Mja spatwaterproof en goed gesealed tegen regen, sneeuw en stof, dat is wat er in de handleiding staat.
Dompel hem dan onder weet je...dat is hetzelfde als hem onder de kraan houden, kan je verwachten dat dat niet goed gaat imo.
Klepje van de kabeltjes gaat toch hetzelfde open als bij het dummy model dat ik bij MM in de handen had, gewoon zelf open doen, zit geen rubberen rand in ook. Dus dat is wel de gevoelige plek opzich..
Misschien dan toch maar de 50-135 kopen... Probleem voor mij is dat budgetwise er maar 1 zo'n superlens in zit dit jaar en ik de meeste foto's zover maak met mijn 18-55 en ik dus ook aan dat zoombereik gewend begin te raken. 16-50 is dan logische vervanging

.
Ik denk ook aan iets dergelijks, ik wil een lichtsterkte tele, en eigenlijkvoor vakantie al. Wil de 60-250, maar die is er dan nog niet, de 50-135 heeft vanaf 60-135 natuurlijk wel een stop voor op de 60-250 straks, die F4 is. Zitten mooie focal lengths in om portretten mee te maken denk ik zo! Tamron moet gewoon hun 17-50 uitbrengen op Pentax mount, maar ik had al gezien dat dat niet heel waarschijnlijk was. Was dat ook in dit topic al?
Afijn, wat het groothoekbereik betreft, wil ik tzt ook wel iets beters, misschien komt dat wel eerder dan de tele ook. Wat dat betreft zoek ik een 20-60/20-70 F2.8 lens oid, zodat m'n 17-70 eruit kan en ik lichtsterkte (en meer scherpte is ook zeker een must) terugwin. Punt is dat zo'n lens niet lijkt te bestaan.
Tamron's 28-75 F2.8 is een prachtding, maar het gat tussen 20 en 28mm is me te groot..ik doe veel met groothoek, en soms zijn 21 en 23mm bijvoorbeeld net lekker, die gebruik ik best vaak. Gat 20-24 is dan denk ik wel weer overkoombaar, maar hmm..20-28.
Wat bestaat er dan wel? 24-xx
Sigma's 24-70 F2.8 heeft een asociale filtermaat van 82mm, kan ik weer nieuwe filters halen..
en de 24-60 F2.8 schijnt de voorganger van de 24-70 te zijn, heeft wel een goeie filtermaat (77), maar schijnt wel optisch minder te zijn dan de 24-70. Vind de bouw er ook minder degelijk uitzien. Hoewel als je op fredmiranda.com kijkt, de 24-60 een hoger cijfer krijgt

Kortom, over die twee moet ik me nog eens goed buigen

Ze kosten wel beide hetzelfde
Tamron moet gewoon die 17-50 doen

Het 'gat' (55mm) tussen 50 en 60mm zou me aan me reet roesten.
Laatste optie is dan een Sigma 18-50 F2.8.
Mmmoooeilijk! Maar ik heb nog ff de tijd
[
Voor 15% gewijzigd door
Verwijderd op 08-06-2007 17:03
. Reden: quote weggehaald, die was niet nodig. ]