Thanks, had de link al gezien maar had gehoopt dat er toch ergens een meer simpele oplossing zou zijn. Desalniettemin gaan we het nu toch maar proberen!
ehhhh..HOI
Thanks, had de link al gezien maar had gehoopt dat er toch ergens een meer simpele oplossing zou zijn. Desalniettemin gaan we het nu toch maar proberen!
ehhhh..HOI
Kan je dat niet via www.dropbox.com realiseren?Beatboxx schreef op maandag 13 februari 2012 @ 22:06:
Ten tweede wil ik graag dat de map Documents van PC a met de map documents/a wordt "gesyncd". Gewoon nieuwste bestand wordt verplaatst. Dus als een gebruiker op een laptop bij ons thuis een bestand in zijn documenten wijzigt, die wijziging ook wordt doorgevoerd op de server. En als een gebruiker via internet een bestand wijzigt, dat dit bestand ook wordt gewijzigd op de laptop. Is zoiets mogelijk?
Nadeel daarvan is dat de data in de dropbox map moet staan, en die map dus niet groter mag worden dan <accountgrootte dropbox>.Len schreef op maandag 13 februari 2012 @ 22:31:
[...]
Kan je dat niet via www.dropbox.com realiseren?
Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU
Er zit juist wel een soort van backup in. Op de computer/server aan de andere kant verdwijnen de verwijderde bestanden in de prullenbak en ben je ze dus nog niet kwijt. Ik spreek uit eigen ervaring.DaLass schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 10:32:
[...]
Nadeel daarvan is dat de data in de dropbox map moet staan, en die map dus niet groter mag worden dan <accountgrootte dropbox>.
Een optie die ik gebruik is Windows Live Mesh. Installeer op notebook/pc en server en geef de mappen aan die gesynced moeten worden. Wijzigingen in files worden dan direct gesynced.
Let wel op: dit is dus geen backup! Wis je iets op je notebook/pc, dan wordt het ook op je server gewist!
Kijk, das handig om te weten. Weer wat geleerd.heerhugo schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:47:
[...]
Er zit juist wel een soort van backup in. Op de computer/server aan de andere kant verdwijnen de verwijderde bestanden in de prullenbak en ben je ze dus nog niet kwijt. Ik spreek uit eigen ervaring.
Die guide vind ik bijna niet te volgen.....het is mij in ieder geval niet gelukt.
ehhhh..HOI
Ik heb zelf alleen maar Windows systemen. Misschien kan je, je ervaringen op WGS posten.krizzziz schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 12:28:
[...]
Die guide vind ik bijna niet te volgen.....het is mij in ieder geval niet gelukt.
Bij registreren op WGS moet je geloof ik een bepaald bedrag betalen, dat vind ik nou ook weer net te ver gaan... Maar ik ga dat weleens beter uitzoeken.heerhugo schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:23:
[...]
Ik heb zelf alleen maar Windows systemen. Misschien kan je, je ervaringen op WGS posten.
Die gasten daar hebben er verstand van en zijn behulpzaam.
ehhhh..HOI
Nee, dan moet je even beter lezen. Om updates te ontvangen van WGS over add-ins etc. word een fee gevraagd.krizzziz schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:38:
[...]
Bij registreren op WGS moet je geloof ik een bepaald bedrag betalen, dat vind ik nou ook weer net te ver gaan... Maar ik ga dat weleens beter uitzoeken.
[ Voor 11% gewijzigd door heerhugo op 16-02-2012 11:44 ]
Verwijderd
Ja ben ik het mee eens, sinds wij een homeserver (2008) hebben altijd gebruik gemaakt van PerfectDisk.Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 01:36:
Ik defragmenteer met perfectdisk , perfecte server defragger.
Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117; Kaifa MA304-SMR5.5
Geen standaardzaken uit mijn hoofd, WHS zal wel 443 en 80 claimen.Hans C schreef op zondag 19 februari 2012 @ 12:29:
Draait een onderdeel van WHS ook op poort 8080? Of hebben jullie een andere suggestie?
[ Voor 4% gewijzigd door Red Boll op 19-02-2012 14:30 ]
Zelf heb ik hier geen last van, hij back-up zowel mijn laptop als Desktop(SSD) gewoon.JPtjee007 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:28:
Goedemiddag,
Ik heb al een tijdje last van een probleem met Windows Home Server 2011.
De server bevat 5.2 TB aan data, met een 1 TB schijf als backup.
Eigenlijk is de rest niet al te belangrijke data, en backup ik 2x 500GB schijf (beide voor nog niet eens 250GB vol). Op de ene staat het OS e.d., en op de andere staan belangrijke gegevens.
Normaliter back-upt hij de gegevens gewoon goed, maar sinds kort gaan alle serverbackups fout, en staat er bij dat er geen genoeg ruimte is, terwijl ik de 1TB schijf geformatteerd heb en opnieuw heb toegevoegd, en de andere schijven zijn niet voller dan ongeveer 60 %.
Wie weet wat dit kan zijn?
En ten tweede, ik kan sinds kort ook geen clientbackups doen. Bij beide Crucial M4 SSD's (1 desktop en één notebook) heeft hij er problemen mee. De harddisks doet hij wel.
Hebben jullie hier ook last van?
Bedankt. Opgelost. Het is een probleem van de laatste versie van SAB. Ik heb een oudere versie gedownload en die werkte 'right out of the box'.Red Boll schreef op zondag 19 februari 2012 @ 14:29:
[...]
Geen standaardzaken uit mijn hoofd, WHS zal wel 443 en 80 claimen.
1. Heb je al een regel in je firewall aangemaakt voor deze poort/applicatie op je WHS?
2. Lukt het wel via poort 9090?
3. Kan het een DNS dingetje zijn? Lukt het wel op IP nummer? Jou computer "zoekt" de homeserver misschien wel op een ander IP adres.
Fijn dat het weer werkt, ik draai nu: SABnzbd Version: 0.6.15 op WHS 2011 zonder problemen (nog).Hans C schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 22:26:
[...]
Bedankt. Opgelost. Het is een probleem van de laatste versie van SAB. Ik heb een oudere versie gedownload en die werkte 'right out of the box'.
DaLass in "[WHS] Windows Home Server ervaringen topic"Beatboxx schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 12:28:
Ik wil graag anti-virus draaien op m'n WHS 2011, maar ik wil hier niet voor betalen.... Ik heb Avast antivirus free geprobeerd, maar ook in compatibality (Windows 7) modus errort die dat hij niet compatible is met WHS 2011...
Beetje laat maar je kon het veel makkelijker (en veiliger doen):in Windows Server 2008 R2 kun je een scheduled task aanmaken die uitgevoerd word zodra de computer opstart. De task kun je uitvoeren als "System" maar ook als je eigen gebruiker zonder in te loggen.Cheewai schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 00:58:
Help! Help! Het lijkt of ik mijn WHS installatie op een HP MediaSmart Ex495 heb vernaggeld.
En het is zo specifiek dat ik niet de zoekwoorden weet om in Google een oplossing te vinden dus wend ik me tot jullie goeroes.
Wat is er gebeurd?
- ik heb "Air Video Server" op mijn server draaien, een programma waarmee je video's naar je Ipad kan streamen
- nu merkte ik dat ik na iedere reboot van de server naar de Desktop in WHS moest gaan om de air video server op te starten
- dus ik dacht: ik laat air video server als een windows service draaien
- en heb ik met het programma srvany.exe uit de Winodws Resource toolkit Air video server als een service laten draaien
- maar na het rebooten om alles te testen kan ik mijn WHS niet meer via de Windows Connector benaderen. De Connector zegt dat mijn server niet is aangesloten op het netwerk
- maar de WHS is nog wel online en host nog wel mijn data. Ik zie dat het een IP-adres heeft en ik kan via Windows Verkenner bij mijn data
- maar hoe kan ik nu in gozesnaam inloggen op de server???
- ik probeerde toen iets als Windows recovery tools om te kijken of ik iets kon repareren
- maar deze tools zitten te zeuren dat ik een 64 bit versie van Vista draai!
Herkent iemand bovenstaande? Hoe kom ik eruit? Ik ben er dicht bij om de gehele schijf te formatteren en er WHS 2011 op te zetten (ben ik ook van die HP bloatware af) maar dat is wellicht wat drastisch?
Iemand?
Chee-Wai
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
Ja, dat kan makkelijk en het eerste wat ik zou proberen in dit geval.Rupie schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 07:38:
Kan je hem op IP overnemen via RDP? Of is dat ook geen optie bij die machines?
Microsoft Security Essentials?Beatboxx schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 17:41:
...
Mijn vraag dus is welke anti-virus jullie mij aanraden voor m'n homeserver. Het moet gratis zijn
Dus omdat je niet upload ben je legaal bezig? Je praat over software he, niet over muziek/video's...of een goeie torrent online hebben staan. (Ik upload nooit, dat staat bij mij uit, ik ben dus compleet legaal bezig.).
Updates voor MSE komen in windows update altijd onder optionele updates. En dan krijg ik altijd een waarschuwing op mijn dashboard, omdat optionele updates niet automatisch worden geinstalleerd.DaLass schreef op maandag 27 februari 2012 @ 09:07:
[...]
Microsoft Security Essentials?
DaLass in "[WHS] Windows Home Server ervaringen topic"
[...]
Dus omdat je niet upload ben je legaal bezig? Je praat over software he, niet over muziek/video's...
Je kan dat via de group policy doenMad_Cow schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 08:53:
[...]
Updates voor MSE komen in windows update altijd onder optionele updates. En dan krijg ik altijd een waarschuwing op mijn dashboard, omdat optionele updates niet automatisch worden geinstalleerd.
Kan ik het installeren van updates voor MSE automatiseren?
Ik had een dagelijkse taak ingesteld met
"C:\Program Files\Microsoft Security Client\Antimalware\MpCmdRun.exe" SignatureUpdate
maar dat lijkt niet te werken.
Kijk dat is nog eens een handige tool, thanks!!Rupie schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 09:09:
Misschien dat het nog een eenvoudigere optie is om eens te kijken naar http://www.addictivetips....ility-addictivetips-apps/
Mijn hele collectie staat ook in Picasa iddD-e-n schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:48:
Al ruim anderhalf jaar ben ik dik tevreden met mijn WHS (v1). Ik gebruik hem inmiddels volop: streamen van films naar tablet en HTPC, muziek streamen via Squeezebox server en recentelijk ook Subsonic, syncen van muziek en data met mijn laptop en opslag van foto's. Documenten die ik dagelijks gebruik staan (ook) in dropbox en eens in de maand maak van video's en /foto's handmatig een backup op een losse HD.
Op dit ben ik aan het heroverwegen hoe het syncen en backuppen te organiseren. Ik merk namelijk dat ik steeds vaker mijn tablet pak en dan heeft syncen met de laptop wat minder zin. In het weekend ben ik vaak bij mijn vriendin dus ik heb ook steeds meer de behoefte aan het online benaderen van mijn bestanden.
Hierbij vroeg ik me af hoe gaan collega WHS-bezitters hier mee om? Zetten jullie foto's of data ook nog eens in de "cloud" (Picasa, Dropbox, Sugarsync) of gebruik je hiervoor ook je WHS? Die staat bij velen van jullie wellicht toch al de hele dag aan. Of maken jullie op wellicht een andere manier nog online backups?
Tegen wie heb je het?D-e-n schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:29:
Maar dan sync je via laptop of pc neem ik aan en niet via WHS zelf?
Klopt via PC, maar op de WHS zelf zou ook nog wel kunnen. Heb dat met WHS1 wel een tijdje gedaan, maar sommige third-party software voor syncen installeerde niet altijd lekker makkelijk op een server OS.D-e-n schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:29:
Maar dan sync je via laptop of pc neem ik aan en niet via WHS zelf?
Het is vaak een kwestie van even proberen. iTunes heb ik er bijvoorbeeld wel opgezet via een truuk, dat loopt nu prima, niet als service maar dat maakt me niet zoveel uit. Problemen die ik had waren met name een applicatie die van Adobe Air gebruikt maakte, dat wilde niet echt. Dropbox was ook niet zo handig toen ik het een tijd geleden probeerde als was dat nog op WHS1, maakte zoveel temp files aan op een gegeven moment dat mijn C drive vol zat.D-e-n schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 08:20:
Picasa op je WHS kan dus wel werken? Ik had net als troftnom het idee dat dit soort software problemen geven kan. Je wilt het toch als service draaien.
disk 3 is de standaard recovery disk? of is het de installatie disk? Via google zie ik in ieder geval iemand anders met een vergelijkbaar probleem maar zonde roplossing. Wat je eventueel nog zou kunnen proberen is een unattended installatie waarmee je in de config file een password ('Admin') zet. Maar dan heb je volgens mij wel een hele nieuwe installatie te pakken met alle gevolgen voor je bestanden. Al zal je die wellicht op een andere manier terug kunnen halen?arjandijk162 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:04:
Heb de installatie nog een keer laten lopen. Zelfde resultaat. Zowel de homeserver connector als de RDP werken niet zonder wachtwoord, het wachtwoord is momenteel leeg (heb ophcrack even laten lopen door de hd in een andere computer te hangen). Dus zit nu met mn handen in het haar.
RDP geeft een reactie: "unable to log you on because of account restriction"
[ Voor 35% gewijzigd door arjandijk162 op 01-03-2012 15:21 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Zonder scherm lijkt mij ook dat vrij lastigMeNTaL_TO schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:30:
Je kan ook even een Hiren's bootcd regelen en daarmee even het wachtwoord te resetten, hoef je niet eens je hdd aan een andere pc te hangen.
You need to use the Connector Software from the Connector CD to set the initial password ! I was stumped by this at first too.
In dat soort gevallen hang ik even een monitor aan mijn server.Rupie schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:37:
[...]
Zonder scherm lijkt mij ook dat vrij lastig![]()
Hoe je een unattended installatie uit kunt voeren kan je vinden via http://www.windows-homese...hs-2011/unattended-setup/. Via google zijn nog wel meer sites te vinden die dat aardig goed beschrijven. Volgens mij werkt dat trouwens wel met de installatie disk en niet met de recovery disk. Licentie is daarmee geen probleem trouwens.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ben een stuk verder.gubyan schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 22:21:
Beste Tweakers,
Heb een Zotac GT520 in mijn Acer whs H340 gepropt.
Jumpertje op de Debug/user mode jumper gezet en de boel gestart.
Zag er goed uit tot ik een blauw scherm kreeg.
Reboot in safe mode, niks aan het handje.
Drivers geinstalleerd, alles hunky dorrio.
Maarrr in normal mode kom ik er niet in.
Toen dacht ik ff niet na en heb een schijf verplaatst en de boel weer opgestart.
Nu wordt windows gestart en zet ie zich zelf klaar voor een server recovery ...
Met de vermelding dat er geen garantie is dat je bestanden / users bewaard kunnen worden...
Schijf terugzetten op vorige plek heeft geen effect ...
Anyways, hier komt mijn vraag.
Hoe zet ik de onboard video uit van de Acer H340? Want met de nieuwe VK heb ik die functionaliteit niet meer nodig. En hoe kan ik het beste de server recoveren?
Ik heb hier iets over gelezen in de topic :
WHS 2011 op Acer EasyStore H340(Videokaart)
Echter dit was te onduidelijk qua wat je moest doen om een VK lopend te krijgen in de H340.
En daarbij komt dat ik helaas helaas zeer weinig tijd heb om de boel te onderzoeken.
Wie helpt me uit de brand?
P.S. Mocht ik warrig overkomen, dat klopt, ben herstellende van iets ernstigs.
Vele malen dank![]()
![]()
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Nee, maar ik gebruik wel een good alternatief: Stablebit Drivepool. Werkt hier vlekkeloos. Op een Windows 7 systeem heb ik meegedraaid in de beta van Drivebender. Dat zal waarschijnlijk inmiddels beter werken, maar ik vond er toen iets te veel issues mee. Drivepool is ook in beta nog, maar ik heb er nog geen bestanden mee verloren, of vreemde dingen zien gebeuren.flopdoc schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:18:
Heeft iemand inmiddels ervaringe met de huidige versie van DriveBender en WHS 2011?
He who laughs last.. Thinks slowest
Ik ben van plan om deze ook aan te schaffen, aangezien ik gister mijn nieuwe HP Microserver N40L heb binnen gekregen. Wat ik gedaan heb is de bijgeleverde 250GB drive uit de bay gehaald en deze boven in geplaatst, en 2x een nieuwe 3TB drive in Bay 1 & 2 gedaan.LeGato23 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:26:
StableBit DrivePool beta is bijna ten einde, vandaar dat er een nieuwe website is.
De prijs is nu ook bekend: $ 19,95 (= Eur 15,68 met huidige wisselkoers)
Er zijn recentelijk veel bugfixes geweest en het geheel lijkt nu een stabiel en snel product.
Ik heb 'm zojuist aangeschaft en ga vanavond installeren op WHS2011.
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Ikzelf heb een stel oude koptelefoontjes in de speaker-out gestoken en via RDP wat gevogeld zodat extern geluid op mijn PC wordt afgespeeld. Soundcard was in mijn geval wel geïnstalleerd voordat ik WHS 2011 headless in gebruik nam, maar lijkt mij dat dit ook wel kan zonder dat je er een monitor aan hebt hangen.JPtjee007 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 17:36:
Toch wel jammer dat geluid niet word ondersteund. Ik had het graag gezien dat ik m'n WHS 2011 voor meerdere dingen zou kunnen gebruiken. Dus als ik hem aan de speakers hang, dat ik dan via RDP muziek af kan spelen. Helaas krijg ik mijn onboard geluidskaart niet geïnstalleerd. Hebben jullie daar ervaring mee, of misschien een tip?
[ Voor 8% gewijzigd door shlammod op 29-03-2012 12:17 ]
it's all fun and games, 'till someone loses an eye. Then it's just fun you can't see
Het is verder niet gebruikelijk dat ik RRAS geactiveerd heb, VMware erop heb geïnstalleerd, WebDAV heb geconfigureerd et cetera. Het is gewoon leuk klooispul.shlammod schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 12:14:
edit:
Verder is het ook niet echt gebruikelijk dat je een server gebruikt om muziek op af te spelen via RDP, dat doe je op je clients.
Hmm, dat klinkt juist wel gebruikelijk voor een server...deadlock2k schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 13:12:
[...]
Het is verder niet gebruikelijk dat ik RRAS geactiveerd heb, VMware erop heb geïnstalleerd, WebDAV heb geconfigureerd et cetera. Het is gewoon leuk klooispul.
Uiteraard is dat niet het hoofddoel van een server, maar het is wel makkelijk als het had gekund.shlammod schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 12:14:
[...]
Ikzelf heb een stel oude koptelefoontjes in de speaker-out gestoken en via RDP wat gevogeld zodat extern geluid op mijn PC wordt afgespeeld. Soundcard was in mijn geval wel geïnstalleerd voordat ik WHS 2011 headless in gebruik nam, maar lijkt mij dat dit ook wel kan zonder dat je er een monitor aan hebt hangen.
edit:
Verder is het ook niet echt gebruikelijk dat je een server gebruikt om muziek op af te spelen via RDP, dat doe je op je clients.
Als je je audio/video's afspeelt op je client / htpc dan kun je daar toch ook de speakers of receiver voor gebruiken? In mijn situatie is WHS 2011 een veredelde NAS (media- en dataserver) die daarnaast ook nog eens de centrale backup is voor mijn clients.JPtjee007 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 19:51:
[...]
Uiteraard is dat niet het hoofddoel van een server, maar het is wel makkelijk als het had gekund.
Zijn veel mensen waarbij de HomeServer gewoon in de kamer staat, dus misschien ook verbonden kon worden met de receiver.
it's all fun and games, 'till someone loses an eye. Then it's just fun you can't see
"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."
"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."
WHS is de betere keuze, WHS 2011 en die andere crap gebruik ik niet meer. Terug naar WHS omdat die tenminste een stabiele drivepool heeft en tot op heden alles slikt wat ik erop installeer.Dutch Lion schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 20:28:
Als alles wat ik beschrijf onder WHS kan, ga ik gewoon voor WHS.
[ Voor 5% gewijzigd door Cybergamer op 07-04-2012 21:38 ]
Nou, mijn ervaring is toch echt anders… WHSv1 is gebaseerd op Windows Server 2003, 32bit. WHS2011 is gebaseerd op Server 2008R2, 64 bit. Als dat al niet reden genoeg is, dan probeer bijvoorbeeld Mesh maar eens op v1 te installeren...BabyXL schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 21:36:
[...]
WHS is de betere keuze, WHS 2011 en die andere crap gebruik ik niet meer. Terug naar WHS omdat die tenminste een stabiele drivepool heeft en tot op heden alles slikt wat ik erop installeer.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Alsof 64bit heilig is.. Nee, ik draai een OS omdat het goed werkt, niet omdat het 64bit moet zijn. Zo draaien genoeg apps nog niet, of niet goed, op 64bit. Andere weer wel. Tis maar net je keuze wat je wil op je server.EgMaf schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 22:58:
[...]
Nou, mijn ervaring is toch echt anders… WHSv1 is gebaseerd op Windows Server 2003, 32bit. WHS2011 is gebaseerd op Server 2008R2, 64 bit. Als dat al niet reden genoeg is, dan probeer bijvoorbeeld Mesh maar eens op v1 te installeren...
splashtop werkt inderdaad als remote desktop, maar ik gebruik het icm Android op mijn Asus tablet.D-e-n schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 22:44:
[...]
Splashtop ken ik als remote desktop software. Wat doe je specifiek met Splashtop server?
Streamen, centrale opslag, backups en torrent client zijn geen reden om voor WHS 2011 te gaan. Een reden zou zijn om cutting edge OS te draaien die verkloot is door MS. Dan draai ik nog liever Windows 7. Enige reden voor mij om toch voor WHS v1 te kiezen op het moment is vanwege de Drive Extender. Dan heb je tenminste een solide 'centrale opslag' zonder gedonder van losse schijven die je moet indelen.Rupie schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 22:40:
Ik heb geen enkel probleem met WHS2011 dus het ligt dan maar net aan het gebruik denk ik dan. Ik zou het dan ook zeker geen crap willen noemen en ik zie dan zelf ook geen enkel reden om iemand WHS v1 aan te raden. En als je het in het geval van Dutch Lion hebt over
- streamen
- centrale opslag
- backups
- torrentclient
is WHS 2011 een prima oplossing lijkt mij.
Ja, ik dwaalde af..EgMaf schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 23:47:
Overigens is ook DE niet probleemloos (ook niet met PP3).
Subsonic werkt zonder problemen op mijn WHS2011 server. Heb hier zowel WHS als WHS2011 draaien en de laatste is stabieler. Ik zou altijd voor de laatste versie gaan als ik het nu zou moeten aanschaffen. Drive extender was inderdaad handig destijds (hard drives waren ook nog wat duurder), maar vind het inmiddels niet meer een factor om geen WHS2011 te nemen.BabyXL schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 21:36:
[...] Subsonic werkte ook gewoon niet lekker.
Daarbij denk ik dat MS zelf ook wel weet dat WHS 2011 crap is, gezien de retail prijs.
[ Voor 14% gewijzigd door troftnom op 08-04-2012 17:24 ]
Vergeet niet dat WHS v1 support heeft tot 8 januari 2013 (http://support.microsoft.com/lifecycle/?p1=12624) dus in dat opzicht kun je beter WHS 2011 aanraden.BabyXL schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 21:36:
[...]
Persoonlijk zou ik iedereen die een WHS wil bouwen WHS v1 aanraden.
Daarbij had ik altijd performance issues met m'n Datavault X510 met WHS v1 erop...met WHS 2011 draait alles een stuk beter. Vooral als je er ook nog eens de default 2GB vervang door 4GB....Sonicfreak schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 14:02:
[...]
Vergeet niet dat WHS v1 support heeft tot 8 januari 2013 (http://support.microsoft.com/lifecycle/?p1=12624) dus in dat opzicht kun je beter WHS 2011 aanraden.
WHS 2011 heeft support tot 12 april 2016 (http://support.microsoft.com/lifecycle/?p1=15820).
Goed om te horen! Ik heb mijn Data Vault X510 onlangs ook voorzien van 4GB en wil binnenkort ook WHS 2011 installeren.TheVMaster schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 14:24:
[...]
Daarbij had ik altijd performance issues met m'n Datavault X510 met WHS v1 erop...met WHS 2011 draait alles een stuk beter. Vooral als je er ook nog eens de default 2GB vervang door 4GB....
Ehh..ik heb er zelf (nog) geen 4GB module in zitten, heb je nog een speciaal merk moeten gebruiken??Sonicfreak schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 17:33:
[...]
Goed om te horen! Ik heb mijn Data Vault X510 onlangs ook voorzien van 4GB en wil binnenkort ook WHS 2011 installeren.
Ik heb de Mushkin 4GB DDR2 PC2-6400 module gekocht voor 65,90 euro (bij Afuture.nl), maar volgens mij begint die schaarser te worden aangezien de prijs nu een stuk hoger is. En hij is niet meer leverbaar bij Afuture.nl.TheVMaster schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 17:59:
[...]
Ehh..ik heb er zelf (nog) geen 4GB module in zitten, heb je nog een speciaal merk moeten gebruiken??Wil het eigenlijk binnenkort toch wel ff doen...
[ Voor 13% gewijzigd door Sonicfreak op 10-04-2012 18:25 ]
[ Voor 4% gewijzigd door waspoeder op 11-04-2012 21:00 ]
[ Voor 255% gewijzigd door Red Boll op 11-04-2012 21:16 ]
Ik vraag mij af of hij te installeren is op een HD van 80GB, er staat mij iets van bij dat je een minimale HD omvang van 160GB moet hebben.waspoeder schreef op woensdag 11 april 2012 @ 20:59:
Ik ga zaterdag mijn HP Proliant Microserver N36L ophalen
Ik wil daar graag whs 2011 voor aanschaffen.
Maar nu was mijn vraag aan de gebruikers hier :
Ik wil whs 2011 op een 80 gig schijf installeren (60 voor os en 20 voor de shares) nu is daar een truuk voor
Maar ik vroeg me af hoe vol de partitie schijf ongeveer raakt ?
Voor me films, series en muziek etc heb ik aparte hdd's voor die er als een jbod ingehangen worden.
Ik heb op mijn WHS v1 systeem de add-in Lights Out geïnstalleerd staan en in mijn router een poort voor wake on lan geforward. Zelfs wanneer ik mijn website voor remote access benader gaat mijn WHS al aan. Dan hoef ik niet eens een magic packet te sturen.Rupie schreef op donderdag 12 april 2012 @ 07:37:
Ik kan op dit moment even niet voor je nagaan hoeveel ruimte er op mijn OS HDD in gebruik is, klote systeem wil nog altijd niet remote wakker worden
Ik heb Lights Out ook gekocht, maar eh...gaat hij ook aan als een mediaplayer een share probeert te benaderen? :-) Ik neem aan van wel aangezien het beanderen van de Remote Access website er ook voor zorgt dat hij aan gaat, maar dan moet ik het toch maar eens gaan inregelen....dat hij dus uit gaat..Sonicfreak schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:57:
[...]
Ik heb op mijn WHS v1 systeem de add-in Lights Out geïnstalleerd staan en in mijn router een poort voor wake on lan geforward. Zelfs wanneer ik mijn website voor remote access benader gaat mijn WHS al aan. Dan hoef ik niet eens een magic packet te sturen.
Via Lights Out gaat mijn WHS in suspend mode en wordt dus netjes wakker als ik een van mijn PC's aanzet of de website voor remote access opvraag.
Misschien moet je Lights Out dus eens proberen. Het is in principe gratis tenzij je alle features wilt gebruiken. Dan kost het 15 euro en dat is nog geen geld.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq