Het Grote World of Warcraft topic - Deel 106 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.554 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

sabriel schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 08:40:
[...]

Vraag: hoe kan je karazhan in terwijl je nog een key-fragment moet halen en black morass moet doen ?? Naar mijn weten moet iedereen de sleutel hebben om naar binnen te kunnen
Niet ;)

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:43

Bezulba

Formerly known as Eendje

gister eindelijke revered met thrallmar toen ik de keyquest voor shattered halls inleverde, gelijk maar de heroic key gehaald. Nu nog zorgen dat ik de rest van de keys krijg...

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198074

jongens ik heb een vraagje .
ik heb als main ch een rogue.
heb twee weken geleeden een warrior aangemaakt die is nu ongeveer level 19.
wat ik nu wilde vraagen was of het uit maakt of ik nu een langzaame wapen hebt of een snele wapen hebt. 8)7
en of het ook uit maakt two hand wapen is of one hand? 8)7
want ik heb gister voor het eerste met die warrior battleground gedaan maar mijn ch is te langzaam met aanvalen klopt dat.
wat kan ik der aan doen.
check mij link naar armory om meer te weeten te komen over mij warrior
als vast bedankt voor jullie antworden.

http://armory.wow-europe....t.xml?r=Arathor&n=Thaliin

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 198074 op 02-03-2007 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210042

Toch blijf ik me afvragen waarom Blizzard de respawn tijden in bijvoorbeeld Karazhan maar ook in andere dungeons op een uur oid heeft staan.

Gisteren eindelijk 'The Wizard of Oz' event gehaald in the Opera in Karazhan. Nadat iedereen de tactics had gelezen was het best wel makkelijk eigen :).

Wilden we daarna The Curator proberen, hadden we na 2 ninjapulls en 1 andere pull al weer respawns. Respawns zijn dan wel aardig snel te clearen weer maar scheelt toch weer een aantal tries op de boss.

Zondag maar eens zien hoe het gaat in Gruul's Lair, kennelijk mag ik de Mage Ogre gaan 'tanken', dus dat gaat nog grappig worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 09:40
Nou, ik zou beginnen met iets meer aandacht te besteden aan je schrijfstijl, dan is de kans op antwoorden is groter. Van warriors heb ik verder weinig kaas gegeten dus dat laat ik graag aan een ander over.

[ Voor 27% gewijzigd door Hydra op 02-03-2007 09:22 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hydra schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 09:22:
[...]

Nou, ik zou beginnen met iets meer aandacht te besteden aan je schrijfstijl, dan is de kans op antwoorden is groter. Van warriors heb ik verder weinig kaas gegeten dus dat laat ik graag aan een ander over.
sorry als er wat fouten is ziten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Dekay schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 08:24:
Even een vraagje voor de holy priests/resto shamans/holy paladins/resto druids etc. onder ons. Ik ben nu een aantal dagen level 70 en full resto gespecced. Ik vind het leuk om resto te zijn, maar dan alleen in instances. Buiten de instances om kan ik geen ene drol alleen aan. 2 kills kosten mij ~4k mana, en wanneer ik 2 mobs op me af krijg ben ik vaak de lul. Ik kan op deze manier geen één normale quest doen, laat staat grinden voor gold of iets in die richting. Hoe lossen jullie dit op?

@Henkyyy..
Misschien moet je zelf gewoon een beetje rondkijken hoe/wat, en niet steeds hier vragen. Het is niet erg dat je dingen vraagt, maar er is ook een grens. :P Imo leer je meer van dingen zelf ontdekken dan dat je alles voorgeschoteld krijgt.
Samen questen. Vraag het eens aan wat lui in dezelfde zone. Veel van hen hebben maar wat graag een personel healer bij het questen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-05 16:34
Anoniem: 210042 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 09:20:
Toch blijf ik me afvragen waarom Blizzard de respawn tijden in bijvoorbeeld Karazhan maar ook in andere dungeons op een uur oid heeft staan.
Respawns zijn dan wel aardig snel te clearen weer maar scheelt toch weer een aantal tries op de boss.
Spreken die 2 punten elkaar niet aardig tegen? ;)

Anyway, je kan zelf wel gokken waarom de trash respawned he.. Als er geen trash en/of trashrespawns zouden zitten in instances, zou je zo'n instance letterlijk in avonden kunnen clearen(sommigen doen dat toch al, maar dat terzijde)

Neem nou naxxramas. Als je daar trashmobs weghaald en de bazen laat staan, dan loop je in 3 uur door heel die instance heen.. Zelfde in karazhan, als er geen respawns zijn, dan kan je oneindig whipen op een baas zonder al te veel moeite. = is easy kill. Zo ga je wel heel erg snel door de instances heen, en da's echt niet de bedoeling. Voor de hardcore guilds is er gewoon te weinig content, en voor de casuals gewoon teveel.
Het is gewoon vreemd om te zien hoeveel guilds er niet bij nax/aq40 aagekomen zijn, alleen maar omdat ze te casual spelen. Voor de hardcore players mogen er nog 10x zoveel instances zijn...

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-03 23:31

Crowmeister

Stop!.... Continue

Anoniem: 198074 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 09:20:
jongens ik heb een vraagje .
ik heb als main ch een rogue.
heb twee weken geleeden een warrior aangemaakt die is nu ongeveer level 19.
wat ik nu wilde vraagen was of het uit maakt of ik nu een langzaame wapen hebt of een snele wapen hebt. 8)7
en of het ook uit maakt two hand wapen is of one hand? 8)7
want ik heb gister voor het eerste met die warrior battleground gedaan maar mijn ch is te langzaam met aanvalen klopt dat.
wat kan ik der aan doen.
check mij link naar armory om meer te weeten te komen over mij warrior
als vast bedankt voor jullie antworden.

http://armory.wow-europe....t.xml?r=Arathor&n=Thaliin
2 wapens is vooral voor PvE en 2H-er vooral voor PvP. Een langzaam wapen heb je liever in je mainhand voor meer damage voor bv Heroic Strike. De snelheid van je offhand is vanaf 2.0.10 niet echt belangrijk meer.
Voor levelen zou ik volledig Fury met een beetje Arms gaan (dus 2 wapens).

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121555

Even een vraagje voor de holy priests/resto shamans/holy paladins/resto druids etc. onder ons. Ik ben nu een aantal dagen level 70 en full resto gespecced. Ik vind het leuk om resto te zijn, maar dan alleen in instances. Buiten de instances om kan ik geen ene drol alleen aan. 2 kills kosten mij ~4k mana, en wanneer ik 2 mobs op me af krijg ben ik vaak de lul. Ik kan op deze manier geen één normale quest doen, laat staat grinden voor gold of iets in die richting. Hoe lossen jullie dit op?
Zelf ben ik ook holy specced, maar 2 mobs tegelijk lukt heus wel. Drie ook wel, kost alleen een hoop mana en questen kost dus ook een hoop tijd. So be it.

Heb je wel geïnvesteerd in een beetje dps-gear? In m'n healbot-set heb ik +1k healing, in m'n dps-set zo'n +580 spelldamage.

Het is niet optimaal, maar zeker wel te doen hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

jarnotjuh schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 09:32:
[...]

[...]

Anyway, je kan zelf wel gokken waarom de trash respawned he.. Als er geen trash en/of trashrespawns zouden zitten in instances, zou je zo'n instance letterlijk in avonden kunnen clearen(sommigen doen dat toch al, maar dat terzijde)

Neem nou naxxramas. Als je daar trashmobs weghaald en de bazen laat staan, dan loop je in 3 uur door heel die instance heen.. Zelfde in karazhan, als er geen respawns zijn, dan kan je oneindig whipen op een baas zonder al te veel moeite. = is easy kill. Zo ga je wel heel erg snel door de instances heen, en da's echt niet de bedoeling. Voor de hardcore guilds is er gewoon te weinig content, en voor de casuals gewoon teveel.
Het is gewoon vreemd om te zien hoeveel guilds er niet bij nax/aq40 aagekomen zijn, alleen maar omdat ze te casual spelen. Voor de hardcore players mogen er nog 10x zoveel instances zijn...
toon volledige bericht
het gaat hem niet om compleet geen trash, maar op de snelle respawntijd op de trashmobs. Waardoor je dingen gewoon 2x doet.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
jarnotjuh schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 09:32:
[...]
Nee?

Trash is er om je te vertragen, maar ik vind dat als je het eenmaal om zeep geholpen hebt, het een beetje vreemd is dat je het na een uur ofzo weer moet doen, dat is gewoon reteirritant.

Gisteren weer even op m'n mage bezig geweest, blijf het toch absoluut de leukste class vinden. Heb besloten even naar Aldor revered te gaan grinden voor de staff (tussendoortje tot ik wat beters krijg), en ben dus lekker in Netherstorm demons gaan killen. Krijg ik opeens van een bepaalde demon quest drops, bleek dat ik nog een quest open had staan.

Na wat killen kwam ik in 1 van de forge camps een 68 Mo'arg elite (named tegen). Had geen mana dus ik had zo iets van "prima! ff kijken of ik die kan soloen!", beest dood (nog best lastig, deed wel wat ranged attacks), bleek dat dat ook een quest objective was :D

En later nog even met wat guildies sethek halls gedaan. Warrior, resto druid, firemage, frostmage en een warlock. Warlock debuffte de mobs steeds met Curse of Elements, en omdat de warrior wat moeite had aggro te houden (ik wacht standaard 2 sunders maar dan ging 't regelmatig mis met wat lucky crits) hebben we maar een andere taktiek gebruikt. 1 sunder wachten en dan vol nuken. Mob gaat achter mij of de andere mage aan (afhankelijk van wie het meeste geluk had) maar valt dood neer voordat 'ie uberhaupt in de buurt komt.

Jammere was alleen dat onze druid niet erg snugger was. Die is 2 keer dood gegaan aan een ghost, en de laatste boss ging ook niet geweldig. Andere mage en ik hebben helaas de laatste paar procent van de boss vanaf de grond mee mogen maken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katala
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 10:55
Anoniem: 210042 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 09:20:
Gisteren eindelijk 'The Wizard of Oz' event gehaald in the Opera in Karazhan. Nadat iedereen de tactics had gelezen was het best wel makkelijk eigen :).

Wilden we daarna The Curator proberen, hadden we na 2 ninjapulls en 1 andere pull al weer respawns. Respawns zijn dan wel aardig snel te clearen weer maar scheelt toch weer een aantal tries op de boss.
Gister waren we begonnen met the curator. 1e keer gewiped. 2e keer toen ik per ongeluk de boss wist te pullen O-) kregen we 'm zonder moeite plat. Daarna hebben we het chess event gedaan, origineel, maar best saai als je een pion bent :(
Volgens mij hadden wij eergisteren ook 'the wizard of oz' event gekregen in de Opera. We hadden werkelijk geen idee wat we moesten doen. Het gevecht was behoorlijk chaotish, diverse mobs half dood gemaakt voordat de RL eindelijk besloot een skull op een mob te zetten die maar gekilled moest worden. Toen de helft dood was kwam ik er ook achter dat je Roar gewoon kan fearen :P
Maar dit gevecht is gewoon te makkelijk. Was in 1e keer down.

Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-05 20:29

vhal

ಠ_ಠ

Ik geloof dat ze voor de Tempest keep instances de spawntimer hebben verlaagd. Gelukkig maar, want als je whiped aan het eind van Arcatraz, dan kan je weer beginnen met clearen aangezien (bijna) alles is gerespawned.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Crowmeister schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 09:33:
[...]

2 wapens is vooral voor PvE en 2H-er vooral voor PvP. Een langzaam wapen heb je liever in je mainhand voor meer damage voor bv Heroic Strike. De snelheid van je offhand is vanaf 2.0.10 niet echt belangrijk meer.
bedankt weer wat geleerd over wow ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deadsy33 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 09:54:
Ik geloof dat ze voor de Tempest keep instances de spawntimer hebben verlaagd. Gelukkig maar, want als je whiped aan het eind van Arcatraz, dan kan je weer beginnen met clearen aangezien (bijna) alles is gerespawned.
Ja dat was een bug idd, ook fijn dat Blizzard die soms fixed :)

Over de Curator, op welke manier krijgen jullie de adds bij de curator bij elkaar, op het moment dat ze spawnen gaan ze direct riching de healers. Hadden eerst een rogue die de add probeerde te tanken maar dat ging niet zo goed en de adds gingen steeds naar de healers toe. Misschien dat we wel gewoon de dps nog missen om de adds snel neer te krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katala
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 10:55
Anoniem: 210042 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 09:57:
[...]

Ja dat was een bug idd, ook fijn dat Blizzard die soms fixed :)

Over de Curator, op welke manier krijgen jullie de adds bij de curator bij elkaar, op het moment dat ze spawnen gaan ze direct riching de healers. Hadden eerst een rogue die de add probeerde te tanken maar dat ging niet zo goed en de adds gingen steeds naar de healers toe. Misschien dat we wel gewoon de dps nog missen om de adds snel neer te krijgen :(
Wij sturen alle dps op de adds af, die vallen gewoon dood neer voordat ze iemand echt kwaad kunnen doen. In evocation mode probeert de OT de adds op te pakken, die worden dan negeert.

Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik heb echt leren leven spell reflect goed te usen met mijn prot warrior, ik denk ook dat spell reflect voor een arms warrior gewoon nodig is onderhand (druid die zichzelg root gg). Of het door de lag komt of niet, ik kan spell reflect zelf als de cast gedaan is meteen uppen en dan reflect die alsnog! Hoe bedoel je overpowerd!

Alhoewel spell reflect uppen terwijl je met 2hder in zerg stance staat minimaal 2 sec kost door globale cooldowns gaat het mij arse toch echt beschermen lange spell cast en dat om de heel simpele reden: ik focus me 100% op de cast meter en time spell reflect gewoon perfect, enigte manier om het dan te counteren is door te voorspellen dat ik spell reflect ga uppen en cast cancelen voordat ik hem geupped heb.

* evilpin0 is in love with spell reflect

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-04 12:41
Holy pala kun je weghalen uit dat lijstje, Holy spec is voor een pala naast healspec namelijk ook spelldmg build. (well, scheelt iets als je een pure raidbuild hebt, maar niet veel) Met een beetje dmg/healing items kun je genoeg damage doen in dat geval. Loop zelf sowieso vaak met een vriend te questen, Holy pala en Holy priest of Holy pala en rogue kunnen écht veel hebben. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Laatst online: 13-12-2024

Plekuz

available in strong mint

Crowmeister schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 09:33:
2 wapens is vooral voor PvE en 2H-er vooral voor PvP.
PvP speel ik niet dus dat weet ik niet, maar naar mijn mening voor PvE:
1H + Shield als je als warrior in een instance als tank mee gaat, voor al het overige een 2H wapen. Anders gaat het grinden en (solo) questen een beetje langzaam door het gebrek aan damage output.
Een langzaam wapen heb je liever in je mainhand voor meer damage voor bv Heroic Strike. De snelheid van je offhand is vanaf 2.0.10 niet echt belangrijk meer.
Zwaartepunt ligt bij nog altijd bij de hoeveelheid damage gemiddeld per seconde. Samen met de max damage van een wapen bepaalt dat voor mij of ik het wapen gebruik of niet. Heroic Strike is leuk, maar als je alle andere keren dat je mept gemiddeld 20% minder schade toebrengt, dan is het toch een afweging die je moet maken of het wel nuttig is om voor de hogere damage bij een HS te gaan.
Ghehe, da's nou net waar ik (nu ik aan het levellen ben) het minste in gestopt heb. Maar ik vind het goed opzetten van de talent tree nog wel het lastigste. Voel me prettig met de huidige instellingen, maar als iemand kan uitleggen hoe het beter kan en vooral me weet te overtuigen waarom het beter is, dan hou ik me aanbevolen

http://armory.wow-europe....sta&searchType=characters

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

evilpin0 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:12:
imba verhaal over spellreflect..
Tijdje geleden dat ik pvp heb gedaan, maar is spellreflect magic wat ook te zien is met detect magic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26351

Ik heb echt leren leven spell reflect goed te usen met mijn prot warrior, ik denk ook dat spell reflect voor een arms warrior gewoon nodig is onderhand (druid die zichzelg root gg). Of het door de lag komt of niet, ik kan spell reflect zelf als de cast gedaan is meteen uppen en dan reflect die alsnog! Hoe bedoel je overpowerd!
[...]

Yay! een druid die zichzelf root. Travelform -> caster -> barkskin -> root, of bear -> bash -> caster -> root gg :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Anoniem: 210042 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:20:
[...]

Tijdje geleden dat ik pvp heb gedaan, maar is spellreflect magic wat ook te zien is met detect magic?
Je ziet overduidelijk dat spell reflect wordt geupped aan de animatie, sneaky spell reflect uppen zitten er dus niet in. Daarom ligt het 100% aan de timing, op 80/90% van de cast van tegenstander is het meeste veilige om spell reflect te uppen maar mijn ervaring is dat als je hem upped zelf NA de cast dat die alsnog reflect.

Time het goed anders krijg je gewoon een rank 1 spell op je :)

@darthraider

Travelform -> caster -> barkskin -> root, of bear -> bash -> caster -> root

bash silence, stun, fear, reflect root nog een x :)
Niet echt gevaar voor mijn 11k hp warrior om geroot te zijn thoug, instant cast spells doen weinig dmg en zoals ik al aan gaf is door op 90% van de druid ze cast time spell rflect te uppen ook zijn dmg spells te counteren waarna roots alweer van me af is :)

iig na 5/6 duels tegen een moonskinn druid die ook nog probeerde me reflect te counteren trek ik mijn voorlopige conslusie dat prott warrior mits goed gespeelt een druid moonkinn verslaat, offc verlies ik meestal als die in bearform me gaat tanken :(

[ Voor 35% gewijzigd door evilpin0 op 02-03-2007 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-04 21:15
imba verhaal over spellreflect..

Mijn fire mage kan met een goede crit zichzelf dus in een pyroblast doodschieten. Maar ik had begrpeen dat +damage en skills niet meegaan met de cast, dat kan heel veel damage schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ini
  • Laatst online: 13-04 20:11

ini

Life is what you make of it

icelance, ice&fireward zijn erg nuttig tegen een warrior geworden :)
vooral als je spell flink hard terug komt :P

[ Voor 4% gewijzigd door ini op 02-03-2007 10:33 ]

Testspecialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
barfieldmv schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:28:
[...]

Mijn fire mage kan met een goede crit zichzelf dus in een pyroblast doodschieten. Maar ik had begrpeen dat +damage en skills niet meegaan met de cast, dat kan heel veel damage schelen.
Die moonkinn druid wou tegen mij nog even ze spell dmg uitproberen zonder dat ik wat terug deed, ik upte voor de gein spell reflect 3x, na 3 zijn dmg spells opzich zelf te hebben gekregen had die wel geteld nog 10% hp, terwijl ik na zeker 2x zozwaar genukked te zijn ook rond de 10% zat.

Een vriend van mij die shaman is critte zichzelf voor 3000+ earthshock, het lijkt mij dat + dmg spells gewoon mee gerekent worden.

@ini
Goede forst mages blijven een bitch doordat ze veel instant cast hebben die opzich niet zoveel boeie als ze reflecten. Een goede mage raad ik aan een warrior met meer dan 25 rage alleen met instant cast te bestoken, doe je weinig tegen als prott warrior dan.

[ Voor 15% gewijzigd door evilpin0 op 02-03-2007 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135339

Ik heb zelf ook een holy priest en ook amper quests , omdat ik geen zin heb om steeds uren bezig te zijn om met smite en mind blast een paar mobs door te maken
Oplossing, lvl een alt naar 70 met gathering profs ( skinning en herbalism ) , en mn main heeft potion alchemy en enchanting.
Mn alt is een hunter met BM spec , kan je nog beter grinden/lvlen dan dat ;) , + als ik het healen eens zat ben kan ik ook lekker met mn hunter wat instances doen

Andere vraag

Gisteren dropte er voor mij Recipe: Haste potion ( http://www.thottbot.com/?i=58529 )
Paar op de AH gezet en die dingen waren 5 minuten later al weg ( BO van 45g op een stack )
Zijn deze zo speciaal en zo rare , en zijn die pots goed voor bepaalde classes?, ben niet zo thuis in Haste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je als frost mage frost nova doet en daarna 2x ice lance, dan maakt het niet veel uit als spellreflect toevallig aanstaat. je krijg dan misschien je ice lance terug, maar als je niet frozen bent hit die misschien voor 300 dmg. Als die bij frozen target wel crit, dan crit die mooi voor 2000.

Toch is dat hele verhaal over spellreflect wel leuk, maar als je in een bg zit dan zijn 9 van de 10 gevechten veldslagen waar 10 horde tegen 10 alliance knokken op een paar meter. Dan zie je dus echt niet alle casts die op je afkomen aankomen en dan is spellreflect vrij zinloos, in 1 tegen 1 gevechten is het natuurlijk wel zeer bruikbaar :).
Anoniem: 135339 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:42:
[...]
Gisteren dropte er voor mij Recipe: Haste potion ( http://www.thottbot.com/?i=58529 )
Paar op de AH gezet en die dingen waren 5 minuten later al weg ( BO van 45g op een stack )
Zijn deze zo speciaal en zo rare , en zijn die pots goed voor bepaalde classes?, ben niet zo thuis in Haste
Ben ook niet zo thuis in het begrip haste, maar volgens mij heeft het vooral te maken met je casting tijd, en komt het er op neer dat je casting tijd gewoon veel korter is, en dat kan (als bijvoorbeeld een boss enraged) vrij handig zijn...correct me if i am wrong :)

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 210042 op 02-03-2007 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Anoniem: 210042 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:42:
Als je als frost mage frost nova doet en daarna 2x ice lance, dan maakt het niet veel uit als spellreflect toevallig aanstaat. je krijg dan misschien je ice lance terug, maar als je niet frozen bent hit die misschien voor 300 dmg. Als die bij frozen target wel crit, dan crit die mooi voor 2000.
Inderdaad. Maarem, critten voor 2k? Hoeveel spelldamage heb je?
Toch is dat hele verhaal over spellreflect wel leuk, maar als je in een bg zit dan zijn 9 van de 10 gevechten veldslagen waar 10 horde tegen 10 alliance knokken op een paar meter. Dan zie je dus echt niet alle casts die op je afkomen aankomen en dan is spellreflect vrij zinloos, in 1 tegen 1 gevechten is het natuurlijk wel zeer bruikbaar :).
Ik sta ook over het algemeen lekker een eind verderop de desbetreffende warrior te bestoken. Die ziet alleen z'n health in stukken van 1.2k droppen, en z'n mannetje blauw worden ;) 1v1 is spellreflect wel erg leuk voor de warrior, maar ik heb er zelf niet erg veel problemen mee. Met een beetje geluk reflect ik de spell weer terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hydra schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:48:
[...]

Inderdaad. Maarem, critten voor 2k? Hoeveel spelldamage heb je?
Kan nu helaas even niet op mijn armory profiel, maar zo uit mijn hoofd heb ik 730 frostdamage, 14% crit.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 210042 op 02-03-2007 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Hydra schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:48:
[...]

Ik sta ook over het algemeen lekker een eind verderop de desbetreffende warrior te bestoken. Die ziet alleen z'n health in stukken van 1.2k droppen, en z'n mannetje blauw worden ;) 1v1 is spellreflect wel erg leuk voor de warrior, maar ik heb er zelf niet erg veel problemen mee. Met een beetje geluk reflect ik de spell weer terug ;)
Ik denk dat de grote vraag is: wat heeft een prott warrior in 5vs5 te zoeken? :)
Agezien concussive blow/disarm/intercept/aoe slow. Zie ik het enigste nut voor een prott warrior in team pvp-> melee die caster aantvalt zoveel mogelijk proberen uit te schakelen met fear/stuns/slows ect.

Gisteren even 2v2 vs world pvp gedaan met een hunter, en dan rockt prot warrior toch wel zwaar. Ik hield de pala/bear druid full time slowed and wanneer de druid de hunter intercept intercept ik hem meteen. Hunter had wel geteld 20% van ze hp verloren :)

Beetje geluk is 1 a 2%? :)

[ Voor 14% gewijzigd door evilpin0 op 02-03-2007 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik had nog een lijstje beloofd voor de mensen die mijn balance gear wouden zien.

http://armory.wow-europe....et.xml?r=Xavius&n=Mystico

Kijk en huiver, ja 706 spelldamage beat that.
Met mijn trinket aan crit ik nu voor 4014 _/-\o_ .
Ik moet het nog buffed testen damn dat zal wel heel wat zijn geloof me.

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-03 23:31

Crowmeister

Stop!.... Continue

Weakling schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:19:
[...]

PvP speel ik niet dus dat weet ik niet, maar naar mijn mening voor PvE:
1H + Shield als je als warrior in een instance als tank mee gaat, voor al het overige een 2H wapen. Anders gaat het grinden en (solo) questen een beetje langzaam door het gebrek aan damage output.

[...]

Zwaartepunt ligt bij nog altijd bij de hoeveelheid damage gemiddeld per seconde. Samen met de max damage van een wapen bepaalt dat voor mij of ik het wapen gebruik of niet. Heroic Strike is leuk, maar als je alle andere keren dat je mept gemiddeld 20% minder schade toebrengt, dan is het toch een afweging die je moet maken of het wel nuttig is om voor de hogere damage bij een HS te gaan.

[...]

Ghehe, da's nou net waar ik (nu ik aan het levellen ben) het minste in gestopt heb. Maar ik vind het goed opzetten van de talent tree nog wel het lastigste. Voel me prettig met de huidige instellingen, maar als iemand kan uitleggen hoe het beter kan en vooral me weet te overtuigen waarom het beter is, dan hou ik me aanbevolen

http://armory.wow-europe....sta&searchType=characters
toon volledige bericht
Tja maar jij bent level 37 en ik level 70 :+
Ik heb altijd Fury gebruikt om te levelen, wachten op rage en dan op MS drukken vindt ik wat saai. Die gave procs op Fury vind ik heerlijk. Op level 60 was ik ook gewoon Fury, maar iets meer puntjes in offtanken.
btw ga eens snel de Whirlwind quest doen want wat je nu hebt voor wapen... >:)

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47616

Heb stom stom stom mijn onyxia trinket of wat het ook was of verkocht of weggedaan.

Hoe kom ik daar weer aan? Laatste quest nog een keer doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Crowmeister schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:57:
[...]

Tja maar jij bent level 37 en ik level 70 :+
Ik heb altijd Fury gebruikt om te levelen, wachten op rage en dan op MS drukken vindt ik wat saai. Die gave procs op Fury vind ik heerlijk. Op level 60 was ik ook gewoon Fury, maar iets meer puntjes in offtanken.
Cant agree more :)
Fury speelt heerlijk pve, procs zijn idd gewoon gaaf. Mobs MS'en is idd saai totdat je genoeg rage hebt voor ms + ww though, erg veel burst dmg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Anoniem: 47616 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:01:
Hoe kom ik daar weer aan? Laatste quest nog een keer doen?
GM petitionen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En die geven hem weer terug denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024

MantaMania

Pray Hard

evilpin0 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:34:
[...]

Die moonkinn druid wou tegen mij nog even ze spell dmg uitproberen zonder dat ik wat terug deed, ik upte voor de gein spell reflect 3x, na 3 zijn dmg spells opzich zelf te hebben gekregen had die wel geteld nog 10% hp, terwijl ik na zeker 2x zozwaar genukked te zijn ook rond de 10% zat.

Een vriend van mij die shaman is critte zichzelf voor 3000+ earthshock, het lijkt mij dat + dmg spells gewoon mee gerekent worden.

@
Toch vind ik het knap dat jij 3 x spell relfect doet die flinke rage kost en ook nog eens een cooldown heeft.
Ik ben het wel met je eens dat spellreflect een leuke spell is maar als ik jou posts zo lees is een prot warrior in eens king of the hill en dat ben je gewoon zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

ja

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47616 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:06:
[...]

Ja, kan je alleen maar 1x per char doen. Al zeggen mensen dat deze regel aangepast is en dat het nu vaker kan.

edit:
te laat

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 210042 op 02-03-2007 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:30
Idd, als je gewoon uitlegd dat je per ongeluk die trinket weggedaan hebt, terwijl dit niet de bedoeling was dan is een GM echt wel bereid om die trinket weer terug te halen voor je ;)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Laatst online: 27-11-2023
Vraagje voor de mensen die enorm veel endgame ervaring hebben.

Ik ben destro lock en ben me gear totaal op +crit aan het bouwen, zit nu al over de 25%.

Probleem is wel dat doordat ik zoveel crit enorm veel aggro doe, doe meestal meer dmg als de gemiddelde mage.

Is het verstandig hiermee door te gaan / nuttig in end instances (70+) of gaat dit alleen maar problemen opleveren ivm de enorme hoeveelheid aggro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-04 10:39

RaseriaN

So much choices..

Hier, lui geval.
Even search op de WoW-Europe.com site en tada! Direct de eerste hit resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Anoniem: 210042 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:53:
Kan nu helaas even niet op mijn armory profiel, maar zo uit mijn hoofd heb ik 730 frostdamage, 14% crit.
Frost/arcane build? Want anders haal je de 2k crits niet namelijk :)
20% :) (Froswarding talent ;))

[ Voor 23% gewijzigd door Hydra op 02-03-2007 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Punica- schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:07:
Vraagje voor de mensen die enorm veel endgame ervaring hebben.

Ik ben destro lock en ben me gear totaal op +crit aan het bouwen, zit nu al over de 25%.

Probleem is wel dat doordat ik zoveel crit enorm veel aggro doe, doe meestal meer dmg als de gemiddelde mage.

Is het verstandig hiermee door te gaan / nuttig in end instances (70+) of gaat dit alleen maar problemen opleveren ivm de enorme hoeveelheid aggro?
ben zelf geen lock of mage, maar wat ik begrepen heb is dat je in PVE toch eigenlijk wil proberen zoveel mogelijk dmg te doen met zo weinig mogelijk crits.. dus veel + spell dmg en veel talents die dat geven, maar weinig +crit. Dit om je dmg output heel erg even te maken waardoor je geen onverwachte agro trekt

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Nee, ik vond het gewoon een leuke reactie.
eendje schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:10:
ben zelf geen lock of mage, maar wat ik begrepen heb is dat je in PVE toch eigenlijk wil proberen zoveel mogelijk dmg te doen met zo weinig mogelijk crits.. dus veel + spell dmg en veel talents die dat geven, maar weinig +crit. Dit om je dmg output heel erg even te maken waardoor je geen onverwachte agro trekt
Ik vind crit zelf niet erg tof, doe liever gewoon sustained damage en daarnaast krijg je met +dam meer bang for je geld zegmaar :) Kwa item punten is +dam efficienter. Daarnaast is het ook vervelend om met 3 lucky crits na mekaar weer eens de mob van je tank af te pullen.

[ Voor 64% gewijzigd door Hydra op 02-03-2007 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
eendje schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:10:
[...]

Hmm zit wel wat in, maar nu om nog even te lvl'n (zit 80% lvl 70 yay!) is het wel heeeerlijk, en hou ik 't dus ook nog wel even. Maar in 5 man instances merk ik de problemen wel af en toe al, als we een mindere tank mee hebben. Maar Fear ftw \o/ in dat soort gevallen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hydra schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:08:
[...]

[...]

15/0/36 ofzo, misschien dat het niet precies 2k is, maar 1700 sowieso wel, en als coe er opzit dan haal ik wel 2k. iig er wel dichtbij :)

Wel jammer trouwens dat armory niet echt snel is, alchemy staat bij mij nog niet op 375/375 en mijn gems die ik een week geleden heb vernieuwd staan er ook nog steeds niet op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Hydra schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:08:
[...]

[...]

Ja me laaste item wat ik nodig heb heeft 20% drop kans, echter heb ik bm al zo vaak gedaan de afgelopen 2 dagen dat ik 20% kans geen beetje meer noem maar zeer weinig :)

nice talent though als je 20% reflect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RaseriaN schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:08:
[...]

Hier, lui geval.
Even search op de WoW-Europe.com site en tada! Direct de eerste hit resultaat.
Mijn dank is zeer groot!

Speel je trouwens nog wel eens op frostmane?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Punica- schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:12:
Hmm zit wel wat in, maar nu om nog even te lvl'n (zit 80% lvl 70 yay!) is het wel heeeerlijk, en hou ik 't dus ook nog wel even. Maar in 5 man instances merk ik de problemen wel af en toe al, als we een mindere tank mee hebben. Maar Fear ftw \o/ in dat soort gevallen :D
Ik neem aan dat je alleen feared als het echt kan? Want als jij de fout maakt aggro te pakken is het niet zo tof als je daarmee gewoon je hele group wiped. En wat betreft die 'mindere' tank: als ik m'n best doe pull ik ook wel aggro van een tank, en ik ben een frost mage met de -threat talents. Warlocks hebben daar sowieso geen problemen mee. Als je als warlock geen aggro kunt trekken moet je je zorgen gaan maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
MantaMania schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:06:
[...]

Toch vind ik het knap dat jij 3 x spell relfect doet die flinke rage kost en ook nog eens een cooldown heeft.
Ik ben het wel met je eens dat spellreflect een leuke spell is maar als ik jou posts zo lees is een prot warrior in eens king of the hill en dat ben je gewoon zeker niet.
Ik heb maar 1 antwoord hierop: timing.
ik bashsilence/stun/fear useless spells en reflect high dmg/root spells. 10 sec cd noem ik ook niet lang, terwijl ik wacht op cd kan ik in totaal nog 7 sec iemand stun locked houden.

Ik zorg altijd dat ik genoeg rage heb spell reflect te uppen, in mijn ervaring is het king als het wel timed is tegen veel classes. Ik kan iig casters nooit verslaan zonder reflect.

[ Voor 7% gewijzigd door evilpin0 op 02-03-2007 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ini
  • Laatst online: 13-04 20:11

ini

Life is what you make of it

vraagje over invisibility van een mage:
Hier de officiële tekst:
Fades the caster to invisibility over 5 sec, reducing threat each second. The effect is cancelled if you perform or receive any hostile actions. While invisible, you can only see other invisible targets and those whom can see invisible. Lasts 20 sec.

Is de threat reduce dus de eerste 5 seconden en kan je daarna weer volledig DPS-en? of gaat de threat reduce pas is als je invisible bent?

ik lees ook erover dat je /ooc gaat na 5 sec, wellicht kan je dan dus ook mana drinken in lange bossfight.

iemand ervaringen met deze spell?

Testspecialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
evilpin0 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:19:
Ik kan iig casters nooit verslaan zonder reflect.
Lijkt me geweldig om een AP-pyro van een firemage te reflecten :D Tegen een goeie frostmage ga je het alsnog afleggen natuurlijk, da's gewoon een andere speelstijl. Langzaam health wegknabbelen en verder de warrior in 't rond kiten ;)
ini schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:20:
Is de threat reduce dus de eerste 5 seconden en kan je daarna weer volledig DPS-en? of gaat de threat reduce pas is als je invisible bent?

ik lees ook erover dat je /ooc gaat na 5 sec, wellicht kan je dan dus ook mana drinken in lange bossfight.

iemand ervaringen met deze spell?
Wat betreft de threat, het is iets complexer. Als je invisible gaat wordt alle threat gewiped, dan sta je weer op 0. Maar tijdens de fade-out verlies je elke seconde 10% threat. Dus, stel je hebt 1000 threat bij een mob, dan is het dus:
1000 > 900 > 810 > 729 > 656 en dan *poef* 0 als je invis gaat.Dus als je je volledige 5s volmaakt ga je nooit meer de aggro van je tank inhalen.

Wat betreft het drinken: in de meeste instances ga je automatisch in combat als een boss in combat is, en drinken gaat dan niet werken. Drinken breekt invis ook (de tooltip klopt niet, maakt niet uit wat je doet, alles breekt invis ingeveer). Dus dat gaat helaas niet lukken.

[ Voor 57% gewijzigd door Hydra op 02-03-2007 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Hydra schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:19:
[...]

Ik neem aan dat je alleen feared als het echt kan? Want als jij de fout maakt aggro te pakken is het niet zo tof als je daarmee gewoon je hele group wiped. En wat betreft die 'mindere' tank: als ik m'n best doe pull ik ook wel aggro van een tank, en ik ben een frost mage met de -threat talents. Warlocks hebben daar sowieso geen problemen mee. Als je als warlock geen aggro kunt trekken moet je je zorgen gaan maken ;)
Fear inderdaad alleen als het echt kan, en dan doe ik 't graag :) In Shadow Labyrinth kan het vaak zat, ga niet in een fully crowded room lopen fearen ofzoiets :P

En dat aggro lukt dus wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-05 11:16
Hoe zit het nou precies met je Collecter's Edition en je pets? Ik krijg namelijk vandaag de CE edition thuis als kadootje van een vriend, en ook al speel ik BC sinds de release en ook al weet ik dat je je account niet kunt upgraden, maar ik heb begrepen dat je alleen dat kaartje moet inleveren en tezamen met een printje van je account management (van http://wow-europe.com/en/burningcrusade/activatepet.htm). Dan kan ik toch alsnog mijn pets krijgen zonder m'n account te hoeven upgraden?!

En een paar topics terug las ik iets over dat sommigen hun pets direct bij de Free Record Shop haalden met hun serial, maar dat lijkt me uiteraard alleen mogelijk als je 'm daar gekocht hebt, toch?

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Hydra schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:21:
[...]

Lijkt me geweldig om een AP-pyro van een firemage te reflecten :D Tegen een goeie frostmage ga je het alsnog afleggen natuurlijk, da's gewoon een andere speelstijl. Langzaam health wegknabbelen en verder de warrior in 't rond kiten ;)
very true :(

Ben benieuwt hoe de nieuwe warrior anti snare/slow intercept buff het gaat doen tegen forst mages. (eindelijk een reden te intercepten voordat een mage blink gebruikt) Ik kan er echt niet tegen hoe bugged intercept nu nog steeds is als je slow bent en je gebruikt intercept, je target wordt wel gestunned maar de intercepting warrior beland echter 10 meter naast ze target, erg onlogish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN

RaseriaN

So much choices..

Anoniem: 47616 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:16:
Mijn dank is zeer groot!

Speel je trouwens nog wel eens op frostmane?
Al lang niet meer eigenlijk, althans niet actief.
Mijn Rogue is op LvL66 blijven steken puur omdat de Rogue class me echt uit mijn neus kwam.
Doe al 2 jaar lang niks anders dan DPS, DPS, DPS en nog eens DPS ;)

Met mn Warrior ben ik 'belangrijk' nu, aangezien ik 9 van de 10 keer de tank ben.
Die steekt op Twilight's Hammer, guild Void :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
evilpin0 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:25:
very true :(

Ben benieuwt hoe de nieuwe warrior anti snare/slow intercept buff het gaat doen tegen forst mages. (eindelijk een reden te intercepten voordat een mage blink gebruikt) Ik kan er echt niet tegen hoe bugged intercept nu nog steeds is als je slow bent en je gebruikt intercept, je target wordt wel gestunned maar de intercepting warrior beland echter 10 meter naast ze target, erg onlogish.
Je wil niet weten hoe bugged blink nu soms is. Soms blink je gewoon achteruit, je kunt niet over terrein overgangen blinken, en soms gebeurt er gewoon niks :)

Ik ben ook wel benieuwd trouwens. Je kunt uit de frostbolt slow intercepten, maar uit FN root kom je nog steeds niet. Dit betekent dus dat ik misschien m'n elemental nodig heb om je te killen ;) Ik vind het wel een goeie change overigens, warriors waren vrij kansloos tegen frost mages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-05 15:35
evilpin0 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:16:
[...]

Ja me laaste item wat ik nodig heb heeft 20% drop kans, echter heb ik bm al zo vaak gedaan de afgelopen 2 dagen dat ik 20% kans geen beetje meer noem maar zeer weinig :)

nice talent though als je 20% reflect
20% dropkans is elke keer als je er ingaat natuurlijk.. dus het is niet zo dat hij elke 5 x dat je erin gaat, 1 x dropt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
BootVluchteling schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:32:
[...]

20% dropkans is elke keer als je er ingaat natuurlijk.. dus het is niet zo dat hij elke 5 x dat je erin gaat, 1 x dropt...
En ik maar denken dat ik na 5 runs 100% drop kans zou moeten hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
lol maar er zijn serieus mensen die denken dat het zo werkt zoals tom zegt :+

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hydra schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:27:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd trouwens. Je kunt uit de frostbolt slow intercepten, maar uit FN root kom je nog steeds niet. Dit betekent dus dat ik misschien m'n elemental nodig heb om je te killen ;) Ik vind het wel een goeie change overigens, warriors waren vrij kansloos tegen frost mages.
/cast frost nova /cast water elemental /frost nova met elemental /auto attack warrior met elemental /blink weg van warrior

tegen de tijd dat warrior dan bij mage is (wanneer mage niks doet) is die op 50% en dan is het niet echt moeilijk meer aangezien frost nova weer van cooldown af is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania

MantaMania

Pray Hard

evilpin0 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:19:
[...]

Ik heb maar 1 antwoord hierop: timing.
ik bashsilence/stun/fear useless spells en reflect high dmg/root spells. 10 sec cd noem ik ook niet lang, terwijl ik wacht op cd kan ik in totaal nog 7 sec iemand stun locked houden.

Ik zorg altijd dat ik genoeg rage heb spell reflect te uppen, in mijn ervaring is het king als het wel timed is tegen veel classes. Ik kan iig casters nooit verslaan zonder reflect.
timing uiteraard maar als jij in een duel 3 x spellreflect kan activeren ben ik toch benieuwd hoe je aan die rage komt. Leuk en aardig dat je zorg voor genoeg rage maar hoe kom je eraan?
Ga je eerst een mob agroen en laat je die 5 minuten op je slaan tot je 100 rage hebt en begin je dan aan een duel of gebruik je rage potions ;)
Als je dan ook nog bash silence en fear gebruikt heb je echt een rage bug want zo snel komt ie nooooit terug. En 10 sec cooldown is in een duel wel veel ;)
Ene 7 sec stun lol lol ik ken alleen concussion blow (of een gelukje met revenge stun).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN

RaseriaN

So much choices..

Stunlocked is iemand in een Stun rotatie gelocked houden waardoor je zijn HP van 100% naar 0% krijgt.

Iemand stunnen is geen stunlock, aangezien hij na die stun weer vrolijk verder kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
MantaMania schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:34:
[...]

timing uiteraard maar als jij in een duel 3 x spellreflect kan activeren ben ik toch benieuwd hoe je aan die rage komt. Leuk en aardig dat je zorg voor genoeg rage maar hoe kom je eraan?
Ga je eerst een mob agroen en laat je die 5 minuten op je slaan tot je 100 rage hebt en begin je dan aan een duel of gebruik je rage potions ;)
Als je dan ook nog bash silence en fear gebruikt heb je echt een rage bug want zo snel komt ie nooooit terug. En 10 sec cooldown is in een duel wel veel ;)
Ene 7 sec stun lol lol ik ken alleen concussion blow (of een gelukje met revenge stun).
Tsja ik merk dat je geen warrior bent want 25 rage vergaren is niet moeilijk, blood rage anyone?
En geen useless dingen gebruiken. + focust rages wat mij - 3 rage cost geeft op alle offensive moves (spell reflect = defense offc). Een harde crit op me kan al 30 rage geven. Bash = 7 rage.

concussion blow (12rage) + intercept (7rage)= 7 sec stun + shield bash = 3 sec silenced, there you have it :)

@RaseriaN
Ik was net zo trots op mijn stun capabilities :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Laatst online: 13-12-2024

Plekuz

available in strong mint

Crowmeister schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:57:
btw ga eens snel de Whirlwind quest doen want wat je nu hebt voor wapen... >:)
Ow, moet ik eens ff opzoeken waar die quest is, want idd, ik ben ook niet echt happy met mijn zwaardje, maar zie in de AH voor mijn level geen fatsoenlijk zwaard voorbij komen.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:36
....
Quest met andere mensen en grind met een alt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry, heb nog een vraag hoe spellen jullie wow.
Ik bedoel doen jullie die aanvallen door met de muis op te klikken of gebruiken toetsen der voor?
Want als ik naar youtube filmpjes kijkt zie ik helemaal geen muis in die filmpjes hoe spellen die mensen.

Sorry, misschien is het een noob vraag heb niet zo veel ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:09
Als je nog aan het levelen bent is het meestal niet interresant om wapens/armor te kopen op AH, of je moet willen "twinken". Er komt genoeg langs in de quests en met drops van mobs. Kost je een hoop geld en uiteindelijk heb je dan geen mount op lvl40 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198074 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:46:
Ik bedoel doen jullie die aanvallen door met de muis op te klikken of gebruiken toetsen der voor?
Want als ik naar youtube filmpjes kijkt zie ik helemaal geen muis in die filmpjes hoe spellen die mensen.

Sorry, misschien is het een noob vraag heb niet zo veel ervaring.
Toetsen, bijna alles dan. Heb RDFG om te lopen, draaien doe ik wel met de muis. Alle toetsen om RDFG heen zijn gebonden aan acties. Sommige dubbel dmv ALT+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Anoniem: 26351 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:48:
[...]

Toetsen, bijna alles dan. Heb RDFG om te lopen, draaien doe ik wel met de muis. Alle toetsen om RDFG heen zijn gebonden aan acties. Sommige dubbel dmv ALT+.
Damm RDFG -> WASD :<
helaas heb ik geen zin weer overnieuw te gaan wennen aan nieuwe key setup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26351 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:48:
[...]

Kan je mij misschien uitleggen hoe je zo iets kan instellen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-05 15:35
MaTr1x schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:34:
lol maar er zijn serieus mensen die denken dat het zo werkt zoals tom zegt :+
me included :X (vroegâh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
Gewoon target mob met de tab toets, dan T om aan te vallen. Maar als ik aan het tanken ben en in een groepje mobs sta en ik van target wil switchen doe ik wel rechtermuisknop klik, als je namelijk "Click to move" hebt aanstaan draai je automatisch om naar de mob die je wilt aanvallen.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

evilpin0 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:51:
[...]

Damm RDFG -> WASD :<
helaas heb ik geen zin weer overnieuw te gaan wennen aan nieuwe key setup :)
Bij WASD zitten er te weinig toetsen in de buurt imo. Twee avondjes klooien en prutsen en je bent er aan gewend :+
Anoniem: 198074 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:53:
[...]

ESC -> Keybindings misschien wel?

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 26351 op 02-03-2007 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcio
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 10:16
mmmm kwam net met een idee, wat zou er gebeuren als mages plate kunnen dragen :). kunnen we tenminste nog is een overaggroen :). maar ik denk wel niet dat blizzard dit doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN

RaseriaN

So much choices..

Wee Ow Wee! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Anoniem: 198074 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:53:
[...]

Nou je drukt op [Esc] op je toetsenbord. Dan komt er zo'n menu in beeld.
In dat menu staat een knop 'Key Bindings'.
In dit menu kan je alle toetsen en toetsencombinaties van WoW + Addons instellen. Uiteraard worden bij dubbele entries een waarschuwing gegeven dat de entry al bestaat :)

succes |:(

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Anoniem: 26351 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:58:
[...]

Bij WASD zitten er te weinig toetsen in de buurt imo. Twee avondjes klooien en prutsen en je bent er aan gewend :+
Klopt ik heb echt problemen met te weinig keys, heb al de keys rond wasd al dubbel gebind, sommige zelf 3 dubbel. Speel echter ook nog veel fps spellen en denk niet dat ik binnen 2 avondjes er gewend aan ben :)

Een vriend van mij speelt zelf nog pijltjes lol, puur omdat die geen zin heeft te wennen aan wasd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 19:17
remcio schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:59:
mmmm kwam net met een idee, wat zou er gebeuren als mages plate kunnen dragen :)
Whinen mages daar niet al jaren over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Gisteren Romeo en Julliet voor het eerst gezien er verslagen. Is wel een leuk gevecht, maar niet echt vreselijk lastig (wel irritant). Phase 1+2 elke keer doorgekomen, het is alleen in phase 3 eventjes doorbikkelen. Had nachtmerie verhalen gehoord van hoe lastig het zou zijn, maar het is stiekem gewoon Mograine en Whiteman van SM (ze ressen), meets de Twin Emps (uit elkaar houden) en het eindig als een corehound pack (binnen 10 seconden van elkaar doodmaken).

Echt leuke instance Kara, alhoewel je soms best een skip knop wilt hebben voor boss dialoog. De setting is in iedergeval erg mooi.

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Kaap schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 12:04:
[...]

Als mages plate kunnen dragen dan worden het echt killing machines. Niet echt iets waar je op zit te wachten.
Maar het zou wel leuk zijn natuurlijk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-05 21:19
Kaap schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 12:04:
[...]

fuck plate, gief iddqd

en dan niet de heretic versie ja !

[ Voor 9% gewijzigd door ImdaMned op 02-03-2007 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
cannibal schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:47:
Als je nog aan het levelen bent is het meestal niet interresant om wapens/armor te kopen op AH, of je moet willen "twinken". Er komt genoeg langs in de quests en met drops van mobs. Kost je een hoop geld en uiteindelijk heb je dan geen mount op lvl40 ;)
Mwoa, voor casters is wat +spelldamage gear wel erg lekker, en vaak kost 't nie duur ;)
remcio schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:59:
mmmm kwam net met een idee, wat zou er gebeuren als mages plate kunnen dragen :). kunnen we tenminste nog is een overaggroen :). maar ik denk wel niet dat blizzard dit doet
Joh, denk je? :P
Rakkerzero schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 12:14:
Als mages plate kunnen dragen dan worden het echt killing machines. Niet echt iets waar je op zit te wachten.
Maar het zou wel leuk zijn natuurlijk O-)
Neuh, paper armour FTW, and I look pretty in a dress! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:36
MaTr1x schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:24:
Hoe zit het nou precies met je Collecter's Edition en je pets? Ik krijg namelijk vandaag de CE edition thuis als kadootje van een vriend, en ook al speel ik BC sinds de release en ook al weet ik dat je je account niet kunt upgraden, maar ik heb begrepen dat je alleen dat kaartje moet inleveren en tezamen met een printje van je account management (van http://wow-europe.com/en/burningcrusade/activatepet.htm). Dan kan ik toch alsnog mijn pets krijgen zonder m'n account te hoeven upgraden?!

En een paar topics terug las ik iets over dat sommigen hun pets direct bij de Free Record Shop haalden met hun serial, maar dat lijkt me uiteraard alleen mogelijk als je 'm daar gekocht hebt, toch?
Heb die items moeten opsturen. Na een tijdje krijg je de pets in in-game mail. Denk ook dat dat voldoende is. Dus upgrade van account is niet nodig (heb je immers al gedaan). Gewoon die barcode uit die sheet en een kaartje opsturen tezamen met een printje van je accountpage.

Stond wel op die page dat het voor een bepaalde data moest. Kan me niet voorstellen dat ze daar moeilijk overdoen.....of toch wel... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania

MantaMania

Pray Hard

evilpin0 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:39:
[...]

Tsja ik merk dat je geen warrior bent want 25 rage vergaren is niet moeilijk, blood rage anyone?
En geen useless dingen gebruiken. + focust rages wat mij - 3 rage cost geeft op alle offensive moves (spell reflect = defense offc). Een harde crit op me kan al 30 rage geven. Bash = 7 rage.

concussion blow (12rage) + intercept (7rage)= 7 sec stun + shield bash = 3 sec silenced, there you have it :)

@RaseriaN
Ik was net zo trots op mijn stun capabilities :<
Daar heb je dan 25 rage met bloodrage wat een cooldown heeft van 1 minuut. Een harde crit geeft je nooit van je leven 30 rage. Daarbij deed jij 3 x spellrelfect a 25 rage = 75 rage in een duel waarbij een moonkin spells op jou deed (die je reflecten dus daar kreeg je je rage niet van.) Spijt me dat ik het zeg maar je warrior verhalen zijn leuk maar sterk overdreven. Ik ben zelf al zo lang als ik speel warrior en weet aardig goed waar ik over praat.

BTW is silenced niet het zelfde als stun maar oke ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-04 21:15
Ik speel met wasd en 1 tot = als spells.
Ik gebruik vooral 1-4 als skills, de rest gebruik ik vooral voor zeldzame zaken en als ik toch druk aan het lopen ben(en klik ik dus aan met de muis)

1 fireball
2 pyro + combustion trinket berserking macro
3 fire blast
4 fire breath

Samen met congos addon die al mijn skills in een blok in het midden onder van mijn scherm plaatst zodat ik makkelijk met de muis wat extra skills kan aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
MantaMania schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 12:26:
[...]

Daar heb je dan 25 rage met bloodrage wat een cooldown heeft van 1 minuut. Een harde crit geeft je nooit van je leven 30 rage. Daarbij deed jij 3 x spellrelfect a 25 rage = 75 rage in een duel waarbij een moonkin spells op jou deed (die je reflecten dus daar kreeg je je rage niet van.) Spijt me dat ik het zeg maar je warrior verhalen zijn leuk maar sterk overdreven. Ik ben zelf al zo lang als ik speel warrior en weet aardig goed waar ik over praat.

BTW is silenced niet het zelfde als stun maar oke ;)
Ik weet niet waar je het over hebt, ik kan met gemak 3x spell reflect casten in duel. Een 3000+ crit geeft wel degelijk rond de 25-30 rage. Tsja als je niet eens weet dat je 7 sec kan stunnen als prot warrior kan ik jouw opmerking ook niet echt serieus nemen though. Met 11k hp leef je zo lang dat je alleen al met je eigen klappen 75 rage opbouwt onderhand. Shield bash = 3 sec silence, zie het verband met intercept stun and concussive blow stun niet.

Misschien je warrior eens naar lvl 70 lvlen? :)

[ Voor 4% gewijzigd door evilpin0 op 02-03-2007 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor jullie uitleg :P. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117763

evilpin0 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 12:35:
[...]

Ik weet niet waar je het over hebt, ik kan met gemak 3x spell reflect casten in duel. Een 3000+ crit geeft wel degelijk rond de 25-30 rage. Tsja als je niet eens weet dat je 7 sec kan stunnen als prot warrior kan ik jouw opmerking ook niet echt serieus nemen though. Met 11k hp leef je zo lang dat je alleen al met je eigen klappen 75 rage opbouwt onderhand. Shield bash = 3 sec silence, zie het verband met intercept stun and concussive blow stun niet.

Je deed toch alleen maar spellreflect tegen die druid?
N 11k tegen een frostmage is nog steeds zeer snel GG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-05 19:50
Hmm even een vraagje tussendoor over masterlooter... Ik had wat gegoogled maar kon niet een definitief antwoord vinden. Hoe zit het met masterlooter en BOP recipes voor tradeskills? Ik had een gerucht gehoord dat de ML alleen recipes ziet van de tradeskill die hij zelf heeft en dat hij andere recipes niet te zien krijgt (ML heeft tradeskill niet en ziet ze dus niet en anderen kunnen corpse niet looten dus zien hem ook niet).

Wij runnen Kara nu dus zonder ML aan... Is dat nodig? Iemand die een definitief antwoord heeft?

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

evilpin0 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 12:35:
[...]

Met al die verhalen van je lijkt het net als jij?/alle warriors ineens erg goed zijn in pvp. De praktijk leert gewoon dat warriors niet eens in de buurt komen van casters slow/fears en al dood zijn voordat ze degelijk dmg gedaan hebben. Natuurlijk kan je dan een healer de schuld geven, maar ga nu niet beweren dat jij geen cooldowns en oneindig veel rage hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:01
Hydra schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:27:
Je wil niet weten hoe bugged blink nu soms is. Soms blink je gewoon achteruit, je kunt niet over terrein overgangen blinken, en soms gebeurt er gewoon niks :)

Aantal keren dat je als warrior verkeerd intercept is echter wel 9/10 vs een moving target, zoals pino zegt als je dan ook nog slowed bent is je intercept haast voor niks geweest en heb je de 3 sec stun meer dan hard nodig om uberhaubt bij je tegenstander te komen. Ben bang dat zelfs al krijgt de warr extra kite-countering abilities, dat hij nog steeds niks is tegen een caster. Enne dan nog... een frost mage die weet wat ie doet zal ie nooit plat krijgen.

Laatst met een maat van me UBRS gedaan, 2 man, hij 66 mage en ik 70 rogue. Wat een easymode, alleen kwam er al snel een einde aan de lol: de eerste boss vereist 3 man bij die steen die je aan moet raken. Is daar een weg omheen? Nee he? :(

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01-2021
Morrar schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 12:40:
Hmm even een vraagje tussendoor over masterlooter... Ik had wat gegoogled maar kon niet een definitief antwoord vinden. Hoe zit het met masterlooter en BOP recipes voor tradeskills? Ik had een gerucht gehoord dat de ML alleen recipes ziet van de tradeskill die hij zelf heeft en dat hij andere recipes niet te zien krijgt (ML heeft tradeskill niet en ziet ze dus niet en anderen kunnen corpse niet looten dus zien hem ook niet).

Wij runnen Kara nu dus zonder ML aan... Is dat nodig? Iemand die een definitief antwoord heeft?

Alvast dank!
De eeuwig durende discussie.
Sommige mensen zweren bij Maseterloot, andere vinden het een kwestie van wantrouwen.
We spelen vanaf de beginnen van MC al met Free for All en heb in die 2 jaar maar 1 keer een ninja gezien. Stomste fout ooit, kicked uit raid, gerucht gaat de ronde en heeft nooit meer een raidgroup gevonden.

WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Anoniem: 210042 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 12:44:
[...]

Met al die verhalen van je lijkt het net als jij?/alle warriors ineens erg goed zijn in pvp. De praktijk leert gewoon dat warriors niet eens in de buurt komen van casters slow/fears en al dood zijn voordat ze degelijk dmg gedaan hebben. Natuurlijk kan je dan een healer de schuld geven, maar ga nu niet beweren dat jij geen cooldowns en oneindig veel rage hebt.
tbh, mijn ervaring is dat warrior's goed kunnen zijn in pvp.
Ik beweer alleen dat ik het het simpel is elke 10 sec 25 rage te hebben voor spell reflect. 25 rage opbouwen in 10 sec lijkt me niet moeilijk? En als dan iemand gaat posten dat dat LOL (sorry) 75 rage niet haalbaar is in duel moet ik toch ff lachen. Als je van 11k hp naar 3k hp gaat heb je al rond de 100 rage door dmg ontvangen.

@ Galva
Ik ontvang zelf wel degelijk genoeg rage als ik genuked wordt om spell reflect te uppen. + bloodfury is al 2x genoeg rage voor reflect in minder dan 10 seconde.

edit: vergeet ook niet dat warrior buffed is op nog een vlak : beserker rage en heel veel andere warrior skills kun je nu gewoon aanzetten in zerk stance en weer def stance gaan terwijl het effect blijft, gecrit worden met zerk rage aan = heeeel veel rage gain.

[ Voor 19% gewijzigd door evilpin0 op 02-03-2007 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Morrar schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 12:40:

Alvast dank!
In vijf man ben ik al twee keer tegengekomen dat je inderdaad alleen BOP patterns ziet als je de profession zelf hebt. In raids hebben wij het altijd op free for all staan.

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

ja dat klopt yellow, dat is nieuw, maar wat hij dus wil weten of dat ook nog werkt met ML aan.. aangezien ik aanneem dat jij niet ML aanhebt in 5 man parties

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

edit:
te laaaat

* Anoniem: 210042 goes back te work ><

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 210042 op 02-03-2007 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
barfieldmv schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 12:28:
[...]

Ik speel met wasd en 1 tot = als spells.
Ik gebruik vooral 1-4 als skills, de rest gebruik ik vooral voor zeldzame zaken en als ik toch druk aan het lopen ben(en klik ik dus aan met de muis)

1 fireball
2 pyro + combustion trinket berserking macro
3 fire blast
4 fire breath

Samen met congos addon die al mijn skills in een blok in het midden onder van mijn scherm plaatst zodat ik makkelijk met de muis wat extra skills kan aanspreken.
Ik heb mijn spells in groepjes gesorteerd op de toetsen 1 t/m =
1 = Wand, 2 = Frost Nova, 3 = frost bolt, 4 = Fire blast.
5 = Macro voor selfcast van Gift of the Naaru, 6 = fireball, 7 = Flamestrike, 8 = Arcane explosion.

Ik heb er dan nog een actionbar boven gezet waar dan Arcane Intellect, Frost armor, etc.. staan.
Ik vind dit erg prettig werken, ondanks dat ik nog low lvl ben. :P

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Slow-chat, one-liners, offtopic posts, en flames horen niet in dit topic thuis!