Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Vreemd he, als dat de bedoeling van het hele WHS is :')
Nofi, maar waarom heb je het dan aangeschaft?

En over dat gedoe met backupbende,

Ik backupte met NTbackup ook altijd me shares, maar pak tegewoordig me duplication folder, anders kopieer ik dus de normale shares én de duplication, aka het dubbele. gewoon de DE folder pakken dus, lekker simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik zit nog in de trial.

Waarom zou het de bedoeling zijn dat alles verplicht is? Dan mag je mij dan toch een uitleggen.

Bij bijvoorbeeld windows visa HOME is het toch ook niet verplicht om perce het startmenu te openen of om verplicht een backup te maken of verplicht om je harddisk volledig te formatteren als je een schijf toevoegd en zo zijn er nog wel meer onderdelen die gewoon heel vreemd geregeld zijn. die smilie mag je dus wel weglaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32
Ik denk dat jij je eens moet verdiepen in het hele WHS verhaal. De "Technical Briefs" staan hier.

Met name de "Windows Home Server Technical Brief for Drive Extender" en "Windows Home Server Technical Brief for Home Computer Backup and Restore" zijn wel goed leesvoer om te begrijpen wat WHS, WHS maakt.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Ik zeg helemaal niet dat het "verplicht" is, dat maak jij ervan.

Ik zeg enkel dat het hele WHS draait om het feit dat je een universele plek heb die je de mogelijkheid geeft om backups te maken, gedeelde mappenstructuur, en een media / streaming omgeving kan maken.

Als dat niet is wat jij zoekt, dan stop je er toch mee?
En hoe precies is het vreemd dat WHS hun disk structuur op hun manier willen indelen?
Wellicht kan het niet anders, of is het om jou, als consument, te behoeden van fouten door foutive benamingen, NTFS / FAT 32 dat verkeerd staat of meer.

Ik snap de bedoeling van Microsoft in dit wel, een bedrijf kan zelf regelen hoeveel ruimte voor fouten ze geven dmv "verplichtingen" op te schuiven voor het DISK gebeuren.

En wat is dan nog meer vreemd geregeld? niks of niemand is hier verplicht het aan te schaffen, ik ga ervanuit dat je de trial gebruikt om kennis met de OS te maken, wat je dus schijnbaar niet bevalt. Dan vraag ik, wat dacht je dan wat het was? waarvoor probeer je het, en wat voor functionaliteiten zocht jij er dan in?

De smiley staat prima op zijn plaats, naast het feit dat backups helemaal niet verplicht zijn. je kan het makkelijk instellen, waarneer hij begint te zeuren dat je backups gemist heb kan je de waarschuwing uitzetten ( ignoren ) , zet je backup tijd op een tijd dat je je pc dus toch niet aanzet, en klaar?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Opzich vind ik de gedachte van het pakket juist heel goed alleen vind ik dat er gewoon vreemde beslissingen zijn gemaakt. Die backup is wel verplicht als je op een client de windows home connector software installeert en dan de client toevoegd aan de windows ben je wel verplicht om die toe te voegen. Het is natuurlijk een beetje raar om te zeggen dat je het product maar links moet laten liggen. kort gezegt: Het idee wat er achter zit is gewoon super goed en bevalt me maar sommige beslissingen vind ik gewoon erg raar.

Onderdelen die me wel goed bevallen:
-De remote web interface en dan met name de shared folders.
-de simpele manier van beheren en het overzicht goed behouden
-goedkoop

onderdelen die me tegenvallen:
-Je kan geen mappen beschikbaar maken op de webinterface die op een andere server/pc staan
-je bent verplicht om je schijf te formatteren wat het migreren van je data erg lastig maakt (je moet je data tijdelijk ergens anders neerzetten).
-bepaalde instellingen die afgedwongen worden terwijl ze niet noodzakelijk zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Avvd op 23-04-2009 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Realiseer je wel dat WHS eigenlijk als kant & klare oplossing geleverd wordt, en dat er dan losse OEM's verkrijgbaar zijn. dus denk niet dat er al te veel over nagedacht is over het feit dat wellicht sommige al een server of iets in die trend hebben staan waar ze veel data op hebben staan die ze lokaal beschikbaar willen maken :) en de ergernis lijkt me vrij beperkt, je moet het eenmalig doen en dan is het klaar :)

En over dat je mappenprobleem, Microsoft ziet WHS als hún oplossing, een centrale plek voor je mappen & bestanden. Wat je altijd kan doen is Wakeup on lan oid installeren, je pc'tje wakkerschudden, en zo bij je mappen komen? of wellicht zijn er wel programma'tjes voor aanwezig op www.wegotserved.co.uk , de community site voor WHS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 09:43:
[...]
Mijn indruk van WHS is dat WHS nogal een rommeltje maakt van de files op de diverse HD's, Ik heb complete directory trees gezien met alleen een plaatje op het diepste punt in de tree, terwijl er genoeg plaats was op een andere HD waarbij de tree bijna compleet vol was. Iets soortgelijks heb ik ook gezien dat er op een bepaald moment een compleet nieuwe tree wordt aangemaakt waar je dan je laatste veranderingen kan vinden (met op het diepste punt files van een paar KB), terwijl andere schijven nog niet vol zijn. Tevens directories die compleet lijken te zijn maar waar enkele files op een andere schijf in een gelijke tree zijn te vinden. Bij mijn kopieer acties heb ik steeds compleet de tree overschreven met de inhoud van de shared directories, omdat ik destijds niet veel uitvoerde op de WHS schijven neem ik aan dat alle data compleet was gedupliceerd en er geen oudere files op een of andere share zijn blijven staan. Met zoveel data +/-3 TB is het ondoenlijk om alle data te checken.
Ik begrijp je probleem niet zo...
Het verdelen van de data over meerdere schijven (soort van software-RAID, maar dan bovenop NTFS) en een bewuste keuze van Microsoft waar ik persoonlijk juist blij mee ben. Het biedt vergelijkbare zekerheid met die van hardware-RAID (helemaal voor thuisgebruikers), met nog een paar voordelen:
  • Geen (relatief) dure RAID controllers nodig
  • Je kunt zelf aangeven welke shares die veiligheid nodig hebben, en voor welke shares dat verspilling van diskruimte is.
  • Bij problemen kun je de disken in een andere PC prikken, en de bestanden nog gewoon benaderen, zoals je gemerkt hebt.
Voor jouw situatie heeft het je ook nauwelijks extra (tijd/inspanning) gekost: Je had toch alle data van alle schijven over moeten pompen, dus wat maakt het uit of het diep in directory-bomen ligt of niet? Je kopieert het toch allemaal met 1 en hetzelfde commando (per disk)?
Dat je bang bent dat oudere data nieuwere data overschrijft, had je simpel kunnen voorkomen door in je kopieer-commando de opdracht mee te geven dat alleen oudere data overschreven mag worden...
Ik vind wel dat microsoft het me erg moeilijk heeft gemaakt, wat ze hadden moeten doen is op elke schijf een configuratiefile schrijven die dan zou worden herkend bij een nieuwe installatie waardoor het geen week hoef te duren eerdat ik mijn systeem weer terug heb.
Als ik het me goed herinner had jij een nogal uitzonderlijke situatie. In 99 van de 100 gevallen dat je SYS partitie of primaire disk problemen heeft, kun je die gewoon re-installen met behoud van je data op de data-disks. Daar hoeft dus niets voor omgeprikt of gekopieerd te worden. In 99 van de 100 gevallen gaat het dus precies zoals jij zou willen dat Microsoft het geregeld had. De vraag is dus eerder: Waarom lukte dat bij jou niet? Als je daar achter gekomen was, had je wellicht een bug fix of improvement request bij Microsoft in kunnen dienen... Al vraag ik me af of ze veel moeite (complete redesign van de storage architectuur & engine) zouden doen voor iets dat zo zelden voorkomt, en wat (met wat tijd & inspanning van de eind-gebruiker) ook nu al omheen gewerkt kan worden.
Wat tevens vreemd was dat toen ik alleen mijn systeemschijf erin had gehangen een een install wilde doen, WHS plotseling wel aanbood een reinstall te doen, ik blij natuurlijk steek de rest van de schijven erbij en toen ineens was de reinstall optie verdwenen en kon ik alleen een new install doen. Zodra er meerdere schijven in het spel zijn snapt WHS het blijkbaar niet meer, slordig van Microsoft.
Weer erg kort door de bocht hoor. Omdat in jouw ene, toch al erg uitzonderlijke, geval iets mis gegaan is nadat al veel emer misgegaan was op je WHS, is dit een slordigheidje van Microsoft?
Zodra er een nieuwe versie van WHS uitkomt ga ik eens grondig de revieuws lezen als er grondige verbeteringen zijn stap ik over, WHS1 komt op mij over als een OS wat eigenlijk nog niet klaar is en wat dus gewoon door MS wordt verwaarloosd t.b.v WHS2.
Sinds PP1 zijn de reviews over WHS1 al erg positief, als het tenminste past bij de behoefte die je hebt.
Reviews lezen voordat je een product aanschaft of "in productie" neemt is altijd een goed idee...

Ik hoop in ieder geval dat je snel over de stress & frustratie heen bent.
En dat je probleem niet veroorzaakt werd door hardware of (3rd party?) driver of software die nu ook weer geinstalleerd zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem is dat zodra je een actie zoals dit moet uitvoeren, het blijkt dat MS een rommeltje maakt van de dir trees, dat je daar normaal niets van merkt en geen problemen mee hebt snap ik ook wel maar nu...
Waarom apparte trees aanmaken met 1 plaatje van 2kb erin terwijl er op de andere schijven nog genoeg plaats in de volle trees? Dat werkt verwarrend en maakt het niet netjes opgeruimd, waardoor ik de indruk heb dat MS wat inelkaar heeft geflanst wat werkt maar wat een rommeltje is (programmeer/design zelf ook SW).

Voor jouw situatie heeft het je ook nauwelijks extra (tijd/inspanning) gekost: Je had toch alle data van alle schijven over moeten pompen Dat had ik dus helemaal niet hoeven doen als op elke schijf een config file had gestaan met de schijfconfiguratie met shares, onafhankelijk welke schijf er was gecrashed, na installatie leest WHS die configuratie in en snapt hoe het zaakje in elkaar zat. Lijkt me niet al te moeilijk en veel werk voor MS, dat had ik zeker in mijn design meegenomen om users niet dezelfde ellende te laten doorgaan zoals ik heb mogen meemaken.
De kopiercommando's an sich waren niet veel werk het was meer het feit dat je HD's moet omwisselen, nadat je de copy start windows in eenkeer vraagt of hij read only moet kopieren (terwijl je ligt te pitten), of dat een direktory niet leeg is of niet leeg krijgt terwijl die toch echt leeg is 8)7 .

Als ik het me goed herinner had jij een nogal uitzonderlijke situatie. In 99 van de 100 gevallen dat je SYS partitie of primaire disk problemen heeft, kun je die gewoon re-installen met behou
Ik vraag het me af of dat wel 99 van de 100 gevallen zijn, ik heb het idee dat WHS een probleem heeft als er meerdere schijven in het spel zijn, vandaar dat WHS geen probleem met herinstall had toen er maar 1 schijf in zat.
De vraag is dus eerder: Waarom lukte dat bij jou niet? Als je daar achter gekomen was, had je wellicht een bug fix of improvement request bij Microsoft in kunnen dienen
Bugfixen/hunten voor MS, nou vind ik dat ik al genoeg werk heb verricht dat ik eigenlijk niet zou hoeven te verrichten als MS gewoon een simpel mechanisme had ingebouwd om altijd de oude configuratie van systeem te kunnen inlezen, zoals hiervoor beschreven.

Sinds PP1 zijn de reviews over WHS1 al erg positief, als het tenminste past bij de behoefte die je hebt.
Reviews lezen voordat je een product aanschaft of "in productie" neemt is altijd een goed idee.

Ik heb reviews gelezen en die waren zeer positief, die gaan niet zo'n geval als dit behandelen (wat denk ik niet zo zeldzaam is gezien de bescrijving hoe dit op te lossen op internet), maar pas als zoiets je overkomt realiseer je je wat je in huis heb gehaald. Zelfde met die data WHS corruptiebug hoe kregen ze het voor elkaar om zoiets op de markt te zetten, gewoon afgeraffelt ik heb er geen andere woorden voor zoiets mag nooit door het testtraject komen, een server die gezellig je data staat te vernaggelen 8)7 .

In ieder geval hoop ik dat ze wat meer sense hebben tijdens het design en testfase van WHS2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 14:16:
De vraag is dus eerder: Waarom lukte dat bij jou niet? Als je daar achter gekomen was, had je wellicht een bug fix of improvement request bij Microsoft in kunnen dienen
Bugfixen/hunten voor MS, nou vind ik dat ik al genoeg werk heb verricht dat ik eigenlijk niet zou hoeven te verrichten als MS gewoon een simpel mechanisme had ingebouwd om altijd de oude configuratie van systeem te kunnen inlezen, zoals hiervoor beschreven.
Tja... Met zo een redenatie zullen producten nooit beter/uitgebreider worden. Als je een bug/feature request indient dan zal er in een toekomstige versie rekening mee gehouden worden als er genoeg meldingen van zijn. Als je het niet doet, komt je probleem nooit bovenaan het lijstje van Microsoft terecht omdat andere mensen andere problemen wel melden. Dus dan moet je ook niet zeuren als het er niet in komt.

Edit: Er wordt niet van je gevraagd te bughunten, alleen een bug melden is al genoeg. Bugfixen doet Microsoft wel zelf. Het is geen Open Source namelijk... ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Gé Brander op 23-04-2009 16:05 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 14:16:

Het probleem is dat zodra je een actie zoals dit moet uitvoeren, het blijkt dat MS een rommeltje maakt van de dir trees, dat je daar normaal niets van merkt en geen problemen mee hebt snap ik ook wel maar nu...
Ik heb het gevoel dat mijn punt je helemaal ontgaan is:
  • Problemen waarvoor een re-install noodzakelijk is, zijn niet erg gebruikelijk.
  • In 99 van de 100 problemen waarvoor een re-install noodzakelijk is, werkt de re-install ook feilloos, zelfs voor computer-nitwits. Velen (waaronder ik, maar ook in reviews en fora) hebben al vaker reinstalls met meerdere disken uitgevoerd zonder enig probleem. (Ik experimenteerde voordat ik hem in productie nam nogal veel ;-)).
  • Jouw situatie is dus erg uitzonderlijk, want niet alleen had je een re-install nodig, zelf een re-install deed het niet meer.
  • Zelfs in jouw uitzonderlijke situatie is de data niet verloren gegaan, zo goed (robust) is het design.
  • Een deel van het extra werk dat jij in jouw uitzonderlijke situatie hebt moeten doen, is het gevolg van features die WHS juist beter & betrouwbaarder maken (zoals de duplicatie van files in shares). Mede dankzij dit soort features heb je je data nog!
Overigens had je bij 1 disk pas echt problemen gehad: Al je data had dan op de D gestaan...

En waarop jij baseerd dat WHS structureel problemen heeft met multi-disk re-installs is me een raadsel. Zoals gezegd zijn er online bergen positieve ervaringen hiermee te vinden.

De corruption-bug was inderdaad een misser van formaat, al is die ook flink gehyped. Het is al lang en breed bekend dat het bijvoorbeeld niet verstandig is om (bijvoorbeeld) je outlook .PST bestanden op een netwerk share te zetten. Bij de eerste release van WHS was dat nog gevaarlijker, maar bij de meeste producten (niet alleen die van Microsoft) is het verstandig om een ruime public beta, of de eerste service pack o.i.d. af te wachten als je gebruik echt kritisch is. Ik maak me er niet zo druk om: Ik zorg dat er geen single point of failure is. Ongeacht of het nou om WHS of professionele servers gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Blueone schreef op donderdag 23 april 2009 @ 12:31:
Opzich vind ik de gedachte van het pakket juist heel goed alleen vind ik dat er gewoon vreemde beslissingen zijn gemaakt. Die backup is wel verplicht als je op een client de windows home connector software installeert en dan de client toevoegd aan de windows ben je wel verplicht om die toe te voegen.
Niet waar, je kan de backup voor die client uitschakelen in de connector. Ik heb een oude laptop die wel de connector heeft, maar geen backups gemaakt van worden. En geen gezeur meer over backups ed. Kortom: werkt prima!
onderdelen die me tegenvallen:
-Je kan geen mappen beschikbaar maken op de webinterface die op een andere server/pc staan
Dit is inderdaad lastig om te doen. Het kan wel, maar het gaat buiten de shared folders om. Je zou eens kunnen vragen of iemand een add-in hiervoor zou willen maken (@ WGS)? daar hebben we een community voor :)
-je bent verplicht om je schijf te formatteren wat het migreren van je data erg lastig maakt (je moet je data tijdelijk ergens anders neerzetten).
Dit heeft gewoon te maken met hoe de Drive Extender werkt. En dit is ook hetzelfde als elke andere NAS waar je jouw schijf in zou stoppen.
-bepaalde instellingen die afgedwongen worden terwijl ze niet noodzakelijk zijn.
Zoals?

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
EgMaf schreef op donderdag 23 april 2009 @ 17:09:
[...] Het is al lang en breed bekend dat het bijvoorbeeld niet verstandig is om (bijvoorbeeld) je outlook .PST bestanden op een netwerk share te zetten.
Met of zonder corruption bug op WHS, of op elke andere NAS of computer met shares zou ik dit zowiezo niet doen. Als jij je mail op meerdere plekken wil openen op deze manier (want iets anders kan ik mij niet bedenken waarom je dit zou willen) dan is het vragen om problemen. 2 clients met 1 data file is zowiezo niet goed.

Als je 2 clients zou willen gebruiken op 1 data bestand dan zou ik je Axigen kunnen aanraden (er staat een wiki op WGS). dat is een kleine Exchange achtige server dat dit prima voor je zou kunnen regelen. Er zit ook webmail in. en met je eigen homeserver.com subdomain is dat prima te configgen.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Ik was vanmiddag ook nog begonnen met het installeren van de home server onderdelen op een standaard windows 2003 installatie, opzich gaat het eigenlijk best aardig en is het bijna gelukt om alle foutmeldingen te verhelpen alleen loop ik op één stukje vast. Op een gegeven moment wil hij een tweede partitie gaan aanmaken, dit gaat nog goed maar daarna geeft hij de volgende foutmelding in het logboek:

code:
1
2
3
4
5
6
7
[4/23/2009 9:31:23 PM  c2c] Creating volume Primary Volume
[4/23/2009 9:31:23 PM  c2c] Progress: 0%
[4/23/2009 9:31:24 PM  c2c] Progress: 0%
[4/23/2009 9:31:25 PM  c2c] Progress: 10%
[4/23/2009 9:31:26 PM  c2c] ERROR: creating data volume failed (0x8004244f)
[TRACE] CreateVolume : Exited (0x8004244f)
[4/23/2009 9:31:26 PM  c2c] Creating volume failed. Error 0x8004244f.

Als je gaat zoeken op google kom je bij het volgende document uit:
The Vhdmount.exe tool in Virtual Server 2005 R2 Service Pack 1 may be unable to mount all volumes on a VHD file on a Windows Server 2003-based, a Windows Server 2008-based, or a Windows Vista-based computer

Iemand nog tips om dit onderdeel te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
babyxl schreef op donderdag 23 april 2009 @ 19:00:
[...]

Met of zonder corruption bug op WHS, of op elke andere NAS of computer met shares zou ik dit zowiezo niet doen.
Dabedoelik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
[b][message=31846612,noline]
Iemand nog tips om dit onderdeel te omzeilen?
Schijf leegmaken (alle partities ar af halen dus) en dan een herinstall doen met nieuwe of oudere (lees: andere die je nu gebruikt) drivers.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Ik heb heel het os dus niet geinstalleerd maar alleen de services van windows home server. Ik wil heel dat bijbehorende besturingssysteem niet. En het gaat al best aardig alleen dat laatste stukje, alles werkt maar ik kan alleen de shared folders niet aanmaken omdat hij daar geen storage ziet. hier moet ergens een virtual disk gemount worden via vdh. Hier moet ik dus nog iets op verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Tja, daar kan ik je niet bij helpen. er staat een thread op WGS hierover. Ik denk dat je daar even moet kijken.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Blueone schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 16:54:
Ik wil heel dat bijbehorende besturingssysteem niet.
Ervanuitgaande dat je WHS legaal hebt, waarom zou je het dan op een 'andere versie' van 2003 willen installeren? Mis ik ergens iets?

[ Voor 42% gewijzigd door spone op 24-04-2009 23:43 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Blueone schreef op donderdag 23 april 2009 @ 11:23:
ik zit nog in de trial.

Waarom zou het de bedoeling zijn dat alles verplicht is? Dan mag je mij dan toch een uitleggen.

Bij bijvoorbeeld windows visa HOME is het toch ook niet verplicht om perce het startmenu te openen of om verplicht een backup te maken of verplicht om je harddisk volledig te formatteren als je een schijf toevoegd en zo zijn er nog wel meer onderdelen die gewoon heel vreemd geregeld zijn. die smilie mag je dus wel weglaten ;)
Wij zijn niet het beoogde publiek voor een WHS(-OS). Standaard huis-tuin-en-keuken gebruikers zullen dit soort waarschuwingen prettig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
spone schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 23:41:
[...]

Ervanuitgaande dat je WHS legaal hebt, waarom zou je het dan op een 'andere versie' van 2003 willen installeren? Mis ik ergens iets?
Aangezien ik de gewone 2003 ook legaal heb. Ik wil het beste van beide varianten krijgen. Home server is namelijk gebaseerd op 2003SBS die weer zijn beperkingen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Waar doe je dan moeilijk over? WHS = W2K3 !! Gebaseerd op de Small Business Edition weliswaar, maar het kan alles wat ook SBS kan.

Daarbij vind ik dat je erg moeilijk doet, wat als je straks een her-installatie wil doen?

[ Voor 26% gewijzigd door Cybergamer op 25-04-2009 15:23 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
In small business zitten niet alle features die w2k3 wel heeft. maarja nu is het ook mee om te kijken of het mogelijk is. Als dat mogelijk is moet het misschien ook wel mogelijk zijn op w2k8.

[ Voor 22% gewijzigd door Avvd op 25-04-2009 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
hmm ik had nu een paar dagen whs draaien en ik had vanmiddag de laatste updates geinstalleerd, helaas is daardoor mijn server met geen mogelijkheid meer te benaderen via rdp. Ik heb in iedergeval gecontroleerd of er geen firewall settings waren gewijzigd maar dit is ook niet het geval. Deze avond had ik de whs maar gewoon opnieuw geinstalleerd omdat er nog niet veel opstond maar het probleem komt gewoon weer terug na het installeren van de laatste updates. Heeft iemand dit al vaker meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Toevallig een minder legale kopie? Dan kan dit gebeuren ja. Een kleine tip hiervoor; installeer de advanced admin add-in. Dit staat je toe spoed repairs uit te brengen via je WHS Console.

Bovendien, kon je niet meer lokaal aanloggen?

Maar ja... dan heb je ook twee server OS over elkaar geïnstalleerd... Disaster waiting to happen.

[ Voor 14% gewijzigd door AvanCade op 27-04-2009 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:58

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Blueone schreef op maandag 27 april 2009 @ 23:38:
hmm ik had nu een paar dagen whs draaien en ik had vanmiddag de laatste updates geinstalleerd, helaas is daardoor mijn server met geen mogelijkheid meer te benaderen via rdp. Ik heb in iedergeval gecontroleerd of er geen firewall settings waren gewijzigd maar dit is ook niet het geval. Deze avond had ik de whs maar gewoon opnieuw geinstalleerd omdat er nog niet veel opstond maar het probleem komt gewoon weer terug na het installeren van de laatste updates. Heeft iemand dit al vaker meegemaakt?
Dit probleem heb ik dus ook al een tijdje. Ik heb geen idee waaraan dit kan liggen. Er is niets veranderd aan de firewallinstellingen oid. Ik was (gelukkig) nog niet begonnen aan een re-install want volgens jouw ervaring heeft dat geen zin.
Heb je ook de legale versie?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Ik zit nog in de 30 dagen activatie periode aangezien ik de server pas enkele dagen heb geinstalleerd.

Wat bedoel je hier exact mee?:
Maar ja... dan heb je ook twee server OS over elkaar geïnstalleerd... Disaster waiting to happen
Edit:
Of bedoel je hiermee soms mijn verhaaltje over WHS op 2003enterprise? Dit is namelijk een testje die ik aan het doen met op vmware, verder heb ik whs ook nog draaien op een mijn servertje.

[ Voor 28% gewijzigd door Avvd op 28-04-2009 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Ahh oke, ik dacht je had dat als je eigen WHS en niet als test.

Jouw probleem heb ik ook gehad met een illegale versie van WHS (tegenwoordig heb ik de legale) maar de oplossing kan ik niet hier neer zetten (precies weet ik hem toch niet meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
maarja ik zit nog in de activatieperiode dus dat zou nooit een probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 12:39
Zondagskindje schreef op maandag 27 april 2009 @ 23:50:
[...]

Dit probleem heb ik dus ook al een tijdje. Ik heb geen idee waaraan dit kan liggen. Er is niets veranderd aan de firewallinstellingen oid. Ik was (gelukkig) nog niet begonnen aan een re-install want volgens jouw ervaring heeft dat geen zin.
Heb je ook de legale versie?
misschien is het niet een WHS ding maar een nvidia ding. Ik had dit namelijk met me Windows XP en deze driver had ik binnen gehaald via Windows update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:58

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

InfoTracer schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 07:26:
[...]

misschien is het niet een WHS ding maar een nvidia ding. Ik had dit namelijk met me Windows XP en deze driver had ik binnen gehaald via Windows update
Dank je voor deze tip!
Als ik vanavond thuis ben, zal ik dat eens uitproberen door een oudere stuurprogramma te installen.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Ik heb inderdaad ook een nvidia chipset (nforce 430), ook eens proberen vanavond.

Edit:
Het heeft inderdaad met de drivers te maken.

[ Voor 25% gewijzigd door Avvd op 28-04-2009 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Ik kreeg vanochtend een mooie Afbeeldingslocatie: http://www.artofwar.nl/images/critical.jpg error. En waar bleek het uiteindelijk om te gaan? Internet Explorer 8 (als update), niets meer en niets minder.

Een beetje erg overdreven als je het mij vraagt vooral omdat je niet behoort te surfen op een server.

[ Voor 3% gewijzigd door AvanCade op 29-04-2009 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:43
AvanCade schreef op woensdag 29 april 2009 @ 06:51:
Ik kreeg vanochtend een mooie [afbeelding] error. En waar bleek het uiteindelijk om te gaan? Internet Explorer 8 (als update), niets meer en niets minder.

Een beetje erg overdreven als je het mij vraagt vooral omdat je niet behoort te surfen op een server.
Inderdaad..hier krijg ik ook een critical state....en hij wil IE8 installeren....vaaaag!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Nog mooier, sinds die update heb ik problemen met de Windows Media Connect service. Deze faalt keer op keer terwijl alle dependant services wel draaien.... Dus zodra ik thuis kom heb ik weer een klusje voor mij klaar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
AvanCade schreef op woensdag 29 april 2009 @ 12:27:
Nog mooier, sinds die update heb ik problemen met de Windows Media Connect service. Deze faalt keer op keer terwijl alle dependant services wel draaien.... Dus zodra ik thuis kom heb ik weer een klusje voor mij klaar staan.
Brrr...dat sucks! 'k heb ook al een tijdje problems met de Windows Media Connect Service, eigenlijk sinds ik PV Connect heb geinstalleerd. Alle nieuw gedownloade WMVHD films zijn niet meer zichtbaar, 'k kan ze via PVConnect gewoon afspelen...maar ja...die reencode ze volgens mij, dus alles wat native via Media Connect af te spelen zou moeten zijn wil je dan natuurlijk ook op die manier afspelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo WHS gebruikers,

Heb me zojuist geregistreerd en meteen al een vraag.
Mijn WHS probeer versie van 120 dagen is afgelopen en ik heb daarom een oem versie aangeschaft.
Ik draaide op een Dell P4 met 750 MB intern geh. en twee ide disks van respectievelijk 400 en 500 gig.
E.e.a. tot volle tevredenheid. Echter.... op het eind van de gebruiksperiode gaf mijn moederbord de geest.
Wil nu een nieuw systeem aanschaffenen en de nieuwe oem versie daar op zetten. Zit nu wel met het probleem dat de data op de twee ide disks niet verloren mag gaan.

Ik heb het forum doorgenomen maar heb waarschijnlijk e.e.a. gemist.

Iemand een idee hoe ik dit het beste kan oplossen.

Vr. Gr. Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Gewoon een reinstall doen (geen clean install!) en dan komt het meeste wel goed. Ik weet alleen niet hoe het zit met een compleet nieuw systeem.

Kan iemand eens controleren of je de HTTP service hebt in WHS? Ik heb deze namelijk niet en dit is waarschijnlijk het probleem van me Media Connect Service.

[ Voor 36% gewijzigd door AvanCade op 30-04-2009 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
AvanCade schreef op donderdag 30 april 2009 @ 22:36:
Gewoon een reinstall doen (geen clean install!) en dan komt het meeste wel goed. Ik weet alleen niet hoe het zit met een compleet nieuw systeem.
Mee eens (veel ervaring mee O-)
Kan iemand eens controleren of je de HTTP service hebt in WHS? Ik heb deze namelijk niet en dit is waarschijnlijk het probleem van me Media Connect Service.
Ik heb geen "HTTP service" tussen de services staan. Maar ik weet niet of je dat bedoelt...
Wel heb ik de "World Wide Web Publishing Service" (iissvcs, started, automatic) en "HTTP SSL" (lsass, started, manual) lopen.
Http://<local server name> doet het ook prima, en redirect naar de WHS logon pagina.

Hopelijk heb je hier iets aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Ik heb WHS al een tijdje lopen op een oud P3-733 en dat werkt prima voor backups.

Nu heb ik laatst een afdankertje van iemand gekregen die wat rapper is (celeron D 2,8ghz) en dit lijkt me een erg geschikt systeem om als Live-TV server te laten dienen. Hiermee wil ik TV kunnen kijken op mn WinMo telefoon. Hiervoor heb ik een WinTV USB2 gekocht en geinstalleerd. Deze werkt prima.

Het liefste zou ORB gebruiken om te streamen, omdat het simpel en goed werkt en geen gekloot met je router oplevert. Maar ondanks dat ORB mn tv-kaart herkend, gebeurt er niks als ik het systeem laat zoeken naar zenders. Inloggen op de orbsite verteld me dat de tvkaart niet werkt.

Sage TV is alleen geschikt voor PCs en sage client, en kost $90, het streamen naar aan andere PC werkt hiermee prima. De TVkaart werkt dus prima.

Heeft iemand ORB aan de praat met TVkaart onder WHS? Of een andere suggestie voor een programma? Ik heb van alles geprobeerd maar kom er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Laatst online: 14:12
Ik zou in mei een HP Proliant ML-110 gaan aanschaffen om daar WHS op te zetten en daar m'n schijven in te hangen. Echter prikkelt de nieuwe Acer Easystore mij ook wel en zit ik een beetje te dubben wat de beste keuze is.

Met de HP heb ik een goede machine maar moet WHS opnieuw geinstalleerd worden. Opzich geen probleem maar het feit dat de Acer een kwestie is van aanzetten en gaan met de spreekwoordelijke banaan is toch ook wel prettig. De Acer is weer zo'n 100 euro duurder en als ik daarvoor ga houd ik m'n OEM versie over en dat is ook weer zonde. In de Acer zit al 2 x 640 Gb en in de HP een kleine schijf van 250 Gb waar ik waarschijnlijk niks mee ga doen.

Waar zouden jullie voor gaan en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 17:42
De performance, verbruik en geluidsproductie van de Acer zal een (stuk) lager zijn. Belangrijkste is dus wat je allemaal met je WHS wilt gaan doen. Alleen als backup/file server zal de Acer vast voldoen, maar die HP zal een stuk krachtiger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Ik denk ook dat inderdaad de Acer een echte HomeServer is, die HP zal inderdaad krachtiger zijn maar eh...wat troftnom ook al zeg...ligt er een beetje aan wat je met je WHS wilt gaan doen.
Zelf zou ik overigens voor de Acer gaan... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Het belangrijkste zijn de backups maar in de toekomst wil ik gaan streamen vanaf de server dus dan kom ik toch bij de HP uit denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Ferret schreef op zondag 03 mei 2009 @ 14:55:
Het belangrijkste zijn de backups maar in de toekomst wil ik gaan streamen vanaf de server dus dan kom ik toch bij de HP uit denk ik...
Streamen als in MediaConnect of echt streamen als bv. Tversity? Beide lukt hier overigens aardig met m'n HP MediaSmart ex475 (HomeServer)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 16:29

Winkiller

De Mopperpot

Ferret schreef op zondag 03 mei 2009 @ 10:54:
Waar zouden jullie voor gaan en waarom?
Zelfbouw, je hebt immers al het WHS besturingssysteem.....ik denk als je het een beetje uitkient met de pricewatch hier je voor 150 euri's wel een mainboard + dualcore proc + 2gb dchannel mem kan aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Buiten dat. Zelfbouw heeft ook de mogenlijkheid om je WHS evt. op een monitor aan te sluiten voor troubleshooting ed.

Daarbij zou ik voor streaming toch wel een dual-core nemen. En je bent evt. klaar voor Vail, als je wil upgraden volgend jaar.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Met Vail bedoel je WHS v2.0? Die wordt toch alleen 64 bits? Dan moet ik dus eigenlijk wachten en een machine uitzoeken met een x64 processor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Ferret schreef op maandag 04 mei 2009 @ 13:23:
Met Vail bedoel je WHS v2.0? Die wordt toch alleen 64 bits? Dan moet ik dus eigenlijk wachten en een machine uitzoeken met een x64 processor....
Er is nog maar heel weinig bekend van de opvolger van whs, daarbij alle moderne dual core processors zijn 64 bits en dus zal je makkelijk over kunnen gaan stappen indien Vail 64 bits zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Het wordt toch de HP want een monitor, toetsenbord en muis kunnen aansluiten is toch wel handig. Thanks voor jullie adviezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Hallo,

Ik wil dus thuis 2 servers gaan maken, een 2003 R2 en een 2008. Deze wil ik gewoon als home server, maar dan meer experementeer baar doen. Daarvoor ook niet echt de home server editie!
Ik wil de 2008 hebben draaien voor de exchange, active directory, terminial server, streaming server, VPN server (.. voor vrienden dat hun dan ook in mappen kunnen).. Ik hoop dit allemaal in 250GB te proppen.. Maar ik denk dat dat wel lukt. Aangezien de VPN naar een anderen server toegaat (de 2003 R2) De terminal server wil ik daar op laten draaien aangezien het mooier inloggen is haha. Ik denk dat de 250GB makkelijk genoeg is voor wat daar allemaal op moet komen, dit komt wel op een P4 te draaien (iemand ervaring mee?)

De 2003 R2 wil ik gaan laten draaien als apache + download + backup + file server. De apache wil ik wel laten draaien via virtueel debian (iemand ervaring mee?).. De download server gaat waarschijnlijk gewoon torrents en nieuwsgroep filetjes downloaden. Het backup systeem moet ik nog naar kijken, en hoe ik dat goed comprimeer, dat ik niet ineens 2TB aan backup heb maar 1TB, dus dat alles netjes is gecrompeerd.
En de files die wil ik laten zien via de VPN die op de 2008 draait. (ik heb 0% verstand van VPN hoe je dat maakt kwa programma's etc. Wel hoe je verbinding legt :+ ). Dit komt op een gloednieuw systeem met 8GB werkgeheugen en een AMD processor (weet nog niet precies welken..)

Zouden jullie van een van deze een home server of 2008 server voorgaan?

Bvd,
Vincent 8)

[ Voor 206% gewijzigd door DJ-Visto op 04-05-2009 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Wanneer wordt whs v2 ("vail") dan ongeveer verwacht?

Edit:
Ik zie Hier wel dat windows media center en whs gecombineerd gaan worden, dat zou helemaal mooi zijn.

[ Voor 66% gewijzigd door Avvd op 04-05-2009 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
DJ-Visto schreef op maandag 04 mei 2009 @ 16:53:
Daarvoor ook niet echt de home server editie!
Dan ben ik bang dat je helemaal verkeerd zit in dit WHS ervaringen topic....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Heren,

paar dagen geleden was me webmail ( Vpop3 WHS editie ) niet meer bereikbaar, en me shares ook niet.
Paar keer gereboot, maar niks hielp.

Heb het toen maar paar dagen laten rusten, en nu net even me server eruit gehaalt en hij boot gewoon.
Ben dus even in eventviewer gaan kijken, maar denk dat ik de boosdoener gevonden heb.

Kan er alleen helaas weinig uitmaken, heb geen flauw idee wie HDD1 is.
En al helemaal waarom?

Moet eerlijk bekennen dat het in de warme dagen was gebeurt, en de Ext HDD vrij warm aanvoelde.
ook de Case van me PC voelde vrij warm aan, de ruimte is niet geventileerd, er zit wel een casefan bij.

is het logisch dat de HDD's gefailed kunnen hebben door temperatuur?
of komt het wellicht bekend voor bij een andere WHS'er?

paar screens:

Afbeeldingslocatie: http://img17.imageshack.us/img17/2155/whsfoutmeldinghdd.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img366.imageshack.us/img366/3862/foutmeldingwhsdisk2.th.jpg

iemand ideetje wellicht? moet eigenlijk zoiezo een structureel plan maken voor koeling in deze zomer,
Toch maar even speedfan installeren en het op warme dagen in de gaten houden.

De server staat in een meterkast trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Er is een update (0.4.5 Beta) beschikbaar voor de Advanced Admin Console, zie

http://www.home-server-addins.com.

Mmmm...een update...dat valt nog te bezien, het volgende is wat de ontwikkelaar er zelf van zegt;

Unfortunately Advanced Admin Console will no longer work when IE8 is installed. I’m 99.9% sure that this is a bug in IE8 and I’ve already spent a lot of time to find a workaround to the problem. However, it seems there’s no way to make it work. I have updated the Advanced Admin Console addin to version 0.4.4 Beta. With the new version installed, the Home Server Console will no longer crash when you click on an administrative item in Advanced Admin Console. Instead, a message will be displayed when IE8 or higher is detected.

[ Voor 0% gewijzigd door Winkiller op 07-05-2009 12:05 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ik heb IE8 niet laten installeren op m'n WHS. Ik heb liever AAC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

thijszor schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:46:

Kan er alleen helaas weinig uitmaken, heb geen flauw idee wie HDD1 is.
Kun je zien in disk management of met diskpart.
En met een beetje spitwerk in de MSKB of MSDN kom je ook wel tegen hoe de vertaalslag vanuit de melding in je eventlog naar de daadwerkelijke disk gemaakt kan worden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 19:43
DJ-Visto schreef op maandag 04 mei 2009 @ 16:53:
Ik wil de 2008 hebben draaien voor de exchange, active directory, terminial server, streaming server, VPN server (.. voor vrienden dat hun dan ook in mappen kunnen).. Ik hoop dit allemaal in 250GB te proppen.. Maar ik denk dat dat wel lukt. Aangezien de VPN naar een anderen server toegaat (de 2003 R2) De terminal server wil ik daar op laten draaien aangezien het mooier inloggen is haha. Ik denk dat de 250GB makkelijk genoeg is voor wat daar allemaal op moet komen, dit komt wel op een P4 te draaien (iemand ervaring mee?)

De 2003 R2 wil ik gaan laten draaien als apache + download + backup + file server. De apache wil ik wel laten draaien via virtueel debian (iemand ervaring mee?).. De download server gaat waarschijnlijk gewoon torrents en nieuwsgroep filetjes downloaden. Het backup systeem moet ik nog naar kijken, en hoe ik dat goed comprimeer, dat ik niet ineens 2TB aan backup heb maar 1TB, dus dat alles netjes is gecrompeerd.
En de files die wil ik laten zien via de VPN die op de 2008 draait. (ik heb 0% verstand van VPN hoe je dat maakt kwa programma's etc. Wel hoe je verbinding legt :+ ). Dit komt op een gloednieuw systeem met 8GB werkgeheugen en een AMD processor (weet nog niet precies welken..)

Zouden jullie van een van deze een home server of 2008 server voorgaan?
De grote vraag lijkt me: hoeveel tijd wil je er in steken? Van de drie systemen die je noemt is Homeserver het minst arbeidsintensief.
De hele eerste paragraaf gaat prima lukken. Afhankelijk van de hoeveelheid email die je hebt lijkt 250GB me zelfs overkill. Op Exchange en je content na zou alles prima kunnen draaien op een enkele partitie van zo'n 15GB groot.
Wat ik me hierbij wel afvraag: waarom moet dit op server 2008? Als je dan toch een systeem aanschaft met zoveel geheugen en server 2008, denk dan ook eens na over Hyper-v (server 2008 standard heeft een licentie voor 1 Hyper-v client).

Zonder extra licenties kun je maar twee gebruikers tegelijk een terminal sessie aanbieden per server. Voor VPN zou je eens kunnen googlen naar een RRAS tutorial. Als je dit helemaal netjes in wilt richten is 70-291 je zoekterm.

Heel eerlijk gezegd: als ik zo'n dikke pc neer zou zetten zou daar ESXi (=gratis :P ) op gaan zodat ik zowel Homeserver als server 2008 kan installeren.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc0rpz
  • Laatst online: 23-09-2021
Hopelijk komt maandag mijn atom 330 based home servertje binnen (2GB ram, 1TB green caviar + 320GB WD3202ABYS) .

En nu is natuurlijk de vraag, wat gaan we erop zetten. Momenteel twijfel ik tussen WHS en server 2003. Maar in principe behoort alles vanaf windows 2000 tot windows 7 tot de opties. Linux is niet echt een optie want daar weet ik gewoon te weinig vanaf.

Wat ik wil doen met homeserver is het volgende:
  • Fileserver
  • Streamen naar mn PS3
  • Web server (xampp)
  • Werk schijf (alle belangrijke bestanden)
  • Backup systeem. Ik wil dat al mijn werk bestanden elke dag op de andere schijf gekopieerd worden, en het idee van een netwerk backup zie ik ook helemaal zitten. Dus bv de outlook pst files van mijn desktop, en mijn firefox profile
  • Downloaden met sabnzb en utorrent
  • Mp3 speler (winamp) (ik koppel mijn boxen gewoon direct aan het systeem zodat ik mijn desktop niet aan hoef te hebben om muziek te luisteren
  • In een later stadium wil ik er een touchscreen aan hangen (sluit dat WHS uit?), om winamp te bedienen en foto's te slideshowen etc
Al met al klinkt WHS aantrekkelijk, want ik ben geen server guru, maar wel bedreven in het algemene rechten en thuis netwerk gebeuren (zoals elke gemiddelde tweaker denk ik). De vraag is, kan ik al deze dingen met WHS, of is server 2003 een veiligere optie, of evt een ander OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Ik denk dat WHS op je lijf geschreven is!

Voor het installeren van SABnzbd en uTorrent raad ik deze handleiding aan. De rest kan vrijwel out of the box.

Alleen kan WHS niet 1 map backuppen. Je kan slechts hele systemen en bepaalde gedeeltes excluden. Het mooie is wel dat het niet elke keer een full backup is.

Edit: Wellicht kan het touchscreen gedeelte niet. Servers zijn sowieso niet bedoeld om op aan te loggen en mee te werken. Het zal waarschijnlijk wel kunnen, maar volgens mij ben je dan beter af met Windows 7.

Overigens:
want ik ben geen server guru
Dit alleen zegt mij al dat Win2k3 standaard geen veiligere keuze is (als je daarmee security bedoelde).

[ Voor 53% gewijzigd door AvanCade op 09-05-2009 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc0rpz
Hmm mja ik neig zelf best wel naar windows 7, puur omdat het zo heerlijk draait op mijn p8400 4gb laptop. Maar zal het ook lekker werken op de atom330? Ik kan natuurlijk wel het een en ander aan services ed strippen, maar toch. Gelukkig gebruik ik het niet voor het afspelen van content, alleen voor het streamen, dus het systeem moet vooral goed zijn in heel snel data op de gigabit verbinding gooien.

Het lijkt me niet zo moeilijk om die backup functionaliteit te krijgen met third party tools toch? Iemand in dit topic toevallig ervaring met windows 7 op een atom 330?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. Wel WHS op een atom 330. Daarmee haal ik ongeveer 60 MB/s over een gigabit verbinding. Dat redelijk constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc0rpz
Misschien ga ik dan wel voor windows 7, beetje rare keus, maar het schijnt goed te werken op de atom 330. Kan natuurlijk altijd nog voor het voor de hand liggende xp gaan, maar windows 7 werkt wel echt super lekker. Volgens mij valt WHS dan af omdat ik de 'server' ook direct wil bedienen, via een touchscreen oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

sc0rpz schreef op zondag 10 mei 2009 @ 11:39:
Misschien ga ik dan wel voor windows 7, beetje rare keus, maar het schijnt goed te werken op de atom 330. Kan natuurlijk altijd nog voor het voor de hand liggende xp gaan, maar windows 7 werkt wel echt super lekker. Volgens mij valt WHS dan af omdat ik de 'server' ook direct wil bedienen, via een touchscreen oid...
Ga voor Server 2008 R2, qua veiligheid is het toch makkelijk in te stellen hoor. Draai zelf Server 2008 en ik ben als server leek er ook uitgekomen. Had nog nooit met een server gewerkt maar kwam er ook uit. Het geeft je gewoon wat meer mogelijkheden qua instellingen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Hi, is er hier iemand die met Windows 7 (64 bits) 7100 werkt in combinatie met WHS (werkt prima overigens), mijn WHS meld elke keer als ik de Win7 pc opstart dat er geen anti spyware is geinstalleerd, indien ik de muis dan op de WHS console zet vervalt de melding direct en komt niet meer terug.

Vanzelfsprekend wordt Windows Defender uitgevoert op de Win7 Pc.

[ Voor 3% gewijzigd door Winkiller op 10-05-2009 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc0rpz
Tsurany schreef op zondag 10 mei 2009 @ 11:51:
[...]

Ga voor Server 2008 R2, qua veiligheid is het toch makkelijk in te stellen hoor. Draai zelf Server 2008 en ik ben als server leek er ook uitgekomen. Had nog nooit met een server gewerkt maar kwam er ook uit. Het geeft je gewoon wat meer mogelijkheden qua instellingen.
Gaat server 2008 lekker draaien op een atom 330 met 2gb ram?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

sc0rpz schreef op zondag 10 mei 2009 @ 21:15:
[...]

Gaat server 2008 lekker draaien op een atom 330 met 2gb ram?
Dit is niet het juiste topic voor vragen over Windows Server 2008, maar om je antwoord te geven, ik zou het zelf nooit doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Winkiller op 10-05-2009 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc0rpz
Winkiller958 schreef op zondag 10 mei 2009 @ 21:37:
[...]

Dit is niet het juiste topic voor vragen over Windows Server 2008, maar om je antwoord te geven, ik zou het zelf nooit doen.
Ja sorry ik drijf een beetje offtopic. Zou je toch willen toelichten waarom niet? Zijn er anderen die wel WHS zouden aanraden? Voornaamste punt is dus dat ik de server direct wil kunnen bedienen via een touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
sc0rpz schreef op maandag 11 mei 2009 @ 08:32:
[...]

Ja sorry ik drijf een beetje offtopic. Zou je toch willen toelichten waarom niet? Zijn er anderen die wel WHS zouden aanraden? Voornaamste punt is dus dat ik de server direct wil kunnen bedienen via een touchscreen.
Eh...waarom zou je in hemelsnaam een server willen bedienen via een touchscreen? 8)7
Als je je mediafiles wilt afspelen, dan doe je dat toch via een MediaCenter of ehh...een ander device (die de files weer streamt vanaf de WHS)....dat device zal ook vast wel touchscreenondersteuning hebben :+ (ik zeg Windows 7)

Maar ik zou inderdaad voor WHS gaan....zondermeer aangezien dat gewoon precies doet wat je wil zonder dat je alles handmatig moet configureren :+

[ Voor 16% gewijzigd door TheVMaster op 11-05-2009 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc0rpz
TheVMaster schreef op maandag 11 mei 2009 @ 11:41:
[...]

Eh...waarom zou je in hemelsnaam een server willen bedienen via een touchscreen? 8)7
Als je je mediafiles wilt afspelen, dan doe je dat toch via een MediaCenter of ehh...een ander device (die de files weer streamt vanaf de WHS)....dat device zal ook vast wel touchscreenondersteuning hebben :+ (ik zeg Windows 7)

Maar ik zou inderdaad voor WHS gaan....zondermeer aangezien dat gewoon precies doet wat je wil zonder dat je alles handmatig moet configureren :+
Ja het is dus niet puur een server. Ik wil em ook als mediaspeler gebruiken omdat ik anders mijn pc altijd aan moet hebben voor een muziekje. Daarnaast zou ik het het touchscreen als fotolijstje willen laten dubbelen. De vraag is dus, kan je gewoon een scherm aansluiten op WHS en inloggen als admin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Je begrijpt het concept van een server niet. Een server niet bedoeld om op te werken, die doet z'n taken op de achtergrond en stop je weg op zolder of in een meterkast of vooraadkast liefst zonder monitor. Een server dient altijd beschikbaar te zijn. Anders heeft ook geen zin om WHS te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Laatst online: 19-09 14:11

Len

Leeg

Ja dat kan gewoon. Ik heb er aal toch aardig wat software op "draaien".

iTunes, een Torrent download proggie, PS3 Media-server. Programma's om mijn MP3's te taggen en te beheren. En sinds kort Holmes, een software pakket voor een energiemonitor.

Dit staat er allemaal op omdat WHS nu de enige PC is die toch 24/7 aanstaat. Ik gebruik eigenlijk helemaal geen MS windows meer. Dus het backup deel gebruik ik niet eens meer :S Jammer maar begrijpelijk dat ze geen connector voor linux of OSX hebben ;)

Edit: Ik gebruik remotedesktop voor het bedienen van dit alles, er hangt geen monitor aan :)
Terrestrial schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:12:
Je begrijpt het concept van een server niet. Een server niet bedoeld om op te werken, die doet z'n taken op de achtergrond en stop je weg op zolder of in een meterkast of vooraadkast liefst zonder monitor. Een server dient altijd beschikbaar te zijn. Anders heeft ook geen zin om WHS te draaien.
Sorry dat ik mijn server gebruik :> De taken die sc0rpz wil doen op WHS zou toch wel mogen van de mensen die de "concept" van "server" hebben bedacht? :X :? 8)7

[ Voor 40% gewijzigd door Len op 11-05-2009 20:22 ]

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
[quote]Len schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:18:
Ja dat kan gewoon. Ik heb er aal toch aardig wat software op "draaien".

iTunes, een Torrent download proggie, PS3 Media-server. Programma's om mijn MP3's te taggen en te beheren. En sinds kort Holmes, een software pakket voor een energiemonitor.
[/quote

Hmm....mp3 tag proggie? Hoe heet 'ie?
Dit staat er allemaal op omdat WHS nu de enige PC is die toch 24/7 aanstaat. Ik gebruik eigenlijk helemaal geen MS windows meer. Dus het backup deel gebruik ik niet eens meer :S Jammer maar begrijpelijk dat ze geen connector voor linux of OSX hebben ;)
Ehh..volgens mij is er toch een connector voor OSX? (volgens mij?)
Edit: Ik gebruik remotedesktop voor het bedienen van dit alles, er hangt geen monitor aan :)

[...]

Sorry dat ik mijn server gebruik :> De taken die sc0rpz wil doen op WHS zou toch wel mogen van de mensen die de "concept" van "server" hebben bedacht? :X :? 8)7
'k moet er niet aan denken om aan mijn HP MediaSmart een monitor te hangen :+ er zit niet eens een vga aansluiting aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Hebben jullie een programmaatje, of iets wat automatisch uitpakt als je jullie rarretjes hebben gedownload (en ze ook weg gooit) als het klaar is? Of doen jullie dit handmatig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

hans_lenze schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 23:55:
[...]

De grote vraag lijkt me: hoeveel tijd wil je er in steken? Van de drie systemen die je noemt is Homeserver het minst arbeidsintensief.
De hele eerste paragraaf gaat prima lukken. Afhankelijk van de hoeveelheid email die je hebt lijkt 250GB me zelfs overkill. Op Exchange en je content na zou alles prima kunnen draaien op een enkele partitie van zo'n 15GB groot.
Wat ik me hierbij wel afvraag: waarom moet dit op server 2008? Als je dan toch een systeem aanschaft met zoveel geheugen en server 2008, denk dan ook eens na over Hyper-v (server 2008 standard heeft een licentie voor 1 Hyper-v client).

Zonder extra licenties kun je maar twee gebruikers tegelijk een terminal sessie aanbieden per server. Voor VPN zou je eens kunnen googlen naar een RRAS tutorial. Als je dit helemaal netjes in wilt richten is 70-291 je zoekterm.

Heel eerlijk gezegd: als ik zo'n dikke pc neer zou zetten zou daar ESXi (=gratis :P ) op gaan zodat ik zowel Homeserver als server 2008 kan installeren.
Ik wil er genoeg tijd in steken 1x omdat ik dan eigenlijk er bijna nooit meer wat in wil oden WUSS er op etc. En dan kunnen ze gaan werken. Achja 250GB lach hier nog (IDE) en nog een 40GB dus dan ga ik voor de 250GB :+ De grote server zeg maar gaat voor de downloads, Apache (via een debian (virtueel), file server, backup server daarvoor ook zoveel opslag en 8GB werkgeheugen :9. Hier komt de 2003 R2 op (64bit). En die licenties kunnen geen zorgen overgemaakt worden, ik ga als 13 jarige niet legaal doen. (hier mogen we niet over praten 8)7 ).. En bedankt voor die tip RRAS toturial, daar ga ik zeker naar kijken. Maar ik moet nog goed kijken of ik:

Server 1 (2008): Terminal, exchange, vpn en alles, en 2008 ziet er natuurlijk ook gelikter uit.
Server 2 (2003 R2): Downloads, file, Apache, backup
Alleen ik moet nog kijken of ik die niet file server (die dus zeg maar al het inkomende verkeer op zich neemt zodat ik geen vertraagde downloads heb ;) ) En daar moet ik dus nog 's goed naar kijken maarja de mensen die er op komen zijn vooral ik en nog een vriend (die ook VPN heeft)
Maar bedankt voor de info.En ik wil denk ik geen dualboot draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Ik denk dat dit een beetje buiten de scope van dit topic valt.

Ps. Voor unrarren/zippen van bestanden uit hele directories gebruik ik ParNRar. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

AvanCade schreef op maandag 11 mei 2009 @ 21:43:
Ik denk dat dit een beetje buiten de scope van dit topic valt.

Ps. Voor unrarren/zippen van bestanden uit hele directories gebruik ik ParNRar. Werkt prima.
Hmm, ja het komt er buiten, misschien even dan een eigen topic aanmaken, maar doet het programmaatje het ook automatisch als het gedownload is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len

Len

Leeg

TheVMaster schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:31:

Hmm....mp3 tag proggie? Hoe heet 'ie?
Tag&rename
Ehh..volgens mij is er toch een connector voor OSX? (volgens mij?)
Nee.. Helaas niet
'k moet er niet aan denken om aan mijn HP MediaSmart een monitor te hangen :+ er zit niet eens een vga aansluiting aan....
Voor mijn onboard vga bestaan geen win2003 drivers.. Dus geen directdraw en iTunes geeft dus een foutmelding bij het opstarten. Een server OS is dus niet voor alle dagelijkse dingen te gebruiken ;)

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
hehe oke..die heb ik al :+ 'k dacht dat er nog iets beters was...
[...]
Nee.. Helaas niet

[...]

Voor mijn onboard vga bestaan geen win2003 drivers.. Dus geen directdraw en iTunes geeft dus een foutmelding bij het opstarten. Een server OS is dus niet voor alle dagelijkse dingen te gebruiken ;)
Inderdaad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
DJ-Visto schreef op maandag 11 mei 2009 @ 21:59:
[...]

Hmm, ja het komt er buiten, misschien even dan een eigen topic aanmaken, maar doet het programmaatje het ook automatisch als het gedownload is?
Ja, het programma kent een watch-folder functie. Als er iets in de folder komt dan pakt hij dit uit naar de lokatie die je zelf insteld. Dit is ook met diverse variabelen in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

AvanCade schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 07:55:
[...]

Ja, het programma kent een watch-folder functie. Als er iets in de folder komt dan pakt hij dit uit naar de lokatie die je zelf insteld. Dit is ook met diverse variabelen in te stellen.
Maar als ik een download map hem zet (of partitie) en daar komt een nieuw mapje in van Flat Out 2 (en dat is CD1, CD2, CD3, CD4, CD5) in verschillende mapjes. Waar part1 part2 in staat, pakt hij die uit, en gooit hij ze er weer weg? Edit:

Vraag gestelt: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1350086

[ Voor 7% gewijzigd door DJ-Visto op 12-05-2009 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Zoals ook in het genoemd topic vermeld, ja dat kan. Alles incl subfolders e.d. Ik zou zeggen probeer het eens op je desktop/vmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:27
Even een kort vraagje, waarop ik het antwoord niet kan vinden.

Een harddisk lag een tijdje op sterven (systeemlogboek staat vol met >1000 ntfs meldingen). Tooltje gepakt van WD en die schijf was duidelijk kapot. Eruit gehaald en alles werkt weer perfect.

Wat ik niet snap is waarom WHS het dan nog presteert om gewoon "healthy" aan te geven, terwijl het toch mega-over-duidelijk is dat die harddisk absoluut niet healthy is. Het was dat die harddisk rare geluidjes begon te produceren waardoor ik met remote desktop ging kijken wat er aan de hand was. Maar de console software vond alles nog gewoon ok. Is er nergens een instelling oid dat WHS gelijk na één ntfs melding de status veranderd naar unhealthy? Dan had ik het ook iets eerder opgemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil wat gaan testen met home server. Nou heb ik in mijn bakkie hangen:

1 HD met dual boot xp pro, vista business en windows 7

1 HD leeg

1 HD leeg

De specs geven aan dat ik een primary disk moet hebben. Maar ik kan hem toch op 1 van de lege HD's gooien. Vanuit me bios kan ik dan weer wanneer nodig even van die schijf booten. Of wil ik nu wat geks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
zwahillius schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 18:37:
Even een kort vraagje, waarop ik het antwoord niet kan vinden.

Een harddisk lag een tijdje op sterven (systeemlogboek staat vol met >1000 ntfs meldingen). Tooltje gepakt van WD en die schijf was duidelijk kapot. Eruit gehaald en alles werkt weer perfect.

Wat ik niet snap is waarom WHS het dan nog presteert om gewoon "healthy" aan te geven, terwijl het toch mega-over-duidelijk is dat die harddisk absoluut niet healthy is. Het was dat die harddisk rare geluidjes begon te produceren waardoor ik met remote desktop ging kijken wat er aan de hand was. Maar de console software vond alles nog gewoon ok. Is er nergens een instelling oid dat WHS gelijk na één ntfs melding de status veranderd naar unhealthy? Dan had ik het ook iets eerder opgemerkt.
Dat is dus ook mijn angst, dat een hdd ineens kapot gaat terwijl WHS 'healty' blijft aangeven. Ik heb er gelukkig nog geen ervaring mee.
Ik weet ook niet hoe WHS de harde schijven test/bekijkt voor fitheid.
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 02:36:
Ik wil wat gaan testen met home server. Nou heb ik in mijn bakkie hangen:

1 HD met dual boot xp pro, vista business en windows 7

1 HD leeg

1 HD leeg

De specs geven aan dat ik een primary disk moet hebben. Maar ik kan hem toch op 1 van de lege HD's gooien. Vanuit me bios kan ik dan weer wanneer nodig even van die schijf booten. Of wil ik nu wat geks?
Zou op zich moeten kunnen. Al raad ik je voor de installatie van WHS aan om de dual boot disk wat je nu hebt even uit te trekken. Voor je het weet heb je alle harde schijven in een pool zitten en dan ben je alle gegevens kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 14:08

_PM

AvanCade schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 06:42:
[...]

Dat is dus ook mijn angst, dat een hdd ineens kapot gaat terwijl WHS 'healty' blijft aangeven. Ik heb er gelukkig nog geen ervaring mee.
Ik weet ook niet hoe WHS de harde schijven test/bekijkt voor fitheid.
WHS kijkt toch naar de S.M.A.R.T. status, niet? Hoe is die in het geval van jouw HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:27
Het zal toch hopelijk niet zo zijn dat de S.M.A.R.T. status het enige is waar WHS naar kijkt. S.M.A.R.T. vind ik alles behalve betrouwbaar, aangezien bij mij al redelijk wat harddisken zijn overleden maar slechts bij enkele daarvan kreeg ik van te voren een S.M.A.R.T. melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Even een ervaring delen; twee dagen terug zag ik 's morgens dat mijn PC aanstond en nogal veel herrie maakte. Ik zag dat 's nachts de backup gestart was door WHS maar dat deze op 1% stond en niet verder was gekomen.
Cancellen via de console of het icoontje in de taakbalk lukte niet dus ik heb BackupEngine.exe gekilled via taakbeheer. De ventilator van mijn PC ging meteen rustiger draaien en zag ik dat de backup mislukt was.

Een handmatige backup resulteerde in hetzelfde gedrag; verder dan 1% kwam het niet en weer moest ik via taakbeheer het proces beeindigen. Ik heb de server en mijn PC herstart en nogsmaal een handmatige backup geprobeerd met weer hetzelfde resultaat.

Omdat mijn andere PC wel was gebackupped dacht ik dat het aan de PC moest liggen en niet aan de server. Dus op de PC een chkdsk C: /F uitgevoerd en deze ontdekte (en repareerde) twee fouten. Toen voor de zekerheid een repair op de databases gedaan en daarna een Cleanup van de databases. En afgelopen nacht is de backup weer goed gegaan.

Ik weet niet wat de oplossing is geweest; het uitvoeren van de chkdsk, het repairen en cleanen van de databases of beide maar ik dacht ik zet het hier maar neer. Altijd handig wanneer het een ander overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
_PM schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 09:57:
[...]

WHS kijkt toch naar de S.M.A.R.T. status, niet? Hoe is die in het geval van jouw HD?
Deze zijn vooralsnog goed. Maar mijn ervaring met SMART is niet zo denderend. Veelal gaat de schijf eerder kapot aan bad sectors en de SMART toetsing die mijn voormalige moederborden hanteerde gaven geen foutmelding of waarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 04:25
Ik ben al een tijdje bezig een WHS samen te stellen. Helaas zijn mijn financiële middelen niet altijd toereikend. Maar dat geeft me des te meer ruimte op me te oriënteren. ;)

Ik vroeg me af of je WHS ook als accespoint voor de wifi kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:51
sc0rpz schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:01:
[...]

Ja het is dus niet puur een server. Ik wil em ook als mediaspeler gebruiken omdat ik anders mijn pc altijd aan moet hebben voor een muziekje. Daarnaast zou ik het het touchscreen als fotolijstje willen laten dubbelen. De vraag is dus, kan je gewoon een scherm aansluiten op WHS en inloggen als admin?
Jij hebt echt precies hetzelfde idee als dat ik had voor de WHS.
Ik wil namelijk ook gebruik maken van een touchscreen om zo direct muziek af te spelen via de versterker e.d.
Overigens heb ik wel een leuk programma gevonden om dit mee te gaan doen. Het lijkt op wat ze in de horeca gebruiken. Volgens mij heb ik het ergens hier terug gepost.

Als het me lukt ga ik morgen beginnen met het installeren van WHS op mijn oude NAS. Kijken of de Philips Streamium het beter gaat doen nu.
Daarnaast is het een goede mogelijkheid om te testen aangezien ik nog geen touchscreen of folie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Je kunt inderdaad een scherm hangen aan je WHS en inloggen als admin. Zorg er dan wel voor dat je huisgenoten eraf blijven en niet je data gaan verwijderen. Het is eigenlijk nooit handig om een admin account voor gewone zaken te gebruiken, maak dan een niet-admin account aan.

Of een touchscreen werkt zal afhangen van de driver ondersteuning indien nodig. Voor een voorbeeld kun je hier eens kijken.

[ Voor 42% gewijzigd door troftnom op 19-05-2009 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len

Len

Leeg

Ja, check de drivers van je touchsreen of die er ook zijn voor win2003. Ik heb bijvoorbeeld geen drivers voor mijn onboard video. Het werkt wel, maar ik heb geen directdraw. (waardoor itunes altijd met een foutmelding opstart)

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 20:37
Nou brak afgelopen week toch echt mijn klomp.

Ik kreeg na de install van IE8 en aanschaf nieuwe router ineens problemen met WHS. Weet dus niet waar het vandaan kwam maar vermoed dus 1 van deze 2 dingen, maar goed.
Te pas en te onpas was ineens WHS niet meer bereikbaar. Gewoon geen netwerk verbinding meer, dus ik denk ff een simpele reinstall te doen.
Nou kwam ik ff van een koude kermis thuis. Tijdens reinstall als ie bijna klaar is begint ie te mekkeren of dat ie geen Volume Policy kan creeeren oid. Ben foutmelding alweer vergeten.

Nou heb ik WHS op een schone schijf geinstalleerd en dacht de gegevens van mijn oude setup (2x WD Caviar Gr. 1TB) even handmatig over te zetten. Beide waren ongeveer voor 70% gevuld met data.
Groot was mijn verbazing dat ik van 1 schijf niks meer kon terug vinden. Gewoon helemaal leeg. Ook niet met recoverysoftware terug kunnen vinden. Edit: (Ook geen partities meer) Verder geeft ie ook niet aan dat ie defect is. Ik heb hem nu in de nieuwe setup gewoon weer in de storage pool gevoegd en doet het prima.

Ik had gelukkig overal goede duplicates en backups van, iig van de belangrijke dingen. En er stond nog een heleboel op de goede schijf.

Ik vind dit zo raar. Ik kon eigenlijk ook geen soortgelijke gevallen op internet vinden dus misschien ligt de fout ook wel bij al lijkt me dit in dit geval zeer onwaarschijnlijk maar ja ben ook maar een mens he.

WHS Specs;

Antec P160
Gigabyte GA-MA74G-S2H
AMD X2 4850e
2GB DDR2 667mhz Kingston
2,5" WD Scorpio 500GB
2x WD Caviar Green 1TB

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:03
fryskmantsje schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 16:28:
Nou brak afgelopen week toch echt mijn klomp.

Ik kreeg na de install van IE8 en aanschaf nieuwe router ineens problemen met WHS. Weet dus niet waar het vandaan kwam maar vermoed dus 1 van deze 2 dingen, maar goed.
Te pas en te onpas was ineens WHS niet meer bereikbaar. Gewoon geen netwerk verbinding meer, dus ik denk ff een simpele reinstall te doen.
Nou kwam ik ff van een koude kermis thuis. Tijdens reinstall als ie bijna klaar is begint ie te mekkeren of dat ie geen Volume Policy kan creeeren oid. Ben foutmelding alweer vergeten.

Nou heb ik WHS op een schone schijf geinstalleerd en dacht de gegevens van mijn oude setup (2x WD Caviar Gr. 1TB) even handmatig over te zetten. Beide waren ongeveer voor 70% gevuld met data.
Groot was mijn verbazing dat ik van 1 schijf niks meer kon terug vinden. Gewoon helemaal leeg. Ook niet met recoverysoftware terug kunnen vinden. Edit: (Ook geen partities meer) Verder geeft ie ook niet aan dat ie defect is. Ik heb hem nu in de nieuwe setup gewoon weer in de storage pool gevoegd en doet het prima.

Ik had gelukkig overal goede duplicates en backups van, iig van de belangrijke dingen. En er stond nog een heleboel op de goede schijf.

Ik vind dit zo raar. Ik kon eigenlijk ook geen soortgelijke gevallen op internet vinden dus misschien ligt de fout ook wel bij al lijkt me dit in dit geval zeer onwaarschijnlijk maar ja ben ook maar een mens he.

WHS Specs;

Antec P160
Gigabyte GA-MA74G-S2H
AMD X2 4850e
2GB DDR2 667mhz Kingston
2,5" WD Scorpio 500GB
2x WD Caviar Green 1TB
Als je 3 HDDs in je Home Server hebt, dan kan het heel goed zijn dat 1 schijf leeg blijft. Het storage balance algoritme verdeelt niet alles gelijkmatig over de HDDs; pas als een schijf vol begint te raken, ga je zien dat het balance algoritme de derde schijf gaat vullen.

Zie ook dit artikel wat eea uitlegt: http://blogs.msdn.com/chr...k-1-s-drive-extender.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 20:37
Die 2,5" schijf heb ik sinds vandaag in mijn Server. Daarvoor had ik alleen de Caviars erin.
En volgens de WHS console was er ongeveer 70% op beide gebruikt. Je hebt ook zoiets als Storage Balancer.

Edit; Pfoeh. dik 700GB kopieren duurt best wel lang trouwens :O

[ Voor 14% gewijzigd door Fryskmantsje op 21-05-2009 17:15 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 26-08 14:55
Hoop gelezen over WHS, maar geen antwoord gevonden op de voor mij belangrijkste vraag (kan er natuurlijk overheen gelezen hebben :+)

Ben een WHS in elkaar aan het zetten en heb zelf 4 x SATA poorten op mijn mobo zitten. 1 x 200GB wordt de OS disk met WHS, 2 x 1TB wordt gebruik voor pure ruwe dataopslag. 1 poort wil ik vrijhouden voor een extra TB drive terzijnertijd. Dan zit alles vol.

Nu heb ik een RocketRAID 2310 met 4 poorten waar ik 2 x 250GB en 2 x 500GB op wil aansluiten. Nu is de vraag dus: Herkent WHS deze SATA RAID controller :? en Kan ik van beide matched pairs een RAID 1 config maken :?

of is een RAID 1 config niet aan te raden omdat WHS een pool aanmaakt? Of staat dit er los van?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Ik heb vrij veel problemen gehad met het hele Raid1 , kan door me samsungs komen, maar ben nu gewoon met 2 x single bezig, en één word gebruikt als "software raid1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
thijszor schreef op zondag 24 mei 2009 @ 12:45:
Ik heb vrij veel problemen gehad met het hele Raid1 , kan door me samsungs komen, maar ben nu gewoon met 2 x single bezig, en één word gebruikt als "software raid1"
OK dus RAID1 is niet aan te raden :? Maar zal WHS mijn RAID controller herkennen en ook de schijven die eraan hangen (neem aan dat ik deze dan als JBOD moet configgen in de BIOS van deze controller :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len

Len

Leeg

Als er een driver is voor win2003 dan zal het wel lukken. En kan je die drives niet gewoon eraan hangen zonder er een raid of jbod te maken?

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Len schreef op zondag 24 mei 2009 @ 13:02:
Als er een driver is voor win2003 dan zal het wel lukken. En kan je die drives niet gewoon eraan hangen zonder er een raid of jbod te maken?
Als ik de drives eraan hang zonder deze te configureren dan wordt dit (onder Vista iig) niet herkend door het OS. Drivers voor Win2k3 zijn beschikbaar. Ik zal eerdaags eerst de trial van WHS proberen om te zien of e.a. werkt.

Pagina: 1 ... 17 ... 47 Laatste