Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:11
JRKAP schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:37:
Is het bij WHS2011 overigens nog steeds noodzakelijk om de data van bijv USB schijf via het netwerk op het systeem te zetten?

WHSv1 raakt hierdoor in de war, en er bleek ergens in de technische documentatie te staan dat je alleen data op de server mag zetten via het netwerk en niet direct via USB..
Eh..dat heb ik ook bij WHSv1 wel gedaan, heb daar nog nooit last van gehad...zou te maken kunnen hebben met de D:\Shares map i.c.m. DE ofzo. Met WHS2011 heb je dit probleem sowieso niet meer.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:44
Zat ik ook aan te denken inderdaad; het zal wel met DE te maken hebben. En aangezien die eruit is .. ;)

Ik heb de installatie gisteravond trouwens gestart, en dacht na half uur wel het systeem te kunnen overnemen. Alleen stond hij nog op 4% van het afconfiguren, en moest ik weg. Dus vanavond verder.

Wat ik me net wel bedacht is, dat ik bij de setup niet echt kon aangeven op welke HD het moest komen . De 1TB of 500GB schijf.. :S Ik heb in het hardeschijf schermpje wel de 1TB gehighlight en vinkje 'Ik ga akkoord dat de schijven leeggemaakt worden...'.

Op welke schijf is het straks geinstalleerd denken jullie?

Anders doe ik het opnieuw met de 1TB schijf losgekoppeld :)

[ Voor 73% gewijzigd door Kappade op 03-08-2011 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 19:31

Len

Leeg

JRKAP schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:37:
Is het bij WHS2011 overigens nog steeds noodzakelijk om de data van bijv USB schijf via het netwerk op het systeem te zetten?

WHSv1 raakt hierdoor in de war, en er bleek ergens in de technische documentatie te staan dat je alleen data op de server mag zetten via het netwerk en niet direct via USB..
Je moet het bij WHSv1 in een share zetten, dus niet direct op d:/DE/blahblah. Gaat gewoon net zo snel als je de drive op een USB zet van de server zelf hoor.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:19

sus

is druk :+

Werkt WHS2011 niet met bibliotheken, waar je verschillende locaties aan toe kan voegen en ipv de shares te benaderen, benader je de bibliotheek?

Of praat ik nu poep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:44
bibliotheken in Win7 of Server2008 heb ik mijzelf eerlijk gezegd nooit in verdiept. Als dit een goede aanvulling/toevoeging is op het share verhaal, moet ik er misschien maar eens induiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:08
Ik heb een xbox 360 en een Windows 7 Ultimate computer.
Op een oud computertje heb ik nu WHS 2011 geinstalleerd en alle films van Win7 naar WHS gekopieerd.
Ik had gedacht dat ik m'n Win7 nu dus niet meer 24/7 aan hoef te houden omdat al m'n films op WHS 2011 staan.
Maar op WHS 2011 zit helemaal geen Windows Media Center , dus nu kan ik 2 computers aan laten staan.
WHS om m'n films te kunnen zien, en Win7 voor Media Center.

De enige meerwaarde van WHS 2011 zou het backup gedeelte zijn (remote desktoppen kon ik op m'n Win7 bak natuurlijk ook al).

Dus is WHS nu echt overbodig? Als er geen Media Center inzit heb ik met m'n xbox nu nog minder mogelijkheden als eerst. Of zie ik iets over het hoofd en begrijp ik het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 13:14
TheVMaster schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:44:
[...]

Maak anders even een nieuw topic aan.....dan blijven jou 'issues' even los van de 'algemene ervaringen met WHS'...

[...]

Als je vragen hebt over WHS i.c.m. DVBLink en MediaCenter.... ;) Ik heb het ook draaien...draait als een tierelier dussuh we kunnen je vast helpen als je er niet uit komt. :z
Nog even een vraag over dvblink en media center.
Ik heb het geheel nu werkend en op zich gaat dit prima. Ik heb een anysee E30TC en een floppydtv in mijn whs zitten en kijk via laptop of htpc (woon of slaapkamer) naar de digitale zenders.
Wat ik nog zou willen is dat de geplande opnames lokaal op de whs worden opgenomen maar dat kan volgens mij niet.
Als er nu een opname gepland staat wordt mijn htpc van de woonkamer opgestart en vind hier de opname plaats. Wederom twee pc's dus die aan staan om iets op te nemen terwijl ik juist de tuners in de whs heb zitten.
Weet jij of het wel mogelijk is om op de whs zelf op te nemen.

Zo niet:
Babyxl, kan dit met fortherecord en mediaportal wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Anarchy 99 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:25:
[...]
Maar op WHS 2011 zit helemaal geen Windows Media Center , dus nu kan ik 2 computers aan laten staan.
WHS om m'n films te kunnen zien, en Win7 voor Media Center.

De enige meerwaarde van WHS 2011 zou het backup gedeelte zijn (remote desktoppen kon ik op m'n Win7 bak natuurlijk ook al).

Dus is WHS nu echt overbodig? Als er geen Media Center inzit heb ik met m'n xbox nu nog minder mogelijkheden als eerst. Of zie ik iets over het hoofd en begrijp ik het niet?
Klopt, in WHS2011 zit geen MediaCenter. Je kunt (een aantal formaten) wel gewoon 'zonder mce' afspelen hoor. Om films via je xbox (niet via de mCE extender that is) af te spelen zou je op WHS2011 ook de PS3 MediaServer (of hoe heet dat ding) installeren. Heb ik ook draaien enneh...werkt perfect om MKV's af te spelen (incl. external subs :-) ).
rsvmark schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:33:
[...]

Nog even een vraag over dvblink en media center.
Ik heb het geheel nu werkend en op zich gaat dit prima. Ik heb een anysee E30TC en een floppydtv in mijn whs zitten en kijk via laptop of htpc (woon of slaapkamer) naar de digitale zenders.
Wat ik nog zou willen is dat de geplande opnames lokaal op de whs worden opgenomen maar dat kan volgens mij niet.
Als er nu een opname gepland staat wordt mijn htpc van de woonkamer opgestart en vind hier de opname plaats. Wederom twee pc's dus die aan staan om iets op te nemen terwijl ik juist de tuners in de whs heb zitten.
Weet jij of het wel mogelijk is om op de whs zelf op te nemen.

Zo niet:
Babyxl, kan dit met fortherecord en mediaportal wel?
Als je nu even wacht op versie 4 van DVBLink, dan kan dt dus wel. Daarnaast kun je natuurlijk live tv kijken via tablets, mobieltjes etc...volgens mij kunnen 4therecord en mediaportal dat niet. Overigens vind ik (mijn bescheiden persoonlijke mening dat wel) mediaportal een draak van een pakket....of heb ik 'verkeerde' theme's geladen, maar goed da's een ander onderwerp.

[ Voor 28% gewijzigd door TheVMaster op 04-08-2011 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
TheVMaster schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 00:17:

Als je nu even wacht op versie 4 van DVBLink, dan kan dt dus wel. Daarnaast kun je natuurlijk live tv kijken via tablets, mobieltjes etc...volgens mij kunnen 4therecord en mediaportal dat niet. Overigens vind ik (mijn bescheiden persoonlijke mening dat wel) mediaportal een draak van een pakket....of heb ik 'verkeerde' theme's geladen, maar goed da's een ander onderwerp.
Kijk dat is goed om te lezen :P
Had deze versie al bijna gekocht maar dan kan ik beter wachten tot versie 4 (of zou het een update zijn?)
Met mediaportal heb ik nooit gewerkt dus daar kan ik weinig over zeggen, wmc bevalt mij prima en nu met dvblink alleen maar beter :P

Afgelopen twee dagen mijn (gedeeltelijk) nieuwe systeem in elkaar gezet:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G840€ 65,20€ 65,20
2Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 58,70€ 117,40
1Samsung Spinpoint M7 HM641JI , 640GB SATA-300, 8MB, 5400rpm€ 43,-€ 43,-
1Antec Performance One Mini P180 (Zwart)€ 95,50€ 95,50
1Seasonic S12II-Bronze 430W€ 57,90€ 57,90
1Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/4GX€ 28,99€ 28,99
1MSI H67MA-ED55€ 114,93€ 114,93
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 522,92

Heb nu een floppydtv en anysee E30tc naast elkaar werken in dvblink en dat gaat perfect.
Gisteren gelukkig via ziggo mijn 4e smartcard geactiveerd (normaal hanteren ze nog steeds een max van 3...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:54
Dus zo'n Floppydtv in WHS werkt prima? Ik heb zelf WHS 1 en ik zou er graag een tv-server aan toevoegen (Digitenne). De tv kaart heb ik al.

Aangezien ik alleen pci-e poorten op mijn Atom 510 bordje heb moet ik er dan een firewire kaart bijkopen (er zijn er overigens maar twee in de pricewatch) dus ik wil wel van te voren weten of dat kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
D-e-n schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:06:
Dus zo'n Floppydtv in WHS werkt prima? Ik heb zelf WHS 1 en ik zou er graag een tv-server aan toevoegen (Digitenne). De tv kaart heb ik al.

Aangezien ik alleen pci-e poorten op mijn Atom 510 bordje heb moet ik er dan een firewire kaart bijkopen (er zijn er overigens maar twee in de pricewatch) dus ik wil wel van te voren weten of dat kan werken.
Whs V1 heb ik de floppydtv niet in gebruikt dus dat kan ik niet garanderen.
In Whs2011 werkt het hier nu in ieder geval prima!
Whs2011 is trouwens sterk in prijs gedaald (wellicht een reden om over te stappen :P ).

Deze link was voor mij hulpzaam bij het installeren trouwens:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Tnx. Ik heb ook een pc mediacenter met Mediaportal dus ik ga eerst wat experimenteren met TV4home en 4therecord.

Ik heb deze firewire kaart overigens gevonden

pricewatch: Digitus IEEE 1394a Firewire PCI Express Card

Deze is geschikt voor Windows server 2003 dus dan zou dat moeten werken toch?

[ Voor 12% gewijzigd door D-e-n op 04-08-2011 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shlammod
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-10-2024

shlammod

dus.... enzo....

ben benieuwd of het mogelijk is om films te kijken op een andere locatie dan thuis, inclusief subs die niet in de films verwerkt zitten. Ik heb al getest of het mogelijk is om een film te kijken, en een mkv gaat zonder problemen via de Silverlight player, alleen nog geen mogelijkheid gehad om subs uit te testen. Iemand die hier al ervaring mee heeft?

TV opnemen/bekijken via WHS2011 klinkt trouwens zeer interessant, ook maar eens wat tijd in gaan stoppen. Ik lees dat hier goede ervaringen mee zijn :)

it's all fun and games, 'till someone loses an eye. Then it's just fun you can't see

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
D-e-n schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 12:07:
Tnx. Ik heb ook een pc mediacenter met Mediaportal dus ik ga eerst wat experimenteren met TV4home en 4therecord.

Ik heb deze firewire kaart overigens gevonden

pricewatch: Digitus IEEE 1394a Firewire PCI Express Card

Deze is geschikt voor Windows server 2003 dus dan zou dat moeten werken toch?
Denk niet dat de firewire kaart een probleem zou kunnen zijn, eerder de floppydtv.. Maar zoals gezegd daar heb ik geen ervaring mee (iemand hier zal daar toch wel iets over kunnen roepen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shlammod

shlammod

dus.... enzo....

Ik heb nog wel een vraag over WHS2011 en bluetooth. Heeft iemand dit al werkend gekregen? Ik gebruik nu voor mijn WHS een AT3IONT-I DELUXE, maar ik heb diverse drivers geprobeerd maar krijg het niet werkend.
Krijg melding over een .cpl (zit nu niet thuis, dus weet de preciese naam niet) die mist, heb deze van een windows 7-64 machine overgezet, maar mocht niet baten. De bluetooth suite van Atheros installeert wel zonder problemen.

it's all fun and games, 'till someone loses an eye. Then it's just fun you can't see

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 22:07
Is het iemand hier gelukt om data vanuit een synology te backuppen naar een WHS server? Dit over WAN.

Welke aanpassingen heb je gedaan en waar?

Ik lees wel dat er een mogelijkheid is op de synology van een rsync backup methode maar hoe activeer je die op je WHS en welke poorten zet je door op je router?

Edit:

Deltacoby heeft voor mij de klus geklaard.

[ Voor 7% gewijzigd door Chadi op 05-08-2011 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09-2024

peeweeherman

energieleverend.nl

ik wil voor de eerste versie van WHS mijn boot drive vervangen voor een groter exemplaar.
in de console onder het tabblad server storage is de optie "remove" voor deze harde schijf helaas niet zichtbaar.

iemand enig idee hoe ik dit aan kan pakken (in elk geval zonder data kwijt te raken)?

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter02
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 12:25
Een aantal dagen geleden had ik nog wat probleempjes met de WHS2011 NL.Deze zijn nu zo goed als opgelost.Als eerste startte WHS 2011 niet meer op met een gekoppelde WD HD usb voor server backup.Oplossing,heb een nieuwe schijf gekocht van Samsung (2 TB) en het probleem is weg.Ik had eerst nog de bios optie usb legacy uitgeschakelt maar ook dit hielp niet.Ook met het te vroeg opstarten van de server dmv LO is opgelost.Het waren de standaard tijden van de schaduwkopiën in WHS2011.Deze veranderd en het probleem is opgelost.Laatste probleem was met de mediabibliotheek op de remote pagina van whs.Zag géén foto's,muziek en film bestanden.Heb 2 instellingen van mijn netwerkkaart verandert en zie,eindelijk zichtbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
peeweeherman schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 15:07:
ik wil voor de eerste versie van WHS mijn boot drive vervangen voor een groter exemplaar.
in de console onder het tabblad server storage is de optie "remove" voor deze harde schijf helaas niet zichtbaar.

iemand enig idee hoe ik dit aan kan pakken (in elk geval zonder data kwijt te raken)?
Het lijkt mij het eenvoudigst om de system-disk te klonen naar de 'nieuwe' disk. De systemdisk kun je niet dmv de 'remove' optie verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1CHA3L
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 15:39
Is het mogelijk in whs 2011 films af te spelen met mediaportal of een ander programma via hdmi op tv? Of moet dat met een virtual machine waar windows 7 met media center op draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shlammod

shlammod

dus.... enzo....

Volgens mij zijn de shares op je WHS 2011 gewoon te benaderen met een computer in je netwerk. Als je deze aansluit via HDMI zou dit gewoon moeten werken. Gebruik nu zelf ook een PC om films mee te kijken die op mijn WHS staan, zonder problemen. Speelt de films af in elke player die ik op de PC heb staan. PC is aangesloten via HDMI op mijn tv.

En als je je WHS direct op je TV hebt aangesloten via HDMI zal dit ook geen probleem opleveren. Wellicht heb je nog een aantal codecs nodig, maar die heb ik tot nu toe zonder problemen kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shlammod

shlammod

dus.... enzo....

Wouter02 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 20:02:
Een aantal dagen geleden had ik nog wat probleempjes met de WHS2011 NL.Deze zijn nu zo goed als opgelost.Als eerste startte WHS 2011 niet meer op met een gekoppelde WD HD usb voor server backup.Oplossing,heb een nieuwe schijf gekocht van Samsung (2 TB) en het probleem is weg.Ik had eerst nog de bios optie usb legacy uitgeschakelt maar ook dit hielp niet.Ook met het te vroeg opstarten van de server dmv LO is opgelost.Het waren de standaard tijden van de schaduwkopiën in WHS2011.Deze veranderd en het probleem is opgelost.Laatste probleem was met de mediabibliotheek op de remote pagina van whs.Zag géén foto's,muziek en film bestanden.Heb 2 instellingen van mijn netwerkkaart verandert en zie,eindelijk zichtbaar!
Misschien handig voor andere mensen die dezelfde problemen hebben om je oplossingen hier neer te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jed_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 21:26
.Laatste probleem was met de mediabibliotheek op de remote pagina van whs.Zag géén foto's,muziek en film bestanden.Heb 2 instellingen van mijn netwerkkaart verandert en zie,eindelijk zichtbaar!
Ik ben benieuwd welke instellingen je hebt verandert, ik heb vooral problemen met de mediabibliotheek foto's.

Muziek en films werken wel, maar als ik foto's wil zien via de remote pagina van whs krijg ik steeds een error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter02
jed_nl schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:01:
[...]

Ik ben benieuwd welke instellingen je hebt verandert, ik heb vooral problemen met de mediabibliotheek foto's.

Muziek en films werken wel, maar als ik foto's wil zien via de remote pagina van whs krijg ik steeds een error
Ik weet niet of mijn oplossing(die ik ook weer van een ander forum heb)voor jou geldt want ik zag in mediabibliotheek helemaal géén files.Ik heb de volgende netwerkkaart instellingen verandert en toen zag ik ze wel en kon alle media bekijken en beluisteren via de remote mediabiliotheek.Ik heb "checksum offload (IPv4) en flowcontrol" uitgezet.En toen werkte alles wel.Misschien heb je er wat aan.Klopt het trouwens dat er maar weinig mediafiles voor videostreaming ondersteunt worden in de mediabibliotheek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jed_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 21:26
Wouter02 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 19:06:
[...]

Ik weet niet of mijn oplossing(die ik ook weer van een ander forum heb)voor jou geldt want ik zag in mediabibliotheek helemaal géén files.Ik heb de volgende netwerkkaart instellingen verandert en toen zag ik ze wel en kon alle media bekijken en beluisteren via de remote mediabiliotheek.Ik heb "checksum offload (IPv4) en flowcontrol" uitgezet.En toen werkte alles wel.
Vanavond eens proberen, tnxs
Misschien heb je er wat aan.Klopt het trouwens dat er maar weinig mediafiles voor videostreaming ondersteunt worden in de mediabibliotheek?
Het is inderdaad geen uitputtend lijstje;
• Windows Media Video (.wmv)
• Microsoft Recorded TV Show (.dvr-ms)
• Audio Video Interleaved (.avi)
• MPEG-1 (.mpeg, .mpg)
• MPEG-2 (.mp2, .mpeg, .mpg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shlammod

shlammod

dus.... enzo....

Qua videostreaming is het ook mogelijk om een .mkv file af te spelen via remote website. Deze moet je dan wel hernoemen naar een extentie die WMP herkent als video, bij mij komt vooralsnog een .mkv niet in de video bibliotheek terecht.. Heb dit getest met een .mkv video, en gaat vooralsnog prima.
Wat ik nog niet voor elkaar heb gekregen is dat ook een externe sub wordt meegestreamed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter02
shlammod schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 10:27:
Qua videostreaming is het ook mogelijk om een .mkv file af te spelen via remote website. Deze moet je dan wel hernoemen naar een extentie die WMP herkent als video, bij mij komt vooralsnog een .mkv niet in de video bibliotheek terecht.. Heb dit getest met een .mkv video, en gaat vooralsnog prima.
Wat ik nog niet voor elkaar heb gekregen is dat ook een externe sub wordt meegestreamed.
Bedankt voor de tip.Ga ik proberen want nu is het aanbod wat ik remote kan afspelen een beetje pover.En het is leuk als je er gebruik van kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier nog meer mensen die de "My Home Server" app van Microsoft voor WHS2011 gebruiken op een Windows Phone 7 ? Zeer handige app om remote backups van je clients te starten, user accounts te beheren en remote media. Het enige wat ik mis in deze app is de dashboard functionaliteit zodat ik wat meer controle heb over backup instellingen en ik shares kan beheren. Ik hoop daarom ook dat Microsoft doorgaat met het ontwikkelen hiervan, want het zorgt voor een nog betere WHS ervaring.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2011 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 14:40:
Zijn er hier nog meer mensen die de "My Home Server" app van Microsoft voor WHS2011 gebruiken op een Windows Phone 7 ? Zeer handige app om remote backups van je clients te starten, user accounts te beheren en remote media. Het enige wat ik mis in deze app is de dashboard functionaliteit zodat ik wat meer controle heb over backup instellingen en ik shares kan beheren. Ik hoop daarom ook dat Microsoft doorgaat met het ontwikkelen hiervan, want het zorgt voor een nog betere WHS ervaring.
Jups ...ik gebruik hem ook. Zou idd ook wel wat meer dashboard functies willen ;-) en het benaderen van andere shares dan je audio/video/pictures zou handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He hallo,

Ik ben momenteel een tevreden WHS v1 gebruiker. Vooral de DE functionaliteit geeft mij het gevoel dat mijn belangrijke data veilig staat. Gezien alle positieve reacties over WHS Vail ben ik echter ook aan overstappen aan het denken.

Echter een vraag vooraf:
Ik heb momenteel 2 schrijven, eentje van 640gb en eentje van 1TB. Mijn belangrijke data (foto's etc) zou ik graag (automatisch) op twee plekken willen bewaren. Ik heb in dit forum al gelezen dat dit via de back-up functie kan; wat is hierbij dan de beste schijf- en/of partitie indeling?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:18

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

peeweeherman schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 15:07:

Vooropgesteld dat ik deze manual zelf nooit heb gevolgd zou je deze kunnen proberen:
http://www.mediasmartserv...grade-a-whs-system-drive/

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 14:21
Ik heb zojuist voor het luttele bedrag van 45 (!) euro WHS 2011 aangeschaft. Ik wil dit op een oude laptop met een 500 GB schijf installeren (core2duo 1,66 Ghz met 2 Gb RAM).

2 vragen

1. Is dit apparaat snel genoeg?
2. Wat moet ik met de DVD waarop staat OEM preinstallation Kit? Kan ik niet gewoon gelijk booten vanaf de WHS 2011 installatie disk?

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

• Wouter02
dirkjesdirk schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:03:
Ik heb zojuist voor het luttele bedrag van 45 (!) euro WHS 2011 aangeschaft. Ik wil dit op een oude laptop met een 500 GB schijf installeren (core2duo 1,66 Ghz met 2 Gb RAM).

2 vragen

1. Is dit apparaat snel genoeg?
2. Wat moet ik met de DVD waarop staat OEM preinstallation Kit? Kan ik niet gewoon gelijk booten vanaf de WHS 2011 installatie disk?
Bij mij zit er een kaart bij waar duidelijk op staat waar de OEM preinstallation kit voor bedoeld is...
Zou voor dat je gaat installeren even googelen want er staan zat voorbeelden op internet voor installatie en configuratie van WHS 2011.

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Ik heb afgelopen weekend WHS2011 op mijn X510 geinstalleerd. Draait als een zonnetje met SABnzbd en Squeezecenter. Heeft iemand al ervaring met die 3rd party vervangers voor DriveExtender? Ik mis het namelijk nu al. Heb vier schijven van 1.5TB en moet mijn films nu gaan verdelen over 2 schijven, en dus shares.

• he3763
  • Niet online
Houd er rekening mee dat WHS2011 alleen 64-bit is, dus dat gaat sowieso niet werken op die laptop

• neboekadnezar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-08 11:41
Ik heb hier ook een laptop, dat is ook een core2duo 1.66 ghz (T5450) en daar draait windows 7 64 bit op. Kan dus 64 bit aan. Beste is als je bij intel nakijkt of je cpu het wel of niet kan. Type nummer kun je vinden via dxdiag; start, typ 'dxdiag' in, druk op enter, staat op de hoofdpagina. Voer het tpe nummer in in Google, de eerste hit is wrs de goede (ark.intel.com)

Vraag 1:
Ligt eraan wat je met WHS 2011 wil gaan doen, maar het is wat krap (2 GB is wrs te weinig). Vooral als je er backups mee wil maken (voor andere pc's), een website wil draaien (naam.homeserver.com), filesharing (torrents of zo).
Dit is wat ik heb en wat ik ermee doe, wellicht geeft dit inzicht.
Hardware:
- AMD X2 @3.1 Ghz (voldoet aan vereiste, weinig meer dan dat!)
- 8 GB geheugen (overkill... 4 is prima)
- 8 TB Hdd: 4*2tb in Raid 5 (hou je 6 TB over :( )
- 500 GB Hdd 5400 rpm: Hier staat de installatie op, los van de data schijven dus, dat werkt veeeel beter, is veiliger/sneller enz.
- Zalman HD503
- AMD 5570 passieve koeling, specifiek voor het afspelen van video, zodat de CPU andere dingen kan doen.
- en nog andere niet relevante hardware.

Ik gebruikt het als HTPC/fileserver/webserver. Hij start automatisch op naar XBMC, als ik het aanzet. Vanuit hiberate. Aangestuurd door Logitech Harmony One. Via andere pc's regel ik (via remote desktop) het up/downloaden van bijv. torrents. Ik vind het geheel fantastisch werken!

[ Voor 59% gewijzigd door neboekadnezar op 11-08-2011 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Ok, thx voor de reacties. Het is een core2duo 1,66 Ghz dus met 64 Bit instructies. De core duo heeft dat niet.
Om precies te zijn zit er 2 Gb + 512 Mb RAM in de laptop.

Doelstellingen zijn vooral: fileserver (intern en extern) en backup van de (SSD) schijven van de aangesloten 3 laptops en desktop waarop de OS staan.

Ik zie dat er ook kant en klare WHS servers worden verkocht op basis van Atom en 2 Gb RAM. Dan moet mijn config toch ruim voldoende zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
dirkjesdirk schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:41:
Ok, thx voor de reacties. Het is een core2duo 1,66 Ghz dus met 64 Bit instructies. De core duo heeft dat niet.

Doelstellingen zijn vooral: fileserver (intern en extern) en backup van de (SSD) schijven van de aangesloten 3 laptops en desktop waarop de OS staan.

Ik zie dat er ook kant en klare WHS servers worden verkocht op basis van Atom en 2 Gb RAM. Dan moet mijn config toch ruim voldoende zijn?
Zijn die Atom's gebaseerd op WHS2011? Volgens mij niet namelijk....een Core2Duo voldoet gewoon voor WHS hoor...'k heb zelf een HP Datavault x510 (ook Core2Duo 2 ghz ofzo) met 2 GB memory....werkt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Laatst online: 22:35

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

TheVMaster schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:34:
[...]

Zijn die Atom's gebaseerd op WHS2011? Volgens mij niet namelijk....een Core2Duo voldoet gewoon voor WHS hoor...'k heb zelf een HP Datavault x510 (ook Core2Duo 2 ghz ofzo) met 2 GB memory....werkt super.
Ik heb mijn Acer h340 voorzien van WHS2011, deze bezit een Atom 230 met 2GB mem. Werkt goed, zelfs met MCE streaming.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
TheVMaster schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:34:
[...]

Zie linkje: http://usingwindowshomese...nter-windows-home-server/

Ok, helder antwoord. Je draait Home server dus ook op een laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Laatst online: 20:38
dirkjesdirk schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:41:

Ik heb WHS2011 draaien op de HP Proliant Microserver N36L, wat ook niet zo'n heel duur kastje is. Daar zit een AMD Athlon II Neo K325 in. Heb er 2GB ram bijgezet, dus totaal 3GB. 6 disken erin en gaan met die banaan.

Ik gebruik m o.a. voor mediastreaming, backup van clients (locaal en via internet met Crashplan), download via sabnzbd en als Squeezebox server. Dat kan ie makkelijk aan.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
Die hardware heb ik deze week besteld, door de lage prijzen van WHS2011 en de N36L toch maar dit jaar al een upgrade. Heb wel besloten om deze naast mijn huidige WHS1 te gaan draaien (die op een Atom D510 bordje loopt). Kan ik nog wat extra clients backupen en kijken welke applicaties ik op welk system ga draaien, wil Squeezecenter op een andere WHS server dan iTunes (wat ik voor appleTV gebruik).
Weet jij of de WHS versie van Squeezecenter inmiddels werkt op WHS2011, laatste wat ik erover gelezen had was dat je de standaard versie moest gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shlammod

shlammod

dus.... enzo....

Op dit moment draai ik mijn WHS2011 op een Asus AT3IONT-I Deluxe met 4GB ram. Het OS draait op een Samsung Spinpoint M8, 320GB. Binnenkort komen daar nog een RIAD controller bij die ik in RAID-6 zal gaan gebruiken. Ben aan het overwegen of ik hiervoor een controller zal gaan aanschaffen met daarbij de mogelijkheid om 12 of meer aansluitingen te nemen of toch een wat kleinere. Toegegeven, veel opslag is misschien ook leuk voor de heb, maar aangezien de DVD/Blu-ray collectie ook steeds groter wordt en niet altijd zin heb om de kast in te duiken, het toch wel erg handig is om dit beschikbaar te hebben zonder daar al te veel moeite voor te hoeven doen.

OS draait overigens zonder problemen, ervaar het als erg stabiel zelfs en is goed te benarderen vanaf de diverse PC's maar ook andere spelers binnen het huis. Zelfs mijn Blu-Ray speler op de slaapkamer herkent de shares en speelt zonder moeite de films af. Tot nu toe ben ik dus erg tevreden over het geheel.

Uiteindelijk wil ik nog een mailserver installeren (aangezien deze nu ook op mijn server draait die ik aan het uitfaseren ben) en IIS7 dusdanig aanpassen zodat mijn websites ook (weer) netjes te bereiken zijn.

Backup voor clients heb ik nog niet kunnen uitproberen omdat ik hier nog geen dedicated schijf voor beschikbaar heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
troftnom schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:11:
Die hardware heb ik deze week besteld, door de lage prijzen van WHS2011 en de N36L toch maar dit jaar al een upgrade. Heb wel besloten om deze naast mijn huidige WHS1 te gaan draaien (die op een Atom D510 bordje loopt). Kan ik nog wat extra clients backupen en kijken welke applicaties ik op welk system ga draaien, wil Squeezecenter op een andere WHS server dan iTunes (wat ik voor appleTV gebruik).
Weet jij of de WHS versie van Squeezecenter inmiddels werkt op WHS2011, laatste wat ik erover gelezen had was dat je de standaard versie moest gebruiken?
Ik draai gewoon de normale versie van Squeezecenter, dat loopt prima.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Om verwarring te voorkomen: bedoel je met normale de WHS of de gewone Windows versie. Lijkt me dat de laatste niet via de console werkt en ook niet standaard als service draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Heb momenteel (tot grote tevredenheid) 2 Intel SS4200's draaien met WHSv1. Laatst had ik bezoek van een wat minder technisch capabel persoon die ik een kant en klaar server wilde adviseren. Klopt het dat die er met WHS2011 gewoon niet meer zijn ? (buiten de onbetaalbare TranquilPC en de niet in NL leverbare Acer dan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:12
Tomba schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 11:54:
Heb momenteel (tot grote tevredenheid) 2 Intel SS4200's draaien met WHSv1. Laatst had ik bezoek van een wat minder technisch capabel persoon die ik een kant en klaar server wilde adviseren. Klopt het dat die er met WHS2011 gewoon niet meer zijn ? (buiten de onbetaalbare TranquilPC en de niet in NL leverbare Acer dan...)
Geloof het niet nee, maar de oudere zijn vaak prima uit te rusten met 2011. Heb zelf een 2e hands mediasmart EX490 op de kop getikt en whs2011 op gezet. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Zelf samenstellen en laten bouwen door een goede webshop is ook een optie. Dat heb ik tenminste gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

CopyCatz schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 11:58:
[...]

Geloof het niet nee, maar de oudere zijn vaak prima uit te rusten met 2011. Heb zelf een 2e hands mediasmart EX490 op de kop getikt en whs2011 op gezet. Werkt prima.
D-e-n schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 12:02:
Zelf samenstellen en laten bouwen door een goede webshop is ook een optie. Dat heb ik tenminste gedaan.
Beide opties zijn mij ook door het hoofd geschoten maar het voordeel van de MediaSmarts bijv. was toch wel de 'reinstall die nog door een Noob is uit te voeren' CD's die meegeleverd worden...
Zit nu te kijken naar de al eerder genoemde Microserver van HP (met 178 euro een wel heel goedkope optie !) Zijn er hier mensen die er inmiddels voldoende ervaring mee hebben dat ze m dan wel af kunnen raden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazz37
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:15
[/quote]Heeft iemand al ervaring met die 3rd party vervangers voor DriveExtender? Ik mis het namelijk nu al. Heb vier schijven van 1.5TB en moet mijn films nu gaan verdelen over 2 schijven, en dus shares.
[quote]

Ik gebruik al een tijdje drivebender en dat werkt op zich goed, sommige releases hebben wat problemen gehad met de stabiliteit (server liep vast) maar ben nog geen data kwijtgeraakt (draai 3x 2TB). File duplication werkt goed en ik heb nu een mooie pool van 6TB. Schrijf en leessnelheden heb ik niet getest. Helaas is op dit moment de beta gesloten maar denk dat er binnenkort een rc komt.

Squeezebox server voor windows draait goed op WHS2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
D-e-n schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:02:
Om verwarring te voorkomen: bedoel je met normale de WHS of de gewone Windows versie. Lijkt me dat de laatste niet via de console werkt en ook niet standaard als service draait?
Ik draai de gewone Windows versie. Daar zit inderdaad geen service optie in, deze start als de gebruiker inlogt. Ik heb echter ook iTunes erop staan en Live Mesh, die beide geen service optie hebben.

Daarom heb ik ervoor gekozen om een gebruiker standaard in te laten loggen als WHS opstart, en met een snelkoppeling direct de sessie te laten vergrendelen (met ingelogde gebruiker).
Omdat er dus een gebruiker inlogt, kunnen Squeezecenter, iTunes en Live Mesh gewoon starten via de shortcuts in de "startup" folder.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextria
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-02-2023
Goedemorgen,

Ik zit er aan te denken om WHS te kopen, echter heb ik een vraag,
Omdat het een OEM versie is, wordt hij dan gebonden aan je hardware.

Ik heb nu een nieuwe pc staan, en ik wil WHS op mij vorige installeren.
Maar deze wil ik in de loop der tijd upgraden, kan dit gewoon of krijg ik dan problemen met mijn registratie ?

mvg

robbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Nextria schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 09:38:
Goedemorgen,

Ik zit er aan te denken om WHS te kopen, echter heb ik een vraag,
Omdat het een OEM versie is, wordt hij dan gebonden aan je hardware.

Ik heb nu een nieuwe pc staan, en ik wil WHS op mij vorige installeren.
Maar deze wil ik in de loop der tijd upgraden, kan dit gewoon of krijg ik dan problemen met mijn registratie ?

mvg

robbert
Ik heb net mijn WHS 2011 van nieuwe hardware voorzien (mobo, proc, hd's) en dit was geen probleem!

ps.
Iemand hier trouwens ervaring met een alternatieve koeler voor een Intel G840 (socket 1155)?
Gebruik nu nog de boxed koeler maar deze vind ik te luidruchtig.

[ Voor 12% gewijzigd door rsvmark op 15-08-2011 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neboekadnezar
@Nextria

Neen, maakt geen moer uit. OEM (Original equipment manufacturer) houdt in dat aan de licentie wat andere voorwaarden hangen dan de retail (veel duurder) versie. Zo kun je namelijk niet bij Microsoft aankloppen voor ondersteuning, zeg maar; je kunt de helpdesk niet bellen. Je krijgt wat minder tierlantijn d.w.z; dvd's, productcode en een quickinstall guide, bij de retail versie dus meer troep, die je niet nodig hebt. Daarnaast zijn er meer dan zat techsites (verrek daar zitten we op) die je kunnen helpen, mocht het al nodig zijn. Hier loopt (WHS 2011) het fantastisch... zonder moeilijke dingen gedaan te hebben.

Succes!

[ Voor 21% gewijzigd door neboekadnezar op 15-08-2011 17:12 . Reden: Iets uitgebreider gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextria
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-02-2023
Oke dat is goed om te weten!

Bedankt voor jullie reacties.

mvg robbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
DaLass schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 09:32:
[...]

Ik draai de gewone Windows versie. Daar zit inderdaad geen service optie in, deze start als de gebruiker inlogt. Ik heb echter ook iTunes erop staan en Live Mesh, die beide geen service optie hebben.

Daarom heb ik ervoor gekozen om een gebruiker standaard in te laten loggen als WHS opstart, en met een snelkoppeling direct de sessie te laten vergrendelen (met ingelogde gebruiker).
Omdat er dus een gebruiker inlogt, kunnen Squeezecenter, iTunes en Live Mesh gewoon starten via de shortcuts in de "startup" folder.
Je kunt ze overigens ook keurig als service starten hoor..en dus op WHS draaien :) Doe ik hier met Live Mesh...werkt als een trein!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Als ik mijn home server in standby zet komt hij er direct weer uit.
Kan iemand mij zeggen waar ik kan zien welk device dit veroorzaakt?

Ik had dit met mijn oude config ook ineens en heb er geen aandacht meer aan besteed maar nu met de lightsout add in zou ik het graag werkend willen hebben.
Ik heb in apparaatbeheer alleen de netwerk kaart permissie gegeven om de pc uit standby te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
rsvmark schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:05:
Als ik mijn home server in standby zet komt hij er direct weer uit.

Ik had dit met mijn oude config ook ineens en heb er geen aandacht meer aan besteed maar nu met de lightsout add in zou ik het graag werkend willen hebben.
Ik heb in apparaatbeheer alleen de netwerk kaart permissie gegeven om de pc uit standby te halen.
Over welke WHS versie hebben we het hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
TheVMaster schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:09:
[...]

Over welke WHS versie hebben we het hier?
Oeps vergeten.
Het gaat om whs2011. Bij whs v1 dacht ik altijd dat de DE de boosdoener was maar dat kan het hier niet zijn.
Mijn systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Anysee E30TCPlus€ 138,99€ 138,99
1Digital Everywhere FloppyDTV C/CI€ 0,-€ 0,-
1Intel Pentium G840€ 64,70€ 64,70
2Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 58,70€ 117,40
1Samsung Spinpoint M7 HM641JI , 640GB SATA-300, 8MB, 5400rpm€ 43,-€ 43,-
1Antec Performance One Mini P180 (Zwart)€ 95,50€ 95,50
1Seasonic S12II-Bronze 430W€ 57,90€ 57,90
1Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/4GX€ 28,99€ 28,99
1MSI H67MA-ED55€ 113,97€ 113,97
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 660,45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
TheVMaster schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:11:
[...]

Je kunt ze overigens ook keurig als service starten hoor..en dus op WHS draaien :) Doe ik hier met Live Mesh...werkt als een trein!
Dan wil jij mij vast wel vertellen hoe ik dat kan doen.. :>

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
DaLass schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:42:
[...]

Dan wil jij mij vast wel vertellen hoe ik dat kan doen.. :>
:+ Ehh..ja..ik las het ergens op internet.....Eh.....kan het zo 123 niet meer vinden. Maar als je zoekt op Google zou je wat moeten kunnen vinden. Als ik de links tegenkom dan deel ik ze nog wel ff.

Op zich is het met Live Mesh niet zo 'lastig'. Je moet 'gewoon' de Win2k3 Resource Kit ff downloaden en vervolgens AnyServiceInstaller. Daarmee kun je in principe elke executable als service installeren. Overigens werkt het ook gewoon op WHS2011 (ook al is die Resource kit voor Win2k3)...

[ Voor 26% gewijzigd door TheVMaster op 16-08-2011 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
TheVMaster schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:22:
[...]

:+ Ehh..ja..ik las het ergens op internet.....Eh.....kan het zo 123 niet meer vinden. Maar als je zoekt op Google zou je wat moeten kunnen vinden. Als ik de links tegenkom dan deel ik ze nog wel ff.

Op zich is het met Live Mesh niet zo 'lastig'. Je moet 'gewoon' de Win2k3 Resource Kit ff downloaden en vervolgens AnyServiceInstaller. Daarmee kun je in principe elke executable als service installeren. Overigens werkt het ook gewoon op WHS2011 (ook al is die Resource kit voor Win2k3)...
Hier staat een stuk geschreven over het installeren van sabnzbd als service. Wellicht heb je hier wat aan!
http://wiki.wegotserved.c...nzbd_for_your_Home_Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
rsvmark schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:35:
[...]

Hier staat een stuk geschreven over het installeren van sabnzbd als service. Wellicht heb je hier wat aan!
Eh..ja dat is inderdaad de manier, maar bij iTunes moet je wel even de juiste executable geloof ik als service installeren. enneh..die live sync service is er ook zo een ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Een beetje een domme vraag wellicht, maar na installatie van WHS 2011 wordt mij aangeraden om het dashboard te installeren en te gebruiken. Ik vind het echter handiger om gewoon zoals ik vroeger gebruikelijk was mijn oude XP server via RDP te benaderen omdat je dan overal bij kunt en in de remote sessie kun je eventueel altijd nog het dashboard starten op de server zelf.

Gebruiken jullie het dashboard wel direct? Wat zijn de voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
dirkjesdirk schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:49:
Een beetje een domme vraag wellicht, maar na installatie van WHS 2011 wordt mij aangeraden om het dashboard te installeren en te gebruiken. Ik vind het echter handiger om gewoon zoals ik vroeger gebruikelijk was mijn oude XP server via RDP te benaderen omdat je dan overal bij kunt en in de remote sessie kun je eventueel altijd nog het dashboard starten op de server zelf.

Ik vind het dasboard van whs2011 wel veel uitgebreider dan v1 maar 9 van de 10 keer gebruik ik remote desktop om mijn server over te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

Ik gebruik (vooral) remote het Dashboard om vervolgens d.m.v. RemoteLauncher een RDP sessie te starten :)
Maar ook vaak genoeg alleen maar het Dashboard, dat werkt echt tig keer beter en sneller dan bij WHS v1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Ok. Maar een directe RDP sessie start tig keer sneller dan het dashboard. Dat duurt bij mij enorm lang.

Verder overigens wel erg tevreden met WHS 2011. Welkt out of the box erg goed voor een leek. Zelf remote acces is zo een eitje.

[ Voor 38% gewijzigd door dirkjesdirk op 16-08-2011 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
rsvmark schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:05:
Als ik mijn home server (whs2011) in standby zet komt hij er direct weer uit.

Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter02
In de uitgebreide LO handleiding staat dat dit kan komen door een driver probleem of een netwerkkaart die niet goed geconfigureerd is.(hoofdstuk9.2)
LO is een mooie aanvulling voor WHS maar er komt wel wat bij kijken om het goed geconfigureerd te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neboekadnezar

Ik gebruik alleen maar RDP. Ik heb Dashboard een aantal keren geprobeerd: not for me.
Dit werkt gewoon flitsend, ook als ik inlog via een ADSL 100kb upload.
Het voordeel is dat, voor wat betreft beheer, er redelijk in vertegenwoordigd is. Al je snel een backup wil maken van een andere, aangesloten via server, pc, gaat dit best gemakkelijk op deze manier.

• rsvmark
Wouter02 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:12:
[...]

In de uitgebreide LO handleiding staat dat dit kan komen door een driver probleem of een netwerkkaart die niet goed geconfigureerd is.(hoofdstuk9.2)
LO is een mooie aanvulling voor WHS maar er komt wel wat bij kijken om het goed geconfigureerd te krijgen.
Ben er inmiddels wel achter dat als ik mijn netwerkkabel eruit haal de pc in standby blijft.
Dus om een of andere reden haalt mijn nic de pc uit standby terwijl ik in de driver eigenschappen aangegeven heb dat alleen een magic pakket de pc mag wekken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:30
Pfffff, wat moet ik hier nou weer mee. Onderstaande melding krijg ik als ik mijn Remote Website (melding via via Localhost, wordt namelijk niet Remote getoond) opstart.

WHS 2011. het enige wat ik heb kunnen vinden is dat ik mijn HOMESERVER opnieuw moet installeren. Maar dat hoop ik toch niet (MediaSmart, dus weer een Headles install volgens de procedure van TheVmaster)

wie kan mij helpen? Hij zegt iets over een Runtime. Welke moet ik dan hebben?
=======

Configuratiefout
Beschrijving: Er is een fout opgetreden tijdens het verwerken van een configuratiebestand dat vereist is om aan deze aanvraag te voldoen. Raadpleeg de hieronder weergegeven details van deze fout en pas uw configuratiebestand overeenkomstig aan.

Parser-foutbericht: Kan bestand of assembly Wssg.RootSite of een van de afhankelijkheden hiervan niet laden. Deze assembly is gebouwd door een runtime die nieuwer is dan de momenteel geladen runtime, en kan niet worden geladen.

Fout in bron:

Regel 57: <add assembly="System.EnterpriseServices, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a"/>
Regel 58: <add assembly="System.Web.Mobile, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a"/>
Regel 59: <add assembly="*"/>
Regel 60: <add assembly="System.Runtime.Serialization, Version=3.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089, processorArchitecture=MSIL"/>
Regel 61: <add assembly="System.IdentityModel, Version=3.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089, processorArchitecture=MSIL"/>

Bronbestand: C:\Windows\Microsoft.NET\Framework64\v2.0.50727\Config\web.config Regel: 59

Laadtracering van assembly: U kunt de volgende informatie gebruiken om vast te stellen waarom de assembly Wssg.RootSiteniet kan worden geladen.

=== Statusinformatie voorafgaand aan binding ===
LOG: gebruiker = IIS APPPOOL\RootApp
LOG: DisplayName = Wssg.RootSite
(Partial)
LOG: Appbase = file:///C:/Program Files/Windows Server/Bin/WebApps/Site/
LOG: oorspronkelijk PrivatePath = C:\Program Files\Windows Server\Bin\WebApps\Site\bin
Aanroep-assembly : (Unknown).
===
LOG: deze binding begint in default-laadcontext.
LOG: toepassingsconfiguratiebestand dat wordt gebruikt: C:\Program Files\Windows Server\Bin\WebApps\Site\web.config
LOG: hostconfiguratiebestand wordt gebruikt: C:\Windows\Microsoft.NET\Framework64\v2.0.50727\Aspnet.config
LOG: computerconfiguratiebestand van C:\Windows\Microsoft.NET\Framework64\v2.0.50727\config\machine.config wordt gebruikt.
LOG: beleid wordt op dit moment niet toegepast op de verwijzing (persoonlijke, aangepaste, gedeeltelijke of op locatie gebaseerde assembly-binding).
LOG: er wordt geprobeerd URL file:///C:/Windows/Microsoft.NET/Framework64/v2.0.50727/Temporary ASP.NET Files/root/fe931c16/c9fa34fd/Wssg.RootSite.DLL te downloaden.
LOG: er wordt geprobeerd URL file:///C:/Windows/Microsoft.NET/Framework64/v2.0.50727/Temporary ASP.NET Files/root/fe931c16/c9fa34fd/Wssg.RootSite/Wssg.RootSite.DLL te downloaden.
LOG: er wordt geprobeerd URL file:///C:/Program Files/Windows Server/Bin/WebApps/Site/bin/Wssg.RootSite.DLL te downloaden.
FOUT: kan installatie van assembly niet voltooien (hr = 0x8013101b). Zoeken is beëindigd.

PSN: IS_DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
i-dj schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:04:
Pfffff, wat moet ik hier nou weer mee. Onderstaande melding krijg ik als ik mijn Remote Website (melding via via Localhost, wordt namelijk niet Remote getoond) opstart.

WHS 2011. het enige wat ik heb kunnen vinden is dat ik mijn HOMESERVER opnieuw moet installeren. Maar dat hoop ik toch niet (MediaSmart, dus weer een Headles install volgens de procedure van TheVmaster)

wie kan mij helpen? Hij zegt iets over een Runtime. Welke moet ik dan hebben?
=======

Configuratiefout
Beschrijving: Er is een fout opgetreden tijdens het verwerken van een configuratiebestand dat vereist is om aan deze aanvraag te voldoen. Raadpleeg de hieronder weergegeven details van deze fout en pas uw configuratiebestand overeenkomstig aan.

Parser-foutbericht: Kan bestand of assembly Wssg.RootSite of een van de afhankelijkheden hiervan niet laden. Deze assembly is gebouwd door een runtime die nieuwer is dan de momenteel geladen runtime, en kan niet worden geladen.

Fout in bron:

Regel 57: <add assembly="System.EnterpriseServices, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a"/>
Regel 58: <add assembly="System.Web.Mobile, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a"/>
Regel 60: <add assembly="System.Runtime.Serialization, Version=3.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089, processorArchitecture=MSIL"/>
Regel 61: <add assembly="System.IdentityModel, Version=3.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089, processorArchitecture=MSIL"/>

Bronbestand: C:\Windows\Microsoft.NET\Framework64\v2.0.50727\Config\web.config Regel: 59

Laadtracering van assembly: U kunt de volgende informatie gebruiken om vast te stellen waarom de assembly Wssg.RootSiteniet kan worden geladen.

=== Statusinformatie voorafgaand aan binding ===
LOG: gebruiker = IIS APPPOOL\RootApp
LOG: DisplayName = Wssg.RootSite
(Partial)
LOG: Appbase = file:///C:/Program Files/Windows Server/Bin/WebApps/Site/
LOG: oorspronkelijk PrivatePath = C:\Program Files\Windows Server\Bin\WebApps\Site\bin
===
LOG: deze binding begint in default-laadcontext.
LOG: toepassingsconfiguratiebestand dat wordt gebruikt: C:\Program Files\Windows Server\Bin\WebApps\Site\web.config
LOG: hostconfiguratiebestand wordt gebruikt: C:\Windows\Microsoft.NET\Framework64\v2.0.50727\Aspnet.config
LOG: computerconfiguratiebestand van C:\Windows\Microsoft.NET\Framework64\v2.0.50727\config\machine.config wordt gebruikt.
LOG: beleid wordt op dit moment niet toegepast op de verwijzing (persoonlijke, aangepaste, gedeeltelijke of op locatie gebaseerde assembly-binding).
LOG: er wordt geprobeerd URL file:///C:/Windows/Microsoft.NET/Framework64/v2.0.50727/Temporary ASP.NET Files/root/fe931c16/c9fa34fd/Wssg.RootSite.DLL te downloaden.
LOG: er wordt geprobeerd URL file:///C:/Windows/Microsoft.NET/Framework64/v2.0.50727/Temporary ASP.NET Files/root/fe931c16/c9fa34fd/Wssg.RootSite/Wssg.RootSite.DLL te downloaden.
LOG: er wordt geprobeerd URL file:///C:/Program Files/Windows Server/Bin/WebApps/Site/bin/Wssg.RootSite.DLL te downloaden.
FOUT: kan installatie van assembly niet voltooien (hr = 0x8013101b). Zoeken is beëindigd.
Ehh...wat heb je gedaan dan? Dat je deze melding krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter02
rsvmark schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:16:
[...]

Ben er inmiddels wel achter dat als ik mijn netwerkkabel eruit haal de pc in standby blijft.
Dus om een of andere reden haalt mijn nic de pc uit standby terwijl ik in de driver eigenschappen aangegeven heb dat alleen een magic pakket de pc mag wekken......
Het zou ook kunnen zijn dat als je de LO client hebt geïnstalleerd dat server automatisch wekken of opstarten staat aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
TheVMaster schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:59:
[...]

Ehh...wat heb je gedaan dan? Dat je deze melding krijgt?
Niks. Ik wou mijn Vakantiefoto's laten zien en en wou dus inloggen op mijn Server. Toen kreeg ik de melding Serverfout. Remote kon de melding (om veiligheidsredenen) niet worden getoond. Dus thuis op de Server gesurfd naar //Localhost. Ik moet in het register een Tekenreeks aanmaken (EnableLog), dit stond vermeld op de fouten pagina. Daarna weer opnieuw naar //Localhost en toen kreeg ik dus deze foutmelding.

Spannend he. Ik heb naar mijn weten niks gedaan, niets geinstalleerd (hooguit automatische updates, na mijn vakantie, want de Server heeft uitgestaan).

Verder werkt de Server wel en kan ik de mijn bestanden prima benaderen. Alleen dus niet Remote.
Is er ook een "Systeemhertel" aanwezig net als bij de XP/VISTA/WIN 7? Ik zou dan een paar dagen terug kunnen kijken of het probleem dan weg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
rsvmark schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:35:
[...]

Ik kom net ook het volgende topic tegen:

http://forum.wegotserved....ge__p__109030#entry109030

Waar het volgende staat:
Install uTorrent, add it as a scheduled task that runs on system startup, and doesn't need to have a user logged in. Works best on *every* Windows OS, and is universal.
Ik denk dat ik dit maar eens ga proberen, das nog makkelijker dan een service knutselen.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
i-dj schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 08:19:
[...]

Niks. Ik wou mijn Vakantiefoto's laten zien en en wou dus inloggen op mijn Server. Toen kreeg ik de melding Serverfout. Remote kon de melding (om veiligheidsredenen) niet worden getoond. Dus thuis op de Server gesurfd naar //Localhost. Ik moet in het register een Tekenreeks aanmaken (EnableLog), dit stond vermeld op de fouten pagina. Daarna weer opnieuw naar //Localhost en toen kreeg ik dus deze foutmelding.

Spannend he. Ik heb naar mijn weten niks gedaan, niets geinstalleerd (hooguit automatische updates, na mijn vakantie, want de Server heeft uitgestaan).

Verder werkt de Server wel en kan ik de mijn bestanden prima benaderen. Alleen dus niet Remote.
Is er ook een "Systeemhertel" aanwezig net als bij de XP/VISTA/WIN 7? Ik zou dan een paar dagen terug kunnen kijken of het probleem dan weg is?
Hmm..volgens mij niet, maar als je Remote Access nu eens uitzet en het dan opnieuw configureerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
TheVMaster schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:31:
[...]
Hmm..volgens mij niet, maar als je Remote Access nu eens uitzet en het dan opnieuw configureerd?
Heb dit al uitgeprobeerd. maar dit bied helaas ook geen oplossing. Denk dat het een herinstallatie wordt.
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
i-dj schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 22:20:
[...]

Heb dit al uitgeprobeerd. maar dit bied helaas ook geen oplossing. Denk dat het een herinstallatie wordt.
:'(
Getverderrie....hmm....Microsoft forums hebben je ook niet kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerhugo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-12-2020
Heb je je server backup geconfigureerd? Hiermee zou je terug kunnen gaan naar voor je vakantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:59

Hoogie2004

Whohooooo

i-dj schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:04:

==
ik vind regel 59 een vreemde, die zie ik peraoonlik niet vaak in een web.config. Verder vertelt de foutmelding je dat je een dll mist op de locatie die in de laatste logregel wordt gespecificeerd. De wssg.rootsite.dll

Je zou kunnen controleren of die file bestaat. ( kijk in de bin folder van de webapp en de global assembly cache indien hij niet op het pad staat van de log)

Indien de dll mist, probeer dan een versie van iemand anders terug te zetten, of probeer de website werkend te krijgen door regel 59 uit die web.config te verwijderen. (maak wel backup van de web.config file zodat je die terug kan zetten.)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter02
Ik heb nu ook Wordpress op WHS2011 werkend gekregen.Dit met behulp van Microsoft`s WPI en Wordpress natuurlijk.Even nog een vraag:mijn server backup wordt opgeslagen op een 1TB harddisk (extern).Als deze vol is dan neem ik aan dat WHS2011 daar een melding van geeft maar wat is dan de oplossing...(toch niet elke keer een nieuwe externe disk kopen? ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
Hoogie2004 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 23:32:
[...]

ik vind regel 59 een vreemde, die zie ik peraoonlik niet vaak in een web.config. Verder vertelt de foutmelding je dat je een dll mist op de locatie die in de laatste logregel wordt gespecificeerd. De wssg.rootsite.dll

Je zou kunnen controleren of die file bestaat. ( kijk in de bin folder van de webapp en de global assembly cache indien hij niet op het pad staat van de log)

Indien de dll mist, probeer dan een versie van iemand anders terug te zetten, of probeer de website werkend te krijgen door regel 59 uit die web.config te verwijderen. (maak wel backup van de web.config file zodat je die terug kan zetten.)
Ik ga hier morgen even naar kijken.

Verwijderd

mensen nu wil ik een licentie gaan aanschaffen zie dat ze maar rond de 50 euro zitten klopt dit wel ???

en ik lees ook voor 10 gebruikers betekend dit dat je dit dan op 10 pc's kunt installeren en activeren ook als de pc,s van familie zijn en zich dus op een andere locatie bevinden ?????

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:33:
mensen nu wil ik een licentie gaan aanschaffen zie dat ze maar rond de 50 euro zitten klopt dit wel ???
Daar is een aantal pagina's terug eea over gepost. Maar klopt inderdaad, 1 serverlicentie met 10 CAL's zit rond de 50 euro op dit moment.
en ik lees ook voor 10 gebruikers betekend dit dat je dit dan op 10 pc's kunt installeren en activeren ook als de pc,s van familie zijn en zich dus op een andere locatie bevinden ?????
Je kunt inderdaad op 10 machines de cliënt installeren, maar voor zover ik weet moeten deze cliënts op dezelfde LAN zitten. Andere locaties vallen hier dan dus niet onder lijkt mij.

Desktop | Server | Laptop

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 21:33

EraZor

Don't mention the war

Hmmm ben een zeer tevreden whs'11 gebruiker (geen ervaringen met de vorige versie) maarzit nu met de volgende kwestie: ik wil whs ook als centrale opslag gaan gebruiken voor m'n documenten en foto's. Die staan nu nog op m'n desktop (die automatisch gebackupped wordt naar whs), maar centrale opslag is natuurlijk superhandig met 't oog op webacess ed.

Uiteraard wil ik die data (itt films en muziek) veilig hebben, mocht er een schijf uitvallen oid. Chiqueste is één (of meer) externe usb drives gebruiken en de server backup functie instellen, om vervolgens die schijf extern op te slaan. In de praktijk doe ik toch niet: ik ga niet eindeloos met een schijf heen en weer zeulen. ik zou dus willen backuppen naar een interne schijf (ik hang er wel één bij; heb er nog wel één liggen). Hoe kan ik dat doen? autom. backup werkt vzviw alleen naar een usb drive. Een raid opstelling is niet handig, gezien het verschillende formaat van de drives... (en ja: ik realiseer me dat ik bij een brand eea kwijt ben ja....: wellicht zal ik wel ééns in de maand oid een exterene usb drive grebuiken, maar niet voor de dagelijkse backups)

[ Voor 10% gewijzigd door EraZor op 25-08-2011 14:43 ]

• Rupie
EraZor schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:42:
Hmmm ben een zeer tevreden whs'11 gebruiker (geen ervaringen met de vorige versie) maarzit nu met de volgende kwestie: ik wil whs ook als centrale opslag gaan gebruiken voor m'n documenten en foto's. Die staan nu nog op m'n desktop (die automatisch gebackupped wordt naar whs), maar centrale opslag is natuurlijk superhandig met 't oog op webacess ed.

Uiteraard wil ik die data (itt films en muziek) veilig hebben, mocht er een schijf uitvallen oid. Chiqueste is één (of meer) externe usb drives gebruiken en de server backup functie instellen, om vervolgens die schijf extern op te slaan. In de praktijk doe ik toch niet: ik ga niet eindeloos met een schijf heen en weer zeulen. ik zou dus willen backuppen naar een interne schijf (ik hang er wel één bij; heb er nog wel één liggen). Hoe kan ik dat doen? autom. backup werkt vzviw alleen naar een usb drive. Een raid opstelling is niet handig, gezien het verschillende formaat van de drives... (en ja: ik realiseer me dat ik bij een brand eea kwijt ben ja....: wellicht zal ik wel ééns in de maand oid een exterene usb drive grebuiken, maar niet voor de dagelijkse backups)
Server backup naar een interne schijf werkt zonder problemen, doet die van mij ook netjes. Kwestie van een schijf inpluggen en de wizzard doorlopen. Die schijf die je hier voor gebruikt wordt wel volledig gereserveerd voor de server backups en kan je nergens anders meer voor gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Rupie op 25-08-2011 14:48 ]

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Een schijf inpluggen? Je bedoelt gewoon een sata drive toevoegen? Die kan ik dan kiezen in de wizard? Als ik de wizard nu start MOET ik een usb schijf kiezen?

Verwijderd

dus ik kan het niet op 10 pc's installeren buiten de licentie en als ze dan eenmaal geactiveerd zijn werkt dat ook niet dan

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:42
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:14:
dus ik kan het niet op 10 pc's installeren buiten de licentie en als ze dan eenmaal geactiveerd zijn werkt dat ook niet dan
Die kan ik niet helemaal volgen. Je kunt de Homeserver connector installeren op die pc (10 stuks) en deze toevoegen aan je home server. Na 10 pc's kunnen ze nog wel via het netwerk bij de homeserver op de shares komen, maar de extra functionaliteit zoals backups en dergelijke heb je dan niet. Tenzij je van de eerste 10 pc's er weer een paar verwijderd uit je homeserver. Het totaal mag niet over de 10 heen gaan.

Carpe Diem

• TheVMaster
EraZor schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:42:

Je kunt natuurlijk ook via internet (d.m.v. tools als CrashPlan) backups maken bij een 'vriend/familielid/kennis' op de pc...en hij/zij weer bij jou. Dit scheelt natuurlijk het heen en weer slepen van USB disks.

Zelf heb ik al m'n enorm belangrijke documenten/foto's etc (200 gb ongeveer) op deze manier bij m'n ma haar WHS gebackuped en zij bij mij. Daarnaast backup ik iets minder belangrijke data via de interne server backup naar een USB disk die ik bij een eventuele brand zo kan meenemen :+

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 25-08-2011 15:55 ]

Verwijderd

ik bedoel met de licentie
kan ik dan 10 pcs voorzien van whs want het staat niet echt ergens duidelijk omschreven

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

Je voorziet 1 pc van whs (1 pc wordt dan ook de windows home server), en met de licentie kan je van 10 gewone windows versies een backup laten maken.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 25-08-2011 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
EraZor schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:52:
Een schijf inpluggen? Je bedoelt gewoon een sata drive toevoegen? Die kan ik dan kiezen in de wizard? Als ik de wizard nu start MOET ik een usb schijf kiezen?
Ja, een sata drive toevoegen. Je moet nu een USB schijf kiezen omdat je waarschijnlijk geen enkele andere schijf in je server hebt zitten die helemaal nergens voor gebruikt wordt. Als je een sata drive toevoegt die je nergens anders voor gebruikt zal die gewoon verschijnen in de wizzard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

TheVMaster schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:54:
[...]

Je kunt natuurlijk ook via internet (d.m.v. tools als CrashPlan) backups maken bij een 'vriend/familielid/kennis' op de pc...en hij/zij weer bij jou. Dit scheelt natuurlijk het heen en weer slepen van USB disks.

Zelf heb ik al m'n enorm belangrijke documenten/foto's etc (200 gb ongeveer) op deze manier bij m'n ma haar WHS gebackuped en zij bij mij. Daarnaast backup ik iets minder belangrijke data via de interne server backup naar een USB disk die ik bij een eventuele brand zo kan meenemen :+
Hmm da's best een interessant concept! Ik duik d'r ff in...
Rupie schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 07:57:
[...]

Ja, een sata drive toevoegen. Je moet nu een USB schijf kiezen omdat je waarschijnlijk geen enkele andere schijf in je server hebt zitten die helemaal nergens voor gebruikt wordt. Als je een sata drive toevoegt die je nergens anders voor gebruikt zal die gewoon verschijnen in de wizzard.
Ah, thx, weet ik ff genoeg!

[ Voor 45% gewijzigd door EraZor op 26-08-2011 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shlammod

shlammod

dus.... enzo....

Voor mensen die met hMailServer bezig zijn.. heb deze draaien op mijn WHS 2011 maar er kwam een tijdje geen mail binnen zetten. Bleek dat de standaard Windows Firewall deze niet doorliet. Simpel een regel aanmaken en draait nu als een zonnetje.
Zag in deze thread ook dat mensen niet voor hMailServer kozen omdat deze geen webmail variant heeft, maar dit is via een aanpassing in IIS te regelen. Ben hier nog niet mee aan de gang gegaan, maar mochten mensen hier interesse in hebben en het is mij gelukt wil ik hier best wel info over posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@shlammod hou ons op de hoogte ! Ik zit er sterk aan te denken om ook iets van een mailserver op WHS te gaan draaien, en ben dus zeer benieuwd naar de ervaringen van andere gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:48

Winkiller

De Mopperpot

Rupie schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 08:22:
Daarnaast wil ik toch ook nog wel iets van antivirus gaan draaien, ben er alleen nog niet uit welke...
Ik was het zat om te wachten op een upgrade van Avast, ik heb ze zelfs gebeld en ik zou terug gebeld worden, NIET DUS.

Nu heb ik uit protest een nieuwe licentie genomen voor mijn PC's en onze WHS 2011 bak bij Nod32, dit werkt perfect op mijn WHS 2011 bak.

(ESET Smart Security en ESET NOD32 Antivirus versie 4.0.467 of later zijn volledig compatibel met Windows 7 en Windows Server 2008 R2.)

• shlammod

shlammod

dus.... enzo....

hMailServer zelf draait als een zonnetje, kan zonder problemen al mijn mail van diverse domeinen doorsturen naar 1 mail adres. Ik hoop dit weekend een gaatje te hebben om de web variant ervan te installeren en werkend te krijgen. De remote site wil ik nog verplaatsen naar een andere locatie, zodat mijn websites gewoon weer zichtbaar zijn.
Ik heb zelf ook ESET op de server gehad, maar gaf toen wel problemen met hMailServer. Zal eens kijken in het weekend of ik deze kan oplossen.

Heb wel een ander probleem, geen idee of jullie hier tegenaan lopen of niet.
Ik heb hier in huis 2 PC's staan naast mijn WHS (1 PC voor het mailen/internetten enz. en 1 als Mediacenter). Ik heb op beide PC's de connector geïnstalleerd, maar geen van beide kan contact krijgen met WHS via Launchpad, wel via het Dashboard. Alle 3 de PC's maken gebruik van time-sync via de internet time servers, hebben alle updates/patches geïnstalleerd. Iemand anders die ook tegen dit probleem is aangelopen en het heeft kunnen oplossen?
Ik heb meedere oplossingen geprobeerd die ik al online heb kunnen vinden, maar niets mocht helpen.
- IPv6 uit zetten
- aantal services opnieuw gestart
- firewall uitzetten

Een van de PC's heeft welgeteld 1x kunnen connecten en daar is toen ook gelijk (door mij zelf geforceerd) een backup van gemaakt.

• Wouter02
shlammod schreef op donderdag 08 september 2011 @ 16:09:
Heb wel een ander probleem, geen idee of jullie hier tegenaan lopen of niet.
Ik heb hier in huis 2 PC's staan naast mijn WHS (1 PC voor het mailen/internetten enz. en 1 als Mediacenter). Ik heb op beide PC's de connector geïnstalleerd, maar geen van beide kan contact krijgen met WHS via Launchpad, wel via het Dashboard. Alle 3 de PC's maken gebruik van time-sync via de internet time servers, hebben alle updates/patches geïnstalleerd. Iemand anders die ook tegen dit probleem is aangelopen en het heeft kunnen oplossen?
Ik heb meedere oplossingen geprobeerd die ik al online heb kunnen vinden, maar niets mocht helpen.
- IPv6 uit zetten
- aantal services opnieuw gestart
- firewall uitzetten

Een van de PC's heeft welgeteld 1x kunnen connecten en daar is toen ook gelijk (door mij zelf geforceerd) een backup van gemaakt.
Wat misschien helpt:
1.Vaste schijf uitschakelen uitzetten op server
2.Driver update van netwerkkaart.(Nvidia netwerkkaarten werken soms niet lekker met WHS)
Pagina: 1 ... 38 ... 47 Laatste