Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 23:40:
Wat mij opvalt is dat jij volgens mij de ideale (beginners) set hebt samengesteld voor de Pentax K10D

(zie sig). De prijzen van de Sigma lenzen zijn vrij scherp en wanneer je 10-20mm - 17-70mm - 70-300mm hebt dan kun je 'allround' foto's nemen. Ik zie ook dat jij de 360 Flitser hebt. Hoe bevalt dit? Gebruik je het vaak en wat zijn de plus- en minpunten?

Mja ik heb alles samengesteld voor op de K100D, maar die is nu een weekje de deur uit en m'n K10D heb ik nu een week
Lenzen zijn prima idd, die 10-20 kwam overigens wel wat later als die andere 2. Opzich had ik nu liever een Pentax 12-24 gehad (maar die prijs), omdat dat meer strookt met m'n huidige upgradeideeën, maar goed misschien suffer ik wel aan LBA

Idd heb ik een bereik van 10-300mm afgedekt. Je moet er wel voor wisselen, maar daar krijg je na een tijdje echt wel behendigheid in

ik doe het in no-time, met m'n lieftallige assistente zeker
De flitser is echt superfijn! Die heb ik sinds april, gekocht voor de K100D om te schieten op een feest waar ik mocht fotograferen..naast het feit dat ik er sowieso -ooit wel één wilde hebben-

Maar omdat ik daar mocht fotograferen, moest het van mezelf iets eerder, wilde niet met de interne flitser schieten. En het is echt een verademing, belichting wordt prima automatisch geregeld en bouncen via een plafond of wat dan ook is ook echt ideaal. Daar ben ik op dat feest gelijk lekker mee aan de slag gegaan. Op de K10D lijkt alles net ff beter samen te werken, ik weet niet waarom. De belichting lijkt ietwat vaker in orde..maar misschien is dat ook gewoon wel iets dat ik graag wil zien..en daarom zie. In ieder geval ben ik er erg tevreden over! Van het weekend de flitser nog gebruikt op een verjaardag (tuin s'avonds, binnen), de K10D heb ik dus toen ook even test gedreven en ben erg tevreden met de resultaten!
Moet alleen boekjes van flitser (

) en K10D nog even
goed doorlezen om alle mogelijkheden (met de flitser) wat beter te snappen. Die van de K10D moet ik scannen op veranderingen t.o.v. de K100D. Boekje van de flitser is wel handig om te leren over second curtain etc. Gelukkig wijst een hoop zich zelf

en met e.a. proberen kom je er ook wel.