Ik heb 6 jaar met een noia 6310 gedaan.. ben ook wel zuinig.. maar ben wel voor gebruiken!
Na 1900x posts; wordt het niet tijd voor een deel 2? 

.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
Een deel 2 deel 2?
Of zullen we het gewoon deel 3 noemen?

Pentax K3-II | Glasbak: DA*60-250 F4, DA 12-24F4, Sig10-20, Sig17-70, Tamron17-50&28-75, Sig 70-300 [TE KOOP] | 6 MF-primes | Pentax AF FG360Z | stapel filters
Of gaan we ditmaal door tot 2008 

AMD Phenom II x4 840, Lenovo G50-70, Samsung Tab A7, Huawei P20pro, Huawei FreeBuds Pro 2, Pentax K3, Denon AVC-X6500H, LG 65E9 en LG 55E6, Volvo XC40 Recharge Single Motor MY23 19"
LOL-Emiel- schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 14:38:
Een deel 2 deel 2?

Ja deel 3 lijkt mij inderdaad beter

.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
Die nieuwe Metz 48 FA-1 lijkt me een mooie flitser voor mijn K100D Super. De interne flits van de K100D is wat mij betreft veel te 'sterk'. De foto's worden teveel overbelicht en aangezien ik veel foto's binnen maak van vrienden en familie wil ik wel mooie foto's kunnen maken met de flits.
Helaas is de leverdatum nog onbekend, maar voor volgend weekend hoop ik toch echt dat hij leverbaar is. €200,- vind ik een mooie prijs voor een flitser, duurder hoeft het voor mij echt niet te worden!
Iemand toevallig al bericht gekregen wanneer hij in de shops te vinden is.
Helaas is de leverdatum nog onbekend, maar voor volgend weekend hoop ik toch echt dat hij leverbaar is. €200,- vind ik een mooie prijs voor een flitser, duurder hoeft het voor mij echt niet te worden!
Iemand toevallig al bericht gekregen wanneer hij in de shops te vinden is.
Ik zag hem voor 186 € maar ik ben niet heel erg onder de indruk van de specs. Wel van Metz trouwens.XeNoBiTe schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 20:18:
Die nieuwe Metz 48 FA-1 lijkt me een mooie flitser voor mijn K100D Super.
De interne flash kun je prima terugregelen in het menu van je K100: Rec. Mode- Flash Exposure compensation: tot 2 stops naar beneden. Dat is goedkoop geld verdienenDe interne flits van de K100D is wat mij betreft veel te 'sterk'.

[Voor 48% gewijzigd door AlterEgo op 14-09-2007 20:34]
Anoniem: 480
Heb zojuist mijzelf deze aangeschaft (maar dan uiteraard met K-bajonet vatting)
http://cgi.ebay.nl/25-75x...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Zou hem binnen 7 tot 14 dagen moeten ontvangen, zeer benieuwd of het wat is, lijkt iig veelbelovend.
Zou hem binnen 7 tot 14 dagen moeten ontvangen, zeer benieuwd of het wat is, lijkt iig veelbelovend.
Bedankt voor de tip! Die instelling had ik nog even over het hoofd gezien... Foto's zijn gelijk een stuk mooier met flits. Vanavond eens bij gezelschapsfoto's uitproberen.AlterEgo schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 20:31:
[...]
Ik zag hem voor 186 € maar ik ben niet heel erg onder de indruk van de specs. Wel van Metz trouwens.
[...]
De interne flash kun je prima terugregelen in het menu van je K100: Rec. Mode- Flash Exposure compensation: tot 2 stops naar beneden. Dat is goedkoop geld verdienen
Maar omdat ik toch wel indirect wil gaan flitsen, zoek ik toch nog naar een mooie flitser. Eerst misschien maar even wat reviews afwachten van de Metz.
Van de week heb ik een radiografische afstandsbediening binnen gekregen voor m'n K100D. Het werkt wel lekker en eigenlijk wel beter dan m'n IR-afstandsbediening. Met de radiografische afstandsbediening kan ik m'n toestel lekker ergens buiten opstellen terwijl ik zelf lekker binnen ga zitten.
De maximale reikwijdte (open veld) is 100m en dat lijkt me wel redelijk.

'We only ship to Australia / Canada / Ireland / Japan / Mexico / New Zealand / Poland / Singapore / Korea / Thailand / United Kingdom / United Status ONLY. ( NO Other Country)'Sakura schreef:
Heb zojuist mijzelf deze aangeschaft (maar dan uiteraard met K-bajonet vatting)
?
K70 + glas van 10 tot 300mm...
Hoe werkt dat dan, zet je dan de ir zender op je cam of zo?StefandeGroot schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 19:21:
Van de week heb ik een radiografische afstandsbediening binnen gekregen voor m'n K100D. Het werkt wel lekker en eigenlijk wel beter dan m'n IR-afstandsbediening. Met de radiografische afstandsbediening kan ik m'n toestel lekker ergens buiten opstellen terwijl ik zelf lekker binnen ga zitten.![]()
Dit staat bij de advertentie zelfPvH18 schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 20:37:
[...]
'We only ship to Australia / Canada / Ireland / Japan / Mexico / New Zealand / Poland / Singapore / Korea / Thailand / United Kingdom / United Status ONLY. ( NO Other Country)'
?
Verzendkosten: Naar Nederland -- GBP 18,99
Sellers Standard International Rate
Service naar Nederland
(meer services)
Wordt verzonden naar: Wereldwijd
Objectlocatie: Hong Kong, Hongkong
Aantal: 94 van 99 beschikbaar
Geschiedenis: Aankopen
Je hoeft alleen maar een stekker te verbinden aan de aansluiting van de draadontspanner. Hieraan komt een ontvanger te hangen. Die kan je nog op een andere frequentie zetten als je wil. Als die dan maar het zelfde is als de zender.Anoniem: 480 schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 22:42:
[...]
Hoe werkt dat dan, zet je dan de ir zender op je cam of zo?
Klinkt heel gaaf, en gelijk de volgende vraag, kost dat, en waar te halenStefandeGroot schreef op zondag 16 september 2007 @ 14:43:
[...]
Je hoeft alleen maar een stekker te verbinden aan de aansluiting van de draadontspanner. Hieraan komt een ontvanger te hangen. Die kan je nog op een andere frequentie zetten als je wil. Als die dan maar het zelfde is als de zender.

Op eBay kan je het kopen voor nog geen 10 euro, exclusief veel verzendkosten. 

Het valt mij op dat de Sigma APO 70-300 overal uitverkocht is net als de Pentax 50-200.
Geen zoomlens voor mij binnenkort dus...

Of toch naar oud glas, eventueel voor voorlopig, hoewel ik zelf oud glas en met name de Vivitar 70 210 veel beter vind werken dan nieuw glas.Dagi schreef op maandag 17 september 2007 @ 15:07:
Het valt mij op dat de Sigma APO 70-300 overal uitverkocht is net als de Pentax 50-200.![]()
Ik mis bij het nieuwe glas de enkele grip om zowel te zoemen als scherp te stellen, dat is met die vivitar echt superieur.
Anoniem: 14829
Aan de andere kant is zo'n schuifzoom ook best wel lomp (mijn Pentax-A 70-210 F4 iig wel), en hoe vaak moet je zelf scherpstellen bij een Pentax 50-200 of Sigma 70-300?
Mee eens! Ik heb ook een Tokina 80-200/F4 (schuif)zoomlens. Hoewel dit best een goede lens is, gaat deze er wel uit als ik een Pentax 50-200 heb. Vooral de compactheid is een grote plus van deze lens. De Tokina is daarmee vergeleken lomp groot! Wel iets lichtsterker, dat wel! Misschien dat iemand een ruiltje wil maken?Anoniem: 14829 schreef op maandag 17 september 2007 @ 19:40:
Aan de andere kant is zo'n schuifzoom ook best wel lomp (mijn Pentax-A 70-210 F4 iig wel), en hoe vaak moet je zelf scherpstellen bij een Pentax 50-200 of Sigma 70-300?

AMD Phenom II x4 840, Lenovo G50-70, Samsung Tab A7, Huawei P20pro, Huawei FreeBuds Pro 2, Pentax K3, Denon AVC-X6500H, LG 65E9 en LG 55E6, Volvo XC40 Recharge Single Motor MY23 19"
Ik lees op andere fora wat tegengestelde berichten over (de toekomst van) Pentax.
Iets wat mij minder vrolijk stemt: http://forums.dpreview.co...rum=1000&message=24858791
en iets wat vrolijker lijkend nieuws:
http://www.pentaxforums.c...ear-company-strategy.html
Ben benieuwd wat het gaat worden met Pentax. Hoop toch dat het een (sterk) eigen merk blijft (of het moet net als Sony met Konica/Minolta heeft gedaan, bijvoorbeeld Samsung?)
Was eigenlijk wel van plan om langzaam aan verder te investeren in Pentax glaswerk, maar wil niet het risico lopen dat het allemaal waardeloos wordt. Het zijn natuurlijk maar geruchten, maar toch.....
Iets wat mij minder vrolijk stemt: http://forums.dpreview.co...rum=1000&message=24858791
en iets wat vrolijker lijkend nieuws:
http://www.pentaxforums.c...ear-company-strategy.html
Ben benieuwd wat het gaat worden met Pentax. Hoop toch dat het een (sterk) eigen merk blijft (of het moet net als Sony met Konica/Minolta heeft gedaan, bijvoorbeeld Samsung?)
Was eigenlijk wel van plan om langzaam aan verder te investeren in Pentax glaswerk, maar wil niet het risico lopen dat het allemaal waardeloos wordt. Het zijn natuurlijk maar geruchten, maar toch.....
Anoniem: 14829
Je 2e link is van 12 maart jl., en daar werd nog met droge ogen beweerd dat de nieuwe DA* lenzen binnen een paar dagen zouden verschijnen...
De eerste link is een stuk realistischer: Hoya is erg geinteresseerd in Pentax (vooral in het medische gedeelte), en de merger / overname is al in vergevorderd stadium. Pentax zal als merk gewoon blijven bestaan, maar voor de lenzen denk ik dat Pentax en Tokina steeds meer zullen samenwerken. Ze werken nu al samen, en voor Hoya is 't gewoon niet handig om 2 ontwikkel labs te onderhouden.
De eerste link is een stuk realistischer: Hoya is erg geinteresseerd in Pentax (vooral in het medische gedeelte), en de merger / overname is al in vergevorderd stadium. Pentax zal als merk gewoon blijven bestaan, maar voor de lenzen denk ik dat Pentax en Tokina steeds meer zullen samenwerken. Ze werken nu al samen, en voor Hoya is 't gewoon niet handig om 2 ontwikkel labs te onderhouden.
Ik snap niet zo goed dat je bang bent om glaswerk te kopen en dat het dan waardeloos wordt...
Heeft er trouwens iemand ervaring met het gebruik van een balg voor macrofotografie?
Heeft er trouwens iemand ervaring met het gebruik van een balg voor macrofotografie?
en verder met deel 3
Het grote Pentax dSLR topic deel 3
Het grote Pentax dSLR topic deel 3
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Dit topic is gesloten.