Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 17:42
Nergens geen optical drive liggen die je even op het moederbord kan prikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:47
troftnom schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 13:19:
Nee helaas en om hiervoor nou een sata optical drive te kopen...

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 20:26
-

[ Voor 100% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 20:26
-

[ Voor 100% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32
troftnom schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 13:19:
Check deze link ff: [XP] Eenvoudige manier om een usb stick bootable te maken?

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Zou het kunnen als ik een image maak van de whs install dvd en die vervolgens op mijn hd zet via ghost (zoals ook in een topic ergens wordt genoemd)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Webgnome schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 14:00:
Zou het kunnen als ik een image maak van de whs install dvd en die vervolgens op mijn hd zet via ghost (zoals ook in een topic ergens wordt genoemd)
Dit werkt alleen bij single drive installs. By multi drive WHS installaties doet Drive Extender zijn ding en is het helaas niet mogenlijk om dan een image te maken.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
babyxl schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 17:59:
[...]

Dit werkt alleen bij single drive installs. By multi drive WHS installaties doet Drive Extender zijn ding en is het helaas niet mogenlijk om dan een image te maken.
Ik bedoel eigenljk dus dat ik op een externe hd een image zet via ghost van whs dvd ( dus niet installatie!) en die dan run vanaf de usb en dan ga installeren.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Webgnome schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 18:40:
[...]

Ik bedoel eigenljk dus dat ik op een externe hd een image zet via ghost van whs dvd ( dus niet installatie!) en die dan run vanaf de usb en dan ga installeren.
Ehh.. Een (Ghost) image maken naar USB HD en van daaruit installen? Die begrijp ik niet, leg eens uit?

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
babyxl schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 21:44:
[...]

Ehh.. Een (Ghost) image maken naar USB HD en van daaruit installen? Die begrijp ik niet, leg eens uit?
Laat maar. Ik koop wel een optical drive.

Strava | AP | IP | AW

• looin
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:47
Dan zou ik net use gebruiken in de commandline
"net use * \\kaasserver\share\ /user:\\kaasserver\Gebruiker"
Nee, dit werkt ook niet. Ik heb zelfs geprobeerd met een runas commando maar dit maakt ook niets uit.

Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Webgnome schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 22:28:
[...]

Laat maar. Ik koop wel een optical drive.
Sowieso gaat een Ghost image van een el-torito BootDVD weinig nut hebben.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
iemand enig idee of er ook complete whs systemen te koop zijn?

ik heb de easystore gevonden van acer maar die lijkt het niet te worden ivm plastic behuizing.

iemand een linkje?

geen tijd nl om zelf iets in elkaar te zetten de komende tijd

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 17:42
Tranquil maakt leuke systemen, mijn volgende WHS gaat daar vandaan komen. Zijn ook mooi energiezuinig.
http://www.tranquilpc.co.uk/

Heb mijn huidige bij Informatique laten bouwen, die verkochten ze toen nog in een standaard configuratie, misschien nu via een offerte aanvraag nog wel te regelen. Op de website zie ik ze in ieder geval niet meer staan.

• lujo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09-2023
Locks schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 10:51:
iemand enig idee of er ook complete whs systemen te koop zijn?
Bij mij weten heb je dus die acer wat je al gevonden hebt en ook HP Homeserver maar die zou je via internet moeten bestellen. In NL was ie niet leverbaar (nog steeds niet?).

[ Voor 4% gewijzigd door lujo op 20-08-2009 11:58 ]

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 10:16

• he3763
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik ben echt helemaal gelukkig met mijn WHS. Ik had voorheen een kleine NAS waar ik ook heel blij mee was, maar hij was zo veelzijdig dat de processor uiteindelijk toch niet sterk genoeg was voor alles wat ik (tegelijk) wilde doen.

Mijn vraag hier is nu of iemand het hele slaap gebeuren al lekker aan de gang heeft. Ik heb een heel zuinig moederbordje (VIA C7) en alles blijft ook lekker koel, maar ik wil eigenlijk toch graag dat de machine (vooral op tijden dat we hem niet direct aanspreken) lekker gaat slapen incl. de schijven. Dus gewoon altijd actief als we thuis zijn (bij ons iets van 19-24.00 door de week) en op andere tijden gewoon in slaap en zelf opstartend als hij wordt aangesproken. Ik heb daarvoor de lights-out add-in geinstalleerd.

Ik heb in eerste instantie aangegeven dat hij bij geen activity van de clients moet gaan "sleepen". Ik wilde nog niet kijken naar hybernaten, want ik vraag mij af of hij hier weer lekker uitkomt als ik hem gewoon vanaf de client benader. Dus in eerste instantie sleep. Als ik nu in het uptime overzicht van lights out kijk zie ik dat hij wel iets doet, maar meteen weer aangaat, dus gewoon constant actief met iedere keer (om de 10 min. waarschijnlijk) een streepje voor de "sleep" mode waarna hij meteen weer volledig actief is. Heeft iemand hier ervaring mee?

Het enige dat ik heb geinstalleerd is de squeezebox server, ik heb nog niet geprobeerd of hij het zonder deze wel goed doet, maar dat ga ik vanavond eens proberen.

Mijn set-up

Via c7 moederbord (zonder monitor/tb)
1 * 1Tb SATA systeemschijf
1 * 750Gb SATA schijf

PCI extra sata controller
1 * 1Tb SATA interne backupschijf

zit ook een extra PCI Gb lan controller in.

Ik draai squeezecenter add-in en iets van harddisk info add-in. Als alles loopt en hij lekker slaapt dan wil ik ook een NZB download erop zetten. Mijn client backups heb ik zo ingesteld dat ze draaien als de client aanstaat en dus niet 's nachts omdat we gebruik maken van laptops die gewoon helemaal uit staan als we ze niet gebruiken en er valt meestal toch niet veel te backuppen omdat we heel weinig veranderende data op de clients hebben.

Ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar jullie set-ups en ervaringen m.b.t. slapen/hybernaten.

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Ik ga eens informeren naar die Tranquil SQA-5H

je kan hem in nl bij een bedrijf bestellen, kijken hoeveel duurder dat is dan rechtstreeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
20 juli j. is de beta van PowerPack 3 uitgebracht.

De in het oog springende vernieuwingen zijn:

Windows Search 4.0
Power Pack 3 (Beta) bevat Windows Search 4.0, wat ervoor zorgt dat zoek- en indexeertijden verbeterd worden. Ook biedt ook ondersteuning voor bestanden die versleuteld zijn met het Encrypting File System (EFS).

Ondersteuning voor Netbook resoluties
Met Power Pack 3 (Beta) is het eindelijk ook vanaf een Netbook mogelijk om (fatsoenlijk) te connecten naar de WHS Console. Er is nu dus ondersteuning voor de resoluties van de kleine netbook schermen.

Windows Media Center verbeteringen
Met de komst van Power Pack 2 was het al vrij eenvoudig te worden om content op je Windows Home Server te benaderen (vanaf je Windows Mecia Center PC). Power Pack 3 (Beta) bouwt deze integratie verder uit met een nieuwe set opties (zie afbeelding).
Afbeeldingslocatie: http://blogs.microsoft.nl/blogs/itprocommunity/WHS_MediaCenter01_47A43551.png

TV Archivering
De TV Archive optie geeft je de mogelijkheid om je Recorded TV content te verplaatsen naar je Windows Home Server en dat in verschillende resoluties! Ieder apparaat wat in staat is om het wmv formaat af te spelen kan gebruik maken van deze nieuwe feature, maar hij is geoptimaliseerd voor Windows Mobile telefoons, Microsoft Zune en (vanzelfsprekend) Windows Media Center PC’s.
Gebruikers kunnen afzonderlijke opnamen selecteren (of alle TV Recordings) welke automatisch naar de Windows Home Server verplaatst worden.
Afbeeldingslocatie: http://blogs.microsoft.nl/blogs/itprocommunity/WHS_MediaCenter02_775A7779.png

Console Quick View
Met deze feature is het vrij simpel om via je Windows Media Center (en Windows Media Center Extender zoals de XBOX 360!) inzicht te krijgen in de diverse instellingen voor je Windows Home Server.

De volgende instellingen van Windows Home Server kun je bekijken :
Storage (Pie Chart overzicht van het diskverbruik van je Home Server storage)
Drives (Overzicht, omvang en health van hard drives in je Home Server)
Backup (Overzicht van computers die gebackuped worden en de huidige backup status)
Shared Folders (Overzicht van gedeelde mappen met hun health en duplicatie status)
Media Counters (Aantallen Muziek-tracks, Foto’s, Video’s and Recored TV op de WHS)
Health (Health status van het hele netwerk)
Home Server (Systeem informatie van de Home Server’s hardware en leveranciers informatie)
Afbeeldingslocatie: http://blogs.microsoft.nl/blogs/itprocommunity/WHS_MediaCenter03_72EBF481.png
Op dit moment (zoals je ook kunt lezen op het Windows Home Server blog) is het nog niet duidelijk wanneer Power Pack 3 z’n FINAL status zal bereiken, maar er wordt hard aan gewerkt om Power Pack 3 klaar te hebben voordat Windows 7 algemeen beschikbaar zal zijn (22 oktober 2009!). Power Pack 3 zal overigens als gratis update beschikbaar komen voor bestaande Windows Home Server gebruikers. De update zal via Windows Update beschikbaar gesteld worden.

Beta Testers

Op dit moment is Microsoft nog op zoek naar Windows Home Server gebruikers die ook Windows 7 RC gebruiken om Power Pack 3 te testen. Om deel te nemen kun je je eenvoudig aanmelden via Microsoft Connect. Log aan met je Windows Live ID en klik vervolgens, indien je nog geen deelnemer bent voor het Windows Home Server programma, op Apply for Participation in this Program to enter the program (zie ook onderstaande afbeelding).

Conclusie
Met de komst van Power Pack 3 voor Windows Home Server en de beschikbaarheid van WHS via TechNet Plus Direct is het ook voor de Windows 7 testers echt interessant geworden. Wel is het jammer om te zien dat Windows Home Server alleen beschikbaar is in het Engels. Aangezien het een echt consumentenproduct is kan ik me voorstellen dat het (vooral in Nederland) beter aan zou slaan mits er ook een Nederlandstalige versie beschikbaar zou zijn. Misschien een idee voor de opvolger van Windows Home Server?

BRON

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:50
Ben er vandaag achter gekomen dat WHS geen Flac en ook geen MKV ondersteund.Nou is mkv niet zo belangrijk omdat ik die toch vanaf de share pak. Maar flac indexeert hij niet als muziek en me media player ziet die bestanden dus gewoon niet staan.
De extensie wijzigen van flac naar mp3 werkt niet want dan word het nog steeds niet geïndexeerd :(
Heb al weer even wat zoek tijd op google achter de rug maar geen werkende oplossing gevonden. Alleen een suggestie waar ik zelf niet verder mee kom; Het toevoegen van .flac aan de MiME van Windows Media Connect. Alleen hoe ik dat moet doen weet ik niet.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Misschien even een codec pack installeren?

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Nee dat helpt niet. Windows Media Connect 2.0 herkent het gewoon niet. Zelfs niet wanneer WMP het af kan spelen :S
Zelfde geld voor HDD's met meer dan 2TB ruimte. Van deze disks maakt hij niet een GPT disk nee, want dan is het probleem te gemakkelijk opgelost :S Nu heb ik dus een 2.7TB array (raid 5) waarvan maar 2TB wordt gebruikt.

Als ik van te voren deze limitaties had gekend dan had ik WHS niet aangeschaft. En ik ben zeker niet de enige die hier over klaagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: nvrmnd

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2009 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klaasbram schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 14:21:
Nee dat helpt niet. Windows Media Connect 2.0 herkent het gewoon niet. Zelfs niet wanneer WMP het af kan spelen :S
Zelfde geld voor HDD's met meer dan 2TB ruimte. Van deze disks maakt hij niet een GPT disk nee, want dan is het probleem te gemakkelijk opgelost :S Nu heb ik dus een 2.7TB array (raid 5) waarvan maar 2TB wordt gebruikt.

Als ik van te voren deze limitaties had gekend dan had ik WHS niet aangeschaft. En ik ben zeker niet de enige die hier over klaagt.
product terugbrengen omdat het gebreken bevat die je niet van te voren zijn aangegeven :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
klaasbram schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 14:21:
Ik meen mij te herinneren dat dit probleem te maken heeft met Drive Extender, en niet Windows (XP/2003) zelf. Volgens mij kwam daar een update voor in de toekomst.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Ja het OS ondersteund zelf wel GPT disk maar als je die aanmaakt welke dan keurig 2.7TB is en daarna via de WHS console toevoegt wordt deze opnieuw gepartioneerd naar een mbr schijf welke maar 2TB groot kan zijn. Heb van alles geprobeerd maar geen optie gevonden, ook via google niet ;)
Op het we got served forum is er ook al in 2008 over geklaagd maar nog steeds geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lujo
  • Laatst online: 03-09-2023
klaasbram schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 20:52:
Ja het OS ondersteund zelf wel GPT disk maar als je die aanmaakt welke dan keurig 2.7TB is en daarna via de WHS console toevoegt wordt deze opnieuw gepartioneerd naar een mbr schijf welke maar 2TB groot kan zijn. Heb van alles geprobeerd maar geen optie gevonden, ook via google niet ;)
Op het we got served forum is er ook al in 2008 over geklaagd maar nog steeds geen oplossing.
Klaas even voor alle duidelijkheid (voor mij).
Je hebt een RAID 5 van meerdere disks die in totaal 2,7GB is?
En die probeer je aan Storage van WHS toe te voegen?

Dus WHS accepteert je RAID 5 wel maar met een maximum van 2TB?

Als ik gewoon een 2TB disk koop en die aan Storage wil toevoegen (geen RAID) dan werkt het zonder problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit weekend ook mijn eerste WHS ingericht en het werkt echt supersoepel!

Ik heb echter 1 vraag: hoe kan ik 't beste de WHS onderklokken/undervolten?

Mijn specs zijn:
- AMD 4850e op 74G gigabyte bordje.

Ik begrijp dat er meerdere tooltjes zijn:
- RMCLock
- AMD Overdrive
- crystalcpuid

Maar welke werkt 't best met WHS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
@lujo
Ja hij ondersteund gewoon HDD welke je mobo ook aan kan maar met de huidige HDD en bv RAID 5 (voor data veiligheid) krijg al snel een disk array welke groter is dan 2TB.
Maar losse 2TB schijven zou dus geen probleem geven want het os zelf kan het aan.

• Ferret
Ik had gisterochtend toen ik wilde controleren of de nachtelijke backups gelukt waren een foutmelding dat de backup service niet draaide. Ik heb de server gereboot en daarna kreeg ik netjes de backups van die nacht te zien.
Kennelijk is er dus na het maken van de backups iets gebeurd waardoor ik deze melding kreeg. Speurwerk in de Event Viewer levert echter niets op. Ik ga er dus maar van uit dat het een incidenteel iets is geweest want wat zoekwerk op Google levert toch wel zorgelijke zaken op mbt de backup service...

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
Ferret schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 09:36:
Ik had gisterochtend toen ik wilde controleren of de nachtelijke backups gelukt waren een foutmelding dat de backup service niet draaide. Ik heb de server gereboot en daarna kreeg ik netjes de backups van die nacht te zien.
Kennelijk is er dus na het maken van de backups iets gebeurd waardoor ik deze melding kreeg. Speurwerk in de Event Viewer levert echter niets op. Ik ga er dus maar van uit dat het een incidenteel iets is geweest want wat zoekwerk op Google levert toch wel zorgelijke zaken op mbt de backup service...
Heb je LightsOut draaien? Die disabled die service. Je kan het er wel uithalen, maar LightsOut zet het vanzelf weer 'aan' dat je backup service uit gaat.
Nadat ik daar mee heb lopen kloten wilde m'n server niet meer booten, vandaar dat ik eigenlijk niet meer aan die addon durf te komen :P

• Ferret
stijnos1991 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 18:23:
[...]

Heb je LightsOut draaien? Die disabled die service. Je kan het er wel uithalen, maar LightsOut zet het vanzelf weer 'aan' dat je backup service uit gaat.
Nadat ik daar mee heb lopen kloten wilde m'n server niet meer booten, vandaar dat ik eigenlijk niet meer aan die addon durf te komen :P
Nee, ik heb die addin niet draaien dus dat kan het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Aangezien hier genoeg ervaring met WHS zit ;) wilde ik jullie eens iets voor leggen. Zelf wil ik ook eens met WHS gaan spelen, met name voor backup, film/muziek sharing en download (RAR+PAR, etc). Nu heb ik een WHS licentie liggen en de volgende hardware wilde ik gaan gebruiken, omdat ik het toch nog heb liggen en anders stof ligt te happen.

AMD Athlon MP 2800+
GigaByte Dual Athlon MP bordje.
3GB DDR SDRAM PC2100 ecc geheugen
RIADCore BC4852 RAID5 S-ATA controller
4x WD GP 500GB HDD (waarschijnlijk uitbreiden naar 8x)

Ik snap dat dit niet de zuinigst hardware is, maar ik heb het liggen, als ik voor een paar honderd euro nieuwe spullen moet kopen daar kan ik dan ook deze hardeware nog wel even van stroom voorzien. In iedergeval acht van deze 500GB schijven in RAID5 brengt mij op een totaal van ongeveer 3,5TB. Ik weet dat WHS ook tegen ee 2TB limiet zal lopen voor een partite zoals een eindje terug in dit topic ook genoemd word, maar in principe moet je toch b.v. voor het OS een kleine partitie kunnen aanmaken en de rest als GPT partitie opnemen in de datapool van WHS. Aangezien WHS gebasseerd is op Windows Server 2003 zou dit toch moeten kunnen of vergis ik mij hier nu?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WHS maakt zelf een 20Gb partitie aan en de rest kun je inderdaad in de datapool kwijt, ik heb zelf 6Tb waarvan 20G als systeempartitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ach, het kan altijd nog gekker: http://www.brianfrost.com/mce/homeserver/home.htm

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds een paar weken ook een WHS.
Nu is me vanmorgen de primaire harddisk (1 TB) gecrashed.
De schijf wordt ook niet meer herkend in de BIOS en ik zal dus gebruik moeten gaan maken van de garantie (is pas 3 weken oud).

Maar hoe zit 't nu met de data. Ik snap dat ik de data van de 1 TB schijf kwijt ben, maar wat gebeurt er nu met de data op de 2e schijf (640GB)?
Als ik de 1 TB vervang en hier weer WHS op installeer, wordt dan de 2e automatisch herkend als WHS-disk en toegevoegd aan de pool?

Ik heb geen idee hoe 't werkt, dus jullie hulp is erg welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ja, na wat verder zoeken ben ik een paar fora tegen gekomen waar men spreekt over 12TB en zelfs meer, dus dat hoeft geen probleem te zijn.

linkjes: http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1370713 en http://social.microsoft.c...b1-4fc0-872b-bc8e3b2609f0

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een probleem met het kopieren van bestanden. Ik kan om een of andere reden geen executables kopieren naar de desktop (.exe .bat bestanden). Ik krijg dan de melding "an error ocurred while copying".
Ik merk ook dat het downloaden via IE van executables niet lukt. Het zal wel een of andere security setting zijn maar weet niet waar ik het moet zoeken.

n.b. ik gebruik powerpack beta 3.

Alle hulp is zeer welkom

Groeten,
Arnold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
_Dune_ schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 04:29:
Aangezien hier genoeg ervaring met WHS zit ;) wilde ik jullie eens iets voor leggen. Zelf wil ik ook eens met WHS gaan spelen, met name voor backup, film/muziek sharing en download (RAR+PAR, etc). Nu heb ik een WHS licentie liggen en de volgende hardware wilde ik gaan gebruiken, omdat ik het toch nog heb liggen en anders stof ligt te happen.

AMD Athlon MP 2800+
GigaByte Dual Athlon MP bordje.
3GB DDR SDRAM PC2100 ecc geheugen
RIADCore BC4852 RAID5 S-ATA controller
4x WD GP 500GB HDD (waarschijnlijk uitbreiden naar 8x)

Ik snap dat dit niet de zuinigst hardware is, maar ik heb het liggen, als ik voor een paar honderd euro nieuwe spullen moet kopen daar kan ik dan ook deze hardeware nog wel even van stroom voorzien. In iedergeval acht van deze 500GB schijven in RAID5 brengt mij op een totaal van ongeveer 3,5TB. Ik weet dat WHS ook tegen ee 2TB limiet zal lopen voor een partite zoals een eindje terug in dit topic ook genoemd word, maar in principe moet je toch b.v. voor het OS een kleine partitie kunnen aanmaken en de rest als GPT partitie opnemen in de datapool van WHS. Aangezien WHS gebasseerd is op Windows Server 2003 zou dit toch moeten kunnen of vergis ik mij hier nu?
Nou je kunt beter 2 raid 5 arrays gaan maken want je krijgt anders hetzelfde probleem als wat ik heb :P
Je voegt als ware een disk toe ongeacht hoe deze gepartioneerd is want dat doet WHS zelf bij het toevoegen.
En bij dat opnieuw partioneren gaat het dus mis want hij maakt er dan een mbr schijf van ipv GPT waardoor je dus een max hebt van 2TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:12
Heeft iemand al een Atom/ION draaien met WHS? Ik heb een box aangeschaft van PoV CS-330-I. Ik wilde eigenlijk de laatste drivers gebruiken voor WHS, maar dat is niet zo makkelijk om te vinden.
Weet wel dat het gebaseerd is op Windows XP en 2003 (neem aan XP 64-bits dan).

Via een omweg heb ik wel de Ethernet drivers draaien, maar moet de rest nog installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

klaasbram schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 16:01:
[...]
Nou je kunt beter 2 raid 5 arrays gaan maken want je krijgt anders hetzelfde probleem als wat ik heb :P
Je voegt als ware een disk toe ongeacht hoe deze gepartioneerd is want dat doet WHS zelf bij het toevoegen.
En bij dat opnieuw partioneren gaat het dus mis want hij maakt er dan een mbr schijf van ipv GPT waardoor je dus een max hebt van 2TB.
Als je reactie op mijn eerste reactie leest en de links in mijn tweede reactie dan kun je lezen dat het totaal geen probleem mag zijn. E zijn personen die op deze manier 12TB en meer gebruiken. Waarom het bij jou fout gaat snap ik ook even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyBock
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-07 14:09
klaasbram schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:09:
Ben er vandaag achter gekomen dat WHS geen Flac en ook geen MKV ondersteund.Nou is mkv niet zo belangrijk omdat ik die toch vanaf de share pak. Maar flac indexeert hij niet als muziek en me media player ziet die bestanden dus gewoon niet staan.
De extensie wijzigen van flac naar mp3 werkt niet want dan word het nog steeds niet geïndexeerd :(
Heb al weer even wat zoek tijd op google achter de rug maar geen werkende oplossing gevonden. Alleen een suggestie waar ik zelf niet verder mee kom; Het toevoegen van .flac aan de MiME van Windows Media Connect. Alleen hoe ik dat moet doen weet ik niet.
Flac aan de praat krijgen in WHS kan lastig, zo niet onmogelijk zijn. Waarom probeer je niet eens Asset van Illustrate (makers van onder andere DBPowerAmp). Zie http://www.dbpoweramp.com/asset-upnp-dlna.htm voor een beschrijving en http://www.wegotserved.co...-asset-upnp-media-server/ voor een review.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
_Dune_ schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 22:40:
[...]

Als je reactie op mijn eerste reactie leest en de links in mijn tweede reactie dan kun je lezen dat het totaal geen probleem mag zijn. E zijn personen die op deze manier 12TB en meer gebruiken. Waarom het bij jou fout gaat snap ik ook even niet.
Maar heb je ook daar gelezen hoe ze dat hebben gemaakt. Want ik heb het over een array toevoegen die zelf groter is dan 2TB. Gewoon losse schijven die <=2TB toevoegen is ook geen probleem en je totale opslag ruimte kan de 2TB makkelijk overschrijden. Mijn punt is dus als je het geheel in RAID 5 wil hebben dan je dan rekening moet houden dat je array's maakt die de 2TB niet voorbij gaan. En deze kun je dan toevoegen via je WHS console.

Probeer het anders zelf eens uit dmv toevegen van een array die groter is dan 2TB en kijk daarna maar eens in Disk Management wat er met je hdd ruimte en partionering is gebeurd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Laatst online: 16-09 10:15
Een andere optie wat ik van plan was indien ik een raid 5 aray zou gaan gebruiken was als volgt:
1. Maak Raid 5 array van max size (groter dan 2TB).
2. Splits deze in logical partitions van minder dan 2 TB.
3. In server manager worden deze toch allemaal in 1 storagepool gegooid, dus je hebt toch niet meerdere drive letters.

[ Voor 4% gewijzigd door punisher007 op 31-08-2009 07:35 ]

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Gaat niet werken.
Want je voegt een Disk toe en geen partities. Dat heb ik namelijk ook al geprobeerd. Om me 2.7TB array (gpt disk) zo te partioneren dat je 1 2TB partitie had en 1 van 700GB maar geen succes omdat hij de hele disk zelf gaat partioneren met die limiet van 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Je begrijpt me denk ik verkeerd. Op hardware niveau maak je een raid array met alle disken en eveneens op hardware niveau maak je 2 logische disken binnen dat array. Volgens mij staat dat verder helemaal los van windows home server. De vereiste is natuurlijk wel dat je een raid controller hebt waarbij je dit op hardware niveau kan realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
@ Flybock ik heb Flac aan de praat gekregen met de beta versie 1.9.9 want de 1.1 versie gaf problemen met me Denon (bekend op het forum). Tot nu toe werkt het in ieder geval goed.
Straks nog wat meer spelen met de indeling van de muziek om het voor mij overzichtelijk te houden.

@punischer007 dat van die logical drives in je Raid kaart had ik inderdaad zo niet begrepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 19:56:
Heeft iemand al een Atom/ION draaien met WHS? Ik heb een box aangeschaft van PoV CS-330-I. Ik wilde eigenlijk de laatste drivers gebruiken voor WHS, maar dat is niet zo makkelijk om te vinden.
Weet wel dat het gebaseerd is op Windows XP en 2003 (neem aan XP 64-bits dan).

Via een omweg heb ik wel de Ethernet drivers draaien, maar moet de rest nog installeren.
Eerst zoeken naar WHS driver (zeldzaam :p), dan zoek je 2003 driver en als je die niet vindt neem je maar de 2000 driver. Als je al die dingen niet hebt kan je nog altijd de xp driver proberen maar het stopt meestal bij de win2000 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:39:
[...]

Eerst zoeken naar WHS driver (zeldzaam :p), dan zoek je 2003 driver en als je die niet vindt neem je maar de 2000 driver. Als je al die dingen niet hebt kan je nog altijd de xp driver proberen maar het stopt meestal bij de win2000 versie.
Ok, thanks.
Ik heb nu de XP driver voor het netwerk draaiende. Tot nu is dat voldoende. Behalve als deze ook als muziekspeler gebruikt gaat worden, maar dat zien we dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Arunia schreef op woensdag 02 september 2009 @ 10:30:
[...]

Ok, thanks.
Ik heb nu de XP driver voor het netwerk draaiende. Tot nu is dat voldoende. Behalve als deze ook als muziekspeler gebruikt gaat worden, maar dat zien we dan wel weer.
Hoi ,

ik heb precies dezelfde setup. Wat ik heb gedaan ten einde raad zijn de officiele ion drivers van Nvidia gedownload voor windows xp en nu werkt het. Heb alleen problemen met de SMBUS driver die bij mij blijft crashen. DAar heb ik zelf nog geen oplossing voor

offtopic:
Ik zou nog voor je testen of 1080p werkte met transcoden en dat is jammelijker mislukt maar buiten dat puntje om ben ik zeer tevreden. Wat is het stroomverbruik van jou systeem? van mij ligt het standaard op 46

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers ik heb wat met wachtwoorden.ben alle wachtwoorden kwijt waaronder die ook van tweakers.
Gelukkig is dat gauw opgelost met een nieuw account
Maar nu het echte probleem ik ben mijn wachtwoord vergeten van whs aaarghhhhhh.Gelukkig kan ik nogwel inloggen via de pc maar als mijn pc chrased ben ik de sjaak.Hoe /waar kan ik mijn wwachtwoord weer vinden op mijn whs server???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Bij het inloggen kun je toch een hint krijgen?
Of heb je die niet ingevuld >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

als je WHS opnieuw installeert over de bestaande versie heen, blijven dan je shared folders in takt? Dan is dat een goede optie.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Werken de normale recovery tools niet dan ? Het is toch gewoon Windows (Small Business) Server 2003. Hiren's Bootcd op 9down ofzo downloaden en je hebt de tools.

Verder snap ik niet helemaal waar je nu wel nog je password hebt, maar ik denk dat je hier eens kan kijken http://www.nirsoft.net

[ Voor 29% gewijzigd door punisher007 op 05-09-2009 05:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik bedoel het inlog woord je start je whs op en dan moet je je wachtwoord ingegen om op je whs te komen dit staat al ingevuld bij mij dus 1 keer enter en ik zit op de whs maaar door een blunder van mij had ik perongeluk mijn acount op de pc waarmee ik inlog op de whs veranderd waardoor dat automatisch ingevulde wachtwoord op de whs weg was.ik heb mijn acount op de xp pc weer geactiveerd en gelukkig was het wachtwoord voor de whs er ook weer.ik zal starks moet eerst werken ens even die link goed door ijken hopelijk heb ik er wat aan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

punisher007 bedankt dat was precies wat ik nodig had.Met asteriks logger kan ik precies zien wat het inlognaam was 1000x dank!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Graag gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Kun je met een PC waar Windows Home Server op staat eigenlijk ook TV programma's opnemen als je een TV kaart in die PC hebt zitten? Ik heb nu een PC staan met Server 2003 er op, maar daar kan ik niet goed mee opnemen (geen goede software voor te vinden)

Ik kan natuurlijk ook MCE installeren, maar WHS is voor mijn andere taken wel erg geschikt volgens mij dus waarom niet kijken of ik ook TV er mee kan opnemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Windows Home Server draait ook een (aangepaste) Small Business Server 2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb nu net sharepoint geinstalleerd, maar ik heb geen idee hoe en waar ik mijn persoonlijke Windows Home Server site kan aanmaken. Ik weet dat je iets moet doen met Remote access, en daarbij kun je een url bij homeserver.com krijgen oid. Maar daar kan ik niets over vinden.
Ik dacht dat dit standaard bij de installatie gevraagd werd, maar dat is niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
@Arunia: Bedoel je dat je de site via een andere URL wil benaderen? Dus in plaats van http://SERVER wil je http://user.homeserver.com kunnen gebruiken.
In dat geval, ga naar Central Administration, tab Operations, en daar is een item Alternate Access Mappings. Triviaal is het niet, maar er moet uit te komen zijn.

Wat ik overigens niet weet, is of Sharepoint naast de reguliere WHS site kan draaien. In ieder geval lukt het wel als je een alternatieve poort opgeeft, en de firewall daarop aanpast, plus eventueel de port forwarding van je router.

[ Voor 3% gewijzigd door Free rider op 09-09-2009 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ontzettend bedankt!
Ik ga er meteen naar kijken.
Ook maar eens kijken hoe ik zo'n url kan krijgen, maar dat komt goed.

Sharepoint kan volgens de pdf welke ik volg ook naast de home site gebruikt worden als ik het goed begrijp, maar dat ga ik ook nog uitzoeken.

Ik heb nog iets wat ik niet kan vinden.
Er zijn een aantal vooraf aangemaakte mappen in de shared folders welke ik eigenlijk niet wil zien.
Is het mogelijk om ze niet zichtbaar te maken of gewoon te verwijderen? Ik heb de rechten uit gezet. In de console kan ik ze niet verwijderen.
Het gaat bijvoorbeeld om Recorded TV. Het is 1 map, maar toch vervelend om tegen aan te kijken. Heb er ook geen nut bij :P
Als ik em nu had kunnen hernoemen, dan was ik klaar geweest.

[ Voor 47% gewijzigd door Arunia op 09-09-2009 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Je zou eventueel ook nog met host headers kunnen werken als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik zit momenteel met een plannetje in mijn hoofd, om een storage-bak te gaan maken (freenas oid), zodat ik daar een mooie grote raid array kan maken, en vanuit daar schijven aan kan maken voor mijn WHS, HT-PC en werkstation.

Nu zit ik alleen met het volgende, kan WHS met een iSCSI schijf werken als data-pool? Heb al even gezocht op google, maar ik vind alleen (negatieve) berichten uit 2007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb ook mijn url aan kunnen maken. Het gaat er dus om dat je remote access inschakelt.
Ik krijg alleen bij details een kruisje bij Verifying if remote access is available through the internet.
Nu boeit me dat niet, dus dat scheelt.
Ik kan nu in ieder geval verder met Sharepoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
Arunia schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:59:
Ik heb ook mijn url aan kunnen maken. Het gaat er dus om dat je remote access inschakelt.
Ik krijg alleen bij details een kruisje bij Verifying if remote access is available through the internet.
Nu boeit me dat niet, dus dat scheelt.
Ik kan nu in ieder geval verder met Sharepoint.
Kwestie van handmatig router instellen. Poort 443, 4125, 80 open zetten. Dan ziet ie vanzelf dat je toegankelijk bent van buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 09:19
Ik heb een vraag over het herinstalleren van WHS. Ik wil graag mijn primaire schijf gaan vervangen, en ik heb begrepen dat ik dat het beste kan gaan doen door WHS van de installatie cd te booten, en dan te kiezen voor een upgrade. Booten van CD lukt me niet mdat ik geen DVD speler meer heb liggen met een PATA aansluiting, en alle SATA aansluitingen in gebruik zijn. Ik heb het dus geprobeerd vanaf een USB stick. Het starten is dan geen probleem. Ik zie ook al de schijven tijdens de installatie voorbijkomen. Zodra ik echter de keus zou moeten krijgen voor een upgrade of een nieuwe installatie, staat er alleen de optie van nieuwe installatie. :'(
Ik ben benieuwd of dit een bekend probleem is, en hoe ik nu verder moet ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Heb je al een full disk copy geprobeerd met bv een tool zoals norton ghost?
Ik weet alleen niet of WHS begint te mauwen over een grotere primaire schijf en dat daarmee zijn drive extender begint te flippen.

Als dat het geval is; kun je ook nog een 1:1 copy maken met ghost maar dan benut je niet de ruimte van je nieuwere disk maar wel de snelheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
pawek schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 00:19:
Ik heb een vraag over het herinstalleren van WHS. Ik wil graag mijn primaire schijf gaan vervangen, en ik heb begrepen dat ik dat het beste kan gaan doen door WHS van de installatie cd te booten, en dan te kiezen voor een upgrade. Booten van CD lukt me niet mdat ik geen DVD speler meer heb liggen met een PATA aansluiting, en alle SATA aansluitingen in gebruik zijn. Ik heb het dus geprobeerd vanaf een USB stick. Het starten is dan geen probleem. Ik zie ook al de schijven tijdens de installatie voorbijkomen. Zodra ik echter de keus zou moeten krijgen voor een upgrade of een nieuwe installatie, staat er alleen de optie van nieuwe installatie. :'(
Ik ben benieuwd of dit een bekend probleem is, en hoe ik nu verder moet ? :?
Ik meen me te herinneren dat het veel makkelijker kan:

Volgens mij kun je het beste al je overige schijven loskoppelen (waardoor je dus makkelijk je dvd-speler kunt aansluiten) en dan pas een her-installatie doen. Na de her-install sluit je al je data schijven weer aan en gaat WHS opnieuw alles indexeren en alles weer op orde brengen.

Kijk anders even op het forum op WGS, ik dacht zelfs dat er een WIKI voor was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawek
Ferret schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:34:
[...]

Ik meen me te herinneren dat het veel makkelijker kan:

Volgens mij kun je het beste al je overige schijven loskoppelen (waardoor je dus makkelijk je dvd-speler kunt aansluiten) en dan pas een her-installatie doen. Na de her-install sluit je al je data schijven weer aan en gaat WHS opnieuw alles indexeren en alles weer op orde brengen.

Kijk anders even op het forum op WGS, ik dacht zelfs dat er een WIKI voor was.
Ik heb diezelfde oplossing inmiddels inderdaad ook ergens anders gelezen. Waarschijnlijk was dat inderdaad op het forum van WGS, kan het alleen ff niet zo snel terugvinden nu.
Ik ga het vanavond in ieder geval op die manier proberen. Voor de zekerheid heb ik duplication maar vast aangezet voor alle shares, kan ik in ieder geval niets kwijtraken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
stijnos1991 schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:36:
[...]

Kwestie van handmatig router instellen. Poort 443, 4125, 80 open zetten. Dan ziet ie vanzelf dat je toegankelijk bent van buiten.
Dat is nu allemaal goed gegaan. Overigens middels UPnP geeft hij aan dat het goed gaat, maar remote control werkt helemaal niet.
Terwijl er wel 4x een groen vinkje staat bij details.
Hij laat de basis pagina zien, maar niet via https. Daarna klik je op login en dan krijg je een foutmelding.

Sharepoint werkt ook, maar dat staat los van WHS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawek
Ik heb WHS geïnstalleerd op een nieuwe disk. Nadat de installatieprocedure klaar was heb ik de 2 andere schijven toegevoegd. Nu zie ik ze in de console staan als "not added" schijven. Dat lijkt me niet goed. Zodra ik de schijven toe wil voegen krijg ik de waarschuwing dat de schijven geformateerd zullen gaan worden.
Blijkbaar is dit dus toch niet de manier om een home server te voorzien van een nieuwe primaire schijf :X
Of heeft iemand nog een goede tip voor me :?

• Arunia
Ik heb zelf toendertijd gewoon de installatie eroverheen gegooid. Volgens mij doet hij altijd een nieuwe installatie en pakt hij daaruit meteen de schijven mee.
Ik had dan wel voor de zekerheid een backup op mijn vaste pc.

• Ferret
pawek schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 23:32:
Ik heb WHS geïnstalleerd op een nieuwe disk. Nadat de installatieprocedure klaar was heb ik de 2 andere schijven toegevoegd. Nu zie ik ze in de console staan als "not added" schijven. Dat lijkt me niet goed. Zodra ik de schijven toe wil voegen krijg ik de waarschuwing dat de schijven geformateerd zullen gaan worden.
Blijkbaar is dit dus toch niet de manier om een home server te voorzien van een nieuwe primaire schijf :X
Of heeft iemand nog een goede tip voor me :?
Misschien heb je hier wat aan: http://forum.wegotserved....&st=0&p=34835&#entry34835

Edit/ Of deze: http://wiki.wegotserved.c...and_Backups_to_New_System

[ Voor 6% gewijzigd door Ferret op 16-09-2009 11:50 ]

• Arunia
WHS komt steeds verder bovenaan mijn lijstje met favo software te staan.
Zoals jullie hebben kunnen lezen heb ik Sharepoint geinstalleerd. Tijdens mijn zoektoch hoe ik accounts aan kon maken ben ik erachter gekomen dat dit via Active Directory gaat of via WHS z'n eigen accounts.
Daarnaast ben ik erachter gekomen dat WHS ook via remote access mappen kan delen.
Problem solved. Verwijder binnenkort Sharepoint en deel de foto's wel via WHS zelf. Werkt goed.
Heb ook uitgevonden dat er nog een poort open moet op de Router om Remote desktop aan te zetten.
Poort 3389.

De foutmelding die ik kreeg wanneer ik via mijn url in wilde loggen kwam omdat ik 442 ipv 443 open had. >_<

Voor de mensen waarbij de poorten gesloten zijn door de ISP, kun je daar ook omheen:
http://mswhs.com/category/remotely/

Even scrollen, maar je komt nog meer interessante dingen tegen.

• Arunia
We zijn een maand terug op vakantie geweest en kregen daar het idee om ook de foto's van ons te delen met de rest daar en andersom.
Ik wilde nu accounts aan maken en rechten instellen.
Wat ik eigenlijk wilde is een map waar iedereen in kan, maar daaronder nog een aantal mappen waar per account iemand in kan schrijven.
Dus "Cruise" waar iedereen in kan kijken, daaronder een map per persoon die er was zodat ze zelf iets kunnen plaatsen, maar anderen niet kunnen verwijderen.
Ik ga het nu testen door met Advanced Admin op mijn server gewoon handmatig in die map de rechten uit te delen.
Ik heb al bij de andere shared folders gekeken, maar kwam er geen wijs uit.
Heb het idee dat die rare codes staan voor de verschillende typen rechten en dat daar gebruikers aan worden gekoppelt.

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:35
Ik heb een probleempje ik kan niks wijzigen in mijn map downloads ik krijg dan de volgende melding:

U dient door BUILTIN\administrator gemachtigd te worden....

In andere mappen kan ik wel gewoon wijzigen. Ik kom er niet echt uit..

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:35

Winkiller

De Mopperpot

Misschien leuk om ff te lezen, (Microsoft semi-bevestigt WHS update).

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
Winkiller958 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 12:03:
Misschien leuk om ff te lezen, (Microsoft semi-bevestigt WHS update).
He je bent me net voor :P

Maarja, het wordt waarschijnlijk wel een hele nieuwe versie... Kan ik de aanschaf van mij Home Server weer uitstellen.... :|

Maarja, het duurt nog 2 maanden voordat het officieel wordt aangekondigd. Zou het dan direct beschikbaar zijn? Komt er ook een update upgrade versie vanaf WHS 2003?

[ Voor 15% gewijzigd door Stefanovic45 op 24-09-2009 12:57 ]

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
StefanvanGelder schreef op donderdag 24 september 2009 @ 12:27:
[...]

He je bent me net voor :P

Maarja, het wordt waarschijnlijk wel een hele nieuwe versie... Kan ik de aanschaf van mij Home Server weer uitstellen.... :|

Maarja, het duurt nog 2 maanden voordat het officieel wordt aangekondigd. Zou het dan direct beschikbaar zijn? Komt er ook een update versie vanaf WHS 2003?
Laten we het hopen...enneh..laat ze hem dan gelijk voorzien van DVB-C Tuners met CI+ slot :-) zodat we ook gewoon onze digitale (en HD) zenders kunnen opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Len schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 17:16:
[...]

Ik gebruik hier sabnzbd voor op een server van mij, volgens mij gaat dit ook wel op een WHS werken. Gewoon als service op laten starten. En een share maken waar dir programma kijkt naar de nzb's. Als er in een directory die dit programma monitort een nzb komt dan laat het die in en begint met downloaden / parren / unrarren.
ik gebruik dit programma nu ook maar ik heb 1 probleem

het werkt perfect totdat de server om een of andere reden wordt ge reboot daarna begint hij te zeuren dat de pport bezet is 8080 bijv en als ik die dan verander naar 8081 dan werkt weer alles totdat de volgende reboot

wat doe ik nu verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat je niet kijkt wat er mogelijk nog meer op die poort hangt? :)
Als je die foutmelding krijgt, dan kun je op de server console (via een commandprompt) met
 netstat -anbo |findstr 8080
de PID achterhalen van het proces wat die poort bezet houdt, en met
tasklist /fi "PID eq <pidnummer>"
zien welk proces/executable het is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alt-92 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 11:06:
[...]

Dat je niet kijkt wat er mogelijk nog meer op die poort hangt? :)
Als je die foutmelding krijgt, dan kun je op de server console (via een commandprompt) met
 netstat -anbo |findstr 8080
de PID achterhalen van het proces wat die poort bezet houdt, en met
tasklist /fi "PID eq <pidnummer>"
zien welk proces/executable het is.
ja dat kan ik nog volgen maar het vreemde is

als ik het programma start zet ik hem op bijv poort 8080 dan werkt het allemaal na de reboot wil die die poort niet meer
zet ik het programma om dat hij poort 8081 gebruikt dan werkt het weer
bij de volgende reboot werkt 8080 niet meer en 8081 ook niet meer moet hij naar 8082 enz enz enz ik zit nu al op poort 8085 geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
TheVMaster schreef op donderdag 24 september 2009 @ 12:44:
[...]

Laten we het hopen...enneh..laat ze hem dan gelijk voorzien van DVB-C Tuners met CI+ slot :-) zodat we ook gewoon onze digitale (en HD) zenders kunnen opnemen.
En dat gaat dus niet gebeuren, never.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
eXisTa schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 14:05:
[...]

En dat gaat dus niet gebeuren, never.
Met welke argumenten? Ik bedoel....het argument je kunt dan iets opnemen om het te verspreiden is natuurlijk KUL...ik kan het ook op een dvd recorder opnemen en eventueel op dvd branden en het dan rippen en verspreiden...pff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Technisch is het wel haalbaar hoor, alleen verdomt men om de licenties hiervoor te verlenen vanuit de media industrie.
En zonder licensed use kan/mag MS die functionaliteit niet verkopen, krijg je weer schadeclaims en rechtszaken van enzo...

[ Voor 34% gewijzigd door alt-92 op 25-09-2009 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
alt-92 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 15:30:
Technisch is het wel haalbaar hoor, alleen verdomt men om de licenties hiervoor te verlenen vanuit de media industrie.
En zonder licensed use kan/mag MS die functionaliteit niet verkopen, krijg je weer schadeclaims en rechtszaken van enzo...
Ik zeg niet dat het technisch niet haalbaar is, ik zeg alleen dat dat nooit gaat gebeuren.
De media-industrie gaat never nooit niet CI+ "ondersteunen" in computers.
Maar dat wil niet zeggen dat het niet "kan".

• pawek
Na wat gedoe met de inrichting van mijn server heb ik hem weer draaien. Nu heb ik alleen een probleem dat de performance echt geweldig slecht is. Gewoon files kopieren van de server is echt ontzettend traag. Ik ben in het verleden ook wat aan het spelen geweest met de drivers, en heb het ooit goed gehad. Ik weet alleen niet meer wat de truc was. :'(
Ik heb een AMD 4850e op een Asus M3N78-EM bord, met 1,5 GB DDR2 geheugen. Achteraf niet de meest gelukkige keuze voor WHS (het bord dan) omdat er maar 3 (bruikbare) SATA connectoren opzitten.
Heeft er hier toevallig iemand de gouden tip, of draait er ook iemand WHS op dit bord ??
Ik gebruik de laatste chipset drivers van de asus site (15.45)

• pawek
Laat ik de vraag anders stellen,

op welk moederbord met AM2+ of AM3 socket werkt WHS wel goed met de Athlon 4850 cpu? Ik vermoed toch dat het probleem in de drivers van Nvidia zit, en wil dus een ander moederbord gaan kopen. Ik zit zelf te denken aan een mATX 785G bord van Asus of Gigabyte :/

• TheVMaster
eXisTa schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 16:09:
[...]

Ik zeg niet dat het technisch niet haalbaar is, ik zeg alleen dat dat nooit gaat gebeuren.
De media-industrie gaat never nooit niet CI+ "ondersteunen" in computers.
Maar dat wil niet zeggen dat het niet "kan".
Maar waarom is het in de VS dan compleet geen issue. Ze hebben daar (volgens mij) geen CI+, maar men kanwel gewoon HD streams opnemen met z'n media center. Het is dus niet de media-industrie, maar specifieker de Europese (of nog specifieker..de NL) Media-industrie.
Er moeten natuurlijk per land afspraken gemaakt worden op dit moment. Ik stel voor dat ze op Europees niveau afspraken gaan maken...en dat we dus ook gewoon HD Streams etc..kunnen opnemen en dan nog het liefst met ondersteuning van een CI+ module in de nieuwe HomeServer!

• punisher007
Ik gebruik een Sempron LE-1250 met een M3N WS (AM2+). Moet wel erbij zeggen dat ik de windows home server installatie zelf op IDE schijf heb geinstalleerd.

Geen idee of de Athlon 4850 hier goed op loopt.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

TheVMaster schreef op woensdag 30 september 2009 @ 10:22:
[...]
Maar waarom is het in de VS dan compleet geen issue. Ze hebben daar (volgens mij) geen CI+, maar men kanwel gewoon HD streams opnemen met z'n media center. Het is dus niet de media-industrie, maar specifieker de Europese (of nog specifieker..de NL) Media-industrie.
Er moeten natuurlijk per land afspraken gemaakt worden op dit moment. Ik stel voor dat ze op Europees niveau afspraken gaan maken...en dat we dus ook gewoon HD Streams etc..kunnen opnemen en dan nog het liefst met ondersteuning van een CI+ module in de nieuwe HomeServer!
En waarom niet doormiddel van een update ook in d huidige homeserver. ;)

Verder is het niet zo dat je met CI+ geen HD streams kunt opnemen, dit kan wel, alleen kan de provider bepalen wanneer het wel en wanneer het niet kan. Daarnaast kan de provider een houdbaarheidsdatum meegeven, zodat na een bepaalde tijd het opgenomen programma/film/etc vanzelf verwijderd word.
punisher007 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 10:25:
Ik gebruik een Sempron LE-1250 met een M3N WS (AM2+). Moet wel erbij zeggen dat ik de windows home server installatie zelf op IDE schijf heb geinstalleerd.

Geen idee of de Athlon 4850 hier goed op loopt.
Dit moederbordje wil ik ook gaan gebruiken, alleen zit ik nog met smart te wachten op de AMD Athlon II X4 605e (45Watt).

[ Voor 17% gewijzigd door _Dune_ op 30-09-2009 10:34 ]

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:35

Winkiller

De Mopperpot

Voor meer info over de release van WHS Power Pack 3, lees deze posting ff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Dune_ schreef op woensdag 30 september 2009 @ 10:32:
[...]

En waarom niet doormiddel van een update ook in d huidige homeserver. ;)

Verder is het niet zo dat je met CI+ geen HD streams kunt opnemen, dit kan wel, alleen kan de provider bepalen wanneer het wel en wanneer het niet kan. Daarnaast kan de provider een houdbaarheidsdatum meegeven, zodat na een bepaalde tijd het opgenomen programma/film/etc vanzelf verwijderd word.

[...]

Dit moederbordje wil ik ook gaan gebruiken, alleen zit ik nog met smart te wachten op de AMD Athlon II X4 605e (45Watt).
Waarom een Quad?, ik heb zelf een X24850 en die processor (ook 45Watt) heeft meestal niet veel te doen ondanks downloads en andere normale servertaken. Ik weet niet wat jij met je server gaat doen maar Quadcore lijkt mij wat teveel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pawek schreef op woensdag 30 september 2009 @ 10:10:
Laat ik de vraag anders stellen,

op welk moederbord met AM2+ of AM3 socket werkt WHS wel goed met de Athlon 4850 cpu? Ik vermoed toch dat het probleem in de drivers van Nvidia zit, en wil dus een ander moederbord gaan kopen. Ik zit zelf te denken aan een mATX 785G bord van Asus of Gigabyte :/
Ik zou eerst proberen de oorzaak van je probleem te vinden, heb je al eens in de eventviewer bij de systemlogs gekeken, staan daar diskproblemen tussen? Heb ik eens gehad bleek dat het om een rotte Satakabeltje ging van 1,5 Euro, daar ik 6 disks heb heeft me dat wel een hele tijd gekost eer dat ik´de oorzaak vond ik dacht eerst aan drivers daarna dat een van mijn HD kapot was, na diverse omwisselingen van HD's en nog steeds problemen op dezelfde sata poort (aan welke WHS zijn eigen nummering geeft die niet overeenkomt met de daadwerkelijke SATA poort DOH! ) viel het kwartje eindelijk...

Mocht je ervan overtuigd ´zijn dat jou Asus boardje icm met de drivers de oorzaak van je problemen is zou ik gaan voor Gigabyte, ik heb zelf ook jaren Asus gedraaid maar op mij komen die Gigabyte boardjes (zelf heb ik 2 780G boards), veel beter over qua drivers/updates voor boards etc, wat ik ook heel belangrijk vind is dat de Site van Gigabyte veel beter is als die waardeloze trage site van Asus waardoor je veel sneller vind wat je nodig hebt.

Maar ik zou eerst wat verder zoeken, kan je wat geld en installatie ergernis besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc0rpz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Ik zit met een vreemd probleem, ik krijg het niet voor elkaar om direct een monitor of tv op mijn WHS bak aan te sluiten. Dwz, aansluiten geen probleem, maar windows in beeld krijgen, niet mogelijk.

Het gaat als volgt, ik sluit mijn tv/monitor aan op hdmi/vga (hdmi via hd2400pro). Vervolgens zie ik netjes POST screen, en het windows loading gebeuren. Maar zodra het loading scherm verdwijnt, wordt alles zwart. De output stopt niet, maar alles wordt zwart. In safe mode kan ik gewoon prima de monitor gebruiken.

Via RDP is alles wel altijd bereikbaar. Zie ik ff een setting over het hoofd waarmee je headless use enforced ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Zet via RDP de output resolutie is lager.
Welke resolutie je moet pakken, als het in "safe mode" wel werkt, zou ik die resolutie pakken om te beginnen.

Werkt het dan wel, dan kan je zien tot hoever je kan gaan met deze monitor icm GPU mbt resolutie's.

[ Voor 27% gewijzigd door Yippie op 03-10-2009 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Weet je zeker dat je display drivers goed zijn. Want in safe mode worden deze niet geladen.
Als je via RDP wel scherm beeld hebt 16/ 32 bits en hogere resolutie dan is het misschien het bovengenoemde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawek
Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:37:
[...]

Ik zou eerst proberen de oorzaak van je probleem te vinden, heb je al eens in de eventviewer bij de systemlogs gekeken, staan daar diskproblemen tussen? Heb ik eens gehad bleek dat het om een rotte Satakabeltje ging van 1,5 Euro, daar ik 6 disks heb heeft me dat wel een hele tijd gekost eer dat ik´de oorzaak vond ik dacht eerst aan drivers daarna dat een van mijn HD kapot was, na diverse omwisselingen van HD's en nog steeds problemen op dezelfde sata poort (aan welke WHS zijn eigen nummering geeft die niet overeenkomt met de daadwerkelijke SATA poort DOH! ) viel het kwartje eindelijk...

Mocht je ervan overtuigd ´zijn dat jou Asus boardje icm met de drivers de oorzaak van je problemen is zou ik gaan voor Gigabyte, ik heb zelf ook jaren Asus gedraaid maar op mij komen die Gigabyte boardjes (zelf heb ik 2 780G boards), veel beter over qua drivers/updates voor boards etc, wat ik ook heel belangrijk vind is dat de Site van Gigabyte veel beter is als die waardeloze trage site van Asus waardoor je veel sneller vind wat je nodig hebt.

Maar ik zou eerst wat verder zoeken, kan je wat geld en installatie ergernis besparen.
Ik heb al een tijd zitten zoeken, en verschillende drivers geprobeerd. Tot nu toe geen succes. Alleen direct na de kale installatie leek het snel te zijn. Ik heb weinig zin om weer een nieuwe installatie te doen, en baal er ook een beetje van dat ik van de 5 sata aansluitingen op het bord ik er maar 3 kan gebruiken. Deze 3 heb ik nu al in gebruik, dus uitbreiden zit er ook niet meer in. Vandaar dat ik toch wil gaan voor een ander bord.

De site van Asus was inderdaad altijd echt een drama, maar ik heb het idee dat dat wel iets verbeterd is. Maar ook Gigabyte maakt leuke borden. Dus als me iemand een bepaald bord aan kan raden, dan hoor ik dat natuurlijk graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driftkikker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-05 13:04
Maar is een extra sata kaartje dan geen optie? :)
Pagina: 1 ... 21 ... 47 Laatste