• shlammod
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-10-2024

shlammod

dus.... enzo....

@Wouter02;

Vaste schijven staan bij mij op de server nooit uit, dit omdat ik hier in het verleden al wel eens tegenaan gelopen ben (toch voor de zekerheid nog nagekeken, maar staat op nooit uit)
Drivers heb ik pas nog geïnstalleerd, is een realtek geïntergreede netwerkkaart 10/100/1000

it's all fun and games, 'till someone loses an eye. Then it's just fun you can't see

• Wouter02
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 12:25
shlammod schreef op donderdag 08 september 2011 @ 17:40:
@Wouter02;

Vaste schijven staan bij mij op de server nooit uit, dit omdat ik hier in het verleden al wel eens tegenaan gelopen ben (toch voor de zekerheid nog nagekeken, maar staat op nooit uit)
Drivers heb ik pas nog geïnstalleerd, is een realtek geïntergreede netwerkkaart 10/100/1000
Laatste poging van mijn kant.Bekijk dit topic even en dan met name het verhaal over IPv4/IPv6.
http://social.microsoft.c...16-48d2-8367-1b5e3002b3c4
Hoop dat dit helpt,anders nog even googelen want er zijn nogal wat topics over dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Ik krijg sinds gister in de Alert Viewer regelmatig meldingen dat mijn server herstart zou zijn terwijl dit niet het geval is. Hoe ik weet dat het niet het geval is:

- Ik was druk bezig om data over te pompen. Dit heeft een uur of 5 geduurd waarbij er geen problemen zijn geweest met verloren verbindingen o.i.d. Maar toch heeft de server 3x een melding gegeven dat hij herstart zou zijn.
- De muziek die ik van de server aan het afspelen was bleef gewoon doorlopen.
- Ik zat op een gegeven moment zelf bij de server toen ik een melding kreeg van een herstart die 1 minuut eerder plaats gevonden zou hebben.
- In de 'normale' event viewer van Windows kom ik geen spoor van een reboot tegen.

Nu kreeg ik gister een update van het Dashboard op mijn clients, het viel mij al wel op dat Lights Out daardoor ook even de draad kwijt was. Ik moest de server rebooten om deze weer normaal aan de praat te krijgen. Pas na die ene reboot ben ik begonnen met het overzetten van data en begon ik meldingen te krijgen over reboots.

Meer mensen die hier last van hebben toevallig?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:52
Is er ergens voor VAIL een hardware support lijst te vinden voor SCSI controllers
Niet dat ik een letterlijke SCSI controller heb maar me sata RAID controller doet zich zo wel voor ;)
Gaat om de Highpoint RocketRaid 2340

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• shlammod

shlammod

dus.... enzo....

@klaasbram, als ik even zoek op google met RocketRaid 2340 en WHS 2011 zie ik diverse posts van mensen op diverse fora die deze kaart ook gebruiken. Lijkt er dus op dat deze zal werken in WHS 2011 (VAIL is volgens mij de BETA naam van WHS 2011)

it's all fun and games, 'till someone loses an eye. Then it's just fun you can't see

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:52
Dan ga ik wanneer ik zin heb me server toch met 2011 opbouwen ipv de oude WHS die ik nog heb liggen.DE heb ik toch niet echt nodig omdat ik wel wat aanklooi met RAID sets welke in online kan migreren en uitbreiden :) (dus met behoud van data1 )

1: ja als ik zoiets doe maak ik van me belangrijke data wel een backup ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• equisetum
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 18:09
Rupie schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 08:10:
Ik krijg sinds gister in de Alert Viewer regelmatig meldingen dat mijn server herstart zou zijn terwijl dit niet het geval is. Hoe ik weet dat het niet het geval is:

- Ik was druk bezig om data over te pompen. Dit heeft een uur of 5 geduurd waarbij er geen problemen zijn geweest met verloren verbindingen o.i.d. Maar toch heeft de server 3x een melding gegeven dat hij herstart zou zijn.
- De muziek die ik van de server aan het afspelen was bleef gewoon doorlopen.
- Ik zat op een gegeven moment zelf bij de server toen ik een melding kreeg van een herstart die 1 minuut eerder plaats gevonden zou hebben.
- In de 'normale' event viewer van Windows kom ik geen spoor van een reboot tegen.

Nu kreeg ik gister een update van het Dashboard op mijn clients, het viel mij al wel op dat Lights Out daardoor ook even de draad kwijt was. Ik moest de server rebooten om deze weer normaal aan de praat te krijgen. Pas na die ene reboot ben ik begonnen met het overzetten van data en begon ik meldingen te krijgen over reboots.

Meer mensen die hier last van hebben toevallig?
Ook ik krijg regelmatig meldingen dat de server herstart zou zijn terwijl dat in werkelijkheid niet het geval is. Bij mij treedt dit op tijdens het maken van de reguliere back up van clients in het netwerk ( dus ook veel data verkeer). Ook krijg ik dan meldingen dat de server niet is verbonden met het internet en dat de router niet juist in geconfigureerd. Ondertussen loopt het back up proces gewoon door. Op de server heb ik de volgende applicaties draaien: ClamWin antivirus, Stablebit Drivepool, iTunes, Process Explorer, SABnzbd en Mymovies. De back ups heb ik wel buiten de Drivepool gehouden. Aangezien deze applicatie nog in het beta stadium is en ook de performance qua bandbreedte nog niet optimaal is.

• Rupie
equisetum schreef op woensdag 21 september 2011 @ 11:28:
[...]

Bij mij treedt dit op tijdens het maken van de reguliere back up van clients in het netwerk (dus ook veel data verkeer).
Dat is volgens mij de voornaamste overeenkomst... Ik ga vanavond eens testen of ik het kan veroorzaken door met de hand een aantal backups aan te trappen.

• shlammod

shlammod

dus.... enzo....

shlammod schreef op donderdag 08 september 2011 @ 16:09:
hMailServer zelf draait als een zonnetje, kan zonder problemen al mijn mail van diverse domeinen doorsturen naar 1 mail adres. Ik hoop dit weekend een gaatje te hebben om de web variant ervan te installeren en werkend te krijgen. De remote site wil ik nog verplaatsen naar een andere locatie, zodat mijn websites gewoon weer zichtbaar zijn.
Ik heb zelf ook ESET op de server gehad, maar gaf toen wel problemen met hMailServer. Zal eens kijken in het weekend of ik deze kan oplossen.
Helaas nog geen tijd gehad om hier mee aan de gang te gaan. Aangezien mijn oude server is vervangen door deze nieuwe WHS2011 en ik nog geen nieuwe schijven had (oude server zaten IDE schijven in en heeft heel wat jaartjes dienst gedaan) deze gister eerst maar eens besteld. Zouden vandaag/morgen binnen moeten komen. Eerst maar eens de data die nu verspreid staat op diverse PC's weer eens bij elkaar zetten, daarna verder met uitzoeken hMailServer en webmail en opzetten websites

• Rupie
Rupie schreef op woensdag 21 september 2011 @ 13:38:
[...]

Dat is volgens mij de voornaamste overeenkomst... Ik ga vanavond eens testen of ik het kan veroorzaken door met de hand een aantal backups aan te trappen.
Zo net een manual backup gedraaid en meteen was het weer raak. De eerste keer dat de server daarna uit de slaapstand kwam stond er weer een melding dat de server onverwacht herstart was. Vandaar dat ik even aan het googlen ben gegaan met als resultaat:

http://social.microsoft.c...e9-4a6b-ad25-c982525776a0

Ik ben er alleen nog niet zo'n fan van om meteen "generic volumes" en dergelijke te gaan zitten verwijderen. Helemaal omdat het alleen lijkt te gebeuren als ik een manual backup draai, ik heb nog geen meldingen gezien wanneer het om backups gaan die automatisch gestart worden.

• equisetum
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 18:09
Rupie schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 21:14:
[...]

Zo net een manual backup gedraaid en meteen was het weer raak. De eerste keer dat de server daarna uit de slaapstand kwam stond er weer een melding dat de server onverwacht herstart was. Vandaar dat ik even aan het googlen ben gegaan met als resultaat:

http://social.microsoft.c...e9-4a6b-ad25-c982525776a0

Ik ben er alleen nog niet zo'n fan van om meteen "generic volumes" en dergelijke te gaan zitten verwijderen. Helemaal omdat het alleen lijkt te gebeuren als ik een manual backup draai, ik heb nog geen meldingen gezien wanneer het om backups gaan die automatisch gestart worden.
Ik heb inmiddels dezelfde ervaring. Alle automatische backups zijn de afgelopen week gemaakt zonder enig probleem. Tot op heden heeft het probleem zich bij mij alleen voorgedaan met handmatige backups

[ Voor 11% gewijzigd door equisetum op 29-09-2011 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shlammod

shlammod

dus.... enzo....

Van het weekend 4 TB voor storage aan schijven in mijn server gezet en aan de slag gegaan met overzetten van data. Heb ondertussen nog geprobeerd om met ESET Smart Security aan de slag te gaan, maar dit bleek alleen maar problemen te geven. Op mijn werkstation werkt dit als een zonnetje, maar op WHS 2011 eigenlijk alleen maar narigheid. Zelfs met het toevoegen van programma's in mijn firewall lukt het bijv. niet om de site te benaderen van buiten af. Ook hMailServer kwam er niet door. (zie ook mijn eerdere post) Misschien dat WinKiller958 hier een oplossing voor heeft om dit wel werkend te krijgen.

Ik hoop eindelijk dit weekend aan de slag te kunnen met de webmail variant van hMailServer, maar gezien de weersvoorwachting denk ik toch nog effe lekker van de zon te gaan genieten.

Backup draaien van andere systemen heb ik nog niet aan de praat gekregen, maar wil deze ook gaan voorzien van een verse install van Windows 7, wellicht dat de problemen daarna verholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
[b][message=36849476,noline]
Backup draaien van andere systemen heb ik nog niet aan de praat gekregen, maar wil deze ook gaan voorzien van een verse install van Windows 7, wellicht dat de problemen daarna verholpen zijn.
Ben ook al twee workstations tegengekomen die niet wilden werken met WHS2011, heb die maar laten draaien op mijn WHS1 server. Wel vreemd dat het zo matig lijkt te functioneren, kan het zo maar lastig aanraden aan anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:30

Winkiller

De Mopperpot

shlammod schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:45: Heb ondertussen nog geprobeerd om met ESET Smart Security aan de slag te gaan, maar dit bleek alleen maar problemen te geven. Op mijn werkstation werkt dit als een zonnetje, maar op WHS 2011 eigenlijk alleen maar narigheid. Misschien dat WinKiller958 hier een oplossing voor heeft om dit wel werkend te krijgen.
Ik heb alleen ESET NOD32 (4.0) Antivirus op WHS 2011 lopen, niet de NOD32 Smart Security Suite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shlammod

shlammod

dus.... enzo....

Duidelijk. Heb er eigenlijk niet zoveel behoefte aan om hier voor mezelf al te veel tijd in te gaan stoppen op dit moment. Firewall is inmiddels anders opgelost, antivirus ook.

Heb een nieuwe vraag. Ik heb nu voor de opslag van de data 2 schijven van elk 2TB in mijn WHS2011 server gedaan, maar nu is het toch wel handig om hier zo nu en dan eens een backup van te kunnen draaien. Nu is het uiteraard mogelijk om dit op (externe) schijven te gaan doen, maar ik kwam deze site tegen: http://www.mypcbackup.com/

Heeft iemand ervaring met deze manier van backup's draaien? Voor het geld dat zij per maand vragen tegenover de hoeveelheid data die je mag opslaan lijkt mij dit een mooie deal, maar ben er niet echt happig op om mijn bestanden ergens extern te hebben staan waar ik minder controle over heb. Kan natuurlijk de hele handel encrypten, maar vraag me af of dit voordelen gaat opleveren. Encrypten van veel data zal ook nodige CPU load met zich meenemen en heb een server staan die niet al te krachtig is (Atom N330)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:38
Je zou ook eens kunnen kijken naar Crashplan (www.crashplan.com), die doet iets soortgelijks.
Crashplan kan daarnaast met de gratis versie ook syncen naar andere offsite locaties, bijvoorbeeld een mede tweaker die datzelfde pakket ook draait.

Alles uiteraard met encryptie... :-)

Er loopt ook een topic over hier op GoT.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:17
DaLass schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 08:42:
Je zou ook eens kunnen kijken naar Crashplan (www.crashplan.com), die doet iets soortgelijks.
Crashplan kan daarnaast met de gratis versie ook syncen naar andere offsite locaties, bijvoorbeeld een mede tweaker die datzelfde pakket ook draait.

Alles uiteraard met encryptie... :-)

Er loopt ook een topic over hier op GoT.
Dat werkt super....Crash Plan enneh..het is nog gratis ook (idd off-site backuppen bij mede-crashplan-gebruiker) :+
Draait overigens ook super op WHS 2011!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Op de één of andere manier wil hij geen backup uitvoeren van mijn Crucial M4 128GB.
De Crucial M4 64GB van mijn Dell XPS 15 notebook kan hij wel een backup van maken.
Als ik de backup beperk tot de 2e schijf die ik in mijn PC heb zitten, doet hij het wel.
Heb ook al checkdisk gedraaid, maar hier kwam niks uit.
Hij blijft op de 18 % hangen, en doet vervolgens niks.
Na een lange tijd zegt hij dat de backup mislukt is, en dat ik checkdisk op mijn harde schijf moet uitvoeren.
Heb ik dus gedaan, maar zonder resultaat.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:30
Ik heb sinds een maand of twee ook een WHS 2011.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G620€ 57,-€ 57,-
2Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB€ 63,90€ 63,90
1Asus P8H67-I€ 87,56€ 87,56
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 208,46

Dit zit in een cfi a7879 case (OS schijf is 250 gb 2.5") en werkt op zich naar behoren. Het probleem wat ik heb is dat zich bij het afspelen van muziek of video's (alle formaten) stotter voordoet. Niet alleen waarneer de schijf inschakeld maar ook als ik al uren aan het afspelen ben. Dit is zowel bij mijn laptop en ps3 (allebei via kabel). Ik heb een 1 Gbps thuisnetwerk met een wndr3700 v1 waarbij de overdracht snelheid binnen de verwachting ligt.

Ik heb al via RDC de processen en services in de gaten gehouden, maar er gebeurd niks raars (cpu max. 25%). Het gebeurt infrequent maar is wel erg vervelend. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Overigens, als op mijn laptop naar mappen op de server ga (gewoon explorer) en ik wil een bestand kopieren van bijv. de map series naar videos dan word het kopieren volgens mij via mijn laptop gedaan (dit zie ik aan de max. snelheid, die gelijk is aan de snelheid van de laptop schijf). Is hier naast RDC gebruiken nog iets aan te doen? Het lijkt me dat kopieeren van bijv. c -> d kan ipv c -> laptop -> d.

- raid does not fix stupid -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Patatjemet schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 14:51:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 208,46

Dit zit in een cfi a7879 case (OS schijf is 250 gb 2.5") en werkt op zich naar behoren. Het probleem wat ik heb is dat zich bij het afspelen van muziek of video's (alle formaten) stotter voordoet. Niet alleen waarneer de schijf inschakeld maar ook als ik al uren aan het afspelen ben. Dit is zowel bij mijn laptop en ps3 (allebei via kabel). Ik heb een 1 Gbps thuisnetwerk met een wndr3700 v1 waarbij de overdracht snelheid binnen de verwachting ligt.

Ik heb al via RDC de processen en services in de gaten gehouden, maar er gebeurd niks raars (cpu max. 25%). Het gebeurt infrequent maar is wel erg vervelend. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Overigens, als op mijn laptop naar mappen op de server ga (gewoon explorer) en ik wil een bestand kopieren van bijv. de map series naar videos dan word het kopieren volgens mij via mijn laptop gedaan (dit zie ik aan de max. snelheid, die gelijk is aan de snelheid van de laptop schijf). Is hier naast RDC gebruiken nog iets aan te doen? Het lijkt me dat kopieeren van bijv. c -> d kan ipv c -> laptop -> d.
Al eens gekeken naar de juiste codecs?
Dit heeft daar ook mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shlammod

shlammod

dus.... enzo....

Heb inmiddels een 30 dagen trial van Crash Plan in gebruik en ben nu bezig om alleen mijn OS schijf eerst maar es online te parkeren. Daar is ie inmiddels een dag mee bezig... Dit is een kleine 25GB aan data. Wanneer dit gelukt is wil ik mijn overige 2 schijven van 2 TB elk ook een backup van gaan draaien. Ben alleen bang dat dat nog wel even gaat duren voor dit allemaal gebeurd is.

Inmiddels ook mijn probleem van de connector opgelost. Bleek dat mijn ESET Smart Security alles tegenhield. Ik kwam hier achter toen ik een comlpete re-install van mijn PC deed en deze nog niet geïnstalleerd had. Inmiddels overgestapt op alleen de AV software van ESET (NOD32) en een andere firewall in gebruik genomen. Dit werkt nu super en backups draaien van mijn PC gaat nu als een zonnetje. Wanneer ik de schijf waarom deze backups gezet worden ook in de pool komen van Crash Plan is dat helemaal ideaal.

De status omtred het opzetten van andere websites naast de remote site van WHS 2011, waaronder dus hMailServer Web staat nog steeds op mijn todo list. Helaas is de tijd die ik hiervoor heb sinds er een kleintje in huis bij gekomen is een stuk minder dan voorheen. Wanneer ik hier meer info en/of resultaten over heb zal ik deze uiteraard met jullie delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
Hier ook begonnen met een crashplan trial. Maar heeft het wel zin om van je OS schijf een backup te maken, zie niet in hoe je die compleet zou kunnen restoren? Daar lijkt me een lokale backup geschikter voor.

Gebruik crashplan alleen voor een offsite backup van de echte content, maakte toch te infrequent een offsite backup op een USB schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 13:49
JPtjee007 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 15:26:
[...]

Patatjemet schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 14:51:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 208,46

Ik heb precies hetzelfde probleem.
Ik heb WHS2011 op een Acer eaystore H340 geinstalleerd staan. Maar het lijkt erop dat vooral mijn mediacenter het stotter probleem geeft, op mijn laptop lijkt alles wel goed te gaan. Dus dan ligt het niet aan de server, maar aan de client. Overigens heb ik die weer opnieuw geinstalleerd, en toen leek het ook goed te gaan. Maar nu kwam toch weer de stotter terug... Geheugen en processor staan niet te pieken ofzo, dus of toch iets het netwerk dicht trekt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een HP mediasmart server ex490 (2,2ghz processor) en wil hier een usb tv tuner op aansluiten. Ik heb een usb tv tuner gevonden, de hauppauge WinTV HVR-930c. Deze wil ik vervolgens gaan gebruiken met de software van dvblogic om te kunnen streamen naar mijn android tablet.

Ook wil ik met dit gebruiken met de software van hauppauge zelf om tv te kunnen opnemen op mijn mediasmart server.

Het liefst sluit ik (ipv alleen mijn analoge kabel) dan ook mijn ziggo smartcard aan op mijn mediasmart server, om zo alle kanalen in digitale kwaliteit te kunnen bekijken.

Ik twijfel echter of dit mogelijk is. Daarom heb ik een aantal vragen waarvan ik de antwoorden op internet niet kan vinden. (heb gegoogled en in dit forum vind ik het ook niet)

1) Bij de software van hauppauge staat dat je voor opnemen in mpeg-2 formaat een 2,8ghz processor nodig hebt. Aangezien ik een 2,2ghz processor heb, zal dit niet goed werken. Ik denk dat dit echter wel met de software van dvblogic zal kunnen werken. Klopt dit?
2) Daarnaast zit in mijn mediasmart server geen grafische kaart, maar ik denk dat dat geen probleem is, omdat ik het tv signaal toch alleen op een pc of android tablet afspeel.
3)Zijn de drivers voor de wintv hvr-930c op de site van hauppauge geschikt voor dvblogic? Dus kan de software van dvblogic overweg met de wintv hvr-930c
4) Is dit alles compatibel met windows home server?
5) Is het mogelijk om met een usb smarcard reader mijn ziggo smartcard ook aan te sluiten op de mediasmart server en dit te laten communiceren met de wintv hvr-930c, zodat ik digitale televisie kan opnemen?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:28:
Ik heb een HP mediasmart server ex490 (2,2ghz processor) en wil hier een usb tv tuner op aansluiten. Ik heb een usb tv tuner gevonden, de hauppauge WinTV HVR-930c. Deze wil ik vervolgens gaan gebruiken met de software van dvblogic om te kunnen streamen naar mijn android tablet.

Ook wil ik met dit gebruiken met de software van hauppauge zelf om tv te kunnen opnemen op mijn mediasmart server.

Het liefst sluit ik (ipv alleen mijn analoge kabel) dan ook mijn ziggo smartcard aan op mijn mediasmart server, om zo alle kanalen in digitale kwaliteit te kunnen bekijken.

Ik twijfel echter of dit mogelijk is. Daarom heb ik een aantal vragen waarvan ik de antwoorden op internet niet kan vinden. (heb gegoogled en in dit forum vind ik het ook niet)
Ik heb een DVB-C tuner (specs van mijn setup) aan mijn WHS 2011 draaien, een Datavault x510..en dat werkt perfectos!
1) Bij de software van hauppauge staat dat je voor opnemen in mpeg-2 formaat een 2,8ghz processor nodig hebt. Aangezien ik een 2,2ghz processor heb, zal dit niet goed werken. Ik denk dat dit echter wel met de software van dvblogic zal kunnen werken. Klopt dit?
Op dit moment (versie 4.0) werkt het 'opnemen met dvblogic software' nog niet, dit is een functionaliteit die ze in versie v4.1 gaan opleveren....ik verwacht eigenlijk dat dat wel gaat werken hoor...
2) Daarnaast zit in mijn mediasmart server geen grafische kaart, maar ik denk dat dat geen probleem is, omdat ik het tv signaal toch alleen op een pc of android tablet afspeel.
Klopt, met versie 3.2 kon ik ook al zonder problemen live tv naar m'n ipad streamen, met versie 4.x zal dit dus ook kunnen naar Android en Windows Phone. Al moet ik zeggen dat hij bij die laatste toch nog erg leunt op het hebben van een Windows Media Center... :( 'k hoop dat dit met de komst van die opname functie op de server zelf wegvalt.
3)Zijn de drivers voor de wintv hvr-930c op de site van hauppauge geschikt voor dvblogic? Dus kan de software van dvblogic overweg met de wintv hvr-930c
DVBLogic maakt gebruik van BDA drivers (uit m'n hoofd)...
4) Is dit alles compatibel met windows home server?
Zolang je videokaart die BDA drivers maar ondersteund, volgens mij doen de meeste moderne kaarten dat wel
5) Is het mogelijk om met een usb smarcard reader mijn ziggo smartcard ook aan te sluiten op de mediasmart server en dit te laten communiceren met de wintv hvr-930c, zodat ik digitale televisie kan opnemen?
De DVBLogic software kan perfect met zo'n smartcardreader overweg....zie ook mijn config...
Alvast bedankt voor het meedenken.
Geen dank :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:30:
[...]

Zolang je videokaart die BDA drivers maar ondersteund, volgens mij doen de meeste moderne kaarten dat
Bedoel je met videokaart de hauppauge wintv hvr 930c? Want in de hp mediasmart server zit geen videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Hebben jullie trouwens ook problemen met SABNZBD op HomeServer 2011?
En wie heeft er een beter alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bman59
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:52
Nee, geen problemen met SAB. Draait als een zonnetje op mijn WHS 2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
In de vorm van een service, of gewoon geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bman59
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:52
Gewoon geinststalleerd.

Sab start wel als service na een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:18:
[...]

Bedoel je met videokaart de hauppauge wintv hvr 930c? Want in de hp mediasmart server zit geen videokaart.
Ja dat bedoelde ik ook :+
Bman59 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:38:
Gewoon geinststalleerd.

De laatste versies kun je ook gewoon als service installeren vanaf de cmd....of bedoel je dat niet?

[ Voor 31% gewijzigd door TheVMaster op 14-10-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Laatst online: 21-09 14:21
Iemand enig idee hoe het HDD gebruik werkt bij WHS2011? Ik vind het wat lastig te begrijpen.

Mijn situatie:
- 1 Laptop met 80 Gb SSD,
- netbook met 16 Gb SSD
- Desktop met een 40 GB SSD en 500 Gb HDD.
Alleen de SSD's worden gebackupd.

WHS draait op een Laptop met 500 GB HDD, waarvan 400 GB voor de D schijf. Op deze D schijf staan mijn documenten (187,6 GB) en Client Computer Backup (ook precies 187,6 GB!), maar omdat och nog ca 220 GB beschikbaar is ga ik er vanuit dat mijn docs + de client backups in totaal maar 187 GB zijn.

Voor serverbackup had ik een 320 Gb USB disk. Die zat vol, dus heb ik er een 750 GB disk extra aan geplugd. Die is in no time (een paar dagen) ook Voor 255 GB gevuld. Nu vraag ik mij af.

1. Waarom heb nu al ca. 450 GB aan backup bestanden met zo weinig data? 8)7
2. Hoe kan ik dit beperken? :?
3. Kan ik de 320 GB disk afgekoppelen of ben ik dan backup gegevens kwijt? Zo ja, hoe kan ik er dan voor zorgen dat die gegevens worden overgezet naar de 750 GB backup disk?

Kortom, wie kan hier enige licht over laten schijnen? :)

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Bman59 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:38:
Gewoon geinststalleerd.

Hm. Nadat ik Sab heb gedeïnstalleerd, heb ik geen last meer van plotselinge freezes.
Op de één of andere manier liep de server toen vast, en kon ik er niks meer mee doen.
Had er een beeldscherm op aangesloten, en kon gewoon de muis niet meer bewegen.
Ook was er niks te vinden in de Event Viewer. Daar stond alleen dat het systeem abrupt was afgesloten.
Zijn er goede alternatieven voor SABNZBD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:48

auto660

1991 240 GL Brick

Ik heb een probleem met windows home server 2003. Als ik iets via het netwerk kopiëer, dan kopieert het ook naar mijn server, alleen blijft hij haken op de laatste procent van de overdracht. Hierop loopt de overdracht dus vast. Weten jullie hoe ik dit kan verhelpen?

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
dirkjesdirk schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 21:23:
...

Voor serverbackup had ik een 320 Gb USB disk. Die zat vol, dus heb ik er een 750 GB disk extra aan geplugd. Die is in no time (een paar dagen) ook Voor 255 GB gevuld. Nu vraag ik mij af.

1. Waarom heb nu al ca. 450 GB aan backup bestanden met zo weinig data? 8)7
2. Hoe kan ik dit beperken? :?
3. Kan ik de 320 GB disk afgekoppelen of ben ik dan backup gegevens kwijt? Zo ja, hoe kan ik er dan voor zorgen dat die gegevens worden overgezet naar de 750 GB backup disk?

Kortom, wie kan hier enige licht over laten schijnen? :)
Volgens mij gebruikt WHS2011 altijd maar 1 disk voor server-backup. Toen je dus je 2e backup-disk aansloot heeft hij bij de eerste backup-run een volledige nieuwe backup gemaakt.
Is ergens ook logisch: Stel je voor dat je 2 backup disks hebt, waarvan je er 1 off-site wilt bewaren. Als de server & on-site disk dan verloren gaan, heb je nog steeds een volledige backup op de off-site disk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
EgMaf schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 11:06:
[...]

Volgens mij gebruikt WHS2011 altijd maar 1 disk voor server-backup. Toen je dus je 2e backup-disk aansloot heeft hij bij de eerste backup-run een volledige nieuwe backup gemaakt.
Is ergens ook logisch: Stel je voor dat je 2 backup disks hebt, waarvan je er 1 off-site wilt bewaren. Als de server & on-site disk dan verloren gaan, heb je nog steeds een volledige backup op de off-site disk.
Dat betwijfel ik toch. De nieuwe disk is maar voor 255 GB gevuld, de oude zat vol (300GB).
Bovendien kan je gewoon meerdere schijven als backup schijf instellen in WHS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Laatst online: 11-08-2024
dirkjesdirk schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 13:29:
[...]

Dat betwijfel ik toch. De nieuwe disk is maar voor 255 GB gevuld, de oude zat vol (300GB).
Bovendien kan je gewoon meerdere schijven als backup schijf instellen in WHS.
Die oude schijf bevat meer data omdat die backups over een langere tijd bevat. Een dagelijkse backup gedurende 1 week is kleiner dan die zelfde backup gedurende 2 weken (tenzij er helemaal geen data verandert is natuurlijk).

Dat je meerdere schijven aan kunt geven zegt nog niets. Spannen backups ook over die meerdere schijven? Want volgens mij moet elke backup in zijn geheel op 1 (backup-)schijf passen, anders gaat het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Ja, ok. Dus die oude schijf bevat dus wel degelijk oudere backups. Hoe zorg ik er dan voor dat die niet verloren gaan c.q. worden overgezet naar de nieuwe schijf. Nu is het allemaal een beetje vaag hoe eea is verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamelotepica
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 13:13
Even snel een vraag tussen door .
Heeft iemand ervaring met het herinstalleren van whs 2011.
Vraag me af of tijdens de installatie hij ook de D:/ formatteert ?
Alvast bedankt.

never mind all gevonden zat verkeerd te google

[ Voor 12% gewijzigd door kamelotepica op 20-10-2011 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Laatst online: 22-09 13:14
kamelotepica schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:29:
Even snel een vraag tussen door .
Heeft iemand ervaring met het herinstalleren van whs 2011.
Vraag me af of tijdens de installatie hij ook de D:/ formatteert ?
Alvast bedankt.

never mind all gevonden zat verkeerd te google
En wat was het antwoord, ga nml vanavond ook aan de gang met een herinstall.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamelotepica
  • Laatst online: 21-09 13:13
rsvmark schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 15:56:
[...]

En wat was het antwoord, ga nml vanavond ook aan de gang met een herinstall.....
Zover ik kon vinden via google is het zo dat hij je d: ook gelijk mee formatteert dus eerst alles back-uppen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Kan iemand mij vertellen hoe ik het launchpad geminimaliseerd kan starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
rsvmark schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:12:
Kan iemand mij vertellen hoe ik het launchpad geminimaliseerd kan starten?
Volgens mij kan je alleen kiezen om Launchpad wel of niet mee te laten starten, niet om hem geminimaliseerd te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Rupie schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:36:
[...]

Volgens mij kan je alleen kiezen om Launchpad wel of niet mee te laten starten, niet om hem geminimaliseerd te starten.
Best irritant dat ie elke keer midden op mijn bureaublad staat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
rsvmark schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:48:
[...]

Best irritant dat ie elke keer midden op mijn bureaublad staat.....
Daarom start hij bij mij helemaal niet meer mee op ;) Al moet ik zeggen dat ik het ook niet zo heel veel toe vind voegen. Als de melding belangrijk is krijg ik er wel een mailtje van, ik hoef verder niet echt te zien als er updates geïnstalleerd moeten worden of als er een keer een backup niet helemaal geslaagd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

OK weten we ook weer, geen dcpromo draaien op whs v1, heb hem al weer terug gebracht naar een normale server, alleen kom ik totaal niet meer op de shares vanaf de andere pc's (rechten staan goed), eens kijken of een reinstall van het OS de schade weer ongedaan kan maken.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 16:41
Ik was gisteren aan het kijken voor een NAS, en toen kwam ik WHS2011 op hardware.info tegen. Dat zag er wel interresant uit. Dus heb een oude PC geformateerd. Toen ik WHS2011 aan het installeren was stopte hij, probleem tijdens installatie zie logboek en herstart de installetie.

Ik gekeken in logboek file maar kon niks zinnigs zien. Toen opnieuw de installatie gedaan en weer het zelfde probleem. Heb al zitten googlen en op microsoft forum gekeken maar kon niks vinden. Wie is er nog meer bekend met dit probleem ?

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Rupie schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:07:
[...]

Daarom start hij bij mij helemaal niet meer mee op ;) Al moet ik zeggen dat ik het ook niet zo heel veel toe vind voegen. Als de melding belangrijk is krijg ik er wel een mailtje van, ik hoef verder niet echt te zien als er updates geïnstalleerd moeten worden of als er een keer een backup niet helemaal geslaagd is.
Ik kreeg het een tijd niet voor mekaar om zonder het installeren van 'launchpad' mijn gedeelde mappen op de whs te benaderen. Vandaar dat ik hem installeerde.
Dat lukte nu echter wel (verse installatie) dus ook bij mij is launchpad inmiddels verdwenen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Cyrus The Virus schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 09:16:
Ik was gisteren aan het kijken voor een NAS, en toen kwam ik WHS2011 op hardware.info tegen. Dat zag er wel interresant uit. Dus heb een oude PC geformateerd. Toen ik WHS2011 aan het installeren was stopte hij, probleem tijdens installatie zie logboek en herstart de installetie.

Ik gekeken in logboek file maar kon niks zinnigs zien. Toen opnieuw de installatie gedaan en weer het zelfde probleem. Heb al zitten googlen en op microsoft forum gekeken maar kon niks vinden. Wie is er nog meer bekend met dit probleem ?
Heb je wel 64bit hardware gebruikt?

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
arjants schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 10:15:
[...]

Heb je wel 64bit hardware gebruikt?
yep, het is een P5W deluxe DH met C2D E6600, 4GB DDR2 en 8800GTS.

Edit:

Engelse Image gaat wel goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Cyrus The Virus op 24-10-2011 18:46 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep1222
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 15:54
Hallo,

Ik ben vanplan om windows home server 2011 te gaan installeren hier thuis. maar nu is mijn vraag kan ik beter windows home server, windows 2008R2, of windows home server 2011 nemen?
Ik wil dat alle bestanden op de centrale computer (dus met de windows server) komen te staan.
dus dat ik dan bv mijn documenten daarnaartoe kopieer zodat hij ze automatisch op die map pakt.
welke kan ik dan dus het beste nemen?

MVG
Joep1222

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Ik kan geen Add-in's installeren vanaf mijn win7 PC op de WHS2011. Ik kan wel inloggen met dashboard maar niet met lauchpad (server is offline).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
joep1222 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:16:
Hallo,

Ik ben vanplan om windows home server 2011 te gaan installeren hier thuis. maar nu is mijn vraag kan ik beter windows home server, windows 2008R2, of windows home server 2011 nemen?
Ik wil dat alle bestanden op de centrale computer (dus met de windows server) komen te staan.
dus dat ik dan bv mijn documenten daarnaartoe kopieer zodat hij ze automatisch op die map pakt.
welke kan ik dan dus het beste nemen?

MVG
Joep1222
Voor mij zou WHS of WHS 2011 geen vraagstuk zijn: 2011 is stukken beter verkrijgbaar en stukken voordeliger. Als je niet koste wat kost DE wil hebben zit je met 2011 prima. Voor 2011 vs 2008R2 zou je deze pagina eens kunnen bekijken.
Cyrus The Virus schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:06:
Ik kan geen Add-in's installeren vanaf mijn win7 PC op de WHS2011. Ik kan wel inloggen met dashboard maar niet met lauchpad (server is offline).
Toevallig net een update gehad? Bij mij hielp het de laatste keer om de server en de client een keer te rebooten, daarna deed alles het weer normaal.

[ Voor 51% gewijzigd door Rupie op 25-10-2011 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:30
JPtjee007 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 15:26:
[...]

Sorry voor mijn late reactie. Bedoel je de codecs op de server of op mijn client? Ik heb wel eens gekeken naar ps3 mediaserver maar vond er niet echt een duidelijke betrouwbaar uitziende bron tussen staan en heb er verder nooit meer naar gekeken. Wat raad je aan?

- raid does not fix stupid -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:05
Van het weekend lekker een HD film gestreamed vanaf mijn WHS1 server. Ging goed totdat hij halverwege begon te haperen. Bij onderzoek kwam ik erachter dat de LED van de HDD op de server aan bleef, dus vol in gebruik. Op de server zelf gekeken, maar CPU verbruik was minimaal. (film stond op dat moment op pauze overigens).
Eventjes gewacht en toen ging het HDD verbruik weer omlaag.
Geen idee wat de server aan het doen was. Denk gewoon verplaatsen van bestanden intern.
Daarbij staat de server uit totdat we hem nodig hebben. Af en toe staat deze nog wel een nacht aan, maar dit keer niet. Lijkt me dus dat hij gewoon eventjes die taken aan het doen was.
Lijkt me niet echt wenselijk, maar goed.
Is er een mogelijkheid om HDD load te monitoren? Kon het niet vinden namelijk.

Zou zoiets opgelost kunnen worden door WHS2011 te gebruiken en per share (ongeveer) 2 HDD's in RAID (nog nader te bepalen welke dan) te gebruiken? Iig een RAID voor veiligheid en snelheid (denk dat ik dan 3 HDD's nodig ga hebben per share.

Uiteraard kunnen sommige lichtgewicht shares bij elkaar. De share voor films en series denk ik dat ik gesplitst zou houden. Muziek daarentegen zou wel weer bij een andere kunnen. Maar dat moet ik gewoon bekijken als ik daar mee aan de slag ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Rupie schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:09:

[...]

Toevallig net een update gehad? Bij mij hielp het de laatste keer om de server en de client een keer te rebooten, daarna deed alles het weer normaal.
Ja na het updaten van mijn win7 PC werkte alles, ben nu aan het stoeien met remote acces, maar telenet heeft alle poorten dicht gegooid zowat. Heb de WP7 app wel werkend

Maarvia IE9 krijg ik geen verbinding (als ik bij mijn vriendin thuis zit, of via IE9 op WP7).
heb poort 80 geforward naar 8082 en port 443 naar 8083.
canyouseeme.org heeft inderdaad aan dat ze allebij open zijn.

Via https://server.homeserver.com:8083 werkt de WP7 connector app (Remote desktop werkt ook vanaf mijn telefoon en bij mijn vriendin thuis naar mijn Win7 PC)

Maar als ik dus op IE9 (vistapc of WP7), firefox, https://server.homeserver.com:8083 of http://server.homeserver.com:8081 in typ gebeurd er niks.
En als ik https://server.homeserver.com:8083/home doe krijg ik 403.

[ Voor 32% gewijzigd door Cyrus The Virus op 26-10-2011 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Zou het ook werken om de poorten in de WHS2011 te veranderen ? of gaat dat niet helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Heb je al gecheckt of je vanop die pc wel naar die poorten kan ?
Je kan ALTIJD testen door gewoon te telnettten:
telnet internIPadres 8082
telnet internIPadres 8083

als die een connectie opent dan zit je goed (zelfs al geeft die niks weer), anders niet ... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:17
Ik heb in Home Server 2011 mijn 2 WD 2TB schijven gespiegeld opgenomen onder opslagbeheer. Is het nu nog nodig om schaduwkopieen te maken of haal ik 2 dingen door elkaar?

Verder wil ik op de Homeserver ook nog wel wat andere zaken installeren. Doen jullie dat gewoon onder homeserver of installeren jullie een virtuele windows 7 op de server? Kan dat overigens, Virtual PC doet het niet...

Ik denk hierbij aan een torrentprog en een downloader voor de nieuwsgroepen.

[ Voor 47% gewijzigd door pvanmegen op 30-10-2011 22:32 ]

Live today! Nobody promised you tomorrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
wimmme schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 20:12:
Heb je al gecheckt of je vanop die pc wel naar die poorten kan ?
Je kan ALTIJD testen door gewoon te telnettten:
telnet internIPadres 8082
telnet internIPadres 8083

als die een connectie opent dan zit je goed (zelfs al geeft die niks weer), anders niet ... }:O
Als ik op mijn gewone Win 7 PC naar canyouseemee.org gaat werkt het gewoon, die poorten zijn open.

Het vreemdste van alles is dat de Windows Phone 7 app (My Home Server) wel gewoon werkt zonder problemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyrus The Virus op 31-10-2011 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Cyrus The Virus schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 07:59:
[...]

Als ik op mijn gewone Win 7 PC naar canyouseemee.org gaat werkt het gewoon, die poorten zijn open.

Het vreemdste van alles is dat de Windows Phone 7 app (My Home Server) wel gewoon werkt zonder problemen.
Maar eh...wrom zou je niet 'gewoon' 80 en 443 willen gebruiken dan, of is dit een rare vraag? Het zou natuurlijk wel gewoon moeten werken, maar ik weet dat bv. vanaf een locatie met firewall (die dus actief uitgaand verkeer ook blocked) heb je kans dat 80 en 443 wel werken, maar poortal als 8081 en 8082 dus niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
TheVMaster schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 10:58:
[...]

Maar eh...wrom zou je niet 'gewoon' 80 en 443 willen gebruiken dan, of is dit een rare vraag? Het zou natuurlijk wel gewoon moeten werken, maar ik weet dat bv. vanaf een locatie met firewall (die dus actief uitgaand verkeer ook blocked) heb je kans dat 80 en 443 wel werken, maar poortal als 8081 en 8082 dus niet..
Nou dat is dus het probleem mijn ISP heeft de poorten onder 1024 allemaal geblockt (Telenet)

Ik heb ik mijn router de poorten 8082 geforward naar 80 en 8083 naar 443 naar mijn WHS2011 IP.

Ik heb niks veranderd aan de firewall in de WHS (zou ook niet hoeven) want de router doet ze forwarden.

Dit heb ik gedaan:
http://portforward.com/en...0/Windows_Home_Server.htm
maar dan external port 8082->internal 80 en 8083->443

[ Voor 17% gewijzigd door Cyrus The Virus op 31-10-2011 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerhugo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-12-2020
pvanmegen schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 21:54:
Ik heb in Home Server 2011 mijn 2 WD 2TB schijven gespiegeld opgenomen onder opslagbeheer. Is het nu nog nodig om schaduwkopieen te maken of haal ik 2 dingen door elkaar?

Verder wil ik op de Homeserver ook nog wel wat andere zaken installeren. Doen jullie dat gewoon onder homeserver of installeren jullie een virtuele windows 7 op de server? Kan dat overigens, Virtual PC doet het niet...

Ik denk hierbij aan een torrentprog en een downloader voor de nieuwsgroepen.
Ik gebruik zelf virtual server 2005 R2 werkt officieel niet, maar is wel werkend te krijgen door een policy te wijzigen. Als je wilt kan ik je de instructies geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanmegen
heerhugo schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 12:13:
[...]

Ik gebruik zelf virtual server 2005 R2 werkt officieel niet, maar is wel werkend te krijgen door een policy te wijzigen. Als je wilt kan ik je de instructies geven
Dus je installeert virtual server onder homeserver en daaronder zit dan weer windows 7 o.i.d?
Moet je dan voor die windows 7 ook weer een geldige key hebben of delete je de installatie na 29 dagen gewoon en begin je opnieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Cyrus The Virus schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 12:06:
[...]

Nou dat is dus het probleem mijn ISP heeft de poorten onder 1024 allemaal geblockt (Telenet)

Ik heb ik mijn router de poorten 8082 geforward naar 80 en 8083 naar 443 naar mijn WHS2011 IP.

Ik heb niks veranderd aan de firewall in de WHS (zou ook niet hoeven) want de router doet ze forwarden.

Dit heb ik gedaan:
http://portforward.com/en...0/Windows_Home_Server.htm
maar dan external port 8082->internal 80 en 8083->443
:+ Oke duidelijk....wat een gemene provider btw ;)

Hmm...in theorie zou dat inderdaad moeten werken......
heerhugo schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 12:13:
[...]

Eh...wrom zou je een usenetdownloader virtueel willen installeren? Je kunt dan toch beter 'gewoon' SabNZB of iets dergelijks installeren. Web-based werkt als een trein enneh...een VM binnen je WHS zorgt alleen maar voor verspilling van kostbare resources ;)

[ Voor 27% gewijzigd door TheVMaster op 31-10-2011 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerhugo
TheVMaster schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:49:

Eh...wrom zou je een usenetdownloader virtueel willen installeren? Je kunt dan toch beter 'gewoon' SabNZB of iets dergelijks installeren. Web-based werkt als een trein enneh...een VM binnen je WHS zorgt alleen maar voor verspilling van kostbare resources ;)
Ik zeg niet dat ik dat zou willen... Er word alleen om advies gevraagd over virtuele machines. Hij zegt namelijk dat virtual pc niet werkt, mijn ervaring is daarin anders. Toevallig draai ik wel een Virtual Server dus kan hem daarmee helpen mocht hij dat willen.
pvanmegen schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 13:00:
[...]

Dus je installeert virtual server onder homeserver en daaronder zit dan weer windows 7 o.i.d?
Moet je dan voor die windows 7 ook weer een geldige key hebben of delete je de installatie na 29 dagen gewoon en begin je opnieuw?
Ik installeer Virtual Server op WHS 2011 en daarin maak je een virtuele machine. Virtual Server ondersteund enkel 32-bits machines. Hoe jij de licentie aanpakt van een virtuele Windows installatie is natuurlijk geheel aan jezelf. Officieel heb je natuurlijk een geldige key nodig. Ikzelf draai 2 virtuele machines op m'n WHS 2011 en dat gaat perfect.

[ Voor 31% gewijzigd door heerhugo op 31-10-2011 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanmegen
Ik wou dat eigenlijk doen om mijn WHS installatie intact te houden en het is toch een beetje hobby natuurlijk. Ik kan me zo voorstellen dat WHS zich zonder extra installaties (andere progamma's) beter stabiel houdt.

Ik heb de server vorige week in elkaar geknuseld met een I3 en 8 GB ram dus dat moet toch wel genoeg zijn?
met enkel WHS gebruikte hij gisteren ongeveer 3 GB ram...

Maar als jullie vinden dat ik het prima onder WHS kan installeren dan probeer ik dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:58
Hebben jullie geen last van onderbrekingen bij het verplaatsen van bestanden van client PC's naar WHS 2011? Onderbrekingen iedere 20-30 sec voor een seconde of 4-5. Ik dacht eerst dat het mijn netwerk was, maar na de derde netwerkkaart met dezelfde problemen suggereerde iemand op het forum hier dat het ook wel eens mijn harde schijven zouden kunnen zijn, die de cache leegmaken oid. Vreemd, want ik heb moderne schijven (Samsung 1,5TB en WD 2TB) met een relatief krachtige processor (E7200). Drivers allemaal up to date.

Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117; Kaifa MA304-SMR5.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep1222
Hallo,

Ik heb windows home server 2011.
Nu wil ik ook dat ik hem extern kan beheren dus via de site die je ermee kan maken(naam.homeserver.com)
Maar nu lukt het niet om dat werkend te krijgen.
De poorten lijken dicht te staan maar krijg ze ook niet open.
nu denk ik dat ze dicht zitten bij ziggo. Is er ook een manier om andere poorten te gebruiken die niet dicht zitten?
Mijn router is TL-WR1043ND van tp-link.

MVG
Joep1222

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
joep1222 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 21:18:
Hallo,

Ik heb windows home server 2011.
Nu wil ik ook dat ik hem extern kan beheren dus via de site die je ermee kan maken(naam.homeserver.com)
Maar nu lukt het niet om dat werkend te krijgen.
De poorten lijken dicht te staan maar krijg ze ook niet open.
nu denk ik dat ze dicht zitten bij ziggo. Is er ook een manier om andere poorten te gebruiken die niet dicht zitten?
Mijn router is TL-WR1043ND van tp-link.

MVG
Joep1222
Je moet 2 dingen doen:
1 In de firewall van WHS de poorten 80 en 443 openzetten
2 In je router de poorten forwarden, als dat niet automatisch is gebeurd door upnp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep1222
De poorten in de Firewall van WHS staan open.
In de router zijn ze ook geforward. door upnp en dan omdat het niet werkte ook nog handmatig.
maar hij werkt nogsteeds niet :(. hij werkt wel als ik het ip-adres van de whs pc intyp. maar niet als ik dus op een pc buiten het netwerk zit. Hij werkt ook niet als ik in ons eigen netwerk naar naam.homeserver.com ga. met naam bedoel ik het deel wat je zelf mag verzinnen.

MVG
Joep1222

[ Voor 42% gewijzigd door joep1222 op 31-10-2011 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
TheVMaster schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:49:
[...]

:+ Oke duidelijk....wat een gemene provider btw ;)

Hmm...in theorie zou dat inderdaad moeten werken......

[...]
Klopt, ik kan wel via mijn telefoon inloggen op mijn router, heb alles open gezet in mijn router maar hij wil niet werken. Snap er niks van, de WP7 App werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
joep1222 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 21:31:
De poorten in de Firewall van WHS staan open.
In de router zijn ze ook geforward. door upnp en dan omdat het niet werkte ook nog handmatig.
maar hij werkt nogsteeds niet :(. hij werkt wel als ik het ip-adres van de whs pc intyp. maar niet als ik dus op een pc buiten het netwerk zit. Hij werkt ook niet als ik in ons eigen netwerk naar naam.homeserver.com ga. met naam bedoel ik het deel wat je zelf mag verzinnen.

MVG
Joep1222
En wat als je alleen je externe IP adres intoetst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep1222
Hans C schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 22:38:
[...]

En wat als je alleen je externe IP adres intoetst?
Nee dat lukt helaas ook niet. niet met http maar ook niet met https

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Kan nu wel verbinding maken met mijn routers webpage via telefoon (3G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerhugo
Hans C schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 21:03:
Hebben jullie geen last van onderbrekingen bij het verplaatsen van bestanden van client PC's naar WHS 2011? Onderbrekingen iedere 20-30 sec voor een seconde of 4-5. Ik dacht eerst dat het mijn netwerk was, maar na de derde netwerkkaart met dezelfde problemen suggereerde iemand op het forum hier dat het ook wel eens mijn harde schijven zouden kunnen zijn, die de cache leegmaken oid. Vreemd, want ik heb moderne schijven (Samsung 1,5TB en WD 2TB) met een relatief krachtige processor (E7200). Drivers allemaal up to date.
Ik heb hier geen last van. Mijn setup is dan wel wat anders dan die van jou maar toen ik nog een minder krachtige CPU had en 4GB geheugen ging het altijd al als de brandweer. Zelfs met V1 haalde ik al hoge snelheden. Gebruik je nog een switch in je netwerk of alleen de router?

Mijn WHS 2011:

Intel C2Q Q9550 2,83 Ghz
8Gb HyperX DDR2

OS schijf WD VelociRaptor 320 GB
Virtual Server HDD WD Raptor 74GB
3 x WD 1TB
2 x WD 2 TB
2 x WD 3 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
heerhugo schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:53:
[...]
Ik heb hier geen last van. Mijn setup is dan wel wat anders dan die van jou maar toen ik nog een minder krachtige CPU had en 4GB geheugen ging het altijd al als de brandweer. Zelfs met V1 haalde ik al hoge snelheden. Gebruik je nog een switch in je netwerk of alleen de router?
Met v1 had ik ook nergens last van, nu wel. Ik heb nog twee switches er tussen staan, maar dat is helaas niet de oorzaak. Dan had ik dat kunnen oplossen. Ik heb een client PC en HomeServer rechtstreeks aan elkaar geknoopt en het probleem was hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Nieuwe router gekocht E4200, maar nog steeds de zelfde problemen. Nu was ik wat aan het rondneuzen in de IIS, en heb ik een site toegevoegd met port 8083 https. En het werkt, dit ook gedaan voor http maar die wil niet werken. Als ik die poort open gaat hij automatische naar https wat ik niet wil want dat werkt niet op mijn werk.

En standaard dashboard werkt ook nog.

[ Voor 16% gewijzigd door Cyrus The Virus op 02-11-2011 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep1222
Hallo,
Ik heb hier thuis windows home server 2011.
Nu zou ik ook graag via die server outlook draaien (ook buien het huis)
voor whs v1 was daar een plugin voor.
Is er ook zoiets voor whs 2011 of niet?
MVG
Joep1222

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Laatst online: 19:39
Ik heb twee vraagjes over WHS2011.

1. Is het net zoals WHS1 weer een soort van shell over server2008? Met andere woorden, kan ik gebruik maken van de volledige 2008 functionaliteit?
2. Ik zag dat er een streaming optie in zit. Is deze geschikt om HD films naar een ps3 te streamen? (MPG,M2TS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakulaku
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 01:17

Hakulaku

Meh

Ben druk bezig geweest met mijn windows home server. Heb hem eindelijk op het net gekregen :D. Nu loop ik helaas tegen 1 probleem aan. Ik heb een aantal services draaien op verschillende poorten, zoals Sickbeard, couchpotato en twonky media server. Nu wil ik dat deze services alleen bereikbaar zijn na het inloggen op de WHS homepage. Hoe kan ik er voor zorgen dat dit lukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrous
  • Niet online
Heb thuis een homeserver/htpc met Windows 7 en XBMC naast de tv staan. Heb een aparte schijf voor documenten e.d. Hier heb ik een share van gemaakt. Ik kan vanaf iedere computer in huis die share aanspreken, gaat perfect. Maar: de acces time is erg hoog, soms 10/15 seconden. Dat is zo verschrikkelijk irritant. Als ik 'm eenmaal benaderd heb gaat alles zeer vlot, totdat ik de share een tijdje niet aanspreek.

Doe ik iets fout? Of ligt dat aan Windows 7? Moet ik WHS gaan gebruiken en m'n media streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Nitrous schreef op zondag 06 november 2011 @ 11:21:
Heb thuis een homeserver/htpc met Windows 7 en XBMC naast de tv staan. Heb een aparte schijf voor documenten e.d. Hier heb ik een share van gemaakt. Ik kan vanaf iedere computer in huis die share aanspreken, gaat perfect. Maar: de acces time is erg hoog, soms 10/15 seconden. Dat is zo verschrikkelijk irritant. Als ik 'm eenmaal benaderd heb gaat alles zeer vlot, totdat ik de share een tijdje niet aanspreek.

Doe ik iets fout? Of ligt dat aan Windows 7? Moet ik WHS gaan gebruiken en m'n media streamen?
Dat komt omdat na enige tijd van inactiviteit de harde schijf in "slaap-modes" gaat. Als de harde schijf weer benaderd wordt moet deze eerst weer opspinnen. Dit neemt enkele seconden in beslag.
Uiteraard kun je dit uitzetten, maar dan gaat het verbruik van de schijf ook omhoog.

Bij energiebeheer -> de schema instellingen wijzigen -> geavanceerde energie-instellingen wijzigen -> hardeschijf kun je het regelen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep1222
joep1222 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 19:15:
Hallo,
Ik heb hier thuis windows home server 2011.
Nu zou ik ook graag via die server outlook draaien (ook buien het huis)
voor whs v1 was daar een plugin voor.
Is er ook zoiets voor whs 2011 of niet?
MVG
Joep1222
Hoi,

Weet niemand of dat programma er ook voor whs 2011 is?

Mvg,

Joep1222

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harthead
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-09 22:34
Ook ik heb een WHS2011, en ben er zelfs erg blij mee! Maar nu vroeg ik mij af of iemand anders ook last heeft (gehad) van het volgende probleem:
Ik heb op WHS2011 een paar mp3 albums van ID3 tags voorzien. En dat leek ook goed te werken.
Echter na een restart van de server is mijn hele media library weg (corrupted denk ik) ;( . Dat betekent dat ik geen media meer via de WHS website kan bekijken of via DLNA. De media sharing staat nog wel aan, en via mijn DLNA TV etc zie ik de server nog wel, maar als ik naar de content ga, krijg ik de melding "no servers found". De media library is van de gebruiker MediaStreamingAdmin, een of andere WHS build-in account, speciaal voor de media sharing.

Graag wil ik mijn media weer vanaf het netwerk gaan gebruiken, maar dat lukt me niet. Wat ik heb gedaan is:

In het Dashboard de Media sharing uitzetten, dan de windows media player streaming service bij services uitzetten en in de map C:\Users\MediaStreamingAdmin\AppData\Local\Microsoft\Media Player alle bestanden weggooien. Daardoor is de hele media library weg. Daarna heb ik de uitgezette service weer gestart, waardoor WHS de media library weer zou moeten herbouwen. Dat gebeurt ook (zie ik aan de aangemaakte bestanden), maar ik blijf dezelfde oude foutmeldingen krijgen.

Als ik een nieuwe user aanmaak en dan met windows media player alle indexeer, zijn er geen problemen. Dus het probleem kan niet liggen aan de bestanden zelf. Hebben jullie enig idee wat ik kan doen nog verder?

** update 17/11/11 **
Ik heb het probleem opgelost, wel op een rare manier.
1. In whs panel "turn off"media sharing. En de WMP streaming service uitgezet
2. Het password van de user MediaStreamingAdmin heb ik gewijzigd (hij geeft daarbij een waarschuwing dat hierbij instellingen worden weggegooid, welke ik heb genegeerd).
3. Daarna ingelogd met deze user MediaStreamingAdmin en windows media player opnieuw ingesteld mbt de media library.
4. ingelogd als administrator, bij services de WMP media streaming service aangepast met het geupdate password van de user MediaStreamingAdmin en de service gestart.
Opnieuw opstarten, en ik zag langzamerhand wee rmedia verschijnen in mijn DLNA appraten. 8)

[ Voor 19% gewijzigd door harthead op 17-11-2011 23:34 . Reden: Problem solved ]

Things should be as simple as possible, but not simpler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerhugo
joep1222 schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:20:
[...]

Hoi,

Weet niemand of dat programma er ook voor whs 2011 is?

Mvg,

Joep1222
Nee is er niet en waarom zou je het willen?. Webmail van de provider? Of neem een hosted Exchange abbo voor een paar eurie's per maand krijg je nog Outlook WebbApp erbij.
Kijk ook eens op wegotserved daar staat een hele load aan info over WHS.

[ Voor 21% gewijzigd door heerhugo op 07-11-2011 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
Ik heb WHS 2011 in de OEM versie gekocht. Na 2 weken gebruik ben ik niet tevreden met het moederbord en die wil ik dan ook eruit hebben en verwisselen voor een ander (moderner) moederbord. WHS is geactiveerd. Heeft iemand daar ervaring mee? Gaat het nog lukken om de OEM licentie op een nieuw bord te krijgen na 2 weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Hans C schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:59:
Ik heb WHS 2011 in de OEM versie gekocht. Na 2 weken gebruik ben ik niet tevreden met het moederbord en die wil ik dan ook eruit hebben en verwisselen voor een ander (moderner) moederbord. WHS is geactiveerd. Heeft iemand daar ervaring mee? Gaat het nog lukken om de OEM licentie op een nieuw bord te krijgen na 2 weken?
Ik heb de hardware na een paar weken vervangen en dit gaf geen problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
harthead schreef op maandag 07 november 2011 @ 17:58:
Ook ik heb een WHS2011, en ben er zelfs erg blij mee! Maar nu vroeg ik mij af of iemand anders ook last heeft (gehad) van het volgende probleem:
Ik heb op WHS2011 een paar mp3 albums van ID3 tags voorzien. En dat leek ook goed te werken.
Echter na een restart van de server is mijn hele media library weg (corrupted denk ik) ;( . Dat betekent dat ik geen media meer via de WHS website kan bekijken of via DLNA. De media sharing staat nog wel aan, en via mijn DLNA TV etc zie ik de server nog wel, maar als ik naar de content ga, krijg ik de melding "no servers found". De media library is van de gebruiker MediaStreamingAdmin, een of andere WHS build-in account, speciaal voor de media sharing.

Graag wil ik mijn media weer vanaf het netwerk gaan gebruiken, maar dat lukt me niet. Wat ik heb gedaan is:

In het Dashboard de Media sharing uitzetten, dan de windows media player streaming service bij services uitzetten en in de map C:\Users\MediaStreamingAdmin\AppData\Local\Microsoft\Media Player alle bestanden weggooien. Daardoor is de hele media library weg. Daarna heb ik de uitgezette service weer gestart, waardoor WHS de media library weer zou moeten herbouwen. Dat gebeurt ook (zie ik aan de aangemaakte bestanden), maar ik blijf dezelfde oude foutmeldingen krijgen.

Als ik een nieuwe user aanmaak en dan met windows media player alle indexeer, zijn er geen problemen. Dus het probleem kan niet liggen aan de bestanden zelf. Hebben jullie enig idee wat ik kan doen nog verder?
Vreemd, bij mij werkte alles nadat ik Shark007 codec pack geinstalleerd had, en de libary rebuild gebruikt heb.

Kan alleen de stream niet pauzeren, dat is wel slecht eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Laatst online: 07:55
Meer mensen last van een reboot loop met WHS? Nadat ie normaal zijn updates ging doen blijft ie maar rebooten. Klein probleempje, de Acer H340 is headless :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

__fred__ schreef op woensdag 09 november 2011 @ 23:59:
Meer mensen last van een reboot loop met WHS? Nadat ie normaal zijn updates ging doen blijft ie maar rebooten. Klein probleempje, de Acer H340 is headless :)
Of het een reboot probleem is weet ik niet, ik heb wel sinds een paar dagen dat de WHS V1.0 in eerste instantie niet online komt? Na uitschakelen en opnieuw booten alles OK, bij mij is hij ook headless dus kan niet precies zien wat er aan de hand is, van het weekend eens een beeldscherm aansluiten want het is wel irrittant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ugh, sinds mijn router (WRT320N met DD-wrt) gereset is (fabrieksinstellingen en alles opnieuw ingesteld) krijg ik met geen mogelijkheid de *.homeserver.com site meer op. De WHS geeft aan via de console bij testen dat ik gewoon verbinding moet kunnen maken, maar zowel de console blijft geel als dat er echt geen verbinding is.
Ik heb de poorten bij poortrange open gezet zoals altijd. Heel vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 21:33

EraZor

Don't mention the war

Hmm... hier een vreemd probleem met Web Access. Ik heb mijn WHS naar volle tevredenheid draaien. Web access is gewoon beschikbaar en benaderbaar binnen èn buiten mijn LAN. De mobile site werkt probleemloos op mijn telefoon, maar de 'desktop' variant (de uitgebreidere versie) geeft de volgende mededeling:

"There is a problem with this Web page. Please contact the person who manages the server.",

Dit komt voor op een aantal pagina's (oa op de 'Home' pagina). Ik kan wel gewoon de mappenstructuur uitvouwen op de 'Shared Folders' pagina, maar als ik de inhoud van een map wil bekijken krijg ik weer dezelfde mededeling.

Iemand een idee? Wellicht een service niet gestart oid? Een reboot van e server biedt geen soelaas, helaas....

Uiteraard heb ik meerdere browsers geprobeerd, waaronder uiteraard IE9. probleem doet zich overal voor....

Verder heb ik alleen reguliere updates geinstalleerd. geen wijzigingen aan routers / firewalls oid...

[ Voor 12% gewijzigd door EraZor op 15-11-2011 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerhugo
EraZor schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:01:
Hmm... hier een vreemd probleem met Web Access. Ik heb mijn WHS naar volle tevredenheid draaien. Web access is gewoon beschikbaar en benaderbaar binnen èn buiten mijn LAN. De mobile site werkt probleemloos op mijn telefoon, maar de 'desktop' variant (de uitgebreidere versie) geeft de volgende mededeling:

"There is a problem with this Web page. Please contact the person who manages the server.",

Dit komt voor op een aantal pagina's (oa op de 'Home' pagina). Ik kan wel gewoon de mappenstructuur uitvouwen op de 'Shared Folders' pagina, maar als ik de inhoud van een map wil bekijken krijg ik weer dezelfde mededeling.

Iemand een idee? Wellicht een service niet gestart oid? Een reboot van e server biedt geen soelaas, helaas....

Uiteraard heb ik meerdere browsers geprobeerd, waaronder uiteraard IE9. probleem doet zich overal voor....

Verder heb ik alleen reguliere updates geinstalleerd. geen wijzigingen aan routers / firewalls oid...
Ik heb dus precies het tegenovergestelde op mijn iPhone werkt de mobiele website goed totdat ik naar de mappen wil en krijg dan ook die melding. Wanneer ik inlog met een andere account kan ik wel bij de gedefinieerde mappen voor deze gebruiker. Zou dat bij mij misschien komen doordat ik wel een stuk of 30 mappen heb gedefinieerd voor mijn account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 21:33

EraZor

Don't mention the war

Om mijn even vraag even te quoten...en direct op te lossen:
Op deze site de oplossing gevonden:
follow these steps:

1.) ]Browse to C:\ProgramData\Microsoft\Windows Server\Data\SettingsProviderData\RemoteAccess\UserProfile\
2.) Delete the XML file for the user who is experiencing this issue.
3.) To identify the XML file associated with the user:
i) Open index.xml in notepad.
ii) Search for the username and identify the string value associated with the user as shown in example below .

<String>Domainname\username</string>
<String>xxxxxxxx-xxxx-xxxx-xxxx-xxxxxxxxxxxx</string>

iii) Close Index.xml

4.) Locate and Delete the XML file named xxxxxxxx-xxxx-xxxx-xxxx-xxxxxxxxxxxx.xml as identified from above example , from C:\ProgramData\Microsoft\Windows Server\Data\SettingsProviderData\RemoteAccess\UserProfile
5.) Log off and log back to RWA. This will re-create the XML file for the user.
En ik neem dus aan dat dat direct een oplossing is voor onderstaand probleem:
heerhugo schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 13:03:
[...]

Ik heb dus precies het tegenovergestelde op mijn iPhone werkt de mobiele website goed totdat ik naar de mappen wil en krijg dan ook die melding. Wanneer ik inlog met een andere account kan ik wel bij de gedefinieerde mappen voor deze gebruiker. Zou dat bij mij misschien komen doordat ik wel een stuk of 30 mappen heb gedefinieerd voor mijn account?

[ Voor 48% gewijzigd door EraZor op 15-11-2011 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerhugo
EraZor schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 14:56:
[...]

Om mijn even vraag even te quoten...en direct op te lossen:
Op deze site de oplossing gevonden:

[...]

En ik neem dus aan dat dat direct een oplossing is voor onderstaand probleem:

[...]
Thnx voor de link. Voor m'n WHS 2011 werkt het helaas niet...
Als ik voor een aantal mappen geen toegang geef dan werkt de remote access wel op m'n telefoon...
Ik blijf zoeken

[ Voor 11% gewijzigd door heerhugo op 15-11-2011 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:18

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ivm DE gebruik ik nog steeds (overigens naar volle tevredenheid !) WHSv1. Nu loop ik er tegenaan dat de machine steeds trager opstart, ondanks dat ik er (al heel lang) geen extra add-ins meer op geinstalleerd heb. Ik heb dus eens ingelogd via RDP en de ingebakken diskdefragmenter te laten analyzen en ik schrok er toch wel een klein beetje van:
Total Fragmentation: 26%
File Fragmentation: 52%
Ik weet dat ik op D: geen defragmentatietools moet loslaten, maar kan ik wel gewoon de C: defragmenteren ?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• __fred__
  • Laatst online: 07:55
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 08:15:
[...]

Of het een reboot probleem is weet ik niet, ik heb wel sinds een paar dagen dat de WHS V1.0 in eerste instantie niet online komt? Na uitschakelen en opnieuw booten alles OK, bij mij is hij ook headless dus kan niet precies zien wat er aan de hand is, van het weekend eens een beeldscherm aansluiten want het is wel irrittant.
Ik heb een restore gedaan van de C: partitie, problem solved, enigszins onbevredigend natuurlijk.

• Arunia
Het lukt me dus sinds de upgrade van dd-wrt niet meer om via internet bij xxxxx.homeserver.com op mijn server te komen.
Het icoontje geeft geel aan en dat het niet werkt, maar als ik het bekijk in de console, dan gaat het gewoon goed. Klik ik op de link die daar bij de instellingen gaat, dan krijgt hij geen contact.

De poorten (alle 3 a 4) zijn gewoon geopent, maar UPnP staat ook gewoon aan. Deze geeft aan dat 3 poorten op 80 na geopent zijn voor het ip van mijn WHS.
Op internet al gezocht, maar kon niks vinden.

Straks toch maar de router in factory settings instellen en kijken of dat wat uithaald. Ik heb wel een string ingevult om WOL aan te zetten op de router, maar voorheen was dit ook geen probleem.
Overigens weet ik niet of dit het probleem zou zijn.

Blijkbaar als ik buiten het netwerk zit, dan kom ik wel gewoon op de server. Heel apart.
Maar goed, dan heb ik geen haast met het fixen. Dan is de routering niet goed binnenshuis. Als ik naar het ipadres van de server ga, dan krijg ik overigens wel de pagina.

[ Voor 17% gewijzigd door Arunia op 18-11-2011 09:38 ]

Pagina: 1 ... 39 ... 47 Laatste