moppentappers schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 14:06:
Ik heb zelf 6 TB aan data, wat ik doe is in mijn nieuwe WHS 2 1TB disks plaatsen en in m'n oude een 1TB disk, dan 1 TB aan data kopiëren naar m'n nieuwe WHS van die 1TB disk en dan nog 'n keer, disk uit de oude WHS halen en in de nieuwe plaatsen en dan het proces weer herhalen met die 1TB disk tot alles over is. Eventueel kun je 't ook over het netwerk doen natuurlijk.
Niemand??rsvmark schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 13:32:
Ik heb gisteren ook Vail geinstalleerd maar krijg de werkgroep niet veranderd.... (is grijs)
Iemand een tip hoe ik dit voor mekaar krijg?
Verwijderd
Dus als ik het goed begrijp heb je 2 WHS systemen hebt draaien naast elkaar?moppentappers schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 14:06:
Ik heb zelf 6 TB aan data, wat ik doe is in mijn nieuwe WHS 2 1TB disks plaatsen en in m'n oude een 1TB disk, dan 1 TB aan data kopiëren naar m'n nieuwe WHS van die 1TB disk en dan nog 'n keer, disk uit de oude WHS halen en in de nieuwe plaatsen en dan het proces weer herhalen met die 1TB disk tot alles over is. Eventueel kun je 't ook over het netwerk doen natuurlijk.
Dat kan op het moment nog niet... Iig niet in deze beta.
Daarbij zou ik me daar niet al te druk over maken. Probeer zoveel mogelijk Homegroup te gebruiken.
[ Voor 39% gewijzigd door Cybergamer op 01-05-2010 13:22 ]
Momenteel nog niet, maar ik wil voor WHS v2 wel een nieuwe Home Server aanschaffenVerwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 11:41:
[...]
Dus als ik het goed begrijp heb je 2 WHS systemen hebt draaien naast elkaar?
Voor mij persoonlijk maakt het niet zoveel uit WHS v1 of v2. Voor mijn gebruik simpel sharen en wat download progjes is het voldoende.
Ik was toch al eens van plan om een tweede whs in gebruik te nemen dus dit is wel een mooi moment denk ik zo.
Alleen het overzetten van al m'n data (zodra whs 2 officieel uit is) is iets waar ik nu al tegen op zie...
Alleen het overzetten van al m'n data (zodra whs 2 officieel uit is) is iets waar ik nu al tegen op zie...

Ik niet echt. Waarschijnlijk ga ik toch een nieuwe WHS box bouwen, dan de data over pompen en de oude in de verkoop doen.Ferret schreef op zondag 02 mei 2010 @ 08:49:
Ik was toch al eens van plan om een tweede whs in gebruik te nemen dus dit is wel een mooi moment denk ik zo.
Maar dat weet ik nog niet zeker.. Tis nl. een enorm stabiele box, en de sata backplanes zijn wel zo handig.
Op Hardware.info wordt deze week WHS "Vail" besproken.Kijk onder TV.
Ik heb het er gisteren over gehad met een andere whs bezitter en eigenlijk toch tot de conclusie gekomen dat ik gewoon maar bij v 1.0 blijf. Ik gebruik het namelijk eigenlijk alleen voor de backups van twee pc's en voor de opslag van films. En eigenlijk heeft het dan niet zoveel nut om over te stappen (alhoewel de mogelijkheid die v 2.0 bied om ook de server zelf automatisch te backuppen erg verleidelijk is).
Of de prijs van v 2.0 moet te doen zijn (hoopt op ongeveer 50 euries, maar dat zal wel niet)...
Of de prijs van v 2.0 moet te doen zijn (hoopt op ongeveer 50 euries, maar dat zal wel niet)...
Ik hoop met je mee.Ferret schreef op maandag 03 mei 2010 @ 09:14:
Maar ik zit er over na te denken een Technet abonnement te nemen, want Windows 7 en Office 2010 hebben is ook wel zo fijn. (En daarna nog ff een VM server draaien op Vail met Exchange
Jammer dat er geen Hyper-V ingebakken zit in Vail...
@Babyxl,is het zo dat Vail werkt tot januari 2011 en hoe is het met de werking,gaat alles naar wens of loop je tegen irritante problemen aan..en (misschien een stomme vraag) hoe werkt Hyper V,installatieprocedure?
Het begint hier toch wel een klein drama te worden met één van de computers. Één van de partities is simpelweg niet te backuppen.
Als 'alles' goed is dan ik de partities selecteren in de console, waaronder de problematische partitie. Als ik de backup start dan klapt deze er na verloop van tijd uit. Daarna kan ik niet meer opnieuw de partities selecteren in de console. Pas als ik een checkdisk heb uitgevoerd en fouten heb hersteld dan kan ik pas de partities weer selecteren (en de problematische partitie eruitgooien).
Naast deze problematische partitie zijn er nog twee andere partities wat shaky. Deze werken na een checkdisk gewoon normaal. Maar zodra ik de problematische partitie laat backuppen, weer herstel met checkdisk en niet meer laat backuppen, dan blijft WHS hangen op die laatste twee partities. Of ik weer even een checkdisk wil uitvoeren...
Nu heb ik al gekeken of de schijf zelf wel in orde is en dat blijkt het geval te zijn, er zijn geen dode sectoren. Toch maar eens de data van de tweede partitie halen, proberen een backup te maken van die tweede partitie en desnoods de partitie opnieuw opbouwen.
Als 'alles' goed is dan ik de partities selecteren in de console, waaronder de problematische partitie. Als ik de backup start dan klapt deze er na verloop van tijd uit. Daarna kan ik niet meer opnieuw de partities selecteren in de console. Pas als ik een checkdisk heb uitgevoerd en fouten heb hersteld dan kan ik pas de partities weer selecteren (en de problematische partitie eruitgooien).
Naast deze problematische partitie zijn er nog twee andere partities wat shaky. Deze werken na een checkdisk gewoon normaal. Maar zodra ik de problematische partitie laat backuppen, weer herstel met checkdisk en niet meer laat backuppen, dan blijft WHS hangen op die laatste twee partities. Of ik weer even een checkdisk wil uitvoeren...
Nu heb ik al gekeken of de schijf zelf wel in orde is en dat blijkt het geval te zijn, er zijn geen dode sectoren. Toch maar eens de data van de tweede partitie halen, proberen een backup te maken van die tweede partitie en desnoods de partitie opnieuw opbouwen.

Januari 2011 ja, volgens de MS forums. Alles loopt prima, enige irritante wat ik vind is de zog. Launchpad op client machines, maar ik denk dat dat een kwestie van gewenning is.Wouter02 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 16:06:
@Babyxl,is het zo dat Vail werkt tot januari 2011 en hoe is het met de werking,gaat alles naar wens of loop je tegen irritante problemen aan..en (misschien een stomme vraag) hoe werkt Hyper V,installatieprocedure?
Hyper-V is iets heel anders dan WHS/Vail.. Het werkt erg mooi en is gratis te downloaden als "Stand Alone Server".. Voor meer info check deze link. Het is even wennen in het begin, maar nadat Hyper-V installed is hoef je alleen nog maar de Hyper-V Manager te installeren op je main bak. Vandaar kun je alles instellen en virtuele servers toevoegen.
Hyper-V kan ook op USB stick geïnstalleerd worden trouwens! Dat heb ik nog niet gedaan, maar denk er wel over na.
Ik zou die schijf eens helemaal leeg maken (incl partites verwijderen) en er een lowlevel format op los laten. Daar zijn verschillende tools voor, maar volgens mij kan UBCD het ook.Dadona schreef op maandag 03 mei 2010 @ 16:16:
Verwijderd
Denk dat je een gare schijf in die client hebt zitten, als je na een complete format hetzelfde probleem nog hebt zou ik die schijf maar wegdoen scheelt je een hoop problemen in de toekomst.Dadona schreef op maandag 03 mei 2010 @ 16:16:
Het begint hier toch wel een klein drama te worden met één van de computers. Één van de partities is simpelweg niet te backuppen.
Verwijderd
Ik heb deze error bij mij opgelost, na de Forums en info van connect.microsoft.com te bekijken. Bij mij was de oorzaak dat ik de install uit gewoonte op Dutch regional settings had gezet, na deze teruggezet te hebben naar English (United States) werkt het bij mij.SlinkingAnt schreef op woensdag 28 april 2010 @ 22:02:
Gisteren Vail geinstalleerd in een ESXi 4-VM, en gelukkig zonder problemen. De setup hing wel 1x, maar na een geforceerde reboot herstartte de installatie-wizard en kon ik deze zonder problemen afronden.
Installeren van de connector-software op mijn eigen pc gaat niet
code:
1 2 3 4 CServer::GetNodeValue - SysAllocString value: 1043 wmain: LoadGlobalResources: Failed to Load Medium ProductName Resource: Resource Id=241 Err = 15105 wmain: Failed to Load the Global Resources wmain: Unexcepted error occured - exiting program.
Specs:
Windows 7 Ultimate UK x64 in m'n thuis-domein.
Het installeren op een Windows 7 Home Premium NL x64 ging echter zonder problemen. Deze netjes toegevoegd, en via 't wireless de eerste backup gemaakt. Tot nu toe redelijk tevreden, alhoewel het wel tegenvalt dat je geen wmv-hd's kan streamen via de portal
Weinig spannende updates over VAIL, het loopt blijkbaar ontzettend goed, ik ga vast sparen
Ik heb een bijzondere nare ervaring opgedaan met WHS en een register cleaner voor Win2003, mijn avast registratie periode was afgelopen en ik wilde het verwijderen, dit lukte niet op de standaard manier.
Na enig zoekwerk via google bleek al snel dat ik niet de enigste was die problemen had met het verwijderen van Avast voor WHS, ik heb het uiteindeljk weten te uninstallen en dacht laat ik het register eens cleanen, avast laat best veel rotzooi in het register achter.
Had ik dat maar niet gedaan, de gehele backup service van WHS was zoek na de register schoonmaak en wat ik ook probeerde te doen de melding backupservice kan niet gestart worden bleef terugkomen en er werden geen backups meer gemaakt.
Ten einde raad besloot ik een herinstallatie te gaan doen omdat ik de inhoud van de gedeelde mappen beslist niet kwijt wilde, echter na een nacht te hebben geslapen had ik het idee om de register schoonmaak ongedaan te maken, dat lukte en de backup serice was weer helemaal aanwezig/beschikbaar en werkte weer.
Kijk dus uit met register cleaners, zelfs als deze geschikt is voor win2003 server, het register van de WHS versie is hier en daar blijkbaar toch iets anders.
Ik heb een bijzondere nare ervaring opgedaan met WHS en een register cleaner voor Win2003, mijn avast registratie periode was afgelopen en ik wilde het verwijderen, dit lukte niet op de standaard manier.
Na enig zoekwerk via google bleek al snel dat ik niet de enigste was die problemen had met het verwijderen van Avast voor WHS, ik heb het uiteindeljk weten te uninstallen en dacht laat ik het register eens cleanen, avast laat best veel rotzooi in het register achter.
Had ik dat maar niet gedaan, de gehele backup service van WHS was zoek na de register schoonmaak en wat ik ook probeerde te doen de melding backupservice kan niet gestart worden bleef terugkomen en er werden geen backups meer gemaakt.
Ten einde raad besloot ik een herinstallatie te gaan doen omdat ik de inhoud van de gedeelde mappen beslist niet kwijt wilde, echter na een nacht te hebben geslapen had ik het idee om de register schoonmaak ongedaan te maken, dat lukte en de backup serice was weer helemaal aanwezig/beschikbaar en werkte weer.
Kijk dus uit met register cleaners, zelfs als deze geschikt is voor win2003 server, het register van de WHS versie is hier en daar blijkbaar toch iets anders.
Ik gebruik al tijden CCleaner op WHS en ik heb er nog nooit problemen mee gehad...Winkiller958 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 13:10:
Misschien kan je die eens proberen?
[ Voor 3% gewijzigd door heerhugo op 09-05-2010 13:50 ]
Goede tip, geprobeerd en inderdaad geen problemen direct na de schoonmaak of na een herstart.heerhugo schreef op zondag 09 mei 2010 @ 13:50:
[...]
Ik gebruik al tijden CCleaner op WHS en ik heb er nog nooit problemen mee gehad...
Misschien kan je die eens proberen?
Ik kan je met een gerust hart vertellen dan een herinstall absoluut geen kwaad kan. Ik heb dat op meerdere manieren geprobeerd te slopen (en Drashna ook), maar het lukt gewoon niet. Op een of andere manier kom ik gewoon niet van de duplicates af, hoe graag ik het ook wilde. 
Natuuurlijk ben je dan wel je instellingen en add-ins kwijt..
About CCleaner, die werkt inderdaad fijn op WHS. Maar maak wel ALTIJD een BACKUP van je REGISTRY voordat je gaat KLOOIEN ermee.
Enne, Vail werkt indeed erg goed! Drashna en ik hebben al ideeën voor een soort X:\Files editie.
Over X:\Files gesproken, op het moment ben ik druk bezig een Hyper-V versie te maken (met integreerde Hyper-V componenten). Hopelijk lukt dat, want ik loop tegen een paar kleine probleempjes aan...
Natuuurlijk ben je dan wel je instellingen en add-ins kwijt..
About CCleaner, die werkt inderdaad fijn op WHS. Maar maak wel ALTIJD een BACKUP van je REGISTRY voordat je gaat KLOOIEN ermee.
Enne, Vail werkt indeed erg goed! Drashna en ik hebben al ideeën voor een soort X:\Files editie.
Over X:\Files gesproken, op het moment ben ik druk bezig een Hyper-V versie te maken (met integreerde Hyper-V componenten). Hopelijk lukt dat, want ik loop tegen een paar kleine probleempjes aan...
Hi S, ik weet het maar toch ben ik blij dat ik tijdens het nachtje slapen een brainwave had om de aangepaste dingen in het register ongedaan te maken i.p.v. die herinstallatie te doen, ik ben daar geen liefhebber van.babyxl schreef op zondag 09 mei 2010 @ 16:04:
Ik kan je met een gerust hart vertellen dan een herinstall absoluut geen kwaad kan.
Wacht nog maar met je xfiles voor Vail, laat Microsoft het eerst maar eens officieel op de markt gooien.
Same here hoor. Want reinstallen kost best wel wat meer tijd dan ff het registry fixen.
En don't worry, we hebben geen plannen om met de BETA aan de slag te gaan (iig niet voor het publiek).
En don't worry, we hebben geen plannen om met de BETA aan de slag te gaan (iig niet voor het publiek).
Yeah....m'n verhaal over Remote Access staat online op microsoft.nl
Verwijderd
Zo, gisteren was na 3 dagen backuppen mijn whsv1 leeg en overgezet naar mijn externe schijven.
Gisteren Vail geinstalleerd alles loopt tot nu toe vlekkeloos, incl goodsync, utorrent etc.
Het is echt een verademing hoe snel de remote website is geworden, zeker met mijn 100KBps upload die ik hier maar haal.
Ik denk dat deze week mijn nieuwe ziggo abbo ingaat met 120 mb down en 10mb up, dan zal het helemaal snel gaan.
op dit moment ben ik de backups terug aan het zetten, wat me ook opvalt is dat dat ook veel sneller gaat, misschien door de nieuwe manier van de storagepool?
Dus ik ben nu een tevreden man, vooralsnog wel elke dag een backup maken van de schijven(ookal zijn ze gemirrord) voor de zekerheid, het is en blijft een beta.
verdere bevindingen volgen
Gisteren Vail geinstalleerd alles loopt tot nu toe vlekkeloos, incl goodsync, utorrent etc.
Het is echt een verademing hoe snel de remote website is geworden, zeker met mijn 100KBps upload die ik hier maar haal.
Ik denk dat deze week mijn nieuwe ziggo abbo ingaat met 120 mb down en 10mb up, dan zal het helemaal snel gaan.
op dit moment ben ik de backups terug aan het zetten, wat me ook opvalt is dat dat ook veel sneller gaat, misschien door de nieuwe manier van de storagepool?
Dus ik ben nu een tevreden man, vooralsnog wel elke dag een backup maken van de schijven(ookal zijn ze gemirrord) voor de zekerheid, het is en blijft een beta.
verdere bevindingen volgen
Ik heb een maand geleden zelf met nieuwe onderdelen een WHS gebouwd.Nu ben ik zo enthousiast geworden over "Vail" dat ik deze ga installeren.Moet alleen nog even wachten op een nieuwe processor want deze moet nu 64bit zijn.Heb al mijn data al overgezet op externe schijven.Wat ik me wel afvraag is als de defenitieve versie uitkomt of de installatie weer opnieuw moet met misschien als gevolg dat de data overgezet moet worden?
Staan in die x-files editie ook standaard de drivers voor de RTL8211CL netwerkaansluiting?
Ik heb een wijziging gemaakt in de nvidia software namelijk de large send offload op disabled.
Tot nu nog niet het probleem gehad wat ik hiervoor had. Wellicht dat dat het probleem was.
Ook op de pc uitgezet trouwens. Heb nog niet gevonden wat het nu eigenlijk doet.
Qua performance geen hit gemerkt.
Ik heb een wijziging gemaakt in de nvidia software namelijk de large send offload op disabled.
Tot nu nog niet het probleem gehad wat ik hiervoor had. Wellicht dat dat het probleem was.
Ook op de pc uitgezet trouwens. Heb nog niet gevonden wat het nu eigenlijk doet.
Qua performance geen hit gemerkt.
Wouter02: Ik denk dat de BETA gewoon met een herinstallatie te upgraden is naar RTM. Dit weet ik niet zeker, maar gezien de re-install functie al in Vail aanwezig is lijkt het mij van wel.
Arunia: Waarschijnlijk wel, alle drivers van driverpacks.net zijn in de X:\Files geslipstreamed. Install alleen niet de Add-Ins, want Christopher heeft een fout gemaakt waardoor wel de registry entries installed worden, maar niet de daadwerkelijk add-ins. Dit zal ik fixen in de volgende update, nadat ik klaar ben met de Hyper-V versie (als ik dat voor elkaar krijg tenminste. De WinPE image werkt al. Maar de uiteindelijke WHS installatie procedure geeft op het laatste moment nog problemen).
Arunia: Waarschijnlijk wel, alle drivers van driverpacks.net zijn in de X:\Files geslipstreamed. Install alleen niet de Add-Ins, want Christopher heeft een fout gemaakt waardoor wel de registry entries installed worden, maar niet de daadwerkelijk add-ins. Dit zal ik fixen in de volgende update, nadat ik klaar ben met de Hyper-V versie (als ik dat voor elkaar krijg tenminste. De WinPE image werkt al. Maar de uiteindelijke WHS installatie procedure geeft op het laatste moment nog problemen).
Heb je een directe link? Kan het niet vinden nl.TheVMaster schreef op maandag 10 mei 2010 @ 21:49:
Yeah....m'n verhaal over Remote Access staat online op microsoft.nl
Ok, super. Op dit moment verwacht ik dat het probleem verholpen is (nog even uitvoerig testen).babyxl schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:00:
[Arunia: Waarschijnlijk wel, alle drivers van driverpacks.net zijn in de X:\Files geslipstreamed. Install alleen niet de Add-Ins, want Christopher heeft een fout gemaakt waardoor wel de registry entries installed worden, maar niet de daadwerkelijk add-ins. Dit zal ik fixen in de volgende update, nadat ik klaar ben met de Hyper-V versie (als ik dat voor elkaar krijg tenminste. De WinPE image werkt al. Maar de uiteindelijke WHS installatie procedure geeft op het laatste moment nog problemen).
Zo niet, dan installeer ik de x-files editie op de server. Thanks!
babyxl schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:03:
[...]
Heb je een directe link? Kan het niet vinden nl.
[ Voor 16% gewijzigd door TheVMaster op 11-05-2010 18:59 ]
Hallo,
Heb zelf net een nieuwe homeserver gekocht (EX490) met momenteel 2x 1tb er in. Maar hoe kan ik nu het beste zorgen dat mijn data veilig blijft, folder duplication had m'n vader op de oude aanstaan, maar volgens mij is dit niet nodig?
Dus kan iemand mij vertellen, hoe ik het veiligst mijn data kan beweren?
Heb zelf net een nieuwe homeserver gekocht (EX490) met momenteel 2x 1tb er in. Maar hoe kan ik nu het beste zorgen dat mijn data veilig blijft, folder duplication had m'n vader op de oude aanstaan, maar volgens mij is dit niet nodig?
Dus kan iemand mij vertellen, hoe ik het veiligst mijn data kan beweren?
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Folder duplication maakt een copy op een fysieke apparte harde schijf. Je kunt ook met RAIDS in de weer of met een losse extra schijf buiten de pool. Op dit moment zelf gebruik ik folder duplication en de foto's staan als backup op de DVD's nog daarbij.
Ok,
Dus wel het veiligt, maar kan je dan ook de oude schijf in een nieuwe homeserver zetten, volgens mij is het dan gewoon format?
Dus wel het veiligt, maar kan je dan ook de oude schijf in een nieuwe homeserver zetten, volgens mij is het dan gewoon format?
Ik zou share duplication wel gebruiken, tja...je files staan dan fysiek op de 2 verschillende disks ('k gebruik het zelf overigens alleen voor m'n /users en /photo shares). Je zou ook een externe backup kunnen maken op een machine van iemand anders met bv. de gratis app. Crashplan (www.crashplan.com). Zo backup ik een behoorlijk hoeveelheid GB op een WHS van m'n pa...en hij op die van mij
Wordt automagisch in sync gehouden via internet...(encrypted natuurlijk).
Maar, heb 4 trays voor disks, staat netjes in de kast (droog, schoon & donker <- lekker boeiend maar goed), dus extra USb disk is geen mogelijkheid
Extra USB is ook niet nodig. Zorg er gewoon voor dat Duplicatie aan staat op de folders die jij belangrijk vind. Bij mij zijn dat bijv. Users/Photo's/Music. De rest vind ik niet belangrijk om gedupliceerd te hebben.Toppe schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 19:27:
Maar, heb 4 trays voor disks, staat netjes in de kast (droog, schoon & donker <- lekker boeiend maar goed), dus extra USb disk is geen mogelijkheid
Ok,
Dus als ik het goed begrijp, lekker op folder duplication zetten en zodra ik een crash heb haal ik deze schijf er uit, in een andere homeserver en vervolgens verder gaan waar ik was gebleven?
Dat zou wel mooi zijn.
Moet eerlijk toegeven, heb de EX490 in een zeer overhaaste beslissing gekocht (Binnen half uur besloten en gekocht) maar ben er echt super blij mee. Zoals al aangegeven staat hij netjes in de kast waar niemand bij kan (Het is een berg kast, gewoon een kamer waarvan de deur altijd dicht is). Stroom aangelegt en ook een netwerk draadje getrokken:) Enigste nadeel vind ik maar een enkele netwerk aansluiting, had dit graag anders gezien.
Dus als ik het goed begrijp, lekker op folder duplication zetten en zodra ik een crash heb haal ik deze schijf er uit, in een andere homeserver en vervolgens verder gaan waar ik was gebleven?
Dat zou wel mooi zijn.
Moet eerlijk toegeven, heb de EX490 in een zeer overhaaste beslissing gekocht (Binnen half uur besloten en gekocht) maar ben er echt super blij mee. Zoals al aangegeven staat hij netjes in de kast waar niemand bij kan (Het is een berg kast, gewoon een kamer waarvan de deur altijd dicht is). Stroom aangelegt en ook een netwerk draadje getrokken:) Enigste nadeel vind ik maar een enkele netwerk aansluiting, had dit graag anders gezien.
Eh..en waarom is dit een nadeel? Je moet er wel even rekening mee houden dat je alleen de files die dus op een gedupliceerde share staan kunt 'recoveren' bij een gecrashte harddisk. Shares, of gedeelten hiervan, die niet gedupliceerd zijn ben je dan waarschijnlijk kwijt....Toppe schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:42:
Ok,
Dat zou wel mooi zijn.
Hoe doe je dat dan? Moeten de WHS'sen dan niet in hetzelfde netwerk hangen?TheVMaster schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 19:21:
Je zou ook een externe backup kunnen maken op een machine van iemand anders met bv. de gratis app. Crashplan (www.crashplan.com). Zo backup ik een behoorlijk hoeveelheid GB op een WHS van m'n pa...en hij op die van mijWordt automagisch in sync gehouden via internet...(encrypted natuurlijk).
/edit; laat maar, ik zie het al! Maar dit is echt fantastisch want ik ben al een tijdje op zoek naar een oplossing maar ik ga nu maar eens met m'n schoonvader babbelen (die heeft ook een WHS).
[ Voor 16% gewijzigd door Ferret op 12-05-2010 09:26 ]
Verwijderd
potverdikkeme, na vail geinstalleerd te hebben, eerst backups van whs1 teruggezet. Daarna schijven ingedeeld en computer beginnen toe te voegen.
Na mijn media center & mijn vaio laptop succesvol geconnect te hebben, kan ik met geen mogelijkheid mijn derde en laatste laptop toevoegen.
Deze laptop had een andere workgroup naam, die heb ik eerst veranderd naar "workgroup"(zelfde als alle andere computers ook mijn vail server) voordat ik de connector probeerde te installeren.
ik heb vanalles geprobeerd, server herstarten, laptop herstarten.
Ook heb ik het probleem van de date & timezone geprobeerd en gechecked maar dat heeft ook niks uitgemaakt.
Ook omdat de andere 2 computers meteen geconnect werden vind ik het raar dat de derde niet werkt.
Echt het verschil dus tussen de andere pcs en de laatste laptop was de workgroup naam.
Maar die had ik vantevoren veranderd omdat ik daar al iets over gelezen had.
Na mijn media center & mijn vaio laptop succesvol geconnect te hebben, kan ik met geen mogelijkheid mijn derde en laatste laptop toevoegen.
Deze laptop had een andere workgroup naam, die heb ik eerst veranderd naar "workgroup"(zelfde als alle andere computers ook mijn vail server) voordat ik de connector probeerde te installeren.
Ook heb ik het probleem van de date & timezone geprobeerd en gechecked maar dat heeft ook niks uitgemaakt.
Ook omdat de andere 2 computers meteen geconnect werden vind ik het raar dat de derde niet werkt.
Echt het verschil dus tussen de andere pcs en de laatste laptop was de workgroup naam.
Gevonden en gelezen. Ziet er goed uit!TheVMaster schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 18:55:
Klopt 'k kon ze ook al niet vinden...zie m'n signature
Verkijk je niet op 'het verhaal' 't is niet bedoelt voor de Tweakert he
Klinkt idd goed! moet ook maar eens praten met me pa (die ook een WHS heeft).Ferret schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 09:14:
Hoe doe je dat dan? Moeten de WHS'sen dan niet in hetzelfde netwerk hangen?
/edit; laat maar, ik zie het al! Maar dit is echt fantastisch want ik ben al een tijdje op zoek naar een oplossing maar ik ga nu maar eens met m'n schoonvader babbelen (die heeft ook een WHS).
Ik kan mij niet voorstellen dat het probleem te maken heeft met de workgroup. Zet je firewalls eens uit aan beide kanten en probeer het dan eens? Krijg je nog meldingen in de Event Manager waar we wat mee kunnen?Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 09:20:
[ Voor 45% gewijzigd door Cybergamer op 12-05-2010 13:08 ]
Ferret schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 09:14:
[...]
Hoe doe je dat dan? Moeten de WHS'sen dan niet in hetzelfde netwerk hangen?
Overigens kun je met Crashplan ook dmv e-mail en twitter statusupdates krijgen over de backupstatus.
Dank u
[ Voor 27% gewijzigd door TheVMaster op 12-05-2010 14:01 ]
Verwijderd
Kun je iets specifieker zijn over waar het precies fout gaat of even de relevante delen van de logs posten?Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 09:20:
potverdikkeme, na vail geinstalleerd te hebben, eerst backups van whs1 teruggezet. Daarna schijven ingedeeld en computer beginnen toe te voegen.
Land instellingen ook al gelijk getrokken?
Je kan proberen om remote access (Ja klinkt dom) uit te zetten en dan weer aanzetten, ik had het zelfde probleem en door remote access uit en aan te zetten werkte hij wel.
Iemand trouwns enig idee hoe je dan 2x WHS kan draaien op 1 IP? Lijkt me dat hij naar IP gaat, niet naar de port?
Iemand trouwns enig idee hoe je dan 2x WHS kan draaien op 1 IP? Lijkt me dat hij naar IP gaat, niet naar de port?
Verwijderd
Ik heb sinds een hele tijd al het probleem dat ik niet mijn home server kan toevoegen op een client computer ( met die home server connector). Na een paar dagen zoeken op internet ben ik erachter gekomen dat het komt omdat ik de inhoud van mijn software map heb weg gegooit en hier mijn eigen software (freeware) in heb gezet.
Weet iemand een makkelijke manier om toch die map software weer te herstellen zodat ik weer kan connecten naar mijn home server? Het liefste zonder dat ik mijn home server opnieuw moet installeren, want ik ben bang dat ik dan data verlies krijg.
Weet iemand een makkelijke manier om toch die map software weer te herstellen zodat ik weer kan connecten naar mijn home server? Het liefste zonder dat ik mijn home server opnieuw moet installeren, want ik ben bang dat ik dan data verlies krijg.
Als het gewoon de inhoud van \\HOMESERVER\Software is: http://tinyurl.com/39vk34a (Heb ff de complete inhoud gezipd voor je), meld het even als je klaar bent, haal ik het bestand er weer af:)
Misschien dat je je eens moet gaan verdiepen in de werking van IP adressen....Toppe schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 15:40:
Je kan proberen om remote access (Ja klinkt dom) uit te zetten en dan weer aanzetten, ik had het zelfde probleem en door remote access uit en aan te zetten werkte hij wel.
Dit kan natuurlijk niet, maar volgens mij bedoel jij misschien hoe je Remote Access beschikbaar kunt maken voor de buitenwereld voor 2 interne WHS-en via 1 extern IP? Ook dit kan niet....
Leek mij ook al, op zoeken gaf geen resultaten.
Er hangt nog een 'oud' modem (Max 40mbit, heb 60mbit), deze heeft momenteel nog een snelheid van 0.3mbit, eens kijken of ik daar het IP adres van kan gebruiken, maar de snelheid van het andere modem. Zal wel niet, maar in theorie zou je zeggen met 2 netwerk kaarten en een bridge functie dat je een eind zou moeten komen.
Toch raar, had het liever anders gezien, door bijvoorbeeld een aparte 'poort' te gebruiken (voorbeeld: 7001) zodat als je naar jou.ip.adres:7001 gaat je bij de andere WHS uitkomt.
Er hangt nog een 'oud' modem (Max 40mbit, heb 60mbit), deze heeft momenteel nog een snelheid van 0.3mbit, eens kijken of ik daar het IP adres van kan gebruiken, maar de snelheid van het andere modem. Zal wel niet, maar in theorie zou je zeggen met 2 netwerk kaarten en een bridge functie dat je een eind zou moeten komen.
Toch raar, had het liever anders gezien, door bijvoorbeeld een aparte 'poort' te gebruiken (voorbeeld: 7001) zodat als je naar jou.ip.adres:7001 gaat je bij de andere WHS uitkomt.
Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar eh...ik kan in mijn internetrouter geen 2 netwerkkaarten plaatsenToppe schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 17:05:
Leek mij ook al, op zoeken gaf geen resultaten.
Ik weet niet of je er bekend mee bent, maar op Remote Access goed werkend te krijgen moet je dus al 3 poorten forwarden van je router naar je WHS (port 80, 443, 4125). Natuurlijk is het in theorie mogelijk om vanaf je router 3 andere poorten te forwarden naar port 80,443 en 4125 van je 2e WHS, maar ja....'k verwacht niet dat alles dan zondermeer gaat werkenToch raar, had het liever anders gezien, door bijvoorbeeld een aparte 'poort' te gebruiken (voorbeeld: 7001) zodat als je naar jou.ip.adres:7001 gaat je bij de andere WHS uitkomt.
Lees anders het Remote Access op WHS item eens op Microsoft.nl via het linkje in mijn signature..
[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 12-05-2010 17:09 ]
WHS configureert mijn modem automatisch. Een kort idee er achter:
Modem A is het modem met 60mbit er over, Modem B is het modem met 0,3mbit er over.
Als ik modem b direct op de WHS koppel (Netwerk kaart 1) en de router van modem a ook (Netwerk kaart 2) en hier een 'bridge' tussen leg, krijg je dan geen ip adres van modem b en de snelheid van modem a? ik denk ik nu te simpel.
Idee is dus om het IP adres van modem b te gebruiken, maar de snelheid van modem a...
Klinkt misschien dom, maar met wat knutselen zou je toch zeggen dat het werkt?
Modem A is het modem met 60mbit er over, Modem B is het modem met 0,3mbit er over.
Als ik modem b direct op de WHS koppel (Netwerk kaart 1) en de router van modem a ook (Netwerk kaart 2) en hier een 'bridge' tussen leg, krijg je dan geen ip adres van modem b en de snelheid van modem a? ik denk ik nu te simpel.
Idee is dus om het IP adres van modem b te gebruiken, maar de snelheid van modem a...
Het gaat ook nog om 1 WHS? Waarom zou je dit in hemelsnaam willen? Als je beide netwerkkaarten zou bridgen dan krijg je in het meest gunstige geval gewoon 1 IP adres met de bandbreedte van beide NICS tot je beschikking. Het probleem is dan vervolgens alleen dat beide routers (of modems..wat jij wilt) hier wel mee overweg moeten kunnen, iets wat huis-tuin-en-keuken routers niet kunnen (correct me if I'm wrong).Toppe schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 17:15:
WHS configureert mijn modem automatisch. Een kort idee er achter:
Maar goed....misschien dat je voor jou specifieke vraag even een eigen topic aan kunt maken aangezien dit een WHS Ervaringen topic is..
Dat kan hij beter doen op het forum van www.wegotserved.com, veel meer expertise en ik geloof dat daar al meer dan eens dat probleem te sprake is gekomen.TheVMaster schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 17:52:
Maar goed....misschien dat je voor jou specifieke vraag even een eigen topic aan kunt maken aangezien dit een WHS Ervaringen topic is..Jou probleem/vraag sneeuwt natuurlijk als snel onder in dit topic met al die geweldige WHS ervaringen...
Verwijderd
Bedankt Toppe! Geweldig, ben er al paar dagen naar aan't zoeken.Toppe schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 16:36:
Als het gewoon de inhoud van \\HOMESERVER\Software is: http://tinyurl.com/39vk34a (Heb ff de complete inhoud gezipd voor je), meld het even als je klaar bent, haal ik het bestand er weer af:)
Ik heb hem binnen, hopen dat het werkt
Edit: Ik zie net pas dat het archief corrupt is, ook na 2x downloaden.
Edit2: Ik heb met een zip repair programma'tje het bestandje weer kunnen fixen. En de conncector software werkt weer
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2010 18:52 ]
Ehh.. die connector software staat ook gewoon op je WHS DVD hoor. In de map WHS...
Verwijderd
Gek genoeg kun je dan niet connecten als je de files uit je software map hebt gegooit. Tenminste bij mij werkte dat niet, maar misschien komt dat wel omdat die standaart whs dvd geen 64 bit ondersteunt ofzo.babyxl schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 21:12:
Ehh.. die connector software staat ook gewoon op je WHS DVD hoor. In de map WHS...
@ theVmaster: ik heb dat Crashplan proggie op m'n whs staan en m'n schoonvader 'uitgenodigd'. Nu zie ik zijn naam staan en kan ik aangeven wat ik naar hem wil backuppen. Twee vragen waar ik niet zo snel uitkom:
- moet ik bij hem ook dat proggie installeren? Lijkt me wel als het ook andersom moet werken maar ik kan dat nergens terugvinden.
- als ik alleen de backups van mijn twee clients wil backuppen naar zijn whs, wele folder moet ik dan aangeven? Ik denk de folder /fs maar ik weet het niet zeker.
Alvast bedankt voor je antwoorden en bedankt voor deze supertip!!!
- moet ik bij hem ook dat proggie installeren? Lijkt me wel als het ook andersom moet werken maar ik kan dat nergens terugvinden.
- als ik alleen de backups van mijn twee clients wil backuppen naar zijn whs, wele folder moet ik dan aangeven? Ik denk de folder /fs maar ik weet het niet zeker.
Verwijderd
Geprobeert, zelfde error op meerdere installatie stappen, event viewer zegt dat ik moet cchecken ofdat ik voldoende bevoegdheden heb om systeem services te installeren...babyxl schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 13:05:
Ik kan mij niet voorstellen dat het probleem te maken heeft met de workgroup. Zet je firewalls eens uit aan beide kanten en probeer het dan eens? Krijg je nog meldingen in de Event Manager waar we wat mee kunnen?
Ik heb(een 2maanden geleden) de account weggegooit waarmee de laptop geinstalleerd was, en de huidige account van mijn vriendin heeft wel admin rechten
Misschien dat het daar aan ligt?
Ferret schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 08:15:
@ theVmaster: ik heb dat Crashplan proggie op m'n whs staan en m'n schoonvader 'uitgenodigd'. Nu zie ik zijn naam staan en kan ik aangeven wat ik naar hem wil backuppen. Twee vragen waar ik niet zo snel uitkom:
Ok, dus wat ik tot nu toe gedaan heb is ervoor om te zorgen dat hij naar mij kan backuppen en zorgt de installatie van het proggie op zijn whs ervoor dat ik naar hem kan backuppen.
Ik heb inderdaad een hoop muziek waar ik zuinig op ben en foto's moeten er nog op. Die staan nu nog op m'n pc en vandaar dat ik zuinig ben op de backup's van die pc. Maar ik zal de folders meenemen waar data in staan. Thanks!
Ik heb inderdaad een hoop muziek waar ik zuinig op ben en foto's moeten er nog op. Die staan nu nog op m'n pc en vandaar dat ik zuinig ben op de backup's van die pc. Maar ik zal de folders meenemen waar data in staan. Thanks!
[ Voor 30% gewijzigd door Ferret op 13-05-2010 14:30 ]
Ik los dat op door een externe hd te gebruiken waar alles van de 2 gebruikers (behalve de mkv video's) naar toe wordt gecopieerd via de server backup functie. Ik kan mij bijna niet voorstellen dat foto's en muziek meer dan 1TB innemen in 1 huishouden, bij mij in elk geval niet (slechts +/- 7GB).Ferret schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 14:28:
Ik heb inderdaad een hoop muziek waar ik zuinig op ben en foto's moeten er nog op. Die staan nu nog op m'n pc en vandaar dat ik zuinig ben op de backup's van die pc.
Verder boeien de pc backups mij totaal niet om nog eens extra te backuppen, het lijkt me sterk dat in mijn geval 3 computers en 1 WHS op hetzelfde moment crashen zodat ik geheel backuploos en echt alles kwijt ben, wat ook niet echt kan omdat ik die externe hd heb met extra copy's van belangrijkste bestanden uit de server backup functie..
Ik heb alles behalve gedownloade video (de mkv bestanden) dus 3x onder 1 dak, overigens staan de video mkv bestanden op dupliceren dus van die bestanden heb ik 2 copy's
[ Voor 5% gewijzigd door Winkiller op 13-05-2010 16:23 . Reden: typo ]
Om uberhaupt Crashplan te kunnen gebruiken zul je het dus op beide WHS-en moeten installeren. Vervolgens kun je per WHS aangeven wat er gebackupped moet worden. Je kunt ook kiezen waarheen je wilt backuppen : Andere map op je pc, share op een andere pc, of via internet op de pc van een 'friend'... 1 x instellen ....nooit meer naar omkijkenFerret schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 14:28:
Ok, dus wat ik tot nu toe gedaan heb is ervoor om te zorgen dat hij naar mij kan backuppen en zorgt de installatie van het proggie op zijn whs ervoor dat ik naar hem kan backuppen.
Het nadeel van een externe disk en de server backup functie is dat je disk dus fysiek aan je WHS aangesloten zit. Hiermee voorkom je natuurlijk dataverlies bij het crashen van een harddisk, maar ja..daar heb je share-duplicatie alvoor binnen WHS. Mocht er ingebroken worden, of in een erger geval je huis (met WHS) affikken...tja..dan ben je alles als nog kwijtWinkiller958 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 16:09:
[...]
Ik los dat op door een externe hd te gebruiken waar alles van de 2 gebruikers (behalve de mkv video's) naar toe wordt gecopieerd via de server backup functie. Ik kan mij bijna niet voorstellen dat foto's en muziek meer dan 1TB innemen in 1 huishouden, bij mij in elk geval niet (slechts +/- 2GB).
Verder boeien de pc backups mij totaal niet om nog eens extra te backuppen, het lijkt me sterk dat in mijn geval 3 computers en 1 WHS op hetzelfde moment crashen zodat ik geheel backuploos en echt alles kwijt ben, wat ook niet echt kan omdat ik die externe hd heb met extra copy's van belangrijkste bestanden uit de server backup functie..
Ik heb alles behalve gedownloade video (de mkv bestanden) dus 3x onder 1 dak, overigens staan de video mkv bestanden op dupliceren dus van die bestanden heb ik 2 copy's
[ Voor 44% gewijzigd door TheVMaster op 13-05-2010 16:20 ]
Haha,
Net roundcube geinstalleerd als webmail:) Moet eerlijk toegeven, werkt leuk!:D
Net roundcube geinstalleerd als webmail:) Moet eerlijk toegeven, werkt leuk!:D
Precies! En daarom ben ik blij met deze oplossing via Crashplan.
Ennuh... Ik heb 94 Gb aan muziek en 735 Gb aan films en muziek dvd's
Ik wist dat dit weer naar voren zou komen en je hebt er ook een punt mee maar de oplossing die jij gebruikt is niet voor iedereen beschikbaar en dan is mijn keuze nog niet de slechtste als je nadenkt over wat je nog meer kan verliezen in beide gevallen.TheVMaster schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 16:19:
[...]
Mocht er ingebroken worden, of in een erger geval je huis (met WHS) affikken...tja..dan ben je alles als nog kwijt
Ik wens je veel succes toe om die 829GB over te pompen via internet, ik gebruik mijn externe hd en probeer hem wel los te trekken bij brand als verder iedereen die adem haalt veilig isFerret schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 17:02:
Precies! En daarom ben ik blij met deze oplossing via Crashplan.
Volgens mij heeft iedereen wel een kennis/familielid met een computer met een paar GB over.....je kunt de app ook gewoon op Windows XP, Vista of 7 installeren....en voordat je over de schijfruimte begint. Je kunt jou eigen externe disk daar natuurlijk ook aan de pc hangen...Winkiller958 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 17:14:
[...]
Ik wist dat dit weer naar voren zou komen en je hebt er ook een punt mee maar de oplossing die jij gebruikt is niet voor iedereen beschikbaar en dan is mijn keuze nog niet de slechtste als je nadenkt over wat je nog meer kan verliezen in beide gevallen.
Je moet natuurlijk wel keuzes maken. Overigens kun je m.b.v. Crashplan ook een 'local backup' maken..deze disk meenemen naar de 'remote' locatie en hem daar inlezen...dan hoef je dus alleen nog maar de 'verschillen' over te zetten.Winkiller958 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 17:24:
[...]
Ik wens je veel succes toe om die 829GB over te pompen via internet, ik gebruik mijn externe hd en probeer hem wel los te trekken bij brand als verder iedereen die adem haalt veilig is
Overigens is het 'backuppen' van al je TB's aan films natuurlijk beetje overdreven Overigens vind ik het niet nodig om al mijn TB's aan films etc. te backupen ('k heb hier ook iets van 2 TB aan DVD's/Blu-Rays/etc staan), maar het enige wat ik echt belangrijk vind zijn m'n foto's en de 'My Documents' map...da's bij elkaar gelukkig maar iets van 70GB.
[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 13-05-2010 18:23 ]
Jij snapt' em; die films kunnen me gestolen worden dus die 735 Gb valt af maar de muziek... Tja, daar zitten mooie (voor mij dan) dingen tussen dus die gaat mee.
Het gaar er verder niet om wie wat en waarom wil backuppen, het gaat om de techniek die er achter zit en het mogelijk maakt. Voor de rest maakt ieder zijn eigen keuze
Het gaar er verder niet om wie wat en waarom wil backuppen, het gaat om de techniek die er achter zit en het mogelijk maakt. Voor de rest maakt ieder zijn eigen keuze
het is duidelijk dat wij hierin van mening verschillen, het is maar goed dat iedereen een eigen point of view mag hebben over het gebruik van WHS zodat ik met een gerust hart kan zeggen dat ik sommige oplossingen overkill vindt...en dat is mijn mening.TheVMaster schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 18:21:
[...]en voordat je over de schijfruimte begint. Je kunt jou eigen externe disk daar natuurlijk ook aan de pc hangen...
Je moet natuurlijk wel keuzes maken. Overigens kun je m.b.v. Crashplan ook een 'local backup' maken..deze disk meenemen naar de 'remote' locatie en hem daar inlezen...dan hoef je dus alleen nog maar de 'verschillen' over te zetten.
Overigens is het 'backuppen' van al je TB's aan films natuurlijk beetje overdreven Overigens vind ik het niet nodig om al mijn TB's aan films etc. te backupen ('k heb hier ook iets van 2 TB aan DVD's/Blu-Rays/etc staan), maar het enige wat ik echt belangrijk vind zijn m'n foto's en de 'My Documents' map...da's bij elkaar gelukkig maar iets van 70GB.
[ Voor 0% gewijzigd door TheVMaster op 23-04-2021 21:29 ]
Als je zo serieus bezig bent met backups te maken dat je daarvoor een WHS hebt is een offsite backup een logisch vervolg geen overkill naar mijn mening. Naast een lokale backup drive die tijdens langdurige afwezigheid (vakanties etc) buitenshuis verblijft gebruik ik Dropbox (client ook op mijn WHS gezet) voor mijn (recente) bestanden, foto's/videos die we zelf maken worden via een Eyefi SD kaart direct op mijn WHS gezet en ook automatisch als extra backup op Smugmug (een flickr alternatief).
Crashplan ziet er wel interresant uit, misschien als Vail uitkomt maar een nieuwe WHS server kopen en de oude met Crashplan bij mijn ouders plaatsen.
Crashplan ziet er wel interresant uit, misschien als Vail uitkomt maar een nieuwe WHS server kopen en de oude met Crashplan bij mijn ouders plaatsen.
Da's natuurlijk geen probleem, RichardWinkiller958 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 22:03:
[...]
het is duidelijk dat wij hierin van mening verschillen, het is maar goed dat iedereen een eigen point of view mag hebben over het gebruik van WHS zodat ik met een gerust hart kan zeggen dat ik sommige oplossingen overkill vindt...en dat is mijn mening.
En wat voor hardware gebruik je voor je WHS, als ik dat vragen mag?TheVMaster schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 23:45:
[...]
Da's natuurlijk geen probleem, RichardAls we maar blij zijn met onze oplossing, toch? 'k moet wel zeggen dat ik niet kan wachten tot Vail uitkomt..hehe...qua hardware heeft mijn WHS het soms toch moeilijk om alles wat ik van hem verlang met succes te volbrengen..
Ik heb een HP Mediasmart Server ex475 met stock CPU en 2GB (ipv de default 512MB)...babyxl schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 13:10:
[...]
En wat voor hardware gebruik je voor je WHS, als ik dat vragen mag?
Verwijderd
(sorry, had dit blijkbaar ook als nieuwe topic toegevoegd...)
Heeft iemand een idee/oplossing voor het volgende:
Wanneer ik data kopieer tussen mijn WHS en mijn Win7-PC (over een Gigabit-Router (Linksys610n), beide wired ! ), kegelt mijn router (denk ik) mijn connectie buiten (van de Win7-PC), zelfs mijn internet-connectie.
Enkele seconden/minuten later herstelt Win7 de connectie zelf terug.
Hierdoor kan ik onmogelijk grote bestanden kopieren! Mijn firmware van de router is up-to-date...
Wanneer ik echter via mijn laptop (wireless, zelfde router) hetzelfde doe met de WHS : no problems !
Downloaden van internet lukt wel voor grote bestanden, geen connection-drops.
Alle info welkom, alvast bedankt !
Wanneer ik data kopieer tussen mijn WHS en mijn Win7-PC (over een Gigabit-Router (Linksys610n), beide wired ! ), kegelt mijn router (denk ik) mijn connectie buiten (van de Win7-PC), zelfs mijn internet-connectie.
Hierdoor kan ik onmogelijk grote bestanden kopieren! Mijn firmware van de router is up-to-date...
Wanneer ik echter via mijn laptop (wireless, zelfde router) hetzelfde doe met de WHS : no problems !
Op zich heb ik zo 123 geen idee waar het in zou kunnen zitten, behalve dat het misschien iets met je switch/router kan zijn? Heb je toevallig een andere switch/router in de buurt waarmee je het ff kunt proberen?Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 19:53:
Overigens zou ik dit issue gewoon in 'het eigen' topic laten gaan. Aangezien dit volgens mij een ervaringen topic is
Een oplossing voor grote bestanden:
xcopy source destination /Z :)!
xcopy source destination /Z :)!
ik gebruik steeds RichCopy om te kopiëren, toch als het om veel bestanden gaat. prachttool !
Verwijderd
Ik heb een vreemd probleem, had een werkende win7 (64bit client) die ik van zolder naar de eetkamer heb verhuisd (en in een andere behuizing heb ingebouwd). Nu zat er op die client een Duits toetsenboard en heb ik er een Engels toetsenboard op aangesloten. Tijdens inloggen kreeg ik een password foutmelding omdat er een underscore in mijn wachtwoord zit en die zit bij een Duits toetenboard op een andere plek. Ik het keyboard veranderd in Engels opnieuw ingelogt zonder problemen op de client, alleen ik kom met geen mogelijkheid meer bij mijn server, continue krijg ik password incorrect. Toen ik de connectorsw nog niet opnieuw had geinstalleerd kon ik nog via de connectorsw inloggen en kon daar de WHS settings checken rechten wijzigen etc, alleen ik ben nooit meer bij de gesharde directories gekomen dat wordt geweigerd door de server. Daarna een extra user aangemaakt op client met nieuw password wederom weigert de server mij toegang tot gesharde directories en ik ben 100% zeker dat ik het juiste password heb ingevoerd. Het rare is wanneer ik een RDP sessie naar mijn server start en daar hetzelfde password gebruikt dat ik gewoon op mijn server kan komen, no problem. Dus ik dacht ik ga de connectorsw opnieuw installeren, click op de serverpagina voor de connectorsw wordt keurig gedownload op de client en de installatie start, wanneer ik echter het serverpswd moet ingeven wederom "incorrecht pswd", terwijl dit hetzelde psw is dat gebruikt moet worden voor de RDP sessie?
Dus de connectorsw krijg ik niet meer geinstalleerd? Ik heb ook het Duitse toetsenboard weer aangesloten en terugveranderd maar ik kom met geen mogelijkheid meer bij de gesharde directories, op andere clients totaal geen problemen, dus ik denk dat er iets is blijven hangen m.b.t. het toetsenboard op de client.
Zit erover te denken om de client compleet opnieuw te installeren, wat natuurlijk compleet belachelijk zou zijn gezien het "probleem" maar ik weet ffe nix anders te verzinnen, iemand?
Dus de connectorsw krijg ik niet meer geinstalleerd? Ik heb ook het Duitse toetsenboard weer aangesloten en terugveranderd maar ik kom met geen mogelijkheid meer bij de gesharde directories, op andere clients totaal geen problemen, dus ik denk dat er iets is blijven hangen m.b.t. het toetsenboard op de client.
Zit erover te denken om de client compleet opnieuw te installeren, wat natuurlijk compleet belachelijk zou zijn gezien het "probleem" maar ik weet ffe nix anders te verzinnen, iemand?
Verwijderd
Heb je je wachtwoord al eens gewoon in notepad ingetypt en copy paste naar het wachtwoord veld (indien mogelijk)?
Verwijderd
Heb ik nog niet geprobeerd, zal ik eens proberen zodra ik thuis ben. Het lijkt er alleen op dat er op de client bepaalde tekens verkeerd vertaald worden of iets dergelijks want ik ben er echt 100% van overtuigd dat de ingegeven passwords correct zijn.Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 08:31:
Heb je je wachtwoord al eens gewoon in notepad ingetypt en copy paste naar het wachtwoord veld (indien mogelijk)?
Verwijderd
De reden om het op deze manier te doen is dat je meteen kunt zien of speciale karakters ook goed doorkomen. Omdat je problemen had met de toetsenbord instellingen is dit de eerste stap die ik zou doen. Door het in notepad in te vullen kun je precies zien hoe het ingevuld wordt.
Verwijderd
Heb je wel gelijk in maar het is natuurlijk raar dat ik wel kan RDP'en (ook Serverpswd invoeren) en dat ik gewoon kon inloggen m.b.v. de connectorsoftware (voor de herinstallatie) waar ik hetzelfde Serverpswd heb moeten invullen. Desalnietemin het proberen waard.Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 08:44:
De reden om het op deze manier te doen is dat je meteen kunt zien of speciale karakters ook goed doorkomen. Omdat je problemen had met de toetsenbord instellingen is dit de eerste stap die ik zou doen. Door het in notepad in te vullen kun je precies zien hoe het ingevuld wordt.
Probeer eens via RDP je taal instellingen van je homeserver na te kijken, moet je voor de grap maar eens op de RDP 'Geluid afspelen op de lokale pc' en als je dan inlogt via het console hoor je gewoon het geluid;)Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 09:05:
[...]
Heb je wel gelijk in maar het is natuurlijk raar dat ik wel kan RDP'en (ook Serverpswd invoeren) en dat ik gewoon kon inloggen m.b.v. de connectorsoftware (voor de herinstallatie) waar ik hetzelfde Serverpswd heb moeten invullen. Desalnietemin het proberen waard.
Anders zou ik aanraden eens de wachtwoorden te veranderen naar iets simpels (TestHome25) ofzo. Misschien dat daar het probleem in zit.
Dat homeserver werkt echt super, maar af en toe zit er toch nog wel een foutje
Laat ik nu ineens exact hetzelfde hebben!Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 19:53:
Ik had drie afleveringen van een serie gedownload (VIDEO_TS) en ik kopieer er 1 naar de whs vanaf een Windows 7 pc. Geen probleem; met zo'n 45 Mb per seconde over een gigaswitch naar de server. ik wacht tot-ie klaar is, pak de volgende en ineens na een seconde of 10 valt de snelheid weg en sindsdien kan ik niks meer wat groter is dan 1 Gb kopieeren. Zowel van de pc naar de server als andersom niet.
Ik heb beide al gereboot en de stroom van de switch afgehaald, zonder succes. Wat ik wel zie is dat 1 van de drie 1 Tb schijven voor 97 procent vol zit. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? Volgens mij niet maar ik ga nu twijfelen.
Ik heb even getest; een bestand kopieren en via de console en add-in WHS Disk Management kijken naar de schijfactiviteit en ik zie dat een schijf met 33 procent vrije ruimte actief is dus de server kijkt niet naar de schijf die voor 97 procent vol is maar het bestand wordt getracht weg te schrijven naar een schijf met voldoende ruimte.
Er is dus niets veranderd in m'n setup en toch ineens dit probleem. Rara, hoe komt dit?
Bij de oude whs kon je via een "hack" de complete remote desktop krijgen via je webinterface:
http://www.windows-now.co...-windows-home-server.aspx
Weet iemand hoe je dit bij WHS 2 kan doen?
Ik nog niet iig. Het verschil is dat Vail gebruik maakt van RemoteApp en WHS gewoon gebruik maakt van RDP.Blueone schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:27:
Bij de oude whs kon je via een "hack" de complete remote desktop krijgen via je webinterface:
Geen behoefte aan, maar via media center (zelfde idee!) moet dit wel gewoon lekker makkelijk werken.
Misschien dat je hier wat aan hebt:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=31399
http://forum.wegotserved.com/index.php?/topic/4477-xbmc/
Succes!
Misschien dat je hier wat aan hebt:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=31399
http://forum.wegotserved.com/index.php?/topic/4477-xbmc/
Succes!
Wees eens wat duidelijker. Wil je XBMC op je WHS draaien of wil je XBMC op een client draaien? Welke eventuele foutmeldingen krijg je?Dimitri_Jetair schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:55:
Zijn er mensen die hun WHS ook als XBMC gebruiken??
Ik krijg dit maar niet aan de praat
Niemand (zie mijn posting van een paar dagen terug)?
Ik heb de WHS Toolkit geinstalleerd en gedraaid. Deze vind helemaal niets, overal groene vinkjes (in de Advanced Mode) dus er lijkt met het netwerk niets aan de hand. De client en server zijn met een gigaswitcht verbonden.
Ik zie trouwens dat ongeacht wat ik kopieer de snelheid na een seconde of 10 wegvalt. Bovendien start de transfersnelheid met een piek van zo'n 60 Mb om vervolgens te zakken naar de 20 a 23 Mb om dan na 10 seconde te zakken naar zo'n 2 a 3 Mb. Meestal valt de verbinding dan helemaal weg maar soms (als ik het gewoon z'n gang laat gaan) lukt het om uiteindelijk de kopieeractie af te maken.
Ik heb nog een 10/100 switch liggen die ik er maar eens tussen hang, kijken wat dat doet.
Vreemd is dat ik dit een tijd geleden ook heb gehad en toen heb ik al zitten spelen met de instellingen van de netwerkkaarten (Off-load disabelen en dat soort dingen). Dat heeft toen voor de oplossing gezorgd maar ik zie dat dit allemaal nog goed staat. Wat mij dus het meest bevreemd is waarom iets dergelijks gebeurd op een systeem waar niets aan veranderd is...
Ik heb de WHS Toolkit geinstalleerd en gedraaid. Deze vind helemaal niets, overal groene vinkjes (in de Advanced Mode) dus er lijkt met het netwerk niets aan de hand. De client en server zijn met een gigaswitcht verbonden.
Ik zie trouwens dat ongeacht wat ik kopieer de snelheid na een seconde of 10 wegvalt. Bovendien start de transfersnelheid met een piek van zo'n 60 Mb om vervolgens te zakken naar de 20 a 23 Mb om dan na 10 seconde te zakken naar zo'n 2 a 3 Mb. Meestal valt de verbinding dan helemaal weg maar soms (als ik het gewoon z'n gang laat gaan) lukt het om uiteindelijk de kopieeractie af te maken.
Ik heb nog een 10/100 switch liggen die ik er maar eens tussen hang, kijken wat dat doet.
Vreemd is dat ik dit een tijd geleden ook heb gehad en toen heb ik al zitten spelen met de instellingen van de netwerkkaarten (Off-load disabelen en dat soort dingen). Dat heeft toen voor de oplossing gezorgd maar ik zie dat dit allemaal nog goed staat. Wat mij dus het meest bevreemd is waarom iets dergelijks gebeurd op een systeem waar niets aan veranderd is...
Heb je het al eens met richcopy geprobeerd dat eerder in dit draadje genoemd werd. Had ook wat stabiliteits problemen tijdens het kopieren met een client en met richcopy komt alles tenminste netjes over. Geen idee of het echt veel sneller werkt maar stabiel wel in ieder geval.
Draai je WHS virtueel of fysiek?Ferret schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 08:26:
Niemand (zie mijn posting van een paar dagen terug)?
Heb niet een oplossing, maar is wel belangrijke informatie. Heb hier zelf namelijk ook last van met alle servers die ik virtueel draai (onder andere dus WHS)
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Ik draai WHS fysiek dus het heeft daar niets mee te maken.
@Troftnom: ik heb dat niet geprobeerd omdat ik wil weten waarom het prima heeft gewerkt en nu ineens niet meer.
@Troftnom: ik heb dat niet geprobeerd omdat ik wil weten waarom het prima heeft gewerkt en nu ineens niet meer.
Probeer het eens met andere netwerk drivers. Bij mij heeft dat toen enige tijd geleden geholpen. (oude totaal verwijderen (uninstall in device manager + drivers) en dan nieuwe installeren).
Of doe eerst even een roll-back vd. drivers als dat mogelijk is.
Of doe eerst even een roll-back vd. drivers als dat mogelijk is.
Pagina kan niet worden gevonden (na inloggen)
Ik vind het persoonlijk niet echt noodzakelijk dat vail disks niet uit te lezen zijn op bijv. windows 7.
Je kunt gewoon vail virtueel draaien en dan de disks doorlinken aan biijvoorbeeld vmware en dan bij je bestanden. Als het kunnen uitlezen op niet vail machines betekend dat striping niet meer mogelijk is wordt ik toch echt niet blij.
Je kunt gewoon vail virtueel draaien en dan de disks doorlinken aan biijvoorbeeld vmware en dan bij je bestanden. Als het kunnen uitlezen op niet vail machines betekend dat striping niet meer mogelijk is wordt ik toch echt niet blij.
Ik snap er niks meer van... Gisteren kon ik weer met de gebruikelijke snelheid kopieeren en vandaag was het ineens (tijdens een kopieeractie) weer mis. Naja, ik zie wel...
Heb je dat probleem met Vail of met v1?
Wat ik heb dat probleem helemaal niet. (Wel af en toe op v1).
Wat ik heb dat probleem helemaal niet. (Wel af en toe op v1).