Verwijderd

Zojuist een nieuwe server besteld: I3, intel DH61WWB3, 4gb met dit maal een ?UK versie WHS2011. Ik gebruik de schijven uit de oude server, incl raidcontroller.

Ik kan echter nergens vinden wat de minimale capaciteit van de bootschijf moet zijn. Kan iemand me daar over inlichten? thx

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
http://onlinehelp.microso...ystem-requirements-2.aspx

Maar of die 160Gb echt nodig is als je er meer dan 1 drive in zet weet ik niet. Mijn system partitie is namelijk 60Gb.

[ Voor 41% gewijzigd door troftnom op 17-11-2011 11:22 ]

• harthead
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-09 22:34
Die 160GB requirement kun je in ieder geval wel omzeilen. En volgens mij heb je die restruimte boven 60 GB ook niet nodig als je er nog andere schijven bij gebruikt.

Lees bijv. deze link
Bijv als je de server sneller wilt laten opstarten met een SSD schijf.

Things should be as simple as possible, but not simpler

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:18

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Tomba schreef op woensdag 16 november 2011 @ 15:15:
Ivm DE gebruik ik nog steeds (overigens naar volle tevredenheid !) WHSv1. Nu loop ik er tegenaan dat de machine steeds trager opstart, ondanks dat ik er (al heel lang) geen extra add-ins meer op geinstalleerd heb. Ik heb dus eens ingelogd via RDP en de ingebakken diskdefragmenter te laten analyzen en ik schrok er toch wel een klein beetje van:

[...]

Ik weet dat ik op D: geen defragmentatietools moet loslaten, maar kan ik wel gewoon de C: defragmenteren ?
Niemand een idee?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:17
Ik weet dat er 'speciale' defragmentatietools/plugins zijn voor WHS v1, kun je die niet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

TheVMaster schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:36:
[...]

Ik weet dat er 'speciale' defragmentatietools/plugins zijn voor WHS v1, kun je die niet gebruiken?
Die kan ik zeker gebruiken... mits ik betaal :) Voordat ik 35 euro investeer in iets, wil ik eerst weten of het wellicht met de ingebouwde tools kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Ik gebruik Perfect Disk op mijn WHS 1 en die kun je bij mijn weten ook 30 dagen als trial draaien, misschien genoeg om het probleem tijdelijk op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 20:48
Ik ben aan het kijken om een WHS server te bouwen. Maar deze zou dan ook dienst moeten doen als "TV server".

Ik ben al wat aan het rondkijken geweest maar ik vind zo niet echt een lijst met TV kaarten die compatibel zijn met WHS 2011. Buiten enkele lijstjes waarop dan 4 kaarten staan ofzo. Of werkt dit gewoon met WHS 2011?
En welke "add in" of software wordt er dan gebruikt om te streamen? MediaPortal? ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 11:34
Sven_Vdb schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 22:47:
Ik ben aan het kijken om een WHS server te bouwen. Maar deze zou dan ook dienst moeten doen als "TV server".

Ik ben al wat aan het rondkijken geweest maar ik vind zo niet echt een lijst met TV kaarten die compatibel zijn met WHS 2011. Buiten enkele lijstjes waarop dan 4 kaarten staan ofzo. Of werkt dit gewoon met WHS 2011?
En welke "add in" of software wordt er dan gebruikt om te streamen? MediaPortal? ....
Ik heb een tijdje terug een guide gemaakt hoe je van je WHS ook een TV server kan maken: http://bit.ly/vSXdOK.

Werkt op WHS 2011, SBSe 2011 en WHS v1. De guide heb ik gemaakt met SBSe 2011, maar ik draai op het moment dezelfde config op WHS v1.

Er zijn inmiddels wat veranderingen in MediaPortal gemaakt, waardoor je die niet meer nodig hebt op de server. Die stappen kun je overslaan in de guide. (die stappen had ik al verwijderd zie ik).

Het enige wat je nodig hebt is MP op je clients, en For The Record op de Server.

Je kan ook enorm veel informatie en tips van gebruikers vinden op Topicreeks: \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC. Dit heeft mij enorm geholpen.

[ Voor 29% gewijzigd door Cybergamer op 20-11-2011 17:57 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 20:48
BabyXL schreef op zondag 20 november 2011 @ 17:18:
[...]

Ik heb een tijdje terug een guide gemaakt hoe je van je WHS ook een TV server kan maken: http://bit.ly/vSXdOK.

Werkt op WHS 2011, SBSe 2011 en WHS v1. De guide heb ik gemaakt met SBSe 2011, maar ik draai op het moment dezelfde config op WHS v1.

Er zijn inmiddels wat veranderingen in MediaPortal gemaakt, waardoor je die niet meer nodig hebt op de server. Die stappen kun je overslaan in de guide. (die stappen had ik al verwijderd zie ik).

Het enige wat je nodig hebt is MP op je clients, en For The Record op de Server.

Je kan ook enorm veel informatie en tips van gebruikers vinden op Topicreeks: \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC. Dit heeft mij enorm geholpen.
Ik zal dit eens bekijken.
Ik ben van België, dus dat maakt ook al een verschil. :)
Ook hebben we nog gewone analoge TV.

Heb ook nog nooit van het merk terratec (tv kaart) gehoord. Deze werken veronderstel ik vrij goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

Terratec is een vrij bekend Duits merk dat al zeker tien jaar tvkaarten maakt.

[ Voor 16% gewijzigd door job op 20-11-2011 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiksilver
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06-2022
joep1222 schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:20:
[...]

Hoi,

Weet niemand of dat programma er ook voor whs 2011 is?

Mvg,

Joep1222
Ik gebruik Awieco Remote launcher ervoor. (Heb outlook lokaal op de WHS geinstalleerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep1222
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 15:54
Quiksilver schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:55:
[...]

Ik gebruik Awieco Remote launcher ervoor. (Heb outlook lokaal op de WHS geinstalleerd)
Maar als die Awieco Remote launcher is geinstalleerd kan ik er toch nogsteeds niet buiten mijn netwerk erbij zonder dashboard geinstalleerd te hebben?

MVG
Joep1222

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robpoc
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-08 13:42
Ik probeer al tijden de Cinergy HTC USB XS HD werkend te krijgen op whs2011 maar dit lukt maar niet.
Heb de bda drivers gedownload maar krijg deze niet geinstalleerd. Ik ben dus vooral op zoek naar advies hoe e.a. te realiseren. Ik heb al vele topics gelezen maar kom er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Laatst online: 16:58
Er is een probleem met het onthouden van gebruikersnamen en wachtwoorden op aangesloten clients. Wanneer ik een share in wil vanaf een client, dan moet ik na iedere reboot van de client opnieuw de gegevens invoeren, ondanks dat ik aanvink dat de gegevens onthouden moeten worden. Ik heb op WHS2011 de inloggegevens voor iedere client, dus gebruikersnaam en password, ook aangemaakt om te zien of dat het probleem verhelpt, maar helaas.

Ik heb 4 clients op de server en op alle 4 is dit probleem er. Iemand?

edit: misschien is het gerelateerd, ik kan in MCE ook niet meer de mappen aanwijzen voor bijvoorbeeld muziek. Wanneer ik de bibliotheek instel, dan gaat hij naar het ....zoeken schermpje, wacht een paar seconden en gaat dan zonder foutmelding van mijn scherm af. Ondertussen zijn/worden er geen albums toegevoegd. Ik heb de share ook locaal gekopieerd, wat het probleem ook niet oploste helaas

[ Voor 28% gewijzigd door Hans C op 23-11-2011 20:56 ]

Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117; Kaifa MA304-SMR5.5

• heerhugo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-12-2020
Gebruik je Windows 7? Kijk dan eens in de referentiekluis. Verwijder daar de referenties naar de server en kijk dan eens of het lukt.

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 13:14
heerhugo schreef op donderdag 24 november 2011 @ 11:30:
Gebruik je Windows 7? Kijk dan eens in de referentiekluis. Verwijder daar de referenties naar de server en kijk dan eens of het lukt.
Wat bedoel je met referentiekluis??

• Tomba

Tomba

troftnom schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 17:24:
Ik gebruik Perfect Disk op mijn WHS 1 en die kun je bij mijn weten ook 30 dagen als trial draaien, misschien genoeg om het probleem tijdelijk op te lossen?
Heb inderdaad de trial van Perfectdisk 12 gedownload en C: gedefragmenteerd, ging erg snel ! Ben nu de andere schijven ook maar een defrag aan het runnen. Wat ik wel erg raar vind, is dat de plugin niet volledig lijkt te werken; de instellingen zijn via de console niet te benaderen. Ik moest via RDP inloggen om bv de temperatuur op Celcius ipv Fahrenheit te te zetten. Ik krijg ook niet de mogelijkheid om de (nog niet aangeschafte :)) licensekey in te voeren; ook dat scherm krijg ik alleen te zien via RDP. Tenslotte ziet het er (door het erg kleine scherm van de console) wel een beetje rommelig en onoverzichtelijk uit met de 5 disks die ik erin heb zitten...
Perfectdisk 12 WHS Rommelige Interface

• Hans C
heerhugo schreef op donderdag 24 november 2011 @ 11:30:
Weer wat geleerd. Ik heb de referenties verwijderd, nu even afwachten. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
Nog een vraag. Ik heb een webserver draaien, via Apache op poort 82. Werkt prima, maar ik heb hem liever op poort 80. Op bijvoorbeeld mijn werk zijn alle niet standaard poorten dichtgezet. Hoe krijg ik die homepage van whs zelf naar een andere poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerhugo
Hans C schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 00:01:
Nog een vraag. Ik heb een webserver draaien, via Apache op poort 82. Werkt prima, maar ik heb hem liever op poort 80. Op bijvoorbeeld mijn werk zijn alle niet standaard poorten dichtgezet. Hoe krijg ik die homepage van whs zelf naar een andere poort?
*knip*

[ Voor 14% gewijzigd door Rupie op 28-11-2011 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerhugo
Hans C schreef op donderdag 24 november 2011 @ 22:39:
[...]

Weer wat geleerd. Ik heb de referenties verwijderd, nu even afwachten. Bedankt.
Mooi nu afwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
Helaas, nog altijd worden de wachtwoorden niet onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op donderdag 24 november 2011 @ 14:32:
[...]

Heb inderdaad de trial van Perfectdisk 12 gedownload en C: gedefragmenteerd, ging erg snel ! Ben nu de andere schijven ook maar een defrag aan het runnen. Wat ik wel erg raar vind, is dat de plugin niet volledig lijkt te werken; de instellingen zijn via de console niet te benaderen. Ik moest via RDP inloggen om bv de temperatuur op Celcius ipv Fahrenheit te te zetten. Ik krijg ook niet de mogelijkheid om de (nog niet aangeschafte :)) licensekey in te voeren; ook dat scherm krijg ik alleen te zien via RDP. Tenslotte ziet het er (door het erg kleine scherm van de console) wel een beetje rommelig en onoverzichtelijk uit met de 5 disks die ik erin heb zitten...
[afbeelding]
Met de trial alles perfect kunnen defragmenteren en de boottijd is bijna gehalveerd :) Heb dus maar de officiele versie aangeschaft voor mijn WHSv1 machientje!
Voor mensen die eventueel ook overwegen PerfectDisk aan te schaffen; met de code '20pr' krijg je 20% korting op al je aankopen (dus ook non-WHS software van Raxco)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashback1989
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 22:31
Arunia schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:02:
Het lukt me dus sinds de upgrade van dd-wrt niet meer om via internet bij xxxxx.homeserver.com op mijn server te komen.
Het icoontje geeft geel aan en dat het niet werkt, maar als ik het bekijk in de console, dan gaat het gewoon goed. Klik ik op de link die daar bij de instellingen gaat, dan krijgt hij geen contact.

De poorten (alle 3 a 4) zijn gewoon geopent, maar UPnP staat ook gewoon aan. Deze geeft aan dat 3 poorten op 80 na geopent zijn voor het ip van mijn WHS.
Op internet al gezocht, maar kon niks vinden.

Straks toch maar de router in factory settings instellen en kijken of dat wat uithaald. Ik heb wel een string ingevult om WOL aan te zetten op de router, maar voorheen was dit ook geen probleem.
Overigens weet ik niet of dit het probleem zou zijn.

Blijkbaar als ik buiten het netwerk zit, dan kom ik wel gewoon op de server. Heel apart.
Maar goed, dan heb ik geen haast met het fixen. Dan is de routering niet goed binnenshuis. Als ik naar het ipadres van de server ga, dan krijg ik overigens wel de pagina.
als je dat adres pingt krijg je dan het externe IP te zien
zo ja dan moet je effe op de interne dns de verwijzing naar xxx.homeserver veranderen naar het interne ip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:56
1) Sinds kort heb ik een SSD in m'n desktop, voor WHS liet ik hem altijd naar sluimerstand gaan, maar met een SSD kom hij heel traag uit de sluimerstand hoe hebben jullie dit opgelost?

2) Ook ben ik van WHS v1 naar WHS 2011 gegaan, op m'n WHS draai ik SABnzbd en TwonkyServer. Deze probeer ik via m'n desktop te benaderen, maar vaak lukt dit niet. Wanneer ik de firewall van ESET Smart Security uit zet kom ik er wel direct in. Ik heb al de poort 3389 geopend in m'n firewall, maar dit helpt niet. Iemand een idee?

Edit:
3) Op mijn desktop krijg is steeds de melding van ESET Smart Security "Port scanning attack from [IP van mn WHS] stopped"

[ Voor 38% gewijzigd door Gait op 30-11-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
[b][message=37224420,noline]

2) Ook ben ik van WHS v1 naar WHS 2011 gegaan, op m'n WHS draai ik SABnzbd en TwonkyServer. Deze probeer ik via m'n desktop te benaderen, maar vaak lukt dit niet. Wanneer ik de firewall van ESET Smart Security uit zet kom ik er wel direct in. Ik heb al de poort 3389 geopend in m'n firewall, maar dit helpt niet. Iemand een idee?
Ik heb wel een idee. Poort 3389 is meestal voor de externe desktop. Poort 8080 is de standaardpoort van Sabnzbd. Die van Twonkyserver weet ik niet. Voegt de firewall van ESET echt iets toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
Nou ik kan ook niet bij m'n dashboard komen, SABnzbd en TwonkyServer heb ik zelf al wel open gezet in de firewall.

Of het echt iets toevoegt weet ik niet, ik heb ook gewoon een router met firewall.

Edit:

1) I.p.v. sluimerstand laat ik hem nu naar slaapstand (S3) gaan, maar er zit een bug in de 0009 firmware van Crucial M4. Nu wordt mijn SSD niet meer wakker.

2) Ik heb het ip van mijn WHS heb ik toegevoegd aan de uitgesloten adressen van aktieve bescherming (IDS) nu lijkt het opgelost. (dit vond ik ergens op het forum van ESET).

3) Dit lijkt ook opgelost dankzij punt 2.

Nu het volgende probleem, ik maak sinds gister gebruik van de Lights-Out add-in. Dit werkt mooi, mijn WHS valt in slaap wanneer mijn PC's uit zijn en wordt ook weer wakker zodra ik mijn PC aan zet. Alleen krijg ik dan de melding op dat mijn server offline lijkt te zijn en of ik mij offline wil aanmelden. Dit komt dan van de Launchpad omdat mijn PC sneller opstart dan mijn server. Hoe kan ik dit oplossen? Wellicht een delay instelllen?

En zodra mijn WHS in slaap is werkt de Home Server Website dus niet meer. Waarom wordt hij dan niet uit de slaapstand gehaald?

EDIT: Nu heb ik al gevonden dat je poort 9 UDP moet forwarden naar mn broadcast address. Dit is xxx.xxx.xxx.255, maar ik kan in mijn Linksys WAG200G alleen maar waarden invullen van 1 - 254. Nu heb ik al geprobeerd mn subnetmask op 255.255.255.128 te zetten en dan wordt je broadcast address xxx.xxx.xxx.127 hierop poort 9 UDP geforward, maar dan werkt het nog niet. Is dat dyndns nodig? Dit is namelijk niet gratis.

[ Voor 85% gewijzigd door Gait op 01-12-2011 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:30
Ik heb al 6 maanden een whs2011 server draaien zonder problemen (24/7). De laatste paar dagen komt het regelmatig voor dat ik de server niet meer kan bereiken in het netwerk. Hij draait nog wel, maar op geen enkele manier valt hij te bereiken (via rdc / utorrent webgui / launchpad / explorer en de router ziet hem ook niet meer als aangesloten apparaat). Ik moet hem dan herstarten. Ik heb niks nieuw geïnstalleerd of veranderd dus ik vraag me af wat de oorzaak is. Hij draait in de meterkast en ik kan niet echt makkelijk even met een scherm kijken wat er aan de hand is, dus ik vraag het hier even, hebben meer mensen hier last van?

Laatste update is van 11/11/11 (naast windows defender).

- raid does not fix stupid -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Patatjemet schreef op woensdag 07 december 2011 @ 16:13:
Ik heb al 6 maanden een whs2011 server draaien zonder problemen (24/7). De laatste paar dagen komt het regelmatig voor dat ik de server niet meer kan bereiken in het netwerk. Hij draait nog wel, maar op geen enkele manier valt hij te bereiken (via rdc / utorrent webgui / launchpad / explorer en de router ziet hem ook niet meer als aangesloten apparaat). Ik moet hem dan herstarten. Ik heb niks nieuw geïnstalleerd of veranderd dus ik vraag me af wat de oorzaak is. Hij draait in de meterkast en ik kan niet echt makkelijk even met een scherm kijken wat er aan de hand is, dus ik vraag het hier even, hebben meer mensen hier last van?

Laatste update is van 11/11/11 (naast windows defender).
Hier heb ik ook last van!
Alleen ik heb het al langer. Ook geen idee waarom dit komt.
In de event viewer staat als laatst dat hij bezig was met een shadow copy, meer niet.
Hopelijk hebben mensen een oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
Heeft iemand het voor elkaar gekregen om de server (WHS 2011 met Lights Out) te wekken wanneer je naar je remote website gaat vanaf een externe computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Heb begrepen dat dit nogal afhankelijk is van je router, kan die Wake on Wan wel netjes aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
Dit klopt, nu heb ik hier wat gevonden, maar de link http://woytekm.googlepages.com/linksyswag200g-eu werkt niet meer. Iemand een idee waar deze firmware nog meer te vinden is?

Edit:
Als ik het zo bekijk zijn gaan de volgende pagina's hier over:
http://www.linksysinfo.or...ternative-firmware.22879/
http://openwag200.sourceforge.net/
http://sourceforge.net/projects/openwag200/

[ Voor 28% gewijzigd door Gait op 08-12-2011 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Lekker is dat, nu vliegt de netwerk verbinding er gewoon ineens uit bij mijn server. De hele middag al muziek aan het luisteren (streamt vanaf de server) en nu zonder waarschuwing ineens weg. Het is dus ook niet na een periode van inactiviteit ofzo.

Ik heb al aardig wat gegoogled maar heb niks gevonden wat tot een oplossing kan leiden.

Edit: na de server opnieuw te hebben opgestart valt mij op dat hij via rdc erg traag is, terwijl de processor onder 5% belasting blijft. Nu heb ik er een oude harde laptop schijf (+/- 5 jaar) gebruikt als systeem schijf, kan het zijn dat die het gewoon aan het begeven is? In het event log staat de afgelopen 24 uur 7 keer een error "the device has a bad block" en de afgelopen 7 dagen 20 keer. Is dit meer dan het zou moeten zijn?

Wat nog meer opvalt in de event manager is de fout:

"Redirection of additional supported devices is disabled by policy." voor Microsoft-Windows-TerminalServices-PnPDevices. De tijden hiervan komen overeen met de crashes (in tegenstelling tot de hd errors). Ik zou alleen niet weten wat voor een plug en play device er bedoeld word, er zit niks in de usb poorten en gebruik alles onboard (enige stekkers aan de achterkant zijn stroom en utp).

[ Voor 56% gewijzigd door Patatjemet op 08-12-2011 19:32 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiksilver
joep1222 schreef op maandag 21 november 2011 @ 16:21:
[...]

Maar als die Awieco Remote launcher is geinstalleerd kan ik er toch nogsteeds niet buiten mijn netwerk erbij zonder dashboard geinstalleerd te hebben?

MVG
Joep1222
Ik kan vanaf internet de website van mijn homeserver laden en van daaruit het dashboard laden van de server en zo dus met Remotelauncher outlook openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiksilver
Patatjemet schreef op donderdag 08 december 2011 @ 18:48:

Ik heb al aardig wat gegoogled maar heb niks gevonden wat tot een oplossing kan leiden.

Edit: na de server opnieuw te hebben opgestart valt mij op dat hij via rdc erg traag is, terwijl de processor onder 5% belasting blijft. Nu heb ik er een oude harde laptop schijf (+/- 5 jaar) gebruikt als systeem schijf, kan het zijn dat die het gewoon aan het begeven is? In het event log staat de afgelopen 24 uur 7 keer een error "the device has a bad block" en de afgelopen 7 dagen 20 keer. Is dit meer dan het zou moeten zijn?

"Redirection of additional supported devices is disabled by policy." voor Microsoft-Windows-TerminalServices-PnPDevices. De tijden hiervan komen overeen met de crashes (in tegenstelling tot de hd errors). Ik zou alleen niet weten wat voor een plug en play device er bedoeld word, er zit niks in de usb poorten en gebruik alles onboard (enige stekkers aan de achterkant zijn stroom en utp).
Wat betreft de HDD foutmelding. Ja dit is meer dan het moet zijn.. je zou geen meldingen moeten hebben. er bestaat een mogelijkheid dat je server dus crashed en daardoor niet meer bereikbaar is.

Verder wat betreft je Redirection foutmelding. Waarschijnlijk heb je tijdens een remote desktop sessie rederection aanstaan van printers usb apparaten of zoiets. Dit is opzich geen probleem behalve de melding in eventlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Quiksilver schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 20:51:
[...]

Wat betreft de HDD foutmelding. Ja dit is meer dan het moet zijn.. je zou geen meldingen moeten hebben. er bestaat een mogelijkheid dat je server dus crashed en daardoor niet meer bereikbaar is.
Dat vermoeden had ik al idd. Ik heb utorrent uitgezet (downloaden gebeurd op de os schijf), dit resulteert in langere up-time (aka sinds uitzetten geen crash meer gehad). Hij blijft zo in ieder geval nog bereikbaar blijft totdat ik een nieuwe hd erin zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
Hans C schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:59:
Ik heb WHS 2011 in de OEM versie gekocht. Na 2 weken gebruik ben ik niet tevreden met het moederbord en die wil ik dan ook eruit hebben en verwisselen voor een ander (moderner) moederbord. WHS is geactiveerd. Heeft iemand daar ervaring mee? Gaat het nog lukken om de OEM licentie op een nieuw bord te krijgen na 2 weken?
Even mezelf quoten. Inmiddels moederbord vervangen en activeren ging probleemloos. Gelukkig maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op maandag 28 november 2011 @ 13:17:
[...]

Met de trial alles perfect kunnen defragmenteren en de boottijd is bijna gehalveerd :) Heb dus maar de officiele versie aangeschaft voor mijn WHSv1 machientje!
Voor mensen die eventueel ook overwegen PerfectDisk aan te schaffen; met de code '20pr' krijg je 20% korting op al je aankopen (dus ook non-WHS software van Raxco)
Wellicht ten overvloede maar ik ben (nu ik het programma een week of 3 gebruik) echt supertevreden met Perfectdisk ! Ik heb 2 identieke WHS v1 machines (Intel SS4200's) waarbij mijn 'productie' WHS met zijn 5400rpm schijf (en meer progs zoals Sickbeard, Sabnzbd etc) sneller boot dan zijn 'backup' broertje die een 7200 rpm schijf heeft :P

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 18:23
Ik heb last van een systeemdisk in mijn WHS die aan het overlijden is, maar is er nog iets wat ik in de gaten moet houden als ik de disk ga kopiëren naar een andere (zelfde model) disk?
Ik dacht zelf om dat met Part Image Not Ghost te doen, maar weet niet of dat nog invloed heeft op de juiste werking van de drive pool als ik dat zomaar ga doen.

• NoordTer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 07:50
iemand een idee of:
pricewatch: Zotac GeForce GT 218

Videokaart gaat draaien op de Acer H340 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiksilver
NoordTer schreef op donderdag 15 december 2011 @ 16:39:
iemand een idee of:
pricewatch: Zotac GeForce GT 218

Videokaart gaat draaien op de Acer H340 ?
Ik weet niet of het gaat werken. In theorie moet het werken. je VGA is PCI-E 2.0 je server heeft een PCI-E 1.0 slot maar 2.0 is backwards compatible met 1.0 (je hebt dan wel de snelheid van de 1.0 bus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:06
Tijd geleden dat ik met whs aan de gang ben geweest,door frustratie.
Om een lang verhaal kort te maken is dit mijn overzicht:

Msi z68a-g45 moederbord met een i3-2100 cpu.
8gb ram (2x4gb)

Dell perc 5/i integrated raid controller.
Met daarop 5x hitachi 2tb raid 5.(films etc)
2x hitachi 1tb mirroring (foto's opslag)
1x adata 64gb SSD OS schijf.

Probleem:
Circa 5-10x per dag bevriest de server,ik kan dan niet meer inloggen met rdp.
Ga ik op de server zelf kijken (dus op het beeldscherm kijken op de server) zie ik het bureaublad,maar je kan simpelweg niks,compleet bevroren.

Dit probleem heb ik ook met server 2008 (trial versie om te testen) en met windows 7 x64 ultimate geen problemen,server draait nu al 40 dagen zonder problemen.

Iemand een idee waarom ik problemen heb met WHS,en server 2008?

Uiteraard verschillende drivers getest etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
WHS (v1) is gebaseerd op Windwos Server 2003
WHS 2011 is gebaseerd op Windows Server 2008R2

Dus best kans dat je onder WHS andere drivers gebruikt dan onder Server 2008 (non-R2) of Win7, en dat je probleem hem in die drivers zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Hans C schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 00:01:
Waarom zo moeilijk? Je kan ze beide draaien op port 80 (nouja, daar lijkt het dan op). installeer apache gewoon op een andere port dan 80 en gebruik dan het tooltje Helicon Ape. Die doet de rest voor je (nadat je een paar rewrite rules gemaakt hebt).

Alle info is daar te vinden. Ik doe dit bijvoorbeeld voor subsonic (via Tomcat) en uTorrent WebUI.

Edit: Een voorbeeld:

<Location /utorrent>
ProxyPass http://localhost:6886/gui
ProxyPassReverse http://localhost:6886/gui
</Location>

normaal zou je dan "http://<ip adress of domein naam>:port/gui" moeten gebruiken, en die port ook open moeten hebben in je router als je de pagina van buitenaf wil benaderen.

Nu doe je: "http://<ip adress of domein naam>/utorrent", zonder dat je de web interface porten hoeft aan te passen in je router.

Het werkt vrijwel bij alles wat ik getest heb (uTorrent, Subsonic, Plex en For The Record).

[ Voor 26% gewijzigd door Cybergamer op 17-12-2011 16:39 . Reden: Meer in-depth informatie en gebruik toegevoegt over Helicon Ape. ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
fragcompany schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 11:07:

Probleem:

Is je OS schijf ook aangesloten op de raid controller? Zoja, zet die dan op de onboard controller, ik had een vergelijkbaar probleem met mijn Perc 5/e. Maar sinds de laatste driver via windows update geen problemen meer. En ik heb mijn OS drive aangesloten op het moederbord.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:06
BabyXL schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 14:15:
[...]

Is je OS schijf ook aangesloten op de raid controller? Zoja, zet die dan op de onboard controller, ik had een vergelijkbaar probleem met mijn Perc 5/e. Maar sinds de laatste driver via windows update geen problemen meer. En ik heb mijn OS drive aangesloten op het moederbord.
Dat is een goede tip,alles geprobeerd,maar dat nog niet.
De os SSD zit inderdaad op de controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driftkikker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-05 13:04
Ik word momenteel helemaal gek van de server hier. Het ding werkt voor geen meter mee. Op het moment dat ik start met het kopiëren van grote bestanden data (dus films, iso's e.d.) over het netwerk slaat de server zo goed als vast en kan ik nog met moeite de muis bewegen over het scherm, als de remote desktop verbinding niet is weggevallen tenminste. Exact hetzelfde gebeurt als ik een back-up wil maken van de share's op een externe schijf. Via de 'server backup' in de console loopt de hele boel al vrij gauw weer vast, en met Cobian backup kan ik wel kleine bestanden als foto's en muziek back-uppen, maar op het moment dat ie bij de films of iso's komt is het weer stroop. De 2e primary IDE channel en 2e secondary IDE channel (snap ook niet waarom ik er dus vier in totaal heb, 2x een primary en 2 x een secondary) schieten constant bij het data kopiëren van Ultra DMA 6 naar PIO modus. Dit moet ik dan oplossen door de channel's te verwijderen en de server opnieuw op te starten waardoor ie ze weer herkent en herinstalleert. Overigens is er ook een schijf aangesloten op een sata uitbreidingskaartje. De event viewer staat vol met fouten, vrijwel allemaal fdisk en atapi, ik zou graag wat meer opnoemen, maar ik kan niet in de event viewer omdat het ding voor de miljardste keer is vastgelopen.

Ik sta momenteel op het punt om alles uit het raam te kieperen, wetende dat ik dat niet moet doen, omdat ik niet eens een fatsoenlijke back-up heb.

Heeft iemand van jullie ook maar iets van een idee of een oplossing hiervoor? Ik ben diegene eeuwig dankbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
Gaat het om windows home server 2011 of v1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driftkikker
moppentappers schreef op woensdag 21 december 2011 @ 22:59:
Gaat het om windows home server 2011 of v1?
Stom. Vergeten te zeggen. V1

• moppentappers
Praktisch gezien zou je een hele nieuwe WHS kunnen nemen met wat schijfjes (niet het juiste moment van het jaar) en dan de harddisks gewoon aansluiten en over kopieren naar je nieuwe storage pool, dan heb je sowieso geen last meer van problemen die mogelijk door de machine zelf worden veroorzaakt. De schijven uit de pool kun je gewoon los aansluiten, dat is gewoon met NTFS opgeslagen.

• Driftkikker
moppentappers schreef op donderdag 22 december 2011 @ 00:46: De schijven uit de pool kun je gewoon los aansluiten, dat is gewoon met NTFS opgeslagen.
Niet om het een of ander, maar ik dacht dat dit juíst niet kon?\
Heb je misschien ook en iets minder drastisch idee? :+

• moppentappers
Ja, dat kan prima, men vreesde juist dat dat met de komst van WHS2011 niet meer zou kunnen toen er nog werd gedacht dat daar uberhaubt nog iets van drive extender in zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
fragcompany schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 11:07:
Tijd geleden dat ik met whs aan de gang ben geweest,door frustratie.
Om een lang verhaal kort te maken is dit mijn overzicht:

Msi z68a-g45 moederbord met een i3-2100 cpu.
8gb ram (2x4gb)

Met daarop 5x hitachi 2tb raid 5.(films etc)
2x hitachi 1tb mirroring (foto's opslag)
1x adata 64gb SSD OS schijf.

Probleem:
Ga ik op de server zelf kijken (dus op het beeldscherm kijken op de server) zie ik het bureaublad,maar je kan simpelweg niks,compleet bevroren.

Dit probleem heb ik ook met server 2008 (trial versie om te testen) en met windows 7 x64 ultimate geen problemen,server draait nu al 40 dagen zonder problemen.

Hier heb ik, en hoor dus wel meer mensen, ook last van!
Heb ook het vermoedde dat het om een incompatible driver gaat.
Hij bevriest dan compleet willekeurig (na bijvoorbeeld een dag) en is daarna niet meer aan te krijgen, alleen nog via de resetknop. Hij is gewoon niet meer te bereiken. Ook het bureaublad e.d. lopen vast.
We hebben natuurlijk niet een (professionele) server staan, waarvan de drivers geoptimaliseerd zijn voor Windows Server. Mijn systeem: http://nl.hardware.info/u...erver-everything-in-a-box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Sinds een paar dagen is onze whs v1 regelmatig super traag. Gisteren toch maar even in het event log gekeken omdat het lampje voor de hdd niks deed. Blijkt de 0 schijf bad blocks te hebben.heb al scandisk gedraaid, maar vanochtend dezelfde melding. Ik maak me wel druk oom goede back-up. Heb een 1tb schijf in een kluis liggen met fotos en zo. Stiekem hoop ik dat er nog steeds garantie op die schijf zit.

Voor back-up gebruik ik de back-up de whs mogelijkheid. Dus op 2 schijven opslaan en die extra schijf dus.

Maar of je dan natuurlijk goede bestanden houdt is de vraag.

Wat zou ik nog kunnen doen voor die eerste schijf of zijn er teveel blokken dood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:22

Hoogie2004

Whohooooo

Als je die schijf niet vertrouwt, clonen en vervangen? (misschien dat de doorgewinterde hardware mensen je hier beter in kunnen adviseren). Als ik een schijf niet meer vertrouw, gaat ie zo snel mogelijk weg, zeker in mijn WHS

My iRacing profile | Strava

• NoordTer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 07:50
Weet iemand betrouwbare oplossing:

Ik heb nu 2x TB in me WHS 2011 en wil graag mijn data weer veilig stellen.

Er zijn verschillende oplossing Mirror , vernieuwde DE :
http://www.drivebender.com/

Maar vind mirror zo zonder van Space dit om ik enkel Documenten en foto's wil veilig stellen de overige data hoeft niet continu gemirrort worden en dat kost ook onnodig veel ruimte.

Iemand die ervaring heeft met DE in WHS 2011 of een betere alternatief voor veilig data ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Het rottige is dat ik de vorige keer precies hetzelfde heb gehad. Een schijf die naar z'n grootje ging.
Uiteindelijk een nieuwe erbij gekocht (wilde toch uitbreiden) en het zooitje over gezet naar de nieuwe schijf. Nu alleen is de andere slecht aan het worden.

Op dit moment gebruik ik WD GP EARS 1,5TB. 2 stuks.
Ik zou nu uitkomen qua prijs op een 2TB EARS (40 euro meer voor een EAXS vind ik iets te gortig).
Ik zit nog steeds met de gedachte te spelen om toch het dubbele neer te leggen en te gaan voor RE4's en wellicht hier de GP van te halen. Hier van uit gaande dat de RE4's geschikt voor servers zijn waardoor je eerst een nieuwe krijgt bij falen en dan pas de oude op hoeft te sturen.

Ik moet echt even tijd vrij maken om deze topics door te struinen, maar gebruiken jullie ook de WD GP's? Of net alsof mijn aangehaalde toch wat duurdere schijven ivm het eerst kunnen overzetten daarna pas opsturen?

De software van WD geeft iig teveel bad blocks aan en hij is nog ruim een jaar binnen garantie. De 2e schijf ook maar even laten checken (is wel buiten garantie). Straks toch maar even chkdisk laten draaien om te zien wat er beschadigd is. Volgens mij alleen wat covers van muziek.
Dan maar even bekijken hoe ik de backup terug ga zetten van al die bestanden.
Laatste beetje foto's nog niet bekeken, maar die worden gemirrored door WHS zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Bovenstaand probleem is opgelost. WD heeft een service waarbij je met een CC (wanneer je te laat terug hebt gestuurd) toch eerst de schijf kan krijgen en daarna pas terug hoeft te sturen.
Dus dat is wel lekker. Heb RMA aangevraagd en dan afwachten totdat de schijf er is. Daarna direct overzetten middels mijn vaste pc. En dan de server weer booten. Wellicht vanwege de beschadigingen toch eens kijken of ik WHSv1 opnieuw moet installeren of uiteindelijk toch de overstap maak naar 2011.

De schijf die stuk aan het gaan is, is degene die op z'n kant in de behuizing hangt.
Dus denk dat ik de server ook in een andere behuizing ga zetten. Heb ik ook meteen uitbreidingsmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Arunia schreef op maandag 09 januari 2012 @ 09:46:
De schijf die stuk aan het gaan is, is degene die op z'n kant in de behuizing hangt.
Positie van een schijf zou niets uit mogen maken. Ik heb zelf een schijf (boot/systeem schijf) die op zijn kant hangt, en sinds het begin geen problemen mee. Ik heb een probleem met een schijf die in een van de backplanes zit.

Dat heb je gewoon met goedkope schijven. Iets wat eigenlijk niet zou mogen, maar toch...

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Mijn gedachte ook overigens dat het niet zou moeten kunnen.
Overigens heb ik zowel met deze al een keer moeten ruilen en de andere ook al.

Is er echt zo'n groot verschil tussen de RE4 (duurdere) en de goedkopere schijven?
Aan de andere kant, het is volgens mij nog steeds goedkoper om het zo op te lossen dan dure schijven aan te schaffen.

En de schijf is gisteren opgestuurd naar mij (top service). Dus ben benieuwd. Even op zoek om een exacte kopie te maken naar de nieuwe wanneer die hier aan komt. En dan kan de andere daarna meteen terug.

[ Voor 23% gewijzigd door Arunia op 11-01-2012 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Even een vraag over installatie van WHS.
Ik zie namelijk staat dat je een minimale schijf van 160gb nodig heb.Waar heeft WHS deze hoeveelheid ruimte voor nodig?

Heb gezien dat als je minder ruimte heb dan WHS niet installeert, vraag me alleen waarom niet.

[ Voor 26% gewijzigd door seninha op 13-01-2012 08:26 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Er worden 2 partities gemaakt: 60 GB voor de daadwerkelijke installatie en 100GB waar in eerste instantie de 'overige data' (netwerk shares, backups et cetera) in terecht komt. Waarom ze voor deze oplossing hebben gekozen is mij niet helemaal duidelijk trouwens, je zou denken dat een 64GB schijf dan ook genoeg zou zijn als er een 2e schijf beschikbaar is voor de andere zaken.

Er is via google overigens wat info te vinden over hoe je WHS kunt installeren op een kleinere schijf maar of dat allemaal werkt heb ik nooit geprobeerd.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Morgen proberen een exacte kopie van mijn primaire schijf te maken. Lukte niet op mijn vaste pc (don't ask, om één of andere reden blijft deze heel vaak hangen en startte nu helemaal niet meer op).
Daarna kan de oude schijf weer terug en draait WHS1 weer naar behoren.

Ik ga binnenkort ook de server in de CM Stacker behuizing schuiven zodat ik meer ruimte heb en klaar ben om over te stappen naar WHS2011 of wellicht komt er dan al een nieuwe versie aan. Zie het eigenlijk wel zitten om een schijf per share of iets meer shares te hebben. Bijvoorbeeld foto's, MP3's en wat ander spul op een schijf. Daarnaast nog films apart en series apart enzovoorts. Moet toch rekening gaan houden met de performance wanneer er meerderen tegelijk de spullen aanspreken. Dat iets waar ik nog wel tegenaan loop. Met z'n tweëen niet zo'n probleem, maar met meer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Arunia schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:09:
Morgen proberen een exacte kopie van mijn primaire schijf te maken.
Clone de disk dan gewoon. ;) Bijvoorbeeld hiermee. Heb zelf goede ervaringen met de partioner van Easeus.

[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 13-01-2012 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
WD heeft een Acronis editie voor henzelf. Alleen die is niet geschikt voor servers.
Daarnaast krijg ik het niet lekker voor elkaar in mijn eigen pc. :P
Heb nog de pc van mijn vrouw welke ik daarvoor zou kunnen misbruiken. En ik zal jouw programma (thanks!) ook proberen zaterdag.

Heb 30 dagen om de andere schijf terug te sturen. Ruim de tijd, maar je zult zien dat het niet aan mij ligt, maar aan de post service. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:06

masauri

aka qwybyte

Ik heb whs 2011 op men 64GB SSD geinstalleerd (ik moet de raid5 nog opbouwen en de disks nog aansluiten) maar ik heb nu de melding als ik de server opstart dat er geen harddisk is maar hij start wel gewoon op.
Iemand een idee hoe dat mogelijk is?

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:59

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

seninha schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 08:24:
Even een vraag over installatie van WHS.
Ik zie namelijk staat dat je een minimale schijf van 160gb nodig heb.Waar heeft WHS deze hoeveelheid ruimte voor nodig?

Heb gezien dat als je minder ruimte heb dan WHS niet installeert, vraag me alleen waarom niet.
Ik zat met hetzelfde 'dilemma'. Schijnbaar is een kleine schijf van 64GB oid en een grotere schijf ook niet goed genoeg voor WHS2011. Intel heeft een 160GB SSD, Mijn idee nu is om zo'n SSD te gebruiken, Alles wat de installer op D zet (shares enzo) door te schuiven naar een andere schijf en de 90GB als download disc te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Coenen schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 21:59:
[...]

Ik zat met hetzelfde 'dilemma'. Schijnbaar is een kleine schijf van 64GB oid en een grotere schijf ook niet goed genoeg voor WHS2011. Intel heeft een 160GB SSD, Mijn idee nu is om zo'n SSD te gebruiken, Alles wat de installer op D zet (shares enzo) door te schuiven naar een andere schijf en de 90GB als download disc te gebruiken.
Ik denk dat je wat dingen door elkaar haalt. WHS 2011 heeft geen D: als shares\landing space meer. De shares zijn allemaal te verdelen over meerdere schijven. Het werkt dus gewoon als elke andere Windows versie (behalve WHS 2003 dan).

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
WHS 2011 heeft bij installatie een 1e harddisk van minimaal (ik dacht) 160GB nodig. Dit verdelen over 2 schijven werkt niet, maar er zijn wel zat trucjes te vinden om die eis van 160GB te omzijlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
Dat clonen van een schijf in WHS v1 gaat zomaar niet, zie http://www.mediasmartserv.../viewtopic.php?f=3&t=6826

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Thanks, Ik had toevallig dit topic ook gisteren gevonden. Ben er nu mee aan de slag. Mijn pc doet het gelukkig soort van weer (niet via de SSD... traaag! :P).
Hoop dat het vandaag nog gaat lukken. EASEUS gaf gisteren aan dat er wat bad sectors waren (duh) en zag dat hij alleen de C partitie heeft gedaan. Dus nu nog een keer, maar dan met acronis.

Clonezilla staat nu de schijven te kopieren vanaf mijn pc. Gaf wel regelmatig badblocks. Nu maar hopen dat ik kan zien waar de fouten precies zitten aan het einde van de rit.

[ Voor 13% gewijzigd door Arunia op 16-01-2012 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:34

Red Boll

Kick Ass!

Is er iemand die al anti-virus op zijn WHS 2011 heeft?

Zelf ben ik pogingen aan het doen om G Data InternetSecurity voor HomeServer 2012 aan de praat te krijgen maar dat is nog niet gelukt helaas. Na de installatie klapt het Dashboard eruit.

Helemaal jammer is dat G Data support ook na een week nog niet reageert. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:53
Red Boll schreef op maandag 16 januari 2012 @ 13:01:

Zelf ben ik pogingen aan het doen om G Data InternetSecurity voor HomeServer 2012 aan de praat te krijgen maar dat is nog niet gelukt helaas. Na de installatie klapt het Dashboard eruit.

Helemaal jammer is dat G Data support ook na een week nog niet reageert. :|
Ik draai een oude versie van Security Essentials. Er is 1 versie geweest die wel onder WHS2011 geinstalleerd kon worden. De software is wel verouderd, de definitions daarintegen worden netjes elke dag geupdate.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nieuwste versie van MSE zou inmiddels ook moeten werken denk ik, ik heb zelf de nieuwste versie van MSE draaien op mijn Windows 2008 R2 machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Na een dag clonen middels CloneZilla is dan eindelijk mijn schijf gebackupped. Volgens Clonezilla was er 1,4 MB kwijt en voor zover ik kan vinden alleen op de C partitie. Dus dat zit wel goed.

Denk dat ik toch maar af ga stappen van WD (las net dat die problemen geven op een RAID config welke ik later toch wil gaan draaien ivm snel wisselen voor een nieuwe schijf).
Ik zit er naar te kijken om RAID 1 te gaan draaien. Dan heb ik iig een stukje zekerheid. Daarnaast nog een backup van de schijven met enige regelmaat, maar dat komt ook nog wel.

Het is echt iets waar ik me druk om maak. Of de data niet ergens in de lijn corrupt is. Al dan niet op de backups. Kan ook niks vinden hoe je dat checkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Laatst online: 21-08 10:54
Ik heb sinds kort WHS2011 draaien op mijn systeem. Over het algemeen draait het goed, maar ik mis nog drivers voor mijn moederbord (MSI K8N Neo Platinum, nForce 3). Op de nvidia site staan ook geen geschikte drivers.
Nu werkt het allemaal wel, maar ik zou graag dat de juiste drivers worden geinstalleerd. Heeft iemand voor WHS2011 correcte drivers voor de Nvidia nForce3 chipset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
DaLass schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:15:
[...]

Ik draai een oude versie van Security Essentials. Er is 1 versie geweest die wel onder WHS2011 geinstalleerd kon worden. De software is wel verouderd, de definitions daarintegen worden netjes elke dag geupdate.
Weet je toevallig welke versie dat is? Ik ben daar wel benieuwd naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red Boll schreef op maandag 16 januari 2012 @ 13:01:
NOD32 werkt prima op WHS2011. Er is alleen geen aparte plugin voor het dashboard, maar je kan het programma wel gewoon openen in het dashboard via een plugin genaamd remotelauncher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Arunia schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:59:
Het is echt iets waar ik me druk om maak. Of de data niet ergens in de lijn corrupt is. Al dan niet op de backups. Kan ook niks vinden hoe je dat checkt.
RAID1 is inderdaad een goed idee voor je systeem disk.

Ik heb de Intel Matrix software draaien zodat ik kan zien of de RAID1 problemen heeft. Tot op heden is het maar een keer voorgekomen dat ik een foutmelding kreeg. Even een rebuild gedaan en tot nu toe niets aan de hand (ff afkloppen).

Wel een keer gehad dat WHS niet meer wilde booten, maar dat was met een re-install opgelost (C: partitie geformateerd en pool opnieuw opgebouwd). Dat is toch iets waar RAID1 niet bij helpt, maar ik begrijp je punt helemaal.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
JPtjee007 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 17:00:
[...]

Weet je toevallig welke versie dat is? Ik ben daar wel benieuwd naar!
Ik heb ff gekeken voor je: Ik draai v2.0.375.0. Die versie is lastig te vinden, maar een mede WHS2011 gebruiker op een engels forum heeft me voorzien van een download. Deze heb ik even voor je in mn dropbox gezet, dus via onderstaande link kun je die downloaden:

http://dl.dropbox.com/u/3...us_amd64%28WHS2011%29.exe

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
BabyXL schreef op zondag 22 januari 2012 @ 12:51:
[...]

RAID1 is inderdaad een goed idee voor je systeem disk.

Ik heb de Intel Matrix software draaien zodat ik kan zien of de RAID1 problemen heeft. Tot op heden is het maar een keer voorgekomen dat ik een foutmelding kreeg. Even een rebuild gedaan en tot nu toe niets aan de hand (ff afkloppen).

Wel een keer gehad dat WHS niet meer wilde booten, maar dat was met een re-install opgelost (C: partitie geformateerd en pool opnieuw opgebouwd). Dat is toch iets waar RAID1 niet bij helpt, maar ik begrijp je punt helemaal.
Bedankt voor de info.
Voorlopig zal ik het nog wel zo behouden. Zodra ik over ga naar Whs2011 ga ik zeker kijken naar RAID. Mede omdat ik dan ook nut heb bij het aanschaffen van meerdere schijven. Ga er wel voor opteren om dan toch maar geen WD schijven, maar andere aan te schaffen.

Nadeel bij WHSv1 is wel dat wanneer je opnieuw installeerd (heb nog geen betere methode gezien omdat ik toch wellicht een herinstall zal moeten doen (mis een paar MB op de WHS installatie) je de schijven weer opnieuw moet toevoegen. En dus eigenlijk opnieuw mag kopieren naar een lege schijf. Dat zie ik niet zo zitten. Denk dat het te maken heeft met het missen van de Database file en wellicht zou het daarmee wel verholpen kunnen worden door die te kopieren en over te zetten.

Of is er toch een repair optie waarmee alleen missende bestanden terug gezet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerhugo
DaLass schreef op maandag 23 januari 2012 @ 09:54:
[...]

Ik heb ff gekeken voor je: Ik draai v2.0.375.0. Die versie is lastig te vinden, maar een mede WHS2011 gebruiker op een engels forum heeft me voorzien van een download. Deze heb ik even voor je in mn dropbox gezet, dus via onderstaande link kun je die downloaden:

Thnx voor het sharen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 13:14
Arunia schreef op maandag 23 januari 2012 @ 10:12:
[...]

Bedankt voor de info.
Voorlopig zal ik het nog wel zo behouden. Zodra ik over ga naar Whs2011 ga ik zeker kijken naar RAID. Mede omdat ik dan ook nut heb bij het aanschaffen van meerdere schijven. Ga er wel voor opteren om dan toch maar geen WD schijven, maar andere aan te schaffen.

Nadeel bij WHSv1 is wel dat wanneer je opnieuw installeerd (heb nog geen betere methode gezien omdat ik toch wellicht een herinstall zal moeten doen (mis een paar MB op de WHS installatie) je de schijven weer opnieuw moet toevoegen. En dus eigenlijk opnieuw mag kopieren naar een lege schijf. Dat zie ik niet zo zitten. Denk dat het te maken heeft met het missen van de Database file en wellicht zou het daarmee wel verholpen kunnen worden door die te kopieren en over te zetten.

Of is er toch een repair optie waarmee alleen missende bestanden terug gezet worden?
Ivm met een nieuwe ssd als boot disk ben ik whs2011 opnieuw aan het installeren.
Kan ik nu straks mijn schijven gewoon aansluiten en whs naar de bestaande shared folders verwijzen of moet ik beginnen met een lege schijf en alle shares erheen kopieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerhugo
rsvmark schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 10:53:
[...]

Ivm met een nieuwe ssd als boot disk ben ik whs2011 opnieuw aan het installeren.
Kan ik nu straks mijn schijven gewoon aansluiten en whs naar de bestaande shared folders verwijzen of moet ik beginnen met een lege schijf en alle shares erheen kopieren?
Je kan gewoon de shares koppelen. Een back-up schijf moet je wel opnieuw koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Laatst online: 21-08 10:54
[...]

Werkt security essentials ook als service? of moet ik dat handmatig doen?

edit:
Het lijkt namelijk alsof de 'scheduled scan' niet automatisch start en pas wordt uitgevoerd als ik voor het eerst inlog na de geplande scan

[ Voor 12% gewijzigd door Mad_Cow op 25-01-2012 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
[...]

Super! Dankjewel!
Ga hem meteen installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
Mad_Cow schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 09:04:
[...]

Werkt security essentials ook als service? of moet ik dat handmatig doen?

edit:
Het lijkt namelijk alsof de 'scheduled scan' niet automatisch start en pas wordt uitgevoerd als ik voor het eerst inlog na de geplande scan
Zover ik kan zien draait hij gewoon als service op de achtergrond. Kijk maar bij "services.msc", daar zie je de volgende erbij staan "Microsoft Antimalware Service". als je die executable op gaat zoeken, zie je dat die uit de program folder van Security Essentials komt.

Waarom hij dan geen scheduled scan draait weet ik niet..
JPtjee007 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:20:
[...]

Super! Dankjewel!
Ga hem meteen installeren!
Alstu!

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Ook ik ben bezig met het kopiëren van een 500GB harddisk naar een andere 500GB harddisk. (Klonen)
Wel een gedoe ermee! Want met die gekopieerde disk, start hij niet op. Uiteraard moet ik die codes nog uitvoeren. Dat ga ik van het weekend wel doen. Werkt die bovenstaande link ook op Windows Home Server 2011?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:59

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik wil een Windows Home server licentie aanschaffen, maar het lijkt als of je alleen Nederlandstalige licenties kan kopen. Dat wil ik niet, ik wil alles gewoon in het Engels hebben. Kan je de key voor een Nederlandstalige versie gebruiken bij het installeren van een Engelse versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerhugo
Volgens mij kon je ook met een NL versie gewoon EN installeren.
Anders kan je nog altijd een taalpakket installeren.

[ Voor 54% gewijzigd door heerhugo op 11-02-2012 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:59

Winkiller

De Mopperpot

Coenen schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 12:03:
Ik wil een Windows Home server licentie aanschaffen, maar het lijkt als of je alleen Nederlandstalige licenties kan kopen. Dat wil ik niet, ik wil alles gewoon in het Engels hebben. Kan je de key voor een Nederlandstalige versie gebruiken bij het installeren van een Engelse versie?
Kijk eens voor WHS 2011 bij informatique, een engelstalig pakket, en op voorraad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Nog beter, kijk in de pricewatch, zie je ook boven in beeld van het forum als het goed is. ;)
pricewatch: Microsoft Windows Microsoft Windows Home Server 2011 64bit 10clients Engels OEM

Edit: Oeps, Rupie was me al voor...

[ Voor 5% gewijzigd door troftnom op 11-02-2012 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

JPtjee007 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 22:53:
Ook ik ben bezig met het kopiëren van een 500GB harddisk naar een andere 500GB harddisk. (Klonen)
Wel een gedoe ermee! Want met die gekopieerde disk, start hij niet op. Uiteraard moet ik die codes nog uitvoeren. Dat ga ik van het weekend wel doen. Werkt die bovenstaande link ook op Windows Home Server 2011?
Zeker weten dat je het op de juiste manier kloont?
Zodra je alleen een partitie kloont start het met die nieuwe schijf inderdaad niet op... je mist dan de mbr.
Dus altijd de hele schijf klonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:35
Alweer enige tijd WHS 2011 draaien op Mijn Proliant Microserver. Doet wat hij moet doen! ga dit topic volgens voor wat interessante tips :)

Heeft iemand al een oplossing gevonden om een Mac in het netwerk te backuppen via Time Machine op een WHS Share? Sinds de komst van OS X Lion schijnt dit aardig onmogelijk te zijn....

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
job schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 19:22:
[...]

Zeker weten dat je het op de juiste manier kloont?
Zodra je alleen een partitie kloont start het met die nieuwe schijf inderdaad niet op... je mist dan de mbr.
Dus altijd de hele schijf klonen.
Ja ik clone de complete schijf van schijf A naar schijf B.
Ook heb ik sinds kort problemen met backuppen. Mijn PC, laptop en server kan ik niet meer backuppen.
Bij de server krijg ik de melding "Onvoldoende schijfruimte beschikbaar", terwijl ik de serverbackup schijf al meerdere malen geformatteerd heb, en opnieuw ingesteld heb.
Bij mijn andere computers blijft hij hangen op 20 % o.i.d.. Moet wel zeggen dat hij de Crucial M4 schijf niet zo leuk vindt om te back-uppen. Als ik die uitsluit, backupped hij namelijk wel.
Hebben jullie hier ook ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerhugo
krizzziz schreef op zondag 12 februari 2012 @ 17:33:
Alweer enige tijd WHS 2011 draaien op Mijn Proliant Microserver. Doet wat hij moet doen! ga dit topic volgens voor wat interessante tips :)

Heeft iemand al een oplossing gevonden om een Mac in het netwerk te backuppen via Time Machine op een WHS Share? Sinds de komst van OS X Lion schijnt dit aardig onmogelijk te zijn....
Kijk hier even: http://www.wegotserved.co...-mac-windows-home-server/

[ Voor 8% gewijzigd door heerhugo op 12-02-2012 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Ik heb voor het clonen Clonezilla gebruikt (en eigenlijk de ubuntu clone optie die je via de console daar kunt doen, maar dat lag aan de bad sectors op de schijf). Dat werkte prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:31

Appie

F1RST Racing

Dit is een goede optie om OSX Lion te backuppen. Een andere manier is een VM met een linux distro met nettalk en dan gewoon de VM via WHS te backuppen (laatste optie heb ik zelf geimplementeerd op WHS2011 aangezien destijds colinux alleen voor 32-bit was - kan zijn dat er nu een 64-versie uit is).

[ Voor 10% gewijzigd door Appie op 13-02-2012 06:07 ]

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Pagina: 1 ... 40 ... 47 Laatste