Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:12
Ik zal eens kijken... Mijn server heeft ook (maar) 1 Gb aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Ik was al enige tijd mijn eerste reeks harde schijven in de gaten het houden en bleek dat deze al enkele sector-fouten bevatten. In het achterhoofd houdende dat ik geld op zij kom te leggen voor een nieuwe hdd, heb ik de harde schijf erin laten zitten om te testen of WHS dit opvalt.

Blijkbaar is de foutwaarde over de threshold gekomen en sinds vandaag geeft WHS een mooi geel icoon met de melding dat een HDD "unhealthy" is. Er is een optie repair ik weet niet of deze alle data eraf gooit.
Op dit moment ben ik dus de HDD aan het onkoppelen (kan enkele uren duren...) en hoop ik dat ik erna alsnog een repair kan proberen om te kijken of dit het probleem oplost.

Iemand anders hier toevallig ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:46

Winkiller

De Mopperpot

Andso schreef op zondag 21 februari 2010 @ 18:50:
Aardig leuke "Mem Usage" Ik ga toch sterk twijfelen aan een Asus TS mini met 1Gb mem.....

[afbeelding]
Ik heb ook even gekeken tijdens een backup en ik heb er niet zo'n last van...

Afbeeldingslocatie: http://img708.imageshack.us/img708/2541/processen.jpg

Ik heb 2Gb erin zitten dus zou 1Gb het ook zonder problemen horen te doen tijdens backuppen....toch ?

Voor de liefhebbers van de "The Disk Management" addin voor WHS:

The Disk Management application for the Windows Home Server platform has now hit 1.1, and, as one of the single most must-have add-ins for WHS, it comes with a tasty list of updates, enhancements and improvements.

Zie deze link

Een klein nadeel is dat het niet langer gratis te gebruiken is naast een 30 dagen probeer versie.

[ Voor 31% gewijzigd door Winkiller op 22-02-2010 16:22 . Reden: aanvulling over een bekende addin voor WHS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ik las het al vanmorgen. Maar ik ga niet betalen en blijf dus lekker op versie 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

AvanCade schreef op maandag 22 februari 2010 @ 13:19:Er is een optie repair ik weet niet of deze alle data eraf gooit. Op dit moment ben ik dus de HDD aan het onkoppelen (kan enkele uren duren...) en hoop ik dat ik erna alsnog een repair kan proberen om te kijken of dit het probleem oplost. Iemand anders hier toevallig ervaring mee?
Als je ontkoppeld (Remove) maakt WHS je harddisk leeg en wordt hij min of meer verwijderd uit de pool, ik had dus voor Repair gegaan.

Mocht dat dan mislukken kan je altijd nog Remove doen en de HD vervangen voor een nieuwe.

@Ferret, ik heb het er niet meer opstaan omdat ik het nauwelijks gebruikte, maar ondanks dat vindt ik het ook opmerkelijk dat er nu geld voor gevraagd wordt, het is een leuke add-in maar niet echt noodzakelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Winkiller op 22-02-2010 18:58 . Reden: reactie naar ferret ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andso
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-03 22:46

Andso

Tabby SCORE!!!

Winkiller958 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 13:33:
[...]

Ik heb ook even gekeken tijdens een backup en ik heb er niet zo'n last van...

[afbeelding]

Ik heb 2Gb erin zitten dus zou 1Gb het ook zonder problemen horen te doen tijdens backuppen....toch ?

Voor de liefhebbers van de "The Disk Management" addin voor WHS:

The Disk Management application for the Windows Home Server platform has now hit 1.1, and, as one of the single most must-have add-ins for WHS, it comes with a tasty list of updates, enhancements and improvements.

Zie deze link

Een klein nadeel is dat het niet langer gratis te gebruiken is naast een 30 dagen probeer versie.
Mmm ik denk dat de hoge "Mem Usage" toch misschien de combinatie is geweest met het opschonen van de database. Me WHS staat nu backup te maken:

Afbeeldingslocatie: http://f.imagehost.org/0104/New_Image.jpg

Dit ziet er toch wat normaler uit. (wat draai jij een hoop processen op je WHS?)

---

Die nieuwe versie van Disk Management ziet er wel interesant uit, aardig wat extra opties en info die je nu kan uitlezen. Het is de laatste tijd wel een trend aan het worden dat de eerst gratis verkrijgbare add-ins nu na update/nieuwe versie betaald zijn geworden. Uiteraard niet echt schokkende bedragen maar toch steeds wat euro tel zo een x aantal plugins op en gaat hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58
Hoe doen jullie de backups van laptops? Ik kom adviezen om laptops aan de netvoeding te laten en in standby te laten gaan. Persoonlijk ben ik daar geen fan van. Er zijn naar mijn mening twee opties:
  • WHS kijkt iedere X minuten of er een laptop is aangezet. Zo ja, dan moet de backup daarvan starten.
  • Bij het afsluiten van een laptop krijg je de optie om een backup niet te starten
Het probleem is namelijk dat de laptops heel onregelmatig aanstaan. Dus ook het starten van een backup om bijvoorbeeld 10.00u werkt niet.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:23
Dadona schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 11:58:
Hoe doen jullie de backups van laptops? Ik kom adviezen om laptops aan de netvoeding te laten en in standby te laten gaan. Persoonlijk ben ik daar geen fan van. Er zijn naar mijn mening twee opties:
  • WHS kijkt iedere X minuten of er een laptop is aangezet. Zo ja, dan moet de backup daarvan starten.
  • Bij het afsluiten van een laptop krijg je de optie om een backup niet te starten
Het probleem is namelijk dat de laptops heel onregelmatig aanstaan. Dus ook het starten van een backup om bijvoorbeeld 10.00u werkt niet.
Ik gebruik zelf mijn laptop als desktop vervanger dus heb hem altijd aan de stroom hangen .. MAAR er zijn toch wel tijden dat je laptops altijd in de buurt va nde server zijn? Dan zou ik juist zeggen zorg dat de backup timeframe kort genoeg is dat je niet uren hoeft te wachten op alle backups en zorg dat de laptops uitgezet worden als ze klaar zijn met backuppen..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Het punt is dat er in dit huis drie laptops rondlopen en die zijn nooit tegelijk actief. Één is overdag actief, de tweede in de avond en de derde volstrekt onregelmatig. Vooralsnog is het dus een kwestie van op 'backup now' drukken, maar dat wordt vast vergeten op de dag(en) voordat er iets fout gaat.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Ipv backuppen zou je dan de laptops kunnen synchroniseren.
Je kan live sync als service installeren en zo de boel een soort van backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:47
Mijn laptop gaat nooit uit...altijd in standby en wordt dus automatisch gebackupt. De laptop van m'n vrouw gaat wel uit en dus wordt die nog wel eens niet meegenomen met de backups. Maar over het algemeen wordt die wel 1 a 2 keer per week gebackupt. Backup-window ingesteld tussen 18:00 en 00:00 (zou ik inderdaad nog kunnen verkleinen, maar dan is de kans alleen maar groter dat haar laptop NIET aanstaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Live Sync is helaas geen optie als het om vele GBs aan data gaat (VMs).
Wat dat backup-window betreft, dat gaat er alleen over wanneer een backup mag lopen toch? Als de laptop de enige in het netwerk zou zijn dan moet deze om zes uur al aanstaan. Gaat deze pas om zeven uur aan dan mist deze de backup, ook al valt het nog gewoon in het window. (Het is alleen om te voorkomen dat een backup niet door zou kunnen lopen tijdens werktijden en dus de prestaties minder zouden zijn.)

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Andso schreef op maandag 22 februari 2010 @ 19:22:
[...]
(wat draai jij een hoop processen op je WHS?)
Klopt, ik heb meerdere dingen lopen dan alleen de standaard WHS services, waaronder Boinc die Seti aan het zoeken is, Wordpress met PHP en MySQL, Antivirus, Asus Cool en Quiet, software voor de UPS en een softwarematige mediaserver voor de Popcorn Hour, ik kan wat vergeten zijn ;)

@Dadona
Onze Laptop krijgt zijn backup alleen als deze aanstaat, gezien mijn vrouw hem veel gebruikt wordt hij bijna dagelijks gebackupt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 22:44

St@m

@ Your Service

Ik ben nu ook bezig met het inrichten van WHS (op mijn werk). Na gisteren zelf een crash te hebben veroorzaakt, (ik snapte het hele data verhaal niet echt :P ) ben ik nu mijn data weer aan het kopieren naar een vers geinstalleerde server.

Ik heb de eerste 5 pagina's (250ppp) doorgelezen vanmorgen en het valt me op dat er veel wordt gesproken over backups van laptops en overige workstations.
Aangezien de WHS nog niet in mijn netwerk zit (zit op het werk) is het mij niet helemaal duidelijk waarom er backups gemaakt worden.
De data staat toch op de server.. is de enige reden om backups te maken de systemdisk?
Ik werk altijd vanaf de server en heb vrijwel geen data op mijn laptop. Een herinstall is een uurtje werk zeg maar.

Dus mijn vraag, moeten er backups gemaakt worden van workstations in je werkgroep? Of is dit een keuze die je zelf maakt? Heb het antwoord nog niet kunnen vinden.
Ik zie het zeg maar niet helemaal zitten dat mijn opslagruimte gebruikt wordt voor backups die ik niet wil.. heb wel genoeg.. maar toch.

[ Voor 6% gewijzigd door St@m op 23-02-2010 14:28 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Je vraag is mij niet helemaal duidelijk. Maar je kunt gewoon aangeven welke partities je wil meenemen in de backup en je kunt daarbij diverse mappen uitsluiten. Op die manier kun je of alleen je data backuppen, het os, of allebei (tegelijk).

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

St@m schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 13:56:
Aangezien de WHS nog niet in mijn netwerk zit (zit op het werk) is het mij niet helemaal duidelijk waarom er backups gemaakt worden. De data staat toch op de server.. is de enige reden om backups te maken de systemdisk? Ik werk altijd vanaf de server en heb vrijwel geen data op mijn laptop. Een herinstall is een uurtje werk zeg maar.

Dus mijn vraag, moeten er backups gemaakt worden van workstations in je werkgroep? Of is dit een keuze die je zelf maakt?
Het eigenlijke doel van WHS is het backuppen van de computers in huis, daarnaast kan je hem voor andere doeleinden gebruiken, dus de keuze hoe je de server gebruikt ligt uiteindelijk bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Winkiller958 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 14:04:
[...]

Het eigenlijke doel van WHS is het backuppen van de computers in huis, daarnaast kan je hem voor andere doeleinden gebruiken, dus de keuze hoe je de server gebruikt ligt uiteindelijk bij jou.
Ok, ik heb dus een ander doel :) Gewoon data (video en muziek) streamen, files beschikbaar over het internet, makkelijkere manier van torrents en nzb's downloaden enz.
Dadona schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 14:02:
Je vraag is mij niet helemaal duidelijk. Maar je kunt gewoon aangeven welke partities je wil meenemen in de backup en je kunt daarbij diverse mappen uitsluiten. Op die manier kun je of alleen je data backuppen, het os, of allebei (tegelijk).
Ok duidelijk, ik hoef dus geen backups in te stellen. Mijn data staat allemaal al op de server (had hiervoor een Windows XP machine die dienst deed als fileserver en wilde het allemaal wat beter geregeld hebben).

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

St@m schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 14:27:
[...]

Ok duidelijk, ik hoef dus geen backups in te stellen. Mijn data staat allemaal al op de server (had hiervoor een Windows XP machine die dienst deed als fileserver en wilde het allemaal wat beter geregeld hebben).
Misschien dat een backup van het OS niet verkeerd is.
Ik heb een mediaPC aan mijn tv hangen, daar staat een redelijk geavanceerde installatie van mediaportal op, met allerlei codecs en specifieke instellingen. (Daar zit wel voor een paar dagen config en uitzoektijd in)

Die was vorig jaar een keer gecrasht, maar dankzij de WHS-backup had ik hem met een uurtje weer draaiend zoals de dag ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

RonnieB82 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 14:31:
[...]

Misschien dat een backup van het OS niet verkeerd is.
Ik heb een mediaPC aan mijn tv hangen, daar staat een redelijk geavanceerde installatie van mediaportal op, met allerlei codecs en specifieke instellingen. (Daar zit wel voor een paar dagen config en uitzoektijd in)

Die was vorig jaar een keer gecrasht, maar dankzij de WHS-backup had ik hem met een uurtje weer draaiend zoals de dag ervoor.
Nah.. ik heb Windows 7 met een virusscanner en Office..
Backups van mijn workstation hebben echt geen toegevoegde waarde. Heb geen HTPC (meer) maar gewoon een mediaspeler dus dat is ook niet echt boeiend. Zolang mijn documenten maar gewoon netjes gebackupd worden en ik overal en nergens mijn data kan benaderen vind ik het prima. Tuurlijk, daar zijn ook andere oplossingen voor maar ach.. een keer WHS proberen.. weet je ook hoe dat werkt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
St@m schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 13:56:
Ik ben nu ook bezig met het inrichten van WHS (op mijn werk). Na gisteren zelf een crash te hebben veroorzaakt, (ik snapte het hele data verhaal niet echt :P ) ben ik nu mijn data weer aan het kopieren naar een vers geinstalleerde server.

Ik heb de eerste 5 pagina's (250ppp) doorgelezen vanmorgen en het valt me op dat er veel wordt gesproken over backups van laptops en overige workstations.
Aangezien de WHS nog niet in mijn netwerk zit (zit op het werk) is het mij niet helemaal duidelijk waarom er backups gemaakt worden.
De data staat toch op de server.. is de enige reden om backups te maken de systemdisk?
Ik werk altijd vanaf de server en heb vrijwel geen data op mijn laptop. Een herinstall is een uurtje werk zeg maar.

Dus mijn vraag, moeten er backups gemaakt worden van workstations in je werkgroep? Of is dit een keuze die je zelf maakt? Heb het antwoord nog niet kunnen vinden.
Ik zie het zeg maar niet helemaal zitten dat mijn opslagruimte gebruikt wordt voor backups die ik niet wil.. heb wel genoeg.. maar toch.
Je kunt je pc herinstalleren in een uur (incl. alle apps en persoonlijke instellingen?). Zoals hierboven ook vermeld kun je gewoon aangeven 'welke' mappen je niet in je backup wilt hebben....overigens heb ik ook alle data op de WHS staan en maak dan ook alleen een backup van m'n system disk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Gisteravond even alles bekeken. WHS in het netwerk en de connector op de clients geinstalleerd. Werkt inderdaad prima en die backup was ook snel gemaakt. Het werkt prima!
Nog een vraagje, ik heb nu Utorrent als service geinstalleerd en die is via internet benaderbaar. Ik kan in mijn LAN dus mooi mijn downloads makkelijk regelen. Echter, op het werk zet ik ook wel eens wat downloads aan, of waar dan ook. Is Utorrent ook te benaderen vanaf het WAN of moet ik dat toch echt via RDP doen?

(poort staat open in router)

[ Voor 3% gewijzigd door St@m op 24-02-2010 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Laatst online: 19:31

Len

Leeg

Als je juiste poorten openstaan gaat het gewoon lukken. Gewoon proberen dus.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Len schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 11:17:
Als je juiste poorten openstaan gaat het gewoon lukken. Gewoon proberen dus.
Ja.. maar wat wordt de url dan?
http://[servernaam].homeserver.com:[poort]/gui/index.html?
of
http://[ipadres]:[poort]/gui/index.htm

Kan het nergens terugvinden..

En nevermind.. ISA server op het werk staat weer eens iets niet toe :P
En het werkt.. ff laptop gepakt met UMTS om te testen :)

[ Voor 25% gewijzigd door St@m op 24-02-2010 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ik heb iets raars; na ingebruikname van een gigabit switch waar alleen de server en mijn pc op aangesloten zitten heb ik prima transfersnelheden naar de server maar andersom is het helemaal niks. Hij begint op pak 'em beet 75 Mb om terug te zakken tot soms wel 3 Mb. Terwijl als ik van de computer bestanden overzet naar de Shared Folders de snelheid ook begint op de 75 Mb en dan ietsje terugzakt naar zo'n 60 Mb maar daar is mee te leven.

Ik heb in de NIC's al zitten spelen (beide ook gigabit NIC's) en zaken als Flow Control op Disable gezet en geprobeerd of Off-load's gedisabled kunnen worden. Helaas allemaal zonder enig verschil. Beide (server en computer) zijn met een cat6 kabel verbonden met de switch.

Iemand nog een tip om de snelheden zowel heen als terug op een acceptabel nivo te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Ik struikelde zojuist over een nieuwe Nederlandse WHS support website met forum, een MVP (Brubber) die veel op de windows home server forums geschreven heeft is gestart met deze support website voor WHS

Dit even voor de liefhebbers onder ons ;)

@Ferret, ik heb af en toe precies hetzelfde maar nog geen oplossing ervoor gevonden, soms komt het bij mij voor als de server opnieuw is opgestart en helpt een reboot.

[ Voor 1% gewijzigd door Winkiller op 24-02-2010 14:43 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ik ga die site en dat forum in de gaten houden maar vooralsnog kan het niet tippen aan WGS ;) En ik vind het een nogal onduidelijke naam van die site: in de adresbalk staat Homeserverweb, dan een kop met Homeserver Blog en daaronder Homeserverland....

Anyway....

Ik ben me eigen rot aan het zoeken naar de oplossing voor dat enorme verschil in upload en download. Mij vallen een aantal mogelijke oorzaken op:

- bekend probleem met Vista (SP1)/Windows 7
- mogelijk vanwege het feit dat meerdere schijven in een WHS/NAS een JBOD/raid zijn
- te lange Cat5e kabel tussen switch en server/NAS
- instellingen in de NIC's (Off-Load's en Flow Control)
- kwaliteit switch

Tja, ga dan maar eens zoeken....

[ Voor 13% gewijzigd door Ferret op 24-02-2010 18:48 . Reden: extra tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:22
Draai je WHS fysiek of virtueel?
Aan je post te lezen denk ik fysiek, anders had je het wel gemeld.
Zelf had ik een (vergelijkbaar?) probleem met m'n server(s) die virtueel draaien, maar dan andersom zo te lezen. Misschien heb je wat aan de oplossingen die hier worden aangedragen: Win2K8R2 hyper-v guest OS soms onbereikbaar

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Ferret
Bedankt Jan, ik ga eens kijken wat ik met die Off-Loads kan doen.

Moet ik dit (indien die mogelijkheid er is) op beide NIC's doen (client en server)?

• Jan_V
Ik heb alle wijzigingen gemaakt op de server(s) en niet op de client. Hoeft gelukkig dus niet op de client, anders zou het niet onderhoudbaar zijn in een wat grotere situatie met meerdere clients.

• Ferret
Ik heb Large Send Offloading op de server op Disable gezet en dat werkt! Ik heb nu up- en down een transfersnelheid rond de 70Mb!
Thanks voor de duw in de juiste richting!

• Andso

Andso

Tabby SCORE!!!

"Large Send Offload" Kan ik niet eens vinden op me WHS netwerkkaart een 3com.

Snelheid naar PC kopiëren naar de WHS toe is 40Mb/s
Snelheid van WHS kopiëren naar de PC toe is 70Mb/s

Jumboframes staan aan op de WHS

Is dit vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Ook de disableloopbackcheck al aan gezet (in het register)?
Kan ook behoorlijk wat schelen, heb ik me laten vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Die truuk ken ik niet dus ik ga effies Googlen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
@Andso: kijk hier eens over die Jumbo frames: http://computingondemand.com/?p=2104

En als je Googled op bijvoorbeeld WHS en Jumboframes kom je ook een heel eind.

En ik zou in jouw geval de Flow Control op de NIC in je PC disablen want dat hielp bij mij ook (van PC naar WHS kopieeren).

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Misschien is het al ergens een keer langsgekomen maar ik zit nog met een leuk vraagstuk en kan niet zo snel iets vinden, misschien zoek ik wel verkeerd....

Ik heb backups van mijn systeemdisk (client) op onze WHS staan, de totale inhoud van deze 500Gb hd is ongeveer 225gb aan data, en deze wil ik terug gaan zetten op een hagelnieuwe 320Gb zodat deze de systeemdisk wordt en de 500Gb gebruikt kan worden voor andere doeleinden.

Vraagstuk is, hoe krijg ik dat voor elkaar, WHS wil een 500Gb HD om te restoren en ik wil restoren naar de nieuwe 320Gb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:33
Zover ik weet maakt WHS een backup van de clusters, dus je Backup stond waarschijnlijk op een partitie die groter was dan de grootte van je nieuwe schijf.
Je zou dus kunnen proberen om eerste de partitie op je oude schijf kleiner te maken en dan een Backup te draaien. Vervolgens kan je dan misschien wel een restore doen naar je nieuwe schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
Tijdens een client restore wordt je een advanced optie geboden waar je een disk management console krijgt - die van Manage Computer. Hiermee kan je formatteren, partities aanmaken enz.
Dus gewoon de oude HD eruit, de nieuwe erin, restore CD erin en de instructies volgen. Kom je er niet uit dan heb je altijd de oude HD nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
OMG!!!! Check deze gast op WGS:

Afbeeldingslocatie: http://forum.wegotserved.com/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=1803

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Duidelijk dit topic nog niet tegengekomen. Het 'record' staat op 58TB in één kast en inmiddels is dat misschien wel hoger. De lijst wordt niet helemaal bijgehouden meer geloof ik. Maar ook als je ziet hoeveel opslagruimte sommigen tot hun beschikking hebben, komt overeen met wat de gemiddelde opslagruimte van de Nederlanders, alleen dan de GB vervangen door TB. :D

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 13:59

CSB

:D

Ik dacht vandaag ff een 400GB schijfje in mijn WHS erbij te prikken. Had nog een oude MediaGate staan die ik niet gebruikte. Blijkt die HDD gecrashed te zijn! Hij tikt alleen nog maar... Erg jammer.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Even terugkomen op mijn eerdere vraag:
Dadona schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 11:58:
Hoe doen jullie de backups van laptops?... Het probleem is namelijk dat de laptops heel onregelmatig aanstaan. Dus ook het starten van een backup om bijvoorbeeld 10.00u werkt niet.
Het staat wat ongelukkig in de manual maar het backup windows is echt een window. Dus als er een pc aangaat na het startmoment en voor het eindmoment dan kan WHS besluiten een backup te gaan maken. Het is niet zo dat dit alleen maar gebeurd als WHS bezig is met haar ronde en dat die pc aan moet zijn als die pc aan de beurt zou zijn.
Ik snap alleen niet echt hoe het met de tijd van de backup zit. Dit lijkt volstrekt willekeurig te gaan. Startmoment is 3:00 en 'vannacht' is er slechts één backup gebackuped, om 5.21. Deze backup duurde maar 12 minuten, dus is het ook niet zo dat deze om 3:00 is gestart en zo weer klaar was. Enige dat gebeurd zou kunnen zijn is dat er bij een pc een backup is mislukt en dat dit niet is geregistreerd. Maar goed, hoofdzaak is dat er een backup wordt gemaakt. :)

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
CSB schreef op zondag 28 februari 2010 @ 12:51:
Ik dacht vandaag ff een 400GB schijfje in mijn WHS erbij te prikken. Had nog een oude MediaGate staan die ik niet gebruikte. Blijkt die HDD gecrashed te zijn! Hij tikt alleen nog maar... Erg jammer.
Denk je echt dat dat aan WHS ligt dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len

Len

Leeg

Dat staat er toch niet? :?

Edit:

@hieronder: Ah.. Zou goed kunnen ;) Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif was beter geweest dan...

[ Voor 76% gewijzigd door Len op 28-02-2010 17:03 ]

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Ik denk dat troftnom dit zei met als verkapte melding dat deze reactie niet echt wat bijdraagt aan deze topic, dat over WHS gaat, niet hardware die het niet meer doet. (Net zoals mijn reactie niets bijdraagt aan het topic :D)

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Free rider schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 23:22:
Tijdens een client restore wordt je een advanced optie geboden waar je een disk management console krijgt - die van Manage Computer. Hiermee kan je formatteren, partities aanmaken enz.
Dus gewoon de oude HD eruit, de nieuwe erin, restore CD erin en de instructies volgen. Kom je er niet uit dan heb je altijd de oude HD nog.
Was het maar zo eenvoudig, zelfs met die advanced optie kan niemand van c: 476940mb naar c: 305253mb restoren, zelfs niet als de data van de backup slechts 225Gb is.

@Troftnom, ik heb jou oplossing geprobeerd uit te voeren maar de partitiemanager die ik gebruikte kon niet met windows vista 64bit overweg en dus heb ik mijn poging tot restoren voor de 2e keer dit seizoen gestaakt.

Ik denk dat het een nieuwe windows installatie wordt waarna ik alle noodzakelijke dingen uit de backups manual ga terugzetten, dat werkt namelijk ook probleemloos met WHS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 15:56
Iemand hier ervaring met het automatisch backuppen van opgenomen tv naar de whs.
Het lijkt wel of dit een gigantische aanslag is op de recources van mijn W7 en hij vaak vastloopt...
Vervolgens zie ik ook nog eens niets op mijn whs verschijnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:01
rsvmark schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 07:58:
Iemand hier ervaring met het automatisch backuppen van opgenomen tv naar de whs.
Het lijkt wel of dit een gigantische aanslag is op de recources van mijn W7 en hij vaak vastloopt...
Vervolgens zie ik ook nog eens niets op mijn whs verschijnen....
Heb dit wel een tijdje gebruikt, maar heb het nu weer uitgezet...omdat ik vaak problemen met lipsync had en opnames waren minder soepel vooruit en achteruit te spoelen.
Heb nog wel een blauwe maandag een tweede mediacenter gehad en dan is het wel ideaal alle opnames zijn overal te bekijken....dit valt natuurlijk ook te realiseren met een extender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow my goddd, hoe is zoiets mogelijk?
Ik kan op mijn WHS moederbord maar 4 schijven aansluiten en er kunnen maximaal 3 raid kaarten bij die al veel te veel kosten.
Een raidkaart die zulke hoeveelheid schijven aankan moet dan toch echt tien duizenden euro's kosten of iemand die weet hoe je zoiets voor elkaar krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Veel RAID kaartjes nemen met veel onboard poorten of door SATA port multipliers inzetten :)

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Heeft iemand hier ervaring met de hp servertjes? Hoe krachtig is de cpu die daar in zit en zijn die dingen uit te bouwen? Dan heb ik nog een vraagje. Ik heb een twee weken geleden moeten constateren dat mijn moederbord stuk is gegaan (iets doorgebrand). Nu lijkt het er niet op dat ik garantie kan claimen ( hoewel het pas een half jaar oud is en het niet hoort dat iets uit elkaar knalt.) en zit ik te denken om een hp servertje te kopen. Het probleem is nu datik 3 hd's heb van mijn vorige server met daarop een werkende whs install EN al mijn data. Is er een mogelijkheid dat ijk die data terug krijg als ik ze aansluit in die hp server? (toevoegen aan storage pool formateert de hd's volgens mij)

[ Voor 4% gewijzigd door Webgnome op 06-03-2010 10:51 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Je kunt de HDs natuurlijk aansluiten en dan de data er vanaf verplaatsen, schijven worden gewoon herkent als het goed is. Als ze leeg zijn kan je ze dan toevoegen aan de storage pool. Je moet dus wel met 1 lege hd beginnen, maar de HPs komen toch al met schijven erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
troftnom schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 12:43:
Je kunt de HDs natuurlijk aansluiten en dan de data er vanaf verplaatsen, schijven worden gewoon herkent als het goed is. Als ze leeg zijn kan je ze dan toevoegen aan de storage pool. Je moet dus wel met 1 lege hd beginnen, maar de HPs komen toch al met schijven erin.
Kom je dan niet voor het probleem dat de data over meerdere schrijven is verspreid en/of dat je niet bij de data kan door verschillende user profiles etc?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Ongetwijfeld, maar als je het op je nieuwe WHS weer naar de storage pool overzet is dat uiteindelijk geen echt probleem. De user directories kun je als admin vast wel toegang tot krijgen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Kijk hier even op de wegotserved site:
http://wiki.wegotserved.c...and_Backups_to_New_System

Staat precies beschreven hoe je je oude gegevens op een nieuw systeem kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dadona schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 14:53:
Veel RAID kaartjes nemen met veel onboard poorten of door SATA port multipliers inzetten :)
Of een 1 sas controller met expanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
rsvmark schreef op zondag 07 maart 2010 @ 20:55:
Kijk hier even op de wegotserved site:
http://wiki.wegotserved.c...and_Backups_to_New_System

Staat precies beschreven hoe je je oude gegevens op een nieuw systeem kunt krijgen.
ty ik zal het even doorlezen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andso

Andso

Tabby SCORE!!!

Heeft eral iemand ervaring met de Atom D510 icm de Intel NM10? Eigenlijk vind ik de kant en klare HP, Acer, Lenovo WHS machines te duur voor de truck wat ze moeten doen. Wat ook weer zonde is dat ik al een WHS licentie heb.

Ben me beetje aan het oriënteren op een nieuwe home build WHS.

pricewatch: Asus AT5NM10-I De intel is vergelijkbaar maar wat kaler kwa opties: pricewatch: Intel D510MO

Eventueel tips en of aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:28

Mars Warrior

Earth, the final frontier

offtopic:
Je koopt een groot blauw koellichaam en krijgt er een soort standaard bij, ook wel moederbord genoemd?

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Even een vraag waar ik niet uit kom; ik heb Twonkymedia op mijn whs geinstalleerd en dat gaat goed, Echter, als ik kies voor Mediaserver in het menu van mijn mediaplayer (de Eminent 7075) zegt-ie dat er geen server is gevonden. In Twonky kan ik zien dat deze de 70705 ziet omdat hij het mac adres toont (en dat heb ik gecheckt).

Nu kun je in Twonky een 'http server' poort opgeven. 0 (nul) zou dynamisch zijn en Default zou 9000 zijn. Ik heb beide geprobeerd maar zonder succes.

Iemand een idee wat ik moet/kan invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Ik snap ook niets van die backups.. heb hier 1 laptop die is al 6 dagen niet gebackuped.. nou backup dan!! Laptop staat gewoon aan in de aangegeven window. Niet de volle tijd maar wel gedeeltes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Webgnome schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 10:50:
Heeft iemand hier ervaring met de hp servertjes? Hoe krachtig is de cpu die daar in zit en zijn die dingen uit te bouwen? Dan heb ik nog een vraagje. Ik heb een twee weken geleden moeten constateren dat mijn moederbord stuk is gegaan (iets doorgebrand). Nu lijkt het er niet op dat ik garantie kan claimen ( hoewel het pas een half jaar oud is en het niet hoort dat iets uit elkaar knalt.) en zit ik te denken om een hp servertje te kopen. Het probleem is nu datik 3 hd's heb van mijn vorige server met daarop een werkende whs install EN al mijn data. Is er een mogelijkheid dat ijk die data terug krijg als ik ze aansluit in die hp server? (toevoegen aan storage pool formateert de hd's volgens mij)
Hoezo zou je geen garantie kunnen claimen dan? :?

Die HP Server is een goede oplossing hoor. Op zich is een HP MediaSmart altijd voorzien van een harddisk en kun je de harddisk zonder problemen aansluiten zonder ze ook gelijk aan de storage pool te hangen (dan worden ze inderdaad 'geleegd')

Je kunt ze het beste 'per harddisk' aansluiten en dan als je de content naar de D:\ hebt gemoved dan pas voeg je de schijf toe aan de storage pool waardoor je D:\ weer wat groter wordt en je meer data kunt moven....etc..

Eh..je had een draaiende whs lees ik verderop....je kunt inderdaad beter even de link volgen die een paar posts terug is gegeven :+

[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 11-03-2010 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
TheVMaster schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 22:12:
[...]

Hoezo zou je geen garantie kunnen claimen dan? :?

Die HP Server is een goede oplossing hoor. Op zich is een HP MediaSmart altijd voorzien van een harddisk en kun je de harddisk zonder problemen aansluiten zonder ze ook gelijk aan de storage pool te hangen (dan worden ze inderdaad 'geleegd')

Je kunt ze het beste 'per harddisk' aansluiten en dan als je de content naar de D:\ hebt gemoved dan pas voeg je de schijf toe aan de storage pool waardoor je D:\ weer wat groter wordt en je meer data kunt moven....etc..

Eh..je had een draaiende whs lees ik verderop....je kunt inderdaad beter even de link volgen die een paar posts terug is gegeven :+
Die link (die ik gaf) komt op hetzelfde neer als wat jij hier zegt hoor!
Gewoon een voor een je schijven van je werkende WHS in de mediasmart hangen en de gegevens overzetten.
Wat wel belangrijk is is welke mappen je moet nemen en dat staat goed beschreven op de link.
Verder is het overzetten van de backups even wat ingewikkelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
rsvmark schreef op zondag 14 maart 2010 @ 09:32:
[...]

Die link (die ik gaf) komt op hetzelfde neer als wat jij hier zegt hoor!
Gewoon een voor een je schijven van je werkende WHS in de mediasmart hangen en de gegevens overzetten.
Wat wel belangrijk is is welke mappen je moet nemen en dat staat goed beschreven op de link.
Verder is het overzetten van de backups even wat ingewikkelder.
O-) Dat zei ik ook he... dat de link een paar posts eerder hetzelfde zegt (die van jou dus)...

Heb vandaag de MediaSmart Server 3.0 update ontvangen van HP en m'n WHS geupdate.....moet zeggen dat die 3.0 update goed werkt..

[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 14-03-2010 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driftkikker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-05 13:04
Hallo allemaal,

Ik ben helemaal klaar met de server hier. Ik ben nu al uren bezig om de data van buitenaf te kunnen benaderen. Ik heb de add-ons http://www.wegotserved.co...review-web-folders-4-whs/, waarvan ik totaal niet begrijp wat ik nou helemaal in moet voeren in de explorer om de bestanden te kunnen zien vanaf een willekeurige computer ergens. En ook heb ik http://www.homeserverland.com/downloads/m/whsaddins/51.aspx geprobeerd. Nadat ik een nieuwe ftp 'add' gebeurt er vervolgens helemaal niks.

Zou iemand mij alsjeblieft kunnen uitleggen hoe ik gewoon, heel simpel, op een andere locatie bij mijn bestanden kan komen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Driftkikker schreef op zondag 14 maart 2010 @ 19:36:
Zou iemand mij alsjeblieft kunnen uitleggen hoe ik gewoon, heel simpel, op een andere locatie bij mijn bestanden kan komen?

Alvast bedankt.
Via explorer kan je een network site toevoegen, maar om het werkend te krijgen moet je in je router natuurlijk wel de juiste poorten openzetten naar je whs.

[ Voor 24% gewijzigd door job op 14-03-2010 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driftkikker
Dat hele poorten verhaal is me bekend. Maar wat bedoel je met 'network site'?

Wat ik dus wil is gewoon dit: Als ik en de adresbalk de naam van de server intik, wat in mijn geval gewoon 'server' is, Kom ik op deze fantastische dinges uit. Maar ik wil dit dus over het internet hebben. is daar ook iets voor? Afbeeldingslocatie: http://i173.photobucket.com/albums/w56/Driftkikkerland/rest/whs1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:28

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Driftkikker schreef op zondag 14 maart 2010 @ 20:08:
Dat hele poorten verhaal is me bekend. Maar wat bedoel je met 'network site'?

Wat ik dus wil is gewoon dit: Als ik en de adresbalk de naam van de server intik, wat in mijn geval gewoon 'server' is, Kom ik op deze fantastische dinges uit. Maar ik wil dit dus over het internet hebben. is daar ook iets voor? [afbeelding]
Als het goed is heb je tijdens de installatie een domeinaam aangemaakt: <domeinnaam>.homeserver.com, via welke je je WHS extern kunt benaderen...

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driftkikker
Allemachtig zeg, ik heb het nu volgens mij perfect ingesteld en het verdomd het gewoon om te werken. In de volgende printscrn is te zien dat alle poorten open staan in de modem. Wat ik via telnet heb gedaan. Ook zie je whs gewoonweg niet mee willen werken. En de UPnP staat aan in de modem. Poorten die open moeten voor de remote zijn 80, 443 en 4125.
Afbeeldingslocatie: http://i173.photobucket.com/albums/w56/Driftkikkerland/rest/whs2.jpg
Ik snap er helemaal niks meer van nu. Als iemand hier nog een oplossing voor heeft ben ik zeer dankbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andso

Andso

Tabby SCORE!!!

Kan jeje eigen uberhaupt pingen? Misschien staat ping from WAN op disabled?

Nog een kleine kick iemand al ervaring met een Atom D510 en WHS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ik ben op zoek naar een add-in die het volgende doet:

- streamt alle video (ongeacht formaat)
- toont .jpg van de hoesjes in het menu van m'n mediaplayer

Ik heb al gekeken naar de PS3 add-in, TVersity en Twonkymedia maar ik krijg niets werkelijk aan de praat.

Ik gebruik de Eminent 7075 als mediaplayer en deze heeft een optie in het (netwerk) menu om voor een mediaserver te kiezen. Wat ik ook geprobeerd heb met bovenstaande add-ins, ik krijg steevast de melding dat er geen mediaserver is gevonden.

Overigens werkt het prima als ik gewoon de shares benader via de mediaplayer maar ik zou zo graag de hoesjes willen zien van de films in plaats van een lijst met titels.

Hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Kan jou mediaspeler dat weergeven dan? Misschien eens een folder.jpg in de map plaatsen? en dan natuurlijk het plaatje wat je wilt renamen naar folder.jpg

Volgens mij kan mijn mediaspeler het helemaal niet weergeven.. CFULLHDMA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sankao
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15-09 13:09
Ferret schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 13:25:
Ik ben op zoek naar een add-in die het volgende doet:

- streamt alle video (ongeacht formaat)
- toont .jpg van de hoesjes in het menu van m'n mediaplayer

Ik heb al gekeken naar de PS3 add-in, TVersity en Twonkymedia maar ik krijg niets werkelijk aan de praat.

Ik gebruik de Eminent 7075 als mediaplayer en deze heeft een optie in het (netwerk) menu om voor een mediaserver te kiezen. Wat ik ook geprobeerd heb met bovenstaande add-ins, ik krijg steevast de melding dat er geen mediaserver is gevonden.

Overigens werkt het prima als ik gewoon de shares benader via de mediaplayer maar ik zou zo graag de hoesjes willen zien van de films in plaats van een lijst met titels.

Hoe doen jullie dit?
Wellicht dat http://www.serviio.org/ voor jou een oplossing is?

9760Wp ZO(145°) @SE9K, 6480Wp ZW (235°), 2960Wp NO(50°) @SE7K-RWS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28
Driftkikker schreef op zondag 14 maart 2010 @ 20:59:
Allemachtig zeg, ik heb het nu volgens mij perfect ingesteld en het verdomd het gewoon om te werken. In de volgende printscrn is te zien dat alle poorten open staan in de modem. Wat ik via telnet heb gedaan. Ook zie je whs gewoonweg niet mee willen werken. En de UPnP staat aan in de modem. Poorten die open moeten voor de remote zijn 80, 443 en 4125.
[afbeelding]
Ik snap er helemaal niks meer van nu. Als iemand hier nog een oplossing voor heeft ben ik zeer dankbaar!
http://wiki.wegotserved.c...P_For_Windows_Home_Server
Waarschijnlijk staan de registry instellingen voor UPnP niet op je server.
Dit is overigens een bekend probleem.

Bovenstaande instellingen invoeren in het register en gaan.

Ik heb gisteren mijn WHS opnieuw geinstalleerd en dat ging zonder enige problemen.
Er stond teveel meuk op en dat is nu weer lekker schoon. Alleen nog even de torrentclient weer instellen.
PS3 Media server was niet meer nodig, maar moet nog iets zien te vinden voor mijn philips streamium. Wellicht dat de standaard UPnP mogelijkheid zal werken.

Daarbij speel ik via Winamp muziek van de server, maar af en toe happert het een periode verschrikkelijk. Dit was in het begin eigenlijk nooit. Er gebeurd op dat moment eigenlijk vrij weinig op de server.

Wel had ik af en toe een melding dat de schijf niet gevonden kon worden (via de console), maar deze stond zonder problemen wel gewoon beschikbaar. Geen speciale meldingen en geen problemen met de data.
De vraag is dan of er wel iets mis is met de schijf of niet. Na opnieuw installeren van WHS heb ik die melding nog niet gezien.
Kan jeje eigen uberhaupt pingen? Misschien staat ping from WAN op disabled?

Nog een kleine kick iemand al ervaring met een Atom D510 en WHS?
Ik heb zelf een 330, maar kan nu niet vinden wat het grote verschil is tussen al die modellen.
Die van mij werkt in ieder geval heel erg goed.

[ Voor 39% gewijzigd door Arunia op 16-03-2010 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
sankao schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 13:48:
[...]

Wellicht dat http://www.serviio.org/ voor jou een oplossing is?
Ziet er leuk uit maar het is geen add-in. Ik wil juist een add-in om zo whs zo schoon mogelijk te houden.

Evensgoed bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driftkikker
Arunia schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 13:56:
[...]

http://wiki.wegotserved.c...P_For_Windows_Home_Server
Waarschijnlijk staan de registry instellingen voor UPnP niet op je server.
Dit is overigens een bekend probleem.

Bovenstaande instellingen invoeren in het register en gaan.
Stond allemaal al goed ingesteld? Verder nog optie's?

Overigens heb ik nu een nieuwe sitecom gigabit router gekocht met de hele heutemeteut alles erop, en alles geforward enzo. Maar het werkt nog steeds niet. Echter wordt het vinkje bij UPnP nu wel groen, maar krijg ik een kruisje bij ''Verifying that your remote website is available from the internet.

Ik wil gewohoooon toegang tot die godvergeten #$^!%$ server hebben! Waarom werkt die klote zooi nou niet gewoon. Ik ben nu al enkele nachten hiermee bezig.

Dikke karma/kudo en al voor gene die me kan helpen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik weet niet wat het is, maar sinds een half jaar is mijn home-server echt ontzettend traag.

Heb alle drivers al opnieuw geïnstalleerd en alle lokaal draaiende programma eraf gegooid, toch blijft het ding echt ontzettend traag. Ook heb ik de cpu-fan op maximale toeren laten draaien (warmte).

Als ik via extern bureaublad de server benader duurt het een aantal minuten om in te loggen en ook elke handeling die ik dan op de server doe moet ik wachten. Vroeger werkte het wel vlekkeloos.

Kan iemand me hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len

Len

Leeg

Zijn er bepaalde taken die 100% cpu gebruiken?

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Niet online
Len schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 22:23:
Zijn er bepaalde taken die 100% cpu gebruiken?
Net even in de taskmanager gekeken, zijn geen taken/processen die veel CPU gebruiken. CPU schommelt van 0% naar hooguit 8%.

Kwa geheugen is van 2 van de 4GB gebruikt zegt dezelfde taskmanager. Dat moet dus ook ruim voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len

Len

Leeg

Staat de cache van je CPU in de bios aan?

:p

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Het enige probleem wat ik nog steeds ondervind is dat regelmatig acties zoals hernoemen en verwijderen een melding geven dat het bestand of de map in een ander programma in gebruik is.
Ik kan maar niet vinden waardoor.

En een minuut later begint Winamp te stotteren en krijg ik dat het verwijderen super traag gaat.
Ga me toch haast afvragen of één van de 2 HDD's niet problemen opleverd.

[ Voor 28% gewijzigd door Arunia op 17-03-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Niet online
Len schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 22:36:
Staat de cache van je CPU in de bios aan?

:p
Moet die aan of uit? Ik moet hem eerst uit de meterkast halen om het te bekijken namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Even als antwoord op mijn folder/file in use probleem.

Windows 7 maakt op netwerkshares een thumbs.db bestand aan.
Hierdoor kun je dus de melding krijgen.
Start gpedit.msc op.
Ga naar Gebruikersconfiguratie, Beheersjablonen, Windows-onderdelen, Windows Verkenner.
Zoek hier "Het in cache opslaan van miniaturen in verborgen thumbs.db-bestanden uitschakelen" op en schakel deze in.
Voila, probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

J-Media schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 19:17:
[...]

Moet die aan of uit? Ik moet hem eerst uit de meterkast halen om het te bekijken namelijk.
Cache moet aan, anders is je pc niet vooruit te branden, maar als je dat niet hebt veranderd lijkt het me niet dat zoiets vanzelf gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Hmm, er zit toch nog enige traagheid in.
Als ik een map aanmaak, dan duurt het een minuut voordat deze verschijnt op de share.
Verplaatsen e.d. idem.

Kon er niets over vinden op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:10
Driftkikker schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 21:42:
[...]

Ik wil gewohoooon toegang tot die godvergeten #$^!%$ server hebben! Waarom werkt die klote zooi nou niet gewoon. Ik ben nu al enkele nachten hiermee bezig.

Dikke karma/kudo en al voor gene die me kan helpen. :/
Misschien dat je provider enkele poorten niet doorgeeft ? Bij mij in vlaanderen blokkeert telenet enkele poorten, via een workaround is dit op te lossen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
@DriftKikker

Ik zie dat je eerder bezig was in je modem om poorten door te sturen, doe je dat nu zowel in je modem als je nieuwe router? Staan trouwens ook dubbele entries in je modem screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:10
Nu heb ik ook een probleem, misschien eerst eens mijn config schetsen.

Een oude AMD PC (1200 MHz) met 2 IDE schijfen (2x 250 GB) en 3 SATA schijven (320GB, 1TB & 1TB) via
een SATA PCI kaartje met 4 poorten, de CDROM is uitgeschakeld om de voeding niet te overbelasten en
het verbruik te minderen.

WHS start op van 1 van beide IDE schijven, de andere IDE schijf wordt gebruikt als backup van het systeem.
De 3 SATA schijven worden gebruikt als opslag.

Nu had ik het probleem dat alle SATA schijven vol waren, dus een nieuwe SATA schijf besteld van 1,5 TB om de 320 GB te vervangen.

Nu moest er eerst 300 GB vrijgemaakt worden om die schijf te kunnen uithalen, dus begon ik te kopiëren via het netwerk naar een externe harddisk die via SATA aan mijn "gewone" PC hangt, dit heb ik 's nachts gestart.

Als ik gisterenmorgen opstond was mijn WHS niet meer toegankelijk. Hij bleek gereboot (gecrashed ?) te zijn. en nu staat er de melding : "error loading operating system". Volgens google zou dit komen omdat de volgorde van mijn harddisks in mijn BIOS zou gewijzigd zijn ... maar vermits ik nog geen hardware aanpassingen heb uitgevoerd ...

Heeft iemand dit reeds voorgehad en een eventuele oplossing ?

Daarnaast vraag ik mij af of het mogelijk zou zijn die 320 GB harddisk uit mijn WHS te halen, te klonen op de 1,5 TB disk (via ghost of zoiets) en die 1,5 TB disk vervolgens terugplaatsen, zou WHS daar geen problemen mee hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Je moet de nieuwe schijf toevoegen aan de pool en de oude verwijderen uit de pool. Dan moet het goed gaan. Niet zelf gaan kopieren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Niet online
Arunia schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 20:56:
Even als antwoord op mijn folder/file in use probleem.

Windows 7 maakt op netwerkshares een thumbs.db bestand aan.
Hierdoor kun je dus de melding krijgen.
Start gpedit.msc op.
Ga naar Gebruikersconfiguratie, Beheersjablonen, Windows-onderdelen, Windows Verkenner.
Zoek hier "Het in cache opslaan van miniaturen in verborgen thumbs.db-bestanden uitschakelen" op en schakel deze in.
Voila, probleem opgelost.
Kan het ook zijn dat hierdoor mijn probleem van een extreem trage console is opgelost?

Ik heb bovenstaande instellingen in mijn Windows 7 installatie toegepast en de console is weer snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
J-Media schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 15:49:
[...]

Kan het ook zijn dat hierdoor mijn probleem van een extreem trage console is opgelost?

Ik heb bovenstaande instellingen in mijn Windows 7 installatie toegepast en de console is weer snel!
Dat zou best kunnen. Windows 7 cached wat af. Denk dat de server dat gewoon niet leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Zoals ik al eerder schreef is mijn moederbord ( pov ion330 ) een tijdje terug overlenden. Het lijkt er nu toch op , na een hoop telefoon verkeer, dat ik een vervangend exemplaar krijgt. Als ik nu mijn hd's en geheugen (die niet stuk zijn ) aan deze vervanger koppel gaat het allemaal dan gewoon weer werken alsof er niks aan de hand was?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Volgens mij wel want uiteindelijk veranderd er toch niks? Wel even opletten of je de schijven op precies dezelfde SATA aansluiting hangt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 15:12

Cis

Kan iemand mij adviseren: voor een vriend, ZZP-er, mag ik een servertje kopen + installeren. Hij wil de server op zolder plaatsen, maar hij wil geen UTP-kabel trekken. Op de begane grond heeft hij een Linksys WRT610N staan. Ik wil waarschijnlijk de HP EX495 voor 'm aanschaffen
In mijn optiek heb ik dan 3 mogelijkheden:
  1. wireless verbinding middels USB-stickie / WLAN kaartje
  2. wireless verbinding middels accespoint op zolder (server via utp naar access point)
  3. netwerk via de wandcontactdozen
Ik lees hier en daar in dit topic dat wireless niet al te verstandig is omdat de verbinding tot stand moet zijn gebracht zonder dat er iemand is ingelogd, en dat de verbinding traag is. Ik vraag me echter af of verbinden via wandcontactdozen sneller / stabieler / veiliger is.
Iemand met ervaring met (1 van) deze 3 mogelijkheden?

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjefke32
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-09 14:25
Ik denk dat je eens moet gaan kijken naar de volgende aspecten, is het bereik van het WLAN goed genoeg om op zolder een stabiele verbinding te hebben? En waar moet de server voor gaan dienen? In de realiteit wordt er nooit gekozen voor een draadloze verbinding voor een server.

Daarbij komt dat optie 2 die jij noemt niet op de reguliere manier haalbaar is. Een acces point zend enkel het signaal uit. Je kunt dus niet met een 'standaard' acces point je server verbinden via een utp kabel.
Wat wel mogelijk schijnt te zijn is een acces point flashen met andere firmware waardoor het mogelijk is om een Wireless bridge te maken.
Maar het signaal blijft over het draadloze netwerk gaan. Dus het maakt in werkelijkheid niet uit of de verbinding tussen de router en het acces point of de verbinding tussen de router en de de server niet stabiel zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn hier mensen die hun muziekcollectie via iTunes delen? Of is het handiger in iTunes je muziekshare in te stellen als hoofdmap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ikzelf heb een share op de server. Mijn vrouw kan erbij en sleept gewoon de mapen iTunes in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driftkikker
Driftkikker schreef op zondag 14 maart 2010 @ 20:59:

Hoi allemaal, aanhouder wint zo te zien. Inmiddels bij KPN een nieuwe modem lbesteld, en de oude teruggestuurt. (Heb nu een speedtouch 780 ipv een 580. Poorten opengegooid. En het WERKT gewoon. Het heeft me wel 2 weken en enkele nachten gekost, maar nu kan ik eindelijk overal waar ik ben gewoon bij m'n bestanden. yesyesyes! :*)

Dus, mocht je een Speedtouch 580 hebben, en je hebt geen idee waarom het ding niet wilde werken, regel een andere modem! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Goed dat het nu werkt hoor! Uiteraard veel te laat maar misschien had je hier wat aan gehad: http://mswhs.com/2010/03/...ter-port-forwarding-tool/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Gebruikt iemand hier z'n whs in combinatie met een mediaplayer Eminent 7075? En zo ja, heb je dan misschien een mediaserver draaien op de whs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Zijn hier mensen die hun WHS ook als HTPC gebruiken? (ik weet dit is niet de bedoeling, maar mijn server staat gewoon onder de TV)

Ik kan alles afspelen en werkt perfect, maar sinds kort gebruik ik ook WMC (windows Media Center) op een desktop PC.
Die neemt TV programma's op en plaatst ze op mijn WHS.
Maar ik kan deze niet afspelen, het formaat is *.wtv en dit wordt niet ondersteund.

Zijn er mensen die dit werkend krijgen??
Pagina: 1 ... 26 ... 47 Laatste