is er eigenlijk al iets bekend over een opvolger? Ik ben nog steeds aan het wachten op whs gebaseerd op server 2008.
Niet meer dan dat de codename 'Vail' is en er een paar maanden (?) geleden een build gelekt is. Overigens is hij gebaseerd op Windows Server 2008 R2 en 64-bit only...
Media center maakt er WMC files van en die kun je natuurlijk gewoon afspelen.Dimitri_Jetair schreef op maandag 29 maart 2010 @ 14:41:
Zijn hier mensen die hun WHS ook als HTPC gebruiken? (ik weet dit is niet de bedoeling, maar mijn server staat gewoon onder de TV)
Ik kan alles afspelen en werkt perfect, maar sinds kort gebruik ik ook WMC (windows Media Center) op een desktop PC.
Die neemt TV programma's op en plaatst ze op mijn WHS.
Maar ik kan deze niet afspelen, het formaat is *.wtv en dit wordt niet ondersteund.
Zijn er mensen die dit werkend krijgen??
Ook ik laat deze opslaan op mijn WHS en dat werkt prima.
Verwijderd
Help
ik ben dus een thuisprutser en heb als zodanig wel iets voor mekaar gekregen vind ik.
Maar nu gaan jullie lachen.
Ik heb een Asus barebone in elkaar gezet en daarop Windows 7 ultimate.
Daarop weer VM workstation.
En daarin heb ik mijn Windows homeserver draaien.
Dit is heel lang goed gegaan totdat ik afgelopen week ben verhuisd.
Ik zat altijd bij Telfort maar omdat ik naar een andere woonplaats ben gegaan heb ik gekozen voor een alles in 1 pakket van Ziggo.
Ik had buiten mijn hierboven beschreven pc ook een thuisnetwerk waaraan 4 andere pc's zaten. Cisco switch sd2008.
Nu had ik welgeteld 2 hele dagen de beschikking over 1 pc met internet verbinding, alle overige PC's had ik wel geconnect naar mijn WHS maar geen internet.
Na vele telefoontjes met Ziggo heb ik het nu voor mekaar dat alle PC's internet hebben, maar geen enkele PÇ heeft een connectie met mijn WHS.
Sterker nog ik kan mijn hele WHS niet in mijn netwerk vinden.
Nou dat moet dus een heel simpel dingetje zijn en aangezien ik een prutser ben kom ik daar dus niet op.
Wie o wie kan mij helpen met deze uitdaging?
dankjewel..
ik ben dus een thuisprutser en heb als zodanig wel iets voor mekaar gekregen vind ik.
Ik zat altijd bij Telfort maar omdat ik naar een andere woonplaats ben gegaan heb ik gekozen voor een alles in 1 pakket van Ziggo.
Ik had buiten mijn hierboven beschreven pc ook een thuisnetwerk waaraan 4 andere pc's zaten. Cisco switch sd2008.
Nu had ik welgeteld 2 hele dagen de beschikking over 1 pc met internet verbinding, alle overige PC's had ik wel geconnect naar mijn WHS maar geen internet.
Na vele telefoontjes met Ziggo heb ik het nu voor mekaar dat alle PC's internet hebben, maar geen enkele PÇ heeft een connectie met mijn WHS.
Nou dat moet dus een heel simpel dingetje zijn en aangezien ik een prutser ben kom ik daar dus niet op.
dankjewel..
Heb je de VM wel als Bridged in je netwerk geplaatst en niet als NAT? Dat zou al een verschil kunnen zijn. Het klinkt echter als een probleem in je netwerk/vm en niet echt specifiek voor WHS, maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
Ook zou je de gateway kunnen controleren op je WHS en clients, of heb je misschien ergens een DNS ingesteld die er niet (meer) is?
Is de WHS machine (dus VM) wel te zien in de connecties op de router? Zelf heb ik daar een scherm die laat zien welke machines zijn geconnect op de router, als die daar niet tussen staat, maarkt hij dus niet goed verbinding met je netwerk.
Oh, is je netwerkkaart wel goed gemapped naar de fysieke NIC? Als je bijvoorbeeld je wireless mapped en je bent wired connected, dan vind hij geen verbinding.
Ook zou je de gateway kunnen controleren op je WHS en clients, of heb je misschien ergens een DNS ingesteld die er niet (meer) is?
Is de WHS machine (dus VM) wel te zien in de connecties op de router? Zelf heb ik daar een scherm die laat zien welke machines zijn geconnect op de router, als die daar niet tussen staat, maarkt hij dus niet goed verbinding met je netwerk.
Oh, is je netwerkkaart wel goed gemapped naar de fysieke NIC? Als je bijvoorbeeld je wireless mapped en je bent wired connected, dan vind hij geen verbinding.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Heb je wel een router bij je Ziggo Alles in 1 gekregne...of alleen het 'standaard' modem. En wat zijn je ip instellingen van je pc's (en vooral je WHS). Default krijg je bij Ziggo namelijk een modem wat ervoor zorgt dat je pc's een internet ip krijgen. Dit is natuurlijk niet wenselijk...maar dit hoeft in jou situatie natuurlijk niet zo te zijn (als je dus een router hebt gekregen).Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 21:14:
Help
dankjewel..
Als je WHS een vast ip heeft en je pc's niet (en die dus nu een internet ip krijgen) tja..dan is je WHS natuurlijk niet zichtbaar voor de overige pc's.
Verwijderd
Mijn VM is inderdaad bridged.Jan_V schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 08:20:
Heb je de VM wel als Bridged in je netwerk geplaatst en niet als NAT? Dat zou al een verschil kunnen zijn. Het klinkt echter als een probleem in je netwerk/vm en niet echt specifiek voor WHS, maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
de gateway op beide is hetzelfde
Ik kan niet inloggen in dat Ubee apparaat
Netwerkkaart is wel gemapped.
Verwijderd
Dat van die router is wel een goede. het is een Ubee aparaat en als je de verschillende fora leest wordt je daar dan ook niet echt wijzer van.TheVMaster schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 09:12:
[...]
Heb je wel een router bij je Ziggo Alles in 1 gekregne...of alleen het 'standaard' modem. En wat zijn je ip instellingen van je pc's (en vooral je WHS). Default krijg je bij Ziggo namelijk een modem wat ervoor zorgt dat je pc's een internet ip krijgen. Dit is natuurlijk niet wenselijk...maar dit hoeft in jou situatie natuurlijk niet zo te zijn (als je dus een router hebt gekregen).
Als je WHS een vast ip heeft en je pc's niet (en die dus nu een internet ip krijgen) tja..dan is je WHS natuurlijk niet zichtbaar voor de overige pc's.
ik heb uiteindelijk 1 persoon aan de telefoon gesproken die niet wist wat UPnP was (heeft WHS nodig om van buitenaf te benaderen)
daarnaast 1 persoon gesproken die in staat was om alle pc's dus werkend te krijgen maar geen connectie met WHS.
zeer frustrerend
Verwijderd
ik ben overigens nog wel wat verder gekomen.
Mijn Asus bakkie ziet WHS nu wel.
In explorer (na de browserkeuze van MS) stonden de instellingen voor intranet standaard op geblokked.
na enabelen kon ik ineens wel via explorer connecten via http://[servernaam]:55000
hierna kon ik de connector installeren en weer opnieuw bij mijn WHS.
gelukkig werken alle XP bakkies niet en ben ik dus voor 50% opgeschoten
Mijn Asus bakkie ziet WHS nu wel.
In explorer (na de browserkeuze van MS) stonden de instellingen voor intranet standaard op geblokked.
na enabelen kon ik ineens wel via explorer connecten via http://[servernaam]:55000
hierna kon ik de connector installeren en weer opnieuw bij mijn WHS.
gelukkig werken alle XP bakkies niet en ben ik dus voor 50% opgeschoten
Heb je toevallig ook in je router gekeken naar wie de router vindt dat hij een ip adres geeft?Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:14:
[...]
Dat van die router is wel een goede. het is een Ubee aparaat en als je de verschillende fora leest wordt je daar dan ook niet echt wijzer van.
ik heb uiteindelijk 1 persoon aan de telefoon gesproken die niet wist wat UPnP was (heeft WHS nodig om van buitenaf te benaderen)
daarnaast 1 persoon gesproken die in staat was om alle pc's dus werkend te krijgen maar geen connectie met WHS.
zeer frustrerend
Ziggo levert een bridge modem. Dat ubee ding heeft dus geen routerfuncties.Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:14:
[...]
Dat van die router is wel een goede. het is een Ubee aparaat en als je de verschillende fora leest wordt je daar dan ook niet echt wijzer van.
Je moet dus een router achter je modem hangen, anders zal je nooit een goed werkend netwerk hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door job op 09-04-2010 11:25 ]
Verwijderd
Helaas is er geen mogelijkheid om in dat ding te kijken.Bakkertjuhh schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:21:
[...]
Heb je toevallig ook in je router gekeken naar wie de router vindt dat hij een ip adres geeft?
Volgens een Ziggo forum kan je iets met een 10.100.x.x getal proberen maar dan moet je eerst je het hele tabel langs om te zien welke de jouwe is.
Dat kost mij veel te veel tijd.
Inderdaad....als je alleen en uBee hebt waarop je pc's zijn aangesloten is een router een goede optie.job schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:22:
[...]
Ziggo levert een bridge modem. Dat ubee ding heeft dus geen router.
Je moet dus een router achter je modem hangen, anders zal je nooit een goed werkend netwerk hebben.
Je krijgt dan zo'n soort config (tussen de WRT320N en internet zit dus mijn Ziggo modem)

Je hoeft ook niet achter dat ding te kijken....gewoon een router aanschaffen...op de WAN poort de Ubee aansluiten en aan de LAN kant je pc's en WHS...problem solved!Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:24:
[...]
Helaas is er geen mogelijkheid om in dat ding te kijken.
Volgens een Ziggo forum kan je iets met een 10.100.x.x getal proberen maar dan moet je eerst je het hele tabel langs om te zien welke de jouwe is.
Dat kost mij veel te veel tijd.
[ Voor 32% gewijzigd door TheVMaster op 09-04-2010 11:26 ]
Verwijderd
dat meen je.job schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:22:
[...]
Ziggo levert een bridge modem. Dat ubee ding heeft dus geen router.
En wanneer leert Ziggo dit aan haar medewerkers?
nou dan ga ik maar even opzoek naar een gigabit 8 poorts router.
Eh..geen ideeVerwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:26:
[...]
dat meen je.
Verwijderd
en ik maar denken dat het aan mij ligtTheVMaster schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:30:
[...]
Eh..geen ideeIk moet zeggen dat ik het ook niet echt snap. Vriend van me kreeg ook Ziggo..ook zonder router. Gelukkig had hij eerst maar 1 pc, maar toen er een xbox bij kwam en deze d.m.v. een aangeschafte switch aansloot (samen met de pc) op de Ubee begreep hij niet waarom z'n xbox niet kon connecten naar z'n pc...pfff..de PRUTSERS!!!
Neuh..dan had ik wel thuisprutser gezegd ipv prutsers
Kabelinternet is bij mijn weten nooit met routers uitgeleverd 
Niet bij Ziggo, niet bij @Home, niet bij A2000/Chello/UPC...
moest je altijd al zelf voor zorgen.
Dat DSL aanbieders je een combi router/DSLmodem aanbieden staat daar compleet los van
Dat DSL aanbieders je een combi router/DSLmodem aanbieden staat daar compleet los van
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ik wilde net zeggen. Mijn ouders hadden vroeger kabel bij UPC en geen router.
Wij hadden zelf uiteindelijk ADSL met router en later/nu weer UPC zonder router. Vind het zelf prettiger en het is eigenlijk algemene kennis in mijn ogen. Volgens mij als je gewoon de boekjes normaal doorleest dan krijg je het ook gewoon te weten.
Wij hadden zelf uiteindelijk ADSL met router en later/nu weer UPC zonder router. Vind het zelf prettiger en het is eigenlijk algemene kennis in mijn ogen. Volgens mij als je gewoon de boekjes normaal doorleest dan krijg je het ook gewoon te weten.
alt-92 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:02:
Kabelinternet is bij mijn weten nooit met routers uitgeleverd
Ook voor je Windows Home Server is het gewoon fijner
Tja ziggo huurt een extern bureau in welke weer allerlei werkstudenten inhuren om helpdeskje te spelen.Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:26:
[...]
dat meen je.
Ja daar zitten mensen bij die er veel verstand van hebben, maar ook genoeg mensen die er geen zak van snappen. En om dat ziggo goedkoop uit wil zijn is er geen budget voor goede training.
Je kan inderdaad een 8 poorts gigabit router zoeken (vind je niet voor een normaal bedrag), ik zou een goede router kopen en een losse gigabit switch er aan hangen.
Maar buiten dat, dat je voor meerdere pc's een router nodig hebt staat ongetwijfeld op de ziggo website, en in de ziggo handleiding. Ten tijde van @home was dit wel zo.. en het lijkt me gek dat ze nuttige kennis uit de handleidingen verwijderd hebben.
Maar genoeg gelul over ziggo.. dit ging toch over home servers?
[ Voor 41% gewijzigd door job op 09-04-2010 16:26 ]
Jaaah.....iemand al meer nieuws over 'Vail'?? Ik kan namelijk niet wachten.....'k hoorde laatst dat het misschien voor de kerst wel in de winkels zou liggen....job schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:02:
[...]
[...blabla...]
Maar genoeg gelul over ziggo.. dit ging toch over home servers?
tlpeter,tlpeter schreef op maandag 05 april 2010 @ 08:53:
[...]
Media center maakt er WMC files van en die kun je natuurlijk gewoon afspelen.
Ook ik laat deze opslaan op mijn WHS en dat werkt prima.
Maar mijn files staan op de server als *.wtv en op WHS server zelf kan ik deze onmogelijk openen.
Op mijn desktop is dit inderdaad geen probleem!
Doe jij dit ook zo ?
Verwijderd
[quote]job schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:02:
Je kan inderdaad een 8 poorts gigabit router zoeken (vind je niet voor een normaal bedrag), ik zou een goede router kopen en een losse gigabit switch er aan hangen.
Heb ik vandaag inderdaad geprobeert. ik had nog een oude router liggen en dacht laat ik dit eens proberen.
Grappig geen enkele verbinding mogelijk (hoe is dat toch mogelijk).
Router er tussenuit gehaald en voila alleen mijn W7 bakkie werkte weer.
Ben er dus helemaal klaar mee.
Heb Telfort gebeld en een nieuw abbotje afgesloten.
Heb ik vandaag inderdaad geprobeert. ik had nog een oude router liggen en dacht laat ik dit eens proberen.
Grappig geen enkele verbinding mogelijk (hoe is dat toch mogelijk).
Ik heb nu een paar dagen draaien en hij is opzich aardig bruikbaar ondanks dat het een beta is, wel jammer dat het niet mogelijk is om exchange erop te draaien.TheVMaster schreef op maandag 05 april 2010 @ 00:37:
Niet meer dan dat de codename 'Vail' is en er een paar maanden (?) geleden een build gelekt is. Overigens is hij gebaseerd op Windows Server 2008 R2 en 64-bit only...
[Off-topic]
Waarom zijn sommige posts hier uitgegrijsd?
Ferret schreef op maandag 12 april 2010 @ 17:01:
[Off-topic]
offtopic:
Hoe bedoel je?
ps. je moet je [0fftopic] wel ff afsluiten met een [/0fftopic] natuurlijk
Hoe bedoel je?
ps. je moet je [0fftopic] wel ff afsluiten met een [/0fftopic] natuurlijk
Maar eh...draai je het in een VM of eeh....op een MediaSmart Server ofzoiets? Ach..het is Windows Home Server he....dus tja..daar draait Exchange natuurlijk niet op...Blueone schreef op zondag 11 april 2010 @ 19:16:
[...]
Ik heb nu een paar dagen draaien en hij is opzich aardig bruikbaar ondanks dat het een beta is, wel jammer dat het niet mogelijk is om exchange erop te draaien.
[ Voor 55% gewijzigd door TheVMaster op 12-04-2010 17:10 ]
Het ziggo modem heeft een mac-lock. Het onthoud het eerste apparaat wat je er aan hangt (en alleen dat apparaat krijgt een ip van ziggo). Wil je iets anders aansluiten (die router dus).. dan moet je het modem even een paar minuten van de stroom af halen.Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 17:11:
Al jouw problemen hebben weinig met ziggo van doen.
En verder heeft dat uiteraard weer helemaal niets met whs te maken.
Gebruik je de zoekfunctie?? Dat is dan de oorzaak.Ferret schreef op maandag 12 april 2010 @ 17:01:
[Off-topic]
[ Voor 18% gewijzigd door job op 12-04-2010 17:43 ]
Nee gewoon op een normale pc. Mja thuis wil je ook wel dezelfde mails op verschillende pc's dus dan is exchange wel makkelijk (al is het wel een beetje overkillTheVMaster schreef op maandag 12 april 2010 @ 17:03:
[...]
offtopic:
Hoe bedoel je?
ps. je moet je \[0fftopic] wel ff afsluiten met een \[/0fftopic] natuurlijk
[...]
Maar eh...draai je het in een VM of eeh....op een MediaSmart Server ofzoiets? Ach..het is Windows Home Server he....dus tja..daar draait Exchange natuurlijk niet op...
Blueone schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:20:
[...]
Nee gewoon op een normale pc. Mja thuis wil je ook wel dezelfde mails op verschillende pc's dus dan is exchange wel makkelijk (al is het wel een beetje overkill)
[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 12-04-2010 19:58 ]
whs is gewoon server 2003 of server 2008 dus krachtig genoeg, je hardware is dan misschien een tweede vraag.
Waar draai je het ergens hosted?
Waar draai je het ergens hosted?
Blueone schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 09:32:
whs is gewoon server 2003 of server 2008 dus krachtig genoeg, je hardware is dan misschien een tweede vraag.
Outlook.comWaar draai je het ergens hosted?
Ik heb nog steeds het probleem dat soms een aanvraag heel lang duurt.
Ook als ik direct op de server werk.
Zou dit komen door een niet zo jofele HDD? De server is al opnieuw geinstalleerd, dus dat kan het probleem niet zijn. Wellicht de kabeltjes nog maar eens loshalen van de schijven en opnieuw neer zetten.
Andere probleem is wanneer ik voor garantie ga, moet ik eerst zorgen dat de data overgezet gaat worden. >_< Heb geen zin in een extra schijf die ik niet gebruik.
Ook als ik direct op de server werk.
Zou dit komen door een niet zo jofele HDD? De server is al opnieuw geinstalleerd, dus dat kan het probleem niet zijn. Wellicht de kabeltjes nog maar eens loshalen van de schijven en opnieuw neer zetten.
Andere probleem is wanneer ik voor garantie ga, moet ik eerst zorgen dat de data overgezet gaat worden. >_< Heb geen zin in een extra schijf die ik niet gebruik.
Ik ben aan het overwegen om Windows Home Server te kopen en te installeren op me servertje.
Maar nu lees ik van alles over WHS v2 (Vail)
Is er al iets bekend over de releasedatum van deze nieuwe versie?
En is het de moeite waard te wachten?
Deze zou draaien op Win 2008 dus als je kan wachten, zeker doen. Producten van Microsoft worden naar mijn mening zelden slechter de langer dat ze ontwikkeld worden.geertvduin schreef op woensdag 14 april 2010 @ 19:11:
Ik ben aan het overwegen om Windows Home Server te kopen en te installeren op me servertje.
@Geertvduin: Waar lees je dan van alles? Bij mijn weten is er namelijk nog niet echt veel over bekend...
Ferret schreef op donderdag 15 april 2010 @ 10:54:
@Geertvduin: Waar lees je dan van alles? Bij mijn weten is er namelijk nog niet echt veel over bekend...
[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 15-04-2010 11:04 ]
Tja, 'Google', 'de juiste mensen' en 'geruchten' kun je inderdaad onder 'van alles' scharen....
Ik houd het liever bij feiten en dan blijf ik erbij; er is nog weinig bekend
Overigens loop ik met het idee om een tweede WHS in te richten voor testdoeleinden. Deze tweede bak wil ik daarom ook aan m'n netwerk hangen. Ik heb al het een en ander hierover gelezen op WGS en het Mediasmartforum maar ik vroeg mij af of hier iemand dat al heeft ( 2 WHS'sen in 1 netwerk) en wat daar de ervaringen van zijn.
Ik wil m'n huidige WHS gewoon z'n werk laten doen (backuppen, folders sharen en accounts beheren) dus de tweede staat daar buiten en wil ik gebruiken om meer in de diepte te spelen met WHS zonder dat ik het risico loop de boel om zeep te helpen. Zo wil ik graag een keer MyMovies proberen maar ik ben bang dat m'n huidige videocollectie verknald wordt door iets wat vastloopt ofzo.
Overigens loop ik met het idee om een tweede WHS in te richten voor testdoeleinden. Deze tweede bak wil ik daarom ook aan m'n netwerk hangen. Ik heb al het een en ander hierover gelezen op WGS en het Mediasmartforum maar ik vroeg mij af of hier iemand dat al heeft ( 2 WHS'sen in 1 netwerk) en wat daar de ervaringen van zijn.
Ik wil m'n huidige WHS gewoon z'n werk laten doen (backuppen, folders sharen en accounts beheren) dus de tweede staat daar buiten en wil ik gebruiken om meer in de diepte te spelen met WHS zonder dat ik het risico loop de boel om zeep te helpen. Zo wil ik graag een keer MyMovies proberen maar ik ben bang dat m'n huidige videocollectie verknald wordt door iets wat vastloopt ofzo.
[ Voor 66% gewijzigd door Ferret op 16-04-2010 13:14 ]
Ferret schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 13:09:
Tja, 'Google', 'de juiste mensen' en 'geruchten' kun je inderdaad onder 'van alles' scharen....
whs 2 draait hier vrij aardig
, nog geen vastlopers gehad en de functionaliteit die whs 1 had zit ook al in 2.
Blueone schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:29:
whs 2 draait hier vrij aardig, nog geen vastlopers gehad en de functionaliteit die whs 1 had zit ook al in 2.
Heb er hier ook twee staan, de nieuwe (sinds eind vorig jaar) staat 24/7 aan en maakt backups van mijn meest gebruikte laptops/PCs. De oude heeft nog maar een extra hard drive en daar maakt ik nog op zijn tijd een backup mee van mijn (schoon)ouders laptops. En nog wat oude hardware die ik eigenlijk nauwelijks meer gebruik. Deze kast staat alleen in het weekend aan. Ze bijten elkaar niet, de connector software laat je bij installatie netjes kiezen welke WHS je wilt gebruiken op de betreffende client.Ferret schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 13:09:
Gisteren had ik iets heel vreemds met mijn homeserver. Ik heb in mijn WHS een intel atom 2 bordje zitten en 1 WD green 1,5 TB schijf.
Ik vond hem nogal traag dus heb ik met hdtune een HDD benchmark gedaan, en die kwam ineens niet meer boven de 8 MB/sec uit, meerdere malen geprobeerd reboot, niets.
Vanmorgen haalt hij ineens weer de volle snelheid ... ~ 80 MB/sec
Ik heb iets gelezen over een jumper instelling om de WD green in "performance mode" te pushen, maar gezien de snelheid van vanmorgen haal ik ook hoge snelheden ....
Zijn er meer die dit gezien hebben met WHS en een WD green ??
Ik vond hem nogal traag dus heb ik met hdtune een HDD benchmark gedaan, en die kwam ineens niet meer boven de 8 MB/sec uit, meerdere malen geprobeerd reboot, niets.
Vanmorgen haalt hij ineens weer de volle snelheid ... ~ 80 MB/sec
Ik heb iets gelezen over een jumper instelling om de WD green in "performance mode" te pushen, maar gezien de snelheid van vanmorgen haal ik ook hoge snelheden ....
Je weet het leuk te brengen, ikzelf hou het toch liever op v1.. Vial (de Alpha die ik hier heb - er is geen nog beta) werkt nog niet echt zo als het zou moeten, maarja, daar is het een Alpha versie voor.Blueone schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:29:
whs 2 draait hier vrij aardig, nog geen vastlopers gehad en de functionaliteit die whs 1 had zit ook al in 2.
Nope...TheVMaster schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:54:
Dus de plugins like MyMovies draaien ook gewoon dan?
BTW, Ik heb vernomen dat er een Public Beta aan komt binnenkort (Maandag 26 April). Dus dan kunnen we met z'n alle testen...
Verwijderd
Heb ook wel eens dat mijn server traag is omdat hij ineens druk met de schijven in de weer is, maak je geen zorgen dat gebeurt gewoon wel eens als jij dan net je benchmark draait krijg je dit soort resultaten. De enige manier om je performance omhoog te krikken is snellere schijven, (meerdere) raid controllers (microsoft beveelt echter aan geen raid te gebruiken), SSD's. Zodra SSD's betaalbaar worden ga ik in ieder geval de OS schijf vervangen door een SSD exemplaar zou hopelijk wel wat schelen.Squall schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 08:49:
Gisteren had ik iets heel vreemds met mijn homeserver. Ik heb in mijn WHS een intel atom 2 bordje zitten en 1 WD green 1,5 TB schijf.
Vanmorgen haalt hij ineens weer de volle snelheid ... ~ 80 MB/sec![]()
Heb heel soms wel eens dat het soms even stottert als ik een blu ray of DVD vanaf de server zit te kijken als ik dan naar mijn server kijk dan brand het HD ledje bijna continue om weet ik wat voor reden.
Vind het wel slecht van WHS dat systeem operaties klaarblijkelijk hogere prioriteit krijgen dan het streamen van data naar clients, hopelijk verbeterd dat bij de volgende WHS versie. Heb overigens 8TB in mijn server 6*1TB en 1*2TB.
W2k8 R2 bestaat als x86 build; het zou dus kunnen dat WHS wel x86 wordt.TheVMaster schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 13:37:
[...] Eh..en voor wat betreft de plugins..? Die gaan denk ik neit werken aangezien 'Vail' uitgaat van Win2k8 R2 (64-bit only dus) en WHS een Win2k3 smaak heeft.
Eerlijk gezegd denk ik zelf dat het x64 wordt.
Sinds Windows Server 2008 R2 is er geen x86 meer. Alleen 64 bit wordt ondersteund door Microsoft. 64 bits zal het dus zeker worden.The Lord schreef op donderdag 22 april 2010 @ 08:15:
[...]
W2k8 R2 bestaat als x86 build; het zou dus kunnen dat WHS wel x86 wordt.
Ik heb eergisteren de Nvidia drivers van de server verwijderd en eigenlijk gewoon weer nieuwe gedownload. Daarna zo min mogelijk geinstalleerd op de netwerkdrivers na. Op dit moment heb ik het idee dat het af en toe een pauze van een minuut nu wel weg is. Voorlopig nog even testen, maar het zou wel mooi zijn in ieder geval.
The Lord schreef op donderdag 22 april 2010 @ 08:15:
[...]
W2k8 R2 bestaat als x86 build; het zou dus kunnen dat WHS wel x86 wordt.
Hey Ferret! Still alive and kicking!
(Beetje druk bezig met mijn nieuwe website, Hyper-V en Vial ofcoz... Maar ik ga weer wat meer tijd vrij maken om te posten enzo...
)
(Beetje druk bezig met mijn nieuwe website, Hyper-V en Vial ofcoz... Maar ik ga weer wat meer tijd vrij maken om te posten enzo...
Als het zo is dat je een Nvidia netwerkkaart hebt dan kun je beter upgraden naar bijv. een Intel.Het schijnt volgens div.fora dat de Nvidia niet goed werkt met WHS.Dit heb ik ook ondervonden en gelijk een Intel gekocht.Zijn wel prijzig maar werkt goed en is stabiel.Intel heeft ook drivers speciaal voor Win Servers.Zie website.Ik heb de Intel PRO 1000GT Desktop PCI kaart gekocht.OEM versie,scheelt 10,- met de retail maar de drivers staan op de Intel website.Arunia schreef op donderdag 22 april 2010 @ 09:29:
Ik heb eergisteren de Nvidia drivers van de server verwijderd en eigenlijk gewoon weer nieuwe gedownload. Daarna zo min mogelijk geinstalleerd op de netwerkdrivers na. Op dit moment heb ik het idee dat het af en toe een pauze van een minuut nu wel weg is. Voorlopig nog even testen, maar het zou wel mooi zijn in ieder geval.
Klopt, mits je de gewonde DVD gebruikt. Download even de X:\Files Edition (Versie 1.5.5 is de laatste) en kijk of je daarmee het probleem opgelost hebt.Wouter02 schreef op zondag 25 april 2010 @ 20:33:
[...]
Als het zo is dat je een Nvidia netwerkkaart hebt dan kun je beter upgraden naar bijv. een Intel.Het schijnt volgens div.fora dat de Nvidia niet goed werkt met WHS.
Die speciale versie van WHS is geen gekraakte versie, je hebt dus nog steeds je serial nodig hiervoor. (Drashna en ik hebben er alleen PP3 (en wat andere updates), een stapel tweaks die je dmv een menu kunt activeren en een shitload aan drivers toegevoegd).
Zie voor meer info hier: XFiles Edition – Server Installation v1.5.5
Let wel even op dat je geen Add-Ins installeert via het menu. Drashna is weer eens bezig geweest mijn install scripts te verkloten (en heeft het niet getest).
Een update naar 1.5.6 is in the works... Maar ik ben een beetje druk met WHS "VAIL" Public Beta
[ Voor 13% gewijzigd door Cybergamer op 26-04-2010 05:06 ]
Kun je al vertellen of het een verbetering is?Maar ik ben een beetje druk met WHS "VAIL" Public Beta
Ja... En heel veel!! (ivm de CTP build die ik eerst had). Ik heb echt het gevoel met een professionele server te maken te hebben, zal wel komen omdat Vail is gebaseerd is op Windows 2008R2 Standard (x64).Wouter02 schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:22:
[...]
Kun je al vertellen of het een verbetering is?
Op het moment heb ik de server draaien in een Hyper-V omgeving (op mijn huidige server, waar ook WHS op staat), dus soms is het een beetje traag.
Zal met een uurtje ff plaatjes posten...
Edit: Hier de plaatjes!!!

[ Voor 52% gewijzigd door Cybergamer op 26-04-2010 16:45 ]
Dat is interessant!Ik ben zelf pas met WHS aan de slag gegaan met een (nieuwe) zelfbouw pc.Na wat aanloop probleempjes bijv. de genoemde netwerkkaart doet hij nu wat ie moet doen.Ook remote is alles oké.Gebruik hem voor backup,saven van boekhouding en streamen van dvd,muziek enz.babyxl schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:59:
[...]
Ja... En heel veel!! (ivm de CTP build die ik eerst had). Ik heb echt het gevoel met een professionele server te maken te hebben, zal wel komen omdat Vail is gebaseerd is op Windows 2008R2 Standard (x64).
Op het moment heb ik de server draaien in een Hyper-V omgeving (op mijn huidige server, waar ook WHS op staat), dus soms is het een beetje traag.
Zal met een uurtje ff plaatjes posten...
Zou eigenlijk nog een tweede moeten hebben om er mee te experimenteren...
Ziet er goed uit.Ook de functionaliteit is vergeleken met de huidige versie volgens diverse fora sterk verbeterd.
Kan jij dit onderschrijven of zitten er nog veel bugs in?
[ Voor 9% gewijzigd door Wouter02 op 26-04-2010 17:35 . Reden: plaatjes gezien! ]
Ben er net een dag mee bezig en heb nog geen bugs gevonden.. (Moet toegeven, ben ff druk met me Mini 311c bezig geweestWouter02 schreef op maandag 26 april 2010 @ 16:42:
[...]
Ziet er goed uit.Ook de functionaliteit is vergeleken met de huidige versie volgens diverse fora sterk verbeterd.
Kan jij dit onderschrijven of zitten er nog veel bugs in?
Maar de eerste indruk is erg goed, IMHO! Komt toch wel op hetzelfde niveau terecht als de eerste beta van WHS v1 die ik probeerde in die tijd...
Waarom zijn computers toch zo leuk...babyxl schreef op maandag 26 april 2010 @ 18:00:
[...]
(Moet toegeven, ben ff druk met me Mini 311c bezig geweest).
Voor de mensen die het nog niet doorhadden : Windows Home Server v2 - Codename 'Vail' is nu beschikbaar op MS Connect
[ Voor 193% gewijzigd door TheVMaster op 26-04-2010 20:32 ]
Ik zie alleen een mp4 preview video. Wat is de exacte download link?TheVMaster schreef op maandag 26 april 2010 @ 20:29:
Voor de mensen die het nog niet doorhadden : Windows Home Server v2 - Codename 'Vail' is nu beschikbaar op MS Connect
On a sidenote: Is er ook een upgrade program voor WHS 1? Ik heb WHS nu een klein jaartje draaien en zou GRAAG naar WHS 2 gaan ivm 64x versie zodat ik de volledige 8GB uit mijn servertje kan gebruiken. Maar heb niet zo'n zin om weer een licentie te gaan kopen... Een upgrade is nog wel te doen.
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
TheVMaster schreef op maandag 26 april 2010 @ 20:29:

Hij download, ik ga hem is in hyper-v uitgebreid testen
denk ik ookTheVMaster schreef op maandag 26 april 2010 @ 22:12:
[...]
misschien moet je je eerst aanmelden voor het beta programma en inloggen op Connect?
[ Voor 20% gewijzigd door DJ-Visto op 26-04-2010 22:13 ]
CSB schreef op maandag 26 april 2010 @ 21:50:
[...]
Ik zie alleen een mp4 preview video. Wat is de exacte download link?
On a sidenote: Is er ook een upgrade program voor WHS 1? Ik heb WHS nu een klein jaartje draaien en zou GRAAG naar WHS 2 gaan ivm 64x versie zodat ik de volledige 8GB uit mijn servertje kan gebruiken. Maar heb niet zo'n zin om weer een licentie te gaan kopen... Een upgrade is nog wel te doen.

^^ Daar gaat het fout, als je wel kunt downloaden staat er 'Deelname'
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
Zo, hier draait de install, eerste waar ik tegen aan liep je harddisk moet 160GB groot zijn. Voor de rest werkt 't prima, ook in hyper-v
Verwijderd
Bij mij installeerde hij ook mooi in vmware player, maar na eerste installatie wil hij niet door installeren en kan ik dus niks doen met het dashboard etc... vanavond verder fixenDJ-Visto schreef op maandag 26 april 2010 @ 23:07:
Zo, hier draait de install, eerste waar ik tegen aan liep je harddisk moet 160GB groot zijn. Voor de rest werkt 't prima, ook in hyper-v
Er is ook een video van de "vail" beta op hun blog met een overzicht van nieuwigheden.
http://windowsteamblog.co...erver-code-name-vail.aspx
http://windowsteamblog.co...erver-code-name-vail.aspx
Dat zou kunnen, maar het heeft zonder problemen gedraaid. Overigens is het niet de performance van de netwerkkaart (die is namelijk super), maar eerder op de server zelf. Zelfs na herinstallatie blijft hij af en toe gewoon haken. Hij laad niets, maar blijft gewoon even hangen. Ikzelf denk stiekem dat het die search is, maar die moet ik eens voor de grap uitzetten of de-installeren.Wouter02 schreef op zondag 25 april 2010 @ 20:33:
[...]
Als het zo is dat je een Nvidia netwerkkaart hebt dan kun je beter upgraden naar bijv. een Intel.Het schijnt volgens div.fora dat de Nvidia niet goed werkt met WHS.Dit heb ik ook ondervonden en gelijk een Intel gekocht.Zijn wel prijzig maar werkt goed en is stabiel.Intel heeft ook drivers speciaal voor Win Servers.Zie website.Ik heb de Intel PRO 1000GT Desktop PCI kaart gekocht.OEM versie,scheelt 10,- met de retail maar de drivers staan op de Intel website.
Ik had hem inderdaad zien staan maar ben genootzaakt deze over te slaan daar ik geen extra hardware beschikbaar heb, maar iedereen die hem gaat testen schrijf in dit topic een beknopte review zodat ik mee kan genietenTheVMaster schreef op maandag 26 april 2010 @ 20:29:
Hardware.info heeft er een artikel over.
http://www.hardware.info/...Windows_Home_Server_Vail/
http://www.hardware.info/...Windows_Home_Server_Vail/
Verwijderd
Hoe zal een upgrade in z'n werk gaan van 32bit naar 64 bit, natuurlijk een nieuwe installatie maar hoe krijg je al je data overgezet? Zal Vail oude dataschijven herkennen o.i.d zodat je alleen je oude schijven aan de pool kan toevoegen? Of moet je 2 servers naast elkaar draaien en dan via Netwerk de boel kopieren?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Daarnaast zou ik ook willen weten hoe het licentie-technisch in elkaar steekt.Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 16:39:
Hoe zal een upgrade in z'n werk gaan van 32bit naar 64 bit, natuurlijk een nieuwe installatie maar hoe krijg je al je data overgezet? Zal Vail oude dataschijven herkennen o.i.d zodat je alleen je oude schijven aan de pool kan toevoegen? Of moet je 2 servers naast elkaar draaien en dan via Netwerk de boel kopieren?
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Het advies is om Vail (zodra hij uit is natuurlijk) niet op je bestaande MediaSmart/Acer hardware te installerenVerwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 16:39:
Verwijderd
Ik heb gewoon een zelf gebouwde server, maar bedankt voor het adviesTheVMaster schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:47:
[...]
Het advies is om Vail (zodra hij uit is natuurlijk) niet op je bestaande MediaSmart/Acer hardware te installeren
Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 12:53:
[...]
Ik heb gewoon een zelf gebouwde server, maar bedankt voor het advies
Nee.. Ook niet in de Final versie denk ik. Teveel verschillen. Dus ik denk niet dat je hoeft te rekenen op een simpele upgrade functie in Vail.Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 16:39:
Zal Vail oude dataschijven herkennen o.i.d zodat je alleen je oude schijven aan de pool kan toevoegen?
babyxl schreef op woensdag 28 april 2010 @ 13:01:
[...]
Nee.. Ook niet in de Final versie denk ik. Teveel verschillen. Dus ik denk niet dat je hoeft te rekenen op een simpele upgrade functie in Vail.
En als ik m'n huidige Homebrew WHS voorzie van een nieuwe OS schijf, daar Vail op installeer en dan vervolgens de poolschijven aanhang. Werkt dat ook niet?
Als dat niet lukt hoe kun je dan in hemelsnaam overstappen? Ik heb ruim 600 Gb aan films en muziek die ik dus dan eerst moet kopieeren naar een andere externe schijf om vervolgens de poolschijven te laten formatteren door de server en dan kan ik met de hand alles weer terugzetten. Beetje erg omslachtig... Microsoft moet toch weten dat gebruikers willen overstappen? Dan moeten ze daar ook een functie voor inbouwen lijkt mij.
Als dat niet lukt hoe kun je dan in hemelsnaam overstappen? Ik heb ruim 600 Gb aan films en muziek die ik dus dan eerst moet kopieeren naar een andere externe schijf om vervolgens de poolschijven te laten formatteren door de server en dan kan ik met de hand alles weer terugzetten. Beetje erg omslachtig... Microsoft moet toch weten dat gebruikers willen overstappen? Dan moeten ze daar ook een functie voor inbouwen lijkt mij.
Iemand enig idee wanneer de Final uitkomt?Ben enthousiast geworden...
WHS is een OEM product he...dús 'officieel' is het niet 'los' te koop en zouden ze het dus hoeven te ondersteunen. Ik zit zelf met hetzelfde probleem..'k heb totaal 3 TB aan data die ik dus niet even ergens anders kan onderbrengen...Ferret schreef op woensdag 28 april 2010 @ 14:08:
En als ik m'n huidige Homebrew WHS voorzie van een nieuwe OS schijf, daar Vail op installeer en dan vervolgens de poolschijven aanhang. Werkt dat ook niet?
Ik heb geen idee of dat werkt, je zou het kunnen proberen...desnoods in een VM : 2 of 3 harddisks koppelen. Op de systemdisk WHS 1.0 installeren er wat data heen pompen (zodat er ook op de overige schijven wat staat), vervolgens VAIL installeren d.m.v. de server recovery disk.
Toen HP de MediaSmart 3.0 software uitbracht eerder dit jaar kon ik mijn bestaande WHS (met MediaSmart 2.0) ook 'upgraden' d.m.v. het recoveren van de server. Je hebt dan namelijk de mogelijkheid om te kiezen voor het behoud van je data. Op dit moment, met de beta, is het niet aan te raden om bovenstaand uit te voeren op je 'productie-whs', maar in een testopstelling kan het natuurlijk altijd geprobeerd worden.
Ik ga hier van 't weekend wel eens mee stoeien
Er is geen harde datum bekend, maar volgens mij zou het zomaar ergens rond het einde van het jaar zijn...uitgaande van het feit dat bv. Windows 7 iets meer dan 6 maand na de publieke beta werd gelanceerd.Wouter02 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 14:15:
Iemand enig idee wanneer de Final uitkomt?Ben enthousiast geworden...
[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 28-04-2010 14:23 ]
Ik krijg Vail ook niet goed aan de praat onder ESXi 4.0. De installatie gaat goed en alles werkt, totdat je de VMWare Tools installeert. Daarna klapt de Drive Extender service er steeds uit, waardoor de Home server niet meer werkt...polthemol schreef op maandag 26 maart 2007 @ 08:35:
wilde hem hier fijn testen, maar de installer is flink aan het bokken onder vmware. Continu "UI"-errorsIemand daar al een oplossing voor kunnen vinden
Ik de search functie op de server uitgeschakeld, maar nog krijg ik bij het beluisteren van MP3 dat eens in de zoveel tijd een pauze van een seconde of 2 dat 3 keer direct achter elkaar en dan een tijd geen problemen.
Ik zie de server op die momenten eigenlijk ook niet zo veel doen. Downloaden op dat moment staat ook niet echt hoog. Dan nog ligt er een 1Gbit verbinding in huis.
Aan de ene kant zou ik zeggen dat de schijf stuk is, maar dat is het probleem nu juist. Ik kan met alles smart tools e.d. helemaal niets vinden. Op de server zelf krijg ik ook wel op die momenten een soort van pauze. Maar die duurt langer. Dus als er een schijf niet goed is, dan zou het de C zijn.
Ik zie de server op die momenten eigenlijk ook niet zo veel doen. Downloaden op dat moment staat ook niet echt hoog. Dan nog ligt er een 1Gbit verbinding in huis.
Aan de ene kant zou ik zeggen dat de schijf stuk is, maar dat is het probleem nu juist. Ik kan met alles smart tools e.d. helemaal niets vinden. Op de server zelf krijg ik ook wel op die momenten een soort van pauze. Maar die duurt langer. Dus als er een schijf niet goed is, dan zou het de C zijn.
Volgens mij is al een paar keer aangegeven dat je het eens met een Intel netwerkkaart zou kunnen proberenArunia schreef op woensdag 28 april 2010 @ 14:47:
Ik de search functie op de server uitgeschakeld, maar nog krijg ik bij het beluisteren van MP3 dat eens in de zoveel tijd een pauze van een seconde of 2 dat 3 keer direct achter elkaar en dan een tijd geen problemen.
Overstappen van v1 naar Vail / v2 is helemaal niet zo ingewikkeld:
1) Neem een ongebruikte (OS) harddisk en plaats die als enige disk in je server.
2) Installeer daar v2 op, en je krijgt al eerste opslagruimte op je server (op die 1e disk).
3) Koppel je een van je oude dataschijven aan een bestaande PC en kopieer de data (het is gewoon NTFS met hidden fiels of partitie) over het netwerk naar de server.
4) Als de kopieerslag klaar is, ontkoppel je die disk, sluit je hem aan op je server en voeg je hem aan de storage pool toe: Voila, weer vrije ruimte op je server.
5) Neem een andere oude dataschijf, koppel die aan je PC, kopieer alles over en hang hem dan aan je server
enz enz...
De OS disk moet zoiso minimaal 160GB zijn (minimale eisen van Vail), maar handiger is het als die disk 60GB + de gebruikte ruimte van een van je oude disken groot is. Eventueel kun je op je oude server ook kijken of je een disk vrij kunt maken, bijvoorbeeld door duplicatie uit te zetten (je hebt toch wel ergens een backup van de data op je WHS, mag ik hopen...).
Bedenk je wel:
- Backups van clients op je oude server zijn niet meer beschikbaar op de nieuwe (maar daar zijn truckjes voor via virtual disks)
- Vail / v2 is nog Beta, dus vertrouw er niet je belangrijke data aan toe!
1) Neem een ongebruikte (OS) harddisk en plaats die als enige disk in je server.
2) Installeer daar v2 op, en je krijgt al eerste opslagruimte op je server (op die 1e disk).
3) Koppel je een van je oude dataschijven aan een bestaande PC en kopieer de data (het is gewoon NTFS met hidden fiels of partitie) over het netwerk naar de server.
4) Als de kopieerslag klaar is, ontkoppel je die disk, sluit je hem aan op je server en voeg je hem aan de storage pool toe: Voila, weer vrije ruimte op je server.
5) Neem een andere oude dataschijf, koppel die aan je PC, kopieer alles over en hang hem dan aan je server
enz enz...
De OS disk moet zoiso minimaal 160GB zijn (minimale eisen van Vail), maar handiger is het als die disk 60GB + de gebruikte ruimte van een van je oude disken groot is. Eventueel kun je op je oude server ook kijken of je een disk vrij kunt maken, bijvoorbeeld door duplicatie uit te zetten (je hebt toch wel ergens een backup van de data op je WHS, mag ik hopen...).
Bedenk je wel:
- Backups van clients op je oude server zijn niet meer beschikbaar op de nieuwe (maar daar zijn truckjes voor via virtual disks)
- Vail / v2 is nog Beta, dus vertrouw er niet je belangrijke data aan toe!
Lijkt mij niet zo'n strak plan EgMaf aangezien niet iedereen hun schijven zo onbenut laat dat "eenvoudigweg" alles kan worden gekopieerd .... daarnaast kan dat ook een hele hoop werk zijn. Mijn homeserver is 16TB, dus ik persoonlijk zie dat niet zitten
Mijn vail werkt perfect (zie hier) Behalve dan dat je bij nog een computer toevoegen (mijn 2de) een vage error is (met niks er in) in C:\ProgramData\Microsoft\Windows Server\Csetup.log kan je de error terug vinden, nog niet veel meegedaan
..
Het is bij mij een x86 Windows 7 setup die wel werkt, een x64 niet. En een XP hangt er ook succesvol aan.
mijn test moet alleen stoppen, HDD ruimte op en geen geld even voor nieuwe schijven(
)
Het is bij mij een x86 Windows 7 setup die wel werkt, een x64 niet. En een XP hangt er ook succesvol aan.
mijn test moet alleen stoppen, HDD ruimte op en geen geld even voor nieuwe schijven(
[ Voor 16% gewijzigd door DJ-Visto op 28-04-2010 21:37 ]
Gisteren Vail geinstalleerd in een ESXi 4-VM, en gelukkig zonder problemen. De setup hing wel 1x, maar na een geforceerde reboot herstartte de installatie-wizard en kon ik deze zonder problemen afronden.
Installeren van de connector-software op mijn eigen pc gaat niet
Specs:
Windows 7 Ultimate UK x64 in m'n thuis-domein.
Het installeren op een Windows 7 Home Premium NL x64 ging echter zonder problemen. Deze netjes toegevoegd, en via 't wireless de eerste backup gemaakt
. Tot nu toe redelijk tevreden, alhoewel het wel tegenvalt dat je geen wmv-hd's kan streamen via de portal
code:
1
2
3
4
| CServer::GetNodeValue - SysAllocString value: 1043 wmain: LoadGlobalResources: Failed to Load Medium ProductName Resource: Resource Id=241 Err = 15105 wmain: Failed to Load the Global Resources wmain: Unexcepted error occured - exiting program. |
Specs:
Het installeren op een Windows 7 Home Premium NL x64 ging echter zonder problemen. Deze netjes toegevoegd, en via 't wireless de eerste backup gemaakt

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
Heb Vail ook geïnstallleerd, VMWare PLayer gedownload want Virtual pc kan geen 64 bit aan. Eerste maal mislukte de installatie, tweede maal probleemloos.
Data behouden kan/zal nooit lukken, Vail gebruikt namelijk geen NTFS meer voor de data ! OS-partitie wel, kan nu op een aparte disk die niet meer in de storage pool hoeft te zitten.
Grootste nadeel: je kan een disk nu niet meer uit de server halen en gewoon in een ander systeem steken en de data bekijken ! Bummer ! Voordeel is dat de drive extender software V2 tig maal beter is dan die van WHS v1. Niet meer balanceren elk uur, direct dupliceren bij storage, trekt veel harder op RAID dan vroeger.
Loopt goed, als ie af is zet ik em toch op m'n acer H340 :-) Met videokabel kan installatie niet moeilijk zijn.
Data behouden kan/zal nooit lukken, Vail gebruikt namelijk geen NTFS meer voor de data ! OS-partitie wel, kan nu op een aparte disk die niet meer in de storage pool hoeft te zitten.
Grootste nadeel: je kan een disk nu niet meer uit de server halen en gewoon in een ander systeem steken en de data bekijken ! Bummer ! Voordeel is dat de drive extender software V2 tig maal beter is dan die van WHS v1. Niet meer balanceren elk uur, direct dupliceren bij storage, trekt veel harder op RAID dan vroeger.
Loopt goed, als ie af is zet ik em toch op m'n acer H340 :-) Met videokabel kan installatie niet moeilijk zijn.
Verwijderd
Die error heb ik ook met de connector op een VM die Win 7 Ultimate x86 (US) draait. Meer nog niet getest. Ik vermoed dat DJ-Visto dezelfde error heeft, maar die heeft zn log nog niet doorgegeven.SlinkingAnt schreef op woensdag 28 april 2010 @ 22:02:
Gisteren Vail geinstalleerd in een ESXi 4-VM, en gelukkig zonder problemen. De setup hing wel 1x, maar na een geforceerde reboot herstartte de installatie-wizard en kon ik deze zonder problemen afronden.
code:
1 2 3 4 CServer::GetNodeValue - SysAllocString value: 1043 wmain: LoadGlobalResources: Failed to Load Medium ProductName Resource: Resource Id=241 Err = 15105 wmain: Failed to Load the Global Resources wmain: Unexcepted error occured - exiting program.
Specs:
Het installeren op een Windows 7 Home Premium NL x64 ging echter zonder problemen. Deze netjes toegevoegd, en via 't wireless de eerste backup gemaakt. Tot nu toe redelijk tevreden, alhoewel het wel tegenvalt dat je geen wmv-hd's kan streamen via de portal
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2010 08:20 . Reden: Windows versie gespecificeerd. ]
Ik snap wat je zegt, maar als het probleem zich hiervoor nooit heeft voor gedaan en het probleem zich op de server zelf als je dus niet met een client werkt zich ook voor doet. Lijkt het mij echt heel sterk dat het ineens aan de netwerkkaart ligt.Tomba schreef op woensdag 28 april 2010 @ 15:23:
[...]
Volgens mij is al een paar keer aangegeven dat je het eens met een Intel netwerkkaart zou kunnen proberenIk herken jouw issues (met mijn zelfbouw WHS) helemaal niet. Probeer het gewoon eens een keer !
Ik ga er wel naar kijken, maar dan moet ik eerst ergens een losse netwerkkaart vandaan toveren.
Beste SlinkingAnt,SlinkingAnt schreef op woensdag 28 april 2010 @ 22:02:
Bij mij liep de setup wel volledig goed en werkt het systeem (je kan de remote access gebruiken, en je shares zijn aanwezig).
Echter zodra ik de VMWare Tools installeer en daarna herstart, dan werk de Server Drive Extender Service niet meer.
Ik heb 2 maal een installatie gedaan, beiden met hetzelfde resultaat. Ik gebruik trouwens ESXi 4.0.0 Build 208167, de Update 1 versie dus. Ik mis nog 3 patches, echter deze hebben (mbt VMWare Tools) alleen wat met Linux VM's te maken.
Kan je aangeven of je de VMWare Tools wel hebt geinstalleerd of helemaal niet?
Ik gebruik nu wel VMWare player 3, maar bij mij werkt ie met de VMWare Tools geïnstalleerd ...Makaveli09 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 08:56:
[...]
Beste SlinkingAnt,
Bij mij liep de setup wel volledig goed en werkt het systeem (je kan de remote access gebruiken, en je shares zijn aanwezig).
Echter zodra ik de VMWare Tools installeer en daarna herstart, dan werk de Server Drive Extender Service niet meer.
Ik heb 2 maal een installatie gedaan, beiden met hetzelfde resultaat. Ik gebruik trouwens ESXi 4.0.0 Build 208167, de Update 1 versie dus. Ik mis nog 3 patches, echter deze hebben (mbt VMWare Tools) alleen wat met Linux VM's te maken.
Kan je aangeven of je de VMWare Tools wel hebt geinstalleerd of helemaal niet?
Verwijderd
Zal toch niet waar zijn dat ze gen NTFS gebruiken, ik heb eerder in dit topic een groot probleem gehad met mijn WHS en kon alleen maar recoveren door 1 voor 1 mijn data van de storagepool terug te kopieren, zou niet weten hoe ik uit een soortgelijke situatie onder Vail zou moeten komen maar daar hebben ze vast wel iets op verzonnen.wimmme schreef op woensdag 28 april 2010 @ 23:19:
Denk niet dat ik ga overstappen als MS niet een fatsoenlijk tooltje erbij levert om redelijk makkelijk over te stappen, ik zie het niet zitten om 2 servers naast elkaar te draaien en zit onderhand met 8TB aan data, tegen de tijd dat ik Vail zou willen kopen waarschijnlijk aan 10TB er zij´n mensen met 50+TB ondoenlijk om dat allemaal met het handje te kopieren. Ik kan me niet voorstellen dat MS hierop niets gaat verzinnen.
Ja ik weet er alles van, maar determineren kan alleen door dingen uit te sluitenArunia schreef op donderdag 29 april 2010 @ 08:14:
[...]
Ik snap wat je zegt, maar als het probleem zich hiervoor nooit heeft voor gedaan en het probleem zich op de server zelf als je dus niet met een client werkt zich ook voor doet. Lijkt het mij echt heel sterk dat het ineens aan de netwerkkaart ligt.
Ik ga er wel naar kijken, maar dan moet ik eerst ergens een losse netwerkkaart vandaan toveren.
Nvidia netwerkkaarten staan bekend om de problemen onder Win2003 server, vandaar het advies.
Overigens denk ik zelf dat het wel eens een plugin kan zijn. Ik heb zelf een Pentium Dualcore E2220 (2,4GHz) met 2GB in een Intel SS4200 en heb nog nooit hakkelende streams gehad (zelfs niet met HD) en heb alleen 'Green' schijven....
Heel simpel: Dat tooltje komt er vast wel...
Waarom zou Microsoft met een tooltje moeten komen? Kan het me niet voorstellen...alsof de gemiddelde thuisgebruiker ineens een nieuwe WHS gaat kopen omdat er een nieuwe versie uit komt, tja..wij Tweakers waarschijnlijk wel, maar de gemiddelde Nederlander? Neuh....'k verwacht het niet.Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 07:44:
[...]
Zal toch niet waar zijn dat ze gen NTFS gebruiken, ik heb eerder in dit topic een groot probleem gehad met mijn WHS en kon alleen maar recoveren door 1 voor 1 mijn data van de storagepool terug te kopieren, zou niet weten hoe ik uit een soortgelijke situatie onder Vail zou moeten komen maar daar hebben ze vast wel iets op verzonnen.
Denk niet dat ik ga overstappen als MS niet een fatsoenlijk tooltje erbij levert om redelijk makkelijk over te stappen, ik zie het niet zitten om 2 servers naast elkaar te draaien en zit onderhand met 8TB aan data, tegen de tijd dat ik Vail zou willen kopen waarschijnlijk aan 10TB er zij´n mensen met 50+TB ondoenlijk om dat allemaal met het handje te kopieren. Ik kan me niet voorstellen dat MS hierop niets gaat verzinnen.
Enneh....ondanks dat het veel data is kun je het toch gewoon kopieeren? Zo heftig is dat toch neit, ja het duurt lang...maar dat is dan ook alles.
Ik heb gisteren ook Vail geinstalleerd maar krijg de werkgroep niet veranderd.... (is grijs)
Iemand een tip hoe ik dit voor mekaar krijg?
Iemand een tip hoe ik dit voor mekaar krijg?
Ik heb zelf 6 TB aan data, wat ik doe is in mijn nieuwe WHS 2 1TB disks plaatsen en in m'n oude een 1TB disk, dan 1 TB aan data kopiëren naar m'n nieuwe WHS van die 1TB disk en dan nog 'n keer, disk uit de oude WHS halen en in de nieuwe plaatsen en dan het proces weer herhalen met die 1TB disk tot alles over is. Eventueel kun je 't ook over het netwerk doen natuurlijk.
Hier alle info over de nieuwe Drive Extender: What's new in Drive Extender for "Vail" (Engels).
Edit: Ik lees net ook dat de systeem schijf losgekoppeld kan worden van de pool drives! Ik zie mezelf al een RAID1 of 5 draaien voor de systeem schijf en losse schijven voor de pool.
Edit2: Net de systeem schijf losgekoppeld van de pool schijven. Gaat extreem gemakkelijk. (Dit natuurlijk in een Hyper-V gebaseerd systeem! Ik draai Vail nog niet als vervanging van mijn echte WHS).
Edit: Ik lees net ook dat de systeem schijf losgekoppeld kan worden van de pool drives! Ik zie mezelf al een RAID1 of 5 draaien voor de systeem schijf en losse schijven voor de pool.
Edit2: Net de systeem schijf losgekoppeld van de pool schijven. Gaat extreem gemakkelijk. (Dit natuurlijk in een Hyper-V gebaseerd systeem! Ik draai Vail nog niet als vervanging van mijn echte WHS).
[ Voor 51% gewijzigd door Cybergamer op 01-05-2010 01:16 ]