Bosmonster schreef op maandag 26 februari 2007 @ 10:59:
[...]
Niet dus, de +20% is alleen voor direct damage. De rest van je keuzes vind ik ook nogal een vreemde onderbouwing hebben
Geen imp life tap, geen 1/5 shadow embrace, en maar 1/2 van je reach talents
Als je al full affliction bent en je drain life flink gebuffed hebt is het gewoon zonde om dan toch punten in destruction te stoppen, zeker als je geen Ruin neemt. Wil je ECHT efficient zijn dan moet je gewoon een keuze maken tussen Full Affliction DoT/Drain of Ruin en nuken. M.a.w.:
SM/Ruin:
http://www.wow-europe.com...0000505000512200010000000
(SB nuken met dark pact)
Full Affliction:
http://www.wow-europe.com...0000000000000000000000000
(DoT'en en drainen/life tappen/nightfall. Goeie DPS en hou je eeuwig vol.)
Durf een keuze te maken, maar 20 destruction zonder ruin is gewoon zonde imho.
Het mooie van Imp shadowbolt is nu juist dat wanneer de debuff op een mob zit je dots wel de 20% extra damage krijgen iedere tick zolang de debuff erop zit. Zelfs als de debuff later op de mob zat dan de dots, echter de dots maken de 4 charges niet op, die worden alleen door DD spells opgebruikt. Een affliction build heeft dus zeker wel baat bij imp shadowbolt.
Zoals hierboven ook al ergens uitgelegd gebruik ik op dit moment een 41/0/20 build met een standaard castsequence waar mogelijk van UA>CoA>Corr>Siphon Life>Lifetap>4 of 5x shadow bolt en daarna weer van voren af aan. Wanneer optimaal uitgevoerd begin het refeshen van de dots bijna precies wanneer ze ook aflopen, op siphon life na aangezien deze een stukje langer loopt dan de rest.Deze build doet op deze mannier met de huidige gear waarin de meesten van ons zullen lopen meer DPS dan een 31/xx/21 of 40/0/21 variant het wisselen van UA (2160 damage bij mij) voor Ruin betekend dat van de shadowbolts die je cast tussen het reapplyen van de dots er minimaal 3 moeten critten om dezelfde damage te doen als UA.
Mijn shadowbolt doet namelijk 1446 damage average per hit op het moment, wat resulteerd in gemiddelde crits van 2169 damage als ik het goed heb uitgerekend, met Ruin zullen deze crits gemiddeld 2892 zijn. Dit is 723 damage per crit meer, wat resulteerd dat als ik 3x crit van de 5 bolts die ik kan doen tussen het refreshen van mijn dots ik 2169 damage extra heb door ruin. Zelfs als ik door het niet hoeven te casten van UA een extra shadowbolt zou kunnen casten tussen het refreshen van de dots zou ik dus ongeveer 50% crit chance moeten hebben om Ruin het waard te maken over UA met mijn huidige gear. Iets wat me in de toekomst niet echt snel gaat lukken denk ik.
Dus zoals ik er tegenaan kijk is 20 punten in destro zeker niet zonde, want ik krijg wel imp shadowbolt, -0.5 cast time op mijn shadowbolt door bane, 5% extra crit op destro spells, shadowburn, extra range, 70% kans om niet geinterrupt te worden en 10% threat reduction uit die 20 punten, welke bijna allemaal mijn DPS meer boosten dan dat ik voor bijvoorbeeld de 45/16/0 build gegaan zou zijn, deze build heb ik trouwens wel tijdens het lvlen gebruikt

.