniseerd moet worden. Of zou dit direct doorgevoerd moeten worden?

Edit: Ik heb de domeinnaam gereleased en daarna opnieuw geconfigureerd. Het werkt nu allemaal weer. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Sonicfreak op 18-04-2012 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn server zo geïnstalleerd dat die aangaat als ik mijn HTPC aanzet. Dat gebeurd ook, maar als ik dan een map wil openen terwijl de HTPC 'uit' is geweest moet ik eerst inloggen. Als de HTPC alleen in slaapstand heeft gestaan hoeft dat niet. (hij staat meestal in 'sleep')

Bij mijn gewone PC hoeft dat niet, de server gaat niet automatisch aan, maar als ik 'm met Lights-out in het systeemvakje aan zet, kan ik ook meteen overal bij. Ik hoef alleen in te loggen als ik het Dashboard wil openen.

Nu zal ik wel ergens iets niet goed hebben ingesteld, maar ik kom er niet achter wat.

Ik heb overigens Lights-out niet gekocht, maar meende dat de freeware me ook voldoende mogelijkheden zou bieden. Het gekke is dat het automatisch aanzetten van de server niet ondersteund zou worden in de freeware versie (vakje waarin het vinkje moet is niet te gebruiken), maar hij heeft de oude instelling wel 'onthouden' en dat functioneerd nog gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:21:
Ik heb mijn server zo geïnstalleerd dat die aangaat als ik mijn HTPC aanzet. Dat gebeurd ook, maar als ik dan een map wil openen terwijl de HTPC 'uit' is geweest moet ik eerst inloggen. Als de HTPC alleen in slaapstand heeft gestaan hoeft dat niet. (hij staat meestal in 'sleep')
Volgens mij moet je dan op je HTPC instellen dat er automatisch ingelogd wordt. Dit doe je via Start -> Uitvoeren... -> typ het commando 'control userpasswords2' -> selecteer je account en vink de optie 'Gebruikers moeten een gebruiksnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnun gebruiken' uit.
Dit heb ik bij mijn HTPC ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Ik zou het in eerste instantie ook zoeken in je useraccount. Wel exact dezelfde user op je HTPC als op de server? Met hetzelfde wachtwoord?
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:21:
Het gekke is dat het automatisch aanzetten van de server niet ondersteund zou worden in de freeware versie (vakje waarin het vinkje moet is niet te gebruiken), maar hij heeft de oude instelling wel 'onthouden' en dat functioneerd nog gewoon.
Het kan natuurlijk ook zijn dat het dus stiekem niet helemaal goed functioneert met de freeware versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waspoeder
Na 2 avonden beetje proberen werkt hij naar behoren
2 gig is echt veels te weinig, nu draait hij met sabnzb sickbeard en autosub op de achtergrond en draait naar behoren.

Alleen raar dat ik maar 4 van de 8 geinstalleerde ram kan gebruiken maar dat kan ook aan me hp n36l liggen.

Weet iemand hoe je de standaard servermappen kan verbergen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sonicfreek
Bedoel je de useraccount van de HTPC zelf? Op mijn HTPC gebruik ik geen user account, in ieder geval niet via zo'n inlog bij het opstarten

@ Rupie
De HTPC heet in het hele netwerk hetzelfde.
Als ik, na opstarten, inlog doe ik dat met dezelfde gegevens die ik op de server heb ingevoerd.

Dat is juist het gekke: het lijkt alsof of het wachtwoord niet onhouden wordt óf dat die niet automatisch inlogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 22:11:
@Sonicfreek
Bedoel je de useraccount van de HTPC zelf? Op mijn HTPC gebruik ik geen user account, in ieder geval niet via zo'n inlog bij het opstarten

@ Rupie
De HTPC heet in het hele netwerk hetzelfde.
Als ik, na opstarten, inlog doe ik dat met dezelfde gegevens die ik op de server heb ingevoerd.

Dat is juist het gekke: het lijkt alsof of het wachtwoord niet onhouden wordt óf dat die niet automatisch inlogt.
Ik bedoel inderdaad het useraccount op de HTPC. Dit useraccount moet hetzelfde zijn als op je WHS met hetzelfde wachtwoord.
Als je wachtwoord niet goed onthouden wordt dan kun je het beste je wachtwoord opnieuw instellen op je HTPC. Eventueel even het wachtwoord uit de Windows-kluis halen. Dit doe je via Configuratiescherm -> Gebruikersaccounts -> Referentiebeheer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sonicfreak schreef op donderdag 19 april 2012 @ 08:50:
[...]

Ik bedoel inderdaad het useraccount op de HTPC. Dit useraccount moet hetzelfde zijn als op je WHS met hetzelfde wachtwoord.
Ik gebruik hier helemaal geen wachtwoord.

Overigens wees mijn vrouw me er op dat via explorer de server en de mappen gewoon in "netwerk" te benaderen zijn.
Ik snap er steeds minder van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Je hebt de mappen ook gekoppeld als netwerkschijven dan? In dat geval moet je eens kijken naar de optie die in XP 'verbinding maken via een andere gebruikersnaam' heet in het scherm waar je de netwerkschijf kunt koppelen.

Maar wat mij nog steeds niet duidelijk is: heeft die user op de server nou wel een wachtwoord? En de user op de HTPC niet?

Als je de HTPC uit gehad hebt en je wil naar de map moet je inloggen geef je aan. Hoef je daar geen wachtwoord in te geven dan? Ik was in de veronderstelling dat dat soort dingen alleen werken als je een wachtwoord ingesteld hebt. En als je op de HTPC geen wachtwoord hebt op die user en diezelfde user heeft dat wel op de server is dat je probleem denk ik ;) Als je op de HTPC een userA hebt zonder wachtwoord, en je hebt op de server userA met een wachtwoord is dat volgens mij wat je dwars zit. Kwestie van een wachtwoord instellen op de user op de HTPC en er voor zorgen dat hier niet om gevraagd wordt bij het aanmelden (via de stappen in Sonicfreak in "[WHS] Windows Home Server ervaringen topic")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 14:56:
[...]

Ik gebruik hier helemaal geen wachtwoord.

Overigens wees mijn vrouw me er op dat via explorer de server en de mappen gewoon in "netwerk" te benaderen zijn.
Ik snap er steeds minder van.
Als het goed is heb je een account met wachtwoord op je HTPC en een account met dezelfde naam en wachtwoord op je WHS. Dat je vrouw via Explorer bij de server en de mappen kan komen, zal waarschijnlijk zijn omdat zij dat wel heeft. Of je hebt iedereen rechten gegeven op je servermappen.

Lees dit artikel maar eens over hoe je accounts moet aanmaken: http://www.wegotserved.co...p-part-11-managing-users/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanx

leesvoer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Nieuwe Skydrive voor windows app installeert netjes op WHS2011 (niet WHS1): https://apps.live.com/skydrive
Misschien handig voor iemand die tot 25Gb een gratis cloud backup zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:17
troftnom schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:07:
Nieuwe Skydrive voor windows app installeert netjes op WHS2011 (niet WHS1): https://apps.live.com/skydrive
Misschien handig voor iemand die tot 25Gb een gratis cloud backup zoekt.
Volgens de iPad versie kun je (helaas) maar 7GB gebruiken…

Afbeeldingslocatie: http://helmersblog.nl/wp-content/uploads/2012/04/foto-4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:00
En zijn de foto uploads via de tablet app wel in de volledige resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
D-e-n schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 00:11:
En zijn de foto uploads via de tablet app wel in de volledige resolutie?
Dat kun je aangeven.... 'Formaat gewijzigd', of 'Origineel' :)

Eh...je kunt wel 25 GB storage gebruiken…

Afbeeldingslocatie: http://helmersblog.nl/wp-content/uploads/2012/04/skydrive_25gb.png

Klik hier voor de uitleg.

[ Voor 35% gewijzigd door TheVMaster op 24-04-2012 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
TheVMaster schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 00:27:
[...]
Eh...je kunt wel 25 GB storage gebruiken…
Vandaar ook dat ik tot 25Gb aangaf, ligt er blijkbaar aan of je al een account hebt die je zo kan upgraden naar 25. Anders heb je 7GB wat nog niet slecht is, alleen wat minder ideaal voor server (backup) gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Afgelopen weekend mijn Data Vault X510 voorzien van WHS 2011. Meteen de add-ins StableBit DrivePool en Lights-Out geïnstalleerd en licenties voor aangeschaft.
WHS 2011 bevalt goed ondanks dat het even wennen is dat er niet meer automatisch een user folder aangemaakt wordt bij het toevoegen van een user account. Maar goed, die user folders maak je dan even zelf aan en dan werkt het ook.
Al met al ben ik tot nu toe tevreden over WHS 2011. Vooral remote access is verbeterd en je kunt nu makkelijker verbinding maken met je client PC's zonder eerst de url van remote access toe te voegen aan de trusted sites zoals bij WHS v1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driftkikker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-05 13:04
Jongens, ik wil deze week nog een hardware en software upgrade aan mijn whs server doen, maar wil even iets dubbelchecken bij jullie.

Als ik whs2011 installeer, en daaroverheen StableBit Drivepool, doet dit dan exact hetzelfde als het hele 'Duplication' verhaal in whsv1?

Ik wil gewoon per map een knopje hebben 'Duplication' en dat ie de data vervolgens op twee fysiek verschillende schijven zet.

Alvast hartelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Driftkikker schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 21:32:
Jongens, ik wil deze week nog een hardware en software upgrade aan mijn whs server doen, maar wil even iets dubbelchecken bij jullie.

Als ik whs2011 installeer, en daaroverheen StableBit Drivepool, doet dit dan exact hetzelfde als het hele 'Duplication' verhaal in whsv1?

Ik wil gewoon per map een knopje hebben 'Duplication' en dat ie de data vervolgens op twee fysiek verschillende schijven zet.

Alvast hartelijk bedankt!
StableBit DrivePool doet eigenlijk wat Drive Extender in WHS v1 doet. Je kunt per share duplication aanzetten. De data wordt dan op twee verschillende schijven geplaatst.
Bij Drive Bender kun je zelfs per subfolder duplication aanzetten. Drive Bender is echter duurder en ik heb verhalen gelezen van mensen die data zijn kwijtgeraakt omdat Drive Bender gecrasht was. Zou niet moeten mogen omdat de data op verschillende schijven staat, maar de data was niet meer te vinden of terug te halen.
Vandaar dat ik zelf voor StableBit DrivePool ben gegaan. Daarvan heb ik betere berichten gelezen. Bovendien is het simpeler in te stellen dan Drive Bender van wat ik ervan gezien heb.

[ Voor 9% gewijzigd door Sonicfreak op 03-05-2012 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wat de licenties kosten van die Drive Extender alike add-ins, maar is het niet goedkoper er gewoon een extra harde schijf in te zetten zodat je RAID1 of 5 kan draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Daar ben ik ook voor gegaan bij WHS2011, maak me altijd zorgen als ik het het woord dataverlies hoor. Voor mij geen plugin daarvoor dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:07:
Ik weet niet wat de licenties kosten van die Drive Extender alike add-ins, maar is het niet goedkoper er gewoon een extra harde schijf in te zetten zodat je RAID1 of 5 kan draaien ?
StableBit DrivePool kost 20 dollar en Drive Bender is nu tijdelijk voor hetzelfde bedrag verkrijgbaar, normaal is het 40 dollar. Dus voor het geld hoef je het niet te laten. Het voordeel van deze add-ins t.o.v. RAID 1 of 5 is dat je per folder duplication in kunt stellen. Met RAID 1 of 5 wordt meteen je hele disk (dus alle folders en files) gemirrored. Daar heb je zelf geen contole over.

[ Voor 5% gewijzigd door Sonicfreak op 03-05-2012 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
troftnom schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:32:
Daar ben ik ook voor gegaan bij WHS2011, maak me altijd zorgen als ik het het woord dataverlies hoor. Voor mij geen plugin daarvoor dus.
Als je RAID set om wat voor reden verbroken wordt dan kun je ook niet meer bij de data. Dat is wat mij betreft geen reden om van StableBit DrivePool af te zien en voor RAID te gaan. Vandaar dat ik ook de back-up functie van WHS 2011 gebruik, mocht er onverhoopt iets mis gaan. Overigens heb ik van StableBit DrivePool nog geen berichten gehoord over dataverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:20

Mars Warrior

Earth, the final frontier

troftnom schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:32:
Ik heb juist slechte ervaringen met raid (array niet meer te rebuilden), en juist hele goede met DE van WHS1. Daabij heb ik ook maar een paar mappen van een 150GB die ik echt essentieel vind om te dupliceren. Deze data wordt daarbij ook automatisch gebackuped naar internet (iDrive 150GB plan).

Ik heb in al die jaren dat ik DE gebruik 1x een kapotte disk gehad. Door deze aan mijn desktop te koppelen kon ik, omdat alles leesbaar wordt opgeslagen, het grootste deel van de (niet essentiele) data alsnog redden.

Voor WHS2011 zal ik zoals het er nu naar uitziet DrivePool gaan gebruiken. Deze krijg ik met testen niet plat, als in datacorruptie of data weg, iets wat ik met een aantal versies van DriveBender wel voor elkaar kreeg.

DrivePool (DP) slaat net als DE de data leesbaar op, iets wat ik een sterke pré vindt. Verder kun je je bestaande WHS1 DE schijven er domweg bijzetten: DP wist nl. niks, en kun je zo heel eenvoudig je data migreren door de bestaande DE data naar een DP share te verplaatsen. Je kunt dus pooled en non-pooled data zelfs mixen op 1 disk.

En wil je meer zekerheid dan mix je DrivePool met een FlexRAID parity disk...

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waspoeder
Mensen nog leuke tips wat je er nog meer mee kan ?
Heb nu sickbeard en autosub en etc erop gezet, werkt naar behoren.
Maar ik vroeg me af wat je er nou nog eventueel meer mee kon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Ik heb ook zeer goede ervaringen met DE in tegenstelling tot RAID...
Ik draai nu nog steeds op WHSv1 en volg de ontwikkelingen van WHS2011 i.r.t. stablebit en drivebender nu al een tijdje. Want een homeserver zonder DE is voor mij geen optie.

Ik lees al jullie ervaringen met deze DE varianten met veel plezier. Maar ik lees ook wel wat andere forums en lees toch ook veel positieve zaken over drivebender.

Voordelen van Drivebender:
  • Je kunt meerdere Drivepools aanmaken. bijv een backup pool erbij.
  • Werkt ook op 2008 server en Windows 7.
En ja het is wat complexer in het gebruik dan stablebit....maar de laatste versie schijnt geen data problemen te geven...

Ik twijfel dus nog of ik nu al over ga naar whs2011 of nog een jaartje wacht om te kijken welke DE-variant het beste uit de bus komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Over een jaartje is er Windows Server 2012 met Drive Pools, en vast ook in een SBS/Essential of misschien zelfs WHS uitvoering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Shaggie_NB schreef op zondag 06 mei 2012 @ 12:52:

Ik lees al jullie ervaringen met deze DE varianten met veel plezier. Maar ik lees ook wel wat andere forums en lees toch ook veel positieve zaken over drivebender.

Voordelen van Drivebender:
  • Je kunt meerdere Drivepools aanmaken. bijv een backup pool erbij.
  • Werkt ook op 2008 server en Windows 7.
En ja het is wat complexer in het gebruik dan stablebit....maar de laatste versie schijnt geen data problemen te geven...
Ik heb van Drive Bender ook wel positieve verhalen gelezen, maar toch ook wel aardig wat negatieve. Van StableBit DrivePool lees ik eigenlijk alleen maar positieve verhalen dus vandaar dat ik daarvoor ben gegaan.
En je hebt gelijk dat Drive Bender een aantal voordelen heeft t.o.v. StableBit DrivePool. Bijvoorbeeld folder duplication per subfolder en de mogelijkheid tot aanmaken van meerdere drive pools. Maar vanwege de negatieve verhalen rond Drive Bender heb ik die voordelen voor lief genomen en het pakket links laten liggen. Misschien dat StableBit DrivePool in de toekomst dezelfde functies krijgt als Drive Bender wanneer er nieuwe releases uitkomen.
Je geeft aan dat de laatste versie van Drive Bender geen data problemen schijnt te geven. Ik zou het toch liever zeker weten voordat ik het pakket zou gaan gebruiken. En zoals Mars Warrior ook aangeeft, kreeg hij StableBit DrivePool niet plat en was de data niet corrupt of weg en bij verschillende versies van Drive Bender wel...

[ Voor 11% gewijzigd door Sonicfreak op 08-05-2012 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Sonicfreak schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 07:44:
[...]
Je geeft aan dat de laatste versie van Drive Bender geen data problemen schijnt te geven. Ik zou het toch liever zeker weten voordat ik het pakket zou gaan gebruiken. En zoals Mars Warrior ook aangeeft, kreeg hij StableBit DrivePool niet plat en was de data niet corrupt of weg en bij verschillende versies van Drive Bender wel...
Het is inderdaad een gevoel: vanaf het begin (1ste beta's) kreeg ik DrivePool niet plat. Enkel de performance was in een paar versies beroerd. Drive Bender daarentegen (laatst ergens in Maart nog getest) gaf bij zware belasting (lekker wat TB's heen en weer pompen over shares) soms de geest.

Daardoor is mijn blinde vertrouwen in Drive Bender niet bepaald hoog, dus als iemand nu beweert dat de problemen zijn opgelost, dan kan ik zeggen dat ik dat al vaker gehoord heb en daar dus, gezien het track record, niet direct vertrouwen in heb...

Dus ondanks dat Drive Bender meer functionaliteiten heeft, geef ik de voorkeur aan Drive Pool vanwege de voor mij bewezen betrouwbaarheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Mars Warrior schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 14:42:
[...]

Dus ondanks dat Drive Bender meer functionaliteiten heeft, geef ik de voorkeur aan Drive Pool vanwege de voor mij bewezen betrouwbaarheid...
Je slaat de spijker precies op z'n kop! Dat is ook de reden waarom ik voor StableBit DrivePool heb gekozen en niet voor Drive Bender (ondanks de extra functionaliteiten).

[ Voor 4% gewijzigd door Sonicfreak op 08-05-2012 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:31
TheVMaster schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 00:06:
[...]

Volgens de iPad versie kun je (helaas) maar 7GB gebruiken…

[afbeelding]
Standaard hebben 'nieuwe' gebrukers maar 7GB ter beschikking op skydrive. Bestaande gebruikers konden gratis upgraden naar 2GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Mars Warrior schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 14:42:
[...]
Daardoor is mijn blinde vertrouwen in Drive Bender niet bepaald hoog, dus als iemand nu beweert dat de problemen zijn opgelost, dan kan ik zeggen dat ik dat al vaker gehoord heb en daar dus, gezien het track record, niet direct vertrouwen in heb...

Hmmm, zelfs met de laatste versie van DB worden er tot op de dag van vandaag nog steeds "Corruption Issues" gemeld:

As I said, I select folders of information, I think I had 200k files copying on at least one copy, so lots of stuff, and I would always get at least a few hundred that would fail, they seemed to usually be the larger files, and then on subsequent copies of just the failures, I would get some percentage of each run that failed, until I got down to the one large file that just would not copy. But it copied fine to another hard drive outside of the pool in the same machine

De keuze voor Drive Pool is daarmee voor mij alleen maar zekerder geworden als DE vervanger als ergens dit jaar mijn WHS v1 bak door een WHS2011 bak vervangen gaat worden...

Zit alleen nog met de keuze van extra hdds. Neig op dit moment naar Hitachi 5K3000 3TB omdat deze drive voor 24/7 gebruik is bedoeld, waar de anderen (Seagate en WD) dat niet zijn, die zitten meer richting 8/7...

[ Voor 4% gewijzigd door Mars Warrior op 09-05-2012 20:12 . Reden: Onderbouwing 5K3000 toegevoegd... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:55

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ik verrek het vooralsnog om over te stappen op WHS2011 (WHSv1 backupt al mijn PC's Windows 7 helemaal prima en ik kan en wil demigrator.exe niet missen) maaaaar loop nu wel tegen een kleine irritatie aan :) Vanwege diskspace gebrek ben ik wat 1,5TB's gaan vervangen door 2TB's maar allemachtig wat gaat het verwijderen van een disk LANGZAAM ! (zeker 8 uur voor 1 1,5TB) Dát probleem heb je dan weer niet op WHS2011 ;-)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
mkroes schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:56:
[...]

Standaard hebben 'nieuwe' gebrukers maar 7GB ter beschikking op skydrive. Bestaande gebruikers konden gratis upgraden naar 2GB
I know ;) ik heb ook de 25 GB..moest alleen nog ff upgraden. Nu nog ff SkyDrive op WHS configureren....en dan heb ik m'n docs overall beschikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Op dit moment WHS 2011 met een nieuwe installatie draaiende op m'n vSphere server, en ik moet zeggen, vergeleken met Server 2008 R2, wat is WHS 2011 dan traaaaaaaaag.
Hebben mensen bepaalde performance tweaks toegepast, die merkbaar verbeteringen met zich meebrengen?
Denk dat ik maar eens wat instellingen en applicaties uit ga zetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waspoeder
Is er iemand die het voor mekaar krijgt om heel de remote web page aan te passen ?
Of een 2de website ernaast te kunnen draaien ? ik niet namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
JPtjee007 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 16:18:
Op dit moment WHS 2011 met een nieuwe installatie draaiende op m'n vSphere server, en ik moet zeggen, vergeleken met Server 2008 R2, wat is WHS 2011 dan traaaaaaaaag.
Hebben mensen bepaalde performance tweaks toegepast, die merkbaar verbeteringen met zich meebrengen?
Denk dat ik maar eens wat instellingen en applicaties uit ga zetten. ;)
LSI SAS, Parallel of PVSCSI?
E1000 of vmxnet3?
Heeft de host een controller met of zonder geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:34

Red Boll

Kick Ass!

waspoeder schreef op zondag 13 mei 2012 @ 17:45:
Is er iemand die het voor mekaar krijgt om heel de remote web page aan te passen ?
Of een 2de website ernaast te kunnen draaien ? ik niet namelijk
Neuh, heb het nog op een forum van MS gevraagd.
Het goedkoopste CMS kan dat nog, raar dat je niet eens een los blok kunt toevoegen.

Graag zou ik bijvoorbeeld een ander blok met links willen wanneer vanaf het internet verbinding maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:22

Hoogie2004

Whohooooo

Een site ernaast is geen probleem. Echter heeft die wel zijn eigen hostname nodig (dus je moet een domein hebben, of iets instellen, en op de client pc dan de host-file wijzigen).

Ik heb bijvoorbeeld een tijdje test-website ernaast gerund op http://test.nl (hostheader in IIS)
Op de pc waar ik extern zat, dan in de hostfile gezet:

IP test.nl

IP is dan het externe ip van je server (te vinden door je bla.homeserver.com te pingen)
Op die manier zoekt de pc waarop je zit, die betreffende hostname door het ip uit de hosts file te halen en kom je uit bij je homeserver op poort 80. IIS handelt de rest af. Als je een hostname bezit, kun je die natuurlijk door laten wijzen naar je publieke IP, en dan hoef je de hostfile niet aan te passen.

de hosts file is te vinden op: C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts

[ Voor 14% gewijzigd door Hoogie2004 op 14-05-2012 07:44 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Weet iemand of je van externe HDD's ook een pool kunt maken in WHS? Of kan dat alleen met interne schijven?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Trommelrem schreef op zondag 13 mei 2012 @ 18:07:
[...]

LSI SAS, Parallel of PVSCSI?
E1000 of vmxnet3?
Heeft de host een controller met of zonder geheugen?
Gewoon standaard. Volgens mij SAS en E1000.
Zijn er goede eigenschappen die verbeteringen moeten geven dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:55

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Tomba schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:48:
Ik verrek het vooralsnog om over te stappen op WHS2011 (WHSv1 backupt al mijn PC's Windows 7 helemaal prima en ik kan en wil demigrator.exe niet missen) maaaaar loop nu wel tegen een kleine irritatie aan :) Vanwege diskspace gebrek ben ik wat 1,5TB's gaan vervangen door 2TB's maar allemachtig wat gaat het verwijderen van een disk LANGZAAM ! (zeker 8 uur voor 1 1,5TB) Dát probleem heb je dan weer niet op WHS2011 ;-)
Voor de liefhebber, met behulp van deze howto heb ik ook succesvol mijn System Disk gecloned naar een zuinigere Greenpower :)
DennusB schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:58:
Weet iemand of je van externe HDD's ook een pool kunt maken in WHS? Of kan dat alleen met interne schijven?
Via eSata in ieder geval wel (dat heb ik hier namelijk zelf draaien ;))

En nog even gekeken; ik kan een USB disk inderdaad adden aan de pool ! Niet daadwerkelijk gedaan maar de optie verschijnt in ieder geval bij rechtermuisklik:
Add USB To WHSv1

[ Voor 27% gewijzigd door Tomba op 14-05-2012 17:51 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Hoogie2004 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 07:41:
Een site ernaast is geen probleem. Echter heeft die wel zijn eigen hostname nodig (dus je moet een domein hebben, of iets instellen, en op de client pc dan de host-file wijzigen).

Ik heb bijvoorbeeld een tijdje test-website ernaast gerund op http://test.nl (hostheader in IIS)
Op de pc waar ik extern zat, dan in de hostfile gezet:

IP test.nl

IP is dan het externe ip van je server (te vinden door je bla.homeserver.com te pingen)
Op die manier zoekt de pc waarop je zit, die betreffende hostname door het ip uit de hosts file te halen en kom je uit bij je homeserver op poort 80. IIS handelt de rest af. Als je een hostname bezit, kun je die natuurlijk door laten wijzen naar je publieke IP, en dan hoef je de hostfile niet aan te passen.

de hosts file is te vinden op: C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts
Dit is inderdaad geen enkel probleem. Op basis van Hostheaders kun je gewoone en heel scala aan website draaien, je zult dan wel een eigen domeinnaam moeten hebben..maar hey...hoe wilde je anders meerdere websites hosten op 1 IP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 13:49
TheVMaster schreef op maandag 14 mei 2012 @ 17:45:
hoe wilde je anders meerdere websites hosten op 1 IP :)
Gebruik maken van meerdere poortnummers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
sparow schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 09:58:
[...]

Gebruik maken van meerdere poortnummers..
De DNS Service waar dat kan moet nog worden uitgevonden volgens mij :+ Maar idd..je kunt :? idd gebruik maken van verschillende poortnummers, alleen vraag ik me dan af hoe men moet weten welk poortnummer men moet gebruiken. Dan heb ik het nog niet over het feit dat poorten anders dan de 'default' poorten vaak niet werken door bedrijfs routers/firewall etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 13:49
TheVMaster schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 11:39:
[...]De DNS Service waar dat kan moet nog worden uitgevonden volgens mij
Waarom zou dat uitgevonden moeten worden? Die instellingen maak je gewoon in iis.
alleen vraag ik me dan af hoe men moet weten welk poortnummer men moet gebruiken. Dan heb ik het nog niet over het feit dat poorten anders dan de 'default' poorten vaak niet werken door bedrijfs routers/firewall etc...
Klopt, firewalls kunnen inderdaad vervelend zijn, hoewel toch meestal wel een redelijk aantal poorten open staan: 80, 81, 8080, 443. Kun je toch een aantal sites kwijt. ;)

En het is inderdaad een nadeel dat men een expliciete url met poort nummer moet gebruiken, maar dat lijkt me toch altijd nog handiger dan de host file te laten aanpassen. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
sparow schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 15:08:
[...]

Waarom zou dat uitgevonden moeten worden? Die instellingen maak je gewoon in iis.

[...]
Ik weet hoe het werkt in IIS.....
Klopt, firewalls kunnen inderdaad vervelend zijn, hoewel toch meestal wel een redelijk aantal poorten open staan: 80, 81, 8080, 443. Kun je toch een aantal sites kwijt. ;)

En het is inderdaad een nadeel dat men een expliciete url met poort nummer moet gebruiken, maar dat lijkt me toch altijd nog handiger dan de host file te laten aanpassen. Toch?
Waarom zou je als je voor een paar knaken per jaar een .nl domeinnaam kunt registreren… :+ ik snap het 'geknutsel' niet zo.....maar goed...ieder z'n ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Is er eigenlijk centraal een manier om te zien of de backup van vandaag al gedraaid is op een PC?

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Kapiteiniglo schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 18:56:
Is er eigenlijk centraal een manier om te zien of de backup van vandaag al gedraaid is op een PC?
Ehh....volgens mij kun je dat op je Dashboard zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 22:27
Ik maak een overstap prive van 2008r2 naar whs2011.

Nu kan ik ervoor kiezen om mijn huidige raid5 (3x1,5tb) over te zetten of om ze allemaal los aan te sluiten en Drivepool te gebruiken, en dan de mappen (shares) welke ik belangrijk vind dupliceren.

Wat vinden jullie?

Mijn setup:
2x 500gb raid1 (OS)
1x 2TB backup
3x 1,5TB (RAID5/DrivePool)

Zotac NM10-DTX
Atom ION D510
2x 2GB DDR2
RocketRAID 2640x1 4x SATA300

Wat wil ik ermee doen.
Laptop backuppen
Plex media server
Sickbear
Sabnzbd
CouchPatato
Acronis server

Belangrijk is dus incidenteel zo hard mogelijk wegschrijven, liefst gigabit vol.
Alvast bedankt

[ Voor 17% gewijzigd door Daros op 24-05-2012 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Klein kickje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:33

TRaSH

koffie ?

Ik loop tegen een klein probleem aan met WHS 2011,
ik heb volgens een guide NFS geinstalleerd en dat ziet er naar uit dat het allemaal loopt en werkt.
ik maar een NFS-Share aan en geef alle computers in mijn thuis netwerk er toegang op.
nu ga ik naar XBMC en wil ik daar de NFS share accessen maar kom alleen tot de main folder die ik geshared heb en kan er niet in komen waar de bestanden zijn.
via SMB share kan ik er wel in komen.
maak ik een nieuwe folder aan die buiten de Serverfolder zit en maak daar een NFS share aan dan kan ik er wel in komen zonder problemen via NFS.
met dezelfde rechten in NFS machtingen.

het lijkt een machtiging probleem te zijn volgens mij.
alleen ik kan dus niet vinden waar dat aan kan liggen aangezien de NFS shares het zelfde zijn.

heb me zuf lopen googlen maar niks kunnen vinden,
iemand anders die dit probleem ook heeft gehad en kunnen oplossen ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:41
Wil binnenkort mijn WHS ook gebruiken om foto albums online beschikbaar te maken.
Nahja, meer om eigenlijk alle foto's van vroeger welke wij van onze ouders digitaal gekregen hebben en krijgen en ook natuurlijk alle foto's welke wij zelf gemaakt hebben en nog gaan maken neer te kunnen zetten en wellicht met een tablet of bij iemand anders op de pc te showen.

Het mag natuurlijk super mooi zijn, maar heb nu al gezien dat Whiist dit ook ondersteund op een simpele manier. Zit nog even te dubben of er niet een betere mogelijkheid is dat ik kan verwijzen naar de share en daar de foto's vanuit linken op een pagina en hier gewoon een gigantisch album van kan bouwen en showen wat ik wil.

Maar goed, als ik even wat werk verricht kan ik ook die foto's die ik wil showen verkleinen en kopieren naar een andere map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat je iets met SkyDrive kan ? Ik heb dit geinstalleerd op mijn WHS2011 server en dit werkt perfect. Is trouwens niet OS gebonden en er zijn voor WP7, Android en iOS apps voor beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:00
Pas wel op met Skydrive. Het heeft één heel groot nadeel. Het is via de apps (en dit geldt voor alle telefoonapps) niet mogelijk een foto in hoge resolutie te uploaden. Boven een bepaalde afmeting worden ze automatisch verschaald. Het was voor mij een reden om het niet voor dit doel te gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door D-e-n op 04-06-2012 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:41
Wel iets om even naar te kijken. Het is eigenlijk gewoon de bedoeling om het via mijn WHS beschikbaar te maken en ook lokaal te houden. Wel via de standaard URL zichtbaar als ik het wil showen.

SkyDrive is natuurlijk gewoon in de cloud lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:53

mvds

Totally awesome!

Ik kwam van het weekend iets tegen op mijn WHS2011 bak waar ik minder blij mee ben. Het schijnt dus dat er een HD aan het overlijden is, maar ik werd hiervan niet op de hoogte gebracht door WHS. Slechte zaak imho aangezien ik zou denken dat wanneer een HD SMART meldingen gaat geven, WHS je daarvan wel op de hoogte brengt. Maar mooi niet dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:22

Hoogie2004

Whohooooo

obsidian schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:41:
Ik kwam van het weekend iets tegen op mijn WHS2011 bak waar ik minder blij mee ben. Het schijnt dus dat er een HD aan het overlijden is, maar ik werd hiervan niet op de hoogte gebracht door WHS. Slechte zaak imho aangezien ik zou denken dat wanneer een HD SMART meldingen gaat geven, WHS je daarvan wel op de hoogte brengt. Maar mooi niet dus!
Dan is er bij jou toch iets mis denk ik. Ik kreeg onterecht die meldingen namelijk (en heb toen dat proces dat daarvoor zorgt maar om zeep geholpen...)

Ik controleer sowieso zelf geregeld de schijven, en de belangrijke data voor mij staat op beide disks (via DrivePool)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:52
Oke.. Ik heb sinds kort een HP N40L Microserver.. Erg blij mee, uiteraard wil ik er WHS 2011 op installeren..

Ik heb nu 2x 1TB & 1x 320GB als schijven.. Nu heb ik het zo ingesteld dat de 2x 1TB in Raid 1 staat, hierop wil ik mijn data kwijt.. op de 320GB wil ik het OS kwijt.

Ik installeer WHS 2011 op de 320GB, na afloop zie ik dat hij 60GB als C schijf gebruikt en de rest als D partitie met de serverfolders.. deze kan ik stuk voor stuk verplaatsen via het dashboard naar de E schijf (raid 1 1TB)..

Daarna heb ik er voor gekozen om de C & D partitie samen te voegen zodat de Raid 1 op D kan.. daarna maak ik op de server een user aan met lees/schrijf rechten op de mappen binnen serverfolders maar geeft hij een foutmelding.. Er is een onverwachte fout opgetreden tijdens het aanmaken van deze gebruiker..

Is er een andere manier om dit simpelere te doen? In de desktop versies van Windows kun je tijdens de setup al partities aangeven, ik had gehoopt dat WHS automatisch zag dat er een 2e/3e schijf inhangt zodat hij de 320GB puur als C schijf zou gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
rscheper schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:09:
Oke.. Ik heb sinds kort een HP N40L Microserver.. Erg blij mee, uiteraard wil ik er WHS 2011 op installeren..

Ik heb nu 2x 1TB & 1x 320GB als schijven.. Nu heb ik het zo ingesteld dat de 2x 1TB in Raid 1 staat, hierop wil ik mijn data kwijt.. op de 320GB wil ik het OS kwijt.

Ik installeer WHS 2011 op de 320GB, na afloop zie ik dat hij 60GB als C schijf gebruikt en de rest als D partitie met de serverfolders.. deze kan ik stuk voor stuk verplaatsen via het dashboard naar de E schijf (raid 1 1TB)..

Daarna heb ik er voor gekozen om de C & D partitie samen te voegen zodat de Raid 1 op D kan.. daarna maak ik op de server een user aan met lees/schrijf rechten op de mappen binnen serverfolders maar geeft hij een foutmelding.. Er is een onverwachte fout opgetreden tijdens het aanmaken van deze gebruiker..

Is er een andere manier om dit simpelere te doen? In de desktop versies van Windows kun je tijdens de setup al partities aangeven, ik had gehoopt dat WHS automatisch zag dat er een 2e/3e schijf inhangt zodat hij de 320GB puur als C schijf zou gebruiken.
Heb je een softwarematige RAID gebruikt? Meestal wel aan te raden, of je moet een losse RAID controller willen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:52
Ik heb raid 1 via de BIOS ingesteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 08:16
Als je een nieuwe install overweegt kan je door middel van de aanwijzingen in dit artikel, http://blogs.technet.com/...rver-2011-essentials.aspx, de installatieschijf geheel gebruiken. Het artikel is geschreven voor SBS2011 Essentials maar ik neem aan dat dit ook goed werkt voor WHS2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isitlightagain
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-09 22:22
Weet iemand een goede gratis anti virus voor Windows Home sever 2011?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 08:16
wars140 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 17:59:
Weet iemand een goede gratis anti virus voor Windows Home sever 2011?
Ergens in dit topic staat een link naar een versie Security Essentials die werkt op WHS 2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isitlightagain
Bedankt! Had MSE al geprobeerd, maar niet die versie. Voor de mensen die 'm zoeken:
http://dl.dropbox.com/u/3...us_amd64%28WHS2011%29.exe , link van DaLass ( pagina 160 )

[ Voor 6% gewijzigd door Isitlightagain op 09-06-2012 23:36 . Reden: Goede link gepost :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:58

masauri

aka qwybyte

wars140 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 19:55:
Bedankt! Had MSE al geprobeerd, maar niet die versie. Voor de mensen die 'm zoeken:
http://dl.dropbox.com/u/3...us_amd64%28WHS2011%29.exe , link van DaLass ( pagina 160 )
De link wil helaas niet werken? Ik kijg een 404.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Die zojuist geplaatste link klopt inderdaad niet, maar een beetje tweaker kan toch vast met de gegeven info zelf het betreffende berichtje met juiste link wel vinden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isitlightagain
Klopt, ging iets fout met kopiëren. Heb het even verbeterd, versie is dacht ik wel verouderd, maar hij haalt elke keer wel netjes de updates binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Daros schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 17:32:
Ik maak een overstap prive van 2008r2 naar whs2011.

Nu kan ik ervoor kiezen om mijn huidige raid5 (3x1,5tb) over te zetten of om ze allemaal los aan te sluiten en Drivepool te gebruiken, en dan de mappen (shares) welke ik belangrijk vind dupliceren.

Wat vinden jullie?

Mijn setup:
2x 500gb raid1 (OS)
1x 2TB backup
3x 1,5TB (RAID5/DrivePool)

Zotac NM10-DTX
Atom ION D510
2x 2GB DDR2
RocketRAID 2640x1 4x SATA300

Wat wil ik ermee doen.
Laptop backuppen
Plex media server
Sickbear
Sabnzbd
CouchPatato
Acronis server

Belangrijk is dus incidenteel zo hard mogelijk wegschrijven, liefst gigabit vol.
Alvast bedankt
kick trapje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:33

TRaSH

koffie ?

Mooie setup moet lukken

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik wil van WHS2008 overstappen naar 2011.

Nu kan ik natuurlijk niet direct al mijn schijven overzetten, ik heb nergens ruimte om mijn data tijdelijk op te slaan.

Ik wil beginnen met het installeren van WHS2011, op een 500Gb schijf, data verplaatsen, en dan schijven overprikken.
Kan ik zomaar de schijfruimte uitbreiden door schijven 1 voor 1 bij te prikken, of ga ik dan tegen problemen aanlopen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gubyan
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-07-2023
Ik ben op zoek naar microsoft WHS 2003 schijfjes. Zelf heb ik de disks van Acer voor de H340, maar die maakt gebruik van de usb mini disk van 300mb in de H340. Dit wil ik voorkomen door met een "retail" versie van het OS van scratch er op te zetten.

Bestaan dit soort disks en wie kan mij aan een origineel of copy (waar elke sleutel op past) helpen?

mvg,

Gubyan :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:26
gubyan schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:50:
Ik ben op zoek naar microsoft WHS 2003 schijfjes. Zelf heb ik de disks van Acer voor de H340, maar die maakt gebruik van de usb mini disk van 300mb in de H340. Dit wil ik voorkomen door met een "retail" versie van het OS van scratch er op te zetten.

Bestaan dit soort disks en wie kan mij aan een origineel of copy (waar elke sleutel op past) helpen?

mvg,

Gubyan :)F
Je zou mijn hele whs 1 software set kunnen overnemen, dus met licentie erbij.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gubyan
gubyan schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:24:
[...]

Ben een stuk verder.

Via F8 in de safemode de onboard video afgezet, control panel > system > device manager.
Daarna reboot en voila, ik kon inloggen en WHS v1 klapte er niet meer uit.

JP3 heb ik gesloten zodat ik in de bios kan, op zich geen spectaculaire inhoud maar goed ik laat hem er op.

Op dit moment schrijf ik dit berichtje op mijn whs, volgende stap is de hdmi uitgang testen. En kijken of ik er beeld en geluid door kan gooien.

Zoltac GT520 pci-e x1 geinstalleerd; check.
Onboard video uitgeschakeld via safemode: check.
Reboot en inloggen op WHS v1; check.

HDMI testen : ... U hoort nog hierover. :*)
HDMI werkt ook als een droom *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lujo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09-2023
Ik zit te denken om van WHS v1 (2003) over te stappen naar WHS Vail (2008).

WHS Vail zou ik op een SSD installeren en voor alle andere hardeschijven wil ik software RAID-5 gebruiken.
Software RAID-5 is in Windows 7 niet mogelijk en ik vroeg mij af of dat in WHS Vail wel kan?

Voornaamste reden om RAID-5 te gebruiken is dat ik mijn films, series en muziek collectie niet kwijt wil als een hardeschijf defect gaat. Ik zie geen andere mogelijkheid om te zorgen dat mijn collectie veilig is. Adviezen zijn welkom.

Bij een defect moederbord zou ik een software RAID-5 ook weer makkelijk in gebruik kunnen nemen door alleen defect moederbord te vervangen met een willekeurig ander exemplaar. Klopt dit?

Ik ben beniewd naar jullie reacties/adviezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Ik neem aan dat je 2011 bedoelt? Voor zover ik weet had die codename Vail iig ;)

Ik dacht dat 2011 RAID 5 wel ondersteunt, maar helemaal zeker weten doe ik dat niet. Kan het zo snel ook even niet vinden. Denk er wel aan dat RAID geen backup is en ik meen mij te herrineren dat de backup functionaliteit van WHS2011 nog wel eens wat probleempjes heeft met grote array's.

Edit:
Nog even gezocht:
http://social.microsoft.c...05-479e-9a84-3f6e3c9dc12a
en
http://forum.wegotserved....tware-raid-5-help-please/

[ Voor 22% gewijzigd door Rupie op 29-06-2012 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lujo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09-2023
Klopt, ik bedoel WHS 2011.
Er schijnt inderdaad een backup limiet van 2040GB te bestaan: http://connecteddigitalwo...ve-support-video-edition/

Windows Server Backup uses the .vhd format for writing backups. The current virtual hard disk specification limits the size of a virtual hard disk to be 2040 GB, which can fit a volume of size 2040 GB – 2 MB, (i.e., 2088958 MB). Windows Server Backup in Windows Server 2008 also limits the maximum source volume size to be 2088958 MB. In Windows Server 2008 R2, if you are not backing up a full volume and, instead, creating a backup of selected files/folders, your source volume size can be more than 2088958 MB, provided your actual data size is less than equal to 2088958 MB. If you are creating a full volume backup, the maximum source volume size limit continues to be 2088958 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gubyan
klaasbram schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 19:17:
[...]

Je zou mijn hele whs 1 software set kunnen overnemen, dus met licentie erbij.
Disks zijn binnen, Hartelijk dank Klaasbram!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 19:04

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Hallo allemaal,

Ik heb hier nog een Windows 2000 Server draaien en ik vond het wel tijd om die eens te upgraden. Ik gebruik 'm als NAS maar ook als webserver en ik merk dat 'ie als webserver toch niet echt meer voldoet. Ik kan bepaalde services niet meer updaten waardoor bepaalde PHP code dus ook niet meer ondersteund wordt.

Nu heb ik nog een paar Windows Server 2003 licenties liggen dus ik zat te denken om daar dan een nieuwe server bij te bouwen.
Maar dat was tot ik vandaag dat nieuwsbericht las over Windows Home Server. Toen dacht ik "Oja, die bestaat ook".
Nu zit ik dus te denken om een Windows Home Server 2011 licentie aan te schaffen. Ik vroeg me alleen af of er nog wat meer bij komt kijken, aangezien ik dus alleen ervaring heb met W2000S en WS2003.
Ik heb via de pricewatch de Nederlandse 64-bits versie gevonden voor ongeveer 42 euro. Is dat wat ik moet hebben of is dat enkel een upgrade of iets dergelijks?

Linkje: http://tweakers.net/pricewatch/283386/dingetje.html

Groetjes Naomi

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
AdoraBelle schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 14:50:
Hallo allemaal,

Ik heb hier nog een Windows 2000 Server draaien en ik vond het wel tijd om die eens te upgraden. Ik gebruik 'm als NAS maar ook als webserver en ik merk dat 'ie als webserver toch niet echt meer voldoet. Ik kan bepaalde services niet meer updaten waardoor bepaalde PHP code dus ook niet meer ondersteund wordt.

Nu heb ik nog een paar Windows Server 2003 licenties liggen dus ik zat te denken om daar dan een nieuwe server bij te bouwen.
Maar dat was tot ik vandaag dat nieuwsbericht las over Windows Home Server. Toen dacht ik "Oja, die bestaat ook".
Nu zit ik dus te denken om een Windows Home Server 2011 licentie aan te schaffen. Ik vroeg me alleen af of er nog wat meer bij komt kijken, aangezien ik dus alleen ervaring heb met W2000S en WS2003.
Ik heb via de pricewatch de Nederlandse 64-bits versie gevonden voor ongeveer 42 euro. Is dat wat ik moet hebben of is dat enkel een upgrade of iets dergelijks?

Linkje: http://tweakers.net/pricewatch/283386/dingetje.html

Groetjes Naomi
Een upgrade vanaf Windows 2000 kun je vergeten :+ maar eh....je stop de WHS 2011 DVD in je speler en installeert gewoon Windows.

Let wel ff op dat je primaire disk volledig wordt gewiped door de setup van WHS. Ik zou je ook willen adviseren om alle andere harddisks los te koppelen tijdens het installatieproces. Eh....WHS is eigenlijk verder best wel eenvoudig...dus als je Windows 2000 (en 2003) kent, dan is WHS 2011 een eitje.

Overigens doe je het meeste 'beheer' van je WHS gewoon via je Dashboard (op de server, vanaf een werkstation of via internet)....kind kan de was doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 19:04

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

TheVMaster schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 17:27:
[...]

Een upgrade vanaf Windows 2000 kun je vergeten :+ maar eh....je stop de WHS 2011 DVD in je speler en installeert gewoon Windows.

Let wel ff op dat je primaire disk volledig wordt gewiped door de setup van WHS. Ik zou je ook willen adviseren om alle andere harddisks los te koppelen tijdens het installatieproces. Eh....WHS is eigenlijk verder best wel eenvoudig...dus als je Windows 2000 (en 2003) kent, dan is WHS 2011 een eitje.

Overigens doe je het meeste 'beheer' van je WHS gewoon via je Dashboard (op de server, vanaf een werkstation of via internet)....kind kan de was doen.
Haha nee een upgrade vanaf Windows 2000 was niet de bedoeling hoor :P . Gewoon een nieuw systeem bouwen en een schone installatie en dan alle bestanden enzo overzetten...

Maar als ik de WHS van die link koop dan heb ik alles en kan ik aan de slag begrijp ik?

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Pagina: 1 ... 42 ... 47 Laatste