Augustus '07 in Duitsland, volgens de Duitse Pentax site. Waarom hier eerder? Ik zou het niet weten, dus ik denk ook niet dat dat gebeurd. Helaas, want ik denk dat ik er wel eentje mee wil op vakantie

. De DA* 60-250 pas vanaf december, of later..Eigenlijk de lens die ikhet liefste wil, ipv m'n Sigma 70-300..
"Endlich steht der Termin für die Auslieferung der ersten beiden smc DA* Objektive fest.
Die ersten beiden Objektive einer neuen Bauserie gelangen im August zur Erstauslieferung."
"Ab August wird in Deutschland mit der Auslieferung der beiden neuen Objektive begonnen.
Wie aus obiger Erklärung hervorgeht, werden diese Objektive handgefertigt, sodass wir Anfangs nicht der Nachfrage entsprechend liefern können.
Aber alle Käufer dieser Objektive werden durch die hohe Qualität für das Warten entschädigt."
Ben na dit weekend erg tevreden met de K10D, moet zeggen dat ik hem stukken lekkerder vind werken dan de 100D. Zeker op automatische exposure vind ik hem beter presteren dan de 100D en dat is voor nu in het begin met het schieten erg lekker. Begin alle mogelijkheden stukje bij beetje te ontdekken en het werkt allemaal erg fijn
Sp00f is zeer trots op zijn beslissing voor de K10D

Heb je een upgrade van K100D naar K10D gedaan..of was jij dat die met de K100D van je vader (?) hebt gespeeld en zelf nu een K10D hebt gehaald?
(zoiets staat me bij..)Bij een K10D (en ook de K100D) druk je op de "Fn-knop" en druk "cursor links" en je kan de WB aanpassen.
Inderdaad, zo gaat het en dat is idd 1 button meer. Lijkt me idd de extra tijd niet..
Wat hebben de Pentax gebruikers hier aan MF glas? Ik heb zelf een SMC Pentax-M 1/3.5 135mm en een SMC Pentax-M 1/1.7 50mm lens. Beide lenzen zijn verschrikkelijk scherp en geven geweldige bokeh en kleuren
Pentax smc 50mm F2
Tokina rmc 28mm F2.8
Miranda 28mm F2.8
Die twee laatste heb ik pas net een weekje, dus nog niet uitvoerig getest. Maar hoe ze alle3 tot nu toe op me over komen : scherp, goed contrast en kleuren. De bokeh van de 50mm vind ik zelf goed. Van de andere heb ik nog niet bekeken, moet het van de 50mm misschien ook nog is wat nauwkeuriger bekijken allemaal
[
Voor 17% gewijzigd door
YellowCube op 29-05-2007 14:28
. Reden: quote duitse pentax site ]